Wat wil jij weten van Microsoft?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 21:02

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
Tweakers.net heeft eind deze week een interview met Bob Muglia van Microsoft. Deze hotshot is bij de softwaremaker in het dagelijks leven verantwoordelijk voor de Server and Tools Business en is dus verantwoordelijk voor zaken als cloud computing, virtualisatie en Azure.

We horen graag wat jullie van deze man op het gebied van cloud computing, virtualisatie en servers willen weten. Vragen inzenden kan nog tot en met woensdagochtend!

Let op: geen desktopgerelateerde vragen stellen. Daar ga ik deze meneer niet mee vermoeien :)

[ Voor 15% gewijzigd door Wilbert de Vries op 11-05-2010 13:35 . Reden: Verduidelijking soort vragen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Of er ook een mogelijkheid komt om Azure te betalen volgens 'pay per minute/pay per hour'

Nu kan ik extra instances aanzetten bij Azure, maar daar betaal ik direct voor, ook al doen die niets.

Het zou handiger zijn moest ik x aantal instances opzetten, en als het nodig is dat hij er meer gebruikt (loadbalanced).

Afaik doet Amazon het zo.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vraag mij af of windows in toekomstige versies downward compatibiliteit gaat leveren door het windows-OS windowscompatibel te maken of dat toekomstige versies via virtualisatie (zoals XP in windows7 Ultimate) compatibel blijft.
De voor en nadelen van het tweede geval spreken mij namelijk bijzonder aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In hoeverre Microsoft rekening houdt met vervangende besturingssystemen in de cloud.

Gezien Office 2010 houden ze er zeker rekening mee dat de cloud gaat groeien, maar wat betekent dat verder voor Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 02:32
In hoeverre ze zich aan standaard(en) gaan houden, en waarom Microsoft Exchange zo'n raar protocol heeft waar andere clients niks mee kunnen behalve Outlook (Als hij toch van de servers is, issie ook vast van de mailservers?)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Mogen we gewoon willekeurig wat roepen, of moet het server specifiek zijn (en zoja welke technieken)?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of dat het Audio gebeuren deels op de schop gaat in Windows 8 zodat er weer simultaan geluid wordt uitgestuurd over meerdere audio devices/geluidskaarten (zoals in XP). Dat is echt een blunder sinds Vista. De hele tijd tussen 'Default Audio Device' switchen is echt geen werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:14:
Of dat het Audio gebeuren deels op de schop gaat in Windows 8 zodat er weer simultaan geluid wordt uitgestuurd over meerdere audio devices/geluidskaarten (zoals in XP). Dat is echt een blunder sinds Vista. De hele tijd tussen 'Default Audio Device' switchen is echt geen werk!
Dat lijkt me nou meer een vraag voor een Client achtige persoon, niet voor iemand die voor de Server and Tools division werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:22
Hoe gaat MS de strijd aan met VMWare? Op het gebied van virtualisatie heeft VMWare een flinke voorsprong in de markt. Waarom zouden klanten met flinke investeringen in VMWare (licenses, maar ook kennis bij beheerders etc) de overstap gaan wagen?

En : Hoe ziet hij virtualisatie in de consumentenmarkt? (zoals al genoemd, de windows XP mode in 7). Maar ook : heeft een gemiddeld huishouden over 5 jaar 1 server met een handvol virtual machines, en een aantal thin clients? Of blijft de consumentenmarkt een bolwerk van fysieke systemen? Hoe zit dat met licenses?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:17
Ik vraag me af hoe MS de cloud diensten voor ogen heeft. Zelf ben ik van mening dat we af moeten van het probleem dat we per computer werken. Clouds zouden het mogelijk maken om het apparaat waar je naar kijkt te veranderen in een "transfer window". Je logt dan in op je account, vanwaar je kan verbinden naar meerdere desktops, van welk apparaat dan ook.

Dat zou mogelijkheden bieden om bijvoorbeeld makkelijk een hele cloud te delen met projectgenoten, wellicht zelfs inclusief gedeelde mail, maar ook preferences zetten voor wat betreft standaardapplicaties. Je zou zelfs zo ver kunnen gaan dat je kan inloggen op de server van je werkgever en werken op die cloud. Dan zou je ook alle applicaties ter beschikking hebben waar men een licentie op heeft. Die applicaties zouden dan juist weer niet op je privé cloud beschikbaar zijn als je zelf geen licentie hebt.

Ik zie zelf erg veel in een systeem dat het mogelijk maakt om op die manier dynamischer te werken vanaf elke locatie. Ondanks de tools als Live Mesh en het synchronizeren van bestanden, blijf ik doorgaan kloten met USB-sticks om bestanden over te brengen. En niets is zo vervelend om er op school achter te komen dat dat ene document nog thuis op de desktop staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Overigens zou ik wel willen weten wat MS vind van Google App Engine en hoe dit zich vergelijkt met Microsoft Azure en of ze MS Azure ook gaan verkopen aan grote bedrijven zodat die een eigen cloud kunnen maken op eigen servers (of dat ze liever hebben dat alles bij hunzelf gehost wordt).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gaat Microsoft gebruikers van Office en andere programma's de kans geven de interface zelf te kiezen? Het verplichte gebruik van de ribbon in Office maakt versie 2007 een ramp voor ervaren Office users zoals ik, die liever de oude interface blijven gebruiken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:20
DigiK-oz schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:36:
Hoe gaat MS de strijd aan met VMWare? Op het gebied van virtualisatie heeft VMWare een flinke voorsprong in de markt. Waarom zouden klanten met flinke investeringen in VMWare (licenses, maar ook kennis bij beheerders etc) de overstap gaan wagen?

En : Hoe ziet hij virtualisatie in de consumentenmarkt? (zoals al genoemd, de windows XP mode in 7). Maar ook : heeft een gemiddeld huishouden over 5 jaar 1 server met een handvol virtual machines, en een aantal thin clients? Of blijft de consumentenmarkt een bolwerk van fysieke systemen? Hoe zit dat met licenses?
Die strijd zijn ze met Hyper-V, VMM, MED-V, APP-V, VDI, RD enz. toch al lang aangegaan? Volgens mij is er geen bedrijf die zo'n uitgebreid virtualisatie-pakket biedt als MS.

Mijn vraag, wat zijn de plannen met MED-V en APP-V?

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat ik mij wel afvraag is wat zijn exacte (technische) definitie van "de cloud" is, ipv de standaard marketing termen :)

[ Voor 11% gewijzigd door LuckY op 10-05-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:51:
Gaat Microsoft gebruikers van Office en andere programma's de kans geven de interface zelf te kiezen? Het verplichte gebruik van de ribbon in Office maakt versie 2007 een ramp voor ervaren Office users zoals ik, die liever de oude interface blijven gebruiken.
Inderdaad, de oude menu interface werkt veel sneller. Microsoft moet niet alleen kijken of het er mooier uitziet maar ook of het sneller werkt!! Hetzelfde geld voor het Start Menu in Windows 7. Dat kan niet meer op Klassiek gezet worden terwijl dat veel overzichterlijker/helderder was en dus veel sneller werkte. Nu moet ik steeds op 'Alle programmas' klikken en door een klein frot menu van onder naar boven scrollen en zelf de boel uitklikken.

Tevens zijn de preview/thumbnails een ramp van dingen die openstaan op de taakbalk. Als ik ergens onder in een venster moet zijn zit er weer zo'n irritante preview window voor omdat ik per ongeluk op de taakbalk kom.

Veel veranderingen van XP naar Vista/Windows 7 zijn echt geen vooruitgang en is meer voor de bling bling factor. Goed is goed op een gegeven moment. Het menu system van de oude office versies en het klassieke startmenu van XP was gewoon goed ingedeeld en efficient. Daar moest niks meer aan omgegooid worden.

Ook die libraries in Windows Verkenner zijn een ramp. Die kunnen niet omgaan met grote collectie Media files omdat ze constant maar alles opnieuw blijven indexeren bij elke file die je toevoegt. Echt slecht ontworpen en totaal niet efficient. Je harddisk staat constant te ratelen.

Ook de preftech en indexing service die standaard aanstaan zorgen voor een hoop geratel. Dat zou standaard uit moeten staan. Gelukkig is dat al het geval als je Windows op een SSD installeert.

En waarom zijn al die Microsoft Codecs sinds Windows 7 in het register gelocked? Je kan niet je eigen directshow codecs installeren zonder eerst ownership te nemen over de regkeys van die Microsoft codecs en die te deleten (Microsoft override altijd z'n eigen codecs in Media Player sinds Windows 7!)

Windows moet echt efficienter, praktischer en beter ontwikkeld worden. En al die onnodige bling bling poespas moet eruit.

Microsoft moet ook meer aandacht besteden aan de ervaren gebruikers en niet enkel aan de begnners. Ik vind dat Vista/Windows 7 teveel gericht is op beginners. Het configuratiescherm is standaard bijvoorbeeld erg slecht ingedeeld. Alles staat in catogorien en daardoor is er geen overzicht meer voor de eindgebruiker. Ook UAC en Windows Defender en Windows Firewall wat standaard aanstaat is gericht op de beginner. En dan Internet Explorer niet te vergeten met al z'n waarschuwingen en filters (wordt steeds erger).

Daarnaast vind ik het onderhand ook wel tijd voor een ECHTE modulaire opbouw van de componenten zodat je bij de installatie al kan aangeven welk onderdeel er wel of niet geinstalleerd moet worden. En dan niet die paar meest gebruikte Windows programma's, maar ook alle codecs en allerlei andere details die gericht zijn op de ervaren gebruiker!

En oja, bijna vergeten: De mapweergave (lijst, details, tegels etc.) in Windows Verkenner die steeds verloren gaat omdat er standaard maar 5000 mapconfiguraties opgeslagen worden in het register. Ook weer zo achterlijk ontworpen. Was er niemand op het idee gekomen om een optie te maken om voor alle mappen dezelfde weergave te gebruiken in plaats van alles individueel op te slaan in het register? Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die gewoon alle mappen op 'Details' willen hebben he 8)7

En als ze dan toch een x264 codec in Windows 7 erbij doen. Doe dan ook gelijk de mkv container inbouwen! En niet zeuren dat alle illegaal geripte films die container gebruiken.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Ik wil graag weten:

* Waarom we geen keuze krijgen tussen de klassieke interface of een hedendaagse layout, zowel bij Office als Windows 7.
Kleine moeite lijkt me om dit er in een aankomend service pack even in de doen want dit is echt ruk.

Dit is voor mij de reden om nogsteeds Office 2003 te begruiken (zolang het alfabet niet veranderd dan)

* Komt er nog een Service Pack 4 voor windows XP (net als bij Windows 2000), met belangrijke toevoegingen zoals support voor USB 3.0 etc etc..
XP blijft nogwel een tijdje (zeker in de netbook wereld) dus tussen nu en 2014 lijkt me dat wel aan te raden.

* Is het geen idee om ook een IE9 voor XP te maken.
Omdat ze IE9 niet supporten onder XP zijn ze dan niet bang "nogmeer" gebruikers te verliezen omdat de 2e keus dan snel voor FireFox ligt...?

* Waarom moet je op "start" klikken om Windows juist af te sluiten, dit vond ik altijd al een idioot iets...

* Waarom kan je in verkenner de CD/DVD drive-lade wel uitwerpen maar niet sluiten...?

* Waarom kan je de grootte van mappen niet standaard zichtbaar maken in een kolom in verkenner...?

* Waarom zit er standaard geen auto-refresh optie in IE...?

* Als er zoveel snelheids boost tweaks voor Windows zijn waarom wordt dit dan niet standaard out-of-the-box ingesteld...?

* Waarom kan je een map niet beveiligen met een wachtwoord...?

* Waarom kan je geen lijst printen van de inhoud van een map...?

* Waarom zijn de printopties zo beperkt, iets afdrukken op ware groote is onmogelijk...

* Waarom is er geen simpele mogelijkheid om dubbele bestanden op te sporen en in Office dubbele e-mails...?

* Waarom is er geen mogelijkheid om bestanden te sorteren...?

[ Voor 13% gewijzigd door crack_en_hack op 11-05-2010 01:59 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crack_en_hack schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:38:
* Waarom kan je in verkenner de CD/DVD drive-lade wel uitwerpen maar niet sluiten...?
En waarom is er geen optie om dit uit te zetten? Als ik per ongeluk op m'n D: klik dan knalt die DVD-RW lade tegen het deurtje van m'n kast aan. Ook weer zo lekker doordacht om dat standaard aan te zetten en geen optie te maken om dat uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Komt Microsoft ook met een totaal pakket zoals Azure/bpos/DDC voor het hosten in een eigen datacenter dat beheer technisch ideaal is. Bijvoorbeeld 1 grote private management cloud waarin meerdere public(klanten) afgeschermde clouds makkelijk kunnen worden geconfigureerd.

- Is Nederland wel klaar voor de Cloud gezien de beperkte glas dekking.
- Zal de samenwerking met Citrix er voor zorgen dat Citrix de "front-end" delivery zal gaan verzorgen voor de Cloud toekomst?

- Tijdens de hosting dagen in Duitsland is veel gesproken over Exchange 2010 multi-tenant. Er valt weinig tot geen informatie te vinden op internet. Wanneer en ik welke vorm komt deze beschikbaar.

- Gaan er meer producten multi-tenant worden?

- DDC heeft als opbouw alle System Center pakketten. Komt hier ook een totaal alles in een suite voor uit die de inrol van cloud klanten kan versnellen, dan doel ik niet op de uitrol van de machines, maar daadwerkelijk de configuratie, dus 1 front-end die alle producten kan gaan aansturen, uitrollen en configureren.

- Heeft Microsoft wel de intentie om Cloud hosters te voorzien van "cloud management tools", Of willen ze het liefst dat alle klanten in hun eigen datacenters komen. MMS2010 gaat toch voornamelijk over HUN cloud en op de achtergrond die van de hosters

-Overdrijft Microsoft niet een beetje met het op de markt brengen van Microsoft Intune? Hoe dicht willen ze bij de consument komen?

-Zal Microsoft Xenserver laten uitfaseren gezien het dezelfde hypervisor als Hyper-V is en Microsoft aandelen hier in heeft ?

- Is Microsoft doelbewust bezig om nieuwe geautomatiseerde producten enkel te laten werken op Hyper-V. Visual Studio 2010 icm labmanager kan bijvoorbeeld alleen automatische builds(aanmaken virtuele machine) laten draaien op Hyper-V en bijvoorbeeld niet op VMware.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 14:47
(wanneer?) zal MS zijn Linux support voor hyper-v uitbreiden zodat ook gratis en/of debian smaken ondersteund worden. Het slechte werken van Linux onder Hyper-V is bijvoorbeeld een barriere voor ons bedrijf om Hyper-V volle bak te implementeren (Fortune 500 bedrijf, ergens tussen plaats 300-400).

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 09:24
Is Microsoft ook van plan een geoptimaliseerd werkstation OS speciaal voor Virtuele desktops uit te brengen (dat dus alleen op virtuele servers draait zonder dat het allemaal 'overhead' onderdelen met zich meebrengt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
Bedankt voor het meedenken en het opstellen van je vragen. Bob Muglia is echter niet verantwoordelijk voor desktopgerelateerde zaken mbt Windows. Deze vragen zal ik hem dus ook niet stellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Wilbert de Vries op 11-05-2010 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 24-09 02:32
Wat biedt IIS méér dan Apache? Waarom zou ik voor servers uberhaupt willen overstappen op een Microsoft-product? En dan geen marketingpraatjes, dan kannie net zo goed geen antwoord geven :P

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
@_eXistenZ_:
is dat een vraag dan? ik ben fervent apache gebruiker hoor.. maar IIS is geen slecht product en een stuk eenvoudiger als je in .NET bezig bent. (of je moet met MONO gaan kloten...)
Je vraag is niet echt een issue denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Ik vraag mij af hoe ze de updates in de toekomst willen gaan doen. Regelmatig moeten wij onze Windows 2008 servers helemaal opnieuw opstarten vanwege een kleine update of een andere aanpassing. Dit is vervelend aangezien we die servers van 's morgens vroeg tot 's avonds laat gebruiken. Kleinere softwarebedrijven (zoals wij met 20 medewerkers) kunnen zich geen cloud-computing veroorloven en zijn dus volledig afhankelijk aparte servers in het netwerk.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gaat MS doen aan het verbeteren aan zijn compatibiliteit van Windows Servers en Unix/Linux servers? Zeker na de deal met o.a Red Hat had ik wel wat meer verwacht dat er ook wat ontwikkelingen die op dat vlak een voordeel kunnen opleveren.

En ik weet wel dat er een pakketje is genaamd "Windows services for Unix" maar veel doet het niet.

Wat denk MS over bij voorbeeld technieken zoals workload partitioning mbt Windows server 2008 of een latere versie? Een Hyper V VM moet altijd ingericht worden met een eigen OS. Niet altijd handig als je een applicatie wel in een productie omgeving wilt hebben maar tijdelijk afgescheiden van de rest zonder drastische ingrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Met de opkomst van virtualisatie is het gemeengoed om meerdere OS omgevingen te mixen, maar Microsoft is nog steeds gestandaardiseerd op NTFS.

Ik zou graag willen weten waarom Microsoft het bijvoorbeeld niet mogelijk maakt om in Server 2008 native andere filesystems te benutten, als is het maar om ze te mounten, en vice versa. Ik zou de filesystems van de Server graag vanaf een ander OS willen kunnen benaderen zonder performanceproblemen en al het gedoe daaromtrend - m.a.w. maak NTFS inzichtelijk voor OpenSource initatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Hoe zal de integratie van Azure met andere business server producten als Bizztalk, Sharepoint en Dynamics er uit gaan zien? Zullen we daar een duidelijke cloudverschuiving gaan zien, of blijft er een scenario denkbaar waarin dit soort oplossingen nog volledig lokaal draaien of in een hybrid modus (dus zowel lokaal als cloud)?

Daarnaast zou ik ook graag willen weten hoe MS de kosten hiervan inzichtelijk wilt gaan maken voor klanten. Azure komt nu nog heel vaag over qua kosten en er is een gebrek aan realistische businesscases met daarin realistische kostenplaatjes die als voorbeeld kunnen dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ook ik vraag me af of MS van plan is in toekomstige Server releases een Virtual Machine opzet te implementeren die ook Unix-based OS-en ondersteunt. Ergo, concurrentie met VMWare op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van Tweakers mag je toch verwachten dat ze zelf ook eerst een beetje nadenken...
* Waarom we geen keuze krijgen tussen de klassieke interface of een hedendaagse layout, zowel bij Office als Windows 7. Kleine moeite lijkt me om dit er in een aankomend service pack even in de doen want dit is echt ruk.
Zelfde reden waarom geen enkele fabrikant dat doet... Het vergt enorm veel extra werk, en levert alleen nadelen.
* Waarom moet je op "start" klikken om Windows juist af te sluiten, dit vond ik altijd al een idioot iets...
Dat is al twee generaties van Windows niet meer het geval...
* Waarom kan je de grootte van mappen niet standaard zichtbaar maken in een kolom in verkenner...?
Omdat dat geen standaard opvraagbare informatie van het filesysteem is... Merk je ook wanneer je de properties opvraagt van een map, dat duurt even wanneer er veel in staat.
* Als er zoveel snelheids boost tweaks voor Windows zijn waarom wordt dit dan niet standaard out-of-the-box ingesteld...?
Omdat 99.99% van die tweaks complete flauwekul zijn.
* Waarom kan je een map niet beveiligen met een wachtwoord...?
In NTFS zijn alle mappen standaard beveiligd met een password, namelijk datgene van je useraccount. Wil je dat iemand anders er niet bij kan, moet je gewoon even de rechten op de map aanpassen.
Bij FAT32 zit er geen beveiliging in het FS.
* Waarom kan je geen lijst printen van de inhoud van een map...?
Wat dacht je van "dir > lijst.txt" ?
* Waarom is er geen simpele mogelijkheid om dubbele bestanden op te sporen en in Office dubbele e-mails...?
Omdat zoiets niet simpel is...
* Waarom is er geen mogelijkheid om bestanden te sorteren...?
Druk eens op de kolom headers van je explorer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Misschien kan Wilbert de TS aanpassen met het nadrukkelijke verzoek alleen vragen te stellen die relevant zullen zijn, dus geen desktop-vragen. Het is geen vraag-maar-raak gast volgens mij.

Staat ook lekker professioneel om te vragen waarom er niet meer "snelheids-hacks" standaard in het OS zitten of vragen mbt de start-knop die al jaren geen start meer heet. Come on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Exorcist schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:55:
Misschien kan Wilbert de TS aanpassen met het nadrukkelijke verzoek alleen vragen te stellen die relevant zullen zijn, dus geen desktop-vragen. Het is geen vraag-maar-raak gast volgens mij.

Staat ook lekker professioneel om te vragen waarom er niet meer "snelheids-hacks" standaard in het OS zitten of vragen mbt de start-knop die al jaren geen start meer heet. Come on.
Misschien, maar dit zijn wel dingen waar de gemiddelde computer gebruiker tegenaan loopt...

Laten we er geen geheim van maken dat er veel mensen tegen die nieuwe layout zijn.

@T: AHBdV

Nadelen voor de eindgebruiker ja.
Die dingen zijn wel ZO simpel dat er alleemaal kleine freeware tooltjes voor zijn.

Mijn probleem is ook niet dat ik niet weet hoe het moet en of het kan of niet maar waarom dat dan niet standaard in Windows zit vind ik raar.
Het zijn basic dingen die er toch niet inzitten.

Als een ander het kan, kan MS het ook.

Als je die snelheids tweaks onzin vind dan ken jij XP zeker niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door crack_en_hack op 11-05-2010 13:05 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crack_en_hack schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:56:
[...]

Misschien, maar dit zijn wel dingen waar de gemiddelde computer gebruiker tegenaan loopt...
Maar je gaat zulke vragen toch niet stellen aan een eindverantwoordelijke voor totaal andere technieken. Het niveau van de vragen is sowieso al discutabel: "waarom afsluiten middels de startknop?". Kom op man :o :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:59:
[...]

Maar je gaat zulke vragen toch niet stellen aan een eindverantwoordelijke voor totaal andere technieken. Het niveau van de vragen is sowieso al discutabel: "waarom afsluiten middels de startknop?". Kom op man :o :P
Ok heb je gelijk in maar er staat ook "Wat wil jij weten van Microsoft?", nou dit dus!
Maar geeft toe, het is toch een krom iets, waar of niet?
Wilbert de Vries schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:33:
[...]

Bedankt voor het meedenken en het opstellen van je vragen. Bob Muglia is echter niet verantwoordelijk voor desktopgerelateerde zaken mbt Windows. Deze vragen zal ik hem dus ook niet stellen.
Jammer, misschien een idee om eens een date te scoren met iemand die wel verantwoordelijk is voor desktopgerelateerde zaken...?
Veel gebruikers zullen daar ook vragen voor hebben denk ik...

[ Voor 4% gewijzigd door crack_en_hack op 11-05-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Waarom er op windows geen mogelijkheid bestaat om een virtuele dvd/cd station aan te maken.
Waarom er geen standaard mailprogramma op windows zit.
Wat de plannen zijn voor windows 7

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 11:04
Ik denk dat de reden dat er geen standaard mailprogramma bij Windows zit zijn grondslag wel zal hebben in dat er wel standaard een browser wordt meegeleverd en dat daarmee al genoeg gedonder is.

En helemaal off-topic;
gambieter schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:51:
ik ben een groot fan van de Ribbon. Na een weekje aanklooien kan ik er nu veel sneller en beter mee uit de voeten dan met de oude interface. Sommige mensen moeten gewoon wat meer open staan voor nieuwe ideeën denk ik. Zelfde geldt een klein beetje voor het 'nieuwe' startmenu; ik gebruik dat nauwelijks nog. Gewoon Windows-knop rossen en typen; 99,9% van de tijd direct de juiste applicatie te pakken.

On-topic; ik ben erg benieuwd naar de plannen van Microsoft op het gebied van Cloud Computing en dan met name de combinatie met PHP ipv de .NET talen. Ik heb het idee dat ze wat dat betreft toch wel een flinke achterstand hebben op Amazon.

[ Voor 17% gewijzigd door wackmaniac op 11-05-2010 13:39 . Reden: quote toegevoegd ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nivida_intel schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:08:
Waarom er op windows geen mogelijkheid bestaat om een virtuele dvd/cd station aan te maken.
Waarom er geen standaard mailprogramma op windows zit.
Wat de plannen zijn voor windows 7
En alweer, dat zijn geen vragen waar de redactie van Tweakers wat aan heeft, de persoon die ze interviewen (zoas je in de TS kunt lezen) is niet verantwoordelijk voor Windows Client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

crack_en_hack schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:02:
Ok heb je gelijk in maar er staat ook "Wat wil jij weten van Microsoft?", nou dit dus!
Maar geeft toe, het is toch een krom iets, waar of niet?
Euh nee, maar het is ook al lang beantwoord door iemand van Microsoft:
So why is "Shut down" on the Start menu?

When we asked people to shut down their computers, they clicked the Start button.

Because, after all, when you want to shut down, you have to start somewhere.

(Besides, if we also had a "Shut down" button next to the Start button, everybody would be demanding that we get rid of it to save valuable screen real estate.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:22:
Ook ik vraag me af of MS van plan is in toekomstige Server releases een Virtual Machine opzet te implementeren die ook Unix-based OS-en ondersteunt. Ergo, concurrentie met VMWare op dat vlak.
Wat bedoel je hiermee? Bedoel je ondersteuning van x86 en x86_64 versies van Linux en Unix OSen?
Of ook andere architecturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:56:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Bedoel je ondersteuning van x86 en x86_64 versies van Linux en Unix OSen?
Of ook andere architecturen?
Nee, niet zozeer andere architecturen, maar meer de native ondersteuning om verder te kijken dan de MS-neus met betrekking tot virtualisatie. Dus de meest bekende distributies naast de Windows-versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:13:
[...]

Nee, niet zozeer andere architecturen, maar meer de native ondersteuning om verder te kijken dan de MS-neus met betrekking tot virtualisatie. Dus de meest bekende distributies naast de Windows-versies.
Op dit moment worden de volgende linux distributies ondersteund:
SUSE Linux Enterprise Server 10 with Service Pack 1 (x86 Edition or x64 Edition)

SUSE Linux Enterprise Server 10 with Service Pack 2 (x86 Edition or x64 Edition)

SUSE Linux Enterprise Server 11 (x86 Edition or x64 Edition)

Red Hat Enterprise Linux (RHEL) 5.2, 5.3 and 5.4 (x86 Edition or x64 Edition)
Van http://www.microsoft.com/...v-supported-guest-os.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

^, ja, mijns inziens toch aardig beperkt. Ik zou minstens evenveel keus willen zien als in VMWare, en als MS enigszins wilt concurreren met hen, zal er toch wat meer ondersteuning moeten zijn. Bij Suse en RedHat stopt de wereld niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:35
Vragen die ik heb :

Licenties :

- Gaan er nog meer aangepaste licentiemodellen volgen voor virtualisatie? Momenteel is het een soep, met de enterprise en andere versies. Ga je virtual server licenties los kunnen kopen zonder een base licentie?
- Gaat MS eindelijk dan ook eens erkennen dat in Belgie/Nederland de markt bestaat uit kmo's onder de 100 man? En dat het voor hen heel moeilijk begint te worden om mee te volgen in hun politiek. Of het zijn allemaal OEM licenties of Open Value's , maar dan beginnen de meeste bedrijfleiders af te haken.

HyperV :

- Hoe zien zij de race voor het gratis weggeven van feautures. Voor ons is dat niet gemakklijk als ineens blijkt dat die betalende feautures gratis zijn geworden

Exchange :
- Waarom is de integratie van Sharepoint op de achtergrond geschoven?

Server :
- Heeft de overschakeling van 64Bit only geen problemen gegeven met klanten die nog 32bit programma's hebben. Hoe gaan we dat in de toekomst oplossen als er geen downgrade meer mogelijk is in OEM ( Behlave een OValue te nemen natuurlijk )

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Exorcist schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:23:
^, ja, mijns inziens toch aardig beperkt. Ik zou minstens evenveel keus willen zien als in VMWare, en als MS enigszins wilt concurreren met hen, zal er toch wat meer ondersteuning moeten zijn. Bij Suse en RedHat stopt de wereld niet ;)
zover ik weet had linux pas HyperV tools in de kernel ingebakken, en met een Legacy network adapter kom je best ver :) en komen een paar hacks aan te pas maar het kan met gemak voor bijvoorbeeld CentOS/Fedora of voor Debian Het is opensource hé je mag er zelf wat aan doen ;)

Mits je het goed test (stabiliteit en veiligheid) kan het best goed draaien op HyperV (al dan niet in een thuis situatie draai ik Fedora) en SCVMM kan hem ook gewoon moven :) (ook zonder hyperV tools)
Echter je mist wel de Microsoft Approved support, maar weet dan niet of het voor de host geldt of voor de virtuele server ansich :)

nieuws: Microsoft doneert Hyper V-drivers aan Linux-kernel

nieuws: Verse Linux-kernel biedt grafische versnelling voor Radeon-kaarten
Ten slotte hebben de kernelontwikkelaars ook Microsofts Hyper-V drivers in de kernelcode verwerkt.
Wat over 2.6.32 gaat :)

[ Voor 18% gewijzigd door LuckY op 11-05-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Exorcist schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:23:
Razwer schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:21:
(wanneer?) zal MS zijn Linux support voor hyper-v uitbreiden zodat ook gratis en/of debian smaken ondersteund worden. Het slechte werken van Linux onder Hyper-V is bijvoorbeeld een barriere voor ons bedrijf om Hyper-V volle bak te implementeren (Fortune 500 bedrijf, ergens tussen plaats 300-400).
spuit 11
LuckY schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:28:
[...]

zover ik weet had linux pas HyperV tools in de kernel ingebakken, en met een Legacy network adapter kom je best ver :) en komen een paar hacks aan te pas maar het kan met gemak voor bijvoorbeeld CentOS/Fedora of voor Debian Het is opensource hé je mag er zelf wat aan doen ;)

Mits je het goed test (stabiliteit en veiligheid) kan het best goed draaien op HyperV (al dan niet in een thuis situatie draai ik Fedora) en SCVMM kan hem ook gewoon moven :) (ook zonder hyperV tools)
Echter je mist wel de Microsoft Approved support, maar weet dan niet of het voor de host geldt of voor de virtuele server ansich :)

nieuws: Microsoft doneert Hyper V-drivers aan Linux-kernel

nieuws: Verse Linux-kernel biedt grafische versnelling voor Radeon-kaarten

[...]
Wat over 2.6.32 gaat :)
totdat je backups gaat draaien... dan zet hij de bak in een saved state, en bij het resumen krijg je ineens 100% cpu usage en moet je de bak hard killen en weer opstarten om hem werkend te krijgen. ook als je modprobe doet op de hyper-v drivers die in de kernel zitten ingebakken krijg je gekke bug regels over je beeld heen. Die kernel ingebakken drivers zijn verre van stabiel en kun je vergeten in een Enterprise omgeving. Vmware loopt daar mijlenver op voor. Vandaar de vraag om uitbreiding van de support.
Het feit dat iets werk, betekent niet dat het goed werkt.

[ Voor 54% gewijzigd door Razwer op 11-05-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien handig als de TS een opsomming gaat maken van de vragen die concreet en "approved" zijn. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Over Azure:
  • Kan Microsoft garanderen dat data in Nederland onder Nederlands recht blijft?
  • Is Azure geaudit voor de veiligheid van de data in de cloud? Is bijvoorbeeld PCI level 1 mogelijk?
  • Komen er alternatieve verhoudingen tussen cpu/geheugen/schijftruimte, bijvoorbeeld 'high-cpu instances'?
  • Hoe makkelijk is het om de juiste hoeveelheid instances dynamisch te bepalen? Is het altijd mogelijk om een extra instance te krijgen?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Zal er in toekomstige versies van App-V meer flexibiliteit komen mbt toegang tot data in de sequence (dus niet de delta file) vanuit het operating system (in plaats van alleen andersom, zoals het nu is)?
Wat zijn de globale plannen met de toekomst van applicatie virtualisatie, zitten er innovatieve nieuwe features aan te komen?
Wat is de reden dat Citrix zelf Terminal Server 2008 aan het promoten is (zonder de citrix laag!) op diverse presentaties, zit er een nauw samenwerkingsverband aan te komen / is dat al gesloten?
Zo ja, wat is de rol van Citrix in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

Saven

Administrator

Wanneer komen er weer Technet trials ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:35
Of er nog WinFS komt?
Komt er nog een sbs2008r2 of andere Small Business Product met Exchange 2010? met evt release datums

Wat de nieuwe plannen zijn voor toekomst versies van Windows, Exchange, Sharepoint, Hyper-V? (nieuwe functies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is Microsoft van plan om klanten de cloud in te krijgen? En wil MS de klanten in hun eigen cloud of die van resellers/leveranciers?

Microsoft verkoopt nu hun producten via resellers/partners. Worden deze niet gepasseerd op het moment dat MS de klant naar zich toe haalt ipv een product naar de klant brengt, wat wordt de rol van deze resellers en partners bij cloud computing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat je een start maakt met het afsluiten van Windows.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Wanneer komen de ARM versies van Microsoft server producten op de markt? Ref: http://www.eetimes.com/224400808

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Hoe is het gesteld met Midori, en als wat gaat zoals het er nu uit ziet op de markt worden gebracht? Volwaardig OS? Gevirtualiseerd deels OS? Een gevirtualiseerde abstractielaag?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:34
Ik vraag me af waarom Microsoft 3 verschillende diensten aanbiedt voor cloud storage en synchronisatie: SkyDrive. Live Sync en Mesh. Deze hebben veel overlappende features en dit creëert alleen verwarring en frustratie. Waarom kunnen deze niet worden samengebracht in 1 service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vwb dat laatste: Live Mesh is dan ook nog steeds een Beta service ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En er is reeds aangekondigd dat dit alles bij de volgende versie wordt samengevoegd tot een enkel programma :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
Ondertussen heb ik vanochtend - bijna op de seconde af - 45 minuten lang met Bob Muglia kunnen praten over van alles en nog wat. De verkregen informatie zal volgende week in een - hopelijk - leesbaar artikel worden gegoten. Dank voor alle input, dat maakte dat het gesprek net wat meer te bieden had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramboos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 23:38
Ben benieuwd naar het artikel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilbert de Vries schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:49:
Ondertussen heb ik vanochtend - bijna op de seconde af - 45 minuten lang met Bob Muglia kunnen praten over van alles en nog wat. De verkregen informatie zal volgende week in een - hopelijk - leesbaar artikel worden gegoten. Dank voor alle input, dat maakte dat het gesprek net wat meer te bieden had.
Hoe ben je eigenlijk met hem in contact gekomen? Gewoon gebeld en gevraagd om een interview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:17:
[...]

Hoe ben je eigenlijk met hem in contact gekomen? Gewoon gebeld en gevraagd om een interview?
Dat werkt andersom :) Muglia moest voor zaken in Nederland zijn en Microsoft nodigt dan enkele journalisten uit. Voor zover mij bekend was ik vandaag de enige die een interview had.

Heb wel vernomen dat speciaal voor de komst van Muglia en ons interview vandaag het Microsoft-kantoor is bemand met catering en receptie etc. Was eigenlijk een dag dat het kantoor dicht zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zou graag willen weten hoe op de opvolger van Windows Server 2008 eruit komt te zien, wat mogen we daarvan verwachten, en wat zijn de plannen?

n.v.m een paar dagen te laat met mijn vraag ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 14-05-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
Ik ben druk bezig met het uitwerken van het gesprek om de relevante delen in een achtergrondartikel te verwerken. Dit duurt helaas was langer dan gedacht omdat ook andere zaken mijn aandacht vragen. Ik had gehoopt vandaag klaar te zijn, maar dat is niet gelukt. In verband met een korte vakantie ga ik hier begin juni mee verder, waarna het artikel zo snel als mogelijk zal worden gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
Even een kleine update: het artikel zal ergens de eerste twee weken van juli worden gepubliceerd. Het artikel zal onderdeel uitmaken van een kleine reeks artikelen over cloud computing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Ok, ik ben benieuwd :).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Wilbert de Vries schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:07:
Ik ben druk bezig met het uitwerken van het gesprek om de relevante delen in een achtergrondartikel te verwerken. Dit duurt helaas was langer dan gedacht omdat ook andere zaken mijn aandacht vragen. Ik had gehoopt vandaag klaar te zijn, maar dat is niet gelukt. In verband met een korte vakantie ga ik hier begin juni mee verder, waarna het artikel zo snel als mogelijk zal worden gepubliceerd.
holy cr*p was alweer vergeten dat je dit zou schrijven zo lang is het geleden... je neemt wel je tijd heh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
heb ik niet goed gekeken en is het artikel al geplaatst? Of is dit zo'n project van "ja ja komt wel, komt wel" en komt later op de "vapourware" lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:18

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Het staat in de carousel, deel 1 en deel 2 :)

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Laatst online: 24-09 06:32
Waarom is alleen virtualisatie noodzakelijk voor cloud computing en niet andere vormen van middleware / web services / etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
mjah had die wel al gezien, kan alleen weinig link leggen tot dit topic en die artikelen. Ik hoopte op meer inhoud qua gestelde vragen van de users hier. Maargoed ik wacht met spanning af op nieuwe artikelen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
Razwer schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 10:46:
[...]

holy cr*p was alweer vergeten dat je dit zou schrijven zo lang is het geleden... je neemt wel je tijd heh...
Razwer schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:21:
heb ik niet goed gekeken en is het artikel al geplaatst? Of is dit zo'n project van "ja ja komt wel, komt wel" en komt later op de "vapourware" lijst?
Het artikel gaat volgende week online. Ik heb 'm even vast gehouden zodat ie in de lopende serie mee kon. In verband met de leesbaarheid komen niet alle gestelde vragen aan bod, vrees ik. We kijken of we een of meerdere aparte artikelen over veel genoemde onderwerpen kunnen produceren, om de vragen die leven alsnog te beantwoorden - maar dan wat uitgebreider.

[ Voor 15% gewijzigd door Wilbert de Vries op 16-07-2010 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vond het wel grappig om je interview met Bob Muglia in Technet Magazine NL terug te vinden trouwens ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 19:18
Eventueel kan je de rauwe antwoorden die niet in een artikel komen ook hier plaatsen... :D

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
Onder het mom van beter laat dan nooit: het artikel is vandaag gepubliceerd. reviews: Microsoft: wij zijn klaar voor de cloud-evolutie Lang niet alle vragen konden worden gesteld en niet alle antwoorden lieten zich even makkelijk in het artikel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Ik heb het artikel doorgelezengebladerd, maar het is niet wat ik er van had verwacht.
Het is meer een algemeen verhaaltje geworden waar ook andere producenten hun naam onder hadden kunnen zetten.

Overigens is met het artikel zelf niets mis mee, maar ik had wel verwacht (vooral voor Tweakers.net) dat men op diverse punten er dieper op in zouden gaan....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Onbekend schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:13:
Ik heb het artikel doorgelezengebladerd, maar het is niet wat ik er van had verwacht.
Het is meer een algemeen verhaaltje geworden waar ook andere producenten hun naam onder hadden kunnen zetten.

Overigens is met het artikel zelf niets mis mee, maar ik had wel verwacht (vooral voor Tweakers.net) dat men op diverse punten er dieper op in zouden gaan....
mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Indeed, het is toch meer geplanned als een soort "in de stroom van nieuwe MS aankondigingen" meegaand artikel. Over niet echt iets nieuws. Ik krijg dan toch een klein beetje het gevoel dat je lekker wordt gemaakt voor de rest wat er op de site wordt gepresenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
Onbekend schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:13:

Het doel van het artikel was ook anders. Het had veel inhoudelijker moeten zijn dan het nu is, waarbij inderdaad met name de technische kant aan de orde zou komen. Hoewel Muglia van veel zaken verstand heeft, is tijdens het gesprek echter gebleken dat er uit zijn mond geen diep-technische antwoorden komen. Zoals ik ergens al in de reacties heb gemeld, is het ons streven om de roep om informatie die er leeft niet onbeantwoord te laten. We gaan dus kijken over welke onderwerpen we op korte termijn wél dieper op de materie kunnen ingaan. Hierbij valt te denken aan een vergelijking tussen diverse hypervisors, of andere onderwerpen.

Hoewel ik zeker niet ontevreden ben met het resultaat van het artikel, is het inderdaad (heel) wat algemener geworden dan ik vooraf had gewild. Niet alleen was er wat weinig echt technische informatie om mee vooruit te kunnen, ook bleek gaandeweg dat het artikel aanzienlijk minder 'breed' zou zijn geworden als er één of twee onderwerpen zouden worden aangestipt. Dat is een lering voor toekomstige artikelen van dit kaliber: veel (technische) informatie over slechts één of twee onderwerpen.

De redactie zal op basis van de aanmeldingen voor het Pro-panel kijken welke onderwerpen zich goed lenen voor een artikel en hiervoor input verzamelen via het Pro-panel. Met die feedback zullen we vervolgens een redacteur op pad sturen.
Pagina: 1