Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:50
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:53:
Ik heb een Linksys wrt610n router. Het Arris modem is op de WAN poort aangeloten v/d router.

Mijn vraag is, kan deze router wel meer dan 100Mb/s aan op de WAN poort?
Het antwoord daarop had je heel eenvoudig zelf kunnen vinden natuurlijk ;)

Volgens die pagina heeft hij een 100Mbps WAN-poort.

[ Voor 5% gewijzigd door Sypher op 03-12-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
SgtStrider schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:30:
Nice. De hele Ubee modem is er nu uit geknald. Lampjes doen het nog wel, maar geen verbinding meer. Gebeld met 0900-1884, echter zeggen ze niets te kunnen doen aan het probleem, want het is een "bekend probleem" met de Ubee modem, en ze zijn er van op de hoogte. Ze wachten op een firmware update oid. Ik heb gevraagd of het mogelijk is een nieuwe modem (Arris) te brengen om deze te vervangen, maar ik kreeg het bericht dat dat niet mogelijk was en dat ik maar moest wachten. Dus waar betaal ik nu 64,95 voor? Right.
Ze roepen al sinds de uitrol van docsis 3.0 dat er een nieuwe firmware uitkomt voor de Ubee: VanRoyal in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 6". We zijn nu 3 maanden verder en ze zitten nog steeds te wachten...

Gelukkig heb ik de monteur wel zo ver gekregen dat ik een Arris kreeg, maar dat koste me wel héél veel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:30
Sypher schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:56:
[...]

En ik wordt voor gek uitgemaakt als ik dat "misleidende" informatie vind.

Een draytek 2200e heeft ook een 100mbit wan poort maar wan<-> lan trekt max 12 mbit. Die 100mbit zegt dus helemaal niks.

Nou ja, meestal zegt het dat er maximaal 50 mbit overheen kan, maar ook vaal maar 10. Even goed opzoeken dus. Ik kan je verder niet helpen alleen maar waarschuwen dat een 100mbit wan poort niet hetzelfde is als 100mbit wan naar lan (en dat is toch waar je in gedesinteresseerd bent).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja aangezien het dus 2 verschillende dingen zijn vroeg ik me dus af of WAN-LAN meer aankan dan 100Mbps. Wat mij dus nog steeds niet duidelijk is. Op sommige spec. staat 100Mb/s WAN en weer bij andere sites staat 1Gbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irritinus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:52
Gisteren Ubee-modem binnengekregen ivm overstap van losse diensten naar AiE Plus. Snelheid was per 1 december een nette 20Mbit/s, ik had gelukkig al wat opgevangen via GoT over het brakke Ubee modem, maar toch maar ff geprobeerd aan te sluiten.

Resultaat: 3 uur proberen testen, herstarten en wachten. Eerste ledje knippert, gaat stabiel branden, 2e ledje knippert, gaat stabiel branden, derde ledje knippert, gaat stabiel branden, 4 de ledje knippert en hij begint weer opnieuw. (gaat zo'n 10 min a kwartier overheen.)

Maar gelukkig kon ik onder het wachten via mijn werkende Vodafone verbinding wel op internet en op GoT de medefrustraties lezen. >:)

Toch maar weer de Motorola SB51** aangesloten en binnen 1 minuut internet en 2 minuten telefonie...
Ik zal maar even een mailtje naar de Helpdesk sturen voor een Arris modem of zal ik nog een tijd wachten tot er een nieuwe firmware is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

VanRoyal schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:07:
[...]

Gelukkig heb ik de monteur wel zo ver gekregen dat ik een Arris kreeg, maar dat koste me wel héél veel moeite.
Vermoeiend. Ik heb sterk het vermoeden dat deze modems nooit bij Ziggo in duurtest zijn geweest. Of althans, niet in deze omstandigheden. Hoe kan het anders dat mijn hele kennissenkring aangesloten bij Ziggo inmiddels voorzien zijn van een Arris? Volgens mij ben je gewoon genaaid als je een Ubee in huis krijgt, en ben je min of meer verplicht alles in het werk te stellen om die modem om te laten ruilen voor een Arris. Dat fake verhaal van firmware updates en we zijn ermee bezig heb ik inderdaad al eerder gezien. 3 maanden is te lang. Wellicht moet iemand contact opnemen met Ubee? Grappige feit is dat deze modem helemaal niet voorkomt op de site van Ubee? (zie http://www.ubeeinteractive.com/index.php/productsae)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24
Ik heb een Linksys wrt610n router. Het Arris modem is op de WAN poort aangeloten v/d router.

Mijn vraag is, kan deze router wel meer dan 100Mb/s aan op de WAN poort? Ik haal nu zo rond de 92Mb/s terwijl ik velen hier in Maastricht zie die al rond de 120Mb/s zitten.

Ik heb alles gigabit aangesloten, m'n pc ondersteunt dit ook.
Controleer ook of de kabels voldoen aan de eisen voor 1Gbit, dus cat5e of cat6.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kevinp schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:16:
[...]
Een draytek 2200e heeft ook een 100mbit wan poort maar wan<-> lan trekt max 12 mbit. Die 100mbit zegt dus helemaal niks.
Niet dat het er veel toe doet, maar de Draytek Vigor 2200E heeft een doorvoersnelheid op de WAN-poort van ca. 6Mbps. De Vigor 2200E+ heeft een doorvoersnelheid van ca. 11Mbps (afgerond 12Mbps).

Het gaat er bij routers inderdaad om wat de daadwerkelijke doorvoersnelheid op de WAN-poort is. Deze wordt hoofdzakelijk bepaald door de gebruikte chipset voor de WAN-poort in de router. De overzichten van SmallNetBuilder zijn goed om hierover informatie te verkrijgen. Routers van het merk Draytek onderwerpt de eigenaar van deze site bijna niet aan een test, omdat deze in zijn land niet heel erg populair zijn en dus minder verkrijgbaar zijn. Maar hopelijk komt de Vigor 2130(n) toch gauw aanbod op SmallNetBuilder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 22:19
twixx schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:46:
[...]

Hoezo te kort? Kun je er geen AOP op schroeven? Of met een noodoplossing de kabel verlengen?

Je betaald pas vanaf de datum dat je je abonnement geactiveerd hebt.
Neen, een AOP kan er niet op, de kabel is te kort om de koperen kern in die ronde metalen schijf te krijgen. Ik heb echt maar enkele cm (ik denk hoogstens 2cm groene kabel, verder is de koperen mantel ook niet echt meer aanwezig op het reeds gestripte stuk, dus zou liever zelfs opnieuw de kabel strippen waardoor ik helemaal niets meer zou overhouden). Eventueel zou ik idd een stukje kabel er tussen kunnen zetten, totdat ze langs zijn geweest.

Over de ingangsdatum van mijn abonnement:
De eerste keer dat ik een abonnement wilde aanvragen werd mij idd verteld dat deze pas in ging bij activatie. Deze aanvraag is echter nooit in hun systeem terecht gekomen (erg vreemd omdat het notabene iemand was die mij opbelde nadat ik mijn nummer op de site had ingevuld). Ik heb toen de helpdesk gebeld (voor een statusupdate) en toen bleek dat er geen bestelling van mij in het systeem stond een nieuwe bestelling gedaan.De medewerkster die ik toen aan de telefoon had, vertelde mij dat mijn abonnement de 25e in zou gaan (dus niet pas bij activatie) en dat ik dan ook zeker mijn hardware binnen had (niet dus). Toen ik daar de 27e over belde is mijn claim dat ik nu al twee dagen voor "niets" betaalde ook niet tegen gesproken. De medewerkster die ik toen aan de telefoon had vertelde me alleen dat hiervoor een coulance regeling was. Dus ik weet nu ook niet meer hoe het precies zit. En ik heb ook geen zin om weer op te gaan bellen tegen 10ct per minuut + de kosten van mijn mobiele telefoon.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:49

Mijn vraag is, kan deze router wel meer dan 100Mb/s aan op de WAN poort? Ik haal nu zo rond de 92Mb/s terwijl ik velen hier in Maastricht zie die al rond de 120Mb/s zitten.

Ik heb alles gigabit aangesloten, m'n pc ondersteunt dit ook.
Jouw router kan 136Mb/s aan van WAN naar LAN.
Ik neem aan dat je wired zit te proberen en niet wireless ?
Sypher schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:56:
[...]

Lijkt me sterk, volgens mij is het gewoon 1Gb/s !

[ Voor 3% gewijzigd door loyske op 03-12-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26
loyske schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:53:

Lijkt me sterk, volgens mij is het gewoon 1Gb/s !
Dat zou je wel verwachten, maar je kunt het alleen uit de handleiding halen en dan nog staat het er dubbelzinnig:
Internet (Green/Blue) The Internet LED lights up when there is a connection made through the Internet port. A flashing LED indicates network activity over the Internet port. The LED lights up Green when it is connected to 10/100 port and Blue when it is connected to a gigabit port.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:19:
Weet iemand het precieze typenummer van de Ubee? Ik ga er vanuit dat ik deze in de toekomst ook krijg ter vervanging van mijn huidige Motorola modem.

Ik ben namelijk benieuwd of deze ook verticaal aan de wand gemonteerd kan worden. Dus met de aansluitingen aan de linker of rechterkant.

Heb ook een vraag over Samsung SD decoders. Laten deze een tijdbalk zien tijdens het zappen? De Humax decoder laat d.m.v. die balk precies zien hoe laat een programma is begonnen, hoe laat deze eindigt en hoelang het programma al bezig is, wat erg handig is.

Wil voor boven een extra decoder kopen, maar vind het design van de Samsung mooier. Als de Samsung deze feature niet heeft dan wordt het toch een extra Humax. :)
Ubee EVM 3200, die kun je idd verticaal ophangen.
.oisyn schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:44:
Is hier al iemand in regio Utrecht met AiE plus over op 30 mbit?
Nee, volgens de tech support wordt dat medio 2010. Daarom heb ik mijn oude Motorola weer in gebruik genomen want die Ubee werkt voor geen meter bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:51
In het begin erg veel uitval gehad met de Ubee modem, maar laatste maand nergens last meer va nen snelheden zijn optimaal 30/4 hebben ze al firmware upgrades gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:59:
[...]

als je goed leest: als ik het mac adres kloon van mijn linksys router naar een laptop en dan direct in het modem ga dan werkt het wel. dus ziggo heeft mac van mijn linksys router ergens hard ingesteld.

net de airport nog complete reset gedaan en ook motorola modem maar zelfde probleem.

dus de situatie:
motorola > linksys = ok (werkt al 4 jaar zo, sinds casema)
motorola > macbook = 169 adres
motorola > windows laptop = 169 adres
motorola > airport extreme = 169 adres
motorola zonder coax > airport = 192 adres (dit doet motorola standaard als er storing is)
motorola > windows laptop met cloned mac van linksys = ok

kan ten alle tijden de airport bereik en configuren.

conclusie, ziggo heeft in systeem mijn linksys mac hard ingeklopt als enige apparaat wat het net op mag.
denk dat in casema tijdperk de mac al vast is gezet en nogsteeds zo staat.
straks maar bellen of ze alles vrij kunnen geven.
Echter ik kloon niets, als ik mijn pc aan mijn arris hang, doet ie het gewoon, als ik mijn asus router eraan hangt, werkt alles, hang ik mijn D-link router eraan, werkt ook alles in mijn netwerk.
Ik ken de motorola niet, maar weet dat het bij de docsys3 modems niet zo werkt en aangezien Ziggo niet lastig doet over routers en meerdere pc's zou ik het raar vinden als ze wel iets met mac adressen zouden doen.
SgtStrider schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:24:
[...]

Vermoeiend. Ik heb sterk het vermoeden dat deze modems nooit bij Ziggo in duurtest zijn geweest. Of althans, niet in deze omstandigheden. Hoe kan het anders dat mijn hele kennissenkring aangesloten bij Ziggo inmiddels voorzien zijn van een Arris? Volgens mij ben je gewoon genaaid als je een Ubee in huis krijgt, en ben je min of meer verplicht alles in het werk te stellen om die modem om te laten ruilen voor een Arris. Dat fake verhaal van firmware updates en we zijn ermee bezig heb ik inderdaad al eerder gezien. 3 maanden is te lang. Wellicht moet iemand contact opnemen met Ubee? Grappige feit is dat deze modem helemaal niet voorkomt op de site van Ubee? (zie http://www.ubeeinteractive.com/index.php/productsae)
Komt ie wel http://www.ubeeinteractiv...overview/docsis_3.0_emta/
Echter alleen als je US kiest ipv Europe.

[ Voor 25% gewijzigd door MeNTaL_TO op 03-12-2009 12:53 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

The_Fes schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:42:
Betaal ik straks dus al twee weken voor iets wat ik niet kan gebruiken!!
Betaal je nu al? Want bij mij was mijn aansluiting uiteindelijk ook 3 weken te laat, maar ik hoefde pas te betalen vanaf het moment dat m'n telefoon werkte. En m'n telefoon werkte pas een week nadat ik internet had (ivm nummerportering enzo), dus feitelijk heb ik nog een week gratis internet gehad ook.
LB Back schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:41:
Nee, volgens de tech support wordt dat medio 2010. Daarom heb ik mijn oude Motorola weer in gebruik genomen want die Ubee werkt voor geen meter bij mij.
Lekker suf, waarom sturen ze me nu dan een Ubee met een brief erbij dat ik nu al van de nieuwe snelheid gebruik kan maken :?

.edit: haha, loop ik net naar beneden naar m'n baas om iets te melden, krijgt hij net op dat moment een pakketje van, jawel, Ziggo, een nieuw Ubee modem en een brief dat hij meteen gebruik kan maken van de nieuwe snelheid. En dat terwijl ze een paar weken terug dus al een nieuw modem hadden opgestuurd 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2009 13:09 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:47:
[...]

Echter ik kloon niets, als ik mijn pc aan mijn arris hang, doet ie het gewoon, als ik mijn asus router eraan hangt, werkt alles, hang ik mijn D-link router eraan, werkt ook alles in mijn netwerk.
Ik ken de motorola niet, maar weet dat het bij de docsys3 modems niet zo werkt en aangezien Ziggo niet lastig doet over routers en meerdere pc's zou ik het raar vinden als ze wel iets met mac adressen zouden doen.
motorola is nog docis 2 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar docsis 2 kan toch gewoon 50 mbit halen?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er bij mijn bestellingen een leverdatum staat van 5 december...voor een alles in 1 pakket met Cisco ontvanger ...... hoe betrouwbaar is dit ? Ik lees hier wat verschillende verhalen.. en ben benieuwd of ik hieraan waarde kan hechten..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irritinus
  • Laatst online: 15-09 20:52
.oisyn schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:33:
Maar docsis 2 kan toch gewoon 50 mbit halen?
Volgens wikipedia:
Wikipedia: DOCSIS
DOCSIS 2.0: 42.88 (38) Mbit/s en EURODOCSIS: 55.62 (50) Mbit/s

Werkt de Ubee modem bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik had 'm een keer geprobeerd maar had toen steeds gezeik dat de verbinding er af en toe uit lag, en heb toen m'n Motorola maar weer aangesloten, maar die had uiteindelijk hetzelfde probleem. Die problemen waren op zondagavond rond een uur of 1 's nachts, dus wellicht waren ze met de centrale bezig oid. M'n snelheid was iig nog niet verhoogd, maar verder heb ik er nog niets mee gedaan. Vanavond weer eens proberen :).

Maar het punt is meer, ik heb AiE plus, en als de Motorola ook gewoon die 30 mbit kan halen (het is immers eurodocsis 2) dan zie ik echt totaal geen reden om de Ubee in gebruik te nemen, gezien de vele mensen in deze topic die daar gezeik mee hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFl0ppY schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:32:
[...]

Controleer ook of de kabels voldoen aan de eisen voor 1Gbit, dus cat5e of cat6.
Heb ik met Cat6. Via het netwerk gaat het met gigabit snelheden.

Maar ik las dus uit een bovenstaande reactie dat hij 136Mb/s van WAN naar LAN kan doorgeven.
Dan zou daar het probleem niet liggen.

Dat wil dus zoiezo zeggen dat de WAN poort gigabit is anders kan WAN naar LAN ook geen 136Mb/s zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 18:26
MeNTaL_TO schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:47:

In het verleden was dit bij o.a. @home niet mogelijk. Ik weet niet of alle netwerksegmenten al omgezet zijn, maar ik kan me voorstellen dat dat speelt. Het modem lijkt bij hem trouwens een lokaal IP uit te delen bij storing, geeft het modem zonder storing ook een lokaal adres?
Als het zonder storing ook lokaal uitdeelt lijkt het in het modem te zitten anders lijkt het op het netwerk van Ziggo.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:55:
[...]

In het verleden was dit bij o.a. @home niet mogelijk. Ik weet niet of alle netwerksegmenten al omgezet zijn, maar ik kan me voorstellen dat dat speelt. Het modem lijkt bij hem trouwens een lokaal IP uit te delen bij storing, geeft het modem zonder storing ook een lokaal adres?
Als het zonder storing ook lokaal uitdeelt lijkt het in het modem te zitten anders lijkt het op het netwerk van Ziggo.
zonder storing, modem online krijg is 169 reeks ipadres. als ik de coax van modem haal en storing simuleer krijg ik een 192 adres van het modem.
ik denk nog steeds dat ik in een stukje casema netwerk zit waar mac adres gebonden is.
anders had het gelijk gewerkt na ompluggen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nou ik ben nog niet veel verder gekomen met de Ziggo helpdesk. Het Ubee ding is gereset (volgens mij geen nieuwe firmware).

Status, de verbinding blijft wegvallen. M'n Timecapsule (als router) krijgt dan een 169 adres.

Afbeeldingslocatie: http://nitrogen.silverpoint.nl/mrtg/ziggoping-day3.png

Bij de volgende storing moet ik de kleur van alle lampjes opschrijven en dan terug bellen :|

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twixx schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:32:
Nou ik ben nog niet veel verder gekomen met de Ziggo helpdesk. Het Ubee ding is gereset (volgens mij geen nieuwe firmware).

Status, de verbinding blijft wegvallen. M'n Timecapsule (als router) krijgt dan een 169 adres.

[afbeelding]

Bij de volgende storing moet ik de kleur van alle lampjes opschrijven en dan terug bellen :|
hmms jij hebt nog terminste verbinding. ik krijg ten aller tijde een 169 adres op mijn airport extreme.
heb nog geen zuchtje internet er door heen weten te persen sinds gisteren middag. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:49
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:26:
[...]

Heb ik met Cat6. Via het netwerk gaat het met gigabit snelheden.

Maar ik las dus uit een bovenstaande reactie dat hij 136Mb/s van WAN naar LAN kan doorgeven.
Dan zou daar het probleem niet liggen.

Dat wil dus zoiezo zeggen dat de WAN poort gigabit is anders kan WAN naar LAN ook geen 136Mb/s zijn toch?
Die poort moet 1Gb/s zijn ja, tenzij er van de wrt610n meerdere versie's zijn en de oude versie maar 100Mb/s poort heeft. Maar dat lijkt me echt sterk.

Hier een test van deze router: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

@ XennOX:

Zijn er uberhaupt mensen die het werkend hebben met een Airport? Ik moest laatst een installatie doen bij een klant, die had een oudere Airport Extreme, zo'n bol ding. Ging ook voor geen meter, ook een 169 adres op de WAN poort. Omdat (klant)routers installeren niet bij mn takenpakket hoort heb ik er niet meer dan 10 minuten aan besteed, dus ik kan je helaas ook geen oplossing bieden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:34:
[...]

hmms jij hebt nog terminste verbinding. ik krijg ten aller tijde een 169 adres op mijn airport extreme.
heb nog geen zuchtje internet er door heen weten te persen sinds gisteren middag. |:(
Maar ik wordt wel met een kluitje het riet in gestuurd. Aan m'n Airport instellingen kan toch niets mis zijn?
Afbeeldingslocatie: http://leicher.nl/got/airport.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twixx schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:56:
[...]

Maar ik wordt wel met een kluitje het riet in gestuurd. Aan m'n Airport instellingen kan toch niets mis zijn?
[afbeelding]
ik wou dat ik die instellingen eens kreeg van ziggo op mijn airport. :) ziet er prima uit.
ik heb dezelfde settings maar krijg geen ip. straks weer ziggo bellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:09

allure

Titaan fase 2/3

Heb je al een geprobeerd alles van de stroom te halen vervolgens eerst je modem aan en wachten tot de modem compleet online is, en daarna de router aan te zetten?
Dit moet wel lukken, anders word het inderdaad de klantenservice bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Ik heb ook een ubee modem gekregen, en dat heeft geen problemen opgeleverd tot nu toe. Stabiel internet, maar wel maar op 12 mbit (router) hopelijk blijft dit straks ook stabiel op 50 mbit. Ik zal iig meteen mailen wanneer het niet zo is. Ook met een link hier naartoe. Maar zolang het werkt werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Kevinp schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:34:
Ik heb ook een ubee modem gekregen, en dat heeft geen problemen opgeleverd tot nu toe. Stabiel internet, maar wel maar op 12 mbit (router) hopelijk blijft dit straks ook stabiel op 50 mbit. Ik zal iig meteen mailen wanneer het niet zo is. Ook met een link hier naartoe. Maar zolang het werkt werkt het.
Hoe lang is het al stabiel? En meet je het ook of is het stabiel op de momenten dat je er gebruik van maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Laatst online: 16-09 01:15

xdc

hier sinds dinsdag ook een ubee modem binnen gekregen , heb een alles in een plus abo

draait sinds woensdag stabiel , binnen 5 minuten was hij werkend
postcode 3543HH, 2000kb/sec download , stabiel (ben al 24 uur max speed aan t leechen)

ik snap alleen niet waarom ik aan een nieuwe modem moet van ziggo
die oude motorola deed het prima/zelfde.

ik merk dus geen verschil

[ Voor 5% gewijzigd door xdc op 03-12-2009 16:48 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
xdc schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:48:
hier sinds dinsdag ook een ubee modem binnen gekregen , heb een alles in een plus abo

draait sinds woensdag stabiel , binnen 5 minuten was hij werkend
postcode 3543HH, 2000kb/sec download , stabiel (ben al 24 uur max speed aan t leechen)

ik snap alleen niet waarom ik aan een nieuwe modem moet van ziggo
die oude motorola deed het prima/zelfde.

ik merk dus geen verschil
Die motorola wil niet harder dan 20 of 30mbit ;)

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
twixx schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:41:
[...]

Hoe lang is het al stabiel? En meet je het ook of is het stabiel op de momenten dat je er gebruik van maakt?
98 uur 14 min

dat is de uptime van de router. Deze reboot ik altijd als eerste als de verbinding weg valt, dus iig al een aantal dagen is alles goed.

Nee ik meet niet of hij up is als ik er niet ben. Ik ben altijd wel ergens mee op internet of downloaden van videos etc etc. het is dan altijd up. Dus nog geen problemen gehad van ca 18:00 uur t/m 23:00 uur de afgelopen 4 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaluee
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02-2024
Nou lijkt toch goed te komen... Vandaag is TNT geweest met het pakket alleen was ik niet thuis.

Hopelijk morgen wel. Welke router zouden jullie adviseren. Lees een hoop verschillende ervaringen.
Ik heb een ps3, Imac en laptop (apple) wat via wireless verbonden moet worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:29
Ik wil overstappen van Wanadoo naar Ziggo. Nu zie ik dat die interactieve ontvanger tijdelijk niet beschikbaar is. Komt dat vaker voor en weet iemand toevallig hoelang zoiets duurt voordat ze weer beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels
  • Laatst online: 15-09 14:31
Iemand die weet of er een storing is bij ziggo?

internet is namelijk heel erg traag, ben 10 min bezig om op deze pagina te komen.

nu zat ik bij status van mijn verbinding te kijken en toen zag ik dat ipv4 wel internet heeft, maar ipv6 staat op lokaal.

Is dit normaal?

heb windows vista

dat was het dan weer voor deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twixx schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:56:
[...]

[afbeelding]
ik heb net ziggo gebeld en om een mac adres reset gevraagd. nu doet mijn aitport het perfect.
stak kabel erin en kreeg gelijkj de juiste settings. ik ben nu online met airport extreme. miscchien ook een reset aan vragen. gaat wel via 2e lijns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
corniels schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:49:
Iemand die weet of er een storing is bij ziggo?

internet is namelijk heel erg traag, ben 10 min bezig om op deze pagina te komen.

nu zat ik bij status van mijn verbinding te kijken en toen zag ik dat ipv4 wel internet heeft, maar ipv6 staat op lokaal.

Is dit normaal?

heb windows vista
Jep, Ziggo heeft gewoon een IPv4 netwerk. Je zou in een command prompt eens 'tracert tweakers.net' kunnen uitvoeren om te kijken waar het zo langzaam gaat (ervan uitgaand dat je Windows hebt).

[ Voor 3% gewijzigd door Mafkees op 03-12-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Enig idee of het vasthouden van de mac een foutje was of dat nog oude instellingen zijn?

[ Voor 94% gewijzigd door MeNTaL_TO op 03-12-2009 18:15 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:50:
[...]

ik heb net ziggo gebeld en om een mac adres reset gevraagd. nu doet mijn aitport het perfect.
stak kabel erin en kreeg gelijkj de juiste settings. ik ben nu online met airport extreme. miscchien ook een reset aan vragen. gaat wel via 2e lijns
Er gaat een monteur langs komen; ben benieuwd of hij/zij wat kan uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Net naar de helpdesk gebeld van Ziggo, omdat ik benieuwd was wanneer de storing opgelost zou worden. Staat dat er op alle diensten storing is in mijn regio (5431), maar ik heb alleen last van de trage internet.

Ik hoor dus 50mbit te krijgen en maar 30 en soms zelfs lager. Ik kan niet eens fatsoenlijk een youtube filmje kijken op HD, wat eerst echt bijna zonder buffer ging. Ergste is dat ik om de zoveel tijd niet kan browsen terwijl het internet wel doet, dus maar openDNS geprobeerd. Dat hielp wel, maar niet om me normale verbindingen te krijgen helaas.

Medewerker zegt dat er landelijk een storing is bij de Arris modems en er volgende week "pas" een firmware update er voor komt. Komt dit bekent voor of is dit onzin wat de medewerker zegt? En ik maar denken dat het door me router komt en zelfs de 1.30 firmware op me Dlink dir 655 geflashed. Hopen dat die firmware niet brak is, want ik kan niet me firmware downgraden.

Ook gaan we volgens de medewerkers alle AI1E medio 2010 direct naar 120mbit ipv 80 in het najaar zoals er werd geblaat op de radio.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Kaluee schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:47:
Nou lijkt toch goed te komen... Vandaag is TNT geweest met het pakket alleen was ik niet thuis.

Hopelijk morgen wel. Welke router zouden jullie adviseren. Lees een hoop verschillende ervaringen.
Netgear WNDR3700 :9

Geweldige prestaties en super stabiel.

Ik gebruik hem zelf icm Ziggo Alles-In-1-Extra (Nu 50/5 Mbit, straks hopelijk 120/10 Mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:12:
Enig idee of het vasthouden van de mac een foutje was of dat nog oude instellingen zijn?
oude instellingen, wat ik al dacht. ben al 7 jaar groot donateur van casema/ziggo.
nu is het vrij gegevens en kon gewoon laptops direct aan modem hangen en airport deed het gelijk met de instellingen die ik al had gemaakt. :)
als ik nu wireless backup make via time machine haal ik wireless 24 mb/s. meer dan genoeg mocht het ooit 120/10 worden:) dat is max 15 mb/s dus ben nu voorbereid op de toekomst.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaluee schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:47:

Draadloos maakt het eigenlijk niet zoveel uit welke router je neemt. Maar bedraad is de nieuwste Draytek Vigor 2130(n) op het moment de beste router met een doorvoersnelheid op de WAN-poort van 800Mbps. Tel hierbij op de semi-professionele kwaliteit en stabiliteit, en deze router laat de "concurrerende" consumentenrouters ver achter zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 22:14

_Arthur

blub

Tr1gg3R schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:27:
Netgear WNDR3700 :9

Geweldige prestaties en super stabiel.

Ik gebruik hem zelf icm Ziggo Alles-In-1-Extra (Nu 50/5 Mbit, straks hopelijk 120/10 Mbit)
Hier is de WNDR3700 al 2 maal geheel vast gelopen. Alleen een factory reset wil hem weer tot leven brengen. Als het nog een keer gebeurt gaat het ding terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 22:48
Whohee. Spontaan 30mbit downstream sinds vandaag. :) (postcode 5035 tilburg, met Ubee modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

An1mA schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:21:
Medewerker zegt dat er landelijk een storing is bij de Arris modems en er volgende week "pas" een firmware update er voor komt. Komt dit bekent voor of is dit onzin wat de medewerker zegt? En ik maar denken dat het door me router komt en zelfs de 1.30 firmware op me Dlink dir 655 geflashed. Hopen dat die firmware niet brak is, want ik kan niet me firmware downgraden.
Wat medewerkers zeggen zou ik niet al te serieus nemen. Die blaten af en toe maar wat. Daar heb ik al ruime ervaring mee.

Laatste ervaring: verleden week donderdag in Rijswijk, modem had een constant knipperend telefoonlampje (Arris), volgens de medewerker was er niets aan de hand. Er kon op zijn snelst een monteur op maandag na het weekend komen (daar is niks mis mee, dat is snel).

Goed, dan moet je weer vrij nemen, en wat blijkt als de monteur komt? Dat er een storing was in de wijk, hij moest nog naar meer adressen in de buurt...

Enzovoort, enzovoort... (deze vond ik ook leuk; mijn router zou spontaan een firmware-update hebben geladen...)

Dus!

Niet al te serieus nemen die 'medewerkers'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaluee
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02-2024
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:51:
[...]
Draadloos maakt het eigenlijk niet zoveel uit welke router je neemt. Maar bedraad is de nieuwste Draytek Vigor 2130(n) op het moment de beste router met een doorvoersnelheid op de WAN-poort van 800Mbps. Tel hierbij op de semi-professionele kwaliteit en stabiliteit, en deze router laat de "concurrerende" consumentenrouters ver achter zich.
Moet toch wel draadloos zijn. Ik kwam dit tegen: http://www.routershop.nl/...-gigabit-router-2-vpn.htm

Dit geeft toch ook een draadloos signaal of kan ik dan beter voor de eerder genoemde Netgear WNDR3700 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 17:28
Kaluee schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:48:
[...]

Moet toch wel draadloos zijn. Ik kwam dit tegen: http://www.routershop.nl/...-gigabit-router-2-vpn.htm

Dit geeft toch ook een draadloos signaal of kan ik dan beter voor de eerder genoemde Netgear WNDR3700 gaan?
Deze router is ook in de pricewatch
pricewatch: DrayTek Vigor 2130n

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:09

allure

Titaan fase 2/3

Ik heb nu 1 dag de Draytek vigor 2130n staan.
Draadloos doet deze 300Mbps, en de 50/5 op z`n sloffen...
En met een beetje netwerkkennis is hij heel makkelijk te configureren.

[ Voor 25% gewijzigd door allure op 03-12-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 17:12
Cloggs schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:52:
Is de snelheid van Internet Z2 weer omhoog gegaan?

[afbeelding]
Te vroeg gejuicht, inmiddels weer terug bij af of Ziggo knijpt usenet in de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik heb Ziggo Z3 dus 5 Mbit opload.

Dat is ongeveer 625 Kbyte upload. Ik haal echter maar 335, hoe kan dit? Er zitten wel pieken tussen, maar als ik een groot bestand upload stabiliseert zich dit rond de 335 kb.

Mijn PC is snel genoeg, mijn ethernetpoort ook, een standaard Linksys 100Mbit router ertussen.
Waar kan dit aan liggen?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar upload je naartoe?

Ik merkte met 20/3 al dat als ik naar een FTP van een kennis uploadde .. dat ik de volle uploadsnelheid pas kon halen als ik 2 of 3 threads simultaan gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 22:19
Oke, ik heb dus een extra stukje aan de groene kabel gezet en heb nu internet.. hoezee!
Zoals ik al eerder gemeld heb, heb ik dus AiE. Ik heb eerst internet aangesloten en wilde daarna tv gaan doen. Volgens die handleiding moet ik de modem nu aan de breedbandversterker aansluiten ipv door middel van de signaal splitser. Waarom is dit? Het werkt prima zo immers?

Verder lijkt de activatielink die ik heb gehad voor mijnziggo niet te werken, hierdoor kan ik dus mijn smartcard niet activeren. Ik kan echter al wel inloggen op mijn account, maar daar staat nergens iets over het activeren van de smartcard..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

An1mA schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:21:
Net naar de helpdesk gebeld van Ziggo, omdat ik benieuwd was wanneer de storing opgelost zou worden. Staat dat er op alle diensten storing is in mijn regio (5431), maar ik heb alleen last van de trage internet.

Ik hoor dus 50mbit te krijgen en maar 30 en soms zelfs lager. Ik kan niet eens fatsoenlijk een youtube filmje kijken op HD, wat eerst echt bijna zonder buffer ging. Ergste is dat ik om de zoveel tijd niet kan browsen terwijl het internet wel doet, dus maar openDNS geprobeerd. Dat hielp wel, maar niet om me normale verbindingen te krijgen helaas.

Ook gaan we volgens de medewerkers alle AI1E medio 2010 direct naar 120mbit ipv 80 in het najaar zoals er werd geblaat op de radio.
Arris hier met dezelfde router, geen probs hier, dus of regionaal of klinkklare bullshit zoals ik inmiddels van Ziggo gewend ben, moet je volgende keer eens vragen of ze schriftelijk willen bevestigen dat er een firmwareupdate komt. Ik heb steeds meer het gevoel dat deze onzin van hogeraf komt, ik had nog de hoop dat het gewoon onkunde van de 1st line was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik zou die Draytek kiezen, topspul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 19:25
Ik heb hier tot mijn verbazing met Alles in 1 extra een verbinding van 100Mb+ down en 10Mb up.
Gister een nieuw router aangesloten omdat de oude de 50/5 niet aankon. Bij het testen kwam ik er achter dat t ondertussen al weer veel sneller gaat. De 100 down zal waarschijnlijk nog sneller zijn maar die is begrenst op mn 100Mb ethernet (wordt aan gewerkt ;) ).

Ik dacht dat Ziggo in 2010 pas ging upgraden en dan naar 80/10?
Hebben meer mensen dit of staat er bij ziggo nu per ongeluk iets verkeerd ofzo? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

-Niels- schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:09:
Ik heb hier tot mijn verbazing met Alles in 1 extra een verbinding van 100Mb+ down en 10Mb up.
Gister een nieuw router aangesloten omdat de oude de 50/5 niet aankon. Bij het testen kwam ik er achter dat t ondertussen al weer veel sneller gaat. De 100 down zal waarschijnlijk nog sneller zijn maar die is begrenst op mn 100Mb ethernet (wordt aan gewerkt ;) ).

Ik dacht dat Ziggo in 2010 pas ging upgraden en dan naar 80/10?
Hebben meer mensen dit of staat er bij ziggo nu per ongeluk iets verkeerd ofzo? :z
Jij leest je post van Ziggo zeker niet :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:11:
[...]

Jij leest je post van Ziggo zeker niet :z
En ook het topic niet ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of heel tweakers niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zou de Draytek Vigor 2130n echt aanbevelen. Het is eigenlijk appels en peren vergelijken, de 2130n met de WNDR3700 (semi-professionele router vs consumentenroutertje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 19:25
Hmm... ik heb de startpost en de laatste paar pagina's gelezen. Niet alle 183 pagina's nee :z

Maar Ziggo is de nieuwe updates dus verbeterd en versneld door aan t voeren begrijp ik?

Edit: en misschien offtopic maar, waar gebruiken jullie die downloadsnelheid voor? met 50Mb kreeg ik m al nooit vol en nu 120 al helemaal niet. Upload is wel zeer welkom ivm veel gebruik van remote desktop.
Zelfs al moet er eens iets snel binnen zijn dan kan de andere kant de snelheid meestal toch niet leveren....

[ Voor 31% gewijzigd door -Niels- op 03-12-2009 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
[...]

de draytek is een van de enige bedraade routers die deze snelheid heeft. Alle andere snelle zijn (bijna) altijd meteen wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Laatst online: 19-08 23:12
-Niels- schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:18:
[...]
Edit: en misschien offtopic maar, waar gebruiken jullie die downloadsnelheid voor?
Das om de discussies op usenet sneller te kunnen volgen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Vraag: wie weet hoe je online je alles-in-1 pakket kan aanpassen. Wij hebbe nu extra, maar willn naar plus, Als ik op ziggo doe aanpassen abbonement dan krijg ik alleen dat ik van z3 naar z2 of 1 kan gaan, maar dat lijkt mij niet passend voor alles in 1 wie weet?

Edit: al gevonden escuse moi ;)

[ Voor 6% gewijzigd door marcel23456 op 03-12-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben sinds kort overgegaan op Ziggo Alles-in-1. Ik had al Ziggo internet (z3 20Mb/s) en TV, alleen nog KPN telefoon. Vandaag (na een vertraging van een week) heb ik 't hele pakket binnen gekregen. Nieuw modem (Ubee), kabel splitter met versterker, coax TV verdeler, Cisco TV box, smart card, de hele meuk.

Telefoon lijn 2 is nog in portering, en kan alleen bellen, niet gebeld worden. Lijn 1 werkte meteen nadat ik de kabels in m'n modem pleurde. Er moesten nog wel nieuwe stekkertjes op omdat ze rechtstreeks uit een KPN ISDN kast (Quattrovox) kwamen. Volgens Ziggo is de 2e lijn moeilijker te porteren en dit kan nog ongeveer 4 dagen duren.

Alles werkt dus op m'n oude modem, maar helaas heb ik die nieuwe nodig om 50Mb/s te halen. Het nieuwe abonnement is al ingegaan omdat ik sinds gisteren op speedtests 24.8Mb/s haal, en daarvoor nooit boven de 19.5Mb/s. 25Mb/s is kennelijk de limiet van die oude modem.

Nu heb ik vanmiddag geprobeerd om die nieuwe Ubee modem te activeren, maar dit wil niet lukken. Hij heeft 4 lampjes, die voordat je de UTP kabel er in pleurt om te activeren, allemaal moeten gaan branden (groen-oranje-groen-groen). Pijl omhoog lampje blijft oranje knipperen en houdt dan op. Morgen nog maar een keer proberen.

Ik heb nog wel een vraag:
Aangezien ik al TV en internet van Ziggo had, had ik ook al een kabelsplitter en versterker geinstalleerd (jaar of 6 geleden). Nu zitten er in dat pakket nieuwe units. Tot dusver heb ik aangenomen dat dit geen verschil maakt, en dat ik gewoon m'n oude units kan laten zitten. De Ziggo handleiding bevestigt dit ook in module 1-3 (heeft u al TV en internet van Ziggo? Ja -> gereedmaken kabel verbinding niet nodig, ga naar module 4).
Kan iemand met dezelfde ervaring bevestigen of dit klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het lijkt me wel, maar pin me er niet op vast.

Wat voor modem was je oude modem eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 16-09 10:24
Ik ervaar momenteel wat onregelmatige uitval van mijn internet verbinding, regio Oost-Groningen, meer mensen last van?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanaf ongeveer 01:30 geen internet meer, ook voor meer dan een uur geen data op mijn iPhone gehad maar dat is inmiddels wel weer gaan werken

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
heeft iemand de OpenDNS van google al geprobeerd met een ziggo verbinding?
http://code.google.com/in...ublic-dns/docs/intro.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:15:
[...]
Ik zou de Draytek Vigor 2130n echt aanbevelen. Het is eigenlijk appels en peren vergelijken, de 2130n met de WNDR3700 (semi-professionele router vs consumentenroutertje).
Wat ga ik als simpel thuis gebruiktje merken van een 2130N ipv een WNDR3700 ?
Ik ben bang dat ik dan wel veel extra opties heb, maar die toch nooit ga gebruiken ;)
(3 laptops draadloos en een netwerk printertje met kabel op router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Ik had gisteren rond 01.00 ook geen dataverbinding meer op iPhone.

Ziggo verbinding werkte wel gewoon (regio Tilburg).

Wanneer komt die snelheidsverhoging in Tilburg? Gaat wel erg gefaseerd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:15

Alfisti

So macht Reisen Spaß

kmichael schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:06:
Ik heb veel last gehad van rammelende DNS servers bij Ziggo en heb toen de OpenDNS servers maar ingeklopt zonder enig spijt, werkt eigenlijk allemaal snel en probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 22:48
sohus schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:21:
Ik had gisteren rond 01.00 ook geen dataverbinding meer op iPhone.

Ziggo verbinding werkte wel gewoon (regio Tilburg).

Wanneer komt die snelheidsverhoging in Tilburg? Gaat wel erg gefaseerd zo.
Volgens mij is die er al. Sinds gisteren bij mij 30mbit down. (alles in 1 plus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft er in tilburg ook last van een niet werkende telefoon?. tv en internet werkt wel gewoon. postcode 5011

Edit: werk al weer :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:17:
[...]

Wat ga ik als simpel thuis gebruiktje merken van een 2130N ipv een WNDR3700 ?
Ik ben bang dat ik dan wel veel extra opties heb, maar die toch nooit ga gebruiken ;)
(3 laptops draadloos en een netwerk printertje met kabel op router)
De Vigor2130n bevat kwalitief goede hardware en is heel erg stabiel (ook met heel veel connecties van torrents en zo). Je hebt er gewoon geen omkijken naar. Het aantal opties in de Vigor2130n is eigenlijk niet eens bovenmatig (maar bijv. normale port-forwarding met doorgifte van het originele ip-adres zit er gewoon in).

Het grote voordeel van de Vigor 2130n is de Gigabit WAN-poort, waardoor hij een doorvoersnelheid van 800Mbps heeft. Hiermee is de Vigor wat toekomstvaster dan andere routers. Echter, hier heb je alleen wat aan als je ook de Gigabit LAN-poorten van de router gebruikt. Draadloos maak je dus geen optimaal gebruik van de (toekomstige) mogelijkheden.

De afweging van een geschikte router is aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Laatst online: 16-09 16:49
Hoe zit het eigenlijk met die verhogingen naar 120Mbit in de geselecteerde gebieden? gaat dit per postcode of wijk ? aangezien een bekende van me nu al op de 120Mbit zit en ik thuis die verhoging nog niet heb.
Wel merk ik dat me signaal nu een stuk beter is met AI1E, voorheen haalde ik 47Mbit en dat is nu strak 50,1Mbit.

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Ik ben van plan binnenkort ook naar Ziggo AI1P te gaan, weet iemand hoe het staat met de snelheid updates in Heemskerk, postcode 1965 ? Het zou mooi zijn als ik meteen op 30mbit kan instappen met een docsis 3 modem.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Laatst online: 19-08 23:12
The_Fes schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:57:
Oke, ik heb dus een extra stukje aan de groene kabel gezet en heb nu internet.
Nadat de monteur een nieuw AOP en de rest heeft geplaatst heb ik de boel afgesloten en verplaatst, ivm stomme plek in huis waar de groene kabel binnenkomt.
Alles werd op de muur in mijn woonkamer geschroefd en daar was ik niet zo blij mee.
En wat schets mijn verbazing, ipv signaalsterkte 75 zit ik nu op 90.
Ik heb de boel verlengt (10Mtr) met hoogwaardige coax en F-connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

kmichael schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:06:
Ja werkt prima, of het altijd goed werkt is lastig te zeggen natuurlijk, tis er nog maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
De Ziggo website is er niet overzichtelijker op geworden. Waar vind je eigenlijk actuele storingen en werkzaamheden?

Onderstaande pagina is het beste wat ik kan vinden:
https://www.ziggo.nl/#hel.../storingen-werkzaamheden/

...echter de verwijzing "Kijk op Help in het blokje Meldingen." komt nergens op uit. Waar is het blokje "meldingen" ?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Als ik deze link gebruik dan zie ik gelijk een veld waarin je je postcode kunt invullen om de storingen kunt bekijken.
Maar of dat bij iedereen hetzelfde is weet ik niet omdat je de website nu naar je eigen indeling kunt maken.

https://www.ziggo.nl/#help

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
MdO82 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:40:
Als ik deze link gebruik dan zie ik gelijk een veld waarin je je postcode kunt invullen om de storingen kunt bekijken.
Maar of dat bij iedereen hetzelfde is weet ik niet omdat je de website nu naar je eigen indeling kunt maken.

https://www.ziggo.nl/#help
Ah erg bedankt. Soms zit je er met je schele dopoog zo overeen te kijken, dan is het wel handig dat iemand met een minder vertroebeld oog je even wijst op datgene wat je zoekt. :)

En inderdaad op mijn postcode de melding:
Lopende Werkzaamheden van maandag 09 november 08:00 uur tot vrijdag 18 december 16:00 uur
Van 9 november tot en met 18 december 2009 vinden in uw wijk werkzaamheden plaats ter verbetering van het netwerksignaal. Hierdoor kan in deze periode uw televisiesignaal en internet- en telefoonverbinding enig moment onderbroken worden. Onze excuses voor de overlast.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Wow! Hier in tilburg sinds vandaag ook hogere snelheden.
Speedtest.net geeft aan 80Mbit down. Met usenet haal ik 9,6 MB/s :D

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:38
-SaveMe- schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 18:29:
Wow! Hier in tilburg sinds vandaag ook hogere snelheden.
Speedtest.net geeft aan 80Mbit down. Met usenet haal ik 9,6 MB/s :D
Hier haal ik nog steeds 50Mbit down.. ook Tilburg.. wat voor modem? Ubee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

dunn0w schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:07:
[...]

Hier haal ik nog steeds 50Mbit down.. ook Tilburg.. wat voor modem? Ubee?
Arris modem / Dlink dir 855 router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 22:11
Reeshof Tilburg 115,5 Mbit/s ! ! Holy shit dit is snel....
Arris modem

[ Voor 18% gewijzigd door MrDirect op 04-12-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Anarchy 99 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:32:
Motorola modem
Damn! Baas boven baas :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anarchy 99 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:32:
Motorola modem
mis ik iets? motorola nu ook docsis 3 / :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Update:
Vandaag is een Monteur geweest. Hulde hoe snel hij op de stoep staat. Hij heeft een Motorola modem, om 14:00, geïnstalleerd en dat werkt tot nu toe als een zonnetje.

Afbeeldingslocatie: http://nitrogen.silverpoint.nl/mrtg/ziggoping-day.png

De snelheid is ook prima voor m'n 20/3 abo.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/642527659.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:48:
[...]

mis ik iets? motorola nu ook docsis 3 / :o
Nee, ook Arris modem (ik dacht dat gewoon Motorla was, maar staat Arris op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 17:28
Hoort hier niet thuis, maar bij ziggo interactieve TV.

Lisadr in "Ziggo interactieve Televisie"

[ Voor 148% gewijzigd door Lisadr op 04-12-2009 21:39 . Reden: verkeerde topic ]

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 19:34

Hulkr_

Hulkr_

Ik zit al een tijdje met een probleem.
We hadden altijd internet Z3 van @home. Deze hebben wij laatst geupgrade naar alles-in-1-EXTRA.
Toch is mijn snelheid niet omhoog gegaan. Ik zou tenslotte meer dan 1,8 MB/s eruit moeten halen toch?
We hebben een Linksys WRT54G V3.1 router en er zit nog een gigabit switch tussen (vanwege m'n PS3).

Waarom halen wij de 50mbit/s niet? Ik zou toch op iets van 4 MB/s moeten kunnen zitten via nieuwsgroepen. Ligt het misschien aan dat ik nog steeds via newnews.home.nl moet downloaden?

p.s na het aanvragen kregen we een nieuw modem. Heb modem en router al meerdere keren gereset, zonder resultaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulkr_ op 04-12-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
brdddd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:51:
Ik zit al een tijdje met een probleem.
We hadden altijd internet Z3 van @home. Deze hebben wij laatst geupgrade naar alles-in-1-EXTRA.
Toch is mijn snelheid niet omhoog gegaan. Ik zou tenslotte meer dan 1,8 MB/s eruit moeten halen toch?
We hebben een Linksys WRT54G V3.1 router en er zit nog een gigabit switch tussen (vanwege m'n PS3).

Waarom halen wij de 50mbit/s niet? Ik zou toch op iets van 4 MB/s moeten kunnen zitten via nieuwsgroepen. Ligt het misschien aan dat ik nog steeds via newnews.home.nl moet downloaden?

p.s na het aanvragen kregen we een nieuw modem en heb beide al meerdere keren gereset, zonder resultaat.
Hang eerst je PC eens direct aan je modem? Dan kun je al het tussenliggende uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 19:34

Hulkr_

Hulkr_

twixx schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:53:
[...]

Hang eerst je PC eens direct aan je modem? Dan kun je al het tussenliggende uitsluiten.
Gaat een beetje lastig gezien mijn PC boven staat en de router beneden in de meterkast zit. Zal even de switch er tussenuit halen, kijken of dat werkt.

//edit: het is niet de switch in ieder geval

[ Voor 15% gewijzigd door Hulkr_ op 04-12-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 23:58

Sa1

brdddd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:56:
[...]

Gaat een beetje lastig gezien mijn PC boven staat en de router beneden in de meterkast zit. Zal even de switch er tussenuit halen, kijken of dat werkt.

ja, dan zal je even een laptop moeten lenen ofzo. Je zou rond de 5,6MB/sec moeten zitten, dat zit immers bijna iedereen. Ligt zeer waarschijnlijk aan je router..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
brdddd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:56:
[...]

En nu andersom? Dus je router er tussenuit en je modem direct in je switch? (met alleen jouw PC erin)?
Dan kun je ook je router uitsluiten mits je bekabeling goed is.

Pagina: 1 ... 46 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.