Ik heb gister de Crucial M4 (128GB) in mijn mac gezet, en voor zover ik kon zien zit de nieuwste firmware er al op; ik heb de CD gedraaid maar kreeg de melding dat deze SSD niet geüpdatet kon worden met daaronder ongeveer dit:
M4_serienummerenzo ...................... : 0009
Neem dus aan dat dit in orde is.. iemand die dit kan bevestigen?
ik heb bij hddcaddy.com de inbouwkit gekocht samen met de "aluminium superdrive behuizing" maar dat valt me tegen.. Ten eerste is de bovenkant van de superdrive behuizing van plastic, waardoor deze snel beschadigd en de sleuf om een CD in te voeren erg flexibel is. Geeft weinig vertrouwen
Daarnaast vind ik de caddy die op de plek van de superdrive moet komen in je macbook pro een beetje raar; je moet een schijf erin schuiven en dan een of ander balkje ervoor klemmen zodat de schijf vastzit. Dat klemsysteem werkt niet lekker want het balkje waar ik het over had is niet breed genoeg.
kortom; niet echt kwaliteitsspul zo te zien. Ik heb de SSD op de plek van de HDD gezet, de HDD naar de plek van de superdrive en de superdrive naar de externe behuizing. Alles werkt en mijn macje is weer lekker "snappy', zeg maar. Het inbouwen vergt even concentratie maar is vooral goed opletten wat je doet, het is niet moeilijk.
kortom; als iemand zou kunnen bevestigen dat de melding die ik kreeg bij het updaten klopt, en er wellicht anderen zijn die ook een beetje een crappy inbouwkit hebben ontvangen, hoor ik het graag
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust