Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:19

allure

Titaan fase 2/3

Ik kan uit m`n eigen ervaring een Draytek 2910 aanraden.
Deze routert met groot gemak 30Mbit.

ik ga er toevallig 1 verruilen tegen waarschijnlijk een Cisco ASA 5505 O-) O-)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 19:47

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:41:
Heb je al eens met een paperclip in het reset gaatje gedrukt achterop ?
Dan gaat ie alles opnieuw inladen inclusief firmware.
Dat gerucht gaat nu al een tijd, maar is daar nu ook bewijs voor? Ze konden die FW's altijd pushen en nu moet er opeens gereset worden?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:34
Lars Kremers schreef op zondag 13 september 2009 @ 09:16:
[...]

Heb je toevallig een D-link Dir 655 Router?

Haal je die snelheid ook als je rechtstreeks op het modem aangesloten bent?
ik heb een netgear router, maar heb ook al getest met de pc rechtstreeks op de modem. dacht zelf ook dat dit de beperking was maar dat bleek niet zo te zijn.

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:08
Nou raar verhaal hier aan de HD met internet problemen (Alles in één Extra).
Tijd terug was mijn internet in eens weg. dus ik reset die modem. nix. dus dan maar bellen. kreeg een gast aan de lijn die vertelde mij dat ik moest resetten met utp uit de modem en tada dat werk.
alleen nu had ik de "trage snelheid" (20Mb) om mijn oude snelheid weer terug te krijgen (50Mb) moest ik de modem er 2h uit halen, ik zou dit een keer als ik in bed lig doen. Na een aantal keer vergeten het een keer om 08:00 gedaan en om 11:00 weer problemen om de modem online te krijgen, opnieuw bellen kreeg een vrouwtje aan de lijn die mij vertelde dat de modem zijn update had gemist die nacht en aangezien resetten niet hielp ging ze een monteur langs sturen. na opgehangen te hebben ben ik nog lang bezig geweest en hem heb zelf online gekregen.

nu bel ik net om de afspraak af te zeggen en te vragen hoe ik nou wel mijn 50Mb weer terug krijg verteld deze meneer mij vrolijk dat de firmware voor de nieuwe snelheid nog ontwikkeld moet worden. en dat iedereen er last van heeft eerst wel snel internet en dan weer niet meer.. uhmm WTF. iemand?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:31

MsG

Forumzwerver

Jos-Nieuwegein schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:27:
Na een aantal weken nog steeds geen meebestelde draadloze router mogen ontvangen, al een aantal keer via de HD gehoord dat hij eraan komt maar datums worden niet gegeven.Ik had hem meebesteld omdat ik dan zowiezo een router zou krijgen die werkt voor wat ik wil, volgens het HD meisje. Ik ga dus maar zelf kijken voor een router. Nu ben ik al een paar dagen aan het rondzoeken hiervoor, maar ik kom er niet meer uit, er is zoveel keus, en heel veel technische termen zeggen mij gewoonweg niets.
Mijn situatie: 3 laptops met Vista en 1 met windows 7 als proef, tevens een Nokia N95 die af toe aan de Wifi hangt en een I-Phone van mijn dochter die daar regelmatig mee verbonden is.Tevens een internetradiogeval via mijn versterker lopen.Ik heb trouwens All in one plus met een nieuw snel Arris modem.
Is er iemand die mij een advies kan geven welke router dit aankan, en het liefst een simpel iets, ik hoef geen toeters en bellen,het moet gewoon werken.Alvast bedankt.
Wij hebben gekozen voor de D-Link 655, omdat deze ook gigabit WAN en LAN had en ik er veel positievie ervaringen over hoorde.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-11 16:23

psy

[...]

Kan je daarna doen via mijnziggo, had je ook op de site kunnen lezen in de FAQ.
In de gebruiksaanwijzing stond toch ECHT dat het via de activatie zou moeten lopen.

Verder kan je NIET inloggen op mijnziggo (heb ik natuurlijk al geprobeerd), want dan heb je net die user/wachtwoord nodig :P

[ Voor 28% gewijzigd door psy op 14-09-2009 09:12 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-11 20:02

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wij zijn ook overgestapt van ADSL naar Alles in 1 van Ziggo. Voorlopig gaat het allemaal nog niet zo goed. Ik heb de bevestigingsbrief binnen gekregen en er staan een aantal fouten in. Ik wilde dat alles op 1 oktober in zou gaan en heb dus ook voor die dag een afspraak gemaakt voor de monteur die dan langskomt. In de brief staat ineens dat de monteur 18 september komt. Ook het rekeningnummer wat gebruikt gaat worden voor de automatische incasso is verkeerd. Dat laatste klinkt natuurlijk leuk, maar daar kun je alleen maar gezeur mee krijgen.

De snelheid waarmee de zaken geregeld worden is dus prima, maar de zorgvuldigheid laat hier toch even te wensen over.

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
In navolging van mijn eerdere bericht:
CroitiX schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:53:
Ik denk dat ik vanavond maar even met de 320N terug naar de winkel ga om deze om te ruilen voor een ander. hopelijk lost dat het probleem op.
Ik heb mijn WRT320N dus omgeruild voor een andere 320N maar dat heeft helaas niet veel geholpen. Volgens de statuspagina van de router heb ik nu wel een ander extern ip-adres dan voorheen, voor het nieuwe modem. Maar de verbinding is nog steeds ontzettend traag (dwz: 1-2 minuten voor het laden van een pagina (als ik geluk heb) anders krijg ik een timeout). (Zowel via wifi als via utp dus).

Het vreemde is dat ik met mijn oude WRT54G een ander extern ip heb dan met mijn (nieuwe) WRT320N. Dit heb ik zowel op de statuspagina van de routers gezien als op whatismyip.com. Helaas heb ik te weinig verstand van netwerken om hier een conclussie uit te kunnen trekken, maar ik vermoed dat hier ergens het probleem ligt.

Ik heb alle instellingen van mijn (correct werkende )WRT54G vergeleken met de 320N maar hierin is niets vreemds te ontdekken.

Volgens de search zijn er genoeg mensen die geen probleem hebben met de combinatie Ubee + WRT320N dus dat kan het probleem niet zijn.

Hebben jullie nog suggesties?

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:08

MM99

That is the way I am!

Mail van thuisfront:

"Ziggomeneer is hier denk ik anderhalve minuut binnengeweest. Hij keek naar de modem: Bekend probleem... Binnen nu en anderhalve week komt een nieuwe software uit voor die modem en dan zou alles opgelost zijn. Voor nu, effe tien minuten de stroom eraf halen en dan zou ie het moeten doen.

En toen is ie weer het huis uitgebeend. :P"

Schandalig gewoon!

• MaxxMark
  • Laatst online: 15:14

MaxxMark

HT is Tof!

MeNTaL_TO schreef op maandag 14 september 2009 @ 07:28:
[...]

Dat gerucht gaat nu al een tijd, maar is daar nu ook bewijs voor? Ze konden die FW's altijd pushen en nu moet er opeens gereset worden?
Ik heb dit advies vanuit de Helpdesk ook gekregen met mijn Ubee modem.

Afgelopen vrijdag heb ik nog contact gehad met de helpdesk omdat mn problemen nog niet verholpen waren. Uit het gespreek bleek dat inderdaad op de dag van die reset (dat was dacht ik de vrijdag dat de Ubee firmware uitkwam) daadwerkelijk mijn nieuwe firmware er op stond. Ziggo kan (in ieder geval sinds afgelopen vrijdag) zien of je een nieuwe firmware hebt.

Of ze kunnen pushen weet ik niet, maar ik weet wel dat als ze je verbinding 'naar een andere frequentie omzetten' je modem automatisch reset en je na de reset gewoon je IP adres weer krijgt.

Uit dit alles maak ik op dat een modem reset (of een power cycle hetzelfde werkt weet ik niet) vanuit de klant kant noodzakelijk is om je firmware up to date te krijgen

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Even afkloppen, maar bij mij gaat alles redelijk voorspoedig met het Arris modem.

Waar ik me over verbaas dat ik nu al zo'n 2 weken hoor dat er over anderhalve week een update uit komt voor de modems (Arris en Ubee)... Dat het langer duurt is vervelend voor mensen die problemen hebben (liever langer wachten op een stabiele firmware dan sneller een on-stabiele), maar het lijkt er op dat Ziggo structureel problemen heeft met het nakomen van de planning.

Ik vraag me af welke gevolgen dit heeft voor de volgende upgrades (hoewel ik het denk ik wel kan raden :( Vertraging )

http://www.deyterra.com

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 15-11 19:47

MeNTaL_TO

The future is not set

MaxxMark schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:13:
[...]

Ik heb dit advies vanuit de Helpdesk ook gekregen met mijn Ubee modem.

Afgelopen vrijdag heb ik nog contact gehad met de helpdesk omdat mn problemen nog niet verholpen waren. Uit het gespreek bleek dat inderdaad op de dag van die reset (dat was dacht ik de vrijdag dat de Ubee firmware uitkwam) daadwerkelijk mijn nieuwe firmware er op stond. Ziggo kan (in ieder geval sinds afgelopen vrijdag) zien of je een nieuwe firmware hebt.

Of ze kunnen pushen weet ik niet, maar ik weet wel dat als ze je verbinding 'naar een andere frequentie omzetten' je modem automatisch reset en je na de reset gewoon je IP adres weer krijgt.

Uit dit alles maak ik op dat een modem reset (of een power cycle hetzelfde werkt weet ik niet) vanuit de klant kant noodzakelijk is om je firmware up to date te krijgen
Hebben ze bij mij mazzel, mag het Ubee kreng geval wel een aantal keer per dag powercyclen omdat ie gewoon nergens meer op reageert (upload valt weg, downstream blijft wel actief). Probleem heb ik nu al van het begin (en ben niet de enige zie ik hier) iedere keer is het volgende week/anderhalve week voor een update. En zou eigenlijk willen dat het het kreng gewoon uit kan lezen om te kijken of ziggo nu gewoon uit zijn/haar nek lult of dat er inderdaad firmware's uitgerold worden en zo ja welke versie. Tis gewoon mega bagger slecht getest gezien de problemen die uitblijven bij UPC met docsis 3.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11 08:38
CroitiX schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:40:

Volgens de search zijn er genoeg mensen die geen probleem hebben met de combinatie Ubee + WRT320N dus dat kan het probleem niet zijn.

Hebben jullie nog suggesties?
Tis heel makkelijk, als je je laptop op je modem aansluit, en het werkt op volledige snelheid, dan ligt het aan je router. Kijk of je je WRT320N de WAN poort op 1000mbit kan zetten of op 100mbit als het geen gigabit router is. Kijk ook of je de laatste firmware erop hebt staan.

Ziggo koppelt IP adressen aan MAC adressen, dus jou router 1 krijgt steeds een ander IP adres als router 2, of als een laptop die je er op aansluit. Dit is totaal irrelevant met het probleem dat je hebt, dus laat je hier niet door afleiden.

O en zoveel mensen die nog een Ubee hebben, heb ik niet gezien hier, hierdoor kan het inderdaad zijn dat niemand jou modem router combo heeft.

[ Voor 41% gewijzigd door XiniX88 op 14-09-2009 11:58 ]

• lo3k
XiniX88 schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:55:
[...]

Tis heel makkelijk, als je je laptop op je modem aansluit, en het werkt op volledige snelheid, dan ligt het aan je router. Kijk of je je WRT320N de WAN poort op 1000mbit kan zetten of op 100mbit als het geen gigabit router is. Kijk ook of je de laatste firmware erop hebt staan.

Ziggo koppelt IP adressen aan MAC adressen, dus jou router 1 krijgt steeds een ander IP adres als router 2, of als een laptop die je er op aansluit. Dit is totaal irrelevant met het probleem dat je hebt, dus laat je hier niet door afleiden.

O en zoveel mensen die nog een Ubee hebben, heb ik niet gezien hier, hierdoor kan het inderdaad zijn dat niemand jou modem router combo heeft.
Ik heb nergens een instelling gezien voor 100/1000 mbits dus dat zal niet veel helpen...

Ubee icm wrt320n zou geen probleem moeten zijn volgens Volkert

Iemand nog ideeën? Of zal ik toch Ziggo maar eens bellen en vragen om een Arris?

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:34
lexi schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:46:
Zijn er al mensen die het voor elkaar hebben gekregen om een Ziggo Startpakket digitale televisie CI+ te krijgen ipv de andere aangeboden opties bij het bestellen van een Alles-in-1 pakket.

Ik heb de vraag vorige week gesteld via Ziggo.nl maar nog steeds geen antwoord gekregen. Ik wil wel overstappen van Telfort ADSL naar Ziggo, maar dan wil ik niet weer zo een extra kastje hebben natuurlijk!
Telefonisch contact met de bestellijn leert dat dit dus niet mogelijk is. Erg jammer, dan moet ik alsnog zo een CI+ pakket kopen. :'(

Al lees ik op ziggo-gebruikers.nl de uitlevering van de pakketten nog maar net is begonnen van één van de twee merken. Misschien even geduld hebben totdat alles goed leverbaar is en dan komt de optie er misschien wel.

[ Voor 18% gewijzigd door lexi op 14-09-2009 14:30 . Reden: link ziggo-gebruikers ]

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

MeNTaL_TO schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:40:
[...]

Hebben ze bij mij mazzel, mag het Ubee kreng geval wel een aantal keer per dag powercyclen omdat ie gewoon nergens meer op reageert (upload valt weg, downstream blijft wel actief). Probleem heb ik nu al van het begin (en ben niet de enige zie ik hier) iedere keer is het volgende week/anderhalve week voor een update. En zou eigenlijk willen dat het het kreng gewoon uit kan lezen om te kijken of ziggo nu gewoon uit zijn/haar nek lult of dat er inderdaad firmware's uitgerold worden en zo ja welke versie. Tis gewoon mega bagger slecht getest gezien de problemen die uitblijven bij UPC met docsis 3.
Ik vond (vind eigenlijk) het ook nogal irritant dat ik niet op het modem kan kijken. Als dat kon dan had ik inderdaad ook kunnen zien of het aan mij of de kabel ligt.

Ik heb 1 keer getest met een Arris modem op mijn lijn. En daarin kon ik de waardes van mijn eigen lijn zien, en kon daarmee concluderen dat het Arris modem beter presteerde dan het Ubee modem.

In mijn situatie is er niet uit de nek geluld van de kant van Ziggo (wat ik ook niet verwachtte). En alles klopt met wat mij verteld is. Dit kwam er op neer kwam dat mijn lijn bij wijze van spreken een 'klaslokaal' voorbeeld is van hoe een kabel er uit zou moeten zien.

Ondertussen wordt er druk gewerkt om ook mijn probleem te verhelpen.

Wat mij wel duidelijk is geworden is dat het Ziggo kabelnet zó divers is door het land heen dat de oplossing voor de ene persoon niet gelijk hoeft te zijn aan de oplossing van de ander.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Ik heb zelf ook wel last af en toe van weg vallande verbindingen, maar dit is gelukkig slechts 2x per dag voor een minuutje of 3. De Arris modem laat op zo'n moment maar 1 lichtje branden en vervolgens gaan er 1 voor 1 de andere ook weer knipperend aan. Vervolgens gaan die lichtjes weer uit en herhaalt dit zich een paar keer, tot mijn router weer een normaal ip krijgt (en dus geen 192.168.1.100).

Verder hoop ik dat deze problemen die ziggo ondervindt (mocht het waar zijn) geen invloed heeft op de planning van de uitrol naar 80mbit :)

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:14
*Zucht* Ziggo!

Externe monteur van Ziggo komen opdagen, afgelopen Zaterdag. Ik had specifiek gevraagd om een grondwerker (vantevoren was een storingsmonteur gekomen, deze had een breuk op 6m ontdekt).

Echter was dit de verkeerde monteur, bleek alweer een storingsmonteur (verkeerd afgemeld *zucht*) , deze goeie meneer deed geen grondwerkzaamheden.

Weer met Ziggo gebeld, ik wilde het hele zooitje afzeggen, hebben ze me nu 150euro gecrediteerd, dus toen toch maar gebleven.

Nu belt deze externe firma mij binnen 1 á 2 dagen op, hopen dat het dan opgelost is.

• Jos-Nieuwegein
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-02 15:38
allure schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:44:
[...]

Ik kan uit m`n eigen ervaring een Draytek 2910 aanraden.
Deze routert met groot gemak 30Mbit.

ik ga er toevallig 1 verruilen tegen waarschijnlijk een Cisco ASA 5505 O-) O-)
Hmm, ok, maar ik had een router besteld die maar de helft kost van wat de Draytek kost, was deze niet goed dan?, Dit was een router die ik meebesteld had via de site. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten maar het dubbele vind ik best wel veel, of ligt dit aan mij?

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:49
Iemand hier dns problemen? Want ik kan niet normaal surfen, maar downloaden wel. Regio 5431

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:19

allure

Titaan fase 2/3

Jos-Nieuwegein schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:07:
[...]

Hmm, ok, maar ik had een router besteld die maar de helft kost van wat de Draytek kost, was deze niet goed dan?, Dit was een router die ik meebesteld had via de site. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten maar het dubbele vind ik best wel veel, of ligt dit aan mij?
Nee, dat ligt niet aan jou. Ik zocht een hele stabiele router na een paar keer problemen te hebben gehad met linksys spul.

De draytek is een semi-zakelijk type, ik weet niet wat ziggo meeleverd voor router.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zooo, ik heb briefje aan brievenbus hangen met melding dat pakket van ziggo toch echt hier geleverd moet worden. Heb even gekeken of mijn huisnummer wel goedzichtbaar is vanaf de straat en dat is ook het geval dus zou niet fouten moeten gaan dit keer. Internet staat al wel bij mijn producten wil het nu toch wel eens aansluiten :D

Verwijderd

CroitiX schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:36:
[...]

Ik heb nergens een instelling gezien voor 100/1000 mbits dus dat zal niet veel helpen...

Ubee icm wrt320n zou geen probleem moeten zijn volgens Volkert

Iemand nog ideeën? Of zal ik toch Ziggo maar eens bellen en vragen om een Arris?
Ik heb vanmiddag m'n D-Link 655 die wireless heel slecht was omgeruild voor de WRT320N.. in combinatie met de Ubee Modem geen probleem..ik haal nu 48.5 down en 4,7 up...
alleen wordt de linksys errrrug warm ... heel warm... thermometer staat nu op 45 graden en hoger gaat hij niet...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 20:14 ]

• lo3k
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:12:
[...]

Ik heb redelijke vuurvaste handen ( hobbykok ).. maar dit is erg warm aan het worden.. de thermometer staat nu op 45 graden ( hoger kan hij nl. niet ;) )

Ik zet hem voor de veiligheid uit voor de nacht...
Heb jij nog een speciale configuratie gebruikt? Of werkte deze out of the box? Welke firmware gebruik je? Misschien kunnen we even wat instellingen vergelijken. Mijn 320N is totaal niet warm overigens.... gewoon kamertemperatuur.

Ik heb overigens 20 minuten aan te telefoon gehangen met ziggo vanavond.... Zij konden me ook niet verder helpen. Ik moest maar contact met Linksys opnemen, maar die waren helaas al gesloten na 19u.

Overigens:
Ik merkte nog iets op. Ik heb van @home destijds een hostname gekregen (cm3****-a). Deze had ik dan ook netjes op zowel mijn 54G als mijn 320N ingevuld. Nu merkte ik toen ik zojuist mijn macbook direct aangesloten had op mijn Ubee dat ik als hostname cm4****-a toegewezen had gekregen.

Is dit iets dat Ziggo at random doet zodra je zelf geen hostname opgeeft?

Uiteraard heb ik deze nieuwe hostname ook al ingevoerd op mijn 320N maar dat hielp dus ook niet... Ik heb ook de hostname leeg gelaten op de 320N in de hoop dat deze, net als mijn macbook, automatisch een name toegewezen kreeg. Maar ook dat lijkt niet te helpen. (Op de status-page van mijn 320N blijft hostname leeg, terwijl ik wel een _langzame_ verbinding heb)

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Vanochtend een zeer aardige en kundig monteur hier thuis gehad. Nieuwe wandcontactdoos gemonteerd en, op mijn eigen verzoek, een Ubee modem aangesloten. (ik had een Arris maar die was erg instabiel, vooral bij de Upload). Activatie lukte niet, maar kon ik vanavond zelf doen via de webpagina. Nu blijft het 'pijltje omhoog' (upload?) lampje oranje branden op het Ubee modem. Ik heb wel internet, maar zo instabiel als wat. Download was even 48mbit, daarna was het weer een poos 6 mbit. Upload varieert van 1.5 tot 3.8 mbit. Ik kan helaas niet in het modem komen via 192.168.1.1. Heeft iemand ervaring met het Ubee modem, en mij kan verklaren waarom het 'pijltje omhoog' (3e lampje van rechts) oranje blijft branden? Iedere hulp is zeer welkom.

• Darkz0rs
  • Laatst online: 16-11 20:48
Pierre_nr1 schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:47:
Vanochtend een zeer aardige en kundig monteur hier thuis gehad. Nieuwe wandcontactdoos gemonteerd en, op mijn eigen verzoek, een Ubee modem aangesloten. (ik had een Arris maar die was erg instabiel, vooral bij de Upload). Activatie lukte niet, maar kon ik vanavond zelf doen via de webpagina. Nu blijft het 'pijltje omhoog' (upload?) lampje oranje branden op het Ubee modem. Ik heb wel internet, maar zo instabiel als wat. Download was even 48mbit, daarna was het weer een poos 6 mbit. Upload varieert van 1.5 tot 3.8 mbit. Ik kan helaas niet in het modem komen via 192.168.1.1. Heeft iemand ervaring met het Ubee modem, en mij kan verklaren waarom het 'pijltje omhoog' (3e lampje van rechts) oranje blijft branden? Iedere hulp is zeer welkom.
mischien een rot opmerking , maar Ubee is nog erger als de Arris. Dit modem kan gewoon en is gewoon niet instaat normaal te functioneren. (mijn ervaring)

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Darkz0rs schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:56:
[...]

mischien een rot opmerking , maar Ubee is nog erger als de Arris. Dit modem kan gewoon en is gewoon niet instaat normaal te functioneren. (mijn ervaring)
Is geen rot opmerking hoor, ik lees graag ervaringen van anderen, daar zijn we hier ook voor, toch.
Ik ben wel benieuwd wat jouw slechte ervaringen met het Ubee modem dan precies waren?

Verwijderd

CroitiX schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:43:
[...]

Heb jij nog een speciale configuratie gebruikt? Of werkte deze out of the box? Welke firmware gebruik je? Misschien kunnen we even wat instellingen vergelijken. Mijn 320N is totaal niet warm overigens.... gewoon kamertemperatuur.

Ik heb overigens 20 minuten aan te telefoon gehangen met ziggo vanavond.... Zij konden me ook niet verder helpen. Ik moest maar contact met Linksys opnemen, maar die waren helaas al gesloten na 19u.

Overigens:
Ik merkte nog iets op. Ik heb van @home destijds een hostname gekregen (cm3****-a). Deze had ik dan ook netjes op zowel mijn 54G als mijn 320N ingevuld. Nu merkte ik toen ik zojuist mijn macbook direct aangesloten had op mijn Ubee dat ik als hostname cm4****-a toegewezen had gekregen.

Is dit iets dat Ziggo at random doet zodra je zelf geen hostname opgeeft?

Uiteraard heb ik deze nieuwe hostname ook al ingevoerd op mijn 320N maar dat hielp dus ook niet... Ik heb ook de hostname leeg gelaten op de 320N in de hoop dat deze, net als mijn macbook, automatisch een name toegewezen kreeg. Maar ook dat lijkt niet te helpen. (Op de status-page van mijn 320N blijft hostname leeg, terwijl ik wel een _langzame_ verbinding heb)
Out of the box aangesloten, wel even de Ubee opnieuw opgestart..
Enige wat ik heb uitgeschakeld is UnP en uiteraard wireless ingesteld en beveiligt met WPA 2.
Ook de firmware geupdate welke op de Linksys website staat..
Wel even een terugval gehad in de snelheid rond 19:20 uur... toen stond de modem te knipperen.. even opnieuw opgestart en sindsdien constant verbinding op normale snelheid..

Wel een "probleem" met de nieuwsgroepenserver van Ziggo.. haal een snelheid van 600kbs met grabit.. terwijl speedtest.net een download van 48 MB aangeeft. Dacht dat het altijd aan m'n oude router lag.. is dit de normale download snelheid van Ziggo ?

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:40:
[...]
Wel een "probleem" met de nieuwsgroepenserver van Ziggo.. haal een snelheid van 600kbs met grabit.. terwijl speedtest.net een download van 48 MB aangeeft. Dacht dat het altijd aan m'n oude router lag.. is dit de normale download snelheid van Ziggo ?
Nieuwsgroep server van Ziggo is 16mbit, geen 50mbit. En heel erg wisselend in snelheid. Je kan beter een abbo nemen op een payserver zoals XS News of Eweka als je wel snel wilt downloaden (4 - 5.5mb/sec).

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

An1mA schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:13:
Iemand hier dns problemen? Want ik kan niet normaal surfen, maar downloaden wel. Regio 5431
OpenDNS?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

sohus schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:44:
[...]

Nieuwsgroep server van Ziggo is 16mbit, geen 50mbit. En heel erg wisselend in snelheid. Je kan beter een abbo nemen op een payserver zoals XS News of Eweka als je wel snel wilt downloaden (4 - 5.5mb/sec).
Aha.. dat verklaard.. kon op ziggo.nl nergens iets daarover vinden. Dank voor de duidelijkheid.. _/-\o_

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
De arris is compleet dood vanaf vanochtend 11 uur. Hij blijft continu opnieuw opstarten maar zodra het lampje online en telefonie gaat knipperen begint het weer opnieuw.

Dan bellen met ziggo, ja meneer...euh...volgende week maandag kan er een monteur komt, wtf! dus moet een hele week zonder internet en telefonie zitten, ja dus... :(

Ik begin zachtjesaan echt de kots te krijgen van ziggo, waar ik eerst, met wat lichte problemen, super tevreden was, begin ik nu echt beetje terug te verlangen naar adsl, ook niet alles maar wel tenminste online, en als ik iets kapot had dan geen week wachten maar vaak de volgende dag al een monteur op de stoep, qau service verdient ziggo de loden loekie :(

• lo3k
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:40:
Out of the box aangesloten, wel even de Ubee opnieuw opgestart..
Enige wat ik heb uitgeschakeld is UnP en uiteraard wireless ingesteld en beveiligt met WPA 2.
Ook de firmware geupdate welke op de Linksys website staat..
Nou heb ik dus ook even getest... ff factory defauls gedaan... daarna uPnP uit... wireless ingesteld op zelfde manier als jij... firmware had ik al...

meeste sites gewoon onbereikbaar.... na 3 minuten wachten ofzo laadde speedtest.net wel... ping was 18ms (op zich prima...test duurde wel vrij lang). En download was 0.17mbit... bij uploadtest kwam hij niet eens omdat hij hiervoor al bleef hangen.

zojuist ook nog geprobeerd met een andere utp kabel tussen modem/router en zowel andere kabel tussen router/laptop.... ook geen resultaat...

ik wordt hier echt debiel van... morgen linksys maar bellen...

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
marcel23456 schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:09:
Ik begin zachtjesaan echt de kots te krijgen van ziggo, waar ik eerst, met wat lichte problemen, super tevreden was, begin ik nu echt beetje terug te verlangen naar adsl, ook niet alles maar wel tenminste online, en als ik iets kapot had dan geen week wachten maar vaak de volgende dag al een monteur op de stoep, qau service verdient ziggo de loden loekie :(
Niet overdrijven hoor, het is niet hun schuld en ze lossen het zo snel mogelijk op. Als je een zakelijk abonnement hebt van 700 Euro per maand, mag je verwachten dat ze dezelfde dag nog op de stoep staan, anders moet je gewoon even op je beurt wachten.

En waarom neem je geen dongel van KPN als backup? Kun je in geval van downtime ieder geval verder met surfen, mailen en MSN'en ...

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:04
marcel23456 schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:09:
Ik begin zachtjesaan echt de kots te krijgen van ziggo, waar ik eerst, met wat lichte problemen, super tevreden was, begin ik nu echt beetje terug te verlangen naar adsl, ook niet alles maar wel tenminste online,
Dan zou ik liever teruggaan naar aio plus, dan weet je zeker dat je de opgegeven snelheid ook (bijna) haalt, met adsl is dat nog maar afwachten. Ik heb zelf plus en ben super tevreden. Ik ben nog geen enkel probeem tegengekomen, het modem valt niet uit en is 24/7 online.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-11 16:23

psy

ADSL is ook niet alles. 20 Mb betalen en 6 Mb krijgen. En dat is dan 'normaal'...vanwege de afstand. En dat zal niet verbeteren.

Trouwens je kan bij Ziggo tenminste meteen opzeggen als het je niet bevalt, dat vind ik wel positief.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Volkert
psy schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:15:
ADSL is ook niet alles. 20 Mb betalen en 6 Mb krijgen. En dat is dan 'normaal'...vanwege de afstand. En dat zal niet verbeteren.
Klopt helemaal. Ik haalde bij ADSL net de 7 Mbps en moet er niet aan denken weer een factor 7 in snelheid terug te gaan.

Tele2 heeft dan wel tegenwoordig VDSL 60 Mbit, maar op mijn 3 km (in de praktijk, ze zeggen 2 km) afstand gaat dat ook niet verder komen dan die 7 Mbps als je naar de snelheids/afstands grafieken kijkt.

Ach, het blijft voorlopig af en toe een beetje aankloten totdat we allemaal op glasvezel zitten.

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:22
Volkert schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:57:
[...]

Klopt helemaal. Ik haalde bij ADSL net de 7 Mbps en moet er niet aan denken weer een factor 7 in snelheid terug te gaan.

Tele2 heeft dan wel tegenwoordig VDSL 60 Mbit, maar op mijn 3 km (in de praktijk, ze zeggen 2 km) afstand gaat dat ook niet verder komen dan die 7 Mbps als je naar de snelheids/afstands grafieken kijkt.

Ach, het blijft voorlopig af en toe een beetje aankloten totdat we allemaal op glasvezel zitten.
KPN gaat VDSL leveren via FttC, waardoor de afstand van je huis tot de glasvezelkabel veel kleiner wordt. Ik had ADSL en zit op 1500 meter van de centrale. Nu ligt de glasvezel tot in de straat (alleen kan KPN niet op tegen de prijsstellling van Ziggo :P) en kan ik ook 30/3 aanvragen voor 50 euro in de maand. Ziggo levert dan toch meer "bang for the bucks".

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• sohus
Wat ik me afvraag is of de mensen met problemen niet gewoon een brakke infrastructuur hebben. Ik heb ook een Arris en bij mij werkt deze modem al een maand perfect. Extreem stabiel zonder resets etc. Dus als het aan de modem light, hoe kan het dan zo zijn dat ik geen problemen heb? Is het niet zo dat de nieuwe Docsis 3.0 modems elke oneffenheid in bekabeling (onder de grond o.a.) en centrales van Ziggo genadeloos afstraft. In dat geval heb ik gewoon de juiste wijkcentrale en bekabeling onder de grond naar mijn appartementencomplex. Met de Ubee heb ik geen ervaring maar ik lees ook niemand die met een Ubee geen problemen heeft dus dat modem is misschien een heel ander verhaal.

Ik hoop voor jullie i.i.g. dat Ziggo snel met de Motorola modems komt. Het is echter de vraag of de modems het probleem zijn of de infrastructuur van Ziggo in jouw wijk/regio.

Ondanks dat ik zelf wel heel tevreden ben vindt ik wel dat Ziggo de problemen eens snel moet oplossen want het duurt nu wel heel lang als alle berichten hier zo lees.

- Modemproblemen
- Aanmelden gaat fout (mensen moeten meerdere keren aanmelden)
- Mijn Ziggo ligt er regelmatig uit
- Bestaande klanten grotendeels geen Docsis 3.0 modems (misschien ook door de problemen met de modems op dit moment, en wachten ze op Motorola ofzo)
- Gebrekkige communicatie over producten richting klanten (o.a. die insteekkaarten, uitlevering Docsis 3.0 modems aan bestaande klanten etc.)

Zijn er hier trouwens mensen met interactieve televisie van Ziggo? Ik lees er hier niks over.

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
sohus schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:27:
Wat ik me afvraag is of de mensen met problemen niet gewoon een brakke infrastructuur hebben. Ik heb ook een Arris en bij mij werkt deze modem al een maand perfect
Wacht maar rustig af, bij mij werkte alles ook perfect met het Arris modem en opeens volop problemen. Denk dat je gewoon van geluk kunt spreken, infrastructuur heeft er na mijn idee weinig mee te maken.

• sjorremans
  • Laatst online: 17:37
Dit zijn trouwens mijn waardes van het arris modem:

Downstream
Freq Power SNR Modulation Octets Received
Downstream 1 250.00 MHz -4.34 dBmV 36.61 dB QAM 256 173258388
Downstream 2 226.00 MHz -4.12 dBmV 35.97 dB QAM 256 1608838614
Downstream 3 234.00 MHz -2.67 dBmV 36.84 dB QAM 256 2821441228
Downstream 4 242.00 MHz -4.45 dBmV 36.39 dB QAM 256 2349836711

Upstream
Freq Power Channel Type Symbol Rate Modulation
Upstream 1 20.00 MHz 50.00 dBmV DOCSIS2.0 (ATDMA) 5120 32QAM

System Uptime: 10 d: 0 h: 39 m
Interface Name Provisioned State Speed (Mbps) MAC address
LAN Enabled Up 1000 (Full)

Zo te zien zonder nieuwe firmware:
Firmware Name: TS070074_021509_MODEL_7
Firmware Build Time: Feb 15 2009 11:37:35

Hiermee haal ik stabiel 5,9 mb/s download via ftp.
Upload ligt zo rond de 460 kb/s

Dit is trouwens de 1e keer dat ik zo in het modem kan komen terwijl deze aanstaat 8)7
Ding is retestabiel _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door sjorremans op 15-09-2009 12:15 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• GraveR
  • Laatst online: 22-08 19:26
sjorremans schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:13:
Weet je het zeker?
Firmware Name:	TS070072_020509_model_7
Firmware Build Time: 	Feb 5 2009 15:58:45

System:  	ARRIS EuroDOCSIS 3.0 / EuroPacketCable 1.0 Touchstone Telephony Modem
HW_REV: 7
VENDOR: Arris Interactive, L.L.C.
BOOTR: 1.2.0.7
SW_REV: 7.0.72
MODEL: TM702B

Komt uit die van mij...
System Uptime: 	13 d: 0 h: 05 m

• Syneast
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Iemand uit Enschede die nog geen docsis 3.0 modem heeft toevallig?

Hier nog geen bericht, en helpdesk is niet meer in staat me een eenduidig antwoord te geven.

7511MA

• floorcula
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 11:21
Sinds een dag of 3 heeft mijn arris modempje het ook begeven. Om de 5 minuten moet ik hem resetten. Geniale oplossing van de helpdesk: "Gewoon afwachten meneer, het heeft met de firmware te maken". Moet ik dit accepteren ?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-11 18:06
_O- Wat een prutsers bij Ziggo zeg... _O-

Ik heb zojuist het installatiepakket binnen gekregen voor mijn AIE abo welke op 5 augustus is ingegaan. Ik heb mij toen met bloed, zweet en tranen in allerlei bochten moeten wringen (en kosten moeten maken) om via-via de juiste spullen te bemachtigen omdat ik niks ontvangen had.

Als ik dus niks had gedaan en gewoon gewacht had kon ik nu pas, bijna anderhalve maand na dato gebruik maken van hun diensten. En dan natuurlijk wel een DOCSIS 3 modem krijgen waar andere mensen ook al tijden met smart op zitten wachten. :')

Droevig...

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Ik heb vorige week aangegeven bij Ziggo om over te stappen van xs4all naar hun (incl. nummerbehoud/opzeggen ADSL), in de bevestigingsbrief stond niets over het opzeggen van mijn ADSL. Nu belde ik een week later naar xs4all om te vragen of Ziggo mijn ADSL had opgezegd, kreeg ik te horen dat Ziggo dat helemaal niet kan ...

Xs4all medewerker zei dat ze dat inderdaad communiceren alsof ze dat wel kunnen, maar volgens hem kon Ziggo dat niet (alleen inter-telco), nou ja, dus aangegeven in dat telefoongesprek dat ik mijn abonnement wilde opzeggen en dat is waarschijnlijk gewoon geregeld nu. Dit even om mensen te waarschuwen/op te laten letten bij het overstappen van ADSL naar Ziggo.

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:51
yamAUchi schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:57:
Ik heb vorige week aangegeven bij Ziggo om over te stappen van xs4all naar hun (incl. nummerbehoud/opzeggen ADSL), in de bevestigingsbrief stond niets over het opzeggen van mijn ADSL. Nu belde ik een week later naar xs4all om te vragen of Ziggo mijn ADSL had opgezegd, kreeg ik te horen dat Ziggo dat helemaal niet kan ...

Xs4all medewerker zei dat ze dat inderdaad communiceren alsof ze dat wel kunnen, maar volgens hem kon Ziggo dat niet (alleen inter-telco), nou ja, dus aangegeven in dat telefoongesprek dat ik mijn abonnement wilde opzeggen en dat is waarschijnlijk gewoon geregeld nu. Dit even om mensen te waarschuwen/op te laten letten bij het overstappen van ADSL naar Ziggo.
Raar want bij mij konden ze het wel opzeggen en kreeg ik daar vandaag een bevestigingsbrief van. :/

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

LightLuke schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:33:
[...]

Raar want bij mij konden ze het wel opzeggen en kreeg ik daar vandaag een bevestigingsbrief van. :/
Ja, ik neem aan dat het ook wel kan, maar dat het eventueel een misverstand was. Ik vond het iig wel even iets om te melden aan eventuele andere overstappers =)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Verwijderd

Dit is trouwens de 1e keer dat ik zo in het modem kan komen terwijl deze aanstaat 8)7
Ding is retestabiel _/-\o_
Dat is wel nieuwe firmware en inderdaad nu gaat het lekker :Y
Alles zit weer klem in de hoek, mijn signaal is een stuk beter, dus houden zo Ziggo d:)b

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Syneast schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:05:
Iemand uit Enschede die nog geen docsis 3.0 modem heeft toevallig?

Hier nog geen bericht, en helpdesk is niet meer in staat me een eenduidig antwoord te geven.

7511MA
Ja, en met ons vast nog meer mensen :)
Nog maar even tot eind september afwachten lijkt mij :/

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:13
vandaag was de verbinding weggedonderd en mijn vader had het een en ander kunnen fixen door de helpdeskinstructies :P

maar nu ik zo het modem inkom:

Freq Power SNR Modulation Octets Received
Downstream 1 218.00 MHz -3.81 dBmV 37.94 dB QAM 256 0
Downstream 2 194.00 MHz -3.86 dBmV 37.36 dB QAM 256 0
Downstream 3 202.00 MHz -4.03 dBmV 37.36 dB QAM 256 0
Downstream 4 210.00 MHz -3.97 dBmV 37.94 dB QAM 256 0

Zijn dit nette waarden? Ik las in de topicstart dat 0 dBmV eigenlijk perfect is en deze wat eronder zit.

De upload is 51,50 dBmV, volgens de topicstart (oud-casema gebied) prima :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-11 23:20

vr6-only

Blub Blub

Dat zijn waardes die je kunt hanteren voor euroDocsis 2.0, niet voor 3.0.
Ik heb ongeveer dezelfde waardes en een stabiele verbinding, waar het dus eigenlijk om draait.

Geen problemen met je lijn = maakt geen fuck uit wat voor waardes je hebt.

It ain't stupid if it works!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb net ziggo gebeld hoe lang het duurt voor dat modem komt. Maar er zijn er blijkbaar meer die het probleem hebben dat adres in eens niet goed was. Die krijgen allemaal gratis een monteur die het modem mee neemt. Omdat het anders nog wel weken kon duren. Dat is dan wel weer service. Ze komen dinsdag en heb een spoed vlaggetje er bij dus als er iemand uitvalt krijg ik die spot.

Verwijderd

Vandaag alweer 3 disconnects, waarvan ze wel op constante tijden plaatsvinden.
Een korte van ongeveer 1 minuut om 4 uur.
Een middel lange van ongeveer 3 minuten om 6 uur
En net een van 6 minuten om precies 9 uur.

Kan ik ook in die Arris komen zonder mijn router er tussen uit te halen?
Wel erg irritant dit trouwens :/

• MacWebber
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je al eens met een paperclip in het reset gaatje gedrukt achterop ?
Dan gaat ie alles opnieuw inladen inclusief firmware.
Al meermaals. Harde reset, softe reset, you name it.

Het idiote is, dat als de ziggo.nl site het doet en ik test via speedtest.ziggo.nl, dan is alles zoals het zou moeten. Dus download rond de 46Mb en upload rond de 4.5.

Als ik dan vervolgens naar bijvoorbeeld speedtest.net ga (nu live bijvoorbeeld), komt de download niet boven de 2Mb uit. Dat lijkt me dan toch duidelijk een probleem wat bij Ziggo intern zit (of in de pijpen naar buiten bij hun). Uiteraard is het ook op andere sites dan speedtest.net traag. Een download vanaf een dedicated server van mezelf met een 100Mbit verbinding, komt niet boven de 50Kb/sec uit.

En nee, er lopen op het moment geen zware downloads op andere machines in mijn lan ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:12:
Vandaag alweer 3 disconnects, waarvan ze wel op constante tijden plaatsvinden.
Een korte van ongeveer 1 minuut om 4 uur.
Een middel lange van ongeveer 3 minuten om 6 uur
En net een van 6 minuten om precies 9 uur.

Kan ik ook in die Arris komen zonder mijn router er tussen uit te halen?
Wel erg irritant dit trouwens :/
grmbl net om 11 uur ook weer 2 minuten :/

Wel erg toevallig dat het steeds rond het uur is.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
psy schreef op maandag 14 september 2009 @ 09:09:
[...]

In de gebruiksaanwijzing stond toch ECHT dat het via de activatie zou moeten lopen.

Verder kan je NIET inloggen op mijnziggo (heb ik natuurlijk al geprobeerd), want dan heb je net die user/wachtwoord nodig :P
Herkenbaar :+

Vanmiddag maar es de helpdesk bellen hierover, ik vind nergens op de site dat je het online zelf kan aanmaken.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• MrDirect
  • Laatst online: 15:58
Zoals alle andere al zeggen, dat is juist wel de nieuwe firmware. De vorige is namelijk van november 2008.
Maar het soms wel en soms niet kunnen inloggen op je modem is ook in deze firmware nog gewoon aanwezig.

• sjorremans
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:41:
[...]

Dat is wel nieuwe firmware en inderdaad nu gaat het lekker :Y
Alles zit weer klem in de hoek, mijn signaal is een stuk beter, dus houden zo Ziggo d:)b
Ah toch wel dus!
Naja met de oude had ik ook geen problemen dus veel verschil maakt het niet voor mij

*klopt af O+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• dapluiz
  • Laatst online: 23-09 16:37
Volgens mij wil Ziggo graag nieuwe klanten, donderdag gebelt en gisteren stond de postbode al voor de deur met mijn modem en HD ontvanger :)
In dat opzicht zijn ze tot nu toe wel snel ;)
Volgens brief gaat het vandaag in, dus misschien vanavond even alles quick en dirty aansluiten en kijken of ik inderdaad internet heb :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Zo te lezen heeft iedereen bijna een Arris moden, zijn er ook mensen met een Ubee modem die problemen ondervinden?

• dapluiz
Ik zag gister dat ik een Ubee heb, dus ik hoop dat ik je straks niks te vertellen heb ;)

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-11 16:02
Ronneuh schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:13:
Zo te lezen heeft iedereen bijna een Arris moden, zijn er ook mensen met een Ubee modem die problemen ondervinden?
Ik heb een Ubee modem en heb wel degelijk problemen zoals meerdere in dit forum gemeld.
Hij blijft wel netjes online zonder onderbrekingen, maar haal bij lange na niet de 50Mbit.
Maximale snelheid die ik met downloaden haal is 3500-4000kb.

De helpdesk heeft in mijn modem gekeken en geconstateerd dat de waardes niet juist zijn en daarom een melding aangemaakt bij second line.
Tot opheden (4 dagen) nog niks gehoord en of verbetering geconstateerd.

Bij de overgang 2 weken geleden heb ik eerst een Arris gehad welke wel de juiste snelheid behaalde, maar deze viel uit en is later helemaal afgestorven (helaas :()

Xbox Live Knalle Arie

• ipje
  • Nu online
Net viel de upload snelheid terug naar nul, maar geen verbreking van de verbinding. Modem (arris) opnieuw opgestart, viel op dat hij niet in twee keer opstart (zoals ik gewend was) maar nu in 1 keer. En jawel de upload vliegt er nu uit en heb weer 50/5 snelheid terug. Hopelijk blijft het zo....

• dapluiz
Ik weet dat ik straks misschien 50 mbit moet halen, maar als ik 3500 a 4000 krijg vind ik het ook best hoor :P
(heb nu ong. 1100 kbyte)

• TFHfony
  • Laatst online: 16-11 22:51

TFHfony

Professional Weirdo

dapluiz schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:42:
Ik weet dat ik straks misschien 50 mbit moet halen, maar als ik 3500 a 4000 krijg vind ik het ook best hoor :P
(heb nu ong. 1100 kbyte)
Eigenlijk een beetje een vreemde stelling...
Als ik een melkpak van 1,5 liter koop, ben ik tevreden als er 1 á 1,2 liter in zit, want vroeger kocht ik 0,25 liter pakjes...

Die 50mbit is gewoon haalbaar bij Ziggo, althans... zo'n 48mbit:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/565930572.png

Ik had wat upstream draadjes openstaan... Normaal haal ik daar rond de 4,7Mb/s

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Volkert
TFHfony schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:52:
[...]
Ja, op zo'n testje. Niemand, nee helemaal niemand haalt hier 6,0 MByte/s.

En of een DVD nu 12, 13, 14, 15 of 16 minuten duurt maakt niet heel veel uit als je een uur gewend was.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Volkert schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:28:
[...]

En of een DVD nu 12, 13, 14, 15 of 16 minuten duurt maakt niet heel veel uit als je een uur gewend was.
Downloaden van usenet, torrents e.d. gaat ook prima met deze snelheden. Newsleecher geeft hier een strakke 5,7Mbyte/sec aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.file-hunter.com/nl.jpg

En dat met maar 5 draadjes. Minder lukt misschien ook nog wel.

[ Voor 12% gewijzigd door TFHfony op 16-09-2009 14:42 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• dapluiz
TFHfony schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:52:
[...]

Eigenlijk een beetje een vreemde stelling...
Als ik een melkpak van 1,5 liter koop, ben ik tevreden als er 1 á 1,2 liter in zit, want vroeger kocht ik 0,25 liter pakjes...

[afbeelding]

Ik had wat upstream draadjes openstaan... Normaal haal ik daar rond de 4,7Mb/s
Misschien wel, maar als je altijd 0,5 liter had dan ben je toch wel blij met 1,2L ;)

• sohus
TFHfony schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:37:
[...]

Downloaden van usenet, torrents e.d. gaat ook prima met deze snelheden. Newsleecher geeft hier een strakke 5,7Mbyte/sec aan.

[afbeelding]

En dat met maar 5 draadjes. Minder lukt misschien ook nog wel.
Ik haal ook gewoon strak 5.7Mbyte/sec via Torrent (Private tracker) en XS News. Dat is 91.2% van mijn maximale snelheid wat ik uiterst acceptabel vind. Zeker omdat deze snelheid ook stabiel is.

• giu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:03

giu

sohus schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:31:
[...]

Ik haal ook gewoon strak 5.7Mbyte/sec via Torrent (Private tracker) en XS News. Dat is 91.2% van mijn maximale snelheid wat ik uiterst acceptabel vind. Zeker omdat deze snelheid ook stabiel is.
Welke modem heb je en van welke router maak je gebruik?

Verwijderd

Ik werk vandaag thuis en heb in de ochtend 3x m'n Ubee modem opnieuw moeten opstarten omdat verbinding wegviel en internet niet meer reageerde ( door router problemen rechtstreeks op de modem aangesloten )..
Ik bel de helpdesk op om het door te geven dat het niet goed gaat.. krijg ik als eerste te horen,, nee hoor meneer, wij leveren geen Ubee modem.. Ik zeg nog netjes, joh.. die is toch met de monteur meegekomen uit een busje waar Ziggo op staat.. afijn, 10 minuten discussie gehad dat ik een Ubee modem heb en dat dit volgens hem niet kon. Uiteindelijk heeft hij toch verder gekeken en nagevraagt en ineens wist hij het weer.. echter stond op mijn log gegevens dat ik een moterola modem zou moeten hebben.. Afijn.. Macadres modem doorgegeven en hij zou e.e.a. goed zetten.. Dat heeft hij dus zo gedaan dat ik nu download heb van nog geen 30 MB i.p.v. de 48 die ik vanochtend had..

Heeft hij iets gedaan wat niet goed is ? ( lastig te beoordelen ) of zal ik de modem opnieuw moeten opstarten en afwachten en morgen bellen ?

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

*DaMastX* schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:33:
[...]

Welke modem heb je en van welke router maak je gebruik?
Hier in Ieder geval het Arris modem, tezamen met een Sitecom Gaming Router (WL-308). Dat laatste is nog steeds tegen mijn eigen principes, maarja... hij doetut...

• Jos-Nieuwegein
Nog steeds geen router gehad van Ziggo, ondanks de diverse toezeggingen, vanmiddag zelf 1 gaan halen de Sitecom WL-342.
Aansluiten stelt niets voor, echt plug and play, alleen de wpa2 code ingevoerd en je hebt verbinding.Alleen is die verbinding een stuk trager als met een utp kabel rechtstreeks op het Arris modem. Misschien moet ik het een en ander instellen, maar mij zeggen al die benamingen helemaal niets, mocht er iemand een tip hebben dan hoor ik het graag.

• .oisyn
  • Laatst online: 12:23

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

grun93 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 08:26:
[...]

Bij mij kwam gewoon de pakketbezorger van TNT. Dus als je niet thuis bent krijg je een briefje in de bus dat ze tevergeefs kwamen en het de volgende dag nog eens gaan proberen. Als je dan nog niet thuis bent kun je het pakket zelf op het postkantoor halen. Ik geloof niet dat ze het bij de buren gaan afgeven, maar dat weet ik niet zeker.

Als je nooit thuis bent had je misschien beter je werkadres opgegeven als afleveradres.
Don't get me started...

Ik kon m'n pakketje gisteren anders gewoon bij de buurman ophalen. Ze zeiden het in hun e-mail zelf ook dat je het bij het postkantoor kan afhalen, maar op de site staat weer dat het bij de buren kan worden afgeleverd 8)7.

Maar goed, hier mijn hele verhaal:
midden juli AIE-Plus besteld (+ HD decoder). Ik had overigens al digitale TV. Eveneens aangegeven dat zij mijn Telfort (internet+foon) abo moesten opzeggen, en dat ik per 31-8 over wilde. Al vrij snel een brief in de bus die mijn bestelling bevestigde, met de mededeling dat ik het installatiepakket binnen 2 weken kon verwachten, of rond de omzetting wanneer dit later was.

Hierbij wil ik overigens even opmerken dat ik tijden de (online) bestelling mijn werk wilde opgeven als afleveradres. Maar omdat ze per se voor elk specifiek dingetje een apart invoerveld maken, wat zoveel sites doen, is het dus onmogelijk om een 'ter attentie van' iets op te geven, wat wel handig is als je 'm niet thuis laat bezorgen. Lijkt mij de normaalste zaak van de wereld, als je allebei overdag werkt, niet? Anyway, ik dacht slim te zijn door in het huisnummer-toevoeging-veld (ja, dat is een apart veld, naast het normale huisnummer 8)7) in te typen "b, tav S. Hesp", zodat dat vast wel goed op de adreslabel terecht zou komen. Goed, user-onvriendelijke database error. Het huisnummer-toevoeging-veld was te lang. Was te verwachten :P. Ik denk, laat ook maar, ik laat gewoon thuis afleveren, dan haal ik 'm wel op bij het PK. Dus opnieuw de aanvraag doorgelopen, met mijn thuisadres als afleveradres.

31 augustus, de dag van de omzetting. Nog altijd geen pakketje. Internet en telefoon was wel al afgesloten. Maar we gingen net die dag voor 3 dagen naar Berlijn, dus ik regel het wel als ik terugkom. 3-9, weer thuis, nog altijd geen pakketje ontvangen. Maar even bellen dan. "Ja, die is 6 augustus afgeleverd op <adres van werk>". ??? Ik heb niets gezien, en vreemd dat het alsnog naar werk is verstuurd. En we zijn een vrij klein bedrijf met 10 man, zelfs al stond er geen ter attentie van op dan nog was het wel even rond het kantoor gegaan om uit te vinden voor wie dat pakketje dan was. Dus ik vroeg wat de procedure was, als idd blijkt dat dat pakketje helemaal niet is afgeleverd. "Er is voor getekend meneer. Dat moet u dan met TNT regelen, en zij zullen dan contact met ons opnemen". Rare gang van zaken, ik heb niets met TNT te maken, ik heb met Ziggo te maken. Maar goed, eerst even contact opnemen met wat collega's, wellicht staat ie wel ergens in een hoekje. Ondertussen gevraagd om het pakketnummer, anders kan ik bij TNT natuurlijk ook niets.

Nagevraagd op het werk, niemand wist er iets van. Track & Trace status gaf aan: "pakket is afgeleverd in postbus van geadresseerde en kan worden afgehaald". Ten eerste hebben we helemaal geen postbus, ten tweede is er niets van een papiertje in de bus gedaan. Maar even navragen op postkantoor dan, alwaar zij konden zien dat het pakketje inmiddels alweer op het postsorteercentrum
te vinden was omdat het werd teruggestuurd. Niet zo gek, als het sinds 6 augustus, een maand geleden, op het PK lag te verstoffen.

Ik maar weer bellen (5 september). "Oh, ok, ik zal met spoed een nieuw installatiepakket voor u inplannen, en dan kunt u het binnen 3 werkdagen thuis verwachten". Nou, fantastisch :), dat TNT een fuckup maakt is natuurlijk niet de schuld van Ziggo, en prima geregeld zo. Dacht ik.

9 september, nog altijd niets in de bus. Mijn vrouw ging maar eens bellen. "Dat pakketje is vandaag, 9 september, afgeleverd op <adres van werk>". ??? Het zou dit keer thuis afgeleverd worden! Goed, zij belt mij, ik vraag even rond en controleer de brievenbus. Niets van een pakketje. Ik bel zelf nog maar een keer. "Er staat helemaal niets van een nieuw pakketje in het systeem meneer". Euh, uw collega zij daarnet nog tegen mijn vrouw dat het vandaag was afgeleverd. "Nou, dat vind ik maar raar, ik kan niets vinden". Ja maar afgelopen zaterdag is me toegezegd dat het pakketje met spoed binnen 3 dagen naar me verstuurd zou worden. "Dat kan niet meneer, wij kunnen helemaal geen pakketjes met spoed versturen binnen 3 dagen. Dat duurt doorgaans een week". Ok, ik voelde de bui al hangen. Eerst maar even naar huis. Toen nog een keer gebeld, weer iemand anders aan de lijn. "Ja, ik zie het. Het verzoek van zaterdag is afgewezen. De reden is dat u al een installatiepakket hebt ontvangen". NEE DOOS, DAT PAKKETJE IS ZOEK! "Oh, ok, ik zal opnieuw een verzoek indienen, momentje alstublieft". Ik in de wacht, wordt de verbinding ineens verbroken. $^$#@#%#^

Later op de avond weer gebeld. Toen eindelijk iemand aan de lijn waarvan ik daadwerkelijk idee had dat ze naar me luisterde en met me mee probeerde te denken om het probleem op te lossen, ipv een standaard script te volgen. Maar ik begon ook met "maken jullie eigenlijk aantekeningen? Want ik heb niet zo'n zin om nu voor de 8e keer het hele verhaal te vertellen". "Moment, ik pak uw gegevens er even bij. Yadda yadda yadda, mompel mompel, ah, ik zie dat de verbinding van vanmiddag per ongeluk was verbroken, maar het verzoek is wel ingediend". Dat is prima, maar kunt u mij nu garanderen dat deze er wél doorheen gaat komen? Want ik zit nu al sinds vorige week maandag zonder internet én telefoon, en ik word hier een beetje moe van. "Nou, ik zal overal wel extra duidelijk bijzetten dat het eerste pakketje zoek is geraakt, en dat u een nieuwe moet hebben". Ja, dat is fijn. En kunt u er ook bijzetten dat ze contact met me opnemen als het verzoek weer wordt afgewezen. "Ja, zal ik doen". Weet u wanneer zoiets in behandeling wordt genomen? Want in plaats van erop te wachten bel ik er liever zelf even achteraan om te kijken of het nou gelukt is. "Dat zal wel binnen 2 dagen gedaan moeten zijn".

En waarempel, twee dagen later een mailtje in mijn mailbox dat mij, geheel kosteloos (ja, wat denk je zelf, dat ik ervoor ging betalen?), een nieuw installatiepakket wordt toegestuurd. En gisteren een briefje in de bus dat het was afgeleverd bij de buurman. Snel alles aangesloten, en het werkt ook nog! It's amazing Mike!

Nu alleen nog de HD decoder, want die moesten blijkbaar bijbesteld worden, maar ik kan iig weer internetten en bellen. Gebeld worden is nog een ander verhaal, want de nummerportering is nog niet rond. Ik hoop niet dat mijn nummer alweer is vrijgegeven omdat het zo laat is aangesloten... Weet iemand hoe lang dit meestal kan duren?

Anyway, binnenkort maar even een brief sturen om 14/32e van de abonnementskosten terug te vorderen wegens geen installatiepakket en een vergoeding voor het uur of anderhalf met mobiel met de klantenservice aan de lijn te hebben moeten hangen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ipje
  • Nu online
TFHfony schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:57:
[...]

Hier in Ieder geval het Arris modem, tezamen met een Sitecom Gaming Router (WL-308). Dat laatste is nog steeds tegen mijn eigen principes
Mag ik vragen wat jij tegen deze combinatie heb? ik werk er ook mee maar heb geen problemen, behalve dan degene die ziggo veroorzaakt maar dat heeft met het modem te maken (nu gelukkig geen last van).

Verwijderd

Heeft iemand hier een Airport Extreme (2009 versie) en wat zijn de ervaringen icm Ziggo? :)

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ronneuh schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:13:
Ook hier Ubee problemen. Niet zoals een paar berichten eerder is genoemd, hier is het nét anders.

Met een test op speedtest.ziggo.nl haal je gewoon de 48.5mbit/4.7mbit (daar loopt het al fout als je de normale helpdesk zou bellen :P)

Maar zodra je maar iets aanbelasting over de lijn doet met méér dan 1 verbinding dan draait het helemaal de soep in. Ping tijden vliegen omhoog (naar 1000+ms bij een belasting van ~30mbit). Zelfs als je nog maar een mbit of 20 doet zijn de ping tijden zo hoog dat je niet meer normaal kunt surfen of mailen.

Tevens vliegt de verbinding er soms uit, waarna een harde modem reset/power cycle noodzakelijk is. De lampjes op het modem blijven normaal branden alleen doet het niets meer :( . De reden dat de verbinding er mee kapt is onduidelijk. Het gebeurt ook zonder belasting van de lijn.

Een wissel gedaan met een Arris modem van een vriend van me, en de problemen waren weg. Lage ping tijden en gewoon (bijna) vollebak kunnen downloaden.

Aan mijn probleem wordt gewerkt en verwacht deze week de oplossing :)

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
(jarig!)
Jos-Nieuwegein schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:51:
Nog steeds geen router gehad van Ziggo, ondanks de diverse toezeggingen, vanmiddag zelf 1 gaan halen de Sitecom WL-342.
Aansluiten stelt niets voor, echt plug and play, alleen de wpa2 code ingevoerd en je hebt verbinding.Alleen is die verbinding een stuk trager als met een utp kabel rechtstreeks op het Arris modem. Misschien moet ik het een en ander instellen, maar mij zeggen al die benamingen helemaal niets, mocht er iemand een tip hebben dan hoor ik het graag.
Wireless is altijd langzamer dan draad...

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-11 16:02
Marvie schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:58:
[...]

Ik heb een Ubee modem en heb wel degelijk problemen zoals meerdere in dit forum gemeld.
Hij blijft wel netjes online zonder onderbrekingen, maar haal bij lange na niet de 50Mbit.
Maximale snelheid die ik met downloaden haal is 3500-4000kb.

De helpdesk heeft in mijn modem gekeken en geconstateerd dat de waardes niet juist zijn en daarom een melding aangemaakt bij second line.
Tot opheden (4 dagen) nog niks gehoord en of verbetering geconstateerd.

Bij de overgang 2 weken geleden heb ik eerst een Arris gehad welke wel de juiste snelheid behaalde, maar deze viel uit en is later helemaal afgestorven (helaas :()
Ik heb zojuist toch wel iets bijzonders geconstateerd tijdens het downloaden met Ubee modem 8)7

Zoals ik al aangaf komen mijn download snelheden niet boven de 3.5MB tot 4.0MB, nou was ik net aan het downloaden en starten een paar filmpjes op Youtube en wat gebeurd er......
De downloadsnelheid loopt op naar 5.4MB!!!!!

Sluit Youtube weer af en plof de snelheid zakt weer in naar de (helaas voor mij) normale waarde 3.4MB : 8)7
Nou weet ik niet of dit al bekend is en of meerdere dit hebben meegemaakt, maar ik was nog al verbaasd.
Waar ligt het probleem nou, is het Ubee modem niet instaat om de lijnen op een juiste manier te koppelen of wat???
Blijkbaar kan het modem de snelheden wel gewoon halen die het zou moeten, dat is in ieder geval iets want zelfs daar twijfelde ik aan.

Nu maar hopen dat de 2e lijns helpdesk dit zo kan oplossen dat er ook zonder youtube normale downloadsnelheden worden gehaald.

Tot die tijd maar ff een filmpje opstarten op Youtube en dan de download starten :*)

[ Voor 40% gewijzigd door Marvie op 16-09-2009 21:01 ]

Xbox Live Knalle Arie

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:55:
Nu alleen nog de HD decoder, want die moesten blijkbaar bijbesteld worden, maar ik kan iig weer internetten en bellen.
En de HD decoder werd vandaag bezorgd \o/. Maar we waren niet thuis, dus TNT probeert het morgen opnieuw (en dan zullen we ook niet thuis zijn, dus dat wordt op z'n vroegst vrijdag - wat dat betreft vind ik die regeling van twee dagen proberen aan te bieden echt loos. Als mensen werken kun je er donder op zeggen dat ze de volgende dag óók niet thuis zijn 8)7). Wel raar dat ze de decoder dan weer niet bij de buurman afleveren...

Vraagje trouwens. Wordt poort 465 (secure SMTP) ook geblocked?

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 16-09-2009 21:20 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gisteren voor het eerst een storing gehad waarbij alles was uitgevallen. Anderhalfuur geen internet en tv. Sindsdien heb ik elk uur een test gedaan waarbij ik twee bestanden van 1GB download en daar van de gemiddelde snelheid berekend. Ik kom uit op 6,02 MB/s.

Maar als ik nu via hun nntp server wil downloaden dan heb ik snelheden varierend van 20kB tot 2000kB/s. Waarom is dit zo langzaam. Het gaat toch via hun eigen servers?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Jos-Nieuwegein
KiPKaKDutcH schreef op woensdag 16 september 2009 @ 19:49:
[...]

Wireless is altijd langzamer dan draad...
Ja, dat wist ik inderdaad, maar het scheelt zo'n 40%, en dat vind ik best veel.
Voor de dagelijkse dingen maakt het niet uit, dan merk ik er niets van, het downloaden van een film gaat wel een stuk langzamer, het ging binnen 40 minuten, en nu doe ik er ongeveer 1 uur en 5 minuten over. Maar hij is in ieder geval wel stabiel, nog geen last gehad van uitvallen of andere fratsen, en de kids zijn ook weer blij dat ze draadloos kunnen internetten.

Verwijderd

Anarchy 99 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 08:31:
Maar het soms wel en soms niet kunnen inloggen op je modem is ook in deze firmware nog gewoon aanwezig.
Ja, want ook nu kan ik er niet in, maar ja, boeien :z
Snelheid en signaal goed hebben is het belangerijkste, als ik er in wil pleur ik de stekker er wel even uit en een dhcp release op de router en dan kan ik er wel in.
De firmware is stabiel en daar gaat het om!
*knock on wood :) *

• GraveR
  • Laatst online: 22-08 19:26
.oisyn schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:12:
[...]
Vraagje trouwens. Wordt poort 465 (secure SMTP) ook geblocked?
Nope, poort 587 (submission) ook niet. Allebei open.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

The Dolf schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:34:
Maar als ik nu via hun nntp server wil downloaden dan heb ik snelheden varierend van 20kB tot 2000kB/s. Waarom is dit zo langzaam. Het gaat toch via hun eigen servers?
Ja, maar iedereen connect naar die servers, die moeten het ook maar aankunnen :)
GraveR schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:01:
[...]

Nope, poort 587 (submission) ook niet. Allebei open.
Thanks. Maar ik heb nog een xs4all account, en 465 werkt niet, terwijl dat volgens mij wel het geval moet zijn. 587 weer wel.

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 16-09-2009 22:32 ]

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:31:
[...]

Ja, maar iedereen connect naar die servers, die moeten het ook maar aankunnen :)
Ben er net achter gekomen dat het per groep verschilt. Van een a.b.boneless gaat het zeer traag. En van een andere gaat het ineens wel zeer snel.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• lo3k
CroitiX schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 01:11:
ik wordt hier echt debiel van... morgen linksys maar bellen...
bekend probleem volgend linksys.... niet alleen bij ziggo maar bij meerdere providers...
helpdeskmedewerker kon mij ook niet verder helpen... ik moest volgens hem wachten op firmware upgrade voor WRT320N router of naar de winkel om een andere router te halen...

Verwijderd

Ik zie de problemen niet met Ziggo, ben een gebruiker van het eerste uur (uit de @home tijd) Mijn CP code ligt nog onder de 90.000 en het langste wat ik offline ben geweest was enkele uren. Nu heb ik halverwege augustus het Arris modem gekregen en op wat resets de eerste dag na doet ie het perfect.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/567086279.png

Dat niet alles kommer en kwel is met Ziggo bewijst bovenstaande ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

The Dolf schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:07:
[...]

Ben er net achter gekomen dat het per groep verschilt. Van een a.b.boneless gaat het zeer traag. En van een andere gaat het ineens wel zeer snel.
Met andere woorden, de HDDs in het serverrek zijn in dit geval hoogstwaarschijnlijk de zwakste schakel :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/567126267.png
(AIE-P)

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 17-09-2009 00:11 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

jesco_white schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:05:
Ik heb sinds enkele dagen veel last bij tv kijken. Ik zie regelmatig heel lichtjes een andere zender door het beeld heen. Het valt vooral op bij een egale achtergrond, zoals een voetbalveld bijvoorbeeld. Dan zie ik de contouren van een andere zender erdoorheen. Bijv. mensen door het beeld lopen. Het is heel licht, maar wel storend. Deze klachten had ik eerder nooit. Ik heb ziggo alles-in-1-plus, postcode gebied 2391.

Hebben meer mensen dit probleem?
jesco_white schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:56:
[...]

Ik heb zojuist de coax losgehaald, het beeld wordt nu juist nog slechter. Meer korrelig zeg maar. Vreemd omdat ik digitaal kijk via scart tussen decoder en tv. Dacht dat de coax dan niet gebruikt werd. Zodra ik coax er weer tussen zet wordt het beeld weer scherp, maar wel met verticale balken heel licht van links naar rechts over het beeld. Zie het nu goed afsteken op de groene achtergrond van het voetbalveld, kijk voetbalwedstrijd van nederlands elftal.
Ik heb dus exáct hetzelfde probleem. Postcode 3522. Zonder coax kabel tussen tv en decoder krijgt het beeld veel meer noise. Maar met coax kabel zie je dat andere beeld er weer doorheen (vooral ondertitels van andere zenders zie je goed, die komen dan een beetje door het midden van het beeld zetten). Hij is trouwens aangesloten met een SCART kabel. Het ligt iig niet aan mijn TV, want m'n Xbox 1 (XBMC) is op dezelfde manier aangesloten, en ook de SCART ingangen omwisselen draait het probleem niet om.

Vrijdag hoop ik de HD decoder aan te kunnen sluiten, dan kan ik gewoon via HDMI kijken. Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat het probleem dan verholpen is, gezien het feit dat er dan helemaal geen analoge componenten meer tussenin zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 17-09-2009 00:22 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:31

MsG

Forumzwerver

.oisyn schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:05:
[...]

Met andere woorden, de HDDs in het serverrek zijn in dit geval hoogstwaarschijnlijk de zwakste schakel :)

[afbeelding]
(AIE-P)
Lol, ik kende enkel het fenomeen dat je effectief altijd net even wat minder haalt, maar hoe kan je boven de 20Mbit zitten? Dat wordt toch ergens gecapped oid? De 30Mbit uitdraai is toch pas volgend jaar? En anders is 20 wel weer erg laag voor 30mbit.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Volkert
MsG schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:42:
[...]
Lol, ik kende enkel het fenomeen dat je effectief altijd net even wat minder haalt, maar hoe kan je boven de 20Mbit zitten?
Alle speedtestjes geven maar een grove indicatie. Als je het 10x doet, krijg je 10x een andere waarde.

De enige ECHTE manier om snelheid te meten is het 1 GB bestand op speedtest.bbned.nl te downloaden.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ipje schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:26:
[...]

Mag ik vragen wat jij tegen deze combinatie heb? ik werk er ook mee maar heb geen problemen, behalve dan degene die ziggo veroorzaakt maar dat heeft met het modem te maken (nu gelukkig geen last van).
Tuurlijk mag je dat vragen :)
Het rijtje merken: Sweex, Trust & Sitecom is wat mij betreft een opsomming van een paar labelplakkers. We kopen rommel in in China, plakken er een Sweex/Trust/Sitecom stickertje op en we gooien het op de markt. Over het algemeen is het dan ook goedkope prut.
Dan is het gewoon raar dat Sitecom ineens een product uitbrengt dat het zo goed doet en goed uit de test komt. Ik heb dus altijd met een grote boog om die merken heengelopen, maar heb nu dus een keer van mijn principes af moeten stappen.
Ik heb zowel een DIR-855 als deze WL-308 liggen, maar ik moet zeggen tot mijn grote spijt dat ik met de WL-308 betere resultaten behaal, zeker op het gebied van Wireless... Als de DIR-855 zwaar belast wordt, willen er nogal eens spikes in de Wireless verbinding ontstaan en daar heeft de WL-308 een stuk minder last van.

• Darkz0rs
  • Laatst online: 16-11 20:48
TFHfony schreef op donderdag 17 september 2009 @ 08:18:
[...]

Tuurlijk mag je dat vragen :)
Het rijtje merken: Sweex, Trust & Sitecom is wat mij betreft een opsomming van een paar labelplakkers. We kopen rommel in in China, plakken er een Sweex/Trust/Sitecom stickertje op en we gooien het op de markt. Over het algemeen is het dan ook goedkope prut.
Dan is het gewoon raar dat Sitecom ineens een product uitbrengt dat het zo goed doet en goed uit de test komt. Ik heb dus altijd met een grote boog om die merken heengelopen, maar heb nu dus een keer van mijn principes af moeten stappen.
Ik heb zowel een DIR-855 als deze WL-308 liggen, maar ik moet zeggen tot mijn grote spijt dat ik met de WL-308 betere resultaten behaal, zeker op het gebied van Wireless... Als de DIR-855 zwaar belast wordt, willen er nogal eens spikes in de Wireless verbinding ontstaan en daar heeft de WL-308 een stuk minder last van.
Ik heb toevallig ook de 308 en de 855. En herken me helemaal niet in jouw verhaal. De wireless verbinding van de sitecom is hier echt crap. En van de Dlink weer top. Ik gebruik 5 pc's 3 wireless N 2,4GHZ, 1 op 5GHz en 1 via de kabel. En kan je vertellen dat deze Dlink dat vele malen beter doet dan de sitecom nu is de sitecom niet dual band. Maar bij mij gaat de sitecom dus retour. Zo zie je dat wisselende ervaringen/omgevingen routers wellicht anders doet laten reageren, zeker op wireless.

• sjorremans
Volkert schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:28:
[...]

Ik zit op een constante 5,9 mb/s via ftp _/-\o_

• Oogje
  • Niet online
Gister mn hoofd mailadres aangemaakt en een alias........op beide vandaag vanaf hotmail geprobeerd te mailen maar er komt niets binnen en ook niets terug :?

• dribibu
  • Laatst online: 07-08 16:40
Deadeye878 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:15:
Gister mn hoofd mailadres aangemaakt en een alias........op beide vandaag vanaf hotmail geprobeerd te mailen maar er komt niets binnen en ook niets terug :?
hotmail werkt sinds kort trouwens met pop3 servers, misschien ligt het daar aan?

http://www.pop3instelling...p3instellen%20Hotmail.php

• Oogje
  • Niet online
dribibu schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:37:
[...]

hotmail werkt sinds kort trouwens met pop3 servers, misschien ligt het daar aan?

http://www.pop3instelling...p3instellen%20Hotmail.php
Ik bedoel dat ik mailde vanaf Hotmail via web ;)

• Frostie
  • Laatst online: 10-09 19:55
Ik haal toch netjes 20 MB/s ben tot nog toe erg tevreden met Ziggo :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/567443148.png

Hmm nu haal ik zelfs meer dan 20 MB/s :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/567454698.png

[ Voor 29% gewijzigd door Frostie op 17-09-2009 11:12 ]

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Pagina: 1 ... 19 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.