Toegegeven, het is een consistente codingstijl. Echter waar ik over val (en daar ben ik misschien wat miereneukerig in) is dat het een heel erg grote monoliet aan code is, te lange en te diep geneste functies (= hoge cyclomatic complexity), kan er zelf (nog) geen touw aan vastknopen, en ga zo maar door.
Wat is dat met _.isString _.each( _.undefined ? WTF stelt _ voor? Bah. Net als die $. Leuk om tikwerk te besparen, maar eigenlijk slaat het nergens op natuurlijk.
Dat is waarschijnlijk
Underscore.js, een Javascript toolkit die veelgebruikte functionele programmeerfuncties toevoegt zoals foldLeft(), map(), etc. De verwarring is begrijpelijk, dat heeft (bijna?) iedereen die voor het eerst jQuery ziet (de $) denkt dat het een obscuur onderdeel van de taal is. Volgens mij kun je de $ ook vervangen met jQuery, dus jQuery('main').text('hoi') etc. Echter, omdat je jQuery en Underscore zo veelvuldig gebruikt hebben ze de functie afgekort naar $().
Veel mensen (mijzelf incluis,

) leren tegenwoordig jQuery-flavored Javascript nog voordat ze 'normaal' Javascript kunnen. Kan ik ook wel begrijpen, eerlijk gezegd - tot een paar jaar geleden was alle JS in de browser, dus mocht je niet alleen de taal leren, maar ook allemaal achtergrondruis mbt de browser en -versie die je gebruikt, dwz Javascript in de context van een webbrowser en -site.
quote: PoP
Je kunt er macros mee definieren om content te renderen; eg. een veredelde template engine. Je definieerd content in je 'partial' element; je kunt aangeven hoe het element route naar andere dingen dmv normale of ajax requests. Zo te zien zit er ook nog een AOP mini-framework bij waarbij je handler aan al die dingen kunt koppelen.
Volgens de beschrijving en de (snelle) conclusies die ik daaruitgetrokken heb (dus niet uit de code zelf) is het een laag bovenop
Backbone.js, een client-side MVC framework voor Javascript. In 'vanilla' Backbone mag je in je JS code een Controller, een Model, een Collection (lijst van Model objecten) en een View gaan schrijven. Faux is een soort van 'convention over confiugration'-laag daarbovenop, waarbij je éénmaal een ding 'foo' definieert en Faux er zelf een FooModel, FooController, FooView (die foo.haml als template gebruikt) en FooCollection bovenop bouwt.
quote: Gamebuster
Echt, serieus, waar de F ben ik aan begonnen. Een webshop in elkaar zetten wat morgen om 11:30 af moet zijn. Het is 1 uur 's nachts en heb enkel een design, simpele basis aan PHP scripts voor tekenset en PDO connectie, taalherkenning en een MySQL database met tabellen.
...en ben nu al moe.
Ja, waar ben je aan begonnen?

Nooit een project aannemen met een onmogelijke deadline, tenzij je toevallig goed bent in development by miracle (vrij naar
management by miracle).
Wacht maar tot je de code of het admin paneel ziet, dan ga je huilen
Jij schrijft je eigen admin paneel?

. Klinkt als NIH, eerlijk gezegd.