• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:50
Wellicht ten overvloede, maar mijn AIE plus abonnement in postcodegebied 1741 is gisteren ook geupgrade! Snelheden zagen er stabiel uit.

Anoniem: 1155

jasper2603 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 23:41:
Ik wil ook graag naar Ziggo overstappen, heb nu telfort. Heb nu alles mooi in de meterkast zitten wat router betreft. Maar het witte kastje waar de kabel mijn huis binnenkomt zit in de keuken 15meter verderop. Mijn vraag is voordat ik ziggo aanvraag, kan ik een kabel trekken van dit kastje naar de meterkast en daar de kabelmodem installeren? Of krijg ik dan signaal verlies?
Ziggo raadt het af, maar ik heb dat ook gedaan: de groene kabel van Ziggo vanuit de woonkamer verlengd met zo'n coax-verlengstukje, vervolgens 15m kabel naar de meterkast, en daar heb ik het nieuwe aansluitpunt gemaakt. En daar staat ook de modem. Vanuit die modem gaat een UTP-kabel van 15m naar de werkkamer waar de router staat. En vanuit de meterkast gaan twee coax-kabels (voor TV) naar de (ander kant van de) woonkamer en een slaapkamer. Ook is de DECT-centrale in de meterkast op de modem aangesloten. De TV-digtaal signaalsterkte is 70-80%, en levert prima beeld. Internetverbinding is ook stabiel.

Als ik alles op de manier van Ziggo had moeten doen, dan kreeg ik een niet weg te werken kabel-wirwar in de woonkamer, en daar had ik geen zin in.

• Av4tar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03-2013
finally een mailtje !
Nu nog wachten op het modem :)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 09:56
Modbreak:We begrijpen dat iedereen heel blij is met nieuwe snelheden en dat graag van de daken wil schreeuwen, maar doe het niet. Niet als het een op zichzelf staande melding is wat niet het antwoord is op een vraag of een vraag bevat (zinnig).

Het komt de leesbaarheid niet ten goede in een topic dit soort reacties tussendoor.

Daar was een apart mooi topic voor, maar men kon zich daar ook niet aan de gezette grenzen houden helaas en is dus gesloten.

[Ziggo] Post hier indien je geupgrade bent

[Voor 36% gewijzigd door bjck op 13-08-2009 09:29]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
jasper2603 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 23:41:
Ik wil ook graag naar Ziggo overstappen, heb nu telfort. Heb nu alles mooi in de meterkast zitten wat router betreft. Maar het witte kastje waar de kabel mijn huis binnenkomt zit in de keuken 15meter verderop. Mijn vraag is voordat ik ziggo aanvraag, kan ik een kabel trekken van dit kastje naar de meterkast en daar de kabelmodem installeren? Of krijg ik dan signaal verlies?
Wat een aparte plek om de kabel binnen te laten komen. Zit de keuken aan de wegkant van jullie huis? Kijk anders eens in de kruipruimte of je daar de kabel ziet, mogelijk kun je 'm vrij makkelijk ergens anders naar boven voeren.

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11-2022
Phoenix1337 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:54:
Vanavond maar eens doen als ik weer thuis ben :)
Ik had het eerder moeten zeggen, toen ik gister thuis kwam uit mn werk stond er een ziggo doos met een modem op mij te wachten. Gister aangesloten en ik heb ook de 50mbit ( postcode 7441 ).

Wat wel raar is dat ik bij speedtest altijd rond de 30mbit blijf hangen, terwijl usenet wel gewoon de 40 mbit ( eweka = max 40mbit ) haal.

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:42
Volkert schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 20:11:
[...]

Heb je het ook op 5 GHz geprobeerd of alleen op de standaard 2,4 GHz?
De router kan helaas alleen maar op 2,4 Ghz, waarschijnlijk omdat ik hem op B+G+N heb staan (wii moet er ook nog op kunnen en had in het verleden moeite met connecten als ik hem alleen maar op G+N laat) Ik zal het later proberen. Misschien dat Asus ook nieuwe drivers heeft voor de notebook.

[Voor 10% gewijzigd door Kju op 13-08-2009 11:33]

PSN: Kjujay

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-06 20:24

MeNTaL_TO

The future is not set

Phoenix1337 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:02:
[...]

Ik had het eerder moeten zeggen, toen ik gister thuis kwam uit mn werk stond er een ziggo doos met een modem op mij te wachten. Gister aangesloten en ik heb ook de 50mbit ( postcode 7441 ).

Wat wel raar is dat ik bij speedtest altijd rond de 30mbit blijf hangen, terwijl usenet wel gewoon de 40 mbit ( eweka = max 40mbit ) haal.
Welke speedtest? Die van speedtest.net of die van ziggo (speedtest.ziggo.nl)?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 21:15
Met het risico een domme vraag te stellen, maar als ik nu overstap naar Ziggo als nieuwe klant van Alles-in-1 Extra dan neem ik aan dat ik gelijk een Docsis 3 modem krijg ?

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• Anoniem: 151407
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dapluiz schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:11:
Met het risico een domme vraag te stellen, maar als ik nu overstap naar Ziggo als nieuwe klant van Alles-in-1 Extra dan neem ik aan dat ik gelijk een Docsis 3 modem krijg ?
ze moeten wel want jij neemt die snelheid af.

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 20:53

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ja je krijgt gelijk het goede modem voor die 50mbit te kunnen halen

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:14
Ja, de keuken, waar de kabel binnenkomt, zit aan de wegkant en de meterkast aan de achterkant. Mijn tv's zijn allemaal aangesloten op het witte kastje in de keuken, heb vandaar alle kabels getrokken. Ik wil vandaar ook graag weer met een kabel naar de meterkast en daar het modem neer zetten, zonder signaal verlies als het kan? Trek zo'n coax kabel naar de meterkast van 15 meter en daar modem, maar kan dit, of niet?

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 14:32
Waarschijnlijk wel, maar absolute garanties heb je in Ziggo-land nooit :)

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:26
jasper2603 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:41:
Ja, de keuken, waar de kabel binnenkomt, zit aan de wegkant en de meterkast aan de achterkant. Mijn tv's zijn allemaal aangesloten op het witte kastje in de keuken, heb vandaar alle kabels getrokken. Ik wil vandaar ook graag weer met een kabel naar de meterkast en daar het modem neer zetten, zonder signaal verlies als het kan? Trek zo'n coax kabel naar de meterkast van 15 meter en daar modem, maar kan dit, of niet?
Als je dat perse wil is het wel mogelijk.

Als je een goede dikke kabel vanaf je keuken naar je meterkast trekt met goede connectors (voorkeur f-connector) en voor de rest niks op dat kastje aansluit.
Je kan dan in je meter kast verdeler hangen en vanaf daar alles trekken naar je tv enz.

• hanshee
  • Laatst online: 05-06 19:10
Goedendag, ik probeer mij telefonie aan de praat te krijgen (heeft al eens gewerkt). Als ik mijn telefoon op mijn Ziggo modem aansluit werkt het niet zelfs geen bezet toon. Nu zie ik onderstaande op de status pagina van mijn modem. Het lijkt me of dat niet goed is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Telephony DHCP N/A
Telephony TFTP N/A
Telephony Provisioning State In Progress
Telephony Line 1 CMS Registration State
Telephony Line 2 CMS Registration State
Telephony Security Enabled

Groeten,

Hans

• mr_obb
  • Laatst online: 05-06 20:07

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik heb even een vraag over de internetervaringen. Ik zit nu bij Online en heb daar een 20/1 ADSL abonnement. Hoewel ik vrij hoog ingetraind ben (15/1), zijn de snelheden niet denderend en vooral heel wisselend (vaak iets van 700kB down en 75kB up). Met de huidige snelheden en prijzen wordt het interessant om over te stappen naar Ziggo Z2.

Hoe zijn de verbindingen bij Ziggo? Haal ik gewoon altijd de maximumsnelheden of moet ik ook daar rekening houden met veel vertraging? Hoe zijn de pingtijden?

• Remco Tr
  • Laatst online: 09:26
hanshee schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:57:
Goedendag, ik probeer mij telefonie aan de praat te krijgen (heeft al eens gewerkt). Als ik mijn telefoon op mijn Ziggo modem aansluit werkt het niet zelfs geen bezet toon. Nu zie ik onderstaande op de status pagina van mijn modem. Het lijkt me of dat niet goed is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Telephony DHCP N/A
Telephony TFTP N/A
Telephony Provisioning State In Progress
Telephony Line 1 CMS Registration State
Telephony Line 2 CMS Registration State
Telephony Security Enabled

Groeten,

Hans
Probeer je modem eens te resetten door de reset knop 20 to 30 sec ingedrukt te houden.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:38
mr_obb schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:08:
Ik heb even een vraag over de internetervaringen. Ik zit nu bij Online en heb daar een 20/1 ADSL abonnement. Hoewel ik vrij hoog ingetraind ben (15/1), zijn de snelheden niet denderend en vooral heel wisselend (vaak iets van 700kB down en 75kB up). Met de huidige snelheden en prijzen wordt het interessant om over te stappen naar Ziggo Z2.

Hoe zijn de verbindingen bij Ziggo? Haal ik gewoon altijd de maximumsnelheden of moet ik ook daar rekening houden met veel vertraging? Hoe zijn de pingtijden?
Ik zou geen Z2 nemen. Dan krijg je maar 10 Mbps down, en 1,5 Mbps up. Bovendien kost dat 46,20 euro per maand want je moet ook minimaal een analoog tv signaal afnemen. Alleen internet zonder tv signaal kan niet. Voor 49,95 kun je beter het alles-in-een plus pakket nemen, dan krijg je een 20/3 internet signaal, digitale tv, telefonie, een decoder, smartcard. De snelheden worden bijna altijd gehaald, hooguit een paar honderd Kbs minder maar veel minder verlies dan bij adsl. Ook maakt het minder uit hoever je van de centrale (lees: wijkkast) af zit.

[Voor 3% gewijzigd door grun93 op 13-08-2009 14:23]

• Anoniem: 136075
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Eindelijk ook een mailtje ontvangen zojuist, wel vreemd, had een kwartier daarvoor gebeld omdat mijn verbinding zo ontzettend traag is, kwartier later krijg ik prompt het mailtje om de komst van het nieuwe modem aan te kondigen!

• mr_obb
  • Laatst online: 05-06 20:07

mr_obb

Lakse Perfectionist

grun93 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:21:
[...]

Ik zou geen Z2 nemen. Dan krijg je maar 10 Mbps down, en 1,5 Mbps up. Bovendien kost dat 46,20 euro per maand want je moet ook minimaal een analoog tv signaal afnemen. Alleen internet zonder tv signaal kan niet. Voor 49,95 kun je beter het alles-in-een plus pakket nemen, dan krijg je een 20/3 internet signaal, digitale tv, telefonie, een decoder, smartcard. De snelheden worden bijna altijd gehaald, hooguit een paar honderd Kbs minder maar veel minder verlies dan bij adsl. Ook maakt het minder uit hoever je van de centrale (lees: wijkkast) af zit.
Dus voor 3,25 heb ik dan een twee keer zo snelle verbinding. De digitale telefonie hoef ik niet en die zal ook niet aangesloten worden. Digitale TV is dan wel weer leuk.

De theorie over kabel vs. Adsl ken ik wel, maar in de praktijk haal je bij Ziggo dus altijd (bijna) de maximumsnelheden?

• dapluiz
  • Laatst online: 22-05 21:15
mr_obb schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:54:
[...]

Dus voor 3,25 heb ik dan een twee keer zo snelle verbinding. De digitale telefonie hoef ik niet en die zal ook niet aangesloten worden. Digitale TV is dan wel weer leuk.

De theorie over kabel vs. Adsl ken ik wel, maar in de praktijk haal je bij Ziggo dus altijd (bijna) de maximumsnelheden?
Telefonie hoeft niet, maar dan betaal je toch dubbel ? KPN en ziggo ?

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• grun93
dapluiz schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:15:
Telefonie hoeft niet, maar dan betaal je toch dubbel ? KPN en ziggo ?
Nee, want de telefonie gaat ook over de kabel. KPN komt er niet aan te pas.
mr_obb schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:54:
Nou, ik wel. En als je de laatste paar pagina's van dit topic doorbladert zie je dat de meesten geen klachten over de snelheid hebben. Er staan een hoop screenshotjes van speedtest.net in.

[Voor 45% gewijzigd door grun93 op 13-08-2009 15:28]

• grun93
Sorry, dubbelpost.

[Voor 93% gewijzigd door grun93 op 13-08-2009 15:28]

• dgen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07-2019
Vandaag de d-link dir-655 binnen gekregen.
Ik had eerst geprobeerd om de router te installeren via de bijgeleverde cd.

Dit werkte niet bij het zoeken naar een verbinding met de modem.

Uiteindelijk...heel toevallig moet ik zeggen...had ik m'n laptop gereboot.
Geen cd gebruikt oid...en mijn verbinding was gefixed.

Daarna meteen even alle settings (100mbps) gezet incl passes etc.

Op het eerste zicht werkt het vlotjes in tegenstelling tot die syslink van vorige week.

Snelheden via 3x speedtest.net = 48.40 down // 3 up

Rapidshare geeft me gemiddeld rond de 1300 down.

Straks even kijken of de andere pc's zonder probleem op dit netwerk kunnen

--> alles bekabeld uiteraard en de router draait firmware 1.21 EU

woojoooo

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 13:27
ik zag net vannochtend voor ik naar mijn werk ging.
Een monteur van ziggo klussen aan een kastje in postcode 3543, ik vroeg of dit te maken had met mijn gekregen upgrade van gisteren. (nee er was een storing gemeld door bewoners een wijkje verderop)

De snelheidsupgrade was dus niet de oorzaak van de eerder genoemde storing, maar betrof een storing in een kastje in de wijk.) Terwijl deze niet gemeld stond als storing op de website van ziggo

slimmehotspot.nl

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
ahh 2dagen geleden geupgrade.. ga ik net downloaden weer normale snelheiden :(

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Erg balen, krijg je een nieuw modem, maar nieuw modem lijkt geen goed ip adres uit te delen.

Ziggo medewerker gesproken en die raffelde zijn gesprek skelet af, "even de IE instellingen nakijken" , heeft dat wel nut zonder geldig ip adres ? "oja uhmz daar heb je een punt"

iemand anders problemen met het verkrijgen van een adres van het modem ?

2 laptops
3 utp kabels

werkende situatie los gekoppeld, nieuwe aangesloten, probleem.
Oude terug aangesloten, alles werkt.

Ga de nieuwe nog eens aansluiten en kijken wat het brengt.
Ben vandaag zelf niet zo helder naar de heftige migraine aanval eergisteren dus misschien heb ik fout gemaakt ergens :S

[Voor 10% gewijzigd door Capo op 13-08-2009 15:45]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Def!ance
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 16:21

Def!ance

Assumption is the mother.....

Capo schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:44:
Erg balen, krijg je een nieuw modem, maar nieuw modem lijkt geen goed ip adres uit te delen.

Ziggo medewerker gesproken en die raffelde zijn gesprek skelet af, "even de IE instellingen nakijken" , heeft dat wel nut zonder geldig ip adres ? "oja uhmz daar heb je een punt"

iemand anders problemen met het verkrijgen van een adres van het modem ?

2 laptops
3 utp kabels

werkende situatie los gekoppeld, nieuwe aangesloten, probleem.
Oude terug aangesloten, alles werkt.

Ga de nieuwe nog eens aansluiten en kijken wat het brengt.
plz :O
Niks als gezeur hier met ziggo :/
Nu alweer de hele dag offline :/
Ik ben het echt ZAT nu na meer dan 30 dagen,

Helpdesk : Ow ja is goed meneer, de eerste monteur kan dinsdag!

IK : NIET DUS, heb gezegd dat ze me of morgen een nieuw modem fixen of ik de zooi persoonlijk terug kwam bezorgen.....

Helpdesk : Meneer u moet even rustig doen

IK : Nee, ik hoef niet rustig te doen klootviool, ik heb al de afgelopen +30 dagen meer dan 20 uur met jullie gebeld (mobiel) , ben al die tijd rustig gebleven. heb nog geen oplossing gezien.
Of je regelt morgen een monteur met een nieuw modem of ik kom het echt persoonlijk bezorgen, door een dichte deur.

Helpdesk : Meneer welk modem heeft u eigenlijk?

Ik : EEN UBEE, ben ik pas 30 dagen aan het roepen dat dat ding niet goed is !

Helpdesk : OW u heeft een ubee modem, moment hoor.....

30 minuten later

ok morgen komt een monteur de ubee omwisselen voor een arris 3.0
*O* *O* *O* *O* *O* *O* EINDELIJK *O* *O* *O* *O* *O* *O*

http://www.gotlive.nl | XBL : DeFiAnCeNL

• dgen
  • Laatst online: 03-07-2019
Hiep Hoi!!

Het werkt hier allemaal als een tierelier nu :)
d-link is the way to go!

Dus idd mensen..als je een d-link hebt..gewoon out of the box kabeltjes aansluiten en de boel werkt :)

woojoooo

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 08:23
heb ik net de nieuwe modem gekregen. blijkt nu de activatiepagina eruit te liggen.
kan ik mijn nieuwe modem niet activeren. en de helpdesk kan het zelf ook niet.. blijkbaar ligt de server voor het activeren er compleet uit. bah.. heb ik weer.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 32GB DDR4-3200 | RTX 2070 | 1TB + 512GB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 30" XB3070WQS (2560x1600)

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
nIghtorius schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:39:
heb ik net de nieuwe modem gekregen. blijkt nu de activatiepagina eruit te liggen.
kan ik mijn nieuwe modem niet activeren. en de helpdesk kan het zelf ook niet.. blijkbaar ligt de server voor het activeren er compleet uit. bah.. heb ik weer.
hmm, vanavond ga ik bij een maat AiE+ installeren, dus ik moet ook activeren. Hoefde nooit bij @home :P
Zijn pakket komt vandaag, stond @ Mijn Ziggo zei hij. Decoder enz, maar geen modem, maar die zit vast in dat pakket?

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• grun93
heb ik net de nieuwe modem gekregen. blijkt nu de activatiepagina eruit te liggen. kan ik mijn nieuwe modem niet activeren. en de helpdesk kan het zelf ook niet.. blijkbaar ligt de server voor het activeren er compleet uit. bah.. heb ik weer.
Zeiden ze dat bij de helpdesk, dat de server eruit lag? Of denk je dat gewoon omdat je een error kreeg? Ik had dat laatste ook. Gewoon blijven proberen, bij mij lukte het pas na 40-50x.

Anoniem: 313511

XiniX88 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:02:
[...]

Laat ik dan maar wat zeggen, want ik had hetzelfde probleem als jou. (Echter met een beetje zoekwerk kon je mijn bericht ook terugvinden, maargoed groot forum)

1. Sluit eens een laptop rechtstreeks op de modem aan en laat een ping lopen. Als het goed is zie je dan dat de verbinding gewoon stabiel is (vergeet niet je WiFi uit te zetten, anders probeerd ie ook over die lijn te pingen). Hetzelfde probleem had ik namelijk ook, ergens heb ik gehoord dat dit te maken heeft met de DNS van Ziggo.

2. Om dit te checken, sluit alles weer aan zoals het was (Ziggo Modem => Router => Laptop/PC) en laat een ping lopen naar het IP adres van google ( 74.125.77.104 ). Als dit wel werkt, kijk of je op je router een andere DNS kan instellen.

Mocht dit niet werken, dan is er toch iets mis tussen de communicatie tussen je Router en je Ziggo modem (ik had hetzelfde probleem). Dit kan je dus testen door punt 1 uit te voeren. Indien dit zo is raad ik je toch aan de Sitecom aan te schaffen (sluitallesaan.nl was het dacht ik), hierbij waren bij mij de problemen ineens verholpen.

Veel succes nog Ennehh als dit niet lukt, bel gewoon eens Ziggo...
Ik heb inderdaad exact hetzelfde probleem als jij had (heb ff wat oudere posts van je doorgelezen). Laptop/PC rechtstreeks op modem = perfecte, stabiele verbinding (heb ruim 3 uur lang gegamed/gedownload). Mag ik vragen welke Sitecom router je precies gekocht hebt? Thanks.

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-06 19:57
Hoi Dapluiz, ik ben overgestapt op 30 Juli, en kreeg meteen het nieuwe modem, als je ervoor zorgt dat er gewoon een monteur komt zit je altijd goed, die heeft altijd Docsis 3 modems in z'n wagen liggen.

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:58
Zelfde probleem hier. De 1e 2 medewerkers waren niet op de hoogte van het feit dat de activatieserver eruit ligt. Snap niet dat men dit niet onderling communiceert.
Oude modem maar weer terug aangesloten.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-06 11:00
Def!ance schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:51:
[...]

IK : NIET DUS, heb gezegd dat ze me of morgen een nieuw modem fixen of ik de zooi persoonlijk terug kwam bezorgen.....

IK : Nee, ik hoef niet rustig te doen klootviool, ik heb al de afgelopen +30 dagen meer dan 20 uur met jullie gebeld (mobiel) , ben al die tijd rustig gebleven. heb nog geen oplossing gezien.
Of je regelt morgen een monteur met een nieuw modem of ik kom het echt persoonlijk bezorgen, door een dichte deur.

30 minuten later

Als ik daar aan de helpdesk zat zou ik zeggen: "Meneer stuur maar terug, of u kunt terugbellen als u zich een beetje rustiger kunt verwoorden. Wij doen ook ons uiterste best", maar goed..

Wij hebben hier ook een Ubee en die werkt gelukkig wel perfect ;) Binnenkort alleen onze router vervangen door de D-Link DIR-855 :D

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-04 11:03

Pinjataaa

Hit me!

Waar kan ik terrecht om mijn kabel in orde te maken voor internet en TV bij Ziggo?
Mijn kabel is kapot gestoken door de buren en ze doen er te lang over om het te repareren.

Kan ik hiervoor bij Ziggo aanbellen?

PSN: Pinjataaa

• mickw
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:24
grun93 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:28:
[...]

Zeiden ze dat bij de helpdesk, dat de server eruit lag? Of denk je dat gewoon omdat je een error kreeg? Ik had dat laatste ook. Gewoon blijven proberen, bij mij lukte het pas na 40-50x.
Hele aanmeld systeem ligt eruit, ziggo medewerkers kunnen het dus ook niet activeren. Zal vanavond wel weer gaan werken. wij hebben er ook nog geen info over. alleen dat het het niet doet DOH ! :P

• mickw
Pinjataaa schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:02:
Waar kan ik terrecht om mijn kabel in orde te maken voor internet en TV bij Ziggo?
Mijn kabel is kapot gestoken door de buren en ze doen er te lang over om het te repareren.

Kan ik hiervoor bij Ziggo aanbellen?
Ja je kan ziggo bellen, die zullen dan een monteur sturen. die gaan dan bekijken waar de breuk ligt. ligt die in je tuin is het zo opgelost. ligt het onder de stoep of straat moeten er vergunningen aangevraagd worden en gaat het naar de aanemer

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Met het nieuwe modem gaat het wel echt serieus hard..
Minder als een kwartier voor een volle dvd _/-\o_

Downloadsnelheid zit nu zo goed als stabiel op een 5,8 mb/s!
Nu hopen dat het modem stabiel blijft hier en ik lekker kan genieten zonder de problemen die sommige mensen hebben!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 08:23
inmiddels krijg ik nu de kan de modem niet activeren pagina ervoor ipv een java stacktrace.

dus ik kom een klein beetje vooruit. duurt alleen erg lang. vervelend dit.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 32GB DDR4-3200 | RTX 2070 | 1TB + 512GB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 30" XB3070WQS (2560x1600)

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Def!ance schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:51:
[...]

30 minuten later

Zo mooi.

Dat hadden we hier dus met DE groene kabel waar een probleem mee was.

1e maal prutser van een monteur. Heeft modem verwisseld zodat we geen kosten kregen. Uhmz ja leuk maar de groene kabel is verroest en dat is niet ons probleem maar probleem van Ziggo.

Nou monteur vertrokken zonder oplossing.

2e maal monteur die begon dat het internet prima werkte, zucht ja meneer op dit tijdstip misschien maar over 10 minuten ish et misschien anders, nee nee hij stond er al een half uur. Enigzins op aangedrongen dat hij de groene kabel nog eens bekeek en voila, binnen 2 weken stond volledig onverwacht een graafploegje voor de deur om de kabel opnieuw te lassen etc. etc.

Dat is nu redelijk opgelost maar nu weer het modem. (nadat we al problemen hebben gehad met de decoder, de telefonie, de groene kabel, etc.. )

Ik wil niet over naar ADSL dus ik blijf maar vriendelijk en ik mopper eens en draag zelf oplossingen aan. Zullen maar eens geld terug claimen voor maaanden de halve snelheid.....

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Anoniem: 230871

nIghtorius schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:53:
[...]

inmiddels krijg ik nu de kan de modem niet activeren pagina ervoor ipv een java stacktrace.

dus ik kom een klein beetje vooruit. duurt alleen erg lang. vervelend dit.
Ik kom wel op de activatiepagina, maar als ik vervolgens op 'volgende' klik krijg ik of een timeout of een vage error site. Oude modem maar weer aangesloten. Ziggo Helpdesk vertelde me dat het vandaag zeer waarschijnlijk niet meer gaat lukken om te activeren.

• Anoniem: 84457
  • Niet online
Dit is het abbo wat ik heb:

Internet
• down 50 Mbit/s
• up 5 Mbit/s

Nu doe ik een speedtest en kom op het volgende resultaat:

Download 13380.7 KByte/sec
Upload 372.1 KByte/sec

Klopt het dat mijn down en up snelheid 2x zo hoog is dan waar ik voor betaal?

• prometeus
  • Laatst online: 13-05 13:32
Ik wilde vandaag ook activeren dat lukt dus niet ivm storing. (morgen weer een dag)

Echter merk ik nu dat als je de dns servers van ziggo gebruikt je een max down hebt van 1000 kb/s en als ik opendns gebruik ik weer de volledige snelheid hebt van ~2300 kb/s met usenet.

Dit 2 keer getest op mijn router.

• Anoniem: 4629
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je upload is te laag. Je download is te hoog. Dat kan toch met meetfouten te maken hebben. Doe de test nog eens een paar keer bij verschillende testsites en zorg dat je geen rare cachingsoftware gebruikt.

Anoniem: 197857

Anoniem: 84457 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 19:47:
Dit is het abbo wat ik heb:

Internet
• down 50 Mbit/s
• up 5 Mbit/s

Nu doe ik een speedtest en kom op het volgende resultaat:

Download 13380.7 KByte/sec
Upload 372.1 KByte/sec

Klopt het dat mijn down en up snelheid 2x zo hoog is dan waar ik voor betaal?
Als je speedtest.nl gebruikt niet doen! Die geeft vaak foutieve waarden, bij mij in ieder geval op 2 verschillende PC's, op me mobiel en op het werk met me laptop ook. Dus ligt niet aan mijn verbinding.

Gebruik speedtest.net

Ten demonstratie momenteel bij speedtest.net krijg ik het correct:

Bij speedtest.nl:
Download
Download 1385.5 KByte/sec
Upload 279.5 KByte/sec

Ik heb het vermoeden dat je .nl hebt geprobeerd.

• Niet online
Anoniem: 197857 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:08:
[...]

Als je speedtest.nl gebruikt niet doen! Die geeft vaak foutieve waarden, bij mij in ieder geval op 2 verschillende PC's, op me mobiel en op het werk met me laptop ook. Dus ligt niet aan mijn verbinding.

Gebruik speedtest.net

[afbeelding]

Bij speedtest.nl:
Download
Upload 279.5 KByte/sec

Bedankt voor de tip!

Mijn abbo:

Internet
• down 50 Mbit/s
• up 5 Mbit/s

Nu ziet het er als volgt uit:

Klopt het dan dat ik meer dan 3x boven mijn snelheid zit die ik hoor te hebben?

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 13-08-2009 20:59]

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-05 10:05

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Ik heb het forum niet echt gevolgd de afgelopen maand.. maar ben net terug van vakantie en m'n Z2 is geupgrade. 10/1.5 (Den Haag)

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 23:19
het bestand dat gedownload word bij speedtest.nl is te klein om een goede weergave van de snelheid te geven.

En ja de registratie server ligt eruit.
Heb vandaag ook het nieuwe modem gekregen (kreeg de mail van verzending vorige week vrijdag).

Toen ik belde werd vertelde men mij dat het waarschijnlijk vanavond weer werkt maar misschien ook morgen pas weer.
Vanwege zijn woord keuze ga ik er van uit dat het morgen word. Maja oude modem werkt nog dus geen probleem.

Maja is net weer de pech dat net op die dag dat je het nieuwe modem krijgt de server eruit ligt.
De lotto win ik niet maar dit dan weer wel :D

• Manuel
  • Laatst online: 05-06 11:00
Anoniem: 197857 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:08:
[...]

Gebruik speedtest.net

[afbeelding]

Bij speedtest.nl:
Download
Upload 279.5 KByte/sec

Doe het dan slim en kijk naar het gemiddelde van: http://speedtest.bbned.nl/download/file1000mb.bin ;) Dan ben je pas zeker wat je snelheid is, die speedtests zitten er heel vaak naast, dus het is beter om zelf even wat aan te klikken.

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:17
Anoniem: 84457 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:51:
[...]

Bedankt voor de tip!

Mijn abbo:

Internet
• down 50 Mbit/s
• up 5 Mbit/s

Nu ziet het er als volgt uit:

[afbeelding]

Klopt het dan dat ik meer dan 3x boven mijn snelheid zit die ik hoor te hebben?
Hoe kom je daar nou weer bij? Je komt 30 mbit downloadsnelheid te kort :/

• thecompany
Ik wilde nog even melden dat ik totaal geen problemen heb met ziggo. Het enige probleem wat ik had is dat mijn internet order niet goed ging, daarna direct via de telefoon gedaan en dat is prima gegaan. Modem en hd decoder ruim op tijd thuis, activatie werkte direct, en sinds gisteren ook de nieuwe snelheid. Vandaag hield de telefoon er mee op, kpn was dus afgesloten, de telefoon in het motorola modem geplugt en we konden weer bellen. Helemaal top dus! Ben ook zeer tevreden over de dns, bij xs4all duurde het soms behoorlijk lang voor een website te voorschijn kwam, hier is het een paar seconden (ligt natuurlijk ook een beetje aan de snelheid die hoger is maar met 800kbs moet je een site ook wel kunnen openen).

Het gaat om all in one plus.

Ziggo :>

• Niet online
thecompany schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:26:
[...]

Hoe kom je daar nou weer bij? Je komt 30 mbit downloadsnelheid te kort :/
Ja, na de post van Manueltje22 kwam ik daar ook achter.
Mijn router zal wel het probleem zijn, aangezien die al weer een aantal jaartjes oud is.

Zal straks eerst es mijn router er tussen uit halen.

Edit:

Mijn snelheids winst zonder tussenkomst v/e router is minimaal.
Neemt niet weg dat ik een andere router wil.

Mijn piek ligt op 4.0 MB/s

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 13-08-2009 22:15]

• MacorgaZ
  • Laatst online: 14:32
Om 21.48 is de helpdesk die tot 22.00 open zou moeten zijn al dicht, beetje jammer :X.

Tesla Model 3 SR+ 2020 | Midnight Silver

• Niet online
MacorgaZ schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:03:
Om 21.48 is de helpdesk die tot 22.00 open zou moeten zijn al dicht, beetje jammer :X.
Mooie stapavond, dan krijg je dat. ;)

• grun93
thecompany schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:31:
Ben ook zeer tevreden over de dns, bij xs4all duurde het soms behoorlijk lang voor een website te voorschijn kwam, hier is het een paar seconden (ligt natuurlijk ook een beetje aan de snelheid die hoger is maar met 800kbs moet je een site ook wel kunnen openen).
Een paar seconden!? Dat vind ik anders knap veel. Probeer het eens met Opendns (208.67.222.222 en 208.67.220.220), en merk het verschil. Hier is het echt intikken, enter en boem!... binnen 0,2 seconden of zoiets.

97133

Ze zijn toch aan het rommelen aan die activatie site.. Krijg nu deze melding. The requested URL /cma/pages/activateOrMove.action was not found on this server.

Misschien doet die het vannacht nog :)

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11-2022
MeNTaL_TO schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:14:
[...]

Welke speedtest? Die van speedtest.net of die van ziggo (speedtest.ziggo.nl)?
Speedtest.net geeft hooguit 30mb down en 5mb up. De speedtest van ziggo geeft wel voor beiden de goede waardes weer.

• MacorgaZ
  • Laatst online: 14:32
97133 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 23:26:
Ze zijn toch aan het rommelen aan die activatie site.. Krijg nu deze melding. The requested URL /cma/pages/activateOrMove.action was not found on this server.

Misschien doet die het vannacht nog :)
Hoe test jij dat trouwens? Gewoon echt het Arris-modem met een UTP-kabel aan je PC/laptop en dan in IE als url "activatie" zonder aanhalingstekens gebruiken?

Tesla Model 3 SR+ 2020 | Midnight Silver

• Tupel
  • Laatst online: 07-05 13:19
Mijn snelheid is sinds gisteren na een modem reset geupgrade (dus misschien was het al eerder).

Alles in 1 Plus te Waddinxveen (ZH).

Nu heb ik rond 20:30u een download via nieuwsgroepen aangezet om daar ook eens te testen, maar volgens mij wordt dat flink geknepen. Zal wel met de drukte te maken hebben ook en dan zal ander traffic voorrang krijgen, maar toch niet erg fraai :/ . Ik red net aan 1.8mb/sec terwijl ik toch ongeveer wel op de 2.3 tot 2.5 zou moeten zitten. Zal het nog eens een keertje op een wat rustiger tijdstip proberen (wanneer iedereen slaapt of juist werkt).

Meer mensen hier last van? :?

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

97133

Ik gebruik deze url : http://www.ziggo-activati...ges/activateOrMove.action

Ik heb nu nog een directe verbinding naar het modem via utp, maar als de boel werkt zet ik het door naar mijn dlink router.

Zoals ik het begreep van de monteur linked elke url naar de activatie site, maar volgens mij klopt dit niet. Deze link heb ik in ieder geval geprobeerd vandaag, soms deed die het wel maar kon niet activeren, soms gaf die een 500 error.

Het werkt nu nog niet zie ik nu zojuist.

[Voor 14% gewijzigd door 97133 op 14-08-2009 00:15]

• Niet online
97133 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:14:
Ik gebruik deze url : http://www.ziggo-activati...ges/activateOrMove.action

Ik heb nu nog een directe verbinding naar het modem via utp, maar als de boel werkt zet ik het door naar mijn dlink router.

Zoals ik het begreep van de monteur linked elke url naar de activatie site, maar volgens mij klopt dit niet. Deze link heb ik in ieder geval geprobeerd vandaag, soms deed die het wel maar kon niet activeren, soms gaf die een 500 error.

Het werkt nu nog niet zie ik nu zojuist.
Not Found
The requested URL /cma/pages/activateOrMove.action was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

• The_Bluesbro
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-10-2022
Probeer eens http://www.activatie.com/
Die werkte voor mij, alleen krijg ik ook de gebruikelijke foutmelding dat het aanmelden mislukt.

• CoolGamer
  • Laatst online: 05-06 08:18

CoolGamer

What is it? Dragons?

Peppio schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:12:
Mijn snelheid is sinds gisteren na een modem reset geupgrade (dus misschien was het al eerder).

Alles in 1 Plus te Waddinxveen (ZH).

Nu heb ik rond 20:30u een download via nieuwsgroepen aangezet om daar ook eens te testen, maar volgens mij wordt dat flink geknepen. Zal wel met de drukte te maken hebben ook en dan zal ander traffic voorrang krijgen, maar toch niet erg fraai :/ . Ik red net aan 1.8mb/sec terwijl ik toch ongeveer wel op de 2.3 tot 2.5 zou moeten zitten. Zal het nog eens een keertje op een wat rustiger tijdstip proberen (wanneer iedereen slaapt of juist werkt).

Meer mensen hier last van? :?
Ik haal met Ai1 Plus ook nog niet de 2,5. Kom maar tot 2,3, maar misschien zijn ze de snelheid nog aan het tweaken en komt het binnenkort wel goed.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• bgrr
  • Niet online
Tot op heden nog steeds geen nieuw modem. Zelfs geen mailtje dat het modem onderweg is. ;(

Ben benieuwd of er nog veel mensen wachten op het nieuwe modem voor AIO EXtra

97133

Ze hebben het heel; apart in elkaar gezet.

C:\Documents and Settings\admin>ping www.nu.nl
Pinging www.nu.nl [172.25.38.6] with 32 bytes of data:
C:\Documents and Settings\admin>ping www.activatie.com
Pinging www.activatie.com [172.25.38.6] with 32 bytes of data:
C:\Documents and Settings\admin>ping www.ziggo-activatie.nl
Pinging www.ziggo-activatie.nl [172.25.38.6] with 32 bytes of data:

Alles komt op 1 lokaal IP uit. Als ik mijn dongle ( KPN) start en dan de activatie site check dan kan die hem kennelijk niet vinden. Dus hij probeert lokaal iets te rommelen, en je moet dus soort van offline zijn anders vind die de pagina nieteens.

• CoolGamer
  • Laatst online: 05-06 08:18

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ze "redirecten" alle sites naar de activatiesite. De site zal in het eigen netwerk van Ziggo staan, dus van buitenaf zal je er niet bij kunnen. Het is wel gebruikelijk voor dit soort dingen om het op deze manier te doen als een gebruiker eerst moet activeren/inloggen.

[Voor 41% gewijzigd door CoolGamer op 14-08-2009 00:52]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
bgrr schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:43:
Tot op heden nog steeds geen nieuw modem. Zelfs geen mailtje dat het modem onderweg is. ;(

Ben benieuwd of er nog veel mensen wachten op het nieuwe modem voor AIO EXtra
Ja hoor, genoeg :)

• stefanmarchal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-06 14:58
Dank voor de tip over een modem restart, nu na de restart krijg ik de volgende meting op speedtest.net

||

• thecompany
TheCoolGamer schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:39:
[...]

Ik haal met Ai1 Plus ook nog niet de 2,5. Kom maar tot 2,3, maar misschien zijn ze de snelheid nog aan het tweaken en komt het binnenkort wel goed.
Je snapt wel dat je 20 mbit nooit kunt delen door 8 maar hoogsten door 9? 8 is alleen onder perfecte omstandigheden en die krijg je vrijwel nooit. Ik haal ongeveer 2.10 mb, ben er zeer tevreden mee (met 2.5 zou die serie dus 2 minuten eerder binnen zijn, who cares)
grun93 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:34:
[...]

Een paar seconden!? Dat vind ik anders knap veel. Probeer het eens met Opendns (208.67.222.222 en 208.67.220.220), en merk het verschil. Hier is het echt intikken, enter en boem!... binnen 0,2 seconden of zoiets.
Ik gebruik op dit moment tele2 (ben ergens anders) en ik heb even een test gedaan:

Tele2 doet het in 16 milliseconden, en opendns doet er een kleine seconde over, scheelt nog al wat dus

[Voor 35% gewijzigd door thecompany op 14-08-2009 02:23]

• thecompany
dubbel

[Voor 98% gewijzigd door thecompany op 14-08-2009 13:22]

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 03:57
Ziggo alles in 1 extra, nu met een D-LINK DIR-655 (via LAN) die de ziggo snelheden wel aan kan:

Mooi resultaat!

[Voor 7% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 14-08-2009 07:16]

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:47
Ik las hier dat een aantal gebruikers na een Modem reset de nieuwe snelheid hebben gekregen. Ik heb vandaag ook mijn modem maar eens gereset......en raad eens....ok hier een update.

Heeft het resetten van je modem nog gevolgen? of kun je dit ongestoord doen?

[Voor 8% gewijzigd door i-dj op 14-08-2009 07:19]

PSN: IS_DJ

• Tupel
  • Laatst online: 07-05 13:19
i-dj schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 07:18:
Ik las hier dat een aantal gebruikers na een Modem reset de nieuwe snelheid hebben gekregen. Ik heb vandaag ook mijn modem maar eens gereset......en raad eens....ok hier een update.

[afbeelding]

Ja, je krijgt er een hogere snelheid van als ze die hebben aangepast ;)

Maar het enige wat je bij een reset krijgt is volgens mij dat de modem de instellingen opnieuw "download" en daar lijken mij geen nadelige gevolgen aan te zitten. Tenzij misschien toevallige de verbinding verbroken wordt tussendoor, maar dat is onwaarschijnlijk. En mocht het gebeuren lijkt mij dat een nieuwe reset het probleem weer op zou lossen. Ik denk zomaar even hardop hoor :)

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:42
thecompany schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:58:
Je snapt wel dat je 20 mbit nooit kunt delen door 8 maar hoogsten door 9? 8 is alleen onder perfecte omstandigheden en die krijg je vrijwel nooit.
Onzin. Voor de upgrade moest ik volgens de specificaties 10Mbit hebben. Op speedtest.net haalde ik altijd 10.02 - 10.05. Zeker 's ochtends om half 7. Nu zit ik ook op 19.5Mbit, dus er net even onder, maar toch een .5mbit. Relatief niet veel, maar toch nog zo'n 60kb/s. Ik denk dat het er meer aan ligt hoe Ziggo instelt tot welke snelheid je mag gaan. Misschien dat ze 'm voor 10mbit capte op 1300kb/s (ipv 1250) en nu wel precies op 2500kb/s....

anyway voor de upgrade en de upgrades daarvoor zat ik altijd precies op het maximum of net iets erover...

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

i-dj schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 07:18:
Gevolg is dat je voor 2-3 minuten geen internet hebt.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• ReneDx
  • Niet online
Klopt het dat de nieuwe modem nog steeds niet valt te activeren? Al sinds gister middag is dat gezeik aan de gang, krijg je nieuwe modem kun je d'r niks mee, lol..

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:02

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

ReneDx schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:16:
Klopt het dat de nieuwe modem nog steeds niet valt te activeren? Al sinds gister middag is dat gezeik aan de gang, krijg je nieuwe modem kun je d'r niks mee, lol..
Dat klopt idd. Zit je dan eindelijk met je nieuwe modem na weken wachten.
Is het modem al 24 uur achter elkaar door niets of niemand te activeren.

Wat een armoe zeg !!!!!

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• prometeus
Ziggo is gestopt met uitleveren nieuwe modems kan 4 - 6 weken duren voor nieuwe firmware er is zegt helpdesk medewerker.

• DigiK-oz
  • Laatst online: 05-06 14:39
Grappig, heb er gisteren een gekregen.

Alleen activeren is nu "even" onmogelijk :(

Whatever

• prometeus
DigiK-oz schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:53:
ja ik ook.....

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-06 00:29

Yor

Yor1313#2571

Net geprobeerd te activeren, helaas, nog steeds niet werkend....

Je zou toch het apezuur krijgen.

Vraag me eigenlijk af of er hier op GoT mensen zijn die bij Ziggo werken als systeembeheerder/scripter etc etc en waarom we die hier nooit eens uitleg horen geven. Zouden die zich verrot schamen om ervoor uit te komen dat ze bij Ziggo werken? Dit werkt niet, dat werkt niet, nee meneer, we weten niet wanneer het wel gaat werken blablablabla..

http://yor.minitroopers.com

• beta-ark
  • Niet online
prometeus schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:51:
Ziggo is gestopt met uitleveren nieuwe modems kan 4 - 6 weken duren voor nieuwe firmware er is zegt helpdesk medewerker.
en hoe kom je aan die wijsheid?

rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:44

En je hebt nergens ook maar het idee gekregen een mailtje / telefoontje richting Ziggo de deur uit te doen om te kijken of het eventueel telefonisch mogelijk is te activeren?

Overigens:

Groepsstoring
sinds vrijdag 14 augustus 09.23 uur
Op dit moment is het niet mogelijk om uw modem te activeren. Dit probleem is bekend, er word hard gewerkt aan een oplossing.

Onze excuses voor het ongemak

[Voor 36% gewijzigd door PeterSelie op 14-08-2009 10:12]

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-01 10:38
Dat "even" is voorlopig vast nog niet voorbij, aangezien de urgentie niet zo hoog zal liggen bij Ziggo.. Internet werkt immers gewoon met het oude modem.
Ik krijg nu de melding dat ik moet bellen naar de helpdesk ipv de http-error. Ik vraag me af of dit zin heeft? Zijn er anderen die met succes hun modem bij de helpdesk geactiveerd gekregen hebben??

• prometeus
beta-ark schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:07:
[...]

en hoe kom je aan die wijsheid?
Omdat ik net de helpdesk medewerker ophang :) die meldde mij dit plus dat de uitlevering van nieuwe modems compleet is gestopt en dat er een melding op de site komt.

• prometeus
Yeroen76 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:11:
[...]

Dat "even" is voorlopig vast nog niet voorbij, aangezien de urgentie niet zo hoog zal liggen bij Ziggo.. Internet werkt immers gewoon met het oude modem.
Ik krijg nu de melding dat ik moet bellen naar de helpdesk ipv de http-error. Ik vraag me af of dit zin heeft? Zijn er anderen die met succes hun modem bij de helpdesk geactiveerd gekregen hebben??
Kijk hiermee uit als ze dat doen zetten ze je nieuwe mac address vast en kan je niet met je oude meer op internet, kost je weer 15 minuten (1.50 + mobiele tel in mijn geval omdat tel het niet deed) om de oude te activeren.

• ReneDx
  • Niet online
Yeroen76 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:11:
[...]

Dan krijg je een meneer aan de telefoon die nog niet geslapen heeft en je zo snel mogelijk wilt ophangen die het volgende vertelde; er is een storing aan de gang en wij kunnen de modem ook niet handmatig activeren. Als u wilt kan ik uw gegevens doorgeven aan de technische dienst en dan wordt u modem geactiveerd zodra de storing verholpen is.

Vervolgens moet je je CMac of was 't Emac, naja, een van die twee doorgeven en je postcode + huisnummer. En dan moet je dat ding aan laten staan. Uiteindelijk vraagt meneer of je nog vragen hebt en bied hij je excuses voor het ongemak aan. Nee, dat schiet niet op.

• Yeroen76
ReneDx schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:16:
[...]
...
Nee, dat schiet niet op.
Daar was ik al bang voor. Hopelijk wordt het nog wat voor het weekend.

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-06 19:43
Ben ik blij dat ik woensdag mijn modem kreeg en toen nog heb geactiveerd, heb sindsdien nog geen problemen gehad. Ik wacht alleen nog op mijn nieuwe router om de volledige snelheid te kunnen halen.

Gigabyte Aorus X570 ULTRA, Ryzen 9 3900X, 32GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung EVO 970 1TB, EVO 840 1TB, 2x LG 27UD68-P, LG 48CX, LG 65C8, Panasonic TX-P50UT50E, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold4 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus

97133

Ik denk wel dat de urgentie hoog is bij de ziggo, want nieuwe klanten ( zoals ik) kunnen namelijk dus ook niet internetten. Ze bellen trouwens wel netjes terug tegenwoordig om uitleg te doen wat er aan de hand is etc. Zojuist ook weer even gebeld, maar dat activatie verhaal is nog niet opgelost.

• DigiK-oz
  • Laatst online: 05-06 14:39
SoaDmaggot schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:11:
[...]

En je hebt nergens ook maar het idee gekregen een mailtje / telefoontje richting Ziggo de deur uit te doen om te kijken of het eventueel telefonisch mogelijk is te activeren?
Ja natuurlijk wel. Helpdesk kon het ook niet aktiveren. Nog steeds niet trouwens.

Overigens, "heb je de helpdesk al gebeld" was ook geoeg geweest hoor, je hoeft niet zo afzeikerig te reageren :N

Whatever

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
Modbreak:Upgrade meldingen in het niets zijn niet gewenst, zie topic waarschuwing.

[Voor 90% gewijzigd door bjck op 16-08-2009 12:48. Reden: topic waarschuwing genegeerd]

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:44
DigiK-oz schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:34:
[...]

Ja natuurlijk wel. Helpdesk kon het ook niet aktiveren. Nog steeds niet trouwens.

Overigens, "heb je de helpdesk al gebeld" was ook geoeg geweest hoor, je hoeft niet zo afzeikerig te reageren :N
Dat is puur en alleen jouw interpretatie, daar je die informatie niet gedeeld had binnen je 'zeur-reply' ging ik er vanuit dat je verder ook niets geprobeerd had, mijn fout :)

Schrijf het er de volgende keer even bij, dan is het ook voor andere lezers binnen dit topic duidelijk :)

• mickw
DigiK-oz schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:34:
[...]

Wij kunnen het modem ook nog steeds niet goed activeren. onze tools werken niet 100%. er is nu een 50% kans. :P soms werkt de tool wel soms niet. meestal niet 8)7

• Yeroen76
Laat maar....

[Voor 133% gewijzigd door Yeroen76 op 14-08-2009 10:43]

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gelukkig word er 'hard gewerkt' ;)

Groepsstoring
Op dit moment is het niet mogelijk om uw modem te activeren. Dit probleem is bekend, er word hard gewerkt aan een oplossing.

[Voor 72% gewijzigd door matinez op 14-08-2009 10:45]

• Yeroen76
matinez schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:44:
Gelukkig word er 'hard gewerkt' ;)

Groepsstoring
Ze bedoelen vast donderdag 13 augustus 09.23 uur? Of ze zijn er net een uurtje mee bezig ;)

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:46

Entity

9000rpm

Gisteravond stond er nog niks op de site, dus de melding is pas vanochtend gezet (vind ik wel slordig, als de melding gisteren al weggezet was, had me dat een telefoontje naar de helpdesk gescheeld wat me weer €1,50 heeft gekost...). Maar goed, hopelijk wordt het snel opgelost. Gisteravond m'n oude modem maar weer teruggezet, die werkt gelukkig nog gewoon.
Pagina: 1 2 3 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee