Goedemorgen.
Na lange tijd weer eens aan het nadenken over een SSD ipv de HDD van mijn early 2011 15" MBP. HDD wil ik dan via USB met enclosure als portable HDD gebruiken. Heb nu 500GB en ruim voldoende capaciteit, dus denk aan een 250GB SSD. Heb immers een NAS voor data/backup/timemachine, waardoor 500GB variant niet nodig is (128GB lijkt me iets te krap worden).
Kom verschillende ervaringen tegen, maar van de grote merken ook genoeg positieve reviews naast een enkele negatieveling. Zit te denken aan de Samsung 840 EVO. Pro kan ook, maar kwam ik zo snel niet tegen voor acceptabele prijs en verwacht niet dat ik het verschil ga merken. Crucial heeft ook enkele goede (MX100/500 dacht ik) en er is een 850, maar zal elkaar qua prijs en prestaties niet bijster veel ontlopen.
Intensief erop werken komt niet veel meer voor, dus hoef niet het allerbeste te hebben.
Daarnaast wil ik ook mijn RAM upgraden van 4GB naar 8 of 16GB. Las dat bij minder intensief gebruik je het verschil tussen 8 en 16 nauwelijksmerkt en het meer is omdat het 'kan'. Klopt dit?
Echter, in begintijd van deze MBP kon ik intensief werken (Photoshop / inDesign / CAD), maar de laatste 2 OS X versies gaat het surfen al erg traag. Tips voor keuze 8 of 16GB ?
Is nu vooral voor surfen / mailen / downloaden / muziek en van tijd tot tijd Photoshop / InDesign / CAD / scripting.
* Zag dat het mem ervaringen topic niet bepaald actief meer was, dus maar even hier gesteld.
[
Voor 8% gewijzigd door
VincentG op 10-02-2015 12:22
]
Oh oh Mr. B, oh oh!