The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ziggo speedtest gedaan met laptop rechtstreeks naar modem. 47,9 mbit.
Best raar want de snelheid is verder niet echt geweldig, zeg maar gerust niet super snel en erg fluctuerend (en ik ben enigste laptop op modem, geen downloads of niks actief)
Ga ik dan testen volgens speedtest.bbned.nl of via speedtest.net dan haal ik soms 21mbit soms 29mbit
Ga ik downloaden van verschillende locaties haal ik never de snelheid die Ziggo zou moeten geven.
Ziggo lijn en Ziggo speed test, dat is wel makkelijk geld verdienen op die manier.
Gezien de ellenlange discussies maar het abbo gedowngrade naar 20mbit.
Ik zit nu nog op 50 mbit, zie de test. Zelfde geeft bbned. Ziggo loopt tot richting de 47. uhuh.
[Voor 6% gewijzigd door Capo op 07-12-2009 13:16]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Vreemd hoor, Roelof van Schevenstraat (ook Twekkelerveld) -> 30/3Loekie schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:17:
Zijn er meer mensen in Enschede Twekkelerveld(7521) die nog niets van de verhoging gemerkt hebben? Ik heb het modem meerdere malen herstart, bekabeld direct op modem speedtest uitgevoerd geen snelheid hoger dan 20/3 van mijn AiE+. Mail naar helpdesk levert op dat dit niet via mail opgelost kan worden, zonder ook maar even de mail zelf te lezen.
Kun je ze niet bellen dan? Ben wel benieuwd waarom de ene straat de verhoging wel heeft en de andere niet.
..:: Specs ::..
Even het modem gereset om te testen, met het volgende resultaat:
Down 93Mb/s
Up 9Mb/s
'Best aardig' wilde ik schrijven, maar in vergelijking met de verbindingen een paar jaar geleden is dit natuurlijk

Postcode 5038HK (kant vh station ter hoogte van Brabants Dagblad/AH XL

In mei dit jaar had ik een ITV pakket besteld, deze is nooit aangekomen, bestelling geanuleerd.
Vervolgens bij de BCC het pakket gekocht voor 459 euro, hiervan zou ik via een cashback actie 329 euro terug krijgen. Helaas nooit gehad.
Nu hebben we een boel klachten gestuurd, kregen nergens reactie op, totdat ik hier op het forum de Tros Radar link kreeg toegestuurd, daarheen gemailed. Terugbel afspraak gemaakt.
Hele dag bij huis zitten wachten, vrijgenomen van werk, en ja hoor, niemand die belt.
Afgelopen vrijdag, wederom terugbel afspraak, ook niemand die belt.
Vervolgens belt Ziggo vandaag op mijn werk.
Ik heb aangegeven dat ik:
- 329 euro krijg voor cashback
- 2 dagen vrij nemen erg duur is
- De genotsbeleving van ziggo niet is zoals het hoort
- Elke keer als ik het ziggo logo zie, wel kan kotsen
De vriendelijke meneer heeft toen een bedrag van 600 euro schadevergoeding toegekend.
Ik kan deze 23 december verwachten. Netjes, en ik hoop dat het geld ook daadwerkelijk komt...
I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!
Kan iemand dit bevestigen?
Not to say dat de kwaliteit nou beter was dan bijv. NED1 Studio Sport ofzo, want NED 1,2,3 vind ik er samen met Discovery Channel en National Geographic er toch met kop en schouders bovenuit steken.
Op de humax 5050c that is.
[Voor 180% gewijzigd door loewie1984 op 07-12-2009 14:29]
Ik heb al eerder gelezen dat Net5 als 1 van de eerste zenders bij sbs in HD gaanloewie1984 schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:26:
Iemand opgevallen dat Ziggo NET5 in HD uitzend? Gisteren keek mijn dinnetje naar een dag eerder opgenomen programma "grenzeloos verliefd" en onder het NET5 logo stond in dikke letters HD.
Kan iemand dit bevestigen?

Vandaag heb ik ziggo gebeld en aangezien ik zo blij met ze ben gun ik ze wat meer geld en heb mijn internet verhoogd naar 50Mbit
Wie kan me vertellen hoelang het duurt voor ze de wijziging doorgevoerd hebben?
stek schreef op 04 januari 2003 @ 04:35..url
Sticking feathers up your butt does not make you a chicken...
Not finding it in search does not make you a nOOb.
Bij mijn collega duurde het exact 14 dagen (10 werkdagen) voordag het pakket was afgeleverd nadat hij een upgrade had aangevraagd.
http://www.deyterra.com
Ik heb een Ubee modemrally schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:38:
@Genedefect: Als je nog een DOCIS 2.0 modem hebt moet je daar op wachten.
Bij mijn collega duurde het exact 14 dagen (10 werkdagen) voordag het pakket was afgeleverd nadat hij een upgrade had aangevraagd.

Zo dat is dan toch wel erg netjes. Zie je niet vaak dat ze ook voor overige kosten wat vergoeden. Meestal blijft het bij "sorry meneer/mevrouw".Kecin schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:14:
Zo, eindelijk goed nieuws van Ziggo vanaf mijn kant.
In mei dit jaar had ik een ITV pakket besteld, deze is nooit aangekomen, bestelling geanuleerd.
Vervolgens bij de BCC het pakket gekocht voor 459 euro, hiervan zou ik via een cashback actie 329 euro terug krijgen. Helaas nooit gehad.
Nu hebben we een boel klachten gestuurd, kregen nergens reactie op, totdat ik hier op het forum de Tros Radar link kreeg toegestuurd, daarheen gemailed. Terugbel afspraak gemaakt.
Hele dag bij huis zitten wachten, vrijgenomen van werk, en ja hoor, niemand die belt.
Afgelopen vrijdag, wederom terugbel afspraak, ook niemand die belt.
Vervolgens belt Ziggo vandaag op mijn werk.
Ik heb aangegeven dat ik:
- 329 euro krijg voor cashback
- 2 dagen vrij nemen erg duur is
- De genotsbeleving van ziggo niet is zoals het hoort
- Elke keer als ik het ziggo logo zie, wel kan kotsen
De vriendelijke meneer heeft toen een bedrag van 600 euro schadevergoeding toegekend.
Ik kan deze 23 december verwachten. Netjes, en ik hoop dat het geld ook daadwerkelijk komt...
Dan kan het sneller, maar ik weet niet hoe snel ze het hun systeem verwerken.Drie van mijn vrienden hadden Z3 en zijn naar Alles-in-een Extra gegaan. Bij één was het binnen een week gebeurd en bij de andere duurde het ook 10 werkdagen...
Beetje "geluk" hebben dus...
true, maar betrof dit niet alleen klanten van caiway zag er laatst nog een bericht van op de frontpageGenedefect schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:31:
[...]
Ik heb al eerder gelezen dat Net5 als 1 van de eerste zenders bij sbs in HD gaan
nieuws: Net5 HD voorlopig alleen op kabel van Caiway te zien
Anoniem: 310797
hoe kan ik een terugbel afspraak maken?. Heb ook nog wel wat dingen met Ziggo te bespreken die niet door de beugel kunnen. mischien kan ik er ook een schadevergoeding uitslepenKecin schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:14:

Heb alleen nog geen snelheids upgrade door gekregen...
gebied 3544
Dat zag ik ook op mijn analoge TV, terwijl ik niet eens digitale TV heb !!! (alleen Z3 abonnement)loewie1984 schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:26:
Iemand opgevallen dat Ziggo NET5 in HD uitzend? Gisteren keek mijn dinnetje naar een dag eerder opgenomen programma "grenzeloos verliefd" en onder het NET5 logo stond in dikke letters HD.
Ik denk dat het een grapje van NET5 was.
Door te mailen naar: radarziggo@office.ziggo.nlAnoniem: 310797 schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:48:
[...]
hoe kan ik een terugbel afspraak maken?. Heb ook nog wel wat dingen met Ziggo te bespreken die niet door de beugel kunnen. mischien kan ik er ook een schadevergoeding uitslepen
Ik kan dit iedereen aanraden!
Ik zit in het zelfde gebied met dezelfde snelheid, buurmanZebesco schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:57:
Vandaag de nieuwe modem gekregen voor de "alles in een extra"
Heb alleen nog geen snelheids upgrade door gekregen...
gebied 3544

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Ik heb hier in Utrecht (3512 - binnenstad) nu een week het nieuwe modem (Ubee evm320b) in huis, maar ook nog steeds geen verhoging (zit met 'Alles in 1 Plus' nog steeds op 20/3 Mbit). Heb vandaag bijzonder veel last van disconnects, ik werk thuis en volgens mij heb ik het modem vandaag al snel 8 keer moeten resetten. De afgelopen week heb ik hier helemaal geen last van gehad. Volgens de log van mijn linux server was de verbinding vanacht rond 04:00 voor 't eerst weggevallen. Blijkbaar zijn ze met het netwerk bezig?Hann1BaL schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:27:
Ik lees dat iedereen overal al beschikt over een snellere verbinding, of zijn er meer mensen die wel een belofte binnen hebben, maar nog geen upgrade hebben gehad?
[afbeelding]
[Voor 15% gewijzigd door 4np op 07-12-2009 16:32]
Ik was niet thuis, dus ik heb gemerkt dat ie wel weer zelf verbinding maakt.
Lijkt alsof de UBEE modem ff geen ipaddres door kan geven.
Nou,,, schijnbaar is het upgraden van alles in1 plus naar extra gebeurd in een uurtje of 2Dan kan het sneller, maar ik weet niet hoe snel ze het hun systeem verwerken.Drie van mijn vrienden hadden Z3 en zijn naar Alles-in-een Extra gegaan. Bij één was het binnen een week gebeurd en bij de andere duurde het ook 10 werkdagen...
Beetje "geluk" hebben dus...

@ 48.6 Mbit

Alleen nog jammer dat Eweka nog op 60 blijft steken.

[Voor 13% gewijzigd door VCDfan op 07-12-2009 19:22]
PSN: RNJ-FBR
Anoniem: 58690

waar zit jij op 1703 ? ik op de lauwers maar nog steeds geen 30 .......VCDfan schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:13:
Hier in Heerhugowaard sinds gisteravond op 120 Mbit.![]()
[afbeelding]
Alleen nog jammer dat Eweka nog op 60 blijft steken.
[afbeelding]

Jij hebt trouwens wel mooije 120 Mbit/s
Hier 1702 ook al bijna een week 120Mbit/shetnet schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:17:
[...]
waar zit jij op 1703 ? ik op de lauwers maar nog steeds geen 30 .......![]()
Jij hebt trouwens wel mooije 120 Mbit/s
Kijk dat is mooi , in het verleden van multikabel gaven ze op de website al aan dat als je het online veranderde dat het niet meer dan een uur zou duren.Genedefect schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:16:
[...]
Nou,,, schijnbaar is het upgraden van alles in1 plus naar extra gebeurd in een uurtje of 2
@ 48.6 Mbit
Net even de Ubee modem eraan gehangen en met een 1000mb.bin bestand heb ik een gemiddelde van 7,62MB/s en met een Arris modem een gemiddelde van 8,98MB/s toch heb ik het idee dat de Arris iets meer aan het schommelen is dan de Ubee. maar toch het gemiddelde van de Arris is hier beter.Anarchy 99 schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:41:
[...]
Ja inderdaad, want dat heb ik dit weekend ook gedaan. Gewoon je allernieuwste activatie code gebruiken. Als je dan je Arris weer terug hangt, kun je die weer met diezelfde code activeren, dat werkt prima.
De 1000mb.bin kwam overigens van http://speedtest.bbnet.nl en gemeten in de firefox addon Download Them All
[Voor 32% gewijzigd door MrOizo2005 op 07-12-2009 20:27]
Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers
En wat als je van los naar AiO gaat, dan ook?MrOizo2005 schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:24:
[...]
Kijk dat is mooi , in het verleden van multikabel gaven ze op de website al aan dat als je het online veranderde dat het niet meer dan een uur zou duren.
Al eerder gevraagd: waar pas je dat dan bij Mijn Ziggo aan? Krijg alleen de keus uit Z2 en Z1.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Echter is dat hier niet zo? Misschien test-gebieden o.i.d.?

Hulde voor de klachtendienst van Ziggo !
(het duurde dan wel een flinke tijd, maar als ze de klacht opnemen is het wel serieus)
Ik heb zojuist 6, jawel je leest het goed 6 MAANDEN gecrediteerd gekregen

Nu ben ik tevreden

http://www.gotlive.nl | XBL : DeFiAnCeNL
Anoniem: 310797
Heb een (zeer lange) mail gestuurd over mijn ervaringen met Ziggo. Ben benieuwd wat er gaat gebeurenKecin schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:27:
[...]
Door te mailen naar: radarziggo@office.ziggo.nl
Ik kan dit iedereen aanraden!

Ik had dus ook radar gecontacteerd, maar dat ga ik nu dus herroepen, want Ziggo heeft het naar behoren opgelost imho.Anoniem: 310797 schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:04:
[...]
Heb een (zeer lange) mail gestuurd over mijn ervaringen met Ziggo. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren
Ok mooi, hoef ik mijn arris modem niet meer te wisselen als de snelheden hier omhoog gaansjorremans schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:14:
[...]
Het arris modem gaat naar mijn weten tot ruim 200mbit?

via upc en caiway jaKecin schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:58:
Ik las net overigens dat Net5 in HD uitzend.
Echter is dat hier niet zo? Misschien test-gebieden o.i.d.?
via ziggo nee
Hangt dat er niet vanaf welk Arris modem je hebt? Want iedereen heeft het hier over "het Arris modem", maar afaik zijn er zowel eurodocsis2 als eurodocsis3 modems van Arris in gebruik bij Ziggo?rachez schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:17:
[...]
Ok mooi, hoef ik mijn arris modem niet meer te wisselen als de snelheden hier omhoog gaan. Wel vreemd dat de ziggo monteur dan aangaf dat het Ariis modem maar tot 50 mbit aan zou kunnen.
Mijn verbinding is trouwens de laatste paar uur ontzettend labiel, ongewoon slechte prestaties op torrents en usenet en +100ms pings en packetloss als ik een ping laat lopen naar bijvoorbeeld csw2-vlan202.dbsch1.nb.home.nl
Meer mensen die daar last van hebben?
[Voor 21% gewijzigd door Orion84 op 07-12-2009 21:47]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik las in dit topic dat ze het zagen op Ziggo.
Nu had ik op ziggo gebruikersforum gezien dat Net5 dit pusht ofzo? En dat het uiteindelijk nog SD is.
Maar ik weet er het fijne niet van.
Er even vanuit gaande dat je ook een Ubee modem hebt...Mili schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:38:
is het trouwens normaal dat het 3 lampje op zo'n docsis3.0 modem constant oranje is??
ik zit er namelijk aan te denken om te upgraden van Ai1Plus naar Ai1Extra. maar als dat oranje lampje problemen voorspeld los ik die liever eerst op
Ja dat is normaal! Lampjes hoeven niet perse groen te zijn... (die derde niet in elk geval)
Je kunt dus gerust overstappen op Extra.
Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout
nouja hij lijkt niet op de Ubee (althans de foto's die ik op internet zie)vlijmen schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:01:
[...]
Er even vanuit gaande dat je ook een Ubee modem hebt...
Ja dat is normaal! Lampjes hoeven niet perse groen te zijn... (die derde niet in elk geval)
Je kunt dus gerust overstappen op Extra.
het is deze http://img31.imageshack.us/img31/1978/snc00004.jpg
en zo te zien brand het 3e lampje op bij deze persoon oranje dus dan zal het wel kloppen.
Dit is het oude Ubee modem als ik het zo zie, toen net een poosje de 50Mb werd geintroduceerd. Waarom het lampje rood is blijft me een raadsel, ook geen handleiding of wat kunnen vinden hiervan. (het oude type)Mili schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:49:
[...]
nouja hij lijkt niet op de Ubee (althans de foto's die ik op internet zie)
het is deze http://img31.imageshack.us/img31/1978/snc00004.jpg
en zo te zien brand het 3e lampje op bij deze persoon oranje dus dan zal het wel kloppen.
Trouwens, voor zover ik weet is dit niet het 3e lampje aangezien de foto is gedraaid als ik het zo zie.
Dit is dan het 6e lampje die oranje is en voor zover ik weet moet die ook oranje blijven branden, waarom dat het geval is me ook nog niet duidelijk, wij hebben hem namelijk laten ruilen voor een Arris.

[Voor 8% gewijzigd door Manuel op 07-12-2009 23:08. Reden: *offtopic]
het modem hangt op zijn kop eigenlijk op die fotoManuel schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:53:
[...]
Dit is het oude Ubee modem als ik het zo zie, toen net een poosje de 50Mb werd geintroduceerd. Waarom het lampje rood is blijft me een raadsel, ook geen handleiding of wat kunnen vinden hiervan. (het oude type)
offtopic:
Trouwens, voor zover ik weet is dit niet het 3e lampje aangezien de foto is gedraaid als ik het zo zie.
Dit is dan het 6e lampje die oranje is en voor zover ik weet moet die ook oranje blijven branden, waarom dat het geval is me ook nog niet duidelijk, wij hebben hem namelijk laten ruilen voor een Arris.
als je hem zeg maar neer legt dan beginnen de lampjes te branden van rechts naar links.
en als je het vanuit dat oogpunt bekijkt is het, het 3e lampje dat aan gaat
en op de lampje staat zeg maar een pijltje omhoog. maar ik bel morgen ziggo wel even. waarom ik dit oudere type heb gekregen.
Heeft u ook toevallig een nieuwe modem gekregen gisteren.twixx schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:27:
[...]
Ik zit in het zelfde gebied met dezelfde snelheid, buurman
Buurman

Lijkt me sterk dat dit het oude modem is, aangezien ik dezelfde heb gehad en dit pas een maand geleden is. Bovendien ben ik sinds gisteren ook over op 120mb!Manuel schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:53:
[...]
Dit is het oude Ubee modem als ik het zo zie, toen net een poosje de 50Mb werd geintroduceerd. Waarom het lampje rood is blijft me een raadsel, ook geen handleiding of wat kunnen vinden hiervan. (het oude type)
offtopic:

Je kunt beter even bellen naar Ziggo, heb je meteen meer duidelijkheid.Raven schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:57:
[...]
En wat als je van los naar AiO gaat, dan ook?
Al eerder gevraagd: waar pas je dat dan bij Mijn Ziggo aan? Krijg alleen de keus uit Z2 en Z1.
De buren van mij die zijn net klant bij Ziggo en daar heb je het nieuwe model wel, hier staat wel een logo van de Ubee voorop maar voor de rest zijn alle aansluitingen hetzelfde gebleven, hetzelfde met de lampjes.MrFl0ppY schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 08:00:
[...]
Lijkt me sterk dat dit het oude modem is, aangezien ik dezelfde heb gehad en dit pas een maand geleden is. Bovendien ben ik sinds gisteren ook over op 120mb!. Niet normaal, een jaar geleden was ik nog blij met 10mb.
Het is echt net hoe je er tegen aankijkt. Ik dacht al, sinds wanneer zweven tafels met daarop modemsMili schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 01:40:
[...]
het modem hangt op zijn kop eigenlijk op die foto
als je hem zeg maar neer legt dan beginnen de lampjes te branden van rechts naar links.
en als je het vanuit dat oogpunt bekijkt is het, het 3e lampje dat aan gaat
en op de lampje staat zeg maar een pijltje omhoog. maar ik bel morgen ziggo wel even. waarom ik dit oudere type heb gekregen.

Anoniem: 239455
6 weken geleden een AiE -extra besteld....nog steeds hangt in het systeem de opzegging van ITV.
Hier zat een 2 jarig abbo op, echter heeft ziggo dit ZELF voor mij opgezegd met als tegenprestatie dat ik over zou stappen op AiE. Zo gezegd zo gedaan.. echter blijft na 6 weken nog steeds mijn opzegging hangen!! Pas als deze door het systeem is wordt AiE besteld!!!
Na tig keer bellen en mailen ( ondertussen moet ik dat al bij mijn schoonouders doen want online is opgezegt!!) komen ze met het voorstel dat ik tijdelijk maar een andere profider moet gaan zoeken.. het kan nog wel even duren!!! Lekker dan.. dat doe je toch niet!!! ze geven toe dat het hun fout is... zucht.
Wie weet wat het emailadres van radar is,
radarziggo@office.ziggo.nl (beetje rare mail.. dr staat ziggo.nl achter

of ziggo@tros.nl
Lekker hoor!!! zit ik straks in mijn kerstvakantie internetloos ;-(((
[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 239455 op 08-12-2009 11:10]
Niet echt gisteren, maar op 1 december. Het U-woord modem gaf alleen maar packetloss om het uur. Nu draait een Motorola redelijk goed. (redelijk wil zeggen ik had vanacht toch weer een kwartier packetloss terwijl we toen lagen te slapen)Zebesco schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 02:08:
[...]
Heeft u ook toevallig een nieuwe modem gekregen gisteren.
Buurman
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
50mbit is me die 20 euro extra ook wel waard, i.p.v. de 15mbit die ik nu heb.
De 80mbit "in dit najaar" is al bijgesteld en nu voeren ze de snelheden door in de "komende jaren". Zo lust ik er ook nog wel een paar. De 50mbit verbinding die ik nu heb is stabiel en daar ben ik ook tevreden over, maar ik vind wel dat ze de consumenten behoorlijk hebben misleid.
Beauty is in the eye of the beerholder
AiE Plus is naar 30/4 gegaan.loewie1984 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:11:
Begrijp ik overigens nu goed dat het Ai1+ pakket nu i.p.v. de vermelde 20mbit op de website naar 50mbit toegegaan is en de Ai1 Extra naar 120mbit toe is? Ik zie hier iedereen zijn snelheden vermelden?
50mbit is me die 20 euro extra ook wel waard, i.p.v. de 15mbit die ik nu heb.
Is dat op dit moment al? En overal in Nederland? Hier in Groningen (97xx) heb ik nog steeds 20Mbit namelijk (~ 2,3 MB/s).
Op de Ziggo site staat namelijk ook nog gewoon 20Mbit downloadsnelheid.
[Voor 11% gewijzigd door Perzikvrucht op 08-12-2009 14:18]
klaag klaag klaagloewie1984 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:20:
Daarom ik vind het een beetje verwarrend allemaal, want Ziggo bied ook maar tot 80mbit aan op het duurste inet abo en toch melden zich hier al mensen met 120mbit
Je zit al op 50mbit, de upgrade naar 80mbit en naar 120mbit is gratis, ik snap niet dat mensen zo klagen erover.
Alsof 50mbit niet snel genoeg is.

Ja... het is "gratis", maar als Ziggo het doet voorkomen dat er dit jaar verhogingen zijn naar 80Mbit en volgend jaar naar 120MBit om vervolgens deze statement aan te passen naar: "in de komende jaren" is dat redelijk zuur.
Helemaal als ze vervolgens wel selectief bepaalde steden doen om strategische redenen.
Hoewel deze verhogingen "gratis" zijn voel ik me toch wel behoorlijk misleid, en ik vermoed dat ik niet de enige ben. Het feit dat sommige mensen de snelheid prima vinden betekend niet dat er ook mensen zijn die wel wat extra snelheid kunnen gebruiken.
Zo ben ik veel op reis en is de hogere upload welkom...
Gratis?!?Def!ance schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:27:
[...]
klaag klaag klaag
Je zit al op 50mbit, de upgrade naar 80mbit en naar 120mbit is gratis, ik snap niet dat mensen zo klagen erover.
Nou dat wil ik niet zeggen.. Er wordt ons vertelt dat eind dit jaar en begin volgend jaar de snelheden worden verhoogd.
Voor mij heeft dit wel mee gewogen in de beslissing om Ziggo te nemen. Als nu blijkt dat ze het niet doen mogen we daar best ontevreden over zijn.
En op 50mbit niet genoeg is dat bepalen we zelf wel.. blijkbaar is 50mbit niet voldoende anders zou men er niet over klagen.
Ziggo heeft er bovendien zelf het meeste baat bij. Hoe hoger de snelheden worden, hoe lager het percentage mensen dat de lijn volledig benut. Op een gegeven moment is het voor iedereen behalve de diehard downloaders meer dan voldoende. Ondertussen hebben ze wel een prachtige marketingtool in handen door domweg met de hoogste getallen te kunnen grossieren. 120 is meer dan 80, is meer dan 50, is meer dan 20. Ongeacht of dat voor het gros van de mensen überhaupt merkbaar/zinvol is.
[Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 08-12-2009 14:48]
Ja dat klopt buurman, Daar had ik idd ook last van. Ik denk zelf dat ze gewoon even bezig waren met wat werkzaamheden. Maar ik had er wel even last vantwixx schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:48:
[...]
Niet echt gisteren, maar op 1 december. Het U-woord modem gaf alleen maar packetloss om het uur. Nu draait een Motorola redelijk goed. (redelijk wil zeggen ik had vanacht toch weer een kwartier packetloss terwijl we toen lagen te slapen)

Ik gebruik even je hele quote:Anoniem: 4629 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:46:
Het is sowieso niet gratis, want de tarieven worden/zijn ook verhoogd.
Ziggo heeft er bovendien zelf het meeste baat bij. Hoe hoger de snelheden worden, hoe lager het percentage mensen dat de lijn volledig benut. Op een gegeven moment is het voor iedereen behalve de diehard downloaders meer dan voldoende. Ondertussen hebben ze wel een prachtige marketingtool in handen door domweg met de hoogste getallen te kunnen grossieren. 120 is meer dan 80, is meer dan 50, is meer dan 20. Ongeacht of dat voor het gros van de mensen überhaupt merkbaar/zinvol is.
daarom ben ik terug gegaan naar plus. Als ik voormezelf net 3 films per maand download, waarom zou ik dan in hemelsnaam 120mb nodig moeten hebben? zulke snelheden is misschien leuk voor idd de diehard downloader, maar voor mij is 30/4 meer als genoeg, én hou er nog 15 euro per maand extra ana over ook

Ik ben daarom zelfs terug gegaan naar basis. Met overdag als ik op mijn werk ben en 's nachts mijn NAS laten downloaden heb ik ruim genoeg aan aantal GB's dat ik per dag kan downloaden.marcel23456 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:45:
[...]
Ik gebruik even je hele quote:
daarom ben ik terug gegaan naar plus. Als ik voormezelf net 3 films per maand download, waarom zou ik dan in hemelsnaam 120mb nodig moeten hebben? zulke snelheden is misschien leuk voor idd de diehard downloader, maar voor mij is 30/4 meer als genoeg, én hou er nog 15 euro per maand extra ana over ook
Dit is al, oa bij mij thuis, maar nog niet overal dusbarzi schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:17:
[...]
Is dat op dit moment al? En overal in Nederland? Hier in Groningen (97xx) heb ik nog steeds 20Mbit namelijk (~ 2,3 MB/s).
Op de Ziggo site staat namelijk ook nog gewoon 20Mbit downloadsnelheid.

Je krijgt ook een mail van Ziggo als je snelheid verhoogd is.
De klacht is terecht. Je neemt dezelfde dienst af waarvoor ziggo dezelfde kosten maakt maar persoon A krijgt meer dan persoon B, en niet tijdelijk maar geduurdende langere tijd.Def!ance schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:27:
[...]
klaag klaag klaag
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
-https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/
Dus dit is achterhaald? Wat voor een bedrijf ben je dan dat je die teksten niet aanpast? Is nu werkelijk geen medewerker daar pro-actief bezig om de verantwoordelijke afdeling op die foute teksten te wijzen zodat ze aangepast kunnen worden? Ik vind het zeer onprofessioneel overkomen.
[Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 08-12-2009 17:37]
Hmm, Ziggo helpdesk en duidelijkheid, dan moet er sinds de laatste keer dat ik gebeld heb wel wat verandert zijnjongentje schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 08:32:
[...]
Je kunt beter even bellen naar Ziggo, heb je meteen meer duidelijkheid.

Dat je een mail hebt gekregen betekend niet dat de snelheidsverhoging al daadwerkelijk doorgevoerd is...loyske schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:07:
[...]
Dit is al, oa bij mij thuis, maar nog niet overal dus![]()
Je krijgt ook een mail van Ziggo als je snelheid verhoogd is.
Morgen nog maar eens de modem resetten.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Anoniem: 58690
Laatste keer dat ik belde had ik een duidelijk antwoord dat mijn TX van 57 in de EV zat, dus even gewacht totdat men een monteur had laten langskomen en daarna was het in orde, dus ook een oplossingRaven schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:56:
Hmm, Ziggo helpdesk en duidelijkheid, dan moet er sinds de laatste keer dat ik gebeld heb wel wat verandert zijn

Beste meneer/mevrouw XXXX,
Ziggo heeft goed nieuws voor je. We verhogen in TILBURG als één van de eerste gemeenten in Nederland opnieuw de internetsnelheden.
Je huidige snelheid Je nieuwe snelheid
Download 20 Mbit/s Download 30 Mbit/s
Upload 3 Mbit/s Upload 4 Mbit/s
Ervaar je nieuwe snelheid!
Wil je supersnel internetten tot wel 120 Mbit/s? Neem dan nu Alles-in-1 Extra.
Stap nu over!
We wensen je veel plezier met de verhoogde internetsnelheid.
Met vriendelijke groet,
Marcel Nijhoff
Marcel Nijhoff
Commercieel Directeur
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei
Ondertekend ie zijn mail altijd 2 keer?Met vriendelijke groet,
Marcel Nijhoff
Marcel Nijhoff
Commercieel Directeur
Helaas word het glasnet in Utrecht voorlopig niet uitgebreid, dus Ziggo zal geen haast hebben hier ook 120 Mb mogenlijk te maken.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik ben het er ook mee eens dat de klacht terecht is.Kevinp schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:05:
[...]
De klacht is terecht. Je neemt dezelfde dienst af waarvoor ziggo dezelfde kosten maakt maar persoon A krijgt meer dan persoon B, en niet tijdelijk maar geduurdende langere tijd.
Als je namelijk op de link https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/ kijkt dan staat er inderdaad dat in het najaar de snelheden verhoogd worden naar 80Mbit.
Voor het Plus pakket staat er dat er verhoogd wordt naar 20Mbit en daarna naar 30Mbit.
Zelf vindt ik Ziggo ook erg flauw hiermee.
Waarom wel de Plus 2 keer verhogen en de extra pakketten maar 1 keer.
In sommige plaatsen is de 120Mbit al mogelijk.
Maar daarvoor moet Ziggo eerst het netwerk aanpassen.
Maar waarom zijn ze hier niet eerlijker in

Zo krijg je alleen maar (terechte) klagende klanten.
Niet dat ik mijn abbo op zal zeggen.
Want dan moet ik naar ADSL en mag ik hopen dat ik 4Mbit haal

2250 WP Zuid PVoutput
Dat is vast de alt tekst van de afbeelding van z'n handtekening.MeNTaL_TO schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:13:
[...]
Ondertekend ie zijn mail altijd 2 keer?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Ik (Leidsche Rijn, Utrecht) heb anders gister wel een nieuw modem (Ubee) ontvangen, met daarbij een brief dat m'n internet snelheid is verhoogtMeNTaL_TO schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:13:
[...]
Ondertekend ie zijn mail altijd 2 keer?
Helaas word het glasnet in Utrecht voorlopig niet uitgebreid, dus Ziggo zal geen haast hebben hier ook 120 Mb mogenlijk te maken.

Vaag, volgens mij klopt het ook niet, heb er verder nog niets over gehoord. En na alle horror verhalen die ik her en der lees over het Ubee modem wacht ik voorlopig ook maar even met het wisselen van het modem.
Nou, vandaag weer een aantal disconnects gehad (net bijna vier in een uur), daarna werkt alleen een harde reset (stroom eraf). Mijn Linux server krijgt anders geen IP adres. Geen idee wat de oorzaak is, maar 't lijkt iig in de Ubee te zitten. Ik heb gelukkig mijn oude modem nog niet teruggezonden aan Ziggo, dus als dit zo blijft gaan dan ga ik die maar weer aansluiten. Tenslotte is mijn snelheid toch nog niet verhoogd... Wel slecht zeg, een product uitleveren wat niet presteert. Je zou toch verwachten dat ze de setup voldoende hebben getest...DyStiC schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:13:
[...]
En na alle horror verhalen die ik her en der lees over het Ubee modem wacht ik voorlopig ook maar even met het wisselen van het modem.
Typisch...

[Voor 15% gewijzigd door 4np op 08-12-2009 20:47]
Ik zit in Tilburg, iemand anders hier problemen? Ik heb verder nog niks ingesteld op mijn Macbook Pro, kan het daar aan liggen.. Ik lees in de handleiding wel dat je nog het een en ander kan instellen, maar aangezien het internet het wel doet, en ik nu via die verbinding dit berichtje post, moet het toch gewoon werken? Of maken die instellingen nog zo'n verschil qua snelheid??

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

^Met hierboven dus
Heb overigens AIE plus.
[Voor 46% gewijzigd door Snippertje op 08-12-2009 20:52]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
16mbit vanaf een andere pc, "redelijk" voor avonduren...
[Voor 37% gewijzigd door Helsie op 08-12-2009 20:59]
EDIT: Heb nu al 12 Mbit download en 4Mbit upload.. Zal wel een storing zijn dan..
[Voor 17% gewijzigd door LaZZ op 08-12-2009 21:00]
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Zoals altijd: Eerst testen met UTP-kabel tussen je laptop en het Ziggo modem.LaZZ schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:57:
Ik heb nu een Airport Express in gebruik, heb ook nog een Airport Extreme liggen maar die hang ik straks wel een keer in het netwerk.. Maar goed, ben dus niet de enige.. Hoop dat het snel opgelost is??
@hieronder: Dat zijn typische probleempjes als je voor het eerst ermee aan de gang gaat

Als je iets met een ander MAC adres er aan hangt kan je het modem beter even resetten.
[Voor 21% gewijzigd door fsfikke op 08-12-2009 21:02]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dan krijg ik helemaal geen verbinding op de een of andere manier..fsfikke schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:58:
[...]
Zoals altijd: Eerst testen met UTP-kabel tussen je laptop en het Ziggo modem.
Normaal gesproken haal ik altijd 19mbit ongeacht het uur. Dus zal wel storing zijn, alleen wel een lange... Vanaf gisteravondHelsie schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:57:
Ik haal 11 mbit, ook niet echt top dus. AiE plus, 4826.
16mbit vanaf een andere pc, "redelijk" voor avonduren...

Edit: ik wil me modem resetten, alleen me moeder zit te bellen

[Voor 8% gewijzigd door Snippertje op 08-12-2009 21:03]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Anoniem: 330420
Ik zit ook in Tilburg (5049) en heb op dit moment de volgende snelheden.LaZZ schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:48:
Ik heb net mijn Ziggo Alles-In-1 Extra pakket aangesloten en het internet werkt, maar super langzaam.
Ik zit in Tilburg, iemand anders hier problemen? Ik heb verder nog niks ingesteld op mijn Macbook Pro, kan het daar aan liggen.. Ik lees in de handleiding wel dat je nog het een en ander kan instellen, maar aangezien het internet het wel doet, en ik nu via die verbinding dit berichtje post, moet het toch gewoon werken? Of maken die instellingen nog zo'n verschil qua snelheid??
[afbeelding]
Met een ARRIS-modem en een NETGEAR RangeMax N 300 Router en Ziggo AIE Extra
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Levert men alleen nog de ubee modems? De website van Ziggo zegt hier niets over lijkt het wel.
[Voor 20% gewijzigd door Bor op 08-12-2009 22:17]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Probleem lag nu dus bij mn Airport Express, die is ook al redelijk oud, morgen eens proberen met een Airport Extreme.
Ik heb een Ubee modem en download nu met zo'n 4-5 MB per seconde via Usenet.. Geen problemen hier?Bor de Wollef schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:10:
Zijn de problemen die veelal worden gemeld met de ubee modems in samenwerking met newsservers inmiddels al opgelost? Ik overweeg een overstap naar de kabel maar voor mij is news wel belangrijk.
Levert men alleen nog de ubee modems? De website van Ziggo zegt hier niets over lijkt het wel.

Ik heb het bericht ook bij Ziggo Gebruikers gepost...
Ik heb zaterdag 28 november een nieuw modem (Ubee EVM320B) toegestuurd gekregen (Utrecht centrum, postcode gebied 3512, Ziggo Alles-in-1 Plus) en aangesloten. Na een week probleemloos gefunctioneerd te hebben was op maandagmorgen 7 december rond een uur of 04:00 's ochtends volgens mijn Linux server internet down gegaan. Daarna kom ik internet alleen weer up krijgen door het modem te powercyclen en eth0 te restarten ( /etc/init.d/net.eth0 restart ) waarna mijn linux server weer een correcte DHCP lease kreeg. Vanaf maandag 7 december heeft mijn internet verbinding er vaker uitgelegen dan dat het heeft gewerkt en is uitermate instabiel.
Door de disconnects ben ik gaan zoeken of Ziggo soms met het netwerk bezig was en kwam ik vele forum posts tegen over disconnects en slecht functionerende Ubee modems. Gelukkig heb ik mijn oude modem nog niet teruggezonden, dus als dit zo blijft sluit ik die wel weer aan.
Uiteraard wilde ik zelf ook gaan kijken of ik aanwijzingen kon vinden waardoor dit probleem kon zijn ontstaan. Het Ubee modem is niet benaderbaar wanneer het correct functioneert omdat het in bridge modus staat. Als je de coax losmaakt deelt het modem zelf IP adressen (in mijn geval 192.168.1.10) uit waardoor het zelf als router fungeert met pi adres 192.168.1.1 en tot op zeker hoogte benaderbaar is. Uit andere posts heb ik gezien dat op de Ubee een HTTP service draait met relevante informatie, helaas is dat uitgeschakeld (?) op het Ubee modem dat ik van Ziggo heb ontvangen. De SNMP service is daarentegen wél beschikbaar, dus ik heb het Docsis 3.0 Diagnostisch programma ( http://homepage.ntlworld.com/robin.d.h.walker/docsdiag/ ) gebruikt om de SNMP data uit te lezen:
Blijkbaar draait het modem een Ambit PackatCable 1.5 OS. Misschien dat er nog wat te vinden is op hardware revisie 2.54 en firmware revisie 4.111.3008. En een wat uitgebreider overzicht -met gefingeerde mac adressen- (in feite een leesbaarder variant van: snmpwalk -Os -c public -v 1 192.168.1.1 system ):user@host ~/Downloads/docsdiag $ java -jar docsdiag.jar -cmip 192.168.1.1
DocsDiag v030720 Copyright 2001-3 Robin Walker rdhw@cam.ac.uk
Ambit PacketCable 1.5 Embedded MTA <<HW_REV: 2.54; VENDOR: Ambit; BOOTR: 7.1.1a; SW_REV: 4.111.3008; MODEL: EVM320B>>
System up time = 0 days 00h 00m 58.00s
Downstream channel frequency = 466000000 Hz
Downstream received signal power = -50.3 dBmV
SigQu: Signal to Noise Ratio = 28.2 dB
Cable modem status = Not synchronized
Upstream transmit signal power = 5.0 dBmV
user@host ~/Downloads/docsdiag $
Wat overigens wel interessant is om te zien is dat interface 1 de Gigabit ethernet poort is, en dat interface 3 het modem interface (Cat V downstream interface) is van ruim 400 Megabit. Helaas is er zo te zien niet meer data uit te lezen uit het modem wat enigszins de mogelijkheid geeft de Ubee disconnect issues te debuggen. Ook is het modem niet beschikbaar zodra het online komt omdat het dan als bridge fungeert. Waarschijnlijk kan Ziggo het modem dan wel op hun interne netwerk benaderen om het real-time uit te lezen, maar helaas dus niet vanaf de ethernet kant.user@host ~/Downloads/docsdiag $ java -jar docsdiag.jar -vvv -cmip 192.168.1.1
DocsDiag v030720 Copyright 2001-3 Robin Walker rdhw@cam.ac.uk
Ambit PacketCable 1.5 Embedded MTA <<HW_REV: 2.54; VENDOR: Ambit; BOOTR: 7.1.1a; SW_REV: 4.111.3008; MODEL: EVM320B>>
System up time = 0 days 00h 03m 14.00s
if entry.1 = 1
if entry.2 = 2
if entry.3 = 3
if entry.5 = 5
if entry.16 = 16
if description.1 = Ethernet CPE Interface
if description.2 = RF MAC Interface
if description.3 = RF Downstream Interface 1
if description.5 = Software Loopback
if description.16 = PacketCable Embedded Interface
if type.1 = Ethernet
if type.2 = CATV MAC interface
if type.3 = CATV downstream interface
if type.5 = Loop-back
if type.16 = 1
if MTU.1 = 1500 bytes
if MTU.2 = 1500 bytes
if MTU.3 = 1764 bytes
if MTU.5 = 1500 bytes
if MTU.16 = 0 bytes
if speed.1 = 100000000 bps
if speed.2 = 0 bps
if speed.3 = 41712000 bps
if speed.5 = 0 bps
if speed.16 = 0 bps
MAC address.1 = 001122334455
MAC address.2 = AABBCCDDEEFF
MAC address.3 =
MAC address.5 =
MAC address.16 =
if desired status.1 = Up
if desired status.2 = Up
if desired status.3 = Up
if desired status.5 = Up
if desired status.16 = Up
if operational status.1 = Up
if operational status.2 = Dormant
if operational status.3 = Dormant
if operational status.5 = Up
if operational status.16 = Up
if last change.1 = 0 days 00h 00m 00.00s since boot
if last change.2 = 0 days 00h 00m 00.00s since boot
if last change.3 = 0 days 00h 00m 00.00s since boot
if last change.5 = 0 days 00h 00m 00.00s since boot
if last change.16 = 0 days 00h 00m 00.00s since boot
if inward octets.1 = 61616
if inward octets.2 = 0
if inward octets.3 = 0
if inward octets.5 = 0
if inward octets.16 = 0
if inward unicast packets.1 = 412
if inward unicast packets.2 = 0
if inward unicast packets.3 = 0
if inward unicast packets.5 = 0
if inward unicast packets.16 = 0
if inward non-unicast packets.1 = 0
if inward non-unicast packets.2 = 0
if inward non-unicast packets.3 = 0
if inward non-unicast packets.5 = 0
if inward non-unicast packets.16 = 0
if inward packet discards.1 = 358
if inward packet discards.2 = 0
if inward packet discards.3 = 0
if inward packet discards.5 = 0
if inward packet discards.16 = 0
if inward packet errors.1 = 0
if inward packet errors.2 = 0
if inward packet errors.3 = 0
if inward packet errors.5 = 0
if inward packet errors.16 = 0
if unknown-proto discards.1 = 68
if unknown-proto discards.2 = 0
if unknown-proto discards.3 = 0
if unknown-proto discards.5 = 0
if unknown-proto discards.16 = 0
if outward octets.1 = 13977
if outward octets.2 = 0
if outward octets.3 = 0
if outward octets.5 = 0
if outward octets.16 = 21724
if outward unicast packets.1 = 113
if outward unicast packets.2 = 0
if outward unicast packets.3 = 0
if outward unicast packets.5 = 0
if outward unicast packets.16 = 0
if outward non-unicast packets.1 = 0
if outward non-unicast packets.2 = 0
if outward non-unicast packets.3 = 0
if outward non-unicast packets.5 = 0
if outward non-unicast packets.16 = 0
if outward packet discards.1 = 0
if outward packet discards.2 = 0
if outward packet discards.3 = 0
if outward packet discards.5 = 0
if outward packet discards.16 = 87
if outward packet errors.1 = 0
if outward packet errors.2 = 0
if outward packet errors.3 = 0
if outward packet errors.5 = 0
if outward packet errors.16 = 0
if outward packets queued.1 = 0
if outward packets queued.2 = 0
if outward packets queued.3 = 0
if outward packets queued.5 = 0
if outward packets queued.16 = 0
if specific MIB.1 = 1.3.6.1.2.1.10.7
if specific MIB.2 = 1.3.6.1.2.1.10.127
if specific MIB.3 = 1.3.6.1.2.1.10.127.1.1.1
if specific MIB.5 = 0.0
if specific MIB.16 = 0.0
Downstream channel frequency = 290000000 Hz
Downstream received signal power = -45.7 dBmV
no response
user@host ~/Downloads/docsdiag $
Alles bij elkaar heb ik een erg sterk vermoeden dat er toch iets aan de kant van Ziggo is gewijzigd aangezien het modem een week lang prima heeft gefunctioneerd en pas op maandag 7 december rond 04:00 's ochtends de problemen zijn ontstaan. Dit soort tijdstippen zijn normaliter ook de momenten dat groot onderhoud wordt verricht in datacenters en aan netwerken…
Ik hoop dat dit snel wordt opgelost want momenteel is de stabiliteit van mijn internet verbinding om te huilen...

Upload is wel nog steeds 5 Mb iig
Speedtest.net ook al hoger
Zit Ziggo te kloten met caching op speedtests ofzo, usenet was volgens mij niet hoger, maar zal het voor de zekerheid ook even testen.
[edit]Usenet gaat op de normale 5,5 MB/s (4 draadjes Giganews + 2 draadjes Eweka), dus snelheid is echt niet hoger.
[Voor 12% gewijzigd door MeNTaL_TO op 09-12-2009 01:42]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
EWK in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 6"MeNTaL_TO schreef op woensdag 09 december 2009 @ 01:31:
[...]
Ziggo te kloten met caching op speedtests ofzo, usenet was volgens mij niet hoger, maar zal het voor de zekerheid ook even testen.
[edit]Usenet gaat op de normale 5,5 MB/s (4 draadjes Giganews + 2 draadjes Eweka), dus snelheid is echt niet hoger.

Hoi!
Als ik een mail krijg waarin staat dat ik vanaf NU een nieuwe snelheid heb, dan verwacht ik dat ook.Raven schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:56:
[...]
Dat je een mail hebt gekregen betekend niet dat de snelheidsverhoging al daadwerkelijk doorgevoerd is...
Morgen nog maar eens de modem resetten.
Ik kreeg de mail een paar dagen later nadat ik merkte dat ie verhoogd was. Dussss....
Wie weet wat het emailadres van radar is?
radarziggo@office.ziggo.nl (Gek er staat ziggo.nl achter

Of ziggo@tros.nl
Of weten jullie nog andere wegen om iets voor elkaar te krijgen bij Ziggo...
Heb het iedee dat er niets gebeurd met mijn klachten...
Lang rijden in Heerhugowaard helpt perfectAnoniem: 239455 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:06:
Of weten jullie nog andere wegen om iets voor elkaar te krijgen bij Ziggo...
Heb het iedee dat er niets gebeurd met mijn klachten...

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers
Ik wil over naar Alles in 1 Extra maar kan mijn modem dat wel aan, zo nee zou ik dan een nieuwe krijgen van Ziggo?
De storing van afgelopen dagen leek gisterenavond en vanochtend over te zijn.
Gister aangesloten en internet werkte meteen, alleen de snelheid was het zelfde.
Postcode gebied 3543 utrecht.
Toch even op merken dat de helenacht de verbinding er uit heeft gelegen en na een power cycle van het ubee modem en netgear router weer online kwam.
Ben benieuw
Je krijgt sowieso een nieuw modem toegestuurd (waarschijnlijk Ubee). Dit omdat je huidige motorola modem geen voip aansluiting heeft. Je zou dan geen gebruik kunnen maken van de telefonie dienst van Ziggo.lochpatje schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:47:
Ik wil over naar Alles in 1 Extra maar kan mijn modem dat wel aan, zo nee zou ik dan een nieuwe krijgen van Ziggo?
Je hoeft je hier dus geen zorgen over te maken.
Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout
euh.... ik hoor 20/3 te hebben en dan moet de snelheidsverhoging nog komen?
Idem voor andere servers:
Vanochtend zo ongeveer drie uur bezig geweest om internet weer werkend te krijgen. Mijn server had permanent geen connectie, direct via mijn laptop (kreeg ander ip en andere routering) werkte het wel op 20mbit.
Toen bedacht het mac adres van mijn server te spoofen met het mac adres van mijn laptop om zo op mijn server (Gentoo Linux) de andere routering / ip te bewerkstelligen, maar vreemd genoeg bleef mijn server hetzelfde adres krijgen van de DHCP server. Ik heb ook alle lease cache files gewist (in /var/lib/dhcp*) en hard een dhcp release gedaan, maar zonder resultaat....
Kortom, laptop eraan, wel 20mbit en steeds hetzelfde IP. Server eraan met gespoofed mac adres van mijn laptop, beroerde snelheid en toch weer 't oude IP adres dat mijn server steeds kreeg? Onlogisch?
Iemand een idee?
[Voor 55% gewijzigd door 4np op 09-12-2009 13:17]
Ik zou je server een fixed ipadres en DNS geven. (bijvoorbeeld die je laptop krijgt.)[Vanochtend zo ongeveer drie uur bezig geweest om internet weer werkend te krijgen. Mijn server had permanent geen connectie, direct via mijn laptop (kreeg ander ip en andere routering) werkte het wel op 20mbit.
Toen bedacht het mac adres van mijn server te spoofen met het mac adres van mijn laptop om zo op mijn server (Gentoo Linux) de andere routering / ip te bewerkstelligen, maar vreemd genoeg bleef mijn server hetzelfde adres krijgen van de DHCP server. Ik heb ook alle lease cache files gewist (in /var/lib/dhcp*) en hard een dhcp release gedaan, maar zonder resultaat....
Kortom, laptop eraan, wel 20mbit en steeds hetzelfde IP. Server eraan met gespoofed mac adres van mijn laptop, beroerde snelheid en toch weer 't oude IP adres dat mijn server steeds kreeg? Onlogisch?
Iemand een idee?
En vergeet niet dat je pcnaam cc1233445-[abc] moet zijn anders krijg je nooit ene adres!! ;-)
Ik gebruik zelden DHCP

192.168.1.1 reageert nu wel op ping replies, maar snmpwalk werkt niet (terwijl dat wel werkt zodra de verbinding nog niet is opgezet). Een portscan zegt dat poort 80 wel open staat, maar als ik erheen wil lynx-en dan wordt de verbinding direct verbroken:
Nu even debugging enabled in dhcpcdbillabong cache # nmap -sS -O 192.168.1.1
Starting Nmap 5.00 ( http://nmap.org ) at 2009-12-09 13:26 CET
Interesting ports on 192.168.1.1:
Not shown: 999 closed ports
PORT STATE SERVICE
80/tcp open http
Device type: switch|general purpose|broadband router|webcam
Running: 3Com embedded, FreeBSD 4.X, Motorola embedded, Scientific Atlanta embedded, Tandberg embedded
OS details: FreeBSD 4.4-RELEASE; 3Com Baseline Switch 2948-SFP Plus; Motorola SURFboard SB5101 or Scientific Atlanta WebSTAR EPX2203 cable modem; or Tandberg 3000 MXP video conferencing system
Network Distance: 0 hops
OS detection performed. Please report any incorrect results at http://nmap.org/submit/ .
Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 4.16 seconds
billabong cache # lynx -source http://192.168.1.1
Looking up 192.168.1.1
Making HTTP connection to 192.168.1.1
Sending HTTP request.
HTTP request sent; waiting for response.
Retrying as HTTP0 request.
Looking up 192.168.1.1
Making HTTP connection to 192.168.1.1
Sending HTTP request.
HTTP request sent; waiting for response.
Alert!: Unexpected network read error; connection aborted.
Can't Access `http://192.168.1.1/'
Alert!: Unable to access document.
lynx: Can't access startfile
billabong cache #
billabong duh # /etc/init.d/net.eth0 start
* Starting eth0
* Running preup function [ ok ]
* Bringing up eth0
* dhcp
* Running dhcpcd ...
eth0: dhcpcd 4.0.15 starting
eth0: hardware address = 00:11:22:33:44:55
eth0: executing `/lib/dhcpcd/dhcpcd-run-hooks', reason PREINIT
eth0: DUID = 00:01:00:01:0e:b0:bb:7b:00:aa:bb:cc:dd:ee
eth0: broadcasting for a lease
eth0: sending DHCP_DISCOVER with xid 0x21c59ec8, next in 3.46 seconds
eth0: offered 83.85.xx.yy from 212.54.38.80
eth0: sending DHCP_REQUEST with xid 0x21c59ec8, next in 4.09 seconds
eth0: acknowledged 83.85.xx.yy from 212.54.38.80
eth0: checking 83.85.xx.yy is available on attached networks
eth0: sending ARP probe (1 of 3), next in 1.09 seconds
eth0: sending ARP probe (2 of 3), next in 1.51 seconds
eth0: sending ARP probe (3 of 3), next in 2.00 seconds
eth0: leased 83.85.xx.yy for 600180 seconds
eth0: adding IP address 83.85.xx.yy/21
eth0: adding route to 0.0.0.0/0 via 83.85.0.1
eth0: executing `/lib/dhcpcd/dhcpcd-run-hooks', reason BOUND
eth0: forking to background [ ok ]
* eth0 received address 83.85.xx.yy/21
* Running postup function
billabong duh #
[Voor 31% gewijzigd door 4np op 09-12-2009 13:42]
Dat kan, maar is niet ideaal. Normaliter deelt een dhcp server ip adressen uit, en vaak wordt dan ook je routering enabled na een dhcp lease. Als je zelf een ip adres pakt dan loop je de kans dat de dhcp server hetzelfde adres via dhcp aan iemand anders uit gaat delen waarna je een ip conflict krijgt en je beiden down gaat.Anoniem: 239455 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:23:
[...]
Ik zou je server een fixed ipadres en DNS geven. (bijvoorbeeld die je laptop krijgt.)
En vergeet niet dat je pcnaam cc1233445-[abc] moet zijn anders krijg je nooit ene adres!! ;-)
Ik gebruik zelden DHCP
Dat stukje over pc naam is volgens mij echt onzin, hoe kom je daarbij?

[Voor 10% gewijzigd door 4np op 09-12-2009 13:34]
Ik ken het fenomeen DHCP..4np schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:32:
[...]
Dat kan, maar is niet ideaal. Normaliter deelt een dhcp server ip adressen uit, en vaak wordt dan ook je routering enabled na een dhcp lease. Als je zelf een ip adres pakt dan loop je de kans dat de dhcp server hetzelfde adres via dhcp aan iemand anders uit gaat delen waarna je een ip conflict krijgt en je beiden down gaat.
Dat stukje over pc naam is volgens mij echt onzin, hoe kom je daarbij?Het lijkt er verdacht veel op dat je het over 'pc naam' in windows hebt om 'resources' te delen via SMB, dat is heel iets anders en heeft helemaal niets met dhcp te maken...
Tis alweer een tijdje geleden (tijdperk @home) dat ik linux servers thuis had draaien..en die had ik altijd fixed staan. ( en ja af en toe ff vernieuwen ;-) ).
Maar goed...van de week nieuwe pc ingericht voor iemand en die kreeg pas een ip toen ik de 'windows pcnaam' had ingevuld....

Correct me if im wrong... ( het verklaard wel waarom die linux bak ook geen goed ip krijgt...)
Dit topic is gesloten.
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.