Het SSD in je Apple topic

Pagina: 1 ... 72 ... 88 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:54

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

HELP! ik weet het even niet meer...

CarbonCopyCloner gaat niet goed bij mij. Op het laatst blijft hij haperen in het overzetten van iPhoto. Mijn interne HDD (die word vervangen) tikt en loopt steeds vast, wat ook de reden van vervanging is. poging tot opstarten vanaf mijn SSD lukt niet (zwarte balkjes met vele witte letters over het scherm).

Is het een optie om mijn HFS+ geformatteerde, lege, SSD nu gewoon in mijn macbook te bouwen, en vervolgens op te starten met een bootable-usb (heb ik) en dan vervolgens de Time-Machine Backup die ik heb vanaf een externe HDD terug te zetten?

Alvast bedankt...

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 18:55
Ethirty schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:25:
Volgens Samsung alleen met hun Magician software. En die is alleen voor Windows te krijgen :X
Dat wordt geen firmware-upgrade dus _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Inmiddels is het soort van gelukt!
Heb de stoute schoenen aangedaan, en de schijf gewoon erin gezet. Opgestart vanaf USB, time machine terug laten zetten.
Nog een aantal dingen uitvogelen en instellen, maar hij maakt in ieder geval minder herrie en is zeker sneller als de vorige!
Eerste test komt uit op 210 mb/s write en 260 mb/s read. Ik hoop dat het nog wat aantrekt binnenkort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:23
Ben je volgens mij net op tijd.... :9
Als je schijf begint te tikken duidt dit volgens mij op een zeer snel naderend einde...

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Weet ik. Hij tikte al twee weken, dus ik ben blij dat hij het nog zolang heeft volgehouden.
Mijn MacBook heeft geen SATA III aansluiting, slechts SATA II, vandaar de wat lagere lees/schrijfsnelheiden. Maar voorlopig is die lekker snel :D Nu nog wat data migreren en dingen instellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 10:11
Pino112 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:36:
[...]

Dat wordt geen firmware-upgrade dus _O-
hier dus wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Blijft al je data gewoon erop staan als je het volgens die handleiding doet? En is er een manier om nu te che ken welke firmware ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Sjoerdfoto schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 07:26:
Weet ik. Hij tikte al twee weken, dus ik ben blij dat hij het nog zolang heeft volgehouden.
Mijn MacBook heeft geen SATA III aansluiting, slechts SATA II, vandaar de wat lagere lees/schrijfsnelheiden. Maar voorlopig is die lekker snel :D Nu nog wat data migreren en dingen instellen :-)
Heeft mijn Mac Pro 2008 ook.

Ik haal nu 260MB write en 265 Read Snel heden.

Bij lange na niet de maximale waarden (ronde de 500MB) maar voor nu goed genoeg :)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 18:55
Sjoerdfoto schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:43:
Blijft al je data gewoon erop staan als je het volgens die handleiding doet? En is er een manier om nu te che ken welke firmware ik heb?
Volgens de handleiding zie je je huidige firmware voordat je update. Dus even bootable cd/USB maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09-2024
Ik had al eerder een SSD in mijn 27" 2011 imac gezet maar die had ik er weer uit gehaald toen de imac terug naar apple moest vanwege een defecte powersupply. Vanmorgen heb ik de SSD weer terug gezet.

Dit is dus de derde keer dat ik 'm open heb gemaakt. De eerste keer was het spannend maar nu is het eigenlijk een best simpel klusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:30
Zou je willen laten weten hoe de update is gegaan? Wil de firmware ook upgraden, maar er is weinig voor de mac over te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Laatst online: 14-09 10:11
mikeelroy schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:36:
[...]

Zou je willen laten weten hoe de update is gegaan? Wil de firmware ook upgraden, maar er is weinig voor de mac over te vinden!
Ik moet er zelf nog mee beginnen hoor, heb de usb al klaar liggen maar zal de ervaring neer zetten, ik had de site nog openstaat toen ik las dat iemand de SSD wou updaten.

**Upgraden firmware niet nodig, had de nieuwste er al opzitten, opzich niet raar als er nog maar 1 is uitgebracht.**

[ Voor 12% gewijzigd door Peaky op 13-02-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
zo de 8GB extra zitten er nu ook bij samen met deze SSD maken het echt weer tot een nieuwe machine....

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 22:27
Voor het toevoegen van een SSD in mijn Mac mini 2012 heb ik dit kabeltje gebruikt:

Mac mini flex cable op eBay

Eigenlijk zit er hetzelfde in als de kit van OWC of iFixit, alleen is het kabeltje niet origineel van Apple. Het werkt echter uit de kunst; zojuist 15 GB overgepompt in minder dan 3 minuutjes.

De Mac mini heeft twee drive bays, waarvan standaard in de onderste een harddisk zit. Deze harddisk heb ik verplaatst naar de bovenste drive bay, in de onderste zit nu een Crucial M4 SSD. Qua warmteontwikkeling leek het me handig om de harddisk niet onder de SSD te plaatsen maar erboven.

:)

[ Voor 27% gewijzigd door Gluten Parody op 16-02-2013 08:01 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 10:34
Ik heb nu een maand of wat m'n SSD in gebruik en mijn HDD in de ODD zitten. Ik heb de HDD niet meer nodig gehad voor m'n oude files dus ik wil hem nu formateren. Echter krijg ik de melding dat de schijf niet gedeactiveerd kan worden. Ik heb de permissies al gechecked en laten fixen echter krijg ik nog steeds de melding. Er staan ook geen apps oid open die de schijf gebruiken. Iemand nog een gouden tip?

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-08 11:27
Gisteren een SSD ingebouwd in mijn Macbook Pro 13 inch late 2012 model (i7, 16GB Ram). De SSD zit nu op de plek van de standaard HD van de Macbook. Deze is op zijn plaats middels een optibay verhuisd naar de plek van de superdrive. Het inbouwen heeft me alles bij elkaar een half uurtje gekost.

Vervolgens heb ik de standaard HD gecloned met Carbon Copy Cloner naar de SSD. Daarna heb ik de SSD als opstartschijf ingesteld en uiteindelijk de standaard HD helemaal geformateerd zodat deze puur voor dataopslag geldt. Clonen duurde een uurtje.

En nu de SSD de opstartschijf (primair) is, moet ik zeggen.......WOW...... wat een verschil qua snelheid. Mijn macbook was al niet traag, maar nu is hij echt rete snel. Opstarten van de Macbook duurt max 10 sec. Als ik vervolgens Photoshop opstart, dan duurt dit echt maar 1 seconde!!!!!

Conclusie, wil je snelheid, zet een SSD in je Macbook Pro!!! Ik ben er superblij mee!

• iasix
  • Laatst online: 28-08 17:53
Zit echt te twijfelen. SSD in mijn 13" MBP 2012 doen of MBP verkopen en de rMBP kopen. Wat zouden jullie doen?

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:26
VerbalForce schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:59:
Zit echt te twijfelen. SSD in mijn 13" MBP 2012 doen of MBP verkopen en de rMBP kopen. Wat zouden jullie doen?
SSD in je MB doen of wachten op de Haswell rMBP's. De huidige gen. 13" is gewoon ruk vanwege de GPU.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Richard!
  • Laatst online: 24-07-2023
Als ik een HD Caddy koop voor mijn MacBook heb je dan ook een nodig die aan de onderkant die bevestigpunten heeft zodat je hem kan vast schroeven in de Mac? Ik had er al eens één besteld van Fenvi en die had dat maar die heb ik verkocht, nu ik dan eindelijk me SSD in ga bouwen moet ik weer een nieuwe kopen maar zie er op internet een hoop die die bevestigpunten niet hebben..

Ik bedoel die bevestigpunten links en rechtsonder de bay zoals op deze foto:
http://hdcaddy.com/img/p/10-59-large.jpg

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 16:31
Heb er net zelf 1 ingezet met schroeven aan de zijkant. Reden: zeker geen gedoe met uitstekende delen.

• Richard!
Net een Crucial M4 gehaald, Optibay van Ebay is onderweg. Eindelijk komt hij erin :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertijn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-01 12:43
Ik kreeg net bericht van Apple Ireland dat de 768GB ssd optie op de nieuwe iMac is gereduceerd in prijs.

Nieuwe meerprijs tov de 1gb 7200rpm is nu nog "maar" € 900
Maar maakt 'm nog steeds € 500 duurder dan de 3gb Fusion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
NA Lekx schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:42:
Gisteren heb ik in mijn 21.5 iMac 2011 een 256 Gb Samsung 830 SSD ingebouwd met behulp van OWC DIY kit voor 21.5 iMac en de youtube installatie procedure die er bij hoort.
Lukt dat zonder de HDD en de optical drive uit te bouwen?

Met andere woorden: kan je SSD, HDD en optical drive hebben?

Edit: gevonden... Het zou moeten lukken... http://support.apple.com/kb/SP623?viewlocale=nl_NL

[ Voor 10% gewijzigd door MTBS op 23-02-2013 14:01 ]

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:19
Ik heb een vraagje

Ik ben ik bezit van een iMac 21,5 2011 model en momenteel zit er nog de standaard 500gb HD in. Nu wil ik de iMac uitbreiden met een SSD erbij en zo een fusion drive maken. Op internet zijn diverse kits te vinden voor deze ombouw, maar kan mij iemand helpen welke kabeltje ik precies nodig heb? Een vriend van me bouwt de SSD in achter de DVD drive volgens tutorial en heeft al het benodigde gereedschap al voor de ombouw.

Zijn dit gewoon standaard sata power en data cables?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
knny schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:16:
Ik heb een vraagje

Ik ben ik bezit van een iMac 21,5 2011 model en momenteel zit er nog de standaard 500gb HD in. Nu wil ik de iMac uitbreiden met een SSD erbij en zo een fusion drive maken. Op internet zijn diverse kits te vinden voor deze ombouw, maar kan mij iemand helpen welke kabeltje ik precies nodig heb? Een vriend van me bouwt de SSD in achter de DVD drive volgens tutorial en heeft al het benodigde gereedschap al voor de ombouw.

Zijn dit gewoon standaard sata power en data cables?
Vanaf 1:11 zie je wat er in zo'n kit zit: YouTube: How to: Install an Intel iMac Dual Hard Drive Kit 21.5" (Mid 2011)

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:19
Mja is dat een gewone standaard sata kabel dan? Waarom staan die krengen dan voor 23 euro op Ebay. Een standaard sata kabel is echt niet zo duur lijkt me

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb nu een macbook pro mid 2012 met een 500Gb originele HDD, echter duurt het opstarten van de laptop wel erg lang, net als photoshop/indesign/solidworks.

Nu wil ik graag een 256Gb ssd kopen en mijn HDD in een caddy zetten, echter ben je dan natuurlijk je garantie kwijt.. Loop je veel risico bij het plaatsen van een HDD caddy?

Ik heb zelf nogal wat schermpjes van iPhone's (vooral 4) vervangen alleen dan speel je met veel minder veel geld dan een macbook van 1700 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Volgens mij behoudt je je garantie! In ieder geval wel als je je hdd vervangt voor een ssd (heb ik ool gedaan). Moet prima kunnen toch ( is niet moeilijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:42
Nadat ik al sinds de aanschaf een ssd in mijn MBP 2008 had zitten en ik het gevoel had dat deze rondjes rende om mijn iMac 27" 2010 heb ik de knoop doorgehakt.
Daar de garantie van de iMac is nu toch al voorbij en hij is vorige maand terug geweest naar Veenendaal om de HDD onder garantie te vervangen.

Afgelopen week bij macupgrade.eu de ssd kit besteld en die is gister binnen gekomen, eergister van de Dixons al een Samsung 840 pro binnen gekregen.

Vanmorgen 9.30 begonnen met het inbouwen van de SSD en na een uurtje was het gefixed (had sneller gekund, maar moet je wel alle schroeven terugstoppen :D)

Gelijk een FusionDrive gemaakt daar ik helemaal overnieuw ben begonnen en ik moet zeggen: WAUW.

Waar de snelheden eerst rond de 80/90 lagen zijn ze nu netjes 255/265, dus redelijk het maximum van de SATAII bus. Ik krijg bij het opstarten het draaiende circeltje al niet eens meer te zien :).

Ook de programma's starten nu fatsoenlijk.

Al met al meer dan de moeitje waard om te doen.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Soepie schreef op maandag 25 februari 2013 @ 08:59:
--
en schrijf snelheden liggen op 265MB/s. Al met al ben ik dus wel tevreden.
--
Ik heb mijn iMac nu ook terug, snel even Lion gestart en Blackmagicdesign Disk Speed Test gedownload. De HDD ligt op W122.3MB/s en R116.8MB/s. Daarna de SSD geselecteerd en dan krijg ik W257,9MB/s en R270,4MB/s. Klopt dit een beetje voor een 840 pro 128GB? Samsung adverteert met W390MB/s en R540MB/s... ;) Of heeft dit te maken dat de SSD op de plek van de optical drive zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezjell
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09 20:43
Soepie schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:48:
Nadat ik al sinds de aanschaf een ssd in mijn MBP 2008 had zitten en ik het gevoel had dat deze rondjes rende om mijn iMac 27" 2010 heb ik de knoop doorgehakt.
Daar de garantie van de iMac is nu toch al voorbij en hij is vorige maand terug geweest naar Veenendaal om de HDD onder garantie te vervangen.

Afgelopen week bij macupgrade.eu de ssd kit besteld en die is gister binnen gekomen, eergister van de Dixons al een Samsung 840 pro binnen gekregen.

Vanmorgen 9.30 begonnen met het inbouwen van de SSD en na een uurtje was het gefixed (had sneller gekund, maar moet je wel alle schroeven terugstoppen :D)

Gelijk een FusionDrive gemaakt daar ik helemaal overnieuw ben begonnen en ik moet zeggen: WAUW.

Waar de snelheden eerst rond de 80/90 lagen zijn ze nu netjes 255/265, dus redelijk het maximum van de SATAII bus. Ik krijg bij het opstarten het draaiende circeltje al niet eens meer te zien :).

Ook de programma's starten nu fatsoenlijk.

Al met al meer dan de moeitje waard om te doen.
Klinkt goed!

Interesse in nog een klusje? :) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Robberto schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:08:
[...]

Ik heb mijn iMac nu ook terug, snel even Lion gestart en Blackmagicdesign Disk Speed Test gedownload. De HDD ligt op W122.3MB/s en R116.8MB/s. Daarna de SSD geselecteerd en dan krijg ik W257,9MB/s en R270,4MB/s. Klopt dit een beetje voor een 840 pro 128GB? Samsung adverteert met W390MB/s en R540MB/s... ;) Of heeft dit te maken dat de SSD op de plek van de optical drive zit?
Ligt er aan wat voor iMac je hebt. Zoals ik al aangaf is die van mij een 2010, dus met SATAII.
Hierdoor zal bij mij de snelheid niet hoger komen omdat de bus gewoon volgetrokken wordt.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Miezjell schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:48:
[...]

Klinkt goed!

Interesse in nog een klusje? :) :>
Gewoon die kit bestellen en rustig voor gaan zitten. Het lijkt echt veel moeilijker dan het is, je moet er alleen wel even de tijd voor uittrekken (of je die ook nodig hebt ....)

Gewoon spullen

• Vitruvius
Soepie schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:38:
[...]

Ligt er aan wat voor iMac je hebt. Zoals ik al aangaf is die van mij een 2010, dus met SATAII.
Hierdoor zal bij mij de snelheid niet hoger komen omdat de bus gewoon volgetrokken wordt.
iMac uit 2009. Zonde dus dat ik een 840 pro heb gekocht. Een m4 was goedkoper geweest. Is er nog een manier om dit te versnellen?

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Robberto schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 07:07:
[...]

iMac uit 2009. Zonde dus dat ik een 840 pro heb gekocht. Een m4 was goedkoper geweest. Is er nog een manier om dit te versnellen?
Wees gerust, er zijn nog wel andere belangrijke factoren aan een SSD dan sequential read en write hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Smultie op 28-02-2013 07:40 ]

• Miezjell
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09 20:43
Soepie schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:40:
[...]

Gewoon die kit bestellen en rustig voor gaan zitten. Het lijkt echt veel moeilijker dan het is, je moet er alleen wel even de tijd voor uittrekken (of je die ook nodig hebt ....)
http://macupgrade.eu/cata...ac-2010-models-p-840.html

Is bovenstaande link de kit + tut die jij hebt gebruikt?

Ga me er denk ik ook maar aan wagen.

Alvast bedankt! :)

[ Voor 19% gewijzigd door Miezjell op 28-02-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Yups, dat is inderdaad precies de kit en tut die ik gebruikt heb.
Let wel, deze gaat over 2010 iMacs, geen 2009. Ik weet niet wat het verschil hierin is.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:15
Eindelijk een SSD in mijn Macbook Pro 2010 gezet. Het betreft een Samsung 840 120GB. Ben er erg blij mee. Kon natuurlijk nog sneller, maar helaas ondersteund mijn MBP alleen SATA2. :(

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/24826741/Schermafbeelding%202013-03-01%20om%2011.21.44.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Na een weekje ben ik nog steeds heel erg tevreden :)
Afbeeldingslocatie: http://www.soepie.com/tweakers/speed.png

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:42
Mijn Crucial M4 64GB is overleden, en werk dus tijdelijk vanaf een 120GB harddisk.

Mis m'n SSD enorm, maar ik had het erger verwacht. De harde schijf is niet zo traag als ik me kon herinneren. Tuurlijk, opstarten & apps openen is trager, maar als een app eenmaal open is gaat alles toch aardig rap (16GB RAM zal hier wel een handje in helpen).

Gelukkig is er 3 jaar garantie op Crucial bij Mycom, en voor €20,- bijbetaling kan ik morgen een 128GB Crucial M4 ophalen.

Is overigens al de tweede harddisk die in de afgelopen jaren hier is overleden, de score staat als volgt:
- 1 overleden OCZ Vertex 1 30GB
- 1 overleden Crucial M4 64GB

Gaat lekker hier, ze overlijden sneller dan de harddisks hier in huis. Hail backups! Bij deze dus een waarschuwing voor alle mede SSD-fanaten: zorg voor backups ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Ik ga ook maar eens uitzoeken wat een handige optie voor mij is

[ Voor 87% gewijzigd door zozamis op 05-03-2013 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
GatverdeGatver,,,,

Na een leuke 1 week met mijn Samsung 512GB SSD en 12GB in mijn Mac Pro heeft deze het eeuwige voor het tragische verwisseld... :X -O-

Werd heel instabiel en daarna nada niks meer, Apple en Resellers gebeld voor een nieuwe mammaplank maar overal nul op rekest helaas of helemaal niet meer leverbaar of hele lange wacht tijden...

Ik kan echt geen dag zonder computer , ben zelfstandig software Ontwikkelaar((windows C# en ASP.NET) dus moest ik vrijdag avond een beslissing nemen... (werken op een laptop is ook niet alles)

Aangezien de 27 Imac ook een levertijd heeft van 4-8 weken werd dat hem dus ook niet dus is het sinds ruim 6 jaar weer een pc geworden.. Wel gelijk een "dikke" met een I7 + 256 SSD +32GB+GTX680.

Het gaat jullie goed ouwe Apple Vrienden >:)

Neeee blijf nog wel bij mijn iPhone en iPads maar even geen iMac of Mac pro wellicht later dit jaar :9 :9

[ Voor 5% gewijzigd door oldsmelly op 03-03-2013 23:11 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:33
oldsmelly schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:04:
GatverdeGatver,,,,

Na een leuke 1 week met mijn Samsung 512GB SSD en 12GB in mijn Mac Pro heeft deze het eeuwige voor het tragische verwisseld... :X -O-

Werd heel instabiel en daarna nada niks meer, Apple en Resellers gebeld voor een nieuwe mammaplank maar overal nul op rekest helaas of helemaal niet meer leverbaar of hele lange wacht tijden...

Ik kan echt geen dag zonder computer , ben zelfstandig software Ontwikkelaar((windows C# en ASP.NET) dus moest ik vrijdag avond een beslissing nemen... (werken op een laptop is ook niet alles)

Aangezien de 27 Imac ook een levertijd heeft van 4-8 weken werd dat hem dus ook niet dus is het sinds ruim 6 jaar weer een pc geworden.. Wel gelijk een "dikke" met een I7 + 256 SSD +32GB+GTX680.

Het gaat jullie goed ouwe Apple Vrienden >:)

Neeee blijf nog wel bij mijn iPhone en iPads maar even geen iMac of Mac pro wellicht later dit jaar :9 :9
Wauw, dat is klote! Inderdaad een nadeel van het uit voorraad zijn van de Mac Pro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 22:18
Staples heeft Mac Pro op voorraad en bij de MM zie je nog wel vaker een standaardmodel iMac 27 op voorraad. Echter zijn vast en zker niet degene die jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 15:07

n8n

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/NKUb/DiskSpeedTest.png

Beste aankoop ooit. MacBook Pro 2011 13" en een Crucial M4. Startte eerst alsnog in 1 minuut op, was ik vergeten de schijf als opstart-schijf in te stellen :+ CS6, Final Cut, Cinema en zelfs iPhoto staan allemaal in 3 seconden startklaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Nadat de snelheden met een Fusion Drive tegenvielen (60MB/s) heb ik de schijven weer met de terminal apart ingesteld, daarna een clean install gedaan op de SSD om te kijken of ik de snelheid terug kon krijgen. Dat lukt maar hij is nog wel enorm variabel. Zie deze (klikbaar) video. Is dit normaal? Trim is enabled. Er zijn verder geen activiteiten, Quicktime neemt de video op en de twee programma's in beeld zijn actief.

[ Voor 51% gewijzigd door Vitruvius op 06-03-2013 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
Heb ook eindelijk een SSD in m'n MBP late 2011, wat een verademing! Het is de Samsung 840 Pro 256gb geworden

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cs8Xnc5.jpg

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
De mijne: een 840 250gb (niet-pro) in een early 2011
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2zDXI6Y.png

[ Voor 21% gewijzigd door king_dude op 04-03-2013 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
840 Pro dan? Normale 840 is er alleen in 250GB, niet 256GB :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
je hebt gelijk! een 250!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Het valt me op dat de samsung 840 500Gb SSD behoorlijk goedkoper is ten opzichte van soortgelijke SSD's, ik wil deze gaan inbouwen op de plek van mijn HDD in mijn macbook pro 2012 15" basismodel.

Is er nog een reden voor dit grote prijsverschil? Ik zag ook dat de crucial M4 een goede keuze kan zijn
pricewatch: Samsung 840 series 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Robberto schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:56:
Nadat de snelheden met een Fusion Drive tegenvielen (60MB/s) heb ik de schijven weer met de terminal apart ingesteld, daarna een clean install gedaan op de SSD om te kijken of ik de snelheid terug kon krijgen. Dat lukt maar hij is nog wel enorm variabel. Zie deze (klikbaar) video. Is dit normaal? Trim is enabled. Er zijn verder geen activiteiten, Quicktime neemt de video op en de twee programma's in beeld zijn actief.
Niemand kan het raadsel oplossen en ik zit met een trage Fusion. Ik haal die Fusion er wel weer af en ga met een aparte SSD + HDD werken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
zozamis schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 01:06:
Het valt me op dat de samsung 840 500Gb SSD behoorlijk goedkoper is ten opzichte van soortgelijke SSD's, ik wil deze gaan inbouwen op de plek van mijn HDD in mijn macbook pro 2012 15" basismodel.

Is er nog een reden voor dit grote prijsverschil? Ik zag ook dat de crucial M4 een goede keuze kan zijn
pricewatch: Samsung 840 series 500GB
Ik geloof dat het iets te maken had met de TLC chips die er in zitten.
Die schijnen iets minder levensduur te hebben dan de MLC, maar daar is vast het een en ander over te vinden op het grote boze internet :)

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Soepie schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:20:
[...]

Ik geloof dat het iets te maken had met de TLC chips die er in zitten.
Die schijnen iets minder levensduur te hebben dan de MLC, maar daar is vast het een en ander over te vinden op het grote boze internet :)
Op Anandtech is hier een interessante uitleg over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Tjoekie schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:33:
[...]

Op Anandtech is hier een interessante uitleg over te vinden.
Thanks Vooral in de comments handige info gevonden, de 840 goedkoper is vanwege de lagere productiekosten dus, wel een ssd met lagere levensduur.
ik denk dat ik ga wachten op een aanbieding om de 840 te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Ik wil nu verder zonder Fusion Drive maar met gescheiden SSD en HDD. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik zet mijn Time Capsule Back-up terug op m'n HDD (past niet op SSD) en daarna installeer ik ook op de SSD OS X. Hoe ik kan ik daarna het OS X van m'n HDD verwijderen en de verwijzingen van de OXS op de SSD naar de HDD maken wat betreft mijn bestanden?

Google 'zegt' dit en dit, is dat de beste manier? :)

[ Voor 25% gewijzigd door Vitruvius op 08-03-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Gewoon je bestanden die je wilt bewaren even op je time capsule schijf dumpen en dan je gewone HD formatteren en dan je bestanden weer terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
RobbieB schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 23:03:
Gewoon je bestanden die je wilt bewaren even op je time capsule schijf dumpen en dan je gewone HD formatteren en dan je bestanden weer terug zetten.
Das leuk, maar hoe zet ik m'n OS op m'n SSD en de bestanden enkel terug op de HDD, volgens mij kan dat niet in 1 keer. Dus zoek ik de meest efficiënte manier. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
1. Zoveel mogelijk data (documenten, muziek, films etc.) op een externe volume parkeren (liefst dubbel doen)
2. TM backup maken van de installatie, die is nu klein genoeg om op de SSD te passen
3. SSD en HDD formatteren
4. TM backup terugzetten op SSD
5. Data die je extern had opgeslagen terugzetten op HDD

Zo heb ik het laatst gedaan. Of het efficiënt is weet ik niet, maar wel betrouwbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Gluten Parody op 09-03-2013 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Slim, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
n8n schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:47:
[afbeelding]

Beste aankoop ooit. MacBook Pro 2011 13" en een Crucial M4. Startte eerst alsnog in 1 minuut op, was ik vergeten de schijf als opstart-schijf in te stellen :+ CS6, Final Cut, Cinema en zelfs iPhoto staan allemaal in 3 seconden startklaar _/-\o_
Dit probleem heb ik ook, gister ook mij Crucial M4 erin gezet, als ik hem nu aanzet krijg ik heel lang wit beeld en krijg dan pas een apple logo. De eerste keer opstarten kreeg ik het apple logo en dan heel snel een rondje met een diagonale streep erdoorheen, wat volgens mij betekent dat hij iets niet kon vinden en toen gelijk weer apple logo. Ik moet de SSD nog als opstart schijf selecteren maar weet niet hoe dat moet?

Wel raar

Dit zijn mijn waardes met een Crucial M4 128GB in een Macbook Pro Early 2011 2.7 i7 8GB
Afbeeldingslocatie: http://img841.imageshack.us/img841/3032/diskspeedtesti.png

Hoe kan het dat jou schrijfsnelheid zoveel sneller is in dezelfde Macbook, heb je een 256GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Alt toest bij het opstarten ingedrukt houden tot je het Apple Logo ziet, daarna de SSD als opstartschijf selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Ow had het al gevonden, had bij systeemvoorkeuren -> Opstartschijf de SSD gekozen.

Vind nogsteeds dat hij erg traag afsluit, blijft soms wel 30/40 seconden op een grijs beeld hangen terwijl het cirkeltje rond blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De harde schijf van mijn MacBook Pro 15" uit 2009 heeft het een paar dagen geleden begeven. Bij de Apple Store Amsterdam al het nodige geprobeerd om 'm toch weer aan de praat te krijgen, maar helaas zonder resultaat. De harde schijf is helemaal op (de batterij is tevens ook erg versleten).

Ben van plan om een SSD erin te plaatsen. Wil wel de nodige interne opslag hebben zodat ik niet ten alle tijden afhankelijk ben van mijn externe schijf, en zit daarom te denken aan de Samsung 840 series 500GB.

Mijn kennis over hardware is niet groot, en vraag jullie daarom graag om advies! Is dit een goede optie voor mijn MacBook Pro?

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:28:
De harde schijf van mijn MacBook Pro 15" uit 2009 heeft het een paar dagen geleden begeven. Bij de Apple Store Amsterdam al het nodige geprobeerd om 'm toch weer aan de praat te krijgen, maar helaas zonder resultaat. De harde schijf is helemaal op (de batterij is tevens ook erg versleten).

Ben van plan om een SSD erin te plaatsen. Wil wel de nodige interne opslag hebben zodat ik niet ten alle tijden afhankelijk ben van mijn externe schijf, en zit daarom te denken aan de Samsung 840 series 500GB.

Mijn kennis over hardware is niet groot, en vraag jullie daarom graag om advies! Is dit een goede optie voor mijn MacBook Pro?

Thanks alvast!
Ik zat hier ook aan te denken, hij is in ieder geval compatible met de macbook pro. Hij is goedkoper dan de vorige reeks 830 maar wel wat tragen, ook wat onbetrouwbaarder (TLC..?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Encryptie van de 840 pro 256 GB werkt schijnbaar niet op de mac mini late 2012, want deze mist de TPM-chip, waardoor de machine niet wordt aangeduid als "Trusted Platform" aan de SSD-firmware controller.

(Wellicht dat deze functie wel wordt geactiveerd, na het instellen van het firmware-password, dat moet ik testen bij de volgende reboot- kan hem nu even niet uitzetten.)

$ioreg -x | grep TPM (Getest als normal user en als root na $sudo su-)

Als er dan iets wordt weergeven, dan heb je de chip en is er I/O, bij het uitblijven van output, niet.
Deze optie is noodzakelijk om van de 256-bit AES-encyptie gebruik te maken in de 840 pro 256GB.
TrueCrypt heeft ervoor gekozen om geen gebruik te maken van de TPM-optie, dus indien je denkt dat je met TC gebruik maakt van de hardware versnelling aangaande de versleuteling, heb je het mis.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Laatst online: 14-09 16:29
Vanavond heeft een maat van mij twee SSD's ingebouwd. Eentje in mijn 13" MacBook Pro mid-2012 2,9GHz. Waar ik eerst 750GB had, heb ik nu een OCZ Vector 256GB SSD. Opzich een flinke stap terug qua ruimte, maar alle foto's etc. die ik maak (zakelijke fotografie) kunnen allemaal netjes op een externe HD. Ook in mijn 27" iMac 2011 2,7GHz zit nu naast de 1TB HDD een 256GB OCZ Vector SSD.

De speedtest (MacBook Pro) was (vooral qua write) meer dan ik had verwacht. Ben d'r nu al erg blij mee. Wat een snelheid!

Afbeeldingslocatie: https://photos-2.dropbox.com/t/0/AAB8_ncUMQ9l_XuC03r5eqqzt77mLi-o4GURZkY7jJPeaA/12/133919044/png/2048x1536/3/1363053600/0/2/DiskSpeedTest.png/RhzsR4e8PUgaT974me4LM8GsG7TXXvEtG1Zho1ifqOw

[ Voor 12% gewijzigd door StefanVerkerk op 12-03-2013 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

StefanVerkerk schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 01:19:
Vanavond heeft een maat van mij twee SSD's ingebouwd. Eentje in mijn 13" MacBook Pro mid-2012 2,9GHz. Waar ik eerst 750GB had, heb ik nu een OCZ Vector 256GB SSD. Opzich een flinke stap terug qua ruimte, maar alle foto's etc. die ik maak (zakelijke fotografie) kunnen allemaal netjes op een externe HD. Ook in mijn 27" iMac 2011 2,7GHz zit nu naast de 1TB HDD een 256GB OCZ Vector SSD.

De speedtest (MacBook Pro) was (vooral qua write) meer dan ik had verwacht. Ben d'r nu al erg blij mee. Wat een snelheid!

[afbeelding]
Hey Stefan, Jij ook hier :P
Waarom heb je de HDD in je macbook niet op de plaats van de superdrive gedaan? Dan had je gewoon 256GB extra ruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Laatst online: 14-09 16:29
Heel simpel, omdat als ik op locatie ben voor een klant en ik foto's moet branden op een CD/DVD, dan wil ik die mogelijkheid gewoon hebben zonder dat ik telkens mijn superdrive extern moet gaan meenemen. Voorlopig denk ik aan 256GB (netto nu nog 184GB over) wel genoeg te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klikos
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 21:39
Ik heb dit weekend mijn MacBook (late 2009) verwend met een Samsung 840 Pro 256GB en 8 Gb ram, maar wat een meesterlijke verbetering! Het opstarten duurt letterlijk 9 seconden. Photoshop en Premier starten ook gewoon binnen 5 seconden volledig op..

_/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door klikos op 12-03-2013 11:10 . Reden: tikfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dit weekend ook aan een SSD beginnen en ik ben er al wel uit, denk ik, maar just to be sure wou ik mijn keus even delen: Intel 520series, 240 GB.
Dat is "gewoon" een goede keuze toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een Macbook pro 13' mid 2010, het 7,1 model. Ik ben zelf een producer, dus ben regelmatig bezig met Logic Pro.
Nou ben ik van plan om een Samsung 840 aan te schaffen en dat te combineren door middel van Fusion Drive met mijn 1TB HDD. Ik ben alleen nu nog heel erg aan het twijfelen of ik de 256 pro of de 250 basic moet nemen. Hierbij wil ik meteen mijn werkgeheugen ook uitbreiden. Alleen zit ik hier ook nog over te twijfelen of ik em moet upgraden naar 8gb of dat ik er een OWC 16gb in moet doen.

Hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:12:
Ik ga dit weekend ook aan een SSD beginnen en ik ben er al wel uit, denk ik, maar just to be sure wou ik mijn keus even delen: Intel 520series, 240 GB.
Dat is "gewoon" een goede keuze toch?
Waarom die? Zie maar weinig mensen die kiezen, dus ben wel benieuwd hoe jij hierop bent gekomen.

Voor vrijwel hetzelfde bedrag (scheelt een euro ofzo) heb je de Samsung 840 Pro en dan heb je nog 16GB meer ook ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:33
Hahn schreef op zondag 24 maart 2013 @ 00:09:
[...]

Waarom die? Zie maar weinig mensen die kiezen, dus ben wel benieuwd hoe jij hierop bent gekomen.

Voor vrijwel hetzelfde bedrag (scheelt een euro ofzo) heb je de Samsung 840 Pro en dan heb je nog 16GB meer ook ;)
Plus het feit dat sommige Intels 10.8.3 niet willen booten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook recent een ssd besteld (samsung 840 250gb) met bracket voor in mn late 2011 mb pro. Heb hier wat zitten lezen en doen, maar de hoeveelheid posts is immens om eventjes snel door te gaan. Er komen zo een gigantisch aantal vragen bovendrijven waar ik graag een antwoord op had gehad.

Ik ben van plan het volgende te doen:
originele hd (500gb, waarvan 80 bootcamp) laten zitten, dvd eruit, ssd erin. (Volgens system report zijn beide 6gb SATA, dus ik kan de originele hd laten zitten en niet moeten klooien met temperatuursensors?)
Of is het toch beter de oude hd in de dvd bay te steken?

Met carbon copy de oude hd naar de ssd kopieren (eerst genoeg verwijderen zodat alles er op kan). Dit is toch nadat deze er in zit hé? En wat moet ik doen met de recovery partitie?

SSD instellen als start up disk. Oude hd erasen en herpartitioneren in time machine backup en data schijf.

Gaat dit allemaal werken zoals ik hoop? En TRIM en SMART en zo dingen enzo ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Laatst een Mac Mini 2012 gekocht, al snel het idee gehad om een SSD erin te zetten, want de snelheid was niet zo met een 5400RPM schijfje!
Gisteren bij een vriend die toevallig een Samsung 840 Pro 128GB over had (1 teveel besteld) dus die heb ik overgenomen.
Net maar even naar gezocht naar een kit en deze besteld zojuist:
http://eshop.macsales.com/item/OWC/DIYIMM11D2/

Levertijd van ongeveer 2 weken, dus kunnen binnenkort mooi even een leuk klusje doen!
Ondertussen maar eens uitzoeken hoe ik het makkelijkst OS naar SSD krijg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Laatst online: 12:09
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:09:
Ik heb nu ook recent een ssd besteld (samsung 840 250gb) met bracket voor in mn late 2011 mb pro. Heb hier wat zitten lezen en doen, maar de hoeveelheid posts is immens om eventjes snel door te gaan. Er komen zo een gigantisch aantal vragen bovendrijven waar ik graag een antwoord op had gehad.

Ik ben van plan het volgende te doen:
originele hd (500gb, waarvan 80 bootcamp) laten zitten, dvd eruit, ssd erin. (Volgens system report zijn beide 6gb SATA, dus ik kan de originele hd laten zitten en niet moeten klooien met temperatuursensors?)
Of is het toch beter de oude hd in de dvd bay te steken?
Tempratuursensors doen enkel moeilijk bij iMac's dacht ik, omdat het een losse sensor is. In Macbooks gebruiken ze de interne sensoren van de schijven.
Ik meen wel iets gehoord te hebben van Macbooks die problemen hebben om uit slaapstand te komen als de primaire disk in de plaats van de optische drive zit. Maar in dat geval kan je ook nog gemakkelijk de 2 schijven omwisselen zonder nog extra acties te hoeven uitvoeren.
Met carbon copy de oude hd naar de ssd kopieren (eerst genoeg verwijderen zodat alles er op kan). Dit is toch nadat deze er in zit hé? En wat moet ik doen met de recovery partitie?
Nadat hij erin zit of ervoor als je een USB->SATA kabel hebt. Maakt op zich niet uit.
Geen idee wat je moet doen met je recovery partitie. Gewoon laten staan zou ik zeggen.
SSD instellen als start up disk. Oude hd erasen en herpartitioneren in time machine backup en data schijf.
Gaat dit allemaal werken zoals ik hoop? En TRIM en SMART en zo dingen enzo ook?
TRIM gaat niet werken, tenzij je de TRIM hack uitvoert. Echter zijn de mening verdeelt over het nut en risico.
Je hebt wel sowieso Garbage Collection die je schijf optimaliseert terwijl je schijf idle is.

SMART is onderdeel van de harde schijf zelf, daar heeft niets anders iets met te maken. Het enige wat je ook aan de SMART hebt, is dat je iets van statistieken hebt over het gebruik. Ik heb nog nooit geweten dat het kapot is, en dan nog: er zijn genoeg computers waar nog nooit in de SMART gekeken is.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-08 17:09

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Afgelopen week weer een nieuwe Macbook Pro 13" gekocht bij de Dixons (actie). Meteen ook een Samsung 840 Pro en geheugen erbij gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img580/9966/ssdpl.jpg

Hier open ruggetje... en hij is nog geen één keer aan geweest hier! ;-)

Diskspeed test:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img194/4162/diskspeedtest.png

Zeer tevreden en weet eigenlijk niet wat ik zie. Kom van een Macbook Pro 13", model van eind 2009. Daarin zat een gewone schijf, 4GB geheugen en een Core2Duo, dus dit is even andere koek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
voor de 840 zijn geen brackets o.i.d nodig om hem in de macbook te stoppen (op de plek van de HDD) toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-08 17:09

Coreantes

But you can call me 'Core'...

zozamis schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:04:
voor de 840 zijn geen brackets o.i.d nodig om hem in de macbook te stoppen (op de plek van de HDD) toch?
Nee, is gewoon een 2,5" schijf! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Even een vraag. Ik heb de superdrive vervangen door een caddy met ssd in mijn late 2009 Imac (i7 ding). IMAC is weer retesnel nu.

Vraag: Wat is de handigste plek om de temperatuursensor van de superdrive op te plakken. Hij zit nu direct op de ssd en sindsdien begint een half uur na aanzetten de rechterfan (als ik voor de imac zit) wat harder te blazen. Denk dus dat de sensor op de verkeerde plek zit aangezien de linkerbovenkant vd mac (waar de ventilator niet van draait) veel warmer is dan de rechterkant (waar dus de ventilator dus wel van draait). Je zou dus eerder het omgekeerde verwachten.

Solved.. Apparaat stond op max schermhelderheid.. iets terugschroeven en de imac is weer akelig stil.

[ Voor 8% gewijzigd door swiebert op 01-04-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:11
ik zit erover te denken om een SSD in mn iMac 2011 21,5inch basismodel te plaatsen. Ik heb alleen nog wel wat vragen:

1. hoe is het inbouwen te doen? Ik heb al vrij veel gewone desktops uit elkaar gehaald, HDD enzo vervangen, maar ja een iMac zit natuurlijk totaal anders in elkaar. Hoe gaat het bijv. met de glasplaat enz.

2. Ik zag dat de Samsung SSD's een firmware update tool voor Mac hebben. Hebben meer SSD fabrikanten dat? En is de firmware upgraden echt nodig?

3. Als ik een SSD plaats, werkt Fusion dan direct, of moet dit eerst worden geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
sjaak81 schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:22:
ik zit erover te denken om een SSD in mn iMac 2011 21,5inch basismodel te plaatsen. Ik heb alleen nog wel wat vragen:

1. hoe is het inbouwen te doen? Ik heb al vrij veel gewone desktops uit elkaar gehaald, HDD enzo vervangen, maar ja een iMac zit natuurlijk totaal anders in elkaar. Hoe gaat het bijv. met de glasplaat enz.

2. Ik zag dat de Samsung SSD's een firmware update tool voor Mac hebben. Hebben meer SSD fabrikanten dat? En is de firmware upgraden echt nodig?

3. Als ik een SSD plaats, werkt Fusion dan direct, of moet dit eerst worden geactiveerd?
Ik heb een schijf en caddy gekocht (om de superdrive vervangen) en daarna in Tiel laten inbouwen (voor het geld dat dat kostte wil je geen gedoe hebben). FusionD aan de praat krijgen daarna was heerlik simpel (en eenvoudig te doen door wat te goochelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:11
Hoe duur was het bij Mac demolition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 11:27
Serieus? Je laat je een ssd in een mac inbouwen bij een bedrijf wat zo te zien geen enige affiniteit heeft met apple en mac demolition (vernielen/slopen) heet?? En dan heb ik het nog niet eens over de website :')
Overigens is het vervangen niet zo heel veel werk. Hier een hele mooie uitleg + kit:
http://www.ifixit.com/App...-Hard-Drive-Kit/IF173-002

[ Voor 6% gewijzigd door donnie1992 op 01-04-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Holy Cr*p.

Ik wist niet dat er in 2013 nog sites werden gemaakt die Comic Sans gebruikten. Ik vertrouw zulke toko's dus gewoon echt niet met m'n apparatuur, maar als het in de buurt is en je kent de mensen kan ik me voorstellen dat ze prima zaken doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Lol idd... ze geven het gelukkig zelf toe: "hardware matige oplossingen". :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gluten Parody op 02-04-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
Tis nog wel gebouwd in iWeb hoor...

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
donnie1992 schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:28:
Serieus? Je laat je een ssd in een mac inbouwen bij een bedrijf wat zo te zien geen enige affiniteit heeft met apple en mac demolition (vernielen/slopen) heet?? En dan heb ik het nog niet eens over de website :')
Overigens is het vervangen niet zo heel veel werk. Hier een hele mooie uitleg + kit:
http://www.ifixit.com/App...-Hard-Drive-Kit/IF173-002
De ervaring is uiterst positief. Vraag me af waar je de wijsheid vandaan hebt w.b. affiniteit. Anyway, niemand is verplicht om daarheen te gaan. De ervaring die ik heb is uiterst positief (macbook pro gerepareerd en Imac voorzien van SSD) tegen lage kosten. En dat terwijl de boys aan het Leidseplein aangaven dat de macbook pro total loss was. Tik er nu dit bericht op:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 07:52
Ik ben van plan een SSD in mijn MacBook Pro 15'' te stoppen. Deze heb ik in november 2011 gekocht (dus zal onder een late-2011 vallen). Hoe kan ik erachter komen of dit een SATAII of SATAIII model is? Op de specs pagina van Apple kan ik hier niks over vinden; http://support.apple.com/kb/SP644

Welke schijfjes zijn verder goed op dit moment om in een MBP te stoppen? Crucial of de Intel? (wil 256GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Apple logo --> over deze mac --> meer info --> systeemoverzicht --> Seriële ATA --> Verbindingssnelheid.

3 gigabit = SATA II
6 gigabit = SATA III

Beste schijf is naar mijn mening nog steeds de Samsung 840 pro 256 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 07:52
Sjoerdfoto schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:07:
Apple logo --> over deze mac --> meer info --> systeemoverzicht --> Seriële ATA --> Verbindingssnelheid.

3 gigabit = SATA II
6 gigabit = SATA III

Beste schijf is naar mijn mening nog steeds de Samsung 840 pro 256 GB
Verbindingssnelheid: 6 gigabit
Overeengekomen verbindingssnelheid: 3 gigabit

Dit betekent dat ik SATA III heb maar er een SATA II schijf op dit moment in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Jep ;)

De poort daaronder is de poort van de ODD.
Bij mij staat er Verbindingssnelheid: 3 Gigabit, overeenkomstig 1,5. Dus de ODD draait op 1,5 gigabit. Mijn 840 pro kan op 6gbit draaien, echter draait maar op 3. Dit komt omdat ik een macbook heb uit 2010, en dus SATA-II :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 14:05
swiebert schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:07:
De ervaring die ik heb is uiterst positief (macbook pro gerepareerd en Imac voorzien van SSD) tegen lage kosten.
Wat heb je voor het inbouwen van de SSD in de iMac betaald als ik vragen mag? Ondanks de (comic sans 8)7) website en de naam heb ik ook met deze partij contact gehad. Ik kreeg te horen dat ze moeilijk aan de inbouw setjes voor de iMac konden komen. Ik heb ze daarna een link gestuurd naar macupgrade.eu waar de setjes gewoon nog verkrijgbaar zijn. Hier heb ik niks meer op gehoord.

Misschien binnenkort toch nog maar een keer contact opnemen of weet iemand een beter alternatief in de buurt van Arnhem? Ik weet dat ik nu op Tweakers ben maar zelf durf ik het nu niet aan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Waarom niet? Open maken, schijf wisselen, dicht zetten. Niks moeilijks aan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
SICK schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:44:
[...]

Wat heb je voor het inbouwen van de SSD in de iMac betaald als ik vragen mag? Ondanks de (comic sans 8)7) website en de naam heb ik ook met deze partij contact gehad. Ik kreeg te horen dat ze moeilijk aan de inbouw setjes voor de iMac konden komen. Ik heb ze daarna een link gestuurd naar macupgrade.eu waar de setjes gewoon nog verkrijgbaar zijn. Hier heb ik niks meer op gehoord.

Misschien binnenkort toch nog maar een keer contact opnemen of weet iemand een beter alternatief in de buurt van Arnhem? Ik weet dat ik nu op Tweakers ben maar zelf durf ik het nu niet aan ;).
Prijs is een beetje moeilijk omdat ik twee dingen tegelijk liet doen en daardoor korting kreeg (kwam daardoor op € 60 uit). Ik heb zelf een caddy op ebay gekocht, een ssd via de price watch hier op tweakers en heb die toen meegenomen en laten inbouwen door Macdemolition. Duurde even voor de caddy uit China kwam echter was voor de caddy maar $10 kwijt. SSD kun je zelf bepalen (heb zelf een samsung pro 256 Gb genomen ongeveer € 200).

BTW. Imac is nu gefusiondrived en supersnel. In 10 secs van uit tot gereed voor gebruik. Ideaaaaaaaal

[ Voor 4% gewijzigd door swiebert op 04-04-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Sjoerdfoto schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:59:
Waarom niet? Open maken, schijf wisselen, dicht zetten. Niks moeilijks aan toch?
Klopt alleen wilde ik geen gedoe hebben met stekkertjes en zo.. Vertrouw mezelf niet zo met gepriegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Voor de mensen die hun OpticalDrive hebben vervangen voor een SSD in hun iMac, wat voor bracket heb je precies nodig om dit klusje te klaren? Stel dat ik een Samsung 840 Pro SSD koop, dan moet ik als het goed is ook nog een caddy/bracket kopen, ik zou echter alleen niet weten welke. Het betreft een late 2009 27'' iMac.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Las Vegas schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:45:
Voor de mensen die hun OpticalDrive hebben vervangen voor een SSD in hun iMac, wat voor bracket heb je precies nodig om dit klusje te klaren? Stel dat ik een Samsung 840 Pro SSD koop, dan moet ik als het goed is ook nog een caddy/bracket kopen, ik zou echter alleen niet weten welke. Het betreft een late 2009 27'' iMac.
Even zoeken op ebay of dit linkje klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Las Vegas schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:45:
Even zoeken op ebay of dit linkje klikken
Pagina: 1 ... 72 ... 88 Laatste