Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Baggersvn: Checksum mismatch for 'E:\aap\workspace\flash\assets\.svn\text-base\Map.xml.svn-base'; recorded: '47cd047e7bdef3fc9c5ca7ce64a9d691', actual: 'a14472f70f0e1b77122f0bf3c76300d1'
Jeetje, jij kan snel typen!Gamebuster schreef op maandag 06 juni 2011 @ 18:23:
NodeJS + Socket.IO chatje
[video]
Resultaat (5 uur, 32 min): http://kutcomputers.nl/NodeChat/
Met 5000 items per printer in de queue is dat een goede om RSI te kwekenWoy schreef op maandag 06 juni 2011 @ 18:14:
[...]
Wij ook, maar dan kan je juist op de printer zelf nog wel cancelen
Shutdown werkt ook niet, want de queue is persistent, zelfs een reboot van de printserver krijgt de queue niet gek
[ Voor 18% gewijzigd door .Gertjan. op 06-06-2011 19:02 ]
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ben vandaag ook nodeJS ingedoken. Ben ik de enige die denkt dat Node alleen voor chatapplicaties gebruikt wordt?Gamebuster schreef op maandag 06 juni 2011 @ 18:23:
NodeJS + Socket.IO chatje
[video]
Resultaat (5 uur, 32 min): http://kutcomputers.nl/NodeChat/
Je kan 't ook gebruiken voor turn-based multiplayer games. Ik vind Socket.IO overigens wel bijzonder fijn erbij.
[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 07-06-2011 01:32 ]
Zou het gewoon oplossen met postbacksGamebuster schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 01:31:
Je kan 't gebruiken voor vele soort AJAX apps waar veel updates zijn. Een chat is meest simpele toepassing.
Je kan 't ook gebruiken voor turn-based multiplayer games. Ik vind Socket.IO overigens wel bijzonder fijn erbij.
Waarom vertrouwen op clients als je ook een server hebt
Nadeel van frameworks vind ik dat er zo ontiegelijk veel van zijn. Kan op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer zien. Doordat er zoveel zijn bestaat er ook een kans dat je, wanneer je volledig voor framework X gaat, jezelf uit de markt prijst voor bedrijven die een ander framework hanteren. In ontwikkeltalen heb je dit ook wel, maar in principe geldt C# = C#, voor JavaScript geldt tegenwoordig niet meer dat je JS moet kennen, maar een specifiek framework. Kwam pas een "guru-test" tegen op linked-in (via een invite) waarin je enkel .NET-guru kon worden als je vragen over jQuery kon beantwoorden

Echte mannen scripten hun eigen JS
Edit: Koffieeee!!!!
[ Voor 1% gewijzigd door .Gertjan. op 07-06-2011 07:26 . Reden: Koffie! ]
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Nothing to see here!
Ruilen? Ben pas 1,5 uur vandaag aan het werk met Axapta en ben het pakket al weer strontbeu voor vandaagRutix schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 08:23:
Weer aan het werk aan me scriptie. Het komt me neus nu wel uit hoor

- Rapporten die gisteren goed gingen gaan vandaag verkeerd (kiest verkeerde layout)
- Bij een gebruiker (mijn development-user) was met geen mogelijkheid een rapport op te vragen vanwege problemen met de printer instelling. WTF!
AX heeft sowieso wel rare dingen hoor, zo kun je als Axapta aan het "denken" is de shortcut/hotkey voor je desktop (windows+D) niet meer gebruiken. AX blokkeert dus gewooon delen van Windows
Daarnaast geeft het maatwerk waarin ik nu aan het werk ben (van een andere partner) me het idee alsof ik met een stok in een emmer stront sta te roeren, want een ellende zeg...
Voorbeeld:
Unknown SPRequest error occurred. More information: 0x80070002
WTF????
Wees blij dat je nog tenminste een stok hebt om mee te roeren!.Gertjan. schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 08:30:
[...]
Daarnaast geeft het maatwerk waarin ik nu aan het werk ben (van een andere partner) me het idee alsof ik met een stok in een emmer stront sta te roeren, want een ellende zeg...
Dat doet me trouwens denken aan mijn huidige project, dat heeft als naam: "Septisch Materiaal"
Bij mij heeft het ruim 1,5 jaar geduurd, dan komt het pas écht je neus uitRutix schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 08:23:
Weer aan het werk aan me scriptie. Het komt me neus nu wel uit hoor
Kater? Eerst water, de rest komt later
[ Voor 74% gewijzigd door alienfruit op 07-06-2011 09:13 ]
alienfruit schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:12:
Twee weken hierEen week scriptie schrijven en maanden vechten met begeleiders omdat ze mijn idee niet snappen...
Nouja ik had me een week verkeken op de inleverdatum waardoor me scriptie vrijdag af moet zijn ipv volgende week woensdag. En iedereen weet dat de laatste stukjes aan een scriptie het kutst zijn omdat je dat meestal voor het laatst bewaard XD.
Nothing to see here!

Stukje code werkt in .NET 4.0, in .NET 3.5 blijft het hangen. En mijn project draait natuurlijk in 3.5. wtf zeg.
var r = request.GetResponse() as HttpWebResponse;
Even .NET framework code steppen
https://fgheysels.github.io/
2 weken lijkt dan lang, maar ik denk dat ik er maar 2 uur per dag echt mee bezig was. De andere uren was ik bezig met een stukje nevenactiviteiten, welke me gewoon leuk leken die in de projectgroep gedraaid werden
Ik was overigens bijna 3 weken te vroeg klaar met mijn afstudeeropdracht en -verslag. Maar heb het toen nog 2,5 weken laten liggen, voordat ik het 2 dagen voor de deadline inleverde.
Als je het te vroeg inlevert, dan KAN het gewoon niet goed zijn; Althans, dat was de redenatie die ze op de Avans hanteerde.
[ Voor 30% gewijzigd door Matis op 07-06-2011 09:31 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ja inderdaad dan denken ze meteen dat de opdracht te makkelijk was of dat je niet alles eruit hebt gehaalt dan mogelijk wasMatis schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:30:
Ik heb mijn afstudeerverslag in ongeveer 2 weken geschreven. Ik had het al helemaal in mijn hoofd zitten en heb het in 2 weken op papier gezet.
2 weken lijkt dan lang, maar ik denk dat ik er maar 2 uur per dag echt mee bezig was. De andere uren was ik bezig met een stukje nevenactiviteiten, welke me gewoon leuk leken die in de projectgroep gedraaid werden
Ik was overigens bijna 3 weken te vroeg klaar met mijn afstudeeropdracht en -verslag. Maar heb het toen nog 2,5 weken laten liggen, voordat ik het 2 dagen voor de deadline inleverde.
Als je het te vroeg inlevert, dan KAN het gewoon niet goed zijn; Althans, dat was de redenatie die ze op de Avans hanteerde.
Nothing to see here!
Bij ons was hij net afgeschaftalienfruit schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:44:
Alleen scriptie geschreven in een week. Ik kon niet veel bronnen vinden over mijn onderwerp. Uiteindelijk wel gevonden maar veel was het niet. Acht ofzo in totaal.
Daarnaast had een groot deel een bloedhekel aan het schrijven van documenten en ging het schrijven ten koste van je stage tijd. Bedrijven hadden het liefst 40 uur een pipo stagiair in dienst, (bijna) gratis mankracht die je gewoon kunt door factureren voor het volledige tarief, dat waren nog eens tijden
Started incremental import at 3/2/2011 5:36 AM - Ended import at 3/2/2011 5:29 AM
Eindigen voordat je begint

Edit: is btw een goeie incremental, al 4 maanden niet gelopen
[ Voor 22% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-06-2011 10:27 ]
Bij ons hebben we nog wel de scriptie maar dat is meer om te laten zien wat je in de stage hebt gedaan en als je onderzoek hebt gedaan om de resultaten te laten zien. Maar de stage zelf is nog steeds het belangrijkst.Gertjan. schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:47:
[...]
Bij ons was hij net afgeschaftMaar goed ook
Kreeg een keer een scriptie van iemand te zien die een gortdroog verhaal wist te schrijven over UML. Aangezien we op het HBO niet opgeleid werden tot onderzoeker besloten ze maar de scriptie te laten vervallen en de stage belangrijker te maken
Daarnaast had een groot deel een bloedhekel aan het schrijven van documenten en ging het schrijven ten koste van je stage tijd. Bedrijven hadden het liefst 40 uur een pipo stagiair in dienst, (bijna) gratis mankracht die je gewoon kunt door factureren voor het volledige tarief, dat waren nog eens tijden
Nothing to see here!
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Wij moesten wel een vrij "zwaar" portfolio bijhouden, waarin je diverse verslagleggingen moest doen en behoorlijk wat bewijs moest leveren. Met mijn schrijfvaardigheden zat het wel goed, want moest behoorlijk wat documenteren tijdens mijn stage.Rutix schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:29:
[...]
Bij ons hebben we nog wel de scriptie maar dat is meer om te laten zien wat je in de stage hebt gedaan en als je onderzoek hebt gedaan om de resultaten te laten zien. Maar de stage zelf is nog steeds het belangrijkst. Daardoor weet je vaak al als je groen licht krijgt om je scriptie definitief in te leveren (of groen licht om überhaupt de scriptie mag schrijven) dat je al tenminste een voldoende hebt
. Dus opzicht maak ik me niet zo zorgen maar voor mezelf wil ik gewoon goed werk afleveren
.
Het leukste vond ik dat ik al vrij snel de seniors de baas kon en ze tijdens telco's moest "voeren" met informatie, want wij mochten in eerste instantie niets zeggen, want wij waren stagiair en konden iets doms zeggen volgens de directeur
We werden ook gewoon als junior ontwikkelaar op de facturen gezet
Snap niet dat je zo met je stagiairs om gaat, zelf ben ik gelukkig niet zo en vind ik het zelfs leuk om van stagiairs en juniors te leren, soms zitten daar best wat eye-openers tussen
whoami schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:26:
Stukje code werkt in .NET 4.0, in .NET 3.5 blijft het hangen. En mijn project draait natuurlijk in 3.5. wtf zeg.
var r = request.GetResponse() as HttpWebResponse;
Even .NET framework code steppen

ContentLength property niet gezet. Blijkbaar zit hij in .NET3.5 dan te wachten; in .NET4.0 maakt het niet uit.
welke tool gebruik je ?Woy schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:37:
Wat is het een @#$%^&* klus om een goede setup te maken. Een paar files installeren gaat nog wel, maar op het moment dat je allerlei dependencies, die weer per platform verschillend zijn, hebt is het echt een ramp, zeker omdat je telkens weer een VM moet opstarten/snapshot terug moet zetten, moet testen, de log doorzoeken wat er nou precies mis is gegaan, en dan weer het hele riedeltje opnieuw.
Zo hoort het toch? Als het goed is doen veel stagiaires onderzoek over of implementeren iets waar nog niet of weinig kennis in huis is bij het bedrijf.Gertjan. schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:38:
[...]
Wij moesten wel een vrij "zwaar" portfolio bijhouden, waarin je diverse verslagleggingen moest doen en behoorlijk wat bewijs moest leveren. Met mijn schrijfvaardigheden zat het wel goed, want moest behoorlijk wat documenteren tijdens mijn stage.
Het leukste vond ik dat ik al vrij snel de seniors de baas kon en ze tijdens telco's moest "voeren" met informatie, want wij mochten in eerste instantie niets zeggen, want wij waren stagiair en konden iets doms zeggen volgens de directeur(sowieso was die man een verhaal apart). Zit je daar als stagiair sticky-notes te schrijven
Klant wist ook niet dat we bij die telco's zaten, hij wist alleen dat we ontwikkelden. Pas toen ik echt in dienst kwam mocht ik wat meer van me laten horen (en dat heb ik gedaan ook
).
We werden ook gewoon als junior ontwikkelaar op de facturen gezetGelukkig mochten we wel documenten met onze eigen naam maken, dus het was gelukkig niet zo dat 100% van mijn ideeën op andermans naam kwam te staan.
Snap niet dat je zo met je stagiairs om gaat, zelf ben ik gelukkig niet zo en vind ik het zelfs leuk om van stagiairs en juniors te leren, soms zitten daar best wat eye-openers tussen
Nothing to see here!
Je zult verbaasd staan hoeveel werkgevers stagiairs als "extra handjes" zien. Vaak zitten bedrijven ook niet te wachten op "innovatieve projecten die weinig geld opbrengen". Ik heb wel leuke dingen binnen gebracht, maar heb binnen het bedrijf niet al te veel begeleiding gehad. We zijn op een vrij zwaar project gedumpt en we moesten het maar een beetje uitzoeken. Het heeft me wel positief gevormd, dus dat is mooi meegenomenRutix schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:15:
[...]
Zo hoort het toch? Als het goed is doen veel stagiaires onderzoek over of implementeren iets waar nog niet of weinig kennis in huis is bij het bedrijf.Dat is het hele doel van stages, want als het bedrijf er niks aan had waarom zou het dan doen? Ik ben in al mijn stages altijd serieus genomen (gelukkig). Maar ik ken inderdaad verhalen waar het bedrijf de stagiaires slecht behandelde.
Ik mocht na mijn stage in dienst treden en heb dat gedaan (betaalde aardig en bij gebrek aan beter
Markant is overigens dat daar stagiairs werden binnen gehaald met projecten die ze nooit gingen doen, waren mooie innovatieve ideeën, maar de lopende projecten brachten gegarandeerd geld op. 3 lichtingen stagiaires die na me kwamen zouden allemaal het project doen wat ik in eerste instantie zou doen, maar belandden allemaal op compleet andere projecten.
Wat ik overigens ook leuk vond is dat school het niet eens was met het cijfer van het stagebedrijf, we hadden een duo-stage en ik stak flink boven mijn collega uit (heeft hij ook toegegeven en later is hij zelfs een andere richting uit gegaan), maar het stage bedrijf liet het niet echt blijken in de beoordeling, school heeft toen mijn punt flink opgekrikt
Ik gebruik Wix ( icm Votive voor VS integratie ). Ik weet dat er ook legio tools zijn met een veel mooiere UI, echter blijf je ook daarbij tegen het probleem lopen dat je voor externe dependencies die voor verschillende platformen verschillen alsnog goed moet testen, en dat kost gewoon veel tijd, en is nou ook niet echt de meest inspirerende bezigheid.
Op zich kan ik verder best goed uit de voeten met Wix
[ Voor 3% gewijzigd door Woy op 07-06-2011 12:02 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Zo hoort 't toch ook?Matis schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:10:
Jij wil liever twee dagen ploeteren met rechten, configuratiebestanden en include-paden
Zijn we niet allemaal nog bezig in binary te programmeren dan?
Ja, dat dachten de makers van al die frameworks ook.
Daarnaast is het prima te gebruiken als prototyping tool imho, dus op die manier kun je lekker snel aan de slag om uit te proberen of je idee gaat werken en dan later eventueel alsnog een traditioneel relationeel model eruit opbouwen.YopY schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:08:
...MongoDB installeren en draaien is nogal anticlimatisch,. Downloaden, untarren, bin aanroepen, klaar. Tweede console openen, admin-binary starten en prutsen maar.
edit:
Shoepdiewoep, donderdag sollicitatie gesprek
[ Voor 39% gewijzigd door Gamebuster op 07-06-2011 12:42 ]
SuccessGamebuster schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:39:
MongoDB vind ik erg lekker werken, ook in PHP
edit:
Shoepdiewoep, donderdag sollicitatie gesprek
Nothing to see here!
#edit @ hieronder: was een 'cadeautje voor zakelijk gebruik' van het bestuur aan alle werknemers
#edit2: Ben zo ontzettend blij met mijn nieuwe dev-station. Word daar nu even aan herinnerd nu ik voor wat andere zaken de oude weer even moet gebruiken. DAMN WAT TRAAG

[ Voor 75% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-06-2011 14:25 ]
Ik heb slechts een normale iPadHoogie2004 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:23:
Woei, net de iPad2 gekregen die 5 weken geleden besteld was.Leuk speelgoed van de baas
Bij release van iPad 2 was mijn iPad spontaan niet mooi meer
als het online komt moet je het maar hier linken hoorPrisonerOfPain schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:11:
Aight, E3 presentatie was gisteren en alles is goed gegaan. Ik ben een beetje teleurgesteld dat m'n werk enkel aan een selecte groep journalisten is laten zien en niet aan het grote live-gestreamde publiek, maar met een beetje geluk komt 't over een tijdje als nog online. Kortom, ben nog steeds super trots
Nothing to see here!
Dat gaat een gigantisch modderbad wordenalienfruit schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:00:
Morgen maar eens vier verschillende data bronnen aan elkaar knopen, MySQL, XML, SVN commits én arraysEn daar heb je dan een uur voor, muhaha

[ Voor 31% gewijzigd door alienfruit op 07-06-2011 16:10 ]
Ik trok gisteren toevalig thuis weer een hobby projectje uit het stof, toen kwam al m'n ergernis over m'n werk pc ook weer terug..Hoogie2004 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:23:
...
#edit2: Ben zo ontzettend blij met mijn nieuwe dev-station. Word daar nu even aan herinnerd nu ik voor wat andere zaken de oude weer even moet gebruiken. DAMN WAT TRAAG
Mmmm, Trac doet dat ook, how hard can it be?alienfruit schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:00:
Morgen maar eens vier verschillende data bronnen aan elkaar knopen, MySQL, XML, SVN commits én arraysEn daar heb je dan een uur voor, muhaha
Edit: En damn wat heb ik een opstart problemen vandaag... Die 7 uur treinzitten van gisteren heeft me echt niet goed gedaan >.<
[ Voor 30% gewijzigd door Andurin op 08-06-2011 09:22 ]
Wat zou het verschil zijn tussen een kleine en een grote fout
Het aantal karakters van de foutmelding?.Gertjan. schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:54:
Lol, Axapta geeft een melding "Kleine fout gevonden in formulier xxx"
Wat zou het verschil zijn tussen een kleine en een grote fout
Neuh, het was best een lange melding die er boven stond
Sterker nog, Axapta heeft nog wel eens de neiging om bijzonder korte en nutteloze meldingen te geven zoals:
"Er is een onbekende fout opgetreden"
Oplossing: in 1x goede code schrijven
Nothing to see here!
Wel een lange wachttijd....Andurin schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:03:
Zou (uiterlijk) vandaag een telefoontje krijgen over een sollicitatie gesprek van 2 weken terug... De werkdag vandaag wil dus voor geen meter... Ik kijk iedere 5 minuten op mijn telefoon of ik misschien gebeld wordt, en niet fatsoenlijk kunnen eten omdat het brood op is helpt daar ook niet bij.
Normaal reageren bedrijven vaak wel binnen 2 tot 3 dagen. (edit: voor een developer/consultant functie)
[ Voor 4% gewijzigd door Jan_V op 08-06-2011 11:08 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Lol. Scripts mogelijk! Tweakers is not safe RUUUUUN
Nothing to see here!
Klopt, maar het ging om een open sollicitatie voor een functie die nog niet bestaatJan_V schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:08:
[...]
Wel een lange wachttijd....
Normaal reageren bedrijven vaak wel binnen 2 tot 3 dagen. (edit: voor een developer/consultant functie)
Mis ik misschien iets? Ik zie alleen een pagina dat een advertentie niet gevonden kon worden.Rutix schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:09:
[...]
Lol. Scripts mogelijk! Tweakers is not safe RUUUUUN
Kater? Eerst water, de rest komt later
Er werd een scriptje uitgevoerd die een JavaScript popup toondeHaan schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:14:
[...]
Mis ik misschien iets? Ik zie alleen een pagina dat een advertentie niet gevonden kon worden.
Denk dat de advertentie al verwijderd is.Haan schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:14:
[...]
Mis ik misschien iets? Ik zie alleen een pagina dat een advertentie niet gevonden kon worden.
Slordig slordig!
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
[ Voor 9% gewijzigd door alienfruit op 08-06-2011 12:00 ]
Kom je er nu pas achter dat Apple crap isalienfruit schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:59:
Ik net een verzameling leuke podcasts gedownload op mijn iPad zit ie te bitchen dat ik eerst moet syncen met met mijn computer wanneer ik ze wil afspelen in de iPod.app. Ja hallo, waarom kan ik dan downloaden in de iTunes Store?
Nothing to see here!
Pas op hoor, ik ren je achterna en geef je een mep met mijn unibody macbook.
Zijn die dingen zò zwaar?Gamebuster schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:56:
[...]
Pas op hoor, ik ren je achterna en geef je een mep met mijn unibody macbook.
Vandaag voor tijdens een werkuitje met een MP5 mogen schieten
[ Voor 14% gewijzigd door PrisonerOfPain op 08-06-2011 13:59 ]
OehPrisonerOfPain schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:58:
Vandaag voor tijdens een werkuitje met een MP5 mogen schieten
Heb het karton daarna niet geinspecteerd maar met die red-dot-scope kon je moeilijk missen.
Ga eens met een .50 cal schieten.PrisonerOfPain schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:05:
[...]
Heb het karton daarna niet geinspecteerd maar met die red-dot-scope kon je moeilijk missen.
Nothing to see here!
Voor developers is niet zo'n probleemAndurin schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:12:
Zag nogal wat over afstudeerders voorbij komen. Misschien is dit nog interessant voor mensen. Presentatie over hoe je goed kan presenteren voor developers... http://www.wait-till-i.co...-kick-ass-public-speaker/
Nothing to see here!

Moet je ook niet zoveel met je iPad spelenalienfruit schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:05:
Nou ja, ik ben nu al vijf uur over de geschatte uren en nog lang niet klaar
Nothing to see here!
Nou ja, MacOSX vind ik zelf prima werken hoor... Alleen Mail.app is echt brak bij middelgrote mailboxes (maar 15gb) uit het niets verdwijnen mailboxes etc. Maar goed, dit is toch gewoon stom? Verplicht eerst syncen? Zelfs nadat je dus een liedje hebt gekocht! Vraag mij af of hij die wel meesynct vanavond...
Ik heb even 1-2-3 Ruby bekeken en een priem-getal teller gemaakt om de performance te testen vergelijken met PHP en Javascript/NodeJS. Is het normaal dat mijn priem-getal teller ruim 3x zo traag is als de PHP versie of doe ik iets fout?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Javascript, NodeJS 1229 0.137 s PHP 1229 0.62626695632935 s Ruby 1229 1.979699 s |
JS versie
PHP versie
Ruby versie
Getest op een MBP
[ Voor 42% gewijzigd door dev10 op 08-06-2011 16:18 ]
ruby 1.8.7 (2009-06-12 patchlevel 174) [universal-darwin10.0]
Nu bezig met updaten
Tip: installeer rvm. Dan kun je diverse rubies naast elkaar draaien zonder dat ze elkaar bijten.Gamebuster schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:23:
ruby -v
ruby 1.8.7 (2009-06-12 patchlevel 174) [universal-darwin10.0]
Nu bezig met updaten
bash < <(curl -s https://rvm.beginrescueend.com/install/rvm)
Daarna doe je
rvm install 1.9.2
Of iets wat daarop lijkt.
[ Voor 4% gewijzigd door dev10 op 08-06-2011 16:27 ]
-bash: /opt/local/bin/ruby: No such file or directory
Heerlijk hoe ik altijd alles sloop ipv verbeter zodra ik terminal open.
Edit: aah, ik moet rvm gebruiken voor uitvoeren van ruby-scripts nu? Dat is "handig"...
Edit 2:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 1229 0.136 s PHP 1229 0.61993384361267 s Ruby 1229 0.75015 s |
ruby 1.9.2p180 (2011-02-18 revision 30909) [x86_64-darwin10]
Dat is inderdaad een aanzienlijke verbetering. Toch leuk NodeJS met Google V8 Javascript compiler zowel de PHP interpreter als Ruby interpreter eruit schoffelt, terwijl ze alle3 even makkelijk werken. Ben toch benieuwd hoe die priemgetal tellers draaien met een PHP/Ruby compiler.
[ Voor 126% gewijzigd door Gamebuster op 08-06-2011 17:03 ]
Schizzle werkt... maar 7 uur langer...
Frappant: de PHP versie is bij mij grofweg 5% tot 10% sneller als ik
1
| if ($i%$j==0) { |
vervang door
1
| if (!($i % $j)) { |
</microoptimalisatie>. Webserver doet er dan nog ~0.6s over trouwens. Owja, en hij is een ~30% sneller als je die tweede for-loop maar tot $i / 2 laat lopen, maar dat zal wel niet heel nuttig zijn als je enkel wilt vergelijken
[ Voor 32% gewijzigd door FragFrog op 08-06-2011 17:09 ]
Je vergelijkt ook appels met peren, dus hoe kun je nou zeggen dat X sneller is als Y en Z?Gamebuster schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:43:
Dat is inderdaad een aanzienlijke verbetering. Toch leuk NodeJS met Google V8 Javascript compiler zowel de PHP interpreter als Ruby interpreter eruit schoffelt, terwijl ze alle3 even makkelijk werken. Ben toch benieuwd hoe die priemgetal tellers draaien met een PHP/Ruby compiler.

Idd, dat is een mooie campusdefcon84 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:04:
Steve Jobs Presents to the Cupertino City Council (6/7/11)
ziet er opzich wel cool uit
explainMatis schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:21:
Pfff, ik liep vandaag tegen de "php file_put_contents() __destructor()"-bug aanHeeft me wat vloeken en tieren gekost
I couldn't care less hoe die dingen hun werk doen. Ik weet toevallig dat NodeJS een compiler gebruikt en php/ruby (de executables) in dit geval interpreters waren. Het is zo'n wijd ingezette omgeving, waarom gebruiken ze niet standaard compilers?Manuel schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:20:
[...]
Je vergelijkt ook appels met peren, dus hoe kun je nou zeggen dat X sneller is als Y en Z?
Als Google het in relatief korte tijd kan met de Javascript V8 engine, kunnen de bakkers van Ruby/PHP het ook.
Geen idee waar je het over hebt, maar het enige wat ik vind is een bugmelding op php.net uit 2005. Tussen de overige zoekresultaten staat ook mombu, nooit van gehoord maar weer eens zo'n verschrikkelijk aggregator-forum wat simpelweg posts van over het hele www samenvoegt, samen met in iedere post een blok Google-ads. Voornamelijk php-bugs blijkbaar, getuige de vele topics met 0 replies. Eggheadcafe lijkt nog zo'n site te zijn (al heeft die ook wel genuine content, dus het is ook mogelijk dat ik andere sites van hen zie rippen, maar ook hier weer: alleen maar reclame). Schijtziek word je ervan, want het vervuilt de zoekresultaten en is gewoon duplicate content.Matis schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:21:
Pfff, ik liep vandaag tegen de "php file_put_contents() __destructor()"-bug aanHeeft me wat vloeken en tieren gekost
Wat heeft het nou in hemelsnaam voor nut, afgezien van de bakken en bakken reclame waar de site vol mee staat waaraan de eigenaar misschien een paar tientjes verdient (en hopelijk voor hen natuurlijk veel meer)? Het zou verboden moeten worden! [/autodrop]
Lekker bughuntdagje geweest vandaag, topdesk is bijna leeg.

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 08-06-2011 18:05 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Wel flauw dat je niet gewoon "string " + 1 + " string" kan doen... Moet je .to_s erachter proppen.
[ Voor 70% gewijzigd door Gamebuster op 08-06-2011 19:18 ]
Dat was idd mijn probleem, zit nog steeds in versie 5.3.5 overigens
Ik ben er achter hoe je door een foutje in Phpstorm na de trial-period toch zonder tijdsrestricties kunt blijven gebruiken
Inderdaad, de strings hadden gewoon naar int's gecast moeten worden zodat ie het geheel netjes kan optellenGamebuster schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:12:
Ruby is wel geinig taaltje, lekker simpel en je hebt snel wat in elkaar gepropt
Wel flauw dat je niet gewoon "string " + 1 + " string" kan doen... Moet je .to_s erachter proppen.
Dat is dus geen bug, zoals ook al gemeld op php.net, maar gewoon gedocumenteerd gedrag:Matis schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:18:
[...]
Dat was idd mijn probleem, zit nog steeds in versie 5.3.5 overigens
The working directory in the script shutdown phase can be different with some SAPIs (e.g. Apache).
Daar kwam ik ook achter toen ik ging zoeken, maar ik had niet verwacht dat verwijzingen/referenties naar geopende bestanden (relatief pad) in de deconstructor ineens niet meer valide zijn.CodeCaster schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:23:
Dat is dus geen bug, zoals ook al gemeld op php.net, maar gewoon gedocumenteerd gedrag:
Zo vreemd vind ik mijn gedachte anders niet.ZpAz schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:22:
[...]
Inderdaad, de strings hadden gewoon naar int's gecast moeten worden zodat ie het geheel netjes kan optellen
Als ik een int heb en tel daar een short int bij op, hoef ik ook niet eerst mijn short int om te zetten naar een int: De programmeer-omgeving zet automatisch de short-int al om in een int.
Als ik in ruby een string heb en gebruik de +operator voor het "optellen" van een 2e string, komen ze wel netjes aan elkaar.
Waarom wordt mijn getal dan niet automagisch omgezet in een string?
Ik zie geen rede waarom "string"+1 een error moet gooien. Heb ik bovendien in nog geen enkele taal meegemaakt.
[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 08-06-2011 19:28 ]
Omdat een int 1 binair gewoon 0000 [...] 0001 (32 bits) is, terwijl het ding wat jij zoekt 00110001 is (49, een 1 in ascii). Of misschien wel heel iets anders, afhankelijk van de encoding van strings in Ruby. Terwijl een smallint/short van zestien bits (eindigend op 0001) converteren naar een "gewone" 32-bits-int een kwestie is van er zestien nullen voor plakken.Gamebuster schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:27:
Ik zie geen rede waarom "string"+1 een error moet gooien.
Dan heb je nog nooit in een degelijke taal gewerkt.Heb ik bovendien in nog geen enkele taal meegemaakt.
Kijk, het is leuk als een taal er ondersteuning voor heeft om dit automagisch te doen, maar onder water moet op een gegeven moment gewoon een stapel bits verplaats worden wanneer je van een integertype een stringrepresentatie wil bouwen. In welke taal je ook werkt. En in sommige ontwerpen is er gewoon bewust voor gekozen om de programmeur dit expliciet te laten doen.
Ik zeg ook niet dat ik het snáp, het is alleen wel gedocumenteerd.Matis schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:26:
[...]
Daar kwam ik ook achter toen ik ging zoeken, maar ik had niet verwacht dat verwijzingen/referenties naar geopende bestanden (relatief pad) in de deconstructor ineens niet meer valide zijn.
[ Voor 51% gewijzigd door CodeCaster op 08-06-2011 19:40 ]
1
| "foo #{integer} bar #{andere_variabele_met_to_s_functie}" |
[ Voor 5% gewijzigd door Leftblank op 08-06-2011 19:48 . Reden: Regelafbreking ]
Ach, het is een handelsmerk van PHP geloof ikCodeCaster schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:31:
Ik zeg ook niet dat ik het snáp, het is alleen wel gedocumenteerd.
realpath er om heen en opgelost
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak