De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.089 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Voutloos schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:55:
Heel generaliserend boeit het snelheisvoordeel dat MyISAM soms heeft helemaal niet, want dat mag eigenlijk nooit belangrijker zijn dan de nadelen van MyISAM: table locks, geen transacties, slechte crash recovery, doet uberhaupt zijn best niet om betrouwbaar op te slaan etc etc.
Heel generaliserend boeit het soms niet? En soms dus ook wel? Dus eigenlijk generaliseer je niks en heb je niks aan deze uitspraak? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er is soms een snelheidsvoordeel ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voutloos schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 19:29:
Er is soms een snelheidsvoordeel ;)
En stabiliteit is gewoon (minstens) vergelijkbaar? :9 En nog een argument was dat je de tables niet kan herstellen op 't moment dat ze corrupt raken. :+ En het ging over databases met 1M+ rows. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:33

Sebazzz

3dp

C#:
1
2
3
4
5
/// <summary>
/// Gets a string for the value for the string name
/// </summary>
/// <param name="name"></param>
/// <returns></returns>

En dan weet je dat je moet slapen :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:59:
C#:
1
2
3
4
5
/// <summary>
/// </summary>
/// <returns></returns>

Ghehe, truste! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
.oisyn schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:09:
Vroegâh in QBasic programmeerde ik nog in all-caps. Toen ik naar Pascal overstapte vond ik die kleine lettertjes maar raar :P
Vroegâh had je alleen maar Caps :+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
COBOL:
1
2
3
           PERFORM 10 TIMES
             DISPLAY "JUST USE CAPS ONLY"
           END-PERFORM
Sebazzz schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:59:
C#:
1
2
3
4
5
/// <summary>
/// </summary>
/// <returns></returns>

Was dit GhostDoc of typte je dit zelf? ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:58
* whoami aait Ghostdoc

Volgens mij heeft 'm dat wel zelf getyped.
Of hij [Sebazzz] heeft wel een heel wazige method-name verzonnen. Dat kan ook.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Klopt. Nee de methodnaam is gewoon normaal. Ik heb alleen op het laatst de documentatie geschreven :P In een vlaag van verstandsverbijstering wist ik even niet wat ik ervan moest maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Sebazzz op 23-04-2010 23:35 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:15

Haan

dotnetter

Die Ghostdoc tool is best handig! Die gaat in m'n standaard dev-omgeving. Komende week krijg ik ook eindelijk licenties voor ReSharper op het werk :9~

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Zo de inzoomfeatures van Visual Studio 2010 komen met dit weer goed van pas _/-\o_
Lekker in de tuin werken. En omdat de helderheid van mijn scherm de boel niet zo leesbaar houdt, even de editor inzoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
/me Vraagt zich af waarom Stack<T>.Reverse() niet werkt

M'n stack met Strings wil niet reversen, maar als ik er een List van maak wel 8)7

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Heel simpel, dat is het principe achter een stack. Je zet er dingen op, en hetgeen wat je er als laatste op hebt gezet haal je er weer als eerste af. Als je dan gaat reversen klopt je volgorde niet meer met het principe. Een stapel borden zet je tenslotte ook niet even ondersteboven. ;)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Alex) schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 23:56:
Heel simpel, dat is het principe achter een stack. Je zet er dingen op, en hetgeen wat je er als laatste op hebt gezet haal je er weer als eerste af.
Maar als je door een .NET Stack enumerate, dan doe je dat niet. De benadering is dan hetzelfde als bij een lijst.
En trouwens:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
        Stack<string> s = new Stack<string>();
        s.Push("a");
        s.Push("b");
        s.Push("c");
        s.Push("d");

foreach (var str in s) {
            Console.Write(str + " ");
        }

Console.WriteLine();

foreach (var str in s) {
        }

Console.WriteLine();
        var reversed = s.Reverse();

foreach (var str in reversed) {
        }

d c b a
d c b a
a b c d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
De Reverse van Stack gedraagd zich wel anders dan die van List, daar hoef je niet een nieuwe variable te assignen.

Ik denk dat ik m'n aanpak nog maar eens goed onder de loep ga nemen :)

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

CyCloneNL schreef op zondag 25 april 2010 @ 00:11:
De Reverse van Stack gedraagd zich wel anders dan die van List, daar hoef je niet een nieuwe variable te assignen.
Er is geen 'Reverse' van Stack. Het is een extension method in de System.Linq namespace. Dat hij conflicteert met List.Reverse zorgt ervoor dat je alleen List.Reverse kan aanroepen, en niet Enumerable.Reverse. En een Enumerable kan je niet aanpassen, dus daarom returned ie een Enumerable.

[ Voor 8% gewijzigd door Sebazzz op 25-04-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Sebazzz schreef op zondag 25 april 2010 @ 00:15:
Er is geen 'Reverse' van Stack.
Gewoon toevoegen: :+
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    public static class InsaneStackExtensions
    {
        public static void Reverse<T>(this Stack<T> stack)
        {
            var items = stack.ToArray();
            stack.Clear();
            foreach (var item in items)
                stack.Push(item);
        }
    }
Dat hij conflicteert met List.Reverse zorgt ervoor dat je alleen List.Reverse kan aanroepen, en niet Enumerable.Reverse.
Kan wel, maar pas na casten (IENumerable<T> dan) of met path.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Haan schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 10:00:
Die Ghostdoc tool is best handig! Die gaat in m'n standaard dev-omgeving. Komende week krijg ik ook eindelijk licenties voor ReSharper op het werk :9~
Ghostdoc veroorzaakt in mijn ogen alleen maar ruis. Je krijgt misschien wel makkelijk overal documentatie van, maar die voegt niks toe. Het enige handige is dat het documentatie overneemt van baseclasses uit de .net framework.

In een project heeft mijn collega het gebruikt, en ik wordt echt enorm pissig als iemand het gebruikt en dan achteraf zegt dat alle methodes gedocumenteerd zijn. Er kwam voor mij te veel "obvious" documentatie uit.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Met great power comes great responsibility. Op de website van de extensie zelf staat ook als het alleen boilerplate documentatie voorkomt, maar dat je altijd dingen moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

OMX2000 schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:29:
[...]

Ghostdoc veroorzaakt in mijn ogen alleen maar ruis. Je krijgt misschien wel makkelijk overal documentatie van, maar die voegt niks toe. Het enige handige is dat het documentatie overneemt van baseclasses uit de .net framework.

In een project heeft mijn collega het gebruikt, en ik wordt echt enorm pissig als iemand het gebruikt en dan achteraf zegt dat alle methodes gedocumenteerd zijn. Er kwam voor mij te veel "obvious" documentatie uit.
Ja je moet zeker niet klakkeloos overnemen wat die tool genereert, maar je begint al wel met de helft die bruikbaar is, de rest moet je zelf aanvullen.

edit:
wat Sebazzz dus ook zegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Pff er zitten echt nog een paar structurele defecten in Windows 7 of Visual Studio 2010 :(
Bij iedere build die ik maak van een bepaald project moet ik steeds het pad van de bestanden wijzigen omdat hij steeds de bestanden die hij heeft gebuild locked na het debuggen en ik kan ze met geen enkel programma unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
sebazz, ik heb dat probleem ook wel eens, maar als ik dan nog een keer op build druk, gaat het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Dat werkt niet. Cleanen werkt ook niet. Explorer zelf blijkt het bestand ook in gebruik te hebben. Als ik die kill, dan zou het verwijderbaar moeten zijn, maar ook dat werkt niet. Ik scan nu de partitie in kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Het heeft niet toevallig te maken met SVN? :P Ik heb dat nog niet gehad iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker bezig... :+ Van het weekend thuis doorgewerkt, maar vergeten te uploaden, dus kan het nu nog een keer gaan doen.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:48:
Lekker bezig... :+ Van het weekend thuis doorgewerkt, maar vergeten te uploaden, dus kan het nu nog een keer gaan doen.. :')
euh. Gewoon naar huis gaan en het alsnog uploaden? Klinkt niet alsof je het werk echt kwijt bent, en het lijkt me sterk dat je baas zegt 'Och, ga maar een dag werk overdoen' ipv 'Och, ga maar snel even naar huis'.

@self, woot, vorige week naar Nijmegen, morgen naar Gouda, rest van de week in Amsterdam. Zo zie je nog eens iets van de wereld.

[ Voor 12% gewijzigd door YopY op 26-04-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YopY schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:43:
[...]

euh. Gewoon naar huis gaan en het alsnog uploaden? Klinkt niet alsof je het werk echt kwijt bent, en het lijkt me sterk dat je baas zegt 'Och, ga maar een dag werk overdoen' ipv 'Och, ga maar snel even naar huis'.
Tja, het was niet heel veel werk, dus opnieuw maken is ongeveer sneller dan naar huis rijden, en dan moet ik helemaal fietsen whehe.. :+ Het slimme was dat ik het thuis maakte omdat ik het op m'n werk al een keer voor niks gedaan had, moet aan dit project online werken en had het niet geupload toen ik m'n pc afsloot.. :X

Maar goed, ik heb het inmiddels al weer bijna af, maar blijft balen als je het al een keer gemaakt hebt en thuis op je laptop heb staan... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Haan schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:17:
Het heeft niet toevallig te maken met SVN? :P Ik heb dat nog niet gehad iig.
Nee, dat project zit niet aan SVN gekoppeld. Ik heb op heel die partitie geen SVN projecten.
Het ligt misschien ook aan de werkwijze. Ik heb een library die ik gebruik met handige componenten die je in ieder project wel gebruikt, maar soms ontdek je een bugje, of soms denk je het niet wat handiger uit te kunnen breiden en dan doe je dat. Alleen om het huidige project waarin je bezig bent te koppelen naar je lib moet je dus het project in je solution hebben geladen, of je moet je lib voor zowel release als debug builds een vaste output map geven en een aparte solution ervoor open houden. Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
YopY schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:43:
[...]

Of je pakt een andere issue op en upload het vanavond :z

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Sebazzz schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:53:
[...]

Nee, dat project zit niet aan SVN gekoppeld. Ik heb op heel die partitie geen SVN projecten.
Het ligt misschien ook aan de werkwijze. Ik heb een library die ik gebruik met handige componenten die je in ieder project wel gebruikt, maar soms ontdek je een bugje, of soms denk je het niet wat handiger uit te kunnen breiden en dan doe je dat. Alleen om het huidige project waarin je bezig bent te koppelen naar je lib moet je dus het project in je solution hebben geladen, of je moet je lib voor zowel release als debug builds een vaste output map geven en een aparte solution ervoor open houden. Hoe doen jullie dat?
Waarom zou je library ergens in geopend moeten zijn? Als je een reference naar je library dll in een ander project hebt zitten, pakt ie gewoon de laatste versie als de library opnieuw gebuild wordt.

[ Voor 65% gewijzigd door Haan op 26-04-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ja, dat is waar. Gewoon twee solutions open houden dus.

Het is in ieder geval voorlopig gefixed, door dit aan de pre-build toe te voegen:
if exist "$(TargetPath).locked" del "$(TargetPath).locked"
if exist "$(TargetPath)" if not exist "$(TargetPath).locked" move "$(TargetPath)" "$(TargetPath).locked"

Het blijkt dat het issue al sinds Visual Studio 2003 bestaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Ik heb nu echt iets gemaakt dat zo lelijk is dat het mooi wordt.

code:
1
2
3
4
5
6
xmlhttp = new XMLHttpRequest();
xmlhttp.open("GET", json-bestand, true);
xmlhttp.onreadystatechange = function() {
  if(xmlhttp.readystate == 4) eval('eval(\'data = ' + xmlhttp.responseText + '\')');
}
xmlhttp.send(null);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat doet dat? Of: waarom niet data = xmlhttp.responseText? :P

Ik ben lekker aan het hobbyen met een vers geïnstalleerde Windows 7 en Visual Studio 2010. Ik denk dat ik maar eens een notifier voor de een of andere mailwebsite ga maken O-)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ssj3gohan schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:38:

code:
1
2
3
4
5
6
  if(xmlhttp.readystate == 4) eval('eval(\'data = ' + xmlhttp.responseText + '\')');
}
xmlhttp.send(null);
Hoezo de dubbele eval? En waarom gebruik je niet de standaard JSON parse functionaliteit. Of wil je juist dat je ongevalideerde javascript code uitvoert?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik heb een bestand met json-data erin, die wil ik zonder tussenkomst van parsers of SSS inlezen, dus die lees ik in met xmlhttprequest. Echter, JSON geeft geen identifier aan het top-level object. Bovendien is responsetext een string en geen parsebare code. Dus je moet evallen, maar de inhoud van eval moet een assignment zijn, dus moet je er de naam van de variabele in gooien. Dan krijg je het probleem dat er dubbele quotes in staan die van alles door de war gooien, dus moet je het geheel in enkele quotes zetten en nog eens evallen.

Althans, zo is het geëvolueerd. Misschien kan het zonder de extra eval :+

@hierboven: ja, het moet zo onveilig en ongevalideerd mogelijk zijn. Het wordt binnen een bedrijf gebruikt waar helaas allerlei JSON-dyslectische browsers worden gebruikt.

edit: ik bedenk me nu dat het ook wel eens zou moeten werken als ik eval('(' + xmlhttp.responseText + ')') doe... Jep, dat werkt ook :P

[ Voor 19% gewijzigd door mux op 26-04-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Zo, het is even voor 12 en ik zit nu aan mijn 6de bak koffie.

Ik heb vandaag helemaal geen fut. Zo rottig; en ik moet een E-book van 361 pagina's over JavaFX doorwerken met die vreselijke NetBeans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ssj3gohan schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:47:
@hierboven: ja, het moet zo onveilig en ongevalideerd mogelijk zijn. Het wordt binnen een bedrijf gebruikt waar helaas allerlei JSON-dyslectische browsers worden gebruikt.

edit: ik bedenk me nu dat het ook wel eens zou moeten werken als ik eval('(' + xmlhttp.responseText + ')') doe... Eens proberen.
Of je gebruikt gewoon iets als JQuery ( of alleen de code ) die nog wel iets van validatie doet:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
    parseJSON: function( data ) {
        if ( typeof data !== "string" || !data ) {
            return null;
        }

// Make sure leading/trailing whitespace is removed (IE can't handle it)
        data = jQuery.trim( data );

// Make sure the incoming data is actual JSON
        // Logic borrowed from http://json.org/json2.js
        if ( /^[\],:{}\s]*$/.test(data.replace(/\\(?:["\\\/bfnrt]|u[0-9a-fA-F]{4})/g, "@")
            .replace(/"[^"\\\n\r]*"|true|false|null|-?\d+(?:\.\d*)?(?:[eE][+\-]?\d+)?/g, "]")
            .replace(/(?:^|:|,)(?:\s*\[)+/g, "")) ) {

// Try to use the native JSON parser first
            return window.JSON && window.JSON.parse ?
                window.JSON.parse( data ) :
                (new Function("return " + data))();

} else {
            jQuery.error( "Invalid JSON: " + data );
        }
    },

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
ssj3gohan schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:38:

code:
1
2
3
4
5
6
}
xmlhttp.send(null);
Wat is er mis met jQuery.getJSON?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Is Visual Studio eigenlijk een beetje een redelijke IDE? Ik dacht altijd dat het wel okee was, maar als ik zie hoeveel reclame ze blijkbaar nodig hebben om het aan de man te krijgen dan lijkt het wel bagger in de categorie van Bonzi-buddy te zijn :?

[ Voor 3% gewijzigd door eamelink op 26-04-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met alle respect, maar Visual Studio is niet minder dan de allerbeste IDE die er te krijgen is :P
Hoewel het met veel projecten soms wel wat trager wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Visual Studio 2010 is gewoon DE ide voor .net ontwikkeling.

Het feit dat je veel reclame ziet, heeft meer te maken met het feit dat er budget voor is en dat het echt een vlaggenschip product voor Microsoft is als het aankomt op devtools.

edit: Niet alleen voor .net ontwikkeling overigens. Ik ben ook zeer gecharmeerd van de nieuwe C++ features :)

[ Voor 19% gewijzigd door Laurens-R op 26-04-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Dat je zoiets durft de vragen :p Als je in Visual Studio hebt geprogrammeerd wil je niets anders.

Met grote projecten en veel plugins ga je het wel merken, en het geheugengebruik ook. Maargoed, dat geld net zo goed voor Photoshop.
Visual Studio 2010 is gewoon DE ide voor .net ontwikkeling.
Voor C/C++ doet ie het ook prima hoor ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Sebazzz op 26-04-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

eamelink schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:11:
Is Visual Studio eigenlijk een beetje een redelijke IDE? Ik dacht altijd dat het wel okee was, maar als ik zie hoeveel reclame ze blijkbaar nodig hebben om het aan de man te krijgen dan lijkt het wel bagger in de categorie van Bonzi-buddy te zijn :?
Jij heiden, dat je het überhaupt durft te vragen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
eamelink schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:11:
Ze adverteren inderdaad veel, maar dat mag ook wel. Het is een heerlijke IDE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:50:
[...]
Het slimme was dat ik het thuis maakte omdat ik het op m'n werk al een keer voor niks gedaan had, moet aan dit project online werken en had het niet geupload toen ik m'n pc afsloot.. :X
Dus je hebt nu op je werk iets gemaakt wat je kwijt was, thuis nog een keer gemaakt, vergeten te uploaden en toen nog een keer op t werk? Misschien moet je eens naar je werkwijze kijken dan :? Gewoon netjes committen en updaten en je hoort nergens last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ssj3gohan schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:47:
Ik heb een bestand met json-data erin, die wil ik zonder tussenkomst van parsers of SSS inlezen, dus die lees ik in met xmlhttprequest. Echter, JSON geeft geen identifier aan het top-level object. Bovendien is responsetext een string en geen parsebare code. Dus je moet evallen, maar de inhoud van eval moet een assignment zijn, dus moet je er de naam van de variabele in gooien. Dan krijg je het probleem dat er dubbele quotes in staan die van alles door de war gooien, dus moet je het geheel in enkele quotes zetten en nog eens evallen.
Wat een onzin
JavaScript:
1
2
str = /* json data uit je XHR */
var result = eval("return " + str);

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

hmhm, daar kwam ik ook 2 minuten na het posten achter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je doet je ondertitel wel eer aan :+

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 26-09 19:17

Matis

Rubber Rocket

* Matis heeft vandaag zijn eerste software-release gehad *O*

Best een vreemd gevoel, om je kindje de grote boze wereld van idioten in te sturen :P

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wacht maar tot de eerste belletjes en mailtjes over bugs binnenkomen, dan voel je je pas *O*

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:47:
[...]

Dus je hebt nu op je werk iets gemaakt wat je kwijt was, thuis nog een keer gemaakt, vergeten te uploaden en toen nog een keer op t werk? Misschien moet je eens naar je werkwijze kijken dan :? Gewoon netjes committen en updaten en je hoort nergens last van te hebben.
Haha, daar komt het ongeveer op neer ja... :+ Het was niet veel, ongeveer uurtje werk, maar dat 2x is toch zonde. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

CodeCaster schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:17:
Wacht maar tot de eerste belletjes en mailtjes over bugs binnenkomen, dan voel je je pas *O*
Mijn code is foutloos :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
CodeCaster schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:17:
_O-

Ondertussen heb ik vandaag de hele dag m'n mobiele internetverbinding zitten gebruiken. De normale verbinding bij de klant was b0rked, de hele dag. Ik werd vanochtend -- toen ik op ongeveer 5 minuten van hun kantoor was -- gebeld, dat ik misschien beter thuis kon blijven. (Ik was al 1u20 onderweg).

Daar aangekomen was het internet echt godsonmogelijk traag en onbetrouwbaar, dus mijn (privé)telefoon aangeplugd en getetherd. Ik had eerst mijn zakelijke telefoon geprobeerd maar het bereik van T-Mobile vond ik niet echt super. Vodafone was een stukje sneller.

Wel typisch natuurlijk... altijd zit ik via hun wireless en zijn er kleine updates (zeg, kilobytes) in Subversion... nu doe ik een 'Get latest' en worden er meteen 2 tags binnengehengeld aan 37,5 MB in totaal. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59
Maar je hebt vast de bugs in je gebruikers over het hoofd gezien :P

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

DikkieDik schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:34:
Maar je hebt vast de bugs in je gebruikers over het hoofd gezien :P
Ik heb er wel opzettelijk 2 bugs in laten zitten, dus ik hoop dat ze die wel opmerken alvorens hij volgende maand gereleased wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:35:
[...]

Ik heb er wel opzettelijk 2 bugs in laten zitten, dus ik hoop dat ze die wel opmerken alvorens hij volgende maand gereleased wordt.
Waarom haal je die er niet gelijk uit dan... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:58:
Waarom haal je die er niet gelijk uit dan... :Y)
Nah, dat had er meer mee te maken dat, na de compile en uitrol, ik erachter kwam dat er nog twee bugs inzaten, die neem ik sws mee als hij gereleased wordt naar klanten (feitelijk is hij al gefixt, maar moet nog gecompileerd worden).
Stiekem hoop ik dat mijn collega's ook tegen de bug aanlopen, opdat ze hem uitvoerig getest hebben :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Zo, net m'n R# licentie gekregen, dus geen gezeur meer met 30-dagen trials :)

Ik mag verder niet te hard werken vandaag, want ik moet m'n laptop adapter delen met een collega die hem thuis heeft laten liggen. Dus we kunnen onze CPU's niet teveel belasten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Hebben jullie geen (universele) laptopadapter beschikbaar op het werk? En zo nee, waarom kopen jullie er niet snel even een? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:11:
Zo, net m'n R# licentie gekregen, dus geen gezeur meer met 30-dagen trials :)

Ik mag verder niet te hard werken vandaag, want ik moet m'n laptop adapter delen met een collega die hem thuis heeft laten liggen. Dus we kunnen onze CPU's niet teveel belasten O-)
Goede reden... :9 Hier lijkt de koffie niet te helpen, ik pak m'n 5e kopje maar eens... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hier op het werk hebben we zo'n automaat. Koffie smaakt naar zeep. Bah.

Bij de hoofdzetel van het consultancybedrijf waarvoor ik werk hebben we eentje met bonen (gemalen voor uw ogen)

Veel lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

pedorus schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:25:
Hebben jullie geen (universele) laptopadapter beschikbaar op het werk? En zo nee, waarom kopen jullie er niet snel even een? :)
Normaal gesproken slingert er altijd wel ergens een adapter rond, maar nu net even niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik haat SourceSafe.

Ik maak een branch aan, ik open die SLN, en wat gebeurt er: hij herkent alle files als nieuwe files (overal een + voor) en als ik dan commit submit hij die naar een andere plek in de repository :S

en net een bug geplet ivm late binding. Op een PivotField bestaat een Property HiddenItemsList. Maar die zie ik dus NIET in Intellisense, dan maar via Reflection he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik haat Subversion:

SVN, Sterf!

Edit, dit hielp: 64-bit TortoiseSVN on Windows 7 says “file or directory is corrupted and unreadable” then runs chkdsk, meer specifiek de tip over de Indexing Service.

[ Voor 58% gewijzigd door Alex) op 27-04-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Vandaag voor het eerst met Rx kunnen spelen. Mooi spul, zal er alleen nog iets meer mee moeten gaan spelen voordat het helemaal helder is wat je er allemaal mee kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

D-Raven schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:25:
Vandaag voor het eerst met Rx kunnen spelen. Mooi spul, zal er alleen nog iets meer mee moeten gaan spelen voordat het helemaal helder is wat je er allemaal mee kunt doen.
neem ook even de tijd om de shortcuts door te nemen, er zitten er echt wel interessante tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
D-Raven schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:25:
Rx ?
Of bedoel je R# ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Fout in Windows dus, en niet in SVN.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Evenzogoed blijft SVN een achterlijk systeem. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sh*t bij bedoelt wss Reactive Extensions. Dat is leuk spul, events -> observables.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik heb een paar pagina's terug ook oplossing gepost.
Je kan checkdisk disablen voor de partitie met je Subversion repo's, maar vergeet dan niet preventief af en toe schijfcontrole te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Mijn machine ging steeds vreemder doen, uiteindelijk (na het maken van een backup) toch maar chkdsk laten draaien en nu doet alles het weer prima. Voor zolang het duurt, that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Ter info:

* Ik haat Explorer (ja, die van Windows waar je bestanden enzo mee opent) als die langzaam of onresponsief is
* Ik haat testomgevingen die veel te zwaar beladen zijn waardoor je vijf minuten moet laden om even een gebruiker te bewerken.
* Ik vertrouw nooit geen zeezoogdieren meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Progammeren op muf kantoor met lekker weer != cool.

offtopic:
Ik begrijp vrouwen niet in te korte rokjes als die geen korte rokjes zouden moeten aanhebben |:(

In sommige gevallen is de zomer niet prettig :+

[ Voor 20% gewijzigd door Laurens-R op 27-04-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Laatst online: 20:13
Ik vind het wel prima met dit weer :-)

Vanaf-werkplek-foto:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3093/4558004148_9bc54e6c40_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffannnn
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Met de heerlijk blazende computers/fans iets onder oor hoogte, dat vind ik pas geweldig! :X

@creator1988, ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Snake schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:30:
[...]

Sh*t bij bedoelt wss Reactive Extensions. Dat is leuk spul, events -> observables.
Dat bedoelde ik inderdaad. Wat bedoel je eigenlijk met shortcuts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Snake dacht denk ik dat het over ReSharper ging, afgekort R#. Dat is een add-in voor Visual Studio die echt heel erg handig is. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Sebazzz schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:24:
Dat je zoiets durft de vragen :p Als je in Visual Studio hebt geprogrammeerd wil je niets anders.
VS.NET samen met Resharper is dé IDE voor .NET ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ook zonder ReSharper al, maar mét R# helemaal. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik de M$ bijeenkomst onderbreek, maar ik ben het er niet mee eens dat je niks anders meer wilt, eerder alles behalve dat... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wij spreken elkaar over een tiental jaar nog wel eens. Wanneer ik steenrijk ben met de producten die ik met hulp van VS en R# heb gebakken en jij nog steeds met PHP zit te spelen op een zolderkamertje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Een discussie hierover klinkt wel boeiend, maar een beetje argumentatie kan natuurlijk nooit kwaad ;)
maar wat moet je met php als je ASP.NET MVC hebt
meh..goedkope hosting? :Y)

[ Voor 32% gewijzigd door boe2 op 28-04-2010 00:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

whoami schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:23:
[...]
VS.NET samen met Resharper is dé IDE voor .NET ;)
Gewoon dé IDE. Zelfs voor PHP met VS.PHP (maar wat moet je met php als je ASP.NET MVC hebt :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Alex) schreef op woensdag 28 april 2010 @ 00:00:
Wij spreken elkaar over een tiental jaar nog wel eens. Wanneer ik steenrijk ben met de producten die ik met hulp van VS en R# heb gebakken en jij nog steeds met PHP zit te spelen op een zolderkamertje :+
je bent MVP, dus je post is per definitie gekleurd :+
Maar ik ben het wel met je eens.
Boeboe schreef op woensdag 28 april 2010 @ 00:00:
Een discussie hierover klinkt wel boeiend, maar een beetje argumentatie kan natuurlijk nooit kwaad ;)

[...]

meh..goedkope hosting? :Y)
Goedkope hosting voor Windows is zeker te vinden, niet zo wijdverspreid als PHP hosting, daar heb je gelijk in.

Het komt inderdaad tegen een prijs, developen met Visual Studio. Maar er zijn ook Express Editions en daarmee kan je perfect een website maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:45:
Sorry dat ik de M$ bijeenkomst onderbreek, maar ik ben het er niet mee eens dat je niks anders meer wilt, eerder alles behalve dat... :D
Jij wilt zeggen dat Zend Studio of Eclipse beter is dan VS.NET?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zend Studio IS Eclipse. Ze nemen de code, passen hier en daar wat aan en BOEM. Money money money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 07:51:
[...]

Ik prefereer Eclipse boven VS ja. Al was het alleen al vanwege de grote hoeveelheid ondersteunde platformen en plugins.

Verder vind ik de UI logischer, maar dat is sterk persoonlijk.Ook doe ik niets met .net, maar eerder qt ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 28-04-2010 08:34 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Weet je, toen ik voor school Java ging leren dacht ik dat het meer inzicht zou bieden naast C#, zoals hier ook tig keer gemeld wordt. Maar eigenlijk roept het alleen nog maar meer vragen op, zoals, waarom wil iemand uberhaupt met Eclipse werken. Nofi, maar Eclipse is de meest.. bizarre IDE waar ik ooit mee heb gewerkt. Alles zit op een onlogische plaats, en het werkt totaal niet lekker. De beste IDE is NetBeans, maar dat vindt ik ook nog tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

De beste IDE voor Java is NetBeans.

Eclipse debugging vind ik verschrikkelijk, je switcht volledig van view. Bah.

Voor .NET is het Visual Studio, PHP ook in Visual Studio. En PHP programmeurs die met VIM werken lach ik vierkant uit. Period.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Snake schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:13:
En PHP programmeurs die met VIM werken lach ik vierkant uit. Period.
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Snake schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:13:
De beste IDE voor Java is NetBeans.

Voor .NET is het Visual Studio, PHP ook in Visual Studio. En PHP programmeurs die met VIM werken lach ik vierkant uit. Period.
Ik werk nu al 4 jaar met Java. Zowel in Eclipse als Netbeans. En ik ben juist niet met jullie meningen eens.
Vind Netbeans juist traag & niet logisch. Geef mij juist maar Eclipse.

En PHP in Vim? Helemaal geen problemen mee! Niks wat met Vim heeft te maken vind ik erg. Ben gek genoeg om in Vim Java te schrijven (L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Het kost je bakken met tijd om niet in een IDE te werken, is gewoon zonde. Ik kan het weten want heb 5 jaar in UltraEdit gewerkt en ben sinds 3 weken over op NetBeans. Waarom ik altijd zo heb vastgehouden aan een teksteditor is me eigenlijk n raadsel ;)

edit: hier ook Zend Studio (Eclipse) baggertraag en Netbeans heel snel...

[ Voor 9% gewijzigd door Cartman! op 28-04-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Alex) schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:15:
Snake dacht denk ik dat het over ReSharper ging, afgekort R#. Dat is een add-in voor Visual Studio die echt heel erg handig is. O+
I know ^^ ben al 3 jaar een trouwe R# addict :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik snap ook nooit die mensen die in text editors gaan zitten coden. Voor een kleine aanpassing in een bestandje kan het wel handig zijn, bijvoorbeeld iets kleins in de web.config of markup file van een website wijzigen, doe ik bij voorkeur met Notepad++. Maar bij meer dan een paar regels, is het toch handiger om Visual Studio te openen zodat je Intellisense als hulpmiddel hebt.
GoTCoast schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:26:

En PHP in Vim? Helemaal geen problemen mee! Niks wat met Vim heeft te maken vind ik erg. Ben gek genoeg om in Vim Java te schrijven (L)
En doe je dat professioneel, of als hobby? Want ik zou er niet blij van worden als werkgever zijnde.

[ Voor 31% gewijzigd door Haan op 28-04-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Textpad gebruik ik zelf veel. Maar dat komt voornamelijk omdat ik niet de moeite heb genomen om Notepad++ te installeren. Voorlopig is Textpad prima waarvoor ik het gebruik.

Als ik syntax highlighting enzo wil sleep ik net zo snel een cs file even mijn VS instantie in om m daar te editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Cartman! schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:29:
Het kost je bakken met tijd om niet in een IDE te werken, is gewoon zonde. Ik kan het weten want heb 5 jaar in UltraEdit gewerkt en ben sinds 3 weken over op NetBeans. Waarom ik altijd zo heb vastgehouden aan een teksteditor is me eigenlijk n raadsel ;)

edit: hier ook Zend Studio (Eclipse) baggertraag en Netbeans heel snel...
En vim is geen IDE wil je zeggen? Ik kan met VIM alles wat ik met eclipse ook kan, dus ik zie het verschil niet? Behalve dan dat ik met vim efficienter kan werken als het om search/replace ;)

Overigens gebruik ik tegenwoordig wel eclipse (bij mijn vorige werkgevers alleen maar vim, ja, ook bij T.net ;) ) maar dat is meer omdat ik eclipse ook een kans wil geven, maar ik grijp vaak genoeg weer naar vim (vooral met
"lastige" search/replace acties) de grootste irritatie die ik met eclipse heb is het niet updaten van de filecache waardoor ik dat steeds handmatig moet refreshen zodat ik geen errors krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heel simpel, debugging. Met vim kan je alleen poor-mans debugging doen. echo() overal.

Een echte IDE heeft breakpoints, watches, en de hele ruttemetut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
EvilB2k schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:16:
< cooler is dat kantoor geen ramen heeft en de ramen die er zijn waar licht doorheen komt afgeschermd zijn met de luxaflex omdat die net in je ogen of op je beeldscherm schijnt.

Wel airco. Maar da's maar een schamele troost.
[/quote]
offtopic:
Ik begrijp vrouwen niet in te korte rokjes als die geen korte rokjes zouden moeten aanhebben |:(

[/quote]

offtopic:
Of kleding in het algemeen die ze niet kunnen hebben. Of kleding die gewoon lelijk is.

Zie ook: harembroek, 'boyfriend's pants'.
quote: ctor
Ik kan er wel beter mee overweg (Eclipse), ;p. Maar ik heb nog niet zoveel gedaan met VS.NET (of c#).
quote: Snake
Mooie van Eclipse is dat dat niet hoeft, én je kunt die views volledig naar eigen smaak inrichten.

Overigens, wat vinden jullie van IntellJ IDEA? Volgens velen is dat nu juist weer Den Beschte, maar dan betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Snake schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:52:
[...]

Heel simpel, debugging. Met vim kan je alleen poor-mans debugging doen. echo() overal.

Een echte IDE heeft breakpoints, watches, en de hele ruttemetut.
Je hebt duidelijk nog nooit met vim gewerkt...

http://tech.blog.box.net/...-vim-and-xdebug-on-linux/
Pagina: 1 ... 43 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak