Ik kan uit m`n eigen ervaring een Draytek 2910 aanraden.
Deze routert met groot gemak 30Mbit.
ik ga er toevallig 1 verruilen tegen waarschijnlijk een Cisco ASA 5505
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dat gerucht gaat nu al een tijd, maar is daar nu ook bewijs voor? Ze konden die FW's altijd pushen en nu moet er opeens gereset worden?Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:41:
Heb je al eens met een paperclip in het reset gaatje gedrukt achterop ?
Dan gaat ie alles opnieuw inladen inclusief firmware.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
ik heb een netgear router, maar heb ook al getest met de pc rechtstreeks op de modem. dacht zelf ook dat dit de beperking was maar dat bleek niet zo te zijn.Lars Kremers schreef op zondag 13 september 2009 @ 09:16:
[...]
Heb je toevallig een D-link Dir 655 Router?
Haal je die snelheid ook als je rechtstreeks op het modem aangesloten bent?
Wij hebben gekozen voor de D-Link 655, omdat deze ook gigabit WAN en LAN had en ik er veel positievie ervaringen over hoorde.Jos-Nieuwegein schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:27:
Na een aantal weken nog steeds geen meebestelde draadloze router mogen ontvangen, al een aantal keer via de HD gehoord dat hij eraan komt maar datums worden niet gegeven.Ik had hem meebesteld omdat ik dan zowiezo een router zou krijgen die werkt voor wat ik wil, volgens het HD meisje. Ik ga dus maar zelf kijken voor een router. Nu ben ik al een paar dagen aan het rondzoeken hiervoor, maar ik kom er niet meer uit, er is zoveel keus, en heel veel technische termen zeggen mij gewoonweg niets.
Mijn situatie: 3 laptops met Vista en 1 met windows 7 als proef, tevens een Nokia N95 die af toe aan de Wifi hangt en een I-Phone van mijn dochter die daar regelmatig mee verbonden is.Tevens een internetradiogeval via mijn versterker lopen.Ik heb trouwens All in one plus met een nieuw snel Arris modem.
Is er iemand die mij een advies kan geven welke router dit aankan, en het liefst een simpel iets, ik hoef geen toeters en bellen,het moet gewoon werken.Alvast bedankt.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
In de gebruiksaanwijzing stond toch ECHT dat het via de activatie zou moeten lopen.Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:41:
[...]
Kan je daarna doen via mijnziggo, had je ook op de site kunnen lezen in de FAQ.
[ Voor 28% gewijzigd door psy op 14-09-2009 09:12 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik heb mijn WRT320N dus omgeruild voor een andere 320N maar dat heeft helaas niet veel geholpen. Volgens de statuspagina van de router heb ik nu wel een ander extern ip-adres dan voorheen, voor het nieuwe modem. Maar de verbinding is nog steeds ontzettend traag (dwz: 1-2 minuten voor het laden van een pagina (als ik geluk heb) anders krijg ik een timeout). (Zowel via wifi als via utp dus).CroitiX schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:53:
Ik denk dat ik vanavond maar even met de 320N terug naar de winkel ga om deze om te ruilen voor een ander. hopelijk lost dat het probleem op.
Ik heb dit advies vanuit de Helpdesk ook gekregen met mijn Ubee modem.MeNTaL_TO schreef op maandag 14 september 2009 @ 07:28:
[...]
Dat gerucht gaat nu al een tijd, maar is daar nu ook bewijs voor? Ze konden die FW's altijd pushen en nu moet er opeens gereset worden?
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
http://www.deyterra.com
Hebben ze bij mij mazzel, mag het Ubee kreng geval wel een aantal keer per dag powercyclen omdat ie gewoon nergens meer op reageert (upload valt weg, downstream blijft wel actief). Probleem heb ik nu al van het begin (en ben niet de enige zie ik hier) iedere keer is het volgende week/anderhalve week voor een update. En zou eigenlijk willen dat het het kreng gewoon uit kan lezen om te kijken of ziggo nu gewoon uit zijn/haar nek lult of dat er inderdaad firmware's uitgerold worden en zo ja welke versie. Tis gewoon mega bagger slecht getest gezien de problemen die uitblijven bij UPC met docsis 3.MaxxMark schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:13:
[...]
Ik heb dit advies vanuit de Helpdesk ook gekregen met mijn Ubee modem.
Afgelopen vrijdag heb ik nog contact gehad met de helpdesk omdat mn problemen nog niet verholpen waren. Uit het gespreek bleek dat inderdaad op de dag van die reset (dat was dacht ik de vrijdag dat de Ubee firmware uitkwam) daadwerkelijk mijn nieuwe firmware er op stond. Ziggo kan (in ieder geval sinds afgelopen vrijdag) zien of je een nieuwe firmware hebt.
Of ze kunnen pushen weet ik niet, maar ik weet wel dat als ze je verbinding 'naar een andere frequentie omzetten' je modem automatisch reset en je na de reset gewoon je IP adres weer krijgt.
Uit dit alles maak ik op dat een modem reset (of een power cycle hetzelfde werkt weet ik niet) vanuit de klant kant noodzakelijk is om je firmware up to date te krijgen
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Tis heel makkelijk, als je je laptop op je modem aansluit, en het werkt op volledige snelheid, dan ligt het aan je router. Kijk of je je WRT320N de WAN poort op 1000mbit kan zetten of op 100mbit als het geen gigabit router is. Kijk ook of je de laatste firmware erop hebt staan.CroitiX schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:40:
Volgens de search zijn er genoeg mensen die geen probleem hebben met de combinatie Ubee + WRT320N dus dat kan het probleem niet zijn.
Hebben jullie nog suggesties?
[ Voor 41% gewijzigd door XiniX88 op 14-09-2009 11:58 ]
Ik heb nergens een instelling gezien voor 100/1000 mbits dus dat zal niet veel helpen...XiniX88 schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:55:
[...]
Tis heel makkelijk, als je je laptop op je modem aansluit, en het werkt op volledige snelheid, dan ligt het aan je router. Kijk of je je WRT320N de WAN poort op 1000mbit kan zetten of op 100mbit als het geen gigabit router is. Kijk ook of je de laatste firmware erop hebt staan.
Ziggo koppelt IP adressen aan MAC adressen, dus jou router 1 krijgt steeds een ander IP adres als router 2, of als een laptop die je er op aansluit. Dit is totaal irrelevant met het probleem dat je hebt, dus laat je hier niet door afleiden.
O en zoveel mensen die nog een Ubee hebben, heb ik niet gezien hier, hierdoor kan het inderdaad zijn dat niemand jou modem router combo heeft.
Telefonisch contact met de bestellijn leert dat dit dus niet mogelijk is. Erg jammer, dan moet ik alsnog zo een CI+ pakket kopen.lexi schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:46:
Zijn er al mensen die het voor elkaar hebben gekregen om een Ziggo Startpakket digitale televisie CI+ te krijgen ipv de andere aangeboden opties bij het bestellen van een Alles-in-1 pakket.
Ik heb de vraag vorige week gesteld via Ziggo.nl maar nog steeds geen antwoord gekregen. Ik wil wel overstappen van Telfort ADSL naar Ziggo, maar dan wil ik niet weer zo een extra kastje hebben natuurlijk!
[ Voor 18% gewijzigd door lexi op 14-09-2009 14:30 . Reden: link ziggo-gebruikers ]
Ik vond (vind eigenlijk) het ook nogal irritant dat ik niet op het modem kan kijken. Als dat kon dan had ik inderdaad ook kunnen zien of het aan mij of de kabel ligt.MeNTaL_TO schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:40:
[...]
Hebben ze bij mij mazzel, mag het Ubee kreng geval wel een aantal keer per dag powercyclen omdat ie gewoon nergens meer op reageert (upload valt weg, downstream blijft wel actief). Probleem heb ik nu al van het begin (en ben niet de enige zie ik hier) iedere keer is het volgende week/anderhalve week voor een update. En zou eigenlijk willen dat het het kreng gewoon uit kan lezen om te kijken of ziggo nu gewoon uit zijn/haar nek lult of dat er inderdaad firmware's uitgerold worden en zo ja welke versie. Tis gewoon mega bagger slecht getest gezien de problemen die uitblijven bij UPC met docsis 3.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Verwijderd
Hmm, ok, maar ik had een router besteld die maar de helft kost van wat de Draytek kost, was deze niet goed dan?, Dit was een router die ik meebesteld had via de site. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten maar het dubbele vind ik best wel veel, of ligt dit aan mij?allure schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:44:
[...]
Deze routert met groot gemak 30Mbit.
ik ga er toevallig 1 verruilen tegen waarschijnlijk een Cisco ASA 5505![]()
![]()
Nee, dat ligt niet aan jou. Ik zocht een hele stabiele router na een paar keer problemen te hebben gehad met linksys spul.Jos-Nieuwegein schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:07:
[...]
Hmm, ok, maar ik had een router besteld die maar de helft kost van wat de Draytek kost, was deze niet goed dan?, Dit was een router die ik meebesteld had via de site. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten maar het dubbele vind ik best wel veel, of ligt dit aan mij?
Verwijderd
Ik heb vanmiddag m'n D-Link 655 die wireless heel slecht was omgeruild voor de WRT320N.. in combinatie met de Ubee Modem geen probleem..ik haal nu 48.5 down en 4,7 up...CroitiX schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:36:
[...]
Ik heb nergens een instelling gezien voor 100/1000 mbits dus dat zal niet veel helpen...
Ubee icm wrt320n zou geen probleem moeten zijn volgens Volkert
Iemand nog ideeën? Of zal ik toch Ziggo maar eens bellen en vragen om een Arris?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 20:14 ]
Heb jij nog een speciale configuratie gebruikt? Of werkte deze out of the box? Welke firmware gebruik je? Misschien kunnen we even wat instellingen vergelijken. Mijn 320N is totaal niet warm overigens.... gewoon kamertemperatuur.Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:12:
[...]
Ik heb redelijke vuurvaste handen ( hobbykok ).. maar dit is erg warm aan het worden.. de thermometer staat nu op 45 graden ( hoger kan hij nl. niet)
Ik zet hem voor de veiligheid uit voor de nacht...
mischien een rot opmerking , maar Ubee is nog erger als de Arris. Dit modem kan gewoon en is gewoon niet instaat normaal te functioneren. (mijn ervaring)Pierre_nr1 schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:47:
Vanochtend een zeer aardige en kundig monteur hier thuis gehad. Nieuwe wandcontactdoos gemonteerd en, op mijn eigen verzoek, een Ubee modem aangesloten. (ik had een Arris maar die was erg instabiel, vooral bij de Upload). Activatie lukte niet, maar kon ik vanavond zelf doen via de webpagina. Nu blijft het 'pijltje omhoog' (upload?) lampje oranje branden op het Ubee modem. Ik heb wel internet, maar zo instabiel als wat. Download was even 48mbit, daarna was het weer een poos 6 mbit. Upload varieert van 1.5 tot 3.8 mbit. Ik kan helaas niet in het modem komen via 192.168.1.1. Heeft iemand ervaring met het Ubee modem, en mij kan verklaren waarom het 'pijltje omhoog' (3e lampje van rechts) oranje blijft branden? Iedere hulp is zeer welkom.
Is geen rot opmerking hoor, ik lees graag ervaringen van anderen, daar zijn we hier ook voor, toch.Darkz0rs schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:56:
[...]
mischien een rot opmerking , maar Ubee is nog erger als de Arris. Dit modem kan gewoon en is gewoon niet instaat normaal te functioneren. (mijn ervaring)
Verwijderd
Out of the box aangesloten, wel even de Ubee opnieuw opgestart..CroitiX schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:43:
[...]
Heb jij nog een speciale configuratie gebruikt? Of werkte deze out of the box? Welke firmware gebruik je? Misschien kunnen we even wat instellingen vergelijken. Mijn 320N is totaal niet warm overigens.... gewoon kamertemperatuur.
Ik heb overigens 20 minuten aan te telefoon gehangen met ziggo vanavond.... Zij konden me ook niet verder helpen. Ik moest maar contact met Linksys opnemen, maar die waren helaas al gesloten na 19u.
Overigens:
Ik merkte nog iets op. Ik heb van @home destijds een hostname gekregen (cm3****-a). Deze had ik dan ook netjes op zowel mijn 54G als mijn 320N ingevuld. Nu merkte ik toen ik zojuist mijn macbook direct aangesloten had op mijn Ubee dat ik als hostname cm4****-a toegewezen had gekregen.
Is dit iets dat Ziggo at random doet zodra je zelf geen hostname opgeeft?
Uiteraard heb ik deze nieuwe hostname ook al ingevoerd op mijn 320N maar dat hielp dus ook niet... Ik heb ook de hostname leeg gelaten op de 320N in de hoop dat deze, net als mijn macbook, automatisch een name toegewezen kreeg. Maar ook dat lijkt niet te helpen. (Op de status-page van mijn 320N blijft hostname leeg, terwijl ik wel een _langzame_ verbinding heb)
Nieuwsgroep server van Ziggo is 16mbit, geen 50mbit. En heel erg wisselend in snelheid. Je kan beter een abbo nemen op een payserver zoals XS News of Eweka als je wel snel wilt downloaden (4 - 5.5mb/sec).Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:40:
[...]
Wel een "probleem" met de nieuwsgroepenserver van Ziggo.. haal een snelheid van 600kbs met grabit.. terwijl speedtest.net een download van 48 MB aangeeft. Dacht dat het altijd aan m'n oude router lag.. is dit de normale download snelheid van Ziggo ?
OpenDNS?An1mA schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:13:
Iemand hier dns problemen? Want ik kan niet normaal surfen, maar downloaden wel. Regio 5431
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Aha.. dat verklaard.. kon op ziggo.nl nergens iets daarover vinden. Dank voor de duidelijkheid..sohus schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:44:
[...]
Nieuwsgroep server van Ziggo is 16mbit, geen 50mbit. En heel erg wisselend in snelheid. Je kan beter een abbo nemen op een payserver zoals XS News of Eweka als je wel snel wilt downloaden (4 - 5.5mb/sec).
Nou heb ik dus ook even getest... ff factory defauls gedaan... daarna uPnP uit... wireless ingesteld op zelfde manier als jij... firmware had ik al...Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:40:
Out of the box aangesloten, wel even de Ubee opnieuw opgestart..
Enige wat ik heb uitgeschakeld is UnP en uiteraard wireless ingesteld en beveiligt met WPA 2.
Ook de firmware geupdate welke op de Linksys website staat..
Niet overdrijven hoor, het is niet hun schuld en ze lossen het zo snel mogelijk op. Als je een zakelijk abonnement hebt van 700 Euro per maand, mag je verwachten dat ze dezelfde dag nog op de stoep staan, anders moet je gewoon even op je beurt wachten.marcel23456 schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:09:
Ik begin zachtjesaan echt de kots te krijgen van ziggo, waar ik eerst, met wat lichte problemen, super tevreden was, begin ik nu echt beetje terug te verlangen naar adsl, ook niet alles maar wel tenminste online, en als ik iets kapot had dan geen week wachten maar vaak de volgende dag al een monteur op de stoep, qau service verdient ziggo de loden loekie
Dan zou ik liever teruggaan naar aio plus, dan weet je zeker dat je de opgegeven snelheid ook (bijna) haalt, met adsl is dat nog maar afwachten. Ik heb zelf plus en ben super tevreden. Ik ben nog geen enkel probeem tegengekomen, het modem valt niet uit en is 24/7 online.marcel23456 schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:09:
Ik begin zachtjesaan echt de kots te krijgen van ziggo, waar ik eerst, met wat lichte problemen, super tevreden was, begin ik nu echt beetje terug te verlangen naar adsl, ook niet alles maar wel tenminste online,
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Klopt helemaal. Ik haalde bij ADSL net de 7 Mbps en moet er niet aan denken weer een factor 7 in snelheid terug te gaan.psy schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:15:
ADSL is ook niet alles. 20 Mb betalen en 6 Mb krijgen. En dat is dan 'normaal'...vanwege de afstand. En dat zal niet verbeteren.
KPN gaat VDSL leveren via FttC, waardoor de afstand van je huis tot de glasvezelkabel veel kleiner wordt. Ik had ADSL en zit op 1500 meter van de centrale. Nu ligt de glasvezel tot in de straat (alleen kan KPN niet op tegen de prijsstellling van ZiggoVolkert schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:57:
[...]
Klopt helemaal. Ik haalde bij ADSL net de 7 Mbps en moet er niet aan denken weer een factor 7 in snelheid terug te gaan.
Tele2 heeft dan wel tegenwoordig VDSL 60 Mbit, maar op mijn 3 km (in de praktijk, ze zeggen 2 km) afstand gaat dat ook niet verder komen dan die 7 Mbps als je naar de snelheids/afstands grafieken kijkt.
Ach, het blijft voorlopig af en toe een beetje aankloten totdat we allemaal op glasvezel zitten.
Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.
Wacht maar rustig af, bij mij werkte alles ook perfect met het Arris modem en opeens volop problemen. Denk dat je gewoon van geluk kunt spreken, infrastructuur heeft er na mijn idee weinig mee te maken.sohus schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:27:
Wat ik me afvraag is of de mensen met problemen niet gewoon een brakke infrastructuur hebben. Ik heb ook een Arris en bij mij werkt deze modem al een maand perfect
[ Voor 13% gewijzigd door sjorremans op 15-09-2009 12:15 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Weet je het zeker?sjorremans schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:13:
Zo te zien zonder nieuwe firmware:
Firmware Name: TS070074_021509_MODEL_7
Firmware Build Time: Feb 15 2009 11:37:35
Firmware Name: TS070072_020509_model_7 Firmware Build Time: Feb 5 2009 15:58:45 System: ARRIS EuroDOCSIS 3.0 / EuroPacketCable 1.0 Touchstone Telephony Modem HW_REV: 7 VENDOR: Arris Interactive, L.L.C. BOOTR: 1.2.0.7 SW_REV: 7.0.72 MODEL: TM702B
System Uptime: 13 d: 0 h: 05 m
[ the server is down, life after student-dorm sucks ]
Raar want bij mij konden ze het wel opzeggen en kreeg ik daar vandaag een bevestigingsbrief van.yamAUchi schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:57:
Ik heb vorige week aangegeven bij Ziggo om over te stappen van xs4all naar hun (incl. nummerbehoud/opzeggen ADSL), in de bevestigingsbrief stond niets over het opzeggen van mijn ADSL. Nu belde ik een week later naar xs4all om te vragen of Ziggo mijn ADSL had opgezegd, kreeg ik te horen dat Ziggo dat helemaal niet kan ...
Xs4all medewerker zei dat ze dat inderdaad communiceren alsof ze dat wel kunnen, maar volgens hem kon Ziggo dat niet (alleen inter-telco), nou ja, dus aangegeven in dat telefoongesprek dat ik mijn abonnement wilde opzeggen en dat is waarschijnlijk gewoon geregeld nu. Dit even om mensen te waarschuwen/op te laten letten bij het overstappen van ADSL naar Ziggo.
Ja, ik neem aan dat het ook wel kan, maar dat het eventueel een misverstand was. Ik vond het iig wel even iets om te melden aan eventuele andere overstappers =)LightLuke schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:33:
[...]
Raar want bij mij konden ze het wel opzeggen en kreeg ik daar vandaag een bevestigingsbrief van.
[ the server is down, life after student-dorm sucks ]
Verwijderd
Dat is wel nieuwe firmware en inderdaad nu gaat het lekkersjorremans schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:13:
Dit is trouwens de 1e keer dat ik zo in het modem kan komen terwijl deze aanstaat![]()
Ding is retestabiel
Ja, en met ons vast nog meer mensenSyneast schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:05:
Iemand uit Enschede die nog geen docsis 3.0 modem heeft toevallig?
Hier nog geen bericht, en helpdesk is niet meer in staat me een eenduidig antwoord te geven.
7511MA
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
It ain't stupid if it works!
Verwijderd
Al meermaals. Harde reset, softe reset, you name it.Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:41:
Heb je al eens met een paperclip in het reset gaatje gedrukt achterop ?
Dan gaat ie alles opnieuw inladen inclusief firmware.
Verwijderd
grmbl net om 11 uur ook weer 2 minutenVerwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:12:
Vandaag alweer 3 disconnects, waarvan ze wel op constante tijden plaatsvinden.
Een korte van ongeveer 1 minuut om 4 uur.
Een middel lange van ongeveer 3 minuten om 6 uur
En net een van 6 minuten om precies 9 uur.
Kan ik ook in die Arris komen zonder mijn router er tussen uit te halen?
Wel erg irritant dit trouwens
Herkenbaarpsy schreef op maandag 14 september 2009 @ 09:09:
[...]
In de gebruiksaanwijzing stond toch ECHT dat het via de activatie zou moeten lopen.
Verder kan je NIET inloggen op mijnziggo (heb ik natuurlijk al geprobeerd), want dan heb je net die user/wachtwoord nodig
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Zoals alle andere al zeggen, dat is juist wel de nieuwe firmware. De vorige is namelijk van november 2008.sjorremans schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:13:
Ah toch wel dus!Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:41:
[...]
Dat is wel nieuwe firmware en inderdaad nu gaat het lekker![]()
Alles zit weer klem in de hoek, mijn signaal is een stuk beter, dus houden zo Ziggo
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Ik heb een Ubee modem en heb wel degelijk problemen zoals meerdere in dit forum gemeld.Ronneuh schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:13:
Zo te lezen heeft iedereen bijna een Arris moden, zijn er ook mensen met een Ubee modem die problemen ondervinden?
Xbox Live Knalle Arie
Eigenlijk een beetje een vreemde stelling...dapluiz schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:42:
Ik weet dat ik straks misschien 50 mbit moet halen, maar als ik 3500 a 4000 krijg vind ik het ook best hoor
(heb nu ong. 1100 kbyte)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ja, op zo'n testje. Niemand, nee helemaal niemand haalt hier 6,0 MByte/s.TFHfony schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:52:
[...]
Die 50mbit is gewoon haalbaar bij Ziggo, althans... zo'n 48mbit:
Downloaden van usenet, torrents e.d. gaat ook prima met deze snelheden. Newsleecher geeft hier een strakke 5,7Mbyte/sec aan.Volkert schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:28:
[...]
Ja, op zo'n testje. Niemand, nee helemaal niemand haalt hier 6,0 MByte/s.
En of een DVD nu 12, 13, 14, 15 of 16 minuten duurt maakt niet heel veel uit als je een uur gewend was.

[ Voor 12% gewijzigd door TFHfony op 16-09-2009 14:42 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Misschien wel, maar als je altijd 0,5 liter had dan ben je toch wel blij met 1,2LTFHfony schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:52:
[...]
Eigenlijk een beetje een vreemde stelling...
Als ik een melkpak van 1,5 liter koop, ben ik tevreden als er 1 á 1,2 liter in zit, want vroeger kocht ik 0,25 liter pakjes...
Die 50mbit is gewoon haalbaar bij Ziggo, althans... zo'n 48mbit:
[afbeelding]
Ik had wat upstream draadjes openstaan... Normaal haal ik daar rond de 4,7Mb/s
Ik haal ook gewoon strak 5.7Mbyte/sec via Torrent (Private tracker) en XS News. Dat is 91.2% van mijn maximale snelheid wat ik uiterst acceptabel vind. Zeker omdat deze snelheid ook stabiel is.TFHfony schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:37:
[...]
Downloaden van usenet, torrents e.d. gaat ook prima met deze snelheden. Newsleecher geeft hier een strakke 5,7Mbyte/sec aan.
[afbeelding]
En dat met maar 5 draadjes. Minder lukt misschien ook nog wel.
Welke modem heb je en van welke router maak je gebruik?sohus schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:31:
[...]
Ik haal ook gewoon strak 5.7Mbyte/sec via Torrent (Private tracker) en XS News. Dat is 91.2% van mijn maximale snelheid wat ik uiterst acceptabel vind. Zeker omdat deze snelheid ook stabiel is.
Verwijderd
Hier in Ieder geval het Arris modem, tezamen met een Sitecom Gaming Router (WL-308). Dat laatste is nog steeds tegen mijn eigen principes, maarja... hij doetut...*DaMastX* schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:33:
[...]
Welke modem heb je en van welke router maak je gebruik?
Don't get me started...grun93 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 08:26:
[...]
Bij mij kwam gewoon de pakketbezorger van TNT. Dus als je niet thuis bent krijg je een briefje in de bus dat ze tevergeefs kwamen en het de volgende dag nog eens gaan proberen. Als je dan nog niet thuis bent kun je het pakket zelf op het postkantoor halen. Ik geloof niet dat ze het bij de buren gaan afgeven, maar dat weet ik niet zeker.
Als je nooit thuis bent had je misschien beter je werkadres opgegeven als afleveradres.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Mag ik vragen wat jij tegen deze combinatie heb? ik werk er ook mee maar heb geen problemen, behalve dan degene die ziggo veroorzaakt maar dat heeft met het modem te maken (nu gelukkig geen last van).TFHfony schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:57:
[...]
Hier in Ieder geval het Arris modem, tezamen met een Sitecom Gaming Router (WL-308). Dat laatste is nog steeds tegen mijn eigen principes
Ook hier Ubee problemen. Niet zoals een paar berichten eerder is genoemd, hier is het nét anders.Ronneuh schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:13:
Zo te lezen heeft iedereen bijna een Arris moden, zijn er ook mensen met een Ubee modem die problemen ondervinden?
Wireless is altijd langzamer dan draad...Jos-Nieuwegein schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:51:
Nog steeds geen router gehad van Ziggo, ondanks de diverse toezeggingen, vanmiddag zelf 1 gaan halen de Sitecom WL-342.
Aansluiten stelt niets voor, echt plug and play, alleen de wpa2 code ingevoerd en je hebt verbinding.Alleen is die verbinding een stuk trager als met een utp kabel rechtstreeks op het Arris modem. Misschien moet ik het een en ander instellen, maar mij zeggen al die benamingen helemaal niets, mocht er iemand een tip hebben dan hoor ik het graag.
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Ik heb zojuist toch wel iets bijzonders geconstateerd tijdens het downloaden met Ubee modemMarvie schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:58:
[...]
Ik heb een Ubee modem en heb wel degelijk problemen zoals meerdere in dit forum gemeld.
Hij blijft wel netjes online zonder onderbrekingen, maar haal bij lange na niet de 50Mbit.
Maximale snelheid die ik met downloaden haal is 3500-4000kb.
De helpdesk heeft in mijn modem gekeken en geconstateerd dat de waardes niet juist zijn en daarom een melding aangemaakt bij second line.
Tot opheden (4 dagen) nog niks gehoord en of verbetering geconstateerd.
Bij de overgang 2 weken geleden heb ik eerst een Arris gehad welke wel de juiste snelheid behaalde, maar deze viel uit en is later helemaal afgestorven (helaas)
[ Voor 40% gewijzigd door Marvie op 16-09-2009 21:01 ]
Xbox Live Knalle Arie
En de HD decoder werd vandaag bezorgd \o/. Maar we waren niet thuis, dus TNT probeert het morgen opnieuw (en dan zullen we ook niet thuis zijn, dus dat wordt op z'n vroegst vrijdag - wat dat betreft vind ik die regeling van twee dagen proberen aan te bieden echt loos. Als mensen werken kun je er donder op zeggen dat ze de volgende dag óók niet thuis zijn.oisyn schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:55:
Nu alleen nog de HD decoder, want die moesten blijkbaar bijbesteld worden, maar ik kan iig weer internetten en bellen.
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 16-09-2009 21:20 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Ja, dat wist ik inderdaad, maar het scheelt zo'n 40%, en dat vind ik best veel.KiPKaKDutcH schreef op woensdag 16 september 2009 @ 19:49:
[...]
Wireless is altijd langzamer dan draad...
Verwijderd
Ja, want ook nu kan ik er niet in, maar ja, boeienAnarchy 99 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 08:31:
Maar het soms wel en soms niet kunnen inloggen op je modem is ook in deze firmware nog gewoon aanwezig.
Nope, poort 587 (submission) ook niet. Allebei open..oisyn schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:12:
[...]
Vraagje trouwens. Wordt poort 465 (secure SMTP) ook geblocked?
Ja, maar iedereen connect naar die servers, die moeten het ook maar aankunnenThe Dolf schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:34:
Maar als ik nu via hun nntp server wil downloaden dan heb ik snelheden varierend van 20kB tot 2000kB/s. Waarom is dit zo langzaam. Het gaat toch via hun eigen servers?
Thanks. Maar ik heb nog een xs4all account, en 465 werkt niet, terwijl dat volgens mij wel het geval moet zijn. 587 weer wel.GraveR schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:01:
[...]
Nope, poort 587 (submission) ook niet. Allebei open.
[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 16-09-2009 22:32 ]
Ben er net achter gekomen dat het per groep verschilt. Van een a.b.boneless gaat het zeer traag. En van een andere gaat het ineens wel zeer snel..oisyn schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:31:
[...]
Ja, maar iedereen connect naar die servers, die moeten het ook maar aankunnen
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
bekend probleem volgend linksys.... niet alleen bij ziggo maar bij meerdere providers...CroitiX schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 01:11:
ik wordt hier echt debiel van... morgen linksys maar bellen...
Verwijderd

Met andere woorden, de HDDs in het serverrek zijn in dit geval hoogstwaarschijnlijk de zwakste schakelThe Dolf schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:07:
[...]
Ben er net achter gekomen dat het per groep verschilt. Van een a.b.boneless gaat het zeer traag. En van een andere gaat het ineens wel zeer snel.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 17-09-2009 00:11 ]
jesco_white schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:05:
Ik heb sinds enkele dagen veel last bij tv kijken. Ik zie regelmatig heel lichtjes een andere zender door het beeld heen. Het valt vooral op bij een egale achtergrond, zoals een voetbalveld bijvoorbeeld. Dan zie ik de contouren van een andere zender erdoorheen. Bijv. mensen door het beeld lopen. Het is heel licht, maar wel storend. Deze klachten had ik eerder nooit. Ik heb ziggo alles-in-1-plus, postcode gebied 2391.
Hebben meer mensen dit probleem?
Ik heb dus exáct hetzelfde probleem. Postcode 3522. Zonder coax kabel tussen tv en decoder krijgt het beeld veel meer noise. Maar met coax kabel zie je dat andere beeld er weer doorheen (vooral ondertitels van andere zenders zie je goed, die komen dan een beetje door het midden van het beeld zetten). Hij is trouwens aangesloten met een SCART kabel. Het ligt iig niet aan mijn TV, want m'n Xbox 1 (XBMC) is op dezelfde manier aangesloten, en ook de SCART ingangen omwisselen draait het probleem niet om.jesco_white schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:56:
[...]
Ik heb zojuist de coax losgehaald, het beeld wordt nu juist nog slechter. Meer korrelig zeg maar. Vreemd omdat ik digitaal kijk via scart tussen decoder en tv. Dacht dat de coax dan niet gebruikt werd. Zodra ik coax er weer tussen zet wordt het beeld weer scherp, maar wel met verticale balken heel licht van links naar rechts over het beeld. Zie het nu goed afsteken op de groene achtergrond van het voetbalveld, kijk voetbalwedstrijd van nederlands elftal.
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 17-09-2009 00:22 ]
Lol, ik kende enkel het fenomeen dat je effectief altijd net even wat minder haalt, maar hoe kan je boven de 20Mbit zitten? Dat wordt toch ergens gecapped oid? De 30Mbit uitdraai is toch pas volgend jaar? En anders is 20 wel weer erg laag voor 30mbit..oisyn schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:05:
[...]
Met andere woorden, de HDDs in het serverrek zijn in dit geval hoogstwaarschijnlijk de zwakste schakel
[afbeelding]
(AIE-P)
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Alle speedtestjes geven maar een grove indicatie. Als je het 10x doet, krijg je 10x een andere waarde.MsG schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:42:
[...]
Lol, ik kende enkel het fenomeen dat je effectief altijd net even wat minder haalt, maar hoe kan je boven de 20Mbit zitten?
Tuurlijk mag je dat vragenipje schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:26:
[...]
Mag ik vragen wat jij tegen deze combinatie heb? ik werk er ook mee maar heb geen problemen, behalve dan degene die ziggo veroorzaakt maar dat heeft met het modem te maken (nu gelukkig geen last van).
Ik heb toevallig ook de 308 en de 855. En herken me helemaal niet in jouw verhaal. De wireless verbinding van de sitecom is hier echt crap. En van de Dlink weer top. Ik gebruik 5 pc's 3 wireless N 2,4GHZ, 1 op 5GHz en 1 via de kabel. En kan je vertellen dat deze Dlink dat vele malen beter doet dan de sitecom nu is de sitecom niet dual band. Maar bij mij gaat de sitecom dus retour. Zo zie je dat wisselende ervaringen/omgevingen routers wellicht anders doet laten reageren, zeker op wireless.TFHfony schreef op donderdag 17 september 2009 @ 08:18:
[...]
Tuurlijk mag je dat vragen
Het rijtje merken: Sweex, Trust & Sitecom is wat mij betreft een opsomming van een paar labelplakkers. We kopen rommel in in China, plakken er een Sweex/Trust/Sitecom stickertje op en we gooien het op de markt. Over het algemeen is het dan ook goedkope prut.
Dan is het gewoon raar dat Sitecom ineens een product uitbrengt dat het zo goed doet en goed uit de test komt. Ik heb dus altijd met een grote boog om die merken heengelopen, maar heb nu dus een keer van mijn principes af moeten stappen.
Ik heb zowel een DIR-855 als deze WL-308 liggen, maar ik moet zeggen tot mijn grote spijt dat ik met de WL-308 betere resultaten behaal, zeker op het gebied van Wireless... Als de DIR-855 zwaar belast wordt, willen er nogal eens spikes in de Wireless verbinding ontstaan en daar heeft de WL-308 een stuk minder last van.
Ik zit op een constante 5,9 mb/s via ftpVolkert schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:28:
[...]
Ja, op zo'n testje. Niemand, nee helemaal niemand haalt hier 6,0 MByte/s.
En of een DVD nu 12, 13, 14, 15 of 16 minuten duurt maakt niet heel veel uit als je een uur gewend was.
hotmail werkt sinds kort trouwens met pop3 servers, misschien ligt het daar aan?Deadeye878 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:15:
Gister mn hoofd mailadres aangemaakt en een alias........op beide vandaag vanaf hotmail geprobeerd te mailen maar er komt niets binnen en ook niets terug
Ik bedoel dat ik mailde vanaf Hotmail via webdribibu schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:37:
[...]
hotmail werkt sinds kort trouwens met pop3 servers, misschien ligt het daar aan?
http://www.pop3instelling...p3instellen%20Hotmail.php

[ Voor 29% gewijzigd door Frostie op 17-09-2009 11:12 ]
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq