De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 201 Laatste
Acties:
  • 853.048 views

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

.oisyn schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:46:
Door je rug gaan is geen pretje :(
Sterkte! Is het écht mis of valt het mee? Aangezien je dat hier nog kunt melden kan het niet héél erg zijn, toch..

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:16
.. jij hebt drie dagen nodig om data uit een backend te halen in plaats van een textfile? :?

Ik heb aardig wat gedrochten van zelfgebakken ORM systemen en webservices-doorgelinkt-aan-webservices gezien, maar zelfs als je nieuw bent moet dat toch makkelijk binnen een paar uur kunnen :? Zoniet gok ik dat jou code niet het ergste probleem van die applicatie was.. :+

[ Voor 12% gewijzigd door FragFrog op 19-10-2010 10:17 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Het ophalen van die data zal het probleem niet zijn. Maar een nette interface ervoor schrijven zodat een non techie er ook mee aan de slag kan, en dat goed doortesten kost ff wat meer tijd.

En beterschap .oisyn!

[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 19-10-2010 10:24 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

Grrrr... Wil net Team Foundation Server 2010 op een server installeren blijkt Windows 2003 R2 x64 niet ondersteund te worden. Alle andere OS-en, inclusief Windows 7 worden in zowel 32 als 64 bit ondersteund, maar voor Windows 2003 alleen de 32bit versie... En een 32bits versie van TFS kan ook weer niet geïnstalleerd worden. :(

Ik dacht dat Microsoft graag 64bit wilde pushen (zo is de nieuwe Exchange er niet in een 32 bits versie)...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-01 13:59
Creepy schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:24:
Het ophalen van die data zal het probleem niet zijn. Maar een nette interface ervoor schrijven zodat een non techie er ook mee aan de slag kan, en dat goed doortesten kost ff wat meer tijd.
Precies. Veel devs vergeten vaak als ze met een project starten en een tijdsindicatie moeten geven dat die admin-meuk (inclusief login en zo, je wil niet dat iedereen maar je site kan editten) stukken meer tijd kost dan ff de resultaten van een simpele select op 't scherm zetten.

https://niels.nu

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Een tijdsindicatie geven vindt ik sowieso moeilijk. Vaak wordt er van je verwacht dat je na het horen van wat functionele specs je zo kunt opdreunen hoe lang het ongeveer gaat duren. Sommige klanten zien het ontwikkel proces teveel als een bouw-constructie proces, en gaan dan volkomen voorbij aan het creatieve aspect van software development.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
D-Raven schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:06:
Sommige klanten zien het ontwikkel proces teveel als een bouw-constructie proces, en gaan dan volkomen voorbij aan het creatieve aspect van software development.
Maar ook daar komt er niet zomaar een planning uit rollen. Eerst moet er een architect/constructeur een tekening maken, en daarna kan er pas een goede planning/kostenschatting gemaakt worden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• .oisyn
  • Laatst online: 30-01 13:40

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

X-Lars schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:08:
[...]

Sterkte! Is het écht mis of valt het mee? Aangezien je dat hier nog kunt melden kan het niet héél erg zijn, toch..
Ik ben 4 jaar geleden al eens door mijn rug gegaan, sindsdien is het altijd gevoelig geweest. En aangezien je op het moment zelf er geen last van hebt vergeet je het nogal eens als je weer eens iets wilt tillen (zoals een grote zware spiegel de trap af afgelopen zaterdag) - de blessure komt meestal een paar dagen later. Daar had ik gisteren dus last van, niet overkomenlijk, maar ook niet echt confortabel. Totdat ik gisteravond op de fiets stapte (de fiets vind ik meestal juist heel erg comfortabel als ik last heb van mijn rug, en ik was ook al van werk naar de lokale AH gefietst in de buurt van m'n huis). Ik trok op en ineens ging ik door de grond van de pijn. Natuurlijk recht voor de relatief drukke ingang van de AH, dus ik moest me eerst met m'n tanden op elkaar door de drukte heen manouvreren naar een plekje waar ik rustig af kon stappen. Toen naar huis gestrompeld en toen kon ik eigenlijk alleen nog zitten of liggen (met uiteraard een ontzettend pijnlijke overgang tussen die twee states). Inmiddels kan ik wel gewoon zitten in een bureaustoel. Zo erg als ik het gisteren had heb ik het nog nooit gehad.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:51
.Gertjan. schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:48:
Ik dacht dat Microsoft graag 64bit wilde pushen (zo is de nieuwe Exchange er niet in een 32 bits versie)...
Nee, dat lijkt alleen maar zo.
Je kunt namelijk ook niet Edit-and-Continue debuggen in VS2010 met x64 applicaties. Hiervoor moet er heel veel CLR meuk worden omgeschreven en komt dus pas in VS201x. Hopelijk ook nog in een SP, maar verwacht het niet.

Vind het nu vooral vervelend, omdat ik spullen in SP2010 aan het maken ben en dus niet kan editten tijdens het debuggen :(

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pff die suffe C++/CLI compiler is echt brak. Hij optimized voor geen meter en hij gaat regelmatig over z'n nek van C++ template constructies.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Het blijft raar, vind ik, dat je in Delphi variabelen en procedures uit andere units direct kunt aanroepen. Het zijn, zeker wanneer je niet-OO werkt, niet meer dan veredelde include-bestanden om code te verspreiden. Als er dus één van je geïnclude units een var "tempString" heeft kun je die in alle units gebruiken die die unit includen... een fijne bron van onvoorspelbaar gedrag. Delphi lijkt de eerste implementatie te pakken die 'ie tegenkomt. Als je dus een blijkbaar ongebruikte unit verwijdert krijg je geen foutmeldingen, omdat 'ie vrolijk de gebruikte variabelen of functies uit een andere unit haalt waar variabelen en functies met dezelfde naam bestaan, terwijl die natuurlijk totaal ander gedrag vertonen. Onderhoud duurt echt lang zo.

Stel, je hebt de volgende unit:
Delphi:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
unit MyUnit;

interface
  procedure DoFoo();

var
  tempString: String;

implementation
  uses Dialogs;

procedure DoFoo();
  begin
    ShowMessage('MyUnit.DoFoo');
    // Do Something
  end;
end.

En je gebruikt deze middels using in een andere unit, dan kun je dus ergens midden in de code in die unit DoFoo() doen, en dan wordt bovenstaande procedure uitgevoerd. Voeg je nu echter nog een unit toe die óók een procedure DoFoo() bevat en zet je die ook in de using-clausule, krijg je geen warnings (ik zou iets over ambiguïteit verwachten). Hetzelfde geldt voor het lezen van of schrijven naar tempString.

Het is geen nette code, maar de taal staat het toe. En dat debugt gewoon heel lastig in grote projecten waar slordig is geprogrammeerd. Het neigt een beetje naar PHP. Het is procedureel als je dat wil, maar je kunt ook OO werken. Geen van beiden wordt echter afgedwongen.

Ach, zolang er mensen zijn die met droge ogen een applicatie openen die Unit1 tot en met Unit114 in een project heeft staan heb ik werk... 8)7

[ Voor 70% gewijzigd door CodeCaster op 19-10-2010 23:38 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Soultaker
  • Laatst online: 03:52
Uhm, het is vijftien jaar geleden dat ik voor het laatst met Pascal werkte, maar is het niet zo dat alléén de dingen die je onder interface expliciet exporteert zichtbaar zijn in andere modules? Pascal is juist redelijk strict wat dit soort dingen betreft.

Als je dan interne procedures en variabelen gaat exporteren wordt dat verwarrend ja, maar dat vind ik meer de schuld van de programmeur dan van de taal. (Want als je een variabele met een naam als "tempString" opneemt in de interface van een module, dan kan dat bijna niet goed zijn!)

Verwijderd

Je kan prefixen met unit naam indien gewenst dus

Delphi:
1
2
3
 myunit.DooFoo();

otherunit.DooFoo();

en inderdaad alleen de zaken die je in de interface sectie definieert worden geëxporteerd.
vandaar interface & implementation secties.

overigens bestaat dit zelfde gedrag ook in de .Net talen. Als ik in twee namespaces dezelfde classe maak, en op neem in de using

En idd uitkijken welke units je in de interface sectie gebruikt bij delphi/pascal ,
In principe moet je daar alleen units hebben staan die je nodig hebt voor je declaraties in je interface.

maarre, heten de units echt unit1, unit2 etc ?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 14:55 ]

• Sebazzz
  • Laatst online: 18:57

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:45:
[...]

overigens bestaat dit zelfde gedrag ook in de .Net talen. Als ik in twee namespaces dezelfde classe maak, en op neem in de using
Maar dan krijg je wel een compileerfout dat je aanroep ambigu is.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Soultaker schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:42:
Uhm, het is vijftien jaar geleden dat ik voor het laatst met Pascal werkte, maar is het niet zo dat alléén de dingen die je onder interface expliciet exporteert zichtbaar zijn in andere modules? Pascal is juist redelijk strict wat dit soort dingen betreft.
Niet binnen dezelfde applicatie, voor zover ik kan vinden.
Soultaker schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:42:
Als je dan interne procedures en variabelen gaat exporteren wordt dat verwarrend ja, maar dat vind ik meer de schuld van de programmeur dan van de taal. (Want als je een variabele met een naam als "tempString" opneemt in de interface van een module, dan kan dat bijna niet goed zijn!)
Dat weet ik, maar het gebeurt wel.

Je kan prefixen met unit naam indien gewenst dus
Dat weet ik, maar dat gebeurt niet.
En idd uitkijken welke units je in de interface sectie gebruikt bij delphi/pascal ,
In principe moet je daar alleen units hebben staan die je nodig hebt voor je declaraties in je interface.
Klopt, maar net als het niet op de juiste plaats declareren van variabelen (maak alles maar global) zette men hier voorheen ook gewoon alle usings in de interface en niet in de implementation.
maarre, heten de units echt unit1, unit2 etc ?
:Y ;(
Sebazzz schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:57:
[...]

Maar dan krijg je wel een compileerfout dat je aanroep ambigu is.
Dat bedoel ik dus. Hetzelfde gebeurt met in tegenstelling tot een global String tempString minder "foute" zaken als iets als een procedure Initialize(). Die bestaat nogal eens in units van derden, en dan is het maar gokken welke wordt aangeroepen wanneer er meerdere van die units worden geused. Vaak de verkeerde. Niemand weet ook meer waarom er dan niet TCPMessage.Initialize() of DBConn.Initialize() is gebruikt in plaats van lekker lui (en dat zal de reden ook wel zijn) Initialize().

[ Voor 56% gewijzigd door CodeCaster op 19-10-2010 15:33 ]

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Aan de slag op een shared hosting van Vuurwerk, inmiddels Tele2 zakelijk. PHP4. :o |:( Dat moet je durven voor 65 euro per maand. Schamen moeten ze zich.

Aunt bunny is coming to get me!

• Soultaker
Haha, dat is wel erg outdated ja. Hoewel, ik ben zelf ingestapt ten tijde van PHP 3 en ik kan me nou niet echt herinneren dat dat heel veel anders werkte dan PHP 5 nu, zolang je geen OO-features probeert te gebruiken...

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
PHP3/4 niet veel anders dan PHP5? :o

Schaam je :-(

• iH8

iH8

Even afgezien van dat verschil: Support for PHP 4 has been discontinued since 2007-12-31. Dat dan met uitzondering van wat securityupdates waarvan: 4.4.9 Released: 07 August 2008, de laatste is. Is gewoon niet verantwoord als je het mij vraagt.

• Avalaxy
Het zou je verbazen hoeveel PHP4 applicaties er nog draaien :) Het is niet altijd rendabel om je applicatie volledig te verbouwen.

Of het zo onveilig is weet ik niet eens, ik denk dat de nieuwe features van PHP5 meer security risico's met zich meebrengen dan het gebruiken van een dichtgetimmerde(?) PHP4.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Jan_V schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:23:
[...]

Nee, dat lijkt alleen maar zo.
Je kunt namelijk ook niet Edit-and-Continue debuggen in VS2010 met x64 applicaties. Hiervoor moet er heel veel CLR meuk worden omgeschreven en komt dus pas in VS201x. Hopelijk ook nog in een SP, maar verwacht het niet.

Vind het nu vooral vervelend, omdat ik spullen in SP2010 aan het maken ben en dus niet kan editten tijdens het debuggen :(
Gelukkig werkt SourceSafe wel op een x64 versie van Windows 2003 :Y)
Heb er nu al spijt van dat we gekozen hebben voor 2003 R2 op deze ontwikkelserver. Loopt tegen zo gigantisch veel beperkingen aan :@ Maar ja onder het mom van "het moet gelijk zijn met de rest van de omgevingen in de OTAP straat" heb je vrij weinig vrijheid...

Ah well, dan maar SourceSafe 2005 erop...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Avalaxy schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:20:
PHP3/4 niet veel anders dan PHP5? :o

Schaam je :-(
Het is gewoon een feit. De meeste dingen zijn gewoon hetzelfde gebleven. De grote verschillen zitten 'm voornamelijk in betere OO features en type hinting.

Waarom is een pointer niet gewoon een value type in .Net :?

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 19-10-2010 17:34 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

CodeCaster schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:15:

Ach, zolang er mensen zijn die met droge ogen een applicatie openen die Unit1 tot en met Unit114 in een project heeft staan heb ik werk... 8)7
Dat zijn dan dezelfde personen die het verschil tussen een variabele declareren voor het keyword "implementation" en een variabele declareren na het keyword "implementation" niet snappen wat nu dus problemen geeft :Y)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Avalaxy
.oisyn schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:34:
[...]

Het is gewoon een feit. De meeste dingen zijn gewoon hetzelfde gebleven. De grote verschillen zitten 'm voornamelijk in betere OO features en type hinting.
Muah, de toevoeging van exceptionhandling, OOP-implementatie (interfaces, classes, access modifiers, constructors/destructors, namespaces, autoloading), MySQLi en SQLite extensies, lambda functions, etc. zou ik toch niet echt 'een klein verschil' noemen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Avalaxy schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:09:
OOP-implementatie (interfaces, classes, access modifiers, constructors/destructors, namespaces, autoloading)
Classes en ctors/dtors had je ook al in 4. Namespaces en autoloading heeft dan weer niets met OO te maken.
MySQLi en SQLite extensies bestond volgens mij ook al in 4? En lambda's en namespaces heb je ook pas vanaf 5.3.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:34:
[...]
Waarom is een pointer niet gewoon een value type in .Net :?
Een pointer is toch wel een value type?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• iH8

iH8

De reactie van Tele2 kom ik helemaal niet meer van bij :+
Naar aanleiding van ons telefoongesprek van 19 oktober 2010 stuur ik u hierbij een link met daarin informatie hoe u uw website standaard via PHP5 kunt laten werken.

http://forum.joomla.org/viewtopic.php?t=100045

Ik hoop dat ik hiermee uw vraag voldoende heb beantwoord.
8)7 Even verkassen naar een fatsoenlijke host. Niet te volgen die mensen, ik zou me dood schamen. Doorsturen naar Joomla. Kom op zeg :D

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:33:
[...]

Een pointer is toch wel een value type?
Blijkbaar niet. Althans, als je 'm probeert te gebruiken als een generic parameter dan krijg je de error dat je alleen ref types en value types als parameter mag gebruiken (ik wilde een Dictionary<ManagedObject^, NativeObject*> maken. Heb het maar zo opgelost:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
template<class T> value struct Ptr
{
    Ptr(T*p) : ptr(p) { }
    T * ptr;
    operator T*() { return ptr; }
    T* operator->() { return ptr; }
};

Dictionary<ManagedObject^, Ptr<NativeObject>> myDictionary;

8)7)

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 20-10-2010 00:27 ]

• Alex)
  • Laatst online: 12-12-2025
Het is inderdaad een beetje knullig dat ze dat én niet in een eigen KB hebben, én dat niet op PHP.net weten te vinden (daar staat het ongetwijfeld), maar misschien krijgen ze die vraag niet zo vaak of is degene die je vraag heeft beantwoord net nieuw en weet hij de interne systemen nog niet goed te vinden.

Evenzogoed lijkt het antwoord op het Joomla-forum wel te voldoen aan de gestelde vraag.

We are shaping the future

• D-Raven
.Gertjan. schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:12:
[...]

blablabla SourceSafe 2005 erop...
Souresafe ?!, why ! Er zijn zoveel alternatieven die beter werken. Think of your children, dont use sourcesafe

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-01 13:18

defcon84

Multipass?

Gisteren ReSharper geïnstalleerd en nu al een fan! _/-\o_ :9~ O+

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:44

Haan

dotnetter

defcon84 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:19:
Gisteren ReSharper geïnstalleerd en nu al een fan! _/-\o_ :9~ O+
Welkom bij de club O+

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Alex)
Let op: overmatig gebruik van ReSharper kan een verslavende werking hebben. Gebruik met mate.

Nah, kidding. Welkom bij de club. Het is een geweldige tool :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 23:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik kan het niet vaak genoeg herhalen. Prachtig om te zien dat de .NETers toch in moeten zien dat hun heilige Visual Studio toch net weer een stukje beter kan worden wanneer de voor javanen als standaard beschouwde tooling erbij gehangen wordt ;).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Het is weer veel te vroeg om wat nuttigs te doen eigenlijk, maar goed... Het moet maar, project loopt tegen het einde, dus nog even... :9

Coffee is wel goed hier, espresso apparaat met koffiebonen. :Y

• Alex)
Janoz schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:28:
Ik kan het niet vaak genoeg herhalen. Prachtig om te zien dat de .NETers toch in moeten zien dat hun heilige Visual Studio toch net weer een stukje beter kan worden wanneer de voor javanen als standaard beschouwde tooling erbij gehangen wordt ;).
Visual Studio zelf is al erg goed, R# maakt het alleen nog beter. Dingen als "Convert to foreach" (bij een for-loop), "Convert to LINQ", en de zeer goede refactoringopties. O+
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:40:
Het is weer veel te vroeg om wat nuttigs te doen eigenlijk, maar goed... Het moet maar, project loopt tegen het einde, dus nog even... :9

Coffee is wel goed hier, espresso apparaat met koffiebonen. :Y
Klinkt goed :Y

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Janoz schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:28:
Ik heb als laatste met de Ganymede-versie van Eclipse gewerkt, en daar zaten inderdaad handige functies in die Visual Studio standaard mist, zoals bijvoorbeeld dummy-methoden laten genereren wanneer je een interface implementeert.

• BM
  • Laatst online: 22:37

BM

Admin Softe Goederen
Resharper heeft zeker wel goeie zaken, maar af en toe komt ie ook wel met wat rare suggesties aan zetten. Heb er de echte meerwaarde nog niet van gevonden.

Al moet ik toegeven dat het wel handig is om methodes automatisch aan een interface toe te laten voegen :p
CodeCaster schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:45:
[...]

Ik heb als laatste met de Ganymede-versie van Eclipse gewerkt, en daar zaten inderdaad handige functies in die Visual Studio standaard mist, zoals bijvoorbeeld dummy-methoden laten genereren wanneer je een interface implementeert.
Dat doet VS toch ook? :?

[ Voor 42% gewijzigd door BM op 20-10-2010 09:46 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Niet de versie die ik gebruikte :P In 2008 en 2010 kan het inderdaad wel. Pin me er ook niet op vast, het is een jaar of wat geleden.

Hm, VS 2005 ondersteunt het ook. Toch maar minder drinken, slecht voor je geheugen. 8)7

Of eens een keer gaan lezen of het klopt wat ik in m'n hoofd heb vóórdat ik post.

[ Voor 115% gewijzigd door CodeCaster op 20-10-2010 10:11 ]

Verwijderd

Zo smaakt het ook. Is geloof ik het koffie apparaat van de directie hier. :+ Werk nog wel aan dat project met die ene database die ik je laatst mailde... :X Maar gelukkig hoef ik niks aan de database meer te doen. :*)

• Alex)
Oh fuck, dat gedrocht :')

Hopelijk staat er een ORM voor met business objects die wel nuttig zijn?

Verwijderd

@oisyn: hoe staat het eigenlijk met prototype :P

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-01 23:37

alienfruit

the alien you never expected

Ik vind zelf CodeRush een meesterlijke tool voor VS

Verwijderd

Alex) schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:27:
Oh fuck, dat gedrocht :')

Hopelijk staat er een ORM voor met business objects die wel nuttig zijn?
Nee niet eens, er zijn maar een aantal queries nodig, die zijn handmatig geschreven, daarnaast is er nog een import scriptje die de data overzet naar de eigen database, in een normale database. Dit omdat er ook een beetje fatsoenlijk met de data gewerkt moet worden. Gelukkig veranderd die data niet voor alles wat er al in staat, alleen nieuwe toevoegingen moeten geüpdate worden. :9

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

D-Raven schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 08:35:
[...]

Souresafe ?!, why ! Er zijn zoveel alternatieven die beter werken. Think of your children, dont use sourcesafe
Kan wel zijn, maar er moet een koppeling gemaakt worden met Microsoft Dynamics AX, die wil vrij slecht samenwerken met dingen die niet van Microsoft zijn. Samenwerken met TFS en VSS is geen probleem. Daarnaast bevinden we ons niet echt in een situatie waar we veel onderzoek kunnen doen naar eventuele andere pakketten.

Als het puur om files ging die in sourcecontrol gingen hadden we genoeg tools gehad, maar helaas moet binnen Dynamics AX de data vanaf de server naar sourcecontrol, eventueel met een (onderwater) tussenstop op de ontwikkel machine. Er zijn mogelijkheden om andere tools te gaan gebruiken, maar dan moeten er wijzigingen in AX gemaakt worden. Dan ga je maatwerk maken om je maatwerk op te kunnen slaan :*)

Dus helaas zijn wij toch min of meer gebonden aan TFS of VSS. :(

En als je mijn reacties gelezen had had je ook kunnen zien dat ik zelf niet echt fan van VSS ben, maar helaas moet ik er nu toch (weer) aan geloven. Heb in het verleden genoeg gedoe gehad met VSS, maar ja VSS is altijd nog beter dan helemaal niets...

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-01 21:37
TFS is geen helaas :(

• Alex)
TFS O+

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Wel als dat niet werkt op je win2003 x64 machine :(

Verder is het inderdaad wel een heerlijk product :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: http://geekandpoke.typepad.com/.a/6a00d8341d3df553ef0133f532198e970b-pi

• Alex)
.Gertjan. schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:23:
[...]

Wel als dat niet werkt op je win2003 x64 machine :(

Verder is het inderdaad wel een heerlijk product :)
Beetje raar dat dat inderdaad niet kan, maar staat dat niet gedocumenteerd dan?

Sowieso is Server 2003 een beetje een aflopende zaak: Server 2008 en 2008 R2 zijn er al en ook de nieuwe producten draaien niet meer op 2003. SharePoint 2010, Exchange 2010, de nieuwe Dynamics CRM naar het schijnt... en TFS kennelijk ook niet.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:02:
[...]

Beetje raar dat dat inderdaad niet kan, maar staat dat niet gedocumenteerd dan?

Sowieso is Server 2003 een beetje een aflopende zaak: Server 2008 en 2008 R2 zijn er al en ook de nieuwe producten draaien niet meer op 2003. SharePoint 2010, Exchange 2010, de nieuwe Dynamics CRM naar het schijnt... en TFS kennelijk ook niet.
Op internet is wel makkelijk te vinden dat 2008 niet wil werken op 64bit (zelfs niet op 2008 server), er wordt op veel fora aangegeven dat het verstandig is om te wachten op TFS 2010. In de beschrijving staat dat deze op ieder windows platform te gebruiken is (je kan zelfs een TFS server hosten op een Windows 7 machine) in zowel 32bit als 64bit. Als je echter goed leest zie je dat in de lijst van alle edities (ze schrijven alle windows server versies uit) de 2003 en 2003 R2 versies alleen bij de 32bit staan (voor een volle install).

De grap is dat je wel 2 van de componenten kunt installeren, waaronder de build service, maar het installeren van de TFS server componenten mag dus niet op een x64 win 2003 bak. Je kunt ze dus wel gebruiken in een TFS farm, maar dus niet als "opslag" server. Dus het is wel te installeren op 2003 x64, maar niet alle componenten, daarnaast vind ik het een beetje link om te kijken of ik via wat hacks misschien de boel wel werkend krijg.

Dat 2003 een aflopende zaak is had ik al gemerkt. Binnen diverse MSDN/Technet overeenkomsten kan men er al niet meer aankomen, helaas wilde men voor gelijkwaardigheid met de acceptatie en live servers ook de dev server op windows 2003 gaan draaien. Mijn idee was om een 2008 neer te zetten met eventeel een 2003 via hyper-v voor zaken die echt in 2003 moeten draaien.

Een collega had al het idee om via VirtualBox of een andere VM oplossing binnen de huidige Win2003 een Windows 2008 virtueel te gaan draaien, puur voor je sourcecontrol... Het is een idee, maar misschien toch wel een beetje te heftig.

• Haan

Haan

dotnetter

herkenbaar :X
Gelukkig daarvan geleerd om betere comments te schrijven ;)

@.Gertjan. : het is inderdaad wel zo praktisch als je dev omgeving gelijk is aan de andere omgevingen kan ik je uit ervaring vertellen. Vooral bij ASP.NET applicaties kan het verschil tussen IIS 6 en 7 nog wel eens vervelend zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Haan op 21-10-2010 08:01 ]

• D-Raven
.Gertjan. schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:04:
[...]

Kan wel zijn, maar er moet een koppeling gemaakt worden met Microsoft Dynamics AX, die wil vrij slecht samenwerken met dingen die niet van Microsoft zijn. Samenwerken met TFS en VSS is geen probleem. Daarnaast bevinden we ons niet echt in een situatie waar we veel onderzoek kunnen doen naar eventuele andere pakketten.

Als het puur om files ging die in sourcecontrol gingen hadden we genoeg tools gehad, maar helaas moet binnen Dynamics AX de data vanaf de server naar sourcecontrol, eventueel met een (onderwater) tussenstop op de ontwikkel machine. Er zijn mogelijkheden om andere tools te gaan gebruiken, maar dan moeten er wijzigingen in AX gemaakt worden. Dan ga je maatwerk maken om je maatwerk op te kunnen slaan :*)

Dus helaas zijn wij toch min of meer gebonden aan TFS of VSS. :(

En als je mijn reacties gelezen had had je ook kunnen zien dat ik zelf niet echt fan van VSS ben, maar helaas moet ik er nu toch (weer) aan geloven. Heb in het verleden genoeg gedoe gehad met VSS, maar ja VSS is altijd nog beter dan helemaal niets...
Das waar, beter iets van SourceControl dan helemaal niks. Betreft je situatie.. tjah.. it sucks to be you :+ ;)
Wat vindt je verder van MS Dynamics AX eigenlijk? Vanuit een developer standpunt.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

D-Raven schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:37:
[...]

Das waar, beter iets van SourceControl dan helemaal niks. Betreft je situatie.. tjah.. it sucks to be you :+ ;)
Wat vindt je verder van MS Dynamics AX eigenlijk? Vanuit een developer standpunt.
Als .Net developer is het heel erg wennen dat AX. Het is best een mooi en compleet pakket, maar het heeft ook zijn beperkingen (vooral vanwege historische zaken die erin zitten). De taal binnen AX (X++) is vrij goed te begrijpen qua syntax, maar sommige dingen zijn niet echt logisch (bijvoorbeeld het omgaan met tabellen, deze zijn gewoon entiteiten in je code en via een soort LINQ-achtige code kun je er selects en dergelijke op uitvoeren, maar je kunt eigenlijk maar 1 rij tegelijk bewerken en meegeven aan bijvoorbeeld een functie). Daarnaast is de IDE binnen AX echt bagger, er zit geen fatsoenlijk code-completion in, errors zijn vaak op niveau "Syntax error" zonder al te veel informatie, dit schijnt in AX 2011 beter te worden.

Maar het moeilijkste vind ik tot nu toe vooral het functionele stuk, er zit zo donders veel in AX (financieel, logistiek, CRM, productie enz) dat je door de bomen het bos niet ziet. Momenteel zit ik vooral in het financiële stuk, maar mijn basis in financiën was zeer beperkt (had al moeite met het verschil tussen bruto en netto ;) ). Er is veel te leren, en dat maakt het juist interessant om met AX te werken, daarnaast zie je ook veel verschillende soorten gebruikers. Gelukkig pak ik snel dingen op en zorgt dit ervoor dat het erg leuk en uitdagend is.

Gelukkig is er "rondom" AX ook veel te maken (dus met webservices en andere integraties). Momenteel werk ik veel in AX zelf (dus met X++ en de AX IDE), maar wil me zeker ook verdiepen in de boel eromheen. Ik zit er nu +/- 6 maanden in en het bevalt me eigenlijk best goed, het is weer eens wat anders dan .NET ;).

Daarnaast vind ik alles rondom softwareontwikkeling leuker dan het ontwikkelen zelf, ik ben liever over procedures en functionaliteiten aan het denken dan dat ik ze daadwerkelijk moet bouwen (uiteraard hoort dat erbij, maar mijn hart ligt meer in conceptueel/innovatief denken).

Al met al best een leuk product en de koppelingen die je kunt maken zijn ook zeer boeiend, daarnaast werk ik voor een leuk bedrijf wat er voor wil zorgen dat ik steeds weer uitgedaagd wordt. Ook krijg ik de kans om me met meer dingen te bemoeien dan enkel het schrijven van code en wordt dit zeer gewaardeerd (zowel door mijn werkgever als de klanten). Ik heb nog geen spijt van deze keuze.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

CodeCaster schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:45:
Bijvoorbeeld, maar ik heb het eigenlijk over IntelliJ IDEA ;). Jetbrains is namelijk van origine de uitgever van 1 van de beste Java IDE's. De enige reden waarom Eclipse meer gebruikt werd is omdat IDEA niet gratis was. Later hebben ze de standaard functionaliteit van die IDE ook in een plugin gegoten zodat dit ook in VS beschikbaar kwam.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Huh?

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
String foo;

try
{
  foo = "bar";
}
catch
{
  foo = "baz";
}
finally
{
  Console.WriteLine(foo);
}

Geeft op regel 13:
code:
1
Use of unassigned local variable 'foo'

Dan foo maar op null initializeren bij de declaratie, maar kan iemand dit uitleggen?

• BM

BM

Admin Softe Goederen
Denk dat ie niet slim genoeg is om te zien dat foo hoe dan ook een waarde krijgt, en daarom die melding geeft?
Als er zowel in de try, als in de catch code voor de assignment staat, kan het natuurlijk gebeuren dat foo null blijft.

[ Voor 37% gewijzigd door BM op 21-10-2010 10:46 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
CodeCaster schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:43:
Huh?

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
String foo;

try
{
  foo = "bar";
}
catch
{
  foo = "baz";
}
finally
{
  Console.WriteLine(foo);
}

Geeft op regel 13:
code:
1

Dan foo maar op null initializeren bij de declaratie, maar kan iemand dit uitleggen?
Omdat "foo" pas toegewezen wordt in de try is er een kans dat "foo" nooit wordt toegewezen, wanneer er een exception wordt gesmeten in je try-blok.

Geef "foo" een NULL-waarde bij het declareren van de variable en de foutmelding moet weggaan.

code:
1
2
3
String foo = NULL; // of null, weet niet wat C# gebruikt

/* try catch finally gedeelte */

...tenminste, zo is het bij Java. Ik ga er vanuit dat het bij C# hetzelfde werkt. Ik zie dat Java ongeveer dezelfde error geeft, namelijk "variable foo might not have been initialized" voor de code:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
String foo;

try
{
  foo = "bar";
}
catch(Exception e)
{
  foo = "baz";
}
finally
{
  System.out.println(foo);
}

Met "String foo = null" werkt het wel zonder errors.

Waarom hebben veel development voorbeelden eigenlijk namen met "foo" en "bar"? Wat is de oorsprong daarvan?
> Wikipedia: Foobar

[ Voor 50% gewijzigd door Gamebuster op 21-10-2010 10:55 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
In theorie is het mogelijk dat foo niet geïnitialiseerd is. Stel dat het creëren van het string object in de try en in de catch mislukt, dan is foo in de finaly nog niet geïnitialiseerd. In dit geval met een string is dat natuurlijk onwaarschijnlijk ( Al kan het waarschijnlijk wel met een OutOfMemoryException ), maar met andere objecten kan het natuurlijk makkelijk fout gaan in de constructor.

• alienfruit

alienfruit

Erg leuk die hot fixes door stagaires maar vervolgens niet even uitleggen waarom en in het ticket systeem is het niet terug te vinden... Bah. Alienfruit opent hier een doos met wormen.

• BM

BM

Admin Softe Goederen
Grrrrr. Ben aan het stoeien met tijdzones, maar word er een beetje simpel van.
Het zal vast heel eenvoudig zijn, maar ik vat het niet helemaal. De ene partij wil berichten ontvangen met datum in CET, met inachtneming van DST, andere partij CET zonder DST.
En voor zover ik nu gevonden heb is er geen simpele (altijd werkende :+) manier om lokale tijden om te zetten naar CET.

Gedoe |:( }:|

Xbox

• NMe
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Let je even op de topicwaarschuwing? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

NMe schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:11:
[...]

Let je even op de topicwaarschuwing? :)
Ja:
:) Ik ben voor zover ik weet niet aan het helpdesken, maar liep ergens tegenaan waar ik met de documentatie niet uit kwam. De uitleg van Woy en anderen had ik al bedacht (maar niet opgeschreven), maar ik kon daar nergens een bevestiging van vinden.

Of mis ik nu het principe van dit topic? Ik dacht dat je hier terecht kon voor het lullen over (het produceren van) code. :)

[ Voor 35% gewijzigd door CodeCaster op 21-10-2010 13:20 ]

• alienfruit

alienfruit

Zo volgens mij kan de doos met wormen weer dicht hier! Nu sleutelinformant vragen of hij het kan verifieren :)

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

En door voor de Flavorwave Turbo: Als er een geen geheugen meer beschikbaar is, waar komt dan het geheugen voor de OutOfMemoryException vandaan?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• jip_86
AtleX schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:46:
En door voor de Flavorwave Turbo: Als er een geen geheugen meer beschikbaar is, waar komt dan het geheugen voor de OutOfMemoryException vandaan?
.Net heeft een maximale geheugengrootte voor een applicatie. Daarnaast swapt Windows als het geheugen vol is.

[ Voor 54% gewijzigd door jip_86 op 21-10-2010 14:20 ]

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, dat snap ik. Maar als er geen geheugen beschikbaar meer is, waar komt dan het geheugen vandaan om die OutOfMemoryException op te alloceren? Da's de vraag. ;)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
AtleX schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:31:
Ja, dat snap ik. Maar als er geen geheugen beschikbaar meer is, waar komt dan het geheugen vandaan om die OutOfMemoryException op te alloceren? Da's de vraag. ;)
OutOfMemoryException is denk meer bedoeld voor grote allocaties aan geheugen; de kleine exception kan dan (meestal) nog gemaakt worden. Misschien dat de omgeving een paar bytes reserveert voor die exception?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Huh?

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
String foo;

try
{
  foo = "bar";
}
catch
{
  foo = "baz";
}
finally
{
  Console.WriteLine(foo);
}

Geeft op regel 13:
code:
1

Zeer simpel:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
public void Test()
{
    string foo;

try
    {
        return;
        foo = "bar";

}
    catch
    {
        foo = "baz";
    }
    finally
    {
        Console.WriteLine(foo);
    }
}

Duidelijk? :P

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Huh?

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
String foo;

try
{
  foo = "bar";
}
catch
{
  foo = "baz";
}
finally
{
  Console.WriteLine(foo);
}

Geeft op regel 13:
code:
1

Hier kan je het default keyword voor gebruiken.

Freelance Unity3D developer

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:29
* Freeaqingme heeft zojuist geupgraded (whatever dat is in 't nederlands) naar Opera 11Alpha. Ben benieuwd wat de frontenders er van vinden, but I'm loving it :D

Zeker de midnight bull skin op linux/gtk...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Soultaker
CyCloneNL schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:46:
Hier kan je het default keyword voor gebruiken.
Dat lijkt me vrij zinloos in dit geval, als je toch al weet dat foo een string is. Default is specifiek nuttig bij generic functies waarbij het type dat geïnitialiseerd wordt niet vast staat.

Wat betreft de compilerfoutmelding in het geval van CodeCaster: je kunt er in z'n algemeenheid niet vanuit gaan dat een assignment in een catch-blok uitgevoerd wordt, want binnen een catch-blok kunnen ook weer exceptions optreden, waarna het finally-blok alsnog uitgevoerd wordt.

In dit specifieke geval kun je wel zien dat foo altijd geïnitialiseerd zal zijn, maar de compiler houdt zich simpelweg aan de algemene regels die gelden voor de initialisatie van variabelen. Die zijn met opzet simpel gehouden zodat alle compilers ze op dezelfde manier kunnen implementeren. Stel je voor dat de compiler de foutmelding achterwege zou laten omdat 'ie doorheeft dat de uitzondering niet optreedt. Dat lijkt misschien handig, maar het gevolg is dan dat je code door een minder slimme compiler geweigerd zou worden. Dat hoort natuurlijk niet. Microsoft's compiler houdt zich hier dus strict aan de standaard en dat lijkt me prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Soultaker op 22-10-2010 00:06 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

*O*

Zes methoden vervangen door één met generics.
C#:
1
2
3
4
5
        public static String SchrijfXML<T>(string directory, string bestandsnaam, T bericht)
        {
            XmlSerializer serializer = new XmlSerializer(typeof(T));
            return SchrijfBericht(directory, bestandsnaam, serializer, bericht);
        }

• Haan

Haan

dotnetter

Is dat een voorbeeld, of schrijf je echt in je code NL en EN door elkaar?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Haan schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:39:
Is dat een voorbeeld, of schrijf je echt in je code NL en EN door elkaar?
Wat moet ik dan? Serializer "serializeerder" noemen? :P

• Haan

Haan

dotnetter

CodeCaster schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:43:
[...]

Wat moet ik dan? Serializer "serializeerder" noemen? :P
Nee, alles in EN schrijven natuurlijk :P
* Haan vindt code in NL erg lelijk, tenzij het om domein-specifieke zaken gaat (die discussie hebben we al vaker gehad trouwens, bedenk ik nu ;) )

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37
Haan schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:44:
[...]

* Haan vindt code in NL erg lelijk, tenzij het om domein-specifieke zaken gaat (die discussie hebben we al vaker gehad trouwens, bedenk ik nu ;) )
Eens. Vooral het mengen van standaard Engelse functies en eigen gemaakte Nederlandse functies vind ik nogal eens tot verwarring leiden. Ben dan gewoon consequent in het Engels!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-01 13:37
Om de discussie een beetje los te weken van Git:

Wat me opvalt is dat sommige mensen een beetje een aversie hebben tegen de commandline (vooral op Windows).

Waarom eigenlijk? Ik gebruik standaard Powershell als CLI en dat werkt prima voor mij. Ik kan me geen dag voorstellen dat ik niet even iets in de commandline doe.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

De commandline op Linux is een stuk gebruiksvriendelijker.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-01 13:37
Sebazzz schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:14:
Klopt, daarom gebruik ik Powershell in combinatie met Console2. Dit werkt voor mij prima. (Meerdere tabs, command completion, makkelijkere copy en paste, etc.)

Of is het dat Powershell nog niet zo in gebruik is en dat mensen bij Windows CLI alleen maar aan CMD.EXE denken?

• Haan

Haan

dotnetter

Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarvoor ik de commandline dagelijks nodig zou hebben.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Haan schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:23:
Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarvoor ik de commandline dagelijks nodig zou hebben.
In Windows is de command-line niet zo rijk als op Linux, en veel dingen kan je zelfs alleen maar via een GUI doen.

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10-2025
Haan schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:44:
[...]

Ik heb een tijdje .net trainingen gegeven en daarbij deed ik eigenlijk alle comment in het nederlands om het zo duidelijk mogelijk te krijgen voor de cursisten.

Daarmee heb ik mezelf natuurlijk aangeleerd om in het NL te proggen 8)7 duurde een paar maandjes voordat al mijn comment weer in 't engels was.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-01 16:59

Matis

Rubber Rocket

Sebazzz schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:14:
Maar jij hebt een Nederlandse Linux-versie :P
Overigens ben ik het wel met je eens. Ik zie Microsoft nog niet zo snel met een terminal-based server-OS komen.

[ Voor 15% gewijzigd door Matis op 22-10-2010 13:42 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Freeaqingme
Op wat voor toetsenbord werken de mensen hier eigenlijk? Ik heb van de week deze besteld.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• NetForce1
  • Laatst online: 30-01 20:35

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Matis schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:41:
[...]

Overigens ben ik het wel met je eens. Ik zie Microsoft nog niet zo snel met een terminal-based server-OS komen.
Dat was overigens wel de insteek van Windows Server 2008, in hoeverre het ook echt uitgevoerd is weet ik niet.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[...]

Server 2008 met een core-install? Dat is in mijn ogen nogal terminal-based :)

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Modbreak:Versiebeheer verhaal afgesplitst naar Versiebeheer tooling

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-01 17:41
Freeaqingme schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:46:
Op wat voor toetsenbord werken de mensen hier eigenlijk? Ik heb van de week deze besteld.
Logitech Ultra X natuurlijk:
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2vno294.jpg

Roomba E5 te koop

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

[...]

Nederlands doet daar niets aan af, werken in recoverymodus is net zo gebruiksvriendelijk hoor :)

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:24
Haan schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:23:
ik gebruik het vrij veel. Ik werk op Windows maar heb een VM met linux. Tijdens mijn opleiding werkten we vooral met Unix (hp-ux, later Linux) en sindsdien ben ik Linux gaan waarderen. Veel herhaalbare dingen heb ik in scriptjes.

Paar dingen van vandaag:
- Release voorbereiden (svn log om te kijken wat er gewijzigd is, op basis daarvan release notes maken) en klaarzetten
- Productiedata inladen in de development database
- Meerdere MySQL instanties op 1 machine draaien (Mysql Sandbox)
- phpunit draaien
- database migraties testen
- bestandsbeheer
- sets van bestanden binnenhalen

Het is niet zo dat dat allemaal niet kan zonder CLI maar ik vind het allemaal veel makkelijker en sneller werken.

• Freeaqingme
Rutgerw; waarom gebruik je dan nog windows?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ha, die heb ik hier op het werk. Pas gekregen. Wel leuk toetsenbordje, goed harde toetsen.

Thuis een Afbeeldingslocatie: http://www.maximumpc.com/files/u16580/dmkeyboardL.jpg Microsoft Natural 4000. Alleen jammer dat de spatiebalk niet goed reageert aan de zijkanten...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.assistiveit.co.uk/images/keyboard.jpg
Zelfs op windows werkt een mac-keyboard wel lekker. Ik heb alleen geen print screen :P

Freelance Unity3D developer

Verwijderd

CyCloneNL schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:17:
[...]

[afbeelding]
Zelfs op windows werkt een mac-keyboard wel lekker. Ik heb alleen geen print screen :P
Zo'n een heb ik ook, maar dan de Nederlandse versie (met ~ naast de Z). De Printscreen werkt gewoon met je F14 ofzo, of waar hij hoort te zitten... :9

• jip_86
Standaard el cheapo HP toetsenbord hier.
Thuis een logitech met allerhande multimedia knopjes.

Nog 2 uurtjes *O*

[ Voor 31% gewijzigd door jip_86 op 22-10-2010 14:35 ]

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Snake schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:17:
[...]

Ha, die heb ik hier op het werk. Pas gekregen. Wel leuk toetsenbordje, goed harde toetsen.

Thuis een [afbeelding] Microsoft Natural 4000. Alleen jammer dat de spatiebalk niet goed reageert aan de zijkanten...
Dat ding hebben we op school bij een Surface tafel zitten, dat toetsenbord is verschrikkelijk zeg. Doe mij maar een recht toetsenbord. Ik heb overigens een Logitech Illuminated toetsenbord ding, werkt prima, maar ik ben aan het overwegen om voor een Filco Majestouch te gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Sebazzz op 22-10-2010 14:35 ]

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:24
Freeaqingme schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:17:
Rutgerw; waarom gebruik je dan nog windows?
Voor Windowsprogramma's. Ik onderhoud ook een Accessapplicatietje waar een SQL Server database achter hangt, ik maak gebruik van Crystal Reports voor managementinfo. Verder voor de Microsoft Office producten (mn Outlook, Excel). Met name vanwege dat laatste heb ik gekozen om Windows primair te gebruiken en Linux in een VM te zetten.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-01 16:59

Matis

Rubber Rocket

Zakelijk kloppen vele van ons (met de oude PC's) nog op de RT7D50
Afbeeldingslocatie: http://codinghorror.typepad.com/.a/6a0120a85dcdae970b0128776fbc05970c-pi
Bij nieuwe PC's mogen medewerkers zelf een toetsenbord kiezen :)

Thuis heb ik een G15.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:51
CyCloneNL schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:17:
[...]

[afbeelding]
Kun je natuurlijk ook OneNote voor gebruiken....werkt iets anders, maar meestal wel toereikend.

Gebruik op m'n werk een MS Wired Keyboard 200
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalsaonline.co.za/catalog/images/KE-M200BD.jpg
Het liefste heb ik de MS Natural Ergonomic Keyboard 4000, maar die is zo groot, zeker als hij mee moet in de tas.

Als muis vind ik de Wired Laser Mouse 6000 enorm fijn, maar die wordt niet echt meer verkocht :( Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/us/2005/11/18/the_ultimate_mouse_hunt_part_two/laser_mouse_6000_1.jpg
Op m'n werk heb ik dan ook de Wired BlueTrack 4500 muis, maar die is toch een stuk minder fijn als de 6000.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Pagina: 1 ... 74 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak