De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.089 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
YopY schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:03:
[...]

Overigens, wat vinden jullie van IntellJ IDEA? Volgens velen is dat nu juist weer Den Beschte, maar dan betaald.
Ik ken het niet, aangezien ik echt nooit Java doe, maar het is van JetBrains (de makers van R# en TeamCity), dus het is goed. O+

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
En alle andere belangrijke features van een goede IDE heeft vim ook (doorklikken naar classes & functies, taskmanager, autocompletion, etc)? Dan heb ik onterecht vim vergeleken met een texteditor als Notepad++ en Ultraedit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Haan schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:39:
doe ik bij voorkeur met Notepad++
Bah. Zowel Notepad++ als TextPad zijn hun doel volledig voorbij geschoten als een light weight text editor. Geen van beiden is ook nog gratis. Ik ga zelf voor Notepad2 (en heb de standaard windows notepad.exe ook door deze vervangen ;))

[.edit: hmm, ik zie nu dat Notepad++ wel gratis is. Vaag... Is hij ook niet een tijdje betaald geweest?]
Oh please
Type :version in your Vim and check the features section. If you have +python and +signs, you’re good to go. Skip ahead to the next section.
Otherwise, you need to compile from source
8)7 :+

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 28-04-2010 11:00 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Notepad++ is nog wel gratis hoor. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja dat had ik er net bij geedit :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben geen VIM-gebruiker, maar dat is alleen relevant als je VIM zelf compileert. De package in Ubuntu's repositories heeft gewoon standaard +python en +signs. Onder Linux gebruik ik zelf als editor Geany en onder Windows Notepad++, Eclipse/Netbeans voor het zwaardere werk.

Zijn er ook nog emacs-fans hier?

[ Voor 5% gewijzigd door user109731 op 28-04-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
YopY schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:03:
[...]
Overigens, wat vinden jullie van IntellJ IDEA? Volgens velen is dat nu juist weer Den Beschte, maar dan betaald.
Ik heb er nooit mee gewerkt, maar aangezien resharper een plugin van de maker ervan is, die een hoop van de functionaliteit naar VS.NET brengt, ga ik ervan uit dat het ook wel fijn moet werken. Ik weet alleen niet goed of het ook een beetje soepel loopt, want resharper is ook een aardige resource hog.

Resharper is in ieder geval een fantastische tool.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
IntelliJ IDEA heeft ook een community edition zie ik nu. Kan het wel eens uitproberen als ik ermee bezig ben.

Eerste impressie: ieuw, Courier New :+. Heb in Eclipse de MS font Consolas geinstalleerd, die bevalt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zweer bij Courier New, ik heb veel fonts geprobeerd maar dat is 't 'm toch meestal net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik toch sinds dat Consolas uit is bij Consolas. Dat werkt gewoon lekkerder met cleartype, zeker in Visual Studio 2010 :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 16:26

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Ikzelf heb al een hele tijd overal DejaVu Sans Mono ingesteld als sourcecode/mono lettertype. Als ik nu ergens Courier New tegenkom bekruipt me meteen een niet-onder-woorden-te-brengen onbehaaglijk gevoel :P. Volgens mij is het gewoon maar net waar je aan gewend bent en zeer smaak afhankelijk. Ik ben sowieso meer een fan van schreefloos, dat ziet er imo veel rustiger uit.

Edit:
Net een blik geworpen op Consolas, dat ziet er eigenlijk ook best mooi uit :).

[ Voor 26% gewijzigd door Dricus op 28-04-2010 14:15 ]

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ok, ik ga Consolas eens een weekje proberen (in VS 2008, wel met cleartype) :)
.edit: op welke grootte hebben jullie 'm staan? Ik vind 10 net iets te klein, maar 11 weer te groot :/
.edit2: nee sorry, ben nu alweer terug. Vaag dat er zo'n groot verschil zit tussen 10 en 11 punts. Met 10 wordt het een onleesbare letterbrij, en 11 is voor slechtzienden 8)7

[ Voor 79% gewijzigd door .oisyn op 28-04-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:47

Salandur

Software Engineer

Ik gebruik Consolas ook al weer een hele tijd in Eclipse op grootte 10. Werkt heerlijk :) Ik vind inmiddels Courier New pijnlijk aan mijn ogen...

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vind het bij Courier New wel fijn dat er relatief veel witruimte tussen letters en tussen regels zit. Met consolas is het toch een stuk meer op elkaar gedrukt. Wellicht moet ik het lettertype eens modden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:47

Salandur

Software Engineer

Ik vind het wel mee vallen op 10 pt. 11 punts is een beetje groot, maar ik dacht dat dit de standaard instelling in Visual Studio was.

10 pts:
Afbeeldingslocatie: http://www.salandur.nl/consolas_10pt.png
11 pts:
Afbeeldingslocatie: http://www.salandur.nl/consolas_11pt.png

voor de vergelijking: courier new 10pt:
Afbeeldingslocatie: http://www.salandur.nl/courier_new_10pt.png

[ Voor 16% gewijzigd door Salandur op 28-04-2010 14:36 ]

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Heeft iemand wel eens gehoord van het glue2 framework voor PHP?

Ik heb hier een zip met source files aangeboden gekregen met de instructie: zoek het maar uit :P

Ik kom niks tegen welk framework er nou achter hoort te draaien, ik zie alleen references als dit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
require_once(dirname(__FILE__) . '/../ini/siteloader.php');
if(!defined('DEVELOPER')) define('DEVELOPER', false);
if(!defined('APP_PATH')) define('APP_PATH', dirname(__FILE__));

require_once(APP_PATH . '/config/defines.php');
require_once(APP_PATH . '/module/util/util.php');

if(defined('GLUE_PATH'))
    require_once(GLUE_PATH . '/driver.php');
else
    require_once(is_dir(APP_PATH . '/../glue2') ? APP_PATH . '/../glue2/driver.php' : APP_PATH . '/../../glue2/driver.php');

if(!defined('GLUE'))
    die('Glue Framework not loaded!');

function GameGame()
    {
        $this->dbi =& Glue::import('core.db');
    }
.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:36

Haan

dotnetter

Typisch, php code die met 'lijm' aan elkaar vast hangt >:)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Is dat niet gewoon het eigen framework van de hobby-er achter dat script? Elke PHP-er heeft toch bijna wel een eigen framework :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Cartman! schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:45:
Is dat niet gewoon het eigen framework van de hobby-er achter dat script? Elke PHP-er heeft toch bijna wel een eigen framework :*
Ik ben bang van wel, handig als je code overneemt van een falliet bedrijf en kan alleen nog een SVN server benaderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als niet alle code in SVN zit weet je meteen waarom het bedrijf failliet is. :+ :X

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:58
.oisyn schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:03:
Ik zweer bij Courier New, ik heb veel fonts geprobeerd maar dat is 't 'm toch meestal net niet.
Ik heb ooit Proggy gebruikt. Dat vond ik toch niet mis.
Een tijd geleden heel mijn workstation op de schop genomen, en momenteel zit ik nog steeds bij Consolas.

Naar aanleiding van jouw post heb ik net eens even terug geswitched naar Courier New ...
't Heeft niet lang geduurd: op size 10 is het te groot, en op 8 is het te klein.

* whoami happy met Consolas

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dan doe je toch 9? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Consolas O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Wat voor laag dpi heeft je scherm/hebben je schermen als courier new 10 pt te groot is? ;)
Megamind schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:47:
[...]

Ik ben bang van wel, handig als je code overneemt van een falliet bedrijf en kan alleen nog een SVN server benaderen :P
Gelukkig wordt php vaak niet gecompileerd, kun je niet gewoon de code uit productie halen? :)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Dan ziet het er crappy uit, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
pedorus schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:24:
Wat voor laag dpi heeft je scherm/hebben je schermen als courier new 10 pt te groot is? ;)
1440*900
en
1280*1024

[ Voor 3% gewijzigd door whoami op 28-04-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08 21:44
Anonymous in 9 is brilliant ziet er net iets netter uit als Courier

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn oprechte deelneming

Zo, en laat je nu maar verrassen door de huidige schermprijzen en bestel wat propers. :Y)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
:D Voor een laptop is dat niet zo gek. ;) Maar ik bedoelde dpi, dus zonder diagonaal weet ik nu nog niks. Ik zit boven de 100 op de schermen waar ik mee werk, dus vandaar dat ik 10pt courier new nou niet te groot vind.. :)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 13:39
whoami schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:19:
[...]

Ik heb ooit Proggy gebruikt. Dat vond ik toch niet mis.
Een tijd geleden heel mijn workstation op de schop genomen, en momenteel zit ik nog steeds bij Consolas.

Naar aanleiding van jouw post heb ik net eens even terug geswitched naar Courier New ...
't Heeft niet lang geduurd: op size 10 is het te groot, en op 8 is het te klein.

* whoami happy met Consolas
Ik heb een jaar terug ook een tijdje Proggy gebruikt op size 9 uit mijn hoofd gezegd, op mijn full-hd laptopscherm. Achteraf gezien is Consolas toch wel een stuk beter, heb je geen leesbril bij nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Voutloos schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:49:
[...]

Mijn oprechte deelneming

Zo, en laat je nu maar verrassen door de huidige schermprijzen en bestel wat propers. :Y)
@Work.
Ik heb daar niets de ballen over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
.oisyn schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:22:
Ok, ik ga Consolas eens een weekje proberen (in VS 2008, wel met cleartype) :)
.edit: op welke grootte hebben jullie 'm staan? Ik vind 10 net iets te klein, maar 11 weer te groot :/
13, :+. Ik vindt grotere fonts wel prettig. Zie vergelijking, boven is het standaard Eclipse font (Courier New, 10pt), onder 13 pt Consolas. Ik vindt courier new priegelig, maar mogelijk deugen m'n ogen ook niet helemaal.

En ja, ik ben me ervan bewust dat dit meer horizontale ruimte inneemt, maar dat is op zich niet zo erg vindt ik, 98% van de code past er nog in.

Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/491/fontsize.png

Edit: Zit op 1280x1024 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Mijn god, doe die grijze lijn toch weg :x Dat is zoooo 90's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mwoa, er zijn zat bedrijven met een code guideline dat regels niet langer dan x tekens mogen zijn. Met name voor hen die een probleem hebben met zicht en het font dus veel groter hebben ingesteld. Dan is het echt rete-irritant als je de hele tijd sideways moet scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

.oisyn schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:53:
Mwoa, er zijn zat bedrijven met een code guideline dat regels niet langer dan x tekens mogen zijn. Met name voor hen die een probleem hebben met zicht en het font dus veel groter hebben ingesteld. Dan is het echt rete-irritant als je de hele tijd sideways moet scrollen.
Word wrap :Y) Al kan dat nog irritanter zijn dan horizontal scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 19:17

Matis

Rubber Rocket

Haan schreef op woensdag 28 april 2010 @ 18:21:
Word wrap :Y) Al kan dat nog irritanter zijn dan horizontal scrollen.
Ja, dat vind ik persoonlijk nog erger dan sideways scrollen. Nu moet je je natuurlijk afvragen of sideways scrollen niet aanduidt dat er iets misschien wel iets gedaan kan worden met variabelen benamen of andere constructies gebruiken, maar dan nog maar liever horizontaal scrollen dan word/line wrap ;)

* Matis rockt btw op 2 * Dell 1920 * 1080 @ 22" schermpjes O+

Daarnaast heb ik nog 2 * 1280 * 1024 voor statusen en debug info :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Ik vind het eigenlijk veel irritanter als je op je breedbeeld schermpje code moet lezen met allemaal onnodige linebreaks. Nou is daar ook wel weer een oplossing voor, gewoon 2 schermpjes code naast elkaar, dan is 80 breed ineens niet heel erg gek.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

roy-t schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:15:
Ik vind het eigenlijk veel irritanter als je op je breedbeeld schermpje code moet lezen met allemaal onnodige linebreaks. Nou is daar ook wel weer een oplossing voor, gewoon 2 schermpjes code naast elkaar, dan is 80 breed ineens niet heel erg gek.
Hmm, de code die ik programmeer past denk ik binnen 40 karakters per regel. Ik heb er zelfs al over nagedacht om één schermen dus als portrait neer te zetten, opdat je veel meer hoogte hebt. En in het andere mijn toplevel te laten zien in landscape mode. Het nadeel is daarmee wel weer dat Windows soms een beetje loopt te bokken als je pijltje ergens achter een loze ruimte blijft hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

whoami schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:41:
@Work.
Ik heb daar niets de ballen over te zeggen.
Ach, dan heb je alsnog wel opties. Je kan bijvoorbeeld zelf een scherm meenemen. Ik heb op m'n werkkamer op de universiteit ook een eigen scherm neergezet, die prullen die ze daar hebben had ik niks aan. Betere optie is om op zoek te gaan naar een betere werkgever. Een beetje een dooddoener natuurlijk, maar als een bedrijf haar software engineers niet de juiste gereedschappen verschaft dan kan je er beter wegblijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

eamelink schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:43:
Ach, dan heb je alsnog wel opties. Je kan bijvoorbeeld zelf een scherm meenemen. Ik heb op m'n werkkamer op de universiteit ook een eigen scherm neergezet, die prullen die ze daar hebben had ik niks aan. Betere optie is om op zoek te gaan naar een betere werkgever. Een beetje een dooddoener natuurlijk, maar als een bedrijf haar software engineers niet de juiste gereedschappen verschaft dan kan je er beter wegblijven :)
Bij ons mag iedereen zijn eigen soort schermen uitzoeken, sommige willen twee 4:3 schermen (1600*1200) andere willen weer liever iets breedbeeld of zelfs meerdere schermen. Veel is er te bespreken, maar je moet natuurlijk wel kunnen overleggen waarom je die schermen nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik doe mijn werk op een Dell Latitude D830 met een schermresolutie van een whopping 1920x1200 pixels. Als het kan sluit ik er nog een tweede scherm op aan ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:31
Cartman! schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:45:
Heb jij dan ooit een PHP framework gevonden wat alles precies zo doet als jij wilt, zonder overbodige meuk, waar je bovendien niet ranzig in te core hoeft te lopen gaan hacken zodra je iets wilt doen wat net niet standaard is? :+

Nee serieus, een potentiele klant wil graag dat z'n toekomstige platform op OSS gebouwd wordt en het propriety framework wat ik nu gebruik is welliswaar perfect voor mijn doelen, maar zo closed als de pest (inhouse development van een inmiddels failliet bedrijf :X).

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Alex) schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:38:
Ik doe mijn werk op een Dell Latitude D830 met een schermresolutie van een whopping 1920x1200 pixels. Als het kan sluit ik er nog een tweede scherm op aan ook. :)
Niet bepaald wat ik 'whopping' zou noemen. Het werk voor mijn scriptie heb ik ca. drie-kwart jaar geleden gedaan op een 2560 x 1600 scherm. Het heeft wel wat, maar persoonlijk werk ik toch liever met meerdere kleinere schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Zijn we nou serieus een penislengte competitie aan het doen met beeldschemresoluties?
1920x1200 is gewoon fors op een laptop. Leuk dat je hoger zit.

Persoonlijk kan ik gewoon aan met 1440x900. Ook voor mijn scriptie.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Matis schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:18:
[...]

Hmm, de code die ik programmeer past denk ik binnen 40 karakters per regel.
Hmm, ik heb zo'n beetje de gewoonte om liever lange variable - namen & method namen te nemen, dan te korte.
En dan ben ik blij dat ik een breedbeeld-scherm heb.

En gelukkig is er het 'var' keyword. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Laatst online: 06-09 17:51
armageddon_2k1 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 00:05:
Zijn we nou serieus een penislengte competitie aan het doen met beeldschemresoluties?
Het was meer als een 'doe nou niet alsof dat zo bijzonder is' opmerking bedoeld, eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
whoami schreef op donderdag 29 april 2010 @ 00:07:
[...]
Hmm, ik heb zo'n beetje de gewoonte om liever lange variable - namen & method namen te nemen, dan te korte.

En gelukkig is er VissualAssistX of een andere refactor tool waarbij je geen gebruik van intellisense hoeft te maken. Ik vind var wel handig maar hele variable namen plaatsen met 3 characters in tikken vind ik toch nog fijner hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
FragFrog schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:59:
[...]

Heb jij dan ooit een PHP framework gevonden wat alles precies zo doet als jij wilt, zonder overbodige meuk, waar je bovendien niet ranzig in te core hoeft te lopen gaan hacken zodra je iets wilt doen wat net niet standaard is? :+
Ik bouw sites grotendeels op Zend Framework. Doet precies wat ik wil, gebruik alleen de onderdelen die ik nodig heb en aanpassingen in de core is pas 1 keer voorgekomen.
Nee serieus, een potentiele klant wil graag dat z'n toekomstige platform op OSS gebouwd wordt en het propriety framework wat ik nu gebruik is welliswaar perfect voor mijn doelen, maar zo closed als de pest (inhouse development van een inmiddels failliet bedrijf :X).
Dus waardeloos imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
NC83 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 01:02:
[...]

En gelukkig is er VissualAssistX of een andere refactor tool waarbij je geen gebruik van intellisense hoeft te maken. Ik vind var wel handig maar hele variable namen plaatsen met 3 characters in tikken vind ik toch nog fijner hoor.
Ohja O+

'abo' typen en meteen de suggestie voor 'AlexBusinessObject' krijgen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dat zit toch ook in de intellisense van 2010? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:33

Sebazzz

3dp

Pff, kan R# ook. CamelHopping heet dat :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zijn hier mensen die echt TDD doen? Dus eerst tests schrijven, die laten falen, en dan feature per feature via een test implementeren.

Ik vind het tedious... duurt te lang. En het is niet altijd eenvoudig om goede tests te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik heb het weleens geprobeerd, maar het is niet mijn ding. Ik ben meer van het prototypen, eerst snel een basis neerzetten en dat verder uitbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Programmeren in het algemeen is leuk, maar unit tests schrijven is echt saai :(

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
NC83 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 01:02:
[...]

Your point being ? :?
Ik had het over dat var, niet omdat ik dan minder karakters moet intypen, maar, omdat ik in dergelijke gevallen niet onnodig veel char's op één lijn heb:

code:
1
ThisIsATypeWithAVeryVeryVeryVeryLongName melp = new ThisIsATypeWithAVeryVeryVeryVeryLongName()

vs
code:
1
var melp = new ThisIsATypeWithAVeryVeryVeryVeryLongName()

Leest veel makkelijker. :Y)
Maar, daar is al eens een heel topic aan gewijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Snake schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:15:
Zijn hier mensen die echt TDD doen? Dus eerst tests schrijven, die laten falen, en dan feature per feature via een test implementeren.

Ik vind het tedious... duurt te lang. En het is niet altijd eenvoudig om goede tests te schrijven.
Niet constant.
Ik heb dat al een paar keer gedaan voor een bepaalde class, of bepaalde classes, maar het is idd nogal 'tedious', en het vergt nogal wat discipline.

Maar, op die manier ben je echt wel bezig met het design van je code tijdens het schrijven van een unit-test, ipv dat je het echt in de eerste plaats als een test ziet. Door op die manier te werken, maak je uiteindelijk automatisch een duidelijke class-interface / API.
Dat je die test er bij hebt, is achteraf gezien gewoon een bonus.

[ Voor 24% gewijzigd door whoami op 29-04-2010 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Feit is wel dat als je het goed doet, je naderhand een goede set van tests hebt, waarmee je, als je toch functionaliteit moet veranderen aan je class, goed kan zien of de class zich nog hetzelfde gedraagd naar de buitenwereld toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Nu we het toch over testen hebben, hoe testen jullie eigenlijk PHP code? Wat is een handige manier om unit tests op te zetten enzo. Onder java en C# is dat eigenlijk een eitje (extra project erbij en hoppa). Maar tsja .. PHP.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

whoami schreef op donderdag 29 april 2010 @ 00:07:

Dat kan ik begrijpen, zeker in C#, Java en andere hogere programmeertalen willen soms de variabelen benamingen erg lang maken :P

Ikzelf programmeer VHDL en dat zou je kunnen vergelijken met assembly, maar dan voor een FPGA. Onze statements en variabelen worden daardoor expres kort gehouden, mede omdat we geen auto-completion of andere intellisense plugins hebben in Quartus :'( ;)

@hierboven, ik neem aan dat je toch gewoon functies hebt, welke je dan ook middels unittests kunt testen?
Volgens mij is er genoeg over te vinden :P
Resultaten 1 - 10 van circa 14.100.000 voor unit tests php (0,23 seconden)

[ Voor 14% gewijzigd door Matis op 29-04-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51
roy-t schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:33:
Nu we het toch over testen hebben, hoe testen jullie eigenlijk PHP code? Wat is een handige manier om unit tests op te zetten enzo. Onder java en C# is dat eigenlijk een eitje (extra project erbij en hoppa). Maar tsja .. PHP.
phpunit. De indeling van je tests kun je zelf bepalen dus er is niet 1 manier.

Waarom zou je voor Java en C# een apart project moeten maken voor unittests? Tests zijn toch gewoon onderdeel van je project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

rutgerw schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:57:
[...]

phpunit. De indeling van je tests kun je zelf bepalen dus er is niet 1 manier.

Waarom zou je voor Java en C# een apart project moeten maken voor unittests? Tests zijn toch gewoon onderdeel van je project?
Project != solution.

Je tests concentreer je best in een appart project. Heb je veel projecten en wil je testen per project kan je de volgende structuur aanhouden:

Namespace.ProjectNaam
Namespace.ProjectNaam.Tests

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

rutgerw schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:57:
[...]

In Visual Studio (.Net) in ieder geval niet, en gelukkig ook. Ik hoef geen tests in mijn project, dat is alleen maar vervuilend. Visual Studio kent een apart type project speciaal voor tests, waarmee je goed je tests kan runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zouden jullie dit eens willen lezen: http://blogs.msdn.com/dan...ducts-and-technology.aspx het is .NET en niet .Net of .nEt (dat is .NET voor breezers...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Snake schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:11:
Dat zit toch ook in de intellisense van 2010? :)
Geen idee, ik heb meteen R# 5.0 geïnstalleerd na het installen van VS2010 :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Idem hoor, maar in de presentaties werd dat gepresenteerd als nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
* D-Raven versleepte per ongeluk de hoofd project map in VS.

Normaal krijg ik dan wel een foutmelding, maar deze keer ben ik echt de lul...

* D-Raven gaat nog maar n keer koffie halen.. dit duurt nog wel even..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
FragFrog schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:59:
[...]

Zend Framework kwam voor mij aardig in de buurt, :+. Alhoewel ik toentertijd nog ruzie had met Zend_DB (en daaruitvolgend met Doctrine).
Snake schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:15:

Nog niet, maar wil het wel een keer proberen. Probleem met TDD is dat je eigenlijk moet weten hoe je programma en class eruit komt te zien voordat je eraan begint, en ik heb het idee dat ik dat niet heb vaak als ik ermee begin :/.
Sebazzz schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:42:
Programmeren in het algemeen is leuk, maar unit tests schrijven is echt saai :(
dit ook. Ik bedoel, één keer zoiets als dit schrijven gaat nog wel, maar als je dat voor je hele project moet doen...

Ik geef gewoon (ook voor mezelf) aan dat een project twee keer zolang gaat duren als je ook unit tests gaat schrijven, en tot nu toe is het nut me nog ontgaan - ik zie eerder dat een test mislukt omdat ik iets veranderd heb en dat ik me frustreer omdat de test aangepast moet worden dan dat ik zoiets heb van 'Hé, gelukkig had ik een unit test anders had ik een bug!1'. Want ik schrijf geen bugs, :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 10:37

_Erikje_

Tweaker in Spanje

YopY schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:29:
[...]

Nog niet, maar wil het wel een keer proberen. Probleem met TDD is dat je eigenlijk moet weten hoe je programma en class eruit komt te zien voordat je eraan begint, en ik heb het idee dat ik dat niet heb vaak als ik ermee begin :/.

[...]
dit ook. Ik bedoel, één keer zoiets als dit schrijven gaat nog wel, maar als je dat voor je hele project moet doen...

Ik geef gewoon (ook voor mezelf) aan dat een project twee keer zolang gaat duren als je ook unit tests gaat schrijven, en tot nu toe is het nut me nog ontgaan - ik zie eerder dat een test mislukt omdat ik iets veranderd heb en dat ik me frustreer omdat de test aangepast moet worden dan dat ik zoiets heb van 'Hé, gelukkig had ik een unit test anders had ik een bug!1'. Want ik schrijf geen bugs, :+.
:o

mijn god. :|

ben jij zo'n ontwikkelaar die maar wat aan kloot en aan het einde van de dag iets werkend heeft maar niet met zekerheid kan zeggen dat het bug-vrij is... Ik zou TDD jou juist aanraden omdat het je verplicht langer dan 2ms over je code na te denken.

oh, ik zie het al, HBO informatica :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
[...]

Probleem met TDD is dat je eigenlijk moet weten hoe je programma en class eruit komt te zien voordat je eraan begint, en ik heb het idee dat ik dat niet heb vaak als ik ermee begin :/.

[...]
Dat is dus niet waar. Als dat het geval is dan "your doing it wrong". Je moet van te voren ook voor jezelf helder hebben, wat wil ik testen. UI en plumbingcode zijn over het algemeen niet zo interesant, maar je business model waar je gedrag in zit wel.

Als ik Testcases ga schrijven dan is dat juist het beginpunt van mijn objectmodel. In je tests zie je heel snel welke onderdelen je apart wilt testen en welke dingen onderdeel zijn van dezelfde test. Dus dan ga je automatisch je code opdelen en je verantwoordelijkheden uitsplitsen. Hieruit komt vanzelf een API en een objectmodel rollen.

Daarom werkt het ook niet om achteraf nog even TDD te gaan doen, want als je het goed wilt doen moet je vervolgens vaak je complete object model refactoren om het beter testbaar te maken (uitzonderingen daargelaten).

TDD is echt een vooruitgang. Als je eenmaal een complete suite met testcases hebt dan ben je zo blij dat als je een wijziging hebt gemaakt je met een druk op de knop kunt verifiëren dat alles nog gewoon werkt (met in achtneming van je dekkingsgraad natuurlijk).

100% dekking zul je in de meeste gevallen nooit halen, maar dat is ook helemaal niet erg, 80% is al super.

edit: In antwoord op de vorige vraag, Ja ik doe TDD :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Maar ik ervaar het als heel vervelend om bijvoorbeeld wrapper classes en interfaces te schrijven voor bijvoorbeeld de Membership class in ASP.NET. Dat is gewoon zo saai slavenwerk, iedereen met een toetsenbord kan dat. Is er voor dat soort dingen geen tooltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
[...]

Hmm, juist niet.
Je begint er aan, en je begint code te schrijven zoals je die class eigenlijk zou willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sebazzz schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:17:
Maar ik ervaar het als heel vervelend om bijvoorbeeld wrapper classes en interfaces te schrijven voor bijvoorbeeld de Membership class in ASP.NET. Dat is gewoon zo saai slavenwerk, iedereen met een toetsenbord kan dat. Is er voor dat soort dingen geen tooltje?
Dat doe je eiglijk toch maar 1 keer en die code hou je dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
_Erikje_ schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:38:
[...]

:o

mijn god. :|

ben jij zo'n ontwikkelaar die maar wat aan kloot en aan het einde van de dag iets werkend heeft maar niet met zekerheid kan zeggen dat het bug-vrij is... Ik zou TDD jou juist aanraden omdat het je verplicht langer dan 2ms over je code na te denken.

oh, ik zie het al, HBO informatica :+
Ik zal maar aannemen dat je lichtelijk aan het plagen bent <+:).

En ik doe al aan TDD, maar omgekeerd, en dan alleen als er tijd en/of budget voor is. Want dat is het probleem, zowel bij ons als bij de partijen waar we mee werken - alles moet snel en het liefst gisteren klaar, want anders duurt het te lang voor de directe.

Voorbeeld: Webshop.
Voorbeeld 2: Ebooks.
Voorbeeld 3: Iets dat voor het WK klaar moet zijn.

Aan de andere kant is dat ook weer goed natuurlijk - mijzelf kennende, als ik 'onbeperkte' tijd voor een project krijg ga ik eindeloos refactoren en tests maken en van alles uitproberen, en is het een project zonder einde.
quote: Deathraven
Daarom werkt het ook niet om achteraf nog even TDD te gaan doen, want als je het goed wilt doen moet je vervolgens vaak je complete object model refactoren om het beter testbaar te maken (uitzonderingen daargelaten).
Hier heb je gelijk in. Aan de andere kant, dankzij 'inverse TDD' heb ik de hele logica achter interfaces en dergelijke geleerd, maar ook goed ontwerp. Want je weet dat je code kud is als je unit tests kud moeten zijn om het te testen :+.
TDD is echt een vooruitgang. Als je eenmaal een complete suite met testcases hebt dan ben je zo blij dat als je een wijziging hebt gemaakt je met een druk op de knop kunt verifiëren dat alles nog gewoon werkt (met in achtneming van je dekkingsgraad natuurlijk).
Vooral dat laatste is van belang, en zelfs met het nagenoeg onhaalbare 100% (+ aangezien er dan een groot deel 'onzinnige' test zullen zijn) kun je niet garanderen dat je code doet wat het hoort te doen - daarvoor zijn er acceptatie- en integratietests.

En zelfs met slagende tests is het nog maar de vraag of de klant tevreden is :+.
quote: whoami
Je begint er aan, en je begint code te schrijven zoals je die class eigenlijk zou willen gebruiken.
In principe wel, maar ik denk nog van binnen naar buiten (vanuit een class gezien). Denk ik, tenminste.

Nouja, ik heb net gehoord dat ik een contract voor onbepaalde tijd krijg, dus dat zal wel goed zitten.

Unrelated, Trac opzetten is best een flinke klus :/. Konden ze niet gewoon een installer maken waarbij je gelijk integratie hebt met Alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
What about TFS gebruiken? :+

Trouwens, kent er iemand hier nog een tooltje om XML-to-XML-mappings te genereren (als XSLT o.i.d.)? Ik zoek iets zoals de BizTalk Mapper, maar dan het liefst gratis.

Iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Moet het even melden: Qt 4.6 is zo geweldig, dat ik daar niet eerder mee heb gewerkt :) Ik heb uit mijn huidige projecten zowel de STL als Boost gegooid, alsmede dingen als libxml etc., want Qt doet gewoon alles. Nu nog echte OpenGL 3+ support dan ben ik helemaal blij.

(Ik gebruik dan wel VS+VxAssist, maar Creator is helemaal niet zo'n slechte IDE eigenlijk. Lekker simpel en toch handig.)

[ Voor 18% gewijzigd door Zoijar op 29-04-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

De Qt Creator IDE is idd erg simpel en handig, ik erger me alleen aan de source-tree die erg langzaam reageert. Heb alleen ik dit of is dat bij jou ook het geval? Voor de rest reageert alles prima, maar bij de tree zit er ongeveer een seconde tussen elke muisklik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
Weet iemand een goed framework voor TDD in C++, en met goed bedoel ik gebruikers gemak zoals de unit test suites voor C#. Want de laatste keer dat ik het probeerde kreeg ik allemaal errors (dacht link errors) terwijl de executable gewoon wel goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 00:31
Zend Framework kwam voor mij aardig in de buurt, :+. Alhoewel ik toentertijd nog ruzie had met Zend_DB (en daaruitvolgend met Doctrine).
Dat was ook mijn hoofd kandidaat, maar als ik een dag of twee ruzie aan het hebben ben danwel aan het leren ben kan het niet zo hard uit voor een project waar een dag of drie voor staat :+ Ah well, maar eens wat verder in verdiepen :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
F****. Ik voor de grap eens een vraag posten over testen in PHP, hoor ik meteen vandaag ook dat ik vanaf nu lead tester ben omdat mijn voorganger het niet zo goed deed... :/

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

roy-t schreef op donderdag 29 april 2010 @ 18:20:
F****. Ik voor de grap eens een vraag posten over testen in PHP, hoor ik meteen vandaag ook dat ik vanaf nu lead tester ben omdat mijn voorganger het niet zo goed deed... :/
Congrats *O* :+

Ik neem aan dat je dan ook meer gaat verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36

Reptile209

- gers -

roy-t schreef op donderdag 29 april 2010 @ 18:20:
Feli :).
Stel eens een vraag over top management zou ik zeggen :P

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Ik ben groot fan van het Envy Code R font. "iIlL" en "oO0" zijn goed van elkaar te onderscheiden. En het 'oogt' gewoon prettig.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Matis schreef op donderdag 29 april 2010 @ 18:23:
[...]

Congrats *O* :+

Ik neem aan dat je dan ook meer gaat verdienen?
Het is voor een soort van stage, dus het kost me gewoon meer tijd...

Achja gaat allemaal op mijn CV ;).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Andre-85 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 08:27:
Ik ben groot fan van het Envy Code R font. "iIlL" en "oO0" zijn goed van elkaar te onderscheiden. En het 'oogt' gewoon prettig.
http://thedailywtf.com/Articles/Poke-a-Dot.aspx :p handig om eens te lezen ;)
roy-t schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 08:33:
[...]

Het is voor een soort van stage, dus het kost me gewoon meer tijd...

Achja gaat allemaal op mijn CV ;).
Proficiat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zijn hier echte Resharper pro's?

Ik zit met een klein probleem:

Als dit typ: if( maakt hij ervan if() waarbij de caret in het midden staat. Dan typ ik if(statement). Als ik dan ) intyp skipt hij dat gewoon en springt hij over het laatste haakje. Dit is normaal behavior.

Maar omdat ik veel generics gebruik zit ik vaak in de volgende situatie. Ik typ dan

MijnGeneric< . Op dat moment maakt hij ervan: MijnGeneric<>, maar als ik dan mijn type typ, en de caret wil sluiten maakt hij er dit ervan MijnGeneric<Type>> .Hij skipt dus die > niet gelijk bij het haakje.

Is er een optie om dit toch op te zetten? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Snake op 30-04-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik heb alleen het tweede geloof ik, niet het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 16:28
:? Ergens een verkeerd stukje copy-paste gedaan in je post of zo? Ik kan er namelijk kop noch staart aan krijgen?

Laat maar, post is ondertussen aangepast :)

[ Voor 151% gewijzigd door Otherside1982 op 30-04-2010 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Otherside1982 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 09:10:
[...]

:? Ergens een verkeerd stukje copy-paste gedaan in je post of zo? Ik kan er namelijk kop noch staart aan krijgen?
Ik negeer het gewoon totdat ik bij iets leesbaars kom, jij throwed gelijk een exception :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:26
Je kan toch instellen dat hij niet automatisch dat haakje aanvult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Haakje is het probleem niet. Als ik een sluitent haakje typ dan stapt gij over haakje. Eens zien of ik een filmpje kan maken :+

Kwaliteit moet nog improven:

[ Voor 29% gewijzigd door Snake op 30-04-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Misschien ligt het aan je zoekterm, het is geen 'greater than sign' maar een 'angle bracket' of 'chevron'. :)

http://www.jetbrains.net/devnet/message/5260901?tstart=0
Workaround is R# intellisense compleet disablen en die van Visual Studio gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Sebazzz op 30-04-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Mja, die intellisense is juist leuk... spijtig.

Heb een bugreport aangemaakt :)

[ Voor 27% gewijzigd door Snake op 30-04-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:26
Als je toch zelf de afsluiter typt zet je dat toch uit :?
Hier de webhelp daarover: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dan ben ik dat ook kwijt voor quotes en ().

In other, better news: Visual Studio 2008 gekregen, en SVN toegang (eindelijk af van SVN...)

[ Voor 54% gewijzigd door Snake op 30-04-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Hmm ...
Werken generics in .NET 2.0 anders dan in 3.5 ?

Onderstaande code compileert perfect in .NET 3.5

code:
1
2
3
4
public static IEnumerable<TSource> Except<TSource>( this IEnumerable<TSource> first, IEnumerable<TSource> second, Func<TSource, TSource, bool> predicate )
{
    return first.Except (second, new LambdaComparer<TSource> (predicate));
}

maar, compileert niet als voor .NET 2.0 (ik gebruik wel de C# 3.0 compiler)

Compiler klaagt dat hij de type-argumenten niet kan afleiding van het gebruik. :? (in het engels wordt dat type arguments cannot be inferred from usage ofzoiets denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

C#:
1
return first.Except<TSource>(second, new LambdaComparer<TSource> (predicate));
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Het gaat er niet om hoe ik het kan oplossen, het gaat er om waarom het in 2.0 niet compiled. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hij kan dat niet afleiden omdat dat in die IEnumerable zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sebazzz schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:47:
Misschien ligt het aan je zoekterm, het is geen 'greater than sign' maar een 'angle bracket' of 'chevron'. :)

http://www.jetbrains.net/devnet/message/5260901?tstart=0
Workaround is R# intellisense compleet disablen en die van Visual Studio gebruiken.
Ook is het een closing paranthesis, geen closing brace (dat is een '}' namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Snake schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:12:
Hij kan dat niet afleiden omdat dat in die IEnumerable zit.
En waarom kan hij dat wel in 3.5 ?

Pagina: 1 ... 44 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak