Misschien al vermeldt en al, maar ik denk ik zeg het nogmaals voor de zekerheid.
Veel mensen ondervinden het probleem met de Linksys WRT54GL router in combo met Ziggo (in ieder geval Alles-in-Een Extra, wat ik heb), nou heb ik op een gegeven moment ook bijna mijn haar eruit getrokken van frustratie omdat de download snelheid tussen de 35 en 40 mbit max lag en dat je random gedisconnect werdt.
Ik heb dus van de DD-WRT site meerdere Firmware geprobeerd, en allemaal dezelfde effect, behalve 1 firmware die dus al mijn problemen heeft opgelost, en ik krijg nu dus volle speed en rete-stabiele lijn.
De firmware is dus gelabeled als "v24 PreSP2 [BETA] Build 12533" en ik heb daar dus de "dd-wrt.v24_std_generic.bin" bestand van ingeladen, zoals ik al zei misschien dat dit al gezegd was maar ik herhaal het nog maar even want het heeft mij mijn haar en geld bespaard.
Ik zelf heb dus de WRT54GL (zoals boven vermeld) v1.1 en de firmware voor DD-WRT kun je hier halen.
http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv3/dd-wrt/hardware.html
Type gewoon WRT54GL in, nogal logisch voor de mensen hier lijkt me, en je krijgt de firmware lijst.
Wees er zeker van dat in de bovenste gedeelte ook daadwerkelijk "v24 PreSP2 [BETA] Build 12533 (recommended)" staat en selecteer dan de specifieke firmware.
Edit: Het is aangeraden om eerst de "dd-wrt.v24_mini_generic.bin" te flashen voordat je doorgaat naar de "dd-wrt.v24_std_generic.bin" gaat, hoeft niet want ik heb het ook niet hoeven doen, maar zekere voor het onzekere.
Disclaimer: De DD-WRT firmware is dus een community-made firmware en niet officieel supported door Linksys en het
KAN je router bricken, het is je eigen verantwoordelijkheid en ik ben niet aansprakelijk voor gesloopte routers

Also... hoe zeer mensen dit ook haten maar je kunt niet Flashen vanuit Firefox, je moet het met een andere browser doen zoals Internet Explorer (eeeewww) vanwege een rare reden dat de flash upgrade naar DD-WRT faalt als je het met FireFox probeert.
Veel plezier ermee.
[
Voor 5% gewijzigd door
Defiance op 19-09-2009 14:44
]