Allereerst moet ik zeggen dat ik nog maar net een Mac heb en nog wat dingen uit moet vinden dus, maar na flink wat geklungel kom ik niet uit het volgende. Ik heb een externe HDD met allemaal data op twee NTFS partities.
Nu heb ik blijkbaar alleen maar read-only rechten op die partities. Ik kan dus niks wijzigen/deleten. Hoe kom ik hier van af?
Disk Utility doet helemaal niks met die externe HDD en ik heb geprobeerd met het programmaatje "Locker" wat bestanden te unlocken aangezien een ander programmaatje (Hide Folders) de melding gaf dat sommige bestanden gelocked zouden zijn. Via Get Info staat dat in ieder geval niet aangevinkt, maar ik kan het dus ook niet wijzigen omdat ik read only permissions heb.
Ik heb dus hier en via Google gezocht met trefwoorden o.a. Read-only en Locked etc. maar ik kan nog niet echt de oplossing vinden (of ik herken hem niet
).
Wie heeft een oplossing? Bij voorkeur een makkelijke natuurlijk......
P.S. Ik ben dus wel gewoon de administrator he.....niet dat ik op een beperkte account zit.
Nu heb ik blijkbaar alleen maar read-only rechten op die partities. Ik kan dus niks wijzigen/deleten. Hoe kom ik hier van af?

Ik heb dus hier en via Google gezocht met trefwoorden o.a. Read-only en Locked etc. maar ik kan nog niet echt de oplossing vinden (of ik herken hem niet
Wie heeft een oplossing? Bij voorkeur een makkelijke natuurlijk......
P.S. Ik ben dus wel gewoon de administrator he.....niet dat ik op een beperkte account zit.