[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
An a day keeps the doctor away.
Mja het gaat er hier meer om dat die app op 2 andere machines uit te rollen isSebazzz schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 18:41:
.NET gebruiken. Next
Wat Azureus (nu Vuze) doet, is een eigen launcher gebruiken. Met Java doe je zoiets vrij makkelijk.
en .NET : de applicatie is af, gaat dus niet meer gebeuren
[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 03-06-2011 19:30 ]
Verwijderd
Zoek eens op quirk mode van browseralienfruit schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:55:
Nou ja, het ging gewoon werken toen ik een html doctype en namespace toevoegde. Geen idee waarom.
Know your browser
Oh da's waar ook. Dacht dat je hem volledig weg kon laten, maar is dus niet zo.Avalaxy schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:17:
Wat is 2011 dan?
* Mei doet te weinig client side stuff
Is GiT niet zoiets voor mensen die geen geld hebben om TFS te betalen? /loopt!
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
En te slecht georganiseerd zijn om een centrale SVN server te hebbenSnake schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:43:
[...]
/rentmee
Verwijderd
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik vind dat 't elkaar niet zo heel erg veel ontloopt. Ik heb nu eenmaal gekozen voor git, voornamelijk vanwege github. Wel zo handig als bijna alle projecten die ik wil volgen via één vcs werken.apNia schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:13:
Ik heb voor mezelf nog geen overtuigende reden gevonden Git te kiezen ipv Mercurial. Overstap SVN > Git leek me veel lastiger en ook Windows support is beetje knaak.
Verwijderd
Ja, dat klopt. Maar ik doelde meer op open-source projecten die mijn interesse hebben. Die staan grotendeels op github, dus dan is 't handig als ik dat ook gebruik.apNia schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:26:
Ik heb er geen ervaring mee (ik gebruik Dropbox voor Mercurial), maar Bitbucket biedt ook soortgelijke functionaliteit. Lang niet zo mooi volgens mij als GitHub, maar misschien worth a try. Volgens mij bieden ze ook gratis private repo's, wat natuurlijk vet is
Verwijderd
Snake schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:43:
[...]
Of voor mensen die geen Windows draaien en geen geld hebben voor een centrale SVN serverFragFrog schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:37:
[...]
En te slecht georganiseerd zijn om een centrale SVN server te hebben
/rentmee
Ja, dat werd toch al gezegd? Van die pauperige studenten enzoVerwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:35:
Of voor mensen die geen Windows draaien en geen geld hebben voor een centrale SVN server.
Al zijn er trouwens ook genoeg gratis servers voor beide, Sourceforge doet iig ook SVN en mercurial.
Hmm.. misschien handig om de Sarcasme-sign te gebruiken; want ik zie me nu zelfs zo voor me dat er een aantal dit van plan zijnYopY schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 23:23:
Pffs, git, SVN etc is voor zwakke coders. Doe het gewoon in één keer goed,. prutsers. Teamwork is ook overrated, gewoon alles zelf doen. Backuppen doe je met een diskette of, als je zo'n nieuwerwets figuur bent, door naar jezelf te mailen.
Nouja, iedereen (mezelf incluis, xD) is waarschijnlijk wel door zo'n fase gekomen.GoTCoast schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 23:25:
[...]
Hmm.. misschien handig om de Sarcasme-sign te gebruiken; want ik zie me nu zelfs zo voor me dat er een aantal dit van plan zijn
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
denk je er ook even aan om backups van de backups te makenFreeaqingme schreef op zondag 05 juni 2011 @ 00:12:
Wat heb je aan backups dan?
---
Niemand dus, en daarom moest ik jullie even te hulp schieten.
Het gaat om een HTML form, dus het steld opzich weinig voor...
Het gaat om deze code:
*snip*
Bij deze site kun je de code zien tot een webpagina, copy & paste.
Deze landen zijn nog alleen maar de 'A' anden, de rest heb ik ff geknipt.
Weet iemand waar ik een goeie Send.PHP kan creeëren?
Bedankt!
[ Voor 47% gewijzigd door RobIII op 05-06-2011 01:09 ]
Was de topicwaarschuwing niet duidelijk genoeg? Open gerust een eigen topic, maar gebruik dan code tags om code te posten (geen [small] tagsHardCoreGamer schreef op zondag 05 juni 2011 @ 01:05:
Ben dan nu bezig een contact script aan het schrijven, alles gaat 'opzich' goed tot net... Als je een contact script maakt is het wel leuk, maar naar wie wordt hij verstuurd?
Niemand dus, en daarom moest ik jullie even te hulp schieten.
Het gaat om een HTML form, dus het steld opzich weinig voor...
Het gaat om deze code:
*snip*
Bij deze site kun je de code zien tot een webpagina, copy & paste.
Deze landen zijn nog alleen maar de 'A' anden, de rest heb ik ff geknipt.
Weet iemand waar ik een goeie Send.PHP kan creeëren?
Bedankt!

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 05-06-2011 01:11 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Waar hoort mijn topic? en check ook even mijn edit. En hou er even rekening mee dat we niet aan scriptrequests doen, noch aan support op code van derden. We zien dus graag eigen code, eigen inzet en concrete vragen a.d.h.v. concrete problemen.HardCoreGamer schreef op zondag 05 juni 2011 @ 01:11:
En waar zou ik hem anders mogen plaatsen? *Snik*
[ Voor 44% gewijzigd door RobIII op 05-06-2011 01:14 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Niet op GoT in ieder gevalHardCoreGamer schreef op zondag 05 juni 2011 @ 01:11:
En waar zou ik hem anders mogen plaatsen? *Snik*
Ik heb een script gemaakt die automatisch een backup dubbel comprimeert met mijn eigen compressiealgoritme en het automatisch naar drie FTP servers, Dropbox, een netwerkshare en twee e-mailaccounts opstuurt, mijn backupsysteem is onfeilbaar!TweakBoy schreef op zondag 05 juni 2011 @ 00:13:
[...]
denk je er ook even aan om backups van de backups te maken
Niet voor mensen die aan scriptrequests doen maar voor mensen die zelf onderzoek doenHardCoreGamer schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:49:
[...]
Whahahah, is Tweakers anders voor gebouwd?
Voor mensen die iets willen kunnen, i.p.v. alleen maar willen.HardCoreGamer schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:49:
[...]
Whahahah, is Tweakers anders voor gebouwd?
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
[ Voor 170% gewijzigd door NMe op 05-06-2011 13:22 ]
Hij zegt het misschien iets bot, maar korter kan je het niet zeggen waar GoT op neerkomt. Het is een discussieplatform, waarbij je daarnaast ook topics mag openen van problemen waarmee je zit en die wilt begrijpen.HardCoreGamer schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:02:
@JawsNL Wat zijn we hier aardig zeg.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
YopY schreef op zondag 05 juni 2011 @ 10:14:
[...]
Ik heb een script gemaakt die automatisch een backup dubbel comprimeert met mijn eigen compressiealgoritme en het automatisch naar drie FTP servers, Dropbox, een netwerkshare en twee e-mailaccounts opstuurt, mijn backupsysteem is onfeilbaar!
oké, genoeg gelachen.

Verwijderd
JetBrains heeft nog wel meer fijne software. IntelliJ is naar het schijnt ook niet slecht om Java mee te programmeren ... (al heb ik er zelf nog niet echt veel ervaring mee)Avalaxy schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:43:
Wat is PhpStorm een verschrikkelijk fijne IDE om PHP in te devven zeg!
Verwijderd
Oh ja, en de shortcuts zijn niet altijd even goed gekozen voor andere applicaties. IntelliJ: ctrl + w is incrementeel selecteren. Wat gebeurt er dan als je juist een hele reply in een webmail-venstertje hebt geschreven, en je wilt een woord selecteren -> juist ja, je drukt ctrl + w en weg is de tab, inclusief mail
Chrome en IE hebben precies dezelfde toetsencombi voor undo-close-tab.Soultaker schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:31:
Een beetje browser heeft tegenwoordig wel een undo-close-tab feature (ctrl-shift-T in Firefox en Opera).
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Wat zeggen jullie: kunnen we (Ubuntu systeem) www-data aan de groep admin toevoegen? Onze svn is met ssh dichtgetimmerd, maar www-data heeft voor trac toegang op /var/svn nodig. Het makkelijkste zou (denk ik) zijn om www-data in admin te zetten, maar kan waarschijnlijk de gevolgen nog niet zo goed overzien als straks een bug in een webapp misbruikt wordt om hier leuk mee te gaan spelen
Nee, maar hij is wel mijn grote voorbeeld. En nu genoeg grappen gemaakt over andere members,
@ | A | [ipadres] |
@ | AAAA | [ipv6adres] |
@ | MX | 10 @ |
www | CNAME | @ |
Ik kom er maar niet uit na een hoop proberen
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
PhpStorm is de eerste PHP IDE waar ik geld voor neergelegd heb. € 84 vind ik an sich nog wel meevallen voor zo'n prettige editor. En Zend Studio is een heel stuk duurderelnaeth schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:49:
Hij kost alleen verschrikkelijk veel geld voor mijn arme studentenbudgetje voor prive gebruik
Het enige jammere eraan vind ik dat de settings zo onlogisch in elkaar steken
[ Voor 9% gewijzigd door Hmail op 06-06-2011 06:30 ]
It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.
Kun je in je records een verwijzing zetten naar een ander domein? Tenminste ik neem aan dat je de @ in je voorbeeld kunt vervangen voor het domein (bv google.nl). Dat wist ik niet eensAvalaxy schreef op maandag 06 juni 2011 @ 02:43:
Hele simpele vraag, maar hoe laat ik een domein naar een ander domein (shared hosting) redirecten via DNS? Ik heb nu een A-record die naar het IP van mijn shared hosting verwijst, maar dat is een gedeeld adres. Vervolgens heb ik een CNAME-record die naar mijn A-record verwijst, dus kom je telkens op dat IP terecht.
@ A [ipadres] @ AAAA [ipv6adres] @ MX 10 @ www CNAME @
Je kunt met ping/tracert kijken waar je request uiteindelijk terecht komt (het IP waar je uiteindelijk naar toe gaat), maar de uitdaging wordt om bij je shared hoster te laten luisteren naar het betreffende domain (hostname). Wanneer er meerdere sites gehost worden op een IP wordt onderscheid gemaakt obv de hostname, vaak kun je in je control panel instellen naar welke domeinen jouw site moet luisteren. Indien er niet specifiek geluisterd wordt naar de betreffende hostname zal de standaard pagina worden getoond (meestal is dat een redirect naar de homepage van de hosting partij). Nu zijn er volgens mij ook hosters die het niet toestaan om nieuwe hostnames aan te maken om naar te luisteren, dan heb je dus een probleem.
Best handig die hostnames, kun je leuke mindfucks mee uithalen, maar is ook nuttig om bijvoorbeeld te testen, je kunt bijvoorbeeld in de hostsfile een alternatief IP plaatsen voor een bepaalde site en dan op de betreffende server de requests voor die hostname opvangen.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Koffie gaat mij vandaag niet helpen

Moet denk ik maar koffiebonen kauwen of filterkoffie snuiven om wakker te blijven. Nog niet echt het idee geland te zijn op aarde. De rit van 75 minuten naar mijn werk toe voelt bij nader inzien ook niet echt verantwoord

Same here (al is mijn wektijd 5:40), erg slecht geslapen, mede door de hitte. Vriendin had ook al bagger geslapen..Gertjan. schreef op maandag 06 juni 2011 @ 07:40:
[...]
Koffie gaat mij vandaag niet helpenWas om 4:00 klaarwakker, paar keer proberen weer in te slapen tot 5:00 ( standaard wektijd
), maar om 4:30 toch maar besloten uit bed te gaan. Maar damn, ben totaal gebroken... Is het ook nog een benauwd op kantoor... Bleh...
Moet denk ik maar koffiebonen kauwen of filterkoffie snuiven om wakker te blijven. Nog niet echt het idee geland te zijn op aarde. De rit van 75 minuten naar mijn werk toe voelt bij nader inzien ook niet echt verantwoord![]()
Ow, en koffie, yes please, het ziet namelijk niet uit als ik hier op koffiebonen ga zitten kouwen
[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-06-2011 07:48 ]
en ja hier ook slecht geslapen door die drukkende hitte, maar gelukkig wel een uur of 6
Och het went (enigszins) na verloop van tijd. Ik moet bijna de hele A50 afrijden van huis naar mijn werkplek (leuk joh detachering) dus ben ongeveer 75 minuten onderweg, wil je fatsoenlijk kunnen doorrijden moet je hier in Nederland zorgen dat je vroeg op weg bent, anders sta je muurvast. Tussen Arnhem en Nijmegen is het een drama als je later komt.defcon84 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 07:47:
5u standaard wektijd??! dude..
en ja hier ook slecht geslapen door die drukkende hitte, maar gelukkig wel een uur of 6
Gelukkig mag ik wel weer om 15:00 naar huis toe, dan ben ik niet alle files voor (A50 - A15 is een drama), maar ben dan wel redelijk op tijd thuis. Anders worden het wel hele lange dagen.
Ben inmiddels zo "gewend" aan die tijden dat als ik een dagje thuis werk ik om 6:00 achter de PC stap (dan kan ik uitslapen tot maarliefst 5:30 ~ 5:45 en ontbijt ik achter mijn PC) en lekker om 14:00 (of eerder als ik tijd-voor-tijd heb opgebouwd) lekker stop. Dus ach, elk nadeel heb zijn voordeel.
Maar soms zou ik wel willen dat ik een klat wat dichterbij had, maar goed het verdient lekker, rijdt een luxe auto dus echt klagen doe ik niet. Daarbij komt dat ik dit ook nog wel kan gebruiken om mijn manager een beetje scherp te houden, die vind het mooi dat ik zo gek ben om dit te doen dus die wil me maar al te graag behouden (+ dat ik natuurlijk kei-goed ben
En dan nog te bedenken dat ik naast mijn "normale baan" ook nog wat ZZP werk doe. Is ook gemiddels een uurtje of 20 ~ 30 per maand extra. Mensen vragen me weleens waar ik de energie vandaan haal. Nu is geld een goede motivator, maar ik kan ook lastig (of zeg maar: niet) stilzitten.
[ Voor 9% gewijzigd door .Gertjan. op 06-06-2011 07:57 ]
en hoe doe je dat in de winter? want als er een laagje van 1mm sneeuw ligt, ligt heel het verkeer lam..
ik heb vorige week nog een job als consultant afgewezen omdat ik dan elke dag naar brussel zou moeten
dat zou 2x 1u30 rijden (zonder rekening te houden met de files)
en daar zou ik echt niet gelukkiger van worden..
naja seffes een sollicitatie gesprek in venray..
ook wel een uur rijden, maar dat kan dan nog net
Gelukkig nog geen 5 jaar vergooid.defcon84 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 08:10:
geld is zeker een motivatie, maar je gooit wel 5 jaar van je leven weg.. zo kan je het ook zien eh
en hoe doe je dat in de winter? want als er een laagje van 1mm sneeuw ligt, ligt heel het verkeer lam..
Afgelopen winter heb ik gelukkig weinig last gehad van dichtslibbend verkeer, kwestie van goed plannen. De meeste mensen zitten om 8:00 en om 17:00 in de auto, op die tijden zit ik al op kantoor of op de bank.
Doel is om bij mijn werkgever door te groeien naar een functie waar ik meer adviserend werk, dan hoef ik niet meer hele maanden bij een klant te zitten. Momenteel zit ik al dik een jaar bij dezelfde klant, dat is niet echt de bedoeling van consulting, maar het is een belangrijke klant, en ik kan er veel leren. Dus heel erg is het niet, maar zowel mijn baas als ik weten dat ik dit ook geen jaren ga doen
Mijn werkgever heeft overigens ook aangeboden dat ik in een hotel kan gaan zitten, maar goed heb een duur koophuis en een vriendin, dus ben liever thuis dan eenzaam op een hotelkamer. De flexibele werktijden waren overigens wel een voorwaarde vanuit mijn kant, als ik hier pas om 8:30 mocht beginnen was ik waarschijnlijk allang opgestapt
Uurtje is ook eigenlijk mijn max., momenteel is het 75 minuten (en als het druk is 1,5 tot 1,75 uur) en dat vind ik eigenlijk net iets over de grens. Helaas leent deze klant zich niet voor thuiswerk, anders had ik dat allang gedaan. Andere klanten (die ik af en toe er tussendoor krijg) probeer ik zoveel mogelijk vanuit huis te doen. Thuisbasis van mijn werkgever is +- 40 minuten, dus dat is beter te doen, maar nog werk ik indien mogelijk vanuit huis, krijg ik meer gedaan en scheelt een berg reistijd.ik heb vorige week nog een job als consultant afgewezen omdat ik dan elke dag naar brussel zou moeten
dat zou 2x 1u30 rijden (zonder rekening te houden met de files)
en daar zou ik echt niet gelukkiger van worden..
naja seffes een sollicitatie gesprek in venray..
ook wel een uur rijden, maar dat kan dan nog net
Als Brabander ben je nou eenmaal gedoemd om ver te reizen als je consultant wordt, veel zit toch boven de rivieren en daar hoort reizen en file nou eenmaal bij.
On the brightside, ik verslijt wel sneller mijn lease auto, mag ik weer snel een nieuwe uitzoeken.
De dagen dat ik gebroken ben (soms breekt het een beetje op) zijn wel jammer, zeker nu ik ook een (mijn) bruiloft aan het plannen ben vraag ik me soms af waar ik extra tijd kan kopen, maar gelukkig zijn die momenten zeldzaam en trek ik het nog allemaal. Krijg gelukkig ook veel "respect" van mensen die het knap vinden dat ik het rond gewerkt krijg (vooral mijn ZZP klant vind het knap dat ik 40 uur werk en toch nog mooie dingen richting hem kan opleveren), maar ik vermoed dat ik dat ook niet tot mijn 67ste vol kan houden
Kom ik op het werk aan, wil de pc updaten (policy), update lukt niet *yay*. Update reverted, account gelocked
Nu koffie nummer 2, dadelijk Coca Cola Zero® nummer 2.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
als je je er goed bij blijft voelen moet je het idd doen, als je maar een betere toekomst opt oog hebt.
hoop doet zotte in vreugde leven zegge ze wel eens ^^
als Limburger (BE) heb ik helemaal hetzelfde probleem ja..
maar nu ga ik eens vertrekken
proficiat alvast met je bruiloft!
Helemaal mee eensdefcon84 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 08:32:
Kijk, je weet wat je wilt, en je hebt het allemaal al mooi uitgewerkt/gedacht..
als je je er goed bij blijft voelen moet je het idd doen, als je maar een betere toekomst opt oog hebt.
hoop doet zotte in vreugde leven zegge ze wel eens ^^
Tnxals Limburger (BE) heb ik helemaal hetzelfde probleem ja..
maar nu ga ik eens vertrekken
proficiat alvast met je bruiloft!
Jij succes met je sollicitatie
En ik werd vanochtend 7 uur wakker, dus ik dacht 'Goh, kan ik ook wel vroeger beginnen... straks'. Omgedraaid, was het alweer bijna 9 uur,
Ach. Thuiswerken bespaart me 3 uur reistijd.
(Ik had ook een collega die het 5 jaar lang opgebracht heeft om elke dag vanuit zijn woonplaats in Groningen naar het hoofdkantoor danwel een klant in Hilversum en/of de randstad te rijden. De gek, x).
Misschien dat hij dat ook over de rest als de loonstrookjes werden uitgedeeldYopY schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:02:
(Ik had ook een collega die het 5 jaar lang opgebracht heeft om elke dag vanuit zijn woonplaats in Groningen naar het hoofdkantoor danwel een klant in Hilversum en/of de randstad te rijden. De gek, x).
Nothing to see here!
Avalaxy schreef op maandag 06 juni 2011 @ 02:43:
Hele simpele vraag,
....
Dat is dus niet de bedoeling hier. Zie ook de Topic waarschuwing. In Internet & Netwerken kun je natuurlijk wel gewoon terecht
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Modjes draaien ambtenaren shifts?Woy schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:15:
[...]
[mbr]
Dat is dus niet de bedoeling hier. Zie ook de Topic waarschuwing. In Internet & Netwerken kun je natuurlijk wel gewoon terecht
[/]
Eigenlijk is 9 uur nog steeds veel te vroeg.Gertjan. schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:19:
[...]
Modjes draaien ambtenaren shifts?Stond al te kijken dat de vraag nog niet weggemod was

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Nothing to see here!
Om een uur of 6 zijn de kids wakker, dus ik wilde graag nog dat uurtje wat ik nog had meepikken.
Dus ik ging op automatische piloot de trap af omdat ik niet te wakker wilde worden.
BOEM! flikker ik van de trap. Wakker dus en de rest van het huis ook. Nou ja, nog 5 dagen en dan is het alweer weekend.
Lekker op de bank
Ik embed me code door gebruik te maken van Insert -> Object, daardoor slaat het spellingscontrole over op me codeAndurin schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:45:
Goede morgen! Tijd om mijn verslag te debuggen op spellingsfouten *hurray*... Ik wou dat Word gewoon code blokken kon herkennen en die dan ook daadwerkelijk zou overslaan >.<
Success iig! Wanneer moet je het definitief inleveren?
Nothing to see here!
AuwZaZ schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:46:
Vannacht om 2:30 naar bed gegaan en ik werd om 5 uur wakker omdat ik naar de wc moest.
Om een uur of 6 zijn de kids wakker, dus ik wilde graag nog dat uurtje wat ik nog had meepikken.
Dus ik ging op automatische piloot de trap af omdat ik niet te wakker wilde worden.
BOEM! flikker ik van de trap. Wakker dus en de rest van het huis ook. Nou ja, nog 5 dagen en dan is het alweer weekend.

Overigens wat minder leuk om me er aan te herinneren dat het een volledige week is
Uhm, morgenRutix schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:50:
Ik embed me code door gebruik te maken van Insert -> Object, daardoor slaat het spellingscontrole over op me code.
Success iig! Wanneer moet je het definitief inleveren?
[ Voor 1% gewijzigd door Andurin op 06-06-2011 10:31 . Reden: foutje in het aantal... >.< ]
Nog maar eventjes...
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
SDS? Dats toch uit TSP? Of ook uit andere projectbeheermethoden?JaWSnl schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:01:
Nog 76 uur, dan moet de scriptie ingeleverd zijn... ben blijkbaar echt te laat begonnen met het maken van het inhoudelijke technische stuk... heb ook geen SDS gemaakt oid die me er nu makkelijk doorheen kan leiden.
Nog maar eventjes...
Als ik SDS google krijg ik: "Stichting Down's Syndroom"GoTCoast schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:06:
[...]
SDS? Dats toch uit TSP? Of ook uit andere projectbeheermethoden?
Verder BITO&OA (Ben Ik Tegen Overmatige & Onbekende Afkortingen)
Na iets meer als twee weken schrijven ben ik op 31.416 + 6.149 woorden uitgekomen verdeeld over 140 pagina's....
[ Voor 53% gewijzigd door Andurin op 06-06-2011 10:30 ]
Iets meer danAndurin schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:27:
Wauw, het lijkt er gewoon op dat ik... klaar ben
Na iets meer als twee weken schrijven ben ik op 31.416 + 6.149 woorden uitgekomen verdeeld over 140 pagina's....
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Wauw.Andurin schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:27:
Wauw, het lijkt er gewoon op dat ik... klaar ben
Nothing to see here!
Het meeste had ik allemaal al staan omdat ik het had verzameld de afgelopen 18 wekenRutix schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:40:
[...]
Wauw.Ik kom rond de 50 pagina's XD ben ik even blij dat ik geen 140 pagina's hoefde te schrijven
tnx nog .Gertjan., tging lekker daar
defcon84 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:14:
140 pagina's!? holy hell!![]()
tnx nog .Gertjan., tging lekker daar
Edit:
Haha lol, zat even op TheDailyWTF te kijken en kwam een artikel tegen over hoe je het beste om kunt gaan met irritante recruiters/headhunters
http://thedailywtf.com/Articles/The-Big-Picture-Thinker,-A-JavaScriptlike-Job,-and-The-Job-Opportunity.aspx
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| From: Thomas B------- Sent: Friday, April 08, 2011 10:37 AM To: James S------ Subject: RE: Written Test When a big picture thinker with nearly 20 years of experience in IT sends you a resume and cover letter like mine and says that he can help you win a client that is pulling in 1.3 Billion per year, here's what you don't do: 1. Set up an interview with a couple of in-the-box thinking Microsoft drones with questions on minutia. 2. Hand him a test to see what his "style", attention to detail, and problem solving approach is. Here's my style: I am certain that I can run circles around your best developers with my own, original, incredibly efficient model; but more importantly, I am a director that can help them run circles around their own current misguided misconceptions. But I am thankful for this lesson, as I have learned that I need to add a cover to my cover letter that reads: If you are an in-the-box thinking Microsoft house, and you find yourself regurgitating terms like OOP, MVC, TDD, BDD, Cucumber, etc..., without really understanding what it all means and how much it is actually costing your company to have bought into that industry pushed bullshit, then DO NOT contact me. I'd save you too much money, and you obviously do not want that. So the question now is: Did I pass the test? The answer is: Fuck yes I did. Thomas B------- PS. You forgot to attach the quiz. Do this: Print out a copy of it, ball it up, and throw it at your own forehead, because that's what I would do if I were there. |
Hilarisch
[ Voor 71% gewijzigd door .Gertjan. op 06-06-2011 14:18 ]
vrijdag terug voor de echte sollicitatie van asp.net programmeur bij Skillsource.
heb een paar gesprekke lopen, de een al interessanter als de ander..
hopelijk snel iets concreets
Solliciteren is altijd spannend, maar aan de andere kant ook wel weer leuk. Er is voor zover ik kan zien veel vraag naar .net ontwikkelaars, als je een goede bent en je bent ook goed communicatief en presentatie kun je er wel op vertrouwen dat je snel een leuke baan vindt.defcon84 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:40:
deze sollicitatie was niet voor consultant, maar meer als kennismakingsgesprek bij Personato
vrijdag terug voor de echte sollicitatie van asp.net programmeur bij Skillsource.
heb een paar gesprekke lopen, de een al interessanter als de ander..
hopelijk snel iets concreets
Ook leuk om dat te doen als je thuis op de VPN zit en deze dan per ongeluk naar een printer op kantoor sturen ipv naar je eigen printer (curse you default printer!)Andurin schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:01:
Tumdiedum... Note to iedereen: Vanaf je werkstationnetje niet zomaar op print drukken bij grote Word documenten ^^ Vind het werkstationnetje niet zo leuk ^^
Wordt helemaal spannend als het toevallig ook nog vertrouwelijke info betreft van een klant(project). Gelukkig valt het hele kantoor onder de zelfde geheimhoudingsplicht, maar je krijgt het toch wel even benauwd, zeker als de annuleer functionaliteit in windows bugt
Die is ook leuk ja.Gertjan. schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:07:
[...]
Ook leuk om dat te doen als je thuis op de VPN zit en deze dan per ongeluk naar een printer op kantoor sturen ipv naar je eigen printer (curse you default printer!)
Wordt helemaal spannend als het toevallig ook nog vertrouwelijke info betreft van een klant(project). Gelukkig valt het hele kantoor onder de zelfde geheimhoudingsplicht, maar je krijgt het toch wel even benauwd, zeker als de annuleer functionaliteit in windows bugt

Kater? Eerst water, de rest komt later
Heb zowel onder Windows als met de HP printermanager onder OS X zeer slechte ervaringen met het annuleren van print jobsHaan schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:16:
Ik klikte laatst per ongeluk op 'Print' bij een CSV bestand met 60.000 regelsPrint job annuleren lukte ook niet, dus toen maar snel naar de printer gerend om de boel te stoppen..

Wij hebben op het werk een printerserver. Op het moment dat je op printen ramt, is het ook echt gebeurdWoy schreef op maandag 06 juni 2011 @ 18:00:
Daarom cancel ik meestal gewoon op de printer zelf, dat werkt een stuk beter.
Het enige wat dan nog wel eens wil werken, is een Norwegian reset van de printer.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Wij ook, maar dan kan je juist op de printer zelf nog wel cancelenMatis schreef op maandag 06 juni 2011 @ 18:03:
[...]
Wij hebben op het werk een printerserver. Op het moment dat je op printen ramt, is het ook echt gebeurd
Het enige wat dan nog wel eens wil werken, is een Norwegian reset van de printer.
Verwijderd
Ik heb ook een keer op stage per ongeluk meerdere documenten naar de printer thuis gestuurd. En ik maar afvragen waarom er niets uit de printer kwam terwijl OS X aangaf dat het printen gelukt was.Gertjan. schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:07:
[...]
Ook leuk om dat te doen als je thuis op de VPN zit en deze dan per ongeluk naar een printer op kantoor sturen ipv naar je eigen printer (curse you default printer!)
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak