Bovendien is er geen retoursignaal van de decoder dat eventueel kan storen.
m.u.v. interactieve televisie; de daarbij gebruikte decoders hebben een DOCSIS-module voor de upstream (TCP/IP), welke op een andere frequentie werkt dan het internet-modem. Ook dat zou geen invloed mogen hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door Zap op 11-09-2009 16:26 ]
#
Lijkt me ook stug, want dat zit op totaal andere frequenties.Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:51:
Trager internet als ik TV kijk, of bel, dat heb ik nog nooit gemerkt.
Misschien was de TV-uitzending voor de topicstarter zo saai, dat het léék alsof de tijd een stuk langzamer ging
[ Voor 3% gewijzigd door Volkert op 11-09-2009 07:59 ]
Je zou eigenlijk aan moeten kunnen geven dat je het allemaal niet nodig hebt. Ik neem toch aan dat bij steeds meer huizen een fatsoenlijk AOP aanwezig is met een TV/radio uitgang en een datauitgang? Voor al die mensen is het allemaal overbodige onzin.
[ Voor 3% gewijzigd door psy op 11-09-2009 08:32 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Logistiek is het voor een Ziggo veel makkelijker en goedkoper om één standaard doos met alle spullen te maken. Als ze voor elke klant één specifieke doos moeten maken is dit vragen om problemen en daarnaast gewoon erg duur.psy schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 08:31:
Wat een hoop onnodige troep krijg je toch bij zo'n DHYS installatiepakket. Mijn hemel... alleen het modem was al voldoende geweest. Nee hoor verschillende Tratecdozen die ik niet nodig heb, een wazige telefoon-aansluitdoos, een lange UTP kabel, nog een telefoonkabel enzovoort. Wat moet ik er allemaal mee?
Je zou eigenlijk aan moeten kunnen geven dat je het allemaal niet nodig hebt. Ik neem toch aan dat bij steeds meer huizen een fatsoenlijk AOP aanwezig is met een TV/radio uitgang en een datauitgang? Voor al die mensen is het allemaal overbodige onzin.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
kort door de bocht, ik had zeker het nieuwe wandcontact doosje nodig. UTP en Telefoon kabel heb ik idd niet nodig gehad. Maar ik heb wel meerdere telefoons en dus ook dat wazige telefoon-aansluitdoos nodig. Tevens zit mijn AOP in de meterkast. om nou twee keer coax te trekken naar de woonkamer is ook wat he.psy schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 08:31:
Wat een hoop onnodige troep krijg je toch bij zo'n DHYS installatiepakket. Mijn hemel... alleen het modem was al voldoende geweest. Nee hoor verschillende Tratecdozen die ik niet nodig heb, een wazige telefoon-aansluitdoos, een lange UTP kabel, nog een telefoonkabel enzovoort. Wat moet ik er allemaal mee?
Waarom zou je twee keer coax moeten trekken, of ga je het modem bij de tv zetten?Darkz0rs schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 08:52:
[...]
kort door de bocht, ik had zeker het nieuwe wandcontact doosje nodig. UTP en Telefoon kabel heb ik idd niet nodig gehad. Maar ik heb wel meerdere telefoons en dus ook dat wazige telefoon-aansluitdoos nodig. Tevens zit mijn AOP in de meterkast. om nou twee keer coax te trekken naar de woonkamer is ook wat he.
Staat bij mij allemaal in meterkast.
En voor het splitten van je telefoon heb je toch niet zo'n omslachtig doosje nodig??
Maar goed dat is allemaal zn eigen ding.
Ik vind het overbodige troep. Geef mij de keuze. Gewoon modem. Klaar. Nee ik krijg een enorm pakket thuis... pfff
[ Voor 10% gewijzigd door psy op 11-09-2009 09:15 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Je doet wel moeilijk hoor, je hoeft het toch niet te gebruiken. Wees blij dat je genoeg spullen krijgt om e.e.a. aan te sluiten, er zijn namelijk genoeg huizen waar mensen hebben lopen klooien aan de aansluiting zodat je het weer netjes kunt maken met nieuwe aansluitdozen en bekabeling.psy schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:13:
[...]
Maar goed dat is allemaal zn eigen ding.
Ik vind het overbodige troep. Geef mij de keuze. Gewoon modem. Klaar. Nee ik krijg een enorm pakket thuis... pfff
Je heb wel een puntje, maar het is gewoon goedkoper op deze manier dus daarom doen ze het. Maar goed ik zou me toch wat drukker maken over andere dingen dan over het feit dat je wat meer spullen binnen krijg dan nodig.psy schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:36:
Moeilijk... die rotzooi wordt allemaal weggeooid, dat is toch zonde? Of ben ik nou gek? Gooi allemaal maar weg, het maakt allemaal niet uit......
Op de telefoonsplitter na heb ik alles gebruikt. Dus spreek voor jezelf. Ik woon in een nieuwbouwappartement en heb geen aansluiting met data, tv en radio. Zo vanzelfsprekend is het dus niet.psy schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:36:
Moeilijk... die rotzooi wordt allemaal weggeooid, dat is toch zonde? Of ben ik nou gek? Gooi allemaal maar weg, het maakt allemaal niet uit......
En waar staat dat je het moet weggooien? Stuur het terug, geeft het aan een tweedehands winkel of zet het gratis op marktplaats voor iemand die er wel iets mee kan.
[ Voor 15% gewijzigd door sohus op 11-09-2009 09:44 ]
In je router kan je routing aanzetten als goed is. Dan moet je het routen naar 192.168.100.1 om bij de modem te kunnen via een router.Soutje schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:49:
[...]
Oh ok, die linkies werken bij mij helaas niet. Als ik het adres wijzig naar mijn router adres, dan kom ik alleen in mijn router. Helaas
Een nog makelijker oplossing is, je pc/laptop direct op je modem aan te sluiten, dan werkt het link ook.
Marktplaats?psy schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:36:
Volkert schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 07:58:
[...]
Lijkt me ook stug, want dat zit op totaal andere frequenties.
Misschien was de TV-uitzending voor de topicstarter zo saai, dat het léék alsof de tijd een stuk langzamer ging
Ik snap best dat het TV-signaal een andere frequentie heeft. Maar ik zie allemaal hippe features op onze settopbox dat ik me afvraag of dat allemaal op die frequentie zit, en niet een paar dingen wel via internet. Kan de settopbox uberhaupt iets met het internetsignaal? Aangezien het vanaf de modem doorgaat naar RJ45 en ik weet niet of het ook nog door de coax die naar de settopbox gaat, wordt gestuurd?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Met al die troep krijgt de klant tenminste wel een goed tv signaal en stabiele internet verbinding. AOP met tv, radio en data bestat volgens mij niet. Een datasplitter met tv, radio en data bestaat weer wel...dat zit namelijk in de doos met een nieuwe enkelgats AOP. Ik vind het wel handig dat je de spullen erbij krijgt, want je AOP is na verloop van tijd toch niet zo goed meer...dan kan je het makkelijk vervangen. Een nieuwe AOP kost toch al gauw 15 euro.psy schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 08:31:
Liever teveel troep dan te weinig of niks, want als je weer niks krijgt dan gaan klanten klagen dat ze vanalles erbij moeten kopen om een goede internet verbinding te krijgen.
Dat wazige telefoonaansluitdoos is om de modem te verbinden met het telefoonnetwerk die in het huis zit...handig en soms noodzakelijk voor als de modem in de meterkast moet komen.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Wat ik heb in de meterkast, onveranderd sinds de bouw van mijn huis. Eén data uitgang, één uitgang waar TV en Radio op zit. Dit wordt dan verspreid door de rest van het huis. Elke kamer heeft dan een aparte einddoos waar TV en radio op gesplitst zit.
Enige nadeel is dan dat je het kabelmodem in de meterkast moet hebben maar dan vind ik net prettig. Want hoe beter het kabelsignaal, hoe beter dit is voor het kabelmodem. Beter een langere UTP kabel dan een langere coaxkabel.
Overigens zou ik volgens de handleiding (heb het snel even doorgenomen) alles eraf moeten halen en een ander kastje moeten monteren. Dat doen we dus maar niet.
Want dan moet ik opeens voor de tv/radio een inferieure Coax-plug gaan gebruiken in plaats van een fatsoenlijke F-connector.
Dus WAT ik heb gekregen is ook nog eens slechter van kwaliteit.
Heb jij even pech.psy schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:00:
Is niet slechter kwaliteit, maar minder functionaliteit. Dat is wel een verschil.psy schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:00:
heb jij soms een Ubee modem ?Ozhan99 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 15:30:
Gisteren had ik iets raars, ik kom van nieuwsgroepen met max 1900KB/s d/l... en speedtest.net gaf netje 48Mbit/s aan... Ik gebruik voor nieuwsgroepen eweka. zou het mss aan eweka hebben gelegen?
Ja, Eweka is 's avonds altijd een heel stuk trager. 's Ochtends haal ik tegenwoordig 5200-5700 kByte/sOzhan99 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 15:30:
Gisteren had ik iets raars, ik kom van nieuwsgroepen met max 1900KB/s d/l... en speedtest.net gaf netje 48Mbit/s aan... Ik gebruik voor nieuwsgroepen eweka. zou het mss aan eweka hebben gelegen?
Ik begrijp je punt, maar het "geneuzel" van wat een specifieke klant allemaal precies allemaal wel en niet nodig hebt kost een bedrijf als Ziggo véél meer geld dan dat ze alles maar gelijk in de doos stoppen. En dan heb je natuurlijk ook weer mensen die een foutje gemaakt hebben in de zin van een onderdeeltje te weinig.psy schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 08:31:
Ze bekijken het dus bedrijfseconomisch op de meeste gunstige manier.
Toch heeft hij gelijk: F-connectors geven minder verlies dan Belling-Lee.Ozhan99 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 15:28:
[...]
Is niet slechter kwaliteit, maar minder functionaliteit. Dat is wel een verschil.
Ik heb vlak boven je al antwoord gegeven op deze vraagMsG schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:56:
[...]
nee ik keek iets heel spannends hoor.
Ik snap best dat het TV-signaal een andere frequentie heeft. Maar ik zie allemaal hippe features op onze settopbox dat ik me afvraag of dat allemaal op die frequentie zit, en niet een paar dingen wel via internet. Kan de settopbox uberhaupt iets met het internetsignaal? Aangezien het vanaf de modem doorgaat naar RJ45 en ik weet niet of het ook nog door de coax die naar de settopbox gaat, wordt gestuurd?
[ Voor 10% gewijzigd door Zap op 11-09-2009 16:14 ]
#
Snelheid zat met vaste verbinding op 19.4mbps dus erg tevreden.
Ik merk echter op dat ik via de draadloze verbinding dmv mn Linksys WRT160Nv2 enkele mbps minder heb. Namelijk 16mbps..?
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Of is dit normaal?
Tips zijn welkom!
Hoezo is dit dan een bekend probleem met die dingen? heb er zelf nog weinig over kunnen vinden.
Wel dat de snelheid heel erg schommeld. soms is het snel en dan weer de normale 20 mbit.
Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers
mijn ervaring is dat vollebak gegenereerd word met een arris, en ik een luttige 2500k met een Ubee.MrOizo2005 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 16:20:
[...]
Hoezo is dit dan een bekend probleem met die dingen? heb er zelf nog weinig over kunnen vinden.
Wel dat de snelheid heel erg schommeld. soms is het snel en dan weer de normale 20 mbit.
ik heb dus 50mbit...
Is vrij normaal bij wireless G, velen halen de 17-18 Mbps nog niet eens terwijl je natuurlijk hoopt op 54 Mbps.tommy schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 16:16:
Gisteravond alles aangesloten van mijn Ai1 plus pakket. Heb modem etc activeerd werkte meteen!
Snelheid zat met vaste verbinding op 19.4mbps dus erg tevreden.
Ik merk echter op dat ik via de draadloze verbinding dmv mn Linksys WRT160Nv2 enkele mbps minder heb. Namelijk 16mbps..?
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Of is dit normaal?
Tips zijn welkom!
Ik heb de boel op de laptop geupgrade naar Wireless N, haalt nu een connect van 144 Mbps met netto throughput van 8,5 MByte/s = 68 Mbps.
Uh ja maar ik heb Wireless N 150mbps!!Volkert schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 17:36:
[...]
Is vrij normaal bij wireless G, velen halen de 17-18 Mbps nog niet eens terwijl je natuurlijk hoopt op 54 Mbps.
Ik heb de boel op de laptop geupgrade naar Wireless N, haalt nu een connect van 144 Mbps met netto throughput van 8,5 MByte/s = 68 Mbps.
afstand, kanaal conflict, slecht bereik ( even spelen en draaien met je router ) je router op de verkeerde plek. Er is zoveeeeeellll wat er niet goed kan zijn. Ach en wireless N 150 is helaas maar 1 kanaal, ipv 3.
Doen we dat probleem hadden "opgelost" ging de snelheid wel iets omhoog, maar ook niet schrikbarend. Daarna de router tijdelijk buiten de meterkast opgehangen (aan de kapstok om precies te zijn) i.c.m. een ander kanaal (van 6 naar 11) en toen ging de snelheid met 30-35% omhoog.
Helaas vond vrouwlief dat geen goed idee, dus we zijn nu nog aan het nadenken over een permamente oplossing. Maar moraal van dit verhaal: Er zijn zoveel dingen die de kwaliteit en snelheid kunnen beinvloeden dat je één voor één dingen moet gaan uitsluiten. En soms... heel soms wordt het gewoon niet beter.
Daarom heb ik in mijn hele woning alle kamers voorzien van Cat5e. (Neemt niet weg dat ik daarnaast ook nog wireless gebruik voor het gemak, maar niet voor grote downloads en/of grote bestanden verplaatsen)
http://www.deyterra.com
Even voor de duidelijkheid.. ben geen n00bDarkz0rs schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:38:
[...]
afstand, kanaal conflict, slecht bereik ( even spelen en draaien met je router ) je router op de verkeerde plek. Er is zoveeeeeellll wat er niet goed kan zijn. Ach en wireless N 150 is helaas maar 1 kanaal, ipv 3.
Kijk wel eerst naar dat soort dingen voordat ik iets post op tweakers.
Iig, bereik is uitstekend, kanaal ook..
Mja ik vind ut wel goed zo, die 3mbps minder op de laptop is niet erg.
Tja, maar het wordt dus straks wel 13 Mbps minder als AiE-plus naar 30 Mbps gaat!tommy schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 19:01:
[...]
Verwijderd
22 aug ai1e besteld.
25 aug: bevestigingsbrief met daarin hetgene ik besteld zou hebben. Jullie raden het vast al: nee het klopte niet. Ik de HD gebeld en kreeg te horen dat de status "gecanceld" stond bij mijn bestelling. Pardon? Ik had niets gecanceld. Maar om een lang verhaal kort te maken: met de medewerker van de HD overeengekomen om de bestelling van 22 aug inderdaad maar te cancelen en alles opnieuw aan te vragen.
26 aug: Pakket geleverd van de gecancelde bestelling.
27 aug: Bevestigingsbrief van de bestelling van 25 aug. DEZE KLOPT!!
30 aug. Pakket geleverd van de 2e bestelling
Alles aangesloten en JAWEL (!!!!) Alles werkte in 1 keer:internet: 48down/4.5up / HD TV: prachtig beeld. / Telefonie: even wachten op 14 sep.
Dus de aanloop was wat stroef maar alles werkt nu perfect. (Nou ja, even wachten op telefonie dan)
Waar ik echter wel tegenaanloop is het volgende:
Ik heb een d-link 855 aangesloten op het Arris 3.0 modem. Vanuit de d-link zijn 4 pc's bekabeld aangesloten. Alle PC's zijn rechtstreeks op de 4 gigabit poorten van de d-link aangesloten. De PC's hebben allen een gigabit netwerk aansluiting. Daarnaast 1 laptop wireless n. En nu komt het: op 3 van de 4 pc's krijg ik bij www.speedtest.net 48down/4.5up maar op 1 pc en de laptop niet meer dan 18down/4.5up Waaraan zou dit kunnen liggen? Modem en router: in order omdat ik op 3 PC's de volle up en download krijg. Om uit te sluiten dat het aan een defecte gigabitpoort van de router ligt heb ik de kabels allen een plaats gewisseld. Dit hielp niet; weer die ene pc die niet de volle up en download niet haalt.
Kan het zijn dat dat het aan bv het moederboard van die ene PC ligt? PCI bus, doorvoersnelheid??
En als dat zo is waarom krijg ik dan niet de volle up en download op de laptop: wireless n connect met 300 MB (aldus het icoontje op de taakbalk). Ook bekabeld haalt de laptop niet de volle mep. Wat zou de vertragende factor kunnen zijn???
[ Voor 95% gewijzigd door thecompany op 11-09-2009 20:27 ]
Ik krijg geen IP van mijn modem. Het modem zelf krijgt wel verbinding met internet (4 groene lampjes). Ik hoef toch niet meer zoals vroeger een CP/CM nummer op te geven?
[ Voor 30% gewijzigd door psy op 11-09-2009 21:22 ]
Je krijgt nooit een IP van het modem, behalve van het motorola modem als het geen verbinding heeft.psy schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:51:
Dit gaat erg goed, NOT
Ik krijg geen IP van mijn modem. Het modem zelf krijgt wel verbinding met internet (4 groene lampjes). Ik hoef toch niet meer zoals vroeger een CP/CM nummer op te geven?
Maar ik heb hem net kunnen activeren, na 3 herstarts. Loopt dus niet helemaal lekker maar het gaat vooruit.
Ik kijk net op Mijn Ziggo en zie in eens staan dat ze pakket hebben proberen af te leveren maar jah zoals eignelijk de meeste mensen doen was ik aan het werk. Nou moet ik de helpdesk bellen. Leveren ze dat ding dan op een tijdstip af die ik afspreek of wat? want ik werk gewoon 5 dagen in de week van meestal half 8 tot 5.
Ach ja. Waarschijnlijk hebben ze bij Ziggo alleen maar standaardpakketten. Voor elke abonnementsvorm eentje. Ik heb twee weken geleden mijn abo overgezet van digitale tv en Z3 internet naar AIO Extra. Ik kreeg dus van de week een doos met alle kabels en contactdozen, een nieuw modem en een decoder.psy schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 08:31:
Ik heb dus alleen het modem nodig en de rest is overbodig. En een maand geleden heb ik van Ziggo al een nieuwe decoder gekregen vanwege een actie. Ik heb nu dus twee decoders liggen waar ik niks mee doe.
Ik neem aan dat ik niet de enige ben maar al die kosten voor het overbodige materieel worden wel bij de klant in rekening gebracht.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Welke aannames?Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 02:38:
Aannames zijn dodelijk. Liever te veel dan te weinig. En de rest duw je terug in de doos.
Ik had aangegeven dat ik alleen wou overstappen vanwege de snelheid. Telefonie gebruik ik niet dus heb ik alleen een nieuw modem nodig. Dit heb ik allemaal aangegeven en toch sturen ze me het hele pakket.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Geef mij maar die 20 meter rol UTPThe Dolf schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 03:06:
[...]
Welke aannames?
Ik had aangegeven dat ik alleen wou overstappen vanwege de snelheid. Telefonie gebruik ik niet dus heb ik alleen een nieuw modem nodig. Dit heb ik allemaal aangegeven en toch sturen ze me het hele pakket.
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Bij mij kwam gewoon de pakketbezorger van TNT. Dus als je niet thuis bent krijg je een briefje in de bus dat ze tevergeefs kwamen en het de volgende dag nog eens gaan proberen. Als je dan nog niet thuis bent kun je het pakket zelf op het postkantoor halen. Ik geloof niet dat ze het bij de buren gaan afgeven, maar dat weet ik niet zeker.WeAreLegion schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 00:09:
Ik kijk net op Mijn Ziggo en zie in eens staan dat ze pakket hebben proberen af te leveren maar jah zoals eignelijk de meeste mensen doen was ik aan het werk. Nou moet ik de helpdesk bellen. Leveren ze dat ding dan op een tijdstip af die ik afspreek of wat? want ik werk gewoon 5 dagen in de week van meestal half 8 tot 5.
Als je nooit thuis bent had je misschien beter je werkadres opgegeven als afleveradres.
[ Voor 11% gewijzigd door grun93 op 12-09-2009 08:35 ]
Ik heb gebeld en kreeg te horen dat het niet afgeleverd is omdat geadresseerde niet bekend is op dat adres maar das logisch want pakket staat op naam van me huurbaas (het bedrijf daar van) en op postbus niet. Dus ze hebben pakket gewoon weer terug gestuurd naar Ziggo. Ze sturen het nu naar backoffice en die sturen het weer op. En ik hang wel ff briefje op de bus. Dat dit juiste adres is.grun93 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 08:26:
[...]
Bij mij kwam gewoon de pakketbezorger van TNT. Dus als je niet thuis bent krijg je een briefje in de bus dat ze tevergeefs kwamen en het de volgende dag nog eens gaan proberen. Als je dan nog niet thuis bent kun je het pakket zelf op het postkantoor halen. Ik geloof niet dat ze het bij de buren gaan afgeven, maar dat weet ik niet zeker.
Als je nooit thuis bent had je misschien beter je werkadres opgegeven als afleveradres.
Die van mij lagen gelukkig bij de burengrun93 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 08:26:
[...]
Bij mij kwam gewoon de pakketbezorger van TNT. Dus als je niet thuis bent krijg je een briefje in de bus dat ze tevergeefs kwamen en het de volgende dag nog eens gaan proberen. Als je dan nog niet thuis bent kun je het pakket zelf op het postkantoor halen. Ik geloof niet dat ze het bij de buren gaan afgeven, maar dat weet ik niet zeker.
Verschilt nogal dus
Zo gewoon briefje gemaakt, met daar op de melding dat pakket afgeleverd moet worden op mijn huisnummer dat het op die naam staat en op de afleverbon een andere naam dat zou genoeg moeten zijn.
[ Voor 36% gewijzigd door WeAreLegion op 12-09-2009 09:33 ]
Maar zodra ik mijn server aansluit (die als router fungeert en zelf ook DHCP draait, verder Win2k3, ISA server), dan krijgt deze hoe dan ook nooit een IP. Ik krijg wel een DHCP fout, dat hij deze niet kan bereiken.
Het gekke is, met het Versatel modem/router op mijn ADSL verbinding werkt dit vlekkeloos. Deze geeft mijn server meteen een IP (192.168.1.6).
Heb ipconfig /release + ipconfig /renew gedaan werkt niet.
Weet iemand iets?
Ziggo doet een MAC-lock. Dus of je mac spoofen van je pc. Of even je modem power cyclen als je de server hebt aangesloten.psy schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 12:13:
Ik heb nu een nieuw probleem. Eerst en vooral, het modem werkt en heeft verbinding. Als ik mijn laptop of workstation rechststreeks aansluit op het modem, krijgen deze een IP en kan ik meteen internetten.
Maar zodra ik mijn server aansluit (die als router fungeert en zelf ook DHCP draait, verder Win2k3, ISA server), dan krijgt deze hoe dan ook nooit een IP. Ik krijg wel een DHCP fout, dat hij deze niet kan bereiken.
Het gekke is, met het Versatel modem/router op mijn ADSL verbinding werkt dit vlekkeloos. Deze geeft mijn server meteen een IP (192.168.1.6).
Weet iemand iets?
Het gekke is dan toch ook, dat ik wel de pc en laptop afwisselend kan aansluiten, beide zonder probleem kort na elkaar?
ik dacht en weet dus niet 100% zeker. Dat ziggo twee macaderessen onthoud. dus dat verklaard wel waarom je laptop en je pc min of meer achter elkaar kunnen.psy schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 12:22:
Ik heb de modem terwijl de srver al aanstond al meerdre malen herstart, geen resultaat.
Het gekke is dan toch ook, dat ik wel de pc en laptop afwisselend kan aansluiten, beide zonder probleem kort na elkaar?
EDIT... Nu ik zo eens terugdenk, ik heb de server zelfs als EERSTE aangesloten
Dus dacht ik toen, laat ik de server herstarten, helaas zonder resultaat.
Het vreemde is, ik krijg ook geen zgn '169' adres. Het blijft allemaal op 0.0.0.0 staan.
"unable to contact your dhcp server "
[ Voor 24% gewijzigd door psy op 12-09-2009 12:57 ]
Modem is nu al vier weken online, loopt als een trein, geen reboots en ik haal continu 47mbit down en 4.5mbit up (met kleine variaties natuurlijk). Veel beter dan dat wordt het niet.
A.u.b. voor mij dus geen nieuwe firmware Ziggo.
Al met al is mijn overstap van Telfort ADSL naar Ziggo alles-in-1-extra pijnloos en plezierig verlopen.
Heerlijk om gewoon 5.8mb/sec aan te tikken op Usenet en uTorrent.
Verwijderd
Nou, een "ode" vind ik het niet waard, maar hier doet het ding ook wat het moet doen. Half juli gekregen en de eerste week was hij wat instabiel, maar sindsdien geen enkele klachten meer over mijn Arris. Het ding draait prima en stabiel.sohus schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:39:
Tijd voor een ode aan het Arris modem!
Modem is nu al vier weken online, loopt als een trein, geen reboots en ik haal continu 47mbit down en 4.5mbit up (met kleine variaties natuurlijk).
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Hey daar heb ik dus ook last van bij het UBEE modem.Darkz0rs schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 16:35:
[...]
mijn ervaring is dat vollebak gegenereerd word met een arris, en ik een luttige 2500k met een Ubee.
ik heb dus 50mbit...
Had eerst een Arris en inderdaad daarmee haalde ik gewoon strak 5,7 MB per seconde, nu met pijn en moeite soms 4 MB en erg flucturerend.
Heb de helpdesk al gebelt en aangegeven dat ik weer een Arris modem wil, maar ze blijven geen modems wisselen kreeg ik als antwoord en deze moet het ook doen. Na inbellen op het modem zag hij een aantal waardes die niet goed zouden zijn
Probleem zou met 3 dagen verholpen moeten zijn, maar helaas nog steeds niet...
Maandag maar weer bellen en aandringen op het Arris modem aangezien daarmee wel de snelheid wordt gehaald.
Xbox Live Knalle Arie
Net even met ziggo gebeld en ze zeiden dat het probleem met Ubee modems al opgelost moest zijn door de nieuwe FW. Nu heb ik een erg schommelende snelheid dus heb even gevraagd wat daarvan de oorzaak kan zijn. Hij heeft me lijn doorgemeten en zag dat het signaal te zwak was. daarom kwam ik snachts wel op volle snelheid maar overdags niet. Dus de waardes klopten niet. Hij heeft er een melding van gemaakt en word er over terug gebeld.Darkz0rs schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 16:35:
[...]
mijn ervaring is dat vollebak gegenereerd word met een arris, en ik een luttige 2500k met een Ubee.
ik heb dus 50mbit...
edit: haha en dan lees ik net het verhaal bovenstaand
[ Voor 4% gewijzigd door MrOizo2005 op 12-09-2009 15:26 ]
True. Bij mij vanaf minuut 1 goed. Als hij het zo blijft doen schrijf ik over een jaar nog wel een odeTFHfony schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 15:14:
[...]
Nou, een "ode" vind ik het niet waard, maar hier doet het ding ook wat het moet doen. Half juli gekregen en de eerste week was hij wat instabiel, maar sindsdien geen enkele klachten meer over mijn Arris. Het ding draait prima en stabiel.
Verwijderd
Ik heb het probleem dat ik maar een stuk of 30-50 connecties kan maken voordat de verbinding eruit vliegt. Volle upload en download haal ik wel. Soms af en toe als ik download van nieuwsgroepen met de volle download klapt de verbinding er ook uit na een paar minuten als er ook een upload bezig is, maakt het aantal connecties niet eens uit.
Waarom er voor de snelheidsverhoging geen probleem was en erna wel kon de persoon mij ook niet uitleggen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2009 16:13 ]
Hoi Oizo... het is heel simpel... als ik hier een Ubee aansluit haal ik 2500 k van usenet, sluit ik een arris aan 5800 k.... vertel jij het me maar dan ??!!MrOizo2005 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 15:25:
[...]
Net even met ziggo gebeld en ze zeiden dat het probleem met Ubee modems al opgelost moest zijn door de nieuwe FW. Nu heb ik een erg schommelende snelheid dus heb even gevraagd wat daarvan de oorzaak kan zijn. Hij heeft me lijn doorgemeten en zag dat het signaal te zwak was. daarom kwam ik snachts wel op volle snelheid maar overdags niet. Dus de waardes klopten niet. Hij heeft er een melding van gemaakt en word er over terug gebeld.
edit: haha en dan lees ik net het verhaal bovenstaand
(offtopic hoe gaat het met me p4 2.4ghz
Sluit m aan op de server, zet je modem uit (5 sec wachten), zet je modem aan. Het ziggo modem verstuurt zelf zn DHCP leases, en kunnen niet worden aangevraagd door je server (waarom dit wel goed gaat op je laptop heb ik geen idee).psy schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 12:13:
Ik heb nu een nieuw probleem. Eerst en vooral, het modem werkt en heeft verbinding. Als ik mijn laptop of workstation rechststreeks aansluit op het modem, krijgen deze een IP en kan ik meteen internetten.
Weet iemand iets?
Maar dit zou moeten werken (mijn router krijgt namelijk ook nooit DHCP leases van het modem, behalve als ik het router reset, dan krijgt ie m gelijk gepushed).
En dat met die MAC lock is bullshit (athans hier in t oude Casema netwerk), het enige wat ziggo doet is een IP aan een MAC koppelen. Ik heb ondertussen 2 laptops en 2 routers erop aan gesloten, alle 4 andere MAC adressen, en krijg altijd internet.
[ Voor 15% gewijzigd door XiniX88 op 12-09-2009 16:44 ]
Dat heeft niets met internet te maken, je haalt helemaal geen 80-130Mbs en wat noem je een speedtest?Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:41:
Ik heb een vreemd probleem. Ik heb een ziggo alles in 1 abonnement met 20Mb/s internet. Als ik een speedtest doe blijft de snelheid steken op 13Mb/s en dan ineens krijg ik een piek naar 80-130Mb/s is dat normaal?
OmgDarkz0rs schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 16:23:
[...]
(offtopic hoe gaat het met me p4 2.4ghz)
Ik zou zelf niet weten of het aan de modem ligt aangezien ze tijd geleden een FW update hebben gedaan (week of 2 geleden ofzo) ik heb geen idee wanneer jij die Aris hebt gehad
Ik heb zelf Z2 internet, en sinds de snelheidsverhogingen heb ik minstens 1 keer per dag (vaak 2) voor perioden van een aantal uur onwijs gezeik met mijn internet verbinding.
2 snelheidsverhogingen geleden was dit ook al het geval. Ik heb toen een half jaar lang iedere dag zo'n slechte verbinding gehad dat ik nog niet eens mijn mail kon checken of kon MSNen.
Ik zit nu zelfs te internetten met mijn telefoon aangesloten op mijn PC (T-mobile GPRS) en ga nu een restitutie claim indienen voor de afgelopen 2 weken.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
En wat heb je al geprobeerd om uit te sluiten dat het niet aan jezelf ligt?Da_maniaC schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 17:21:
Ik lijk hier overigens weinig mensen meer te zien die klagen omtrend de internet situatie sinds de snelheidsverhogingen van Ziggo.
Ik heb zelf Z2 internet, en sinds de snelheidsverhogingen heb ik minstens 1 keer per dag (vaak 2) voor perioden van een aantal uur onwijs gezeik met mijn internet verbinding.
2 snelheidsverhogingen geleden was dit ook al het geval. Ik heb toen een half jaar lang iedere dag zo'n slechte verbinding gehad dat ik nog niet eens mijn mail kon checken of kon MSNen.
Ik zit nu zelfs te internetten met mijn telefoon aangesloten op mijn PC (T-mobile GPRS) en ga nu een restitutie claim indienen voor de afgelopen 2 weken.
Als jij niet meer info geeft kunnen wij er toch ook niets aan doen dat we met de basis troubleshooting beginnen?tommy schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 19:01:
[...]
Even voor de duidelijkheid.. ben geen n00b![]()
Kijk wel eerst naar dat soort dingen voordat ik iets post op tweakers.
Iig, bereik is uitstekend, kanaal ook..
Verwijderd
Verwijderd
Er staat een fout in de topicstart dat Ziggo Z1 maar 1600 kbps is, maar dat is onjuist en moet 2000kbps zijn + 500 kbps upload in full duplex.
Zelf heb ik Ziggo Z3 en dat is snel genoeg.
Ik woon sinds 5 mei in Oss en sindsdien nog geen enkele storing gehad. Verbinding en downloadsnelheid zijn maximaal en constant.
Ik ben er heel tevreden mee
Ook het modem is vlugger on-line dan mijn systeem want ik schakel in de nacht alles af.
Na 40 seconden (van aanspringen tot ready state) kan ik al op internet en het modem is na 20 seconden al gereed.
Prima dus
Maar wisten jullie dat Ziggo een enorme schuld heeft en met haar inkomen een groot deel van de winst afstaat aan rentevereffening....?
Beleggen in Ziggo doe ik niet om die redenen. Zie annual 2008.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2009 20:18 ]
Ik heb ongeveer hetzelfde. Vanmorgen en vanmiddag nog lekker 20mbit stabiel. Vanavond nog maar ~10mbit. Zowel bedraad als draadloos is al een aantal avonden zo.Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 19:37:
Ik weet het niet hoor, maar sinds de snelheidsverhoging is mijn snelheid alleen maar trager geworden. In het weekend en 's avonds haal ik nog geen 10Mbit....
Verwijderd
Hier ook,, postcode 6412Liquid schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 21:02:
[...]
Ik heb ongeveer hetzelfde. Vanmorgen en vanmiddag nog lekker 20mbit stabiel. Vanavond nog maar ~10mbit. Zowel bedraad als draadloos is al een aantal avonden zo.
Verwijderd
Je kunt uitsluiten of het aan Ziggo zelf ligt (voor het modem) of dat er iets niet goed is na het modem.
Als een eventuele router goed is geconfigureert kom je met dit commando het modem binnen: http://192.168.100.1
Of gebruik deze link om direct bij het "signal" scherm te komen bij de motorola.
http://192.168.100.1/RgSignal.asp
Kijk naar de signaal/ruis verhouding. In de screenshot hier is hij bijna volmaakt, maar zwaar afwijkende waarden duiden op een probleem buiten jouw huis
Dus als hij traag is check je deze waarden en als hij vlug is check je ze even opnieuw en maak er een screenshot van want dan kun je een eventueel probleem bewijzen aan Ziggo

Hoe ziet jouw config eruit? Er lijkt iets niet goed te zitten in je instellingen en je kunt maar 1 enkel IP adres tegelijk gebruiken en dat is nog steeds zo, dus graag iets meer infopsy schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 12:42:
Ok, maar ik heb eerst de laptop aangesloten, daarna de server (deed het meteen niet), daarna ter test de normale pc. Die kreeg (weliswaar pas na een herstart) wel een IP. Toen was de pc dus al de derde pc waar ik mee experimenteerde...
EDIT... Nu ik zo eens terugdenk, ik heb de server zelfs als EERSTE aangesloten
Dus dacht ik toen, laat ik de server herstarten, helaas zonder resultaat.
Het vreemde is, ik krijg ook geen zgn '169' adres. Het blijft allemaal op 0.0.0.0 staan.
"unable to contact your dhcp server "
Ook al van mensen de vraag gehad waarom een switch niet werkt
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2009 21:47 ]
voor de update haalde ik 1,1 mb/s nu zit dat rond de 1,3 mb/s. ik had toch echt iets rond de 2 verwacht.
Volgens mij noemen ze dat een DHCP lease. Vaak is die 72 uur, m.a.w. als je binnen 3 dagen weer aanmeldt met hetzelfde MAC-adres, krijg je hetzelfde IP-adres weer terug.Darkz0rs schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 12:16:
[...]
Ziggo doet een MAC-lock. Dus of je mac spoofen van je pc. Of even je modem power cyclen als je de server hebt aangesloten.
Heb je toevallig een D-link Dir 655 Router?weekend warrior schreef op zondag 13 september 2009 @ 08:58:
zijn er mensen dit dit herkennen?
voor de update haalde ik 1,1 mb/s nu zit dat rond de 1,3 mb/s. ik had toch echt iets rond de 2 verwacht.
Haal je die snelheid ook als je rechtstreeks op het modem aangesloten bent?
[ Voor 11% gewijzigd door Lars Kremers op 13-09-2009 09:18 ]
Ik had een Ubee modem, deze haalde prima snelheden maar kakte in elkaar na een dag. Ook waren het aantal connecties die het modem fysiek kon dragen relatief weinig. Dit merkte je al als je naar usenet meerdere lijnen open zet, en al helemaal als je er een backup server naast instelde.
vervolgens een Arris gekregen, deze deed het zeker de eerste dagen erg slecht. Lage upstream denk aan 10KB en heel wisselende prestaties in downstream. Dit leek zich na een week te herstellen en het vervolgens geen snelheids problemen meer. Helaas kreeg ik weer problemen op de lijn volgens ziggo had dit te maken met bepaalde waardes op de lijn.
preventief werd het modem vervangen door een zelfde arris. Tot mijn verbazing gebeurde het zelfde. De eerste week een crappy verbinding, met upstream snelheden maximaal van 10 a 20Kb. En rara we zijn een week verder. En plots is alles nu al 3 dagen weer top. 48Mb down en 4.8Mb up.
Herkend iemand zich hierin ? of is het toeval.....
Natuurlijk kan je maar één pc tegelijk aansluiten op het kabelmodem, dat snap ik ook.Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 21:40:
Hoe ziet jouw config eruit? Er lijkt iets niet goed te zitten in je instellingen en je kunt maar 1 enkel IP adres tegelijk gebruiken en dat is nog steeds zo, dus graag iets meer info
Ook al van mensen de vraag gehad waarom een switch niet werkt
Wat ik dus niet snap.
- server aansluiten, géén ip
- laptop aansluiten, wél een ip, internet werkt
- andere pc aansluiten, wél een ip, internet werkt
Als ik de server aansluit op Versatel/Tele2, dan krijgt deze wel meteen een IP.
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
ligt het probleem niet bij jouw server? misschien dat ie gelockt is op mac adres van je tele2 ding. uninstall je netwerkkaart en install em opnieuw.psy schreef op zondag 13 september 2009 @ 12:47:
[...]
Natuurlijk kan je maar één pc tegelijk aansluiten op het kabelmodem, dat snap ik ook.
Wat ik dus niet snap.
- server aansluiten, géén ip
- laptop aansluiten, wél een ip, internet werkt
- andere pc aansluiten, wél een ip, internet werkt
Als ik de server aansluit op Versatel/Tele2, dan krijgt deze wel meteen een IP.
gotfurrr schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:12:
is ziggo.nl alleen voor mij down? het lijkt erop alsof de hele site brak is of overbelast is.
Vulliw
Ach, als daar iedere keer een post over gedaan moet worden.gotfurrr schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:12:
is ziggo.nl alleen voor mij down? het lijkt erop alsof de hele site brak is of overbelast is.
Dat ziggo.nl en mijn ziggo is zo vaak down
Op dit moment is die inderdaad brak / down / etc.
[ Voor 7% gewijzigd door Hoyden op 13-09-2009 13:48 ]
Ja het probleem ligt waarschijnlijk aan mn server. Want de pc en laptop krijgen wel een IP.Rainesh schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:10:
[...]
ligt het probleem niet bij jouw server? misschien dat ie gelockt is op mac adres van je tele2 ding. uninstall je netwerkkaart en install em opnieuw.
Geprobeerd, nieuwste driver erop...en niets.
[ Voor 12% gewijzigd door psy op 13-09-2009 14:15 ]
Verwijderd
bedant voor de tip. Ik krijg een loginscherm....met welk uid/pw kom ik erin?Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 21:40:
Jongens, mag ik iets vragen?
Je kunt uitsluiten of het aan Ziggo zelf ligt (voor het modem) of dat er iets niet goed is na het modem.
Als een eventuele router goed is geconfigureert kom je met dit commando het modem binnen: http://192.168.100.1
Of gebruik deze link om direct bij het "signal" scherm te komen bij de motorola.
http://192.168.100.1/RgSignal.asp
Kijk naar de signaal/ruis verhouding. In de screenshot hier is hij bijna volmaakt, maar zwaar afwijkende waarden duiden op een probleem buiten jouw huis
Overigens zijn de snelheden nu echt om te huilen
Wat voor OS draait je server?psy schreef op zondag 13 september 2009 @ 14:13:
[...]
Ja het probleem ligt waarschijnlijk aan mn server. Want de pc en laptop krijgen wel een IP.
Geprobeerd, nieuwste driver erop...en niets.
Ik heb hetzelfde "probleem" gehad toen ik het nieuwe modem aansloot, mijn server draait DragonFlyBSD. De "truc" was uiteindelijk dat ik dhclient eerst moest laten releasen, voordat ik hem weer een nieuw IP liet zoeken. Anders kreeg de server ook alleen maar 0.0.0.0.
Dus, geen idee hoe jouw server in elkaar steekt, maar misschien het proberen waard.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik heb het gevonden, er was een bepaalde rule in ISA die DHCP requests vanuiit internet (logischerwijs) tegenhield.reiker schreef op zondag 13 september 2009 @ 14:21:
[...]
Wat voor OS draait je server?
Ik heb hetzelfde "probleem" gehad toen ik het nieuwe modem aansloot, mijn server draait DragonFlyBSD. De "truc" was uiteindelijk dat ik dhclient eerst moest laten releasen, voordat ik hem weer een nieuw IP liet zoeken. Anders kreeg de server ook alleen maar 0.0.0.0.
Dus, geen idee hoe jouw server in elkaar steekt, maar misschien het proberen waard.
Voor het Versatel modem/router had ik dus al een uitzondering gemaakt zg ik nu... heb het ook gedaan voor Ziggo. Voila, meteen een IP. Leuk ISA server, maar wel een brei aan instellingen. Had ik eigenlijk eerst naar moeten kijken...
Ik gebruik nu nog een Draytek 2910G, deze kan tot 30Mbit routeren.
Welke routers gebruiken jullie in combinatie met AiO-Extra?
Ik dacht zelf aan een Cisco Asa55**, in combinatie met een extern Wap.
Ik gebruik een Draytek 2820Vn en haal in SABNZB de 5090 kb per seconde via Eweka.allure schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:01:
Ik heb zojuist AiO-extra besteld in ruil voor m`n huidige Z3.
Ik gebruik nu nog een Draytek 2910G, deze kan tot 30Mbit routeren.
Ik dacht zelf aan een Cisco Asa55**, in combinatie met een extern Wap.
Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.
Dat wordt door de installatiemonteur gevraagd, die regelt dat dan met Ziggo. In het modem kan dat niet. Standaard doet men het niet meer, het moet via de monteur, althans zo moest het bij ons.psy schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:30:
Wat ik raar vind, ik heb bij het activeren van het modem nergens de optie gehad email-adres aanmaken en wachtwoord kiezen. Dit hoort toch daarbij? Ik kreeg wel de melding succesvol geactiveerd of zoiets, maar email/wachtwoord niets...
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Mijn situatie: 3 laptops met Vista en 1 met windows 7 als proef, tevens een Nokia N95 die af toe aan de Wifi hangt en een I-Phone van mijn dochter die daar regelmatig mee verbonden is.Tevens een internetradiogeval via mijn versterker lopen.Ik heb trouwens All in one plus met een nieuw snel Arris modem.
Is er iemand die mij een advies kan geven welke router dit aankan, en het liefst een simpel iets, ik hoef geen toeters en bellen,het moet gewoon werken.Alvast bedankt.
In mijn geval vroeg de monteur welk e-mail adres ik wilde hebben, en daarna heeft hij het modem geactiveerd.psy schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:30:
Wat ik raar vind, ik heb bij het activeren van het modem nergens de optie gehad email-adres aanmaken en wachtwoord kiezen. Dit hoort toch daarbij? Ik kreeg wel de melding succesvol geactiveerd of zoiets, maar email/wachtwoord niets...
Een wachtwoord had ik niet, maar ik heb via mijn ziggo toen het een en ander opgevraagd.
Bij mij all in one plus.allure schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:31:
Om welk type internet-abbo gaat het?
Hiervoor had ik een Z3i verbinding en heb ik echt jarenlang nooit een probleem gezien. Gek word ik hiervan, ik zit serieus te overwegen om dat Ziggo er maar uit te flikkeren en een 20Mb ADSL ofzo te nemen. Alles is beter dan dit.
Hier enorm hoge pings en lage snelheden. (Bollenstreek, 2215)
Verwijderd
Cisco RVS4000, nu met firmware 1.3.0.5, klem in de hoek 48.2 down en 4.2 upallure schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:01:
Een vriend heeft heeft em zaterdag ook gehaald i.c.m. een 8 poorts Gbit switch en ook zijn A1P doet klem in de hoek 24.1 down en 3.8 up.
Wireless zou ik gaan voor de Dlink 855.
Kan je daarna doen via mijnziggo, had je ook op de site kunnen lezen in de FAQ.psy schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:30:
Heb je al eens met een paperclip in het reset gaatje gedrukt achterop ?MacWebber schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:10:
Ik ben sinds kort in het "trotse" bezit van ZIggo All in One, met zo'n drama Arris modem.
Dan gaat ie alles opnieuw inladen inclusief firmware.
Dit topic is gesloten.
![]()
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.