Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Ik ben van plan een D700 aan te schaffen en heb nu aardig wat DX lensen liggen voor me huidige DX sensor formaat camera. Echter zag ik bij fotokonijnenberg een opvallende combi staan:

http://www.fotokonijnenbe..._tamron_17-50mm_f-28.html
(dit is geen reclame, maar puur op mijn vraag te verduidelijken)

Nu heb ik alreeds de tamron lens en deze werkt prima op mijn DX camera, maar nu vraag ik me dus af of dit wel goed gaat werken mocht ik heb gebruiken op de fullframe. Lijkt mij dat de verhoudingen dan niet kloppen. Kan iemand mij uitleggen wat ik hiervan moet verwachten gezien ik er anders gewoon een andere FX lens bij bestel?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

Rudedadude

Maybe we were born to run

Dat lijk mij een volstrekt onzinnige aanbieding, want de Tamron is een DI II lens en dus niet geschikt voor fullframe. Oftewel: zwarte randen op je foto's en belabberde beeldkwaliteit voor het gedeelte van de foto dat tegen die zwarte rand aanzit.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 14:42
De Tamron is een DX formaat objectief, dus de D700 zal in de zoeker het beeldkader tonen van het DX formaat. Dus infeite verandert er helemaal niks ten opzichte van je Tamron 17-50, of je hem nou op een DX of FX camera zet; het krijgt een 17mm * 1.6 = 27.2mm eqv. brandpunt afstand. Uiteraard benut je hiermee ook de voordelen niet tov een FX formaat; zoals DOF etc.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:16

Chiron

Moderator Discord
De D700 heeft wel een 'DX' modus, en tot een bepaalde brandpuntsafstand valt de vignetting in FX modus opzich mee. Maar echt ideaal is het niet, en je kan dan beter je 17-50 inruilen voor een Tamron 28-75mm, het 'fullframe broertje' van de 17-50 :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

CaVeFiSh schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:31:
Echter zag ik bij fotokonijnenberg een opvallende combi staan:

http://www.fotokonijnenbe..._tamron_17-50mm_f-28.html
(dit is geen reclame, maar puur op mijn vraag te verduidelijken)
:( Wat maar weer een keer aangeeft dat ze bij FK heel wat weten van Canon, maar liever geen Nikon verkopen. :(

Een goede manier om van je dure FX camera een DX camera te maken met iets van 6MP of zo. Kortom terug naar de D50/D70 met deze lens. Oke, ruisprestaties zullen wel beter zijn dan die van de D70.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:42

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

het antwoord is duidelijk.
Het is een foutje van Fotokonijnenberg.

Hoe dan ook, dit topic heeft nu weinig meerwaarde meer en doe ik op slot.
Deze vraag had hoe dan ook prima gekund in het D700 topic, of het nikon-mount topic, en had geen eigen topic hoeven hebben.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.