De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 147 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.111 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 09:47
Gamebuster schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:51:
Ik heb even 1-2-3 Ruby bekeken en een priem-getal teller gemaakt om de performance te testen vergelijken met PHP en Javascript/NodeJS.
Hier ook even gedaan. (iMac C2D 2,4GHz met 4GB RAM)

iMac% node -v
v0.4.7
iMac% node performance.js 
Javascript, NodeJS
1229
0.157 s

iMac% php -v
PHP 5.3.4 (cli) (built: Dec 15 2010 12:15:07) 
Copyright (c) 1997-2010 The PHP Group
Zend Engine v2.3.0, Copyright (c) 1998-2010 Zend Technologies
iMac% php performance.php 
PHP
1229
0.57856297492981 s

iMac% ruby -v
ruby 1.9.2p216 (2011-05-29 revision 31777) [x86_64-darwin10.7.0]
iMac% ruby performance.rb 
Ruby
1229
0.827687 s

Met Ruby Enterprise Edition deed hij er nog iets langer over:

iMac% ruby -v          
ruby 1.8.7 (2011-02-18 patchlevel 334) [i686-darwin10.7.0], MBARI 0x6770, Ruby Enterprise Edition 2011.03
iMac% ruby performance.rb 
Ruby
1229
2.078992 s

Nu snap ik ook gelijk waarom 37signals geen REE meer gebruikt, maar 1.9.2. Ga ik ook eens even doen op m'n server.

[ Voor 5% gewijzigd door dev10 op 08-06-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 23:01
Gamebuster schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:27:
[...]
Waarom wordt mijn getal dan niet automagisch omgezet in een string?

Ik zie geen rede waarom "string"+1 een error moet gooien. Heb ik bovendien in nog geen enkele taal meegemaakt.
Oracle is een leuke. Die zet de string om naar een int bij een vergelijking, terwijl alle andere DBMS dat andersom doen.
resultaat:
je doet een query, laten we zeggen
SQL:
1
SELECT * FROM table WHERE col1 = col2

waarbij col1 int is, en col2 varchar2 oid.
dit gaat dan voor de eerste 1000 records goed, en dan opeens krijg je een foutmelding in de zin van:
"can't cast 'woei' to int"

en dan denk je... wtf, ik cast toch niks naar int???

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-10 13:13

defcon84

Multipass?

ZpAz schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:44:
[...]

Idd, dat is een mooie campus :9
rond gebouw voor 12.000 werknemers..
volgens mij kan je van dat geld 1 vierkant gebouw zetten voor 24.000 werknemers

ziet er wel niet uit natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

BasieP schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:09:
[...]

Oracle is een leuke. Die zet de string om naar een int bij een vergelijking, terwijl alle andere DBMS dat andersom doen.
resultaat:
je doet een query, laten we zeggen
SQL:
1
SELECT * FROM table WHERE col1 = col2

waarbij col1 int is, en col2 varchar2 oid.
dit gaat dan voor de eerste 1000 records goed, en dan opeens krijg je een foutmelding in de zin van:
"can't cast 'woei' to int"

en dan denk je... wtf, ik cast toch niks naar int???
Hoewel MS-SQL niet automatisch van string naar int cast heb ik die melding toch geregeld gezien. Heeft een schattige ontwikkelaar een cast naar een int gedaan en vervolgens de handel als View opgeleverd. Dus ga je lekker tegen de view aan werken, daar krijg je tenslotte een mooie int uit. En verder zal het mij aan mijn reet roesten wat er qua achterliggende data is. Als ik iets opgeleverd krijg als een int verwacht ik gewoon een int.
Normaal zou je zo iets checken, maar in projecten waar je tig views hebt en een zeer strakke deadline heb ik wel iets beters te doen.

Vervolgens plemp je het op je acceptatie omgeving (of andere omgeving met meer data) krijg je bakken met errors.
> "Goh op mijn machine werkte het wel"
< "Hoe heb je getest dan"
> "Met een top 100" en dat ging helemaal goed
< :F
< "Heb je het getest op de hele dataset?
> "Nee, duurt te lang, de eerste 100 zijn toch representatief"
< :F :F :F

Vervolgens kan dat 2 dingen betekenen:
- Je acceptatie omgeving heeft corrupte data, dat gebeurt me geregeld, heeft een developer een foute import gedaan of een update geknald en laat hij gewoon lekker de oude/corrupte rommel staan. Oplossing is dan gewoon die developer een schop geven
- De developer heeft een heel klein dingetje in het functioneel ontwerp gemist waardoor er toch letter toe zijn gestaan. Oplossing: hard huilen :'( want je kunt dan door heel je code stack de handel aanpassen

:-(

Sowieso zijn de sub-set testers vervelende lui, want op 100 records performt alles, maar als je vervolgens de boel los laat op een totale set en dat zijn miljoenen records kan het zowaar ineens performen als dikke stront door een trechter. Sommige zijn niet eens zo briljant om te bedenken dat in een systeem met duizenden producten en facturen misschien ook wel duizenden (al dan niet miljoenen) transacties kunnen bestaan (bijvoorbeeld voorraad transacties of financiële transacties), daarin verdiepen is niet nodig, als het compilet en redelijk draait op een test set is het toch voldoende. ;w En dan mag je ze soms niet al te hard aanspreken omdat je de consultant bent die is ingehuurd om zo'n gast te assisteren... Moet je ineens professioneel blijven :+ Sommige bedrijven hebben me toch volk rondlopen

[/rage]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:06
alienfruit schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:54:
Weet iemand misschien een Eclispe plugin zodat je project mappen kan aanmaken? Zodat je projecten er onder kan hangen? Organisatie begint hier een beetje zoek te raken! Een project heeft nu 5 subprojecten voor de verschillende libraries. Echt overzichtelijk wordt er niet op.

offtopic:
Schizzle werkt... maar 7 uur langer...
Working Sets? Daar kan je meerdere projecten in 1 workingset doen.
Had ik voor de vakken, vielen meerdere projecten onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 10:59
Dat verhaaltje ken ik. Vorig jaar hadden we een APEX applicatie laten ontwikkelen door een bedrijf, alles werkte vlot en perfect op hun omgeving. Dan gedeployed op onze servers (met iets andere hardware, wat al een hele nest was om het te laten werken). Uiteindelijk werkte het. Op moment van live gaan, lag de server er om de 10min uit wegens "connection limit reached". Oké, die opgekrikt, bleef duren, nog meer opgekrikt en *boem* APEX lag eruit en niet meer aan de gang te krijgen. Oké, ghost image terug op de server zetten en terug connections goed gezet, was de applicatie niet vooruit te branden. Oja, ze hadden geen load test gedaan op de app, loads waren gigantisch groot.

Einde van het verhaaltje: product niet betaald en terug gestuurd naar afzender. Met een andere partij in boot gegaan (wat gelukkig na 4 maanden in orde was en alles werkte goed (ik ga niet perfect zeggen, er waren hier en daar bugs, die ook vlot werden gefixt)).

Moraal van het verhaal bij mij: zoek een partij die ook technische ondersteuning geeft voor de omgeving. Bij ons had niemand ervaring met APEX (om op servers te deployen en te onderhouden)... Nu ja, ik was sowieso al niet gecharmeerd door APEX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Het is inmiddels bijna 04:00 uur. :O Zojuist heb ik mijn afstudeerscriptie afgerond die morgen voor 14 uur geprint (in viervoud) en ingeleverd moet zijn. Dus nu nog even snel 5 uurtjes slapen en dan me richting de copyshop van school begeven!

Ik kwam er zojuist nog achter dat ik ook nog even langs mn stagebedrijf moet tussendoor omdat ik vergeten ben om toestemmingsformulieren door mijn bedrijfsbegeleider in te laten vullen... 8)7 zojuist gemaild, nou hopen dat morgen niet toevallig een vrije dag voor hem is :/ .

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:31

Matis

Rubber Rocket

Wut, jij bent klaar met je scriptie en hebt nog geen toestemming 8)7

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:53
defcon84 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:10:
[...]

rond gebouw voor 12.000 werknemers..
volgens mij kan je van dat geld 1 vierkant gebouw zetten voor 24.000 werknemers

ziet er wel niet uit natuurlijk :p
Het is eens wat anders. Tijdens de video worden er meer punten genoemd, zo wordt het groen met +- 360% verhoogd, 2x zoveel bomen, e.d. Met plaatjes uiteraard :)

Vind hem er wel nice uit zien.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Matis schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:11:
Wut, jij bent klaar met je scriptie en hebt nog geen toestemming 8)7
De toestemming mag ook negatief zijn, want het zijn formulieren die aangeven of het document als vertrouwelijk moet worden behandelend. ;)

:O

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:02

alienfruit

the alien you never expected

GoTCoast schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:56:
Working Sets? Daar kan je meerdere projecten in 1 workingset doen.
Had ik voor de vakken, vielen meerdere projecten onder.
Gaaf, dat lijkt te werken :D

Wie schrijft er nou documentatie niet in het Engels :( Zucht, snap er de ballen van.

[ Voor 14% gewijzigd door alienfruit op 09-06-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-10 13:13

defcon84

Multipass?

ZpAz schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:45:
[...]

Het is eens wat anders. Tijdens de video worden er meer punten genoemd, zo wordt het groen met +- 360% verhoogd, 2x zoveel bomen, e.d. Met plaatjes uiteraard :)

Vind hem er wel nice uit zien.
yup het is zeker wel nice :)
in de video zegt ie zelf ook dat alles rond is, dus ook al het glas..
en dat gaat veeeeel geld kosten :p
maarja dat hebben ze toch genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alienfruit schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:56:
[...]

Gaaf, dat lijkt te werken :D

Wie schrijft er nou documentatie niet in het Engels :( Zucht, snap er de ballen van.
Och je hebt tenminste documentatie ;)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 08:53
Matis schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:18:
[...]

Dat was idd mijn probleem, zit nog steeds in versie 5.3.5 overigens :)
Ik ben er achter hoe je door een foutje in Phpstorm na de trial-period toch zonder tijdsrestricties kunt blijven gebruiken :+
Ik heb enige interesse hierin :P Of overtreed ik een regel als ik naar meer informatie zou willen vragen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 18:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

alienfruit schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:54:
Weet iemand misschien een Eclispe plugin zodat je project mappen kan aanmaken? Zodat je projecten er onder kan hangen? Organisatie begint hier een beetje zoek te raken! Een project heeft nu 5 subprojecten voor de verschillende libraries. Echt overzichtelijk wordt er niet op.
Workingsets zitten al een behoorlijke tijd standaard in eclipse. Gebruik ze zelf ook.
Was al gezegd... Volgende keer maar even de hele thread uitlezen voordat ik reageer :D

[ Voor 9% gewijzigd door Janoz op 09-06-2011 10:17 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

JaWSnl schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:53:
De toestemming mag ook negatief zijn, want het zijn formulieren die aangeven of het document als vertrouwelijk moet worden behandelend. ;)

:O
Oh, die fiets. Ik dacht toestemming om jouw scriptie etc. daar te mogen volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

elnaeth schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:04:
Ik heb enige interesse hierin :P Of overtreed ik een regel als ik naar meer informatie zou willen vragen? :P
Ik zou niet weten waarom :)
Wat ik heb gedaan:
*knip*

Hoewel het misschien niet illegaal is, lijkt het me hier niet de plek om te gaan bespreken hoe je software, waar je eigenlijk een licentie voor moet kopen, kan gebruiken na de trial periode

[ Voor 53% gewijzigd door Woy op 09-06-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Laatste punten op de i voor me scriptie ^_^ ALMOST DONE

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 12:38
Rutix schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:09:
Laatste punten op de i voor me scriptie ^_^ ALMOST DONE
Vergeet de inhoudsopgave, alle verwijzingen, de bijlagen en de bronvermeldingen niet he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Andurin schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:13:
[...]

Vergeet de inhoudsopgave, alle verwijzingen, de bijlagen en de bronvermeldingen niet he :p
Dat zijn de puntjes op de i ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 18:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zorg er daarnaast ook voor dat je geen 'me' gebruikt hebt op de plekken waar je 'm'n' of 'mijn' bedoelde.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 22:38

CoolGamer

What is it? Dragons?

"ik" en daarop lijkende woorden (zoals "me" en "mijn") zijn meestal toch woorden die je het beste kan vermijden in een verslag. Staat een stuk netter als je alles in de derde persoon plaatst.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De derde persoon? Dat is helemaal freaky 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
iTunes EULA voorgelezen _O-. Vooral de 'effective until'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 17:00
TheCoolGamer schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:45:
"ik" en daarop lijkende woorden (zoals "me" en "mijn") zijn meestal toch woorden die je het beste kan vermijden in een verslag. Staat een stuk netter als je alles in de derde persoon plaatst.
Maar super irritant als het verslag gaat over iemands persoonlijke ontwikkeling :)
(maar het gaat hier over een wo scriptie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05

Haan

dotnetter

.oisyn schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:56:
De derde persoon? Dat is helemaal freaky 8)7
Bij 'wetenschappelijke' verslagen (zoals WO bachelor / master scripties) wordt dat anders wel vaak gebruikt. Dan schrijf je bijv. 'de auteur' in plaats van 'ik'.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Bij wetenschappelijke verslag zie je ook vaak 'wij' gebruikt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Haan schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:47:
[...]

Bij 'wetenschappelijke' verslagen (zoals WO bachelor / master scripties) wordt dat anders wel vaak gebruikt. Dan schrijf je bijv. 'de auteur' in plaats van 'ik'.
Ik heb redelijk wat papers door gelezen en dat ben ik nog niet tegen gekomen; het gaat altijd over "our research" "our implementation" etc. Maar goed, hoe je 't verder opschrijft zal me een worst wezen, als het inhoudelijk maar fatsoenlijk en relevant is.

[ Voor 12% gewijzigd door PrisonerOfPain op 09-06-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Janoz schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:19:
Zorg er daarnaast ook voor dat je geen 'me' gebruikt hebt op de plekken waar je 'm'n' of 'mijn' bedoelde.
Heb bijna nergens in die vorm geschreven :). Heb geprobeerd alle ik, mijn, wij ect. woorden te vermijden ^^.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Rutix schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:05:
[...]

Heb bijna nergens in die vorm geschreven :). Heb geprobeerd alle ik, mijn, wij ect. woorden te vermijden ^^.
Slechts in enkele hoofdstukken gebruik ik de ik-vorm. Verder is het zeg maar vooral -> niet 'ik heb gedaan' maar 'dit is gedaan'.

Mijn scriptie is nu geprint, ingebonden (of hoe dat ook heet met een ringband) en over enkele minuten fiets ik naar school om hem in te leveren! 4 keer 116 pagina's, pfffff :P

* JaWSnl is trots op het resultaat.

edit: owjah om dan zo thuis lekker te genieten van L.A. Noire die ik een week geleden op mn verjaardag heb gekregen maar door de scriptie nog niet veel heb kunnen spelen :P

[ Voor 13% gewijzigd door JaWSnl op 09-06-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En over wat gaat je scriptie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Haan schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:47:
[...]

Of in CV's die je moet schrijven voor grote consulting/detacherings toko's (die zij dus gebruiken om je uit te lenen). Daar moet het net lijken of je manager een mooi verhaal heeft gemaakt, maar in de werkelijkheid heb je gewoon zelf het hele verhaal uit je duim gezogen.
Gertjan is een ervaren consultant. Met zijn jarenlange ervaring in .NET en SQL Server beschikt hij over de juiste skillset om ieder .NET project tot een goed einde te brengen.
Uiteraard maar een voorbeeld dat ik nu uit mijn duim zuig

Zeer "bijzonder" om over jezelf in de 3de persoon te schrijven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:09
Leuk he als een collega eerst een idee niet goed vind en een paar dagen later ineens toch wel zegt dat het wel zo moet als je had gezegd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier iemand die al een schakeljaar heeft gevolgd van HBO-I => Software Engineering aan de RUG? Was dat te doen vergeleken met je HBO? (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 03-10 10:59
jip_86 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:28:
Leuk he als een collega eerst een idee niet goed vind en een paar dagen later ineens toch wel zegt dat het wel zo moet als je had gezegd. :+
"I told you so" :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Net sollicitatie achter de rug. Er zal een 2e afspraak volgen. Ben benieuwd of ik word aangenomen :)

Tegelijkertijd aan't experimenteren met Ruby on Rails, want het is de bedoeling dat ik dat ga leren als ik daar word aangenomen. Tot nu toe bevalt het me prima, alleen wel 'ff wennen aan andere syntax van de taal.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Gamebuster schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:05:
Net sollicitatie achter de rug. Er zal een 2e afspraak volgen. Ben benieuwd of ik word aangenomen :)

Tegelijkertijd aan't experimenteren met Ruby on Rails, want het is de bedoeling dat ik dat ga leren als ik daar word aangenomen. Tot nu toe bevalt het me prima, alleen wel 'ff wennen aan andere syntax van de taal.
Ruby heeft best een lekkere syntax :) dus ik denk dat je daar wel plezier mee gaat hebben ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik moest mijn scriptie ook in derde persoonsvorm en lijdende vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ach, bij Ruby heb je in ieder geval tijd genoeg om te leren, terwijl je server lekker staat te stampen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Matis schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:12:
Ik moest mijn scriptie ook in derde persoonsvorm en lijdende vorm.
Maar niet in volzinnen blijkbaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spleethoven schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:31:
[...]

Maar niet in volzinnen blijkbaar :p
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heb je het nog niet gehoord, "moeten" is tegenwoordig ook een koppelwerkwoord :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Het duurde even voordat ik het doorhad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:51:
[...]

Het duurde even voordat ik het doorhad :P
Bijna weekend he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waarom is het nou weer zo godsonmogelijk om een checkout van een andere gebruiker ongedaan te maken in TFS. :'(

Edit: wanneer je bent voorzien van een gezonde aversie jegens de commandline, that is.

[ Voor 28% gewijzigd door CodeCaster op 09-06-2011 17:36 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
CodeCaster schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:36:
Waarom is het nou weer zo godsonmogelijk om een checkout van een andere gebruiker ongedaan te maken in TFS. :'(
Perforce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Edit: wanneer je bent voorzien van een gezonde aversie jegens de commandline, that is.
Is inderdaad wel iets minder van TFS. Ook het purgen van items gaat niet zo heel erg makkelijk. In sourcesafe was dat gewoon een vraag wanneer je iets weggooide, maar in TFS moet je het ook weer via de commandline doen.

Altijd leuk als je een repositorie wilt testen of als je een handleiding wil maken aan de hand van een voorbeeld check-in. Kun je het niet meer weggooien :-( Voortaan dus nog maar wat beter opletten op wat ik incheck :D

@PrisonerOfPain: :? als alternatief overstappen naar een andere sourcecontrol? Lijkt me wel een beetje rigoureus, niet? Je kan ook altijd nog naar SourceSafe daar kon je ook redelijk makkelijk een checkout overrulen (en anders gewoon inloggen als die gebruiker, want SourceSafe had ook een beveiliging van zo goed als 0,0 :) En het is inmiddels zo oud dat het bijna abandon-ware is geworden :+, als je het zonder licentie zou gebruiken is er geen haan die er naar kraait :P

[ Voor 23% gewijzigd door .Gertjan. op 09-06-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Waarom zou je een checkout van een andere gebruiker ongedaan willen maken? Een checkin/commit kan ik inkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Matis schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:54:
[...]

Waarom zou je een checkout van een andere gebruiker ongedaan willen maken? Een checkin/commit kan ik inkomen :)
Waarschijnlijk een "Exlusive lock"-model gekozen. In dat geval mag slechts 1 gebruiker een checkout doen van die ene file. Als een ander daar aan wil werken wordt deze dus tegengehouden omdat de file door een ander in gebruik is.

Normaal is het niet zo'n probleem want dan vraag je het even aan de uitchecker of hij even wil inchecken zodat je ook aan de file kunt werken. Maar sommige mensen werken bijvoorbeeld part-time en vergeten als ze woensdag aan hun weekend beginnen even hun files in te checken. Dat zijn de momenten dat je zijn code even wilt overriden in geval van nood. Vooral wanneer hij er compiler errors optreden in zijn class (bv door aanpassingen in andere code of omdat hij breaking code in heeft gecheckt).

Als ik echt nodig in zijn code moet zijn verander ik gewoon het wachtwoord van zijn gebruiker op de dev-machine (of ik probeer het standaard wachtwoord en hoop dat het niet is veranderd). Code alsnog inchecken en een sticky-note op zijn scherm met "bedankt voor het inchecken!". :P >:)

Bij een geforceerde undo-checkout krijgt hij de mededeling dat hij even geen laatste versie moet ophalen en zijn edit moet veilig stellen, vervolgens mag hij lekker aan het mergen. :W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.Gertjan. schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:50:
@PrisonerOfPain: :? als alternatief overstappen naar een andere sourcecontrol? Lijkt me wel een beetje rigoureus, niet?
Joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 02-10 09:47
Omdat we binnenkort gaan verhuizen, heb ik vandaag met een collega de zolder opgeruimd. Een hoop oude meuk weggegooid, maar ik kwam ook nog een extra monitor tegen. Omdat ik al langer de wens had om een tweede monitor aan te sluiten op m'n werk, kwam dit goed uit. In een andere PC zat nog een videokaart met DVI en VGA. Van m'n collega, is gelijk ook mijn baas, mocht ik hem gelijk inbouwen waardoor ik nu eindelijk m'n hoofdscherm op DVI heb en een extra monitor.

* dev10 is a happy developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

:) Je weet maar nooit, sommige mensen zien dat als serieuze oplossing :)

Aan de andere kant hapert mijn sarcasme-detector vandaag een beetje, inmiddels beetje chagrijnig geworden van mijn project (in ieder geval de poespas eromheen). :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Volgens de krant komt er een nieuwe Tomb Raider spel uit :D Lachen. Iemand enig idee hoe die heet? Stond niet in het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik ben verder ook niet bekend met TFS, wij werken met CVS en Git; Linux-fanboys :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 15:01
Ik vind Git echt zwaar zwaar *** werken voor .NET projecten. Visual Studio maakt altijd een shitload aan files aan (temporary files, project files, debug files, compilatie files, whatever). Dat betekent elk bestand los includen, of knetterlang bezig zijn met alles wat je er niet op wilt in je gitignore zetten. Iemand hier toevallig een handige oplossing voor, of is TFS echt de enige fatsoenlijke manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Gewoon één keer een handige gitignore maken met de juiste paden en patterns, en die gewoon kopiëren van project naar project?

Geen idee of dat handig is voor jou, zo doe ik het maar ik gebruik geen .NET :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 22:00
Zorgen dat .net z'n tmp files in een tmp dir zet, en die hele temp dir ignoren? Lijkt mij meer een .net issue dan een git issue :D

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Freeaqingme schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:26:
Zorgen dat .net z'n tmp files in een tmp dir zet, en die hele temp dir ignoren? Lijkt mij meer een .net issue dan een git issue :D
Ja klopt, is het ook. Maar er staan overal files verspreid, waarvan je vaak niet eens weet waar ze voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Of je gewoon een algemene .gitignore aanmaken:
code:
1
git config --global core.excludesfile ~/.gitignore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Laatst online: 28-09 18:26
Gewoon een goede .gitignore aanmaken inderdaad. Vergeet niet dat .gitignore met regular expressions werkt. Je kunt dus vrij makkelijk snel een hoop buitensluiten.

Zie voor een voorbeeld ook hier

Vandaag toevallig op Twitter gezien: "git is a competitive advantage because it weeds out the stupid people". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Overigens kunnen CVS (maak het dood! :+ ) en SVN het in ieder geval ook. Net als wellicht de meeste andere systemen. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Sardaukar schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:37:
Gewoon een goede .gitignore aanmaken inderdaad. Vergeet niet dat .gitignore met regular expressions werkt. Je kunt dus vrij makkelijk snel een hoop buitensluiten.
Dat maakt het werk inderdaad gelukkig wel een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ach, we doen toch geen .Net-projecten :D
Alleen BMC, C en VHDL en voor sommige in-house tooltjes Java of Delphi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
Overigens wel leuk dat ik hoor dat meer mensen met .NET werken in combinatie met Git. Ben ik niet meer de enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Sardaukar schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:49:
Overigens wel leuk dat ik hoor dat meer mensen met .NET werken in combinatie met Git. Ben ik niet meer de enige :)
Heb je toevallig een goede gitignore voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
Zit niet achter mijn werk pc. Maar een paar reacties terug gaf ik een link. Daar zit een goed voorbeeld in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Sardaukar schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:51:
Zit niet achter mijn werk pc. Maar een paar reacties terug gaf ik een link. Daar zit een goed voorbeeld in.
Oh, excuses. Over het hoofd gezien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 17:28

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

BEER: It’s not just for breakfast anymore. :+

Maar even serieus, KOFFIE!

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Matis schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:45:
Ach, we doen toch geen .Net-projecten :D
Alleen BMC, C en VHDL en voor sommige in-house tooltjes Java Cooper of Delphi :)
Gefixed voor je :D (http://www.remobjects.com/cooper.aspx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Erger nog, als de user (uit de AD) die de exclusieve checkout heeft gedaan verwijderd wordt uit de AD dan moet je rechtstreeks met een query gaan op de database om de checkout te undo-en :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Optimistic locking werkt vaak beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
Je moet gewoon niet locking gebruiken in je versiebeheer systeem, het is een gegarandeerde one-way ticket naar problemen. Wat dat betreft zijn github en aanverwanten geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Avalaxy schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:18:
Ik vind Git echt zwaar zwaar *** werken voor .NET projecten. Visual Studio maakt altijd een shitload aan files aan (temporary files, project files, debug files, compilatie files, whatever). Dat betekent elk bestand los includen, of knetterlang bezig zijn met alles wat je er niet op wilt in je gitignore zetten. Iemand hier toevallig een handige oplossing voor, of is TFS echt de enige fatsoenlijke manier?
Is er tegenwoordig geen windows client voor git die dit soort dingen standaard voor je oplost, a'la svnAnkh? Of zie ik dingen die er niet zijn :P

Oe zie je wel: http://code.google.com/p/tortoisegit/ :9

Ok geen VS integratie, maar het is een begin

[ Voor 3% gewijzigd door D-Raven op 10-06-2011 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
D-Raven schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:53:
[...]

Is er tegenwoordig geen windows client voor git die dit soort dingen standaard voor je oplost, a'la svnAnkh? Of zie ik dingen die er niet zijn :P

Oe zie je wel: http://code.google.com/p/tortoisegit/ :9

Ok geen VS integratie, maar het is een begin
GitExtensions:
http://code.google.com/p/gitextensions/

Heeft ook visual studio integratie

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Rutix schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:55:
[...]

GitExtensions:
http://code.google.com/p/gitextensions/

Heeft ook visual studio integratie
Nice die kende ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Maar diezelfde bagger heb je toch ook als je SVN gebruikt? Snap het probleem niet? Ja, Debug/Release mappen zijn irritant. Al die rotzooi wil je toch niet committen... Maar goed ga nu maar eens mijn SVN probleem oplossen... hij wil mijn per ongeluk ingecheckte .exe niet negeren als ik er om vraag :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Poeh laatste dag, ben het testen helemaal zat (saai), maar gelukkig bijna klaar. Koffie, lekker relaxed dagje van maken en op tijd naar huis denk ik, het is mooi geweest :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:20
alienfruit schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:23:
Maar diezelfde bagger heb je toch ook als je SVN gebruikt? Snap het probleem niet? Ja, Debug/Release mappen zijn irritant. Al die rotzooi wil je toch niet committen... Maar goed ga nu maar eens mijn SVN probleem oplossen... hij wil mijn per ongeluk ingecheckte .exe niet negeren als ik er om vraag :|
Wat bij mij werkt:
1. bestand (jouw EXE) verwijderen
2. commit
3. opnieuw builden, zorgen dat je bestand er weer staat
4. commit window opnieuw, je exe ignoren dan commit

edit: bedankt voor de tip Woy :>

[ Voor 3% gewijzigd door alwinuzz op 10-06-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
alienfruit schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:23:
Gewoon "Delete and add to Ignore list..." ?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Woy schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:48:
[...]

Gewoon "Delete and add to Ignore list..." ?
Soms zijn er zulke makkelijke oplossingen :D

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Is er een manier -gelijk in VisualSvn- om bij TFS gemakkelijk te switchen tussen een branch en dev?

[ Voor 3% gewijzigd door Snake op 10-06-2011 10:59 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Snake schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:59:
Is er een manier -gelijk in VisualSvn- om bij TFS gemakkelijk te switchen tussen een branch en dev?
Gewoon aparte workspaces van maken?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Woei, vandaag prutsen met Node, en natuurlijk het meest standaard ding bouwen die je maar kunt bedenken - een forum software ding, :+. linkje. Ideeën zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Klaar met scriptie! Hij krijgt van me begeleiders nog een final check en dan kan ik hem laten inbinden :D

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
Pfff, vrachtwagen ligt een beetje in de berm te flik-flooien met de vangrail, gaat al het verkeer via de B weg... En natuurlijk net als ik naar de mac moet, die ook aan die B weg zit >.< Wat een gedoe voor een beetje lunch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Andurin schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:12:
Pfff, vrachtwagen ligt een beetje in de berm te flik-flooien met de vangrail, gaat al het verkeer via de B weg... En natuurlijk net als ik naar de mac moet, die ook aan die B weg zit >.< Wat een gedoe voor een beetje lunch...
Wie gaat dan ook naar de Mac voor lunch, :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
YopY schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:26:
[...]

Wie niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
YopY schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:26:
[...]

Ik... Om bestelling van collega's op te halen :p Altijd een vast vrijdag ritueel... Snacks van de Mac en de Snackbar, en als stage loper moet ik die ophalen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bezorgservice?! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Jij snapt het ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Andurin schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:29:
en als stage loper moet ik die ophalen :p
En Terecht >:)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
Nou nou nou! :p Moet wel zeggen dat we hier met 4 stagelopers de boel aardig draaiende houden :P Zonder ons gebeurt er niet veel aan huishoudelijke onderdelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Andurin schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:53:
[...]

Nou nou nou! :p Moet wel zeggen dat we hier met 4 stagelopers de boel aardig draaiende houden :P Zonder ons gebeurt er niet veel aan huishoudelijke onderdelen :p
Mijn stagairs snappen alleen hoe ze goede koffie moeten maken...

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Sjow, zojuist GROUP_CONCAT ontdekt in MySQL SQL :)

SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT newsitems. * , (
SELECT GROUP_CONCAT( name
SEPARATOR ', ' ) AS users
FROM user
WHERE id
IN ( SELECT author FROM newsItemsLog WHERE item_id = newsitems.id )
) AS user
FROM newsitems

[ Voor 68% gewijzigd door alienfruit op 10-06-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:10
alienfruit schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:15:

[ ... code ... ]
Dat had ik een tijdje terug ook. Vond het plots ZO prettig. Overigens kan ik je wel aanraden ORDER BY in combinatie met GROUP_CONCAT te gebruiken, omdat je anders eventuele onverwachte resultaten kunt krijgen als de sortering plots veranderd ;).

[ Voor 20% gewijzigd door alex3305 op 10-06-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja maar dan komt de baas altijd als eerste en ik als laatste in de lijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
alienfruit schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:15:

SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT newsitems. * , (
SELECT GROUP_CONCAT( name
SEPARATOR ', ' ) AS users
FROM user
WHERE id
IN ( SELECT author FROM newsItemsLog WHERE item_id = newsitems.id )
) AS user
FROM newsitems
Het grote nadeel daarvan is natuurlijk dat je al een gedeelte opmaak aan het doen bent in je database.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ach, het moet een simpel lijstje zijn met de auteurs zonder te veel poespas.
Pagina: 1 ... 147 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak