Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag totaal onverwacht een pakje binnengekregen. Nieuw modem. Ubee.
Met een brief er bij dat ik 'm binnen een paar dagen moet aansluiten en de oude moet terugsturen.

Ik weet dus van niks. Geen bericht vooraf of wat dan ook. Er staat op de brief dat als ik 'm aansluit, ik sneller internet heb. Weet iemand of dat ook waar is? Of is dat een statement die pas in de toekomst waar zal zijn?

Ik heb nu AIE-Plus. 20/3 dus. Als ik dit ding aansluit is het zeker nog steeds 20/3? Wat is het nu van het nieuwe modem nu al dan? Behalve voorbereid zijn op de toekomst? Want ik heb begrepen dat de Ubee minder stabiel is dan zijn voorgangers, en dat ik in de Ubee ook niet meer kan inloggen om te kijken of er iets met de lijn mis is, zoals ik met mijn huidige Motorola wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Pierre_nr1 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:01:
Het Ubee modem heeft inderdaad warmte problemen. Ze moeten er vanaf weten, het speelt namelijk al diverse maanden. Ik ben ook heel benieuwd wat Ziggo nu gaat doen hiermee. Ik heb gelukkig een Arris modem kunnen bemachtigen, maar wat doen ze met al die gebruikers waarvan het Ubee modem niet goed functioneert? Ze schermen nu al meer dan 1 maand met een nieuwe firmware versie, maar waar blijft deze dan? Week 45 las ik ergens, maar ja ook week 45 is al weer bijna voorbij. Blijven ze de mensen maar aan het lijntje houden? Want, volgens mij, doen ze dat namelijk. Iedereen zal begrip hebben dat het tijd kost, maar je klanten aan het lijntje blijven houden, dat kan natuurlijk niet.
Ik denk dat ze het ook wel weten, maar niet voldoende Arris modems hebben om alle Ubee's te vervangen. En ja, aan het lijntje houden doen volgens mij zeker en ik heb het gevoel dat dat of onkunde is of van hogerhand opgelegd.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:19
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:27:
[...]

Ik denk dat ze het ook wel weten, maar niet voldoende Arris modems hebben om alle Ubee's te vervangen. En ja, aan het lijntje houden doen volgens mij zeker en ik heb het gevoel dat dat of onkunde is of van hogerhand opgelegd.
Ik heb vier monteurs thuis gehad, en iedere monteur had weer zijn eigen verhaal. De ene vertelde me dat het in de wijkcentrale zat, de andere ontkende dat en vertelde me dat er capaciteitsproblemen waren. De derde ontkrachtte weer de twee daarvoor en het was een firmware kwestie, en de vierde zag dat ik ook een Arris modem had, en daar had hij nog nooit van gehoord, echt waar. Het webteam idem dito, iedereen had zijn eigen verhaal, en niemand vertelde dus hetzelfde. Na twee maanden kwam iemand met de briljante conclusie : ik heb spyware op mijn pc, en dat was de oorzaak! Je houdt het toch niet voor mogelijk. Ik heb gewoon nog mazzel met mijn Arris, maar ik blijf strijden voor de Ubee gebruikers. Dit is mijn eer te na, ook het Ubee modem zal goed moeten gaan functioneren. Of Ziggo moet (eindelijk) toegeven dat ze met het Ubee modem een fout hebben gemaakt, en dat bepaalde gebieden niet Ubee certified zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:26:
Ik heb vandaag totaal onverwacht een pakje binnengekregen. Nieuw modem. Ubee.
Met een brief er bij dat ik 'm binnen een paar dagen moet aansluiten en de oude moet terugsturen.

Ik weet dus van niks. Geen bericht vooraf of wat dan ook. Er staat op de brief dat als ik 'm aansluit, ik sneller internet heb. Weet iemand of dat ook waar is? Of is dat een statement die pas in de toekomst waar zal zijn?

Ik heb nu AIE-Plus. 20/3 dus. Als ik dit ding aansluit is het zeker nog steeds 20/3? Wat is het nu van het nieuwe modem nu al dan? Behalve voorbereid zijn op de toekomst? Want ik heb begrepen dat de Ubee minder stabiel is dan zijn voorgangers, en dat ik in de Ubee ook niet meer kan inloggen om te kijken of er iets met de lijn mis is, zoals ik met mijn huidige Motorola wel kan.
Wellicht heeft het met de ophande zijnde verhoging te maken ?
nieuws: Ziggo verhoogt downloadsnelheid tot 120Mbps in Amersfoort
Geen idee wanneer jou woonplaats aan de beurt is, maar lijkt me dat ze eerst zorgen dat klanten worden geselecteerd die als 1ste aan de beurt zijn. Kon weleens onverwacht goed nieuws zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Pierre_nr1 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:40:
[...]

Ik heb vier monteurs thuis gehad, en iedere monteur had weer zijn eigen verhaal. De ene vertelde me dat het in de wijkcentrale zat, de andere ontkende dat en vertelde me dat er capaciteitsproblemen waren. De derde ontkrachtte weer de twee daarvoor en het was een firmware kwestie, en de vierde zag dat ik ook een Arris modem had, en daar had hij nog nooit van gehoord, echt waar. Het webteam idem dito, iedereen had zijn eigen verhaal, en niemand vertelde dus hetzelfde. Na twee maanden kwam iemand met de briljante conclusie : ik heb spyware op mijn pc, en dat was de oorzaak! Je houdt het toch niet voor mogelijk. Ik heb gewoon nog mazzel met mijn Arris, maar ik blijf strijden voor de Ubee gebruikers. Dit is mijn eer te na, ook het Ubee modem zal goed moeten gaan functioneren. Of Ziggo moet (eindelijk) toegeven dat ze met het Ubee modem een fout hebben gemaakt, en dat bepaalde gebieden niet Ubee certified zijn.
Heb ik mazzel gehad, had een ticket aan laten maken en een kwamen tot conclusie dat ruilen een optie was, de engineer belde, stelde wat vragen en zei dat ie een Arris mee nam om mijn Ubee te vervangen, sindsdien geen disconnects meer, downloads zijn nog wel even snel, dus had niet het usenet probleem.
Yippie schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:46:
[...]

Wellicht heeft het met de ophande zijnde verhoging te maken ?
nieuws: Ziggo verhoogt downloadsnelheid tot 120Mbps in Amersfoort
Geen idee wanneer jou woonplaats aan de beurt is, maar lijkt me dat ze eerst zorgen dat klanten worden geselecteerd die als 1ste aan de beurt zijn. Kon weleens onverwacht goed nieuws zijn.
Kan, alleen woont ie volgens mij in Tilburg.

[ Voor 18% gewijzigd door MeNTaL_TO op 06-11-2009 18:54 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup Tilburg. En ik heb sowieso niet het Extra-pakket maar slechts Plus.

Het punt is dat ik niet op de hoogte ben van op stelten staande verhoging binnen nu en zeg een maand. Dus waarom nu al een modem? En wat moet ik er mee als ie alleen maar onbetrouwbaarder is. Als ze future proof wilden zijn hadden ze me wel een Arris gestuurd lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Jongens weten jullie dan om welke steden het gaat ?
Vos stelt verder dat nog dit jaar de snelheidsverhogingen in vijf andere steden binnen Ziggo's gebied zal doorvoeren, maar de plaatsnamen wilde hij nog niet noemen. Wel gaat het om steden waar Ziggo te maken heeft met concurrende glasvezelaanbieders. In de loop van 2010 moeten alle Ziggo-abonnees van de hogere up- en downloadsnelheden kunnen genieten. De abonnementen zullen volgens de kabelaar niet duurder worden als de verhogingen een feit zijn.
Upgrade geld voor alle vormen, Plus gaat van 20/3 naar 30/4 zie link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of iemand in Amersfoort de beloofde snelheden al heeft gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Het lijkt mij dat wij als klanten gebruikt worden om dat Ubee modem te testen,waarom nemen ze niet gewoon modems die zich in andere landen bewezen hebben? Waren die modems soms te duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zo, maar es (uur aan de telefoon gehangen) gebeld met Ziggo waarom mijn (woon in Amersfoort) snelheid nog niet verhoogd is. Na 3 medewerkers gesproken te hebben, diverse speedtests te hebben doorlopen en 1 medewerker op de website van Ziggo zelf het bericht te hebben laten lezen het antwoord: alleen postcode 3814 is verhoogd. Ik zit in 3815 en moet gewoon wachten. Een dag na de upgrade zou je een brief moeten krijgen.

Ben benieuwd.

[ Voor 11% gewijzigd door jelmervos op 06-11-2009 20:03 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
jelmervos schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:01:
Zo, maar es (uur aan de telefoon gehangen) gebeld met Ziggo waarom mijn (woon in Amersfoort) snelheid nog niet verhoogd is. Na 3 medewerkers gesproken te hebben, diverse speedtests te hebben doorlopen en 1 medewerker op de website van Ziggo zelf het bericht te hebben laten lezen het antwoord: alleen postcode 3814 is verhoogd. Ik zit in 3815 en moet gewoon wachten. Een dag na de upgrade zou je een brief moeten krijgen.

Ben benieuwd.
Lekker dan, in het nieuwsbericht komt 7 okt naar voren, geloof dat Ziggo de zaken weer veel mooier voorstelt dan ze werkelijk zijn, het is nl nu al 6 nov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

thefxr schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:10:
[...]

Lekker dan, in het nieuwsbericht komt 7 okt naar voren, geloof dat Ziggo de zaken weer veel mooier voorstelt dan ze werkelijk zijn, het is nl nu al 6 nov.
Klopt, heb ik ook aangegeven: waarom zetten ze niet gewoon diezelfde postcodes op de website. Nu krijg je alleen maar verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem omgeplugged. Snelheid onveranderd.

Wat is het IP waarop de Ubee zit? 10.223.0.1?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:15

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:55:
Modem omgeplugged. Snelheid onveranderd.

Wat is het IP waarop de Ubee zit? 10.223.0.1?
192.168.1.1

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor want daar zit mijn router ;)

De volgende hop is echter 10.223.0.1 dus mijn gok is: de modem.
Alleen lijkt daar geen webinterface op te zitten. Iig niet als ie online is?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet iemand hoelang het gewoonlijk duurt als je extra zenders hebt besteld wanneer die geactiveerd worden? Ik heb nl. zelf een tijdje geleden 2 pakketten geactiveerd via de website en vrijwel direct kon ik de zenders bekijken op mn tv. Bij mn ouders heb ik aan het begin van de avond die aanbieding voor eredivisie live voor 5 euro geactiveerd via de website en een bevestigingsmailtje ontvangen, maar nog steeds niks.
Zou er iets niet goed zijn gegaan, of duurt dit wel vaker langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik het nieuwe Ubee modem er aan heb hangen haal ik op de newsserver nog maar 1,4MB/sec ongeveer. Ipv de 2,2 of wat het ook was. Of het aan het modem ligt weet ik niet want met de Motorola heb ik dit ook eenmaal gehad een avond. Maar ik vind het wel erg toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:39

MsG

Forumzwerver

Wat halen mensen eigenlijk met Alles in 1 Plus? Bij mij is het echt max. 2,3MB/s. Anderen die echt 2,4 of zelfs de perfecte snelheid 2,5 halen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:31

Lightah

Strikes Again

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:18:
Nu ik het nieuwe Ubee modem er aan heb hangen haal ik op de newsserver nog maar 1,4MB/sec ongeveer. Ipv de 2,2 of wat het ook was. Of het aan het modem ligt weet ik niet want met de Motorola heb ik dit ook eenmaal gehad een avond. Maar ik vind het wel erg toevallig.
Dit is al een aantal keer genoemd in het topic. De Ubee heeft een of ander probleem zodat hij op nieuwsservers niet de volle snelheid haalt. Overigens wel gewoon met andere dingen.

@hierboven, 2,4 MB/s (2450 kb/s ofzo) haal ik wel

[ Voor 4% gewijzigd door Lightah op 06-11-2009 23:23 ]

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met DU-Meter zie ik de 2.4MB/sec wel eens, maar dat is met overhead lokaal en zo denk ik. Speedtests online komen zo aan de 19.6 Mbit .. net geen 20.
Lightah schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:22:
Dit is al een aantal keer genoemd in het topic. De Ubee heeft een of ander probleem zodat hij op nieuwsservers niet de volle snelheid haalt. Overigens wel gewoon met andere dingen.
Lekker kansloos. Ik gebruik news veel :/

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hier ook max 2,3MB/sec bij een HTTP test, dit met een Ubee modem.

Die Ubee wordt hier trouwens super warm. Ik kan rustig mijn vinger verbranden aan de COAX aansluiting.

@HlpDsk: het IP adres van mijn Ubee modem is: 10.174.60.100. Volgens mij is dit per modem weer anders.

[ Voor 53% gewijzigd door jelmervos op 06-11-2009 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boolean
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-05 12:27
Lightah schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:22:
[...]

@hierboven, 2,4 MB/s (2450 kb/s ofzo) haal ik wel
Ik denk niet dat die problemen inherent zijn aan het Ubee modem aangezien ik hier in voormalig Casema gebied (Breda) gewoon met 5,7 megabyte/s articles van Usenet binnen haal.

Ingrediënten:
Degelijke router > D-Link DIR-855
Fatsoenlijke Usenet provider > Giganews (Diamond account)
Efficiënte client > NewsLeecher

Het Arris modem is inmiddels achterhaald en staat niet garant voor een probleemloze werking op hogere intrainwaarden. De huidige problemen met het Ubee modem worden veroorzaakt door verouderde wijkcentrales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

MsG schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:19:
Wat halen mensen eigenlijk met Alles in 1 Plus? Bij mij is het echt max. 2,3MB/s. Anderen die echt 2,4 of zelfs de perfecte snelheid 2,5 halen?
De perfecte 2,5MB/sec is nooit te halen. Dit omdat er altijd enige (protocol) overhead zal zijn. (en enige latency zaken, maar vooral overhead).

Met een 100Mbit verbinding haal je ook max 11,5MB/sec, maar nooit 12,5MB/sec vanwege de overhead. Hetzelfde geld ook weer voor een 1Gbit aansluiting. 115MB/sec haal je maximaal.

Dus, realistisch maximum :

10Mbit - 1,15MB/sec
100Mbit - 11,5MB/sec
1000Mbit - 115MB/sec

Met TCP/IP zou je dus kunnen stellen dat er met zo'n 8% overhead gerekend moet worden.

10Gbit netwerk kaarten zijn nog niet efficient genoeg om de volle benutbare bandbreedte te halen. Dit komt pas als de netwerk kaarten beter en efficienter worden, wat nog enkele jaren kan duren.

Hieruit mag je afleiden dat als je met 20Mbit ~2,3MB/sec behaalt je de verbinding op dat moment optimaal benut.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
boolean schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 01:16:
[...]

Ik denk niet dat die problemen inherent zijn aan het Ubee modem aangezien ik hier in voormalig Casema gebied (Breda) gewoon met 5,7 megabyte/s articles van Usenet binnen haal.
jawel in combinatie, in welk netwerkgebied je zit, Ziggo heeft dat ook al toegegeven en ze zijn een nieuwe firmware aan het ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:49
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:01:
Het Ubee modem heeft inderdaad warmte problemen. Ze moeten er vanaf weten, het speelt namelijk al diverse maanden. Ik ben ook heel benieuwd wat Ziggo nu gaat doen hiermee. Ik heb gelukkig een Arris modem kunnen bemachtigen, maar wat doen ze met al die gebruikers waarvan het Ubee modem niet goed functioneert? Ze schermen nu al meer dan 1 maand met een nieuwe firmware versie, maar waar blijft deze dan? Week 45 las ik ergens, maar ja ook week 45 is al weer bijna voorbij. Blijven ze de mensen maar aan het lijntje houden? Want, volgens mij, doen ze dat namelijk. Iedereen zal begrip hebben dat het tijd kost, maar je klanten aan het lijntje blijven houden, dat kan natuurlijk niet.
Lijkt me sterk aangezien er ook veel mensen zijn die geen problemen hebben met de Ubee !
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:05:
[...]

Nee hoor want daar zit mijn router ;)

De volgende hop is echter 10.223.0.1 dus mijn gok is: de modem.
Alleen lijkt daar geen webinterface op te zitten. Iig niet als ie online is?
Das de router van Ziggo en nee die heeft geen webinterface ;)
thefxr schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 03:17:
[...]
jawel in combinatie, in welk netwerkgebied je zit, Ziggo heeft dat ook al toegegeven en ze zijn een nieuwe firmware aan het ontwikkelen.
Hij zegt net dat ie ook in Casema-gebied zit zonder problemen en dat de meeste mensen roepen dat daar het probleem ligt. Wat jij roept, klopt dus niet. Het kan eerder een slechte batch modems zijn oid. Firmware lijkt me ook sterk omdat we allemaal dezelfde firmware hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik heb een vraag voor de Ziggo Alles in Een Extra abbonees. Ik heb nu ADSL via telfort in combinatie met Tweaknews. Als ik de overstap maak van Telfort naar Ziggo, heb ik nog wel de Tweaknews nodig ? Of ik kan gewoon die opzeggen en alleen de nieuwsserver van Ziggo gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Brawler schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:15:
Ik heb een vraag voor de Ziggo Alles in Een Extra abbonees. Ik heb nu ADSL via telfort in combinatie met Tweaknews. Als ik de overstap maak van Telfort naar Ziggo, heb ik nog wel de Tweaknews nodig ? Of ik kan gewoon die opzeggen en alleen de nieuwsserver van Ziggo gebruiken?
Alles kan maar ik zou het niet doen als ik jou was want de newsserver van ziggo is niet zo snel als Tweaknews en de Retentie van ziggo is iets van 20 dagen en die van Tweaknews 240+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]

Ingrediënten:

Het Arris modem is inmiddels achterhaald en staat niet garant voor een probleemloze werking op hogere intrainwaarden. De huidige problemen met het Ubee modem worden veroorzaakt door verouderde wijkcentrales.
Achterhaald? Hij haalt gewoon 122 Mb max. volgens de specs (http://www.arrisi.com/pro...sheet/090512_TM702B-D.pdf) omdat ie maar 4 kanaals is ipv de 8 kanaals Ubee, dus de aangekondigde upgrades haalt ie nog wel. De Ubee is gewoon vaak reteinstabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:23

Winkiller

De Mopperpot

kmichael schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:25:
[...]

Alles kan maar ik zou het niet doen als ik jou was want de newsserver van ziggo is niet zo snel als Tweaknews en de Retentie van ziggo is iets van 20 dagen en die van Tweaknews 240+
Belangrijker dan dat.......de nieuwsgroepen server van Ziggo heeft niet alle groepen...alleen de meest populaire, althans dat is mij opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:00:
Yup Tilburg. En ik heb sowieso niet het Extra-pakket maar slechts Plus.

Het punt is dat ik niet op de hoogte ben van op stelten staande verhoging binnen nu en zeg een maand. Dus waarom nu al een modem? En wat moet ik er mee als ie alleen maar onbetrouwbaarder is. Als ze future proof wilden zijn hadden ze me wel een Arris gestuurd lijkt me zo.
Ik woon ook in Tilburg en heb ook totaal onverwacht een nieuw Ubee modem ontvangen. Heb nog geen twee maanden AIE Plus (20/3), met een Motorola modem. Ook niks gehoord over een op handen zijnde verhoging.

Was eigenlijk niet van plan het Motorola modem al terug te sturen, maar het nieuwe modem moet geactiveerd worden, dus denk dat het Motorola modem dan wordt gedeactiveerd. Of is dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HetBiggie schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 13:07:
[...]
...maar het nieuwe modem moet geactiveerd worden, dus denk dat het Motorola modem dan wordt gedeactiveerd. Of is dat niet zo?
Klopt. Het nieuwe modem wordt geidentificeerd aan zijn MAC-adres. Dit kan telkens maar één uniek adres zijn, en dus kan dit ook maar één modem zijn. Als je je nieuwe modem aanmeldt wordt de oude onbruikbaar. Tenzij je dat weer terug laat veranderen, daar moet je dan voor bellen...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
  • Laatst online: 24-01-2024
Thx. Mjah, toch het nieuwe modem maar eens gaan testen. Misschien valt het bij mij wel allemaal mee met dat Ubee modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Winkiller958 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:44:
[...]

Belangrijker dan dat.......de nieuwsgroepen server van Ziggo heeft niet alle groepen...alleen de meest populaire, althans dat is mij opgevallen.
Ok dan heb ik genoeg van de Alles in Een Plus en hou de Tweaknes abbo? Alleen ik las dat je heb een download limit van 50GB/maand als AIE Plus hebt. Geldt dit ook als ik bvb. via Tweaknews download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Brawler schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 13:30:
[...]

Ok dan heb ik genoeg van de Alles in Een Plus en hou de Tweaknes abbo? Alleen ik las dat je heb een download limit van 50GB/maand als AIE Plus hebt. Geldt dit ook als ik bvb. via Tweaknews download?
de download limit geld alleen als je op de newsserver van ziggo download. tweaknews is onbeperkt omdat dit gewoon netwerk verkeer is :)
ik download zelf alles van de ziggo news server en ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Ubee modem gekregen en aangesloten. snelheid blijft netjes 20mb (all in one plus) en met tweaknews gewoon 2.31.

Ik woon ook in Tilburg. Het oude modem (atlanta) nog niet teruggestuurd mocht het mis gaan met de ubee.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update 2.1:
Net ziggo gebeld, order van gisteravond is goed aangekomen. Ik vroeg wanneer ziggo aan telfort zegt dat per 10dec de zaak overgaat naar ziggo en het nummer ook. Want als ze dat niet voor 10nov doorgeven is het gezeik met de maand opzegtermijn van telfort. Het formulier zou gisteravond al zijn gemaakt. Dus dat zou goed komen. Maandag bel ik telfort om te vragen of bij hun het bericht is binnen gekomen. Ubee modem en de cisco pvr zouden iig op voorraad zijn en volgende week arriveren. Johnny out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
[...]

Ingrediënten:

Vind het dan wel vreemd dat als ik via http wat down dat ik de 50mbit haal en via usenet is het gewoon geluk hebben als ik dat haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
loyske schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 09:07:

Hij zegt net dat ie ook in Casema-gebied zit zonder problemen en dat de meeste mensen roepen dat daar het probleem ligt. Wat jij roept, klopt dus niet. Het kan eerder een slechte batch modems zijn oid. Firmware lijkt me ook sterk omdat we allemaal dezelfde firmware hebben.
Waarom klopt wat jij roept wel? Het Ubee modem maakt icm usnet maar 1 connectie aan, vandaar dat mensen met Http wel hun snelheid halen en met usenet niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boolean
  • Laatst online: 24-05 12:27
jaaoie17 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:02:
[...]
Vind het dan wel vreemd dat als ik via http wat down dat ik de 50mbit haal en via usenet is het gewoon geluk hebben als ik dat haal.
Dat is van meerdere factoren afhankelijk en dan voornamelijk van je Usenet provider. In mijn optiek zijn er slechts twee noemenswaardige providers welke zich weten te onderscheiden van de rest; Giganews en Eweka wel te verstaan. Giganews is "King of the Hill" en biedt de meeste features, hoogste retentie en beste performance; hiervoor moet je dan financieel wel diep in de spreekwoordelijke buidel tasten. Eweka komt aardig dichtbij de kwaliteiten van Giganews en is daarbij nog eens uitermate vriendelijk voor je portemonnee. Met beide Usenet providers zul je dan ook de 50mbit optimaal moeten kunnen benutten.
thefxr schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:55:
[...]
Waarom klopt wat jij roept wel? Het Ubee modem maakt icm usnet maar 1 connectie aan, vandaar dat mensen met Http wel hun snelheid halen en met usenet niet!
Vandaag regent het bananen en morgen schaatsen we op de maan.. oh en vergeet niet je magnetron op Nederland 1 af te stemmen want John F. Kennedy houdt later op de avond een toespraak.. |:( Waar haal je die wijsheid vandaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:12

TFHfony

Professional Weirdo

boolean schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 21:48:
[...]

Dat is van meerdere factoren afhankelijk en dan voornamelijk van je Usenet provider. In mijn optiek zijn er slechts twee noemenswaardige providers welke zich weten te onderscheiden van de rest; Giganews en Eweka wel te verstaan. Giganews is "King of the Hill" en biedt de meeste features, hoogste retentie en beste performance; hiervoor moet je dan financieel wel diep in de spreekwoordelijke buidel tasten. Eweka komt aardig dichtbij de kwaliteiten van Giganews en is daarbij nog eens uitermate vriendelijk voor je portemonnee. Met beide Usenet providers zul je dan ook de 50mbit optimaal moeten kunnen benutten.
Qua Giganews kan ik niet anders dan het met je eens zijn. Dure toko, maar alles werkt echt zo als het moet. Eweka onderscheid zich ook bij mij, maar dan in zeer negatieve zin: Zeker als er wat fout zit bij Eweka, moet je het er maar mee doen en als je dan netjes naar de helldesk belt krijg je gewoon een grote mond, zonder daar zelf aanleiding toe te hebben gegeven.
Astraweb doet het hier overigens ook prima. Bijna 450 dagen retentie en ook hiermee trek ik mijn 50mbit lijn vol. Prijs is ongeveer de helft van Giganews, als je van een aanbieding gebruik maakt.

Ik heb overigens begrepen dat Supernews tegenwoordig ook van Giganews is en de helft kost. Ervaring heb ik er alleen niet mee.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
boolean schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 21:48:

Vandaag regent het bananen en morgen schaatsen we op de maan.. oh en vergeet niet je magnetron op Nederland 1 af te stemmen want John F. Kennedy houdt later op de avond een toespraak.. |:( Waar haal je die wijsheid vandaan? :?
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20862

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
thefxr schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:55:
[...]

Omdat ik met mijn Ubee op zowel HTTP als Usenet ook gewoon de volledige snelheid haal !?
Er wordt gewoon teveel geroepen door mensen die wat horen en niet eens weten wat er speelt.
Allemaal aannames, daar schiet je wat mee op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
loyske schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:57:
[...]

Omdat ik met mijn Ubee op zowel HTTP als Usenet ook gewoon de volledige snelheid haal !?
Er wordt gewoon teveel geroepen door mensen die wat horen en niet eens weten wat er speelt.
Allemaal aannames, daar schiet je wat mee op....
dus omdat 1 modem werkt, werken ze ineens allemaal goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
thefxr schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:29:
[...]

dus omdat 1 modem werkt, werken ze ineens allemaal goed?
Zijn meer mensen die bevestigen dat hun Ubee probleemloos werkt !
Ik zeg dus niet dat ze allemaal perfect werken.
Gaf alleen maar aan dat er niet vanalles geroepen moet worden als men niet weet wat er speelt !

Als het firmware was, had iedereen er last van.
Kan dus een verkeerde setting zijn in het netwerk, een slechte batch Ubee's of een combinatie van deze factoren icm firmware.
En nog wel meer dingen die jij en ik niet kunnen bedenken aangezien we hier niet mee bezig zijn. Dit soort problemen zijn niet zo makkelijk op te lossen als iedereen denkt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

loyske schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:52:
[...]

Zijn meer mensen die bevestigen dat hun Ubee probleemloos werkt !
Ik zeg dus niet dat ze allemaal perfect werken.
Gaf alleen maar aan dat er niet vanalles geroepen moet worden als men niet weet wat er speelt !

Als het firmware was, had iedereen er last van.
Kan dus een verkeerde setting zijn in het netwerk, een slechte batch Ubee's of een combinatie van deze factoren icm firmware.
En nog wel meer dingen die jij en ik niet kunnen bedenken aangezien we hier niet mee bezig zijn. Dit soort problemen zijn niet zo makkelijk op te lossen als iedereen denkt !!
Opzich werkt mijn ubee nu wel aardig goed. Alleen ik merk dat ik maar zo'n 3,5 tot 3,8 mbps tops haal. ipv zo rond de 6 mbps ofzo wat zou moeten kunnen.

Iemand tips waar dit aan kan liggen? Niet dat 3,5 mbps laag is maar je betaalt niet voor niets voor bijna het dubbele natuurlijk...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierbroeder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 19:38
Kreeg net deze reactie via de mail omdat ik niet de beloofde 50mbit haal maar 30mbit.
Het betreft hier een bekend probleem met het modemtype ubee. Dit modem heeft stabiliteitsproblemen indien er gebruik gemaakt wordt van meerdere connecties (zoals bij usenet het geval is) Dit probleem is door meerdere klanten gemeld en is daarom in onderzoek bij de engineers. Dit ligt dus inderdaad niet bij uw newsprovider of eigen apparatuur. Ik hoop u zo enigzins duidelijkheid te hebben verschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Zijn de toekomstige snelheden veranderd of zo? Ik dacht dat we in dit najaar naar 80mbit zouden gaan en volgend jaar zelfs naar over de 100mbit.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Snowwie schreef op zondag 08 november 2009 @ 18:15:
Zijn de toekomstige snelheden veranderd of zo? Ik dacht dat we in dit najaar naar 80mbit zouden gaan en volgend jaar zelfs naar over de 100mbit.
Einde van het jaar is ergens volgend jaar bij Ziggo. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:34

Ankh

|true

Snowwie schreef op zondag 08 november 2009 @ 18:15:
Er zijn bepaalde steden / dorpen geselecteerd voor testen met 120Mbit. (Waaronder Heerhugowaard, waar Ziggo zelf zit). Dit zal in het begin van het jaar gebeuren.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Nog meer mensen hier die zo'n mooie Alles-In-1 promo mailtje hebben gehad omdat ze nu alle drie de diensten los afnemen?

In de e-mail staat een knop met de tekst "bekijk je winst op $straatnaam+huisnummer". Op de website waar je dan terechtkomt geeft Ziggo een mooi rekenvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://home.orion84.nl/pub/ziggo-faal.png

Hmm, interessant, de laatste keer dat ik het zelf had nagerekend kwam Alles-In-1 Extra toch echt duurder uit als ons huidige pakket. Factuur er bij gepakt:

Afbeeldingslocatie: http://home.orion84.nl/pub/ziggo-factuur.png

En dat komt toch echt uit op € 58,21 en niet € 74,15 :P

Ze zijn dus even vergeten dat er in mijn woonplaats nog steeds een gereduceerde tarief geldt voor kabelTV en ze hebben het telefonie abbo ook meegeteld. Terwijl dat gratis is in combinatie met Internet Z3. Echt, waarom dan die moeite in een gepersonaliseerde advertentie steken, als je niet daadwerkelijk meeneemt wat iemand maandelijks betaalt. Of doe niet net alsof het een gepersonaliseerde advertentie is. Wat het trouwens ook niet is, want in de URL naar het rekenvoorbeeld zit geen klantID of iets dergelijks, die pagina is dus gewoon generiek 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 08-11-2009 23:46 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus de 80mbits hoef ik dit jaar niet meer te verwachten? Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:06

OMX2000

By any means necessary...

Orion84 schreef op zondag 08 november 2009 @ 23:41:
Nog meer mensen hier die zo'n mooie Alles-In-1 promo mailtje hebben gehad omdat ze nu alle drie de diensten los afnemen?

In de e-mail staat een knop met de tekst "bekijk je winst op $straatnaam+huisnummer". Op de website waar je dan terechtkomt geeft Ziggo een mooi rekenvoorbeeld:

[afbeelding]

Hmm, interessant, de laatste keer dat ik het zelf had nagerekend kwam Alles-In-1 Extra toch echt duurder uit als ons huidige pakket. Factuur er bij gepakt:

[afbeelding]

Ze zijn dus even vergeten dat er in mijn woonplaats nog steeds een gereduceerde tarief geldt voor kabelTV en ze hebben het telefonie abbo ook meegeteld. Terwijl dat gratis is in combinatie met Internet Z3. Echt, waarom dan die moeite in een gepersonaliseerde advertentie steken, als je niet daadwerkelijk meeneemt wat iemand maandelijks betaalt. Of doe niet net alsof het een gepersonaliseerde advertentie is. Wat het trouwens ook niet is, want in de URL naar het rekenvoorbeeld zit geen klantID of iets dergelijks, die pagina is dus gewoon generiek 8)7
Dat laatste is een aanname. Ze kunnen ook gericht mailen, maar een generiek link toesturen. Dus alleen mensen die voordeel zouden hebben een aanbod sturen, dat aanbod is dan wel generiek.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:39

MsG

Forumzwerver

Wij kregen zo'n zomeraanbiedingfolder met daarop wat we nu ongeveer kwijt waren, en dat klopte best goed. Alles in 1 Plus is bij ons net ff goedkoper maar een heel stuk sneller (3Mbit vs 20Mbit). Ook de decoder was gratis.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 23:48:
Dus de 80mbits hoef ik dit jaar niet meer te verwachten? Jammer.
Waar baseer je dat op? Of heb ik iets gemist?

Het staat nog altijd op de website.
Vanaf 1 juli verhoogt Ziggo gratis de internetsnelheden. De hoogste snelheid, die Ziggo vanaf vandaag al biedt, is 50 Mb/s. En het leuke is, we worden alleen nog maar sneller. In het najaar al tot 80 Mb. En volgend jaar tot meer dan 100 Mb. Wil je overstappen? Wij zeggen je huidige ADSL-abonnement kosteloos voor je op. Dat is wel zo gemakkelijk.

[ Voor 35% gewijzigd door EWK op 09-11-2009 23:50 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:37
Er staat zelfs: "Klaar voor morgen met snelheden van meer dan 100Mb"

Doe maar morgen dan... :o

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvandun
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 09:24
Ook ik heb inmiddels (in Tilburg) onverwacht het Ubee modem aangekregen. Na enige twijfel (heb een plus abonnement en volgens mij zou mijn huidige modem (Motorola DOCSIS 2.0) de beloofde 30 MBit ook moeten kunnen halen) heb ik mijn modem toch maar vervangen door het Ubee modem (DOCSIS 3.0).

De activatie ging de eerste keer mis (neem contact op met de helpdesk) in Firefox maar ging meteen daarna goed in Internet Explorer. Kan toeval zijn maar meldt het hier toch maar voor toekomstige upgraders.

Verbinding is stabiel en ik haal de maximale snelheid via de speedtest van ziggo (nog steeds 20Mbit trouwens). Dus ik zeg: upgraden naar Ubee? DOEN! ;o)

Mits je, zoals ik, geen gebruik maakt van usenet natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 20:26
afgelopen vrijdag een ziggo monteur langs gehad voor het alles in 1 extra pakket. Mijn aansluiting was niet meer orgineel en deze heeft hij gemaakt. Ook gelijk het Ubee modem gekregen en vrijdag via de speedtest op http://speedtest.bbned.nl/ (UPC) 4,8 MB/ps gehaald. Via de eigen ziggo speedtest niet verder dan 20mbit. Ziggo monteur gebruikte dus liever UPC test. Vrijdag heeft internet het prima gedaan en deed mijn telefoon het ook. Zaterdagmiddag rond 16.00 uur (misschien wel al eerder) viel internet en telefonie uit en tot op heden geen internet meer gehad. Twee keer met Ziggo gebeld en ik wordt binnen 48 uur gebeld. Ik zie dat ik een intern ip-adres (192.128.1.10) krijg van het Ubee modem. Lijkt dus alsof hij helemaal geen contact meer met ziggo kan maken en dus een eigen ip adres uitgeeft ofzoiets. Afwachten wat ze gaan zeggen. Zal ik een arris modem gaan vragen? Dit modem heeft het dus maar 1 dag gedaan.....
Iemand nog tips en of adviesen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

OMX2000 schreef op maandag 09 november 2009 @ 00:30:
[...]

Dat laatste is een aanname. Ze kunnen ook gericht mailen, maar een generiek link toesturen. Dus alleen mensen die voordeel zouden hebben een aanbod sturen, dat aanbod is dan wel generiek.
Sure het zal wel op een bepaalde groep klanten gericht zijn, waarbij ze niet kijken naar de individuele situatie. Maar door expliciet het adres van de klant te noemen in de knop waarmee je naar de webpagina met het rekenvoorbeeld gaat doe je het wel voorkomen of die individuele situatie wel degelijk wordt meegenomen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EWK schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:12:
[...]

Waar baseer je dat op? Of heb ik iets gemist?

Het staat nog altijd op de website.
Uit de reacties die ik hier heb gelezen. Men zegt dat ze eerst beginnen in grote steden en dan dat het overgaat naar de rest. Of is dat alleen het geval bij 120mbits? Nou ik wacht dan nog gewoon geduldig. En idd op de site staat het nog vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Orion84 schreef op zondag 08 november 2009 @ 23:41:

[afbeelding]

[afbeelding]

En volgens mij vergeet jij dat Z3 slechts 25 Mb is en AiE-extra 50 Mb, dus sowieso goedkoper omdat je het niet kan matchen met een ander abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

MeNTaL_TO schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:01:
[...]

En volgens mij vergeet jij dat Z3 slechts 25 Mb is en AiE-extra 50 Mb, dus sowieso goedkoper omdat je het niet kan matchen met een ander abbo.
Dat ik bij een overstap naar AiE-extra flink vooruitga qua internetsnelheid snap ik, daar ging het mij helemaal niet om. Het gaat mij er om dat ze adverteren dat ik 9 euro goedkoper uit ben als ik overstap naar AiE-extra, terwijl ik in de praktijk juist bijna datzelfde bedrag duurder uit ben, doordat hun rekenvoorbeeld niet overeenkomt met mijn specifieke situatie.

Wat ik dus kansloos vind, aangezien ze de indruk wekken dat het rekenvoorbeeld wel degelijk is aangepast naar mijn huidige situatie.

[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 09-11-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Z3 internet genomen, omdat mijn oude adsl abonnement nog niet is afgelopen en 2 maanden gratis is. Aangezien Z3 een betere upoad en download snelheid heeft dan mijn adsl verbinding spreekt het voorzich dat ik nu continue op de Z3 zit. Zodra de 2 maanden gratis voorbij zijn stap ik over naar AIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Max_size schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:34:
afgelopen vrijdag een ziggo monteur langs gehad voor het alles in 1 extra pakket. Mijn aansluiting was niet meer orgineel en deze heeft hij gemaakt. Ook gelijk het Ubee modem gekregen en vrijdag via de speedtest op http://speedtest.bbned.nl/ (UPC) 4,8 MB/ps gehaald. Via de eigen ziggo speedtest niet verder dan 20mbit. Ziggo monteur gebruikte dus liever UPC test. Vrijdag heeft internet het prima gedaan en deed mijn telefoon het ook. Zaterdagmiddag rond 16.00 uur (misschien wel al eerder) viel internet en telefonie uit en tot op heden geen internet meer gehad. Twee keer met Ziggo gebeld en ik wordt binnen 48 uur gebeld. Ik zie dat ik een intern ip-adres (192.128.1.10) krijg van het Ubee modem. Lijkt dus alsof hij helemaal geen contact meer met ziggo kan maken en dus een eigen ip adres uitgeeft ofzoiets. Afwachten wat ze gaan zeggen. Zal ik een arris modem gaan vragen? Dit modem heeft het dus maar 1 dag gedaan.....
Iemand nog tips en of adviesen?
voel eens hoe warm de Ubee is? zet er maar eens een ventilator op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Napsju schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:19:
Er staat zelfs: "Klaar voor morgen met snelheden van meer dan 100Mb"

Doe maar morgen dan... :o
In mn stamkroeg hing altijd een bordje "Morgen gratis bier" :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
Wij hebben vorige week ook hier een monteur over de vloer gehad, die heeft onze wandcontactdoos vervangen met een nieuwe omdat het toch niet veel zou uitmaken en blijkt nou hadden we ook nog gelijk. Een bestandje van Usenet (met de Ubee ja..) downloaden zitten we nu maximaal meer op 3,2MB/s terwijl het voorheen 3,6MB/s was. Dus dat wordt morgen of straks maar weer eens bellen met Ziggo dat ik graag eens een Arris zie voorbij komen.

Als ze het modem weer gaan vervangen met een andere Ubee (waar ik ze jammer genoeg wel voor aan zie) dan kan ik net zo goed die monteur weer naar huis sturen.. We hebben al een router gekocht voor die 100 Mb en nu alleen nog de juiste modem er voor hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Toch is het wel zo. Ziggo heeft de afgelopen maanden veel mensen lekker lopen maken dat in het najaar 80mb geboden zou worden. nu blunderd ziggo met het feit dat het dus NIET kan overgaan naar 80mb waardoor IK kan begrijpen dat veel mensen zich besodenmieterd voelen.

Als ziggo jou een factuur stuurt verwacht men ook dat je betaald, doe je dit NIET word je afgesloten, wie geeft ziggo nu op zijn donder vanwege deze blamage? opta? ik weet het niet, maar vind het wel zwaar teleurstellend van ziggo b.v. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 10:50
Mensen toevallig vandaag met hoge pings met games? Kan prima surfen etc en niemand klaagt in huis vreemd genoeg.

*EDIT*

Ligt niet aan Ziggo, maar aan me pc -..- Had me pc geupgrade lynfield systeempje en daar lag het aan. Inmiddels gefixed.

[ Voor 37% gewijzigd door An1mA op 09-11-2009 22:02 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 14-09 17:57
marcel23456 schreef op maandag 09 november 2009 @ 19:29:
Toch is het wel zo. Ziggo heeft de afgelopen maanden veel mensen lekker lopen maken dat in het najaar 80mb geboden zou worden. nu blunderd ziggo met het feit dat het dus NIET kan overgaan naar 80mb waardoor IK kan begrijpen dat veel mensen zich besodenmieterd voelen.

Als ziggo jou een factuur stuurt verwacht men ook dat je betaald, doe je dit NIET word je afgesloten, wie geeft ziggo nu op zijn donder vanwege deze blamage? opta? ik weet het niet, maar vind het wel zwaar teleurstellend van ziggo b.v. :(
Sinds wanneer is het officieel dat dit jaar die upgrade niet meer komt?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:08

Trouble

Everything is awesome

marcel23456 schreef op maandag 09 november 2009 @ 19:29:

Je betaalt die rekeningen vanwege de dienst die je afneemt. De huidige dienst dus. Ja, ze hebben een upgrade beloofd, en nee, die kunnen ze niet helemaal waarmaken. Maar je huidige internetverbinding is toch niet minder geworden? Is je telefoonlijn ineens slecht? Kun je geen digitale tv meer ontvangen?

Ik vind dat zolang ze hun huidige diensten goed kunnen leveren, je in je handen mag knijpen dat ze uberhaupt proberen om die upgrade te gaan leveren! Om van een blamage te spreken, gaat mij domweg te ver.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

MrBlueEyes schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:12:
[...]

Was toch altijd al Q1 2010?
nieuws: Ziggo plant nieuwe snelheidsverhogingen
Staat nog steeds geen jaartal bij :P
Klopt toch ook nog steeds, ze beginnen in het najaar met de uitrol (cq test) in een aantal steden.

[ Voor 32% gewijzigd door MeNTaL_TO op 09-11-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok erop dat wat jij aanhaalt alleen voor amersfoort geldt. http://www.ziggo.nl/klant...nieuws/artikel?id=db22162

De rest van nederland volgt later in 2010 Q1, het is maar een aanname, want ik reken er niet op dat we dit jaar met nog geen anderhalf maand te gaan een snelheidsupgrade gaan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 14-09 17:57
MeNTaL_TO schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:30:
[...]

Was toch altijd al Q1 2010?
nieuws: Ziggo plant nieuwe snelheidsverhogingen

[...]
Staat nog steeds geen jaartal bij :P
Klopt toch ook nog steeds, ze beginnen in het najaar met de uitrol (cq test) in een aantal steden.
Nee 80mbits was altijd in het najaar, zat zelfs in de reclame's de 120mbits upgrade was in Q1 2010.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb een vraagje... het is niet echt Ziggo-specifiek maar meer kabelspecifiek. Ik heb er echter te weinig verstand van om het zelf te beoordelen.

Ik huur een appartement waarbij er maar 1 meterkast is en dus ook maar 1 'AOP'. Ik heb met mijn verhuurder overlegd dat ik de mogelijkheid krijg om via ziggo of een andere kabelaanbieder een internetverbinding aan mag vragen.

Nu heb ik gister gekeken in de meterkast en ik zie daar geen AOP. De eerste en enige aansluiting voor de TV zit in het appartement beneden me.

Nu zou ik zeggen dat je het best in de meterkast een splitter maakt: Dan een kabel trekken naar mijn appartement en daar het modem aansluit (er is zover ik zag geen stroomaansluiting in de meterkast)

Uiteraard maak ik gebruik van goede COAX bekabeling en goede stekkers.

Hebben mensen tips?

Ik heb al even gegoogled overigens en kom meerdere mensen tegen met dit probleem maar echt duidelijke oplossingen zie ik niet

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 18:04
Bertus schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 09:55:
Nu zou ik zeggen dat je het best in de meterkast een splitter maakt: Dan een kabel trekken naar mijn appartement en daar het modem aansluit (er is zover ik zag geen stroomaansluiting in de meterkast)
Je zult de splitter moeten aansluiten op het AOP en daarop direct je modem en rest van signaal (op de andere uitgang) kun je dan verder verdelen door je huis.

Eerst splitten zorgt voor zwak signaal EN is hoogst waarschijnlijk niet retourgeschikt dus niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bertus schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 09:55:
Nu heb ik gister gekeken in de meterkast en ik zie daar geen AOP. De eerste en enige aansluiting voor de TV zit in het appartement beneden me.
Als dit inderdaad de aansluiting voor TV is, dan kun je hier geen modem op aansluiten (want het TV signaal is al gefilterd). Je kunt alleen een modem met splitter aanbrengen op een AOP punt met de volledige, ongefilterde bandbreedte erop.

Als, wat jij noemt de aansluiting voor de TV, hieraan voldoet, dan is er geen reden waarom je het modem daar niet zou kunnen plaatsen. Montage in de meterkast wordt meestal gedaan, maar het is zeker geen must...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:47:
[...]

Als ik jou was had ik nu besteld, dit om eventuele problemen bij levering voor te zijn. Ziggo is een DRAMA in levering namelijk (in ieder geval bij mij).
Tja.. vorige week AiE-extra besteld...
Alles bon.. kreeg vorige week vrijdag een brief waarin stond dat mijn aanvraag langer zou duren als normaal.. ( normaal = 10-14 dagen...) WtF... dacht ik. Ff bellen.
Wat blijkt na tien keer een ander nummer te bellen..
Klantenservice kan pas mijn bestelling van AiE invoeren als mijn andere abbonementen zijn opgezegt ( ben al ruim een week afgesloten van die extra zenders..). Blijkt dat eerst het hele administratieve plaatje van het opzeggen moet zijn afgerond voordat ze iets 'nieuws' kunnen invoeren.... :O .Dus vandaag nog eens gebeld..
Geen veranderingen... Ze hadden beloofd dat ik eind van de maand wel zou zijn aangesloten.. zucht...
Ik hoop dat vandaag iemand van de administratie aan het werk gaat en mijn aanvraag afrond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
jongentje schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:20:
[...]

Je zult de splitter moeten aansluiten op het AOP en daarop direct je modem en rest van signaal (op de andere uitgang) kun je dan verder verdelen door je huis.

Eerst splitten zorgt voor zwak signaal EN is hoogst waarschijnlijk niet retourgeschikt dus niet doen.
OK. Ik moet vanavond nog even kijken... was gister al laat en had geen extra licht.

Als ik split na het AOP, kan ik kan gewoon een kabel omhoog trekken en daar het modem op aansluiten?
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:24:
[...]

Als dit inderdaad de aansluiting voor TV is, dan kun je hier geen modem op aansluiten (want het TV signaal is al gefilterd). Je kunt alleen een modem met splitter aanbrengen op een AOP punt met de volledige, ongefilterde bandbreedte erop.

Als, wat jij noemt de aansluiting voor de TV, hieraan voldoet, dan is er geen reden waarom je het modem daar niet zou kunnen plaatsen. Montage in de meterkast wordt meestal gedaan, maar het is zeker geen must...
Of dit een tvaansluiting is weet ik niet... daar moet ik even naar kijken dus.

Ik wil het in de meterkast splitten omdat ik niet wil dat mijn bekabeling via iemand anders zijn appartement gaat.

Even samenvatten:

===[AOP]---Splitter tv / radio / data: En dan data naar 'boven' trekken, daar modem op en gaan?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:27
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:25:
[...]

Tja.. vorige week AiE-extra besteld...
Alles bon.. kreeg vorige week vrijdag een brief waarin stond dat mijn aanvraag langer zou duren als normaal.. ( normaal = 10-14 dagen...) WtF... dacht ik. Ff bellen.
Wat blijkt na tien keer een ander nummer te bellen..
Klantenservice kan pas mijn bestelling van AiE invoeren als mijn andere abbonementen zijn opgezegt ( ben al ruim een week afgesloten van die extra zenders..). Blijkt dat eerst het hele administratieve plaatje van het opzeggen moet zijn afgerond voordat ze iets 'nieuws' kunnen invoeren.... :O .Dus vandaag nog eens gebeld..
Geen veranderingen... Ze hadden beloofd dat ik eind van de maand wel zou zijn aangesloten.. zucht...
Ik hoop dat vandaag iemand van de administratie aan het werk gaat en mijn aanvraag afrond...
Klopt dat had ik ook, het systeem van Ziggo kan maar één weiziging per keer aan. Dus als je 2 weizigingen hebt dan moet de eerst afgerond zijn voordat de volgende gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 18:04
Bertus schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:42:
[...]

OK. Ik moet vanavond nog even kijken... was gister al laat en had geen extra licht.

Als ik split na het AOP, kan ik kan gewoon een kabel omhoog trekken en daar het modem op aansluiten?

===[AOP]---Splitter tv / radio / data: En dan data naar 'boven' trekken, daar modem op en gaan?
Nogmaals, op je AOP je modem (met bijgeleverde kabel van een kleine meter) aansluiten op de bijgeleverde splitter. Er is geen andere oplossing (behalve een versterker die retour geschikt is). Je kunt niet zomaar gaan splitten, dan werkt het retour signaal niet meer en wordt het te zwak, maar dat heb ik onderaan vorige pagina ook al verteld.

Vanaf je modem kun je 100Meter UTP trekken naar waar je wilt.

[ Voor 19% gewijzigd door jongetje op 10-11-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giem schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:09:
[...]

Klopt dat had ik ook, het systeem van Ziggo kan maar één weiziging per keer aan. Dus als je 2 weizigingen hebt dan moet de eerst afgerond zijn voordat de volgende gedaan kan worden.
Ze kunnen me wel op tijd afsluiten ( zondag 1 nov) maar vervolgens 9 dagen bezig zijn met het verwerken van de administratie :?

Hoe lang heeft dat bij jou geduurd dan?
Einde van de maand verloopt mijn online account..dus geen internet meer...
Dan heb ik gelukkig nog wel telefoon via KPN... (die hou ik nog ff achter de hand ivm aansluitproblemen ziggo ;) )

Als ze maar alles voor het einde van de maand hebben geregeld.... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:50
Bertus schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:42:

Of dit een tvaansluiting is weet ik niet... daar moet ik even naar kijken dus.

Ik wil het in de meterkast splitten omdat ik niet wil dat mijn bekabeling via iemand anders zijn appartement gaat.

Even samenvatten:

Ik zou het laten aansluiten door een monteur als ik jou was, die kan mooi het AOP opdelen en vervolgens op je eigen locatie het modem aansluiten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AOP -> Actief filter (want zit ook retour bij, vooruit aangelegd voor bij interactieve TV) -> modem en Radio/TV

zie de handleiding http://blob.ziggo.nl/dyna...nteractieve_televisie.pdf vanaf pagina 8

Zij noemen het in de handleiding versterker. Het is eigenlijk versterker en splitter/filter in een...

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ik zie het, maar dan zit je nog met het probleem dat ik zit met de beperkte lengte van Splitter(Actief Filter) naar het Modem (ongeveer een meter of 10) terwijl (naar ik aanneem) max een meter word aangeraden.

Ik ga vanavond eerst even goed kijken waar het AOP zit... Anders regelt Ziggo het maar mooi zelf.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:27
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:53:
[...]

Ze kunnen me wel op tijd afsluiten ( zondag 1 nov) maar vervolgens 9 dagen bezig zijn met het verwerken van de administratie :?

Hoe lang heeft dat bij jou geduurd dan?
Einde van de maand verloopt mijn online account..dus geen internet meer...
Dan heb ik gelukkig nog wel telefoon via KPN... (die hou ik nog ff achter de hand ivm aansluitproblemen ziggo ;) )

Als ze maar alles voor het einde van de maand hebben geregeld.... :N
Ik heb gezegt, cancel mijn eerste wijziging maar.. doe eerst de alles in een aanvraag, en voer daarna de eerste wijziging weer in zodat die direct na mijn aie eenvraag in de wacht wordt gezet. Dat kon dat was dan weer geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
hoe krijg je het voor elkaar om in 1 zin zowel weiziging als wijziging te schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
klopt het dat het DTV verrassingpakket gratis is bij een alles-in-1 plus abo?

Ik heb namelijk mijn smartcard geactiveerd om de gratis zenders te ontvangen. Nu kreeg ik een brief binnen dat ik een DTV verrassingspakket heb aangevraagd.

Heb overigens gebeld naar de klantenservice, maar het duurde te lang.

//edit
in de brief staat alleen dat het zal worden afgeschreven van mijn rekening, een bedrag is niet vermeld.

[ Voor 15% gewijzigd door SubSun op 10-11-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Laatst online: 22-08 19:26
SubSun schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:58:
klopt het dat het DTV verrassingpakket gratis is bij een alles-in-1 plus abo?
Ja. Had je ook makkelijk zelf kunnen vinden ;) :
http://www.ziggo.nl/producten/alles-in-1/plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ok... er zit duidelijk geen AOP in de meterkast... dan maar met Ziggo en verhuurder overleggen :/

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Even iets anders: Ik heb dus AIE pakket 3. Dus 50/5.

Bij Speedtest.net haal ik ongeveer 46 a 47 mbit, maar bij torrent bestanden dus niet. En dan heb ik het niet over een halfgebakken torrent op een vage ratiovrije torrentsite, maar echt goeie torrents waarbij er meer dan 1000 seeders zijn en misschien iets minder leechers. Toch komt de snelheid zelden boven de 2,5 megaBYTE per seconde uit. Echter als ik 47mbit haal op speedtest zou je dus bij 47mbit toch 5800kilobytes per seconde moeten halen, terwijl ik maar 'maar' 2500kilobytes per seconde haal. Iemand een idee waar dit aan ligt? Connecties per torrent is max 100.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 20-09 18:46

rally

Deyterra Consultancy

Kan het je router zijn die niet meer connecties aan kan?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Nee, want ik heb wel eens een torrent gehad die met 4500kb/s stond te downloaden..

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:36
Bertus schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:50:
Ik zie het, maar dan zit je nog met het probleem dat ik zit met de beperkte lengte van Splitter(Actief Filter) naar het Modem (ongeveer een meter of 10) terwijl (naar ik aanneem) max een meter word aangeraden.

Ik ga vanavond eerst even goed kijken waar het AOP zit... Anders regelt Ziggo het maar mooi zelf.
10 meter moet met een goede kabel prima kunnen. Heb jarenlang met 15m tussen aop en modem gezeten.
Ik had destijds wel een 20mbit abonnement, dus wellicht dat ik met een hogere snelheid problemen zou krijgen.

Maar voor jouw probleem zijn er 2 oplossingen.
- Splitter (die ziggo je opstuurt) aan de groene coax (binnenkomende kabel) hangen. Daar gewoon de huidige televisie/radio bekabeling op aan sluiten. Apart kabel naar boven voor je modem.
- of, een multitap kopen. De huidige bekabeling van je buurman daar op aan sluiten.
overgebleven aansluiting gebruiken om een eigen coax naar jouw app. trekken en daar de splitter van ziggo installeren. Dan heb jij je eigen dedicated coax kabel liggen die je ook nog kan gebruiken voor televisie.

Ik raad je oplossing 1 echter eerder aan.
Mocht in jouw geval het signaal te zwak zijn, dan kan je altijd nog een retourgeschikte versterker kopen.

edit:
als je echter een monteur langs krijgt dan zal die altijd het modem binnen een meter van de binnenkomende kabel hangen. Zorg er dus voor dat dat een stopcontact voorhanden is. Je zal de boel zelf moeten gaan verleggen.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 10-11-2009 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Laatst online: 20-07 21:27
Hoe kun je nu op de ftp site van je ziggo webspace komen in de browers? Dat je dus via de browers ook kan uploaden? Ik had ooit de link maar ben hem kwijt vanwege een herinstallatie van windows. Als het goed is komt hij dan ook bij mij network places te staan waardoor je via de explorer er ook op kan komen.

Kan nergens een normaal antwoord hier meer op vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Metalbuster schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:25:
Hoe kun je nu op de ftp site van je ziggo webspace komen in de browers? Dat je dus via de browers ook kan uploaden? Ik had ooit de link maar ben hem kwijt vanwege een herinstallatie van windows. Als het goed is komt hij dan ook bij mij network places te staan waardoor je via de explorer er ook op kan komen.

Kan nergens een normaal antwoord hier meer op vinden.
Het is ook volgens mij verandert, heb het laatst 1 keertje aan de praat gehad. Maar bij een herstart deed de netwerklink het ineens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

@ Frank:

Ik als Ziggo installateur heb ook situaties meegemaakt waarin de groene kabel dmv een schroefkoppeling direct verbonden was aan de kabel (vaak grijs) die naar de TV/Radio aansluitingen gaat.

De overgang groen > grijs is in dat geval eigenlijk het AOP. Daarop kun je een Tras1000 monteren waarna je een keurig duidelijk AOP hebt. Wellicht is zoiets bij jou aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Iemand anders ook problemen met snelheid opeens ? (Regio 4707).

Snelheid is ingeklapt tot 1400 KB/s (AiE, 50Mbit).

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
MrBlueEyes schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:12:
[...]

Is niet officieel, maar als je even mee kijkt op de datum zie je dat het al 10 november is, zie jij het diep in je hart nog gebeuren dat we ALLEN dit jaar nog beschikken over die 80mb? nee ik niet, en diep in je hart weet je zelf ook wel DAT het ook niet meer gaat gebeuren.

Ik zie ziggo als het kabinet, veel beloven, weinig nakomen, maar wel zoveel als mogelijk willen beuren.

tel daar bij op dat ziggo in amersfoort wel ineens 120mb hebben klaarstaan omdat zo oh-zo-bang zijn dat de klantjes naar glasvezel over zullen stappen is het balletje compleet rond.

DE upgrade is gratis i know, maar als ik morgen in een garage en auto koop en de dealer zegt "meneer in het najaar krijgt u van ons nieuwe winterbanden" verwacht je ook niet dat je ze pas in mei krijgt omdat de dealer te lui is om zijn zaken goed te regelen eens?

Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
GSlayer schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:53:
Iemand anders ook problemen met snelheid opeens ? (Regio 4707).

Snelheid is ingeklapt tot 1400 KB/s (AiE, 50Mbit).
46/4,5 mbit.
Regio 4701

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:56

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Off-topic: groot topic zeg :o .
Ziggo zendt niet alle publieke omroepen FTC (free to cable) uit. Eigenlijk heb ik alle publieke omroepen FTC, behalve Nederland 2 en 3. Volgens mij horen ze die wel FTC uit te zenden. Als er bijvoorbeeld een ramp gebeurt, fungeren deze zenders als rampenzenders en lijkt mij dat ze ook zonder smartcard bekeken moeten kunnen worden. Digitenne, UPC en Caiway zenden deze zenders wel onbeveiligd uit. Overigens zitten deze zenders gewoon in het standaardpakket en is het dus helemaal niet nodig om ze te beveiligen.

Dit alles heb ik (netjes) in een mailtje naar Ziggo gestuurd, waarop ik het volgende antwoord kreeg:
Geachte heer van 't Hof,

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

Ik kan hier helaas alleen maar antwoord op geven als U ook Uw klantnummer invult.

Heeft u nog vragen? [...]

Met vriendelijke groet,

Houben, Rosie
Afdeling Klantenservice
Ziggo
Goede service zeg :( . Ik woon in een studentenhuis, dus het opzoeken van een klantennummer zal nog een behoorlijke klus worden :+ . Ik heb geen zin om een HD-ontvanger en smartcard te kopen, alleen omdat ze beveiliging op NL2 en NL3 gezet hebben.

Zijn er meer mensen die hier iets over weten en/of het met mij eens zijn? Ik kon via de search niet zo snel iets over dit onderwerp vinden op GoT. Op ziggo-gebruikers.nl komt het wel voor, maar niemand lijkt er een klacht van te hebben gemaakt.
Pagina: 1 ... 38 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.