De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.332 views

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
Lijkt me tijd om eens een tijd te besteden aan het optimaliseren van het compile-proces. Een centrale build-bak met dikke processor(s!) en i/o, kijken waar hij zoveel tijd aan besteed, etc.

...Of je moet heel veel van je anderhalf uur koffiepauzes houden :+.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-11 19:19

Matis

Rubber Rocket

Ja, we zijn momenteel ook bezig om een Citrix-omgeving op te zetten op basis van Hudson.

Veel efficiënter kan het niet, wel sneller, maar dan heb je een snellere core nodig. De compiler is momenteel het probleem van de traagheid. Van de quadcores wordt maar 1 core gebruikt.
Er is beloofd dat in de 2010-release multi-core ondersteuning zit, maar dat wordt tot de herfst wachten :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-11 16:50
Welke taal programmeer je dan in?

• mux
  • Laatst online: 16-10 12:57

mux

99% efficient!

vhdl neem ik aan...?

• .oisyn
  • Laatst online: 00:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gebeurt dat compilen in stapjes (zoals bijvoorbeeld bij een C of C++ project waarbij je eerst de sourcefiles gaat compileren naar object files)? Zo ja, dan: IncrediBuild.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-11 17:07

BoAC

Memento mori

Matis schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:39:
Ja, maar 1GB is ook al te weinig voor je OS, laat staan als je daar nog een keer één van de meest complexe IDE's op draait :P
Geheugen ondertussen besteld.. maar toch vind ik het een beetje vreemd worden dat je zo'n zware machine nodig hebt tegenwoordig voor een beetje ontwikkeling...

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nou, zwaar :? Ik vond 1GB al krapjes toen ik in 2004 zo weinig geheugen in mijn machine had. Inmiddels heeft mijn dev-back @ work 6GB en dat bevalt me toch een stuk beter.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Correct.

Het compileren gebeurt wel in stapjes;
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HJQQ0ga9K0Z919fepaxAlVI7/full.png

TimeQuest heb ik voor deze compilatie niet aangezet, omdat de FPGA nog niet echt vol zit, waardoor hij zijn timing eenvoudig haalt; Echter naarmate de FPGA voller komt te zitten, duurt het hele compileren exponentieel langer. En op een kritiek punt (zeg 80% van de FPGA gebruikt), dan moet je gaan TimeQuesten en dat kost bijna evenveel tijd als het compileren zelf :'(

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-11 16:07

MBV

Had ook verilog kunnen zijn, bij mijn weten ;) En ja, compileren duurt gruwelijk lang, zelfs met een simpel school-projectje (48kHz naar 44kHz audioconversie). Helemaal leuk als je gaat simuleren :/

[ Voor 29% gewijzigd door MBV op 04-08-2010 19:58 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Is er een makkelijke manier om erachter te komen welke versie van het .Net framework een executable vereist?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:58:
Is er een makkelijke manier om erachter te komen welke versie van het .Net framework een executable vereist?
Met .Net Reflector kun je de target runtime van een exe zien: http://www.red-gate.com/products/reflector/ makkelijker weet ik niet :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lol, met process explorer kan het ook gewoon :P

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Process explorer heeft best veel ondersteuning voor .net dingen, dus op zich ook wel logisch dat je dit kunt zien.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-11 20:46

Sebazzz

3dp

Process Explorer is dan ook van Microsoft. Die wil .NET overal in betrekken heb ik het idee.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Process Explorer is van Sysinternals, en dat is inderdaad opgekocht door MS. Ik vind het eigenlijk wel een fijne tool.

[ Voor 22% gewijzigd door Woy op 06-08-2010 00:42 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik gebruikte het altijd op de middelbare om het proces dat mijn Firefox blokkeerde uit te schakelen. Kon ik tenminste in een fatsoenlijke browser surfen in plaats van IE6 dat constant crashte :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sebazzz schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 00:37:
Process Explorer is dan ook van Microsoft. Die wil .NET overal in betrekken heb ik het idee.
PE wil gewoon zoveel mogelijk informatie geven over een proces. .Net hoort daar net zo goed bij.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Woy schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 00:41:
Process Explorer is van Sysinternals, en dat is inderdaad opgekocht door MS. Ik vind het eigenlijk wel een fijne tool.
True, ik ben ook een groot van van heel de Sysinternals-Suite. Naast Process Explorer vind ik Process Monitor en TCP view echt onwijs handige programma's.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Wow, zeker gaaf gedaan!

Verwijderd

Das zeker cool, alleen is het maken van een nieuwe baan wat meer tijdrovend ;)

• Cartman!
  • Niet online
Ik kan gewoon al een week lang geen app aanmelden bij Facebook, WTF :(

http://developers.facebook.com/setup/ en dan vul ik m'n info in en dan:
Sorry, an error has occurred.

We're working on getting this fixed as soon as we can.
Onvoorstelbaar :{

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Cartman! schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:38:
Ik kan gewoon al een week lang geen app aanmelden bij Facebook, WTF :(

http://developers.facebook.com/setup/ en dan vul ik m'n info in en dan:

[...]

Onvoorstelbaar :{
Kijk eens bij je Developers app ;)
http://www.facebook.com/#!/developers/

• Cartman!
  • Niet online
Oh, verrek, daar staan er nu 10 extra bij, thanks. Wel relaxed dat het dan blijkbaar wel werkt maar ze toch een foutmelding tonen :+

Geef mij maar de Hyves API, daar werkt alles exact zoals beschreven in de documentatie. Facebook kan zo'n drama zijn met ongedocumenteerde functies of responses die niet kloppen :{

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Hyves API, was dat niet die API die strings voor booleans en integers gebruikte? :+

• Cartman!
  • Niet online
true of false schrijven zij als string ja maar hoe geef je in XML anders een boolean aan behalve als 0/1 ? Getallen zijn gewoon getallen behalve als jouw parser dat zelf convert naar strings natuurlijk maar daar kunnen zij weinig aan doen ;)

Verwijderd

Cartman! schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:13:
true of false schrijven zij als string ja maar hoe geef je in XML anders een boolean aan behalve als 0/1 ? Getallen zijn gewoon getallen behalve als jouw parser dat zelf convert naar strings natuurlijk maar daar kunnen zij weinig aan doen ;)
Misschien als type attribute? Maar ik snap je punt. Ik heb hier bijv ook over na zitten denken bij het maken van een wsdl, ik gebruik nu gewoon anytype ipv specifieke dingen :P

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:12

CoolGamer

What is it? Dragons?

WSDL laat ik gewoon genereren aan de hand van een interface die ik geschreven in Java/C#. Worden overal de juiste types gekozen. Zat tools beschikbaar die dat kunnen tegenwoordig.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Facebook kampt ook al maanden met caching problemen, waardoor externe files (CSS/Images) niet geladen kunnen worden, en hele apps het niet meer doen. Ik had er zelf December vorig jaar voor het eerst last van, maar het is nogsteeds aan de gang |:(

*edit
Deze dus: http://bugs.developers.facebook.com/show_bug.cgi?id=7792

[ Voor 5% gewijzigd door TJHeuvel op 06-08-2010 17:13 ]

Freelance Unity3D developer

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
Wat is C# en LINQ toch mooi:
C#:
1
2
var selectedColumns = chkDisplayColumns.Items.Cast<ListItem>().Where(o => o.Selected).Select(o => o.Value).ToArray();
string displayColumns = string.Join(Constants.Separator, selectedColumns);

Wat het doet? Het pakt uit een checkboxlist alle checkboxes die aangevinkt zijn, en gooit de values daarvan in een IEnumerable, die vervolgens naar een array wordt omgezet zodat ik een string[] heb. En vervolgens join ik die met een separator (;#) en persisteer ik het.

We are shaping the future

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39
Op zich een leuk stukje code, maar voor een goede leesbaarheid hoef je het niet te gebruiken denk ik.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:49
Jan_V schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 00:05:
Op zich een leuk stukje code, maar voor een goede leesbaarheid hoef je het niet te gebruiken denk ik.
Is dat niet gewoon een kwestie van testen dat het werkt naar behoren en dan wat inline commentaar?

Verwijderd

De Facebook API is een absolute ramp. Wij doen nu al een hele tijd heel wat dingen met Facebook Connect. Elke keer treed er tijdens development wel een bug op langs Facebook's kant waardoor. Deze week waren er alweer problemen met de connect log-in popup die de pagina niet wou redirecten. Daar verlies ik als developer soms verschrikkelijk veel tijd mee.

Verder vind ik de nieuwe API wel lekker werken (maar erg onvolledig gedocumenteerd), maar vraag me af hoe snel ze nu weer alles willen omgooien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2010 00:15 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Gewoon als boolean lijkt me?
Klik

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Mwoah is prima leesbaar hoor. Wel zou 'o' naar iets beschrijvenders veranderd kunnen worden.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Nouja ik was toch ook blij dat er uitgelegd werd wat het doet :) terwijl ik een C#-er ben.

Edit heeft iemand al wat meer gehoord over MS Lightswitch?

Het ziet er wel interessant uit voor het snel opzetten van een online webshop of iets dergelijks, maar het is me niet helemaal duidelijk wat ze nu willen met lightswitch. Btw, waarom heet het uberhaupt lightswitch?

[ Voor 68% gewijzigd door roy-t op 07-08-2010 10:03 ]

~ Mijn prog blog!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:27

Haan

dotnetter

Het stukje
C#:
1
var selectedColumns = chkDisplayColumns.Items.Cast<ListItem>().Where(o => o.Selected)
gebruik ik zelf ook altijd om geselecteerde items uit een listbox te halen. De rest is daarna niet zo moeilijk meer te bedenken ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Caelorum
roy-t schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 09:56:
[....]
Edit heeft iemand al wat meer gehoord over MS Lightswitch?

Het ziet er wel interessant uit voor het snel opzetten van een online webshop of iets dergelijks, maar het is me niet helemaal duidelijk wat ze nu willen met lightswitch. Btw, waarom heet het uberhaupt lightswitch?
Lijkt me dat het vrij duidelijk staat aangegeven op hun website
THE SIMPLEST WAY TO BUILD BUSINESS APPLICATIONS FOR THE DESKTOP AND CLOUD
Microsoft Visual Studio LightSwitch Beta helps you solve specific business needs by enabling you to quickly create professional-quality business applications, regardless of your development skills. LightSwitch is a new addition to the Visual Studio family. Visit this page often to learn more about this exciting product.
Ik kan me wel voorstellen dat zakenmensen het zullen zien als het gouden ei. Waarom zou je nog iemand betalen voor je product-beheer/inventarisatie-systeem als je het ook zelf kan bouwen? ^^

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 07-08-2010 10:11 ]

• roy-t
Caelorum schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 10:11:
[...]

Lijkt me dat het vrij duidelijk staat aangegeven op hun website

[...]

Ik kan me wel voorstellen dat zakenmensen het zullen zien als het gouden ei. Waarom zou je nog iemand betalen voor je product-beheer/inventarisatie-systeem als je het ook zelf kan bouwen? ^^
Misschien moet je het stukje nog een keer lezen:
THE SIMPLEST WAY TO BUILD BUSINESS APPLICATIONS FOR THE DESKTOP AND CLOUD
Microsoft Visual Studio LightSwitch Beta helps you solve specific business needs by enabling you to quickly create professional-quality business applications, regardless of your development skills. LightSwitch is a new addition to the Visual Studio family. Visit this page often to learn more about this exciting product.
Eigenlijk zeggen ze niets :), dit had vorig jaar nog de slogan van Visual Basic .Net kunnen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door roy-t op 07-08-2010 10:23 ]

~ Mijn prog blog!

• Caelorum
Mja als je de keynote erbij pakt wordt het wel duidelijk. Ze zeggen vrij duidelijk wat het doel is van lightswitch.
Het ziet er overigens wel grappig uit en kan zeker wel toepassingen bedenken hiervoor :)

En zoals ik al zei zal iemand met wat access-ervaring prima zijn eigen basis productadministratie kunnen bouwen,
Het lijkt overigens ook wel erg op een mix van infopath, access en visual studio :)

• RayNbow
  • Laatst online: 21:39

RayNbow

Kirika <3

Alex) schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 23:20:
Wat is C# en LINQ toch mooi:
C#:
1
2
var selectedColumns = chkDisplayColumns.Items.Cast<ListItem>().Where(o => o.Selected).Select(o => o.Value).ToArray();
string displayColumns = string.Join(Constants.Separator, selectedColumns);

[...] die vervolgens naar een array wordt omgezet zodat ik een string[] heb. En vervolgens join ik die met een separator (;#) en persisteer ik het.
Waarom omzetten naar een string[] als string.Join ook werkt met IEnumerable<string>?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Haan

Haan

dotnetter

RayNbow schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 10:30:
[...]

Waarom omzetten naar een string[] als string.Join ook werkt met IEnumerable<string>?
Gokje: geen .NET 4

• roy-t
Caelorum schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 10:28:
Mja als je de keynote erbij pakt wordt het wel duidelijk. Ze zeggen vrij duidelijk wat het doel is van lightswitch.
Het ziet er overigens wel grappig uit en kan zeker wel toepassingen bedenken hiervoor :)

En zoals ik al zei zal iemand met wat access-ervaring prima zijn eigen basis productadministratie kunnen bouwen,
Het lijkt overigens ook wel erg op een mix van infopath, access en visual studio :)
Ah ok :). Met dat stukje wat je quote en het filmpje dat ik zelf linkte kon ik namelijk vrij weinig :).

Het doet me nu heel erg denken aan Oracle APEX hoewel dat web only is.

~ Mijn prog blog!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Tja, dan houdt 't op. :+
roy-t schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 09:56:
Nouja ik was toch ook blij dat er uitgelegd werd wat het doet :) terwijl ik een C#-er ben.
De code van Alex) is niet veel meer dan een filter en een map, gevolgd door een fold? :p

Maar misschien is het voor sommigen leesbaarder als hetzelfde stukje code iets anders wordt geschreven?
C#:
1
2
3
4
string displayColumns = string.Join(Constants.Separator,
    from column in chkDisplayColumns.Items.Cast<ListItem>()
    where column.Selected
    select column.Value);

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik probeer bij (My)SQL en/of LINQ-queries altijd de reserved words in uppercase te schrijven en de variabelen (kolommen, rijen en tabellen) in lowercase. Dat komt, imo de leesbaarheid ten goede. Daarnaast probeer ik elke lijn met een reserved word te beginnen. Nu werkt dat in LINQ net wat anders dan in de reguliere database-queries, maar ik zou er zoiets van maken.
C#:
1
2
3
4
    FROM column IN chkDisplayColumns.Items.Cast<ListItem>()
    WHERE column.Selected
    SELECT column.Value);

of
C#:
1
2
3
4
5
    FROM column 
    IN chkDisplayColumns.Items.Cast<ListItem>()
    WHERE column.Selected
    SELECT column.Value);

[ Voor 14% gewijzigd door Matis op 07-08-2010 12:12 ]

• Haan

Haan

dotnetter

Niet om vervelend te doen, maar C# is case-sensitive, dus je kan niet opeens besluiten om keywords in uppercase te gaan schrijven, want dat gaat niet compileren ;)

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Matis schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:11:
[...]
C#:
1
2
3
4
5
    FROM column 
    IN chkDisplayColumns.Items.Cast<ListItem>()
    WHERE column.Selected
    SELECT column.Value);
De from-clause zou ik zelf nooit over twee regels verdelen, aangezien de variabele achter from en de expressie achter in sterk met elkaar verbonden zijn.
C#:
1
2
3
4
5
from column in chkDisplayColumns.Items.Cast<ListItem>()
//     ^         ^ 
//     |         |
//     |        heeft type M<T>
//    heeft type T

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Haan schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:36:
Niet om vervelend te doen, maar C# is case-sensitive, dus je kan niet opeens besluiten om keywords in uppercase te gaan schrijven, want dat gaat niet compileren ;)
In dat geval doel ik op (My)SQL O-)

@RayNbow; dat zal dan allemaal wel LINQ-sepcifiek zijn, de laatste keer dat ik met LINQ heb mogen knutselen was sws in de .Net 3.0 / 3.5 tijd, dus misschien werkt het allemaal wel net anders.

Wat is PHP toch geweldig... NOT...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<pre>
<?php
error_reporting(E_ALL); 
ini_set("display_errors", 1); 
$filenames = array();
$filenames[] = "\\\\10.0.0.10\\Data\\Video";
$filenames[] = "Z:/Video";
$filenames[] = "Z:\\Video";
foreach($filenames as $filename)
{
    $files = scandir($filename);
    print_r($files);
}
// Define the parameters for the shell command
$location = "\\\\10.0.0.10\\Data";
$letter = "X:";
$command = sprintf('net use %s "%s" /persistent:no>nul 2>&1', $letter, $location);
// Map the drive
system($command);
// Open the directory
$files = scandir($letter."/Video");
print_r($files);
?>
</pre>

Array
(
    [0] => .
    [1] => ..
    [2] => High Definition
    [3] => Serie
    [4] => Standard Definition
)
Warning:  scandir(Z:/Video) [function.scandir]: failed to open dir: No such file or directory in C:\wamp\www\fopen\index.php on line 11
Warning:  scandir() [function.scandir]: (errno 2): No such file or directory in C:\wamp\www\fopen\index.php on line 11
Warning:  scandir(Z:\Video) [function.scandir]: failed to open dir: No such file or directory in C:\wamp\www\fopen\index.php on line 11
Warning:  scandir() [function.scandir]: (errno 2): No such file or directory in C:\wamp\www\fopen\index.php on line 11
Array
(
    [0] => .
    [1] => ..
    [2] => High Definition
    [3] => Serie
    [4] => Standard Definition
)

Wie het weet mag het zeggen 8)7 Het is van een Win7 x64 machine met daarop WAMP en PHP 5.3.0 naar een Win 2k8 Server met publieke network-shares.
offtopic:
Dit mag btw zo in het ranzige-programmeer-topic :+

[ Voor 3% gewijzigd door Matis op 07-08-2010 12:52 ]

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Matis schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:48:
[...]
Wat is PHP toch geweldig... NOT...
[...]
Wat voor 'n versie PHP draai je? PHP 5.3.x (en mogelijk ook andere versies) bevat namelijk een bug dat jouw probleem omschrijft. Zie ook: http://bugs.php.net/50542

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Wat is het probleem nu eigenlijk? Het lijkt erop als dat Z: niet (correct) bestaat onder de php-user ofzo, en nadat je X toewijst en gebruikt werkt het gewoon? :?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zie niets raars? Tijdens de 1e iteratie vd foreach gaat alles goed, en het pad dat je dan test gebruik je in het laatste stuk code verder weer en dan gaat het weer goed. En die paden naar Z: zullen wel gewoon niet kloppen. :P

Beschrijf aub maar in een topicje wat het probleem is.

{signature}

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
Correct. .NET 3.5, en wordt gebruikt binnen Sharepoint 2007.

We are shaping the future

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Voutloos schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:32:
Ik zie niets raars? Tijdens de 1e iteratie vd foreach gaat alles goed, en het pad dat je dan test gebruik je in het laatste stuk code verder weer en dan gaat het weer goed. En die paden naar Z: zullen wel gewoon niet kloppen. :P

Beschrijf aub maar in een topicje wat het probleem is.
Ik ga geen topic maken, want het is geen probleem. Het hele vreemde is echter dat de http-deamon (zelfs in als administrator gerunt) niet bij de network-drives mag komen, terwijl hij er wel eentje mag maken en die dan gebruiken. Dat vind ik erg vreemd.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Een http-deamon draai je over het algemeen onder een service account, en die hebben per definitie geen toegang tot netwerkshares. Indien het shares zijn die met wachtwoord beschermd zijn, dan werkt als administrator uitvoeren ook niet omdat de 'administrator-omgeveing' de wachtwoorden niet weet. Als je er echter 1 maakt dan heb je sowieso toegang ertot (want anders kon maken ook niet) en is het gebruiken ervan dus geen probleem.

Maar dit is dus de reden waarom gewone netwerkshares niet geschikt zijn voor dit soort taken.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

dcm360 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:47:
Maar dit is dus de reden waarom gewone netwerkshares niet geschikt zijn voor dit soort taken.
Agreed, maar daarin heb ik momenteel geen keus, het probleem zit hem voornamelijk in het feit dat ik een netwerk-share/netwerk-drive MOET inlezen, aanpassen en weer op die netwerk-share/netwerk-drive moet wegschrijven.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Matis schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:39:
Het hele vreemde is echter dat de http-deamon (zelfs in als administrator gerunt) niet bij de network-drives mag komen, terwijl hij er wel eentje mag maken en die dan gebruiken. Dat vind ik erg vreemd.
Er zijn sinds Vista normaal gesproken (afhankelijk van registerinstellingen en aanstaan UAC) twee setjes gemounte network drives voor de administrator, eentje voor de 'normale user' en eentje voor de elevated administrator. Je http-deamon zal waarschijnlijk elevated zijn, tijdens het mounten gebruikte je de normale user.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Dat klopt, ik maak die netwerk-share/mount ook aan met mijn credentials in het commando. Alleen geeft mij dat hetzelfde gevoel als dat ik dat als gebruiker met het handje doe, maar dan kan PHP er dus niet bij :P

Edit, nu breekt mijn klopt 8)7

Nadat ik de netwerk-mount heb aangemaakt middels mijn credentials kan ik ineens ook via PHP op de \\10.0.0.10\Data\Video share, waar ik voordat ik "net use" uitvoerde niet op mocht ;(

[ Voor 34% gewijzigd door Matis op 07-08-2010 17:29 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-11 16:44
Wat ik me nu afvraag... Ik heb een aantal PHP boeken van O'Reilly, van toch wel vooraanstaande mensen op PHP gebied, echter zie ik telkens in de voorbeelden dit:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$clean = array();

if (ctype_alnum($_POST['username']))
{
    $clean['username'] = $_POST['username'];
}

?>

Waarom gebruiken ze telkens een array? Waarom zou je hier niet gewoon een $clean (string) aanmaken, aangezien ze telkens maar 1 waarde opslaan...

Verwijderd

Het is gewoon een keuze. Het maakt niet uit hoe je user input controleert, als je het maar doet.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-11 16:44
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 01:51:
Het is gewoon een keuze. Het maakt niet uit hoe je user input controleert, als je het maar doet.
Ik snap dat het een keuze is, maar waarom zouden ze continu een array kiezen als ze 1 inputding filteren?

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:34
Avalaxy schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 01:56:
[...]
Ik snap dat het een keuze is, maar waarom zouden ze continu een array kiezen als ze 1 inputding filteren?
Kwestie van stijl en consistentie (altijd en overal dat doen). Plus het heeft als voordeel dat je makkelijk een extra veld kan toevoegen aan die array (anders zal je misschien moeten overschakelen van variabele naar array). Ik zeg dus niet dat dit de reden(en) is (zijn), maar ik vermoed dat het zoiets wel zal zijn.

• Soultaker
Avalaxy schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 01:56:
Consistentie. Vermoedelijk wordt dezelfde conventie gebruikt op andere pagina's waar wél meer variabelen verwerkt worden. Door de gecleande variabelen in een array op te slaan, voorkom je dan ongewenste nameclashes met lokale (of andere globale) variabelen.

[ Voor 29% gewijzigd door Soultaker op 09-08-2010 03:00 ]

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Soultaker schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 02:59:
[...]

Consistentie. Vermoedelijk wordt dezelfde conventie gebruikt op andere pagina's waar wél meer variabelen verwerkt worden. Door de gecleande variabelen in een array op te slaan, voorkom je dan ongewenste nameclashes met lokale (of andere globale) variabelen.
Dit dus. Voordeel is dat je $clean aan $_POST kan mappen, met als voorwaarde dat $clean alleen geldige waardes bevat. Is dynamischer (handig als je bijvoorbeeld een form handling API hebt), plus met meerdere waardes kan je gemakkelijker dezelfde 'bewerking' op alle waardes uitvoeren (als argument voor een andere functie, loopen...)

• Cartman!
  • Niet online
Woy schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 00:42:
[...]

Gewoon als boolean lijkt me?
Klik
In feite doen ze dat dus ook maar de parsers van PHP maken daar dus strings van ipv. een boolean. Daarom zei ik al net zoals bij integers dat dit ligt aan je parser, niet aan Hyves :)

Nog een leuke dingetje met Facebook API, ze hebben laatst in 2 weken tijd 4 keer de tijdzone veranderd waarin je data moest insturen voor Events.create. Kregen we weer een bugmelding dat de tijd 7 uur verschillend liep met de invoer. Wij aangepast en een dag later klopt t weer niet, bleken ze (volgens de bugmelding) de wijziging weer teruggezet te hebben.... gek word je er van 8)7 Je zou toch verwachten dat zulke wijzigingen eerst getest worden en dan publiekelijk gemaakt worden (via mailinglist oid) waardoor je weet dat je iets moet aanpassen... Nee hoor, we updaten gewoon maar wat aan waardoor een berg apps ineens kapot gaan.

Of een method die "true" returned als iets gelukt is en stuf "false" returned ook al is t wel gelukt. Zo'n melding staat dan open sinds januari en er gebeurt gewoon niks mee behalve "We're looking into it"...

• roy-t
Dat van die tijdzone veranderen is wel heel idioot. Dat stel je toch gewoon 1x in op UTC en daarna kijk je er nooit meer naar? Waarom zou je dat als API ontwikkelaar veranderen?

~ Mijn prog blog!

• Cartman!
  • Niet online
Omdat zij het dus niet als UTC hebben maar als hun lokale tijd in Los Angeles :+ En ze willen dat omzetten naar UTC maar soms doen ze dat dus voor een paar dagen waarna ze het weer terugzetten :D

edit: ik heb m'n code ge-refactored zodat elke tijd naar facebook door een losse functie gaat en als ze een wijziging hebben dan pas ik gewoon de offset aan en dan werkt t weer tot de volgende aanpassing :P

[ Voor 35% gewijzigd door Cartman! op 09-08-2010 12:12 ]

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Zit ik heel fout als ik zeg dat websites die een maximum aantal karakters voor een wachtwoord hebben het wachtwoord gewoon plain-text in de database opslaan?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sebazzz schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:36:
Zit ik heel fout als ik zeg dat websites die een maximum aantal karakters voor een wachtwoord hebben het wachtwoord gewoon plain-text in de database opslaan?
Neen eigelijk niet. Ik vind het ook altijd idioot. MD5 + salt = 32 hex karakters. SHA1 + salt is ook altijd 40 hex karakters.

Dus ofwel plaintext ofwel een soort van transformatie (al dan niet 1 way) waarvan de output lengte afhangt van de input lengte.

[ Voor 13% gewijzigd door Snake op 10-08-2010 15:41 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sebazzz schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:36:
Of gewoon encrypted kan natuurlijk ook ( Daar is de output lengte immers ook afhankelijk van de input lengte ). Maar ik denk dat het in veel gevallen wel het geval is, of het is gewoon een loze eis, die geen technische grond heeft.

Bij de encrypted versie krijg ik echter dezelfde kriebels als bij de plain-text :X

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Mooi, dan weet ik ook welke websites er onder de motorkap niet te vertrouwen zijn en waarvoor je zéker een apart wachtwoord moet hebben :)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sebazzz schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:53:
Mooi, dan weet ik ook welke websites er onder de motorkap niet te vertrouwen zijn en waarvoor je zéker een apart wachtwoord moet hebben :)
Het is natuurlijk nooit de garantie dat ze het doen, maar het is minstens een reden om erg wantrouwend te zijn.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-11 00:19

ZaZ

Tweakers abonnee

Sebazzz schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:53:
Nee dat weet je niet :)
Dat is een aanname en in de security wereld is het zo ongeveer regel#1 dat aannames niet geldig zijn. ;)

Lekker op de bank

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Dat weet ik wel, en zelfs al klopt deze aanname niet, dan zit ik nog veilig. Ik zeg immers niet dat websites die géén maximumlengte hebben voor een wachtwoord, veilig zijn. ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ZaZ schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:59:
[...]
Nee dat weet je niet :)
Dat is een aanname en in de security wereld is het zo ongeveer regel#1 dat aannames niet geldig zijn. ;)
De aanname dat iets niet veilig is lijkt me een ook in de security wereld een aardig goede aanname :).

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-11 16:07

MBV

Ik denk dat de meeste websites een aantal eisen aan wachtwoorden hebben om de gebruiker te dwingen over een wachtwoord na te denken. Wachtwoorden korter dan 6 en langer dan 15 karakters zijn nooit serieus. Bij een vorige werkgever moest het tussen de 8 en 12 karakters zijn, terwijl er gewoon een hash-functie overheen ging.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11 13:52
Waarom is 't langer dan 15 chars nooit serieus? Ik heb ooit eens een wachtwoord gehad a la:

/**@5109&&MyNN44m**\

Juist daarom snap ik maximum lengtes nooit, uiteindelijk worden ze toch gehashed naar een vaste lengte...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Alleen de kans dat jouw wachtwoord in een rainbow-tabel zit is erg klein :P

Meestal betrekken rainbow-tabellen zich tot A-Za-z0-9 ;)

Bij MS Server 2k8 moet je ook verplicht letters (hoofdletters of kleine letters), cijfers en een leesteken.

[ Voor 29% gewijzigd door Matis op 10-08-2010 17:06 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MBV schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:01:
Ik denk dat de meeste websites een aantal eisen aan wachtwoorden hebben om de gebruiker te dwingen over een wachtwoord na te denken. Wachtwoorden korter dan 6 en langer dan 15 karakters zijn nooit serieus. Bij een vorige werkgever moest het tussen de 8 en 12 karakters zijn, terwijl er gewoon een hash-functie overheen ging.
Een minimum lengte is ook nog wel logisch, maar een maximum niet. Waarom zou ik geen pass-generator mogen gebruiken die een password van 20 chars genereert?

Er worden toch ook geen eisen gesteld aan de maximale complexiteit van je password? IMHO is een maximum op de lengte van een password gewoon stom.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb een standaard wachtwoord waar leestekens in zitten, maar die wordt nogal eens niet geaccepteert. Zoals bijvoorbeeld bij DigiD |:(

Tegenwoordig gebruik ik gewoon een zelfgemaakt online tooltje waarmee ik gegeven het master password en een specifieke salt van een site het wachtwoord kan genereren. Zo heb ik per site een apart wachtwoord dat ik niet hoef te onthouden, waardoor ik me tevens geen zorgen hoef te maken of het plaintext wordt opgeslagen of niet.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 10-08-2010 17:17 ]

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-10 15:20

HMS

Matis schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:05:
Alleen de kans dat jouw wachtwoord in een rainbow-tabel zit is erg klein :P

Meestal betrekken rainbow-tabellen zich tot A-Za-z0-9 ;)

Bij MS Server 2k8 moet je ook verplicht letters (hoofdletters of kleine letters), cijfers en een leesteken.
Moah, als het nog beetje ouderwetse security is en LanMan hashes staan nog aan, en je wachtwoord is < 14 karakters. Dan zijn er wel goede rainbowtables beschikbaar hoor :).

Kijk hier maar eens: http://rainbowtables.shmoo.com/ ;-)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik besef me net wat voor domme functienaam hexdec() eigenlijk is in PHP |:(

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

.oisyn schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:37:
Ik besef me net wat voor domme functienaam hexdec() eigenlijk is in PHP |:(
Vanwege het FP item? :p
En domme functienamen, PHP, tsja :p

[ Voor 8% gewijzigd door Sebazzz op 10-08-2010 17:40 ]

Verwijderd

Sebazzz schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:39:
[...]

Vanwege het FP item? :p
En domme functienamen, PHP, tsja :p
PHP domme functie namen? :+ Toch best logisch allemaal, de ene keer met underscore en de andere keer zonder enzo, maar dat is het gewoon om het niet te makkelijk te maken. :9

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Welk FP item?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:15:
[...]

PHP domme functie namen? :+ Toch best logisch allemaal, de ene keer met underscore en de andere keer zonder enzo, maar dat is het gewoon om het niet te makkelijk te maken. :9
Dat is tot daaraan toe, maar hexdec (en aanverwanten) dekt de lading niet eens - 't is niet alsof er een conversie naar decimaal plaatsvindt ofzo

• Matis

Matis

Rubber Rocket

.oisyn schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:27:
Dat is tot daaraan toe, maar hexdec (en aanverwanten) dekt de lading niet eens - 't is niet alsof er een conversie naar decimaal plaatsvindt ofzo
een betere naam was geweest, fromAllHexCharactersToHexString ofzo :P

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@.oisyn: Jep, inderdaad gewoon fout. Maar het gros ziet enkel een getal in decimale notatie na een echo hexdec('cafebabe') en denkt verder niet na over de stomme naam van de functie. :P
Matis schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:33:
[...]
Waar haal jij die hex string nou weer vandaan? hexdec() geeft een integer of float terug. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Voutloos op 10-08-2010 21:44 ]

{signature}

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Voutloos schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:41:
Waar haal jij die hex string nou weer vandaan? hexdec() geeft een integer of float terug. ;)
Ik richte me op het FP-artikel en in het bijzonder het lapje code dat .oisyn had gemaakt.
ik deed altijd hexdec("FFBEFFE") :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Matis schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:33:
[...]

Wat dacht je van "hexnumber" (en dan houd ik expres even de originele naamconventie aan, aangezien het daar niet om ging). Het zet een heximale representatie van een getal om naar dat getal.

• Soultaker
.oisyn schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:16:
Tegenwoordig gebruik ik gewoon een zelfgemaakt online tooltje waarmee ik gegeven het master password en een specifieke salt van een site het wachtwoord kan genereren. Zo heb ik per site een apart wachtwoord dat ik niet hoef te onthouden, waardoor ik me tevens geen zorgen hoef te maken of het plaintext wordt opgeslagen of niet.
Ha, zoiets heb ik ook gemaakt een paar jaar terug: AutoPass Ik gebruik het tegenwoordig voor praktische alle website accounts (ook Tweakers.net bijvoorbeeld).

Grappig dat mensen vaak op een vergelijkbare manier het wiel opnieuw uitvinden...

Trouwens ging ook bij mij DigiD de mist in vanwege de restrictie op bruikbare karakters. Daar gebruik ik nu een supertriviaal wachtwoord dat ik bovendien ook nog eens op heb geschreven. Ontzettend insecure natuurlijk, maar anders onthoud ik het niet, want als ik één keer per jaar in log op DigiD is het veel. Moeten ze maar niet zo'n achterlijk systeem bedenken.

[ Voor 26% gewijzigd door Soultaker op 10-08-2010 22:47 ]

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Mijn 'Webcomic Viewer' werkt. :) Dat is weer een mooie reden om afgeleid te zijn. Ik zal binnenkort maar eens kijken of ik meer webcomics naast xkcd en Cyanide and Happiness ga opnemen.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Soultaker schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:38:
[...]

Trouwens ging ook bij mij DigiD de mist in vanwege de restrictie op bruikbare karakters. Daar gebruik ik nu een supertriviaal wachtwoord dat ik bovendien ook nog eens op heb geschreven.
Ze waren vast bang voor character encoding issues...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:38:
Trouwens ging ook bij mij DigiD de mist in vanwege de restrictie op bruikbare karakters. Daar gebruik ik nu een supertriviaal wachtwoord dat ik bovendien ook nog eens op heb geschreven. Ontzettend insecure natuurlijk, maar anders onthoud ik het niet, want als ik één keer per jaar in log op DigiD is het veel. Moeten ze maar niet zo'n achterlijk systeem bedenken.
Da's ook de reden waarom ik alleen A-Za-z0-9 gebruik. Mijn tool verschilt verder van de jouwe dat er een database achter zit, en dat ik alles doe op basis van salt. Velden als URL's enzo heb ik wel, maar puur en alleen ter info.

Voorbeeld
De online variant werkt middels ajax, maar je kunt ook een offline variant downloaden (die heb ik gebruikt om dit voorbeeld te genereren), die sync ik regelmatig naar m'n PC en m'n telefoon voor het geval de webserver eruit ligt oid ;)

De sourcecode ziet er wellicht wat verwarrend uit. Dat is omdat ik ten eerst met XML werk (JSON ontdekte ik pas later ;)), en ten tweede omdat ik de offline variant pas later gemaakt heb en alleen de daadwerkelijke interface met de database (dus de XMLHTTPRequest) heb vervangen. Hij zit dus van de interne javascript data eerst een XML te bouwen om dat vervolgens weer uit elkaar te trekken (kan regelrecht in [alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 4) ;)

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 11-08-2010 01:33 ]

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik gebruikte voor het beheren / genereren van wachtwoorden in eerste instantie Keepass, vooral omdat het portable is/was. Nu ik op één standaard PC zit, gebruik ik gewoon Xmarks voor het synchroniseren van mijn wachtwoorden en bookmarks.

• eekhoorn12
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kwam onlangs deze site tegen:
http://www.cs.brown.edu/people/acb/codebubbles_site.htm

Concept ziet er interessant uit, in ieder geval interessant genoeg om een keer te proberen wanneer het uit beta is.

• roy-t
eekhoorn12 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:31:
Kwam onlangs deze site tegen:
http://www.cs.brown.edu/people/acb/codebubbles_site.htm

Concept ziet er interessant uit, in ieder geval interessant genoeg om een keer te proberen wanneer het uit beta is.
Leuk concept maar ik heb nog geen enkel stuk code gezien van meer dan 15 regels, ik ben benieuwd of het idee dan nog steeds wel werkt.

Verder was is de kwaliteit van youtube toch ruk. Zelfs op 1080p (volgens yt) is de tekst nauwelijks te lezen :(.

~ Mijn prog blog!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

roy-t schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:51:
[...]

Verder was is de kwaliteit van youtube toch ruk. Zelfs op 1080p (volgens yt) is de tekst nauwelijks te lezen :(.
Kan ook liggen aan het programma waarmee het in eerste instantie hebben opgenomen. Zodra je screenshots of video's gaat maken moet je altijd voor iets lossless gaan wat blijkbaar niet is gebeurd.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 08:08
Klant van ons wil nu een mobiele website waarin geen Flash oplossing komt, maar we waarvoor we HTML5 moeten gebruiken. Die lopen nogal op de zaken vooruit hehe..

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Pagina: 1 ... 60 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak