Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Ik kan me voorstellen dat daar ook richtlijnen voor zijn (hebben we zelf ook maar niet zo heel strak). Vraag me wel af welk verschil jij ziet met bijvoorbeeld goto binnen C gebruiken. Natuurlijk is het potential voor chaos bij goto groter als bij fout genoemde controls. Maar het principe is dat software volgens de richtlijnen wordt opgeleverd en als het niet voldoet het up to spec gebracht word. Zeker voor externe klanten zij betalen tenslotte rechtstreeks je boterham.Otherside1982 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:13:
Akkoord, maar tot nu toe heb ik al 4 projecten opgeleverd en nog nooit de opmerking gekregen dat mijn Labels niet de juiste naam hebben. En die bewuste regel had ik blijkbaar niet gezien op het moment dat ik voor deze klant begon te werken. Ik kan er nu wel in de toekomst rekening mee houden maar ik vond het gewoon nogal zot dat mijn collega even 2 à 3 uur bezig was om de volledige applicatie te doorlopen om die labels aan te passen.
Als het in het verleden wel goed gegaan is duidt dat op een stukje process wat beter ingericht kan worden. Ik snap ook dat mensen zich (creatief) beperkt voelen door regeltjes, maar ik ben er ook van overtuigd dat dit betere kwaliteit en leesbaarheid van software opleverd. Dit geldt nog veel sterker als meerdere mensen aan een project werken.
Ja. Elke property van elk control op je form kan in principe geïnternationaliseerd worden.AtleX schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:46:
Ook ik maak niet altijd gebruik van .NET.Ondersteunt .NET dan wel automatische form translation? Dat je een culture oid opgeeft en hij automatisch uit een resource file alle translations voor alle controls enzo ophaalt?
Matis schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 08:44:
Met hem ^^
Het feit dat je browser langzamer wordt ligt toch niet per definite aan foutieve websites. Ik kan me een site voorstellen helemaal blanco en toch 100% CPU
1
2
| </html> <html> |
Einde Opera
Gaaf, hoe doe ik dat automatisch? Ik kan er op internet niets over vinden, alle tutorials gaan met de hand alle controls zitten vertalen met behulp van de resourcemanager. Of er wordt per form een resource file met strings gemaakt, en dus natuurlijk ook een nachtmerrie qua beheer.D-Raven schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:28:
[...]
Ja. Elke property van elk control op je form kan in principe geïnternationaliseerd worden.
[ Voor 12% gewijzigd door AtleX op 15-12-2009 11:38 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Nouja, precies zoals je beschrijft dus. Het vertalen an sich gebeurd niet automatisch. Je zult nog steeds zelf iedere form handmatig moeten vertalen. Het enigste wat die automatisch doet is het inladen van de juiste resource assembly op basis van je culture instellingen.AtleX schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:35:
[...]
Gaaf, hoe doe ik dat automatisch? Ik kan er op internet niets over vinden, alle tutorials gaan met de hand alle controls zitten vertalen met behulp van de resourcemanager. Of er wordt per form een resource file met strings gemaakt, en dus natuurlijk ook een nachtmerrie qua beheer.
Yup dat is idd een nachtmerrie. Wij gebruiken het ook niet
Ja, dat hele resourcefile gebeuren snap ik maar ik wil het liefst niet per form een file aangeven. Het zou veel handiger zijn als je globale files aan kon maken en dan in de formdesigner aangeven welke string er gebruikt moet worden. Een file per form is een niet te onderhouden nachtmerrie. Dan kan ik beter een form niet van Form laten overerven maar van MyForm (bijvoorbeeld), en dan in de constructor oid door alle controls heen itereren en die vertalen.Haan schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:51:
Voor zover ik weet definieer je per taal een resource file met daarin de ID's van elementen die taalafhankelijk zijn. Heb er verder zelf eigenlijk nooit mee gewerkt. Ik kwam het wel tegen vorige week in de source code van de MS Windows 7 tool nieuws: Microsoft geeft broncode Windows 7-tool vrij
[ Voor 61% gewijzigd door AtleX op 15-12-2009 12:00 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
QTF. Die 120 pixels mis je toch rap (imo).oisyn schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:38:
Jammer van die 1080. Doe mij maar een 16:10 scherm.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Heb ik thuis ook voor mijn hobby projecten staan. Op het werk ontwikkel ik op 2x19" (1280 *1024) en persoonlijk vind ik dit fijner als een heel erg grote. Hebben trouwens alle ontwikkelaars hier, zelfs de ingehuurde (die mogen op 2x 17" losgaanSebazzz schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:26:
Zo, vanaf nu develop ik in stijl.24 " 1920x1080 scherm. Het werkt zoveel fijner
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Dat is gewoon zo. Veel informatie wordt weggepikt door de balken links en rechts in je IDE (voor Visual Studio that is).Matis schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:06:
Ik werk hier op een 1600x1200 scherm, maar ik heb toch liever een breedbeeld. Ik heb de indruk dat een IDE beter op een breedbeeld-scherm past dan op een 4:3 scherm (ongeacht het aantal pixels).
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Op het werk een laptop met een schamele 1680x1050 en 19" 1280x1024 scherm ernaast:(
Laptop met 5400rpm schijf is ook vreselijk als je zelf een Intel 80GB Postville SSD hebt..
* Haan werkt dus liever thuis
[ Voor 40% gewijzigd door ZpAz op 15-12-2009 13:38 ]
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Nee, jouw specifieke instelling vreet pixels. Maar dat is je eigen schuld, niet die van VSMatis schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:14:
Idd, VS vreet pixels, vooral aan de randen idd, SolutionExplorer rechts, Toolbox en Server Explorer links. De Outline er nog bij
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Screenshot please.oisyn schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:56:
[...]
Nee, jouw specifieke instelling vreet pixels. Maar dat is je eigen schuld, niet die van VS
Ervaringen uitwisselen!
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Crap
Qua hoogte tough: zo veel mogelijk code
Yep, maar andere opties zijn er niet meer. Sinds Full HD en dus 16:9 populair is, zijn 16:10 monitors een stuk duurder geworden. En ik heb met Visual Studio en Expression Blend ook eerder een breed scherm dan een hoog scherm nodig. Met Windows 7 mouse gestures kan je makkelijk twee windows naast elkaar zetten en dat maakt Silverlight applicaties debuggen een stuk fijner. Links Firefox, rechts VS..oisyn schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:38:
Jammer van die 1080. Doe mij maar een 16:10 scherm.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Nou doe mij in de breedte ook maar zoveel mogelijk code.Snake schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:38:
[...]
CrapVergeten. Anyway Ik heb het niet graag dat mijn code border to border gaat. Daarom dat ik links m'n server explorer heb en rechts m'n solution explorer.
Qua hoogte tough: zo veel mogelijk code
Ik heb zoveel mogelijk uit VS naar mijn 2e scherm gesleept, dus Solution/Team/Server Explorer, Properties, Output, enz. staat er heerlijk allemaal naast.
Heb trouwens 2 keer 22" op 1680x1050.
Wat betreft opera en de brakke code. Ik wilde slechts even zien wat zo'n site mij allemaal te sturen had, als hij zo langzaam ging, en omdat "validate" onder "view source" zat was ik gewoon even benieuwd
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Dat snap ik ook wel, een PRG-modje/admin zei ooit in reactie op mij:afraca schreef op woensdag 16 december 2009 @ 08:45:
offtopic:
Wat betreft opera en de brakke code. Ik wilde slechts even zien wat zo'n site mij allemaal te sturen had, als hij zo langzaam ging, en omdat "validate" onder "view source" zat was ik gewoon even benieuwdIk snap ook wel dat opera niet crasht van niet-w3c-valid-code -_-
Wie dat geweest is, weet ik zo 1 2 3 niet meerW3C-validator is een middel, geen doel
[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 16-12-2009 09:08 ]
https://fgheysels.github.io/
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Waarom niet gewoon VPC voor IE testen?ZpAz schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:37:
24" 1920*1200 en 1x laptop 1440*900 (plus een IE laptop voor IE testen)
* curry684 werkt op 17" 1920x1200 laptop met 22" 1680x1050 tweede monitor.
http://spoon.net/browsers/
Verwijderd
Er staan ongeldige karakters in het wachtwoord, zoals: ?, -, +, &, %, ^, @, !, ), (,*, enz.
[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 17-12-2009 15:26 ]
De XP SP3 verloopt op 1 januari 2010curry684 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:37:
[...]
Waarom niet gewoon VPC voor IE testen?
* curry684 werkt op 17" 1920x1200 laptop met 22" 1680x1050 tweede monitor.
*HackZois heeft thuis 2x 20" 1600x1200
[ Voor 12% gewijzigd door dvdheiden op 17-12-2009 15:28 ]
Verwijderd
Dit was bij StudieLink, gaat toch nergens over, waarom zou je geen speciale tekens kunnen gebruiken. Brak ontwerp..oisyn schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:24:
Dat soort systemen moeten idd keihard sterven. DigiD heeft daar ook een handje van,
Anyhow! Na een paar uurtjes debuggen in limbo, eindelijk de bug gevonden die data ergens tussen een workerthread en de UI kwijt maakt
Inchecken en sporten. Ik ben er compleet sappig van geworden!
Hoe heet ook al weer het fenomeen waar bijvoorbeeld een char naar rato wordt omgezet naar een int, om er dan mee te rekenen en uiteindelijk weer naar rato terug te schalen naar een char. Zodat de afrondingen tot een minimum beperkt worden.
Het ligt al heel de dag op het puntje van mijn tong, maar het komt er niet uit
Ik was opzoek naar de term Fixed Point (Multiplier / Divider), maar hoe ik bij bovenstaande omschrijving ben gekomen is me een raadsel
Ik weet al weer hoe ik daarbij kwam. In een FPGA kennen ze geen floats/doubles etc. Als je in dat geval *versliesvrij* wilt delen, gebruiken ze FPM en FPD
[ Voor 31% gewijzigd door Matis op 17-12-2009 16:00 ]
Staat er toch
Misschien hebben ze vanwege performance een speciaal datatype wat alleen cijfers en letters aankan. Dat is het enige wat ik kan bedenken. Hoewel zulke limitaties aan wachtwoord en naam ook voorkomt dat je bepaalde systemen moet dichttimmeren (ja, dat is een slecht programmeervoorbeeld).Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:37:
[...]
Dit was bij StudieLink, gaat toch nergens over, waarom zou je geen speciale tekens kunnen gebruiken. Brak ontwerp.
Lijkt me sterk. 26*2+10 = 62 verschillende letters/cijfers. Om dit binair te coderen heb je 6 bits nodig. Meeste huidige systemen werken afaik met byte-adresseerbaar geheugen, waarbij 1 byte = 8 bits. Een simpele ASCII char kost ook een byte.Sebazzz schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:06:
[...]
Misschien hebben ze vanwege performance een speciaal datatype wat alleen cijfers en letters aankan. Dat is het enige wat ik kan bedenken.
[ Voor 3% gewijzigd door RayNbow op 17-12-2009 16:32 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Drupal uses the PHP function parse_url() to handle the database connection string. Using characters such as / . @ # , which have special meanings in URLs, are highly likely to break this module. You'd get a similar problem if you tried to use them as your main Drupal password too.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Dan download je daarna een nieuwe?
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Dat doet er niet zo toe, het is een eitje om een 6-bit stream om te zetten in een 8-bit stream (base64 doet in feite hetzelfde, maar encodeert de 6 bits vervolgens wel weer in 8 bits). Hiermee haal je vrij goedkoop 25% compressie.RayNbow schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:31:
[...]
Lijkt me sterk. 26*2+10 = 62 verschillende letters/cijfers. Om dit binair te coderen heb je 6 bits nodig. Meeste huidige systemen werken afaik met byte-adresseerbaar geheugen, waarbij 1 byte = 8 bits. Een simpele ASCII char kost ook een byte.
Luiheid danwel onbekendheid met het systeem. A-Za-z0-9 werkt altijd. Andere tekens zou je eventueel moeten escapen hier en daar. Onzinnige redenatie idd, zeker als je wachtwoorden hashtSebazzz schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:47:
Wat zou anders een reden zijn dat het niet kan of mag?
Maar die 25% compressie haal je alleen als je wachtwoord uit een bepaald aantal tekens bestaat (namelijk 8+4k tekens)..oisyn schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:09:
[...]
Dat doet er niet zo toe, het is een eitje om een 6-bit stream om te zetten in een 8-bit stream (base64 doet in feite hetzelfde, maar encodeert de 6 bits vervolgens wel weer in 8 bits). Hiermee haal je vrij goedkoop 25% compressie.
Dat gaat over de database-string, die eruitziet als mysql://henk:h€nK!@databaseserver/db. Als je dan een @ in je password hebt staan, krijg je rare dingen.
In een gewoon systeem waar de input in tekstboxjes staat, wordt het daarna gehasht in de database opgeslagen. Dan maakt het helemaal niets uit.
We are shaping the future
Nee, precies 25% haal je het aantal tekens een veelvoud is van 4 (hoe je aan het minimum van 8 komt is me even een raadsel - bij 4 tekens heb je 4*6=24 bits en dat past precies in 3 bytes), en heb je bij tussenliggende lengten vanaf 5 ook compressie, alleen haal je dan niet 25% (5, 6 en 7 tekens lang is resp. 20%, 16.7% en 14.3% compressie, bij 8 krijg je weer 25%, 9 en 10 zijn 22.2% en 20%).RayNbow schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:33:
[...]
Maar die 25% compressie haal je alleen als je wachtwoord uit een bepaald aantal tekens bestaat (namelijk 8+4k tekens).
Goed, idd, echt zoden aan de dijk zet het niet. Met passwords uniform verdeeld tussen de 4 en de 12 karakters win je gemiddeld 2 karakters per password. Op een userbase van een miljoen gebruikers win je dan een megabyte. Woei
Je zou ook nog modulo 62 kunnen gaan werken...
Ah sorry, bij Studielink moet je wachtwoord minimaal uit 6 tekens bestaan, vandaar de ondergrens van 8..oisyn schreef op donderdag 17 december 2009 @ 23:14:
(hoe je aan het minimum van 8 komt is me even een raadsel - bij 4 tekens heb je 4*6=24 bits en dat past precies in 3 bytes)
Verwijderd
je gaat me toch niet vertellen dat je niet-geencrypte data in je database gaat stoppen?.oisyn schreef op donderdag 17 december 2009 @ 23:14:
[...]Goed, idd, echt zoden aan de dijk zet het niet. Met passwords uniform verdeeld tussen de 4 en de 12 karakters win je gemiddeld 2 karakters per password. Op een userbase van een miljoen gebruikers win je dan een megabyte. Woei![]()
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 18-12-2009 00:33 ]
* PeterSelie pakt een bakje koffie
[ Voor 42% gewijzigd door PeterSelie op 18-12-2009 08:48 ]
Verwijderd
Alleen nog wel 2 nachtdiensten bar draaien, maar goed dat is wel gezellig
Een hash is geen encryptieSoaDmaggot schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 08:47:
Omdat die hashes over het algemeen niet tussen de 4 en 12 karakters liggen? Wanneer je een wachtwoord tussen de 4 en 12 karakters opslaat zonder deze te encrypten of te hashen zal je dus dat aantal karakters opslaan in plaats van 32 (MD5) of 40 (SHA1) karakters.
* Sebazzz pakt een bakje koffie
Omdat het niet ge-decrypt kan worden, maar what about SHA?Sebazzz schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:30:
Een hash is geen encryptieGeniet maar van je koffie.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2009 09:38 ]
Kan die wel gedecrypt worden dan?Matis schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:33:
[...]
Omdat het niet ge-decrypt kan worden, maar what about SHA?
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
TnxSebazzz schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:30:
[...]
Een hash is geen encryptieGeniet maar van je koffie.
Overigens snap ik niet waarom je een wachtwoord geëncrypteerd wil opslaan? Ik kan me geen scenario voorstellen waarin je een wachtwoord wil kunnen decrypten.
[ Voor 30% gewijzigd door PeterSelie op 18-12-2009 09:40 ]
Verwijderd
Zodat je wachtwoorden niet plaintext in je database staan. Als je database gehackt word heeft de hacker dus niet meteen je wachtwoorden. Hij kan aan de slag met rainbow tables om te zoeken naar matches, wat weer gedeeltelijk voorkomen kan worden door voor iedere user een aparte salt te gebruiken.SoaDmaggot schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:39:
[...]
Tnx
Overigens snap ik niet waarom je een wachtwoord geëncrypteerd wil opslaan? Ik kan me geen scenario voorstellen waarin je een wachtwoord wil kunnen decrypten.
De wachtwoorden mogen overigens niet decrypt worden, wanneer een user een wachtwoord vergeet, zou het verloren moeten zijn en moet het systeem een nieuw wachtwoord generen en toezenden. Een systeem wat je huidige wachtwoord opstuurt bij verlies is, eigenlijk, flawed.
Random leesvoer:
Wikipedia: Rainbow table
http://www.aspheute.com/english/20040105.asp
http://www.15seconds.com/issue/000217.htm
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2009 09:50 ]
Ik kan wel situaties bedenken hoor, bijvoorbeeld voor het automatisch inloggen op externe systemen vanuit je applicatie. (bijvoorbeeld naar een FTP server om maar iets te noemen)SoaDmaggot schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:39:
Ik had het dus over geëncrypteerde wachtwoorden (welke dus te decrypten zijn), niet over hashes.. geëncrypteerde wachtwoorden zijn te decrypten, hashes dus niet.Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:47:
[...]
Zodat je wachtwoorden niet plaintext in je database staan. Als je database gehackt word heeft de hacker dus niet meteen je wachtwoorden. Hij kan aan de slag met rainbow tables om te zoeken naar matches, wat weer gedeeltelijk voorkomen kan worden door voor iedere user een aparte salt te gebruiken.
De wachtwoorden mogen overigens niet decrypt worden, wanneer een user een wachtwoord vergeet, zou het verloren moeten zijn en moet het systeem een nieuw wachtwoord generen en toezenden. Een systeem wat je eigenlijk wachtwoord opstuurt bij verlies is, eigenlijk, flawed.
Random leesvoer:
Wikipedia: Rainbow table
http://www.aspheute.com/english/20040105.asp
http://www.15seconds.com/issue/000217.htm
Juist, ja.Erkens schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:47:
[...]
Ik kan wel situaties bedenken hoor, bijvoorbeeld voor het automatisch inloggen op externe systemen vanuit je applicatie. (bijvoorbeeld naar een FTP server om maar iets te noemen)
[ Voor 13% gewijzigd door PeterSelie op 18-12-2009 09:51 ]
Eigenlijk wist ik stiekem al dat je dat ging zeggenSoaDmaggot schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 08:47:
Omdat die hashes...
Wist je ook dat ík dat ging zeggen? Of ben je niet zó goed in `coffee`-dik kijken?.oisyn schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:34:
[...]
Eigenlijk wist ik stiekem al dat je dat ging zeggen
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Sterker nog, ik weet wat je aan had op het moment dat je dat zei. Maar dat zal ik maar niet vertellen om privacy-gevoelige redenenSoaDmaggot schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:40:
[...]
Wist je ook dat ík dat ging zeggen? Of ben je niet zó goed in `coffee`-dik kijken?
Verwijderd
Werken tussen kerst en oud & nieuw! Misschien een bardienst draaien, maar verder zal er toch voornamelijk gewerkt worden aan zoveel mogelijk niets doen!Standeman schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:54:
Ik ga heerlijk tussen kerst en oudjaar werken. Super rustig op de weg, super rustig op het werk. Kan ik eindelijk even de dingen doen die ik altijd al had willen doen (wat refactoring enzo) zonder dat ik een hele berg moet mergen enzo.
Dit lijkt mij het beste. Vette winst vanaf 47 karakters....oisyn schreef op donderdag 17 december 2009 @ 23:14:
Je zou ook nog modulo 62 kunnen gaan werken...
> a=1:100 > min(which(ceiling(log(62^a)/log(2)/8)/a-ceiling(6*a/8)/a<0)) [1] 47
Jammer dat ze 40 jaar geleden nog niet op die gedachte kwamen, toen er nog niet met hashes gewerkt werd en dit nog interessant was geweest...
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Zelfs dan zou ik het wachtwoord niet geëncrypteerd opslaan in je database, echter wel op eoa manier in een sessie/ cookie of in je script. Geef deze code *variabele* dan ook een onlogische naam maar encrypt deze wel...SoaDmaggot schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:51:
[...]
Ik had het dus over geëncrypteerde wachtwoorden (welke dus te decrypten zijn), niet over hashes.. geëncrypteerde wachtwoorden zijn te decrypten, hashes dus niet.
[...]
Juist, ja.
Of: Je genereerd de hash van het wachtwoord en deze gebruik je geëncrypteerd in je code. -> De hash is dan misschien gemakkelijk te achterhalen, het wachtwoord is lastiger, omdat daarvoor weer de hash ge de-hashed moet worden. Je kan dit prima vergelijken.
Mocht iemand dan de hash weten, dan weet die nog niets, je kan bijv ergens een waarde uit de db halen voor het inloggen.
Fak, ik ben al zes weken aan het refactoren in het aller-aller-binnenste van onze systemen: ergo: alles wordt geraakt, dat wordt pas een hell of een mergeklus. Dat mergen wordt mijn kerst-oud&nieuw projectje :-)Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:56:
[...]
Werken tussen kerst en oud & nieuw! Misschien een bardienst draaien, maar verder zal er toch voornamelijk gewerkt worden aan zoveel mogelijk niets doen!
Verwijderd
Queries in de code zonder escapen, wachtwooden plaintext in de database
Oh, zal ik dan maar gauw wat kleren aan gaan doen?.oisyn schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:54:
[...]
Sterker nog, ik weet wat je aan had op het moment dat je dat zei. Maar dat zal ik maar niet vertellen om privacy-gevoelige redenen
De website is naar mijn mening wel overzichtelijker geworden en ziet er ook een stuk beter uit. Maar ik kom zelf niet zo vaak op die site, dus mij maakt het niet zoveel uit.DLStorm schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 16:39:
Wat vinden jullie van het nieuwe design van nos.nl?
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Iemand die mij in de goede richting kan wijzen?
Op zich ziet het er een stuk mooier uit. Zelf vond ik enkel wel het oude overzicht van http://nos.nl/nosjournaal/beeld_en_geluid/index.html handiger: alle raportages en journaals zelf stonden op 1 pagina. Nu staat dat verspreid, en is het langer werk. Voor je het weet, moet je 5 pagina's, zonder AJAX, af gaan zoeken. En als je de datum niet zeker weet en iets terug wil zoeken is het helemaal strak onhandig.DLStorm schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 16:39:
Wat vinden jullie van het nieuwe design van nos.nl?
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Waarom eigenlijk? Java zou je daarvoor toch prima kunnen gebruiken denk ik. Ook is Java op het gebied van "cross-platform" veel volwassener.simplendi schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:43:
Over Java heb ik mijn twijfels (ben geen fan van Java als deamon/service)
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Voor Mono bestaat een programma dat checkt of DLL's en executable op Mono kunnen draaien door te kijken welke .NET functies en P/Invokes ze aanroepen.pedorus schreef op zondag 20 december 2009 @ 15:10:
Of gewoon eens kijken of het werkt in Mono. Mono werkt sneller en beter dan je zou verwachten, is mijn ervaring, maar het is mogelijk dat je in dit geval net bepaalde functies mist en daar kom je dan snel genoeg achter...
* Haan raakt zo wel in de kerststemming
* creator1988 spijt het zichzelf dat hij thuis geen fatsoenlijke koffie heeft, vanwege angst voor caffeïne-overdosis enzo
Verwijderd
Anyhow, ik betrap me er de laatste tijd toch wel met enige regelmaat op dat ik té moeilijk denk, vervolgens bouw ik een vage constructie, kijk er de volgende dag weer naar en denk dan... Waarom zo moeilijk doen...
Hebben jullie daar ook wel eens last van?
Ja, meestal betrap ik me dinsdag op het feit, dat de *verbeteringen* van gisteren (maandags dus) op de code van vrijdag, toch wel wat beter kon en soms zelfs helemaal geen verbetering isVerwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:40:
M'n papa heeft me afgezet, m'n moeder wilde vandaag heel de dag de muziek hard, dus ik had zoiets van, mjah ik ga wel gewoon naar kantoor
Anyhow, ik betrap me er de laatste tijd toch wel met enige regelmaat op dat ik té moeilijk denk, vervolgens bouw ik een vage constructie, kijk er de volgende dag weer naar en denk dan... Waarom zo moeilijk doen...
Hebben jullie daar ook wel eens last van?
"Deze class zorgt voor de rechtstreekse communicatie met CRM"
Er is een data access laag, en nog een behoorlijk uitgebreide ook. Waarom die niet gebruiken?
Edit: nagevraagd, het antwoord was: "Geen idee, bouw maar om". Doen we.
[ Voor 12% gewijzigd door Alex) op 21-12-2009 14:53 ]
We are shaping the future
Hehe, dat had ik tijdens m'n studie nog weleens op de vrijdagavond. Lekker hobbyen aan een privéprojectje met een paar biertjes erbij, denkend dat je briljant bezig bent. Op de zaterdagochtend kon je de laatste code dan vaak gewoon wegmikken omdat het totaal niet handig of ronduit fout was.Matis schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:42:
[...]
Ja, meestal betrap ik me dinsdag op het feit, dat de *verbeteringen* van gisteren (maandags dus) op de code van vrijdag, toch wel wat beter kon en soms zelfs helemaal geen verbetering is
Idd, ik had dat vooral toen ik bezig was met Qt. Ben je een hele avond bezig met het schrijven van een tcp-server met object-deserialisatie.Amras schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:50:
Hehe, dat had ik tijdens m'n studie nog weleens op de vrijdagavond. Lekker hobbyen aan een privéprojectje met een paar biertjes erbij, denkend dat je briljant bezig bent. Op de zaterdagochtend kon je de laatste code dan vaak gewoon wegmikken omdat het totaal niet handig of ronduit fout was.
Laat je het de volgende in volle glorie zien, zegt iemand, ja gebruik daar gewoon QTcpServer voor
Misschien is dit een slecht voorbeeld, maar ik hoop dat het een beeld geeft van mijn *lumineuze* momenten
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak