After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat is hem niet. Het gaat om de EVM3200, niet de DVM3200. Dus denk een wanproductjeMeNTaL_TO schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:47:
[...]
[...]
Komt ie wel http://www.ubeeinteractiv...overview/docsis_3.0_emta/
Echter alleen als je US kiest ipv Europe.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Ja daar denk ik ook aan. Bekabeling lijkt me niet. Ik pak morgen de laptop van m'n ouweheer om te testen. Komt het misschien omdat mijn router geen gigabit router is? Of zou dat in principe niet uit moeten maken? Ik heb vorige week de firmware van mijn router proberen up te daten maar hij gaf elke keer een foutmelding. Misschien dat hij alleen die 50mbit trekt met de correcte firmware?Sa1 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 21:57:
[...]
ja, dan zal je even een laptop moeten lenen ofzo. Je zou rond de 5,6MB/sec moeten zitten, dat zit immers bijna iedereen. Ligt zeer waarschijnlijk aan je router..
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Als je draadloos zit, dan haalt je router echt niet meer dan 1,8brdddd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:51:
Ik zit al een tijdje met een probleem.
We hadden altijd internet Z3 van @home. Deze hebben wij laatst geupgrade naar alles-in-1-EXTRA.
Toch is mijn snelheid niet omhoog gegaan. Ik zou tenslotte meer dan 1,8 MB/s eruit moeten halen toch?
We hebben een Linksys WRT54G V3.1 router en er zit nog een gigabit switch tussen (vanwege m'n PS3).
Waarom halen wij de 50mbit/s niet? Ik zou toch op iets van 4 MB/s moeten kunnen zitten via nieuwsgroepen. Ligt het misschien aan dat ik nog steeds via newnews.home.nl moet downloaden?
p.s na het aanvragen kregen we een nieuw modem. Heb modem en router al meerdere keren gereset, zonder resultaat.
Dit is ongeveer de max snelheid van een g-router nml.

[ Voor 10% gewijzigd door Icingdeath op 04-12-2009 23:38 ]
Dat is echt je WRT. Had ik eerst ook en ik kwam niet boven de 30Mbit uit. Nu ik een dir 855 heb haal ik momenteel 80Mbit!brdddd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:51:
We hadden altijd internet Z3 van @home. Deze hebben wij laatst geupgrade naar alles-in-1-EXTRA.
Toch is mijn snelheid niet omhoog gegaan. Ik zou tenslotte meer dan 1,8 MB/s eruit moeten halen toch?
We hebben een Linksys WRT54G V3.1 router en er zit nog een gigabit switch tussen (vanwege m'n PS3).
Waarom halen wij de 50mbit/s niet? Ik zou toch op iets van 4 MB/s moeten kunnen zitten via nieuwsgroepen. Ligt het misschien aan dat ik nog steeds via newnews.home.nl moet downloaden?
p.s na het aanvragen kregen we een nieuw modem. Heb modem en router al meerdere keren gereset, zonder resultaat.
GamiQ, de game notes app met game maps!
[ Voor 22% gewijzigd door Distortion op 05-12-2009 09:56 ]
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Verwijderd
De 16.25 euro zit bij de prijs van de alle in 1 pakketten inbegrepen. Je betaald maar 1 prijs voor tv, internet en telefoon. Je betaald dus voor alles in 1 extra 65,00 euro.Flyby_Wire schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 09:49:
Even een vraag. Als ik overstap op alles in 1 extra voor €65,- , betaal ik daarover nog steeds die €16.25 voor de analoge lijn? Of zit dit bij die prijs in. Met andere woorden: zit die €16,- in al die pakketen van ziggo? Of alleen de Aio pakketten.
Dit is wel érg makkelijk geroepen. Zo haalde ik van usenet (Eweka) altijd 4300kb/s en heb ik eens een andere bron genomen en nu is het 5800kb/s. Ligt dus meer aan de bron dan aan de hardware.-SaveMe- schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:58:
[...]
Dat is echt je WRT. Had ik eerst ook en ik kwam niet boven de 30Mbit uit. Nu ik een dir 855 heb haal ik momenteel 80Mbit!
[ Voor 2% gewijzigd door Lisadr op 05-12-2009 10:21 . Reden: modem type bijgevoegd ]
GoT, You have to love it!
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Gebruik eens alternatieve DNS serversHelsie schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:12:
Ik vind alle sites op dit moment redelijk traag, maar de Ziggo-speedtest geeft de volle snelheid aan. Meer mensen die hier last van hebben op dit moment?
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Dat doe ik al heel lang (OpenDNS).CrankyGamerOG schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:15:
[...]
Gebruik eens alternatieve DNS servers
En welke router heb je?AvanCade schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 10:07:
Dit is wel érg makkelijk geroepen. Zo haalde ik van usenet (Eweka) altijd 4300kb/s en heb ik eens een andere bron genomen en nu is het 5800kb/s. Ligt dus meer aan de bron dan aan de hardware.
Met mijn WRTG54G haalde ik ook niet meer dan 26-28Mbit/sec.
Dus ja, je router kan zeker wel de vertragende factor zijn. En in het geval van de poster zal dat ook zeer zeker het geval zijn.
Zo ben ik ook begonnen 2 dagen geleden. Gisteren is het modem vervangen en nu draait het tot nu toe als een zonnetje.Lisadr schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 10:20:
1 dag klant van Ziggo en de drama is gelijk begonnen! Modem (ubee evm3200) doet het niet! Ziggo heeft geen handleiding van mijn modem, dus kunnen ze mij telefonisch niet helpen, er moet een monteur langs komen. Of het ligt aan de modem of internet van Ziggo is niet technisch mogelijk in mijn woning.
Als er bekende problemen zijn met dat Ubee modem snap ik niet dat ze het blijven uitsturen.
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Misschien toch maar weer de oude erop zetten
To dare is to do

Niet gek, hé!
Zit ook weleens op 80.00 tot 117.00Mb/s!!!
Edit: Gewoon met het Ubee modem (nog geen enkel probleem mee gehad) en een Dlink D855...
Edit 2:
En deze nu net

Vraag ik me toch wel af of die testen kloppen
[ Voor 40% gewijzigd door Sylvia op 05-12-2009 12:04 ]
Gisterenavond was er nog niks aan de hand maar wou net een download aanzetten via eweka maar de max snelheid ligt rond de 350KB/s terwijl het normaal 2,98MB/s is.
Naar mijn mening zijn de testen te kort om een goed beeld te vormen. Zeker gezien de snelheden van breedband alleen nog maar oplopen.Sylvia schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:59:
Sinds twee weken hier AIE Plus en haal de volgende snelheid:
[afbeelding]
Niet gek, hé!
Edit: Gewoon met het Ubee modem (nog geen enkel probleem mee gehad) en een Dlink D855...
Edit 2:
En deze nu net:
[afbeelding]
Verwijderd
Na een half uur proberen heeft hij het met een tweede Ubee modem geprobeerd. Ook deze kwam niet op de juiste frequentie. Vervolgens heeft de monteur een Arris modem geinstalleerd en die werkte binnen 5 minuten. Probleem opgelost.
Welke modem heb je gekregen? Bij mij sturen ze een monteur ipv een nieuwe modem.twixx schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:32:
[...]
Zo ben ik ook begonnen 2 dagen geleden. Gisteren is het modem vervangen en nu draait het tot nu toe als een zonnetje.
Als er bekende problemen zijn met dat Ubee modem snap ik niet dat ze het blijven uitsturen.
Snap inderdaad niet waarom ze een modem blijven sturen die het niet (goed) doet en waar nog zo weinig van bekend is. Kost ze alleen maar onnodig geld. Een monteur is ook niet gratis.Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 12:12:
Gisteren heeft een Ziggo monteur mijn Ubee modem vervangen. Ook ik kreeg geen signaal. Alleen de eerste twee lampjes brandden en de derde bleef knipperen. Volgens de monteur kon het Ubee modem niet de juiste frequentie vinden, terwijl de aansluiting perfect werkte.
Na een half uur proberen heeft hij het met een tweede Ubee modem geprobeerd. Ook deze kwam niet op de juiste frequentie. Vervolgens heeft de monteur een Arris modem geinstalleerd en die werkte binnen 5 minuten. Probleem opgelost.
[ Voor 49% gewijzigd door Lisadr op 05-12-2009 12:47 ]
GoT, You have to love it!
Postcode 3451.
[ Voor 4% gewijzigd door rachez op 05-12-2009 12:59 ]
Ik heb sinds vannacht 120/10Mbit. Postcode gebied 5046. Ubee modem (zonder problemen).MrFl0ppY schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:03:
Eergisteren alles aangesloten en het werkt meteen als een zonnetje. Ook ik heb een Ubee modem en tot dusver geen problemen. De HD filmpjes vliegen binnen met 50mbps. Nu maar hopen dat ze hier (Tilburg) snel de snelheid verhogen tot 120mb
[ Voor 3% gewijzigd door _Arthur op 05-12-2009 14:53 ]
Stroom al van modem gehaald, maar helpt niet. Ben ik de enige of loopt het niet helemaal lekker met de upgrade?
Hier precies hetzelfde,ook in 5045Anarchy 99 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 14:56:
Gisteren nog 115 Mbit/s , vandaag slechts 2,5 Mbit/s (5045 Reeshof Tilburg)
Stroom al van modem gehaald, maar helpt niet. Ben ik de enige of loopt het niet helemaal lekker met de upgrade?
Net nog getest en me upload was 3.8Mbit/s en download 3.5Mbit/s
Ik heb Z3 van Ziggo
Hier in 5046 werkt het prima. Nu nog steeds 13Mbyte/sec download en 1+Mbyte/sec upload.Anarchy 99 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 14:56:
Gisteren nog 115 Mbit/s , vandaag slechts 2,5 Mbit/s (5045 Reeshof Tilburg)
nog maar ongeveer 6 mbit download ipv 50 mbit
Ziggo gebeld en geen problemen met de verbinding volgens hun...

De WRT54G kan maar max 20Mbit aan tenzij het een versie 5 is, die kunnen 54 Mbit aan.brdddd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:51:
Zie hier: klik
Nee, zet je virusscanner eens uit.Sylvia schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:59:
[afbeelding]
Niet gek, hé!
Edit 2:
En deze nu net:
[afbeelding]
Ik ben toch malle pietje niet!
Verwijderd
ik denk dat dat een fout is van Speedtest.net want ik haal regelmatig ook snelheden tot 300mb/s terwijl het CAT5 kabeltje van mijn modem naar mijn PC maar 100mbit ondersteunt.Sylvia schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:59:
[afbeelding]
Niet gek, hé!
Edit 2:
En deze nu net:
[afbeelding]
Hier had uw reclame kunnen staan.
Netjes gevraagd zul je ook wel een net antwoord krijgen.Eiríkr schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 20:30:
Ik ben erg tevreden met mijn stabiele 50/5 connectie (arris modem, was een z3i gebruiker) maar heb Ziggo toch een mail gestuurd met de vraag waar mijn 80mb lijn blijft. Het was op de radio, op tv, ik zag het overal. Het zal nutteloos zijn maar ik moest het toch even kwijt bij de vriendelijke lui van de klantenservice. Ben benieuwd naar de reactie...
Ik moet nog even wachten op > 20 Mbps want ik heb alleen een (werkende) Motorola en een (nog niet werkende) Ubee.
* Snowwie wil ook 120mbit
Dat wordt lachen met die Sweex switches her en der, die zijn maar max. 100mbit.
Verwijderd
Alle mensen die 10/100 routers en switches hebben, zullen dat probleem hebbenSnowwie schreef op zondag 06 december 2009 @ 07:29:
Dat wordt lachen met die Sweex switches her en der, die zijn maar max. 100mbit.
Bij een maat van mij ging het opeens ook niet meer goed met zijn oude 3 com router, geen idee waarom, want zelfs zijn zwager kwam er ook niet uit die toch veel meer ervaring heeft (netwerkbeheerder), maar ik hou het erop dat het verkrijgen van een IP adres ergens de mist in ging.
Toen maar geupgrade naar wat ik heb, dus Cisco RVS4000 met een 8 poorts 10/100/1000 Linksys switch, liep gelijk als een trein
Zijn zwager vond het ook wel een goeie want hij had er niet aan gedacht dat op een gegeven moment iedereen met A1E boven de 100Mbit zou komen, maar ja, ik wel
Ik verwacht echter dat de meeste mensen dit wel zelf kunnen aanpassen, maar je zou inderdaad een deel van de klanten hebben die weer een klaag zang gaan doen bij Ziggo, vooral mensen die de Sitecom en Netgear spul erbij hebben gekocht via Ziggo.
De virusscanner verprutst de snelheidstest waardoor het lijkt alsof je veel hogere snelheden behaalt.Sylvia schreef op zondag 06 december 2009 @ 07:21:
Virusscanner uit? Hoezo, wat is daar het nut van?
Is pas 100x gemeld in dit topic volgens mij
http://www.deyterra.com
Kreeg vrijdag ook Email van ziggoVerwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 22:58:
Sinds een paar dagen heeft ziggo hier weer de snelheid verhoogt van 20/3 naar 30/4![]()
Beste meneer/mevrouw,
Ziggo heeft goed nieuws voor je. We verhogen in HEERHUGOWAARD als één van de eerste gemeenten in Nederland opnieuw de internetsnelheden.
Je huidige snelheid Je nieuwe snelheid
Download 20 Mbit/s Download 30 Mbit/s
Upload 3 Mbit/s Upload 4 Mbit/s
nu zondag denk ga maar eens wat testjes doen ..... nhja nu precies 20 Mbits.
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin
van quicknet 20 Mbit/s Stream Service 25 Mbit/s
Bij ziggo zelf 19.9 down en 2.9 Mbit/s up
Al met al iets verhoogd, wel leuk maar niet schrikbarend
Verwijderd
Lolrally schreef op zondag 06 december 2009 @ 09:47:
If not more... Wellicht een handige tip voor de Topic Start... (Als mensen die uberhaupt nog lezen)
Ik heb nog nooit rare snelheidstesten gehad, zelfs met Symantec Internet Security aan.
Gisterenavond leek het de goede kant in te gaan maar toen ik zojuist keek bleek het nog steeds heel langzaam te zijn.
Me upload is nog steeds sneller dan me download..
We hadden het ook over virusscannersVerwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:54:
[...]
Lol![]()
Ik heb nog nooit rare snelheidstesten gehad, zelfs met Symantec Internet Security aan.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Gisterenavond ging het langzaam naar de 10 Mbit/s , maar vanochtend is het weer droef ja.lochpatje schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:18:
Hier in Tilburg (5045) kampen we volgens mij nog steeds met een storing.
Gisterenavond leek het de goede kant in te gaan maar toen ik zojuist keek bleek het nog steeds heel langzaam te zijn.
Me upload is nog steeds sneller dan me download..
Overigens hapert digitiale TV ook heel erg. Discovery is eigenlijk niet te kijken, elke 10 seconden stopt het beeld even.
[ Voor 10% gewijzigd door MrDirect op 06-12-2009 12:03 ]
Snelheid via kabel momenteel

Nu nog even wachten tot de Vigor binnen is en dan zijn we helemaal up and running...
Bedankt voor alle tips!!
Mooi! Ik hoop dat je geen onderbrekingen gaat krijgen. Ik dacht ook dat het goed werkte tot ik ging meten.Kaluee schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:03:
Gister het pakket van Ziggo binnen gekomen. Het was even stoeien maar inmiddels draait alles naar volle tevredenheid. Ubee modem lijkt goed te werken. 1 van de lichtjes blijft oranje (normaal?) maar merk geen afwijkingen.
Snelheid via kabel momenteel [afbeelding]
Nu nog even wachten tot de Vigor binnen is en dan zijn we helemaal up and running...
Bedankt voor alle tips!!
In dit topic staat of het normaal is dat er 1 lampje blijft branden in de kleur oranje.
20 (=19.9) om 3 (=2.9); niets verhoogd dus nog.hetnet schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:14:
[...]
Je huidige snelheid Je nieuwe snelheid
Download 20 Mbit/s Download 30 Mbit/s
Upload 3 Mbit/s Upload 4 Mbit/s
nu zondag denk ga maar eens wat testjes doen ..... nhja nu precies 20 Mbits.
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin
van quicknet 20 Mbit/s Stream Service 25 Mbit/s
Bij ziggo zelf 19.9 down en 2.9 Mbit/s up
Al met al iets verhoogd, wel leuk maar niet schrikbarend
Geduld nog even denk ik. Ik heb er hier in Utrecht Leidscherijn nog niets over gehoord.
[ Voor 20% gewijzigd door twixx op 06-12-2009 12:13 ]
Verwijderd
Daar had ik gisteren ook last van.rachez schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 12:59:
vanwege veelvuldige disconnects.

Ligt dat echt alleen aan de Ubee?
Misschien moet er eens een nieuw topic komenrally schreef op zondag 06 december 2009 @ 09:47:
If not more... Wellicht een handige tip voor de Topic Start... (Als mensen die uberhaupt nog lezen)
Ik denk niet dat wij ooit 120 mbit zullen krijgen (met een 20mbit abonnement) maar het is wel een goede reden om een nieuwe router te kopen ipv die stomme sweex die ik nu heb draaien. Eens zien of ik mijn ouders kan overtuigen een keertje

| 17 December 1991 | De Nerdette |
RTFM! In dat 'Module nr zoveel' die bij het modem zit, staat hoe de lampjes moeten branden...Kaluee schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:03:
Gister het pakket van Ziggo binnen gekomen. Het was even stoeien maar inmiddels draait alles naar volle tevredenheid. Ubee modem lijkt goed te werken. 1 van de lichtjes blijft oranje (normaal?) maar merk geen afwijkingen.
Snelheid via kabel momenteel [afbeelding]
Bedankt voor alle tips!!
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
In theorie zou dat geen probleem moeten zijn.Helsie schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:59:
Kan 30 mbit nog met die oude Motorola modems, of heb je dan zo'n nieuw modem nodig?
Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout
Zijn er al mensen die 30/4 noteren met Alles-in-1-Plus?
Verwijderd
Abonnement Eerste verhoging (Q2 2009) Tweede verhoging (Q1 2010)dbzfan schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:30:
Z3 abbo in Tilburg nog steeds 25mbits hier... Kan nergens goed terugvinden of dat nog verhoogd wordt?
Alles-in-1 Basis 1,5 / 0,25 2 / 0,25
Alles-in-1 Plus 20 / 3 30 / 4
Alles-in-1 Extra 50 / 5 80 / 10
Internet Z1 3 / 0,5 5 / 0,5
Internet Z2 10 / 1,5 15 / 2,5
Internet Z3 25 / 4 40 / 5
Internet Z3i 40 / 3 80 / 10 (ovb)
als het goed is en eerste kwartaal 2010, moet het 40/5 worden
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 15:52 ]
Verwijderd
Ik heb alles in 1 plus met 30mb. Tilburg 5011sohus schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:41:
Is alleen Alles-in-1-Extra omhoog gegaan in snelheid? Ik ben nl. per 1-12-2009 terug gegaan van Extra naar Plus maar heb nog geen snelheidsverhoging gekregen (5042 Tilburg).
Zijn er al mensen die 30/4 noteren met Alles-in-1-Plus?
Kan niet wachten.Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:50:
[...]
Abonnement Eerste verhoging (Q2 2009) Tweede verhoging (Q1 2010)
Alles-in-1 Basis 1,5 / 0,25 2 / 0,25
Alles-in-1 Plus 20 / 3 30 / 4
Alles-in-1 Extra 50 / 5 80 / 10
Internet Z1 3 / 0,5 5 / 0,5
Internet Z2 10 / 1,5 15 / 2,5
Internet Z3 25 / 4 40 / 5
Internet Z3i 40 / 3 80 / 10 (ovb)
als het goed is en eerste kwartaal 2010, moet het 40/5 worden
Moet zeggen dat ik de laatste weken een retestabiele verbinding heb. Geen enkel probleem. Ik hoorde van m'n vader wel dat hij vaak gekut heeft met de DHCP server van ziggo, maar ik heb er zelf gelukkig geen last van gehad.
Al met al moet ik zeggen dat ik tot nu to eigenlijk alleen maar positieve ervaringen heb gehad met ziggo!
HENG HENG
Niemand dus?Frank76NL schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:17:
[...]
Heeft iemand ervaring met opzeggen en meteen weer aanvragen? Hoelang ben je offline?
Tis niet leuk als je een grap uit moet gaan leggen, maar heeft Symantec ooit iets verbetert nadat ze een goed pakket hebben overgenomen?Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:50:
[...]
Zit daar dan geen Symantec Antvirus in volgens jou ?, bij mij toch echt wel
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik heb hier persoonlijk ook geen ervaring mee, maar.....
Heb je het al aangekaart bij de helpdesk. Waarschijnlijk wil je opzeggen en meteen weer aanvragen omdat je een stap terug wilt en hier niet extra voor betalen? Of is het een andere reden?
Wellicht dat je ze dit duidelijk kunt maken, zeg dan niet meteen dat je het erg vind om offline te zijn voor een bepaalde periode. Breng het alsof je het puur doet om geld te besparen en het geen probleem vind daardoor even offline te zijn.
Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout
Doe lekker rustig joh.. dat lampje viel me ineens op...KiPKaKDutcH schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:10:
[...]
RTFM! In dat 'Module nr zoveel' die bij het modem zit, staat hoe de lampjes moeten branden...
Zeg dan niks
Hier in Utrecht (3572) merk ik ook niets van een hogere snelheid. Ik wacht nog wel even af.Loekie schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:17:
Zijn er meer mensen in Enschede Twekkelerveld(7521) die nog niets van de verhoging gemerkt hebben? Ik heb het modem meerdere malen herstart, bekabeld direct op modem speedtest uitgevoerd geen snelheid hoger dan 20/3 van mijn AiE+. Mail naar helpdesk levert op dat dit niet via mail opgelost kan worden, zonder ook maar even de mail zelf te lezen.
Ander vraag: wat doet ziggo met teruggestuurde modems? En wat gebeurt er als je ze niet terugstuurt?
[ Voor 8% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 06-12-2009 16:41 ]
De enige reden is volgens mij dat Ziggo dan zeker weet dat de modems op een milieuvriendelijke manier vernietigd/gerecycled worden, en dat ze niet in de kliko/afvalzak/sloot belanden. Ik heb hier nog nooit iets gelezen van gebruikers die ze niet opstuurden. Ik vraag me zelfs af of ze dat ergens registreren. Sowieso is er in de voormalige @Home periode een tijdlang sprake geweest van koopmodems, dus de modem is eigendom van de gebruiker.kjiratsiekoedel schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:33:
Ander vraag: wat doet ziggo met teruggestuurde modems? En wat gebeurt er als je ze niet terugstuurt?
Omdat Utrecht ook niet bij de zes steden zit waar Ziggo een pilot doet. Je moet net als de rest van NL even wachten tot zij ook in snelheid omhoog gaan.kjiratsiekoedel schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:33:
[...]
Hier in Utrecht (3572) merk ik ook niets van een hogere snelheid. Ik wacht nog wel even af.
Zijn er trouwens mensen met een Arris en de snelheidsverhoging naar 120mbit of 30mbit? Of zijn alleen Ubee gebruikers in snelheid omhoog gegaan. Ben wel benieuwd hoe de twee verschillende modems met de nieuwe snelheden, en dan vooral de 120mbit omgaan. Trekt de Arris dat een beetje?
Verwijderd
ik heb er hier nog 3 liggen , van ziggo,grun93 schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:50:
[...]
De enige reden is volgens mij dat Ziggo dan zeker weet dat de modems op een milieuvriendelijke manier vernietigd/gerecycled worden, en dat ze niet in de kliko/afvalzak/sloot belanden. Ik heb hier nog nooit iets gelezen van gebruikers die ze niet opstuurden. Ik vraag me zelfs af of ze dat ergens registreren. Sowieso is er in de voormalige @Home periode een tijdlang sprake geweest van koopmodems, dus de modem is eigendom van de gebruiker.
Mwoah, het gaat me meer om die specifieke wijk, ik ken verschillende mensen uit andere wijken die al wel in snelheid omhoog zijn gegaan.kjiratsiekoedel schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:33:
[...]
Hier in Utrecht (3572) merk ik ook niets van een hogere snelheid. Ik wacht nog wel even af.
Onze oude Atlantis ligt hier nog, en ik ga dat ding niet opsturen zolang het naar een postbus moetgrun93 schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:50:
[...]
De enige reden is volgens mij dat Ziggo dan zeker weet dat de modems op een milieuvriendelijke manier vernietigd/gerecycled worden, en dat ze niet in de kliko/afvalzak/sloot belanden. Ik heb hier nog nooit iets gelezen van gebruikers die ze niet opstuurden. Ik vraag me zelfs af of ze dat ergens registreren. Sowieso is er in de voormalige @Home periode een tijdlang sprake geweest van koopmodems, dus de modem is eigendom van de gebruiker.
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Nee, in mijn inmiddels meer dan twee weken oude post ging het om gebruik maken van de aanbieding voor de interactieve tv-ontvanger voor 99 euro.vlijmen schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:25:
[...]
Ik heb hier persoonlijk ook geen ervaring mee, maar.....
Heb je het al aangekaart bij de helpdesk. Waarschijnlijk wil je opzeggen en meteen weer aanvragen omdat je een stap terug wilt en hier niet extra voor betalen? Of is het een andere reden?
Wellicht dat je ze dit duidelijk kunt maken, zeg dan niet meteen dat je het erg vind om offline te zijn voor een bepaalde periode. Breng het alsof je het puur doet om geld te besparen en het geen probleem vind daardoor even offline te zijn.
Ik ben van een bestaand Z2 abo naar een AiO Plus gegaan en dat ging zonder enige onderbreking.Frank76NL schreef op zondag 06 december 2009 @ 17:13:
Nee, in mijn inmiddels meer dan twee weken oude post ging het om gebruik maken van de aanbieding voor de interactieve tv-ontvanger voor 99 euro.
Ergens denk ik dat Ziggo het flauwekul vindt als je een bestaand abo opzegt en tegelijkertijd weer exact hetzelfde abo neemt. Kun je niet van Plus naar Extra en dan weer terug (of andersom)? Ik vermoed dat je dan geen enkele onderbreking hebt. Mogelijk kost het je een paar tientjes extra, maar je hebt uiteindelijk je recorder nog steeds ver onder de normale prijs van 459 euro.
Naar een gewoon adres had je het wel opgestuurd? Sorry, ik snap het verschil niet?-Trouble- schreef op zondag 06 december 2009 @ 17:11:
Onze oude Atlantis ligt hier nog, en ik ga dat ding niet opsturen zolang het naar een postbus moet
[ Voor 17% gewijzigd door grun93 op 06-12-2009 18:06 ]
Verwijderd
dat lijkt mij nogal wiedes
Omdat ie verzendkosten moet betalen, als het nou een antwoordnummer was...grun93 schreef op zondag 06 december 2009 @ 17:58:
[...]
Naar een gewoon adres had je het wel opgestuurd? Sorry, ik snap het verschil niet?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
toen ik het nieuwe modem kreeg, zat er een stikker bij met een retour adres voor de motorola. dus sticker over mijn adres adres sticker geplakt motorola netjes in zijn doosjes gedaan. en naar het lokale pakket ophaal punt gebracht-Trouble- schreef op zondag 06 december 2009 @ 17:11:
[...]
Onze oude Atlantis ligt hier nog, en ik ga dat ding niet opsturen zolang het naar een postbus moetHeb er overigens inderdaad nog niets over gehoord
1705 JK Heerhugowaard is sinds vrijdag ook over op de nieuwe snelheid.

Kan wel. Zelf aan de klantenservice gevraagd. Niemand die dat kan verbieden. Het probleem is alleen dat je wel zonder Internet komt te zitten en Ziggo administratief niet zo sterk is. Ook je telefoonnummer ben je waarschijnlijk kwijt. Voor het prijsverschil kun je wel even een dongle van KPN halen een maandje of weer even een paar maanden ADSL 2 aanvragen. Probeer het zou ik zeggen.Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:01:
ja kan natuurlijk niet voor een aanbieding , je abbo stopzetten, en meteen weer hetzelfde abbo aanvragen, zodat jij flink geld kan besparen
dat lijkt mij nogal wiedes
Blijft raar dat ik bij Stream Service wel 25 Mbit/s down haal toch !!twixx schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:11:
[...]
20 (=19.9) om 3 (=2.9); niets verhoogd dus nog.
Geduld nog even denk ik. Ik heb er hier in Utrecht Leidscherijn nog niets over gehoord.
En op eigen netwerk Ziggo niet ..... mompel mompel blijft raar

[ Voor 11% gewijzigd door hetnet op 06-12-2009 21:18 ]
Verwijderd
dat zou een mooie boel worden dan, als iedereen dat zou gaan doen, dan werd het een gigantische puinhoopsohus schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:03:
[...]
Kan wel. Zelf aan de klantenservice gevraagd. Niemand die dat kan verbieden. Het probleem is alleen dat je wel zonder Internet komt te zitten en Ziggo administratief niet zo sterk is. Ook je telefoonnummer ben je waarschijnlijk kwijt. Voor het prijsverschil kun je wel even een dongle van KPN halen een maandje of weer even een paar maanden ADSL 2 aanvragen. Probeer het zou ik zeggen.
Ziggo zit niet in Brussel.hetnet schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:16:
[...]
Blijft raar dat ik bij Stream Service wel 25 Mbit/s down haal toch !!
En op eigen netwerk Ziggo niet ..... mompel mompel blijft raar
[afbeelding]
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Hmmm, ik kende die Ziggo speedtest niet, maar die is volgens mij wel erg gaar. Volgens die test haal ik maar 10 Mbit down. Terwijl usenet en speedtest.net de werkelijke waarden laten zien:hetnet schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:55:
[...]
speedtest plaatje was als reactie op Mili![]()
http://speedtest.ziggo.nl/ 19.9 down en 2.9 up

GamiQ, de game notes app met game maps!
Dat klinkt intressant, vanavond zal ik even modem herstarten en testen. (8031) zwollesorted.bits schreef op maandag 07 december 2009 @ 06:57:
Hier in Zwolle volgens mij ook naar de 80MB, Heb het nog niet helemaal bevestigd gezien in een speedtest, maar aangezien mijn usenet account nu topt tegen de 60MB wat daar het max is voor mijn account, denk ik dat het ondertussen doorgevoerd is.
Ik zit zelf in 8043. Mocht je het willen weten. Kan je in het modem ook nog ergens zien wat de snelheid is ?Giem schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:04:
[...]
Dat klinkt intressant, vanavond zal ik even modem herstarten en testen. (8031) zwolle
Een verhoging gaat toch niet op modem type? Dacht dat het op locatie en abo vorm gaat... Het modem type bepaalt hooguit of je er gebruik van kunt maken of niet...sohus schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:22:
Ik zit in 5042 Tilburg nog op 20/3. Hebben Ubee gebruikers alleen een verhoging of ook Arris gebruikers?
Vals alarm in 8012 (Assendorp - Zwolle) in ieder geval.sorted.bits schreef op maandag 07 december 2009 @ 06:57:
Hier in Zwolle volgens mij ook naar de 80MB, Heb het nog niet helemaal bevestigd gezien in een speedtest, maar aangezien mijn usenet account nu topt tegen de 60MB wat daar het max is voor mijn account, denk ik dat het ondertussen doorgevoerd is.
Hoi!
Ik stuur mn oude modem niet op. Ben ik te lui voor. En ik moest ook lang wachten op het nieuwe modemgrun93 schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:50:
[...]
Nee, er zijn genoeg gebruikers die er geen last van hebben, dus het ligt niet alleen aan de Ubee. Wel vertelde de monteur dat de fimware van de Ubee nog wat bugs kende, waaronder (onder omstandigheden) die disconnects.Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:25:
[...]
Daar had ik gisteren ook last van.Beetje internetten ging (met ergernis) nog wel maar een potje MW2 op de 360 was gewoon niet te doen.
Ligt dat echt alleen aan de Ubee?Ding herstarten en het werkt nu weer prima.
Het Arris modem gaat maar tot 50mbit. Wil je hoger dan heb je de Ubee nodig.sohus schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:55:
[...]
Zijn er trouwens mensen met een Arris en de snelheidsverhoging naar 120mbit of 30mbit? Of zijn alleen Ubee gebruikers in snelheid omhoog gegaan. Ben wel benieuwd hoe de twee verschillende modems met de nieuwe snelheden, en dan vooral de 120mbit omgaan. Trekt de Arris dat een beetje?
Mijn Arris ging vrijdag iig tot 115,5 Mbit/s !rachez schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:54:
Het Arris modem gaat maar tot 50mbit. Wil je hoger dan heb je de Ubee nodig.
Het arris modem gaat naar mijn weten tot ruim 200mbit?rachez schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:54:
[...]
Nee, er zijn genoeg gebruikers die er geen last van hebben, dus het ligt niet alleen aan de Ubee. Wel vertelde de monteur dat de fimware van de Ubee nog wat bugs kende, waaronder (onder omstandigheden) die disconnects.
[...]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
In 5032 sinds afgelopen donderdag 30/4 met een UBEE modem.sohus schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:22:
Ik zit in 5042 Tilburg nog op 20/3. Hebben Ubee gebruikers alleen een verhoging of ook Arris gebruikers?

[ Voor 4% gewijzigd door Hann1BaL op 07-12-2009 11:29 ]
Hier had uw reclame kunnen staan.
Bij mij is de snelheidsverhoging ook nog niet doorgevoerd.Hann1BaL schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:27:
Ik lees dat iedereen overal al beschikt over een snellere verbinding, of zijn er meer mensen die wel een belofte binnen hebben, maar nog geen upgrade hebben gehad?
[afbeelding]
Opzich wel eens grappig om te proberen, ik heb nu een Arris modem en trek 116Mbit, heb de Ubee modem ook nog thuis liggen , ga ze denk ik gewoon eens omwisselen om te kijken of het verschil maakt.rachez schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:54:
[...]
Zal alleen wel de modems opnieuw moeten activeren denk ik met wisselen of niet?
Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers
Ja inderdaad, want dat heb ik dit weekend ook gedaan. Gewoon je allernieuwste activatie code gebruiken. Als je dan je Arris weer terug hangt, kun je die weer met diezelfde code activeren, dat werkt prima.MrOizo2005 schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:38:
Zal alleen wel de modems opnieuw moeten activeren denk ik met wisselen of niet?
Overigens nog steeds een hele slechte verbinding in 5045. Vrijdag avond 115 Mbit/s , de rest van het weekend 1,5 tot 9,5 Mbit/s. En vandaag is het ook nog niks beter.
[ Voor 17% gewijzigd door MrDirect op 07-12-2009 11:44 ]
Dit topic is gesloten.
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.