gambieter schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:51:
Gaat Microsoft gebruikers van Office en andere programma's de kans geven de interface zelf te kiezen? Het verplichte gebruik van de ribbon in Office maakt versie 2007 een ramp voor ervaren Office users zoals ik, die liever de oude interface blijven gebruiken.
Inderdaad, de oude menu interface werkt veel sneller. Microsoft moet niet alleen kijken of het er mooier uitziet maar ook of het sneller werkt!! Hetzelfde geld voor het Start Menu in Windows 7. Dat kan niet meer op Klassiek gezet worden terwijl dat veel overzichterlijker/helderder was en dus veel sneller werkte. Nu moet ik steeds op 'Alle programmas' klikken en door een klein frot menu van onder naar boven scrollen en zelf de boel uitklikken.
Tevens zijn de preview/thumbnails een ramp van dingen die openstaan op de taakbalk. Als ik ergens onder in een venster moet zijn zit er weer zo'n irritante preview window voor omdat ik per ongeluk op de taakbalk kom.
Veel veranderingen van XP naar Vista/Windows 7 zijn echt geen vooruitgang en is meer voor de bling bling factor. Goed is goed op een gegeven moment. Het menu system van de oude office versies en het klassieke startmenu van XP was gewoon goed ingedeeld en efficient. Daar moest niks meer aan omgegooid worden.
Ook die libraries in Windows Verkenner zijn een ramp. Die kunnen niet omgaan met grote collectie Media files omdat ze constant maar alles opnieuw blijven indexeren bij elke file die je toevoegt. Echt slecht ontworpen en totaal niet efficient. Je harddisk staat constant te ratelen.
Ook de preftech en indexing service die standaard aanstaan zorgen voor een hoop geratel. Dat zou standaard uit moeten staan. Gelukkig is dat al het geval als je Windows op een SSD installeert.
En waarom zijn al die Microsoft Codecs sinds Windows 7 in het register gelocked? Je kan niet je eigen directshow codecs installeren zonder eerst ownership te nemen over de regkeys van die Microsoft codecs en die te deleten (Microsoft override altijd z'n eigen codecs in Media Player sinds Windows 7!)
Windows moet echt efficienter, praktischer en beter ontwikkeld worden. En al die onnodige bling bling poespas moet eruit.
Microsoft moet ook meer aandacht besteden aan de ervaren gebruikers en niet enkel aan de begnners. Ik vind dat Vista/Windows 7 teveel gericht is op beginners. Het configuratiescherm is standaard bijvoorbeeld erg slecht ingedeeld. Alles staat in catogorien en daardoor is er geen overzicht meer voor de eindgebruiker. Ook UAC en Windows Defender en Windows Firewall wat standaard aanstaat is gericht op de beginner. En dan Internet Explorer niet te vergeten met al z'n waarschuwingen en filters (wordt steeds erger).
Daarnaast vind ik het onderhand ook wel tijd voor een ECHTE modulaire opbouw van de componenten zodat je bij de installatie al kan aangeven welk onderdeel er wel of niet geinstalleerd moet worden. En dan niet die paar meest gebruikte Windows programma's, maar ook alle codecs en allerlei andere details die gericht zijn op de ervaren gebruiker!
En oja, bijna vergeten: De mapweergave (lijst, details, tegels etc.) in Windows Verkenner die steeds verloren gaat omdat er standaard maar 5000 mapconfiguraties opgeslagen worden in het register. Ook weer zo achterlijk ontworpen. Was er niemand op het idee gekomen om een optie te maken om voor alle mappen dezelfde weergave te gebruiken in plaats van alles individueel op te slaan in het register? Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die gewoon alle mappen op 'Details' willen hebben he
En als ze dan toch een x264 codec in Windows 7 erbij doen. Doe dan ook gelijk de mkv container inbouwen! En niet zeuren dat alle illegaal geripte films die container gebruiken.
[
Voor 43% gewijzigd door
Verwijderd op 10-05-2010 22:25
]