Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 18:27
Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een nieuwe Sony A330. Nu staat in de specificaties van deze camera dat niet alleen Memory Stick (MS) maar ook SD wordt ondersteund. Helaas kan ik niet vinden of het uitmaakt welke kaartsoort je gebruikt. Ik kan me nl. voorstellen dat Sony betere ondersteuning heeft voor zijn eigen kaartsoort en dat de camera bijv. sneller werkt met een MS kaartje.
Weet iemand hier of er enig verschil is tussen MS of SD kaartjes i.c.m. deze camera (of zijn broertje de A380)? Ik koop nl. liever een SD kaartje aangezien die goedkoper zijn en bovendien ondersteunt mijn huidige camera ook SD, dus dan kan ik de kaartjes hergebruiken.

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Een A330 schrijft niet snelgenoeg weg om het verschil tussen een snelle SD en een snelle MS te kunnen merken. Reken op ongeveer 25 MB/s (burst raws nadat de buffer vol zit gaat de camera hoogstwaarschijnlijk net als de A200 met 2,2 fps door) + een beetje overhead zeg 30MB/s als je kaartje daaraan voldoet dan haal je het (theoretisch) maximum uit de camera.

Of dat voor jou relevant is kan je zelf het best over oordelen. Als je alleen jpegs schiet kan je het met een 15 MB/s kaartje al makkelijk af. Als je nauwelijks bursts schiet of alleen korte bursts is de snelheid van je kaartje ook nauwelijks relevant.

http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra200/page12.asp
raw file = 11,5 MB
bufferfull rate voor raw =2,2 FPS

PS, Sony DSLR vragen mogen ook hier:
Het grote Sony dSLR en objectieven topic

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Alweer? Dit topic was er toch al 's?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Hoe dan ook, daar is echt geen apart topic voor nodig.
Er zijn genoeg sony topics al reeds in gebruik.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Dit topic is gesloten.