Ik ben juist expres hiernaartoe gegaan, om wat meer afwisseling te hebben. M'n vorige werkgever was een grote multinational (5k mensen ongeveer) en daar werd ik in zo'n klein hokje gestopt, niet tof.
Moeizaam project, veel bureaucratie et cetera.
Hier vind ik het werk leuker, meer kleine projectjes (maar ook een aantal grotere), directer contact met klanten, mag echt m'n eigen weg bepalen, word goed begeleid als dat nodig is. Wat dat betreft vind ik het leuk, maar er begint gewoon steeds meer iets te leven van... Dit is het gewoon niet... Wil ik hier mijn brood eigenlijk wel mee blijven verdienen. Programmeren vind ik leuk, maar meer als 'erbij' (zonder denigrerend over te willen komen).
Ik heb me de laatste weken aardig verdiept in het curriculum, tot aan het aanschaffen van enkele van de boeken toe (ik lees graag, dus het is op z'n minst interessant). In combinatie met de juiste minor is de doorstroom naar zo'n master geen probleem, het is een track dat gewoon aansluit op de bachelor. Uiteraard moet er nog een gesprek komen met de/een studieadviseur.
Groningen is ook nog in de race, de stad trekt me meer en het traject is vrijwel gelijk, hoewel daar de nadruk iets meer lijkt te liggen op robotica en in Utrecht, inderdaad, meer op het psychologische aspect.
Hoewel Groningen betekent op kamers gaan, maar
a) ik heb geen zin in een studentenhuis;
b) voor €550 (incl. internet, gas, licht en water) heb ik hier ~60m² met eigen
badkamerdouche, keuken en studiekamer;
c) hoef ik hier niet weg, want dat wil ik eigenlijk liever niet op het moment.
Ik heb er al aardig wat denk en zoekwerk ingestoken, maar het blijft natuurlijk een vrij ingrijpende keuze, hopelijk kan ik hier part-time wat blijven doen, maar het gaat natuurlijk wel gevoeld worden in de portemonnee.
Misschien moet ik m'n vrijwilligerswerk opgeven en in de weekenden betaalde bardiensten gaan draaien, ik zie het wel. Ik zal m'n uitgavenpatroon (dure kleding, veel uitgaan et cetera) in ieder geval aanzienlijk moeten herzien
Maar wat belangrijker is, ik heb er al een poosje mee in m'n hoofd gezeten (ook al voor ik hier kwam werken) en het 'voelt' goed (aan de andere kant, informatica voelde ook goed

). De komende tijd de begroting eens haarfijn uitwerken.
"Neurowetenschappen" . Sorry dat als ik je nu een beetje van stuk breng.
Nah, ik heb ook al uitgebreid contact gehad met Geertje Winkel van RuG en ook van RuG het curriculum uitgebreid doorgenomen (ik vind het sowieso leuk om bij opleidingssites te kijken naar literatuur en dat dan te lezen, zo'n nerd ben ik nou eenmaal

).
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 23-12-2009 09:45
]