Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Ik haal ook heerlijk de 20/3 snelheid, maar dat terwijl ik een extra abbo hebt van 50/5 snelheid. Nog steeds geen internet en telefonie. kan het maar niet snappen dat ik 1 week zonder internet en telefonie moet doen, omdat ziggo zijn zaakjes niet goed op orde heeft.

Groet Marcel.

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 19:55
marcel23456 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:55:
Ik haal ook heerlijk de 20/3 snelheid, maar dat terwijl ik een extra abbo hebt van 50/5 snelheid. Nog steeds geen internet en telefonie. kan het maar niet snappen dat ik 1 week zonder internet en telefonie moet doen, omdat ziggo zijn zaakjes niet goed op orde heeft.

Groet Marcel.
Met mijn 20/3 kom ik nu zelfs boven de 20 MB/s

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/567454698.png

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• Spacecowboy
  • Laatst online: 12:52

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:55:
Heeft iemand hier een Airport Extreme (2009 versie) en wat zijn de ervaringen icm Ziggo? :)
Goed. Modem aangooien, Airport aan gooien, en gaan met die banaan. Nog geen disconnect of wat dan ook gehad (Arris modem)

HENG HENG

• .oisyn
  • Laatst online: 12:23

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MsG schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:42:
[...]

Lol, ik kende enkel het fenomeen dat je effectief altijd net even wat minder haalt, maar hoe kan je boven de 20Mbit zitten? Dat wordt toch ergens gecapped oid? De 30Mbit uitdraai is toch pas volgend jaar? En anders is 20 wel weer erg laag voor 30mbit.
Let wel dat de snelheid wordt gemeten vanuit de application layer. Als je goed kijkt, dan zie je dat ie op het allerlaatst vaak nog net even een boost krijgt. Een mogelijke verklaring is bijvoorbeeld dat je OS de data aan de applicatie voert in chunks van een vaste grootte, maar op het moment dat de stream wordt gesloten krijg je direct wat er nog over is in de invoer-buffer, waardoor het voor de applicatie lijkt dat die laatste chunk sneller binnenkomt.

Als je echt goed wilt meten, dan moet je dat niet met zo'n flash applicatie doen maar met iets dat de binnenkomende packets meet - dat is in feite je ruwe verbindingssnelheid, maar dat is weer hoger dan wat je binnen kunt halen aangezien de overhead van de packets zelf er ook bij zit. Maar dan is het waarschijnlijk alsnog een vertekend beeld, omdat je cap vermoedelijk softwarematig is (maw, je packets gaan bijv. wel met 120Mbit over de kabel, maar de ISP zorgt ervoor dat er per seconde maar max 20Mbit op de lijn wordt gezet. Dit betekent dat je potentieel een chunk van 20Mbit die al klaarstond bij de ISP in 1/5e van de tijd binnen kunt hebben dan als je daadwerkelijk met 20Mbit verbonden was - alleen kun je de overige 4/5e van die seconde dan niets meer ontvangen want dan heb je je 20Mbit voor die seconde al opgebruikt)

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 17-09-2009 11:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:20

allure

Titaan fase 2/3

afgelopen maandag AiO Extra besteld en volgens "mijnziggo" krijg ik zaterdag al het instalatiepakket. \o/ \o/

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:36

dbzfan

Nee.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/567614598.png

Prima voor een studentenhuis :) Laatste tijd veel uitval gehad.. maar nu stabiel!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Tv beeld analoog is blauw met alleen het logo van de zender (1,2,3 etc).
Ook de radio is dood.

Ziggo wil 21 september een monteur sturen. Het is de 15e al gemeld en we hebben vandaag nog steeds blauw beeld. Overigens hebben we alleen ananaloge tv/radio van ziggo.

Belachelijk dat we zo lang moeten wachten.
Iemand enig idee wat er kan zijn?

43% of all statistics are worthless.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Nowa schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:38:
Tv beeld analoog is blauw met alleen het logo van de zender (1,2,3 etc).
Ook de radio is dood.

Ziggo wil 21 september een monteur sturen. Het is de 15e al gemeld en we hebben vandaag nog steeds blauw beeld. Overigens hebben we alleen ananaloge tv/radio van ziggo.

Belachelijk dat we zo lang moeten wachten.
Iemand enig idee wat er kan zijn?
Is het echt het logo van de zender, of is het de 1,2,3, etc.. van de OSD van je TV? Want dit klinkt gewoon als zijnde geen kabel signaal.
Heb je de TV al eens even direct op de AOP aangesloten om te kijken of je daar wel beeld hebt? Anders wordt het een duur kabelbreukje als de monteur die op mag lossen.

[ Voor 4% gewijzigd door TFHfony op 17-09-2009 16:48 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Het is bij mijn pa en ma thuis. Ze zeggen dat het logo van de zender er wel in staat maar de rest blauw is.
Ik moet het zelf ook nog eens zien.
Zo van de een op andere dag.

Kan het btw niet zijn dat ze de verkeerde hebben afgesloten?

[ Voor 15% gewijzigd door Nowa op 17-09-2009 17:31 ]

43% of all statistics are worthless.

• MacWebber
  • Niet online
Zoek de verschillen...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/540829624.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/567824801.png

Een maandje verschil op dezelfde verbinding. Inmiddels is het probleem geescaleerd naar de technische dienst, de normale servicedesk schijnt geen gekke dingen te kunnen ontdekken... Ik ben benieuwd.

• marcel23456
Ik lees hier meldingen dat er volgende week een nieuwe firmware zou uitrollen voor de arris? maar als deze nog geen koude week geleden is afgekeurd lijkt het mij onwaarschijnelijk dat deze ook echt komt. Komt bij: de afdeling die deze fw test heeft mij gebeld (voor iets anders) en geeft aan wel bezig te zijn met testen van de opvolger maar deze is zeker nog 1 maand in beta.

Kortom, zou er niet te hard oprekenen dat volgende week uberhaubt iets gaat gebeuren :|

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:09
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:55:
Heeft iemand hier een Airport Extreme (2009 versie) en wat zijn de ervaringen icm Ziggo? :)
Met de 50Mbit versie gaat het perfect en kan meer dan genoeg connecties aan met Bitorrent

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Ballebek schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:52:
[...]

Met de 50Mbit versie gaat het perfect en kan meer dan genoeg connecties aan met Bitorrent
Mooi om te horen! Ik twijfel nu tussen Airport Extreme & Time Capsule :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Weet iemand hoe lang nummerportering ongeveer duurt?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Uberprutser
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:06:
[...]
Mooi om te horen! Ik twijfel nu tussen Export Extreme & Time Capsule :)
Extreme met extra schijf, even snel en mocht je airport ooit kapot gaan heb je je data tenminste nog :)
Zelfde als hier dus.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:26
.oisyn schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:19:
[...]

[...]

Ik heb dus exáct hetzelfde probleem. Postcode 3522. Zonder coax kabel tussen tv en decoder krijgt het beeld veel meer noise. Maar met coax kabel zie je dat andere beeld er weer doorheen (vooral ondertitels van andere zenders zie je goed, die komen dan een beetje door het midden van het beeld zetten). Hij is trouwens aangesloten met een SCART kabel. Het ligt iig niet aan mijn TV, want m'n Xbox 1 (XBMC) is op dezelfde manier aangesloten, en ook de SCART ingangen omwisselen draait het probleem niet om.

Vrijdag hoop ik de HD decoder aan te kunnen sluiten, dan kan ik gewoon via HDMI kijken. Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat het probleem dan verholpen is, gezien het feit dat er dan helemaal geen analoge componenten meer tussenin zitten.
Ja heb ik dus ook :( iemand een oplossing ???
Postcode 2871 trouwens

• Frostie
.oisyn schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:57:
Bij mij duurde het ongeveer een week vanaf het moment dat ik mijn spullen van Ziggo binnen had.

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:11

TheVMaster

Moderator WOS
Frostie schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 00:08:
[...]

Bij mij duurde het ongeveer een week vanaf het moment dat ik mijn spullen van Ziggo binnen had.
Bij mij duurde het ook exact en week nadat de monteur mijn interverbinding had geinstalleerd :+

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Deadeye878 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:15:
Gister mn hoofd mailadres aangemaakt en een alias........op beide vandaag vanaf hotmail geprobeerd te mailen maar er komt niets binnen en ook niets terug :?
En vanmiddag kwam alles ineens binnen....problem solved blijkbaar :)
Of was ik gewoon te ongeduldig? :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TheVMaster schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 00:13:
[...]

Bij mij duurde het ook exact en week nadat de monteur mijn interverbinding had geinstalleerd :+
En het is normaal dat je ondertussen die hele week niet bereikbaar bent? Ik kan wel bellen, maar degene die ik bel kan niet zien wie hem belt (ik weet mijn eigen temp nummer dus ook niet), en als ik mijn oude nummer bel dan zeggen ze dat hij niet in gebruik is.

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 18-09-2009 02:00 ]

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:15

HellBeast

Oh My GoT!

Vanmorgen thuis opeens geen internet en telefoon. Ik keek op de statuspagina van mijn Linksys WRT54G en zag dat het arris modem een 192.x.x.x adres aan het uitgeven was. Iemand hier meer last van? (Nieuwerkerk aan den IJssel)

[ Voor 9% gewijzigd door HellBeast op 18-09-2009 08:09 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

• Uberprutser
Dat doet ie meestal als ie niks aan de WAN kant ziet, das de ingebouwde DHCP server van de Arris.

Heb het 1x gehad, Arris even 5 minuten van stroom en terug en na 10 min had ik weer internet.

• Frostie
.oisyn schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 01:59:
[...]

En het is normaal dat je ondertussen die hele week niet bereikbaar bent? Ik kan wel bellen, maar degene die ik bel kan niet zien wie hem belt (ik weet mijn eigen temp nummer dus ook niet), en als ik mijn oude nummer bel dan zeggen ze dat hij niet in gebruik is.
Yup dat is normaal. Bij mij leek hij trouwens gewoon mijn normale nummer mee te sturen...

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:39

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Heb wederom zo'n duf probleem. Als ik mijn computer aanzet heb ik geen internet. Moet ik handmatig repair/diagnose kiezen en dan een van de 3 opties die vanzelf verschijnt en dan werkt het pas. Na exact 30 minuten valt de verbinding weer weg en moet ik hetzelfde doen. Daarna houd ik verbinding tot ik mijn pc opnieuw opstart. Vage shit :(

Dit dus.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Dan werkt DHCP blijkbaar niet goed. Je hebt niet zelf DNS servers, of ip-address ergens ingevuld (in pc of router)?

_██_
(ಠ_ృ)

• SiNNeD29
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-11 14:21
Hebben meer mensen last van dat nummerportering niet werkt? Ik ben vorige maand overgestapt naar Ziggo maar ik kan nog steeds niet worden gebeld op mijn telefoonnummer. Ik kan wel bellen maar gebeld worden dus niet. En nou is mooie, zolang dit niet geregeld is kan mijn Smartcard niet geactiveerd worden dus nu is de previewperiode verlopen en heb ik dus ook geen digitale TV meer. Ongelooflijk toch... Gisteren gebeld en ze kunnen ook niet zeggen wanneer het wordt opgelost alleen dat ze problemen hebben, die aardige mevrouw zei wel dat ik een deel van de abonnementskosten terug kon krijgen maar pas nadat alles opgelost was.

Xbox GT: DennisGaas

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zijn er mensen uit de omgeving Leiden die last hebben van artefacts op NED3HD? Ik wil dit graag weten.

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Weet iemand ook zo het IP adres om in de status pagina te komen van een Ubee modem?
Heb me al rot gezocht in de handleiding en kan niks vinden!! :(

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-11 21:03
SiNNeD29 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:00:
En nou is mooie, zolang dit niet geregeld is kan mijn Smartcard niet geactiveerd worden dus nu is de previewperiode verlopen en heb ik dus ook geen digitale TV meer. Ongelooflijk toch... Gisteren gebeld en ze kunnen ook niet zeggen wanneer het wordt opgelost alleen dat ze problemen hebben, die aardige mevrouw zei wel dat ik een deel van de abonnementskosten terug kon krijgen maar pas nadat alles opgelost was.
Gewoon opnieuw aanmelden die kaart. Had ik ook.. na 3 weken verlopen en nog geen gewoon abonnement erop. Ziggo gebeld, via zo'n menuutje kun je 'm (weer) aanmelden en ik had 1 minuut later weer beeld.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SiNNeD29 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:00:
Hebben meer mensen last van dat nummerportering niet werkt? Ik ben vorige maand overgestapt naar Ziggo maar ik kan nog steeds niet worden gebeld op mijn telefoonnummer. Ik kan wel bellen maar gebeld worden dus niet. En nou is mooie, zolang dit niet geregeld is kan mijn Smartcard niet geactiveerd worden dus nu is de previewperiode verlopen en heb ik dus ook geen digitale TV meer. Ongelooflijk toch... Gisteren gebeld en ze kunnen ook niet zeggen wanneer het wordt opgelost alleen dat ze problemen hebben, die aardige mevrouw zei wel dat ik een deel van de abonnementskosten terug kon krijgen maar pas nadat alles opgelost was.
Hmz, dit voorspelt niet veel goeds... Ik ben dus sinds 31-8 officieel over, maar had 15-9 het installatiepakket pas in huis. Ik wacht dus ook nog altijd op de nummerportering, maar ben eigenlijk pas net 3 dagen aangesloten. Maar je zou zeggen dat die portering in werking treedt nadat het abonnement is ingegaan.

• MaxxMark
  • Laatst online: 15:14

MaxxMark

HT is Tof!

Ronneuh schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:29:
Weet iemand ook zo het IP adres om in de status pagina te komen van een Ubee modem?
Heb me al rot gezocht in de handleiding en kan niks vinden!! :(
Niet hard genoeg gezocht :P In het Deel 5 topic was het al aan bod gekomen ( MaxxMark in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5" )

Bij het Ubee modem is het niet mogelijk om te kijken wat zijn status is.

Het modem heeft een intern ip adres van 192.168.1.1. Deze kan je netjes pingen.

Hoewel port 80 open lijkt is het helaas niet mogelijk via de browser naar het modem te gaan.

Ook de helpdesk bij Ziggo weet niet of het mogelijk is op het momdem te komen. Wel kan de helpdesk de gegevens (die jij waraschijnlijk in wilt zien) achterhalen. Onderandere of je last heb van een slechte lijn en/of er error's op de lijn/het modem voorkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door MaxxMark op 18-09-2009 12:53 . Reden: linkje toegevoegd ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Hmm, na weer even wat te onderzoeken naar het Ubee modem kwam ik iets 'grappigs' tegen.

Aangezien port 80 tcpwrapped is, wat zo veel kan betekenen als dat alleen een specifiek ip adres kan inloggen op de service, draaide ik snel een shell scriptje in elkaar dat het ipadres van mn netwerk kaart steeds met 1 verhoogt en probeert te telnetten naar port 80 op het modem. Aangezien normaal je verbinding direct geweigerd wordt (en dus je telnet sessie afgekapt wordt) leende dit zich prima voor een dergelijk scriptje :)

Na een X aantal ip adressen te hebben geprobeerd werd de verbinding niet meer verbroken maar bleef hij open staan. Ik dacht eerst "raak!" maar dat viel tegen :(

Blijkbaar is het modem enigszins beveiligd tegen dit soort acties, want na een nieuwe nmap sessie bleek dat nu port 80 is veranderd van "tcpwrapped" nar "filtered". Dus waarschijnlijk heeft een intern beveiligings systeem zoiets gehad van "Well f*ck this.."

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• R2-D2
  • Niet online
Dus je kan er ook niet in komen om bijvoorbeeld je poorten te kunnen forwarden ofzo?
lekker dan! _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door R2-D2 op 18-09-2009 13:32 ]

• mushia
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-03-2024

mushia

In a World of LCD

Ik heb een simpele vraag en een beetje google heeft mij niet geholpen.
Ook heb ik geen zin om de Ziggo klantenservice te bellen, en het is vast al eens langs gekomen in 1 van deze delen maar ik heb het niet kunnen vinden. Dus.......

Ik heb Internet Z1 + analoge TV. Ik wil mijn TV opzeggen en internet behouden, is dit mogelijk? Zoja, gewoon via mijn ziggo doen? Of via vage formuliertjes enzo?

Q6600@3,2GHz (8*400) || Tuniq Tower 120 || Gigabyte P35 DS4 || Antec 900 + NeoHE Power 550 Watt || 4*1GB Kingston HyperX 4-4-4-12 || HD3850 || 2*WD-Raptor 74GB (Raid-0) || 2*Samsung Spinpoint F4 - 2TB (Raid-1) || 1*Samsung Spinpoint F1 - 1TB

• Ph046ph
  • Laatst online: 19:55
mushia schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:42:
Ik heb een simpele vraag en een beetje google heeft mij niet geholpen.
Ook heb ik geen zin om de Ziggo klantenservice te bellen, en het is vast al eens langs gekomen in 1 van deze delen maar ik heb het niet kunnen vinden. Dus.......

Ik heb Internet Z1 + analoge TV. Ik wil mijn TV opzeggen en internet behouden, is dit mogelijk? Zoja, gewoon via mijn ziggo doen? Of via vage formuliertjes enzo?
Nee, en dit had je makkelijk op de ziggo site kunnen vinden.

Je moet een televisieabonnement van Ziggo hebben, wil je ook internet afnemen.

• SiNNeD29
  • Laatst online: 04-11 14:21
Li0nHeart schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:33:
[...]

Gewoon opnieuw aanmelden die kaart. Had ik ook.. na 3 weken verlopen en nog geen gewoon abonnement erop. Ziggo gebeld, via zo'n menuutje kun je 'm (weer) aanmelden en ik had 1 minuut later weer beeld.
Dat kan dus niet, zolang de portering niet compleet is kan ik geen smartcard activeren/aanmelden. Via MijnZiggo krijg ik een foutmelding te zien en via het special telefoonnummer krijg ik te horen dat mijn klantnummer niet werkt. Wel kan ik een extra smartcard kopen in de winkel en deze gedurende de 2 weken preview periode gebruiken. Je mag per huishouden 3 kaarten hebben zonder extra kosten. Ik denk ook dat ik dat maar doe, op aanraden van Ziggo zelf.
.oisyn schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:48:
[...]
Hmz, dit voorspelt niet veel goeds... Ik ben dus sinds 31-8 officieel over, maar had 15-9 het installatiepakket pas in huis. Ik wacht dus ook nog altijd op de nummerportering, maar ben eigenlijk pas net 3 dagen aangesloten. Maar je zou zeggen dat die portering in werking treedt nadat het abonnement is ingegaan.
Nee dat is dus niet zo. Ik kan ook wel bellen met m'n telefoon en dat loopt gewoon via Ziggo zoals het hoort. Ik kan alleen niet gebeld worden (dan krijg je te horen dat het nummer niet te bereiken is). Nu heb ik wel een mobiel dus heel erg is het niet maar ja, ik betaal wel €65 per maand en op dit moment alleen voor het internet want de rest werkt niet. Beetje jammer dat Ziggo ook zegt dat ze het probleem kennen maar niet kunnen aangeven wanneer het opgelost wordt.

[ Voor 48% gewijzigd door SiNNeD29 op 18-09-2009 13:57 ]

Xbox GT: DennisGaas

Verwijderd

Heb vandaag ook voor het eerst in mijn inbox gekeken, nadat ik mijn e-mail adres had opgezocht.
Zonder dat ik mijn eigen e-mail adres wist, en dus ook niet had bekend gemaakt of ingevoerd op internet, had ik al 10 spam mailtjes erin :(

Publiceert Ziggo je email op een spam site ofzo?

Wat een prutsers zijn het ook }:O

• JohnStaakke
  • Laatst online: 15-11 22:52
Ik ben gisteren aangesloten en zou 50Mbit moeten halen, maar kom niet hoger dan de 26Mbit... upload is wel prima in orde.

Ding is aangelegd door een monteur, dus daar kan het volgens mij ook niet aan liggen. Er zit wel een router achter, een Sitecom 300N. Wat kan ik nog doen, alvorens ik moet gaan bellen?

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:18

ricardo246

Life's what you make it!

Frank-NL schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:16:
Zijn er mensen uit de omgeving Leiden die last hebben van artefacts op NED3HD? Ik wil dit graag weten.
Last van gehad in Breda. Op NL2 en 3 in HD artefacts.
Gebruik je een splitter (naar je VCR bijvoorbeeld)? Gooi die er eens tussen uit. Bij mij was dat de oorzaak (scheelde 10% in signaal sterkte (van 27% naar 37%). Nu geen problemen meer.
Signaal sterkte vindt je in het menu van je decoder (bij mij Humax).

I have no special talent. I am only passionately curious.

• _Arthur
  • Laatst online: 16:11

_Arthur

blub

JohnStaakke schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:30:
Ding is aangelegd door een monteur, dus daar kan het volgens mij ook niet aan liggen. Er zit wel een router achter, een Sitecom 300N. Wat kan ik nog doen, alvorens ik moet gaan bellen?
En zonder router? Hoeveel Mbit behaal je dan?

Mijn stokoude Linksys WRTG54gs doet ook 'maar' 24Mbit downstream, terwijl ik zonder de router er tussen 46Mbit downstream behaal. De router gaat dan ook zsm vervangen worden door wat nieuws.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SiNNeD29 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:54:
Ik kan ook wel bellen met m'n telefoon en dat loopt gewoon via Ziggo zoals het hoort.
Kan de andere partij zien wie er belt?
Ik kan alleen niet gebeld worden (dan krijg je te horen dat het nummer niet te bereiken is)
Maar ik krijg te horen dat het nummer niet in gebruik is...

• Frank-NL
  • Niet online
ricardo246 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:48:
[...]

Last van gehad in Breda. Op NL2 en 3 in HD artefacts.
Gebruik je een splitter (naar je VCR bijvoorbeeld)? Gooi die er eens tussen uit. Bij mij was dat de oorzaak (scheelde 10% in signaal sterkte (van 27% naar 37%). Nu geen problemen meer.
Signaal sterkte vindt je in het menu van je decoder (bij mij Humax).
Signaalsterkte is 77%, gister mijn complete bekabeling en AOP vervangen met Hirschmann spul. Mocht niet baten, maar op Ziggo-gebruikers staan berichten dat het aan een ontvangststation in Sassenheim ligt dus ik hoor graag meer ervaringen van mensen uit de regio.

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
Net kabel getrokken en stekkers geknepen :
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/568569373.png
:D

Nu nog een router die met deze snelheid overweg kan, of moeten ze dat tegenwoordig allemaal wel kunnen ?
Dat gaat dan om die WAN -> LAN speed oid ?

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• Uberprutser
[b]Frank-NL schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:30een ontvangststation in Sassenheim
Christus te paard... Staat dat ding er nog steeds? Keek ik als klein jongetje altijd erg gefascineerd naar en droomde ervan dat wij thuis ook ooit kabeltelevisie zouden krijgen...

Verder: vandaag modem achter UPS geplaatst en nu is mijn download en upload stabiel.
Prik ik 'm weer gewoon zo in het stopcontact dan gaat ie van 5MB naar 3 en weer terug :?

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:18

ricardo246

Life's what you make it!

Frank-NL schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:30:
[...]
Signaalsterkte is 77%, gister mijn complete bekabeling en AOP vervangen met Hirschmann spul. Mocht niet baten, maar op Ziggo-gebruikers staan berichten dat het aan een ontvangststation in Sassenheim ligt dus ik hoor graag meer ervaringen van mensen uit de regio.
Doe ook eens een update voor de firmware van je decoder, alles terug naar fabrieks instellingen en daarna alle zenders opnieuw laten zoeken. Dat helpt ook voor vele NL1,2,3 HD klachten. Maar ik gok dat je dat al gedaan hebt. Mijn probleem was dat de artifacts in NL2 en 3 vaak stukjes NL1 waren :?
77% signaalsterkte is wel erg netjes, ik blijf het raar vinden dat ik met 37% alles goed binnen krijg (HD TV, Bellen, INET (50 up 5 down). No problems here!

Hoeveel scheelde de nieuwe bekabeling t.o.v. de oude?

I have no special talent. I am only passionately curious.

• R2-D2
  • Niet online
Zo eindelijk alles aangelegd en het werk perfect: :D :D :D

Linksys WRT320N / 10m CAT6 kabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/568620000.png

Linksys WRT320N / Intel 5100: (Draadloos)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/568611737.png

• Frank-NL
  • Niet online
Ballebek schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:00:
[...]

Christus te paard... Staat dat ding er nog steeds? Keek ik als klein jongetje altijd erg gefascineerd naar en droomde ervan dat wij thuis ook ooit kabeltelevisie zouden krijgen...
Ik heb geen idee hoe het er uit ziet, maar als het problemen veroorzaakt mogen ze er wel wat aan doen ;)
ricardo246 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:12:
[...]

Doe ook eens een update voor de firmware van je decoder, alles terug naar fabrieks instellingen en daarna alle zenders opnieuw laten zoeken. Dat helpt ook voor vele NL1,2,3 HD klachten. Maar ik gok dat je dat al gedaan hebt. Mijn probleem was dat de artifacts in NL2 en 3 vaak stukjes NL1 waren :?
77% signaalsterkte is wel erg netjes, ik blijf het raar vinden dat ik met 37% alles goed binnen krijg (HD TV, Bellen, INET (50 up 5 down). No problems here!

Hoeveel scheelde de nieuwe bekabeling t.o.v. de oude?
Ja, dat heb ik inderdaad allemaal al gedaan. Het vreemde is dat de artefacts op prime time erger lijken te zijn, gister tijdens de live uitzending van DWDD was het veel erger dan de late herhaling. Daarom denk ik niet dat het nog aan mijn spullen kan liggen want dan zou het toch altijd slecht moeten werken.

Het scheelde erg weinig met de oude kabels en AOP. Ik zit in een flat btw. Hiervoor was het ook tegen de 80%, ik had dan wel kabels en stekkers van de Gamma maar ook niet het allergoedkoopste spul (zelfde connectoren als die van Hirschmann, die je in elkaar schroeft).

Nieuwe AOP maakt ook voor de internetwaardes niet veel uit, die zijn ook nog steeds prima.
Ook zonder datafilter geen verschil... hopelijk krijg ik nog wat meer info via Ziggo-gebruikers; er werd namelijk vermeld daar dat het dus een bekend probleem is in Leiden maar ik lees er verder nergens wat over op 1 andere gebruiker na. Kan me niet voorstellen dat ik de enige HD kijker ben in Leiden :+

Verwijderd

Ik heb net gebeld naar ziggo om over te stappen op hun Alles-in-1-Plus pakket, maar mevrouw kon me niet vertellen welk model digitale ontvanger ik erbij zou krijgen (die is nu gratis bij het pakket). Heeft iemand in de afgelopen paar weken dit pakket met gratis digitale ontvanger besteld?
En zoja: welk model digitale ontvanger kreeg je erbij?

Postcode 1967

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:40
Inmiddels hebben wij ook de overstap gemaakt van KPN naar Ziggo Alles-in-1-extra

KPN:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/568682529.png

Ziggo:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/568819810.png

Jammer genoeg nog niet rond de 50mb/s. Modem (Arris Docsis 3.0) staat beneden, pc is ingeplugd utp kabel naar boven getrokken en dan bereik ik deze resultaten. Niet dat ik ontevreden ben maar wil graag de resultaten halen zoals elders op het forum :)

Verder hebben wij nog een router nodig, iemand nog suggesties voor een router? Ziggo raadt de Sitecom WL-600 aan (t/m 100mbps). Maar zoals jullie weten gaat Ziggo de snelheid komende maanden verhogen en daarom is een andere router denk ik wel gepast. Heb al wat gezocht in de PW. Iemand een suggestie voor een router? O-) Bedankt 8)

EDIT:
Een speedtest later op de avond laat zien dat het een stukje sneller gaat :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/568913871.png

[ Voor 6% gewijzigd door FrameWork. op 19-09-2009 00:06 . Reden: Nieuwe speedtest toegevoegd ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pardon my ignorance, maar is kabel eigenlijk ook afstandsafhankelijk?

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Iemand een suggestie voor een router?
Ik gebruik een Sitecom 300N XR gaming router.
Hele bek vol en klinkt wel stoer maar dat gaming moet je je maar niet te veel aan storen.
Deze router heeft 4 Gigabit lanpoorten en 1 Gigbit WAN poort. Vooral dat laatste is wel van belang als je het snelste abbo hebt van ziggo. Die gaat volgend jaar naar 120Mbit als ik het goed heb,
Je moet alleen wel de QoS functie van windows uitzetten want die zet toch een behoorlijke rem op de performance van dit apparaatje. Maar deze router heeft zelf ook een QoS functie genaamd streamengine waarmee je hetzelf kunt instellen.

Dit zijn de resultaten die ik haal met een arrismodem icm deze router:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/568841349.png

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
.oisyn schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:18:
Nee. Het is geen adsl.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Ik heb het Ubee modem nou ongeveer een week en het werkt perfect.

Maar omdat ik een nerd ben wil ik graag de diagnostics zien (signaalsterkte etc.). Ik kon een webinterface zien toen ik het modem net had aangesloten. Maar na een paar automatische reboots (firmware updates?) neemt het modem de tcp verbinding op poort 80 wel aan maar verbreekt deze daarna meteen weer. Iemand een idee om er toch bij te komen?

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-10 16:45
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:34:
Ik heb het Ubee modem nou ongeveer een week en het werkt perfect.

Maar omdat ik een nerd ben wil ik graag de diagnostics zien (signaalsterkte etc.). Ik kon een webinterface zien toen ik het modem net had aangesloten. Maar na een paar automatische reboots (firmware updates?) neemt het modem de tcp verbinding op poort 80 wel aan maar verbreekt deze daarna meteen weer. Iemand een idee om er toch bij te komen?
eventjes omhoog kijken :)
MaxxMark schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:52:
[...]

Niet hard genoeg gezocht :P In het Deel 5 topic was het al aan bod gekomen ( MaxxMark in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5" )

Bij het Ubee modem is het niet mogelijk om te kijken wat zijn status is.

Het modem heeft een intern ip adres van 192.168.1.1. Deze kan je netjes pingen.

Hoewel port 80 open lijkt is het helaas niet mogelijk via de browser naar het modem te gaan.

Ook de helpdesk bij Ziggo weet niet of het mogelijk is op het momdem te komen. Wel kan de helpdesk de gegevens (die jij waraschijnlijk in wilt zien) achterhalen. Onderandere of je last heb van een slechte lijn en/of er error's op de lijn/het modem voorkomen.

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Verwijderd

Dat zag ik idd, maar misschien is er een andere oplossing dan een duur 0900 nummer ;)

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 15-11 19:47

MeNTaL_TO

The future is not set

arbraxas schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:20:
[...]
Je moet alleen wel de QoS functie van windows uitzetten want die zet toch een behoorlijke rem op de performance van dit apparaatje. Maar deze router heeft zelf ook een QoS functie genaamd streamengine waarmee je hetzelf kunt instellen.

Dit zijn de resultaten die ik haal met een arrismodem icm deze router:

[afbeelding]
Kan iemand dit bevestigen? Ik meende dat deze elkaar aanvulden (of iig elkaar nodig hadden)?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• arbraxas
Kan iemand dit bevestigen? Ik meende dat deze elkaar aanvulden (of iig elkaar nodig hadden)?
Met windows QoS aan kwam ik niet verder als 12mb/s, zonder 35mb/s met pieken van 60 tot 70mb/s.
Dit is uiteraard wel over mijn lan en geen internet ( helaas :p )

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-11 01:01

Armada

-Wat wil je weten?-

.oisyn schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:57:
Het heeft bij mij in totaal drie weken geduurd van moment van modemontvangst. En gedurende die tijd kon ik zowel met XS4all als Ziggo met mijn nummer uitbellen, maar alles kwam nog wel binnen op XS4all.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Hoewel het niet, zoals eerder genoemd, zoals ADSL werkt is het kort door de bocht om te zeggen dat je altijd maar de maximum snelheid haalt omdat afstand geen issue is.

Vroegâh, en nu waarschijnlijk nog steeds :), was het zo dat de kabel vanaf een centraal punt in een ster vorm naar iedere gebruiker loopt. Ofwel je hebt nog steeds (net als met bijv ADSL) een 'wijk centrale' al is het in het geval van de kabel vaak eerder een 'wijk kastje' bij jou om de hoek.

Vroeger was het zo dat er een bepaalde hoeveelheid bandbreedte naar elk van deze wijk kastjes liep en dat er een mate van overboeking was op deze lijn. Of nog eenvoudiger, gewoon X mbit per wijk. Ofwel, hoe meer mensen in jouw wijk aan het internetten zijn, hoe minder bandbreedte er voor jou over blijft. Om deze reden is het ook zo dat je savonds vaker je top snelheid haalt dan overdag (of rond 18:00). Er is gewoonweg meer bandbreedte op jouw wijk/regio beschikbaar.

Nu is de kabel techniek hard vooruit gerend, en lijkt het mij (ook dat is niet zeker) dat er tegenwordig gewoon glas naar die kastjes zou kunnen liggen. Dus feitenlijk zou ziggo jouw snelheid volledig in handen hebben.

Als laatste kan je nog altijd een slecht kabel signaal hebben. Dan ben je gewoon overgeleverd aan de natuurwetten en de demping op jouw kabel :)

• Volkert
  • Laatst online: 11-10 09:54
Strict genomen wel, maar in de praktijk levert het nauwelijks beperkingen.

Een vriend van mij in Ulvenhout (4851, ten zuiden van Breda) is momenteel in discussie met Ziggo. Ziggo zegt dat het Alles-in-1-Plus pakket technisch niet kan, terwijl zijn buurman wel gewoon kabelinternet heeft via Ziggo.

Misschien willen ze gezeik over stabiliteit voorkomen? Wordt vervolgd dus nog ...

• _Arthur
  • Laatst online: 16:11

_Arthur

blub

xgaming schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:08:
Iemand een suggestie voor een router?
Je kan eens rond kijken op http://www.smallnetbuilder.com/ Deze hebben veel snelheids testen van lan <-> wan snelheden en wireless snelheden.

Op basis van de testen die men aldaar heeft uitgevoerd heb ik een Netgear WNDR 3700 aangeschaft gister (moet nog binnen komen). Klik: pricewatch: Netgear WNDR3700

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

arbraxas schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:22:
[...]

Met windows QoS aan kwam ik niet verder als 12mb/s, zonder 35mb/s met pieken van 60 tot 70mb/s.
Dit is uiteraard wel over mijn lan en geen internet ( helaas :p )
Leuk, maar heb liever een iets tragere verbinding dan een verbinding die door anderen word weggedrukt in een netwerk. Op internet zelf merk ik geen verschil tussen zonder en met QoS (op de windows client).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 16:57
xgaming schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:08:

Iemand een suggestie voor een router? O-) Bedankt 8)
Kijk eens naar de pricewatch: Zyxel NBG-460N
Die heb ik hier staan en kan zeer hoge wan snelheden aan. :)

• Oogje
  • Niet online
Ik heb de 20Mbit verbinding van Ziggo en sinds vanmorgen een D-Link 635 draaien, die geeft een throughput van 45mbit van wan naar lan volgens de specs. Voorlopig meer dan genoeg voor mijn verbinding dus, router was ook wel leuk geprijsd. Router draait de hele ochtend al prima (geen gezeik met "hangen" wat ik ooit met een Linksys heb meegemaakt).

Wat me alleen opviel is dat ik ineens een DHCP-adres van Ziggo in de 94-rang heb gekregen ipv de 82-range :?

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:31
Vandaag komt mijn usenetclient (Newsleecher 4.0 beta 7) niet boven de 1,6 Mb per seconde. Normaal is dat met mijn Plus-abbo 2,3 Mb/sec. Voor zover ik kan zien hier in huis geen factoren die dat kunnen beinvloeden... Meer mensen last van? Of is Ziggo in navolging van UPC de usenetdownload overdag aan het knijpen >:)

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-11 01:01

Armada

-Wat wil je weten?-

rowicom schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:00:
Vandaag komt mijn usenetclient (Newsleecher 4.0 beta 7) niet boven de 1,6 Mb per seconde. Normaal is dat met mijn Plus-abbo 2,3 Mb/sec. Voor zover ik kan zien hier in huis geen factoren die dat kunnen beinvloeden... Meer mensen last van? Of is Ziggo in navolging van UPC de usenetdownload overdag aan het knijpen >:)
Heb je al aan de tegenpartij gedacht?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
ik heb vandaag mijn nieuwe eurodocsis 3.0 modem binnen gekregen. Geinstalleerd en geactiveerd. Ik heb als eerst mijn pc direct aangesloten en speedtest gerunt. Ik krijg dan ong de juiste snelheden (4500/450, redelijk goed). Maar wanneer ik mijn oude router ertussen doet dan krijg ik de downloadsnelheid niet hoger dan 2500 (upload blijft daarentegen wel gewoon goed).

Kan het zijn dat de router geen 5mb/s kan hebben? het gaat om deze router:
EDIMAX BR-6104K , het is een 4 port 10/100mbit router.

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 23:55
Ik wil de klantenservice bellen omdat ik nog steeds niet het nieuwe modem heb. Maar welke keuze moet ik maken in dat keuze menu. Geen 1 hoort bij mijn vraag. Je hoort ze wel zeggen dat moet blijven hangen om een medewerker te spreken. Als ik gewoon wacht wordt de verbinding verbroken omdat ik geen keus heb gemaakt.

• Oogje
  • Niet online
Kakulukia schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:16:
ik heb vandaag mijn nieuwe eurodocsis 3.0 modem binnen gekregen. Geinstalleerd en geactiveerd. Ik heb als eerst mijn pc direct aangesloten en speedtest gerunt. Ik krijg dan ong de juiste snelheden (4500/450, redelijk goed). Maar wanneer ik mijn oude router ertussen doet dan krijg ik de downloadsnelheid niet hoger dan 2500 (upload blijft daarentegen wel gewoon goed).

Kan het zijn dat de router geen 5mb/s kan hebben? het gaat om deze router:
EDIMAX BR-6104K , het is een 4 port 10/100mbit router.
Even in de specs kijken doet wonderen :P
- 40 Mbps WAN-throughput

• Bobmeister
  • Nu online
Ik kom de laatste tijd niet meer boven de 20mb/s terwijl ik 50mb/s hoor te krijgen (en ook heb gekregen). Vreemd... Zo maar eens alles nakijken..

• arbraxas
Of is Ziggo in navolging van UPC de usenetdownload overdag aan het knijpen
Nee want ik haal op mijn 50mbit verbinding 4.8mb/s vanaf eweka, gedurende de hele dag.
Leuk, maar heb liever een iets tragere verbinding dan een verbinding die door anderen word weggedrukt in een netwerk. Op internet zelf merk ik geen verschil tussen zonder en met QoS (op de windows client).
Mijn internetverbindingen worden nu ook niet meer weggedrukt zonder QoS als dat het geval was met QoS.
QoS heeft echter wel als gevolg dat ie stukken bandbreedte reserveert voor bepaalde onderdelen (oa WMP) waardoor mijn lansnelheid echt geknepen word. Ook als de "gereserveerde" onderdelen helemaal niks doen.
Mocht ik toch ooit tegen het probleem aanlopen dat iets voorrang moet krijgen kan ik dat altijd nog instellen op de router zelf, en dan krijgt de verbinding die ik nodig vind voorrang en dus niet de MS voorgeconfigureerde instellingen die, hoe kan t ook anders de MS programma`s voorrang verlenen.

Oftewel in mijn ogen is QoS een volledig overbodige functie die mijn netwerkperformance eerder tegenwerkt als dat het goed doet.
En ik verplaats regelmatig grote hoeveelheden data over mijn netwerk, en dan is een minimale performancewinst van 300% ( 8)7 )wel erg lekker. Het is dus ook niet een iets tragere verbinding over lan, maar je hebt het over veelvouden in datatransferssnelheid. En als je dan 30/40 GB of meer over gaat zetten kan je dat echt uren schelen.

[ Voor 6% gewijzigd door arbraxas op 19-09-2009 12:28 ]

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-10 21:45
_Arthur schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 08:32:
[...]

Op basis van de testen die men aldaar heeft uitgevoerd heb ik een Netgear WNDR 3700 aangeschaft gister (moet nog binnen komen). Klik: pricewatch: Netgear WNDR3700
Ben zeer benieuwd naar jou bevindingen, daar ik ook in de race ben voor een nieuwe router.
Ben aan het twijfelen tussen D-link 825 of 855 , Linksys WRT610N of de bovenstaande Netgear WNDR3700.
Deze laatste is de nieuwste en ik neig ernaar toe om deze te kopen... Gezien de review bij smallbuildersnet.

been there, done that, bought the T-shirt

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

En toch ben ik wel tevreden met mijn Arris. modem. Blijft lekker stabiel werken:

System Uptime: 38 d: 19 h: 08 m
Computers Detected: staticCPE(0), dynamicCPE(2)
CM Status: Telephony-Reg Complete
Time and Date: Sat 2009-09-19 13:01:29

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:20

allure

Titaan fase 2/3

Ik heb nu 1 dag de ubee modem in gebruik maar nu blijft het lampje met het pijltje omhoog, oranje, alles werkt verder wel goed.

Is dit normaal bij dit type modem?

• Defiance
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 15:16

Defiance

Stubborn Bastard

Misschien al vermeldt en al, maar ik denk ik zeg het nogmaals voor de zekerheid.

Veel mensen ondervinden het probleem met de Linksys WRT54GL router in combo met Ziggo (in ieder geval Alles-in-Een Extra, wat ik heb), nou heb ik op een gegeven moment ook bijna mijn haar eruit getrokken van frustratie omdat de download snelheid tussen de 35 en 40 mbit max lag en dat je random gedisconnect werdt.

Ik heb dus van de DD-WRT site meerdere Firmware geprobeerd, en allemaal dezelfde effect, behalve 1 firmware die dus al mijn problemen heeft opgelost, en ik krijg nu dus volle speed en rete-stabiele lijn.

De firmware is dus gelabeled als "v24 PreSP2 [BETA] Build 12533" en ik heb daar dus de "dd-wrt.v24_std_generic.bin" bestand van ingeladen, zoals ik al zei misschien dat dit al gezegd was maar ik herhaal het nog maar even want het heeft mij mijn haar en geld bespaard.

Ik zelf heb dus de WRT54GL (zoals boven vermeld) v1.1 en de firmware voor DD-WRT kun je hier halen.

http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv3/dd-wrt/hardware.html
Type gewoon WRT54GL in, nogal logisch voor de mensen hier lijkt me, en je krijgt de firmware lijst.
Wees er zeker van dat in de bovenste gedeelte ook daadwerkelijk "v24 PreSP2 [BETA] Build 12533 (recommended)" staat en selecteer dan de specifieke firmware.

Edit: Het is aangeraden om eerst de "dd-wrt.v24_mini_generic.bin" te flashen voordat je doorgaat naar de "dd-wrt.v24_std_generic.bin" gaat, hoeft niet want ik heb het ook niet hoeven doen, maar zekere voor het onzekere.

Disclaimer: De DD-WRT firmware is dus een community-made firmware en niet officieel supported door Linksys en het KAN je router bricken, het is je eigen verantwoordelijkheid en ik ben niet aansprakelijk voor gesloopte routers :P
Also... hoe zeer mensen dit ook haten maar je kunt niet Flashen vanuit Firefox, je moet het met een andere browser doen zoals Internet Explorer (eeeewww) vanwege een rare reden dat de flash upgrade naar DD-WRT faalt als je het met FireFox probeert.

Veel plezier ermee.

[ Voor 5% gewijzigd door Defiance op 19-09-2009 14:44 ]

• fredgroes
  • Laatst online: 13:35
Even een update aangaande de problemen met de Arris modems.

Heb op dit moment een waardeloze download van 2mbit ipv 50 mbit, heb dus even met de HD gebeld en dit was het verhaal van de medewerker die ik sprak

"Net gesproken met de HD, er schijnt afgelopen donderdag bij een beperkt aantal testers de nieuwe firmware van de Arris in test te lopen. De medewerker die ik sprak kon helaas niet in zijn systeem zien wat de uitkomsten waren van deze test maar er stond wel op zijn scherm dat indien de test goed is verlopen deze firmware a.s maandag live te gaan naar alle andere Arris."

Hopelijk dat de problemen met de Arris modems snel tot het verleden horen

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 16-11 18:06

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hier weer een negatieve ervaring met Ziggo (zucht).
Informatie opgevraagd voor mn ouders om van een 25Mbit ziggo internet naar een alles in 1 plus pakket te gaan.
Ze hebben 2 telefoon lijnen dus ik even gebeldt hoe dat zit en wat het eventueel kost.
Aardig geholpen en alles is duidelijk, ik meldt dat ik het ga overleggen met mn ouders en er nog op terug kom.

Nu een paar dagen later krijgt mn vader een email dat hij een alles in 1 extra pakket krijgt met 2 telefoonlijnen.. (nieuw??).
Men heeft het dus gewoon inwerking gezet zonder dat wij daarovoor toestemming hebben gegeven!
Mn vader heeft gebeldt met Ziggo dat hij dit helemaal (nog) niet wil...maar Ziggo kan pas weer wat doen als alles werkt.....

Ze hebben nu een email van de advocaat van mn vader gekregen daar dit gedeeltelijk om een zakelijke omgeving gaat.

Eenzelfde ervaring had ik ook al, ik nam ook een alles in 1 Plus pakket maar op mn eerste rekening stond een alles in Extra gefactureerd...

Ze houden er aparte verkoop technieken op na bij Ziggo.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

arbraxas schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:24:
[...]

Nee want ik haal op mijn 50mbit verbinding 4.8mb/s vanaf eweka, gedurende de hele dag.

[...]

Mijn internetverbindingen worden nu ook niet meer weggedrukt zonder QoS als dat het geval was met QoS.
QoS heeft echter wel als gevolg dat ie stukken bandbreedte reserveert voor bepaalde onderdelen (oa WMP) waardoor mijn lansnelheid echt geknepen word. Ook als de "gereserveerde" onderdelen helemaal niks doen.
Mocht ik toch ooit tegen het probleem aanlopen dat iets voorrang moet krijgen kan ik dat altijd nog instellen op de router zelf, en dan krijgt de verbinding die ik nodig vind voorrang en dus niet de MS voorgeconfigureerde instellingen die, hoe kan t ook anders de MS programma`s voorrang verlenen.

Oftewel in mijn ogen is QoS een volledig overbodige functie die mijn netwerkperformance eerder tegenwerkt als dat het goed doet.
En ik verplaats regelmatig grote hoeveelheden data over mijn netwerk, en dan is een minimale performancewinst van 300% ( 8)7 )wel erg lekker. Het is dus ook niet een iets tragere verbinding over lan, maar je hebt het over veelvouden in datatransferssnelheid. En als je dan 30/40 GB of meer over gaat zetten kan je dat echt uren schelen.
Dus als jij intern ftp-ed van 1 pc naar de andere, dan merk jij er niets van op een derde pc?
Want ik merk dat wel.

• Aaargh!
  • Laatst online: 13-11 23:25

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

MeNTaL_TO schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 17:49:
[...]

Dus als jij intern ftp-ed van 1 pc naar de andere, dan merk jij er niets van op een derde pc?
Want ik merk dat wel.
Als jij van PC A naar PC B die beide in je interne netwerk hangen FTP'd, dan merk je dit aan de internet performance van PC C in hetzelfde interne netwerk ?

WTF ? Werk je nog met een hub i.p.v.. een switch o.i.d. ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• dapluiz
Aan de hand van deze test zit ik aan de belkin N+ router te denken, vooral omdat ik hier lees dat Ziggo schijnbaar volgend jaar over gaat naar 120mbit ?
En deze schijnt dat aan te kunnen (125.5mbit als ik de grafiek goed interpreteer ;) )

• R2-D2
  • Niet online
Volgens mij heb ik gehoord van 100mbits ?:P

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Aaargh! schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:41:
[...]

Als jij van PC A naar PC B die beide in je interne netwerk hangen FTP'd, dan merk je dit aan de internet performance van PC C in hetzelfde interne netwerk ?

WTF ? Werk je nog met een hub i.p.v.. een switch o.i.d. ?
Nope switched, iedere kamer heeft zijn eigen switch, maar als ik dan van beneden 100 Mb over de lijn naar boven trek, dan merken de rest van die pc's op beide switches dat, met QoS heb ik dat dus een stuk minder.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:00

sapphire

Die-hard pruts0r

We hebben hier in huis sindsvrijdag ons Ziggo modem geval staan voor Internet, telefoon en tv :)
Internet werkt nog niet, dat word binnen 5 dagen nog overgezet :) Allemaal mooi en wel.
Maar sinds de monteur vrijdag is geweest en het hele zooitje heeft aangeloten hebben 4 van de 5 televisies hier in huis last van ruis door het beeld heen.
Alleen de tv in de woonkamer heeft zowel op analoog als digitaal goed beeld, de overige 4 televisies op de 1e en 2e verdieping (alle gewoon analoog nog zoals het was) hebben last van ruis :?
Iemand een idee hoe dit komt en nog belangrijker hoe dit op te lossen is ?

Gabriël AM5

Verwijderd

sapphire schreef op zondag 20 september 2009 @ 01:19:
Komt door de umu01, dat is simpel weg een splitter.
Een splitter trekt een aantal dB's af van het signaal dat binnenkomt erop, de kabel lengtes geven demping en dus nog meer verlies.
Je zult dus na de umu01 een versterker moeten monteren en je moet ook zorgen dat er goede kabel ligt met connectors.

Nogmaals de lijst voor doe-het-zelf:
En de versterker: http://www.allekabels.nl/...n-Antenne-Versterker.html.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11 17:33

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

MeNTaL_TO schreef op zondag 20 september 2009 @ 00:51:
[...]

Nope switched, iedere kamer heeft zijn eigen switch, maar als ik dan van beneden 100 Mb over de lijn naar boven trek, dan merken de rest van die pc's op beide switches dat, met QoS heb ik dat dus een stuk minder.
Dan zullen je 100mbit switches wel de backplane vol hebben ;)

http://hardware.ittoolbox...-a-switch-backplane-14905

Ik heb een gbit switch met meerdere gbits backplane, waar de meeste pc's op 100mbit zitten, ik heb dus altijd genoeg speelruimte mbt bandbreedte.

[ Voor 13% gewijzigd door CrankyGamerOG op 20-09-2009 09:30 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Jos-Nieuwegein
  • Laatst online: 17-02 15:38
sapphire schreef op zondag 20 september 2009 @ 01:19:
Maar sinds de monteur vrijdag is geweest en het hele zooitje heeft aangeloten hebben 4 van de 5 televisies hier in huis last van ruis door het beeld heen.
Alleen de tv in de woonkamer heeft zowel op analoog als digitaal goed beeld, de overige 4 televisies op de 1e en 2e verdieping (alle gewoon analoog nog zoals het was) hebben last van ruis :?
Ik had hier precies hetzelfde, beneden was goed maar boven was het allemaal minder, stukken minder.
Ik ben aan het kijken gegaan voor een versterker, maar vond ze aardig aan de prijs, totdat ik bij een DHZ zaak kwam en daar een versterker tegenkwam voor 6 euro, ik had er eigenlijk niet veel van verwacht, maar hij werkt voortreffelijk.Er zitten maar 2 uitgangen op, 1 gaan naar tv beneden, en 1 naar de kabel naar boven, daar heb ik alles gesplitst naar de drie kamers toe, allemaal niet zoals het hoort wellicht, maar ach, het werkt prima.

• Jos-Nieuwegein
  • Laatst online: 17-02 15:38
Ook leuk van Ziggo, bij mijn laatste telefoongesprek(2 weken terug) aangegeven dat ik de bestelde router niet meer wilde doordat de levertijd zo lang was, maar mijn DTV pakket(die op voorraad was) wel zsm wilde hebben. Gisteren eindelijk TNT aan de deur met een doos, en ja hoor, mijn afgezegde router, maar geen DTV pakket. :(

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 08:05:
[...]

Komt door de umu01, dat is simpel weg een splitter.
Een splitter trekt een aantal dB's af van het signaal dat binnenkomt erop, de kabel lengtes geven demping en dus nog meer verlies.
Je zult dus na de umu01 een versterker moeten monteren en je moet ook zorgen dat er goede kabel ligt met connectors.

Nogmaals de lijst voor doe-het-zelf:

[...]

En de versterker: http://www.allekabels.nl/...n-Antenne-Versterker.html.
De monteur heeft de splitter voor de bestaande versterker geplaatst dus als het goed is is het signaal al versterkt. De kabels zitten weggewerkt in de muur en ik denk neit dat ik eht stucwerk van m'n ouders door eth hele huis van de muur mag trekken :+
Nouja mss bied een sterkere versterker dan nog een oplossing.

Gabriël AM5

• Aaargh!
  • Laatst online: 13-11 23:25

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

MeNTaL_TO schreef op zondag 20 september 2009 @ 00:51:
[...]

De switches hangen met 100Mb aan elkaar ? Daar creëer je een bottleneck, als je tussen 2 computers aan verschillende switches kopieert dan druk je dat 100Mb lijntje vol. Heb je zoveel computers staan dat in elke kamer een eigen switch moet ? Zo nee, dan is het veel sneller om 1 switch neer te zetten waar je alle PC's inplugt, dan heb je dit probleem niet meer.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• died_laughing
  • Laatst online: 16:44
Ik heb sinds vorig jaar oktober Ziggo.
Eigenlijk nooit echt problemen gehad.
Maar heb vandaag nu al meerdere malen no signal gehad met het tv kijken.

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-11 23:57
Heb vandaag weer last van traag internet.

Download snelheid komt niet hoger dan 2.69 Mbit, terwijl de upload redelijk normaal blijft (2 Mbit).

Ik heb trouwens Alles-in-1 Plus (20/3) en mijn postcode is 1781.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

sapphire schreef op zondag 20 september 2009 @ 11:22:
[...]
Nouja mss bied een sterkere versterker dan nog een oplossing.
Dan zou ik er eerst maar 1 proberen te lenen en testen of het dat wel is, het kan ook wat anders zijn.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:24

Nox

Noxiuz

Heb hier ook enorm traag internet. Het begon op zich niet als dramatisch, 15mb, maar toen liep het metertje al rap terug richting de 3. Nu staat hij op 5. En upload wacht ik niet op, zal ook wel dramatisch zijn.

Ik kan in de interface van het Arris modem komen, wat aangeeft dat hij net gereset is?? Modem zit op ~6 en 48.5db voor de DS resp. US. SNR is 37db. Event log kan ik opeens niet meer in...

EDIT:

Na een reset is dit in de log te vinden, al een stuk of 6x gebeurt:

9/20/2009 17:41 65530 Call Agent Loss of Communications

De rest is van andere dagen.

Verder blijft hij hangen bij Telephony-DHCP in het lijstje van CM state.

BPI status is wel enabled en authorized.

pc1906

EDIT:

HD gebelt, had wss iemand van 2e/3e lijn. Signaal bleek van de ene op de andere dag niet meer goed te zijn. Woensdag komt er een monteur.

Lekker als je net een eigen bedrijf aan het opstarten bent en je hebt een klapperlijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Nox op 20-09-2009 21:44 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Aaargh! schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:28:
[...]

De switches hangen met 100Mb aan elkaar ? Daar creëer je een bottleneck, als je tussen 2 computers aan verschillende switches kopieert dan druk je dat 100Mb lijntje vol. Heb je zoveel computers staan dat in elke kamer een eigen switch moet ? Zo nee, dan is het veel sneller om 1 switch neer te zetten waar je alle PC's inplugt, dan heb je dit probleem niet meer.
Yeps, niet alleen pc's maar ook ps3's xboxen, popcorn. Moet alle kabels nog vervangen voor cat6 en Gb switches. Maar goed, tot die tijd dus QoS (vandaar ook die vraag en opmerking).

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:24

Nox

Noxiuz

Update:

Signaal is prima, geen time-outs meer gehad, speedtest gaan goed. Haal dan wel niet de volledige upload (1.5) maar download wel (48).

Toch vind ik het vreemd dat het signaal dan zo klappert. Iemand enige verklaring? Trouwens, zal ik de monteur afbellen als het zo blijft? Heb vroeger wel eens vaker zoiets als dit gehad. Gewoon een klein tijdje geen signaal (10-30s) en daarna perfect. Alleen zo erg als vandaag was het nog nooit..

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Gelukkig, het ligt niet aan mij.

Heb namelijk ook veel problemen vandaag met mn internet. Dacht ff mijn router uit en aan te zetten, en sindsdient supertraag internet, veel timeouts, download zag er ok uit 38 Mbit, maar upload was denk ik rond de 0,5 mbit. Tig keer modem uit en aan. En digitale tv doet het ook niet op het moment.

Ik ga uit van een storing, maar wel balen.

Postcode 2231 zitten jullie in de buurt?

[ Voor 5% gewijzigd door XthinkZ op 21-09-2009 01:09 ]

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Ter info:
De gehele dag geen Ziggo internet . Modem al paar keer gereset, geen sync. Wel TV.
Regio Zoetermeer

Gelukkig 2 ISP's...

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

• lawtshjj
  • Laatst online: 16-10 09:11
Net als paar mensen hierboven heb ik ook last van een zeer trage verbinding.

Alles in 1 extra, zou dus 50mbit moeten zijn (was het ooit ook). Maar nu al een week last van een trage verbinding van rond de 15mbit oid... modem resetten helpt niet. :(

• marcel23456
Afgelopen vrijdag belde er een knakker van zaggo die mij even kwam vertellen dat de monteur vandaag maar niet kwam want het modem was online, dus "ach" waarom dan nog een monteur sturen.

Ik zeg "nou mischien omdat ik net de 20/3 haal en al ruim 2 weken niet de 50/5 zoals het behoort te zijn".

Krijg een lul verhaal over dat er deze week nieuwe fw uitrolt (terwijl deze is afgekeurd) en dat het dan mischien wel goed komt.

Ik zeg "je stuurt die monteur maar gewoon, want begin het echt strontzat te worden met die mooie woorden van jullie".

Promt een uur nadat die toch maar die afspraak van vandaga liet doorgaan ineens dit: Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/570615980.png

Goh, was dat nou zo moeilijk :( 2 weken lopen bellen en zeiken), en nu ineens kon het binnen 1 uur wel. Ben benieuwdt of ze die monteur toch aangestuurt hebben, zoja mag die dat modem tóch vervangen, want het het stramme idee dat die afgekeurde fw er alsnog in zit, en om te voorkomen dat als ik resetten moet, de snelheid wéér terug duvelt naar 20/3 fijn vervangen dat ding.

• dapluiz
Kan je niet op de een of andere manier firmwares tegenhouden ? ;)
Aangezien mijn modem het nu al een week non-stop op de volle 50 mbit doet :)
Mij hoor je (nog) niet klagen :)

Pagina: 1 ... 20 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.