De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 151 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.109 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
YopY schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:51:
Bij m'n vorige baas gebruikten we eerst een tijd Mantis, maar die is lelijk (ja, da's belangrijk :p). Uiteindelijk zijn we overgestapt naar Trac, die heel veel handigheidjes heeft en goeie integratie met SVN. Een tijdlang lekker op basis van tickets gewerkt, fix doen in code, en een 'fixes #1234' in de SVN commit commentaar gedaan, wordt in Trac automagisch een commentaar toegevoegd aan het ticket en het ticket gesloten.

Nadelen: Je bent even bezig met de installatie (trek er gerust een dag voor uit), en in onze ervaring was het niet al te vlot. Maar we gebruikten de interne webserver ipv bijvoorbeeld Apache of wat ook maar Python scripts kan serveren.
We hebben nu een trac draaien, via Apache's vhosts. Waar we nog mee zitten te stoeien zijn de projecten: hoe doen jullie dat?

We hebben een repo op /var/svn, met daarin de projecten: /var/svn/project/trunk, /var/svn/project/tags etc. We willen tickets maken op basis van projecten, maar de Trac multiProject uitbreiding lijkt nog niet klaar te zijn. Hoe werken jullie ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Eén trac-instantie per project, welke ieder draaien op een eigen URL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Andurin schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:41:
Aye! Prezitatie :P http://prezi.com

Beetje een afkeer gekregen van PowerPoint de laatste jaren. Daarom maken we tegenwoordig alle presentatie voor de opleiding in Prezi. Houdt de mensen net iets oplettender :) (Wel jammer dat het compleet in Flash is...)
Die kende ik nog niet :D. Ziet wel nice uit ^^. Hoe hoog is de learning curve?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:33
Rutix schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:49:
[...]

Die is ook niet zo duur toch? 10 dollar ofzo toch?
Voor tot 10 users is Jira inderdaad 10$ per jaar, maar als je meer users nodig hebt moet je wel flink de portemonnee trekken: 25 users is 1200$ per jaar. zie ook: http://www.atlassian.com/software/jira/pricing.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 12:38
Rutix schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:53:
[...]

Die kende ik nog niet :D. Ziet wel nice uit ^^. Hoe groot is de learning curve?
Als je een paar van die voorbeelden door kijkt en even wat prutst kom je een aardig eind :) Binnen een middagje heb je wel onder de knie hoe het werkt. Maar het blijft altijd meer werk als een powerpoint in elkaar zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:22

Matis

Rubber Rocket

Vandaag voor de eerste keer een commit gedaan in onze git-server.
Dat is toch wel wat omslachtiger dan een svn/cvs commit :P

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Matis schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:02:
Hoezo? Is nog steeds 1 commandline of 1 klik op de knop commit and push

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Rutix schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:03:
Hoezo? Is nog steeds 1 commandline of 1 klik op de knop commit and push
Adden, patchen, commiten en pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
HuHu schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:51:
Eén trac-instantie per project, welke ieder draaien op een eigen URL.
Maar dan mag je per project dus weer het user management doen (afaik) en is het niet mogelijk issues over te zetten naar projecten en de wiki te gebruiken in het algemeen. Dat zijn niet zaken die juist wel handig zijn als je met meerdere projecten bezig bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
mithras schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:49:
[...]
We hebben nu een trac draaien, via Apache's vhosts. Waar we nog mee zitten te stoeien zijn de projecten: hoe doen jullie dat?

We hebben een repo op /var/svn, met daarin de projecten: /var/svn/project/trunk, /var/svn/project/tags etc. We willen tickets maken op basis van projecten, maar de Trac multiProject uitbreiding lijkt nog niet klaar te zijn. Hoe werken jullie ermee?
Wij maakten gewoon een nieuwe Trac omgeving per project aan. Is niet ideaal, maar het werkte voor ons. Trac is gebouwd voor open source projecten, die hebben vaak maar één site en één tracker. Trac is in ieder geval niet echt geschikt als je meerdere projecten hebt.
Matis schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:02:
Je kunt natuurlijk automatiseren, ;p. Stelregel: Als je het drie keer doet, automatiseren. Ten tweede, je hoeft niet altijd te pushen, gewoon aan het eind van de dag of als iemand anders er mee moet werken. Dat brengt het al terug tot twee commando's (git add . en git commit -m).

en dan zijn er natuurlijk nog GUI tools en shell aliases en dat soort grappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

YopY schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:15:
Je kunt natuurlijk automatiseren, ;p. Stelregel: Als je het drie keer doet, automatiseren. Ten tweede, je hoeft niet altijd te pushen, gewoon aan het eind van de dag of als iemand anders er mee moet werken. Dat brengt het al terug tot twee commando's (git add . en git commit -m).

en dan zijn er natuurlijk nog GUI tools en shell aliases en dat soort grappen.
Ja, ik heb idd giggle daarvoor, maar ik wist dus niet dat je na het committen nog een keer moest pushen.
Daarnaast, ik moet het wel pushen, want anders neemt de buildserver hem niet mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Gamebuster schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:45:
[...]

Hehe, gelukkig hoef ik alleen maar met de iMacs te werken. De gasten in de kamer ernaast doen serverbeheer :P
Was MacOS X ook geen Unix-based OS :?

Gewoon oude rommel met een mooi jasje :X ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
.Gertjan. schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:26:
[...]

Was MacOS X ook geen Unix-based OS :?

Gewoon oude rommel met een mooi jasje :X ;)
Dat is 't wel, maar dat is niet erg om mee te werken :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gamebuster schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:27:
[...]

Dat is 't wel, maar dat is niet erg om mee te werken :P
Heb MacOS zelf als niet heel prettig ervaren. Je moet een hoop dingen "opnieuw" leren. Ik was in die tijd bezig met InDesign automation dus zat geregeld in InDesign, maar zelfs de meest simpele dingen moest ik opnieuw leren, de muisklikken deden net iets anders, Control+C doet in MacOS iets totaal anders, enz.

Daarbij hadden we een MacOS server welke bij een reboot (en die waren vaak nodig, een nieuw font? Reboot de server maar even) de neiging had gewoon vast te lopen. Kon er weer iemand de kelder in om de server zijn handje vast te houden tijdens het boot proces.

Op de een of andere manier loop ik niet meer warm voor MacOS. Maar goed ieder zijn ding :P

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 23:29
Matis schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:06:
[...]

Adden, patchen, commiten en pushen.
Met een git commit -a kan je het adden en patchen al overslaan, dan is het alleen nog maar comitten. Pushen na een commit is met een alias ook nog wel automatisch te doen, maar de vraag is of je dat moet willen. Ik doe namelijk vaak lokale commits waarin dingen stuk zijn (meer kleine commits vindt ik handiger werken), die ik vervolgens voor het pushen weer samenvoeg/uitsplits naar logische stukken. Uiteraard kan je ook gewoon meteen logische stukken maken, maar daar ben ik te ongestructureerd voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:01
Rutix schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:53:
[...]

Die kende ik nog niet :D. Ziet wel nice uit ^^. Hoe hoog is de learning curve?
Ik vind Prezi rot. Het ziet er allemaal erg flitsend uit, maar dat vind ik juist irritant. Het is compleet niet meer bruikbaar als naslagwerk, daar is een powerpoint toch wel een stuk beter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 12:38
Avalaxy schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:13:
[...]

Ik vind Prezi rot. Het ziet er allemaal erg flitsend uit, maar dat vind ik juist irritant. Het is compleet niet meer bruikbaar als naslagwerk, daar is een powerpoint toch wel een stuk beter in.
Voor mensen die het nog niet kennen (mijn stage begeleider + een aantal collega's) werkt het super ;) Ze waren erg enthousiast :D Nog een paar handige tips gekregen en nu kan ik me klaar maken voor woensdag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Avalaxy schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:13:
[...]

Het gare ervan vind ik dat je altijd moet wachten tot de animatie voorbij is :P Elke keer een awkward pause.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:31:
[...]

Heb MacOS zelf als niet heel prettig ervaren.
Ik snap sowieso niet wat voor meerwaarde een mac biedt voor mensen die bezig zijn met (web)design. Gewoon een beetje hip doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Als je geen Mac hebt, hoor je er niet bij. :+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:20:
[...]

Ik snap sowieso niet wat voor meerwaarde een mac biedt voor mensen die bezig zijn met (web)design. Gewoon een beetje hip doen?
Nou ja, persoonlijk vind ik Mac ideaal omdat het een unix-based OS is dat er ook nog fatsoenlijk uitziet en gewoon vloeiend werkt zonder gezeik*. Unix-based vind ik interessant doordat je makkelijk unix-tools kunt installeren.

Daarbij vind ik de macbook, ondanks zijn idioot hoge prijs, toch wel een fijn stukje hardware. Het toetsenbord en touchpad zijn erg fijn en de multi-touch gestures werken erg soepel. Accu gaat ook lekker lang mee.

Ik vind het touchpad fijner dan mijn G9 logitech muis.

*totdat je Apple's Time Machine gebruikt. Die backup software heeft bij mij al 3 keer gefaald in een half jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 17-06-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

*snip*

[ Voor 129% gewijzigd door Woy op 17-06-2011 16:13 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
https://github.com/MrMEEE.../a047be85247755cdbe0acce6

Crosspost uit:
YopY in "[alg] Slechtste programmeervoorbeelden d..."

_/-\o_ @ reacties :9

[ Voor 39% gewijzigd door Gamebuster op 17-06-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Modbreak:Zie de topic waarschuwing. Vragen horen hier niet thuis

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Kan beter de topic waarschuwing aanpassen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:00
Megamind schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:18:
[...]

Het gare ervan vind ik dat je altijd moet wachten tot de animatie voorbij is :P Elke keer een awkward pause.
Als je 'n beetje fatsoenlijk in je verhaal zit kun je ongeacht het gebruikte stuk software gewoon doorpraten toch? Zodra je op je slides moet wachten om te weten wat je gaat vertellen - om vervolgens je slides op te lezen - geeft een redelijke indicatie dat het geen geweldig verhaal is om naar te luisteren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:03
Andurin schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:17:
[...]

Voor mensen die het nog niet kennen (mijn stage begeleider + een aantal collega's) werkt het super ;) Ze waren erg enthousiast :D Nog een paar handige tips gekregen en nu kan ik me klaar maken voor woensdag :D
:N het ziet er wel leuk uit, maar last I checked heb je geen presenter view en geen notes. En om nou met een stapeltje prints in m'n handen te gaan staan, no thanks. Als je dan een kwartiertje hebt om een werkstuk te presenteren is het nog te doen, maar ik sta ook wel eens een uur of twee te praten en dan heb je net iets meer nodig dan een flitsende flash animatie.

Over Google Presenter zal ik maar helemaal niet beginnen :X

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Andurin schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:41:
Aye! Prezitatie :P http://prezi.com

Beetje een afkeer gekregen van PowerPoint de laatste jaren. Daarom maken we tegenwoordig alle presentatie voor de opleiding in Prezi. Houdt de mensen net iets oplettender :) (Wel jammer dat het compleet in Flash is...)
Iemand van mijn opleiding heeft zijn eindpresentatie gehouden in Prezi, hij zou eigenlijk niet geslaagd zijn voor zijn (inhoudelijke) presentatie, maar omdat het er zo goed uitzag, kreeg hij toch een voldoende :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:23
Matis schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:45:
[...]

Iemand van mijn opleiding heeft zijn eindpresentatie gehouden in Prezi, hij zou eigenlijk niet geslaagd zijn voor zijn (inhoudelijke) presentatie, maar omdat het er zo goed uitzag, kreeg hij toch een voldoende :')
Bij ons is het juist andersom. Als je Prezi gebruikt, krijg je al meestal een onvoldoende. Heel erg veel gebruiken het te flitsend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

GoTCoast schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:00:
Bij ons is het juist andersom. Als je Prezi gebruikt, krijg je al meestal een onvoldoende. Heel erg veel gebruiken het te flitsend.
Ach ja, dat is dan ook weer het andere uiterste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:15

MBV

@FragFrog: het lijkt me dan ook meer bedoeld voor een korte, flitsende presentatie, niet voor een 2 uur durend college. Het soort presentaties van Prezi is meer voor de show van 15 minuten waar je alle aandacht wil hebben, bij een college van 2 uur wil je publiek waarschijnlijk gewoon een rustige, voorspelbare powerpoint. Dan werkt zo'n flitsend geval alleen maar vermoeiend.

Ik ga het binnenkort misschien zelf eens uitproberen bij een kennisgroep, het lijkt me wel grappig :)

[ Voor 19% gewijzigd door MBV op 17-06-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Rutix schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:27:
[...]

lol..... Ik zou echt eens boos worden op die mensen. Wtf 5 defecte telefoons?
Ik ben daar te vriendelijk voor denk ik :P Ik heb zelf ook enkele jaren gewerkt bij een klantenservice, dus aan de ene kant weet ik dat je meer gedaan krijgt als je sjaggerijnig en boos doet, maar aan de andere kant leef ik te veel met ze mee :P iig: ik wordt na het weekend gebeld, waarschijnlijk een afspraak om de telefoon weer om te ruilen. Hij is nu 3 keer gerepareerd en 2 keer omgeruild. De laatste keer zou ik echt een hele nieuwe krijgen, maar deze heeft gebruikssporen, een paar defecten en mist een klein onderdeel. Het is WEL de eerste keer in 4 maanden dat ik kan bellen, dat doet hij nou wel.
Matis schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:45:
[...]
Over een weekje moet ik de mijne houden. Ik had Prezi gebruikt voor een tussenpresentatie, en op zich heel mooi en een fijne manier van werken, maar voor animaties (zoals in ppt) niet geschikt en er is geen automatische paginanummering aanwezig. Vooral om dat laatste viel hij voor mij af. Te veel gedoe om dat op het einde handmatig te gaan doen.

[ Voor 29% gewijzigd door JaWSnl op 17-06-2011 19:51 ]

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:37
GoTCoast schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:00:
[...]

Hmm, dat flitsende kan je ook met powerpoint voor elkaar krijgen ^^
Merk zelf eigenlijk dat de meeste mensen die het de eerste keer gebruiken het niet heel erg effectief gebruiken.
JaWSnl schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:49:
[...]
Over een weekje moet ik de mijne houden. Ik had Prezi gebruikt voor een tussenpresentatie, en op zich heel mooi en een fijne manier van werken, maar voor animaties (zoals in ppt) niet geschikt en er is geen automatische paginanummering aanwezig. Vooral om dat laatste viel hij voor mij af. Te veel gedoe om dat op het einde handmatig te gaan doen.
Hmm, met prezi is het ook de bedoeling dat je bijvoorbeeld door uitzoomen overzicht creëert. Daardoor vervalt eigenlijk de hele noodzaak voor sheetnummers. Het publiek hoort ze ook niet nodig te hebben. Zodra ze gaan kijken naar sheetnummers ben je ze al een paar minuten kwijt geraakt doordat ze zich vervelen en blijkbaar willen weten hoeveel van het verhaal ze al hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:13

defcon84

Multipass?

Zo.. vandaag getekend voor een nieuwe job! :D
Bij SkillSource... klein IT bedrijfje in Venray!
Als .NET developer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
defcon84 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:50:
Gefeliciteerd :D Ik hoop zelf ook binnen twee weken een dergelijke actie te kunnen verrichten! Weet je al iets over het project waar je op gezet gaat worden?

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 13:49
Oehh, ben nu win98 in qemu aan het installeren om het vervolgens op windows mobile te krijgen. Roept toch wel weer wat herinneringen op :)
Ondertussen ga ik eens aan die lapmod software prutsen(PHP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 10:59
Congrats ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag besloten even een overstap te maken van Notepad++ naar PHPStorm voor het schrijven van PHP. Het bevalt me echt goed!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:01
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:29:
Heb vandaag besloten even een overstap te maken van Notepad++ naar PHPStorm voor het schrijven van PHP. Het bevalt me echt goed!
PhpStorm O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen nogal spijtig dat het in tegenstelling tot intelliJ geen freeware is. Ik gebruik nu de 30-days trial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhpStorm werkt erg fijn tot nu toe. Gelukkig hebben ze in 2.1 die awkward ctrl-F zoekfunctie verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-10 15:13
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:50:
Alleen nogal spijtig dat het in tegenstelling tot intelliJ geen freeware is. Ik gebruik nu de 30-days trial.
Waarom moet altijd alles gratis zijn? Jij wil toch ook een ander bedrag dan '0 euro' onderaan je loonstrookje hebben staan?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik vakantie heb, heb ik weer behoeft aan een nieuw zij-project...
Geen idee wát alleen, iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:50:
Gratis? Gratis editors ontberen vaak een hoop features, plus de support is om te huilen. Die 84 euro die je momenteel voor phpStorm neer moet tellen is het echt wel waard hoor.

Daarbij is intelliJ ook geen freeware. Er zijn zeer specifieke gevallen waarbij je een gratis license krijgt, maar het is nog altijd gewoon een commercieel product. Dat er ongetwijfeld veelvuldig misbruik van gemaakt wordt is jammer.

[ Voor 22% gewijzigd door MueR op 18-06-2011 00:19 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
MueR schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 00:18:
[...]

Gratis? Gratis editors ontberen vaak een hoop features, plus de support is om te huilen. Die 84 euro die je momenteel voor phpStorm neer moet tellen is het echt wel waard hoor.
Als ze ook zouden maken dat je gaf wat je het waard vond met een minimum van 84 euro, dan zou ik op ruim 300/400 euro zitten.
Vind hem bijna meer waard dan mijn iPad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Check. Ik heb phpStorm een weekje geprobeerd en ik was overtuigd. Ik heb hem meteen gekocht (toen nog tegen introductieprijs). Ik zat mn baas al een tijdje aan zn kop te zeuren om een aantal licenties voor het bedrijf aan te schaffen, maar had niet zo veel zin om er op te wachten.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
feli :D

2 nieuwe officiele devs vandaag in de coffee corner :P (ik ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:29:
Netbeans IDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freeaqingme schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:59:
[...]

Waarom moet altijd alles gratis zijn? Jij wil toch ook een ander bedrag dan '0 euro' onderaan je loonstrookje hebben staan?
Ik zeg niet dat alles gratis moet zijn. Ik ben nog maar student, en programmeer enkel php om wat ervaring op te doen. Ik verdien hier dus geen geld aan. Een studentenlicentie zou dus erg welkom zijn.
Nu begrijp ik natuurlijk ook wel dat 84 euro echt weinig is voor zo'n pakket, maar voor een studentje zoals mij is dit wel nog redelijk wat. Als je dit door je werkgever kan laten betalen (zoals MueR dat deed) is het natuurlijk altijd mooi meegenomen.

IntelliJ is inderdaad ook geen gratis software, tenzij je opteert voor de community edition. Let wel, deze mag (dacht ik) niet gebruikt worden voor het schrijven van commerciële applicaties, maar wel voor opensource.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Pff, waarom heeft Java geen preprocessors zoals C/C++ dat heeft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Matis schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:25:
[...]

Ja, ik heb idd giggle daarvoor, maar ik wist dus niet dat je na het committen nog een keer moest pushen.
Daarnaast, ik moet het wel pushen, want anders neemt de buildserver hem niet mee ;)
Giggle? Die ken ik nog niet. Wat is dat?
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:20:
[...]

Mac heeft wel een paar hele fijne programma's voor webdesign is mij verteld ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Rutix op 18-06-2011 11:00 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Irish doet het gewoon allemaal in TextMate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Rutix schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:54:
Giggle? Die ken ik nog niet. Wat is dat?
http://live.gnome.org/giggle
Een grafische front-end voor Git op Gnome :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Vandaag een beetje aan het kloten geweest met Java's AbstractTableModel;
Aangezien ik zo snel niets kon vinden op het internet wat aan mijn wensen voldeed, heb ik het maar zelf in elkaar geknutseld.
Wat je doet; Je stuurt een Object[] naar de constructor. Dit array bevat één of meerdere dezelfde klassen met publieke velden. De namen van de velden worden ingelezen en in de _columnNames geplaatst. Daarna wordt, aan de hand van de veldnamen, de dataset rij voor rij, kolom voor kolom gevuld met de gegevens uit de array met klassen.
Omdat Java standaard een Date.toString als dd-MM-yyyy laat zien, heb ik nog een SDF gemaakt, welke Date-velden opmaakt in "dd-MM-yyyy HH:mm:ss".
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
package tv.axon.utils.aapclient2;
public class AapTableModel extends AbstractTableModel
{
  private String[]          _columnNames     = null;
  private Object[][]        _data            = null;
  private SimpleDateFormat  _sdf             = new SimpleDateFormat("dd-MM-yyyy HH:mm:ss");

public AapTableModel(Object[] data)
  {
    if ((data != null) && (data.length > 0))
    {
      java.lang.reflect.Field[] fields = data[0].getClass().getFields();
      _data = new Object[data.length][fields.length];
      _columnNames = new String[fields.length];
      for (int col = 0; col < fields.length; col++)
      {
        _columnNames[col] = fields[col].getName();
      }
      for (int row = 0; row < data.length; row++)
      {
        Class<? extends Object> dataClass = data[row].getClass();
        fields = dataClass.getFields();
        for (int col = 0; col < fields.length; col++)
        {
          java.lang.reflect.Field field;
          try
          {
            field = dataClass.getField(_columnNames[col]);
            Object value = field.get(data[row]);
            _data[row][col] = value;
          }
          /* error handling etc. */
        }
      }
    }
    else
    {
      _data = new Object[1][1];
      _columnNames = new String[1];
      _data[0][0] = "Empty";
      _columnNames[0] = "Empty";
    }
  }

@Override
  public int getColumnCount()
  {
    return _columnNames.length;
  }

@Override
  public int getRowCount()
  {
    return _data.length;
  }

@Override
  public String getColumnName(int col)
  {
    return _columnNames[col];
  }

@Override
  public Object getValueAt(int row, int col)
  {
    if(_data[row][col].getClass() == Date.class)
    {
      return _sdf.format(_data[row][col]);
    }
    return _data[row][col];
  }

@Override
  public Class getColumnClass(int c)
  {
    return getValueAt(0, c).getClass();
  }
}

Zullen vast nog wel wat flaws inzitten; Op deze code mag geschoten worden in: [alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 4 :+

Waar een regenachtige zaterdag(middag) toch al niet goed voor is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een custom renderer voor de Date's was geen oplossing, ipv ze om te zetten naar Strings in je table model ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
eventjes ffmpeg installeren.

sudo apt-get build-dep ffmpeg
"After this operation, 275MB of additional disk space will be used."

* Gamebuster wacht al een tijdje

:O

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 18-06-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:40:
Een custom renderer voor de Date's was geen oplossing, ipv ze om te zetten naar Strings in je table model ?
Ik had er niet eens aan gedacht, maar bij een DefaultTableCellRenderer moet je het Date-object alsnog omzetten naar een string toch? Hoe kun je hem anders door de formatter halen?
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
  private class CustomDateRender extends DefaultTableCellRenderer
  {
    private SimpleDateFormat _sdf = new SimpleDateFormat("dd-MM-yyyy HH:mm");

public CustomDateRender()
    {
      super();
    }

public void setValue(Object value)
    {
      setText((value == null) ? "" : _sdf.format(value));
    }
  }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yups, maar dan zit er tenminste nog een Date in je model, waardoor vb sorting nog werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 21:55:
Yups, maar dan zit er tenminste nog een Date in je model, waardoor vb sorting nog werkt
Ah, dans cette bicyclette :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 23:14:
[...]

Op die fiets! :9

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Matis schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 23:14:
[...]

In die fiets? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Letterlijk heb je gelijk. Figuurlijk wat minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 22:24
Matis schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:08:
Zullen vast nog wel wat flaws inzitten; Op deze code mag geschoten worden in: [alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 4 :+

Waar een regenachtige zaterdag(middag) toch al niet goed voor is :)
Iets zegt mij dat jij normaal gezien C/C++ schrijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
:*) ik werd vanochtend gewoon voorzien van ontbijt op bed, totaal niet aan gedacht! :9~ Bovendien gaan we vandaag iets leuks doen, om 9.15 vertrekken we, en we gaan erna nog uit eten -> meer weet ik niet :P

Ook nog een kek t-shirt gekregen, met foto en handjes van beide kinderen :D

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/344cgw8.jpg
(het is dus vaderdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Nikolas schreef op zondag 19 juni 2011 @ 01:19:
Iets zegt mij dat jij normaal gezien C/C++ schrijft :)
Jup, C voornamelijk.
JaWSnl schreef op zondag 19 juni 2011 @ 08:34:
:*) ik werd vanochtend gewoon voorzien van ontbijt op bed, totaal niet aan gedacht! :9~ Bovendien gaan we vandaag iets leuks doen, om 9.15 vertrekken we, en we gaan erna nog uit eten -> meer weet ik niet :P

Ook nog een kek t-shirt gekregen, met foto en handjes van beide kinderen :D

[afbeelding]
(het is dus vaderdag)
:D
Ik heb mijn pa een boek gegeven over een motortocht langs alle "hoogtepunten" van WOI en WOII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:13

defcon84

Multipass?

JaWSnl schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:15:
[...]

Gefeliciteerd :D Ik hoop zelf ook binnen twee weken een dergelijke actie te kunnen verrichten! Weet je al iets over het project waar je op gezet gaat worden?
tnx! 8)
Gamebuster schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 01:23:
[...]

feli :D

2 nieuwe officiele devs vandaag in de coffee corner :P (ik ook)
jij ook proficiat dan!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Pffft, bezig met het aanpassen van een Captcha control welke ik ergens heb gevonden op codeplex... Ding gebruik allerlei rare meuk voor caching en ik wil gewoon zelf bepalen welke captcha er in komt te staan en zelf wat dingen af kunnen vangen, ben je aan het einde bijna compleet dat ding aan het herschrijven :P

Eigenlijk is het enige wat ik wil overnemen het renderen van de tekst, de rest mag weg en bouw ik zelf wel, maar alleen jammer dat de code behoorlijk wat onderlinge afhankelijkheden heeft waardoor toch een en ander ompleurt.

Een van de problemen is bijvoorbeeld dat ik wanneer iemand een postback doet ik de captcha + ingevulde tekst wil behouden, de gebruiker hoeft namelijk maar een keer te bewijzen dat hij geen computer is, maar dat control bleef dus nieuwe nummers uitgeven. :(

Daarbij ben ik zelf niet echt fan van captcha's, maar goed: "klant is koning" en nog beter "klant betaalt" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Matis schreef op zondag 19 juni 2011 @ 09:27:
[...]

Jup, C voornamelijk.

[...]

:D
Ik heb mijn pa een boek gegeven over een motortocht langs alle "hoogtepunten" van WOI en WOII
Dacht, ik al, met die variabelen met die underscores voor de klassevariabelen. Ik weet waarom ze gebruikt worden in C, maar ik ben niet gewoon ze te zien en imho ziet er er 'nasty' uit. Maar da's een kwestie van wat je gewoon bent, natuurlijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 19-06-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
.Gertjan. schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:03:
Een van de problemen is bijvoorbeeld dat ik wanneer iemand een postback doet ik de captcha + ingevulde tekst wil behouden, de gebruiker hoeft namelijk maar een keer te bewijzen dat hij geen computer is, maar dat control bleef dus nieuwe nummers uitgeven. :(
Als je de captcha passed die niet meer opnemen als element in je form? Geen idee hoe dat bij .NET gaat, maar daar zijn vast opties voor. Dan zie je uberhaupt die hele captcha niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

mithras schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:00:
[...]
Als je de captcha passed die niet meer opnemen als element in je form? Geen idee hoe dat bij .NET gaat, maar daar zijn vast opties voor. Dan zie je uberhaupt die hele captcha niet meer :)
Mmm zou ook nog een optie zijn, maar het betreft een situatie waar men een formulier invult, het kan zijn dat ze een invul-fout maken (verplicht veld vergeten), dan is het niet echt logisch om de captcha te verbergen, dat kan zorgen voor een verwarde gebruiker omdat de actie onverwachts is :) De rest van de goede data blijft wel staan.

Aangezien het een consumenten-site is komen er ook wat minder "briljante" gebruikers, die wil je zeker niet verwarren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wGRom.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 19-06-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Was het maar zo makkelijk :/
Helaas krijg je als ontwikkelaar te vaak te maken met mensen waarbij de software nooit uit de beta fase had mogen komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
.Gertjan. schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:22:
[...]

Was het maar zo makkelijk :/
Helaas krijg je als ontwikkelaar te vaak te maken met mensen waarbij de software nooit uit de beta fase had mogen komen :P
Uit de beta fases? Dan ben je denk ik nog optimistisch, volgens mij sommige zelfs uit de Alpha-fase ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
GoTCoast schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:56:
[...]

Uit de beta fases? Dan ben je denk ik nog optimistisch, volgens mij sommige zelfs uit de Alpha-fase ;)
Bedoel je niet 'in'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Kan beide, of ze zijn nu nog in de alpha fases, of ze hadden er nooit uit de alpha-fase mogen komen om gereleased te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-09 10:16
Zo, aanvang van een avondje/nachtje coden voor school. Ga bijna de gehele datastructuur van een verkeerssimulatie in java op de schop nemen, om performance winsten te behalen. Steden willen niet realtime draaien vanwege wat in O(n) (met vrij grote n's) lopende operaties waar vantevoren niet over is nagedacht. :P Het wordt laat (nouja, vroeg) denk ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-09 23:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Waarom bewaar je zoiets voor de zondagavond? Moet het morgenochtend af zijn en zie je verder geen mogelijkheid om het verder uit te stellen? :+

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Pff, ik denk ik ga even naar MVC 3 kijken. Heb al een tijd niks gedaan met web, dus meteen wat mogelijkheden om wat bij te spijkeren met jQuery en html 5. Staat de installer nu al een uur te stampen op m'n HTPC (die 24/7 draait zodat de site ook publiekelijk gehost wordt)...

Gelukkig was 'ie lokaal op m'n SSD in vijf minuten geïnstalleerd. Aan het werk! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-09 10:16
TheCoolGamer schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:30:
Waarom bewaar je zoiets voor de zondagavond? Moet het morgenochtend af zijn en zie je verder geen mogelijkheid om het verder uit te stellen? :+
Uitstelgedrag is het wel een beetje (ik had vanmiddag ook tijd O-) ), maar gelukkig heb ik geen deadline morgen :+ We moeten deze sim schrijven om onderzoeksvragen te beantwoorden, en dat verslag daarover moet over 2,5 week af zijn. Dus er zit wel een beetje spoed achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:47

Haan

dotnetter

CodeCaster schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:33:
Pff, ik denk ik ga even naar MVC 3 kijken. Heb al een tijd niks gedaan met web, dus meteen wat mogelijkheden om wat bij te spijkeren met jQuery en html 5. Staat de installer nu al een uur te stampen op m'n HTPC (die 24/7 draait zodat de site ook publiekelijk gehost wordt)...

Gelukkig was 'ie lokaal op m'n SSD in vijf minuten geïnstalleerd. Aan het werk! :Y)
Dit weekend ook nog eens wat gespeeld met MVC3, werkt toch wel erg fijn! In mijn werk werk ik echter vrijwel altijd met webservices en niet direct met databases, wat me altijd wat heeft tegengehouden. Maar het blijkt ook erg makkelijk te zijn om een class uit een webservice te pakken en als model te gebruiken, daarna is het allemaal vrij recht-toe-recht-aan.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 14:11

alienfruit

the alien you never expected

Tjonguh, en toen was de vakantie alweer voorbij :( Volgende vakantie is met kerst en oud en nieuw ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alienfruit schreef op maandag 20 juni 2011 @ 08:02:
Tjonguh, en toen was de vakantie alweer voorbij :( Volgende vakantie is met kerst en oud en nieuw ;(
Ik moet nog even wachten op mijn vakantie (nog een weekje of 6), maar ben er wel aan toe, voor de 3de keer in mijn carrière de fout gemaakt bij een job-hop mijn vakantie te skippen. Begin toch wel te merken dat dat niet helemaal goed voor je is. Begin zo na 1,5 jaar zonder "echte vakantie" wel een beetje kriebelig te worden.

Jammer alleen dat mijn baas me even een !#%&*!# project in de maag heeft gesplitst waar de frustraties ook hoog oplopen (vanuit alle partijen). Na dit project moet ik denk ik een sabbatical :P Daarnaast ook nog stress voor mijn trouwdag, is allemaal leuk dat trouwen, maar daar komt me toch een hoop bij kijken (en dan houden we het nog klein).

Denk dat ik de eerste dagen van de vakantie totaal gebroken ben :-( Maar goed, liever gebroken in een lekker zonnetje dan gebroken op de werkvloer :P
Haan schreef op maandag 20 juni 2011 @ 08:01:
[...]

Dit weekend ook nog eens wat gespeeld met MVC3, werkt toch wel erg fijn! In mijn werk werk ik echter vrijwel altijd met webservices en niet direct met databases, wat me altijd wat heeft tegengehouden. Maar het blijkt ook erg makkelijk te zijn om een class uit een webservice te pakken en als model te gebruiken, daarna is het allemaal vrij recht-toe-recht-aan.
Maar wil je allerlei spannende dingen in je class doen zoals validaties dan wordt het wat lastiger. Een class vanuit een webservice krijgt alleen de properties en fields mee, functies die je in de class hebt gebouwd blijven op de webservice en komen helaas niet mee naar de client, dat is wel jammer.

Ben wel benieuwd hoe je dat gaat oplossen of al opgelost hebt :)

[ Voor 28% gewijzigd door .Gertjan. op 20-06-2011 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.Gertjan. schreef op maandag 20 juni 2011 @ 08:27:
[...]
Maar wil je allerlei spannende dingen in je class doen zoals validaties dan wordt het wat lastiger. Een class vanuit een webservice krijgt alleen de properties en fields mee, functies die je in de class hebt gebouwd blijven op de webservice en komen helaas niet mee naar de client, dat is wel jammer.

Dat is vrij eenvoudig op te lossen door gewoon een ViewModel te definiëren, die een van de WS classes als input neemt. Je kunt dan in je ViewModel valideren wat je wil.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

.Gertjan. schreef op maandag 20 juni 2011 @ 08:27:
[...]

Beste optie is denk ik om een wrapper om zo'n class te schrijven. Dan kan je ook meteen zaken mee pakken als 1=man, 2=vrouw, dat staat zo lelijk als je dat direct aan een View bind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Woy schreef op maandag 20 juni 2011 @ 09:02:
[...]

Dat is vrij eenvoudig op te lossen door gewoon een ViewModel te definiëren, die een van de WS classes als input neemt. Je kunt dan in je ViewModel valideren wat je wil.
Eens, maar zo'n wrapper kost toch wel enige moeite. Nadeel is dat je niet iets kunt doen als:

C#:
1
2
3
4
public class EnhancedClassFromWS : ClassFromWS
{

}

en deze gebruiken als:
C#:
1
(EnhancedClassFromWS)Webservice.GetStuffFromWS(); //StuffFromWS geeft een ClassFromWS

Upcasten is namelijk niet toegestaan.

Je zult altijd code moeten bouwen die de ClassFromWS omzet/mapt in de Enhanced versie of de ClassFromWS opslaan in de enhanced versie. Validaties en dergelijke zul je dus moeten doorverwijzen. Dat is op zich jammer. Zeker als je dataannotation attributen wilt gebruiken kan het nogal eens lastig worden. Vandaar mijn vraag hoe hij dat getackeld heeft.

Of zit ik nu een kant uit te denken die verkeerd is (zit al een tijdje niet meer zo diep in .NET).

Ik weet dat je bij WCF kunt aangeven dat classes uit de service moeten worden vertaald naar een class uit een bepaalde namespace, dan zou je de DLL in beide projecten kunnen laden, maar dit heb ik helaas nog nooit echt werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

.Gertjan. schreef op maandag 20 juni 2011 @ 09:15:
Ik weet dat je bij WCF kunt aangeven dat classes uit de service moeten worden vertaald naar een class uit een bepaalde namespace, dan zou je de DLL in beide projecten kunnen laden, maar dit heb ik helaas nog nooit echt werkend gekregen.
Met "in beide projecten" bedoel je dan aan de service- en de clientkant? Dat kan inderdaad gewoon, en dan heb je direct weer de benodigde logica in het model wat je vanuit WCF ontvangt.

En WHY OH WHY werkt de scroll-klik op een tab in Internet Explorer om hem te sluiten al bij de mousedown? :( Dat hoort bij mouseup.

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 20-06-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

CodeCaster schreef op maandag 20 juni 2011 @ 09:27:
[...]

Met "in beide projecten" bedoel je dan aan de service- en de clientkant? Dat kan inderdaad gewoon, en dan heb je direct weer de benodigde logica in het model wat je vanuit WCF ontvangt.
Yep, dat bedoel ik, maar ik heb het helaas nog nooit werkend gekregen. Wel een paar keer mee zitten kloten, maar uiteindelijk toch de hoop opgegeven. Maar als het werkt is dat inderdaad mooi, dan kun je mooi alle logica recyclen inclusief je attributen. Misschien toch maar eens kijken :P

In het verleden wel wat gedaan met WCF, maar liep toch wel tegen problemen aan (als je ze als Webservice/SOAP laat ontsluiten), vaak stranden mijn WCF pogingen en gaan we maar weer over op klassieke webservices. Proven technology :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.Gertjan. schreef op maandag 20 juni 2011 @ 09:15:
[...]

Eens, maar zo'n wrapper kost toch wel enige moeite. Nadeel is dat je niet iets kunt doen als:

C#:
1
2
3
4
public class EnhancedClassFromWS : ClassFromWS
{

}

en deze gebruiken als:
C#:
1
(EnhancedClassFromWS)Webservice.GetStuffFromWS(); //StuffFromWS geeft een ClassFromWS

Upcasten is namelijk niet toegestaan.
Ik zou het ook niet met inheritance oplossen, maar als wrapper
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
public class MyClassViewModel
{
    private MyClass _myObject;

public MyClassViewModel(MyClass myObject)
    {
        _myObject = myObject;
    }

//Resharper->Insert->Delegating members
}
MyClassViewModel viewModel = new MyClassViewModel( webservice.SomeMethod() );

Op de gegeneerde delegating members kun je dan doen qua validatie wat je wil.

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 20-06-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Woy schreef op maandag 20 juni 2011 @ 09:38:
[...]

Ik zou het ook niet met inheritance oplossen, maar als wrapper
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
public class MyClassViewModel
{
    private MyClass _myObject;

public MyClassViewModel(MyClass myObject)
    {
        _myObject = myObject;
    }

//Resharper->Insert->Delegating members
}
MyClassViewModel viewModel = new MyClassViewModel( webservice.SomeMethod() );

Op de gegeneerde delegating members kun je dan doen qua validatie wat je wil.
Moet je wel Resharper hebben, of graag RSI krijgen. :P Kun je eens een voorbeeldje van zo'n delegating member geven? Ben wel benieuwd wat hij maakt.

Loop je uiteindelijk niet tegen issues aan als je je originele objecten gaat uitbreiden? Je moet je wrapper steeds bijhouden, dat is een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
.Gertjan. schreef op maandag 20 juni 2011 @ 09:30:
[...]

Yep, dat bedoel ik, maar ik heb het helaas nog nooit werkend gekregen. Wel een paar keer mee zitten kloten, maar uiteindelijk toch de hoop opgegeven. Maar als het werkt is dat inderdaad mooi, dan kun je mooi alle logica recyclen inclusief je attributen. Misschien toch maar eens kijken :P

In het verleden wel wat gedaan met WCF, maar liep toch wel tegen problemen aan (als je ze als Webservice/SOAP laat ontsluiten), vaak stranden mijn WCF pogingen en gaan we maar weer over op klassieke webservices. Proven technology :Y)
Het kan wel, je kunt dit bij het dialoog van 'Add Service Reference' instellen. Je moet wel zorgen dat de desbetreffende dll wel gereferenced wordt door het project waarin je de proxy gaat genereren.

Sterker nog, ik vraag me af wat je gedaan hebt dat 't niet werkt :P

Attributes zou ook moeten werken inderdaad, aangezien dit pure statisch gecompileerde data is.

[ Voor 3% gewijzigd door D-Raven op 20-06-2011 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.Gertjan. schreef op maandag 20 juni 2011 @ 09:41:
[...]

Moet je wel Resharper hebben, of graag RSI krijgen. :P Kun je eens een voorbeeldje van zo'n delegating member geven? Ben wel benieuwd wat hij maakt.
Het is eigenlijk vrij simpel, en ook eenvoudig zelf te doen als je inderdaad van typen houdt.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
public class Foo
{
    public int Id { get; set; }
    public string SomeProp { get; set; }

public void SomeFunc(int i) { }
    public Foo ReturnThis(){ return this; }
}

public class Bar
{
    private readonly Foo _foo;

public Bar(Foo foo)
    {
        _foo = foo;
    }

public int Id
    {
        get { return _foo.Id; }
        set { _foo.Id = value; }
    }

public string SomeProp
    {
        get { return _foo.SomeProp; }
        set { _foo.SomeProp = value; }
    }

public void SomeFunc(int i)
    {
        _foo.SomeFunc(i);
    }

public Foo ReturnThis()
    {
        return _foo.ReturnThis();
    }
}

Maar dat is ook de reden dat resharper IMHO zijn geld meer dan waard is. Er zitten veel handigheidjes in die gewoon veel typewerk schelen.
Loop je uiteindelijk niet tegen issues aan als je je originele objecten gaat uitbreiden? Je moet je wrapper steeds bijhouden, dat is een beetje jammer.
Maar dat probleem hou je sowieso, want je wil bij het uitbreiden van de web-service immers ook extra validatie toevoegen. Maar met resharper is het dan natuurlijk gewoon een kwestie van de juiste members aanklikken en de code word weer gegenereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dadelijk examen Webstandaarden (XML, XSL, XSD, SAX, DOM en JDOM)
Allemaal niet zo heel moeilijk, ik denk wel dat het zal lukken.

Maar wens me toch maar succes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Woy schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:28:
[...]

Het is eigenlijk vrij simpel, en ook eenvoudig zelf te doen als je inderdaad van typen houdt.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
public class Foo
{
    public int Id { get; set; }
    public string SomeProp { get; set; }

public void SomeFunc(int i) { }
    public Foo ReturnThis(){ return this; }
}

public class Bar
{
    private readonly Foo _foo;

public Bar(Foo foo)
    {
        _foo = foo;
    }

public int Id
    {
        get { return _foo.Id; }
        set { _foo.Id = value; }
    }

public string SomeProp
    {
        get { return _foo.SomeProp; }
        set { _foo.SomeProp = value; }
    }

public void SomeFunc(int i)
    {
        _foo.SomeFunc(i);
    }

public Foo ReturnThis()
    {
        return _foo.ReturnThis();
    }
}

Maar dat is ook de reden dat resharper IMHO zijn geld meer dan waard is. Er zitten veel handigheidjes in die gewoon veel typewerk schelen.

[...]

Maar dat probleem hou je sowieso, want je wil bij het uitbreiden van de web-service immers ook extra validatie toevoegen. Maar met resharper is het dan natuurlijk gewoon een kwestie van de juiste members aanklikken en de code word weer gegenereerd.
Mmm, misschien toch wel eens het onderzoeken waard. Misschien als ik straks weer wat meer .net projectjes mag doen. Maar ziet er wel behoorlijk krachtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Die R# functie 'Insert delegating member' had ik graag wat eerder gekend, had me al een hoop typewerk bespaard :X Maar vanaf nu gaan we daar dankbaar gebruik van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ik ga binnenkort ook gebruik maken van C# :) en zoals ik het zo lees is het maar goed dat ze hier ook resharper gebruiken :p. Zal me leven wat typwerk besparen :>

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

Resharper en alt+insert is alles wat je nodig hebt :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:41:
Zo dadelijk examen Webstandaarden (XML, XSL, XSD, SAX, DOM en JDOM)
Allemaal niet zo heel moeilijk, ik denk wel dat het zal lukken.

Maar wens me toch maar succes :+
Succes! Nail it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Mooie strikvraag: Wat is ouder? XML v.1.0 of XML v.1.1?

Correct antwoord: Onduidelijke vraagstelling, geen antwoord mogelijk.

De originele specificatie van XML v.1.1 is obv nieuwer dan die van 1.0, maar de laatste draft van v.1.0 dateert van (uit mijn hoofd) 2008 en die van XML v.1.1 van 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 14:11

alienfruit

the alien you never expected

Wat zijn dat voor idiote vragen :P
Pagina: 1 ... 151 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak