De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.101 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:39
Aha, in .NET 2.0 gebruik ik LinqBridge, en die heeft geen Except (IEnumerable<T>, IEqualityComparer) overload.
Vandaar dat ik die foutmelding kreeg (wel beetje obscuur, want de fout is heel wat anders dan de error aangeeft)

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hoe herken je een groep nerds op vakantie? Een kort stappenplan:

[ol]
• Men neme een huisje met internetverbinding
• De internetverbinding wordt ieder uur automatisch beëindigd (en er moet opnieuw worden ingelogd)
• De authenticatiepagina gebruikt md5-hashing met salts die vrij regelmatig wijzigen
• De nerds in kwestie:
  • Analyzeren de pagina
  • Stoeien met octals, webrequests, etc
  • Bouwen in C# een console-appje wat iedere 59 minuten een logout en een login forceert
  • Draaien dit appje op de netbook die tevens als wifi-router fungeert
Fijne vakantie :Y)

Ohja. We hebben er zo'n 2,5 uur over gedaan met 2 man. Meer dan we waarschijnlijk ooit zouden besteden aan het opnieuw inloggen...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:48:
Hoe herken je een groep nerds op vakantie? Een kort stappenplan:

[ol]
• Men neme een huisje met internetverbinding
• De internetverbinding wordt ieder uur automatisch beëindigd (en er moet opnieuw worden ingelogd)
• De authenticatiepagina gebruikt md5-hashing met salts die vrij regelmatig wijzigen
• De nerds in kwestie:
  • Analyzeren de pagina
  • Stoeien met octals, webrequests, etc
  • Bouwen in C# een console-appje wat iedere 59 minuten een logout en een login forceert
  • Draaien dit appje op de netbook die tevens als wifi-router fungeert
Fijne vakantie :Y)

Ohja. We hebben er zo'n 2,5 uur over gedaan met 2 man. Meer dan we waarschijnlijk ooit zouden besteden aan het opnieuw inloggen...
Bevalt het daar in zuid Frankrijk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:36:
[...]

Bevalt het daar in zuid Frankrijk? ;)
Alex schrijft: Jazeker. Het is tof hier.
WebHawk schrijft: Jup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op zondag 02 mei 2010 @ 00:12:
[...]

Alex schrijft: Jazeker. Het is tof hier.
WebHawk schrijft: Jup!
offtopic:
Geen idee wie WebHawk is, zal vast een van de spamhoeren zijn... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Snake schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 08:47:
Zijn hier echte Resharper pro's?

Ik zit met een klein probleem:

Als dit typ: if( maakt hij ervan if() waarbij de caret in het midden staat. Dan typ ik if(statement). Als ik dan ) intyp skipt hij dat gewoon en springt hij over het laatste haakje. Dit is normaal behavior.

Maar omdat ik veel generics gebruik zit ik vaak in de volgende situatie. Ik typ dan

MijnGeneric< . Op dat moment maakt hij ervan: MijnGeneric<>, maar als ik dan mijn type typ, en de caret wil sluiten maakt hij er dit ervan MijnGeneric<Type>> .Hij skipt dus die > niet gelijk bij het haakje.

Is er een optie om dit toch op te zetten? :)
Beuh. Dat soort dingen ergeren me ook wat in Eclipse. Is dat gedrag in die IDE ook aan te passen? Als ik bijvoorbeeld HTML of XML klop wil ik graag dat nadat ik een tag open, de caret op de volgende regel (en een niveau indentatie dieper) komt en de sluiten-tag daar weer onder komt. Nu betrap ik mezelf dat ik de toetsen >, enter, aggresieve drukken op de pijltjetoetsen (omdat ze zo langzaam zijn) en tab druk bij bijna elke tag.

Arg. Heb die instelling niet kunnen vinden.
:'). Wat ben ik blij dat ik daar nooit mee hoef te werken.

[ Voor 9% gewijzigd door YopY op 03-05-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Net tegen een bijzonder vreemd probleem aangelopen met de WinForms designer van VS2005.
We gebruiken in het project DevExpress controls (versie 9.1), nu net had ik bij het openen van 1 van de forms waar die controls op gebruikt worden ineens een error "kan assembly DevExpress.Printing.v9.2 niet laden". Best vreemd als er in het project alleen 9.1 versies gereferenced worden.

Wat blijkt nou: er is een applicatie geinstalleerd die ook DevExpress controls gebruikt en die staan in de GAC en zijn dus versie 9.2 Blijkbaar trekt de designer zich niets aan van het "specific version" property op de references :F

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

MTWZZ schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:08:
Net tegen een bijzonder vreemd probleem aangelopen met de WinForms designer van VS2005.
We gebruiken in het project DevExpress controls (versie 9.1), nu net had ik bij het openen van 1 van de forms waar die controls op gebruikt worden ineens een error "kan assembly DevExpress.Printing.v9.2 niet laden". Best vreemd als er in het project alleen 9.1 versies gereferenced worden.

Wat blijkt nou: er is een applicatie geinstalleerd die ook DevExpress controls gebruikt en die staan in de GAC en zijn dus versie 9.2 Blijkbaar trekt de designer zich niets aan van het "specific version" property op de references :F
Die problemen heb ik ook gehad. We gebruikten een component voor charts te maken (iets gratis). En dat in combinatie met Resharper gaf problemen omdat die dezelfde DLLs gebruiken.

Wat k niet begrijp, als je die strongly named, gebeurt dat dan ook? (dan moet de public key token toch ook overeenkomen he?)

offtopic:
Consultants zullen dit wel vaker meemaken, post in de bus van de strenge arm der wet... 150 euro

[ Voor 5% gewijzigd door Snake op 03-05-2010 10:18 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:44
Even een vraagje.. Iemand hier ook van plan om naar de 'Dutch PHP Conference' in Amsterdam te gaan op 10/11 en 12 juni?

De onderwerpen zijn namelijk best interessant, beveiliging, Zend en XDebug.. Meer info: http://phpconference.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Snake schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:17:
[...]

Die problemen heb ik ook gehad. We gebruikten een component voor charts te maken (iets gratis). En dat in combinatie met Resharper gaf problemen omdat die dezelfde DLLs gebruiken.

Wat k niet begrijp, als je die strongly named, gebeurt dat dan ook? (dan moet de public key token toch ook overeenkomen he?)

offtopic:
Consultants zullen dit wel vaker meemaken, post in de bus van de strenge arm der wet... 150 euro
De assemblies zijn signed dus dat maakt het helemaal vreemd. Het lijkt er gewoon op dat de designer een aparte methode van assemblies laden er op nahoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
MTWZZ schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:08:

Hebben meer UI toolkits last van. Daarom reference ik dat soort dependencies nooit rechtstreeks uit de GAC. Ik kopieer de dll's die ik nodig heb wel naar een aparte lib dir waarvan ik reference. Heb ik ook niet het probleem dat als ik een nieuwe versie van de toolkit installeer mijn apps gelijk niet meer builden of helemaal over de flos gaan.

edit: en zowiezo is de designer uit vs2005 een klere-ding. Die van vs2008 is ook niet veel beter.

[ Voor 4% gewijzigd door D-Raven op 03-05-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

D-Raven schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:07:
[...]

Hebben meer UI toolkits last van. Daarom reference ik dat soort dependencies nooit rechtstreeks uit de GAC. Ik kopieer de dll's die ik nodig heb wel naar een aparte lib dir waarvan ik reference. Heb ik ook niet het probleem dat als ik een nieuwe versie van de toolkit installeer mijn apps gelijk niet meer builden of helemaal over de flos gaan.

edit: en zowiezo is de designer uit vs2005 een klere-ding. Die van vs2008 is ook niet veel beter.
Probleem is dus dat de controls die we zelf gebruiken inderdaad in een lokale folder staan binnen het project en daarvandaan gereferenced worden.
Er is alleen een ander programma (.Net Memory Profiler) die dus ook DevExpress gebruikt maar die dingen in de GAC pleurt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
MTWZZ schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:43:
[...]

Probleem is dus dat de controls die we zelf gebruiken inderdaad in een lokale folder staan binnen het project en daarvandaan gereferenced worden.
Er is alleen een ander programma (.Net Memory Profiler) die dus ook DevExpress gebruikt maar die dingen in de GAC pleurt :X
Wat gebeurt er als je in je csproj file, je bij die references echt expliciet 'Private' bijknalt ?
code:
1
2
3
<Reference ... >
   <Private>True</Private
</Reference>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

whoami schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:38:
[...]

Wat gebeurt er als je in je csproj file, je bij die references echt expliciet 'Private' bijknalt ?
code:
1
2
3
<Reference ... >
   <Private>True</Private
</Reference>
Hm zal ik een keer testen, heb nu .Net Memory Profiler eraf geknald dus het probleemsymptoom is opgelost :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik ben aan het proberen om een webservice (WCF) via IIS te publishen, maar het lukt niet van harte. In principe werkt alles, maar als ik de WSDL opvraag is de URL verkeerd. Die verwijst naar een lokale hostname (alex-netbook.intranet.avh.lan*) en die suffix is niet juist. Dat moet een andere URL worden.

Iemand hier al ervaring mee?

* Ja, ik host dingen op mijn netbook. Ik heb er ook TFS 2010 en SQL Server 2008 op draaien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik vind dit topic altijd briljant.

Persoon A zegt: "app X is dé beste IDE voor programeertaal Z"
Persoon B: "nee! App Y is dé beste IDE voor Z!"
Persoon C: "Y werkt alleen voor B goed, voor de rest is het meuk"
Persoon D: "C!"
Persoon E: "C#?"
Persoon F: "pils!"

[ Voor 3% gewijzigd door Peedy op 03-05-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Alex) schreef op maandag 03 mei 2010 @ 18:14:
Die verwijst naar een lokale hostname (alex-netbook.intranet.avh.lan*) en die suffix is niet juist. Dat moet een andere URL worden.
Dat kun je gewoon configureren in je .config file

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

Peedy schreef op maandag 03 mei 2010 @ 18:50:
Ik vind dit topic altijd briljant.

Persoon A zegt: "app X is dé beste IDE voor programeertaal Z"
Persoon B: "nee! App Y is dé beste IDE voor Z!"
Persoon C: "Y werkt alleen voor B goed, voor de rest is het meuk"
Persoon D: "C!"
Persoon E: "C#?"
Persoon F: "pils!"
Bij Java ja, bij C# en C++ is het hier gewoon 'VS is Koning. Bier!' :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:18

BM

Moderator Spielerij
Sebazzz schreef op maandag 03 mei 2010 @ 19:21:
[...]

Alle echt talen dus, zegmaar ;)
[/knuppel-in-hoenderhok-mode]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Goeiemorgen! Ben echt goed gezind, mag me weer uitleven op code. Delen van VB.NET naar C# porten, nieuwe functionaliteit ontwikkelen.

Heb koffie in m'n termos, maar die is zo warm dat ik 'm niet kan opendoen, of het spuit er uit :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
BM schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:05:
[...]

Alle echt talen dus, zegmaar ;)
[/knuppel-in-hoenderhok-mode]
Ik verdien echt geld met neppe talen, :D.

Ben het wel eens met persoon F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Eindelijk VS2010 geïnstalleerd. "Wilt u helpen Visual Studio nog beter te maken?" Nee, want het is al perfect... toch ........toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

YopY schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:09:
Ik verdien echt geld met neppe talen, :D.
Dat heb ik ook even gedaan, maar op een gegeven moment doodt het je ziel en begin je je af te vragen of je leven alleen bestaat uit de troep van anderen op te ruimen en of er dan werkelijk niemand meer is die nog iets normaals kan ontwerpen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Ik moet binnenkort samenwerken met een PHP-er, om een koppeling tussen een mySql database en MS SQL database te realiseren. Moet ik me nog inenten daarvoor? :+

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Neen, dat is een ongeneeselijke ziekte. Hopen dat je 'm niet pakt. En anders... pray my son. Pray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Sebazzz schreef op maandag 03 mei 2010 @ 19:21:
[...]

Totdat je will cross-compilen m.b.v een externe compiler en/of ontwikkelen wilt op een windows pc en compilen op een linux pc of als... of of... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Tsja, het is ook een ontwikkelomgeving voor Windows, wat wil je :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

EddoH schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:01:
Totdat je will cross-compilen m.b.v een externe compiler en/of ontwikkelen wilt op een windows pc en compilen op een linux pc of als... of of... ;)
daar heb je qmake en/of cmake voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Zoijar schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:22:
[...]

daar heb je qmake en/of cmake voor ;)
Tuurlijk, er is van alles aan te passen (zoiets gebruiken we nu ook maar dan icm met QTCreator en een berg shell scripts), bedoelde er beetje mee te zeggen dat het zogenaamd superieure VS al snel niet zo superieur meer is bij bijvoorbeeld embedded development of niet-standaard windows appplicaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Zoijar schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:21:
Dat heb ik ook even gedaan, maar op een gegeven moment doodt het je ziel en begin je je af te vragen of je leven alleen bestaat uit de troep van anderen op te ruimen en of er dan werkelijk niemand meer is die nog iets normaals kan ontwerpen... ;)
Da's taal-onafhankelijk. Ik had hetzelfde toen ik dacht 'Goh, ik ga eens aan een OS project meewerken' dat in c++ geschreven was. :D.
Haan schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:36:
Ik moet binnenkort samenwerken met een PHP-er, om een koppeling tussen een mySql database en MS SQL database te realiseren. Moet ik me nog inenten daarvoor? :+
Ik zou me wel mentaal voorbereiden. Of die PHP-er mentaal voorbereiden, bijvoorbeeld door hem eerst een stoomcursus Alles te laten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EddoH schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:01:
Dan gebruiken wij nog steeds Visual Studio :Y)
EddoH schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:35:
[...]

Tuurlijk, er is van alles aan te passen (zoiets gebruiken we nu ook maar dan icm met QTCreator en een berg shell scripts), bedoelde er beetje mee te zeggen dat het zogenaamd superieure VS al snel niet zo superieur meer is bij bijvoorbeeld embedded development of niet-standaard windows appplicaties :)
Wat gewoon nergens op slaat. Waarom zou de IDE niet meer voldoen als je een andere compiler suite wilt gebruiken?

[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 04-05-2010 11:45 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:44:
[...]

Dan gebruiken wij nog steeds Visual Studio :Y)

[...]

Wat gewoon nergens op slaat. Waarom zou de IDE niet meer voldoen als je een andere compiler suite wilt gebruiken?
EN zo zou het inderdaad horen ja. Een IDE onafhankelijk van je compiler suite.
Maar na maanden verschillende IDE's proberen blijkt dat in de praktijk toch niet zo ideaal te worden ondersteund.
Debuggen met gdb op een ander platform mbv gdb client/server, pre compilers, remote compile machine's etc etc.
De grote voordelen van een IDE komen mijn insziens vooral uit een goede debugging mogelijkheid en dergelijke. En vaak vallen dat soort grote pluspunten nou net in het niet bij dit soort dingen.

Maar het typt vast erg fijn , VS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EddoH schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:51:
De grote voordelen van een IDE komen mijn insziens vooral uit een goede debugging mogelijkheid en dergelijke.
Dat is maar 1 helft. De andere helft is goede code-klop mogelijkheden (syntax coloring, auto completion, code navigation, refactoring). Als je niet kunt debuggen vanuit VS dan is dat op zich jammer maar op zichzelf nog geen reden om dan maar geen VS te gebruiken. Daarnaast bestaan er gewoon debugger plugins voor VS voor allerlei debuggers, zoals WinGDB (die overigens ook kan remote builden).

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 04-05-2010 13:01 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Debuggen is over-rated: gewoon geen fouten maken ;)

Eerlijk gezegd raak ik amper nog een debugger aan... ik dump veel debug info naar output en zie dan meestal zo wel wat er mis gaat. Zeker met meerdere threads en GPUs etc, dan vind ik het vaak makkelijker om gewoon wat images te dumpen en het resultaat van elke stap te printen, dan er met een debugger doorheen te steppen. Misschien een gebrek aan goede tools. (veder is het natuurlijk heel handig als het ergens "ineens niet meer werkt", dan start je ff op met --debug en kunnen ze de output mailen)

[ Voor 14% gewijzigd door Zoijar op 04-05-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Debuggen is ook niet alles, maar het was een voorbeeld met wat er allemaal moeilijker gaat als je niet een dertien-in-een dozijn windows app aan het ontwikkelen bent.

Het is me gewoon vies tegengevallen wat IDE's aan externe tools ondersteunen, en de werkbaarheid van plugins is vaak ook niet om over naar huis te schrijven. Heb je een goede subversion plugin, werkt code completion en of gdb weer niet lekker, gaat het mis bij source files vanaf een samba share, en nog zo'n 100 irritaties ;)

Liefst gebruik ik gewoon notepad++ in meerdere instances, met een simpel upload/build/run script, en gdb debugger op de target zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heb je serieus je source files op een share staan? Daarvoor is toch SVN dat je een lokale copy hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Een lokale copy op een samba share (user afhankelijk, weet daarom niet of 'share' het juiste woord hier is :P, bedoel gewoon een drive) op een virtuele machine.

Compiler draait namelijk ook op de virtual machine, en zo hoef je iig niet heen en weer te ftpen vanaf je windows systeem naar het compiler systeem..

[ Voor 4% gewijzigd door EddoH op 04-05-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit ff met klein probleempje, te klein om er nieuw topic van te maken, maar wil wel ff weten of jullie zo oplossing weten. Ik heb een vote systeem waarmee je per challenge op een bepaalde style kan voten(styles staan in aparte tabel ofc). Nu wil ik per challenge het challenge_id en de style_id, naam en shortcode van de meest gevote style hebben.
Zo ver ben ik gekomen:
SQL:
1
2
3
4
select sv.challenge_id AS cid, count(*) as cnt, sv.style_id, st.stylename, st.styleshortcode
from stylevote AS sv, style AS st
where sv.style_id=st.style_id
group by sv.style_id , st.styleName , st.styleShortCode, sv.challenge_id

Hier krijg ik echter nog bijvoorbeeld zoiets terug:
345;1;2;"FullSpeed";"fs"
345;2;1;"Tech";"t"

Dus 2 styles van een challenge, eentje daarvan heeft 1 vote(fullspeed) en 1 heeft er 2(Tech). Ik wil dus dat ie alleen maar Tech zou teruggeven en die hele fullspeed row er niet inzit. Met LIMIT werken heeft geen zin want er zitten natuurlijk meerdere challenges in de database. Ook wil ik niet voor iedere challenge een aparte query gaan uitvoeren, dus, hoe doe ik dit? :P

Oh, en mocht het uitmaken: ik gebruik postgresql als database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 21:20

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:23:
Zit ff met klein probleempje, te klein om er nieuw topic van te maken, maar wil wel ff weten of jullie zo oplossing weten. Ik heb een vote systeem waarmee je per challenge op een bepaalde style kan voten(styles staan in aparte tabel ofc). Nu wil ik per challenge het challenge_id en de style_id, naam en shortcode van de meest gevote style hebben.
Zo ver ben ik gekomen:
SQL:
1
2
3
4
select sv.challenge_id AS cid, count(*) as cnt, sv.style_id, st.stylename, st.styleshortcode
from stylevote AS sv, style AS st
where sv.style_id=st.style_id
group by sv.style_id , st.styleName , st.styleShortCode, sv.challenge_id

Hier krijg ik echter nog bijvoorbeeld zoiets terug:
345;1;2;"FullSpeed";"fs"
345;2;1;"Tech";"t"

Dus 2 styles van een challenge, eentje daarvan heeft 1 vote(fullspeed) en 1 heeft er 2(Tech). Ik wil dus dat ie alleen maar Tech zou teruggeven en die hele fullspeed row er niet inzit. Met LIMIT werken heeft geen zin want er zitten natuurlijk meerdere challenges in de database. Ook wil ik niet voor iedere challenge een aparte query gaan uitvoeren, dus, hoe doe ik dit? :P

Oh, en mocht het uitmaken: ik gebruik postgresql als database
Stiekum toch een nieuw topic openen ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:27:
[...]

Stiekum toch een nieuw topic openen ;)
Vooruit dan maar ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
EddoH schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:21:
Debuggen is ook niet alles, maar het was een voorbeeld met wat er allemaal moeilijker gaat als je niet een dertien-in-een dozijn windows app aan het ontwikkelen bent.

Het is me gewoon vies tegengevallen wat IDE's aan externe tools ondersteunen, en de werkbaarheid van plugins is vaak ook niet om over naar huis te schrijven. Heb je een goede subversion plugin, werkt code completion en of gdb weer niet lekker, gaat het mis bij source files vanaf een samba share, en nog zo'n 100 irritaties ;)

Liefst gebruik ik gewoon notepad++ in meerdere instances, met een simpel upload/build/run script, en gdb debugger op de target zelf.
Jij bent een hobby devver dan, mag ik hopen ?
Ik bedoel maar : notepad++ om in te werken ? Dat kan misschien wel als het een klein projectje is, maar van zodra het van enige omvang is ....
En code op een share :X Bij mij geldt het adagio: als het niet in sourcecontrol zit, dan bestaat het niet.
(Is ook voor mij een eis, aangezien ik vrijwel al mijn projecten een continuous integration proces heb draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Nee, we zijn geen hobby devvers.
We hebben een stuk of 10 verschillende IDE's draaien aangezien de veel embedded systems een eigen IDE/compiler/debug suite leveren.

Ja, notepad++ met enkele plugins vind ik prettig werken.
De projecten worden soms erg groot ja, vergt discipline, goeie structuur en netjes werken en daar voegt een IDE om je code in te kloppen 0,0 aan toe.

Lezen aub: De SVN checkout gaat naar een samba share die per user wordt benaderd en daar gecompiled wordt. Is verder helemaal niet relevant. Je kan het zien als een local copy.

Maargoed, het wordt nu een beetje afdwalen, het ging over VS ofzo geloof ik ;)

[ Voor 10% gewijzigd door EddoH op 04-05-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
EddoH schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:23:

Lezen aub: De SVN checkout gaat naar een samba share die per user wordt benaderd en daar gecompiled wordt. Is verder helemaal niet relevant. Je kan het zien als een local copy.
Ik lees het, maar het woordje WTF drijft nog steeds als eerste naar boven. Begrijp ik het goed als je zegt dat je een SVN checkout hebt gedaan op een lokatie die bereikbaar is als Samba share, en iedere gebruiker die share gebruikt om mee te werken???

Als mijn interpretatie correct is dan is jou beeld van SVN of versie beheer an sich niet correct, want serieus... this is wrong on so many levels...

Google eens op SVN-Book.pdf, dit is een gratis download van de SVN website. Als je alleen al de eerste 2 hoofdstukken doorleest weet je al hoe je dit beter kunt doen.

[ Voor 11% gewijzigd door D-Raven op 05-05-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als je in Visual Studio met C# een form of control add, dan krijg je een Naam.cs en een Naam.Designer.cs in je project, waarbij de Naam.Designer.cs hierarchisch als kind van Naam.cs wordt getoond. Is het ook mogelijk om hier andere dingen aan toe te voegen? Gewoon Naam.X.cs toevoegen werkt iig niet, en er lijkt ook geen mogelijkheid om een willekeurige file eronder te slepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Beetje prutsen in de csproj file ?
code:
1
2
3
4
5
6
    <Compile Include="Form1.cs">
      <SubType>Form</SubType>
    </Compile>
    <Compile Include="Form1.Designer.cs">
      <DependentUpon>Form1.cs</DependentUpon>
    </Compile>

Als je dan dit doet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  <ItemGroup>
    <Compile Include="Form1.cs">
      <SubType>Form</SubType>
    </Compile>
    <Compile Include="Form1.Designer.cs">
    </Compile>
    <Compile Include="Form1.miep.cs">
    </Compile>
  <ItemGroup>

Maar da's wel wat gedoe natuurlijk aangezien je het niet rechtstreeks vanuit de IDE kan.
'k weet niet of het mogelijk is om het vanuit de IDE te doen.

[ Voor 28% gewijzigd door whoami op 06-05-2010 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja zo had ik het al opgelost, maar ik vroeg me af of het ook op een nettte manier vanuit de IDE kan of dat ik het gewoon moest hacken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Zeg dat dan :P

Maak een VS.NET extensie dat dat toelaat ? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
* whoami zou beter gaan slapen.
Morgen == vloerverwarming leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Deh, ben weer gearriveerd in Antwerpen. Lekker door gereden, hopelijk sta ik niet alweer op de foto :+

Straks naar Microsoft Green, geen idee wat het is maar hey, heb gratis kaart dus :P Beetje netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:07

Matis

Rubber Rocket

* Matis is ook al op de zaak :)

Ik had vannacht ineens een idee waar een mogelijk bug wordt veroorzaakt. Ik zat rechtop in bed :P

Zo maar eens even kijken of ik het kan bepalen, want meten is weten :Y)

edit; Ohja, eerst een bakkie pleur :9~

[ Voor 9% gewijzigd door Matis op 06-05-2010 07:06 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heb eigelijk serieus goesting in een blik redbull. Heb die boost nodig nu. En die koffie hier uit die automaat. Bah...

Ik kom wat tegen hier, VB developer die geprobeert heeft VB.NET te schrijven.

Visual Basic .NET:
1
2
3
Public Function Blah(...) As Object 'You know why we use Variant here don't you?
...
End Function

Errrr WTF? Ik weet het niet waarom... en die developer is al lang weg. *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Cool, dat soort comments ga ik ook gebruiken, leuk voor later >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

D-Raven schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:12:
[...]

Ik lees het, maar het woordje WTF drijft nog steeds als eerste naar boven. Begrijp ik het goed als je zegt dat je een SVN checkout hebt gedaan op een lokatie die bereikbaar is als Samba share, en iedere gebruiker die share gebruikt om mee te werken???

Als mijn interpretatie correct is dan is jou beeld van SVN of versie beheer an sich niet correct, want serieus... this is wrong on so many levels...

Google eens op SVN-Book.pdf, dit is een gratis download van de SVN website. Als je alleen al de eerste 2 hoofdstukken doorleest weet je al hoe je dit beter kunt doen.
Gelukkig is je interpretatie niet correct;)
Iedere user heeft z'n eigen samba share. Iedere user z'n eigen checkout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarom check je uit op een Samba share en niet gewoon lokaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Snake schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 08:50:
Omdat
EddoH schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:10:
Compiler draait namelijk ook op de virtual machine, en zo hoef je iig niet heen en weer te ftpen vanaf je windows systeem naar het compiler systeem..
Heb er spijt van dat ik het woord Samba heb laten vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Wou graag Mercurial proberen voor m'n hobby projectje (shameless plug), maar de ondersteuning daarvoor in Trac is nog brak. Ik haat versie compatibility, de Mercurial plugin is voor 0.10 / 0.11 van Trac en werkt met versies 0.9.5 ofzo van Mercurial, terwijl de nieuwste versie 1.5 is etc.

Ben geneigd om nu gewoon maar weer SVN te gebruiken daarvoor. Blargh.

Trac blijft overigens, begin ik wel fijn te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:32
Op http://trac.edgewall.org/wiki/TracMercurial staat een mooie compatibility matrix. Volgens mij kun je daar een werkende combinatie uit afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds begin deze week bezig met een klein ontwikkel-project wat echt serieus begint te worden

Ik ben bezig met het ontwikkelen van een Curses/CLI based programmaatje in Perl voor het bestellen van voedsel via Thuisbezorgd.nl.

:)

En laten we wel wezen: wat die Amerikanen kunnen, kunnen wij veel beter. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvor
  • Laatst online: 08-04-2024
Snake schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 08:50:
Waarom moet dit uitmaken? Wat is het toch met software, die niet gewoon een bestand voor een bestand aan kunnen zien? Een VCS hoort wijzigingen in bestanden bij te houden en mogelijk wat metadata als permissions en dergelijke, maar hoort gewoon transparent alles in te lezen wat bij het OS als "bestand" te boek staat. De manier waarop bijvoorbeeld git met symlinks omgaat vind ik ook irritant, al zit daar tenminste een (goede) reden achter.

Hier @work wordt er IBM's ClearCase gebruikt, en je wordt soms gewoon moedeloos van de WTF's in dat systeem. Bijvoorbeeld dat je bij elke installatie, update en config-change moet rebooten. Of dat het niet wil werken totdat je een shared folder opent naar je local copy, die alleen voor jouzelf leesbaar is. En ga zo maar door. Ben ik even blij dat we voor een paar low-priority projectjes ongezien :X git zijn gaan gebruiken. En voor persoonlijke meuk als dotfiles heb ik nog steeds een zwak hart voor darcs. O+

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netvor schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:51:
[...]

Waarom moet dit uitmaken? Wat is het toch met software, die niet gewoon een bestand voor een bestand aan kunnen zien? Een VCS hoort wijzigingen in bestanden bij te houden en mogelijk wat metadata als permissions en dergelijke, maar hoort gewoon transparent alles in te lezen wat bij het OS als "bestand" te boek staat. De manier waarop bijvoorbeeld git met symlinks omgaat vind ik ook irritant, al zit er tenminste een (goede) reden achter.
Dat van Samba is een oud en irritant gegeven dat je eerst moet refreshen voordat je iets wat op een Samba share is neergezet kan zien. Maar dat kan gefixt worden met: refresh = 1 onder de [global] tag, in smb.conf

Kwestie van goed configgen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
EddoH schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:06:
[...]

Heb er spijt van dat ik het woord Samba heb laten vallen ;)
hahaha, ok dan :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickvdv
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-06 11:54

mickvdv

mv $homework //dev/null

Hi jongens

Nu we het hier toch over VS hebben, heb ik nog een vraagje. Is er een sneltoets om alle functies in een (code) file "in te vouwen"? Dit doe ik normaal gesproken, dat schept wat duidelijkheid in de zaak. Maar ik vind elke keer bij alle functies op - drukken zo veel werk. Zeker als de file wat groter begint te worden. Het zou zeer handig zijn als hier een sneltoets voor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

mickvdv schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:09:
Hi jongens

Nu we het hier toch over VS hebben, heb ik nog een vraagje. Is er een sneltoets om alle functies in een (code) file "in te vouwen"? Dit doe ik normaal gesproken, dat schept wat duidelijkheid in de zaak. Maar ik vind elke keer bij alle functies op - drukken zo veel werk. Zeker als de file wat groter begint te worden. Het zou zeer handig zijn als hier een sneltoets voor was.
Ctrl+M, O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvor
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:14:
Dat van Samba is een oud en irritant gegeven dat je eerst moet refreshen voordat je iets wat op een Samba share is neergezet kan zien. Maar dat kan gefixt worden met: refresh = 1 onder de [global] tag, in smb.conf
Je post klinkt interessant, want ik krijg deze bug ook af en toen. Helaas maakt de manpage van smb.conf geen melding van deze parameter; bedoel je niet change notify of kernel change notify? Ik moet trouwens ook zeggen dat ik deze bug steeds met de tijd minder vaak tegenkom, maar of dat nou door een verbeterde samba-server of door een verbeterde windows-client komt, who knows. Zolang fb2k maar netjes nieuwe files in de juiste autoplaylist zet ben ik blij.

EDIT: en inderdaad:
$ head -2 temp.samba.conf; testparm -V; testparm temp.samba.conf
[global]
   refresh = true
Version 3.0.28a
Load smb config files from temp.samba.conf
Unknown parameter encountered: "refresh"

[ Voor 9% gewijzigd door netvor op 06-05-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickvdv
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-06 11:54

mickvdv

mv $homework //dev/null

Dankje Snake.

Ik had zelf ook al wat gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netvor schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:18:
[...]

Je post klinkt interessant, want ik krijg deze bug ook af en toen. Helaas maakt de manpage van smb.conf geen melding van deze parameter; bedoel je niet change notify of kernel change notify? Ik moet trouwens ook zeggen dat ik deze bug steeds met de tijd minder vaak tegenkom, maar of dat nou door een verbeterde samba-server of door een verbeterde windows-client komt, who knows. Zolang fb2k maar netjes nieuwe files in de juiste autoplaylist zet ben ik blij.

EDIT: en inderdaad:
$ head -2 temp.samba.conf; testparm -V; testparm temp.samba.conf
[global]
   refresh = true
Version 3.0.28a
Load smb config files from temp.samba.conf
Unknown parameter encountered: "refresh"
My bad, de optie die heb genoemd gold in een oude versie nog, nu niet meer.
Dan zal de optie die jij hebt genoemd wel een herbenoeming zijn van dezelfde optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvor
Inderdaad. Dat verklaart waarom ik deze bug steeds minder vaak tegenkom. Trouwens ook lekker behulpzaam van de software, dat testparm niet iets zegt als "parameter 'refresh' is deprecated." 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik kwalijker vind is dat het niet in de documentatie wordt aangegeven dat die optie niet meer gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:07

Matis

Rubber Rocket

* Matis is de wanhoop nabij

In een schema wordt er een signaal door een inverter gestuurd, waarna dat signaal uitkomt op de not(DISABLED) input van een ander blokje code.

Een geïnverteerde niet uitgeschakeld dus :P

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

The painz... ik zit hier met een Nederlandse Visio en ik wil een UML diagram diagram maken. Door wie heeft MS die vertalingen laten maken? :X Ik kan nog beter in Visual Studio een UML diagram maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Sebazzz schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:05:
The painz... ik zit hier met een Nederlandse Visio en ik wil een UML diagram diagram maken. Door wie heeft MS die vertalingen laten maken? :X Ik kan nog beter in Visual Studio een UML diagram maken...
Kijk eens naar StarUML.
Visio is voor kleuters en managers (wat het verschil ook moge zijn 0-) ). Visio heeft geen UML 2.0 ondersteuning (behalve met gebrekkige stencils) en Visio is ook helemaal niet gemaakt op UML te kunnen. UML is binnen Visio niet meer dan een halfslachtige bolt-on.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Sebazzz schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:05:
UMLet is ook erg aardig en gratis (wil alleen een beetje vaag doen onder Windows 7, en de workflow is heel anders dan je gewend bent van de meeste editors).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zo zijn er nog 10.000 UML tools. De boodschap is eigenlijk dat UML in Visio gewoon zuigt en dat je beter een van de vele UML tools kunt gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik gebruik nu 'Software Ideas Modeler'. Hoewel de titel niet echt pakkend is, is het een mooie gratis editor en is geschreven in .NET dus doet het prima op W7. Hij heeft ook functies zoals codegeneratie voor C#.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er trouwens zoiets als UML maar dan voor PP ipv OO?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
? UML is prima geschikt om procedureel mee te werken hoor.. Activity diagrammen zijn daar toch juist voor? Of snap ik de vraag niet?

[ Voor 21% gewijzigd door link0007 op 08-05-2010 14:59 ]

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, dat bedoelde ik ook. Maar ik dacht dat UML alleen voor OO programmeertalen waren. En je kan wel methods aangeven inderdaad maar dat is natuurlijk niet hetzelfde.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

roy-t schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:01:
[...]

UMLet is ook erg aardig en gratis (wil alleen een beetje vaag doen onder Windows 7, en de workflow is heel anders dan je gewend bent van de meeste editors).
Mja dat is met bijna al die Java apps. Die houden meestal hun eigen idiote UI ideeen erop na. Eclipse bvb. En Lotus Notes. Bah bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

* Sebazzz rant graag mee over Eclipse
Ik snap nog steeds hoe waarom mensen daarmee willen werken. De beste Java IDE blijft nog altijd Netbeans wat mij betreft. Ik heb ook IntelliJ IDEA geprobeerd, maar die vind ik ook niet geweldig. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:19

RayNbow

Kirika <3

Rants hebben alleen geen impact als je niet onder woorden kunt brengen waarom X niet prettig werkt. :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Sebazzz schreef op zondag 09 mei 2010 @ 23:09:
* Sebazzz rant graag mee over Eclipse
Ik snap nog steeds hoe waarom mensen daarmee willen werken. De beste Java IDE blijft nog altijd Netbeans wat mij betreft. Ik heb ook IntelliJ IDEA geprobeerd, maar die vind ik ook niet geweldig. :(
Ik heb IntelliJ IDEA nog nooit geprobeerd maar Eclipse is echt een drama, de debug view is erg onoverzichtelijk en ik heb altijd het idee dat ik dingen kwijt ben (ondanks dat ik Eclipse veel gebruikt heb). Als VS gebruiker voel je je bij Netbeans gewoon sneller thuis, hoewel Netbeans ook wel een paar erg vervelende eigenschappen heeft (zoals het weigeren om gegenereerde code te laten aanpassen. Gevolg-> je opent het bestand in notepad, veranderd wat je wil en herlaad het in Netbeans... daar heb ik geen IDE voor!!!)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Maar gegenereerde code aanpassen? Waarom dat? Is het punt van gegenereerde code niet juist dat dat ieder moment opnieuw kan worden gegenereerd en dat aanpassingen die je doet dan weer worden overschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

RayNbow schreef op zondag 09 mei 2010 @ 23:44:
Rants hebben alleen geen impact als je niet onder woorden kunt brengen waarom X niet prettig werkt. :+
Het is traag, het integreerd niet in Windows, de hele workflow is onlogisch, ik heb een Subversion plugin geinstalleerd en ik ben na 24 uur er nog niet achter waar ik de functies van de plugin kan benaderen. Normaal liggen user interfaces mij vrij natuurlijk, met andere woorden, ik kan van ieder programma zo vinden en kijken en dan weet ik wat ik moet doen maar Eclipse is één van de weinige programma's waarbij dat niet zo is. Volgens mij heeft nog nooit een user-interface designer naar dat programma gekregen. Een ramp :X
Het beste zou je Java ontwikkelen in Visual Studio doen, maar er bestaat blijkbaar geen Java plugin voor (nee, geen J#). Blijkbaar houden Java mensen van lekker aankloten, in plaats van een productieve IDE en Framework te pakken met een goede documentatie.

/rant-end
Als ik toch bezig ben pak ik Java er ook even bij toch :+ Primitieve k*ttaal die niet eens handigheidtjes zoals (auto) properties, lambda expressions, LINQ, en partial classes ondersteunt, de ontwikkeling gaat traag (je zou zeggen dat na tien jaar er wel *iemand* op handigheidjes zoals properties is gekomen) en events zonder een aparte eventhandler class.
Alex) schreef op maandag 10 mei 2010 @ 00:29:
Maar gegenereerde code aanpassen? Waarom dat? Is het punt van gegenereerde code niet juist dat dat ieder moment opnieuw kan worden gegenereerd en dat aanpassingen die je doet dan weer worden overschreven?
In Java heb je geen partial classes, dus gegenereerde code zit in je eigen codefile. Het is niet makkelijk om het anders te ordenen bijvoorbeeld.

[ Voor 25% gewijzigd door Sebazzz op 10-05-2010 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Tijd om de popcorn erbij te halen? ;)

Ik vind Eclipse ook niet echt een heel prettig programma om mee te werken, maar ik denk dat bij veel programma's geldt dat wanneer je ergens aan gewend bent je dat meteen het beste vind. Toen Microsoft Office een facelift gaf (wat op zich een verbetering was, want je kon echt verdwalen in de functionaliteit van Office) klaagde iedereen dat het waardeloos was en wilde men terug naar de oude situatie, niet omdat die beter is, maar omdat men dat gewend is. Nu weet men niet meer beter.

Een Mac user vindt windows vaak onlogisch, maar andersom werkt dat ook zo. Het is allemaal een kwestie van gewenning. Eclipse komt voor zover ik weet uit de opensource/linux wereld en daar werken diverse programma's anders dan onder windows. Als je kijkt naar de positionering van bijvoorbeeld een options dialoog in sommige tools. Sommige hebben hem onder file zitten, sommige onder extra en sommige onder bewerken. Er zijn wel guidelines, maar het is bijna niet te doen om die voor alle os-en na te leven als je software maakt.

Maar verder, lang leve Visual Studio, als je er eenmaal aan gewend bent is het geweldig. Maar ik ken ook mensen die het zelfde beweren over Eclipse (of afgeleide versies als Flex Builder).

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Het zit je wel heel diep hè :P

sneaky vraagje tussendoor: (volgens mij geen eigen topic waardig)
Ik moet morgen beginnen aan een koppeling MySql en MSSQL. Hiervoor moet ik een API (SOAP webservice) bouwen die aan de MySql kant met PHP aangeroepen wordt.
Om niet helemaal van de andere partij afhankelijk te zijn, wil ik ook een klein stukje PHP doen om mijn API te testen. (Denk aan een methode Test() aanroepen en wat gegevens op een formulier zetten) Dus mijn vraag is hoe ik dit het beste aanpak, gewoon iets als WAMP/XAMP installeren op mijn dev-server? En iemand nog tips voor een PHP plugin voor Visual Studio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Alex) schreef op maandag 10 mei 2010 @ 00:29:
Dat is niet altijd waar. Stel je maakt een form in Visual Studio, dan genereert deze een mooie partial class met alle controls geod ingesteld. Als ik evens nel een eventhandler wil toevoegen kan ik dan gewoon ergens control.SomeEvent += ... doen. (Natuurlijk kan dit ook visueel).

Ik weet niet meer wat ik wilde instellen in een door NetBeans gegenereerd form, ik geloof iets van de flow layout instellingen, ik kon niet vinden waar je dit in de IDE kon aanpassen dus ik scroll even naar het stukje code, maar dat kon ik dus niet veranderen...

Via notepad++ gedaan en herladen en het werkte perfect, de code is nooit overschreven (zou erg onlogisch zijn).

Veel gegenereerde code wordt maar 1x gegenereerd.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Haan schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:50:
[...]

Het zit je wel heel diep hè :P
Ik snap het gewoon niet :p Waarom mensen met Eclipse werken, waarom Java in bepaalde opzichten zo primitief is (naar mijn mening natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Ja die ziet er wel goed uit. 30 dagen trial, dat moet wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Sebazzz schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:47:
[...]

Ik snap het gewoon niet :p Waarom mensen met Eclipse werken, waarom Java in bepaalde opzichten zo primitief is (naar mijn mening natuurlijk).
Java is 'primitief' zodat mensen dmv libraries eigen functionaliteit toe kunnen voegen, :+. Spring Framework is hier een voorbeeld van, daarmee leer je een hele nieuwe manier van programmeren aan (potentieel). Aspect-oriënted programming is ook binnen Java gemaakt.

Natuurlijk laat ik terzijde of beide technologieën ook echt goed / beter zijn, ;).

Maar Java kan beter, en de ontwikkeling zou sneller kunnen. Probleem met Java is dat het bedrijf erachter (Sun) er niet meer zoveel tijd en geld tegenaan smijt, en het geheel een open source karakter wil geven dmv 'community processes'. Open source is van nature traag en log, dus ja, het duurt inderdaad een eeuwigheid voordat er iets concreets uit komt. En ook dat is meer gericht op nieuwe functionaliteiten en technologieën door middel van libraries, ipv daadwerkelijke taalfuncties.

Maar LINQ en properties en dergelijke zijn gewoon syntactische suiker, net zoals programmeertalen in het algemeen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

YopY schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:08:
[...]
Maar LINQ en properties en dergelijke zijn gewoon syntactische suiker, net zoals programmeertalen in het algemeen. :+
Klopt, maar kan een taal wel een stuk leuker maken om mee te moeten werken. Hoe minder boilerplate, hoe beter (zolang de bedoeling van je code duidelijk blijft).
Wat is duidelijker?
C#:
1
2
class Blaat { public int Count {get;set;} }
blaat.Count++

Java:
1
2
3
4
public Blaat { private int count; 
public void setCount(int cnt) { this.count = cnt };
public int getCount() { return this.count; } }
blaat.setCount(blaat.getCount() + 1)

[ Voor 37% gewijzigd door Sebazzz op 10-05-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Java:
1
2
public Blaat { public int count; }
blaat.Count++)

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:33
Ruby :+

Ruby:
1
2
3
4
5
6
7
class Blaat
  attr_accessor :count
end

blaat = Blaat.new

blaat.count = blaat.count + 1

Maar wat duidelijker is, is gewoon persoonlijke voorkeur. Het maakt mij niet zoveel uit, maar ik kan me voorstellen dat mensen jouw Java voorbeeld duidelijker vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
EddoH schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:43:
Java:
1
2
public Blaat { public int count; }
blaat.Count++)

:+
Dat is semantisch anders. :Y)
field vs property.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ja... Kon het niet laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:49
Sebazzz schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:18:
[...]

Klopt, maar kan een taal wel een stuk leuker maken om mee te moeten werken. Hoe minder boilerplate, hoe beter (zolang de bedoeling van je code duidelijk blijft).
Wat is duidelijker?
C#:
1
2
class Blaat { public int Count {get;set;} }
blaat.Count++

Java:
1
2
3
4
public Blaat { private int count; 
public void setCount(int cnt) { this.count = cnt };
public int getCount() { return this.count; } }
blaat.setCount(blaat.getCount() + 1)
Project lombok helpt om dergelijke code te vereenvoudigen. Als je een goede IDE gebruikt worden setters en getters ook automatisch gegenereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Johan.B schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:58:
[...]

Project lombok helpt om dergelijke code te vereenvoudigen. Als je een goede IDE gebruikt worden setters en getters ook automatisch gegenereerd.
Generatie is geen argument. Je code zit nog steeds vol met tig regels van nutteloze nietsbetekende code. Junk dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johan.B schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:58:
[...]

Wat heeft die kerel een vervelend Nederlands accent. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Snake schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:04:
[...]

Generatie is geen argument. Je code zit nog steeds vol met tig regels van nutteloze nietsbetekende code. Junk dus ;)
Precies. Kijk dit bijvoorbeeld:
C#:
1
2
3
4
5
6
// blaat is IEnumerable<Test>, me is User
blaat = blaat.Where(t => t.HasRun == false && t.Author == me).Skip(20).Take(100);

foreach (Test t in blaat) { 
   // lalala
}

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
// blaat is Iterable<Test>, me is User (niet zeker over de iterator)
int cnt=0;
for(Test t : blaat) {
    if (t.HasRun && t.Author.Equals(me)) {
        if (cnt < 20) {
            continue;
        }

// doe iets

cnt++;
        if (cnt > 100 + 20) {
             break;
        }
    }
}
dev10 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:46:
[...]
Maar wat duidelijker is, is gewoon persoonlijke voorkeur. Het maakt mij niet zoveel uit, maar ik kan me voorstellen dat mensen jouw Java voorbeeld duidelijker vinden.
Duidelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Ja, want in de Java versie zie je precies wat er gebeurt, in de C# versie moet je de syntax kennen. Of het mooier is, is weer een heel andere discussie ;)

Pagina: 1 ... 45 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak