Waarom mag ik hier geen domme vragen stellen?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 10.493 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:31:
[...]

Lijkt me uiterst onwaarschijnlijk dat het een kwestie van 'teveel moeite' is.

De enige moeite die het kost, is één druk op de knop, en een topic naam intikken. Dat is geen grote moeite... Sowieso, op alle andere fora die ik ken, is dat helemaal geen belemmering. Daar worden constant nieuwe topics geopend.

De oorzaak moet dus echt ergens bij GoT liggen.
Ik merk zelf op dat dit wel het geval is. Een andere reden zie ik niet dat mensen topicwaardige meuk in grote topics dumpen. We hebben er zelf handen vol aan om die grote topics juist minder een dumpplaats voor allerlei zaken te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je een heel simpele reden geven waarom mensen spul in de mega topics gooien. Die krijgen niet zo snel een slotje! En dus hoef je niet zo veel moeite te doen, om bij voorbaat verantwoording af te leggen dat je echt wel zelf ook eerst wat moeite hebt gedaan voor je een vraag stelt.

edit:
In sommige forums wordt er trouwens actief ontmoedigd om aparte topics aan te maken... Bijvoorbeeld: Nikon D700 icm de Tamron 17-50 2.8 en Welke geheugenkaart voor Sony A330?

Tja... dan hoef je je ook niet af te vragen waarom mensen alles in mega topics dumpen... :*)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
En juist in CSL heb ik het idee dat de Ervaringen topics niet zo slecht zijn. Er zal zo nu en dan vast wat tussenzit dat er neit echt hoort, maar in het algemeen gaat het om van die kleine gebruikerservaringen. Als je het product hebt is het handig om het zo nu en dan te lezen. Updates voor drivers, guides om HD aan de praat te krijgen op mijn Eee PC T91, custom software dat handig is, tips, tricks. Allemaal kleine meldingen die niet een los topic verdienen, maar voor de eigenaren wel extreem handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
In CSL moet ik het met je eens zijn GENETX, de ervaringstopics daar zijn redelijk goed. Naast de meldingen die jij al noemt kunnen er ook kleine vragen gesteld worden die ook niet topicwaardig zijn.

Aangezien ik een M1530 heb van Dell zat ik nog wel eens in dat topic, en ik moet zeggen dat daar toch juweeltjes aan posts in staan. Vooral wat je moet doen bij RMA kwesties bijvoorbeeld.

editje; Het enige nadeel van CSL vind ik dan nog steeds de vrij eigenwijze gebruikers, die je minder in andere subfora ziet.

[ Voor 14% gewijzigd door alex3305 op 26-08-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:10:
Ik kan je een heel simpele reden geven waarom mensen spul in de mega topics gooien. Die krijgen niet zo snel een slotje! En dus hoef je niet zo veel moeite te doen, om bij voorbaat verantwoording af te leggen dat je echt wel zelf ook eerst wat moeite hebt gedaan voor je een vraag stelt.
Als het niet topicwaardig is, is het ook niet de bedoeling om het in topics te posten. Helpdeskvragen in grote topics worden net zo goed weggemod.
edit:
In sommige forums wordt er trouwens actief ontmoedigd om aparte topics aan te maken... Bijvoorbeeld: Nikon D700 icm de Tamron 17-50 2.8 en Welke geheugenkaart voor Sony A330?

Tja... dan hoef je je ook niet af te vragen waarom mensen alles in mega topics dumpen... :*)
Ik ken de policy daar niet, maar persoonlijk ben ik er geen voorstaander van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:45

MsG

Forumzwerver

Bij de Windows Mobile topics over bepaalde mobieltjes vind ik het grote topic-systeem best werken, kleine vragen kunnen gewoon daar en handige dingen komen altijd in de Topicstart, waardoor die op den duur vaak een handige bron van informatie is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
@Ruudjah:

Waar precies lees je eigenlijk dat er (Buiten het feit dat er geen domme vragen bestaan) geen domme vragen gesteld mogen worden?

Het enige wat ik namenlijk overal lees is dat je eerst moet laten zien dat je moeite gedaan hebt om je antwoord te vinden. Echt een paar linkjes en wat achtergrondinformatie is al genoeg voordat je verder geholpen wordt.

Wat jij wilt kan echt niet, als je elk topic wat er aangemaakt wordt open laat wordt het een grote (nog onoverzichtelijkere) brij van vragen zonder antwoord.

@de moderaters:

Misschien is het wel een idee om iets duidelijker aan te geven wat er van je verwacht wordt als je een topic aanmaakt want de drie (zeer kleine) regeltjes die je nu te zien krijgt terwijl je een topic aanmaakt leest natuurlijk niemand ;)

@Hieronder:

Die plaat voor je kop is natuurlijk ook een beetje de schuld van alle gebruiksovereenkomsten van 1000den regels die je "door moet lezen" voordat je verder gaat en dan heb ik het nog niet over alle reclames die je tegenwoordig dwars door alle pagina's heen ziet komen.

Misschien is het mogenlijk om eens te filosoferen over een methode waardoor iedereen die een topic aan wil maken weet wat er van hem of haar verwacht wordt. Dit zou namelijk ook voor de mods een hoop tijd en frustratie schelen.

[ Voor 40% gewijzigd door jbhc op 26-08-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:51
de regels zijn simpel hoor...

Zoek eerst op google
Zoek eerst op GOT search

Als je een topic opent geef dan sowieso alle informatie voor het probleem op te kunnen lossen, met een zo duidelijk mogelijk situatie beschrijving + wat je al geprobeerd hebt & de uitkomst daarvan.
Vb ik kan programma X niet compileren op Linux hoe komt dat?
Is een 'domme vraag' en gaat dus op slot.

Als men zo een vraagt stelt moet men sowieso zeggen welke distro, welke versie, welke gcc, g++ etc versie indien men die kennis heeft.
De foutmelding in kwestie, indien hij een mogelijke oplossing daarvoor gevonden had maar niet werkte wat dan de oplossing was + de foutmelding die hij dan kreeg erbij...

etc.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Volgens mij verwijzen we bij de registratie nog altijd naar de FAQ: Het algemeen beleid #topicplaatsen

Als dat niet duidelijk is weet ik het ook niet meer... Feit is dat 90% van de nieuwe userts dingen gewoon _niet_ leest. Je had eens het [Aanbiedingen]-topic moeten zien. Daar had ik met qat marquee's op het laatste maar een geel uitroepteken in de topicwaarschuwing gezet. Dat ding vloog heen en weer in dat vak, moest wle opvallen. Toch kreeg men het voorelkaar om er overheen te lezen en te vragen of product x wel goed is, iets wat we juist niet wilden ivm het clean houden.

Ik had nog zo allemaal web 1.0 fleshy gifjes neer kunnen zetten, feit blijft dat een hele grote groep mensen een plaat voor zijn kop heeft. Wat je ook doet, die plaat krijg je niet weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slow whoop schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:09:
Op zich is het een goed streven van GoT om het niveau hoog te houden, maar er wordt nu niets gedaan om mensen tot dat niveau te brengen. Nu wordt er tegen beginners gezegd: Hoe je je kennis vergaart moet je zelf weten, maar wij helpen je niet. Pas als je slim genoeg bent mag je je vragen hier stellen.
:? Topic niet gelezen?
Het probleem is niet dat mensen met weinig kennis hier op het forum rondwaren. Daar zijn er namelijk heel veel van en dat is prima: dat zijn namelijk de mensen die wat kunnen leren. Het probleem is dat er een aandeel mensen die weinig weten tussen zit die wel kan maar niet wil leren: waarom Google, waarom de Search, als je ook gewoon je vraag of mening kan neerpleuren zonder te lezen, zonder moeite te doen?

Dat leidt niet tot betere kwaliteit en slechts in uitzonderingsgevallen tot nieuwe feiten. Laten we ophouden te doen alsof luie zakken helpen een zinvolle bezigheid is, en laten we vooral niet het idee wekken dat mensen die geen inzet tonen, hoeveel ze ook weten, hier op de juiste plaats zijn voor hun helpdeskeritis. Je kunt met nul en generlei kennis van zaken in alles behalve (misschien) PNS terecht: met je getoonde inzet, wat je gevonden hebt, wat je geprobeerd hebt, wat niet werkt en waarom je dat niet snapt. Dat is geen hogere magie, daarvoor hoef je niet veel te weten: daarvoor hoef je enkel en alleen te laten zien wat je geprobeerd hebt, en te tonen dat je de reacties serieus neemt en er zelf mee aan de slag gaat.

Helaas ervaart een deel van de mensheid het als het recht van de luien geholpen te worden door de vlijtigen. Zo werkt het hier in elk geval niet, en dat bevalt de community in z'n algemeen prima.
edit:
whoops... hier ging iets fout met pagina view :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb hier vandaag net hetzelfde mee gemaakt.Ik stelde een vraag in het ATI Nieuwstopic over bottleneck tussen CPU en de nieuwe 5870 kaart...Zei er ook bij dat tussen de 4890 en de 5870 kaart,mijn voorkeur naar de laatste ging.Kreeg ik een reactie van een forum-lid:"Iedereen hier koopt zich een 5870,dus het is onnodig dat jij dat hier ook moet melden".

Euhm?Waar heb ik dat ergens gezegd?

Het valt me hoe langer hoe meer op dat mensen(op verschillende fora) die enorm veel kennen over hardware(en andere zaken)onmiddelijk elitair beginnen doen(zeg hiermee NIET dat die vermeldde persoon elitair deed!!!) tegen mensen die minder weten over het onderwerp.Ik weet voldoende van hardware(dankzij tweakers en Hardware.info)om me een beest van een pc samen te stellen.Maar vraag me niet het verschil tussen DDR2 en DDR3 geheugen,of vraag me niet om een voltmodje te doen op mijn mobo.Zover reikt mijn kennis niet.Dus dan wil ik daar een vraag over stellen aan mensen die daar wel iets van kennen.En dan hoop ik dat ze zo vriendelijk zijn om een BEGRIJPELIJK antwoord te geven.Maar wat gebeurd meestal?Ofwel krijg je inderdaad de opmerking van "gebruik Google noob"ofwel krijg je een antwoord wat zo intellectueel is dat ik nog meer vragen heb dan voorheen.

NOGMAALS:Ik zeg niet dat alle mensen zich elitair gedragen,maar het mag niet vergeten worden dat er mensen zijn die niet zo op de hoogte zijn van alles.Iemand die een vriendelijk antwoord krijgt is een tevreden iemand,en die zal op zijn beurt iemand anders proberen te helpen,en zo krijgen we een gezellig forum :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Acemath: Als iets relatief eenvoudig te googlen is, dan zou je dat ook moeten doen. Als er keer op keer dezelfde vraag voorbij komt omdat de vraagsteller te lui is om zelf even onderzoek te zoek dan wordt het er oko niet gezelliger op ;)

Neemt natuurlijk niet weg dat elitair gedrag en het afzeiken van user niet de bedoeling is. Mocht je het zien gebeuren, plaats dan een TR. Mocht je iets zien wat niet klopt en wil je een user gaan afzeiken? Doe het niet en plaats ook een TR ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zie ook Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee! in ieder geval.

Verder met creepy, op GoT verwachten we wel wat inzet, maar je vraag (volgende keer is een linkje wel handig ;) ) is ook niet zomaar te beantwoorden. Of CPU x goed genoeg is is altijd ervaringen zolang deze niet in benchmarks voorkomt, en die Q6600 gebruikt men idd niet meer...

Zorg voor een TR zodat de lokale modjes hem even kunnen aanspreken op het gedrag. Elitair gedoe is, nav bovenstaande link, uit den boze.

Om je vraag maar te beantwoorden: Ga voor de HD5850. Een CPU is minder snel je bottleneck dan een GPU. Wellicht is de CPU wel je bottleneck, maar ik denk dat je er nog altijd meer uithaalt als met een HD4890. Daarbij geeft DX11 toch wel wat voordelen. Zelf heb ik vroegâh ook een 9600Pro met een Athlon XP 1800+ gecombineerd waarbij die laatste toch wel de bottleneck was. Toch kon ik met die, destijds 3 jaar oude bak, toch nog mooi 1,5 jaar vooruit. En verder, lees je in over overclocken. Dan kun je die Q6600 makkelijk op 3GHz krijgen waardoor je een prima bak hebt :) Maargoed, dat heeft de rest ook al aangegeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is voor medische problemen, waar je vaak niet heel veel andere forums hebt over hetzelfde onderwerp. Er zijn zat andere computerforums waar de beginners terecht kunnen.

En beginners zijn trouwens van harte welkom hier, zolang ze maar inzet tonen (zoals al vaak gezegd is). Het zijn de luilakken die je niet moet belonen ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dan creëer je een community binnen een community, niet handig. En wat Gambieter zegt, er zijn al genoeg beginnersfora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat onderzoek is zoals gezegd een oneerlijke vergelijking. Waar je onderscheid kan maken tussen de ervaren en onervaren computergebruiker is het veel lastiger om onderscheid te maken tussen een ervaren en onervaren patiënt en daarbij ook te verwachten dat ze een ander forum gaan opzoeken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mwa, vind je het erg als ik van mening ben dat het in feite goedpraten is van onaangepast gedrag binnen een bestaande gemeenschap?
Ik vermoed dat de bewuste onderzoekster wat dat betreft ook een stukje internet historie 'mist', met betrekking tot lurken (meelezen).

[ Voor 30% gewijzigd door alt-92 op 29-09-2009 13:49 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:10:

edit:

Hoewel dit al een maand oud is, wil ik dit wel onderschrijven. Het mag dan wel de ' visie' of algemene policy zijn dat zaken niet in grote topics gedumpt worden, maar het gebeurt wel veel. Ik vind dat ook wel jammer.

Sommige moderators en iets meer gebruikers dragen daar soms ook actief aan bij. Door dingen te zeggen als "had je dit niet in het bladiebla grote topic kunnen vragen?" of zelfs topics te sluiten en te verwijzen naar het grote topic.

Er zijn ook mods en veel gebruikers die vinden dat als je een discussie over een bepaald onderwerp wilt opstarten, dat er dan een hele flashy topicstart gebouwd moet worden. En dat je die ook moet onderhouden... Dat is IMO wel ontmoedigen van topics openen. Ik zeg niet dat het overal gebeurt en het is zeker niet de officiele policy, maar het gebeurt wel.

Er heerst volgens mij mede hierdoor en mede doordat een enorme 'topic-open-angst' onder gebruikers.

In principe is het niet zo erg dat het duidelijk moet zijn hoe je een topic start, maar wat ik wel heel erg vind, is dat GoT zo onderhand minder en minder bruikbaar is als informatiebron, omdat je met een search over sommige onderwerpen gewoon op grote topics uitkomt, waar je dan ondanks kunnen zoeken op bericht moeilijk zaken terugvindt....

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je hebt gelijk JvS, er heerst hier een grote dump-alles-in-grote-topics-mentaliteit, en dat is lastig. Maar het is moeilijk om daar vanaf te komen. Je kunt niet alle "grote" topics (ik noem ze liever ervaringentopics) doodmodereren door alle posts langs de meetlat van Invulling en behandeling Grote Topics aangepast te leggen. In TCM proberen we in ieder geval zoveel mogelijk topics open te laten en het openen van topics voor problemen te promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
In dat geval kun je beter denken aan een compleet nieuwe formule voor beginners. Je kan beter meer bezoekers trekken met een paar afzonderlijke formules dan één grote. Tweakers is voor tweakers wat dat betreft. Nieuwelingen zijn wel welkom, maar de lat is toch hoger dan bij een compleet nieuw forum voor beginners. Wegstoppen is sowieso al geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kan blijkbaar ook niet: Externe HD voor muziek

Weet Iemand een forum waar ik terecht kan met dat soort vragen? of zal ik WD zelf moeten mailen? (duurt zo lang voordat je dan antwoord hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat dat topic is dichtgegaan omdat je 3 keer dezelfde topictitel gebruikt. Het is meer een vraag over windows 7 en het indexeren van muziek. Het onderwerp is totaal iets anders en ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom dat dan dicht moet...

Het idee van de 'we doen vriendelijk' policy is er wel, maar de uitvoering laat hier en daar best wel wat te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alle info die je vragen beantwoordt heb je al - zij het door posts van anderen of door de pricewatch + documentatie door te lezen.
Je vraagt (meermaals en zonder de hints op te pakken dat je het toch echt zelf kan en eigenlijk ook moet doen) naar iets wat je zelf kunt beantwoorden.

Dus nee, afhaalchinezen kan hier niet nee :) Doe liever wat met de aanwijzingen die je gekregen hebt?
Daar heb je meer aan dan één of andere kwiebus die je een merk in de maag splitst wat je wellicht helemaal niet gaat bevallen.
JvS schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:04:

Het idee van de 'we doen vriendelijk' policy is er wel, maar de uitvoering laat hier en daar best wel wat te wensen over.
Als je drie keer achter elkaar exact dezelfde vraag van exact dezelfde persoon gaat beantwoorden en die persoon pakt de hint niet op wordt het wat minder met zachte handschoen gezegd.

Poeslief is leuk, maar een kat heeft ook klauwen.

[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 29-09-2009 20:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ALt-92. Je hebt het serieus over de inhoud van dit topic?
Externe HD voor muziek

Volgens mij gaat het daar om een hele specifieke vraag over het indexeren van muziek op een externe schijf door windows en hoe dat met een externe schijf werkt.

Die vraag zie je in alledrie de topics en die worden allemaal klakkeloos dichtgemept met 'dit is een wat moet ik kopen topic', wat bij de eerste topics ook de toonzetting was, maar bij de laatste zeker niet...

[ Voor 64% gewijzigd door JvS op 29-09-2009 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pak je de andere twee er ook even bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is het probleem:
- Allereerst open je topics over wat je moet kopen, waarvan in de diverse FAQs al is uitgelegd dat je reviews kan opzoeken, de PriceWatch gebruiken etcetera.
- Na sluiten plaats je vrijwel hetzelfde topic nog een keer
- Je hebt wat aangeschaft, en zit met een probleem. Je legt niet uit wat je al geprobeerd hebt, gezocht hebt en hoe en wat je gevonden hebt.
- Je plaatst hier een reply 'weet iemand een forum', en hebt dus wederom niet zelf gezocht of vermeld wat je gedaan hebt. Het is zelfs erg duidelijk dat je dit topic helemaal niet gelezen hebt, want dat soort eigen inzet wordt hier meermalen genoemd, en ook naar fora waar blijkbaar wél gewoon wat gedumpt mag worden is hier gelinkt.

Het probleem is niet dat je geen vragen mag stellen, maar dat we verwachten dat je volledig bent zodat anderen niet hoeven te raden naar de richting waar je al in gekeken hebt. Het probleem zit hem niet in vragen, maar in je inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik geef de discussie op... Hoeft ook niet openbaar. Het is wel een beetje tekenend ben ik bang... (en nee, ik ben zelf ook mod geweest, ik ben echt niet de uber tolerante, alles kan, alles mag gebruiker). Het draait altijd uit op alles wat gedaan is goedpraten. Is IMO niet de sterkste tactiek om de intenties op een eerlijke manier duidelijk te maken.

Ik ben van mening dat die gebruiker in elk geval wel wat probeert, wat test, tegen een probleem aanloopt, dit gewoon netjes uitlegt en zijn vraag hier op het forum plaatst.

[ Voor 46% gewijzigd door JvS op 29-09-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JvS schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:09:
ALt-92. Je hebt het serieus over de inhoud van dit topic?
Externe HD voor muziek

Volgens mij gaat het daar om een hele specifieke vraag over het indexeren van muziek op een externe schijf door windows en hoe dat met een externe schijf werkt.

Die vraag zie je in alledrie de topics en die worden allemaal klakkeloos dichtgemept met 'dit is een wat moet ik kopen topic', wat bij de eerste topics ook de toonzetting was, maar bij de laatste zeker niet...
Die laatste had eventueel open kunnen blijven, maar dan wel verplaatst naar een ander forumdeel. Het is namelijk een software (CSA) of Windows (WOS) vraag. De TS heeft het echter over zichzelf afgeroepen door het topic te blijven heropenen met dezelfde titel, en nog steeds een afwachtende houding in te nemen. De hoeveelheid inzet is laag, en ook geen moeite om het topic goed te plaatsen :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind eigenlijk het eerste slotje erg netjes, en het schofferend van de gebruiker dat hij het gewoon nog 2x probeert.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat stel je dan voor?
En dan niet alleen voor dit specifieke geval, maar als modus operandi voor élk persoon die
wel wat probeert, wat test, tegen een probleem aanloopt, dit gewoon netjes uitlegt en zijn vraag hier op het forum plaatst
maar dan niet echt oplet of het wel
a) de juiste plek is
b) of er mogelijk andere ervaringen zijn opgezocht (ik zie niks over opzoeken of iets dergelijks staan)

Wil je een topicverhuisdienst in het leven roepen? <- meen ik serieus.

Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid en inschattingsvermogen, en 'hij bedoelt het goed' is leuk, maar daar ga je de oorlog niet mee winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm ik mail WD wel even.

dit is me te veel gezeik 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS, ik vind het wel een nuanceverschil als het gaat om een nieuwe gebruiker, of om iemand die hier al een jaar komt met > 100 bijdragen.

De sluitmessages bij de eerste 2 topics zijn vriendelijk én behulpzaam. Als die niet duidelijk waren, was een keuze ook geweest even per DM de mods om verduidelijking te vragen. Ook al bevat het laatste topic een concrete vraag, mist het nog steeds een stuk inzet, en in combinatie met de eerdere 2 topics + behulpzame/vriendelijke hints en dat het hier ook niet om een nieuwe user gaat, zie ik niet wat er zo onvriendelijk/fout zou zijn.

Als je dan de discussie maar stopt en het gooit op goedpraten is gewoon een zwaktebod om vooral geen inhoudelijke argumenten meer aan te hoeven voeren met een overduidelijk statement dat je geen tegenargumenten accepteert. Nergens voor nodig.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:25:
nvm ik mail WD wel even.

dit is me te veel gezeik 8)7
En dat is nou precies tekenend voor de afhaalchineescultuur waar we hier niet aan meedoen. Mensen moeten als een hond aan de voet gehoorzamen en onderzoeken starten om je hapklare brokken informatie te geven, maar als er gevraagd wordt zelf ook wat inzet te tonen is het 'teveel gezeik'.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hummz, ja heel behulpzaam :S
"Overigens zou een NAS prima moeten kunnen werken. Persoonlij gebruik ik een NAS (Dlink) voor opslag van DVD ISO's (films) welke door mijn HTPC/MCE worden ingelezen, wat vrij vlot gaat. Omdat je niet aangeeft welke NAS jij gebruikt kunnen wij jou daar ook niet mee helpen.
"
Natuurlijk werkt DVDs, dat werkt bij mij ook perfect met mijn media center! Maar ik had het toch duidelijk over muziek! en 1000 albums inladen in je mediacenter vanaf een NAS is gewoon geen succes. dat is gewoon algemeen bekend, weet iedereen die het ooit geprobeerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En dat heb je niet met een Externe HDD die als lokale harddisk gezien wordt,
Maar dat wist je al, dus zit je alleen nog met de tijd die het duurt om 798GB aan MP3 bestanden door te ploegen kost.

offtopic:
* alt-92 heeft z'n muziek trouwens op een DFS share staan op een server, werkt prima.
Of je moet elke dag je complete collectie vernieuwen..als je specifiek vragen hebt over iets wat met Windows te maken heeft is een hardware subforum ook niet echt een handige plek bij de weg ;)

[ Voor 43% gewijzigd door alt-92 op 29-09-2009 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:38:
hummz, ja heel behulpzaam :S
"Overigens zou een NAS prima moeten kunnen werken. Persoonlij gebruik ik een NAS (Dlink) voor opslag van DVD ISO's (films) welke door mijn HTPC/MCE worden ingelezen, wat vrij vlot gaat. Omdat je niet aangeeft welke NAS jij gebruikt kunnen wij jou daar ook niet mee helpen.
"
Maar wat er nou eingelijk onduidelijk aan die pricewatch tip? Je kunt daar gaan zoeken naar een 2.5" disk van 1TB.

Lijkt me vrij makkelijk, dan was je vraag toch gewoon beantwoord?

Waarom moet een andere user wel moeite voor jou doen als jij niet de moeite wil doen om zelf dat even te controleren in de pricewatch? <2 minuutjes werk.

[ Voor 11% gewijzigd door Boudewijn op 29-09-2009 21:12 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik ben tegen. De eerste 2 topics waren wellicht niet goed, maar de derde had op zijn minst een kans moeten krijgen. Met JvS dus. Het lijkt me een vrij normale probleemstelling. De TS probeert iets met een andere schijf en heeft al een schijf uitgekozen. Een muziekcollectie extern is nog niet zo vreemd en ik kan me de vraag best voorstellen.

Probleem met WMP zou kunnen zijn dat de drive eens een andere driveletter krijgt en daarmee ook weer opnieuw moet worden geïndexeerd. Gezien het feit dat je Windows Vista en Windows 7 noemt, gaat het om 2 of meer computers waar hij aan moet (zeker omdat er ook geen externe voeding bij moet? (whats the problem :? )). In ieder geval lijkt het niet de meest ideale setup. Wel weet ik dat het bij mijn vader met iTunes wel goed werkt vanaf de externe hdd.

Mogelijk zou je dit nog kunnen proberen als het om 1 PC gaat: http://www.lancelhoff.com...lash-drive-as-local-disk/. Die guide werkt ook voor Vista en Windows 7. Tevens niet enkel voor USB drives, het werkt ook bij mijn 2 SD cardreaders. Dit trucje had ik nodig om Live Mesh aan de praat te krijgen op mijn Asus T91 tablet aangezien ik mn files op een SD kaart heb ipv 16GB SSD en mesh enkel van een vaste schijf wilde syncen.

[ Voor 22% gewijzigd door GENETX op 29-09-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

alt-92 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:23:
Wat stel je dan voor?
En dan niet alleen voor dit specifieke geval, maar als modus operandi voor élk persoon die
[...]
maar dan niet echt oplet of het wel
a) de juiste plek is
b) of er mogelijk andere ervaringen zijn opgezocht (ik zie niks over opzoeken of iets dergelijks staan)

Wil je een topicverhuisdienst in het leven roepen? <- meen ik serieus.
Je wilt in elk topic dus letterlijk alle zoektermen erbij hebben? Dan pas is het goed genoeg? En je chargeert dus gelijk een topic behulpzaam verplaatsen naar het in het leven roepen van een topicverhuisdienst?

Sorry, maar volgens mij is dit wederom goedpraten van wat er gedaan is...
'hij bedoelt het goed' is leuk, maar daar ga je de oorlog niet mee winnen.
Volgens mij is het hele idee dat als mensen de juiste inzet tonen en het goed bedoelen, dat je dan niet de botte boer gaat uithangen.

Wat mij betreft wordt hier gewoon bot gemodereerd op iemand die simpelweg wél wat dingetjes probeert, eerst de plank mis slaat met een topic, het later (wellicht met oogkleppen want het is en harddisk) in een verkeerd forum opnieuw vraagt bot behandeld.

En je hoeft echt niet fatalistisch "topicverhuisdiensten" te verzinnen om je een beetje in te kunnen leven in hoe iemand die niet 100% forum-gefocussed is wellicht per ongeluk een topic op de verkeerde plek zet.

Eerlijk gezegd vind ik het nog het meest treurig dat het ook allemaal wordt rechtgeluld. ALs ik m'n dag niet heb, doe ik ook weleens bot en maak ik ook fouten. Dat kan gebeuren. Maar dat gedraai en allerlei voorwaarden extra verzinnen (want 'inzet' is helaas hartstikke subjectief) om alles maar goed te praten... Ik vind het echt jammer dat dat gebeurt.

Tot zover de poging van tweakers.net om vriendelijk te doen naar mensen die gewoon de intentie hebben netjes te doen. IK weet niet over welke oorlog jij het hebt, maar volgens mij hoef je helemaal geen oorlog te winnen, alleen een forum een beetje respectvol, redelijk, inlevend en netjes te modereren. Dat is dit naar mijn mening absoluut niet.

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 29-09-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JvS schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:21:
Je wilt in elk topic dus letterlijk alle zoektermen erbij hebben? Dan pas is het goed genoeg? En je charcheert dus gelijk een topic behulpzaam verplaatsen naar het in het leven roepen van een topicverhuisdienst?

Zoals gezegd is de topicstarter zelf stevig medeverantwoordelijk voor dit specifieke probleem. Drie keer op rij dezelfde titel, geen moeite doen om topics in het juiste subforum te zetten, en niet aangeven waarop gezocht is. De laatste had het beste verplaatst kunnen worden naar WOS of CSA, of Danny had de TS kunnen verwijzen naar die forums, maar je doet nu net of alleen de HW-crew fout zit en dat is zeker niet zo :) .

Een slotje is trouwens toch reversibel? Verplaats het topic, pas de titel aan en heropen het, en leg de TS uit wat hij fout deed en wat er van hem verwacht wordt om een topic succesvol te maken. Dan heeft de TS de kans om zijn antwoord te vinden, leert betere topics te maken en iedereen blij :)

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 29-09-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vriendelijkheid is geen éénrichtingsverkeer trouwens; mag ik opmerken dat je vanaf je eerste reactie over dit topic een verre van constructieve toonzetting hanteert? Ik zie er geen toegevoegde waarde in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

En hoe erg is dezelfde titel gebruiken dan? En wat hier wordt geinterpreteerd als 'geen moeite om het juiste forum te kiezen' is ook als 'verkeerd interpreteren' (want HD). Je kunt je heel strak en strikt aan allerlei aannames houden, of je kunt je een beetje inleven.

Er wordt bijna uitgegaan van het slechte. Mensen zijn 'te lui' om het juiste forum te kiezen of 'te belabberd' om een dekkende titel te kiezen. Dat is in bijna alle gevallen echt niet zo.

En dat laatste (HW crew is fout) is zeker mijn bedoeling niet om te zeggen. Dit is gewoon een voorbeeld waarin ik me erger aan de reacties en de standvastigheid en het goedpraten van de genomen acties zonder enig inlevingsvermogen te laten blijken. Ik weet niet helemaal hoe ik dat suggereer, maar in dat deel van de crew zitten de meeste van mijn kennissen.

Fouten worden overal gemaakt. Kan en mag natuurlijk. Zeker als je met een club vrijwilligers werkt waar je heel erg moeilijk in kan sturen en mensen moeilijk op dingen aan kunt spreken (dat is mijn ervaring, gebeurt niet zo heel veel). Als ik dan een avondje tijd heb, kan ik me daar als gebruiker weer lekker druk om maken. Hopelijk heeft het ergens wat zin en wordt er nog wat meer nagedacht over wat nu klantvriendelijk is en in hoeverre tweaker.snet dat wil zijn. Nu wordt dat wel gezegd, maar naar mijn ervaring (met dit als voorbeeld) niet altijd heel erg uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JvS schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:39:
En hoe erg is dezelfde titel gebruiken dan? En wat hier wordt geinterpreteerd als 'geen moeite om het juiste forum te kiezen' is ook als 'verkeerd interpreteren' (want HD). Je kunt je heel strak en strikt aan allerlei aannames houden, of je kunt je een beetje inleven.
Je kunt natuurlijk ook alles positief uitleggen, maar binnen 24u 3 topics openen waarvan alleen de laatste van inzet getuigen en de eerste twee boodschappenlijstjes waren (en een slotjestekst die genegeerd was), dan toon je weinig voortschrijdend inzicht. Ik heb meer begrip voor de crew die het dichtgooit dan voor de TS in dat geval.

En zonder de TS aan te willen vallen, in dit topic is een opmerking "te veel gezeik" nou niet echt behulpzaam. Ja, hij is niet blij met het slotje, maar het zou helpen als de vraag zou zijn "wat is er fout, en hoe kan ik het verbeteren?" :) .
Hopelijk heeft het ergens wat zin en wordt er nog wat meer nagedacht over wat nu klantvriendelijk is en in hoeverre tweaker.snet dat wil zijn. Nu wordt dat wel gezegd, maar niet echt heel erg uitgevoerd.
Dat vind ik niet terecht. Er blijven al veel topics open die ik persoonlijk ruim onder de maat vind zijn, dus er is wel degelijk een verandering. Of het positief is dat veel zwakke topics open blijven, daar zullen de meningen over verschillen :) .

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

JvS schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:21:
[...]
Je wilt in elk topic dus letterlijk alle zoektermen erbij hebben? Dan pas is het goed genoeg?
Ja. :+
En je chargeert dus gelijk een topic behulpzaam verplaatsen naar het in het leven roepen van een topicverhuisdienst?
Ja. :+
De pot verwijt de ketel qua chargeren in dit geval.
Het is echt niet nodig om ál die 509673 zoekteremen die je mogelijk zou hebben kunnen invoeren op te gaan noemen, maar als je bijvoorbeeld op WMP zoekt met de forumsearch kom je maar bitter weinig hardware topics tegen - da's al een clue dat je ook je vraag dan op een ander forumonderdeel misschien beter kan stellen.

Gezond verstand enzo.
Volgens mij is het hele idee dat als mensen de juiste inzet tonen en het goed bedoelen, dat je dan niet de botte boer gaat uithangen.

Wat mij betreft wordt hier gewoon bot gemodereerd op iemand die simpelweg wél wat dingetjes probeert, eerst de plank mis slaat met een topic, het later (wellicht met oogkleppen want het is en harddisk) in een verkeerd forum opnieuw vraagt bot behandeld.

En je hoeft echt niet fatalistisch "topicverhuisdiensten" te verzinnen om je een beetje in te kunnen leven in hoe iemand die niet 100% forum-gefocussed is wellicht per ongeluk een topic op de verkeerde plek zet.
Works both ways.
Als je bij de eerste keer en de tweede keer verteld wordt dat je wellicht iets niet goed doet en je doet het dan nog een keer, dan ben je ok niet handig bezig.
Gezond verstand - weer.
Tot zover de poging van tweakers.net om vriendelijk te doen naar mensen die gewoon de intentie hebben netjes te doen. IK weet niet over welke oorlog jij het hebt, maar volgens mij hoef je helemaal geen oorlog te winnen, alleen een forum een beetje respectvol, redelijk, inlevend en netjes te modereren. Dat is dit naar mijn mening absoluut niet.
Respect werkt twee kanten uit. Tegenwoordig is de moraal er één van Ikke Ikke Ikke, Ik wil nu mijn antwoord en jullie moeten mij antwoord geven.
Dát is een loopgravenoorlog die door de hele samenleving heen aan de gang is.

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 30-09-2009 08:45 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

We verschillen hierin duidelijk van mening. Ik breng het nogal pittig, maar ik blijf wel bij het standpund dat ik het jammer vind dat er ogenschijnlijk van het slechte wordt uitgegaan.

Ik vind dat onvriendelijk overkomen en ik vind het jammer dat dat onderwerp niet behandeld mag worden, omdat de topicstarter credits verspeeld lijkt te hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door JvS op 30-09-2009 11:19 ]

Verwijderd

JvS schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:15:
We verschillen hierin duidelijk van mening. Ik breng het nogal pittig, maar ik blijf wel bij het standpund dat ik het jammer vind dat er ogenschijnlijk van het slechte wordt uitgegaan.

Ik vind dat onvriendelijk overkomen en ik vind het jammer dat dat onderwerp niet behandeld mag worden, omdat de topicstarter credits verspeeld lijkt te hebben.
Of je hebt gewoon ongelijk omdat de eerste twee slotjes zowel vriendelijk als behulpzaam waren en het derde topic geenerlij aanleiding gaf aan te nemen dat de gebruiker z'n zoekwerk gedaan had. Vaak zat blijft zo'n topic dan nog even open om de TS de kans te geven te laten zien wat hij allemaal al wel en niet geprobeerd heeft, maar gezien de twee voorgaande slotjes kun je niet zeggen "kom, we geven hem het voordeel van de twijfel" -> dat had ie net verspeeld.

Je hebt wel een punt dat er soms wel eens wat lomp gesloten wordt maar nou net deze drie topicjes zijn daar absoluut geen voorbeeld van.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd in "cel op nul uit laten komen"

Mooi voorbeeld imo:

Usert meld zich aan vandaag om deze vraag te stellen. De vraag is ten eerste teh basic, daarnaast gaat hij ook nog eens populair reageren op een (in mijn ogen) niet een heel onaardige opmerking van mijn kant.

Van dit soort vragen wordt ik dus echt gewoon niet blij en nee, dit soort domme vragen horen gewoon niet thuis op een forum als dit.

Blegh :P

Xbox Live ID:Notna8310

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

Dat topic had inderdaad geen bestaansrecht. Maar de sluitmessage mag wel vriendelijker. De TS heeft misschien geen enkel idee wat hij nu eigenlijk fout doet.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:01

Standeman

Prutser 1e klasse

Notna schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:56:
Verwijderd in "cel op nul uit laten komen"

Mooi voorbeeld imo:

Usert meld zich aan vandaag om deze vraag te stellen. De vraag is ten eerste teh basic, daarnaast gaat hij ook nog eens populair reageren op een (in mijn ogen) niet een heel onaardige opmerking van mijn kant.

Van dit soort vragen wordt ik dus echt gewoon niet blij en nee, dit soort domme vragen horen gewoon niet thuis op een forum als dit.

Blegh :P
Maar de sluitmessage vind dan weer een beetje... :|

Geef de user dan wat tips en tricks, linkjes naar de faq en naar wat we hier verwachten dan alleen "Zucht....". Als je daar geen nieuwe users mee wegpest, weet ik het ook niet meer.

/spuit11

[ Voor 4% gewijzigd door Standeman op 30-09-2009 17:08 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Standeman schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:05:
[...]

Geef de user dan wat tips en tricks, linkjes naar de faq en naar wat we hier verwachten dan alleen "Zucht....". Als je daar geen nieuwe users mee wegpest, weet ik het ook niet meer.

/spuit11
Mja sluit message is iet wat kort door de bocht, maar kom op; je kan aan je water aanvoelen dat dit nooit wat zal worden als je op deze manier een post gaat maken....

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Om JvS gerust te stellen: Die is zelfs mij te kort door de bocht ;)

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Brons schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:02:
De TS heeft misschien geen enkel idee wat hij nu eigenlijk fout doet.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet. ;) Da's nu precies waarom het zo lastig discussieren is over individuele slotjes, maar je mag erop rekenen dat richting TS meer (en uitgebreider en vriendelijker) gecommuniceerd is. :)

Maar granted: het publieke deel is erg kort.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Lustucru schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:02:
[...]

Ik zie ik zie wat jij niet ziet. ;) Da's nu precies waarom het zo lastig discussieren is over individuele slotjes, maar je mag erop rekenen dat richting TS meer (en uitgebreider en vriendelijker) gecommuniceerd is. :)

Wat ik mij dan afvraag, worden zulke posters dan ook aangesproken op, hoe zal ik het zeggen, de diarree van woorden waar zijn posts uit opgebouwd zijn ? Ik begrijp dat niet iedereen dezelfde standaarden hanteert als het gaat om grammatica en spelling, maar is er zoiets als een minimum waaraan voldaan moet worden ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

We proberen het vaak wel.
Maar ja, jeweettog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

aight jeweetzelluf?

Maargoed, blijkbaar is er op de achtergrond dus met deze user een discussie gevoerd die wij als simpel voet volk (;) ) niet weten en/of kunnen zien. En dat is soms jammer, maar daarom komt zo een eindpost misschien wat kort over ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

boeksie.

Ik denk dan ook dat ook de publieke uiting in orde moet zijn :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brons schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:02:
Dat topic had inderdaad geen bestaansrecht. Maar de sluitmessage mag wel vriendelijker. De TS heeft misschien geen enkel idee wat hij nu eigenlijk fout doet.
Standeman schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:05:
[...]

/spuit11
alt-92 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:30:
Om JvS gerust te stellen: Die is zelfs mij te kort door de bocht ;)
Lustucru schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:02:
en hier ben ik zelf 100% mee akkoord, de sluitmessage mag en moet, in het belang van de gebruikers in de draad & de GoTters in het algemeen transparanter, en duidelijker.

maar het is dus niet zo dat deze beginnende gebruiker geen sturing gekregen heeft. om 16:03 verstuurde ik volgende pm (die ik ondertussen aan het gesloten topic toegevoegd heb) (ik neem zelfs de moeite om hoofdletters te gebruiken :+ ):

=====

PM1:

Ik heb je eerste topic cel op nul uit laten komen voorlopig gesloten aangezien het niet voldoet aan ons algemeen beleid. Ik heb met name niet gezien wat je zelf al geprobeerd hebt, en welke problemen je daar eventueel bij ondervonden hebt.

Aangezien je een voorbeeldbestandje gemaakt hebt, stel ik voor dat je dit eerst rustig bekijkt, en de vraagstelling aan de hand van dit bestand wat aanpast zodat het probleem duidelijker gesteld is.

Een bestand uploaden moet via een externe site (uploadbox.com, mediafire.com, ...), nadat je genoeg karma hebt verzameld zal tweakers eventueel webruimte ter beschikking stellen aan bepaalde voorwaarden.

Ik wacht je antwoord op dit bericht af om het topic te heropenen. Zorg ervoor dat je nieuwe post in het topic tegen dan klaar staat, met in achtname van Het algemeen beleid #quickstart.

na de laatste reactie van TS die totaal nergens meer op slaat stuur ik dit :

PM2:

Lees nou eens wat ik in mijn vorige pushmessage had staan, en zeg niet tegen andere users wat ze moeten doen of hoe ze zich moeten gedragen op het forum :X

=======

duidelijk toch. en nu zal ik ook even full disclosure gaan: wat mij het meest stoort aan de historie : beginnend gebruiker start topic dat niet voldoet. twee ervaren gebruikers die normaal nauwelijks in OFF komen (met 1700+ en 4000+(!) topics) reageren met bijdehandte reacties die het topic onmiddellijk verder doen ontsporen. misschien hadden zij ook eens even verder moeten kijken dan hun neus lang is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Lijkt me een mooi moment om dit draadje dicht te doen. Het gaat allang niet meer om de oorspronkelijke vraag 'waarom mag ik hier geen domme vraagjes stellen' en ook voor individuele slotjes is geen discussieruimte in LA.

Wat wél belangrijk is, en dat maakt de discussie weer eens duidelijk, dat slotjes in het bijzonder en mod-ingrepen iha niet alleen door de ene gebruiker worden gelezen, maar door alle lezers van het topic, en dat we daar dus ook rekening mee moeten (en willen) houden.

Tot slot nog de opmerkingen van JVS e.a. over het goedpraten van akties. Het is zeker niet de bedoeling om mod-akties goed te praten. Het probleem is wél dat op het moment dat een individuele mod 'aangevallen' wordt het een vrij natuurlijke reactie is om die aktie uit te leggen en te verklaren. Daarmee is het echter nog niet 'goedgepraat', maar netzomin als dat sturing richting gebruikers publiek is, is sturing richting crew dat.

Feedback is nodig en nuttig en we nemen alle opmerkingen serieus. Steeds meer subfora hebben zelfs een speciaal feedbacktopic voor opmerkingen over de moderatie. Als je onderbouwd vindt dat een mod verkeerd reageert op een user of topic, plaats een reactie in het feedbacktopic, of stuur hem (of haar) dan een DM, stuur zijn admin een DM, stuur het doktersteam een DM of een mail, maar start géén topic in LA. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Lustucru op 01-10-2009 14:30 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.