Macbook Pro, mid 2010. Standaard met 4GB geheugen en 250gb HDD.
Is in februari 2013 8GB corsair geheugen ingekomen, en een Samsung 840 pro SSD 256 GB. Alles geinstalleerd, en een 1TB HDD ipv de ODD, voor bootcamp en opslag iPhoto en iTunes bieb.
Tot vandaag alles prima. Lekker snel en veel ruimte. Afgelopen tijd al wel aan het sparen voor de opvolger, nieuwe MBPr, wegens upgrade processor en nieuwe gimmicks.
Gistermiddag nog in Lightroom wat foto's bewerkt. Dit afgesloten en dichtgedaan. Boven weer aan het grote scherm gehangen (zat even op de bank), maar booten van safari duurde al erg lang.
Hem uitgezet in de gedachte, die zet ik later wel weer fris aan, en weggelopen.
Bij terugkomst was hij nog niet uitgegaan, omdat iTunes dit proces blijkbaar blokkeerde.
Alsnog geforceerd uitgezet. Vervolgens opnieuw proberen op te starten, maar hij ziet de SSD niet meer.
Ik bootte opeens (al moeizaam) in het recovery scherm (config als nieuwe mac, zet time machine terug etc). Hmm...
Weer uitgezet en met alt ingedrukt opgestart, de windows bootcamp ziet hij en doet het wel gewoon. Maar ook vanaf daar zie ik geen SSD.
Wellicht was het de kabel, dus de schijven omgewisseld, (HDD er even uitgelaten), maar toen werd er helemaal niks behalve de recovery herkend.
Ai... lijkt erop dat de Mac partitie verdwenen is, niet meer herkend word. En dat net vlak voordat er een nieuwe komt
Nu dus maar 2x een 128 gb SSD besteld, een om weer in de macbook te zetten en eentje om extern Windows op te installeren (met oog op de vervanger). Ondertussen bezig om met recoveryprogramma's in Windows nog wat data te achterhalen, laatste TM backup was 18 dagen geleden. Foto's e.d. op externe schijven/NAS dus dat is geen ramp. Maar mijn lightroomcatalogus file en nog wat documentjes wel kwijt.. bummer!
Hoop dat vooral die catalogus nog gered wordt, we gaan het zien!
Keep u posted..