waarschijnlijk een gefrustreerde iPhone gebruikerMichali schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:37:
Klant van ons wil nu een mobiele website waarin geen Flash oplossing komt, maar we waarvoor we HTML5 moeten gebruiken. Die lopen nogal op de zaken vooruit hehe..
Verwijderd
Lopen die op de zaken vooruit? Lijkt me eerder dat dit de goede aanpak is, dan kan je nog flash voor fallback gebruiken eventueel, of andersom. Al lijkt andersom me een beetje domme oplossing, een 'nieuwe techniek' gebruiken als fallback voor de 'oude techniek', op een of andere manier vind ik dat niet logisch.Michali schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:37:
Klant van ons wil nu een mobiele website waarin geen Flash oplossing komt, maar we waarvoor we HTML5 moeten gebruiken. Die lopen nogal op de zaken vooruit hehe..
Maar er zijn mensen die daar anders over denken, he Tweakers.net?
Zijn er nog VisualStudio Extensibility gurus hier? Weet iemand toevallig of er buiten de Code Editor andere objecten ook te extenden zijn via het Managed Extensibility Framework (MEF)?
Ik ben bezig met een extension die nu op sommige punten nogal....... lelijk is
Het werkt prima maar het is.. lelijk
Ik ben bezig met een extension die nu op sommige punten nogal....... lelijk is
Het werkt prima maar het is.. lelijk
[ Voor 7% gewijzigd door MTWZZ op 11-08-2010 14:42 ]
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
nieuws: 'RIM geeft Saudische overheid inloggegevens BlackBerry-gebruikers'
Interessant, RIM heeft dus geen hash van het wachtwoord van gebruikers want ze kunnen zo de inloggegevens verstrekken
Interessant, RIM heeft dus geen hash van het wachtwoord van gebruikers want ze kunnen zo de inloggegevens verstrekken
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ze hebben ws. gelezen dat HTML5 veel voordelen (gaat) bieden, maar weten niet dat het nog niet goed ondersteund wordt of denken dat bestaande browsers het automatisch ondersteunen. Hun doelgroep gebruikt op de desktop overigens ook nog massaal IE, dus om dan voor de mobiele website HTML5 te gaan toepassen lijkt me geen verstandige keus.Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:17:
[...]
Lopen die op de zaken vooruit? Lijkt me eerder dat dit de goede aanpak is, dan kan je nog flash voor fallback gebruiken eventueel, of andersom. Al lijkt andersom me een beetje domme oplossing, een 'nieuwe techniek' gebruiken als fallback voor de 'oude techniek', op een of andere manier vind ik dat niet logisch.
Maar er zijn mensen die daar anders over denken, he Tweakers.net?
Zeer ws. hebben mensen met iPhones hier ook gewicht aan gehangen.
Zo, net m'n CMS weer even voorzien van OpenID. Ik blijf OpenID erg handig vinden, erg jammer alleen dat het niet echt wil doorbreken
Erg jammer ja, zeker omdat er grote OpenID providers zijn. Je kan bijvoorbeeld ook met je Google Account inloggen als je OpenID wilt gebruiken.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Kun je eens kort uitleggen hoe de authenticatie in z'n werk gaat?Cartman! schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:30:
Zo, net m'n CMS weer even voorzien van OpenID. Ik blijf OpenID erg handig vinden, erg jammer alleen dat het niet echt wil doorbreken
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Linkje ? of vermelding in [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV ?.oisyn schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:16:
Tegenwoordig gebruik ik gewoon een zelfgemaakt online tooltje waarmee ik gegeven het master password en een specifieke salt van een site het wachtwoord kan genereren. Zo heb ik per site een apart wachtwoord dat ik niet hoef te onthouden, waardoor ik me tevens geen zorgen hoef te maken of het plaintext wordt opgeslagen of niet.
Als "username" vul je een url in, daar stuur je de user naartoe (bijv. username.hyves.nl) met openId headers. Hyves vangt dat af en checkt of ik ingelogd ben. Als dat niet zo is log ik daar in met mn username/password van hun. Als ik ingelogd ben dan sturen ze me terug naar de site waar je vandaan komt (die url geef je op) en vervolgens krijg je het OpenID van de user terug (als t goed is dus de url die hij heeft ingevoerd). Dit is allemaal voorzien van tokens zodat replay-en niet werkt en je serverside dus verifieert of het OpenID klopt. In m'n usertabele zoek ik de user op met dat openId en dan is ie ingelogd.
Het geinige is dat je dus de toegang kunt opslaan bij de OpenID provider (Hyves in dit voorbeeld) en je de keer erop dus je url invoert en een redirect ziet waarna je direct ingelogd bent.
Het geinige is dat je dus de toegang kunt opslaan bij de OpenID provider (Hyves in dit voorbeeld) en je de keer erop dus je url invoert en een redirect ziet waarna je direct ingelogd bent.
[ Voor 9% gewijzigd door Cartman! op 11-08-2010 16:09 . Reden: plaatje gevonden! ]
.oisyn in "De Devschuur Coffee Corner"Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:04:
[...]
Linkje ? of vermelding in [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV ?
@Cartman: thanks! Is die identity server ervoor bedoeld om de openid provider te verifieren?
[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 11-08-2010 16:44 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Lelijk hackwerk: ik moet voor SharePoint een menu overriden. Nu zit dat ding vol calls naar internal methods, die zit ik nu dus met Reflection ook uit te voeren.
Dolle pret.
Dolle pret.
We are shaping the future
Dat denk ik, als 'consumer' (=partij die OpenID gebruikt voor authenticatie) heb ik daar verder weinig mee te maken. Volgens mij komt t erop neer dat er een soort token aan mijn kant gemaakt wordt waarna de 'provider' deze signed adhv. de data die het mee terugstuurt mbv. mijn verstuurde token. Aan mijn kant kan ik dan die signature vergelijken met wat ik eruit bereken. Ik denk dat het plaatje een beetje ongelukkig in elkaar zit (heb t ook niet zelf gemaakt)..oisyn schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:17:
[...]
@Cartman: thanks! Is die identity server ervoor bedoeld om de openid provider te verifieren?
Als je bijvoorbeeld microsoft's C# tutorial videos bekijkt zie je dat het heel erg goed mogelijk is om scherpe filmpjes te maken, zelfs van tekstSebazzz schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:00:
[...]
Kan ook liggen aan het programma waarmee het in eerste instantie hebben opgenomen. Zodra je screenshots of video's gaat maken moet je altijd voor iets lossless gaan wat blijkbaar niet is gebeurd.
ik denk dat juist RIM alles goed beveiligd heeft. ze hebben vast wel een masterkey die alles decryptSebazzz schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:44:
nieuws: 'RIM geeft Saudische overheid inloggegevens BlackBerry-gebruikers'
En dat is een zwakte. Wat is er mis met een hash?_Erikje_ schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:42:
[...]
ik denk dat juist RIM alles goed beveiligd heeft. ze hebben vast wel een masterkey die alles decrypt
Youtube kan prima lossless zijn, kijk maar eens naar dit filmpje.roy-t schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:32:
[...]
Youtube's HD resoluties zijn gewoon niet HD, maar goed dat is een ander onderwerp en zelfs al tig keer besproken.
[ Voor 39% gewijzigd door Sebazzz op 11-08-2010 17:48 ]
Dat was achteraf gezien inderdaad beter geweest. Ik had een vrij veilige subset van ASCII gekozen (om gedoe met encodings te voorkomen) omdat ik meende dat het algemeen bekend was dat het een slecht idee is om de toegestane karakterset voor passwords te limiteren..oisyn schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 01:22:
Da's ook de reden waarom ik alleen A-Za-z0-9 gebruik.
Behalve DigiD zijn er sowieso ook andere sites die weer andere willekeurige restricties hebben. Minimumlengte, maximumlengte, géén leestekens, of juist verplicht een cijfer of leesteken. Het is praktisch onmogelijk om één generatiemethode te gebruiken die automatisch werkt met ál die sites. Toch gaat het in 99% van de gevallen wel goed.
Al met al voldoet het voor mijn doeleinden prima, en het is met de custom bookmarklet zelfs makkelijker inloggen dan met een echt wachtwoord. Vooral voor sites die geen persistente sessies gebruiken is dat erg fijn. (De handmatige interface is toch wat meer werk met het heen en weer copy/pasten van de URL en het gegenereerde wachtwoord.)
Inderdaad, als iedereen gewoon OpenID gebruikt zou het zoveel makkelijker zijn. Helemaal als de OpenID dialoog via een Firefox plug-in in de browser afgehandeld kan worden. Momenteel moet je in de praktijk nog vrij veel schermen door. Dat is niet echt praktisch. Maar dat is een technisch probleem dat wel te verhelpen moet zijn.Cartman! schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:30:
psstSoultaker schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:52:
[...]
Inderdaad, als iedereen gewoon OpenID gebruikt zou het zoveel makkelijker zijn. Helemaal als de OpenID dialoog via een Firefox plug-in in de browser afgehandeld kan worden. Momenteel moet je in de praktijk nog vrij veel schermen door. Dat is niet echt praktisch. Maar dat is een technisch probleem dat wel te verhelpen moet zijn.
[ Voor 47% gewijzigd door MTWZZ op 12-08-2010 10:33 ]
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Dan is het bagger gecodeerd, want ik zie duidelijk artifacten bij hogere bitrates.Sebazzz schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:43:
Youtube kan prima lossless zijn, kijk maar eens naar dit filmpje.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verwijderd
Matis schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:02:
[...]
Dan is het bagger gecodeerd, want ik zie duidelijk artifacten bij hogere bitrates.
offtopic:
Coderen is toch waar Rob Geus blij van wordt?
Werkt misschien voor korte stukjes code en kleine klusjes, maar dat zal lang niet werken met pagina's aan code (je weet wel, "echte" code). 120 regels enzo. Zelf heb ik de letters ook nog groot (14 punten + bold) ingesteld voor de leesbaarheid - dat kan echt niet in die omgeving, als ik dat zo zie.eekhoorn12 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:31:
Kwam onlangs deze site tegen:
http://www.cs.brown.edu/people/acb/codebubbles_site.htm
Concept ziet er interessant uit, in ieder geval interessant genoeg om een keer te proberen wanneer het uit beta is.
Oké, het kan voor bepaalde zaken wel makkelijk zijn - hoge resolutie, grote beeldschermen misschien. Heb zo'n idee dat je telkens over het scherm moet scrollen.
Hey, die post had ik gemist. Cool concept, I like it!
Ik denk niet dat code-lengte een probleem is, zolang je maar gewoon kan scrollen.
Ik denk niet dat code-lengte een probleem is, zolang je maar gewoon kan scrollen.
Laat ik voorop stellen dat ik nog nooit gespeelt heb met OpenID, dus misschien een domme vraag, maar:
Als de gebruiker op je applicatie inlogt met OpenID, kan je dan zelf ook nog bepalen of deze user toegang mag hebben? Of is het zo dat alle mensen met een OpenID, mits authenticated natuurlijk, toegang hebben?
Als de gebruiker op je applicatie inlogt met OpenID, kan je dan zelf ook nog bepalen of deze user toegang mag hebben? Of is het zo dat alle mensen met een OpenID, mits authenticated natuurlijk, toegang hebben?
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:04:
offtopic:

Maar ik denk niet dat youtube lossless video aanbiedt, daar zou zo'n beetje elke flashplayer van omvallen
OpenID is primair een authenticatiemethode. Je kunt gebruikers nog steeds verplichten een account aan te maken als je dat wil. Het verschil zit 'm er in dat de gebruiker vervolgens niet meer inlogt met een gebruikersnaam en wachtwoord, maar via OpenID.HMS schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:03:
Het is dus niet echt een single sign-on systeem zoals Microsoft Passport dat is, waarbij alle account data voor verschillende services op één locatie worden opgeslagen. Met OpenID verplaatst de authenticatie zich van willekeurige websites naar een OpenID provider naar keuze van de gebruiker, maar account data blijft gewoon bij individuele websites.
Precies, je kunt bijv. wel een registratie doen met OpenID waarbij je direct om gegevens vraagt (SREG of attribute exchange). Vervolgens maak je dus direct een account met het OpenID als 'username' zegmaar. De keer erop klikt iemand op de OpenID-knop en is ie direct ingelogd, handig!
OAuth is op dit vlak ook een interessante ontwikkeling. Waar openid 1 login voor meerdere websites biedt maakt oauth het mogelijk om toegang te krijgen tot een dienst van een andere partij. De gebruiker moet daar dan alsnog inloggen, al dan niet met openid.
Google gebruikt dat onder andere voor de Analytics API.
Verwijderd
Hmm, weet nu dat ik een goede keus gemaakt heb door geen Smarty te gebruiken.
Wat een bagger zeg! De planning is om het de komende jaren weer te laten voor wat het is.
OAuth is een prachtig systeem voor API's maar het 'probleem' is dat elke partij meestal toch de gegevens van de gebruiker zelf wil hebben en dan mis je weer het idee achter OAuth imo dat je 'eigenlijk' de gegevens van de user niet zelf moet opslaan. Daarom vind ik zelf OpenID met AttributeExchange handiger omdat het voor de gebruiker ook wat transparanter is welke gegevens je wilt hebben. Je zit dan ook niet meer vast aan (mogelijk) verlopen tokens wat met OAuth wel het geval kan zijn.xos schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:23:
OAuth is op dit vlak ook een interessante ontwikkeling. Waar openid 1 login voor meerdere websites biedt maakt oauth het mogelijk om toegang te krijgen tot een dienst van een andere partij. De gebruiker moet daar dan alsnog inloggen, al dan niet met openid.
edit: Facebook, Hyves en Twitter zitten ook allemaal op OAuth, heerlijk
[ Voor 4% gewijzigd door Cartman! op 13-08-2010 08:33 ]
Microsoft's Messenger Connect zit ook op OAuth, te weten OAuth WRAP.
En er is ook een goede .NET library voor OAuth
Kater? Eerst water, de rest komt later
Jep, OAuth werkt als een tiet. Ben er uitgebreid mee bezig geweest om het overal in te hangen en aan elkaar te knopen.
{signature}
Weet iemand zo of het mogelijk is om met 1 setup project zowel een Windows Service als een Web Service te deployen? En dan het liefst een standaard installerproject van Visual Studio. Tot nu toe zie ik alleen een Deployment Project voor de Windows Service, en een Web Deployment Project voor de webservice, maar ik wil ze eigenlijk met 1 pakketje allebei kunnen uitrollen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Heb zelf wel eens een Hyves bibliotheek(je) gemaakt met een eigen implementatie van OAuth (ook omdat ik de beschikbare bibliotheek niet aan de praat kreeg in een OSGI omgeving,
), was op zich wel interresant om te doen.
BM: het is hier de coffee corner he, niet de helpdesk
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ik heb ook een eigen lib voor Hyves want die ik eerst gebruikte (van doyourthing.nl) vond ik veel te log en onhandig. Met de OAuth php-class van google code was het een eitje. Hyves API gebruiken was nog nooit zo simpel en overzichtelijkYopY schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:38:
Heb zelf wel eens een Hyves bibliotheek(je) gemaakt met een eigen implementatie van OAuth (ook omdat ik de beschikbare bibliotheek niet aan de praat kreeg in een OSGI omgeving,), was op zich wel interresant om te doen.
Klinkt als een goedkope reclame zinCartman! schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:46:
[...]
Hyves API gebruiken was nog nooit zo simpel en overzichtelijk
Eind volgende week iets opleveren voor test/acceptatie. Spannend!
Best wel ja, het is echt handig
* Haan verblijft al een week illegaal in de Coffee Corner
Vanwege maagklachten (Gastritis) mag ik geen koffie, pittig eten en alcohol
Gelukkig is er ook goed nieuws, baas heeft besloten dat iedereen een 'productivity tool' krijgt, in de vorm van een iPad
Vanwege maagklachten (Gastritis) mag ik geen koffie, pittig eten en alcohol
Gelukkig is er ook goed nieuws, baas heeft besloten dat iedereen een 'productivity tool' krijgt, in de vorm van een iPad
Sorry, vond het geen eigen topic waard. Zal het niet meer doenCreepy schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:38:
BM: het is hier de coffee corner he, niet de helpdesk
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Gok dat die productivity tool er in eerste instantie voor zorgt dat de productivity aardig afneemtHaan schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 08:56:
* Haan verblijft al een week illegaal in de Coffee Corner![]()
Vanwege maagklachten (Gastritis) mag ik geen koffie, pittig eten en alcohol![]()
Waar werk je en zoeken ze nog devvers?Haan schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 08:56:
* Haan verblijft al een week illegaal in de Coffee Corner![]()
Vanwege maagklachten (Gastritis) mag ik geen koffie, pittig eten en alcohol![]()
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Productiviteit kopen met een iPad, de wereld op zijn kop 
Daarnaast zou ik de baas vragen of ik voor de helft van het bedrag een APad zou mogen aanschaffen, lijkt me een veel betere investering.
Daarnaast zou ik de baas vragen of ik voor de helft van het bedrag een APad zou mogen aanschaffen, lijkt me een veel betere investering.
[ Voor 55% gewijzigd door Matis op 14-08-2010 12:50 ]
Ik had liever een goede PC, groter beeldscherm (of 2), ergonomisch toetsenbord / muis en een betere stoel
. En leuker werk, applicatiebeheer / helpdesk is niet echt mijn ding
* Sluit aan in de rij. *
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
De iPads zijn al besteld, dus helaas jongens, volgende keer beter
Ik heb eerlijk gezegd nog geen flauw idee wat je met zo'n ding moet, maar we komen vast wel iets tegen dat nuttig is
Hear hear. Die overmaatse smartphone mag je houden, maar een extra monitor op werk zou fijn zijn.YopY schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:54:
Ik had liever een goede PC, groter beeldscherm (of 2), ergonomisch toetsenbord / muis en een betere stoel. En leuker werk, applicatiebeheer / helpdesk is niet echt mijn ding
Heb al bij aardig wat bedrijven gezeten (detacheerder enzo), steevast werken de ontwikkelaars op een enkel klein TFT'tje terwijl de ontwerpers (meerdere) gigantische monitoren hebben
Hier thuis heb ik twee 19" TFT's, en als ik het geld ervoor over zou hebben zet ik er het liefst nog een breedbeeld van gelijke hoogte tussen - twee schermen zijn net wat te weinig
Het is niet eens een smartphone, want je kunt er niet mee bellenFragFrog schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:37:
Hear hear. Die overmaatse smartphone mag je houden, maar een extra monitor op werk zou fijn zijn.
Dat is bij ons (gelukkig) wel anders op de zaak. Iedereen MOET minimaal 2 x 1920 x 1200/1080 hebben. (Bij nieuwe pc's, elke 3 jaar) Want bij ons is gewoon gebleken dat je veel efficienter kunt werken met op één scherm de code en op het andere scherm de debugger/datasheet etc.Heb al bij aardig wat bedrijven gezeten (detacheerder enzo), steevast werken de ontwikkelaars op een enkel klein TFT'tje terwijl de ontwerpers (meerdere) gigantische monitoren hebben
Dat zie je er bij ons ook veel doen, naast een 23 inch scherm nog een 19 inch op zijn kant, meestal staat daar dan de mail oid op.Hier thuis heb ik twee 19" TFT's, en als ik het geld ervoor over zou hebben zet ik er het liefst nog een breedbeeld van gelijke hoogte tussen - twee schermen zijn net wat te weinig
Coden op een enkel scherm? Ik moet er niet meer aan denken.
Mijn 2e scherm is een afgedankte oude 1280x1024, maar ondanks dat is het is gewoon TE relaxed om de config files/online refference naast Eclipse, ook fullscreen, open te hebben.
Als ik upgrade ga ik voor Eyefinity-3 met een DP monitor en hou de oude 1280x1024 gewoon ook.
Mijn 2e scherm is een afgedankte oude 1280x1024, maar ondanks dat is het is gewoon TE relaxed om de config files/online refference naast Eclipse, ook fullscreen, open te hebben.
Als ik upgrade ga ik voor Eyefinity-3 met een DP monitor en hou de oude 1280x1024 gewoon ook.
Van wat ik begreep verschilt'ie daarin weinig van de iPhone4?Matis schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:56:
Het is niet eens een smartphone, want je kunt er niet mee bellen
Ben het tot nu toe helaas nog maar 1 keer tegengekomen - hangt ook een beetje af van de grootte van het bedrijf. Kleinere webdevelopmentbureau's zit je vaak op ouwe dell's, stapje daarboven zijn het ergonomische werkplekken met nog steeds een enkel scherm, pas als je echt bij de grotere bedrijven komt kijken wordt het interessant - maar die zijn in mijn ervaring weer minder leuk om voor te werken. Ah wellDat is bij ons (gelukkig) wel anders op de zaak. Iedereen MOET minimaal 2 x 1920 x 1200/1080 hebben. (Bij nieuwe pc's, elke 3 jaar) Want bij ons is gewoon gebleken dat je veel efficienter kunt werken met op één scherm de code en op het andere scherm de debugger/datasheet etc.
Heb hier trouwens twee 8800GT's in zitten - deels omdat ik met SLI sommige games net wat beter kan draaien, deels omdat er nu al twee monitoren en een beamer aanhangen en ik zoals gezegd het liefst nog een monitor erbij zet - tegelijk code, database / specs en output kunnen zien for the win
Linksboven in je code vergeet je een spatie achter 'city' of een ':', anders gaat dat gek ogen
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Kwestie van bij het juiste bedrijf werkenFragFrog schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:41:
[...]
Van wat ik begreep verschilt'ie daarin weinig van de iPhone4?
[...]
Ben het tot nu toe helaas nog maar 1 keer tegengekomen - hangt ook een beetje af van de grootte van het bedrijf. Kleinere webdevelopmentbureau's zit je vaak op ouwe dell's, stapje daarboven zijn het ergonomische werkplekken met nog steeds een enkel scherm, pas als je echt bij de grotere bedrijven komt kijken wordt het interessant - maar die zijn in mijn ervaring weer minder leuk om voor te werken. Ah well
Alle devvers hier hebben twee schermen als ze dat willen. gek genoeg is er 1 hier die dat niet wil.... Wat mij betreft ben ik productiever met twee schermen zodat ik niet continu zit te switchen tussen de (web)app en de IDE
Verwijderd
werk al jaren met 2 schermen. ideaal 2x een 22" scherm. we hebben op het werk er al overgehad om er toch maar een 3de scherm bij te doen.. (alleen de baas nog overtuigen)
Ik kwam redelijk snel met de 'eis' dat ik 2 beeldschermen wilde. Ik ben gewend om zo te werken en doe dat dan ook veel beter. Anders ben ik alleen maar heen een weer aan het switchen of heb ik geen overzicht en gaat mijn werk trager.
Als 2e beeldscherm hoefde ik ook niet perse een dell ultrasharp ofzo. Gewoon een el cheapo LG 22" vond ik prima en dat was geen enkel probleem.
Week later had ik 'm. Snap ook niet dat sommige werkgevers daar moeilijk over zouden doen. Kost geen drol namelijk.
Als 2e beeldscherm hoefde ik ook niet perse een dell ultrasharp ofzo. Gewoon een el cheapo LG 22" vond ik prima en dat was geen enkel probleem.
Week later had ik 'm. Snap ook niet dat sommige werkgevers daar moeilijk over zouden doen. Kost geen drol namelijk.
Lekker op de bank
Scherp gezienSnake schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:47:
[...]
Linksboven in je code vergeet je een spatie achter 'city' of een ':', anders gaat dat gek ogen
Sharepoint is bijna per definitie lelijk hackwerkAlex) schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:39:
Lelijk hackwerk: ik moet voor SharePoint een menu overriden. Nu zit dat ding vol calls naar internal methods, die zit ik nu dus met Reflection ook uit te voeren.
Dolle pret.
Ik heb er tegenwoordig drie, links is voor mail / documentatie / debugger en winamp, de middelste is voor mijn IDE en rechts een browsers met de webapp die ik aan het bouwen ben. De sprong qua productiviteit is niet zo groot als van 1 naar 2, maar ik werk zeker weer ietsje sneller. Overigens heb ik wel het gevoel dat ik met dat 3e scherm eerder vermoeide ogen heb.Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:15:
werk al jaren met 2 schermen. ideaal 2x een 22" scherm. we hebben op het werk er al overgehad om er toch maar een 3de scherm bij te doen.. (alleen de baas nog overtuigen)
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Er zitten inderdaad de nodige wtf's in, maar ik vind het wel leuk.RedRose schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:21:
[...]
Sharepoint is bijna per definitie lelijk hackwerk
Verwijderd
op wat van pc moeten jullie je programmeer werk doen ? een hi-end workstation of een standaard bussines pc ?
ik moet het doen met een HP DC5700 met een core2duo 3,16 ghz en een paar GB gegeheugen en 2 schermen
ik moet het doen met een HP DC5700 met een core2duo 3,16 ghz en een paar GB gegeheugen en 2 schermen
Intel Pentium (zo'n dual core) met 4GB RAM. Collega met dezelfde CPU maar met 1 GB
En 1 scherm van 1280*1024
En 1 scherm van 1280*1024
* RayNbow werkt op een Dell E6410, i5-540M, 4GB RAM, 2.53GHz, 14.1" 1440x900.Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:27:
op wat van pc moeten jullie je programmeer werk doen ? een hi-end workstation of een standaard bussines pc ?
Er hangt ook wel een 2e scherm aan (geen idee welke resolutie), maar die gebruik ik vnl. voor communicatie apps.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Op de zaak en thuis allebei een HP XW4600 met 4Gb. Thuis heeft de CPU een kleine upgrade gehad van een Q6600 (2.4Ghz) naar een Q9550 (2.8Ghz), op de zaak is 'ie nog origineel. Als dev-laptop heb ik een HP dv8-1200ed i7 720QM met 8Gb (18,4") sinds een paar weken
De schermen zijn overigens (thuis 2 en op de zaak 3 dus) allemaal Samsung Syncmasters 930nogiets. Allemaal 1280x1024. Breedbeeld zuigt.
[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 15-08-2010 15:16 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Breedbeeld zuigt imo niet
1920*1200 is leuk voor lange regels te moeten lezen (ik haat echt line breaking)...
Binnenkort 2* 1920*1200 voor thuis
Binnenkort 2* 1920*1200 voor thuis
Als single-monitor is er nog mee te leven (ben er geen fan van maar kan er mee overweg). Als dual (of triple) monitor setup is breedbeeld (IMHO) niet geschikt. Je hebt een huge-ass scherm in de breedte en nog steeds verticaal amper plek.Snake schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:15:
Breedbeeld zuigt imo niet1920*1200 is leuk voor lange regels te moeten lezen (ik haat echt line breaking)...
Ik heb 't al eens eerder (ergens...) gepost, maar zo ziet mijn Visual Studio er uit op 3 schermen.
[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 15-08-2010 15:18 ]
Over mij
Zakelijk heb ik een Dell D830, waar een Intel C2D in zit, 4 GB RAM en een beeldschermresolutie van 1920x1200 pixels (op een 15,4" scherm). Vaak sluit ik er nog een tweede scherm op aan (1280x1024) zodat ik het ene scherm heb voor code (Remote Desktop naar een ontwikkel-VM) en het andere scherm voor internet, mail, enz.
Bij een eerdere klant hingen er overal 19"-breedbeeldmonitoren waar ik ook dankbaar gebruik van heb gemaakt: 1680x1050 boven 1920x1200 = heel veel schermresolutie.
Privé heb ik een laptop (Samsung R510), waar een C2D in zit (2 GHz) en 4 GB RAM... helaas alleen een 32-bits OS (geen drivers voor x64
) en 1280x800 schermresolutie. Als desktop heb ik een zelfbouwmachine staan met een Athlon 64 X2 (2,2 GHz), 4 GB RAM, en 2 monitoren (1680x1050 en 1440x900). Uiteindelijk heb ik voor als ik onderweg de geek uit wil hangen ook nog een netbookje: Samsung NC10. Atom N270, 2 GB RAM, 1024x600.
Op al deze machines draait Windows 7 (of Server 2008 R2), met daarbovenop Visual Studio 2010. Ja, ook op mijn netbook.
Bij een eerdere klant hingen er overal 19"-breedbeeldmonitoren waar ik ook dankbaar gebruik van heb gemaakt: 1680x1050 boven 1920x1200 = heel veel schermresolutie.
Privé heb ik een laptop (Samsung R510), waar een C2D in zit (2 GHz) en 4 GB RAM... helaas alleen een 32-bits OS (geen drivers voor x64
Op al deze machines draait Windows 7 (of Server 2008 R2), met daarbovenop Visual Studio 2010. Ja, ook op mijn netbook.
Kwartslag draaien? Dan heb je 't in de hoogte.RobIII schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:17:
[...]
Als single-monitor is er nog mee te leven (ben er geen fan van maar kan er mee overweg). Als dual (of triple) monitor setup is breedbeeld (IMHO) niet geschikt. Je hebt een huge-ass scherm in de breedte en nog steeds verticaal amper plek.
[ Voor 16% gewijzigd door Alex) op 15-08-2010 15:18 ]
Ik gebruik twee workstations om mijn zaken te regelen. Superdure beeldschermen zijn vrij nutteloos als je vooral oppervlakte nodig hebt, maar geen films/foto's aan het verbouwen bent, daarom 3 stuks SyncMaster 2443, 1 'gewoon' en 2 op z'n kant, en dan Development Workstation op DVI en Staging Workstation op VGA, synergy om op beide te werken. Development is een PowerMac G5 Dual CPU, 8GB RAM, verder niets speciaals, Staging een Mac Pro 2x4 Xeon met 16GB RAM en twee 8800's. Meestal staan ze tegelijk aan, maar soms heb je van die dagen dat er niks nieuws gemaakt hoeft te worden en dat je gewoon constant maar je Staging Workstation zit te staren om je nieuwe product te controleren terwijl het door gebruikers gebruikt wordt.
Op mijn werk:Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:27:
Een 3 jaar oude Sony Vaiou laptop, waar ik van onder iemands bureau vandaan een extra 19" TFT bij heb gevonden ( en ook een tobo en muis).
Thuis:
AMD GP9600 Quad core, HD4850, 4GB ram, een 24" LG scherm en een 19" Samsung scherm, en een MS natural toetsenbord, met bijbehorende muis.
Heb een laptop, Dell XPS M1730 met een Intel dualcore T9300 @ 2.50GH, 4 GB aan ram, 2 schijven in raid0 en een resolutie van 1920x1200. Op de zaak een extra 23" dell breedbeeld (1920x1080) monitor en thuis een samsung 22" 1650x1050. Laptop is nu twee jaar oud maar kan nog prima mee.
Heh, game programming is leuk, maar soms heb ik wel heel erg moeite met dingen mooi oplossen. Vandaag iig een goed refactor rondje gehouden zodat alles weer een beetje consistent en efficient is.
Op dit moment programmeer ik ongeveer 7 halve dagen per week, elke 7e dag (zondag) neem ik dan 's ochtends even de tijd om wat refactoring te doen (n.a.v. TODO notes in de code en aantekeningen op mijn kladblok dat naast me ligt als ik programmeer). Dit is voor een prive project trouwens. Doen jullie dit ook? En is dit gebruikelijk bij bedrijven? Of is het 'alleen maar vooruit kijken'?
Op dit moment programmeer ik ongeveer 7 halve dagen per week, elke 7e dag (zondag) neem ik dan 's ochtends even de tijd om wat refactoring te doen (n.a.v. TODO notes in de code en aantekeningen op mijn kladblok dat naast me ligt als ik programmeer). Dit is voor een prive project trouwens. Doen jullie dit ook? En is dit gebruikelijk bij bedrijven? Of is het 'alleen maar vooruit kijken'?
Ik denk dat dat vrij persoonlijk is. Als consultant heb ik iig nog niet meegemaakt dat er naar wordt gekeken, tenzij tijdens de testrondes.
Maar het is absoluut goed, zo blijft (gelijk je zelf zei) alles mooi consistent en kom je fouten rapper tegen. Ik doe het iig wel, maar niet op een vast tijdstip.
Maar het is absoluut goed, zo blijft (gelijk je zelf zei) alles mooi consistent en kom je fouten rapper tegen. Ik doe het iig wel, maar niet op een vast tijdstip.
Echt ervaring met games heb ik niet, maar bij verschillende webdev projecten moet er eerst iemand annders naar de code gekeken hebben die zegt dat de kwaliteit hoog genoeg is (en alle todo's etc eruit zijn) voordat er een featurebranch met trunk of een releasebranch gemerged mag worden.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Je beeldscherm staat niet goed, je Visual studio is nogal wazigRobIII schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:17:
[...]
Als single-monitor is er nog mee te leven (ben er geen fan van maar kan er mee overweg). Als dual (of triple) monitor setup is breedbeeld (IMHO) niet geschikt. Je hebt een huge-ass scherm in de breedte en nog steeds verticaal amper plek.
Ik heb 't al eens eerder (ergens...) gepost, maar zo ziet mijn Visual Studio er uit op 3 schermen.
Iets meer toevoegende aan de discussie,
Thuis werk ik op een i7 920, 1 24" hoofd-scherm met een 17" bij schermpje
[ Voor 9% gewijzigd door naam op 15-08-2010 17:30 ]
Bepaalde schermen kunnen 90 graden gedraait worden. Dan heb je ineens een smal, hoog, beeldschermRobIII schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:17:
[...]
offtopic:
Gepromoveerd naar doktersteam?
Gepromoveerd naar doktersteam?
Op mijn werk heb ik een AMD Ahtlon 64x2 Dual 3800+ met 2 GB aan werkgeheugen. Gebouwd door HP. Meestal heb ik SQL Server VS2005 en VS2008 openstaan wat de boel er niet sneller op maakt. Dit alles zit op een 20" inch HP scherm.
Thuis heb ik een i7 920 en een 24" scherm. Mijn VS installaties draai ik onder Windows Virtual PC.
Thuis heb ik een i7 920 en een 24" scherm. Mijn VS installaties draai ik onder Windows Virtual PC.
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Verwijderd
refactoring doe ik meestal direct aan het einde van een gedeelte van een project of een tooltje.roy-t schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:39:
Heh, game programming is leuk, maar soms heb ik wel heel erg moeite met dingen mooi oplossen. Vandaag iig een goed refactor rondje gehouden zodat alles weer een beetje consistent en efficient is.
ik gebruik zelf geen automatische refactoring tool meer. (visual studio werd me te traag er door)
en het ligt er ook erg aan waarvoor de tool of project gebruikt word.. een intern project word meestal in een zo kort mogelijke tijd gemaakt. (Quick en Dirty)
Ik werk momenteel helaas op een Mac mini, iphone development sucks
[ Voor 5% gewijzigd door TJHeuvel op 15-08-2010 20:21 ]
Op werk heb ik nu nog op een laptop obv AMD TL-60 (2.0GHz dual-core), met 3GB RAM en 1680x1050 resolutie. Daarnaast een simpel 19" schermpje.Dat is zo'n beetje de minimale configuratie waar ook alle consultants mee werken. Eind dit jaar gaat een hoop hardware vervangen worden, waaronder ook mijn laptop
Intussen de juiste mensen weten te overtuigen dat een gewoon workstation voor developers die 95% van de tijd op kantoor zitten, toch veel efficiënter is. (Efficiënter als in voor het zelfde geld veel betere hardware en 2x 24" monitor, ipv een dikke laptop). Nu zit ik me vaak op te vreten van ellende als ik net even te veel tegelijk probeer te doen (5400 rpm laptop schijf, terwijl je thuis een SSD hebt ->
)
O ja en binnenkort dus die iPad erbij
O ja en binnenkort dus die iPad erbij
Ah! ik ontdek net de coffee corner 
Ben sinds kort bezig met Python, werkt erg fijn tot nu toe moet ik zeggen. Lekker minimalistisch en je krijgt heel snel dingen voor elkaar
Ben sinds kort bezig met Python, werkt erg fijn tot nu toe moet ik zeggen. Lekker minimalistisch en je krijgt heel snel dingen voor elkaar
o?CyCloneNL schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:20:
Ik werk momenteel helaas op een Mac mini, iphone development sucks
Je en daarmee verdraai je het probleem dus alleen maarSebazzz schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:05:
[...]
Bepaalde schermen kunnen 90 graden gedraait worden. Dan heb je ineens een smal, hoog, beeldscherm
Ik ben iig érg consequent en pietlutterig; als ik iets bedenk plaats ik meteen een TODO of FIXME of whatever. Zodoende kun je amper nog vergeten dat je er (een keer) naar moet kijken. En bij elk functioneel stuk code dat compileert (roy-t schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:39:
Doen jullie dit ook? En is dit gebruikelijk bij bedrijven? Of is het 'alleen maar vooruit kijken'?
Ik gebruik overigens VS2010 (en voorheen 2008/2005) built-in refactor mogelijkheden en de enige add-on die tot nu toe altijd in gebruik is zijn de powercommands. Ik heb andere add-ons geprobeerd maar meestal bevallen ze me niet of maken ze mijn VS onwerkbaar (traag, crashes etc.)
De volgende verbetering die ik aan mijn (hardware) Dev-omgeving wil gaan verbeteren is overstappen op SSD's (werk en thuis werkstation en liefst ook laptop) en dan denk ik dat ik wel weer even vooruit kan.
[ Voor 58% gewijzigd door RobIII op 15-08-2010 21:35 ]
Over mij
Over TODO's gesproken, daar heeft ReSharper ook een handig ondersteuning voor
Het herkent een paar keywords in je commentaar (bug, todo, note, ..? ) en die kan je allemaal terugzien in het ReSharper menu onder 'todo items'. Vind ik erg handig, want je vergeet daardoor niet zo snel iets. Todo commentaren deed ik toch altijd al, dus dan hoef je niet eens je werkwijze te veranderen 
Deze feature is trouwens ook erg fijn bij code review, dan kan je gewoon overal notes plaatsen, en hoeft de ander alleen maar even het lijstje op te vragen en na te lopen.
Deze feature is trouwens ook erg fijn bij code review, dan kan je gewoon overal notes plaatsen, en hoeft de ander alleen maar even het lijstje op te vragen en na te lopen.
[ Voor 18% gewijzigd door Haan op 15-08-2010 21:47 ]
Zit ook standaard in Visual Studio in het Task-list windowHaan schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:46:
Over TODO's gesproken, daar heeft ReSharper ook een handig ondersteuning voorHet herkent een paar keywords in je commentaar (bug, todo, note, ..? ) en die kan je allemaal terugzien in het ReSharper menu onder 'todo items'.

en in je task-list zie je ze als volgt:

En dubbelklikken op die items brengt je meteen naar de betreffende regel in de betreffende file.
[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 15-08-2010 22:18 ]
Over mij
ReSharper biedt wel uitgebreidere mogelijkheden, zoals het in een tree zien van al die todo's, en die tree kan je dan bijvoorbeeld opsplitsen per namespace, class name, etc.
Nooit geweten dat je dat ook in VS zelf in kon stellen, zo blijf je steeds bijleren
Sinds afgelopen week aan het werk bij een nieuwe opdracht. Hier voor het eerst aan het werk met een VS installatie met Resharper. Momenteel ben ik er nog niet heel erg blij mee, maar dat kan een kwestie van wennen zijn.
Verder beetje 'aparte' omgeving. Mijn desktop is een whopping Pentium D 3Ghz met 1GB ram
Daarna door naar 2 citrix sessies, en vanuit 1 van die citrix sessies door naar een terminal server waar ik kan ontwikkelen
Beetje apart, maar het werkt eigenlijk best aardig. Alleen beetje jammer van de resolutie, 1280*1024.
Verder beetje 'aparte' omgeving. Mijn desktop is een whopping Pentium D 3Ghz met 1GB ram
Xbox
De tools, de taal is prima (C#).
Omdat je op mac zit kan je natuurlijk geen Visual Studio gebruiken, dus zit je vast aan MonoDevelop. Het doet het aardig, maar er zitten wel een aantal bugs in (geen syntax highlighting na een comment regel?).
Het is vooral XCode, en het hele apple-verhaal met provisioning profiles etc. Je kan niet snel even een build maken, als developer moet je eerst door een berg papier-werk heen, provisioning profiles installeren en je moet af en toe nog wat objective-c schrijven ook.
Ik dacht dat apple het niet meer toestond om te ontwikkelen in een andere taal dan Objective-C?
Xbox
Zoiets hadden ze inderdaad gezegd, maar het lijkt erop dat in ieder gevaal Mono Touch/Unity nogsteeds ondersteund worden.
Sowieso kan het altijd op een gejailbreakte iPhone
Moet je programmeren voor de iPhone? As in: je baas zegt dat het moet? Of is het voor jezelf? Omdat je spreekt van C# lijkt het me gek dat je baas het risico neemt van te investeren in een app die binnenkort misschien wordt gekicked uit de app store?
Werk, en het is inderdaad een risico. Als ondernemer heb je uiteraard altijd risico, vooral iphone development. Naast het feit dat je zomaar uit de appstore gekicked kan worden is het ook altijd een grote gok of je app wel een succes word.
Het developen is af en toe een hel, maar het resultaat is altijd wel leuk
Het developen is af en toe een hel, maar het resultaat is altijd wel leuk
[ Voor 5% gewijzigd door TJHeuvel op 16-08-2010 09:59 ]
Even een vraagje in dat opzicht dan, deven in C# gaat dus nog wel, je loopt alleen het risico dat je app gekicked wordt uit de store?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak