Ik heb hier een WindowsXP & OS X machine staan. De gegevens (lees DV files) (over het algemeen groter dan 4GB) moeten via de External HDD enclosure vanaf de XP machine naar OS X (en viseversa).
NTFS formateren --> Read Only in Mac OS X
FAT32 formateren --> problemen met de >4GB grens
HFS+ formateren --> Niet uitleesbaar op de XP machine
Op GoT kom je regelmatig deze vragen tegen, echter vind iedereen wel een workarround met FAT32 omdat de files niet groter uitvallen dan 4GB. Bij mij is dit dus wel het geval.
Wat is nog een mogelijke optie? Is NTFS partities beschrijven in OS X echt onmogelijk? Is de enige optie dan nog om te proberen HFS+ aan te praat te krijgen onder Windows?
Hoe kan ik verder een $-share (hidden) administrative-share (bijvoorbeeld C$ D$) van windows openen vanuit OS X?
NTFS formateren --> Read Only in Mac OS X
FAT32 formateren --> problemen met de >4GB grens
HFS+ formateren --> Niet uitleesbaar op de XP machine
Op GoT kom je regelmatig deze vragen tegen, echter vind iedereen wel een workarround met FAT32 omdat de files niet groter uitvallen dan 4GB. Bij mij is dit dus wel het geval.
Wat is nog een mogelijke optie? Is NTFS partities beschrijven in OS X echt onmogelijk? Is de enige optie dan nog om te proberen HFS+ aan te praat te krijgen onder Windows?
Hoe kan ik verder een $-share (hidden) administrative-share (bijvoorbeeld C$ D$) van windows openen vanuit OS X?
[ Voor 14% gewijzigd door Richard op 25-01-2006 10:46 ]
20*350ZO45°