Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:12

rally

Deyterra Consultancy

@Idhollander: Hoe? Liefst via PM ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:08
@ rally :

zou je mij deze gegevens ook kunnen dm'en?

en is dat ip altijd hetzelfde? want dan zou ik die ook graag hebben.

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:37
@rally en @ozziestroker1: Het staat eerder in dit topic uitgelegd, dmv van bijv angry IP scanner...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Een werkend ip? Als in, niet van jezelf? Sodemieter even snel op!
.edit: ah zo, ok, dan heb ik niets gezegd :P

[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 01-12-2009 11:27 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manuel schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 07:59:
[...]

Door de
code:
1
[img]link[/img]
tag? :)

Het is alweer een poosje geleden dat ik mijn laatste bericht hier heb geplaatst, maar het Arris modem werkt nog steeds perfect, nog maar 1x van de stroom moeten halen vanwege het verzetten van alles. Werkt dus perfect!
Thx Manuel.........
Dus het wordt dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/638617304.png

In Tilburg met Ziggo Alles-in-1 Extra, met het Arris modem en Netgear RangeMax Next router N 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

.oisyn schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:25:
Een werkend ip? Als in, niet van jezelf? Sodemieter even snel op!
Wat denk je zelf, dat management ip is alleen lan site te benaderen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:26:
[...]

Wat denk je zelf, dat management ip is alleen lan site te benaderen.
Hoezo, "wat denk ik zelf". Heb je de door Belgacom ingestelde modems weleens gezien? Het is helemaal niet zo vanzelfsprekend dat ze niet van buitenaf te benaderen zijn.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:00
Even een klein probleemvraagje. Ik heb hier Internet Z1, volgens de Ziggo site zou ik na 1 oktober 2009 een snelheid hebben van 3/0.5. Echter heb ik nu nog steeds 2/0.5. Nou weet ik dat je je modem moet resetten, dat heb ik inmiddels een paar keer gedaan d.w.z. de stekker eruit getrokken maar toch heb ik nog steeds 2/0.5. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
.oisyn schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:27:
[...]

Hoezo, "wat denk ik zelf". Heb je de door Belgacom ingestelde modems weleens gezien? Het is helemaal niet zo vanzelfsprekend dat ze niet van buitenaf te benaderen zijn.
Ze zullen sowieso een TR-069 gelijkend iets gebruiken in hun IP-range, dat zorgt er o.a. voor dat ze de telefoniegegevns naar het modem kunnen pushen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:19:
@rally en @ozziestroker1: Het staat eerder in dit topic uitgelegd, dmv van bijv angry IP scanner...
Klopt, het kost je met een beetje pech wat dagen (bij mij 6 dagen) maar dan heb je hem, nu de inloggegevens nog. Ik kan het echt niet terugvinden in dit topic.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

heb je de hele 10.x.x.x range moeten scannen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:13:
heb je de hele 10.x.x.x range moeten scannen dan?
Neuh dat niet, ben begonnen op 10.128.1.1 zoals eerder in het topic ook staat en bij 10.173.93.33 had ik bingo maar dat is bij iedereen volgens mij een ander ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 12:00
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:05:
[...]

Klopt, het kost je met een beetje pech wat dagen (bij mij 6 dagen) maar dan heb je hem, nu de inloggegevens nog. Ik kan het echt niet terugvinden in dit topic.....
admin/password voor de ubee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:32
Is de snelheid van Internet Z2 weer omhoog gegaan?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/639025032.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:37

giu

Wat zijn enkele routers die in de praktijk een geschikte WAN-TO-LAN speed hebben die om kunnen gaan met Ziggo alles in 1 extra (ook met het oog op de toekomst, denk aan 100mbit+)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:16
Blijkbaar klopte mijn eerdere bericht dat de modems eind volgende week binnen zouden komen niet. Ik heb namelijk vandaag een pakket van ziggo binnen gehad. Ben nu op mijn werk, dus weet niet wat er allemaal in zit.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*DaMastX* schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:56:
Wat zijn enkele routers die in de praktijk een geschikte WAN-TO-LAN speed hebben die om kunnen gaan met Ziggo alles in 1 extra (ook met het oog op de toekomst, denk aan 100mbit+)?
De NetGear WNDR3700 en de Draytek Vigor 2130(n) hebben een hoge doorvoersnelheid op de WAN-poort.

De WNDR3700 heeft een doorvoersnelheid van ca. 400 Mbps.
De Vigor 2130(n) heeft een doorvoersnelheid van 800 Mbps.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvandun
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 16:10
*DaMastX* schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:56:
http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 18-09 10:55
leuke site, maar niet meer erg nieuw.

Gezien de prijs lijkt de draytek (als je geen wlan nodig hebt) de beste keus (ca 120 euro zonder wlan).

ik wilde eigenlijk net vragen of iemand hem al heeft, ik de mijne komt deze week binnen. (ik moet nog ff wachten op een headsetje). Dan laat ik wel weten hoe die werkt, maar als het net als de 2200e is dan is die in 5 minuten in de lucht.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvandun
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 16:10
Kevinp schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:03:
[...]

leuke site, maar niet meer erg nieuw.

Gezien de prijs lijkt de draytek (als je geen wlan nodig hebt) de beste keus (ca 120 euro zonder wlan).

ik wilde eigenlijk net vragen of iemand hem al heeft, ik de mijne komt deze week binnen. (ik moet nog ff wachten op een headsetje). Dan laat ik wel weten hoe die werkt, maar als het net als de 2200e is dan is die in 5 minuten in de lucht.
Site wordt dagelijks bijgewerkt; ze reviewen alleen niet alles. Over reviews gesproken, heb jij al een review gevonden van de 2130? Heb zelf nog niets kunnen vinden, alleen een post dat de introductie in NL was vertraagd vanwege firmware problemen. Ben erg benieuwd of ze de snleheidsclaims kunnen waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zie nu net de mail staan van dat hier (Enschede) ook de verhoging zou zijn doorgevoerd.
Dat is niet het geval + geen enkele link in die mail doet het :')

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 01-12-2009 17:13 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Cloggs schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:52:
Is de snelheid van Internet Z2 weer omhoog gegaan?

[afbeelding]
Ik kwam er vandaag ook achter dat bij ons de snelheid van Z2 ook omhoog is gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 11:44
Jottem, kan weer eens niet of matig inloggen op 'mijn Ziggo'. Wat is dat toch voor geklungel met die nieuwe website? -O- (ah, na 10x proberen toch weer wel)

Een truucje om het IP-adres van de statuswebsite van het Ubee modem sneller te vinden (weet niet af ie al langsgekomen is, sorry als het dubbelop is):
- doe een tracert naar een website.
- de eerste hop gaat naar het Ubee modem (mits er geen router tussen zit), daar staat een IP adres (als typisch voorbeeld: 10.xxx.128.1 )
- een IP scan is nog steeds nodig, maar met dat IP adres kan het zoekbereik flink verkleind worden, dat maakt het stukken sneller. (met bovenstaande IP als voorbeeld: doe een scan van 10.xxx.128.1 t/m 10.xxx.255.255 ).
- de scan hoort in een paar minuten de 'modem website' te vinden, daarna is het: invoeren in een webbrowser met http:// er voor.
- het Advanced deel is te bezoeken met username 'admin' en wachtwoord 'password', zoals in de posts hierboven ook staat.

[ Voor 14% gewijzigd door Cascade op 01-12-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:11
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/639252794.png

Heb een Internet Z3 abbo.. Zou dus 25/4 horen te zijn.

Kom ik thuis, sta ik ineens op deze snelheid. Kom uit omgeving meppel. Iemand een idee hoe dit mogelijk is? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
kever678 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:23:
[afbeelding]

Heb een Internet Z3 abbo.. Zou dus 25/4 horen te zijn.

Kom ik thuis, sta ik ineens op deze snelheid. Kom uit omgeving meppel. Iemand een idee hoe dit mogelijk is? :*)
Jij hebt blijkbaar nog geen mail van Ziggo gekregen? Internet Z3 is verhoogd naar 80 Mbit down en 5 Mbit up, dus het klopt als een bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:11
Geen idee wat mijn e-mail adres van ziggo is.. en ook geen idee wat mijn gegevens van mijnziggo zijn om die gegevens op te vragen :?

Toch bedankt voor het antwoord. Jammer dat ik met verschillende snelheidstesten wel op die snelheid kom maar met nieuwsgroepen maar op 4/4.5MB uitkom.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 18:05
Cascade schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:27:
Jij hebt blijkbaar nog geen mail van Ziggo gekregen? Internet Z3 is verhoogd naar 80 Mbit down en 5 Mbit up, dus het klopt als een bus.
Ik dacht dat dat de nieuwe snelheden van Alles-in-1 Extra waren?
Die van Z3 zouden toch 40/5 zijn?

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
vlijmen schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:45:
Ik dacht dat dat de nieuwe snelheden van Alles-in-1 Extra waren?
Die van Z3 zouden toch 40/5 zijn?
Alles-in-1 Extra gaat naar 120 Mbit/s down. Weet zo snel de up niet.

Ik had zelf eerst Internet Z3 en daar kreeg ik een mail voor dat het van 25/4 naar 80/5 ging (en ik was net overgestapt naar Alles-in-1 Plus :') ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
kever678 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:41:
Geen idee wat mijn e-mail adres van ziggo is.. en ook geen idee wat mijn gegevens van mijnziggo zijn om die gegevens op te vragen :?
Heb je die internetverbinding net? Volgens mij krijg je een welkomsbrief met alle gegevens, je standaard e-mailadres, een standaard wachtwoord voor de e-mail. Ik weet niet hoe ze dat nu met de nieuwe 'Mijn Ziggo' doen, maar dat is een andere login. Die moest ik als 'oude' klant eerst aanvragen op die website.
Toch bedankt voor het antwoord. Jammer dat ik met verschillende snelheidstesten wel op die snelheid kom maar met nieuwsgroepen maar op 4/4.5MB uitkom.. |:(
Joh, vind je dat niet genoeg dan? _O- Dit zal denk ik aan de newsserver liggen, die kan een beperking hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Wordt het niet eens tijd voor deel 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

Frietsaus schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:54:
[...]

Ik kwam er vandaag ook achter dat bij ons de snelheid van Z2 ook omhoog is gegaan. :)
En waar is "bij ons" ?

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 15:32
Vandaag het pakket ontvangen, vanmiddag even vrij genomen en de boel geinstalleerd. Gaat natuurlijk altijd weer lastiger dan geplanned maar tis gelukt! Activatie is gedaan door Ziggo omdat ik er niet in kwam. T gaat op dit moment ook nog lekker snel;

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/639422911.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvandun schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:12:
[...]

Site wordt dagelijks bijgewerkt; ze reviewen alleen niet alles. Over reviews gesproken, heb jij al een review gevonden van de 2130? Heb zelf nog niets kunnen vinden, alleen een post dat de introductie in NL was vertraagd vanwege firmware problemen. Ben erg benieuwd of ze de snleheidsclaims kunnen waarmaken.
De Vigor 2130n is sinds vorige week vrijdag 27 november 2009 te koop in Nederland bij de wederverkopers van Draytek. De Vigor 2130 is deze week verkrijgbaar.

Inderdaad zal een (uitgebreide) review duidelijk maken of de doorvoersnelheid op de WAN-poort van 800Mbps (de handleiding spreekt zelfs van 900Mbps) gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

thefxr schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:04:
Wordt het niet eens tijd voor deel 7?
Daar zat ik ook al even naar te kijken eerder op de dag. En dan met info over de laatste modems, snelheden enzovoorts natuurlijk :)

Ik heb zelf nog nooit een start post gemaakt dus ik laat het liever over aan de meer ervaren personen hier ;)

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Ik snap het niet meer.. Ik heb een aantal maanden geleden (bij de snelheidsverhoging) een nieuwe modem gekregen, de Arris TM702B/CE modem.
Nu heb ik vandaag weer een nieuwe modem gekregen, de Ubee EVM 3200.

Ik had altijd het AiE Extra abbonnement, maar dat is sinds november veranderd in een AiE Plus pakket. Nu vraagt Ziggo mij om 1 van de modems terug te sturen (maakt niet uit welke).

Welke is nou Eurodocis 3.0 (volgens mij beide namelijk)? En waarom krijg ik deze 2 modems dan? En welke raden jullie mij aan te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Ik vraag mij nog steeds af wanneer ziggo hier eens reageert om de klanten uit te leggen wanneer de verhoging naar 80mb nou eens komt. Maar denk dat Zaggo dat nooit niet gaat doen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
barzi schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:55:
En welke raden jullie mij aan te houden?
Ik zou de Arris houden, maar anderen zullen wel de ubee adviseren, ieder zijn eigen ervaring met beide modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:47

TFHfony

Professional Weirdo

marcel23456 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 01:46:
Ik vraag mij nog steeds af wanneer ziggo hier eens reageert om de klanten uit te leggen wanneer de verhoging naar 80mb nou eens komt. Maar denk dat Zaggo dat nooit niet gaat doen. :(
Inderdaad: Volgens de uitgebreide reclame campagne op radio & tv zouden we die deze herfst nog krijgen, maar inmiddels is dit uit alle communicatie verdwenen. Een bericht dat het niet doorgaat, dat gaat er niet komen.

Loze beloftes maken zijn ze goed in bij Ziggo. Maar daarna een grote jongen zijn en eerlijk zeggen: "We halen het niet", dat zit er helaas niet in. Zwak, erg zwak...

Maargoed, ik mag verder niet al te veel klagen: Ik heb in juli 50mbit gekregen en die werkt zeer stabiel.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:03:
[...]

Inderdaad: Volgens de uitgebreide reclame campagne op radio & tv zouden we die deze herfst nog krijgen, maar inmiddels is dit uit alle communicatie verdwenen. Een bericht dat het niet doorgaat, dat gaat er niet komen.

Loze beloftes maken zijn ze goed in bij Ziggo. Maar daarna een grote jongen zijn en eerlijk zeggen: "We halen het niet", dat zit er helaas niet in. Zwak, erg zwak...

Maargoed, ik mag verder niet al te veel klagen: Ik heb in juli 50mbit gekregen en die werkt zeer stabiel.
Heb afgelopen week voor m'n moeder ook alles in 1 basis besteld, gelijk gevraagt hoe het met de verhoging naar 80mbit staat.. schijnt dat deze wordt overgeslagen en dat iedereen direcht naar 120 gaat.. dit volgens iemand waar ik de order bij heb vast laten leggen.. ;)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ja.... Ik reken ook op de verhoging meteen naar 120Mbit... in 2014! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Even een vraagje over snelheid. Ik heb nu een Plus-abbo met 30 MB/s, en dat vind ik al verdomde snel. Websites schieten razendsnel tevoorschijn, webfilmpjes beginnen meteen met spelen, streamen gaat in één keer beginnen en films en series komen via een nieuwsgroep sneller binnen dan ik ze kan kijken.
Wat doen jullie Extra-houders met die enorme snelheid van (straks) 120 MB/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:35
Hier (7609) ook nog steeds geen verhoging op AiE Plus, nog steeds 20mbit.. Ben pas sinds kort abo dus ben al blij dat de verbinding constanter is als bij Online :)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlijmen
Woodpecker schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:15:
Alles nog sneller bekijken... wat ik vooral het voordeel vindt aan de hogere download snelheid is dat bestanden eerder binnen zijn. Als ik software download is het eerder binnen, en dus eerder geinstalleerd. En een film is eerder binnen, dus kan ik hem eerder kijken. Een film downloaden duurt nu bij mij nog ongeveer een half uur, straks nog maar 10 minuten. (Z3 -> Alles-in-1 Extra) dat scheelt toch een hoop wachten.

Maar vooral de verhoging van de upload snelheid ben ik blij mee. Het updaten van mijn website en het synchroniseren van mijn laptop gaat dan stukken sneller. (Mag nog wel wat verder verhoogd worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 19:30
vlijmen schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:22:
[...]

Alles nog sneller bekijken... wat ik vooral het voordeel vindt aan de hogere download snelheid is dat bestanden eerder binnen zijn. Als ik software download is het eerder binnen, en dus eerder geinstalleerd. En een film is eerder binnen, dus kan ik hem eerder kijken. Een film downloaden duurt nu bij mij nog ongeveer een half uur, straks nog maar 10 minuten. (Z3 -> Alles-in-1 Extra) dat scheelt toch een hoop wachten.

Maar vooral de verhoging van de upload snelheid ben ik blij mee. Het updaten van mijn website en het synchroniseren van mijn laptop gaat dan stukken sneller. (Mag nog wel wat verder verhoogd worden).
Toch ben ik eerder gebaat bij een 60 / 60 verbinding, omdat uploaden (email's versturen, foto's uploaden, filmpjes uploaden) dan ook snel gaan. Uiteraard ook mijn webserver die dan een leuke snelheid heeft.

Of ik nu 30 of 10 minuten hoef te wachten op een film maakt mij eerlijk gezegd minder uit, dan dat ik voor het uploaden van een 1080p filmpje naar Youtube 2 uur doe, of foto's op mn hyves zetten (100 x 5 mb) ook redelijk lang doe (ik doe geen van alle, maar de "normale consument hopenlijk wel").

Maar ik denk dat dit eerder de droom van een tweaker met webserver is, in plaats van een consument. Ook al zat mn moeder wel te vloeken toen het versturen van haar mailtje (met veel te veel bijlage) ontzettend lang duurde.

[ Voor 8% gewijzigd door XiniX88 op 02-12-2009 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:14
Even een vraagje over snelheid. Ik heb nu een Plus-abbo met 30 MB/s, en dat vind ik al verdomde snel. Websites schieten razendsnel tevoorschijn, webfilmpjes beginnen meteen met spelen, streamen gaat in één keer beginnen en films en series komen via een nieuwsgroep sneller binnen dan ik ze kan kijken.
Ik heb nog geen ziggo maar ik ga het wel nemen. Me broertje heeft het wel. Maar we zijn allebij van plan om de Draytek Vigor 2130 te nemen en dan een VPN verbing opzetten met elkaar. Had liever wel een hogere upload gehad. Vooral voor me server, uploaden van youtube filmpjes, foto's opsturen. Denk wel dat upload ook steeds belangrijker gaat worden. Foto's en filmpjes die je zelf maakt worden ook steeds groter en nu je makelijk een HD camara heb en HD schermen. Lijk me dat de gewone gebruiker ook in HD willen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:32
Wil je de legale of de semi-legale antwoord ;)

Er zijn steeds meer mensen die vanuit huis werken, daarbij is een snelle download, maar vooral een snelle upload belangrijk.

Er is steeds meer HD content online, denk bijvoorbeeld aan het bekijken van 1080p trailers. Een trailer van 2 minuten is al snel 250mb. Maar ook software updates van je PC spelen een rol.

Ook zijn er steeds meer mensen die thuis meerdere aansluitingen hebben. Ik ken mensen met 3 kinderen, waar ze alle 5 de internet gebruiken. Niet allemaal even intensief en niet altijd tegelijk, maar dan is 120mbit echt een stuk prettiger dan 12mbit (gemiddelde ADSL).

Ook zijn er veel video toepassingen die nog niet beschikbaar zijn.

Veel websitebouwers houden rekening mee met snelheden van 2mbit. Je zou veel prachtigere dingen kunnen maken als de gemiddelde snelheid richting 20mbit zou gaan.

Maar ook live HD streaming van events. Denk aan concerten of een idols programma die live streamed op 720p of 1080p.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Mij gaat het meer om de upload, 50 Mb down is al snel genoeg, dat die ook omhoog gaat is mooi meegenomen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik 120Mb/s hier.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/640036368.png

Lekker rap :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:56:

[afbeelding]

download zeker! upload lijkt wel tegen te vallen, is jouw upload altijd aan de lagere kant t.o.v. de gemiddelde 9.5 MBit?
Ik heb nog 5Mbit upload en haal gemiddeld 3.5 Mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:56:

[afbeelding]

waar is hier? :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:32

Snippertje

Light up your life

Groepsstoring van dinsdag 01 december 13:01 uur tot dinsdag 01 december 19:55 uur
Op dit moment is er een storing op alle diensten in uw regio. Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.
Lekker dan :(

Lang leven mobiel internet :D

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Alles in 1 pakket binnen... Aansluiten, activeren en gaan met die banaan, zeer tevreden tot nu toe :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/640244948.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Meppel, postcode 7943. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Frietsaus op 02-12-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:32
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:40:
Vandaag mijn Alles in 1 pakket binnen... Aansluiten, activeren en gaan met die banaan, zeer tevreden tot nu toe :)

[afbeelding]
Wanneer had je het besteld? Was was de officiele opleverdatum volgens ziggo?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaluee
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02-2024
Zou ik ook graag willen weten. Maand geleden besteld en vandaag zou het abbo ingaan, maar nog niks binnen.

Verder niet veel ervaring met Ziggo. Geeft de standaard modem draadloos internet ?? Ik heb alles in 1 extra besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kaluee schreef op woensdag 02 december 2009 @ 18:01:
Zou ik ook graag willen weten. Maand geleden besteld en vandaag zou het abbo ingaan, maar nog niks binnen.
Meteen bellen. Ik had precies hetzelfde probleem, bleek het modem een week na het bestellen al opgestuurd te zijn maar was nooit afgeleverd door TNT. Het heeft me overigens 8 keer bellen met de klantenservice en 2,5 week gekost om alsnog een nieuw pakket op te laten sturen, want ja, volgens TNT was het pakketje toch echt afgeleverd :/
Geeft de standaard modem draadloos internet ??
Nee, en het is ook geen router, dus je kunt maar 1 apparaat aansluiten.

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 02-12-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaluee
  • Laatst online: 24-02-2024
hmm ok. Bij Ziggo zeiden ze vandaag dat het pakket al over was gegeven aan TNT, maar bij TNT konden ze niks vinden... dat wordt morgen weer bellen !!

Ok dus op zoek naar een goede router... Toch dit topic even goed doorspitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 07:53
Gisteren zou eigenlijk het nieuwe modem binnen krijgen voor alles in 1 plus..
Gisteren gebeld want het was er nog niet.. er waren problemen met de levertijd.. kon nog wel 3 weken duren..
Vandaag kwam het al aan lol..

Alles aangesloten het werkt alleen internet pagina's inladen is super traag.. lijkt wel of hij er af en toe uit ligt maar nieuwsgroepen geen problemen.. ook als ik nieuwsgroepen uit heb staan.. laden de websites niet in..

Iemand zelfde probleem?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/640212120.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlijmen
Ook ik net nog maar even gebeld hoe het zit, en het volgende.

Toen ik gister belde (had gister geleverd moeten worden) werd er gezegd dat hij 's ochtends om 10 uur was opgehaald. Dan ga ik er vanuit dat hij vandaag dus geleverd zou worden.

Nu om half 7 nog niet geleverd, dus weer gebeld. Nu verteld een andere medewerker dat het systeem wel aangeeft dat hij is opgehaald, maar dat dat alleen betekent dat de leverancier weet dat hij moet gaan bezorgen. Niet dat hij daadwerkelijk onderweg is.

Ook tegen mij werd gezegd dat het nog wel 3 weken kan gaan duren. Vind dit dus echt belachelijk, ik was er wel op voorbereid vanwege alle berichten, maar ze kunnen dit dan wel van te voren beter communiceren.

Zolang het modem binnen is voordat kpn is opgezegd ben ik al lang blij, en als hij vandaag of morgen komt ben ik nog blijer.

*//Edit: Haha, nu 15min later komt de koerier hem brengen, geen commentaar meer, behalve dan; Ziggo weet zelf dus ook niet waar ze mee bezig zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door vlijmen op 02-12-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Sinds gister AIE-Extra 50 mbit. Ik zie hier geregeld speedtest pics langs komen en dacht, waarom probeer ik het niet eens.

Conclusie: volgens mij is speedtest.net ook niet echt betrouwbaar.

Test 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/640348327.png

Test 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/640348923.png

1000mb download van leaseweb
http://85.17.128.2/1000mb.bin
Gemiddeld 4,63MB/s= 37 mbit.

Nieuwsgroepen = 5,72 MB/s = 46 mbit

* EWK gelooft vanaf nu geen enkele speedtest result meer

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ik ga binnenkort ook over van telfort, zal denk ik van de week de bestelling plaatsen en een netgear 3700 aanschaffen. Maar hoe zit het nu met de snelheden (hoofddorp) nu dus 50 Mbit en volgend jaar 80 ? op de site staat hier ook niet iets over zover ik kan zien.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

ionicdog schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:21:
ik ga binnenkort ook over van telfort, zal denk ik van de week de bestelling plaatsen en een netgear 3700 aanschaffen. Maar hoe zit het nu met de snelheden (hoofddorp) nu dus 50 Mbit en volgend jaar 80 ? op de site staat hier ook niet iets over zover ik kan zien.
Het staat er echter wel :) .

https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/
Vanaf 1 juli biedt Ziggo gratis hogere internetsnelheden. De hoogste snelheid is 50 Mb/s. En het leuke is, we worden alleen maar sneller. In het najaar al tot 80 Mb/s. En volgend jaar tot meer dan 100 Mb/s.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
EWK schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:14:
Sinds gister AIE-Extra 50 mbit. Ik zie hier geregeld speedtest pics langs komen en dacht, waarom probeer ik het niet eens.

Test 1:
[afbeelding]

Test 2:
[afbeelding]

1000mb download van leaseweb
http://85.17.128.2/1000mb.bin
Gemiddeld 4,63MB/s= 37 mbit.

Nieuwsgroepen = 5,72 MB/s = 46 mbit

* EWK gelooft vanaf nu geen enkele speedtest result meer
Bij eerdere plaatjes die langskwamen met zulke waarden is wel eens geopperd om de virsusscanner uit te schakelen, al geprobeerd? ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EWK schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:14:
Is hij ook niet. Het enige dat ie uiteindelijk in het plaatje zet is de snelheid waarmee de laatste paar bits binnenkomen. En gezien de mogelijke buffering bij elke hop en de throttling van de snelheid van Ziggo kan hij dus veel meer meten dan dat je binnenkrijgt. Volgens mij heb je namelijk niet letterlijk een verbinding met de snelheid die je moet hebben, maar krijg je in plaats daarvan een timeslice van een kanaal met een vaste hogere snelheid. Stel dat kanaal is 120mbit, en intern is je netwerk ook meer dan dat, dan kan die laatste burst van bits dus met 120mbit binnenkomen, ookal haal je dat gemiddeld niet.

Daarnaast haal ik met speedtest steevast 18.5 mbit terwijl ik met nieuwsgroepen gemakkelijk 2.38 MB/s binnenhaal (=~ 19,96 mbit, en dat is dan exclusief overhead)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 02-12-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2022

Virax

Lief :)

Even een vraagje over splitters voor Ziggo-internet: op dit moment zit er bij ons in de kamer een aansluiting voor een radio én een tv-kabel. We hebben jaren geleden een splitter gekregen van Ziggo; een rechthoekig kasje met twee uitstekende gedeeltes (mannetje en vrouwtje die dus in de tv en radio-aansluiting gaan). Aan de onderkant van dat kastje zitten vervolgens drie aansluitingen: radio, tv én internet.

Nu is het tijd geworden dat ik die rommel uit de kamer wil hebben en in de meterkast wil plaatsen (ik weet dat dit mogelijk is). In de meterkast zit een aansluiting die verderop gesplitst wordt in de radio en tv-aansluiting. Ik heb nu dus een nieuwe splitter nodig die maar op één aansluiting (de radio/tv-aansluiting in de meterkast) aangesloten moet worden (ipv twee zoals in de kamer). Vervolgens wil ik dat signaal in tweeën splitsen (radio/tv (die even verderop gesplitst wordt) en internet)). Is m'n verhaal nog duidelijk?

Ik vroeg me dus af of dit soort splitters een naam hebben. Ook was ik nieuwsgierig of een bepaald merk/type het beste is voor Ziggo of dat ik gewoon naar een electronicawinkel kan gaan, daar dit verhaal vertel, en vervolgens met een willekeurige splitter naar huis loop die gewoon goed werkt. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 07:53
Iemand last van traag inladen internet pagina's met nieuwe modem aangesloten?
Ik woon in studenten huis met 6 mensen.. 3 ervan hebben problemen met inladen van websites.. eerst was dit niet zo toen het oude modem eraan hing maar nadat ik hem vervangen heb is het gewoon kl*te :X ..

iemand oplossing? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:06

Nox

Noxiuz

dunn0w schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:23:
Ik woon in studenten huis met 6 mensen.. 3 ervan hebben problemen met inladen van websites.. eerst was dit niet zo toen het oude modem eraan hing maar nadat ik hem vervangen heb is het gewoon kl*te :X ..

iemand oplossing? O-)
Hier hetzelfde probleem. Thans, paar dagen terug. Upload is nog steeds iets van anderhalve mbit. En ik heb 50/5

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Virax schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:34:
Ik vroeg me dus af of dit soort splitters een naam hebben. Ook was ik nieuwsgierig of een bepaald merk/type het beste is voor Ziggo of dat ik gewoon naar een electronicawinkel kan gaan, daar dit verhaal vertel, en vervolgens met een willekeurige splitter naar huis loop die gewoon goed werkt. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Thnx!
Ik zou Ziggo gewoon vragen of ze een nieuw aansluitpunt en umu01 kunnen opsturen voor je en de rest van hierboven vandaan halen.
Je kan dan je modem op de umu01 aansluiten en vanuit de meterkast eventueel met een multitap veder alle tv's en radio's voorzien van tv/radio en eventueel met een versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 06:56
Bamiblik schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:19:
Tijdje geleden hebben wij ook van Ziggo een nieuwe modem gehad. Deze pas net geïnstalleerd (+-3 weken). Alleen hebben wij problemen met het internet, filmpjes laadt hij alleen de eerste 5 seconden en downloaden doet hij eerst met een snelheid van 445 kb/s en dan slaat hij ook helemaal dicht na +- 5 seconden. Dan haalt hij dus niks meer binnen. Rechtstreeks de internet kabel naar de modem werkt ook niet. Wij kan mij helpen?

Ziggo Alles-in-1 Basis (uit mijn hoofd)
Modem: Scientific Atlanta
Model: Epc2203-ns

Tevens heb ik gebeld met Ziggo en die zegt dat hun verbinding met de modem goed is.
Net weer met Ziggo gebeld, de vrouw die ik aan de lijn kreeg kwam er niet uit en ging even een collega vragen... Daarna hebben ze waarschijnlijk aan het modem gezeten en alles viel dus uit, ook de telefoon waarmee ik hun aan de lijn had! (Dit is al de 2de keer)

Dus tot op heden nog steeds geen oplossing, alle waarden zijn goed en de modem functioneert naar behoren, ze zei dat het misschien aan de bekabeling kon liggen dus of ik die ff kon veranderen.... Ik vraag wel even een handig neefje of die ernaar wilt kijken, kan dus nog steeds niks downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Laatst online: 18-07-2021
Weet iemand het precieze typenummer van de Ubee? Ik ga er vanuit dat ik deze in de toekomst ook krijg ter vervanging van mijn huidige Motorola modem.

Ik ben namelijk benieuwd of deze ook verticaal aan de wand gemonteerd kan worden. Dus met de aansluitingen aan de linker of rechterkant.

Heb ook een vraag over Samsung SD decoders. Laten deze een tijdbalk zien tijdens het zappen? De Humax decoder laat d.m.v. die balk precies zien hoe laat een programma is begonnen, hoe laat deze eindigt en hoelang het programma al bezig is, wat erg handig is.

Wil voor boven een extra decoder kopen, maar vind het design van de Samsung mooier. Als de Samsung deze feature niet heeft dan wordt het toch een extra Humax. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterlans
  • Laatst online: 17:54
Virax schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:34:
Even een vraagje over splitters voor Ziggo-internet: op dit moment zit er bij ons in de kamer een aansluiting voor een radio én een tv-kabel. We hebben jaren geleden een splitter gekregen van Ziggo; een rechthoekig kasje met twee uitstekende gedeeltes (mannetje en vrouwtje die dus in de tv en radio-aansluiting gaan). Aan de onderkant van dat kastje zitten vervolgens drie aansluitingen: radio, tv én internet.

Nu is het tijd geworden dat ik die rommel uit de kamer wil hebben en in de meterkast wil plaatsen (ik weet dat dit mogelijk is). In de meterkast zit een aansluiting die verderop gesplitst wordt in de radio en tv-aansluiting. Ik heb nu dus een nieuwe splitter nodig die maar op één aansluiting (de radio/tv-aansluiting in de meterkast) aangesloten moet worden (ipv twee zoals in de kamer). Vervolgens wil ik dat signaal in tweeën splitsen (radio/tv (die even verderop gesplitst wordt) en internet)). Is m'n verhaal nog duidelijk?

Belangrijk is om er op te letten dat bij het splitsen geen info verloren gaat, vaak splitst zo'n goedkoper ding naar een tv en een radio signaal en valt per aftakking een bepaald frequentiebereik weg. Voor een euro of 15 heb je bij de bouwmarkt een antenneversterker waar je gewoon mee kunt splitsen zonder kwaliteitsverlies.

Degene die ik heb werkt in ieder geval zonder problemen i.c.m. Ziggo spul, ik weet het merk even niet meer maar was een antenneversterker van de bouwmakrt met de blauwe G, is instelbaar qua versterking en was een euro of 18 meen ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Masterlans op 02-12-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Is hier al iemand in regio Utrecht met AiE plus over op 30 mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:19:
Ik ben namelijk benieuwd of deze ook verticaal aan de wand gemonteerd kan worden. Dus met de aansluitingen aan de linker of rechterkant.
Die van mij hangt nu verticaal aan de muur met de aansluitingen naar onder, maar zou volgens mij prima negentig graden gedraaid kunnen worden, hoor :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lisadr schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:50:
[...]

Wanneer had je het besteld? Was was de officiele opleverdatum volgens ziggo?
Officieel 26 November, heb me er gellukig niet aan geergerd omdat ik er niet eens van op de hoogte was :)
Pakket kwam gister binnen, maar ik was niet thuis dus kwam ie vandaag nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb nu een week of 4 ziggo AiE Extra, vaak schommelende snelheden en als het modem even meewerkt kom ik maar tot ongeveer 40 mbit. uploadsnelheid is wel vaak 4.5-4.8mbit. Oranje lampje van download brand wel (dus gebruik niet alle streams). Met tegenzin hele zooitje weer opnieuw aangesloten (AoP etc). nog steeds oranje lampje. TV, radio en telefoon zijn wel kraakhelder dus aan het signaal kan het gewoon niet liggen denk ik dan.

Ik heb ook helpdesk gemaild en die antwoordde dat deze week ubee modems nieuwe firmware zouden krijgen ivm wisselende snelheden. Heb nog geen verandering gemerkt maar de week is ook nog niet om dus nog ff geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 22:25

d0s

sssst

F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:19:
Weet iemand het precieze typenummer van de Ubee? Ik ga er vanuit dat ik deze in de toekomst ook krijg ter vervanging van mijn huidige Motorola modem.

Heb ook een vraag over Samsung SD decoders. Laten deze een tijdbalk zien tijdens het zappen? De Humax decoder laat d.m.v. die balk precies zien hoe laat een programma is begonnen, hoe laat deze eindigt en hoelang het programma al bezig is, wat erg handig is.

Wil voor boven een extra decoder kopen, maar vind het design van de Samsung mooier. Als de Samsung deze feature niet heeft dan wordt het toch een extra Humax. :)
Samsung heeft deze feature maar dat geld alleen voor het huidige programma.
Mijn advies is Humax trouwens, Samsung decoders voor DVB-c zijn echt dramatisch (trage software, slechte AB, langzaam zappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Tilburg is men ook bezig. AiE Plus 20/3 --> 30/4.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/640738815.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik word beetje moe van ziggo.

sinds gisteren nieuwe router, apple airport.

oude situatie met motorola > linksys router werkt. krijg netjes correcte ip van ziggo en kan internet op.
sluit ik mijn airport aan, alles werkt maar ziggo verdomdt het mij een goed ip adres te geven, krijg 169 reeks.
sluit ik mijn macbook op windows laptop direct aan op het modem, krijg ik ook 169 adres.
sluit ik weer mijn linksys aan, werkt alles perfect.
haal ik de kabel aansluiting van modem en dan krijg ik wel 192 adres van het modem, dus dat werkt wel.
vanacht modem eens gereset via achterkant en uit gelaten in de hoop dat het dan zou werken maar helaas.
zelfde gezeur. had gisteren ook ziggo nog gebeld en die zeiden 2 uur stroom eraf te laten, maar dat maakt dus geen ene donderd uit.

ik heb idee dat ergens in ziggo systeem het mac adres van mijn linksys hard ingeklopt staat en alleen werkt via dat macje en niet via de rest zoals het ook hoort.
want als ik dat linksys mac adres kloon in laptop en direct op modem zit werkt het ook gewoon goed.
wat ik ook doe, linksys router werkt en de rest niet.. |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:11:
ik word beetje moe van ziggo.

sinds gisteren nieuwe router, apple airport.

oude situatie met motorola > linksys router werkt. krijg netjes correcte ip van ziggo en kan internet op.
sluit ik mijn airport aan, alles werkt maar ziggo verdomdt het mij een goed ip adres te geven, krijg 169 reeks.
sluit ik mijn macbook op windows laptop direct aan op het modem, krijg ik ook 169 adres.
sluit ik weer mijn linksys aan, werkt alles perfect.
haal ik de kabel aansluiting van modem en dan krijg ik wel 192 adres van het modem, dus dat werkt wel.
vanacht modem eens gereset via achterkant en uit gelaten in de hoop dat het dan zou werken maar helaas.
zelfde gezeur. had gisteren ook ziggo nog gebeld en die zeiden 2 uur stroom eraf te laten, maar dat maakt dus geen ene donderd uit.

ik heb idee dat ergens in ziggo systeem het mac adres van mijn linksys hard ingeklopt staat en alleen werkt via dat macje en niet via de rest zoals het ook hoort.
want als ik dat linksys mac adres kloon in laptop en direct op modem zit werkt het ook gewoon goed.
wat ik ook doe, linksys router werkt en de rest niet.. |:(
Als de router niet werkt doe jij echt iets verkeerd en niet Ziggo en zover bekend worden de MAC adressen niet gebruikt bij Ziggo, iig kan ik gewoon switchen tussen mijn Asus router en mijn D-link zonder rare dingen. Op welk ip adres staat de Airport, staat DHCP wel aan en als je handmatig een ip in de goede range kiest, kan je de airport wel benaderen? Want ik vermoed dat je daar toch of iets verkeerd of iets niet ingesteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 07:21
Bij mij met me Ubee word me MAC adres volgens mij wel geregistreerd, want ik stopte eens de kabel van mijn pc in mijn xbox 360 en toen kreeg ik pas verbinding als ik het macadres op mijn 360 invulde.
Maar misschien verschilt dat per modem :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik merk dat sinds de storing door blikseminslag in Hoorn onze router ook geen ip adres meer krijgt als ik het modem reset. Om dan weer internet te krijgen trek ik eerst de stekker uit het modem, dan de stekker uit de router. Geef het modem weer stroom en laat hem opstarten en zet vervolgens de router weer aan.

Voor de storing kon ik het motorolla modem zonder problemen resetten met dat knopje in de webinterface van het modem.
(Maar ik ben niet 100% zeker dat ik niet iets heb zitten veranderen in de router :roll: )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 18-09 10:55
jvandun schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:12:
[...]

dan moeten ze toch regelmatig wat extra reviews doen :).

Nee ik heb nog geen review van de 2130 gevonden. Ik zal het testen met Alles-in-1 Extra waar ik zonder router nu 48 mbit heb gehaald (eenmalig getest). Ik verwacht hem morgen binnen. Helaas is mijn inet verbinding niet goed genoeg om op volledige snelheid te testen.

Wat ik wel zou kunnen doen is hem aan de lan poort van mijn andere router hangen en zo de doorvoersnelheid van pc naar pc testen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:19:
[...]

Als de router niet werkt doe jij echt iets verkeerd en niet Ziggo en zover bekend worden de MAC adressen niet gebruikt bij Ziggo, iig kan ik gewoon switchen tussen mijn Asus router en mijn D-link zonder rare dingen. Op welk ip adres staat de Airport, staat DHCP wel aan en als je handmatig een ip in de goede range kiest, kan je de airport wel benaderen? Want ik vermoed dat je daar toch of iets verkeerd of iets niet ingesteld hebt.
als je goed leest: als ik het mac adres kloon van mijn linksys router naar een laptop en dan direct in het modem ga dan werkt het wel. dus ziggo heeft mac van mijn linksys router ergens hard ingesteld.

net de airport nog complete reset gedaan en ook motorola modem maar zelfde probleem.

dus de situatie:
motorola > linksys = ok (werkt al 4 jaar zo, sinds casema)
motorola > macbook = 169 adres
motorola > windows laptop = 169 adres
motorola > airport extreme = 169 adres
motorola zonder coax > airport = 192 adres (dit doet motorola standaard als er storing is)
motorola > windows laptop met cloned mac van linksys = ok

kan ten alle tijden de airport bereik en configuren.

conclusie, ziggo heeft in systeem mijn linksys mac hard ingeklopt als enige apparaat wat het net op mag.
denk dat in casema tijdperk de mac al vast is gezet en nogsteeds zo staat.
straks maar bellen of ze alles vrij kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Laatst online: 18-09 12:02
dunn0w schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:23:

iemand oplossing? O-)
Even een andere DNS instellen.. Je kan bijvoorbeel die van openDNS gebruiken. www.opendns.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:30

-ET-

Phone Home

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:59:
[...]

als je goed leest: als ik het mac adres kloon van mijn linksys router naar een laptop en dan direct in het modem ga dan werkt het wel. dus ziggo heeft mac van mijn linksys router ergens hard ingesteld.

net de airport nog complete reset gedaan en ook motorola modem maar zelfde probleem.

dus de situatie:
motorola > linksys = ok (werkt al 4 jaar zo, sinds casema)
motorola > macbook = 169 adres
motorola > windows laptop = 169 adres
motorola > airport extreme = 169 adres
motorola zonder coax > airport = 192 adres (dit doet motorola standaard als er storing is)
motorola > windows laptop met cloned mac van linksys = ok

kan ten alle tijden de airport bereik en configuren.

conclusie, ziggo heeft in systeem mijn linksys mac hard ingeklopt als enige apparaat wat het net op mag.
denk dat in casema tijdperk de mac al vast is gezet en nogsteeds zo staat.
straks maar bellen of ze alles vrij kunnen geven.
De motorola onthoud het laatste MAC adres.

Motorola uit zetten (min 10 minuten). Airport aansluiten. Airport aanzetten en wachten dat die volledig online is. Motorola aanzetten. Als het goed is moet het dan prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ET- schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:04:
[...]

Motorola uit zetten (min 10 minuten). Airport aansluiten. Airport aanzetten en wachten dat die volledig online is. Motorola aanzetten. Als het goed is moet het dan prima werken.
nope, heb gisteren avond motorola 2 uur uit gehad en vanacht nog eens 6 uur. maakt niets uit helaas.
als ik ook in modem kijk zie ik dat motorola de mac heeft van mijn airport maar nogsteeds dienst weigert.
kan dan nogsteeds maar de enige conclusie trekken dat het aan de ziggo kant mis gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
-ET- schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:04:
[...]

Overigens is een 169.x.x.x een apipa-adres, die stelt windows, of osX zelf in. Betekend gewoon dat je geen ip van apparaat krijgt, als je dan wel de airport kunt configgen betekend dat alleen dat ook de airport op een dergelijk adres luister, doet mijn router ook.

Edit:Overigens lijkt het erop dat je de airport in bridging hebt staan omdat je een IP krijgt van de motorola als deze geen connectie heeft. Ziggo gaat jou geen 8 IP-adressen oid geven omdat je de boel niet goed configureert.

[ Voor 15% gewijzigd door Loekie op 03-12-2009 09:18 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:16:
[...]

Overigens is een 169.x.x.x een apipa-adres, die stelt windows, of osX zelf in. Betekend gewoon dat je geen ip van apparaat krijgt, als je dan wel de airport kunt configgen betekend dat alleen dat ook de airport op een dergelijk adres luister, doet mijn router ook.
airport zit in de reeks 10.1 en laptop ook. 169 adres geeft het motorola modem aan de router.
als ik een sitecom router pak inplaats van de linksys heb ik hetzelfde probleem als met de apple.
dus aleen de "geregistreerde" linksys router werkt en niets anders.

airport staat niet in bridge mode! staat op shared mode welke gewoon moet werken.
airport staat goed ingesteld. ik gaat ziggo bellen en vragen of ze aan hun kan willen kijken naar geregistreerde macs. kan niet anders.

voorbeeld van werkende airport met ziggo:
ik heb zelfde instellingen als plaatje maar krijg 169. adres inplaats van ziggo.
Afbeeldingslocatie: http://i247.photobucket.com/albums/gg141/Iram008/Picture1.png

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:19:
[...]

airport zit in de reeks 10.1 en laptop ook. 169 adres geeft het motorola modem aan de router.
als ik een sitecom router pak inplaats van de linksys heb ik hetzelfde probleem als met de apple.
dus aleen de "geregistreerde" linksys router werkt en niets anders.
Aha, dus de airport krijgt geen IP vanuit het netwerk of accepteert dit niet. Ik heb nooit een motorola gehad, maar geeft deze een 'lokaal' IP aan apparatuur als deze verbonden is, of een IP vanuit Ziggo?

Renew IP heb je al geprobeerd vermoed ik?
Als je dan geen IP krijgt lijkt het er idd op dat er geen IP vanuit Ziggo komt, of dat de Airport het niet accepteert. In bede gevallen kan de informatie uit hun kant van het systeem inzicht verschaffen.

[ Voor 16% gewijzigd door Loekie op 03-12-2009 09:28 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:25:
[...]

Aha, dus de airport krijgt geen IP vanuit het netwerk of accepteert dit niet. Ik heb nooit een motorola gehad, maar geeft deze een 'lokaal' IP aan apparatuur als deze verbonden is, of een IP vanuit Ziggo?

Renew IP heb je al geprobeerd vermoed ik?
jazeker. zoals ik al beschreef heb ik alleen verbinding met motorola > linksys router of motorola > laptop met cloned mac van linksys router.
het lijkt er gewoon op voor mij dat ziggo de boel vast houd.
normaal mag je direct op het modem een pc hangen en werkt het, zelfs dat lukt niet zonder mac te clonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:29:
[...]

jazeker. zoals ik al beschreef heb ik alleen verbinding met motorola > linksys router of motorola > laptop met cloned mac van linksys router.
het lijkt er gewoon op voor mij dat ziggo de boel vast houd.
normaal mag je direct op het modem een pc hangen en werkt het, zelfs dat lukt niet zonder mac te clonen.
Met MAC-kloon dus wel?
Dan lijk je nog in dat oude systeem te zitten waar je je MAC-adres van de aan te sluiten computer moet opgeven.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:35
Heb precies hetzelfde met een linksys WRT54G router. Met pc of laptop direct aan het modem meteen internet (na reboot modem uiteraard). Maar hang ik mijn linksys eraan dan krijg ik echt nooit een extern IP!
Wel zie ik dat als hij inschakelt dat ie eerst 0.0.0.0 WAN IP heeft, daarna heel even 192.168.100.2 en daarna weer 0.0.0.0.
Heb mijn mac adres van mn laptop al gekloond en van de pc maar lukt nog steeds niet!!

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:32:
[...]

Met MAC-kloon dus wel?
Dan lijk je nog in dat oude systeem te zitten waar je je MAC-adres van de aan te sluiten computer moet opgeven.
dat denk ik dus ook anders had het wel "gewoon" gewerkt.
ben 7 jaar klant van casema/ziggo dus zou best kunnen zijn omdat ik 4/5 jaar met de linksys heb gedaan dat alles vast erin staat. heb gewoon geen andere verklaring waarom het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb nu 1 dag ervaring met Ziggo, tot nu toe niet al te best. De verbinding valt af-en-toe weg.

Situatie:
AOP -> Ubee modem -(ethernet)-> Timecapsule -(wifi)-> Macbook

Probleem:
Als de verbinding wegvalt blijkt de Timecapsule geen IP te krijgen. Het lost zichzelf ook weer op. Grafische weergave:

Ping van buitenaf (datacentrum) naar het de Timecapsule via de Ubee-bridge:
Afbeeldingslocatie: http://nitrogen.silverpoint.nl/mrtg/ziggoping-day2.png
blauw = ping; groen = packetloss

De helpdesk gebeld maar die kwamen met het advies om het nog even aan te zien. De op afstand uitgelezen waardes (zoals signaal sterkte) waren in orde.

[ Voor 9% gewijzigd door twixx op 03-12-2009 10:20 . Reden: Legenda toegevoegd aan plaatje. ]

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Nice. De hele Ubee modem is er nu uit geknald. Lampjes doen het nog wel, maar geen verbinding meer. Gebeld met 0900-1884, echter zeggen ze niets te kunnen doen aan het probleem, want het is een "bekend probleem" met de Ubee modem, en ze zijn er van op de hoogte. Ze wachten op een firmware update oid. Ik heb gevraagd of het mogelijk is een nieuwe modem (Arris) te brengen om deze te vervangen, maar ik kreeg het bericht dat dat niet mogelijk was en dat ik maar moest wachten. Dus waar betaal ik nu 64,95 voor? Right.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 22:16
Lekker is dat zeg, krijg je (tegen eerdere berichten in) toch vroeger dan verwacht je AiE pakket thuis, blijkt de groene kabel te kort te zijn. Weer maar eens bellen met de helpdesk dus (was gisteren). Vandaag zou er al een monteur langskomen. "Mooi", dacht ik, "sneller dan verwacht". Maar helaas, de monteur kwam al snel tot de conclusie dat hier een graafteam voor langs moest komen.

Betaal ik straks dus al twee weken voor iets wat ik niet kan gebruiken!! De monteur had blijkbaar ook een hele andere melding, iets met storing van digitale televisie. Hoe kan die kerel van de helpdesk dat nou doorgeven als ik aan hem meld dat daar waar de groene kabel mijn huis binnenkomt, ik te weinig kabel heb om het pakket aan te sluiten.

Grr.. ik wil gewoon kunnen internetten! :(

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
The_Fes schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:42:
Lekker is dat zeg, krijg je (tegen eerdere berichten in) toch vroeger dan verwacht je AiE pakket thuis, blijkt de groene kabel te kort te zijn. Weer maar eens bellen met de helpdesk dus (was gisteren). Vandaag zou er al een monteur langskomen. "Mooi", dacht ik, "sneller dan verwacht". Maar helaas, de monteur kwam al snel tot de conclusie dat hier een graafteam voor langs moest komen.
Hoezo te kort? Kun je er geen AOP op schroeven? Of met een noodoplossing de kabel verlengen?

Je betaald pas vanaf de datum dat je je abonnement geactiveerd hebt.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Linksys wrt610n router. Het Arris modem is op de WAN poort aangeloten v/d router.

Mijn vraag is, kan deze router wel meer dan 100Mb/s aan op de WAN poort? Ik haal nu zo rond de 92Mb/s terwijl ik velen hier in Maastricht zie die al rond de 120Mb/s zitten.

Ik heb alles gigabit aangesloten, m'n pc ondersteunt dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:53:
Ik heb een Linksys wrt610n router. Het Arris modem is op de WAN poort aangeloten v/d router.

Mijn vraag is, kan deze router wel meer dan 100Mb/s aan op de WAN poort? Ik haal nu zo rond de 92Mb/s terwijl ik velen hier in Maastricht zie die al rond de 120Mb/s zitten.

Ik heb alles gigabit aangesloten, m'n pc ondersteunt dit ook.
heeft gigabit wan poort volgens de specs.
Pagina: 1 ... 45 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.