De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.063 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:40:
M'n papa heeft me afgezet, m'n moeder wilde vandaag heel de dag de muziek hard, dus ik had zoiets van, mjah ik ga wel gewoon naar kantoor :)
Anyhow, ik betrap me er de laatste tijd toch wel met enige regelmaat op dat ik té moeilijk denk, vervolgens bouw ik een vage constructie, kijk er de volgende dag weer naar en denk dan... Waarom zo moeilijk doen...
Hebben jullie daar ook wel eens last van?
Niet meer. :P

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 12:35
Matis schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:42:
[...]

Ja, meestal betrap ik me dinsdag op het feit, dat de *verbeteringen* van gisteren (maandags dus) op de code van vrijdag, toch wel wat beter kon en soms zelfs helemaal geen verbetering is :/
Helemaal mee eens, op maandag of vrijdag werken is absoluut niet productief.

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:14

Matis

Rubber Rocket

Fiander schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:08:
Helemaal mee eens, op maandag of vrijdag werken is absoluut niet productief.
* Matis pleit voor lang weekend :Y)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:30
Haha, dan verschuif je het probleem mooi naar de dinsdag en donderdag. Hoewel ik het geen slecht idee vind hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:01
Waar ik tegenwoordig een hekel begin aan te krijgen is de constante stroom van vragen. Om die reden ben ik ook gestopt om nog online op MSN te komen, tenzij ik echt iets moet zeggen tegen vrienden, maar op zich is MSN zelfs daarvoor niet nodig (gewoon Steam chat gebruiken). Zelfs de simpelste zaken komen ze vragen. Oké, ik kan begrijpen dat sommige mensen pas beginnen, maar toch.

Vandaag weer hetzelfde liedje. Een van mijn beste vrienden studeert "Multimedia en communicatietechnologie" (in België). Ze leren daar voornamelijk voor het web te programmeren. Nu kregen ze net voor de kerstvakantie een opdracht van een leerkracht, "zorg dat gegevens (XML of JSON) opgehaald worden en getoond worden op een pagina". Dat was het enige van info dat ze kregen, oké, misschien niet geheel duidelijk, maar toch. Oja, het vak in kwestie was "webtechnieken - JavaScript (jQuery)". Nu verbaasde me het toch wat voor maffe stoten ze daar uit halen. Blijkbaar dacht mijn vriend dat je een XML document rechtstreeks in je (X)HTML kon oproepen (XSL-transformaties mochten niet). Mijn advies aan de persoon in kwestie was dan ook gewoon een link naar de jQuery documentatie en de tip "ajax" en "xml". Verder mocht hij het zelf uitzoeken.

Het verbaasd me dus hoe weinig inspiratie mensen kunnen hebben om een oplossing te vinden. Oké, ik ben op de hoogte van heel veel (web)technieken, maar dat maakt niet zo veel uit in mijn ogen. Het belangrijkste is dat je oplossingen moet kunnen analyseren, wat ik vaak mis bij véél personen.

Tot zo ver mijn frustratie en nu kan ik opgelucht weer verder studeren (Systeemanalyse en systeemontwerp) daar ik in januari examens heb :-) (Belgisch hoger onderwijs ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 12:35
Tja, je zou vergaderingen naar maandag en vrijdag kunnen schuiven, zolang je maar niet aan de code zit lijkt mij ?

hoewel maandag en vrijdag vrij wel erg lekker klinkt.
en omdat je het probleem dan naar dinsdag en donderdag schuift, deze twee meteen ook maar, houden we woensdag over om vergaderingen te plannen. zodat niemand meer brakke code dankzei het weekend schrijft.

Hhmmm.... bovenstaande probleem aan mijn manager voorgelegd, en hij was zich inderdaad ook bewust van het maandag/vrijdag probleem, echter stelde hij voor om het weekend dan maar te annuleren :|

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:40:
M'n papa heeft me afgezet, m'n moeder wilde vandaag heel de dag de muziek hard, dus ik had zoiets van, mjah ik ga wel gewoon naar kantoor :)
Ik snapte je verhaal niet helemaal tot ik er aan dacht dat er uiteraard meerdere definities zijn van "afzetten". Tijd voor een extra koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:19
Arghhh zo irritant als je zo ontzettend gepusht wordt, vind het niet gek dat sommige code eruit ziet als mislukte spaghetti.... en dan ook nog eens op maandag waarbij ik al half m'n leven heb gewaagd om op het werk te komen :P

Edit: en dan ook nog die verschrikkelijke kerst graphic op dit forum 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door dvdheiden op 21-12-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eeh... Een kringeltje en een sneeuwpop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Laatst online: 07:58
Maandagen ben ik juist productief, het wordt langzaam steeds minder in de week. Met als dieptepunt vanaf 1 uur vrijdagmiddag. We beginnen maandags met weekmeeting en veel koffie, misschien helpt dat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Bah, vanochtend de senseo geprobeerd met een zakje goedkoop melkschuim, niet te zuipen. Kan ook zijn dat de pads oud / verrot waren, of het apparaat zelf - ik drink thuis nooit koffie.

Vandaag lekker dagje thuis gewerkt (voor het eerst), viel me genoeg mee met wat ik nog af kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh, de ketel in dit oude pand is kaduuk! Het begint hier inmiddels ook redelijk af te koelen, want het is ook nog eens slecht geïsoleerd... Misschien morgen toch écht maar thuis werken, dit gaat nergens over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:40:
Argh, de ketel in dit oude pand is kaduuk! Het begint hier inmiddels ook redelijk af te koelen, want het is ook nog eens slecht geïsoleerd... Misschien morgen toch écht maar thuis werken, dit gaat nergens over...
*DLStorm loopt naar ctor en bied hem een bakje warme koffie aan.

Wie houdt er trouwens van choco-coffee? Vindt het zelf wel lekker, echte koffie is voor mij namelijk niet te zuipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank :+ Gelukkig was het euvel van korte duur en was het toen ik vanmorgen aankwam loeiheet (ik was vergeten de verwarming weer lager te zetten toen ik het pand afsloot :o ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

DLStorm schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:03:
*DLStorm loopt naar ctor en bied hem een bakje warme koffie aan.

Wie houdt er trouwens van choco-coffee? Vindt het zelf wel lekker, echte koffie is voor mij namelijk niet te zuipen.
Kijk eens naar het /me commando ;)
Overzicht van UBB-codes #tag_me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
* BinaryRun kijkt naar het /me commando ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo aan het eind van de dag, begint het me steeds duidelijker te worden...
Ja, ik heb het naar m'n zin, nee, ik wil niet professioneel blijven programmeren.
Ik zie er, ondanks dat ik het an-sich leuk vind, steeds minder brood in. Ik had gehoopt dat m'n nieuwe baan dat zou veranderen en ook al zit ik er pas een paar maandjes, het is niet zo.
In september hoogstwaarschijnlijk back to school (de financiën laten het zoals het er nu naar uitziet toe). Op je 26ste voor de 2de keer 1stejaars *O* :X . Te weten: http://www.uu.nl/NL/Informatie/bachelor/ki/Pages/study.aspx met als uiteindelijke doel:
http://www.umcutrecht.nl/...Clinical-Neuroscience.htm

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:07:
Zo aan het eind van de dag, begint het me steeds duidelijker te worden...
Ja, ik heb het naar m'n zin, nee, ik wil niet professioneel blijven programmeren.
Ik zie er, ondanks dat ik het an-sich leuk vind, steeds minder brood in. Ik had gehoopt dat m'n nieuwe baan dat zou veranderen en ook al zit ik er pas een paar maandjes, het is niet zo.
In september hoogstwaarschijnlijk back to school (de financiën laten het zoals het er nu naar uitziet toe). Op je 26ste voor de 2de keer 1stejaars *O* :X . Te weten: http://www.uu.nl/NL/Informatie/bachelor/ki/Pages/study.aspx met als uiteindelijke doel:
http://www.umcutrecht.nl/...Clinical-Neuroscience.htm
Maar wat wil je erna? Ik bedoel, KI en Neuroscience klinken misschien wel leuk en uitdagen atm, maar wat kun / wil je ermee?
Geheel NoFI trouwens, het kan als flame vertaald worden, maar dat is zeker niet mijn intentie

[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 22-12-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:25:
[...]

Maar wat wil je erna? Ik bedoel, KI en Neuroscience klinken misschien wel leuk en uitdagen atm, maar wat kun / wil je ermee?
Geheel NoFI trouwens, het kan als flame vertaald worden, maar dat is zeker niet mijn intentie
None taken ;) Ik zie mezelf toch eigenlijk meer de onderzoekende of onderwijzende kant op gaan. Zeker meer betrokkenheid met mensen. Ook schept kantoorwerk, mij, weinig voldoening. Het is leuk, het is gezellig, maar het is het gewoon n'et niet.
De werking van het menselijk brein fascineert me, maar de psychologische kant zie ik niet zitten. Er valt nog ontzettend veel te ontdekken op het gebied van legio hersen-aantastende aandoeningen en ziekten, van ADHD tot Alzheimer en eerlijk gezegd trekt dat me eigenlijk meer.
Beetje zuur om er nu achter te komen, maar ik woon nog thuis en geld is geen probleem, dus waarom niet op z'n minst proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Duidelijk :)

Hopelijk vind je meer uitdaging in je nieuwe opleiding :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:40:
De werking van het menselijk brein fascineert me, maar de psychologische kant zie ik niet zitten.
Dan moet je volgens mij juist geen KI gaan doen in Utrecht. Toen ik op de HvU zat had ik een klasgenoot die een jaar dat had gedaan en er juist mee was gestopt omdat het veel te psychologisch was.

.edit: overigens, als ik de reacties van je een beetje goed heb onthouden over je huidige baan heb ik wel het idee dat je gewoon maar een beetje wordt ingezet als manusje-van-alles. Dan zit je weer in VBA te prutsen, daarna weer wat anders, etc. Wellicht is het ook niet gek om gewoon eens om je heen te kijken voor een leukere baan. Natuurlijk, de huidige tijd is daar niet ideaal voor, maar je moet bij jezelf op z'n minst even te raden gaan (wellicht heb je dat al gedaan overigens, in dat geval negeer deze post) of je het programmeerwerk an sich niet ziet zitten of dat je huidige baan gewoon suf is :)

[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 22-12-2009 21:10 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:40:
De werking van het menselijk brein fascineert me, maar de psychologische kant zie ik niet zitten. Er valt nog ontzettend veel te ontdekken op het gebied van legio hersen-aantastende aandoeningen en ziekten, van ADHD tot Alzheimer en eerlijk gezegd trekt dat me eigenlijk meer.
Een vriend van mij heeft KI in Utrecht gedaan en ik heb een paar KI-vakken gevolgd. Het is een mix van het volgende:

• Informatica (vakken als Imperatief Programmeren, Logisch Programmeren, Datastructuren)
• Filosofie, logica (wetenschapsfilosofie, wat is kennis, etc.)
• Taal (Semantiek, verwerken van taal, etc.)
• Psychologie/cognitiewetenschap

Als ik je goed begrijp wil je meer op het menselijk brein, ziektes, etc. ingaan. Is KI dan niet te abstract? Veel KI'ers gaan nl. onderzoek doen of werken in de software wereld. En dat laatste wil je juist niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door user109731 op 22-12-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
JanDM schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:18:
[...]

Een vriend van mij heeft KI in Utrecht gedaan en ik heb een paar KI-vakken gevolgd. Het is een mix van het volgende:

• Informatica (vakken als Imperatief Programmeren, Logisch Programmeren, Datastructuren)
• Filosofie, logica (wetenschapsfilosofie, wat is kennis, etc.)
• Taal (Semantiek, verwerken van taal, etc.)
• Psychologie/cognitiewetenschap

Als ik je goed begrijp wil je meer op het menselijk brein, ziektes, etc. ingaan. Is KI dan niet te abstract? Veel KI'ers gaan nl. onderzoek doen of werken in de software wereld. En dat laatste wil je juist niet :)
Dat en:

Ik doe informatica, maar dan heb je een flexibele bachelor met KI hier in grongingen, en KI is gewoon robots! Veel vakken over psychologie en congitie, maar elke keer kom je uit op "dus hoe zouden we een robot/computer ... kunnen laten doen als we zien dat mensen het zo doen".

Ook veel dingen over hoe computers beter met mensne kunnen omgaan (interfaces, hoe mensen naar dingen kijken). Natuurlijk kan dit veel verschillen poer school, maarja het heet wel "Kunstmatige Intelligentie" niet "Neurowetenschappen" :). Sorry dat als ik je nu een beetje van stuk breng. Het is wel erg goed om weer te gaan studeren, goed dat je dat weer durft op te pakken, dat vind ik echt sterk van je!! En KI is gewoon een leuek studie.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben juist expres hiernaartoe gegaan, om wat meer afwisseling te hebben. M'n vorige werkgever was een grote multinational (5k mensen ongeveer) en daar werd ik in zo'n klein hokje gestopt, niet tof.
Moeizaam project, veel bureaucratie et cetera.
Hier vind ik het werk leuker, meer kleine projectjes (maar ook een aantal grotere), directer contact met klanten, mag echt m'n eigen weg bepalen, word goed begeleid als dat nodig is. Wat dat betreft vind ik het leuk, maar er begint gewoon steeds meer iets te leven van... Dit is het gewoon niet... Wil ik hier mijn brood eigenlijk wel mee blijven verdienen. Programmeren vind ik leuk, maar meer als 'erbij' (zonder denigrerend over te willen komen).
Ik heb me de laatste weken aardig verdiept in het curriculum, tot aan het aanschaffen van enkele van de boeken toe (ik lees graag, dus het is op z'n minst interessant). In combinatie met de juiste minor is de doorstroom naar zo'n master geen probleem, het is een track dat gewoon aansluit op de bachelor. Uiteraard moet er nog een gesprek komen met de/een studieadviseur.

Groningen is ook nog in de race, de stad trekt me meer en het traject is vrijwel gelijk, hoewel daar de nadruk iets meer lijkt te liggen op robotica en in Utrecht, inderdaad, meer op het psychologische aspect.
Hoewel Groningen betekent op kamers gaan, maar
a) ik heb geen zin in een studentenhuis;
b) voor €550 (incl. internet, gas, licht en water) heb ik hier ~60m² met eigen badkamerdouche, keuken en studiekamer;
c) hoef ik hier niet weg, want dat wil ik eigenlijk liever niet op het moment.

Ik heb er al aardig wat denk en zoekwerk ingestoken, maar het blijft natuurlijk een vrij ingrijpende keuze, hopelijk kan ik hier part-time wat blijven doen, maar het gaat natuurlijk wel gevoeld worden in de portemonnee.
Misschien moet ik m'n vrijwilligerswerk opgeven en in de weekenden betaalde bardiensten gaan draaien, ik zie het wel. Ik zal m'n uitgavenpatroon (dure kleding, veel uitgaan et cetera) in ieder geval aanzienlijk moeten herzien :+

Maar wat belangrijker is, ik heb er al een poosje mee in m'n hoofd gezeten (ook al voor ik hier kwam werken) en het 'voelt' goed (aan de andere kant, informatica voelde ook goed :+). De komende tijd de begroting eens haarfijn uitwerken.
"Neurowetenschappen" . Sorry dat als ik je nu een beetje van stuk breng.
Nah, ik heb ook al uitgebreid contact gehad met Geertje Winkel van RuG en ook van RuG het curriculum uitgebreid doorgenomen (ik vind het sowieso leuk om bij opleidingssites te kijken naar literatuur en dat dan te lezen, zo'n nerd ben ik nou eenmaal :P).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Mooie advertentie in ons aller koffiehoekje:

AFSLANKKOFFIE!

http://www.yves-rocher.nl...NGaztfn7J4CFVUK3godj3thNA

wtf echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Da's mooi, dan kun je er extra veel chocola bij eten.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

.oisyn schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:06:
Da's mooi, dan kun je er extra veel chocola bij eten.
Idd, wtf, je kan natuurlijk ook alleen maar water drinken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Matis schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:11:
[...]

Idd, wtf, je kan natuurlijk ook alleen maar water drinken :/
In het AD vanochtend: elke dag een blikje frisdrank is 4,5 kilo aan vet aan het einde van het jaar. Mooie stukje reflectie aan het einde van het jaar. Het klopt volgens mij ook wel aardig als je 7000 kcal is 1 kilo aanhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

creator1988 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:14:
In het AD vanochtend: elke dag een blikje frisdrank is 4,5 kilo aan vet aan het einde van het jaar. Mooie stukje reflectie aan het einde van het jaar. Het klopt volgens mij ook wel aardig als je 7000 kcal is 1 kilo aanhoud.
Daarmee doel je op Cola Regular?

Laten we in dat geval maar niet beginnen over bier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 09:34:
[...]

Nah, ik heb ook al uitgebreid contact gehad met Geertje Winkel van RuG en ook van RuG het curriculum uitgebreid doorgenomen (ik vind het sowieso leuk om bij opleidingssites te kijken naar literatuur en dat dan te lezen, zo'n nerd ben ik nou eenmaal :P).
Ah Geertje Winkel, die spreek ik wekelijks, aardige vrouw en zij zal het inderdaad weten. Het is hier in Groningen inderdaad vrij veel robotica, maar blijkbaar (ik had geen idee als inf student) kan je dus ook naar de neurowetenschappen toe.

Kom naar Groningen, hartstikke leuk hier, en die studentenkamers vallen ook wel mee, voor 550,- vind je al iets heel behoorlijks denk ik.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Matis schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:17:
[...]

Ja sjezus, gisteren berekend dat er p.p. ca. 100 kratjes bier doorheen gaan op jaarbasis. Beetje jammer weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 22:32
Jij drinkt gemiddeld 2 liter bier per dag?!

Misschien een idee om eens bij de verslavingszorg langs te gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

creator1988 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:14:
[...]

Lol, even narekenen, asociaal veel, een gram suiker levert 4kcal, een gram vet 9kcal. Een kilo vet is dus 9000kcal waard. 100ml Coca Cola levert 42kcal, x 3.3 = 138.6 p/b 9000/138.6 = 65 blikjes de kilo.
Lol blij dat ik dat niet drink (bier is veel gezonder :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Soultaker schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:42:
Jij drinkt gemiddeld 2 liter bier per dag?!

Misschien een idee om eens bij de verslavingszorg langs te gaan. ;)
Je hebt ook bavaria kratjes he ;) Dat is maar 400 liter per jaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy-t schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:22:
[...]

Kom naar Groningen, hartstikke leuk hier,
Ik weet het, qua stad heeft Groningen ook echt een enorme aantrekkingskracht op me (niet in de laatste plaats vanwege de vrouw-man ratio :+). Ik ben overigens ook al een keer naar een open dag geweest in Groningen.
Utrecht heb ik minder mee, ook al is de binnenstad leuk, ik vind het te groot, teveel kutvolk (excusez le mot). En ik weet wel dat het niet óm de stad gaat, maar ik vind het wel belangrijk. Logistiek is dat weer veel makkelijker, dan kan ik hier blijven wonen en dat vind ik erg prettig, hier heb ik alles, m'n vrienden, bekenden.
Dat wordt nog even een intern gevecht ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:29

StM

Goed ik zit met een redelijk nasty probleempje. Ik wil een zooi dingen uit mn database visualizeren. Dingen als C komt uit A en B, F uit D & E, G uit een combinatie van A, D, E etc en dat dan gepresenteerd als een flowchart. Hier heb ik het heel simpel weergeven met maar 2 relatie's tussen elementen maar dat kunnen er net zo goed 3 of 4 zijn:

Afbeeldingslocatie: http://dev.site-to-make.nl/dump/flowchart.png

Het lijkt er gewoon op dat er GEEN library is die dit kan :X Oorspronkelijk zocht ik een PHP library maar in principe maakt de taal me niks uit. C, Java, Flash zolang ik het de data kan voeren via een php script of desnoods rechtstreeks uit de database is het goed. En het moet zichtbaar te maken zijn in de webbrowser. Iemand ENIG idee of er zoiets is? :p Ik heb erg weinig trek om het zelf te gaan maken namenlijk als het er al is :p

Edit: het is GEEN optie om ze met de hand te gaan positioneren, daar worden het er veel te veel voor. De relaties zijn wel gewoon in de DB aanwezig.

[ Voor 8% gewijzigd door StM op 23-12-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Volgens mij kan Visio een database analyseren en je zo keurig zoiets geven :)

Edit: jep. De Reverse Engineer-optie in het Database-menu.

[ Voor 28% gewijzigd door Alex) op 23-12-2009 23:55 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Het gaat niet om tabellen in de database maar om bepaalde data zelf en hun relatie's onderling: zie het als een weergave van de topics hier op het forum welke topics er gemerged zijn.

• StM

StM

Dit is opzich ook een mooi voorbeeld ervan: Afbeeldingslocatie: http://images2.wikia.nocookie.net/anno1404guide/images/4/47/Production_figures.png

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:50

Sebazzz

3dp

Y
Matis schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:17:
[...]

Maar van aspartaam (light) krijg je kanker dus dat helpt ook niet :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• YopY
Sebazzz schreef op donderdag 24 december 2009 @ 07:11:
[...]
* volgens sommigen, is dit al aangetoond en, zo ja, waarom is het nog in de handel?

Verwijderd

Y
[...]
Zijn er uberhaupt nog wel dingen waar je dat niet van krijgt :+

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

creator1988 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:28:
Ja sjezus, gisteren berekend dat er p.p. ca. 100 kratjes bier doorheen gaan op jaarbasis. Beetje jammer weer.
2400 flesjes bier, 720 liter per jaar, 2 liter per dag? Iedere dag 7 flesjes? Ik lust ook wel een biertje en er zijn weinig dagen dat ik niks drink, maar de meeste dagen één biertje bij het eten en daar blijft het dan bij...
Matis schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:47:
Je hebt ook bavaria kratjes he ;) Dat is maar 400 liter per jaar :D
Ik geloof niet dat Bavaria is doorgedrongen tot Noord-Holland ;) Althans niet in zulke hoeveelheden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• muksie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 18:14
Site.to.Make schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:17:
Goed ik zit met een redelijk nasty probleempje. Ik wil een zooi dingen uit mn database visualizeren. Dingen als C komt uit A en B, F uit D & E, G uit een combinatie van A, D, E etc en dat dan gepresenteerd als een flowchart. Hier heb ik het heel simpel weergeven met maar 2 relatie's tussen elementen maar dat kunnen er net zo goed 3 of 4 zijn:

[afbeelding]

Het lijkt er gewoon op dat er GEEN library is die dit kan :X Oorspronkelijk zocht ik een PHP library maar in principe maakt de taal me niks uit. C, Java, Flash zolang ik het de data kan voeren via een php script of desnoods rechtstreeks uit de database is het goed. En het moet zichtbaar te maken zijn in de webbrowser. Iemand ENIG idee of er zoiets is? :p Ik heb erg weinig trek om het zelf te gaan maken namenlijk als het er al is :p

Edit: het is GEEN optie om ze met de hand te gaan positioneren, daar worden het er veel te veel voor. De relaties zijn wel gewoon in de DB aanwezig.
Misschien is Graphviz iets voor jou? Dan kun je het eenvoudig met eens scriptje naar een eenvoudige code (dot language) schrijven, en vervolgens met graphviz er een plaatje van maken.

• creator1988
CodeCaster schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:50:
[...]

2400 flesjes bier, 720 liter per jaar, 2 liter per dag? Iedere dag 7 flesjes? Ik lust ook wel een biertje en er zijn weinig dagen dat ik niks drink, maar de meeste dagen één biertje bij het eten en daar blijft het dan bij...

[...]

Ik geloof niet dat Bavaria is doorgedrongen tot Noord-Holland ;) Althans niet in zulke hoeveelheden.
Bleh, gewoon Heineken. Maar op vrijdag/zaterdag gaan er wel 35 vaasjes doorheen. Dus dan ben je al een end op weg. Meestal een keer in de week nog wel flink doorhalen, en de rest van de week 2/3 ofzo. Vakanties tikken ook heel erg aan.

edit: het ging dus niet alleen om flesjes, het was omgerekend 100 kratjes :>

[ Voor 5% gewijzigd door creator1988 op 24-12-2009 10:06 ]

• creator1988
Even heel iets anders.

Waarom is het zo verdomd lastig om .NET devs te vinden!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

creator1988 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:13:
Waarom is het zo verdomd lastig om goeie .NET devs te vinden!
.NET developers vind je genoeg, maar goeie developers is een ander verhaal.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
muksie schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:53:
[...]

Misschien is Graphviz iets voor jou? Dan kun je het eenvoudig met eens scriptje naar een eenvoudige code (dot language) schrijven, en vervolgens met graphviz er een plaatje van maken.
Graphviz is geweldig idd, iets simpels als dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
digraph g {
A -> ABC; A -> AB;
B -> AB; B -> BC;
C -> BC; C -> ABC;
D -> BCD;
AB -> ABC;
BC -> BCD;
{ rank=same; A; B; C; D }
{ rank=same; AB; BC }
{ rank=same; ABC; BCD }
}

Geeft iets dat er al aardig op lijkt (C -> ABC heb ik toegevoegd zodat het resultaat wat interessanter is :p):
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3417141/test.png

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Site.to.Make schreef op donderdag 24 december 2009 @ 00:06:
Dit is opzich ook een mooi voorbeeld ervan: [afbeelding]
Anno 1400nogwat :P
Dan ga je iig slank dood :Y)
Over dat reverse engineering, ik heb hele goede ervaringen met de spulletjes van Altova, zo heb ik achteraf een klasse-diagram laten tekenen en ook nog wat toestandsdiagrammen :$ :P

Zo te zien hebben ze ook een DB-spy, misschien is het wat, misschien niet ;)
http://www.altova.com/databasespy.html

@hierboven; op die manier hebben we ook ons petri-nets diagram getekend, met een parser etc :P

[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 24-12-2009 10:41 ]

• creator1988
AtleX schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:35:
[...]

.NET developers vind je genoeg, maar goeie developers is een ander verhaal.
Nah, ook niet goeie is lastig. Men, we zijn de grootste .NET based site in Nederland, daar moeten mensen toch voor in de rij willen staan :o

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Even heel iets anders.

Waarom is het zo verdomd lastig om .NET devs te vinden!
waarvoor? voor een klus? voor een start-up?

ik moet zeggen dat het mij ook wel eens tegenviel wat ik binnenkreeg als ik devs zocht voor een project.

En een vriendin van me gaat een eigen bedrijf opzetten met een dienst + webapplicatie. Webapp moet gebouwd worden door mensen, maar ja als je die bij Logica gaat inhuren, dan ben je 75,- per uur kwijt en dat is wel een beetje overdreven.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Laatste daagje voor een week vakantie, nog even wat testjes doen voor een site met 500.000 (verwacht aantal) gebruikers die ik komend jaar ga maken. Ik test alles met 1 miljoen, dan kan de performance alleen maar meevallen :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Site.to.Make schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:17:
Het lijkt er gewoon op dat er GEEN library is die dit kan :X
Waar zoek je dan in hemelsnaam op? Volgens mij benader je je probleem te specifiek, terwijl in feite het enige wat je wil is het tekenen van een gerichte graaf. Daar bestaan zoveel tools voor (zoals je inmiddels al hebt kunnen zien aan de reacties), en het is bovendien niet lastig er zelf een te maken.

• creator1988
Compuhair schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:06:
[...]

ik moet zeggen dat het mij ook wel eens tegenviel wat ik binnenkreeg als ik devs zocht voor een project.

En een vriendin van me gaat een eigen bedrijf opzetten met een dienst + webapplicatie. Webapp moet gebouwd worden door mensen, maar ja als je die bij Logica gaat inhuren, dan ben je 75,- per uur kwijt en dat is wel een beetje overdreven.
Nee gewoon vast in dienst. Freelancers is wel redelijk te doen, maar is natuurlijk geen goede permanente oplossing.

• YopY
Compuhair schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:06:
[...]

Sja. Ik heb gehoord dat voor mijn positie wel tien eerdere solicitanten waren die allemaal afgeschoten waren, :/. En ik heb niet het idee dat ik zo'n geweldig CV heb (met uitzondering van enige (~20 weken) ervaring met het CMS waar we mee werken).

En is dit iets voor .NET developers in het algemeen, of eigenlijk voor alle programmeurs? Als ik zeg 'ik zoek een C++ developer', hoeveel reacties zou ik dan krijgen?

En dat met je vriendin, Logica en grote bedrijven moet je ook de chefs en administratie enzo betalen. Het ligt er een beetje aan hoe professioneel het moet voor haar, imo. En 75 euro lijkt mij nog mee te vallen - zelf heb ik berekend dat ik iets van 45 / 50 in het uur zou moeten hebben om een beetje een normaal loon te krijgen (als freelancer), waarvan de helft (+ de rest) naar de belasting zou gaan.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Even heel iets anders.

Waarom is het zo verdomd lastig om .NET goede devs te vinden!
Fixed :Y)

Echt, de paar java devvers die na 1 gesprek nog een test komen doen zijn er al niet veel. En daarvan zit het gros ook nog eens helemaal vastgeroest in frameworks. Basiskennis van Java is ver te zoeken en je moet ze horen zuchten als ze zelf een rijtje van gegevens via een browser moeten tonen en dat vervolgens laten sorteren op de verschillende kolommen...... echt geen rocketscience maar zonder framework...... :/

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

YopY schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:20:
[...]
En is dit iets voor .NET developers in het algemeen, of eigenlijk voor alle programmeurs? Als ik zeg 'ik zoek een C++ developer', hoeveel reacties zou ik dan krijgen?
Heel erg weinig, of zelfs geen, veel devvers vinden C++ te moeilijk. :/ Ik heb in 2007 stage gelopen. Ik zag toen een interessante stage waarbij met C++ gewerkt moest worden. Deze stond al een maand of drie op de site dus ik mailde maar even of hij nog beschikbaar was. Dat was zo, en tijdens het gesprek een paar dagen later bleek dat ik de eerste(!) was die überhaupt reageerde.

Let wel, die stage stond op een site van school waar alle ca. 150 studenten die toen een stage zochten op keken. :X Nou is dat voorbeeld natuurlijk niet respresentatief, het is een illustratie van wat ik om me heen zie en hoor van mensen. :)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Is het niet veel belangrijker dat je de juiste devver op de juiste dev-functie hebt zitten. Ik weet van mezelf dat ik slecht ben in het GUI ontwikkelen en dat ik ook niet echt goed kan modelleren, maar algoritmes schrijven kan ik daarentegen (vind ik :P) wel weer goed.

• creator1988
Matis schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:18:
Is het niet veel belangrijker dat je de juiste devver op de juiste dev-functie hebt zitten. Ik weet van mezelf dat ik slecht ben in het GUI ontwikkelen en dat ik ook niet echt goed kan modelleren, maar algoritmes schrijven kan ik daarentegen (vind ik :P) wel weer goed.
GUI's maken is dan ook geen dev functie maar iets voor UX.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:13:
Heel erg weinig, of zelfs geen, veel devvers vinden C++ te moeilijk. :/ Ik heb in 2007 stage gelopen. Ik zag toen een interessante stage waarbij met C++ gewerkt moest worden. Deze stond al een maand of drie op de site dus ik mailde maar even of hij nog beschikbaar was. Dat was zo, en tijdens het gesprek een paar dagen later bleek dat ik de eerste(!) was die überhaupt reageerde.
Poeh, als ik stage zou moeten lopen, en ik zag die advertentie, had ik er júist op gereageerd... Zo'n stage is ideaal om ontzettend veel te leren (van zo'n taal), dat is toch de insteek van je stage! Waarom per se de gemakkelijke weg kiezen :( Zeker zoiets als C++! Ik heb zo'n onderbuik gevoel dat goede C++-dev's best wel goed in de markt liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2009 12:31 ]

• creator1988
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:27:
[...]
Ik heb zo'n onderbuik gevoel dat goede C++-dev's best wel goed in de markt liggen.

Verwijderd

Ik zat er op te wachten :P

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
creator1988 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:58:
[...]

Nah, ook niet goeie is lastig. Men, we zijn de grootste .NET based site in Nederland, daar moeten mensen toch voor in de rij willen staan :o
Ik weet niet van het hoe-of-wat, maar ik kan me voorstellen dat goede developers niet in de rij gaan staan voor een .NET gebaseerde website die wordt geleid door iemand uit 1988. Dan kun je wel zeggen dan "we" de "grootste" zijn, maar het gaat er om wat "anderen" er van vinden.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Hmm, recent heb ik een paar c++ afstudeeropdrachten opgesteld en aan P&O doorgegeven. Binnen 2 weken had hebben we een handvol reacties waarvan de studenten die moeite hadden gedaan om een soort van CV & motivatie op te stellen uitgenodig zijn voor een gesprek. Misschien dat het aanbod aan stageopdrachten momenteel een stuk lager ligt dan in 2007, echt moeilijk lijkt het niet om studenten te laten reageren? We bieden ze wel een flinke vergoeding, misschien dat dat ook scheelt. Anyway, van 1 van de afstudeerders heb ik hoge verwachtingen. Hopelijk kan hij ze waar maken en kunnen we hem een aanbod doen voor een baan.

• Compuhair
  • Nu online
HuHu schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:59:
[...]

Ik weet niet van het hoe-of-wat, maar ik kan me voorstellen dat goede developers niet in de rij gaan staan voor een .NET gebaseerde website die wordt geleid door iemand uit 1988. Dan kun je wel zeggen dan "we" de "grootste" zijn, maar het gaat er om wat "anderen" er van vinden.
Vind je .Net gebaseerde websites niks? Dan ben ik geinteresseerd naar je mening waarom.

Verwijderd

xos schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:04:
Hmm, recent heb ik een paar c++ afstudeeropdrachten opgesteld en aan P&O doorgegeven. Binnen 2 weken had hebben we een handvol reacties waarvan de studenten die moeite hadden gedaan om een soort van CV & motivatie op te stellen uitgenodig zijn voor een gesprek. Misschien dat het aanbod aan stageopdrachten momenteel een stuk lager ligt dan in 2007, echt moeilijk lijkt het niet om studenten te laten reageren? We bieden ze wel een flinke vergoeding, misschien dat dat ook scheelt. Anyway, van 1 van de afstudeerders heb ik hoge verwachtingen. Hopelijk kan hij ze waar maken en kunnen we hem een aanbod doen voor een baan.
Mja afstuderen en stage scheelt een halve opleiding, dat maakt nogal een verschil. ;) Maar inderdaad, het aanbod van (afstudeer)stages is een stuk kleiner geworden, veel zijn wegbezuinigd dankzij de kredietcrisis. Een hoge vergoeding helpt ook zeker, studenten hebben het meestal niet zo breed. ;) /me krijgt zelfs helemaal niet betaald, maar ik zal toch een keer af moeten studeren dus iets anders zoeken is geen optie meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2009 13:15 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het probleem met het vinden van goede Developers komt me bekend voor. We zoeken ook al een tijdje ervaren .Net, Progress en Dynamics NAV ontwikkelaars in Groningen of Eindhoven maar de respons valt erg tegen tot dusver :( Degene die reageren zijn te junior voor de functies.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jullie zeuren, de markt voor goede C++ gamedevelopers (liefst met ervaring) is pas karig.

• P_de_B
  • Niet online
Voor jou is dat goed nieuws, je marktwaarde stijgt alleen maar. Ik zit met de gebakken peren als ik geen goede ontwikkelaars heb.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

.oisyn schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:24:
Jullie zeuren, de markt voor goede C++ gamedevelopers (liefst met ervaring) is pas karig.
Komt door Microsoft met hun C# :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

P_de_B schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:26:
Voor jou is dat goed nieuws, je marktwaarde stijgt alleen maar. Ik zit met de gebakken peren als ik geen goede ontwikkelaars heb.
Als je je als bedrijf ook niet engageert van developers zonder ervaring aan te nemen ZODAT ze ervaring krijgen krijg je nu eenmaal uiteindelijk problemen he ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• creator1988
HuHu schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:59:
[...]

Nou ik leid het hier niet hoor, verre van, ben gewoon een dev die hier werkt. :9

En verder denk ik dat ons merk heel sterk is, naamsbekendheid en imago zijn erg goed volgens mij, maar devs vinden ons gewoon niet.

[ Voor 12% gewijzigd door creator1988 op 24-12-2009 13:55 ]

• YopY
Sja, maar als alle werkgevers iemand met ervaring zoeken, waar moeten mensen dan beginnen?

(Dit geldt overigens niet alleen voor developers)

• creator1988
YopY schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:54:
Sja, maar als alle werkgevers iemand met ervaring zoeken, waar moeten mensen dan beginnen?

(Dit geldt overigens niet alleen voor developers)
Hmm ik heb de eerste 3 jaar gewerkt bij 2 kleine bedrijfjes (< 10 man), die zijn niet zo moeilijk heb ik gemerkt. Zijn niet de bedrijven die je op monsterboard vind, maar een beetje Googlen brengt ze zo naar boven. Zijn verrassend veel bedrijfjes die zich bezig houden met development.

• xos

xos

Wat stellen jullie eigenlijk voor eisen aan een gamedeveloper? Het lijkt mij dat er best wel wat jong talent enthousiast te maken is om aan een game te werken.

Verwijderd

P_de_B schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:21:
Het probleem met het vinden van goede Developers komt me bekend voor. We zoeken ook al een tijdje ervaren .Net, Progress en Dynamics NAV ontwikkelaars in Groningen of Eindhoven maar de respons valt erg tegen tot dusver :( Degene die reageren zijn te junior voor de functies.
Wanneer word iemand een Senior dan ? na een bepaald aantal ervarings jaren of na een X aantal projecten ?
of hoe word dat gebaseerd. of na een bepaald aantal certificaten ?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@xos: als je goed overweg kunt met de level-editor van een spel of bekend bent met een modeling- en animatiestudio ben je nog geen gamedeveloper ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:06:
[...]

Wanneer word iemand een Senior dan ? na een bepaald aantal ervarings jaren of na een X aantal projecten ?
Een combinatie van factoren, waarvan prestatie, imo, de belangrijkste zou moeten zijn.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Min of meer een combinatie van ervaring/kennis/projecten (vnl. hoe je in deze laatste heb gepresteerd); en uiteraard skills (naarmate je omhoog klimt worden "soft" skills ook belangrijker bijvoorbeeld -- als je een hoop technische knowhow hebt maar als lead/architect niet duidelijk kunt maken aan de rest van het team hoe een bepaalde oplossing geimplementeerd moet worden, dan ben je geen goede lead/architect bijvoorbeeld ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door mindcrash op 24-12-2009 14:12 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• StM

StM

muksie schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:53:
[...]

Idd dat zocht ik!
JanDM schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:40:
[...]

Graphviz is geweldig idd, iets simpels als dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
digraph g {
A -> ABC; A -> AB;
B -> AB; B -> BC;
C -> BC; C -> ABC;
D -> BCD;
AB -> ABC;
BC -> BCD;
{ rank=same; A; B; C; D }
{ rank=same; AB; BC }
{ rank=same; ABC; BCD }
}

Geeft iets dat er al aardig op lijkt (C -> ABC heb ik toegevoegd zodat het resultaat wat interessanter is :p):
[afbeelding]
Super dat voorbeeld, erg simpel taaltje zo te zien :)
.oisyn schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:19:
[...]

Waar zoek je dan in hemelsnaam op? Volgens mij benader je je probleem te specifiek, terwijl in feite het enige wat je wil is het tekenen van een gerichte graaf. Daar bestaan zoveel tools voor (zoals je inmiddels al hebt kunnen zien aan de reacties), en het is bovendien niet lastig er zelf een te maken.
Grote kans dat dat m'n probleem was. Ik zat meer te denken in een multi level connected flowchart ofzo :p Ook had ik op freenode in een aantal dev channels het gevraagd en eigenlijk niemand had ook maar een idee hoe je zoiets echt noemt of waarmee je het kon maken. Zelf maken valt nog redelijk tegen want als het een paar honderd node's zijn dan krijg je dat haast niet overzichtelijk gepositioneerd...

Verwijderd

Waar ik werk kennen we het verschil niet eens (werken maar 3 developers). moet maar eens met mn baas er over hebben dat ze mn functie veranderen in senior developer als ik mcpd ea ben.

• P_de_B
  • Niet online
Snake schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:46:
[...]

Als je je als bedrijf ook niet engageert van developers zonder ervaring aan te nemen ZODAT ze ervaring krijgen krijg je nu eenmaal uiteindelijk problemen he ;)
Die hebben we ook, we hebben alleen nu behoefte aan meer ervaren mensen met zeg 5 jaar ervaring (hoewel dat geen harde eis is. Kennis en senioriteit is niet altijd in jaren werkervaring uit te drukken)

• P_de_B
  • Niet online
[...]

Daar zijn bij ons geen vaste eisen voor. Werkervaring en kennis speelt uiteraard een belangrijke rol. Maar je wordt niet automatisch senior als je x jaar werkervaring hebt. Je prestatie in de afgelopen tijd maar ook zaken als de mate waarin je zelfstandig projecten kan doen, je jezelf nieuwe dingen eigen maakt en of je collega's can coachen en ondersteunen zijn belangrijk.

• xos

xos

CodeCaster schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:08:
@xos: als je goed overweg kunt met de level-editor van een spel of bekend bent met een modeling- en animatiestudio ben je nog geen gamedeveloper ;)
Dat zeg ik ook niet? Ik heb geen idee wat voor specifieke kwaliteiten een gamedeveloper moet hebben tov iemand die aan bijvoorbeeld een informatie systeem werkt. Kan wel wat zaken verzinnen zoals een goede wiskunde basis en kennis van hardware, maar of dit klopt weet ik niet. Wat jij noemt zouden niet direct punten zijn waar ik aan denk bij een c++ gamedeveloper.

• HuHu
  • Niet online
Compuhair schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:06:
[...]

Vind je .Net gebaseerde websites niks? Dan ben ik geinteresseerd naar je mening waarom.
Ik vind werken als professionele developer voor een werkgever uit 1988 niets. Nog even en je hebt meer programmeerervaring dan je leidinggevende levensjaren. Ik kan me voorstellen dat veel mensen daar op afhaken, maar...
creator1988 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:53:
[...]

Nou ik leid het hier niet hoor, verre van, ben gewoon een dev die hier werkt. :9
Blijkbaar schatte ik het verkeerd in en is het bedrijf geen eigendom van creator1988.

• HuHu
  • Niet online
Sorry, ik heb gekozen voor een carrière in de medische beeldverwerking, ondanks mijn opleiding Game and Media Technology ;(.

• creator1988
HuHu schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:03:
Blijkbaar schatte ik het verkeerd in en is het bedrijf geen eigendom van creator1988.
Ik zou wel willen :/

• HuHu
  • Niet online
Geen idee, dat ligt er aan welke website het is :P.

• creator1988
HuHu schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:08:
[...]

Geen idee, dat ligt er aan welke website het is :P.
De grootste .NET site van Nederland (hint: iets met huizen enzo)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

xos schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:05:
[...]

Wat stellen jullie eigenlijk voor eisen aan een gamedeveloper? Het lijkt mij dat er best wel wat jong talent enthousiast te maken is om aan een game te werken.
Ervaring van C++ en affiniteit met gamedevelopment. Een goede wiskundige achtergrond is een pre.
HuHu schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:05:
[...]

Sorry, ik heb gekozen voor een carrière in de medische beeldverwerking, ondanks mijn opleiding Game and Media Technology ;(.
Ik zei ook goede programmeurs :P ;)

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 24-12-2009 15:14 ]

• HuHu
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:13:
[...]

Ik zei ook goede programmeurs :P ;)
Hier voldoe ik aan:
[...]

Ervaring van C++ en affiniteit met gamedevelopment. Een goede wiskundige achtergrond is een pre.
:P

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:38

RayNbow

Kirika <3

Een goede wiskundige achtergrond is een pre.
Wat voor wiskundige achtergrond? Categorietheorie? :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• HuHu
  • Niet online
RayNbow schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:43:
[...]

Meer dit soort wiskunde denk ik:
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/matrix_transform.png

Verwijderd

deze dan?
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/e_to_the_pi_minus_pi.png
:*)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:43:
[...]

Op zich voldoet elke wiskundige achtergrond wel, want dat betekent dat je iig de basis snapt en dan pak je de rest ook wel snel op. Helaas is het juist de basis die bij heel veel mensen belabberd is.
HuHu schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:54:
[...]

Meer dit soort wiskunde denk ik:
[afbeelding]
_o_

• Compuhair
  • Nu online
creator1988 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:09:

De grootste .NET site van Nederland (hint: iets met huizen enzo)
Misschien een leuk idee om een keer een verhaal te schrijven over de techniek en architectuur van funda? Zeker als het volledig C# / ASP.Net is, is dat natuurlijk razend interessant. Als je dat op je site zet, dan lijkt me dat best een aardige trekker voor developers.
Ieder ander bedrijf heeft namelijk ook vier tafels met developers, die allemaal hun eigen beeldscherm hebben (sommige bedrijven hebben zelfs 2 schermen per dev), een kantinejuffrouw en een hippe salesmanager. Dus, laat zien of beschrijf wat jullie website zo interessant en goed maakt.

Ik vind het in ieder geval altijd erg boeiend om dat soort dingen te lezen. Bijvoorbeeld dit: http://highscalability.com/plentyoffish-architecture

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
.oisyn schreef op donderdag 24 december 2009 @ 18:23:
[...]

Op zich voldoet elke wiskundige achtergrond wel, want dat betekent dat je iig de basis snapt en dan pak je de rest ook wel snel op. Helaas is het juist de basis die bij heel veel mensen belabberd is.

[...]

_o_
Opzich krijg je bij alle informatica opleidingen flinke wiskunde. Teminste bij TI wel in ieder geval. 1e waar we mee begonnen waren direct al matrices.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Megamind schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:50:
[...]

Opzich krijg je bij alle informatica opleidingen flinke wiskunde. Teminste bij TI wel in ieder geval. 1e waar we mee begonnen waren direct al matrices.
Yep. Dat vinden de Wiskunde A mensen bij mij in de klas niet leuk :+ Gelukkig heb ik NT (Wiskunde B + D) gedaan, maar dat zegt op zich niet zo veel.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:22

Standeman

Prutser 1e klasse

[...]

Ik weet nog de tijd dat ik software schreef dat de data aanleverde voor funda. Bestandjes klaar zetten die via FTP werden opgehaald :')

Ik snapte wel waarom de NVM wilde kappen met het VICT team van Getronics.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Dat je het krijgt wil niet zeggen dat mensen het ook snappen en kunnen toepassen. Laatst een sollicitant gehad die cum laude was afgestudeerd aan game & mediatechnologie, een masteropleiding. Maar dat zegt dus blijkbaar ook geen zak.

Pagina: 1 ... 24 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak