De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 148 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.110 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

.Gertjan. schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:05:
[...]

Waarschijnlijk een "Exlusive lock"-model gekozen. In dat geval mag slechts 1 gebruiker een checkout doen van die ene file. Als een ander daar aan wil werken wordt deze dus tegengehouden omdat de file door een ander in gebruik is.
Dat dus. Ik wilde een oud project (eerste opzet die niet meer gebruikt gaat worden, code is geëvolueerd naar een op zichzelf staand nieuw project) verwijderen, maar blijkbaar was de .csproj-file nog uitgecheckt. Collega wist ook niet op welk workstation (dat kun je dus ook niet eenvoudig zien in TFS).

Hoe langer ik ermee werk, des te meer krijg ik een "net niet af"-gevoel bij TFS. Neem dat diff-scherm. Ik weet niet of het grappig is bedoeld, maar het is exact hetzelfde scherm als in Sourcesafe. Uit 2005 ja. Maak er dan even een scherm anno 2010 van, als je toch een 2010-versie uitbrengt, want dit is gewoon ronduit lelijk en vloekt met de rest van de UI van Visual Studio. En dan dat rechtensysteem... 8)7

Ik heb het overigens opgelost met de Team Foundation Power Tools-plugin in Visual Studio, die laat je wel uitcheckacties van anderen ongedaan maken.

Google is irritant. Als ik iets wil opzoeken, druk ik in m'n browser op Ctrl+T (nieuwe tab), Ctrl+E (zoekveld in browser), tik m'n zoekterm in en druk op enter. Als ik de zoekopdracht wil doorsturen (e-mail, forum, IM) dan druk ik op Alt+D (adresbalk) en kopieer de URL.

Maar soms is de eerste zoekopdracht niet precies wat ik zoek, dus wijzig ik wat in het tekstvak op de site van Google zelf en klik op Zoeken. Normaal was dat een Plain Old POST en veranderde de URL, maar sinds die hele site is ver-ajax't gebeurt dat dus niet meer. Als ik dan na herhaaldelijke pogingen heb gevonden wat ik zocht en de URL kopieer, dan linkt die link dus weer naar m'n initiële (en dus verkeerde) zoekopdracht. Zucht.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:02
Haha! M'n manager wilde een xml file van meer dan 10000 regels met de hand gaan opschonen, zag er al dagen tegenop. Ik zeg: "laat mij maar ff", 1 database query en 3 regels linq to xml verder was ik klaar (1700 nogwat regels overgebleven). Ik vind dat ik vanwege de tijdsbesparing eerder naar huis mag >:)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:38

alienfruit

the alien you never expected

@sig69: Lijkt mij redelijk...

Anyways, weet iemand een gemakkelijk manier om twee MySQL tabellen samen te voegen op row niveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

sig69 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:46:
Haha! M'n manager wilde een xml file van meer dan 10000 regels met de hand gaan opschonen, zag er al dagen tegenop. Ik zeg: "laat mij maar ff", 1 database query en 3 regels linq to xml verder was ik klaar (1700 nogwat regels overgebleven). Ik vind dat ik vanwege de tijdsbesparing eerder naar huis mag >:)
Tijd voor promotie dus >:)
alienfruit schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:20:

Anyways, weet iemand een gemakkelijk manier om twee MySQL tabellen samen te voegen op row niveau?
Hoe bedoel je op row niveau?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je UNION bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
create table nieuwetabel select a.veld1, a.veld2, b.veld1, b.veld2 from tabel1 a, tabel2 b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69

Nieuwe tabel maken, en dan zal er vast wel iets van een SELECT INTO of iets dergelijks mogelijk zijn. Zonder de structuur te kennen valt er weinig over te zeggen...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Union is meer om tabellen achter elkaar te plakken idd, vandaar m'n vraag over "op row niveau"

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 22:00
Je hebt 't niet over JOINS, al dan niet gecombineerd met een view?

Tevens, xkcd is vandaag wel het linken waard: plaatje

[ Voor 40% gewijzigd door Freeaqingme op 10-06-2011 16:55 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01

JOIN? :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:16

Matis

Rubber Rocket

Freeaqingme schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:54:
Je hebt 't niet over JOINS, al dan niet gecombineerd met een view?

Tevens, xkcd is vandaag wel het linken waard: plaatje
Ghehe, die hebben ze ook bij ons op de zaak uitgeprint en in de koffiehoek weggehangen :D

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Label '<App1> 2011.R2.v01 (<projectnaam>)' created.
Label '<App2> 2011.R2.v01 (<projectnaam>)' created.
Weekend! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Modbreak:Nogmaals, zie de topic warning, het is niet de bedoeling om hier even snel vragen te dumpen. Als je een vraag hebt dan kan je een nieuw topic openen, mits je je natuurlijk aan de regels houd

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
...ZOMG IK HEB TWEE VOLGERS OP GITHUB IK BEN POPULAIR IEMAND HOUDT VAN ME IK HEB ZIN IN KOFFIE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
YopY schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 20:42:
...ZOMG IK HEB TWEE VOLGERS OP GITHUB IK BEN POPULAIR IEMAND HOUDT VAN ME IK HEB ZIN IN KOFFIE
Je bent vergeten om je caps lock uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Zo laat nog koffie? Doe mij maar
Afbeeldingslocatie: http://www.eat2gather.nl/storage_common/biertjes.jpg?cache(1274887607156)

't is weekend :P *O* *O* *O* *O*
Lang weekend! 3 dagen geen project gerelateerd gezeik werk.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:32
*wave*
Volger nr 1 ;).
Ziet er al intressant uit, ik ben momenteel bezig met Node.JS te leren; dus kan elke oefening gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
GoTCoast schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 22:23:
[...]

*wave*
Volger nr 1 ;).
Ziet er al intressant uit, ik ben momenteel bezig met Node.JS te leren; dus kan elke oefening gebruiken ;)
YouTube: ‪NodeJS + Socket.IO + jQuery chat scripting x32 speed‬‏

+ clientside & serverside broncode :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Heb ik gezien ;) jammer dat er geen openbare sourcecode van is (of wel, waar ik overheen heb gekeken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
GoTCoast schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 22:37:
[...]

Heb ik gezien ;) jammer dat er geen openbare sourcecode van is (of wel, waar ik overheen heb gekeken?)
Ze linken ernaar op diezelfde pagina. ;) Check it out: http://kutcomputers.nl/NodeChatServer/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
ja :P
GoTCoast schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 22:37:
[...]

Heb ik in de description van video gezet

[ Voor 33% gewijzigd door Gamebuster op 11-06-2011 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
GoTCoast schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 22:23:
[...]

*wave*
Volger nr 1 ;).
:) Thanks, nu het een openbaar project is en er mensen in geinteresseerd lijken te zijn komt er toch wel wat motivatie naar boven borrelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Vandaag voor de eerste keer in mijn leven 112 gebeld; Voor dit ongeval: http://alarmeringen.nl/me...260-66-thv-alphen-nb.html

Ik kwam aanrijden en zag het gebeuren. Vrachtwagen knalde volop op een stilstaande Opel Corsa welke linksaf het tuincentrum op wilde draaien. (Maps)

Gelukkig viel het uiteindelijk mee; De vrouwelijke bestuurder kon op eigen kracht uit het autootje komen en werd al opgevangen door een aantal EHBO-ers.
Ikzelf heb mijn gegevens achter gelaten, in het geval dat ze nog getuigen zoeken.

Dat was echt schrikken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 09:54

Sebazzz

3dp

Mwuahaha, geweldig als je een vette bug hebt geplet die al weken dwarszit >:)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Zoiets had ik ook een keer, alleen zag ik het niet echt, maar iedereen in de bus ging ineens opgeschrikt naar rechts kijken. Was er een of andere sukkel die net bij het einde van de bebouwde kom iemand wou inhalen, alleen d'r kwam een auto van de andere kant. Sukkel uitwijken naar links, waar dus een bakkes water was. Auto onder water, minder. Hij kwam er gewoon uitkruipen, dus dat scheelt. Moest hij maar geen haast hebben, :+.

Unrelated: Sammy is, eerste indruk, wel prettig om mee te werken als clientside framework. Heb eerder met Backbone gewerkt, maar dat bleek nogal stijfjes te zijn (ofzo).

Wat ik eigenlijk (onder)zoek is hoe je zo efficient mogelijk code tussen de front- en back-end kunt delen, waar van toepassing. Eerst maar eens een raakvlak tussen de twee vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Matis schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:32:
Vandaag voor de eerste keer in mijn leven 112 gebeld
Die ene keer dat ik 112 heb gebeld was voor mezelf. Mijn vrouw (toen nog vriendin) was met een vriendin op vakantie, ik lag in bed en kreeg ineens geen lucht meer. Belde in paniek 112, bleek "gewoon" hyperventilatie te zijn (man wat is dat eng als je dat nog nooit hebt gehad, je denkt echt dat je dood gaat)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Ben je dan zelf naar beneden gelopen om de deur open te doen, of iig zelf de deur open gedaan? Lijkt me knap lastig zo zonder lucht.

Edit: ^^ verkeerd gelezen. Meende begrepen te hebben dat je alleen thuis was (en dat je gf op vakantie was).

Ik bel wel eens 112, maar dat is enkel om een telefooncentrale te testen. Zijn altijd heel gezellige gesprekjes (not kidding). Om het op devven te betrekken, in je dialplan wil je zo min mogelijk bugs hebben, dus vaak gebruik je daar een aparte routine voor, maar die moet dan wel getest worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Freeaqingme op 11-06-2011 23:17 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freeaqingme schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 21:05:
Ben je dan zelf naar beneden gelopen om de deur open te doen, of iig zelf de deur open gedaan? Lijkt me knap lastig zo zonder lucht.

Ik bel wel eens 112, maar dat is enkel om een telefooncentrale te testen. Zijn altijd heel gezellige gesprekjes (not kidding). Om het op devven te betrekken, in je dialplan wil je zo min mogelijk bugs hebben, dus vaak gebruik je daar een aparte routine voor, maar die moet dan wel getest worden.
Daar mag je toch niet zomaar voor bellen? Meestal kunnen ze daar toch niet om lachen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Zolang je geen valse melding doet, en je gewoon een valide reden hebt om het te testen zullen ze er denk ik niet zo veel problemen mee hebben. Ze willen immers zelf ook dat ze bereikbaar zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 22:18:
[...]

Daar mag je toch niet zomaar voor bellen? Meestal kunnen ze daar toch niet om lachen ...
je zal wel moeten. Enerzijds moet je het testen (je kan niet afwachten tot 't een keer echt nodig is, en het blijkt dan niet te werken), anderzijds bieden ze geen (andere) testmogelijkheid aan. Ik meen dat in bijvoorbeeld Duitsland 1120 over precies dezelfde lijnen gaat als 112, maar dan bij een voicemailapparaat in de meldkamer uitkomt. Daar bel je dan 1120 en weet je of het (niet) werkt. In Nederland is er alleen 112, dus dan moet je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Waarom moet je persee 112 testen dan?
Waarom niet gewoon een ander nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 09:47
.oisyn schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 19:51:
[...]

Die ene keer dat ik 112 heb gebeld was voor mezelf.
Ik heb helaas al diverse keren 112 moeten bellen. Paar keer dat m'n broertje met een heftige epilepsieaanval in bed lag te schudden, een keer toen er een heftig ongeluk gebeurde voor het huis en ook nog een keer toen ik voor ons huis stond en toen ik de vlammen boven ons huis uit zag komen. Stond een loods in de fik. (Niet van ons gelukkig. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Gamebuster schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 23:20:
Waarom moet je persee 112 testen dan?
Waarom niet gewoon een ander nummer?
Eigenlijk wil je altijd wel dat alarmnummers bereikbaar zijn vanaf een willekeurige telefoon, zelfs als er restricties worden ingesteld in een telefooncentrale. De enige manier te weten dat dit lukt, is helaas testen door een alarmnummer te bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Waarom zie ik eigenlijk Google ads onderaan deze pagina, terwijl ik een abo heb :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:58
Matis schreef op zondag 12 juni 2011 @ 00:58:
Waarom zie ik eigenlijk Google ads onderaan deze pagina, terwijl ik een abo heb :o
Omdat je een 'free' abbo hebt? (oftewel, geen abbo)

Bezoek eens een willekeurige pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parm
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 21:30
Omdat je geen adblock geïnstalleerd hebt joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

parm schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:02:
Omdat je geen adblock geïnstalleerd hebt joh!
:?
Waarop baseer jij jouw "informatie" dat ik uberhaupt een adblocker heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ontspan, er staat "geen" en hij roept maar wat. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 22:38

CoolGamer

What is it? Dragons?

In je profiel staat dat je geen abbo hebt. Is je abbo niet verlopen?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 09:54

Sebazzz

3dp

Je naam was een paar dagen geleden al niet abbo-blauw meer.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis --> Abonnement: My.Tweakers.net Free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verhip, is idd de 10e afgelopen en ik heb geen melding gehad :o

* Matis kopen doet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Waarom zie ik eigenlijk geen advertenties onderaan de pagina?

Oh ja, advertentieblindheid, :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YopY schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:28:

Heb ik ook. Die advertenties vallen helemaal niet meer op ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 15:01
YopY schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:28:

Argh, waar ik zo'n hekel aan heb zijn van die downloadpagina's waar dan heel groot een groene DOWNLOAD button staat (een advertentie dus) met ergens daaronder (een stuk kleiner) de echte download button :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Avalaxy schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:58:
[...]

Argh, waar ik zo'n hekel aan heb zijn van die downloadpagina's waar dan heel groot een groene DOWNLOAD button staat (een advertentie dus) met ergens daaronder (een stuk kleiner) de echte download button :(
Dat valt toch meestal wel op dat het een advertentie is in plaats van de echte downloadlink?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
RomeoJ schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:38:
[...]

Dat valt toch meestal wel op dat het een advertentie is in plaats van de echte downloadlink?
Zeker niet altijd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-10 14:29
Gewoon kijken waar die knop heen linkt. :P
Zegt meestal al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Stroopwafels schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:41:
Gewoon kijken waar die knop heen linkt. :P
Zegt meestal al genoeg.
vaak naar /download?id=base64-encoded meug. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:53:
[...]

vaak naar /download?id=base64-encoded meug. :P
Meestal eerder iets van ads.blablabla/nogmeerblablablamet_filename_in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Maar of je het nou wel of niet uit kunt vinden met een nadere inspectie; het blijft irritant dat je het niet gewoon in 1 oogopslag kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

RomeoJ schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:38:
[...]

Ik kan de site even niet meer vinden, maar dat valt dus wel mee. Daar had je een groene knop om te downloaden (en nee, niet download.(cnet.)com, maar een ander), met daar omheen I kid you not vier advertenties die stuk voor stuk exact dezelfde knop gebruikten, maar dan voor een driverscanner, een systeemchecker, een virusscanner, en nog zo'n stuk spy/bloatware.

Als ik 'm nog eens tegenkom zal ik een screenshot maken.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 12-06-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik weet wat je bedoeld, en ik heb wel eens een niet-nerd er keihard in zien trappen. Is dus een ~*beep*£{!\$<£site. :Y)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Avalaxy schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:58:
[...]

Dat, :+. Een voorbeeld is de graties versie van Daemon tools (linkje). Je hebt 5 seconden - zoek de echte downloadknop of link, :+.

spoiler:
hij zit aan de rechterkant, boven de grote 'music converter free download!11one'-knop, verstopt als een linkje
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De advertenties zorgen er wel voor dat er freeware kan bestaan, dus mij hoor je niet klagen. (Vele ontwikkelaars halen hun inkomsten uit advertenties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:57:
De advertenties zorgen er wel voor dat er freeware kan bestaan, dus mij hoor je niet klagen. (Vele ontwikkelaars halen hun inkomsten uit advertenties)
Tweakers.net haalt hun inkomsten ook uit advertenties, maar dat neemt niet weg dat het nog steeds op een normale manier kan. Ik heb geen problemen met reclame, maar het moet niet in de weg staan van de content waar je voor komt. Op het moment dat je de normale download knop niet meer kunt vinden zijn ze duidelijk een stap te ver gegaan, en ik denk dat dat uiteindelijk alleen maar averechts werkt.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik denk dat dat iets overdreven is. Zo'n misleidende button zal wel aardig wat extra centjes opleveren. Het is freeware, je verliest toch geen klant als ze misklikken, want je software is toch gratis.

Het is een misleiden button of betalen. Nou ja, dan maar zoeken tussen 20 misleidende buttons.

Van mij mag de download zelfs met 20 sec vertraagt worden met een reclame video vooraf die je verplicht moet kijken. Denk dat er dan aardig goed te verdienen valt voor een gratis download. Betalen voor de software kost je meer tijd -not to mention: geld- dan 20 sec video kijken.

[ Voor 50% gewijzigd door Gamebuster op 12-06-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gamebuster schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:18:
Ik denk dat dat iets overdreven is. Zo'n misleidende button zal wel aardig wat extra centjes opleveren. Het is freeware, je verliest toch geen klant als ze misklikken, want je software is toch gratis.

Het is een misleiden button of betalen. Nou ja, dan maar zoeken tussen 20 misleidende buttons.

Van mij mag de download zelfs met 20 sec vertraagt worden met een reclame video vooraf die je verplicht moet kijken. Denk dat er dan aardig goed te verdienen valt voor een gratis download. Betalen voor de software kost je meer tijd -not to mention: geld- dan 20 sec video kijken.
Alleen jammer dat veel van die banner boeren ook met alle liefde spyware verspreiden. De meeste anti-virus en registry cleaners die zichzelf op die manier aanprijzen zijn de grootste parasieten die je kunt vinden. "Uw PC is mogelijk geïnfecteerd, download nu onze tool", na die download is de kans inderdaad groot dat je pc is geïnfecteerd.

Jij en ik prikken daar misschien doorheen, maar ik heb toch al menig (schoon)familielid moeten assisteren omdat deze er wel is ingetrapt en geloof me er zit echt behoorlijk nasty zooi tussen hoor :(

Begrijpelijk dat men ook voor freeware uiteindelijk een verdienmodel moet hanteren, maar dat mag wat mij betreft wel wat subtieler dan sommige doen. Sommige tools bundelen toolbars die je niet hoeft te installeren, maar waar ze standaard wel mee gaan (of waar je ze naderhand moet uninstallen). Als een freeware boer te ver gaat gaan we gewoon op zoek naar een andere.

Deamon tools was altijd een van mijn favorieten totdat ze gingen bundelen met rotzooi, sindsdien gebruiken we Virtual Clone Drive. Winamp gaat me momenteel ook wel te ver qua bundeling van zooi, zit een toolbar bij, een tooltje om eventueel 50 mp3's te downloaden. Reclame is oke, maar niet te opdringerig.

Ander voorbeeld is nu.nl, over het algemeen een rustige site, maar zo nu en dan zitten er behoorlijk storende elementen in, zoals een oranje vis die over het scherm springt. Heel fancy allemaal, maar op een trage pc of een trage citrix sessie is dit gewoon ontiegelijk ruk. Verder lukt het me aardig om reclame blind te zijn, maar sommige sites tonen wel 10 van die reclame blokken, als je dan reclame krijgt van Zalando of bijvoorbeeld Wehkamp wordt het wel een klein beetje irritant, dan is op een gegeven moment > 50% op het scherm reclame :-(

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Sommige iPad applicaties van kranten hebben ook extra advertenties. Rete irritant. Betaal je honderden euro's voor de papieren versie krijg je nog irritante reclames van Opel enzo tijdens het lezen van de krant :| En nee, die advertenties zijn niet onderdeel van de papieren versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:57:
Ik klaag ook niet. Enige wat ik super irritant vind van sommige ads is dat als je met je muis erover heen gaat dat hij uitvouwt zeg maar. Dat is echt super irritant. En ofcourse popups :< die haat ik ook.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Woy schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:10:
[...]

Tweakers.net haalt hun inkomsten ook uit advertenties, maar dat neemt niet weg dat het nog steeds op een normale manier kan. Ik heb geen problemen met reclame, maar het moet niet in de weg staan van de content waar je voor komt. Op het moment dat je de normale download knop niet meer kunt vinden zijn ze duidelijk een stap te ver gegaan, en ik denk dat dat uiteindelijk alleen maar averechts werkt.9
Die vergelijking gaat niet altijd helemaal op. Als je een site hebt die garant staat voor minimaal 1 miljoen hits per dag (ik noem maar een getal) zijn je ads veel meer waard dan een site met maar 50.000 hits, dus kan je ze wat discreter plaatsen.
Er zijn natuurlijk zat scenarios bedenkbaar dat je wel haast irritante banners en dergelijke 'moet' plaatsen wil je overleven, of op een andere manier inkomsten zien binnen te halen.
Hoewel ik het wel met je eens ben dat als het te irritant is dat het dan averechts kan werken.

Wel nog een behoorlijk verschil tussen een download site zoals die van daemon tools en een info site als tweakers is dat je op laatstgenoemde echt tijd doorbrengt en aandachtig leest. Bij een downloadsite kom je met een doel en ben je daarna weer weg. Bij een site als deze pikken mensen het niet als het teveel wordt. Die grens kom je dan al een stuk eerder tegen.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
http://www.ns.nl/zva/VraagEnAntwoordResult?query=kutwijf
http://www.ns.nl/zva/Vraa...esult?query=u+bent+lelijk
http://www.ns.nl/zva/VraagEnAntwoordResult?query=pijpen
http://www.ns.nl/zva/Vraa...=speel+jij+modern+warfare

Ik weet het, ongelofelijk flauw en kinderachtig, maar toch moest ik lachen :P
Kwam 'm tegen op een ander forum

[ Voor 11% gewijzigd door Gamebuster op 13-06-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel grappig ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Gamebuster schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:18:
Maar als je door die "slechte" reclame later minder "klanten" krijgt loop je wel reclame inkomsten mis. Ook bij gratis software kun je beter tevreden klanten hebben die doorvertellen hoe goed de software wel niet is, dan iemand die uiteindelijk de software niet download omdat de knop verstopt was. Je moet je niet vergissen in het feit dat er ook een hoop mensen afhaken als ze niet bij de eerste klik krijgen wat ze verwachten.
Ik denk niet dat het zo zwart-wit is. Reclame is best geaccepteerd, maar misleidende reclame levert ook een hoop negatieve reacties op, wat er misschien weer toe leidt dat je software niet zo populair word.
Dat zou ik persoonlijk ook best acceptabel vinden. Zolang het duidelijk is dat je eerst reclame gepresenteerd krijgt voordat je kan downloaden, en niet misleid word om ergens heen te gaan waar je helemaal niet heen wilt.
ZaZ schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:19:
[...]
Wel nog een behoorlijk verschil tussen een download site zoals die van daemon tools en een info site als tweakers is dat je op laatstgenoemde echt tijd doorbrengt en aandachtig leest. Bij een downloadsite kom je met een doel en ben je daarna weer weg. Bij een site als deze pikken mensen het niet als het teveel wordt. Die grens kom je dan al een stuk eerder tegen.
Daar ben ik het deels wel mee eens, maar daemon tools vind ik eigenlijk wel een mooi voorbeeld. Dat gebruikte ik vroeger eigenlijk altijd, maar door de irritante reclame die er in gebakken zat ( De ene keer moest je "ok" klikken en de keer daarna "cancel", anders werd er een of andere toolbar geïnstalleerd, gelukkig zijn ze daar alweer vanaf gestapt ) ben ik daar ook vanaf gestapt. Het mag dan wel gratis software zijn, maar door mensen te misleiden gaan ze uiteindelijk wat anders zoeken. Je kunt wel zeggen dat ze geen inkomsten mislopen omdat het gratis is, maar uiteindelijk moeten ze het nog steeds van de gebruikers hebben, als die weglopen hebben ze helemaal geen inkomsten meer.

Dus ik denk dat je als bedrijf beter kunt zorgen dat je op een beschaafde manier reclame in je product verwerkt, die misschien in eerste instantie iets minder effectief is, dan dat je enorm irritante reclame maakt, waardoor je klanten weglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Dan kan je deze niet vergeten natuurlijk: http://www.wolframalpha.com/input/?i=shall+we+play+a+game%3F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Laatst online: 03-10 13:13

defcon84

Multipass?

Ik speel niet mee, dus ik win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
defcon84 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:09:
Ik speel niet mee, dus ik win!
Nee, je speelt niet mee, dus je verliest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

als ik niet verlies, dan ben ik toch per definitie gewonnen..?

andersom is het iig waar

verliezen:
  • (overgankelijk) iets kwijt raken
  • (inergatief)
niet winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
defcon84 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:19:

andersom is het iig waar

verliezen:
  • (overgankelijk) iets kwijt raken
  • (inergatief)
niet winnen
Je bent niet gewonnen maar hebt wel gewonnen :P. Sorry ik ben in een plaag bui xD

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
ZaZ schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:19:
[...]

Die vergelijking gaat niet altijd helemaal op. Als je een site hebt die garant staat voor minimaal 1 miljoen hits per dag (ik noem maar een getal) zijn je ads veel meer waard dan een site met maar 50.000 hits, dus kan je ze wat discreter plaatsen.
Dat gaat alleen op als je kosten en uitgaven hetzelfde blijven. Een site als T.net is qua kosten en bezetting gegroeid met zijn bezoekers, zodat er nu fulltime reviewers en weet ik hoeveel andere mensen nu content voor T.net leveren.
defcon84 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:19:
Niet als je niet meespeelt, :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

maar als je meespeelt, dan verlies je automatisch! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
defcon84 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:39:
maar als je meespeelt, dan verlies je automatisch! :p
Niet want als je niet speelt dan kun je niet winnen of verliezen!

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:06

defiant

Moderator General Chat
Rutix schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:25:
Niet want als je niet speelt dan kun je niet winnen of verliezen!
Daar denken ze bij de postcode loterij anders over ;)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Freeaqingme schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 21:05:

Edit: ^^ verkeerd gelezen. Meende begrepen te hebben dat je alleen thuis was (en dat je gf op vakantie was).
Dat heb je goed gelezen. Heb jij weleens gehyperventileerd?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Ik lag al in bed, in de hoop dat het zieke kind van 8 maanden zou blijven slapen... maar nee. Weer op de bank, musti en wat al niet als achtergrond geluid. Afgelopen nacht ook maar 3 uurtjes geslapen, en morgen weer om 8 uur op stage. Misschien val ik hier wel in slaap... en ik was nog wel aan het bijkomen van de korte nachten voor de deadline van de scriptie :O

Morgen een long-overdue URS'je maken, dan een software design document en dan hard aan voordracht werken!

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Ja.. als we nu eens de postcode loterij winnen ipv wel of niet mee te spelen met Global Thermonuclear War...
als je die wint, dan heb je iig echt gewonnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

* .Gertjan. doet het licht aan... Goedemorgen!

Kort weekje :P Hebben meer mensen er last van dat een lang weekend heel je ritme vergald? Ik wil in een lang weekend nog wel eens lekker uitslapen met het meisje, maar de laatste avond voordat de werkweek weer begint lijkt het soms wel of al je slaap is verdwenen... -O- En nee, dat is niet omdat we andere dingen aan het doen zijn :P

Heb vannacht denk ik 2, max 2,5 uur geslapen, en dat is behoorlijk weinig :Z Vandaag is dus mijn reistijd langer dan de nachtrust. Lijkt me niet gezond (zowel het korte slapen als de lange reistijd)...

Koffie dan maar :P Heel veel koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik ben vandemorgen ook met het gevoel van 'mijn lijf slaapt nog' naar het werk gereden.

Dus ja: koffie, veel koffie!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

Goed nieuws voor VS gebruikers (althans, vind ik):

http://t.co/U292JBv

De VS Debugger Canvas is available for download :D :D *O*

Zo snel mogelijk maar eens proberen, maar eerst, koffie :+

#edit @hieronder: Ja, ultimate, die heb ik hier :D

[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 14-06-2011 08:21 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:44

Haan

dotnetter

Hoogie2004 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:06:

Alleen in Ultimate :(

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 12:38
Mijn ritme was gisteren nog perfect in orde... Werd precies 7.14 (1 minuut voor de wekker normaal gesproken) wakker... Wat dus aardig mijn dag verpestte >.< En vanochtend kon ik er niet meer uit komen dus bijna te laat voor het openbaar vervoer... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:57

Vet! Jammergenoeg hebben we geen Ultimate op het werk.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
M'n ritme zal deze week helemaal stuq zijn. De chef (al moet ik eerlijk zeggen dat ik op het moment niet eens zeker weet of ik wel een chef heb) boeit het niet zoveel of ik thuis ben of naar kantoor kom, dus vandaag (omdat ik vanavond ergens heen moet) zit ik thuis. Morgen en donderdag op kantoor, en vrijdag weer thuis omdat ik die avond nog naar m'n ouders moet.

Op kantoor ben ik wel wat productiever, moet ik zeggen. Of dat voel ik me, iig. Maar da's ook een leerdoel, zal ik maar stellen - leren om effectief thuis te werken.

* YopY gaat verder prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
Vanmorgen al vroeg aan de koffie. Risken en bier is wel gezellig, maar ik drink eigenlijk nooit doordeweeks en dat merk ik goed.

En vanavond ga ik voor m'n eerste auto kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

dev10 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:12:
En vanavond ga ik voor m'n eerste auto kijken. :)
Das altijd leuk. Gisteren ook nog geweest kijken voor mijn 2e auto, wil de 1e nu wegdoen. Alleen was alles dicht (normaal was bij ons in de buurt 2e pinksterdag gewoon alles open wat auto-garages betreft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie op...... :N

Ondertussen naar openGL aan het kijken, iemand nog aan te raden tutorials? Kan wel veel vinden, maar niet hele goede/leesbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er echt handig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
Hoogie2004 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:28:
[...]

Das altijd leuk. Gisteren ook nog geweest kijken voor mijn 2e auto, wil de 1e nu wegdoen. Alleen was alles dicht (normaal was bij ons in de buurt 2e pinksterdag gewoon alles open wat auto-garages betreft)
Ik wilde ook eigenlijk gisteren gaan kijken, maar het bedrijf was ook dicht. Gelukkig eigenlijk, want ik had gistermiddag ook nog wat anders te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69

Geinstalleerd, ziet er geinig uit. Laat het nog wel even draaien en dan zie ik wel of het in de praktijk ook prettig werkt

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:36

Thanks voor de link, is echt een mooie toevoeging :) Ik heb overigens Premium en dat lijkt prima te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Wat kan je er mee? Ik heb geen zin om Silverlight hiervoor te installeren :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op Professional werkt het in ieder geval niet, wel jammer want het ziet er wel grappig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Altijd leuk, code debuggen waarvan al jaren de veronderstelling bestaat dat het doet wat het moet doen om er achter te komen dat er onderwater iets heel anders gebeurt. :(

In het systeem zit logica om dynamisch een rapport aan een klant groep te koppelen, je kunt het allemaal mooi instellen en voor een aantal andere rapporten werkt het goed. Nieuw rapport gemaakt, alle instellingen nagelopen en getest, failed: verkeerde rapport wordt getoond. Na een hoop gevloek en uitzoekwerk kom je dan tot de ontdekking dat, hoewel je het kunt instellen via een scherm, het systeem keihard altijd hetzelfde rapport gebruikt :{ Uiteraard zit die logica tig classes en functies diep waardoor je het pas met een aantal step-into's te pakken krijgt.

99% van het pad is dus aangesloten, maar vervolgens kiest de ontwikkelaar het hazenpad en maakt zich er lekker makkelijk vanaf. -O- Weer een paar uur van mijn leven verspild }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Het is altijd leuk posts van .Gertjan. te lezen, aangezien je eigen ellende er altijd minder door lijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

EddoH schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:49:
Het is altijd leuk posts van .Gertjan. te lezen, aangezien je eigen ellende er altijd minder door lijkt ;)
Lol :+

@.Gertjan. ben gerust, ik voel me ook wel eens zo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nog altijd beter dan een workaround vinden voor een bug in de Flash Player...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:57
Wachten op een update?
Krijg volgens mij wekelijks die irri popup van Adobe om de oren gesmeten.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Pagina: 1 ... 148 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak