De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.101 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Onzinargument natuurlijk, voor élke taal moet je de syntax kennen. Als je de Java syntax niet kent snap je ook niet wat blaat.setCount(blaat.getCount() + 1) doet. En aan get/setCount() alleen kun je niet zien wat er gebeurt, net als dat je bij een .Net property access niet kan zien wat er gebeurt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:14

RayNbow

Kirika <3

Eclipse draaide voor mij al goed op een oude P4 2.0 GHz laptop uit 2002/2003 of zo. Op m'n huidige machine zijn de opstarttijden van Eclipse en VS2008 vergelijkbaar, maar dit zijn eenmalige kosten. Tijdens het gebruik heb ik geen last van slowdowns.
het integreerd niet in Windows,
Wat voor integratie? Context-menu'tjes?

Het enige wat ik eventueel zou willen zien is dat je met een rechter muisklik op een map de actie "Start Eclipse using this folder as workspace" zou kunnen uitvoeren. Echter, een beetje tweaker hackt dit zo in Windows' register.

* RayNbow gebruikt momenteel een shortcut per workspace, e.g.
"C:\Program Files\eclipse\eclipse.exe" -data "D:\TUDelft\Research\workspace" -vmargs "-Duser.name=Raynor Vliegendhart" -Xms512m -Xmx512m -XX:PermSize=128m -XX:MaxPermSize=128m
de hele workflow is onlogisch,
[list=1]
• Start Eclipse
• (optioneel) Kies een workspace
• Creëer een project
• Maak wat bestanden aan in dat project en vul ze met inhoud

:?

Hoeveel anders is dit vergeleken met bijv. Visual Studio?
ik heb een Subversion plugin geinstalleerd en ik ben na 24 uur er nog niet achter waar ik de functies van de plugin kan benaderen.

(720p YouTube, Vimeo)
Normaal liggen user interfaces mij vrij natuurlijk, met andere woorden, ik kan van ieder programma zo vinden en kijken en dan weet ik wat ik moet doen maar Eclipse is één van de weinige programma's waarbij dat niet zo is. Volgens mij heeft nog nooit een user-interface designer naar dat programma gekregen. Een ramp :X
Ik had ervaring met VS6 en (een oude) Netbeans voordat ik bij Eclipse aankwam. Ik had geen enkel probleem met de interface van Eclipse.
Het beste zou je Java ontwikkelen in Visual Studio doen, maar er bestaat blijkbaar geen Java plugin voor (nee, geen J#). Blijkbaar houden Java mensen van lekker aankloten, in plaats van een productieve IDE en Framework te pakken met een goede documentatie.
Ikzelf ben productief in Eclipse. Ik gebruik het momenteel voornamelijk voor Python (PyDev) en LaTeX (TeXlipse).
/rant-end
Als ik toch bezig ben pak ik Java er ook even bij toch :+ Primitieve k*ttaal die niet eens handigheidtjes zoals (auto) properties,
Project Lombok, maar dat werd al door iemand anders aangehaald.
lambda expressions,
Komt (ooit) in Java7? :p
(met een afschuwelijke syntax)
LINQ,
Dat wordt lastig om toe te voegen aan Java als er nog geen zaken als lambda's en extension methods of higher-kinded generics zijn.
en partial classes ondersteunt,
Partial classes gebruik je voornamelijk bij code generation. Als je toch code gaat genereren, neem dan iets als Stratego/XT. ;) De WebDSL compiler genereerde bijv. als een van de tussenstappen een superset van Java dat @Partial classes ondersteunde. Deze superset van Java werd vervolgens in een latere fase door de compiler ontsuikerd naar plain vanilla Java.
de ontwikkeling gaat traag
Wanneer een taal te veel aanhang krijgt, kost het meer moeite om de taal te veranderen.
(je zou zeggen dat na tien jaar er wel *iemand* op handigheidjes zoals properties is gekomen)
Properties kun je al krijgen m.b.v. annotations en een enkele .jar file. Again, see Project Lombok. :)
en events zonder een aparte eventhandler class.
Je kan anonieme classes gebruiken in Java. :+
(maar dan zit je nog met een hoop boilerplate)
[...]
In Java heb je geen partial classes, dus gegenereerde code zit in je eigen codefile. Het is niet makkelijk om het anders te ordenen bijvoorbeeld.
Generation gap pattern zou iets beter zijn dan zowel gegenereerde code als eigen code in file te hebben, zoals hier kort aangestipt.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zo, de nieuwe 480 van nVidia veegt de vloer aan met de 5870 van ATi

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kWRhF.jpg

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:37
.oisyn schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:28:

[afbeelding]
Oeh, idd een flink verschil; waarom staat dit nog niet op de FP :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:07

Matis

Rubber Rocket

[afbeelding]
0.1 FPS verschil :o

Dat is idd een hele grote voorsprong O-)
Wat wil jij weten van Microsoft? misschien interessant voor mensen welke gebruik maken van de Cloudcomputing / Azure etc. functionaliteit van Microsoft :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Lekker misleidende grafiek :P

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

[afbeelding]
Nogal een slecht plaatje IMHO. Die ~0,38% verschil hadden ze best wat meer kunnen uitvergroten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:55

Haan

dotnetter

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

Dit zijn toch geen statistieken maar gewoon een simpele benchmark gevisualiseerd? Die gezegde is niet toepasbaar hier imo.

Hoewel: Wikipedia: Statistiek
Statistiek is de wetenschap, de methodiek en de techniek van het verzamelen, bewerken, interpreteren en presenteren van gegevens.
Maar:
Traditioneel onderscheidt men in de statistiek de volgende deelgebieden:
* Beschrijvende statistiek
* Inductieve (ook: wiskundige, mathematische, beslissende, inferentiële) statistiek
Daarnaast is een soort tussenvorm van beide bovenstaande deelgebieden ontstaan:
* Exploratieve statistiek (data-analyse)
Allemaal gebaseerd op steekproeven, dit is geen steekproef.

@RayNbow: Dat is slechts het uitchecken. Als ik bijvoorbeeld wil debuggen of iets anders wil dus moet ik van view ofzo wisselen. Niet logisch.

[ Voor 8% gewijzigd door Sebazzz op 10-05-2010 15:15 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Sebazzz schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:12:
Dit zijn toch geen statistieken maar gewoon een simpele benchmark gevisualiseerd? Die gezegde is niet toepasbaar hier imo.

Hoewel: Wikipedia: Statistiek

[...]

Maar:

[...]
Allemaal gebaseerd op steekproeven, dit is geen steekproef.
offtopic:
Anders ga je even serieus op een grapje in |:( Daarbij is dit wel gewoon statistiek. Als je er persé steekproeven bij wil halen, dan zijn er twee exemplaren uit de populatie HD5870's en GTX480's getrokken. Er is dus getest met een steekproef grootte n=1 . :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Sebazzz schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:18:
[...]

Klopt, maar kan een taal wel een stuk leuker maken om mee te moeten werken. Hoe minder boilerplate, hoe beter (zolang de bedoeling van je code duidelijk blijft).
Wat is duidelijker?
C#:
1
2
class Blaat { public int Count {get;set;} }
blaat.Count++

Java:
1
2
3
4
public Blaat { private int count; 
public void setCount(int cnt) { this.count = cnt };
public int getCount() { return this.count; } }
blaat.setCount(blaat.getCount() + 1)
De tweede, imho, :+. Ik ben niet bekend met de eerste syntax. Vanuit puristen-oogpunt lijkt de eerste ook gewoon syntactische suiker voor het public maken van die properties (wat je natuurlijk ook door kunt trekken naar Java).

Maar in Java heb je wel meer boilerplate, dat geef ik toe.
EddoH schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:43:
Java:
1
2
public Blaat { public int count; }
blaat.Count++)

:+
die ja :+.
quote: Sebazzz
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
// blaat is Iterable<Test>, me is User (niet zeker over de iterator) 
int cnt=0; 
for(Test t : blaat) { 
    if (t.HasRun && t.Author.Equals(me)) { 
        if (cnt < 20) { 
            continue; 
        } 

// doe iets 

cnt++; 
        if (cnt > 100 + 20) { 
             break; 
        } 
    } 
}
Je zou dat stukkie code sowieso al kunnen optimaliseren. Je kunt ook je eigen Iterator maken die alleen de Test objecten teruggeeft waarbij de voorwaarden (hasRun en author.equals(me)) true zijn. Ik heb geprobeerd dat snel in mekaar te flansen, maar ik heb zelf nog nooit zover doorgedacht, ;p. Waarschijnlijk zijn er ook wel libraries waarmee je dat soort constructies zelf in kunt vullen, zodat je een soort van DSL krijgt:

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
// pseudo
cnt = 0;
for (Test t : getTests(blaat, new Conditions(t) {{
    allOf(
      isTrue(t.hasRun()),
      isTrue(t.author().equals(me)),
      isTrue(cnt < 20)
    ),
    breakOn(cnt > 100 + 20);
  }}) {
  // doe iets
  cnt++;
}

Dat zou mogelijk zijn in theorie, alleen krijg je wat aparte syntax. Maar het kan wel. Mogelijk kun je dan ook gewoon een sum() functie maken met daarin een Iterator en de Conditions.

Edit: Verveel me op het werk.

Java:
1
2
3
// pseudo
int cnt = getCount(blaat, new Conditions(t) {{ allOf(isTrue(t.hasRun), isTrue(t.author.equals(me), isTrue(cnt < 20), isFalse(cnt > 120));  }}
// ofzo

Of het ook goed performt is een hele andere discussie natuurlijk, :+.
quote: .oysin
Onzinargument natuurlijk, voor élke taal moet je de syntax kennen. Als je de Java syntax niet kent snap je ook niet wat blaat.setCount(blaat.getCount() + 1) doet. En aan get/setCount() alleen kun je niet zien wat er gebeurt, net als dat je bij een .Net property access niet kan zien wat er gebeurt.
Daarom wil je, zowel in Java als C# als De Rest, ook liever blaat.increaseCountBy(1); hebben. Zo hoeft een externe aanroeper de interne zooi van blaat niet te kennen, en kun je binnen blaat je count ook van alles laten doen zonder het aanroepende aan te hoeven passen - hoe gemakkelijk dat ook is tegenwoordig met refactoringstools. Maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel, ik zeg het er maar even bij als extra.

get / set is in veel gevallen niet eens nodig.
quote: RaynBow
Wanneer een taal te veel aanhang krijgt, kost het meer moeite om de taal te veranderen.
En daartegenover: Wanneer een taal door één bedrijf wordt onderhouden en ontwikkeld kan de ontwikkeling daarvan ook veel sneller. Zie ook hierboven. Bij Sun moeten ze rekening houden met alle grote klanten die van Java gebruik maken, en die in het hele proces meenemen. Of ja, dat doen ze, het is niet zo dat het echt moet. Ik heb wat dat aangaat ook liever een bedrijf dat weet wat ze doen die zoiets aanbieden dan dat het aan de OS wereld overgelaten wordt.

Mja. Alle programmeertalen hebben hun eigen plek. Java is "established" in de enterprise wereld en, ook al heeft het WTFs mbt syntax in de trant van 'ken dat niet korter', het is nog steeds heel veel gebruikt. Ben alleen bang dat C# en .NET sneller ontwikkelen en beter zijn als het op het daadwerkelijke programmeren aankomt. Moet me maar snel omscholen, :+.

[afbeelding]
:D. Creatief gebruik van grafieken.

[ Voor 3% gewijzigd door YopY op 10-05-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Sebazzz schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:12:
@RayNbow: Dat is slechts het uitchecken. Als ik bijvoorbeeld wil debuggen of iets anders wil dus moet ik van view ofzo wisselen. Niet logisch.
Het switchen naar bijv. de Debug-perspective gebeurt in de JDT-plugin standaard automatisch, je kan 't ook uitschakelen.

Daarnaast is een perspective niets anders dan een bepaalde configuratie van je IDE. Je kan ook een custom perspective maken waarin je delen van verschillende bestaande perspectives combineert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat ik alleen stom vind van C# properties is dat dit wel kan:
C#:
1
2
3
struct A { public int i { get; set; } }
A a = new A();
a.i++;

Maar dit niet:
C#:
1
2
3
struct B { public A a { get; set; } }
B b = new B();
b.a.i++;

Als a.i++ toch al vertaald wordt naar a.i = a.i + 1, waarom kan b.a.i++ dan niet vertaald worden naar iets dat b.a opvraagt, de i verhoogt, en vervolgens weer assignt aan b.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 21:29

Tux

[afbeelding]
Leuk plaatje, eventjes de lie factor uitrekenen :P
Afbeeldingslocatie: http://www.infovis-wiki.net/images/e/ea/Lie_factor_formel.jpg

3 / 0,003 = 1000

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

.oisyn schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:24:
Wat ik alleen stom vind van C# properties is dat dit wel kan:
C#:
1
2
3
struct A { public int i { get; set; } }
A a = new A();
a.i++;

Maar dit niet:
C#:
1
2
3
struct B { public A a { get; set; } }
B b = new B();
b.a.i++;

Als a.i++ toch al vertaald wordt naar a.i = a.i + 1, waarom kan b.a.i++ dan niet vertaald worden naar iets dat b.a opvraagt, de i verhoogt, en vervolgens weer assignt aan b.a.
Heeft waarschijnlijk te maken met hoe .Net omgaat met structs. Ik gebruik ze zelf eigenlijk nooit, maar ze zijn volgens mij anders dan in C++. Met classes werkt jouw voorbeeld wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Waarschijnlijk omdat het een value type is, een struct.

[ Voor 12% gewijzigd door Sebazzz op 10-05-2010 16:42 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

RayNbow schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:12:

Ikzelf ben productief in Eclipse. Ik gebruik het momenteel voornamelijk voor Python (PyDev) en LaTeX (TeXlipse).
Net even gekeken naar TeXclipse, dat is een stuk beter dan TeXnicCenter dat ik tot nu toe altijd gebruikte! _/-\o_
Nu nog even uitvinden hoe Eclipse een beetje werkt :P Gaat wel lukken zo te zien, er zit goede documentatie bij TexClipse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Haan schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:37:
[...]

Heeft waarschijnlijk te maken met hoe .Net omgaat met structs. Ik gebruik ze zelf eigenlijk nooit, maar ze zijn volgens mij anders dan in C++. Met classes werkt jouw voorbeeld wel gewoon.
Ja duh, natuurlijk werkt het met classes gewoon, dan referencet i gewoon een property van het object zelf, en niet een property van een kopie van het object, en dat is nou juist het hele punt :)

Maar 'i' is ook een struct. Je kunt geen "referentie" maken naar die i. De expressie "a.i" is per definitie een kopie van de waarde i. In dat opzicht kun je er dus ook geen ++ op doen, omdat dat de kopie aan zou passen, en niet de property op 'a' zelf. Dit is vergelijkbaar met het aanpassen van een member van die kopie. Maar de ++ of += of whatever mag wel, een member aanpassen niet. Dat is gewoon raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:24:
Potentieel ben je dan dus opeens grote stukken geheugen onnodig aan het kopiëren, terwijl het lijkt alsof je alleen even een i'tje verhoogt. Dezelfde reden dus dat je niet "b.a.i=1" in een keer kan doen, maar natuurlijk wel "a.i=1". :p Je moet je dus afvragen of "struct B { public A a; }" niet handiger is, of dat een aparte functie die enkel a.i verhoogt/toewijst handiger is en/of een class hier anders meer voor de hand ligt imo. Theoretisch kan het onnodig kopiëren van geheugen natuurlijk wel weggeoptimaliseerd worden, maar dat hangt nogal van de get/setters af en ik verwacht dan ook niet dat c# dit in de toekomst gaat omzetten (tenminste ik neem aan dat je "{var temp=b.a; temp.i++; b.a=temp;}" met "b.a.i++" bedoeld..).

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pedorus schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:22:
[...]

Potentieel ben je dan dus opeens grote stukken geheugen onnodig aan het kopiëren, terwijl het lijkt alsof je alleen even een i'tje verhoogt.
Leuk argument, jammer dat het niet opgaat. Als de int een Matrix was, en je doet een += andereMatrix, dan heb je hetzelfde probleem, maar werkt het wel. En in mijn voorbeeld is een A net zo groot als een int, en daar mag het niet.

Daarnaast kan de jitter slim genoeg zijn om alleen dat ene member aan te passen. De case waarbij ik het overigens zelf irritant vond was bij een eigen matrix implementatie :)
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
struct FixedMatrix
{
    public FixedPoint M11, M12, M13, M14, /* etc */;

public Vector3Fixed XAxis
    {
        get { return new Vector3Fixed(M11, M12, M13); }
        set { M11 = value.X; M12 = value.Y; M13 = value.Z; }
    }
}

FixedMatrix m = new FixedMatrix();
FixedPoint x = m.XAxis.X; // ok;
m.XAxis.Y = 34; // no go :/

[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 10-05-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op maandag 10 mei 2010 @ 07:32:
[...]

Het is traag, het integreerd niet in Windows, de hele workflow is onlogisch, ik heb een Subversion plugin geinstalleerd en ik ben na 24 uur er nog niet achter waar ik de functies van de plugin kan benaderen.
Traag? Hooguit bij het opstarten, en dat doe je toch maar een keer per dag. Integratie in Windows? Wat mis je precies dan? Workflow is een kwestie van persoonlijke voorkeur, niet van goed of slecht. Die plugin heeft Raynow al uitgelegd. ;)
Blijkbaar houden Java mensen van lekker aankloten, in plaats van een productieve IDE en Framework te pakken met een goede documentatie.
Dat is gewoon een flame. :/ Laten we het bij een fatsoenlijke discussie houden.
Als ik toch bezig ben pak ik Java er ook even bij toch :+ Primitieve k*ttaal die niet eens handigheidtjes zoals (auto) properties, lambda expressions, LINQ, en partial classes ondersteunt, de ontwikkeling gaat traag (je zou zeggen dat na tien jaar er wel *iemand* op handigheidjes zoals properties is gekomen) en events zonder een aparte eventhandler class.
Dus als ik het goed begrijp vind je Java kut omdat het niet als twee druppels water op C# lijkt? Gebruik dan gewoon C#. :F Dit is wel erg simplistisch ranten zo, wat meer nuance en onderbouwing kan geen kwaad, iedere taal heeft zo zijn voorst en tegens, zelfs ''mijn geliefde C++'' ;)

Je zit hier niet in de HRO kantine met gefrustreerde faalhazen die hun gebrekkige progskills projecteren op de gebruikte taal. ;) :P (nee daar bedoel ik niet jou mee, maar er lopen er genoeg van rond daar, zeker in het eerste jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Lees die post dan ook |:(
Ik zeg toch, rant, dus ik voel me vrij om dat dan even te zeggen.
Dus als ik het goed begrijp vind je Java kut omdat het niet als twee druppels water op C# lijkt? Gebruik dan gewoon C#
Daar heb je niet altijd keuze in, bijvoorbeeld bij Android development. Je hebt wel Mono, maar dat vertrouw ik niet.

En het is niet nodig om de HRO erbij te betrekken, daar heb ik het toch niet over ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Sebazzz op 10-05-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ben ik heel erg sadistisch omdat ik mijn netbook - die voorzien is van Windows 7 Professional en die ik al voor allerlei dingen gebruik - ook nog eens heb voorzien van MS SQL Server 2008 Enterprise Edition, en daarnaast ook nog eens Team Foundation Server 2010 voor source control en builds?

En dat ik daarna ook nog eens IIS gebruik om de gebouwde projects te serven? En dat ik hem ook nog eens een week heb gebruikt als router voor 4 machines? (Handige functie, dat wifi virtualization in Windows 7)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:29:
Leuk argument, jammer dat het niet opgaat. Als de int een Matrix was, en je doet een += andereMatrix, dan heb je hetzelfde probleem, maar werkt het wel.
Hoezo? Dat is een operatie op het geheel, niet op een deel normaal gesproken.
En in mijn voorbeeld is een A net zo groot als een int, en daar mag het niet.
Dat is een detail van die specifieke situatie, terwijl c# een generiek probleem op moet lossen.
Daarnaast kan de jitter slim genoeg zijn om alleen dat ene member aan te passen.
Dat kan niet altijd natuurlijk, het kan makkelijk zijn dat er een hele berekening plaatsvind bij get/set.
C#:
13
FixedPoint x = m.XAxis.X; // ok;
Maar is het eigenlijk wel ok om het geheel op te vragen om een deel te krijgen? :p Is dit nu evensnel als M11 opvragen trouwens, of snapt de JIT dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:59
Poeh, ik wil m'n .NET certificering uitbreiden maar ben flink aan het twijfelen geslagen met de aankondiging van de nieuwe .NET 4.0 examens. Momenteel heb ik slechts het WCF MCTS 3.5 certificaat en wil ik richting MCPD gaan werken. Ik twijfel echter of ik door moet gaan met de 3.5 examens (ASP.NET, WinForms en ADO.NET voor MCPD enterprise developer) of de nieuwe moet gaan doen en ik dus ook een WCF upgrade nodig heb. Nadeel van de nieuwe examens is dat ik nog weinig 4.0 ervaring heb en het mij dus meer inspanning kost om de examens voor te bereiden.

Hoe zouden jullie het aanpakken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 10:07

Matis

Rubber Rocket

Gisteren voor het eerst in mensenheugenis met jQuery en Ajax een asynchrone webpagina gebouwd :)

Wat wordt dat toch weer ongelofelijk makkelijk gemaakt, jQuery verzorgt zowel het grafische gedeelte als de Ajax communicatie. Met de juiste parameters wordt dan weer de onderliggende communicatie tussen de server en de browser gedaan en grafisch alles netjes ingevoegd.

@hierboven. Je geeft eigenlijk al zelf het antwoord. Je hebt momenteel nog (te) weinig 4.0 ervaring, maar je wilt wel graag je MCPD halen. Waarom niet eerst voor MCPD 3.5 gaan en later (als je meer ervaring hebt met 4.0) een upgrade/update examen doen voor MCPD 4.0?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:59
Matis schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:39:
@hierboven. Je geeft eigenlijk al zelf het antwoord. Je hebt momenteel nog (te) weinig 4.0 ervaring, maar je wilt wel graag je MCPD halen. Waarom niet eerst voor MCPD 3.5 gaan en later (als je meer ervaring hebt met 4.0) een upgrade/update examen doen voor MCPD 4.0?
Tot dat besef was ik ook al een beetje gekomen ja, het voelt alleen alsof je achter de feiten aanloopt. Toch de ADO.NET 3.5 en ASP.NET 3.5 maar ingepland, dan nog een keer tijd (en zin) maken voor WinForms 3.5 en ik kan voor MCPD enterprise developer gaan. Vraag me sterk af waarom ze daar WinForms en niet WPF ingestopt hebben? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:33
Pfft. Ik dacht even de IE9 developer preview te installeren, maar dat mag alleen met Vista SP2. Die ook maar even gedownload en nu aan het installeren, maar dat vind m'n computer niet zo heel leuk. Gelukkig kan ik nog wel werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Grrr :(
waarom werkt dit nou niet?
C#:
1
2
3
4
5
6
public T Exists<T>(string name) where T : IModelElement
{
    IList<T> matches = Model.GetElements<T>(name);

return matches[0];
}

De compiler zou die T toch gewoon door moeten zetten naar GetElements ipv:
The type 'T' must be a reference type in order to use it as parameter 'TElement' in the generic type or method
Er zal vast een reden zijn maar ik weet hem ff zo snel niet.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
Omdat TElement wellicht een constraint heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je moet inderdaad even kijken welke constraint er op GetElements generic parameter zitten, en dan zorgen dat jij die constraints ook op jouw T hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 11-05-2010 10:33 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Ah het blijkt inderdaad dat naast een constraint op IModelElement (die ik al wel gevonden had) er nog een constraint ligt dat zegt dat TElement een class moet zijn.
Dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat stond toch al in je foutmelding of begrijp ik het verkeerd?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:59
MTWZZ schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:21:
Grrr :(
waarom werkt dit nou niet?
C#:
1
2
3
4
5
6
public T Exists<T>(string name) where T : IModelElement
{
    IList<T> matches = Model.GetElements<T>(name);

return matches[0];
}

De compiler zou die T toch gewoon door moeten zetten naar GetElements ipv:

[...]

Er zal vast een reden zijn maar ik weet hem ff zo snel niet.
On another note; ik zou verwachten dat 'Exists' een bool returned. :P

En der zit daar een bug waiting to happen volgens mij (NullReferenceException).

[ Voor 7% gewijzigd door whoami op 11-05-2010 11:06 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:57:
Dat stond toch al in je foutmelding of begrijp ik het verkeerd?
Dat dacht ik ook.
('new' constraint extra opnemen dacht ik zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
whoami schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:06:
[...]

Dat dacht ik ook.
('new' constraint extra opnemen dacht ik zo).
Nee 'class' constraint opnemen. 'new' is alleen een constraint voor de constructor.
whoami schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:05:
[...]
On another note; ik zou verwachten dat 'Exists' een bool returned. :P
Idd
En der zit daar een bug waiting to happen volgens mij (NullReferenceException).
Volgens mij eerder een ArgumentOutOfRangeException, maar dat is natuurlijk afhankelijk of er een lege lijst of null komt als er geen matches zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Woy op 11-05-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

@allen hierboven:
code is versimpeld he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Woy schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:14:
[...]

Nee 'class' constraint opnemen. 'new' is alleen een constraint voor de constructor.
new is voor parameterless constructor :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pedorus schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:05:
[...]

Hoezo? Dat is een operatie op het geheel, niet op een deel normaal gesproken.
Jij zegt "Een property/member van een property zetten mag niet want het is potentieel duur". Ik reageer daarop met "een += is ook potentieel duur, terwijl dat wel mag".
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
struct A
{
    public int i { get; set; }
    public Matrix m { get; set; }
}

A a = new A();
a.i += 34; // <=> a.i = a.i + 34   [#1]
a.m += new Matrix(); // <=> a.m = a.m + new Matrix()   [#2]
a.m.M11 = 34; // <=> Matrix temp = a.m; temp.M11 = 34; a.m = temp;   [#3]

#1 en #2 mogen wel. #3 mag niet, terwijl #3 niet duurder is dan #2, en bovendien geoptimaliseerd zou kunnen worden zodat hij nog goedkoper is dan #2. Ergo, ik vind die hele redenatie krom.
Dat is een detail van die specifieke situatie, terwijl c# een generiek probleem op moet lossen.
Mijn hele punt is dat je geen enkele zeggenschap kunt doen over hoe duur een operatie is in het generieke geval.
Dat kan niet altijd natuurlijk, het kan makkelijk zijn dat er een hele berekening plaatsvind bij get/set.
Wat bij += ook het geval is, dus wederom, dat is geen argument.
Maar is het eigenlijk wel ok om het geheel op te vragen om een deel te krijgen? :p Is dit nu evensnel als M11 opvragen trouwens, of snapt de JIT dit niet?
Nog niet geprobeerd eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
(Sharepoint + 6gb database + hele meuk draaiende in vmware image op een laptop) == laptop die schreeuwt: "when does the hurting stops!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

-s ;)

Na do/does/did komt het hele werkwoord, hoor ik m'n docente Engels nog zeggen.

[ Voor 89% gewijzigd door .oisyn op 11-05-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
D-Raven schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:05:
(Sharepoint + 6gb database + hele meuk draaiende in vmware image op een laptop) == laptop die schreeuwt: "when does the hurting stops!"
Oh, dát riep mijn netbook afgelopen week dus... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
.oisyn schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:19:
-s ;)

Na do/does/did komt het hele werkwoord, hoor ik m'n docente Engels nog zeggen.
:) klopt idd.

Maar damn wat is dat ding traag zeg. Ik ga denk ik toch maar die 6gb database er af slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Blergh, Nederlandstalige comments in Nederlands-/Engelstalige gemengde code... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Mwa, ik ben er voort redelijk immuun voor geworden....maar goed ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Alex) schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:19:
Blergh, Nederlandstalige comments in Nederlands-/Engelstalige gemengde code... ;(
Verwijder alle kinderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:39:
Lees die post dan ook |:(
Ik zeg toch, rant, dus ik voel me vrij om dat dan even te zeggen.
Vandaar mijn verwijzing naar de kantine. Ik zag potentie voor een fatsoenlijke discussie, jammer dat je die niet wilt voeren.
Daar heb je niet altijd keuze in, bijvoorbeeld bij Android development. Je hebt wel Mono, maar dat vertrouw ik niet.
Dus omdat je Mono niet vertrouwt ga je Java afzeiken omdat het geen C# is dat wel op Android draait? Beetje raar criterium vind je zelf ook niet?
En het is niet nodig om de HRO erbij te betrekken, daar heb ik het toch niet over ;)
Nee, maar ik wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 10:58

TheNephilim

Wtfuzzle

Is er hier eigenlijk ook iemand die Zend Studio gebruikt? (v5.5.1)

Eclipse heb ik wel even gebruikt, maar kon er niet aan wennen. Ben een php-ontwikkelaar trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

@Wezz: Ik zeik niks af, ik zeg dat ik gewoon niet snap waarom iemand dat wil gebruiken. Ik zeg toch niet dat ik geen discussie wil voeren? Trouwens, wat valt er over te discussieren, het wordt uiteindelijk toch een smaak en gevoel discussie.

[ Voor 30% gewijzigd door Sebazzz op 11-05-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
edit:
Woordje "niet" vergeten te lezen :X

[ Voor 84% gewijzigd door Woy op 11-05-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:27:
Jij zegt "Een property/member van een property zetten mag niet want het is potentieel duur". Ik reageer daarop met "een += is ook potentieel duur, terwijl dat wel mag".
Het gaat om veel duurder dan je verwacht bij het zien van de code. Natuurlijk kun je met operator overloading gekke dingen doen, maar niet alles is te voorkomen.
C#:
9
10
a.m += new Matrix(); // <=> a.m = a.m + new Matrix()   [#2]
a.m.M11 = 34; // <=> Matrix temp = a.m; temp.M11 = 34; a.m = temp;   [#3]
Het valt toch duidelijk op dat je bij het alternatief op regel 9 geen temp-variabele nodig hebt, en op 10 wel. ;)
Nog niet geprobeerd eigenlijk :)
Ik heb het even getest. De JIT doet zijn werk en er is geen verschil. In die zin zouden ze het dus kunnen toestaan, enkel ik verwacht niet dat dit binnenkort gaat gebeuren (properties van structs is niet zo'n hot topic, en daarnaast kan het niet altijd bij berekende properties).
Overigens kun je in dit specifieke geval wel StructLayout gebruiken:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[StructLayout(LayoutKind.Explicit)]
struct FixedMatrix
{
    [FieldOffset(0)]
    public FixedPoint M11;
    [FieldOffset(4)]
    public FixedPoint M12;
    [FieldOffset(8)]
    public FixedPoint M13;
    [FieldOffset(0)]
    public Vector3Fixed XAxis;
}

Maar dat werkt niet op willekeurige combinaties waarbij je steeds dezelfde struct terug wil krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pedorus schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:42:
Het valt toch duidelijk op dat je bij het alternatief op regel 9 geen temp-variabele nodig hebt, en op 10 wel. ;)
Meen je dat nou serieus? Of moet ik je de werking van een dergelijke expressie uitleggen? Want ook bij #2 is er gewoon een temp variabele (de lokale kopie van de matrix voordat je de boel erbij op gaat tellen). Het feit dat C# syntax kent om bij #2 geen expliciete temp te hoeven maken wil nog niet zeggen dat hij er ook niet is.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
struct FixedMatrix
{
    [FieldOffset(0)]
    public FixedPoint M11;
    [FieldOffset(4)]
    public FixedPoint M12;
    [FieldOffset(8)]
    public FixedPoint M13;
    [FieldOffset(0)]
    public Vector3Fixed XAxis;
}
Hey dat is op zich nog best het overwegen waard. Al kan ik me voorstellen dat dit in de weg zit van allerlei optimalisaties.
Maar dat werkt niet op willekeurige combinaties waarbij je steeds dezelfde struct terug wil krijgen.
Hoe bedoel je dat precies?

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 11-05-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Bernardo schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:01:
Is er hier eigenlijk ook iemand die Zend Studio gebruikt? (v5.5.1)

Eclipse heb ik wel even gebruikt, maar kon er niet aan wennen. Ben een php-ontwikkelaar trouwens.
Ik heb het wel gebruikt, het bevalt mij wel. Maar ik ben dan al aan Eclipse gewend. Het is een stuk complexer dan gewoon Notepad, maar zodra je daar voorbij bent en er goed me leert werken zal het zeker goed bevallen. Al ware het alleen maar om de ingebouwde syntax highlighting en context assist en dergelijke. De integratie met Zend Framework is ook dik voor mekaar, alhoewel ze er goed aan zouden doen om ook de meer recente versies van ZF aan te bieden (bijvoorbeeld door die direct te downloaden)

5.5.1 is overigens oud, op de website staat 7.2 al. Weet niet hoe 5.5.1 zich daarmee verhoudt. Die pre-Eclipse Zend Studio kon ik ook niet aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:46:
Meen je dat nou serieus? Of moet ik je de werking van een dergelijke expressie uitleggen? Want ook bij #2 is er gewoon een temp variabele (de lokale kopie van de matrix voordat je de boel erbij op gaat tellen). Het feit dat C# syntax kent om bij #2 geen expliciete temp te hoeven maken wil nog niet zeggen dat hij er ook niet is.
Lijkt me erg filosofisch worden. Ik bedoelde in ieder geval een expliciete. :p
Hey dat is op zich nog best het overwegen waard. Al kan ik me voorstellen dat dit in de weg zit van allerlei optimalisaties.
Meten=weten. Wel neigt StructLayout sterk naar unmanged code (ook een project dat op managed staat kan zo een acces violation maken).
Hoe bedoel je dat precies?
Stel dat je X, Y, en Z niet precies in die volgorde, opeenvolgend staan in je matrix, dan kun je niet dezelfde struct retourneren. Je kunt dus niet X=M13, Y=M12, Z=M11 doen. Wat wel zou kunnen trouwens:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
    struct FixedMatrix
    {
    //...
        [FieldOffset(0)]
        public Vector3Fixed2 XAxis2;
    }
    struct Vector3Fixed2
    {
        [FieldOffset(0)]
        public FixedPoint Z;
        [FieldOffset(4)]
        public FixedPoint Y;
        [FieldOffset(8)]
        public FixedPoint X;
        public static implicit operator Vector3Fixed(Vector3Fixed2 m)
        {
            return new Vector3Fixed(m.X, m.Y, m.Z);
        }
        public static implicit operator Vector3Fixed2(Vector3Fixed m)
        {
            return new Vector3Fixed2() { X = m.X, Y = m.Y, Z = m.Z };
        }
    }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pedorus schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:01:
Lijkt me erg filosofisch worden. Ik bedoelde in ieder geval een expliciete. :p
Als je veel C++ hebt geprogrammeerd dan zijn dat soort dingen vrij evident ;). Feitelijk is de access van een property al een kopie - het is namelijk een returnvalue van een functie.
Stel dat je X, Y, en Z niet precies in die volgorde, opeenvolgend staan in je matrix, dan kun je niet dezelfde struct retourneren.
Oh op zo'n manier. Nee, dat kan idd niet, maar gelukkig komt dat in mijn geval niet voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

.oisyn schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:31:
[...]
Feitelijk is de access van een property al een kopie - het is namelijk een returnvalue van een functie.
En dus is het logisch dat een struct niet kan worden aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En dus is het logisch dat += ook niet werkt. Oh wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
D-Raven schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:12:
[...]

:) klopt idd.

Maar damn wat is dat ding traag zeg. Ik ga denk ik toch maar die 6gb database er af slopen.
Draai je de VM wel vanaf een andere (externe) hdd? Anders is het inderdaad niet vooruit te branden, maar dat heb je, als je maar 1 schijf gebruikt.
Ontwikkel zelf eigenlijk alleen nog maar op VM's (veel Sharepoint) en alles via externe hdd. Is prima te doen (ook met grote db's). Ok, lokale installatie van server os werkt wel sneller, maar ach...

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Gewoon benieuwd, is het met ASP.NET mogelijk om een simpel scriptje te schrijven met het gemak zoals je een PHP scriptje schrijft? Dus bestand aanmaken, editor openen, uploaden, online aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:32
Sebazzz schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:28:
Gewoon benieuwd, is het met ASP.NET mogelijk om een simpel scriptje te schrijven met het gemak zoals je een PHP scriptje schrijft? Dus bestand aanmaken, editor openen, uploaden, online aanroepen.
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Sebazzz schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:28:
Jep. Je kunt - net als met PHP - ook gewoon je code en markup mixen. Uploaden, en de C#-compiler compileert het at runtime. Netter is het natuurlijk om code behind te gebruiken. Of ASP.NET MVC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Tuurlijk, maar voor testscriptjes of simple directory index scripts. Natuurlijk kan je met de C# Snippet Compiler ook wat testen, maar niet alles.

edit: Eerlijk gezegd had ik zo'n idee wel ergens in mijn hersenpan, van code en markup mixen, maar om één of andere reden kon ik alleen maar aan WebForms en MVC denken. :S

[ Voor 37% gewijzigd door Sebazzz op 12-05-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
C#:
1
2
<%@Page Language="C#" %>
<% Response.Write("Hello world"); %>

There. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Sebazzz schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 00:17:
edit: Eerlijk gezegd had ik zo'n idee wel ergens in mijn hersenpan, van code en markup mixen, maar om één of andere reden kon ik alleen maar aan WebForms en MVC denken. :S
Brave developer dat je daar niet aan gedacht hebt :)

Mixen van veel code in je markup is meestal geen goed idee. Nu je dit gedaan hebt ben je de rest van je leven verziekt (want tja waarom zou je een CS file maken...). Niemand kan je meer redden :'( ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Terug naar classic ASP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Tsja, voor een simpel directory index script of testscripts wil ik het liefst één bestand uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Laatst online: 30-09 16:52
.Gertjan. schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:09:
[...]

Brave developer dat je daar niet aan gedacht hebt :)

Mixen van veel code in je markup is meestal geen goed idee. Nu je dit gedaan hebt ben je de rest van je leven verziekt (want tja waarom zou je een CS file maken...). Niemand kan je meer redden :'( ;)
Ach, ook in een single file kan je nette code schrijven

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<%@Page Language="C#" %>
<asp:Literal ID="Literal1" runat="server"/>

<script runat="server">
protected void Page_Init(object sender, EventArgs e)
{
    Literal1.Text = "Hi";
}
</script>

Sterker nog, je moet wel als je in MVC custom controls wilt consumen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Nieuwe gratis ebook van redgate: http://www.red-gate.com/a...esting_complete_guide.htm

[ Voor 3% gewijzigd door D-Raven op 12-05-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
* whoami loves the call-stack window. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Voor mensen die bezig zijn met asp.net MVC. De StoreFront sample app is een aanrader om eens naar te kijken. Niet om MVC te leren (tenzij je het leuk vindt om het diepe in te springen). Maar wel om een idee te krijgen hoe je dingen kunt doen, cq beste kunt aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Laatst online: 30-09 16:13
Zelf ben ik begonnen met de Nerddinner tutorial van Scott Guthru. Een erg duidelijke, compleet en praktisch voorbeeld. Ga morgen eens naar die StoreFront sample kijken. Wil voor eind deze maand een MVC applicatie afronden, misschien dat in deze sample nog leuke handigheidjes zitten :)

edit: Linkje naar nerddinner http://nerddinnerbook.s3.amazonaws.com/Intro.htm

edit2: HMS je hebt DM :)

[ Voor 15% gewijzigd door denyos op 12-05-2010 13:27 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

denyos schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:10:
Zelf ben ik begonnen met de Nerddinner tutorial van Scott Guthru. Een erg duidelijke, compleet en praktisch voorbeeld. Ga morgen eens naar die StoreFront sample kijken. Wil voor eind deze maand een MVC applicatie afronden, misschien dat in deze sample nog leuke handigheidjes zitten :)

edit: Linkje naar nerddinner http://nerddinnerbook.s3.amazonaws.com/Intro.htm
Heb zelf ook nog wel een schoolproject in ASP.NET MVC staan, zitten ook dingen als Dependency Injection en NHibernate bij in. Mocht je het willen, laat maar even weten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat topic was idd lachen. Die plaatjes op de blog maken het helemaal af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

O+ Stringly-Typed plaatje

* RayNbow heeft een zwak voor katten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

De Yoda conditions zijn ook zeker geweldig :) Benieuwd hoe ver je je code sowiezo kan ver-Yoda-en...

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Yoda Conditions
Yoda: "if (5 == count)"
The act of using
C:
1
if (constant == variable)

instead of
C:
1
if (variable == constant)

It’s like saying “If blue is the sky”.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:36
afraca schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:42:
De Yoda conditions zijn ook zeker geweldig :) Benieuwd hoe ver je je code sowiezo kan ver-Yoda-en...
Met refuctoring kom je vast een heel eind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
//Nieuwe c# 4.0 Goes-to:

var x = 10; 
while (x --> 0) 
{ 
    Console.WriteLine("x = {0}", x); 
}

//Nieuwe c# 4.0 Approached-by:

var x = 10;
while(0 <-- x)
{
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mijn god, breekt dat geen oude code?
.edit: oh, 't is gewoon een hele oude 1-april grap.
http://blogs.msdn.com/eri...meLastMinuteFeatures.aspx

[ Voor 65% gewijzigd door .oisyn op 14-05-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 10:54

Jrz

––––––––––––

D-Raven schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 12:29:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
//Nieuwe c# 4.0 Goes-to:

var x = 10; 
while (x --> 0) 
{ 
}

//Nieuwe c# 4.0 Approached-by:

var x = 10;
while(0 <-- x)
{
}
Wat is heir anders aan dan
code:
1
while (x-- > 0)  {}

?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Niets, dat is dus de grap - het parset ook precies op die manier. Toen ik zijn post lag dacht ik dat hij ook op kon tellen (dus x = 0; x --> 10), wat op zich nog wel een zinnige feature zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Waarom het kan lonen om niet altijd te vertrouwen op ingebouwde collections:

Opslaan van cached items in een System.Collections.Generic.Dictionary:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pDQ50Hgm7c8kqqXtyH3ofvWr/thumb.png
Opslaan van items in een eigen collection:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hhUvoUhpwKb4FSO87xnllhvL/thumb.png
Het resizen van een Dictionary is traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag. :X

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat voor type collection heb je zelf geïmplementeerd dan? Ik bedoel, een hash table vergelijken met een balanced binary search tree gaat natuurlijk nergens over, en welke beter is is volledig afhankelijk van je usecase :)

[ Voor 63% gewijzigd door .oisyn op 14-05-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
.oisyn schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 12:31:
Mijn god, breekt dat geen oude code?
.edit: oh, 't is gewoon een hele oude 1-april grap.
http://blogs.msdn.com/eri...meLastMinuteFeatures.aspx
Ik stonk er ook in, in het begin :+. Ik denk ik post het gewoon, zonder iets erbij, meeste kans dat er mensen instinken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
AtleX schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 12:40:
Waarom het kan lonen om niet altijd te vertrouwen op ingebouwde collections:

Opslaan van cached items in een System.Collections.Generic.Dictionary:
[afbeelding]
Opslaan van items in een eigen collection:
[afbeelding]
Het resizen van een Dictionary is traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag. :X
Net wat .Oisyn zeg, volgens mij zit je hier verschillende datastructuren te vergelijken ipv twee implementaties van dezelfde structuur. En dan loop je er zo tegen aan dat de ene insert O(n) is en de andere O(n^2). (Waarschijnlijk is het bij de index of sort operatie weer andersom).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Jan_V schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:02:
[...]

Draai je de VM wel vanaf een andere (externe) hdd? Anders is het inderdaad niet vooruit te branden, maar dat heb je, als je maar 1 schijf gebruikt.
Ontwikkel zelf eigenlijk alleen nog maar op VM's (veel Sharepoint) en alles via externe hdd. Is prima te doen (ook met grote db's). Ok, lokale installatie van server os werkt wel sneller, maar ach...
Ik heb idd maar 1 hdd op dit moment. Maar het is inderdaad wel handig om op VM's te werken. Al mis ik dan al wel snel fatsoenlijk multimonitor support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
D-Raven schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:01:
[...]

Ik heb idd maar 1 hdd op dit moment. Maar het is inderdaad wel handig om op VM's te werken. Al mis ik dan al wel snel fatsoenlijk multimonitor support.
VMWare workstation! Kost maar iets van 70 euro (99 dollar) en je kunt er prima mee multi-monitor'en.
Gewoon full-screen en dan extenden naar je secundaire scherm.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Of Remote Desktop gebruiken:
---------------------------
Remote Desktop Connection Usage
---------------------------
MSTSC [<connection file>] [/v:<server[:port]>] [/admin] [/f[ullscreen]] [/w:<width> /h:<height>] [/public] | [/span] [/multimon] [/migrate] [/edit "connection file"]
...
/span -- Matches the remote desktop width and height with the local virtual desktop, spanning across multiple monitors, if necessary. To span across monitors, the monitors must be arranged to form a rectangle.

/multimon -- Configures the remote desktop session monitor layout to be identical to the current client-side configuration.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hey die multimon optie kende ik niet. Is ook niet te configgen via de standaard remote desktop GUI tool volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Afbeeldingslocatie: http://82.176.183.153/zpul/eb.png
Hier dus wel :)
Als ik echter op mn Vista pc kijk mist dat. Nieuwigheidje van 7 dus.

[ Voor 47% gewijzigd door dcm360 op 14-05-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik denk dat die inderdaad nieuw is in Windows 7. Ik weet niet hoe dat ding zich gedraagt als je naar bijvoorbeeld een XP of Vista-SP1-machine wil verbinden. Vista SP2 ook niet trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Alex) schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:06:
Ik denk dat die inderdaad nieuw is in Windows 7. Ik weet niet hoe dat ding zich gedraagt als je naar bijvoorbeeld een XP of Vista-SP1-machine wil verbinden. Vista SP2 ook niet trouwens...
Ik kan je vertellen dat zowel van XP naar W7 en van W7 naar XP verbinden iig geen probleem is, en volgens mij multi-monitor support op die manier ook niet, heb ik 1x gedaan geloof ik, maar ik weet het niet meer zeker.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

C#:
1
2
3
4
                    // The combobox is a lie
                    ////Get Combobox Selections
                    //using (OleDbCommand oleDbCommand = new OleDbCommand("...", connection))
                    //{

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

C++:
1
2
// PCShaderTable.h
// @author J** O***** (****@******) & Chest Rockwell (crockwell@nixxes.com)

:+

Er zat ook nog ergens een Brock Landers in onze codebase, maar die kan ik nergens meer vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 18-05-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

offtopic:
wat is een flasher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BIOS flash tool?

Of bedoel je iemand die met z'n wong loopt te kwispelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Snake schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:14:
offtopic:
wat is een flasher?
Iemand die z'n regenjas opendoet.
Zo beter? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:07
Iemand die met een zaklamp in Deus Ex 3 van .oisyn wil staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Python code debuggen in Fedora word een stuk "leuker" :) En nog wat meer leuke python dingetjes in Fedora 13:

http://press.redhat.com/2...rs-of-python-development/

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Pagina: 1 ... 46 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak