LACIE Format MAC & Windows

Pagina: 1
Acties:
  • 1.491 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een LACIE externe harddisk en wil deze gaan gebruiken op zowel OS/X als op Windows XP.
helaas is het voor OS/X niet zomaar mogelijk om NTFS te schrijven zonder applicaties als NTFS-3G.

Weet iemand een Format die door beide gelezen + geschreven kunnen worden, en dermate grote partities ondersteunen zodat ik een halve Terrabyte in 1 partitie kan formatteren. (dus geen FAT32).

Alvast bedankt,

Timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:48

deadinspace

The what goes where now?

FAT32 is het enige filesystem dat standaard door beide OSsen beschreven kan worden, dus als je geen extra software wil installeren dan is dat je enige optie.

FAT32 kan overigens wel 500GB aan, alleen Windows weigert zo'n groot FAT32 filesystem aan te maken. Met GNU/Linux kan het bijvoorbeeld wel. Of je een 500GB FAT32 filesystem wil is een tweede, maar gegeven je eisen lijkt het me de enige mogelijkheid.

Overigens is er voor Apple zaken een apart subforum: Apple Talk. Dit forum is bedoeld voor andere OSsen dan Windows en MacOS X. De kans bestaat ook dat ze er daar meer van weten, dus als je wil dat je topic daarheen verhuist moet je even een topicmove aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:56

zomertje

Barisax knorretje

mv topic Apple Talk

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

[search=mac windows ntfs]

:|

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Met MacDrive kun je je hdd formateren in Apple-formaat en lezen en schrijven onder zowel Windows xp/Vista als OS X. Partities van 0,5 TB en groter zijn geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:32

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

deadinspace schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:17:
FAT32 is het enige filesystem dat standaard door beide OSsen beschreven kan worden, dus als je geen extra software wil installeren dan is dat je enige optie.

FAT32 kan overigens wel 500GB aan, alleen Windows weigert zo'n groot FAT32 filesystem aan te maken. Met GNU/Linux kan het bijvoorbeeld wel. Of je een 500GB FAT32 filesystem wil is een tweede, maar gegeven je eisen lijkt het me de enige mogelijkheid.

Overigens is er voor Apple zaken een apart subforum: Apple Talk. Dit forum is bedoeld voor andere OSsen dan Windows en MacOS X. De kans bestaat ook dat ze er daar meer van weten, dus als je wil dat je topic daarheen verhuist moet je even een topicmove aanvragen.
Windows Vista heeft daar geen last meer van :) laatst nog een 500GB schijf via vista in FAT32 geformatteerd en dat lukte prima.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt geen bestanden groter dan 4gb kwijt op FAT32. Lastig dus voor .iso bestanden van dvd's bijv.
En FAT32 fragmenteerd lekker :|

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hier zijn al de nodige topics over volgeschreven. Nog een topic over dit onderwerp lijkt me wat overdreven en daarom gaat deze ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.