Via Mac kun je kiezen voor de volgende volume structuren:
Mac OS uitgebreid journaled
Mac OS uitgebreid HFS+
Mac OS uitgebreid hoofdlettergevoelig/journaled
Mac OS uitgebreid hoofdlettergevoelig
MS DOS (FAT)
In Windows kun je kiezen voor de volgende structuren:
NTFS
FAT32
extFAT
NTFS zal niet gaan werken onder mac, dus zul je voor FAT moeten kiezen. Probleem is dat ik merk dat ik geen echt grote bestanden meer op mijn usb stick/externe schijf kan zetten.
Het moet zowel op Mac als Windows te kunnen bewerken zijn. (Read/write)
Iemand een tip qua format? Wat mij ook toelaat bestanden van 6GB bijvoorbeeld erop te zetten.
Via internet kreeg ik als enige het resultaat dat FAT voor cross platforms geschikt is, maar dan zit ik qua grote bestanden niet goed. Mac formats werken niet onder Windows, zonder bijvoorbeeld MacDrive.. MacDrive staat niet zomaar op een computer (publieke) dus houdt dat voor mij op.
-edit: Mod, excuse me; Format in de titel moet volume structuur zijn.
Mac OS uitgebreid journaled
Mac OS uitgebreid HFS+
Mac OS uitgebreid hoofdlettergevoelig/journaled
Mac OS uitgebreid hoofdlettergevoelig
MS DOS (FAT)
In Windows kun je kiezen voor de volgende structuren:
NTFS
FAT32
extFAT
NTFS zal niet gaan werken onder mac, dus zul je voor FAT moeten kiezen. Probleem is dat ik merk dat ik geen echt grote bestanden meer op mijn usb stick/externe schijf kan zetten.
Het moet zowel op Mac als Windows te kunnen bewerken zijn. (Read/write)
Iemand een tip qua format? Wat mij ook toelaat bestanden van 6GB bijvoorbeeld erop te zetten.
Via internet kreeg ik als enige het resultaat dat FAT voor cross platforms geschikt is, maar dan zit ik qua grote bestanden niet goed. Mac formats werken niet onder Windows, zonder bijvoorbeeld MacDrive.. MacDrive staat niet zomaar op een computer (publieke) dus houdt dat voor mij op.
-edit: Mod, excuse me; Format in de titel moet volume structuur zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Remko.me op 16-08-2009 20:51 ]