De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.760 views

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:35

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

7200!!!!1111ROTFLOMGBBQFAKEGAYFFFFFUUUUUUUUUUUU kthxbye

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 13-10-2010 15:59 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-12 12:44

Haan

dotnetter

.oisyn schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:57:
7200!!!!1111ROTFLOMGBBQFAKEGAYFFFFFUUUUUUUUUUUU kthxbye
Verder alles nog goed? :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-12 21:15

Matis

Rubber Rocket

4chan is een bitch >:)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Soultaker
  • Laatst online: 09:39
Ik heb net wat handigs bedacht. Als je onder Linux een Java applicatie hebt die als jar geleverd wordt, dan vind ik het altijd irritant dat ik 'm moet starten met "java -jar app.jar" ipv gewoon `app'. Maar dat is te fixen met:
echo '#!/usr/bin/java -jar' | cat - app.jar > app && chmod a+x app

En presto! app is nu een standalone executable geworden! Dit werkt omdat .jar files gewoon zip files zijn waar je random data voor kunt zetten, dus ook een hashbang regel, die je weliswaar maar één argument mee kunt geven, maar dat is genoeg voor -jar, en overige command line arguments worden netjes meegegeven aan main.

Werkt natuurlijk alleen in UNIX-like environments, maar toch is het een leuk trucje om Java applicaties wat netter te laten integeren zonder een apart wrapper script te maken (wat meer gebruikelijk is).

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Laurens-R schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:17:
[...]

Dat is sowieso een onmogelijk achievement, omdat het blijkbaar heel erg moeilijk is om te definieeren wat acceptable quality uberhaubt is.
Dan nog een setje achievements (die ook moeilijk te halen zijn) voor het maken van goeie requirements, kwaliteit definieren (dat wordt niet zo vaak meegenomen in requirements), en een realistisch budget en tijdsduur stellen.

...Is er hier uberhaupt iemand die in een bedrijf werkt waar budgets, planningen en features wél halen?

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
In Windows kun je gewoon dubbelklikken op een *.jar en dan start hij :P.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
YopY schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:57:
[...]
...Is er hier uberhaupt iemand die in een bedrijf werkt waar budgets, planningen en features wél halen?
Het is hier al moeilijk genoeg om überhaupt de requirements boven tafel te krijgen, laat staan dat ze hetzelfde blijven :(

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

YopY schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:57:
Bij ons huidig project heb ik er goeie hoop op dat we het gaan halen, misschien zelfs iets eronder.

[ Voor 15% gewijzigd door AtleX op 14-10-2010 09:14 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:59

Salandur

Software Engineer

Soultaker schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 02:06:
Ik heb net wat handigs bedacht. Als je onder Linux een Java applicatie hebt die als jar geleverd wordt, dan vind ik het altijd irritant dat ik 'm moet starten met "java -jar app.jar" ipv gewoon `app'. Maar dat is te fixen met:
echo '#!/usr/bin/java -jar' | cat - app.jar > app && chmod a+x app

En presto! app is nu een standalone executable geworden! Dit werkt omdat .jar files gewoon zip files zijn waar je random data voor kunt zetten, dus ook een hashbang regel, die je weliswaar maar één argument mee kunt geven, maar dat is genoeg voor -jar, en overige command line arguments worden netjes meegegeven aan main.

Werkt natuurlijk alleen in UNIX-like environments, maar toch is het een leuk trucje om Java applicaties wat netter te laten integeren zonder een apart wrapper script te maken (wat meer gebruikelijk is).
Werkt prima, zolang je maar 1 jar hebt. Zodra deze jar afhankelijk is heb je wat meer nodig om het programma goed te kunnen starten en is een uitgebreider script wel noodzakelijk. Of natuurlijk een speciaal programmaatje zoals Commons-Launcher of Tanuki Software Wrapper

[ Voor 3% gewijzigd door Salandur op 14-10-2010 09:18 ]

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een lap code van twaalfduizend regels onderhouden is niet leuk. En al helemaal niet in Delphi. Ik heb ergens een nieuwe string nodig, en die moet je dan bovenaan (ja, het is ongeveer één procedure) onder 'var' plaatsen. Er staan er al wel een stuk of vijftig (van string1 tot en met string60, enkele missen), maar die mag je eigenlijk niet aanraken omdat er dan ergens anders iets kan omvallen.

Ah well, tijd voor koffie.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
CodeCaster schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:22:
Een lap code van twaalfduizend regels onderhouden is niet leuk. En al helemaal niet in Delphi. Ik heb ergens een nieuwe string nodig, en die moet je dan bovenaan (ja, het is ongeveer één procedure) onder 'var' plaatsen. Er staan er al wel een stuk of vijftig (van string1 tot en met string60, enkele missen), maar die mag je eigenlijk niet aanraken omdat er dan ergens anders iets kan omvallen.

Ah well, tijd voor koffie.
Dan moet je stiekem wat dingetjes gaan refactoren, als je baas daar geen tijd aan wil investeren geef je gewoon aan dat de aanpassing iets langer duurt. Gooi eventueel ook termen als "technical debt" zijn kant op, zo van "De ontwikkeling van deze feature duurt circa 200% langer door de hoge technical debt die zich over de jaren opgebouwd heeft".

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Mwoah, Ten opzichte van "managers" ben ik zelf meer van het "stilzwijgend verbeteren". Als je er iets over zegt nodigt dat alleen maar uit tot discussie, wat voor toch nutteloos is.

De keren dat ik met een manager werkte die verstand van zaken had kan ik op een hand tellen. Dat zijn dan vaak ook mensen die zelf geprogrammeerd hebben. Dat scheelt een boel. (uitzonderingen daargelaten :+)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-12 00:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Salandur schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:17:
[...]

Werkt prima, zolang je maar 1 jar hebt. Zodra deze jar afhankelijk is heb je wat meer nodig om het programma goed te kunnen starten en is een uitgebreider script wel noodzakelijk. Of natuurlijk een speciaal programmaatje zoals Commons-Launcher of Tanuki Software Wrapper
Meerdere jars is ook geen probleem. Classpath kun je immers gewoon in je manifest opnemen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

YopY schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:49:
..een heel verhaal waarom getters & setters passé zijn...
Maar wat je eigenlijk wilt zeggen is dat je het TO-'pattern' passé vindt. Daar kan ik me inderdaad ook wel in vinden. Waar ik vroeger vaak op alt-shift-s -> generate setters drukte ben ik nu heel selectief in welke velden ik extern beschikbaar maak. Ook maak ik steeds meer objecten inmutabel. Dat maakt het leven een stuk makkelijker.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hebben jullie dat ook in VS 2008 dat de XAML designer het niet snapt dat je een toolwindow rechts van de designer gedockt hebt? Hij lijkt gewoon te denken alsof hij tot aan de rechter-rand van visual studio loopt (waardoor windows en controls die je aan het designen bent niet goed zijn gecentreerd).

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
.oisyn schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:09:
Hebben jullie dat ook in VS 2008 dat de XAML designer het niet snapt dat je een toolwindow rechts van de designer gedockt hebt? Hij lijkt gewoon te denken alsof hij tot aan de rechter-rand van visual studio loopt (waardoor windows en controls die je aan het designen bent niet goed zijn gecentreerd).
Hmm, ik probeer eigenlijk altijd zo min mogelijk te vechten met de IDE en laat zoveel mogelijk zoals het is. Dat scheelt ook als je een fresh install moet doen, hoef je niet alles 'goed' te zetten.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-12 14:01

Sebazzz

3dp

Als het kan, gebruik alsjeblieft Expression Blend voor het designen van WPF apps. De Visual Studio designer snapt zo weinig, blijf er alsjeblieft van af. Expression Blend is veruit superieur.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoezo, "alsjeblieft"? Doodt God een kitten elke keer dat ik VS gebruik?
En on a more serious note, waarom moeten we Expression Blend licenties aanschaffen voor die paar keer dat we een WPF window willen maken?
Davio schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:00:
[...]

Hmm, ik probeer eigenlijk altijd zo min mogelijk te vechten met de IDE
Ik vecht nooit met de IDE. Daarnaast is de default setup al dat er aan de rechterkant een toolbox is gedockt, dus die "tip" gaat sowieso niet op.
en laat zoveel mogelijk zoals het is
Tja, your loss ;). Ik ga geen screen estate inleveren alleen maar omdat er allemaal nutteloze toolwindows zijn gedockt in de main app. Output panes, find in files windows, watch windows etc. heb ik allemaal (met elkaar gedokt) op m'n tweede monitor staan.
Dat scheelt ook als je een fresh install moet doen, hoef je niet alles 'goed' te zetten.
Tools -> Import settings.

[ Voor 70% gewijzigd door .oisyn op 14-10-2010 17:47 ]

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Als het een paar keer is, dan is het niet erg relevant maar wil je serieus aan de slag en een hoop met WPF doen zou ik zeker Expression Blend gebruiken. De Visual Studio editor is behoorlijk traag en snapt het af en toe helemaal niet meer, geeft aan dat er fouten zijn terwijl het gewoon prima draait en het in Expression ook prima werkt. En zelfs al type je alleen maar XAML, dan werkt Expression Blend toch net wat lekkerder.

En zo duur is een enkele licentie niet, het kost maar 600 dollar voor het complete Expression Studio 4 pakket. Aangezien je 3 nodig hebt, valt het nog wat lager uit ook. Als je kijkt tegenover VS is Expression spotgoedkoop.
.oisyn schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:42:
Hoezo, "alsjeblieft"? Doodt God een kitten elke keer dat ik VS gebruik?
Heel grappig. Alsjeblieft omdat je een heel hoop ergenissen bespaard blijft.

[ Voor 16% gewijzigd door Sebazzz op 14-10-2010 17:59 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12 09:49
Net even langs de Selexyz in Utrecht, 2 nieuwe boeken erbij. :)

- Domain-Specific Languages van Martin Fowler.

Heb al wat boeken van hem en ik zag deze staan, dus gelijk maar meegenomen. Lijkt me een zeer interessant boek weer. Ben de intro al doorheen, was gelijk weer hooked, dus volgens mij leest het erg makkelijk weg. Het is wel een relatief dik boek richting de 600 pagina's.

- Agile Project Management: Creating Innovative Products (2nd Edition) door Jim Highsmith.

Een onderwerp waar ik me wat meer in wil verdiepen, en zo'n praktisch boek als deze lijkt me daar zeer geschikt voor. Reviews zijn ook erg goed dus ben ook wel benieuwd naar dit boek.

Morgen in de trein richting Parijs heb ik weer lekker leesvoer. :9

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Waarom zijn al die programmeurs toch zo eigenwijs. :P

vandaag weer, collega vraag om mijn mening / advies, uitgelegd wat ik zou doen ivm met te verwachten problemen. antwoord van collega : "ik doe het toch op mijn manier" ondertussen 3x keer dat ie dat zegt.

grrrr dus ondertussen denk ik dan vraag dan niks en stoor me niet.

• Soultaker
Dat eigenwijze werkt beide kanten op, hè! Als je een programmeur om advies vraagt, dan neemt 'ie gelijk je project over en wil 'ie dat je alles oplost op de manier die hij voorstelde op basis van een versimpelde en incomplete voorstelling van zaken. Dat je goede redenen hebt om van zijn advies af te wijken gaat er dan niet in!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12 09:49
Je moet ook gewoon naar je collega luisteren en niet zo eigenwijs doen. ;)

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:06
Hihi, gister geleerd hoe the hell je iets naar een ssh client kopieert in terminal. Vet handig, als je met Virtual Machines werkt, op een windows, en vandaar niet kan opslaan, ofzo :P.

En koffie ftw!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
mat.hi.as, bedoel je scp? Laat ons anders niet zo in afwachting zitten en vertel ons die tip!

~ Mijn prog blog!

• Soultaker
Gewoon zo :?
ssh user@host cat \>remotepath <localpath

Anders gewoon scp, maar dat komt bijna op hetzelfde neer. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Soultaker op 15-10-2010 00:44 ]

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
He bah. Tweede tussentijdse toets in mijn nieuwe studie informatca vandaag. Waarom zo vroeg? :( (overigens maak ik me om de toets zelf geen zorgen. Voor de eerste scoorde ik 10,5 uit 10 :p)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Soultaker schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:44:
Gewoon zo :?
ssh user@host cat \>remotepath <localpath

Anders gewoon scp, maar dat komt bijna op hetzelfde neer. ;)
Dat gaat niet werken op een Windows-bak ;)

Als er een ssh-server draait kun je met filezilla gewoon de bestanden via sftp versturen tussen Windows en Linux.
Doe ik al sinds jaar en dag :)

[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 15-10-2010 07:58 ]

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:30
kaesve schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 06:34:
He bah. Tweede tussentijdse toets in mijn nieuwe studie informatca vandaag. Waarom zo vroeg? :( (overigens maak ik me om de toets zelf geen zorgen. Voor de eerste scoorde ik 10,5 uit 10 :p)
Klinkt als een stackoverflow :)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Wrap around _O- Dat zou wel geestig zijn van de docent, jou een 10,5 / 10 te geven :+

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mwah, bij een 'wrap around' zou je juist een 1 krijgen ;)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Janoz schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:09:
Dat is toch juist de grap :D

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-12 11:25
Meer mensen waar vrijdag de lamste dag is om te werken? Maandag begin ik altijd nog wel redelijk fris maar dat word steeds rotter naarmate de week vordert.
nee ik ga niet uit donderdagavond :+

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Janoz schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:09:
Of een -11 ( als de range van -11 tot 10 is ;) )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

jip_86 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:28:
Meer mensen waar vrijdag de lamste dag is om te werken? Maandag begin ik altijd nog wel redelijk fris maar dat word steeds rotter naarmate de week vordert.
lamste dag? Niet echt. Misschien minder productief, maar zeker niet minder leuk. Vrijdag is eigenlijk altijd de lol dag.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-12 21:07
Nee eigenlijk altijd de dinsdag of woensdag... Overigens zit ik weer met dat kolere CMS Made Simple te klooien.. :(

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Aargh! Vierkante wielen alert!

Soms heb je in je software input nodig van de gebruiker. Het is niet anders, en het liefst schreven we allemaal daemons en services die onderling communiceren volgens een vast protocol, maar blijkbaar zijn mensen nog niet weg te automatiseren.

Mensen doen onverwachte dingen, zoals teksten die verplicht zijn niet invullen, knoppen aanklikken die het scherm sluiten terwijl ze de ingevoerde gegevens niet willen opslaan (waarom openen ze dat scherm dan!), en meer van die grollen.

De Windows-API biedt hier mooie functionaliteit voor: modal forms. Op zo'n form zet je dan de invoer-componenten en een aantal knoppen die je een ModalResult meegeeft. Afhankelijk van welke knop wordt aangeklikt krijgt de aanroep naar ShowModal een returnwaarde.

Of men het niet wist, of dat men last had van "Not Invented Here" weet ik niet, maar ik ben nu bezig in een form waarin enkele public booleans zijn gedefinieerd: formclosed, okpressed, cancelpressed... 8)7 Even speuren geeft ook aan dat deze constructie op ieder invoerformulier wordt gebruikt. Wellicht wisten ze niet dat ze deze code konden gebruiken om de validatie alleen bij een OK uit te voeren:

Delphi:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
procedure TMyForm.FormClose(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);
begin
  // if not valid, then don't close the form
  if ((self.ModalResult = mrOK) and (not ValidateInput())) then
    Action := caNone
  else
    inherited;

end;

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 15-10-2010 20:07 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-12 18:57
Om de een of andere reden was dat bij mij altijd de donderdag. Gelukkig heb ik tegenwoordig vrij op donderdag, zodat ik lekker uit kan slapen en aan school kan werken. Dinsdag is denk ik mijn meest productieve dag.

Verwijderd

Ja, zo lam als maar kan... :') Maar wel bijna weekend! _O_

Verwijderd

Vrijdag was meestal wel een gezellige dag, waarop toch meer dan gemiddeld naar dumpert geklikt werd op de afdeling :P

• D-Raven
Vrijdag is meestal wel een relaxte dag. Kon vandaag weer verder met een van mn favo projecten atm. Na 2 dagen bij een klant aan een frustrerend legacy applicatie werken had ik dat wel even nodig.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12 18:48
En de vraag van de dag(/nacht): Als je een app hebt met een aantal modules. Verwacht je dan de settings van die module in App => Settings => Modulename, of in App => Modulename => Settings?

Dit is overigens het grootste probleem waar ik tegenaan loop met 't devven van mijn superapp, dus opzich gaat dat wel voor de wind 8)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• roy-t
Ik verwacht App\Settings\Modulename. :)

(Zo heeft bijvoorbeeld Apache het)

[ Voor 32% gewijzigd door roy-t op 16-10-2010 10:08 ]

~ Mijn prog blog!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Als ik kijk naar de indeling van Joomla, dan doen ze het App => Modulenaam => Setting.

Ik denk dat het voor de gebruiker niet heel veel uit zal maken, zolang je het maar consequent doet en blijft doen.

• Flapmo
  • Laatst online: 10:55

Flapmo

and back is gigi!

Of als je meerdere settings hebt misschien iets als:

App\Settings\ModuleSettings\Module
App\Settings\GlobalSettings\

Whatever :?

[ Voor 7% gewijzigd door Flapmo op 16-10-2010 16:22 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:54
Flapmo schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:22:
Of als je meerdere settings hebt misschien iets als:

App\Settings\ModuleSettings\Module
App\Settings\GlobalSettings\

Whatever :?
Zou ik zelf eerder gaan voor iets als:
App\Settings\Settings\Module
App\Settings\Settings\Global

Maar alle hierboven genoemde ideeen zijn goed, maar elk hebben ze zo hun voor- en nadelen.
Denk zelf dat het eraan ligt hoe je een module ziet, welke het beste is. Als je een module ziets als een onderdeel die je aan je applicatie toe voegt (en dus als onderdeel), zou ik gaan voor de App\Settings\Module.
Als je een module ziet als een applicatie welke binnen jouw applicatie draait (en dus een autonoom onderdeel is), zou ik gaan voor de App\Settings en App\Module\Settings variant.
Maar misschien (waarschijnlijk) dat jullie daar anders over denken :)

• Freeaqingme
Voor de gebruiker zijn de modules gewoon onderdeel van de app. 't Is dan dus ook gewoon App\Settings\Modulename geworden. Tnx voor 't meedenken :)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

@Freeaqingme, ZF toch? Ik weet niet wat hier nog van komen moet of gekomen is:

http://framework.zend.com...ge.action?pageId=16023853

Aunt bunny is coming to get me!

• Freeaqingme
Die heeft Padraic in de spreadsheet van 't Community Review Team (waar enkel 't CR-Team toegang toe heeft) met een kruis gemarkeerd; wat zoveel betekent als dat daar niets meer mee gaat gebeuren.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Aaargh.
Ik heb een WPF app met daarin een TreeView, en een HierarchicalDataTemplate resource die een object van een bepaald type op een bepaalde manier eruit laat zien. In die template zit een rectangle en een textblock. Nou wil ik dat als je op zo'n item klikt in de TreeView dat de rectangle van kleur verandert. Echter, geen enkele trigger op IsFocused of IsKeyboardFocused werkt, en hij lijkt gewoon steeds de default FocusViewTemplate toe te passen (waarbij de tekst van het textblock wit wordt en het hele item een blauwe achtergrond krijgt). Hoe krijg ik het in hemelsnaam zoals ik wil :?

m'n XAML ziet er nu zo uit (heb even onnodige opmaak verwijderd ter verduidelijking)
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
    <Window.Resources>
        <HierarchicalDataTemplate DataType="{x:Type c:SceneObject}">
            <Grid x:Name="grid">
                <Rectangle x:Name="rectangle" Height="Auto" Stroke="#FFE967FF" Width="Auto" Margin="8" RadiusX="7" RadiusY="7" StrokeThickness="2"/>
                <TextBlock x:Name="textBlock" Margin="18,12,18,12" Height="Auto" Width="Auto"/>
            </Grid>
            <HierarchicalDataTemplate.Triggers>
                <Trigger Property="IsFocused" Value="True">
                    <Setter Property="Stroke" TargetName="rectangle" Value="#FFFF0017"/>
                </Trigger>
            </HierarchicalDataTemplate.Triggers>
        </HierarchicalDataTemplate>
    </Window.Resources>

<Grid>
        <TreeView x:Name="treeView1" VerticalAlignment="Top" Width="493" ItemsSource="{Binding SceneObjects, ElementName=myWindow}"/>       
    </Grid>

[ Voor 42% gewijzigd door .oisyn op 17-10-2010 17:08 ]

• Soultaker
.oisyn schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 17:01:
Hoe krijg ik het in hemelsnaam zoals ik wil :?
"Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken." :(

(TBH heb ik geen clue, helaas.)

[ Voor 45% gewijzigd door Soultaker op 17-10-2010 22:24 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hmz, dit werkt wel
XML:
1
2
3
<DataTrigger Binding="{Binding Path=IsSelected, RelativeSource={RelativeSource AncestorType={x:Type TreeViewItem}}}" Value="True">
    <Setter Property="BorderBrush" TargetName="border" Value="Red"/>
</DataTrigger>

Maar dat lijkt me zo'n omweg 8)7 (en een DataTrigger is niet te editen in Expression Blend... fan-tas-tisch :/)

• roy-t
* roy-t schopt .oisyn terug naar C++ :+

[ Voor 5% gewijzigd door roy-t op 18-10-2010 07:48 ]

~ Mijn prog blog!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-12 23:00

Hoogie2004

Whohooooo

* Hoogie2004 is back from holiday.

Koffie, en uitzoeken wat ik moet gaan doen vandaag...

My iRacing profile | Strava

• D-Raven
godverde... probeer al 30 min om SQL Management studio 2008 te installeren. Zonder sql server zelf te installeren. Echt.. het is net alsof ze niet WILLEN dat je dat ding installeert.

• Hydra
  • Laatst online: 17-12 14:27
D-Raven schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:57:
godverde... probeer al 30 min om SQL Management studio 2008 te installeren. Zonder sql server zelf te installeren. Echt.. het is net alsof ze niet WILLEN dat je dat ding installeert.
Mocht je het lukken, laat dan ff weten hoe? Volgens mij had ik een tijdje terug hetzelfde probleem en toen maar opgegeven en SQL server erbij geinstalleerd :P

https://niels.nu

• Cloud
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik ben ook wel benieuwd ja. Ik heb het laatst ook maar opgegeven en SQL server erbij geïnstalleerd, terwijl ik alleen maar met SQL Compact files wilde werken. Maar ik zag ook geen andere mogelijkheid.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Het wordt pas spannend als je ergens een verdwaalde SQL express hebt draaien. :@
Zeker als x64, x86, 2005 en 2008 door elkaar heen lopen. Bij het installeren van de client tools bleef SQL klagen dat er een express versie dwars zat. Overigens installeerde 2005 niet standaard die client tools mee bij een full install en wilde we die dus later nog installeren, maar dat ging dus niet.

Uiteindelijk maar opnieuw begonnen. :@

SQL Express was een verrassing bij de install van Visual Studio 2008 en kwamen daar dus veel te laat achter, maar uninstall faalde ook

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• D-Raven
Moet eerst vs2008 service pack installeren... ik heb niet eens vs2008 erop staan, alleen 2010..... fijn.... mag ik dat ook eerst erop gooien.

Echt... ..... frustrerend....

edit: HAH! gelukt, focking-eindelijk zeg.

Wat heb ik nu gedaan:
  • Visual studio 2008 + sp1 installeren. Let op bij installeren dat je niet SQL Express mee installeert.
  • Download Sql Server 2008 management studio
  • Dan als je die gaat installeren doe je net alsof je een nieuw sql service instance gaat installeren. Alleen bij de feature opties die je daarna krijgt staat er geen sql server instance bij, Deze zit namelijk niet in de setup.
  • Vink client tools (of whatever t ook heet, kan niet missen is de enige beschikbare optie) aan.
  • Ram op installeer (deed ik met veel geweld en frustratie passie, lucht op)

[ Voor 72% gewijzigd door D-Raven op 18-10-2010 12:46 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heb je niet gewoon alleen het .Net service pack nodig?

• D-Raven
.oisyn schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:40:
Heb je niet gewoon alleen het .Net service pack nodig?
Nope, Sql Management Studio 2008 draait op de core van Visual Studio 2008. Vandaar dat je die + ServicePack nodig hebt.

• Haan
  • Laatst online: 20-12 12:44

Haan

dotnetter

lekker geregeld dus weer van MS :P

maar het kan altijd erger, hier is de koffieautomaat defect :(

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Haan schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:13:

Hadden we afgelopen week ook :'(

Deze afbeelding naar de printer van de R&D-manager gestuurd

Afbeeldingslocatie: http://www.funnymail.co.za/wp-content/uploads/2008/07/funny-work-joke-picture-03.jpg

Binnen 2 uur was alles gefixt :P

• Hydra
Haan schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:13:

Het komt hier regelmatig voor dat 'ie leeg is. "Gelukkig" staat er op de verdieping boven ons ook een, die dan een uur later ook leeg is omdat 2 verdiepingen uit 1 automaat koffie moeten halen :)

Overheid, blijft fantastisch. :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gelukkig drink ik thee, dat is nooit op (en anders heb ik nog een secret stash in m'n bureaula :Y))

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12 01:59

curry684

left part of the evil twins

Je drinkt wat?

Professionele website nodig?

• MueR
  • Laatst online: 23:50

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Gelukkig heb ik al heel lang met mn baas de afspraak staan dat als er geen koffie is, ik naar huis ga.

edit:
ohai baas :w

[ Voor 9% gewijzigd door MueR op 18-10-2010 13:49 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• curry684
  • Laatst online: 17-12 01:59

curry684

left part of the evil twins

Jij hebt dan ook een Gave Baas(tm).

Professionele website nodig?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

D-Raven schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:57:
Is dat niet hetzelfde als met SQL2005?

http://mundeep.wordpress....r-2005-management-studio/

[ Voor 54% gewijzigd door BtM909 op 18-10-2010 13:52 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• NMe
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Gelukkig werk ik op water. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• MueR

MueR

is niet lief

Mjah, als dat op is, hebben we ook geen koffie, dus mag ik ook naar huis.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik werk op geld, en als dat op is dan kom ik ook niet meer

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-12 21:30
Ik werk (helaas) op studiepunten :(.

• Hydra
.oisyn schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:55:
Tja. Als je nou meer geld krijgt als je harder werkt, maar dat is ook niet overal de regel :)

• D-Raven
Het zou zo maar kunnen. Maar ik heb geen installatie dvd van de volledige versie van sql server liggen hier. Vandaar de download.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Wat heb ik toch een bloedhekel aan JTables en Swing in het algemeen |:(

Al dagen aan het klooien met een halfverrotte GUI... Ik wil later nooit een baan waar ik user interfaces moet ontwerpen :+

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Avalaxy schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:10:
Wat heb ik toch een bloedhekel aan GUI's in Java in het algemeen |:(
Fixed :+

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Mja, "Swing in het algemeen" impliceert ongeveer hetzelfde :P

• NMe
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Mjah, maar als ik dat één keer per maand krijg is het prima. Water heb ik vaker nodig. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Avalaxy schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:10:
Wat heb ik toch een bloedhekel aan JTables en Swing in het algemeen |:(

Al dagen aan het klooien met een halfverrotte GUI... Ik wil later nooit een baan waar ik user interfaces moet ontwerpen :+
WPF FTW!
* .oisyn .oisyn na slechts een paar dagen met WPF aangekloot te hebben * :+

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

In WPF is het niet moeilijk om een GUI te maken, wel moeilijk om een mooie GUI te maken.

• MueR

MueR

is niet lief

Hmm, dan zou ik elke maand een dag of twee vrij moeten nemen :P

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
Sebazzz schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:56:
In WPF is het niet moeilijk om een GUI te maken, wel moeilijk om een mooie GUI te maken.
Hangt van je definitie van een mooie GUI af. Het is wel eenvoudig om een GUI te maken die totaal niet lijkt op de standaard Windows-GUI. Zo heb ik een beginnetje voor een NS-kaartautomaatkloon in WPF gemaakt. Stack- en WrapPanels ftw. O+

We are shaping the future

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:28

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow zoekt een supportgroep voor mensen met wxPython-trauma's...

Iemand een adresje? :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Door je rug gaan is geen pretje :(

• Freeaqingme
.oisyn schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:46:
In coffee corners hoor je coffee te drinken en slap te lullen (met name dat laatste), door je rug gaan kan niet de bedoeling zijn van een coffee corner >:)

offtopic:
Desalniettemin, succes met je rug ;)

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-12 11:25
Succes met je rug oisyn.

Hier is koffie echt van bedenkelijke kwaliteit. Men zegt dat handmatig koffiezetten, kloten met schepjes enzo, altijd beter is. Nou dat is het dus niet. De ene bak is nog slechter dan de andere. Automaat komt er niet want daar wil niemand uit drinken :( Liever nog elke bak dezelfde 'kwaliteit' dan elke bak verschillend en ook niet lekker ook.

[ Voor 5% gewijzigd door jip_86 op 18-10-2010 22:34 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:46:
Je moet het tillen ook aan andere mensen over laten ;). Success ieder geval, het is flink klote als je flink last van je rug hebt.
jip_86 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:32:
Hier is koffie echt van bedenkelijke kwaliteit. Men zegt dat handmatig koffiezetten, kloten met schepjes enzo, altijd beter is. Nou dat is het dus niet. De ene bak is nog slechter dan de andere. Automaat komt er niet want daar wil niemand uit drinken :( Liever nog elke bak dezelfde 'kwaliteit' dan elke bak verschillend en ook niet lekker ook.
De koffie is hier anders altijd beter als het koffiezetapparaat kapot is en de bazin gewoon zelf koffie zet.

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 08:33
in ander topic dus

[ Voor 106% gewijzigd door g4wx3 op 19-10-2010 01:33 ]

http://www.softfocus.be/

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik denk dat je zoiets beter in WI kan vragen. Het koffiehoekje heeft een net iets ander doel geloof ik ;)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Infopath + TFS = |:( (Mergen van de UI is echt een ramp)

Nja, Infopath alleen is eigenlijk ook al genoeg |:(

• Alex)
InfoPath :') Wie wil dat nou?

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Managers en/of Sales :z

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ligt eraan of je moet devven of invullen. Kan me voorstellen dat er mensen zijn die het fijn vinden om er iets in in te vullen. Maarja...

• Alex)
Een custom form is vaak net zo snel in elkaar gehackt, ziet er beter uit en is net zo makkelijk in te vullen. Ik ben eigenlijk nog nooit InfoPath tegengekomen, behalve op een project waar men het wilde gebruiken... en er uiteindelijk achter kwam dat het niet alles kon waar behoefte aan was.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:30
Vaak is het argument voor Infopath dat het zo eenvoudig is in elkaar te zetten en men het zelf kan onderhouden.

Totdat ze iets willen wat eigenlijk niet de bedoeling/mogelijk is met Infopath, waardoor je een in-elkaar-gehackt formulier krijgt wat door bijna niemand meer is te onderhouden. Heerlijk :X

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Jan_V schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:16:
Vaak is het argument voor Infopath dat het zo eenvoudig is in elkaar te zetten en men het zelf kan onderhouden.

Totdat ze iets willen wat eigenlijk niet de bedoeling/mogelijk is met Infopath, waardoor je een in-elkaar-gehackt formulier krijgt wat door bijna niemand meer is te onderhouden. Heerlijk :X
Amen. Hier is het probleem ook dat het te ingewikkeld is geworden. maarja, we doen het er maar mee

• D-Raven
Hoogie2004 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:19:
[...]

Amen. Hier is het probleem ook dat het te ingewikkeld is geworden. maarja, we doen het er maar mee
Wat houdt je tegen om een andere weg in te slaan?

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

D-Raven schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:30:
[...]

Wat houdt je tegen om een andere weg in te slaan?
Het eindproduct is al af, en keuze is niet door mij persoonlijk gemaakt. Origineel ontwerp was het allemaal wel oké, althans zo leek het. Uiteindelijk blijkt het anders te zijn, en is er geen tijd om het anders aan te pakken (releasedatum moest gehaald worden.).

• Hydra
Als voorbeeld van dat keuzes niet altijd aan de developer zijn:

Heb zelf een keer aan onze company website iets moeten toevoegen (begon net bij het bedrijf), er moest 'snel' een documentatielijst komen die bovendien te onderhouden was door iemand die niet al te technisch was. Oh, en het moest binnen 3 dagen af zijn.

Toen heb ik dus aangegeven dat ik het of op de 'juiste' manier kon doen (netjes data in de backend, admin pagina om zaken toe te voegen, etc.) maar dat dat niet in 3 dagen ging lukken. Maar er was ook een snellere methode: gewoon een textfile inlezen die de persoon die de documentatie onderhield kon aanvullen. Gewoon een .ini file structuurtje, doodsimpel.

Nou, dat was prima, dus zo gezegd zo gediggydaan. Krijg ik een half jaar later te horen dat ik slecht gedesignde code bouw, met als voorbeeld dus die documentatielijst, want die informatie hoor je uit een backend te halen :/

Gelukkig had ik die mailtjes nog :D

[ Voor 3% gewijzigd door Hydra op 19-10-2010 09:36 ]

Pagina: 1 ... 73 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak