Hhahahaha, geweldig. Kan me er altijd perfect in vinden, helaas.EddoH schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:49:
Het is altijd leuk posts van .Gertjan. te lezen, aangezien je eigen ellende er altijd minder door lijkt
Mjoah, in theorie moet dat kunnen ja. Maar heb net ontdekt dat de font wel werkt als je de nieuwe text engine gebruikt. Eens kijken hoe dat werkt..
Irritante shortlinksHoogie2004 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:06:
Goed nieuws voor VS gebruikers (althans, vind ik):
http://t.co/U292JBv
De VS Debugger Canvas is available for download![]()
![]()
![]()
Zo snel mogelijk maar eens proberen, maar eerst, koffie
#edit @hieronder: Ja, ultimate, die heb ik hier

MSDN: Debugger Canvas
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 14-06-2011 11:14 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Die link kwam van de twitter van de developer.oisyn schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:13:
[...]
Irritante shortlinks. For null's sake, we zitten op een forum.
MSDN: Debugger Canvas
En hoe kom ik er dan aan? Juist, even erop klikken, en het resultaat copy/pasten. En kijk eens, GoT formatteert de URL ook nog eens automatisch. Was dat nou zo moeilijk?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Echte developers zijn lui, ik probeer ook zo min mogelijk code te maken..oisyn schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:16:
En hoe kom ik er dan aan? Juist, even erop klikken, en het resultaat copy/pasten. En kijk eens, GoT formatteert de URL ook nog eens automatisch. Was dat nou zo moeilijk?
En waarom is die parser van GOT niet slim genoeg om mijn link te parsen
Leuk dat ik jullie vermaak, heeft er tenminste nog iemand een positief effect van mijn ellendeEddoH schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:49:
Het is altijd leuk posts van .Gertjan. te lezen, aangezien je eigen ellende er altijd minder door lijkt
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
uitdagingen Gertjan, uitdagingen.....Gertjan. schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:28:
[...]
Leuk dat ik jullie vermaak, heeft er tenminste nog iemand een positief effect van mijn ellende![]()
Wel een gave feature zeg, gelijk maar eens even erop zetten. Heerlijk, gratis VS 2010 Ultimate van school
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Ah, die heeft mijn manager me wel beloofd
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Niet eens voor C++

Hah, iedereen weet toch dat C++ allang dood is
Ze zijn beide natuurlijk verre van dood
Ik denk dat Delphi een stuk doder is dan C++ hoor
Een valide punt die je maakt, maar vergis je niet hoeveel bedrijven nog met Delphi werken. Ik heb ooit in een grijs verleden wat met Delphi gedaan, en dat staat ook op mijn CV. Ik word nog vaak gebeld voor Delphi klussen, zo vaak dat ik me bijna afvraag of ik het niet weer eens moet oppakken
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Ah, het grote: "Show je overleden programmeertaal topic"?
Ik gooi in de strijd:
(Novell) SilverStream
Deze ontwikkel omgeving bevatte geen enkele vorm van code completion, had de background van Windows 95 (mooie wolkjes), was traag als dikke stront door een trechter en was zwaar instabiel. Novell heeft het ooit gekocht en heeft er vrij spoedig de stekker uitgetrokken. Onderliggend draaide Java 1.3, en je kon je Oracle niet upgraden en moest op een oude versie hangen (ik dacht 8 ).
Zo nu en dan donderde een server om en mocht je hopen hem nog tot leven te brengen, soms lukte dat niet en moest je de server als verloren beschouwen. In de tijd dat ik er zat (+/- 1,5 jaar) is gewoon een van de servers applicatie-technisch overleden en uit de loadbalancer gehaald, aangezien er geen support meer was voor het framework moest er dus snel worden omgeschakeld naar de nieuwe tool.
Tot +/- 6 maanden geleden werd deze geweldige ontwikkeltaal/platform nog gebruikt bij een hele grote elektronicaboer voor een business critical applicatie. Aan mij de eer dit te onderhouden, en vervolgens om te zetten naar een .NET applicatie, dat eerste was
Vooral het feit dat het Java 1.3 was maakte de boel behoorlijk complex, want alles wat je vond aan documentatie voor Java betrof versies die nieuwer waren.
Was even door mijn vorige baas (grote blauwe consulting toko) gematched op die opdracht omdat ik ooit iets met Java had gedaan (op mijn Informatica opleiding) en ik ook .NET-er was. Ik kon dus als Java-"guru" de boel draaiende houden en als .NET-guru gaan herschrijven
Verwijderd
Ach, volgens genoeg bronnen is C++ nog steevast de 3e meest gebruikte programmeertaal ter wereld, dus dood zou ik het niet noemen. Hetzelfde geldt voor C, wat eerste staat.
Visual Foxpro.Gertjan. schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:20:
[...]
Ah, het grote: "Show je overleden programmeertaal topic"?
Ik gooi in de strijd:
(Novell) SilverStream
Helaas hebben we hier een hoop oude troep die daar op draait, maar ik weiger gewoon om die taal te leren, anders ben ik straks alleen nog maar bezig om onderhoud op die troep te plegen.
Verder heeft C++ natuurlijk nog een hoop toepassingen waar het gewoon de aangewezen taal voor is. Voor nieuwe ontwikkelingen is Delphi niet meer echt een logische keuze (Behalve als je een lading programmeurs hebt die aan Delphi vastgeroest zijn
[ Voor 28% gewijzigd door Woy op 14-06-2011 12:36 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Het grote verschil is natuurlijk dat er een consortium achter de C++ standaard zit dat nog vrij actief is, en dat er meerdere compilervendors zijn die altijd wel met een update komen. Delphi is in handen van 1 bedrijf, met als doel volgens mij meer het in leven houden van de taal en de API, en niet zozeer het innoveren ervanbeany schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:11:
[...]
Een valide punt die je maakt, maar vergis je niet hoeveel bedrijven nog met Delphi werken. Ik heb ooit in een grijs verleden wat met Delphi gedaan, en dat staat ook op mijn CV. Ik word nog vaak gebeld voor Delphi klussen, zo vaak dat ik me bijna afvraag of ik het niet weer eens moet oppakken
Wordt SmallTalk nog eigenlijk gebruikt?
Ik zie altijd heel veel verwijzingen naar SmallTalk als "DE OO taal" maar heb 't nog nooit gebruikt zien worden.
Ik zie altijd heel veel verwijzingen naar SmallTalk als "DE OO taal" maar heb 't nog nooit gebruikt zien worden.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Heb nooit echt Delphi geleerd (ooit in een ver verleden een boek over Turbo Pascal aangeschaft en toen was 't wel weer klaar) maar heb wel een hoop van de codesamples op onder andere http://www.efg2.com geleerd 
Nee. Heb ook niet het idee dat het ooit wel veel gebruikt is.Gamebuster schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:51:
[ Voor 33% gewijzigd door PrisonerOfPain op 14-06-2011 13:00 ]
Dat wordt gebruikt.Gamebuster schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:51:
het is de taal die gebruikt wordt op m'n broer zijn werk. Er bestaat zelfs een heuse 'belgian smalltalk user group'. (En het gros van de leden, is werknemer daar waar m'n broer werkt.

https://fgheysels.github.io/
Where do you use Smalltalk?Gamebuster schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:51:
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Yes
eindelijk wat conclusives gehoord van mijn sollicitatie gesprek bij Nixxes (bij .Oisyn) aankomende donderdag mag ik weer naar Utrecht om de uitwerking van de komende zomerstage te bespreken
.
Dan zit je in ieder geval lekker dicht bij de Mac
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Daar moet je blij mee zijn 
Ik zit liever bij een Subway
Hier nog een die liever bij Subway zit.Gamebuster schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:07:
Die koekjes (L)
http://download.oracle.com/javase/1.3/docs/api/.Gertjan. schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:20:
Vooral het feit dat het Java 1.3 was maakte de boel behoorlijk complex, want alles wat je vond aan documentatie voor Java betrof versies die nieuwer waren.
Tadaa
https://niels.nu
Tussen de middag ook idd nog ff langs bij de Subway geweest, nadat we nog ff in de MediaMarkt geneust hadden.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ken je de term "werken" wel?Janoz schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:29:
Tussen de middag ook idd nog ff langs bij de Subway geweest, nadat we nog ff in de MediaMarkt geneust hadden.
Succes! Het is een toffe & gezellige plek om stage te lopen!roy-t schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:52:
Yeseindelijk wat conclusives gehoord van mijn sollicitatie gesprek bij Nixxes (bij .Oisyn) aankomende donderdag mag ik weer naar Utrecht om de uitwerking van de komende zomerstage te bespreken
.
[ Voor 7% gewijzigd door PrisonerOfPain op 14-06-2011 15:39 ]
I know, maar je wilt niet alles uit de JDK halen. Soms google je wel eens een probleem.
Daarbij zegt het gebruik van mooie framesets op de aangehaalde pagina wel iets over de leeftijd van die pagina's, waarschijnlijk worden deze nog gehost op parkament
En het andere deel is assistent/researcher aan de VUBwhoami schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:08:
[...]
Dat wordt gebruikt.
het is de taal die gebruikt wordt op m'n broer zijn werk. Er bestaat zelfs een heuse 'belgian smalltalk user group'. (En het gros van de leden, is werknemer daar waar m'n broer werkt.).

Op ESUG (European Smalltalk User Group) meetings zijn er een 200-tal mensen aanwezig.
Expressieve en zeer eenvoudige taal met excellentie debugging faciliteiten. Spijtig genoeg is er zeer weinig evolutie.
Het Web-development framework Seaside en Webvelocity zijn de laatste nieuwe speeltjes.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
De java 6 documentatie is nog net zo goed met frames, dus dat zegt niet zo veel..Gertjan. schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:44:
[...]
Daarbij zegt het gebruik van mooie framesets op de aangehaalde pagina wel iets over de leeftijd van die pagina's, waarschijnlijk worden deze nog gehost op parkament
[ Voor 64% gewijzigd door Woy op 14-06-2011 15:50 ]
Of het zegt: Java is sowieso oude rommelWoy schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:49:
[...]
De java 6 documentatie is nog net zo goed met frames, dus dat zegt niet zo veel.
Welke lokatie?Janoz schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:29:
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Zitten we ook dichtbij (2 zelfs)Gamebuster schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:07:
Mac is wel een stuk goedkoper (zeker als je de SylvesterTM neemt bij de Subway)
@roy-t: feli
[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 14-06-2011 16:03 ]
Gefeliciteerd!roy-t schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:52:
Yeseindelijk wat conclusives gehoord van mijn sollicitatie gesprek bij Nixxes (bij .Oisyn) aankomende donderdag mag ik weer naar Utrecht om de uitwerking van de komende zomerstage te bespreken
.
Ik neem aan dat je dan Mac en/of Subway voor .oisyn moet halen..
Ik krijg lekker trek door al dat gepraat over Subway. Binnenkort maar eens twee uur reizen en meerdere broodjes halen. Serieus waarom is de Subway alleen in plaatsen waar ik nooit kom: Basel en Zürich.
Begin een lokale franchisealienfruit schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:25:
Serieus waarom is de Subway alleen in plaatsen waar ik nooit kom: Basel en Zürich.
We are shaping the future
Ik heb d'r ook stage gelopen. Allebei, tegelijk. Met bacon.EddoH schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:25:
[...]
Gefeliciteerd!
Ik neem aan dat je dan Mac en/of Subway voor .oisyn moet halen..
Mjoah, volgens mij is er al iemand daar mee bezig:
http://www.bernerzeitung....le-in-Bern/story/10385728
http://www.bernerzeitung....le-in-Bern/story/10385728
[ Voor 13% gewijzigd door alienfruit op 14-06-2011 17:04 ]
Even voor de goede orde (zodat roy-t weet wat ie moet halen), dat is dus een footlong Steak&Cheese op een Hearty Italian met extra kaas (spicy kaas) en bacon, en dubbel chipotle saus. Vlees+kaas+bacon apart opwarmen, brood niet getoast..oisyn schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:00:
(zeker als je de SylvesterTM neemt bij de Subway)
Oh, en ik spaar zegels.
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 14-06-2011 17:31 ]
Komisch, lijkt iets in de programmeurwereld te zijn, ik ben ook totaal verslaafd aan Subway. Van de week nog 2 platters laten aanslepen door een opdrachtgever, vervolgens 7 van die broodjes (dus ~50 cm totaal) naar binnen gewerkt
Bijna iedereen op de opleiding vindt subway ook de beste, echt te grappig als je ziet hoe vaak we gewoon een aantal man met de auto sturen om voor veel te veel geld aan subway binnen te halen
... moet toch echt eens die 3 volle spaarkaarten in gaan leveren deze week
Bijna iedereen op de opleiding vindt subway ook de beste, echt te grappig als je ziet hoe vaak we gewoon een aantal man met de auto sturen om voor veel te veel geld aan subway binnen te halen
... moet toch echt eens die 3 volle spaarkaarten in gaan leveren deze week
[ Voor 8% gewijzigd door elnaeth op 14-06-2011 17:40 ]
Toen ik nog in Nederland woonde zat 'ie in de straatelnaeth schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:36:
Nou heb ik zin in subway 
* Gamebuster gaat zo maar 'ff naar de subway met de bus en Ruby on Rails boek lezen op iPad onderweg.
* Gamebuster gaat zo maar 'ff naar de subway met de bus en Ruby on Rails boek lezen op iPad onderweg.
Hah! Bij mij thuis is hij om de hoekPrisonerOfPain schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:41:
[...]
Toen ik nog in Nederland woonde zat 'ie in de straat

Ik snap die Subway-mania dus echt niet. Best lekkere broodjes hoor, maar verslaafd? Ja, het is een stuk beter dan dat standaard kleffe bammetje kaas, maar ik heb liever wat meer variatie in m'n lunch.
Dat komt neer op een groot broodje per dag!elnaeth schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:44:
[...]
Hah! Bij mij thuis is hij om de hoekWel heel erg voor mijn gewicht, ben op een gegeven moment echt 200 euro per maand daar uit gaan geven, weeg nu dus ook makkelijk 10 kilo meer dan toen........
En daarom ga ik dus ook naar de MacHydra schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:58:
Ik snap die Subway-mania dus echt niet. Best lekkere broodjes hoor, maar verslaafd? Ja, het is een stuk beter dan dat standaard kleffe bammetje kaas, maar ik heb liever wat meer variatie in m'n lunch.
Over Subway gesproken..
Iemand de radio reclame al gehoord?
Met die zingende vrouw..
Was er net op (Slam!FM)..
Verschrikkelijk!
Iemand de radio reclame al gehoord?
Met die zingende vrouw..
Was er net op (Slam!FM)..
Verschrikkelijk!
Da's het jammere aan Subway: 1001 variatiemogelijkheden, maar je neemt toch altijd hetzelfde. Ik schuifel geregeld aan op een paar honderd meter van kantoor (San Jose, CA)..oisyn schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:24:
Even voor de goede orde (zodat roy-t weet wat ie moet halen), dat is dus een footlong Steak&Cheese op een Hearty Italian met extra kaas (spicy kaas) en bacon, en dubbel chipotle saus. Vlees+kaas+bacon apart opwarmen, brood niet getoast.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Daarom neem ik eigenlijk altijd de Sub of the Day. Alleen een beetje jammer dat ook die steeds herhaald worden. Eigenlijk zouden ze gewoon een random broodje voor me samen moeten kunnen stellenHillie schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:26:
[...]
Da's het jammere aan Subway: 1001 variatiemogelijkheden, maar je neemt toch altijd hetzelfde. Ik schuifel geregeld aan op een paar honderd meter van kantoor (San Jose, CA).
Mijn dag vandaag:

[ Voor 5% gewijzigd door PrisonerOfPain op 14-06-2011 18:37 ]
Ah ja ik was weer snel plijte, jullie waren ook heel erg druk zo vlak voor de E3 natuurlijk en ik wist niet hoe je er uit zag.oisyn schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:00:
[...]
Zitten we ook dichtbij (2 zelfs)
Mac is wel een stuk goedkoper (zeker als je de SylvesterTM neemt bij de Subway)
@roy-t: feli. Ik zag je nog destijds, ik dacht ik spreek je na je gesprek nog even aan, maar je was toen al weg
* roy-t schrijft broodje recept op
Hint: Futurama.roy-t schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:12:
[...]
Ah ja ik was weer snel plijte, jullie waren ook heel erg druk zo vlak voor de E3 natuurlijk en ik wist niet hoe je er uit zag. Maar tot donderdag
ow fuck subway *kwijl*. Nu moet ik niet klagen overigens, de lunchtafel bij ons op het werk is ook voldoende bevoorraad met van alles.
Broodje pindakaas met sambal, mjam
.
Broodje pindakaas met sambal, mjam
Ik moet het (voorlopig) doen met bammetjes kaas van thuis 
dan gok ik op:

Zijn er hier ook mensen die aan Project Euler doen? Ik ben af en toe een opdrachtje ervan aan het maken om mijn F# skills te oefenen. Grappig als je daarna de uitwerkingen op het forum ziet, je zou verwachten dat driekwart in Java of C++ zou zijn, maar je komt hele bizarre talen tegen af en toe 
edit: Java is natuurlijk ook een bizarre taal, daar niet van
[ Voor 11% gewijzigd door Avalaxy op 14-06-2011 23:22 ]
En het was helemaal niks.
- Vreemd verhaal over vorige eigenaar
- Auto zat aan de linkerkant onder de deuken, krassen en dutsen
- Kilometerstand was 15.000 kilometer hoger dan in de advertentie
- Geen hoedenplank in de auto en die kon er ook niet bij
Morgen maar weer even verder speuren.
Ik was vrij fanatiek, heb de eerste 30 ofzo opgelost.Avalaxy schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:21:
Zijn er hier ook mensen die aan Project Euler doen? Ik ben af en toe een opdrachtje ervan aan het maken om mijn F# skills te oefenen. Grappig als je daarna de uitwerkingen op het forum ziet, je zou verwachten dat driekwart in Java of C++ zou zijn, maar je komt hele bizarre talen tegen af en toe
Haskell trouwens
Af en toe om bepaalde dingen te oefenen Voornamelijk C/C++ maar ook een met J een paar gedaan.Avalaxy schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:21:
Tijd geleden een heeeeeeel rustig project gehad en dus 50 van die problemen opgelost. Eerste pagina is vrij goed te doen, daarna wordt het toch wel lastiger.Avalaxy schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:21:
Nou lekker ruk dat debuger canvas, halve VS debugger is dood
Kan de inhoud van variabelen niet meer zien door er met m'n muis over te hoveren. Maakt het voor mij totaal onbruikbaar, uninstall fixed het gelukkig
Dat komt vooral omdat veel mensen project euler gebruiken om een taal te oefenenAvalaxy schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:21:
Nothing to see here!
Is dan ook nog een Alpha release geloof ik. Heb het zelf nog niet kunnen testen helaas omdat ik nog met SP2007 / VS 2008 zit op dit moment. Misschien volgende week weer SP2010.sig69 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:44:
Nou lekker ruk dat debuger canvas, halve VS debugger is doodKan de inhoud van variabelen niet meer zien door er met m'n muis over te hoveren. Maakt het voor mij totaal onbruikbaar, uninstall fixed het gelukkig
R# 6 beta geïnstalleerd, nu eens kijken wat voor mooie dingen er allemaal bij zijn gekomen
Kater? Eerst water, de rest komt later
Hier was hij behoorlijk instabiel. Maar dat er nu Resharper Intellisense voor Razor is was de reden dat ik hem installeerde.Haan schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:38:
R# 6 beta geïnstalleerd, nu eens kijken wat voor mooie dingen er allemaal bij zijn gekomen
Ik heb ook mooie PS3 EYE gekocht voor aan me PC (ik heb geen PS3). Alleen de videodriver heeft bugje waardoor zodra een applicatie mijn webcam aanroept ik een runtime error krijg met iets van invalid memory (werkt wel gewoon). Sindsdien merk ik hoeveel reclamebanners op websites proberen mijn webcam te starten...
Zou verboden moeten worden...
http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza
Serieus? Hmm. Nog een reden dat Flash gewoon dood moet...mrmartijn schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:54:
Ik heb ook mooie PS3 EYE gekocht voor aan me PC (ik heb geen PS3). Alleen de videodriver heeft bugje waardoor zodra een applicatie mijn webcam aanroept ik een runtime error krijg met iets van invalid memory (werkt wel gewoon). Sindsdien merk ik hoeveel reclamebanners op websites proberen mijn webcam te starten...
mrmartijn schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:54:
Sindsdien merk ik hoeveel reclamebanners op websites proberen mijn webcam te starten...

[ Voor 10% gewijzigd door Woy op 15-06-2011 12:13 ]
aah typisch..dev10 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 00:04:
[...]
En het was helemaal niks.
- Vreemd verhaal over vorige eigenaar
- Auto zat aan de linkerkant onder de deuken, krassen en dutsen
- Kilometerstand was 15.000 kilometer hoger dan in de advertentie
- Geen hoedenplank in de auto en die kon er ook niet bij
Morgen maar weer even verder speuren.
idd goed oppassen wat je koopt..
ik heb me een lancer gekocht in .DE vorig jaar via www.mobile.de, goede site!
Heb 'm ook al eens getest, maar blijf toch op R#5 tot ie final isHaan schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:38:
wel eindelijk die Razor errors eruit
Vraagt geen permissions, het enige wat het tegenhoud is dat ik de webcam niet heb ingeplugt.Woy schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:11:
[...]
, hoeft daar niet eens permissie voor gevraagd te worden? Dat zou ik wel een serieus probleem vinden ( Gelukkig heb ik geen web-cam, en dus op zich haalt het niet zo veel uit )
http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza
Mijn webcam driver is ook bugged; hij triggert een BSOD iedere keer als ik 'm wil gebruiken (zelfs op Windows 7) en heb dit nog niet een keer mee gemaakt. Daarbij vraagt Flash gewoon om toestemming om je webcam te gebruiken. Door middel van dit dingetje:mrmartijn schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:54:
Sindsdien merk ik hoeveel reclamebanners op websites proberen mijn webcam te starten...

[ Voor 12% gewijzigd door PrisonerOfPain op 15-06-2011 12:17 ]
Moet je er geen toestemming voor geven?mrmartijn schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:14:
[...]
Vraagt geen permissions, het enige wat het tegenhoud is dat ik de webcam niet heb ingeplugt.
Rechtklikt in een flash dingetje -> Instellingen -> 2e Tabblad
Hmm of moet dat misschien per domein, dat zou best wel brak zijn...
Ik neem aan dat de flash runtime altijd je webcam 'aanroept', maar niet activeert, zodat deze sneller beschikbaar is voor de applicatie.Woy schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:11:
[...]
, hoeft daar niet eens permissie voor gevraagd te worden? Dat zou ik wel een serieus probleem vinden
Flash applicaties moeten overigens altijd eerst toestemming vragen voordat ze de stream kunnen gebruiken. Gebeurt automatisch als je GetCamera of AttachCamera aanroept volgens mij. Iig bij de laatste. MAar kan het verkeerd hebben, Actionscript is alweer een tijdje geleden
[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 15-06-2011 12:18 ]
Maar waarom krijg ik de melding dan niet bij alle flash dingetjes op websites...Caelorum schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:17:
[...]
Ik neem aan dat de flash runtime altijd je webcam 'aanroept', maar niet activeert, zodat deze sneller beschikbaar is voor de applicatie.
Flash applicaties moeten overigens altijd eerst toestemming vragen voordat ze de stream kunnen gebruiken. Gebeurt automatisch als je GetCamera of AttachCamera aanroept volgens mij. Iig bij de laatste. MAar kan het verkeerd hebben, Actionscript is alweer een tijdje geleden
mrmartijn schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:20:
[...]
Maar waarom krijg ik de melding dan niet bij alle flash dingetjes op websites...
Scanning the hardware for cameras takes time. When Flash Player finds at least one camera, the hardware is not scanned again for the lifetime of the player instance. However, if Flash Player doesn't find any cameras, it will scan each time getCamera is called. This is helpful if a user has forgotten to connect the camera; if your SWF file provides a Try Again button that calls getCamera, Flash Player can find the camera without the user having to restart the SWF file.
Ik heb er ook een aantal in f# gedaan, misschien een topic voor openen? Ben wel benieuwd naar andere mensen hun oplossingen!Avalaxy schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:21:
Verwijderd
Het zal vast heel eenvoudig zijn, maar ik zie het even niet...
Hoe bepaal ik het grootste priemgetal dat te schrijven is als n² - 25?
Als ik dit zie komt er een merkwaardig product in me op als (n+5)(n-5), maar dat is eigenlijk de enige associatie die ik zou kunnen maken. Ik kan natuurlijk in gaan zitten vullen, maar ik zou het graag algebraisch oplossen indien mogelijk. Iemand een idee?
Als ik dit zie komt er een merkwaardig product in me op als (n+5)(n-5), maar dat is eigenlijk de enige associatie die ik zou kunnen maken. Ik kan natuurlijk in gaan zitten vullen, maar ik zou het graag algebraisch oplossen indien mogelijk. Iemand een idee?
Hoe frustrerend is het wel niet om een link niet meer terug te vinden
. Uiteindelijk terug gevonden na random zoektermen in Google te typen en tot pagina 8 te gaan.
Laat maar, opgave niet goed gelezen (hongerige maag).

Ik zou het zo doen doen door n in te vullen. Zo ver dat ik het weet zit er geen formule achter priemgetallen.Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:47:
Laat maar, opgave niet goed gelezen (hongerige maag).
[ Voor 79% gewijzigd door Styxxy op 15-06-2011 12:56 ]
Nope, is gewoon niet zo eenvoudig.Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:47:
edit:
O wacht, n == priem? Dan wordt er vast n = 5 bedoeld. Maar in dat geval laat je een deel van de opgave weg of zo?
[ Voor 10% gewijzigd door Voutloos op 15-06-2011 12:54 ]
{signature}
Ik lees het als X een priemgetal en n een geheel getal... Waarbij dan het kwadraat + 25 een priemgetal moet zijn.Voutloos schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:52:
[...]
Nope, is gewoon niet zo eenvoudig.
edit:O wacht, n == priem? Dan wordt er vast n = 5 bedoeld. Maar in dat geval laat je een deel van de opgave weg of zo?
Was er niet een beloning van $1.000.000 voor diegene die een formule kon bedenken voor het berekenen van het "zoveelste" priemgetal?
[ Voor 11% gewijzigd door Gamebuster op 15-06-2011 12:58 ]
Ja, zie Mersenne priems enzo http://www.mersenne.org/ . Tenzij je een bepaalde formule hebt welke overduidelijk triviaal is kost het je absurd veel rekenkracht om een grote waarde te vinden.
{signature}
n is helemaal niet priem, het is typisch een integer. Het gaat om het vinden van een zo groot mogelijke priem p, waarvoor geldt p = n2-25Voutloos schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:52:
[...]
Nope, is gewoon niet zo eenvoudig.
edit:O wacht, n == priem? Dan wordt er vast n = 5 bedoeld. Maar in dat geval laat je een deel van de opgave weg of zo?
[ Voor 57% gewijzigd door .oisyn op 15-06-2011 12:59 ]
Zo vertel je je collega over een geniale oplossing die je gisteravond hebt bedacht voor een hobbyprojectje en vervolgens lacht hij je uit, omdat je na die geniale oplossing de rest van de avond heb zitten klooien met buffertjes terwijl je beter circulaire buffers had kunnen gebruiken.
De volgende keer toch maar wat meer tijd besteden om mijn geniale idee verder uit te werken

De volgende keer toch maar wat meer tijd besteden om mijn geniale idee verder uit te werken
Verwijderd
Inderdaad..oisyn schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:59:
[...]
n is helemaal niet priem, het is typisch een integer. Het gaat om het vinden van een zo groot mogelijke priem p, waarvoor geldt p = n2-25
En volgens mij snap ik het al. p = n² - 25, dat is te schrijven als (n + 5)(n - 5) = p. Een priemgetal is alleen deelbaar door zichzelf en door 1, dus 1 van de factoren moet dus 1 zijn. Aangezien 6 - 5 = 1 en 6 + 5 = 11 (is priem), denk ik dat het antwoord dus n = 6 moet zijn en p =11...
Is dat niet een herformulering van de Riemann hypothese?Gamebuster schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:57:
Was er niet een beloning van $1.000.000 voor diegene die een formule kon bedenken voor het berekenen van het "zoveelste" priemgetal?
Er moet trouwens wel gezegd worden dat het vinden van zo'n formule verregaande consequenties heeft voor de veiligheid van allerlei systemen, onder andere betaalsystemen. Daarom denk ik dat "boeven" harder op zoek zijn dan wiskundigen.
Zie deze tabel trouwens, uit slechts 1 getal van [0..20] komt een priemgetal:
n p priem?
0 -25 n
1 -24 n
2 -21 n
3 -16 n
4 -9 n
5 0 n
6 11 j
7 24 n
8 39 n
9 56 n
10 75 n
11 96 n
12 119 n
13 144 n
14 171 n
15 200 n
16 231 n
17 264 n
18 299 n
19 336 n
20 375 n
Er valt blijkbaar nog niet te voorspellen welke n's een priemgetal opleveren.
[ Voor 25% gewijzigd door Davio op 15-06-2011 13:36 ]
Ingebouwde decompilerHaan schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:38:
Kater? Eerst water, de rest komt later
Hmm, dit gaat niet meer goed.
Afgelopen twee weken enorm lopen stressen voor het schoolproject wat we morgen moeten opleveren en nu gaat zelfs mijn nachtrust eronder lijden, ik heb vannacht gedroomd dat ik verder aan het project aan het programmeren was, en heb daadwerkelijk ín mijn slaap oplossingen voor problemen bedacht
.
Afgelopen twee weken enorm lopen stressen voor het schoolproject wat we morgen moeten opleveren en nu gaat zelfs mijn nachtrust eronder lijden, ik heb vannacht gedroomd dat ik verder aan het project aan het programmeren was, en heb daadwerkelijk ín mijn slaap oplossingen voor problemen bedacht
Ow man dit heb ik ook zo vaak mee gemaakt :-). Ook leuk, midden in de nacht wakker worden, flink wat bij elkaar coden en weer in slaap donderen.DEiE schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:45:
Afgelopen twee weken enorm lopen stressen voor het schoolproject wat we morgen moeten opleveren en nu gaat zelfs mijn nachtrust eronder lijden, ik heb vannacht gedroomd dat ik verder aan het project aan het programmeren was, en heb daadwerkelijk ín mijn slaap oplossingen voor problemen bedacht.
Wel de beste soms. Ik ben ook weleens wakker geschrokken en dat ik opeens de oplossing hadPrisonerOfPain schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:57:
[...]
Ow man dit heb ik ook zo vaak mee gemaakt :-). Ook leuk, midden in de nacht wakker worden, flink wat bij elkaar coden en weer in slaap donderen.
Nothing to see here!
Die uren moet je gewoon door factureren, je bent immers bezig met de voorbereiding van de volgende werkdag
. Zonder gekheid, ik heb het zelf ook wel eens. Heel vaak als ik iets niet weet ga ik even lopen, dan krijg ik opeens een goed idee (vaak op de trap al
) .
Vlak voor het slapen, bij het wakker worden, tijdens het douchen, dan bedenk ik ook meestal de beste oplossingen.DEiE schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:45:
Afgelopen twee weken enorm lopen stressen voor het schoolproject wat we morgen moeten opleveren en nu gaat zelfs mijn nachtrust eronder lijden, ik heb vannacht gedroomd dat ik verder aan het project aan het programmeren was, en heb daadwerkelijk ín mijn slaap oplossingen voor problemen bedacht.
Ik ben dus vaak al aan het werk voordat ik erheen ga en nadat ik terug ben.
Toch maar 8 uur betaald.
Dat kun je toch gewoon compenseren door op je werk wat minder te doen
Ja, daarom moet ik nu op Tweakers zitten en af en toe koffie halen, dagdromen, meezingen met de radio, een appeltje eten, klagen over het weer (te warm, te koud, te droog, te klam) en natuurlijk zo nu en dan naar het toilet.Woy schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:11:
Dat kun je toch gewoon compenseren door op je werk wat minder te doen
Verwijderd
héhé, ben blij dat ik niet de enige ben dat daar last van heeft van snachts problemen op te lossen
enige nadeel is het combineren met half wakker worden tijdens de oplossing. Word je s'morgens wakker met een blad volg scribbels en lijntjes en kotjes op maar kan je niet meer lezen wat nu weer juist je geniale oplossing was
Ik onthoud ze gewoonVerwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:19:
héhé, ben blij dat ik niet de enige ben dat daar last van heeft van snachts problemen op te lossenenige nadeel is het combineren met half wakker worden tijdens de oplossing. Word je s'morgens wakker met een blad volg scribbels en lijntjes en kotjes op maar kan je niet meer lezen wat nu weer juist je geniale oplossing was
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak