De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.101 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:07

Matis

Rubber Rocket

afraca schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:19:
Python code debuggen in Fedora word een stuk "leuker" :) En nog wat meer leuke python dingetjes in Fedora 13:

http://press.redhat.com/2...rs-of-python-development/
Ik heb net het hele artikel gelezen, maar ik snapte er al niets van;

Achteraf bleek dat ik Fedora had gelezen als Eclipse :z

De tweede keer was het al een stuk duidelijker ;) Hopelijk komt dit ook snel naar Debian Linux-platforms :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
afraca schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:19:
Python code debuggen in Fedora word een stuk "leuker" :) En nog wat meer leuke python dingetjes in Fedora 13:

http://press.redhat.com/2...rs-of-python-development/
Nice :)

Iets anders, vandaag begint Google I/O, Google's developer conferentie. De keynotes zijn vandaag en morgen live te volgen (rond 18:00 NL tijd), helaas zijn de andere talks niet te zien. Ik ben vooral benieuwd naar Android 2.2 en Chrome (hopelijk wordt er ook meer duidelijk over VP8) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Is Python overigens nog de shit tegenwoordig? Het enige wat ik er ooit mee gedaan heb is in den beginne (ergens na ZZT en voor PHP) ermee gespeeld heb tijdens mijn stage, een of ander consoleprogramma gemaakt had die ik al lang vergeten mee ben, en dat ik een of ander Mantis naar Trac conversiescript aangepast heb.

In dat laatste voorbeeld leek het een soort van PHP script oid. (zie hier.

En Google I/O ftw. Vraag me af wat ze het deze keer allemaal over gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Naar het schijnt gaat Google een concurrent voor Amazon's S3 aankondigen, aldus TechCrunch.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:13:
Naar het schijnt gaat Google een concurrent voor Amazon's S3 aankondigen, aldus TechCrunch.
Zoiets had google toch al? Ik weet zo niet meer waar, maar ik ben wel eens zoiets tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:32
Bedoel je misschien Google Base?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

Zijn er trouwens mensen in de koffiecorner die bezig zijn met Android?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

YopY schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:01:
Is Python overigens nog de shit tegenwoordig? Het enige wat ik er ooit mee gedaan heb is in den beginne (ergens na ZZT en voor PHP) ermee gespeeld heb tijdens mijn stage, een of ander consoleprogramma gemaakt had die ik al lang vergeten mee ben, en dat ik een of ander Mantis naar Trac conversiescript aangepast heb.

In dat laatste voorbeeld leek het een soort van PHP script oid. (zie hier.

En Google I/O ftw. Vraag me af wat ze het deze keer allemaal over gaan hebben.
Of python nog de shit is kan op diverse manieren beantwoorden. Een lijst met apps die gebouwd zijn met taal x wil nog niet zeggen dat taal x de shit is, maar het feit dat een aantal grote namen bewust hiervoor gekozen hebben wil naar mijn idee wel wat zeggen:
Python has been successfully embedded in a number of software products as a scripting language, including in finite element method software such as Abaqus, 3D animation packages such as Maya, MotionBuilder, Softimage, Cinema 4D, BodyPaint 3D, modo, and Blender, and 2D imaging programs like GIMP, Inkscape, Scribus, and Paint Shop Pro.[24] ESRI is now promoting Python as the best choice for writing scripts in ArcGIS.[25] It has even been used in several videogames.[26]
For many operating systems, Python is a standard component; it ships with most Linux distributions, with NetBSD, and OpenBSD, and with Mac OS X and can be used from the terminal. Ubuntu uses the Ubiquity installer, while Red Hat Linux and Fedora use the Anaconda installer, and both installers are written in Python. Gentoo Linux uses Python in its package management system, Portage, and the standard tool to access it, emerge. Pardus uses it for administration and during system boot.[27]
Python has also seen extensive use in the information security industry, including exploit development.[28]
Among the users of Python are YouTube[29] and the original BitTorrent client.[30] Large organizations that make use of Python include Google,[31] Yahoo!,[32] CERN,[33] NASA,[34] and ITA.[35] Most of the Sugar software for the One Laptop Per Child XO, now developed at Sugar Labs, is written in Python.[36]
Aangezien je er al eerder mee gewerkt hebt weet je dat de syntax easy peasy is, gewoon enorm duidelijk, en er toch niet wordt ingeboet op functionaliteit. Python kan ingezet worden voor zowel (complexe) offline applicaties asl websites, waar het zowel als backend als frontend kan dienen. Dus of het "de shit" is: Ik zeg JA. En aangezien JanDM in onderschrift python heeft staan lijkt het me dat ik een medepythonaanhanger heb ;)

Wat betreft Google I/O, kijken of ik 18:00 wat tijd vrij kan maken, ben wel benieuwd naar paar dingen, waaronder het modulaire design van Android Frozen Yoghurt ( 2.2 ) , maar vóóral het verwachte nieuws over de VP8 codec. Google heeft uiteraard met YouTube een flinke troef in handen :) En indien ze VP8 voor HTML5 video op YouTube gaan toepassen kan ik flash op linux gedag zeggen! *O*

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
JanDM schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:22:
Ik ben vooral benieuwd naar Android 2.2 en Chrome (hopelijk wordt er ook meer duidelijk over VP8) :)
Google, Mozilla en Opera werken aan WebM. YouTube gaat het ook ondersteunen. WebM is het container-formaat, met VP8 (video) en Vorbis (audio). Dit alles onder een vrije BSD-licentie. Erg goed nieuws imho :)

Zie ook http://techcrunch.com/2010/05/19/webm-google-h-264/

[ Voor 14% gewijzigd door user109731 op 19-05-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik zie het. Microsoft is blijkbaar niet uitgenodigd naar de party. Of wilde niet komen :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Wow, die laatste kerel, over Google App Engine, had écht een vervelende stem. Blijf de stream nog wel op achtergrond luisteren, maar meeste hier is niet echt direct op mij van toepassing (meer corporate dingen), maar zaten erg interessante dingen bij :D

edit: VP8 op youtube *O*

edit2: En dat was de stream voor vandaag -O-

[ Voor 12% gewijzigd door afraca op 19-05-2010 20:05 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Sebazzz schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:33:
Ik zie het. Microsoft is blijkbaar niet uitgenodigd naar de party. Of wilde niet komen :+
MS lijkt er niet negatief tegenover te staan.
In its HTML5 support, IE9 will support playback of H.264 video as well as VP8 video when the user has installed a VP8 codec on Windows.
Ik hoop dat ze uiteindelijk de codec gewoon gaan meeleveren. Ook goed dat Adobe erachter staat (Flash-player als fallback-optie) en grote namen als Nvidia, ARM en Intel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

JanDM schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:45:
Ik hoop dat ze uiteindelijk de codec gewoon gaan meeleveren. Ook goed dat Adobe erachter staat (Flash-player als fallback-optie) en grote namen als Nvidia, ARM en Intel :)
Ze gaan het eventueel beschikbaar maken, maar ik zie ze niet zo snel WebM standaard in Windows integreren, daarvoor zijn de belangen die Microsoft heeft in het succesvol zijn van H264 een beetje te groot.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Maurice v/d Zwaan in 'nieuws: Google geeft licentievrije WebM-videoformaat vrij'
Je hebt helemaal gelijk, zie http://x264dev.multimedia.cx/?p=377#more-377

"Finally, the problem of patents appears to be rearing its ugly head again. VP8 is simply way too similar to H.264: a pithy, if slightly inaccurate, description of VP8 would be “H.264 Baseline Profile with a better entropy coder”. Though I am not a lawyer, I simply cannot believe that they will be able to get away with this, especially in today’s overly litigious day and age. Even VC-1 differed more from H.264 than VP8 does, and even VC-1 didn’t manage to escape the clutches of software patents. Until we get some hard evidence that VP8 is safe, I would be extremely cautious. Since Google is not indemnifying users of VP8 from patent lawsuits, this is even more of a potential problem."
Dit klinkt erg vervelend. Ik wist dat er patent issues waren de afgelopen tijd met diverse codecs, maar ik was me er niet van bewust dat VP8 zo dichtbij h.264 zat -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik neem aan dat Mozilla daar ook wel naar gekeken heeft, anders hadden ze niet zo vrolijk een build gepresenteerd met WebM erin gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
afraca schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:29:
Dit klinkt erg vervelend. Ik wist dat er patent issues waren de afgelopen tijd met diverse codecs, maar ik was me er niet van bewust dat VP8 zo dichtbij h.264 zat -O-
Idd, al denk ik dat Google dit vrij grondig uitgezocht heeft (hoewel je het nooit zeker kunt weten).

Hij doet alsof VP8 een slechte kopie van H264 is, ik vraag me af of Google daar $133.000.000 voor betaald zou hebben, ik wacht nog op echt onafhankelijke vergelijkingen (hij werkt aan een h264 codec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Sebazzz schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:42:
Zijn er trouwens mensen in de koffiecorner die bezig zijn met Android?
Beetje voor ontwikkeld, maar nog niet teveel tijd ingestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
MS zelf gaat ook VP8 ondersteunen terwijl ze zelf een deel van de rechten hebben in H264, ik denk dat we dan ook wel goed zitten. Maar een rechtzaak zou het natuurlijk pas echt duidelijk maken.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Roy-t, zoals het artikel duidelijk vermeld gaat IE geen native ondersteuning voor VP8 aanbieden, maar slechts support indien er eerder expliciet de VP8 codec geïstalleerd is op de computer. Oja, en voor de mensen die gisteren de stream gevolgd hebben (net als ik :) ) , de keynote van vandaag begint half uur eerder als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Effe naar StarBucks. I love it :D

Dadelijk doorprogrammeren!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:21
Snake schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:40:
Effe naar StarBucks. I love it :D

Dadelijk doorprogrammeren!
JALOERS!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het voordeel van in Antwerpen te werken :P

Ik zou ook wel graag in de buurt van Zaventem werken, maar het zou een dure hobby zijn. 6 euro 40 voor een koffie. Bah bah.

Nu aan het werken aan een favorietensysteem voor pivottabellen (vrij uitgebreide). Maar ja, met Excel en COM... Pffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Option Explicit Off hoop ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Strict ;) Explicit staat standaard aan dus daar zijn ze ook niet aan gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Beuh, weer een dag prutsen met een quiz management dinges (CSV upload, beheer, webservice). Op zich niet zo'n groot / moeilijk project, maar het betreft het bijwerken van een ding dat... nouja, waarschijnlijk tien jaar geleden gemaakt is. Vector ipv List, eigenlijk alleen maar Integer en dergelijke ipv int (zodat overal controles op zowel niet null en niet nul zitten), etc.

Voeg daaraan toe dat ik er wat in zit te modderen, en klaar ;p.

Wat wel positief is dat je lekker vlot lijkt te werken dankzij het bijhouden en afvinken van issues in Trac. De informatievoorziening tegenover de klant is daarmee ook beter - als ze de moeite nemen om even te kijken -, die kunnen ook precies zien wat er klaar is en wat er allemaal aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
YopY schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:21:
Beuh, weer een dag prutsen met een quiz management dinges (CSV upload, beheer, webservice). Op zich niet zo'n groot / moeilijk project, maar het betreft het bijwerken van een ding dat... nouja, waarschijnlijk tien jaar geleden gemaakt is. Vector ipv List, eigenlijk alleen maar Integer en dergelijke ipv int (zodat overal controles op zowel niet null en niet nul zitten), etc.

Voeg daaraan toe dat ik er wat in zit te modderen, en klaar ;p.

Wat wel positief is dat je lekker vlot lijkt te werken dankzij het bijhouden en afvinken van issues in Trac. De informatievoorziening tegenover de klant is daarmee ook beter - als ze de moeite nemen om even te kijken -, die kunnen ook precies zien wat er klaar is en wat er allemaal aan de hand is.
Dat kom ik ook wel eens tegen de hele tijd Integer ipv int. (Ik hoop dat de compiler dat weer laat verdwijnen trouwens).

Laatst kwam ik ook iemand tegen die in C# alleen maar de namen gebruikte van het .Net framework (Single e.d.) ipv gewoon int, erg iritant om te lezen en als de compiler/IL dat niet weg haald heb je een hele hoop onnodige boxing en unboxing.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:33

BM

Moderator Spielerij
roy-t schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:35:
[...]

Dat kom ik ook wel eens tegen de hele tijd Integer ipv int. (Ik hoop dat de compiler dat weer laat verdwijnen trouwens).

Laatst kwam ik ook iemand tegen die in C# alleen maar de namen gebruikte van het .Net framework (Single e.d.) ipv gewoon int, erg iritant om te lezen en als de compiler/IL dat niet weg haald heb je een hele hoop onnodige boxing en unboxing.
int en Integer zijn exact hetzelfde, net als string en String. Zijn gewoon andere naampjes voor exact hetzelfde type.

Edit: misschien toch niet he-le-maal.
Deze pagina geeft wel een overzichtje van wat ik bedoel: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ya5y69ds.aspx

[ Voor 11% gewijzigd door BM op 20-05-2010 20:25 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

In Java niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:59
Ik gebruik eigenlijk altijd het .NET type. Enige reden daarvoor is dat ik de kleur mooier vind staan in m'n code. Niet echt een valide reden dus. Zie echter ook geen reden om over te stappen op de C# types.
Het lijkt mij in theorie zelfs mogelijk dat de C# types in een toekomstig framework worden gewijzigd, dat een int dan een Int64 wordt. Zou voor problemen kunnen zorgen als je de code upgrade. Is natuurlijk wel puur hypothetisch.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dat zou echt een breaking change zijn, dus dat gaan ze niet doen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:14
Snake schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:45:
[...]
Het voordeel van in Antwerpen te werken :P
Hehe :) ik loop er ook af en toe binnen als ik naar de les moet (Toegepaste Informatica hier), nu ja, ik woon aan de rand van Antwerpen. Waar werk je trouwens Snake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Momenteel (ik ben consultant) bij Atlas Copco in Wilrijk :)
Ben overigens weer aangekomen op het werk, vertrek altijd vroeg om files te ontwijken.

Gisteren bijna van de weg geduwt door ne camion :x toch vies. Maarja.

Vandaag nog wat werken aan de favorites tool, echt jammer dat ze VB.NET gebruiken, die syntax ligt me echt niet. En zo lelijke kleuren in de IDE :+

En ik wil TFS of TRAC ofzo, ik mis echt zo de mogelijkheid om bugs in te geven.

[ Voor 121% gewijzigd door Snake op 21-05-2010 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
roy-t schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:35:
Helaas, pindakaas :/. Integer en int zijn twee verschillende dingen, en ik denk niet dat een compiler zomaar dingen als if (x == null || x <= 0) zal gaan herschrijven - immers, dan krijg je ander gedrag. Laat staan als je x.toString() en zijn vrienden aanroept.

En dan zit je ook nog met de performance van autoboxing / unboxing, :/. Oké, ik kan het niet echt merken of meten, maar ik weet het gewoon, en dat is storend.

Mbt kleuren, kun je die niet gewoon aanpassen / customizen? In Eclipse kun je redelijk eenvoudig een code-kerstboom in mekaar zetten als je wilt, :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik heb geen problemen met Winforms per se. Ik heb wel problemen met de designer en het properties window. Geen zoekfunctie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ben ik de enige die het een beetje 'vies' vindt voelen, als je regelmatig Win32 API calls in je voor de rest prachtige .NET programma's gebruikt? Ik krijg er een beetje hetzelfde gevoel van, als van unmanaged code :P

Dus dingen als:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
private const uint ECM_FIRST = 0x1500;
private const uint EM_SETCUEBANNER = ECM_FIRST + 1;

[DllImport("user32.dll", CharSet = CharSet.Auto, SetLastError = false)]
private static extern IntPtr SendMessage(IntPtr hWnd, uint Msg, uint wParam, [MarshalAs(UnmanagedType.LPWStr)] string lParam);

public static void SetWatermark(this TextBox textBox, string watermarkText)
{
   SendMessage(textBox.Handle, EM_SETCUEBANNER, 0, watermarkText);
}

Het is zeker niet uitgesloten dat dit puur aan mij ligt O-)

offtopic:
Ej Snake, ik zie volgens mij regelmatig vraagjes van je voorbijkomen @ SO

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 21-05-2010 09:55 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik vind dat niet vies per se, als je het niet wilt, zet het dan in een apparte library ofzo en expose it als een gewone functie. Dan wordt je code niet gecluttered met al die constanten enzo :)

offtopic:
Ja dat ben ik :P Gekke vraagjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat doe ik sowieso. Dat soort calls splits ik allemaal af naar Helper classes/libraries, maar toch voelt het 'jammer'. Ze kunnen natuurlijk niet alles in .NET inbouwen, maar toch kom ik regelmatig dingen tegen die gewoon veel makkelijker (of alleen) via API calls gaan :)

offtopic:
Ik vond deze wel vermakelijk ;)
Sebazzz schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:12:
Onder de motorkap maakt .NET ook alleen maar P/invokes :p
Dat is waar ja :P

[ Voor 19% gewijzigd door Cloud op 21-05-2010 10:16 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Onder de motorkap maakt .NET ook alleen maar P/invokes :p
Snake schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:44:
Dat zou echt een breaking change zijn, dus dat gaan ze niet doen hoor :)
Voor bepaalde applicaties was de .NET 4 runtime ook breaking.

[ Voor 68% gewijzigd door Sebazzz op 21-05-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Daarom dat je het wegsteekt en exposed als een gewone functie. Niemand hoeft toch te zien hoe jij het onder de motorkap doet?
Cloud schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:04:
offtopic:
Ik vond deze wel vermakelijk ;)
offtopic:
Ik ook. Stomme reflector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Snake schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:15:
Daarom dat je het wegsteekt en exposed als een gewone functie. Niemand hoeft toch te zien hoe jij het onder de motorkap doet?
Mijn punt was meer dat hij het vies vindt, maar dat .NET niet veel anders intern is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Sebazzz schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:36:
[...]

Mijn punt was meer dat hij het vies vindt, maar dat .NET niet veel anders intern is.
Sja, dat blijf je hebben. Het is makkelijker om je niet bewust te hoeven zijn van vieze zooi.

Ik wil bijvoorbeeld ook niet weten hoe het riool eruitziet. Geef mij maar een schoon toilet, :+.

/doelloze vrijdagmiddagopmerking.

* YopY moet eens wat meer op SO browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Cloud schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:53:
Het is zeker niet uitgesloten dat dit puur aan mij ligt O-)
Het ligt niet aan jou, en er is in dit geval een workaround: TextBox with cue banner support for Windows Mobile
Sebazzz schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:36:
[...]

Enkel mocht die boel ooit geupdate moeten worden, dan hoef je het tenminste niet zelf te doen.. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Cloud schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:53:

offtopic:
Ej Snake, ik zie volgens mij regelmatig vraagjes van je voorbijkomen @ SO
Wie is hij dan op SO ? :P

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sebazzz schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:12:
Voor bepaalde applicaties was de .NET 4 runtime ook breaking.
Heel goed, voor bepaalde applicaties. Ga je het C# type 'int' hernoemen naar iets anders dan breekt vrijwel alles.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

whoami schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:07:
[...]

Wie is hij dan op SO ? :P
Ja kom laat maar, ga mij maar belachelijk maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol.. We hebben een beetje een kettingmail onder de 'core members' van onze vrienden/uitgaan/hanggroep. Een stuk of 25 mensen die elkaar zitten te mailen, vooral op vrijdag is dat erg.
Nu heb ik m'n gmail max aantal mailtjes bereikt! En kan ik 24 uur niet mailen! WTF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Whut? Je ontvangt x aantal mailtjes maar je kan niets verzenden? Of nam je deel?

Is dit een promotie voor Google Wave? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan wel blijven ontvangen en chatten, maar mag 24 uur niks meer sturen :') :F
http://mail.google.com/su...=en&ctx=mail&answer=22839

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dus ofwel heb je naar heel veel non existent recipients gemailt, ofwel gebruik je IMAP/POP met meer als 100 ontvangers, ofvanuit de browser: meer als 500 ontvangers. meer dan 500 berichten per dag.

Zit je daar zo rap aan dan? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Snake op 21-05-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle recipients zijn existant, maar aangezien elk mailtje buiten mij om zo'n 25 ontvangers heeft, die elk weer reageren, met Reply All, waarop ik weer reager, met Reply All. Zullen ze inmiddels wel denken dat ik aan het spammen ben. Hah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Toch maar Google wave gaan gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

En laat ik nu net op zoek zijn naar een mooie WM manier om dat te doen. Thanks! :)
Enkel mocht die boel ooit geupdate moeten worden, dan hoef je het tenminste niet zelf te doen.. :p
Dat is inderdaad een reden om er niet zo van te houden. Het zou prima kunnen dat met een OS upgrade, zo'n API call faalt. Voor datgene wat in .NET zelf ingebouwd zit, hoef je daar niet zozeer rekening mee te houden. Of in elk geval minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teveel moeite. Ik ben zo'n beetje de enige die ook maar een beetje affiniteit met computers en dat soort zaken heeft in de groep, dus daar gaan we niet aan beginnen. De overstap van Hotmail naar Gmail was al een cultuurschok voor de meesten, maar toen ze in Hotmail elke dag zo'n 200 berichten moesten verwijderen, waar ze in Gmail netjes in tabjes komen, ging het wat rapper.

Magoed, dan maar werken :+

Iemand nog suggesties voor een gridcontrol, bruikbaar in .NET. Het moet uitstekend blijven performen met ontzettend veul data erachter. En het liefst nog een beetje ruim in de sorteringsmogelijheden zitten.
Wil even een paar verschillende controls en uiteraard handelswijzen gaan uitproberen vandaag en dit weekend.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffannnn
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
YopY schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:45:
[bla autoboxing]

Mbt kleuren, kun je die niet gewoon aanpassen / customizen? In Eclipse kun je redelijk eenvoudig een code-kerstboom in mekaar zetten als je wilt, :p.
@ mezelf, ik heb in Eclipse toevallig ook gevonden dat je variabelen die autoboxed / unboxed worden een eigen kleur / stijl kunt geven. Dat Helpt. Onderstaand is een halfbakken ding waar ik nog nauwelijks in geprutst heb, maar die geeft al wel duidelijk aan waar iets automagisch boxed / unboxed zou worden (dwz wat je nog moet fixen):

Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/3447/wipo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom heeft setCorrectAnswerid geen hoofdletter i, zoals de rest van de code? ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Ik heb je post even bijgewerkt om mijn mening over dit gehele project duidelijk te maken, :D. Eigenlijk hoort dit in Dat Andere topic, maar...

Java:
1
if (answer.getSequenceId() != null) {statement.setInt(3, answer.getSequenceId());}else {statement.setNull(3, Types.INTEGER);}

zit er ook in bijvoorbeeld.

Al met al lijkt dit een project te zijn dat tien jaar geleden gemaakt is, met daarin een hoge Klok / Klepel ratio en dergelijke.

Zijn er overigens statische analysetools die de Klok / Klepel ratio kunnen berekenen?

[ Voor 21% gewijzigd door YopY op 21-05-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:57:
Iemand nog suggesties voor een gridcontrol, bruikbaar in .NET. Het moet uitstekend blijven performen met ontzettend veul data erachter. En het liefst nog een beetje ruim in de sorteringsmogelijheden zitten.
Wil even een paar verschillende controls en uiteraard handelswijzen gaan uitproberen vandaag en dit weekend.
Persoonlijk zou ik je voor ASP.NET i.i.g. géén DevExpress aanraden. Wat een bagger is dat. Oh, en Infragistics is ook pure rommel, voor ASP.NET dan.

Voor ASP.NET MVC kan ik je de dingen die Telerik maakt van harte aanbevelen, erg snel en erg clean. Ga je Silverlight doen, dan heeft Telerik ook mooi spul.

Voor Windows Forms heb ik geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telerik heb ik nog niet naar gekeken, maar een van de voorwaarden van de Baas is dat externe componenten open-source zijn en dat is Telerik niet als ik het me goed herinner. En dan kom ik eigenlijk alleen op: http://sourcegrid.codeplex.com/ uit.
ASP.NET (MVC) is voor de time being nog niet belangrijk. Ik ben nu voornamelijk met wat verkennend werk bezig als ik even geen zin meer heb in het ontwerpen (lees: reverse engineeren van de bestaande VB6 code naar een nieuw, OO, model) van de applicatie an-sich.

Maar goed, ik ben thuis, eerst maar eens even sporten. Vanavond weinig te doen, dus dan kijk ik wel weer even een uurtje verder.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 16:17
YopY schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:50:
Zijn er overigens statische analysetools die de Klok / Klepel ratio kunnen berekenen?
Geen persoonlijke ervaring mee, maar volgens code smell op wikipedia zijn er in elk geval wel tools om dat te analyseren :)

Al is de enige goede methode natuurlijk de wtfpm ratio :+

Zo had ik vanmiddag ook even een wtf'je toen ik wat "oude" code zag, moest sorteer volgorde aanpassen, hele class zonder commentaar :X Ergo, 2 minuten bezig geweest met een order by toevoegen en de rest van't kwartiertje wat ik ervoor gerekend heb met documenteren :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door FragFrog op 21-05-2010 17:53 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Alex) schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:28:
Voor ASP.NET MVC kan ik je de dingen die Telerik maakt van harte aanbevelen, erg snel en erg clean. Ga je Silverlight doen, dan heeft Telerik ook mooi spul.
Da's dan in tegenstelling tot hun oude zooi voor ASP.NET WebForms / ASP.NET AJAX. Daar kwam over de tijd zoveel toeters en bellen bij dat er totaal niet meer mee viel te werken. API breaking changes was Telerik destijds ook niet vies van, wat i.c.m. het standaard support antwoord 'Probeer de nieuwste versie maar' altijd weer voor hoofdpijn zorgde.

Ik had eerder vernomen dat de nieuwe rich client controls voor ASP.NET MVC gebruik maken van jQuery. Daar komt dan waarschijnlijk eerder het 'snel en clean' vandaan dan van Telerik zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Waarom noemen sommige studenten programmeren nog steeds coderen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Niet alleen studenten... ik hoor het van niet-technische mensen nog vaak zat. "Dat moet nog gecodeerd worden" ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:00
Alex) schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:56:
Niet alleen studenten... ik hoor het van niet-technische mensen nog vaak zat. "Dat moet nog gecodeerd worden" ;(
Die term ken ik wel maar dan als Nederlandse versie van het welbekende obfuscaten van code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Het zal wel zijn dat ik een jaar geleden een profielwerkstuk over cryptografie heb gemaakt dat ik de scheidingslijn wel heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:55

Haan

dotnetter

Ik moet bij het 'coderen' meteen aan Rob Geus van de smaakpolitie denken :X

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
YopY schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:50:
[...]

Ik zou nDepend eens proberen.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Sebazzz schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:02:
Vanwege 'code' en 'coders'. Vroeger in de demoscene was iedereen een 'coder', kijk maar naar #coders en #nlcoders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Sebazzz schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:02:
Of scripten. Heb soms ook oeverloze discussies met mensen die PHP geen programmeertaal vinden 'omdat het niet gecompiled wordt' 8)7 Zij vinden dat het een 'scripttaal' is. Naja, hoe je het ook noemt, ik ga weer programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Of mensen die het hebben over een "C++ script" :X. Persoonlijk vind ik scripten het lineair aanknopen van standaard acties. Zoals een shell script dat wat programma's uitvoert.

[ Voor 56% gewijzigd door .oisyn op 22-05-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Is het dan wel een Actionscripter, Actionscript word gecompiled AFAIK.

Actionprogrammer anyone?

[ Voor 59% gewijzigd door TJHeuvel op 22-05-2010 15:28 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Actionscript programmer ;)

Op SO was er ook een discussie over: http://stackoverflow.com/...nd-a-programming-language
Persoonlijk denk ik dat een scripttaal een soort programmeertaal is, zoals een gecompileerde taal ook een soort programmeertaal is. Maar ja, ook dat is niet correct, want de mate van uitvoering kan bij iedere taal anders zijn. C++ kan je interpreteren, en PHP kan je compileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:35

RayNbow

Kirika <3

De scheidingslijn tussen scripttaal en programmeertaal is vaak vaag. Zo kan een taal dat oorspronkelijk was ontworpen om scriptjes te schrijven soms ook worden gebruikt om volledige programma's te schrijven, maar ook andersom. Het komt niet veel meer voor maar denk bijv. aan een CGI script geschreven in C. De discussie of taal X een script- of programmeertaal is, lijkt me niet heel erg zinnig.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

.oisyn schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:16:
Of mensen die het hebben over een "C++ script" :X. Persoonlijk vind ik scripten het lineair aanknopen van standaard acties. Zoals een shell script dat wat programma's uitvoert.
Wat dat betreft kan PHP daaraan voldoen, als je het zo bekijkt.
Ik bedoel daarmee te zeggen dat bijvoorbeeld T.net geprogrammeerd is, en een hokkietokkie PHP website gescript is. (ala include($_GET[file].'.php'))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik vind dat je wel zeker over kan zijn is dat iets als haskell een programmeertaal is en geen scripttaal. Haskell loopt namelijk sowieso niet linear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:35

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 19:15:
Waar ik vind dat je wel zeker over kan zijn is dat iets als haskell een programmeertaal is en geen scripttaal. Haskell loopt namelijk sowieso niet linear.
Haskell:
1
2
3
#!/usr/bin/env runghc
main = putStrLn 
 "Maar wie zegt dat Haskell niet voor scripting kan worden gebruikt?"

[ Voor 20% gewijzigd door RayNbow op 22-05-2010 19:39 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
FragFrog schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:51:
[...]
"dude, wtf" :P

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CyCloneNL schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:27:
Is het dan wel een Actionscripter, Actionscript word gecompiled AFAIK.
Omdat het actionscript heet. Het is gewoon een zelfstandig naamwoord vervoegd als werkwoord. Net als PHP'er of C++'er. Zo ook actionscripter. Duh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Sebazzz schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 08:48:
Het zal wel zijn dat ik een jaar geleden een profielwerkstuk over cryptografie heb gemaakt dat ik de scheidingslijn wel heb :+
Hehe, dat komt me bekend voor :) Volgens mij hebben velen van ons dat als onderwerp gebruikt voor hun profielwerkstuk :D

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ram0n schreef op maandag 24 mei 2010 @ 11:43:
[...]

Hehe, dat komt me bekend voor :) Volgens mij hebben velen van ons dat als onderwerp gebruikt voor hun profielwerkstuk :D
Velen van ons zijn nog van voor de tweede fase en hebben nooit een profielwerkstuk gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
FragFrog schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:51:
Helaas gaat de WTF ratio naar beneden naarmate je gewend raakt aan de code. Of het moet jezelf telkens weer verrassen.

En ik wist al dat het WTF was, daar gaat het niet om :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik ben momenteel met een indexeer-programmaatje bezig voor al mijn videomateriaal.

De films, series etc. staan op een Windows-share, welke ik "gemount" heb op mijn PC (Z:) waar WAMP op draait.

Nu had ik een PHP-script gecodeerd :+ welke dus vanuit de share alle mappen inlees en op zijn beurt de gegevens doorgeeft aan de API welke dan weer de benodigde gegevens download/parset.

Maar kennelijk wil/mag de nt authority\system niet aan de shares van Windows komen. Ook niet wanneer ik het directe path aangeef (\\10.0.0.10\Share).
Beetje jammer....

Eens even kijken waar ik kan hacken, opdat het wel gaat werken :*)

Edit; Als ik het scriptje vanaf commandline draai (met mijn rechten), dan werkt het wel naar behoren, dus het PHP-script werkt wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Matis op 24-05-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doskabouter
  • Laatst online: 16:24
Matis schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:31:
Ik ben momenteel met een indexeer-programmaatje bezig voor al mijn videomateriaal.

De films, series etc. staan op een Windows-share, welke ik "gemount" heb op mijn PC (Z:) waar WAMP op draait.

Nu had ik een PHP-script gecodeerd :+ welke dus vanuit de share alle mappen inlees en op zijn beurt de gegevens doorgeeft aan de API welke dan weer de benodigde gegevens download/parset.

Maar kennelijk wil/mag de nt authority\system niet aan de shares van Windows komen. Ook niet wanneer ik het directe path aangeef (\\10.0.0.10\Share).
Beetje jammer....

Eens even kijken waar ik kan hacken, opdat het wel gaat werken :*)

Edit; Als ik het scriptje vanaf commandline draai (met mijn rechten), dan werkt het wel naar behoren, dus het PHP-script werkt wel.
Zal je die service toch onder een andere user moeten laten draaien. Het system account heeft inderdaad geen netwerk rechten

Het grote voordeel van windows is dat je meer dos-boxen kan openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

doskabouter schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:47:
Zal je die service toch onder een andere user moeten laten draaien. Het system account heeft inderdaad geen netwerk rechten
Oh, dat was ik dan nog vergeten te vermelden :P

Ik had in de service wampapache al mijn credentials gegeven, maar dat mocht nog steeds niet baten. Ondanks dat 'whoami' vanuit de browser aangaf dat hij onder mijn gebruikersnaam draaide :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

http://www.youtube.com/wa...rGTXHvPCQ&feature=related

IMO nog erger. Alsof iedereen zo spreekt op IRC :') Typen duurt 2 keer zo lang, tenzij je een scriptje hebt wat het omzet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De designer van VS2010 is echt constant aan het bitchen tegen me! Sleep ik ergens een Button heen, vliegt 'ie weer terug ergens anders heen :P
Een StackPanel wat niet lekker zat, blijkt achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 16:32
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:08:
De designer van VS2010 is echt constant aan het bitchen tegen me! Sleep ik ergens een Button heen, vliegt 'ie weer terug ergens anders heen :P
Een StackPanel wat niet lekker zat, blijkt achteraf.
Dat klinkt als de designer van Netbeans, die doet dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Die is toch heel wat ongebruiksvriendelijker, en by default kan je uit veel minder componenten kiezen.
En het is ook niet meer dan logisch, als je met een container zit te werken die geen custom layout toestaat.

[ Voor 35% gewijzigd door Sebazzz op 25-05-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DEiE schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:40:
[...]

Dat klinkt als de designer van Netbeans, die doet dat ook
Die van NetBeans vond ik ook wel een beetje een draak. Dit lag gewoon aan mij ;)

Is het nieuwe EF al volwassen genoeg voor serieus gebruik in een productie-omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Why does my program run faster if I click and hold the caption bar?
:X :D :') Soms kunnen gebruikers toch conclusies trekken :N :D (Die conclusie is in deze terecht overigens, maar zou wel een WTF-momentje opleveren als je zo'n vraag op je supportdesk binnenkrijgt)

Overigens sowieso wel een aanrader voor in je bookmarks als je veel met windows doet.

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 25-05-2010 22:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh hell... Per ongeluk een foute ontwikkelversie van een Excel sheet naar d'n baas gestuurd. Niet goed, want dat ding heeft hij met een klant doorgenomen.
Dat krijg je er van als je niet kan slapen en dus maar even een stukje werk gaat doen :X
Dit za nog wel een pittig telefoongesprekje op gaan leveren vrees ik :P
Het is zo'n verschrikkelijk saai en zout project dat ik het soms moeilijk vind m'n aanacht erbij te houden. Moet geen excuus kunnen zijn. Stoute /me

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:11:
Oh hell... Per ongeluk een foute ontwikkelversie van een Excel sheet naar d'n baas gestuurd. Niet goed, want dat ding heeft hij met een klant doorgenomen.
Dat krijg je er van als je niet kan slapen en dus maar even een stukje werk gaat doen :X
Dit za nog wel een pittig telefoongesprekje op gaan leveren vrees ik :P
Het is zo'n verschrikkelijk saai en zout project dat ik het soms moeilijk vind m'n aanacht erbij te houden. Moet geen excuus kunnen zijn. Stoute \/me
Ach, dat soort fouten gebeuren nu eenmaal. Een les voor de volgende keer, double checken!
Over slaap gesproken: ik krijg geen letter getypt op mijn gsm. Zo moe, geen concentratie in de vingers. Dan maar tabak kauwen. Alleen jammer dat ik daar zo van moet spuwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Kom ik net tegen: http://www.m0ar.org/532

(volledig nutteloos :P , maar ik moest er om lachen, staat veel meer op die site )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Je wordt echt gek als je een tijd je op die site surft 8)7 Die site kan wel in de WTF topic in HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snake schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:15:
[...]

Ach, dat soort fouten gebeuren nu eenmaal. Een les voor de volgende keer, double checken!
Inderdaad, check, check, double check. Meestal doe ik dat ook wel hoor en dan is het dubbel pijnlijk als het fout gaat. Het is niet bepaald een klein klantje, maar een van onze belangrijkste (een flinke financiele instelling in het buitenland), dus :/
Maar goed, opgelost, nu heel de dag weer met WPF aan de slag *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

En je baas even een nieuwe versie doormailen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Haan schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:18:

(volledig nutteloos :P , maar ik moest er om lachen, staat veel meer op die site )
Geweldige site, klik op de knop top loops en tada MySQL error! :P

Deze is dan wel echt geweldig: http://www.m0ar.org/4607

[ Voor 9% gewijzigd door roy-t op 26-05-2010 09:37 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Haan schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:18:

Ik blijf t mooi vinden hoe je hersenen met je fucken :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1 ... 47 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak