Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu met het Ubee modem haal ik gemiddeld 800 KB/sec op de nieuwsserver ipv 2.4 MB/sec
Wat een geweldig modem. Fijn zo'n verplichte upgrade die gewoon een downgrade is.

Het valt me trouwens ook op dat upload van andere programma's een stuk lager zijn wanneer ik van de nieuwsserver aan het downloaden ben. Dat was met de Motorola dus niet zo. Sowieso voelt heel het internet traag aan zo. Het lijkt wel alsof die Ubee totaal niet overweg kan met meer dan een handvol connecties, en op dat moment ook de grootste moeite heeft om het allemaal te behappen.

Edit: dat blijkt ook wel uit de gemiddelde ping van meer dan 200 ms naar willekeurig welk adres.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
@Metalbuster: direct nadat je bent ingelogd krijg je een pagina te zien met daarin uitleg en een link naar een Microsoft artikel over het installeren van webfolders (of de FF equivalent).

@Mr. Qips: Ziggo heeft geen leveringsverplichting, daarom is een kabel naar je boerderij op 5km van de bewoonde wereld ook zo duur.

KPN beheert de zendmasten van digitenne (als vervanger van de analoge uitzendingen) en onderdeel van de zendmachtiging is het FTA uitzenden van NL 1,2,3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:01

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Ah, het heeft dus geen in om hier over te zeuren bij Ziggo? Jammer :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:50:
Nu met het Ubee modem haal ik gemiddeld 800 KB/sec op de nieuwsserver ipv 2.4 MB/sec
Wat een geweldig modem. Fijn zo'n verplichte upgrade die gewoon een downgrade is.

Het valt me trouwens ook op dat upload van andere programma's een stuk lager zijn wanneer ik van de nieuwsserver aan het downloaden ben. Dat was met de Motorola dus niet zo. Sowieso voelt heel het internet traag aan zo. Het lijkt wel alsof die Ubee totaal niet overweg kan met meer dan een handvol connecties, en op dat moment ook de grootste moeite heeft om het allemaal te behappen.

Edit: dat blijkt ook wel uit de gemiddelde ping van meer dan 200 ms naar willekeurig welk adres.
Uhm dit is toch al een aantal delen van het topic bekend?
Welke router heb je btw, omdat ik dit met de Ubee en D-link dir-655 zelfs geen last had van dit probleem, vraag me nog steeds af of dit in de router zat of in de centrale.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
Weet iemand welke bedrijf de nieuwe (waardeloze en gebruikers onvriendelijke) website van Ziggo heeft gemaakt?

Het is vooral gefocust op bestaande klanten en IE7, IE8!!

[ Voor 3% gewijzigd door Lisadr op 10-11-2009 23:53 ]

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 13:03
Lisadr schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:53:
Weet iemand welke bedrijf de nieuwe (waardeloze en gebruikers onvriendelijke) website van Ziggo heeft gemaakt?

Het is vooral gefocust op bestaande klanten en IE7, IE8!!
Geen enkel probleem hier via FF 3.5, wel bestaande klant. Alles werkt beter dan eerst, hoef nu niet meer tig keer opnw in te loggen over news-overzicht e.d.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Loekie schreef op woensdag 11 november 2009 @ 00:36:
[...]

Geen enkel probleem hier via FF 3.5, wel bestaande klant. Alles werkt beter dan eerst, hoef nu niet meer tig keer opnw in te loggen over news-overzicht e.d.
Het lijkt er inderdaad op dat zij zich voornamelijk richten op bestaande klanten. Wellicht willen ze dat ziggo.nl een soort startpagina gaat worden voor bestaande klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Lisadr schreef op woensdag 11 november 2009 @ 00:50:
[...]

Het lijkt er inderdaad op dat zij zich voornamelijk richten op bestaande klanten. Wellicht willen ze dat ziggo.nl een soort startpagina gaat worden voor bestaande klanten.
Opzich een goed ding toch? Klanten krijgen is makkelijker dan klanten behouden... ;)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:00:
Welke router heb je btw, omdat ik dit met de Ubee en D-link dir-655 zelfs geen last had van dit probleem, vraag me nog steeds af of dit in de router zat of in de centrale.
WRT54GL. Dat is het probleem niet.

Dat Ubee ding is gewoon kansloos. Zolang ik nog 20/3 heb kan ik beter de Motorola terughangen. Alleen vrees ik dat daarvan het MAC-adres nu ongeldig is verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:37
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:25:
Klantenservice kan pas mijn bestelling van AiE invoeren als mijn andere abbonementen zijn opgezegt ( ben al ruim een week afgesloten van die extra zenders..). Blijkt dat eerst het hele administratieve plaatje van het opzeggen moet zijn afgerond voordat ze iets 'nieuws' kunnen invoeren.
Mmm, dat is niet mijn ervaring. Zelf ben ik geupgrade van Z2 naar AiO+ en dat ging snel en foutloos. Toch zijn dat twee handelingen: het Z2 abo kon opgeheven worden op hetzelfde moment dat het AiO abo actief werd. Ze kunnen het dus wel. Ook de status op MijnZiggo werd correct weergegeven en de hardware werd op de verwachte dag afgeleverd.

Het enige minpuntje was dat ik er zelf achter moest komen dat er zoiets als AiO bestond. Dat wist ik helemaal niet, het is dat ik er toevallig achter kwam. Het meerbedrag van AiO+ t.o.v. van Z2 is te verwaarlozen (ik meen 2 of 3 euro) maar daarvoor kreeg ik wel een 4x zo hoge snelheid, een gratis telefoonlijn en gratis digitale tv-decoder. In tegenstelling tot AiO Extra zijn er volgens mij met Plus nauwelijks problemen qua snelheid of modems. Dat ik achteraf eigenlijk nog veel liever die aanbieding van een recorder voor 99 pegels had, reken ik Ziggo niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 19:01
Hmmm, onderhoud in 2624 ;) Zal vast wel echt alleen onderhoud zijn en nog geen upgrade... Toch ? :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Laatst online: 27-07 15:33
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 00:58:
[...]

WRT54GL. Dat is het probleem niet.

Dat Ubee ding is gewoon kansloos. Zolang ik nog 20/3 heb kan ik beter de Motorola terughangen. Alleen vrees ik dat daarvan het MAC-adres nu ongeldig is verklaard.
Je kunt het oude modem gewoon weer activeren met de code die je onlangs voor je Ubee hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJerome schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:11:
[...]

Je kunt het oude modem gewoon weer activeren met de code die je onlangs voor je Ubee hebt gekregen.
Dat ga ik maar eens proberen binnenkort dan. Ik ben benieuwd of ze gaan zeuren over het niet terugsturen van de Motorola dan. Ik wil best de Ubee gebruiken maar dan moet ie toch echt eerst beter worden met firmware-upgrades oid. Want zoals het nu is, is het gewoon bagger. Hoe verzinnen ze het om die rommel uit te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:05
Meer mensen problemen in 5014?? Hele dag geen verbinding, noppes, nada. Modem toont keurig 4 lampjes, ook na een reset, maar verkeer doorlaten ho maar.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:16:
[...]
Ik ben benieuwd of ze gaan zeuren over het niet terugsturen van de Motorola dan.
Jij moet als Tweakers Mod toch zeker wel n stokkie achter de deur hebben om dit te voorkomen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:49
EvaluationCopy schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:15:
Meer mensen problemen in 5014?? Hele dag geen verbinding, noppes, nada. Modem toont keurig 4 lampjes, ook na een reset, maar verkeer doorlaten ho maar.
Heb je je router, mits je die gebruikt, al eens gereset ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:17:
[...]

Jij moet als Tweakers Mod toch zeker wel n stokkie achter de deur hebben om dit te voorkomen ;)
Ik zal het je leuker vertellen: ik heb 2 van die Motorola's staan. Die vorige moest ik ook terugsturen. Echter heb ik daar nooit een doos voor ontvangen dus is ie mooi hiergebleven.

Ik kan desnoods de oude Motorola terugsturen en de nieuwe aansluiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:35:
[...]
Ik kan desnoods de oude Motorola terugsturen en de nieuwe aansluiten :P
Problem solved, case closed! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 18:46

rally

Deyterra Consultancy

Er is geen storingsmelding, maar ik heb ook problemen met de verbinding (extreem traag en heel veel time-outs). Postcode 1187

Het is zo erg dat ik tijdelijk de interface van de ziggo verbinding maar uit gezet heb en alleen op DSL draai nu. Als ik thuis kom herstart ik de modem wel.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:16:
Ik ben benieuwd of ze gaan zeuren over het niet terugsturen van de Motorola dan.
Voor zover ik begrepen heb doen ze verder niks met de oude modems. Dat je ze terug moet sturen is meer bedoeld zodat ze op die manier zeker weten dat de modems milieuvriendelijk verwerkt worden en niet in de vuilniszak of de sloot belanden. Overigens schijnt de controle op dat terugsturen niet erg streng te zijn (als er uberhaupt al controle is).

[ Voor 11% gewijzigd door grun93 op 11-11-2009 16:47 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar gaan ze de Motorola's lekker massaal afsluiten bij de volgende upgrade? Of heb je dan lekker pech met een cap op de snelheid omdat het ding het domweg niet kan bijbenen? Ik vind die Ubee echt irritant. Hij is traag, en je kunt niet op het ding inloggen om te zien wat te status van de lijn is e.d.

Kan ik met de code lekker heen en weer blijven switchen tussen de Motorola en de Ubee of houdt dat grapje op een gegeven moment ook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:47:
Maar gaan ze de Motorola's lekker massaal afsluiten bij de volgende upgrade? Of heb je dan lekker pech met een cap op de snelheid omdat het ding het domweg niet kan bijbenen? Ik vind die Ubee echt irritant. Hij is traag, en je kunt niet op het ding inloggen om te zien wat te status van de lijn is e.d.
Die modems voldoen nog prima voor de goedkoopste abonnementen dus die gaan ze de komende paar jaar echt niet afsluiten.
Kan ik met de code lekker heen en weer blijven switchen tussen de Motorola en de Ubee of houdt dat grapje op een gegeven moment ook op?
Ik heb het al een stuk of 10 keer gedaan en geen enkele problemen tegengekomen.
Mocht het foutgaan dan kun je het modem nog steeds activeren mbv de helpdesk.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had begrepen dat de Motorola een bottleneck had. Wat de grens precies is weet ik niet. Maar bv. 30/4 zou geen probleem moeten zijn?

Wel een probleem voor m'n router denk ik trouwens. Die haalt die WAN speeds niet volgens mij.
The Dolf schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:55:
Mocht het foutgaan dan kun je het modem nog steeds activeren mbv de helpdesk.
En die zeggen dan niet doodleuk: "Gebruik de Ubee maar" :?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:00:
Ik had begrepen dat de Motorola een bottleneck had. Wat de grens precies is weet ik niet. Maar bv. 30/4 zou geen probleem moeten zijn?
Ik neem aan dat je de Motorola SBV5121E of de SBV5120E hebt. De specs vind je hier. Maximaal 51 Mbps dus, onder ideale omstandigheden. In de praktijk zal het lager zijn maar 30/4 zou hij toch wel makkelijk kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sinds vanavond vroeg alles er weer uit. Geen internet, geen televisie (analoog noch digitaal) en natuurlijk geen telefoon. Alles-in-een wordt wel erg vaak alles-is-geen bij Ziggo. Iemand een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen! in oldenzaal na een hard-reset werkt het Ubee modem als gegoten :D
hartstikke strakke lijn van 5.72MB/s constant! :D
check deze afbeeldingen:

Eerder in mijn UBee carriere met pings van 1500:
Afbeeldingslocatie: http://opslag.lamigeste.net/usenet_5.02MB_10-11-09.PNG
Sinds vanavond:
Afbeeldingslocatie: http://opslag.lamigeste.net/usenet_5.7MB_11-11-09.PNG
Nu, let op die laatste stabiele lijn:
Afbeeldingslocatie: http://opslag.lamigeste.net/usenet_5.72MB_11-11-09.PNG

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 17:06
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:34:
check deze afbeeldingen:

[afbeelding]
Sinds vanavond:
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij mij (in Groningen) is het nu ook een stuk beter. Nog niet zo stabiel als bij jou, maar wel een snelheid van tussen de 5,3 en de 5,5 ipv die 3,5 die ik normaal had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 18:11
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:34:
check deze afbeeldingen:

[afbeelding]
Sinds vanavond:
[afbeelding]
[afbeelding]
Na je bericht gelezen te hebben gelijk ff Newsleecher opgestart en waarempel hier in Amstelveen ook stabiel 5,72mb :o Zou het werkelijk gefixt zijn??? *klopt snel af*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
Dan ga ik ook eens even testen wat dat betreft! Heb net vandaag een monteur gebeld voor de Arris modem, dus eens even zien! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt er echt op dat het opgelost is, ziehier; http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22065
op dit moment loopt de verbinding op 50.8 MBit, stabiel! :D (volgens DU-meter)

Waarbij ik fatsoenlijk kan internetten alsmede met pings van +/- 40, waar eerder 1500 gebruikelijk was :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Goed nieuws dit! Hier ook een reset gedaan.
Vreemde is dat er geen nieuwe firmware voor de Ubee is uitgegeven, ik heb nog steeds v4.111.3008.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stond echt letterlijk op het punt om de modems weer om te pluggen dus ik ga de reset eerst even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

_/-\o_ Heb dus ook een Ubee modem, even stroom eraf van mijn modem en router, stroom er weer op en... 5.25MB per seconde via nieuwsgroepen en 48.1Mbit/4.8Mbit speedtest.ziggo.nl :)

Baalde ook al van mijn Ubee modem en wilde toch maar een storing melden, maar ben nu weer tevreden!

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongelofeloos! Ineens het hele land weer op de normale manier online!? wat kan daar dan de oorzaak van geweest zijn... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 22:17:
Ik stond echt letterlijk op het punt om de modems weer om te pluggen dus ik ga de reset eerst even testen.
en warempel, KASSAAAAAAA :D :+

Afbeeldingslocatie: http://opslag.lamigeste.net/speedtest_ziggo_2009-11-11v2.PNG

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het moet nog blijken of het met news uitmaakt. Dat kan ik pas testen als ik wat te downloaden heb. 50GB maandcap dus zuinig aan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Laatst online: 17-09 22:47

WR.

Hier ook (NH) eindelijk naar reset volle 50/5 Mbit met Arris modem! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 16:05
Hier ook de hele week rond de 30Mb/sec en na een reset van mijn Arris modem rond de 50Mb/sec!

[ Voor 3% gewijzigd door pipo1000 op 11-11-2009 23:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 22:54:
Het moet nog blijken of het met news uitmaakt. Dat kan ik pas testen als ik wat te downloaden heb. 50GB maandcap dus zuinig aan doen :P
geloof me, met NNTP is het verschril zooo grooot, dat downloaden opeens saai wordt. :P Zelfs een HD-film van 22 GB is met een uurtje binnen, zucht....:P

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 11:14
Hee ze hebben de nieuwe website weer online gegooid.
Werkt btw prima met Safari tot nu toe

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• Volkert
  • Laatst online: 15-08 17:35
Het is un-F*CKING-believable wat ze gedaan hebben met de Ubee-firmware !!! :9~

5850 kByte/s strak, zelfs met 22 lijnen open in Newsleecher (8 x Eweka, 4 x Casema, 10 x Budgetnews).

Met 4 lijntjes Budgetnews trek ik hem al dicht, maar dat de boel bij teveel threads in elkaar kakt, is dus niet meer.

Bravo Ziggo!

[ Voor 7% gewijzigd door Volkert op 12-11-2009 08:01 ]

• loyske
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 22:34:
Ongelofeloos! Ineens het hele land weer op de normale manier online!? wat kan daar dan de oorzaak van geweest zijn... :/
Zoals ik al zei een paar pagina's terug: waarschijnlijk een setting in het netwerk, en dan verschillend per regio.
Er is geen nieuwe firmware. Er waren mensen die nooit problemen hebben gehad met de Ubee en dat terwijl we allemaal dezelfde firmware hebben.

Maar mooi dat het is opgelost dan ! _/-\o_

Verwijderd

loyske schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:02:
[...]

Zoals ik al zei een paar pagina's terug: waarschijnlijk een setting in het netwerk, en dan verschillend per regio.
Er is geen nieuwe firmware. Er waren mensen die nooit problemen hebben gehad met de Ubee en dat terwijl we allemaal dezelfde firmware hebben.

Maar mooi dat het is opgelost dan ! _/-\o_
ik heb niemand gehoord die wel een stabiele verbinding had met de Ubee, daar hebben we toen ook een oproep voor gedaan. Niemand die heeft gereageerd :P

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Jemig! Wordt het niet tijd voor een nieuwe deel?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Laat maar lekker lopen toch ;)

Hoi!

• loyske
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:40:
[...]

ik heb niemand gehoord die wel een stabiele verbinding had met de Ubee, daar hebben we toen ook een oproep voor gedaan. Niemand die heeft gereageerd :P
Ik heb die oproep niet gezien !
Zelf heb ik nooit problemen gehad met de Ubee en in mijn vriendenkring ook niemand !
Allemaal in dezelfde regio !

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 14:31

ijskonijn

Now MOVE!

Ik heb sinds gisteren een storing van de Digitale TV.
Ik dacht eerst dat het misschien aan mijn decoder lag, maar de decoder aan de andere tv een verdieping lager heeft dezelde storingen, allemaal artifacts in het beeld en haperingen. Alleen Nederland 1,2 en 3 en RTL4 lopen goed, de rest is hopeloos...ben nu op het werk dus kan Ziggo nog even niet bellen. Nog meer mensen hier problemen mee (gehad)? Iemand suggesties? (Regio Maastricht overigens)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:05
loyske schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:31:
[...]

Heb je je router, mits je die gebruikt, al eens gereset ? ;)
O ja, thanks :$

Ding ligt een beetje verstopt, bijna vergeten dat ik hem had :$

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Verwijderd

loyske schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:53:
[...]

Ik heb die oproep niet gezien !
Zelf heb ik nooit problemen gehad met de Ubee en in mijn vriendenkring ook niemand !
Allemaal in dezelfde regio !
met usenet ook altijd een stabiele 5.7 MB/s gehad dan?
Of heb je het altijd op een andere manier getest?

Op GoT is toch wel degelijk een aantal keer de vraag gesteld of er mensen met een UBee waren die ook stabiel werkte i.c.m. met usenet. Ook op ziggo-gebruikers geloof ik.

Maar maakt verder ook niets uit :P

Ik vind het alleen wel een beetje *eng* hoe stabiel dat ding nu is:P
volgens mij is de arris zelfs niet eens zo stabiel :)
Afbeeldingslocatie: http://opslag.lamigeste.net/usenet_5.76MB_12-11-09.PNG
of newsleecher, of de task manager van W7 / DU-meter heeft een gigantische afwijking :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 13:08 ]

• loyske
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:07:
[...]

met usenet ook altijd een stabiele 5.7 MB/s gehad dan?
Of heb je het altijd op een andere manier getest?

Op GoT is toch wel degelijk een aantal keer de vraag gesteld of er mensen met een UBee waren die ook stabiel werkte i.c.m. met usenet. Ook op ziggo-gebruikers geloof ik.

Maar maakt verder ook niets uit :P

Ik vind het alleen wel een beetje *eng* hoe stabiel dat ding nu is:P
volgens mij is de arris zelfs niet eens zo stabiel :)
[afbeelding]
of newsleecher, of de task manager van W7 / DU-meter heeft een gigantische afwijking :P
Ik heb AiE Plus, altijd een strakke 2,3 MB/s gehad. Tijdens downloaden van usenet kon ik probleemloos een livestream opzetten en nog surfen zonder dat het echt trager was !
Misschien dat dit nog een onderscheidt maakt. De meeste mensen die last hadden, hebben die AiE Extra !?

• Loekie
robbinonline schreef op donderdag 12 november 2009 @ 01:18:
Hee ze hebben de nieuwe website weer online gegooid.
Werkt btw prima met Safari tot nu toe
Kan alleen m'n quotum van newsgroepen niet meer opvragen, niet extreem erg, maar zou fijn zijn als het weer terugkwam.

specs

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Wat is de maximum download doorvoer van de news.ziggo.nl nieuwsgroepen? Ik haal maar 1.3 MB/sec!
Kan dit kloppen? Ik heb de 50/5 Mbit abbo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 00:38:
geloof me, met NNTP is het verschril zooo grooot, dat downloaden opeens saai wordt. :P Zelfs een HD-film van 22 GB is met een uurtje binnen, zucht....:P
Verschril??;) Ik zit met die cap en een 20/3 abo dus zo snel gaat dat niet..
dCY schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:33:
Wat is de maximum download doorvoer van de news.ziggo.nl nieuwsgroepen? Ik haal maar 1.3 MB/sec!
Kan dit kloppen? Ik heb de 50/5 Mbit abbo.
Reset je modem dan zou het nu meer moeten zijn. Ik haal ongeveer 2 MB/sec ..
Loekie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:20:
Kan alleen m'n quotum van newsgroepen niet meer opvragen, niet extreem erg, maar zou fijn zijn als het weer terugkwam.
Heel belangrijk zelfs.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 14:38 ]

• Loekie
Mwoah, ik huppel daar een beetje omheen door via IPv6 te downloaden, is dat overigens ook iets waar Ziggo zich mee bezig gaat houden?

specs

Verwijderd

grun93 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 01:44:
[...]

Mmm, dat is niet mijn ervaring. Zelf ben ik geupgrade van Z2 naar AiO+ en dat ging snel en foutloos. Toch zijn dat twee handelingen: het Z2 abo kon opgeheven worden op hetzelfde moment dat het AiO abo actief werd. Ze kunnen het dus wel. Ook de status op MijnZiggo werd correct weergegeven en de hardware werd op de verwachte dag afgeleverd.
Als ze de opzegging en het bestellen in een keer hadden gedaan dan had het met dezelfde aanvraag de deur uit gegaan... Nu hebben ze het apart gedaan.. en dan moet je wachten binnen hun systeem...

Vandaag maar weer eens gebeld. Kreeg ik heeeel toevallig dezelfde mevrouw aan de lijn :)

"Heej zouden ze jou niet terugbellen?" - "ehh..ja... maar niets gehoord dus bel ik zelf weer"
- "Oh... zal meteen weer een melding naar 'die' afdeling doen dat ze je gaan bellen"
8)7

Samen maar weer eens gekeken wat de status was.. na wat zoeken en rondvragen (ik in de w8) bleek dat er reeds 4 van de 6 stappen waren verwerkt m.b.t. mijn opzegging van de extra TV zenders... duh!!!
Ik natuurlijk vragen wat de laatste twee stappen waren en hoe lang dat nog ging duren.... daar kon ze geen antwoord op geven... ik geloof dat mijn dossier ergens ligt en dat niemand mijn aanvragen 'doorduwd'.
Ook op mijn ziggo zie ik nog steeds mijn 'oude' status.

Zucht.. nog 16 dagen en dan verloopt mijn online...
Als ze vandaag mijn AiE extra gaan bestellen ( +- 10 - 14 dagen levertijd) wordt het krap.....

Verwijderd

Loekie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:53:
[...]

Mwoah, ik huppel daar een beetje omheen door via IPv6 te downloaden, is dat overigens ook iets waar Ziggo zich mee bezig gaat houden?
Ondersteunen de nieuwsservers van ziggo dan ipv6?

• Loekie
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:01:
[...]

Ondersteunen de nieuwsservers van ziggo dan ipv6?
Nope, maar andere wel, xsnews en eweka hebben gratis ipv6 beschikbaar. Daarmee kun je mooi om die 50GB grens van Ziggo werken.

specs

Verwijderd

Ja maar ik heb geen news-abo en dus kan ik sowieso niet bij een andere newsserver downloaden.
En daarbij, is die 50GB niet enkel voor hun eigen newsservers? Ik mag toch aannemen dat als ik bij een andere newsserver download ik niks met de cap van Ziggo te maken heb.

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:07:

Ik check m´n netwerk snelheid altijd via taakbeheer --> prestaties --> Broncontrole.

Klopt altijd goed hier :)

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:32
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:11:
Ja maar ik heb geen news-abo en dus kan ik sowieso niet bij een andere newsserver downloaden.
En daarbij, is die 50GB niet enkel voor hun eigen newsservers? Ik mag toch aannemen dat als ik bij een andere newsserver download ik niks met de cap van Ziggo te maken heb.
Ja vanzelfsprekend is die 50GB alleen van Ziggo's eigen newsserver. Ik heb zelf giganews en kan zoveel downloaden als ik wil natuurlijk. Ik snap die opmerking dus ook niet helemaal inderdaad.

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:41
Een tijd geleden bij Casema had je zo'n mooie dienst dat je voicemailberichten automatisch als .wav naar je e-mail werden gestuurd.. is dit bij Ziggo ook nog mogelijk? En zo ja, waar in te stellen? ;)

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:18

reiker

dan jij!

Ondertussen loopt het op die nieuwe website van ze nog niet helemaal lekker. Kwam net onderstaande tegen.
Digitale Televisie
Begindatum 3-12-2007
Einddatum 1-13-2009
Contractnummer
Betalen via Automatische Incasso
En nee, m'n contract begon níet op 12 maart 2007 ;)

[ Voor 9% gewijzigd door reiker op 12-11-2009 16:37 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

• Loekie
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:11:
Via IPv6 kun je dus via verschillende news-servers gratis downloaden zonder abonnement, op die manier werk ik dus ietwat om de cap heen.

specs

• grun93
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:00:
Als ze de opzegging en het bestellen in een keer hadden gedaan dan had het met dezelfde aanvraag de deur uit gegaan... Nu hebben ze het apart gedaan.. en dan moet je wachten binnen hun systeem...
Dat is me allemaal onbekend. Ik bel zelden want dat kost geld. Ik doe zoveel mogelijk online en zo heb ik ook de aanvraag gedaan. Twee werkdagen later kreeg ik de papieren bevestiging al en weer 4 werkdagen later kwam de postbode de hardware brengen, dat binnen een uurtje ook meteen werkte.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

nIghtorius

Poef!

reiker schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:37:
Ondertussen loopt het op die nieuwe website van ze nog niet helemaal lekker. Kwam net onderstaande tegen.

[...]

En nee, m'n contract begon níet op 12 maart 2007 ;)
amerikaanse notatie? of krijgt het begrip "dertiende maand" een heel nieuw betekenis??? :+

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Volkert
Loekie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:56:
[...]
Via IPv6 kun je dus via verschillende news-servers gratis downloaden zonder abonnement, op die manier werk ik dus ietwat om de cap heen.
Leuk als je 's ochtends download, maar in drukkere tijden schiet het IPv6 gebeuren voor geen meter op. Dan kun je beter voor 25 Euro een jaarabonnement nemen bij www.budgetnews.net : 40 dagen retentie en een maximale bandbreedte van 120 Mbit/s. Ik snap niet dat ze het voor dat geld kunnen doen.

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:00:
[...]

Vandaag maar weer eens gebeld. Kreeg ik heeeel toevallig dezelfde mevrouw aan de lijn :)

"Heej zouden ze jou niet terugbellen?" - "ehh..ja... maar niets gehoord dus bel ik zelf weer"
- "Oh... zal meteen weer een melding naar 'die' afdeling doen dat ze je gaan bellen"
8)7

Samen maar weer eens gekeken wat de status was.. na wat zoeken en rondvragen (ik in de w8) bleek dat er reeds 4 van de 6 stappen waren verwerkt m.b.t. mijn opzegging van de extra TV zenders... duh!!!
Ik natuurlijk vragen wat de laatste twee stappen waren en hoe lang dat nog ging duren.... daar kon ze geen antwoord op geven... ik geloof dat mijn dossier ergens ligt en dat niemand mijn aanvragen 'doorduwd'.
Ook op mijn ziggo zie ik nog steeds mijn 'oude' status.

Zucht.. nog 16 dagen en dan verloopt mijn online...
Als ze vandaag mijn AiE extra gaan bestellen ( +- 10 - 14 dagen levertijd) wordt het krap.....
Dan haal je het toch bij een verkooppunt, dan krijg je gelijk alles mee, alleen je codes duren 3 dagen ;)

• Loekie
Volkert schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:50:
[...]

Leuk als je 's ochtends download, maar in drukkere tijden schiet het IPv6 gebeuren voor geen meter op. Dan kun je beter voor 25 Euro een jaarabonnement nemen bij www.budgetnews.net : 40 dagen retentie en een maximale bandbreedte van 120 Mbit/s. Ik snap niet dat ze het voor dat geld kunnen doen.
Hmmm, met mń 20 Mbit lijntje kom ik wel aan de 2200 KB, ik heb ook geen problemen met de snelheid van IPv6 zelf. De Sixxs-HD daarentegen is echter wat minder.
Ook heb ik 3 servers via IPv6 en de backup via Ziggo, daarnaast download ik het meeste vanaf een RSS-feed wat vaak ś nachts gebeurt.
Wellicht heeft het te maken met de pop waar je op zit. Zit nu op de pop van leaseweb...

specs

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Ik heb vandaag een mailtje van Ziggo Dealers gehad dat Alles in 1 per jan 2010 met ongeveer € 1.50 omhoog gaat en het standaard abbo voor televisie met 0.20 cent pm.

Verwijderd

Loekie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:56:
[...]

Do tell :P

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb een vraag, want zit vast met Ziggo icm router.

Gisteren nog volop online ana het gamen geweest en vanochtend had mijn router ineens geen ip-adres meer. Heb zowel de router als modem meerdere keren herstart met bijv. een uur pauze en weer aangesloten. Zonder router heb ik wel verbinding dus dacht het MAC adres even te kopieren naar de router, maar nog steeds geen resultaat.

De ziggo helpdesk geeft gewoon aan dat het werkt zonder router en er ook geen storingen zijn. De router is een oude(5 jaar) Belkin router zonder teveel poespas.

nvm. nieuwe router gekocht en dat werkt lol

[ Voor 4% gewijzigd door AndereKoekoek op 12-11-2009 20:41 ]

• Loekie
Men neme:
Ziggo AiE
Tunnel via SixXS
SabNZBplus, dit op een linuxserver(in mijn geval)
Coolstuff on SixXS en dan specifiek newsservers.
En je kunt loos.

specs

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Lekker handig, Ziggo in de avond. Ik heb AiE Plus.
's Ochtends en 's middags niks aan de hand 2,3MB/s met Usenet en 's avonds nog maar 1,7MB/s met Usenet. SSL gebruiken maakt niet uit. Kan ik nog wat anders doen om gewoon altijd de 2,3MB/s te halen?

• Volkert
MeltedForest schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:15:
Lekker handig, Ziggo in de avond. Ik heb AiE Plus.
's Ochtends en 's middags niks aan de hand 2,3MB/s met Usenet en 's avonds nog maar 1,7MB/s met Usenet. SSL gebruiken maakt niet uit. Kan ik nog wat anders doen om gewoon altijd de 2,3MB/s te halen?
Je bent niet de enige in de wereld, dus bij meer gebruikers moet de beschikbare bandbreedte aan de serverkant verdeeld worden over een groter aantal mensen en kan het dus trager worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Volkert op 12-11-2009 20:40 ]

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ja oké dat snap ik wel, maar 'vroeger' was dat niet zo..

• Volkert
MeltedForest schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:39:
Ja oké dat snap ik wel, maar 'vroeger' was dat niet zo..
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst :*)

• SED
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

Ubee sinds vanavond ineens:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/620713264.png

BBned test:
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.bbned.nl/test/results.php?kbps=65536&downloadtime=0.256&KB=2048&recorded=1

regio tilburg

wat is er aan de hand?

andere server
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/620731485.png

[ Voor 39% gewijzigd door SED op 12-11-2009 22:40 ]

Copyright and left by SED...

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 09:45
Heb 3 weken geleden een CI+ pakket gekocht en de bijbehorende smartcard geactiveerd via 0900-20 20 000. Wanneer ik mijn ziggo bekijk op de ziggo website zie ik de smartcard niet bijgeschreven staan, heb tot nu toe wel alle zenders (preview periode). Moet ik de smartcard alsnog invoeren in mijn ziggo?

• Loekie
SED schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:27:

[afbeelding]

BBned test:
[afbeelding]

regio tilburg

wat is er aan de hand?

andere server
[afbeelding]
Het is je virusscanner, wel een snelle trouwens... :+

specs

• SED
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

heb avira uitgezet met dit als resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/620785905.png

is het de caching via de scanner die dit doet?

jammer, was een leuke geste geweest van ziggo ;)

[ Voor 14% gewijzigd door SED op 12-11-2009 23:35 ]

Copyright and left by SED...

Verwijderd

Loekie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:10:
[...]

Men neme:
Ziggo AiE
Tunnel via SixXS
SabNZBplus, dit op een linuxserver(in mijn geval)
Coolstuff on SixXS en dan specifiek newsservers.
En je kunt loos.
Meh. Ik heb geen Linuxbox staan. :P

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Dus de download probs met de Ubee zijn opgelost, zijn de disconnects ook opgelost? (mocht ik ooit van de Arris terug moeten naar de Ubee).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Hmm... Krijg net een e-mail van Ziggo dat Ai-1 abbo's omhoog gaat wat prijzen betreft..

Clicky

[ Voor 3% gewijzigd door Manuel op 13-11-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 18:32
Ja hoor.. Monopoliepositie 50 mbit? |:(

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 19-09 10:12
Volkert schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:38:
[...]

Je bent niet de enige in de wereld, dus bij meer gebruikers moet de beschikbare bandbreedte aan de serverkant verdeeld worden over een groter aantal mensen en kan het dus trager worden.
Ik trek iets van 400gb in een maand via usenet en heb ook Alles-in-Plus en altijd, maar ook echt altijd 2.4mb download. Nooit lager gehad via usenet...gebruik Hitnews met Alt.binz als usenet prog.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 09:46
Napsju schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 00:55:
Ja hoor.. Monopoliepositie 50 mbit? |:(
Ook mijn alles in 1 plus met 20mbit (straks 30) gaat met eur 1.55 omhoog van 49.95 naar 51.50. En daar is geen monopolie op. Al helemaal niet hier in Amersfoort waar ook glasvezel is. Bovendien gaat de kabel markt ook op relatief korte termijn open, 1 a 2 jaar hooguit denk ik, maar dat weet ik niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Hier in Nieuwegein ligt de maximaal haalbare ADSL snelheid nét onder de 3Mb. Tsja, dan maar Ziggo. Gelukkig heb ik nog nooit echt grote problemen gehad met ze, maar daar is de prijs dan ook wel naar.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 14:31

ijskonijn

Now MOVE!

ijskonijn schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:28:
Ik heb sinds gisteren een storing van de Digitale TV.
Ik dacht eerst dat het misschien aan mijn decoder lag, maar de decoder aan de andere tv een verdieping lager heeft dezelde storingen, allemaal artifacts in het beeld en haperingen. Alleen Nederland 1,2 en 3 en RTL4 lopen goed, de rest is hopeloos...ben nu op het werk dus kan Ziggo nog even niet bellen. Nog meer mensen hier problemen mee (gehad)? Iemand suggesties? (Regio Maastricht overigens)
Update: het was dus een storing bij ons in de regio...niet dat die muts van de helpdesk dat even meldt... :X

Over de snelheid van internet niks te klagen trouwens, de 40Mbit van Eweka haal ik continu :9

[ Voor 6% gewijzigd door ijskonijn op 13-11-2009 09:01 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Napsju schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 08:42:
Hier in Nieuwegein ligt de maximaal haalbare ADSL snelheid nét onder de 3Mb. Tsja, dan maar Ziggo. Gelukkig heb ik nog nooit echt grote problemen gehad met ze, maar daar is de prijs dan ook wel naar.
Toch raar dat ik in Nieuwegein al jaren een 20mb adsl2 verbinding heb gehad? In de praktijk haalde ik hiervan 15mbit ivm afstand tot centrale.
Ik zit nu overigens voor het eerst online met net geinstalleerde ziggo verbinding :)

Is de broadbandversterker verplicht om te installeren? Ik moet gaan boren in een muur waarin simpelweg niet te boren valt, beton is te hard. Ik heb nu gewoon D-TV via mijn cisco PVR, en internet doet het ook gewoon. Ook werkt dienst ooit gemist (ik maak voor de rest geen gebruik van interactieve tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 19:43

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Uit de email box van vandaag:
Geachte heer, mevrouw xxxxxxxxx,

U heeft Alles-in-1 Plus van Ziggo. Met dit pakket kijkt u (digitale) televisie,
heeft u supersnel internet en belt u gratis met ruim 900.000 andere
telefonie-abonnees van Ziggo. Wij willen u laten weten dat de tarieven voor
Alles-in-1 gaan wijzigen. Dit komt door gestegen kosten.

Wat verandert er voor u?
Per 1 januari 2010 betaalt u ? 51,50 per maand. Dat is een verhoging van
? 1,55. Omdat u Alles-in-1 Plus een maand vooruit betaalt, vindt u eind december al
het nieuwe tarief terug op uw factuur en/of rekeningafschrift.

Mocht u zich niet kunnen vinden in deze tariefswijziging, dan kunt u uw abonnement
kosteloos opzeggen. Dit kunt u tot en met 31 december 2009 telefonisch doen. Uw
abonnement wordt dan per 1 januari 2010 stopgezet.

Heeft u nog vragen?
Ga dan naar onze website met www.ziggo.nl/tariefswijzigingen.

Met vriendelijke groet,

Marcel Nijhoff
Commercieel Directeur
De genoemde site is helaas nog niet op te roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 23:50:
[...]

Meh. Ik heb geen Linuxbox staan. :P
Je kunt sabnzplus ook op een windowsmachine draaien.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Laatst online: 10-09 16:27
Hoe lang duurt een upgrade ongeveer? Heb een verzoek ingediend om van AIE-plus naar extra te gaan, wordt dit dan uitgevoerd met ingang van de volgende factuurperiode of wordt dit sneller doorgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
DinoPK schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:58:
[...]

Toch raar dat ik in Nieuwegein al jaren een 20mb adsl2 verbinding heb gehad?
Hier in Nieuwegein (4km van de centrale) is niet daar in Nieuwegein... ;)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Laatst online: 09-09 15:17
Ik heb de Sitecom 300N router gekocht om te gebruiken met mijn Ziggo Alles in 1 Extra abbo, maar ik krijg VPN niet aan de praat. Iemand enige ervaring ermee, en weet diegene wat ik moet doen in de router om gewoon verbinding te krijgen?

Ik gebruik Cisco VPN Client en krijg 'timeout connecting to gateway' meldingen, terwijl de gateway zelf gewoon beschikbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
DinoPK schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:58:
[...]

Toch raar dat ik in Nieuwegein al jaren een 20mb adsl2 verbinding heb gehad? In de praktijk haalde ik hiervan 15mbit ivm afstand tot centrale.
Ik zit nu overigens voor het eerst online met net geinstalleerde ziggo verbinding :)

Is de broadbandversterker verplicht om te installeren? Ik moet gaan boren in een muur waarin simpelweg niet te boren valt, beton is te hard. Ik heb nu gewoon D-TV via mijn cisco PVR, en internet doet het ook gewoon. Ook werkt dienst ooit gemist (ik maak voor de rest geen gebruik van interactieve tv).
Ah inmiddels na het ertussen plaatsen van een splitter geen interactieve tv meer (netwerk wordt niet gevonden). Splitter is waarschijnlijk niet retourgeschikt.
Ik kijk het wel ff aan, voor 'ooit gemist' hoeft er voor mijn part geen broadbandversterker tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Vraagje:

Momenteel heb ik ADSL en haar in de praktijk 17Mbit down en 800kbit up. Omdat ik steeds vaker van huis werk en te maken heb met grote bestanden is 800kbit up onvoldoende.

Voor mijn werk upload ik direct naar FTP (bestanden tussen 5mb en 250mb) en maken wij soms gebruik van bittorent voor grotere bestanden (500mb tot 2GB).

200mb uploaden met 800kbit up is dus erg vervelend en duurt lang. Ondanks dat Ziggo een stuk duurder is dan ADSL, zou ik graag willen weten wat de ervaringen zijn van mensen die ook veel moeten uploaden.

Uiteraard heb ik rondgekeken op dit forum, maar het gaat voornamelijk over usernets, routers, modems enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Lisadr schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:03:
Vraagje:

Momenteel heb ik ADSL en haar in de praktijk 17Mbit down en 800kbit up. Omdat ik steeds vaker van huis werk en te maken heb met grote bestanden is 800kbit up onvoldoende.

Voor mijn werk upload ik direct naar FTP (bestanden tussen 5mb en 250mb) en maken wij soms gebruik van bittorent voor grotere bestanden (500mb tot 2GB).

200mb uploaden met 800kbit up is dus erg vervelend en duurt lang. Ondanks dat Ziggo een stuk duurder is dan ADSL, zou ik graag willen weten wat de ervaringen zijn van mensen die ook veel moeten uploaden.

Uiteraard heb ik rondgekeken op dit forum, maar het gaat voornamelijk over usernets, routers, modems enz.
Als je geen fiber van XMS of Concepts ICT kan krijgen met symmetrische verbinding kun je dan uitwijken naar AiE Extra, dan is upload 5 Mbit, die haal je ook redelijk...
Dit pakket gaat t.z.t. ook naar 10 up.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Loekie schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:40:
[...]

Als je geen fiber van XMS of Concepts ICT kan krijgen met symmetrische verbinding kun je dan uitwijken naar AiE Extra, dan is upload 5 Mbit, die haal je ook redelijk...
Dit pakket gaat t.z.t. ook naar 10 up.
Bedankt voor je antwoord. Hier in Den Haag bestaat er geen glasvezel voor particulieren, zelfs voor de MKB is het nauwelijks beschikbaar en alleen haalbaar voor grote bedrijven.

SDSL is voor mij thuis te duur en niet interessant. Voor mij is de alternatief Ziggo, bijvoorbeeld alles-in-1 plus met 3mbit upload, vanuitgaande dat het werkelijk 3mbit upload is, kan ik 3,5x sneller uploaden en bij 200mb is dat wel fijn. 35 minuten of 10 minuten is wel een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SED schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:27:

[afbeelding]

BBned test:
[afbeelding]

regio tilburg

wat is er aan de hand?

andere server
[afbeelding]
Dit is je scanner/firewall. Kan beter een andere snelheidstest doen: http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Trabi schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:06:
Uit de email box van vandaag:

[...]

De genoemde site is helaas nog niet op te roepen.
Lekker dubbelzinnig? Heb zelf ook de link inmiddels gepost een aantal uur geleden ;)
Pagina: 1 ... 39 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.