Dat dus. Ik wilde een oud project (eerste opzet die niet meer gebruikt gaat worden, code is geëvolueerd naar een op zichzelf staand nieuw project) verwijderen, maar blijkbaar was de .csproj-file nog uitgecheckt. Collega wist ook niet op welk workstation (dat kun je dus ook niet eenvoudig zien in TFS)..Gertjan. schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:05:
[...]
Waarschijnlijk een "Exlusive lock"-model gekozen. In dat geval mag slechts 1 gebruiker een checkout doen van die ene file. Als een ander daar aan wil werken wordt deze dus tegengehouden omdat de file door een ander in gebruik is.
Hoe langer ik ermee werk, des te meer krijg ik een "net niet af"-gevoel bij TFS. Neem dat diff-scherm. Ik weet niet of het grappig is bedoeld, maar het is exact hetzelfde scherm als in Sourcesafe. Uit 2005 ja. Maak er dan even een scherm anno 2010 van, als je toch een 2010-versie uitbrengt, want dit is gewoon ronduit lelijk en vloekt met de rest van de UI van Visual Studio. En dan dat rechtensysteem...

Ik heb het overigens opgelost met de Team Foundation Power Tools-plugin in Visual Studio, die laat je wel uitcheckacties van anderen ongedaan maken.
Google is irritant. Als ik iets wil opzoeken, druk ik in m'n browser op Ctrl+T (nieuwe tab), Ctrl+E (zoekveld in browser), tik m'n zoekterm in en druk op enter. Als ik de zoekopdracht wil doorsturen (e-mail, forum, IM) dan druk ik op Alt+D (adresbalk) en kopieer de URL.
Maar soms is de eerste zoekopdracht niet precies wat ik zoek, dus wijzig ik wat in het tekstvak op de site van Google zelf en klik op Zoeken. Normaal was dat een Plain Old POST en veranderde de URL, maar sinds die hele site is ver-ajax't gebeurt dat dus niet meer. Als ik dan na herhaaldelijke pogingen heb gevonden wat ik zocht en de URL kopieer, dan linkt die link dus weer naar m'n initiële (en dus verkeerde) zoekopdracht. Zucht.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...