Ik heb de brief met activatiecodes/ww binnen gekregen, maar ze worden niet geaccepteerd.
Heb gebeld met die helpdesk, die wisten het ook niet.
Wat nu?
Wat nu?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
geen hoofdletters gebruiken misschien helpt het het hielp voor mij welthefxr schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:36:
Ik heb de brief met activatiecodes/ww binnen gekregen, maar ze worden niet geaccepteerd.
Wat nu?
Ik heb hetzelfde gehad, bij mij heeft een helpdesk medewerker de boel geactiveerd.thefxr schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:36:
Wat nu?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
'zelfde gehad, ik heb gewoon een storing internet via telefoon gedaan, werd gelijk opgelost voor me met mij aan de telefoonthefxr schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:36:
Wat nu?
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
UbeeEWK schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:34:
Als ik de keuze heb tussen modems (AIE), welke is dan aan te raden? Ubee, Motorola of toch de Arris?
Portering tussen 2 telco's kan rustig 10 dagen duren, soms iets sneller afhankelijk van de combinatie. Over het algemeen kun je stellen dat het einde van het contract bij de latende telco begin van 10 dagen is.Shugosha schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:52:
Sinds de installatie heeft het voor enkele dagen goed gewerkt tot ineens mijn zus zo lief was om te vermelden dat we hier niet op te bereiken zijn. Blijkt dat mensen ons niet meer kunnen bellen echter zelf kunnen we andere mensen nog wel bellen.
Hierover in gesprek geweest met Ziggo tot driemaal toe waarbij de derde medewerker uiteindelijk tot de conclusie is gekomen dat erbij het nummerbehoud van tele2 naar ziggo het één en ander is misgegaan. Dit zou gecorrigeerd worden binnen 2 werkdagen. Dit heeft het probleem verholpen voor een dag of twee tot een nieuwe probleem kwam opdagen.
Je hebt ws een UBEE gekregen? Er zijn meer mensen met een Ubee die dat hebben....Het oude probleem bleef zich ook voordoen, maar daarnaast kwam er ook een nieuwe probleem dat er af en toe geen kiestoon meer is. Dus weer bellen met de helpdesk en ten slotte is er een monteur langsgekomen om de modem te vervangen. Jammer genoeg heeft dit het probleem weer niet opgelost en is er sindsdien een extra probleem bij gekomen dat de download snelheid spontaan gekapt wordt. Download je eerst nog met 2 mb/s gaat het dan ineens met 30kb/s. Modem resetten helpt tijdelijk, maar het probleem keert zich later weer terug.
Als iemand een idee heeft hoe dit nou echt op te lossen is zou geweldig zijn, want op dit moment wordt ik toch echt een beetje flauw van de mensen van de helpdesk die constant met dezelfde "oplossingen" blijven komen
Technisch gezien wel, maar in een aantal oud Casema gebieden zijn er flinke problemen met deze modem. De 120 Mb die Ziggo gaat aanbieden gaat ook nog prima op de Arris, als ze hoger gaan kan je problemen gaan krijgen, maar neem aan dat tegen die tijd ook al andere/nieuwe modems zijn.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Bedankt voor je antwoord. Voordat Ziggo meer dan 120mbit gaat aanbieden zijn we wel een tijdje verder denk ik. Er schijnt nu ook een high speed motorola te zijn. Iemand daar al ervaringen mee?MeNTaL_TO schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:31:
[...]
Technisch gezien wel, maar in een aantal oud Casema gebieden zijn er flinke problemen met deze modem. De 120 Mb die Ziggo gaat aanbieden gaat ook nog prima op de Arris, als ze hoger gaan kan je problemen gaan krijgen, maar neem aan dat tegen die tijd ook al andere/nieuwe modems zijn.
Hoi!
Ben er al achter: admin/passwordjelmervos schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:11:
Weet iemand hier toevallig de login voor het Advanced gedeelte van de webinterface van het Ubee modem?
Of de login voor de telnet service?
Hoe kom je in de webinterface van de Ubee???
Verwijderd
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Nee hier ook nog niets gemerkt. Snelheid is wel weer gewoon stabiel in de avonduren.JK schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:07:
Is er iemand in Amersfoort die nu al wel wat van de upgrade heeft gemerkt?
Alle berichten gelezen en dus gelezen dat vandaag (3 nov) dan eindelijk alles omhoog zou gaan, maar met mijn Z1 zit ik nog steeds op max 384kb/s. Wachten duurt altijd zo lang.En ja, de modem heb ik rond 18u al even uit en aan gezet.
De enige reden dat Ziggo dit in Amersfoort als eerste doet, is volgens mij de opkomst van XMSNet in de wijken Kattenbroek en Zielhorst, en uiteraard de wijken die nog moeten volgen met koopwoningen.
The Unpredictable Striker!
Heb je zo'n oud motorola modem? Mijne hoefte niet retour aldus een helpdeskerLightah schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:31:
[...]
Nee hier ook nog niets gemerkt. Snelheid is wel weer gewoon stabiel in de avonduren.
Vandaag ook weer een brief gehad van Ziggo met activatiecodes voor het Ubee modem die ik al 3 weken gebruik... Kon m toen al niet activeren, had m toen via de helpdesk geactiveerd. Ze hadden dus verkeerde codes gestuurd. Daarvoor hadden ze al een verkeerde sticker meegestuurd om het motorola modem terug te sturen. Lekker bezig daar
Zie mijn berichten eerder in dit topic: ik heb een IP adres gekregen van een helpdesk medewerker, daarmee kan ik de webinterface van mijn Ubee modem bereiken. Inloggen kan met admin/password.Awsom schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:25:
[...]
Heb je zo'n oud motorola modem? Mijne hoefte niet retour aldus een helpdesker
Btw, hoe kom je uberhaupt in de webGUI van het ubee modem? Zoek daar al lang naar!
http://www.deyterra.com
Waar "ergens".. heb je een linkje?pgerrits schreef op woensdag 04 november 2009 @ 07:59:
Ik las net ergens dat Ziggo nu beloofd heeft dat in de 5 steden (Amersfoort e.d.) iedereen voor eind december dit jaar is geupgrade...
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Een helpdesker had dat ook tegen mij verteld, paar weken later kreeg ik een brief dat mijn nieuwe modem zou worden opgestuurd. Ik: WTF? Had al een nieuwe (Ubee) modem gekregen, ik bellen. Kreeg geen nieuwe modem omdat ik al een had maar moest wel mijn oude Motorola modem terugsturen. Gezegd dat een Helpdesker had gezegd dat het niet nodig was omdat ze er toch niets meer mee deden, het was eigendom van Ziggo en het moest terug. (Sta ik bij het postkantoor, geen antwoordnummer op de brief en dus 7 euro ofzo betalen om iets terug te sturen wat niet meer gebruikt gaat wordenAwsom schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:25:
[...]
Heb je zo'n oud motorola modem? Mijne hoefte niet retour aldus een helpdesker
https://powershellisfun.com
Ik had het oude modem nog niet direct teruggestuurd, omdat ik op vakantie ging. Toen ik terug kwam van vakantie lag er een brief van Ziggo op de mat waarin stond dat ik de verzendkosten kon declareren. Ook stond er in dat als ik het modem nog niet had teruggestuurd ik de nieuwe sticker kon gebruiken met daarop een antwoordnummer. Dus Ziggo heeft zich de fout wel gerealiseerd en opgelost.-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 04 november 2009 @ 08:42:
[...]Sta ik bij het postkantoor, geen antwoordnummer op de brief en dus 7 euro ofzo betalen om iets terug te sturen wat niet meer gebruikt gaat worden
http://ziggo-gebruikers.n...hread.php?t=21228&page=14TFHfony schreef op woensdag 04 november 2009 @ 08:23:
[...]
Waar "ergens".. heb je een linkje?
In dit geval kunnen we er dus overigens van uit gaan dat Ziggo haar beloftes omtrent de snelheids verhoging van 80mbit dit najaar dus idd niet waar gaat maken.
Degene die ik aan de lijn had begon gelijk zo over boetes, eigendom van Ziggo en z.s.m versturen dat ik het maar gedaan heb, zal kijken of ik de verzendkosten alsnog terug kan krijgen inderdaadGhost81 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 08:49:
[...]
Ik had het oude modem nog niet direct teruggestuurd, omdat ik op vakantie ging. Toen ik terug kwam van vakantie lag er een brief van Ziggo op de mat waarin stond dat ik de verzendkosten kon declareren. Ook stond er in dat als ik het modem nog niet had teruggestuurd ik de nieuwe sticker kon gebruiken met daarop een antwoordnummer. Dus Ziggo heeft zich de fout wel gerealiseerd en opgelost.
https://powershellisfun.com
Wat heb je voor static route ingevuld? Destination/netmask/gateway.rally schreef op woensdag 04 november 2009 @ 07:38:
Ik kan sinds kort niet meer in de web interface van mijn Arris modem komen.
Op mijn router heb ik een static route aangemaakt en dat heeft tot voor kort altijd gewerkt maar sinds enkele dagen dus niet meer.
Zijn er meerdere mensen met dit probleem en nog beter: Zijn er mensen met een oplossing in dit forum?
Sinds de nieuwe firmware werkt dat inderdaad niet meer... Je zult dus het management-IP van het modem moeten achterhalen (in de range 10.x.x.x). Ergens terug in dit topic had iemand het gekregen van de helpdeskrally schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:46:
Ik heb een Zywall USG serie en ik heb op de Ziggo ethernet interface een extra IP aangemaakt (192.168.100.2, en ook met 192.168.100.10 geprobeerd). Tot vorige week werkte dit.
Vandaag heb ik het geprobeerd met een static route naar 192.168.100.0 met snm 255.255.255.0 via de Ziggo interface.
[ Voor 11% gewijzigd door rally op 04-11-2009 12:06 ]
Mag ik vragen waarom je die zo hard nodig hebt ?rally schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:04:
Dat betekend dus twee dingen:
1. Ik heb een nieuwe firmware
2. Ik moet dat management IP zien te vinden. Ik heb net het topic doorgezocht, maar kan het helaas nergens vinden
Is er iemand die me dat kan geven? Desnoods via een PM?
Edit: Het gaat dus om de Management IP van de Arris modem.
Niet van 'buitenaf' in de zin van het Internet zelf, aangezien het een non-routed address is. Maar wel vanaf je eigen lan.loyske schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:22:
[...]
Mag ik vragen waarom je die zo hard nodig hebt ?
Denk dat het management IP niet te benaderen is van buitenaf, tenminste als ze een beetje secure werken bij Ziggo
[ Voor 3% gewijzigd door EWK op 04-11-2009 12:54 ]
Hoi!
Extreem hard heb ik die niet nodig (tenmiste... niet voor dagelijks gebruik), maar ik vind het prettig om te kunnen zien wat de waardes van de modem zijn.loyske schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:22:
[...]
Mag ik vragen waarom je die zo hard nodig hebt ?
Denk dat het management IP niet te benaderen is van buitenaf, tenminste als ze een beetje secure werken bij Ziggo
Verwijderd
Ik zat met hetzelfde :-) neem maar een monteur, dan ben je van alle troubles af :-PEWK schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:54:
Ik ben echt nog dubio of ik wel of geen monteur moet nemen a €100,--
Lees dat er vaak opstartproblemen zijn met modems (omwisselen) en activatiecodes etc, maar aan de andere kant bent je tweaker of je bent het niet.
Dank voor je antwoordVerwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:00:
[...]
Ik zat met hetzelfde :-) neem maar een monteur, dan ben je van alle troubles af :-P
Alleen met de klantenservice bellen kost je al meer dan 100 euro. Bel nu al 10 dagen lang zo'n 2à3x per dag de klantenservice Met een gemiddelde Gespreksduur (incl. wachttijd) van 30 minuten. :-) reken maar uit
daarbij, het spaart een hoop irritaties. Want geloof me, het is daar echt een zooitje!
Hoi!
Portscan uitvoeren op het 10.0.0.0/24 netwerk?rally schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:04:
Dat betekend dus twee dingen:
1. Ik heb een nieuwe firmware
2. Ik moet dat management IP zien te vinden. Ik heb net het topic doorgezocht, maar kan het helaas nergens vinden
Is er iemand die me dat kan geven? Desnoods via een PM?
Edit: Het gaat dus om de Management IP van de Arris modem.
[ Voor 81% gewijzigd door MeNTaL_TO op 04-11-2009 13:20 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik neem aan dat Ziggo een management LAN heeft wat niet toegankelijk is vanaf internet, maar ook niet van de kant van de klant.GraveR schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:35:
[...]
Niet van 'buitenaf' in de zin van het Internet zelf, aangezien het een non-routed address is. Maar wel vanaf je eigen lan.
Zie mijn eerdere berichten in dit topic. Ik heb het management IP adres gekregen van mijn Ubee modem en kan er gewoon bij vanaf mijn LAN:loyske schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:27:
[...]
Ik neem aan dat Ziggo een management LAN heeft wat niet toegankelijk is vanaf internet, maar ook niet van de kant van de klant.
Mijn oude Scientific Atlanta modem kon ik benaderen op 192.168.100.1. Dat was dan gewoon een lokale overzichts-pagina waar de meeste tabs van gedisabled waren. Denk dat ze dit bij de Ubee gewoon helemaal gedisabled hebben nu.
[ Voor 4% gewijzigd door jelmervos op 04-11-2009 13:33 ]
Mag ik vragen hoe jij dat management IP hebt gekregen? Want ik *gok* dat iedere modem een ander management IP heeft.jelmervos schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:32:
[...]
Zie mijn eerdere berichten in dit topic. Ik heb het management IP adres gekregen van mijn Ubee modem en kan er gewoon bij vanaf mijn LAN:
Lees mijn berichten in dit topic: ik heb dat IP gekregen van een Ziggo helpdesk medewerker. De login heb ik zelf opgezocht.rally schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:38:
[...]
Mag ik vragen hoe jij dat management IP hebt gekregen? Want ik *gok* dat iedere modem een ander management IP heeft.
Welke ip-range gebruikt jouw LAN of heb je een static route aangemaakt ?jelmervos schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:32:
[...]
Zie mijn eerdere berichten in dit topic. Ik heb het management IP adres gekregen van mijn Ubee modem en kan er gewoon bij vanaf mijn LAN:
[afbeelding]
[ Voor 12% gewijzigd door loyske op 04-11-2009 13:51 ]
Kijk, nu komen we ergensrally schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:52:
Dat kan alleen maar via een Static Route....
Ik gebruik 192.168.0.x voor m'n LAN. Verder geen routes oid gemaakt. IP adres werkt gewoon direct, maar kan me voorstellen dat het per modem anders is.loyske schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:46:
[...]
Welke ip-range gebruikt jouw LAN of heb je een static route aangemaakt ?
10.174.60.100 kan ik niet bereiken iig. Deze range gaat bij mij namelijk via de default route naar het internet.
Das apart dan !jelmervos schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:06:
[...]
Ik gebruik 192.168.0.x voor m'n LAN. Verder geen routes oid gemaakt. IP adres werkt gewoon direct, maar kan me voorstellen dat het per modem anders is.
Heel apart! Zou je je Ubee-adres misschien kunnen scannen met een tooltje zoals http://www.softperfect.com/download/freeware/netscan.exe ?loyske schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:12:
[...]
Das apart dan !
Lijkt dan alsof jij op het management LAN kan komen oid
[ Voor 18% gewijzigd door Trouble op 04-11-2009 15:30 ]
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Helpdesk bellen, dan activeren zij hem voor je !Awsom schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:23:
Nieuw modem gekregen van een monteur, maar nu komen we niet in het activatiemenu.. help! msn zegt dat er wat mis is met de keypoorten is? Ik kan de activatie pagina wel in offline modus bereiken maar daar kan ik verder niks.
[ Voor 10% gewijzigd door IEF op 05-11-2009 00:58 ]
Woon jij op 6 adressen tegelijkertijd?N97 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:51:
Heren en Dames,
Ik wil de mening weten van Ziggo gebruikers in Den Haag uit de Wijken:
Statenkwartier, Vogelwijk, Bomen-en bloemenbuurt, Valkenboskwartier, Regentessekwartier en Duinoord.
Mijn Telfort 20MB ADSL zuigt vanwege overspraak, 10 mbit is het maximale wat ik kan halen. Nu wil ik overgaan op Ziggo Z3 (25MB).
Hoe ervaren jullie Ziggo als ISP? Veel storingen, af en toe dipjes in de snelheid? Soms geen internet?![]()
Ik ben erg afhankelijk van mijn internetverbinding en ik moet zeggen ook al is de snelheid 3x nix mijn Telfort verbinding heeft er nooit uitgelegen of ik heb er niets van gemerkt.
Vol vertrouwen zie ik jullie reacties tegemoet.
[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 05-11-2009 00:59 ]
Net gedaan. Het lukt hun ook niet?! Ik krijg trouwens een 172.x.x.x dns. Beetje vreemd.. krijg verder een 198.x.x.x IP.loyske schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:31:
[...]
Helpdesk bellen, dan activeren zij hem voor je !
Je kan het beste, je pc rechtstreeks aan het modem hangen en dan de modem powercyclen, alleen dan werkte het bij mij, via een router kwam ik er ook wel, maar kreeg ik timeouts bij het activeren zelf.Awsom schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:03:
[...]
Net gedaan. Het lukt hun ook niet?! Ik krijg trouwens een 172.x.x.x dns. Beetje vreemd.. krijg verder een 198.x.x.x IP.
Verwijderd
Zelf geen minuut spijt van, ik heb weinig storingen, dus voor mij is Ziggo sowieso veel beter dan ADSLN97 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:51:
Heren en Dames,
Ik wil de mening weten van Ziggo gebruikers in Den Haag uit de Wijken:
Statenkwartier, Vogelwijk, Bomen-en bloemenbuurt, Valkenboskwartier, Regentessekwartier en Duinoord.
Hoe ervaren jullie Ziggo als ISP? Veel storingen, af en toe dipjes in de snelheid? Soms geen internet?
Gateway is offline aldus MSN. Verder staat bij details:MeNTaL_TO schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:35:
[...]
Je kan het beste, je pc rechtstreeks aan het modem hangen en dan de modem powercyclen, alleen dan werkte het bij mij, via een router kwam ik er ook wel, maar kreeg ik timeouts bij het activeren zelf.
[ Voor 24% gewijzigd door Bobmeister op 04-11-2009 20:36 ]
Homeplug zou ik niet doen, te onbetrouwbaar en zonde van je snelheid.Frank1973 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 19:47:
Simpele vraag waar ik zelf het antwoord niet op weet.
Ik krijg binnenkort ook Alles in 1 50mb.. daar komt een modem bij zover ik weet alleen welke weet ik niet.
Nu is mijn setup als volgt:
Beneden de aansluiting uiteraard. TV / blu-ray met ethernet ( wordt ook aangesloten )
2x laptop worden beide wireless verbonden
1x Wii ook wireless
Op de bovenverdieping staat:
1x vaste PC ( download PC )
1x Xbox360
Deze 2 wil ik beide wired aansluiting dit om de maximale verbinding eruit te krijgen voor downloaden en online gaming en streaming.
Nu begrijp ik dat ik een router erbij moet komen. Ik wil kiezen tussen de Linksys WRT320N of de Sitecom WL306 die wil ik aansluiten op het modem.. Andere tips van routers ook welkom.
Hoe wordt de router op het modem aangesloten?? Wired neem ik aan?
Echter hoe kan ik dit het beste verbinden?, liefst heb ik de router boven bij de PC.. maar volgens mij gaat dat niet lukken zo.. ik wil geen kabels trekken ik heb trouwens ook niet de mogelijkheid..
Is het een mogelijkheid om homeplugs ( 200mbps ) te gebruiken tussen het modem en dan op de router?? Dus 1 homeplug beneden van modem naar homeplug.. Dan homeplug naar router??
Een andere mogelijkheid zou zijn dat ik de router beneden laat en dan de homeplugs gebruik, om het signaal boven te krijgen??
Of is er ook een mogelijkheid zonder homeplugs en zonder kabels te trekken en toch alles wired te krijgen..?? Veel vragen misschien sorry daarvoor maar ik wil even wat duidelijkheid scheppen voor mijzelf wat betreft aanschaf van bepaalde dingen..
Verwijderd
Vanaf hier: Klaus_1250 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4" even lezen.Awsom schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:27:
[...]
Gateway is offline aldus MSN. Verder staat bij details:
ipv4 standaardgateway: 198.18.157.1
ipv4 dhcp-server: 213.51.129.90
ipv4 dns server: 172.25.38.6
subnetmasker: 255.255.255.0
ipv4 ip adres: 198.18.157.x
Wie o wie komt met de winnende oplossing?
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Precies, je modem moet nog geactiveerd worden, dan krijg je namelijk eerdergenoemde ip-adres en dns. Wanneer je Internet Explorer opstart zou je automatisch de activatiepagina van Ziggo moeten krijgen. Hier kan via enkele stappen je modem online activeren. Je moet dan uiteraard wel je activatiecode en wachtwoord paraat hebben.Oogje schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:06:
[...]
Vanaf hier: Klaus_1250 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4" even lezen.
En wat MSN roept doet er weinig toe...daar kun je niet op vertrouwen als het gaat om netwerk troubleshooten imo. Je modem is gewoon nog niet geactiveerd zover ik het kan zien.
Hier (Amersfoort, 3815) nog steeds niks veranderd na een modem herstart. Leuk die beloftes zeg.pgerrits schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:04:
Ok het upgraden in Amersfoort is begonnen denk ik.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 22:27 ]
Daar was ik al achterPierre_nr1 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:51:
[...]
Precies, je modem moet nog geactiveerd worden, dan krijg je namelijk eerdergenoemde ip-adres en dns. Wanneer je Internet Explorer opstart zou je automatisch de activatiepagina van Ziggo moeten krijgen. Hier kan via enkele stappen je modem online activeren. Je moet dan uiteraard wel je activatiecode en wachtwoord paraat hebben.
Ik heb een vraag uitstaan bij Ziggo of ik de lijn niet kan huren zonder TV dus alleen internet Signaal zoals KPN dat ook aanbied, want ik heb al Televisie dmv een Dreambox.Volkert schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:47:
[...]
Woon jij op 6 adressen tegelijkertijd?
Maar even serieus, als je nu een perfect stabiele verbinding hebt, kun je er alleen maar op achteruitgaan.
En waarom neem je geen Alles-in-1-Extra, dan heb je 50 Mbps i.p.v. 25 Mps voor 75 cent meer -> 64,95 - verplichte TV van 16,25 - Z3 van 47,95 = 0,75.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Je moet nog steeds activeren en tot die tijd kom je alleen tot de activatieserver van Ziggo.Awsom schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:27:
[...]
Gateway is offline aldus MSN. Verder staat bij details:
ipv4 standaardgateway: 198.18.157.1
ipv4 dhcp-server: 213.51.129.90
ipv4 dns server: 172.25.38.6
subnetmasker: 255.255.255.0
ipv4 ip adres: 198.18.157.x
Wie o wie komt met de winnende oplossing?
Ja ik weet het. Maar dat lukte niet, ik kwam niet op die pagina. Ik besloot de helpdesk gisteren te bellen maar ook hun lukte het niet...MeNTaL_TO schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:01:
[...]
Je moet nog steeds activeren en tot die tijd kom je alleen tot de activatieserver van Ziggo.
Heb je de vorige stappen al gedaan?
[ Voor 33% gewijzigd door Bobmeister op 05-11-2009 10:03 ]
het lijkt er wel een beetje op dat je WAN poort van je router maar 10 Mbit is. wat voor router heb je?Awsom schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:04:
[...]
Ja ik weet het. Maar dat lukte niet, ik kwam niet op die pagina. Ik besloot de helpdesk gisteren te bellen maar ook hun lukte het niet...
Net weer gebeld, met de vraag tot activeren. Wel geluktHeb weer internet en telefoon op één pc. Ik doe mijn router er nog niet weer tussen, oud rotding. Vanmiddag eens opzoek naar een nieuwe
WL-308G als ik hem kan vinden
Nog wel even een vraag, hoe zit het bij Ziggo met declareren van telefoonkosten? Heb bijna 2 uur met mijn mobiel met die domme helpdesk gebeld!
Nu nog de snelheid
[afbeelding]
Upload kan ik wel mee leven, maar de download. Bah! Ik heb alles in één extra, dus 50mbit. Dat had ik tot eergister ook nog. Waarom het nu opeens zo laag is![]()
En het word erger..![]()
[afbeelding]
Alleen de download snelheid, upload is prima. Vreemd! Iemand dé oplossing
euh....
Net bericht gehad van Ziggo... Ze willen mijn modem gegevens niet gevenjelmervos schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:44:
[...]
Lees mijn berichten in dit topic: ik heb dat IP gekregen van een Ziggo helpdesk medewerker. De login heb ik zelf opgezocht.
[ Voor 6% gewijzigd door rally op 05-11-2009 11:56 ]
Jep, staat alleen een storing van enkele weken geleden op.
Een asus RX3041, als het goed is heeft die een WAN poort van rond de 70mbit. Een paar dagen terug haalde ik makkelijk de 40mbit...blub84 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:26:
[...]
het lijkt er wel een beetje op dat je WAN poort van je router maar 10 Mbit is. wat voor router heb je?
Die geeft aan:
[ Voor 15% gewijzigd door Bobmeister op 05-11-2009 15:52 ]
Afhankelijk van welke regio het is.Von Henkel schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:10:
Oww een Ubee, probeer een monteur te laten komen. Als die er is zeur je voor een Arris modem. Dan zal de monteur zeggen dat het Arris modem niet meer uitgeven mag worden. Vanwege de problemen ermee.
Alleen je zult zien dat daarna juist alles wel werkt!
weet je zeker dat het echt 2 uren zijn geweest?Awsom schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:04:
[...]
Nog wel even een vraag, hoe zit het bij Ziggo met declareren van telefoonkosten? Heb bijna 2 uur met mijn mobiel met die domme helpdesk gebeld!
30:08 + 8:38 + 20:32 + 9:46 + 14:27 + 8:49 = 1 uur, 32 minuten en 50 seconden = ongeveer 93 minuten * €1,5,- = 139,5€thefxr schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:20:
[...]
weet je zeker dat het echt 2 uren zijn geweest?
1,50 euro p/m met je mobiel, dus begin alvast maar te sparen![]()
geloof dat je het per mail kan declareren.
[ Voor 16% gewijzigd door Bobmeister op 05-11-2009 16:38 ]
Ik zit in voormalig @home-gebied en heb 2 Ubee's versleten voordat monteur een Arris plaatste.loyske schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:15:
[...]
Afhankelijk van welke regio het is.
Voormalig @home-gebied heeft namelijk geen problemen met het Ubee modem
Verwijderd
pas op met "zij zeggen Telfort op" .... zij zeggen eigenlijk niets op , ze doen alleen nummer portering.Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:48:
Lui,
Ik heb 14 maanden Telfort 20mb+bellen (ik haal maar 8mb/1mb) met Ziggo tv. Wil graag over naar Ziggo alles in 1 plus. 20/3, tv en bellen voor 49,95 (komen nog gemiddeld 6 euro gesprekskosten bij) p/m.
Ziggo gebeld, alles duidelijk, gewoon via site bestellen en zij zeggen Telfort op en nemen mijn huidige nummer over. Decoder voor 49 euro was een Samsung (welk type weet iemand dat) en voor 99 euro een Cisco met pause functie. Eind jan/begin feb werd mijn snelheid 50/6mb. How fancy![]()
Ik ga 7 december als overstapdag instellen. Vanavond ga ik Ziggo via de site bestellen.
Another one is going... Hou jullie posted!
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Je kunt veel beter bellen. Je zult namelijk niet de eerste zijn waarbij er na 4 weken nog steeds niets gebeurd is omdat de order niet doorgekomen is in het systeem.Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:48:
Ik ga 7 december als overstapdag instellen. Vanavond ga ik Ziggo via de site bestellen.
Mwoah, het is even anders, tijdens bestelling wordt je Telfort contract-nummer gevraagd. Dit vul je in en dan heeft Ziggo het recht om namens jou het contract op te zeggen, helaas is de praktijk dat daarmee nog wel eens iets fout gaat en opzegging niet gehonoreerd wordt. Ik zou daarom ook adviseren om zelf op te zeggen waar je bij telefonie aangeeft dat dit ook overgenomen wordt door ZiggoWirehub schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:51:
[...]
pas op met "zij zeggen Telfort op" .... zij zeggen eigenlijk niets op , ze doen alleen nummer portering.
verstandig is om zelf ook een opzegging te doen bij je DSL provider.
Ik was er toen ook bijna ingetrapt en een reactie gevraagd van Ziggo , hierin stond dat zij de DSL niet opzeggen en dat de medewerker dit niet had mogen zeggen
Verwijderd
Je kan ook bij een verkooppunt gaan kijken voor decoders, krijg je het pakket gelijk mee, bij ziggo zelf hebben soms voorraad tekort.Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:17:
Ok, thx voor de tipsOverigens...bellen...Heb ik slechte ervaringen mee. Nummers die niet goed worden verstaan, bankrekeningen, namen die fout worden gespeld...
Ik doe het liever via de site, en bel de volgende dag of de order is aangekomen. Dubbele zekerheid.
Denk dat ik morgen bestel, moeten nog even denken over de 100 euro ontvangerDan morgen Ziggo bestellen voor op 10dec, overmorgen bellen of order goed is aangekomen, en maandag Telfort bellen dat per 10dec alles afgesloten mag worden maar het nummer naar Ziggo gaat
Verwijderd
Als je bij de aanvraag op het Ziggo online formulier het genoemde contractnr invuld dan krijg je binnen korte tijd vanzelf schriftelijk een opzegbevestiging van Telfort.Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:17:
Ok, thx voor de tipsOverigens...bellen...Heb ik slechte ervaringen mee. Nummers die niet goed worden verstaan, bankrekeningen, namen die fout worden gespeld...
Ik doe het liever via de site, en bel de volgende dag of de order is aangekomen. Dubbele zekerheid.
Denk dat ik morgen bestel, moeten nog even denken over de 100 euro ontvangerDan morgen Ziggo bestellen voor op 10dec, overmorgen bellen of order goed is aangekomen, en maandag Telfort bellen dat per 10dec alles afgesloten mag worden maar het nummer naar Ziggo gaat
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Verwijderd
Iemand enig idee het lijkt wel alsof het steeds erger wordVerwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:25:
Heel raar youtube laadt nog steeds onzettend langzaam en bekabeling etc is goed hij kan nieteens een normaal filmpje op lq afspelen!!!!!
Heb volgens de speedtest van ziggo wel de goede snelheid maar die zakt in en dan loopt het ongeveer vast..
Ping is ook niet normaal zo hoog gemiddeld 512ms op die speedtest en dat is op elke pc hier in huis(XP, Vista en 7).
En het Ubee doet weereens waar die zo goed in is rebooten en rebooten...
En hoe kan het zo zijn dat website in delen laden (Dus erg langzaam) en de afbeelding gaan met lijntjes
Ik zit nu al ong 5 maanden met bagger internet doe mij maar weer gewoon dat motorola modempje met een stabiele 20Mb verbinding(ik zou haast terug verlangen naar mijn 8Mb ADSL lijntje
)
Wat zouden deze problemen nou kunnen zijn en hoe zijn ze op te lossen?
ps het ligt niet aan de dns servers want die zijn al ingesteld op OpenDNS
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
En als je nu is met een computer direct op het modem zit?Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:45:
[...]
Iemand enig idee het lijkt wel alsof het steeds erger word
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
Lijkt me sterk ik heb een d-link 655 en dat met overal cat6 kabels.Ballebek schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:52:
[...]
En als je nu is met een computer direct op het modem zit?
Klinkt als een router die het verbindingsgeweld niet aankan en vervolgens foute data aan je modem gaat aanbieden waardoor deze reset?!
Verwijderd
Volgens mij heeft iedereen dit in oud-casema gebied. Het gaat zeer waarschijnlijk om een hardwarematig probleem in deze modem (voel maar eens hoe heet de aansluiting is, bijvoorbeeld)Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:29:
[...]
Lijkt me sterk ik heb een d-link 655 en dat met overal cat6 kabels.
Vaak reboot het ubee zich ook en dat is niet mijn router omdat mijn telefoon er dan ook uitligt.
Ohja ik woon in het oud-casema (Zeist) gebied weet niet of dat wat zegt?
Daar ben ik gestopt met lezen. Pas is bij ons een Ziggo monteur geweest die naar onze ubee modem kwam kijken en de problemen, de nieuwe Arris modem werkte niet bij ons?? Vreemde boel. De ubee modem loopt hier regelmatig vast, en komt soms helemaal niet meer online. Ook oud-casema gebied.Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:29:
[...]
Vaak reboot het ubee zich .. oud-casema (Zeist) gebied...
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq