Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Jos-Nieuwegein
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-02 15:38
MsG schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:55:

Zijn er mensen die deze weken nog Ziggo hebben gekregen? Wat voor decoder en modem hebben jullie gekregen? Hier de motorola modem en humax decoder.
Hier het Arris modem, nog geen router binnen(ik denk dat ik hem maar annuleer en er zelf 1 ga halen) en ook nog geen DTV pakket ontvangen, wel al 3x gebeld hierover trouwens.Dit alles met AiO plus.

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
MsG schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:55:
Zijn trouwens het modem en de decoder van het standaardpakket in bruikleen?

Het leek me eigenlijk wel omdat je geen contract afsluit, anders geven ze eigenlijk gratis spullen weg.

Maar hoe zit het dan met als je afstandsbedieningklepje bijv. sneuvelt?

Zijn er mensen die deze weken nog Ziggo hebben gekregen? Wat voor decoder en modem hebben jullie gekregen? Hier de motorola modem en humax decoder.
Motorola Docsis 3.0 of nog de oude?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Hoe kan je dat zien? :P en wat voor voordeel heeft het?

1 van deze 2: SBV5120E & SBV5121E (Internet & Telefonie)

[ Voor 35% gewijzigd door MsG op 08-09-2009 22:12 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-11 00:54
WeAreLegion schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:38:
[...]

Dat was bij mij zelfs eerste 2 maanden dat schijnt tegenwoordig vrij normaal te zijn. Heeft hier iemand al dat FoxLife gezien en is het wat. Ik kan nergens echt een zender overzicht vinden als in wat er allemaal op te zien is behalve True Blood en nog een paar die bij ziggo zelf op de site staan.
http://www.foxlifetv.nl/ bestaat, maar staat ook nog niet veel op alleen de volgende series:
Nurse Jackie, Brothers & sisters, Intreatment en True Blood.

True Blood is natuurlijk helemaal te gek, beter zorgt dit er ook voor dat ze hier op dvd gaan verschijnen:)

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik haal nu dit trouwens, met Alles-in-1-Plus:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/560110500.png

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Darkz0rs
  • Laatst online: 20:48
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:55:
[...]

Ik heb sinds twee weken een Dlink DIR-855 i.c.m. een Arris modem. Bevalt me zeer goed. De Beta firmware (1.21) schijnt buggy te zijn van DIR-855, maar de versie die meegelevert wordt (1.20) draait zeer stabiel. De Dlink schijnt vooral uit te blinken in WAN-LAN snelheden, dat is nu nog niet relevant, maar bij de toekomstige verhogingen wel. Ook de gescheiden 2.4 en 5 wireless band is zeer prettig, mijn huisgenoten connecten op 2.4 met hun laptop en ik zelf op 5 en heb daardoor de volledige snelheid tot mijn beschikking. Als je dit niet allemaal nodig hebt, is de DIR-625 ook een goede keus. Het is een uiteraard subjectieve mening, ik kan namelijk niet echt vergelijken, maar ik ben zeer tevreden met mijn DIR-855.
Hoi ben zelf ook gebruiker AIE ook icm een DLink 855. Kan iedere adviseren deze te nemen ivm de stabiliteit en de hoge Wan to Lan snelheden. Echter zoals jij aangeeft heb ik Firmware versie 1.12EU en dat is de meest recente versie aldus D-link. Zie ik iets over het hoofd. (mischien een beetje oftopic)

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
MrBlueEyes schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:33:
[...]

http://www.foxlifetv.nl/ bestaat, maar staat ook nog niet veel op alleen de volgende series:
Nurse Jackie, Brothers & sisters, Intreatment en True Blood.

True Blood is natuurlijk helemaal te gek, beter zorgt dit er ook voor dat ze hier op dvd gaan verschijnen:)
Jah die site had ik ook gevonden, maar goed nog even afwachten dan. True Blood is inderdaad erg gaaf. En het is wel nice dat je met digitaal er ook nieuwe zenders bij krijgt. Houd het pakket wel intresssant.

Verwijderd

Darkz0rs schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:54:
[...]

Hoi ben zelf ook gebruiker AIE ook icm een DLink 855. Kan iedere adviseren deze te nemen ivm de stabiliteit en de hoge Wan to Lan snelheden. Echter zoals jij aangeeft heb ik Firmware versie 1.12EU en dat is de meest recente versie aldus D-link. Zie ik iets over het hoofd. (mischien een beetje oftopic)
Bij gebrek aan de 825 heb ik op aanraden van de verkoper de 655 meegenomen.. op zich wel tevreden, echter haal ik allen op speedtest.ziggo.nl een snelheid van boven de 45 MB, alle andere speedtesten zitten hier (ver) onder.. ik heb de WAN poort vastgezet op 1000MBPS, QOS engine uitgezet...Trafic shaping uitgezet ( alledrie hiervoor eerder genoemd ).. zal morgen de modem eens rechtstreeks aansluiten op de PC en dan kijken of het nog zo schommelt..

Verwijderd

Lightah schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:44:
[...]

Ik ben ook overgestapt van Online naar Ziggo en ook dat ging niet helemaal goed. Mijn via internet geplaatste order kwam wel door maar hij ging bijna per direct in in plaats van een maand later. Van Online kreeg ik toen tig foutief gegenereerde mailtjes dat ziggo adsl voor me had opgezegd. Ik heb toen bij zo'n Online user op GOT nagecheckt of dat wel goed was gegaan. Ik had de All in One doos ook al binnen enkele dagen. Maar ik merkte een maand later tijdens het aansluiten toen mijn ADSL net was afgesloten dat ik van Ziggo 0,0 brieven had gekregen (wachtwoorden en dergelijke) die ik wel nodig had. Ook de activatie van het modem werkte niet. Achteraf is alles wel rechtgetrokken mbv de helpdesk en heb ik een maand kosten terug gehad. Dit is de eerste keer dat ik ooit een helpdesk nodig had maar moet zeggen dat het goede ervaringen waren.

Het is veel gekloot maar nu ben ik wel blij met de hogere snelheid en vooral het veel stabielere modem.
Dus jij hebt nooit een brief gehad van Ziggo, maar de bestelling is wel doorgekomen? Ik heb voor de zekerheid zelf ADSL bij Online opgezegd. 8 oktober laatste dag bij Online, maar vraag me af of ik wel voor die hele maand moet betalen? :?
Jos-Nieuwegein schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:55:
[...]

Ziggo kan het ADSL abbo van Online wel opzeggen, hebben ze bij mij gedaan en dat is prima gegaan.
Raar man, ik had dus een vrouw/meisje aan de lijn van Online en zij bleef volhouden dat Ziggo dat niet kon omdat Ziggo kabel aanbied en zij ADSL. :?

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 00:14:
Ik heb voor de zekerheid zelf ADSL bij Online opgezegd. 8 oktober laatste dag bij Online, maar vraag me af of ik wel voor die hele maand moet betalen? :?
Je betaalt dan 8/31 van die maand.

Kan zijn dat je eerst alles vooruit moet betalen en dan een maand later 23/31 terugkrijgt.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

trankilo schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:30:
[...]

Ik vind dat maar gezeur. De aandacht zou moeten liggen op het produceren van verantwoordelijke energie en niet (!!) het gebruik er van.
Onzin natuurlijk.
Ok ze moeten natuurlijk zoveel mogenlijk schone stroom maken en die 4 kolencentrales niet bouwen (toch niet nodig)
Maar jij als afnemer bent ook verantwoordelijk. Als we met zijn alle letten op die kleine dingen als sluipverbruik is er bij de productie zeker een centrale minder nodig. Dus ja het is maar 15 euro p/j, maar zo heb je snel een aantal apparaten in huis (overigens betaal je eerder 25 cent per kwh).
Stel dat iedereen maar 5 apparaten heeft die uit 5 watt verbruiken. 5 * (5 * 24 * 365) = 220 kwh p/j * aantal huishoudens is een boel stroom.

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:43
Ik heb sinds enkele dagen veel last bij tv kijken. Ik zie regelmatig heel lichtjes een andere zender door het beeld heen. Het valt vooral op bij een egale achtergrond, zoals een voetbalveld bijvoorbeeld. Dan zie ik de contouren van een andere zender erdoorheen. Bijv. mensen door het beeld lopen. Het is heel licht, maar wel storend. Deze klachten had ik eerder nooit. Ik heb ziggo alles-in-1-plus, postcode gebied 2391.

Hebben meer mensen dit probleem?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
jesco_white schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:05:
Ik heb sinds enkele dagen veel last bij tv kijken. Ik zie regelmatig heel lichtjes een andere zender door het beeld heen. Het valt vooral op bij een egale achtergrond, zoals een voetbalveld bijvoorbeeld. Dan zie ik de contouren van een andere zender erdoorheen. Bijv. mensen door het beeld lopen. Het is heel licht, maar wel storend. Deze klachten had ik eerder nooit. Ik heb ziggo alles-in-1-plus, postcode gebied 2391.

Heb je vats een digitale onvanger (Humax irfox?).

Haal eens de coax los tussen je digitale ontvanger en je tv, ik had hier namelijk ook last van.

• Darkz0rs
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:30:
[...]

Bij gebrek aan de 825 heb ik op aanraden van de verkoper de 655 meegenomen.. op zich wel tevreden, echter haal ik allen op speedtest.ziggo.nl een snelheid van boven de 45 MB, alle andere speedtesten zitten hier (ver) onder.. ik heb de WAN poort vastgezet op 1000MBPS, QOS engine uitgezet...Trafic shaping uitgezet ( alledrie hiervoor eerder genoemd ).. zal morgen de modem eens rechtstreeks aansluiten op de PC en dan kijken of het nog zo schommelt..
je moet hem op 100Mbps zetten, dat is een veel gemelde oplossing.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 09:41

Wat belangrijk is om te weten, wat is je huidige situatie?

Maak je gebruik van digitale tv? (hier kan schaduw werking zo goed als niet voorkomen)
Heb je het alleen bij analoog (zonder decoder) tv kijken.
Hoe is je installatie uitgevoerd? Zit je ver van het AOP (abonnee overname punt)
Maak je gebruik van kabelkeur componeten?

Heel vaak hebben mensen een verouderde COAX kabel in hun tv zitten, ook de relatief dunne kabels die je bij videorecoders e.d. hebt gekregen blijken niet in kwaliteit te overtuigen. Het beste kan je gebruik maken van goede afgeschermde kabel (Hirschmann Koka 799, met de bij behoorde Hirschmann Connectoren) deze kabel zijn als zet te koop in de beter audio/video winkel. Ook kan je de kabels zelf op maat maken, de betreffende kabel en connectoren zijn ook los te koop.
Met slechte (vaak bij de bouwmarkt gekochte) connectoren met witte kapjes, deze connectoren zijn totaal niet afgeschermd! In de huidige tijd, met verschillende soorten storings bronnen dient er gebruik te gemaakt worden van kabelkeur componeten. kijk voor meer info op www.kabelkeur.nl
p.s. moderne storingsbronnen zijn, Magnetrons, Routers, Voedingen, maar ook externe signalen als babyfoons, Digitenne e.d.

Let op, Hoe korter de COAX kabel hoe beter!!! Hoe minder verlies er in de kabel op treed hoe beter en scherper je beeld zal zijn (analoog)

Cogitationis poenam nemo patitur

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 09:41
Darkz0rs schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:58:
[...]

Kan een beetje aan mij liggen, een router met een 1000mbit wan netwerk poort, welke op 1000mbit kan communiceren met een eurodocis 3 modem moet je op 100mbit zetten om hem goed te laten werken?
Hoe moet dit over een jaartje wanneer de snelheden over de 100mbit gaan?
Het is meer een noodgreep dan een daadwerkelijke oplossing........

Cogitationis poenam nemo patitur

• Volkert
Probleem is dat de digitale ontvanger en/of videorecorder aan je analoge antennesignaal loopt te kloten, als 'ie doorgelust is.

Dus ik splits hem van tevoren: antennedoos -> splitter -> digitale ontvanger (1) en TV (2)

Opgelost.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:22
Ik heb sinds enkele dagen veel last bij tv kijken. Ik zie regelmatig heel lichtjes een andere zender door het beeld heen. Het valt vooral op bij een egale achtergrond, zoals een voetbalveld bijvoorbeeld. Dan zie ik de contouren van een andere zender erdoorheen.
Maakt je coax ergens een scherpe knik, bijvoorbeeld omdat hij in de hoek van de kamer netjes op de plint gespijkerd is? Dat mag niet, coax heeft een bepaalde minimum radius.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 19:47

MeNTaL_TO

The future is not set

Bullet NL schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:41:
[...]

Kan een beetje aan mij liggen, een router met een 1000mbit wan netwerk poort, welke op 1000mbit kan communiceren met een eurodocis 3 modem moet je op 100mbit zetten om hem goed te laten werken?
Volgens mij was dat ook een oplossing van een dir-855 en niet de 655, ik heb hem iig fixed op 1 Gb staan en ga hem ook niet op 100 Mb zetten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Gisteren een Ziggo-monteur over de vloer gehad (netjes volgens afspraak), in verband met een nukkig Arris-modem. Hij heeft voor de vorm de boel nagemeten, zei hij, want hij wist eigenlijk al wat er aan de hand zou zijn. Juist, het is het Arris-modem die 'knifitig' is.

Hij vertelde me dat Ziggo ermee bezig is (nieuwe firmware) en dat ik binnen 2 weken kan verwachten dat de firmware uitgerold zou worden. Hij stelde me ook voor om tijdelijk nog met een Motorola door te gaan, maar ik ga toch op vakantie en zie het wel weer na mijn vakantie!

Moraal van dit verhaal: Arrisproblemen zijn (nog steeds) bekend bij Ziggo en er wordt aan gewerkt. En een nette monteur over de vloer gehad, volgens afspraak.

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11 08:38
Darkz0rs schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:58:
[...]

Zoals je leest, werkt het WEL op speedtest.ziggo.nl in zn interne netwerk lijkt dus niets mis. Het enige wat mis kan gaan is de auto negotiation, deze gaat klapperen tussen of 10/100mbit of 100/1000mbit (afhankelijk van de snelheid van je router) en misschien tussen full en half duplex.

Als speedtest.ziggo.nl echt werkt, en een ping naar google.nl (ping -t google.nl) blijft ook stabiel, neem dan contact op met ziggo, t probleem ligt dan BUITEN jouw modem en in hun netwerk.

@Bullit NL, nee geen noodgreep, 1000mbit moet ook werken, het enige wat niet werkt is de auto-negotiation.

Edit, dit verhaal is dus bedoeld voor NiDo

[ Voor 10% gewijzigd door XiniX88 op 09-09-2009 12:03 ]

• Darkz0rs
Bullet NL schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:41:
[...]

ik begreep dat dlink dit probleem herkend en bezig is met een software update, ik heb zelf de dir-855 en die doet het prima op 1000Mbits. Is dus echt model afhankelijk.

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:06
Je hoort van verschillende kanten verschillende dingen. De ene monteur zegt 'alle Arris modems worden omgewisseld...', de andere zegt 'nieuwe Firmware is onderweg....'. De helpdesk zegt ook weer van alles.
De geruchtenstroom neemt alleen maar toe, maar niemand wordt er iets wijzer van, integendeel zelfs. Wordt het niet eens tijd dat Ziggo formeel hier een uitspraak over doet? Wat is er nu precies aan de hand? En wat gaan ze er aan doen? Geef eens wat duidelijke informatie aan jullie klanten, Ziggo! Of weet Ziggo het zelf ook niet meer nu?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Werkzaamheden :/

Werkt alles goed, en dan krijg je dat.

Gelukkig heeft het wegvallen van internet+tv signaal, zoals in de brief stond :o , niet langer dan 1 uur geduurt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• jesco_white
grun93 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:47:
[...]

Maakt je coax ergens een scherpe knik, bijvoorbeeld omdat hij in de hoek van de kamer netjes op de plint gespijkerd is? Dat mag niet, coax heeft een bepaalde minimum radius.
Bedankt mensen voor de reacties. Ik kijk uitsluitend digitaal via een Humax IR-FOX. Ik zal het proberen zonder de coax kabel tussen decoder en tv. Deze zit er eigenlijk ook maar voor niets, kijk toch nooit analoog. Met de bekabeling is niets veranderd, terwijl ik het probleem pas enkele dagen heb. Daar kan het dus niet aan liggen. Tussen het modem en de decoder zit een coax-kabel van MonsterCable, zou wel ok moeten zijn lijkt me. Tussen decoder en tv zit een simpele coax kabel. Zal deze er wel tussenuit halen om te kijken of het daaraan ligt.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-11 18:06
Ik wilde gisterenavond even op Mijn Ziggo om m'n smartcard te activeren, blijk ik er niet op te kunnen. Site werkt wel, Mijn Ziggo gedeelte niet. Dus dan bel ik maar met dat nummer en geef ik m'n gegevens door met de smartcard in de decoder.

14 uur later nog steeds geen beeld, en ook nog steeds geen Mijn Ziggo. Gaat goed daar...de storingenpagina geeft aan dat het gisterenmiddag er een uur uit heeft gelegen maar dat het opgelost is. Daar zijn de meningen dan bij deze over verdeeld. :X

• Soutje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-03 08:47
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:48:
Ik zie even door de bomen het bos niet meer..

Wil volledig gebruik maken van de Alles in 1 extra verbinding die ik heb maar de router blijft steken op 28 MB max.. wil vanmiddag een nieuwe halen..

Wat is in combinatie met een Ubee modem een goede router ? Linksys WRT320N of de D-Link D655 / 825 ? Beide worden hier heel vaak genoemd, komen volgens mij gelijkwaardig uit de testen ( behalve dat de D-link een hogere WAN-LAN doorvoer heeft ).

Heb zelf al een en ander uitgevogeld maar zit nog wel te twijfelen.. en benieuwd wat jullie zouden kiezen i.c.m. Ziggo en Ubee..
Hey, ik wil je even wat vragen hierover. Haal je wel je volledig snelheid als je de pc bedraad koppelt aan je router ?

Ik heb ook di eUbee modem en een Belkin N-Router, pc direct op modem en/of router geeft me de 50 Mbit snelheid, maar wireless 12-20MBit.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:41

Winkiller

De Mopperpot

The Realone schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:51:
Ik wilde gisterenavond even op Mijn Ziggo om m'n smartcard te activeren, blijk ik er niet op te kunnen. Site werkt wel, Mijn Ziggo gedeelte niet. Dus dan bel ik maar met dat nummer en geef ik m'n gegevens door met de smartcard in de decoder.
Hier hetzelfde probleem gehad gisteren, probeer via 0900-2020000 die smartcard te activeren, indien dat niet lukt de HD bellen en afdeling storingen tv kiezen, daar kunnen ze je doorverbinden met de juiste afdeling en wordt de smartcard direct geactiveerd.

• Pierre_nr1
  • Laatst online: 22:06
Darkz0rs schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:54:
[...]

Excuses, je hebt gelijk. Het is inderdaad 1.12EU. Er is ondertussen wel een beta firmware versie uit, maar daar lees ik alleen maar klachten over. Dus gewoon 1.12EU blijven draaien, ik ben er ook dik tevereden mee.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Net de helpdesk maar eens gebeld. Mijn downloadsnelheid (AiE Plus) zakt de afgelopen weken regelmatig naar de max 1Mbit. Soms is ie ook weer goed, dwz, oude snelheid (ca 10Mbit), maar de upload staat al op de nieuwe snelheid (tegen de 3Mbit). Reactie: U krijgt een nieuw modem, maar we weten niet wanneer. Als ik over een week of anderhalf niks gehoord heb maar weer eens bellen en dan zwepen.

Ook kon ik even niet zo snel vinden of mijn router 20bit op zijn WAN ondersteunt. Betreft een Linksys WRT160N. Volgens mij lopen d'r hier rond die het zo kunnen zeggen. Anyone? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
WeAreLegion schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:22:
[...]

Jah die site had ik ook gevonden, maar goed nog even afwachten dan. True Blood is inderdaad erg gaaf. En het is wel nice dat je met digitaal er ook nieuwe zenders bij krijgt. Houd het pakket wel intresssant.
Heb je mijn vraag aan jou nog gezien?

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Nivk schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:22:
Bij dat Ubee Modem kan daar de voet van worden uitgeklapt zodat hij stabieler recht opstaat? Het lijkt alsof dit kan maar durf niet te hard te trekken/duwen aangezien ik dan misschien iets sloop.
Je moet er niet aan trekken maar draaien. :Y

Succes ermee

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-11 13:20
Vandaag installatiepakket gekregen. Op 01-09-09 besteld 05-09-09 brief gekregen en vandaag 09-09-09 het installatiepakket gekregen.

Op de website vermelden ze 15 werkdagen dus dit is ruim binnen de tijd! Tot nu toe erg tevreden over deze snelle levering van Ziggo!
Ik kijk uit naar de overgang die op 1 oktober zal plaatsvinden. (HetNet-->Ziggo) Als dit nou eens helemaal goed zou gaan ben ik helemaal blij! :D

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

The Eagle schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:19:
Net de helpdesk maar eens gebeld. Mijn downloadsnelheid (AiE Plus) zakt de afgelopen weken regelmatig naar de max 1Mbit. Soms is ie ook weer goed, dwz, oude snelheid (ca 10Mbit), maar de upload staat al op de nieuwe snelheid (tegen de 3Mbit). Reactie: U krijgt een nieuw modem, maar we weten niet wanneer. Als ik over een week of anderhalf niks gehoord heb maar weer eens bellen en dan zwepen.

Ook kon ik even niet zo snel vinden of mijn router 20bit op zijn WAN ondersteunt. Betreft een Linksys WRT160N. Volgens mij lopen d'r hier rond die het zo kunnen zeggen. Anyone? :)
WRT160n haalt ongeveer 80Mbit wan->lan dacht ik.
Edit: http://www.hardware.info/...stest_19_80211n_routers/7

[ Voor 6% gewijzigd door Jay-v op 09-09-2009 16:14 ]

• WeAreLegion
  • Niet online
Ben ik nou de enige die het vreemd vind dat je gewoon helemaal niks van je order terug kan vinden in je mijn ziggo. Ik weet nu dus niet of het goed gegaan is aan telefoon of niet. Ik vertrouw het niet zo helemaal niet na wat ik hier allemaal lees en ging bij mij dus ook al mis via de normale manier.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10 18:51

nIghtorius

Poef!

ik lees veel Arris modem problemen hier. echter heb ik nog geen problemen met mijn Arris modem gehad *klopt af*

Om wat voor soort problemen praten we hier eigenlijk over? ik haal bijna altijd ~50/~5.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• haribold
  • Niet online
WeAreLegion schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:21:
Ben ik nou de enige die het vreemd vind dat je gewoon helemaal niks van je order terug kan vinden in je mijn ziggo. Ik weet nu dus niet of het goed gegaan is aan telefoon of niet. Ik vertrouw het niet zo helemaal niet na wat ik hier allemaal lees en ging bij mij dus ook al mis via de normale manier.
Als het goed is, krijg je binnen een week een schriftelijke bevestiging van je order. Krijg je die niet, dan zou ik gewoon contact opnemen via het contactformulier op de website om te vragen of je order wel goed is verwerkt. Ik heb het afgelopen jaar vijf orders gehad bij Ziggo en deze zijn alle vijf verkeerd uitgevoerd door Ziggo. Ik zou het dus in ieder geval goed in de gaten houden.

• The Eagle

The Eagle

Mooi, hoef ik me daar iig geen zorgen om te maken....itt de levering van dat Docsis3 modem, dat kon nog wel eens even op zich laten wachten ben ik bang :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• WeAreLegion
  • Niet online
haribold schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:58:
[...]
Als het goed is, krijg je binnen een week een schriftelijke bevestiging van je order. Krijg je die niet, dan zou ik gewoon contact opnemen via het contactformulier op de website om te vragen of je order wel goed is verwerkt. Ik heb het afgelopen jaar vijf orders gehad bij Ziggo en deze zijn alle vijf verkeerd uitgevoerd door Ziggo. Ik zou het dus in ieder geval goed in de gaten houden.
Nou ik mag hopen dat het toch wel goed gaat dit keer. Maar goed vind het maar klant ontvriendelijk dat je nergens wat kan vinden over status of wat dan ook.

Verwijderd

WeAreLegion schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:21:
Ik kan niet eens inloggen op Ziggo terwijl ik gewoon een account heb daar! :S

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 19:55
Heb ook AiE - Vorige week aangevraagd en nu binnen en het werkt :)

Helpdesk even gebeld want de kabel komt achter verwarming binnen en kreeg het oude kapje er niet af. Meneer vertelde mij dat hij dit zelf ook niet had gedaan en het goed werkte als je gewoon kabel aansluit op je huidige punt en hem dan inplugt op het nieuwe verdeelkastje. En hij had gelijk :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/560890332.png

[ Voor 12% gewijzigd door Frostie op 09-09-2009 20:22 ]

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-11 21:15
Vandaag eindelijk een Docsis 3.0 Modem gekregen. (Ubee) _/-\o_ _/-\o_

Maar helaas werken de Activatiecode + bijbehorend wachtwoord zoals in de brief vermeld niet.
Dit was de vorige keer ook al zo. En ja inderdaad u raad het al, De code+wachtwoord zijn hetzelfde als de vorige keer. ;(

Bravo Ziggo. 8)7 |:(

Oude modem dus maar weer even terug gehangen. O-)

Vanacht hang ik het nieuwe modem weer aan de kabel en morgen ochtend ga ik even bij Ziggo langs om het modem te laten activeren en te vragen hoe het kan dat zij mij tot 2 keer toe foute informatie sturen. :(

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• jesco_white
jongentje schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:51:
[...]

Heb je vats een digitale onvanger (Humax irfox?).

Haal eens de coax los tussen je digitale ontvanger en je tv, ik had hier namelijk ook last van.
Ik heb zojuist de coax losgehaald, het beeld wordt nu juist nog slechter. Meer korrelig zeg maar. Vreemd omdat ik digitaal kijk via scart tussen decoder en tv. Dacht dat de coax dan niet gebruikt werd. Zodra ik coax er weer tussen zet wordt het beeld weer scherp, maar wel met verticale balken heel licht van links naar rechts over het beeld. Zie het nu goed afsteken op de groene achtergrond van het voetbalveld, kijk voetbalwedstrijd van nederlands elftal.

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb misschien een achterlijke vraag maar hopelijk kan iemand me helpen, ik heb binnenkort Ai1 Extra plus de modem natuurlijk en daarop wil ik graag m'n Linksys WRT320N aansluiten maar moet de ethernet kabel nu in de WAN poort van de router of op de LAN poorten? :?

• Luqq
  • Laatst online: 12-11 08:42
Ronneuh schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:27:
Ik heb misschien een achterlijke vraag maar hopelijk kan iemand me helpen, ik heb binnenkort Ai1 Extra plus de modem natuurlijk en daarop wil ik graag m'n Linksys WRT320N aansluiten maar moet de ethernet kabel nu in de WAN poort van de router of op de LAN poorten? :?
Een kabel in de enige poort van je modem doen, andere kant in WANpoort. PC's in de LAN poorten :)

• WeAreLegion
  • Niet online
Ronneuh schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:27:
Van modem naar router in de wan en van router naar pc in de lan :)

@ hierboven wat een timing ;)

[ Voor 3% gewijzigd door WeAreLegion op 09-09-2009 21:35 ]

• VanRoyal
  • Niet online
Kan het kloppen dat de Ziggo site er nu uitligt, of heb ik een intern probleem?

• WeAreLegion
  • Niet online
VanRoyal schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:36:
Lijkt er op dat hij het niet doet inderdaad. Ik krijg hier ook niks te zien.

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:49

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

VanRoyal schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:36:
Hier doet de site het ook niet .....

Verwijderd

Ik heb tot nu toe, na 2 weken ziggo nog steeds geen telefonie. Situatie is als volgt, ben van telfort naar ziggo gegaan en werd mij geadviseerd om zelf op te zeggen, dit heb ik dus gedaan. Daarna kreeg ik bevestigingsbrief dat mijn nummer werd meegenomen naar ziggo. Maar tot op heden nog steeds geen telefonie. Of moet ik wachten tot mijn contract afloopt bij Telfort en dat het dan pas wordt geporteerd? Tel1 op de modem knippert de hele tijd. In de handleiding staat dat de hoorn van de haak is, maar heb geen telefoon erop aangesloten?

Ik heb natuurlijk al de telefoon eraan gehangen, maar dan nog blijft die knipperen. Een reset helpt ook niet. Iemand suggesties?

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-11 17:15
WeAreLegion schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:38:
[...]

Lijkt er op dat hij het niet doet inderdaad. Ik krijg hier ook niks te zien.
http://downforeveryoneorjustme.com/ziggo.nl

Down :)

[ Voor 66% gewijzigd door EvolutionX op 09-09-2009 21:43 ]

• Volkert
Soutje schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:52:
[...]
Ik heb ook di eUbee modem en een Belkin N-Router, pc direct op modem en/of router geeft me de 50 Mbit snelheid, maar wireless 12-20MBit.
Je laptop moet natuurlijk ook Wireless N ondersteunen.

Dus of de miniPCI kaart upgraden (als dat kan) of gebruik maken van een Wireless N USB-stick.

• xippie
  • Laatst online: 23-07 12:21
nIghtorius schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:55:
ik lees veel Arris modem problemen hier. echter heb ik nog geen problemen met mijn Arris modem gehad *klopt af*

Om wat voor soort problemen praten we hier eigenlijk over? ik haal bijna altijd ~50/~5.
Ik had in het begin ook wel wat problemen met mijn nieuwe Arris modem, maar na een ScanOver heb ik geen enkel probleem meer gehad.

Ik zou iedereen aanraden om hetzelfde te doen.

Een ScanOver duurt wel 10 tot 20 minuten, maar voor mij was het de oplossing van een slechte verbinding.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Volkert schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:52:
[...]

Dus of de miniPCI kaart upgraden (als dat kan) of gebruik maken van een Wireless N USB-stick.
En dan nog is 50 Mbit een utopie..

Verwijderd

XiniX88 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:01:
[...]

Zoals je leest, werkt het WEL op speedtest.ziggo.nl in zn interne netwerk lijkt dus niets mis. Het enige wat mis kan gaan is de auto negotiation, deze gaat klapperen tussen of 10/100mbit of 100/1000mbit (afhankelijk van de snelheid van je router) en misschien tussen full en half duplex.

Als speedtest.ziggo.nl echt werkt, en een ping naar google.nl (ping -t google.nl) blijft ook stabiel, neem dan contact op met ziggo, t probleem ligt dan BUITEN jouw modem en in hun netwerk.

@Bullit NL, nee geen noodgreep, 1000mbit moet ook werken, het enige wat niet werkt is de auto-negotiation.

Edit, dit verhaal is dus bedoeld voor NiDo
Heb de ping gedaan naar google.nl, laagste score was 24, hoogste was 28 ms.. heb echter geen idee wat dit zegt...
Helaas nog geen tijd gehad om de modem rechtstreeks aan te sluiten.. maar zojuist wel nogmaals via de router en switch nog wat testen gedaan, schommelt tussen de 28 MB en 48 MB waarvan de laatste via speedtest.ziggo.nl is gehaald..

Verwijderd

Dubbelpost...

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 08:14 ]

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag bij alles in 1 extra een envelopje in beeld van de TV staan.. rechtsboven in met de letter M.. wat is dit ? ( mail waarschijnlijk ) maar hoe krijg ik dit open ? Heb een Humax IR FOX C digitale ontvanger. ben helaas de doos en handleiding kwijtgeraakt en kan nergens iets vinden wat mij kan helpen...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb nu eindelijk mijn netwerk aan de praat. Had eerst twee wrt54gs routers. Heb nu een 320n aangeschaft en merk meteen dat de snelheid bedraad naar beneden is gegaan.
Nu viel me ook op dat ik ook meteen een ander ip adres heb gekregen (94.215.x.x) wat er dus een is van casema terwijl ik met een 54gs gewoon een essent adres krijg. Meerdere malen die dingen verwisseld met steeds hetzelfde resultaat. Iemand enig idee hoe dit mogelijk is?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• robbinonline
  • Nu online
Ik heb sinds gisteren een enveloppe in de rechtekant (bovenaan)van de t.v staan,en het komt van de3 digitale t.v.Er staat ook een M in.Ik dacht al iets van Memory ofzo
Wie weet wat dat is,ik weet niet hoe ik het weg krijg namelijk
Ziggo is (weer) aan het pielen geweest met de berichten functie. Die M staat voor mail. Even in de menu's van de ontvanger zoeken naar de mail functie en dan het dummy bericht weggooien.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• dbm_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2019

Ik heb een soortgelijk probleem. Bij analoog kijken is er niks aan de hand, bij digitaal kijken heb ik een soort ghostimage van het analoge beeld erdoorheen lopen. Valt niet altijd even erg op, maar als het wel opvalt is het behoorlijk irritant (bijvoorbeeld ondertitels van een andere zender die midden in je scherm tevoorschijn komen). Heb een andere scart kabel geprobeerd, dat hielp niet. Heb ook geprobeerd de coax kabel (naar de tv) eruit te halen, maar dit resulteert in een vrij brede lijn die dan door mn scherm heen komt spoken...

Als ik het beeld op pauze zet, dan beweegt de ghostimage gewoon verder.. volgens mij betekent dit dat de decoder gewoon niet helemaal goed meer is, want als de kabel die naar de decoder loopt niet goed zou zijn en dit zorgt voor de storing, dan zou dat ook gewoon opgenomen worden door de pvr en dus ook op pauze gaan... klopt dat? Denk dat ik maar weer eens naar ziggo moet bellen, garantie claimen.

• Soutje
Volkert schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:52:
[...]

Uiteraard gebruik ik een wireless N USB stick. ;)

• Volkert
Exorcist schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:19:
[...]
Valt mee hoor, mijn Linksys WRT320N in combinatie met de Intel 4965AGN miniPCI-kaart haalt NETTO een throughout van 8,5 MByte/s = 68 Mbps.

De connect is overigens 144 Mbps.

Je kunt dus stellen dat je met wireless altijd genaaid wordt omdat je netto in de praktijk nog niet de helft haalt van wat men opgeeft.

• TFHfony
  • Laatst online: 22:51

TFHfony

Professional Weirdo

Exorcist schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:19:
[...]

Hoezo? Met mijn Sitecom WL-308 en de Wireless N kaart welke in mijn Acer Laptoppie zit haal ik ruim 7,5Mbyte per seconde van het netwerk af. Dus die 50mbit van Ziggo lukt ook wel ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:22
Volkert schreef op donderdag 10 september 2009 @ 08:28:
De connect is overigens 144 Mbps. Je kunt dus stellen dat je met wireless altijd genaaid wordt omdat je netto in de praktijk nog niet de helft haalt van wat men opgeeft.
Dat komt omdat draadloze stations niet constant zenden, maar met korte intervals. Dit om ook andere stations op hetzelfde kanaal een kans te geven. Op momenten dat ze wel zenden doen ze dat met 300 Mbps, dus houden de fabrikanten die waarde aan want dat lijkt beter. Maar je wordt inderdaad gefopt.

[ Voor 2% gewijzigd door grun93 op 10-09-2009 09:24 . Reden: aanvulling ]

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Gisteren eindelijk mijn modem binnengekregen (ubee). Proberen te activeren door modem direct op mijn macbook aan te sluiten. Ging erg moeizaam... activatiepagina laadde echt SUPERlangzaam uiteindelijk pas na 20 minuten inlogcodes kunnen invulllen, waarna er een timeout optrad. Vervolgens andere laptop (vista) erbij gepakt en daarmee lukte het gelukkig wel. Vervolgens een speedtest gedaan en toen kreeg ik maar 35/2 (terwijl ik met ai1 extra 50/5 zou moeten krijgen). Na 2 minuten viel de verbinding weer weg. Modem 10x ofzo moeten resetten / wachten voordat er weer verbinding kwam. Uiteindelijk lukte het om een stabiele verbinding te krijgen (na 4 uur) en was de snelheid ook naar behoren (48,5 / 4,7).

Vervolgens mijn Linksys WRT320N router aan proberen te sluiten (die de hele tijd uitgetrokken was geweest) maar dat wilde niet helemaal lukken... Ik kreeg wel verbinding maar internet was ontzettend traag... de meeste sites wilden niet eens openen, en de sites waarmee ik wel verbinding kreeg kwamen maar voor de helft door. ook msn e.d. wilden niet connecten. pingen van google lukte wel prima (16ms gemiddeld). Vervolgens weer laptop direct aangesloten en verbinding was nog gewoon prima dus daar lag het niet aan. nogmaals via router proberen... lukte weer niet... zowel draadloos als met draad... diverse malen release/renew gedaan op router maar wilde niet lukken... ook stroom eraf/erop tegelijk of achtereenvolgens met modem (in diverse volgordes) hielp niet.

Oude router erbij gepakt (Linksys WRT54G) en bij deze lukte het prima... vervolgens weer WRT320N en weer geen verbinding. Om een of andere reden kreeg de 320N mijn oude IP adres toegewezen terwijl de 54G wel netjes het nieuwe ip gebruikte. vervolgens handmatig ip geprobeerd op 320N maar daarmee was de verbinding dus helemaal verdwenen. firmware geüpdatet naar laatste versie... still nothing...

edit:

overigens heb ik ook factory defaults gedaan (zowel via web als via reset knop op router) + ik heb static ip geprobeerd (net nieuwe gegevens overgenomen van de wel werkende 54G)
beide zonder resultaat

uiteindelijk was het 01:30 dus maar gaan slapen... 320N hele nacht uitgetrokken gehad en vanmorgen nogmaals getest... maar nog steeds zonder succes... bleef maar het oude ip krijgen... 54G maar weer aangesloten voordat ik naar mijn werk moest zodat er thuis tenminste internet was. Ik denk dat ik vanavond maar even met de 320N terug naar de winkel ga om deze om te ruilen voor een ander. hopelijk lost dat het probleem op.

Of hebben jullie nog suggesties?

[ Voor 4% gewijzigd door lo3k op 10-09-2009 10:01 . Reden: info toegevoegd ]

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Geef in je nieuwe router eens het MAC adres van je oude router op, of evt van je Laptop waarmee je geactiveerd hebt.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
TFHfony schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:57:
[...]

Geef in je nieuwe router eens het MAC adres van je oude router op, of evt van je Laptop waarmee je geactiveerd hebt.
zal ik vanavond eens proberen. thanks :)
nog meer suggesties anyone?

• jongetje
  • Nu online
TFHfony schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:57:
[...]

Als je je modem 10 m,inuutjes van de spanning af haalt zou de MAC buffer leeg moeten zijn en dit dus theoretisch niet uit moeten maken.

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:19
Ziggo :(

1e keer monteur: geen signaal op kabel, moet een storingsmonteur komen
2e keer monteur: Monteur niet komen opdagen, maar goed het bleek om nieuwbouw te gaan, ze moeten de kabel activeren, ipv 30euro aansluitkosten berekenen wij u nu 150euro (kosten waarvan ik niets afwist).
3e keer monteur: Meten aan het signaal, kabelbreuk op 6 meter vanaf de meterkast. Moest iemand komen om de breuk te verhelpen, binnen 5min weer weg.
4e keer monteur: Niet komen opdagen, na een gehele dag thuis te hebben gezeten.

9e keer met Ziggo opzeggingen gebeld, (met een medewerker van Ziggo deze helpt me al beter) nu krijgen we één maand gratis + 30euro aansluitkosten terug, vanwege alle ellende. Wat neer komt op een 80 euro.

Zaterdag komt dus een escalatie monteur, tussen 12 en 6 het probleem verhelpen, hopen dat het probleem dan verholpen is! :( weinig vertrouwen nog in Ziggo!

Modbreak:Geen namen van personen vermelden zonder hun voorafgaande toestemming. Op verzoek van betrokkene is de naam verwijderd. Bij voorbaat dank voor uw medewerking.

[ Voor 11% gewijzigd door een moderator op 15-09-2009 17:08 ]

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-10 11:19

MM99

That is the way I am!

DaYwaLkUr schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:25:
Ziggo :(

1e keer monteur: geen signaal op kabel, moet een storingsmonteur komen
2e keer monteur: Monteur niet komen opdagen, maar goed het bleek om nieuwbouw te gaan, ze moeten de kabel activeren, ipv 30euro aansluitkosten berekenen wij u nu 150euro (kosten waarvan ik niets afwist).
3e keer monteur: Meten aan het signaal, kabelbreuk op 6 meter vanaf de meterkast. Moest iemand komen om de breuk te verhelpen, binnen 5min weer weg.
4e keer monteur: Niet komen opdagen, na een gehele dag thuis te hebben gezeten.

9e keer met Ziggo opzeggingen gebeld, (met en medewerker van Ziggo deze helpt me al beter) nu krijgen we één maand gratis + 30euro aansluitkosten terug, vanwege alle ellende. Wat neer komt op een 80 euro.

Zaterdag komt dus een escalatie monteur, tussen 12 en 6 het probleem verhelpen, hopen dat het probleem dan verholpen is! :( weinig vertrouwen nog in Ziggo!
Sterkte! Ik leef met je mee. Ik hoop dat het wordt geholpen.

Gisteren heb ik ze maar eens gebeld omdat internet was uitgevallen.. Modem zat heletijd opnieuw op te starten.. Dus hebben ze gezegd dat ze een monteur gaan langs sturen. 10 min na dat ik opgehangen had, had ik weer internet. Moet ik het monteur weer afzeggen? Ah ik laat hem gewoon komen, mss dat die nog wat kan betekenen.. want internet is nou niet erg stabiel.. Rekenen ze hiervoor kosten aan?

• Syneast
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Levering van vooraf beloofde producten die ineens +3 maand vertraging hebben.

Alles-in-1 Extra, maar tot nu toe geen nieuw modem gezien, en dus ook geen snelheidsverhoging. En dan na contact met de klachtenafdeling afgepoeierd worden.

Ik betaal nu dus al 3 maand voor Alles-in-1 Extra, met de snelheid van plus! scheelt toch al zon 15 euro per maand. Als ik dit vooraf geweten had, was ik in juli van extra naar plus gegaan.

(letterlijk bericht aan de klachtenafdeling van Ziggo. Heel beknopt bericht terug. "Gezien u bericht over deze vertraging heeft gehad, was u al geinformeerd, en is Ziggo hierbij niet in gebreke gebleven. Mvg, etc")

Heerlijk.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ik heb in Voorburg sinds vannacht (middernacht) geen internet meer. Er branden te weinig lampjes op het modem. Ik heb 'm vanochtend nog gereset, maar het hielp niet. Hebben meer mensen zo'n storing vandaag?

Ik ga vanavond de helpdesk maar bellen als het probleem nog hetzelfde is.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Is er eigenlijk nog een groot verschil tussen de dlink 655 en 855 icm met de modems die Ziggo levert met het AIE Extra pakket? Want het zijn beiden N-routers, alleen is de 655 geen quad-band. Maakt dat dan zoveel uit icm een 50mbit verbinding?

specs | 3360wP met SE3000

• rally
  • Laatst online: 22:49

rally

Deyterra Consultancy

Ok... na een paar weken te hebben genoten van de Ziggo 50/5 verbinding is het vandaag over met de pret :(

De verbinding komt niet uit zichzelf online (ik kan via mijn backup verbinding kijken naar de status) :(
Mijn ervaring met het Arris modem heeft me geleerd dat deze niet meer online gaat komen, ook niet na een herstart. Dus als ik straks thuis ben zal ik de boel maar weer resetten :(

Zijn er meer mensen in de omgeving Amstelveen met dit probleem?

http://www.deyterra.com

• Darkz0rs
Kensei schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:53:
Is er eigenlijk nog een groot verschil tussen de dlink 655 en 855 icm met de modems die Ziggo levert met het AIE Extra pakket? Want het zijn beiden N-routers, alleen is de 655 geen quad-band. Maakt dat dan zoveel uit icm een 50mbit verbinding?
nou een verschil van alleen maar quadband, is nogal wat. de 5ghz band is veel rustiger. Tevens heeft de 855 een handig display (niet noodzakelijk, wel grappig) uit diverse testen blijkt idd dat beide apparaten dezelfde chipset hebben. Toch blijkt dat de 855 een beter draadloos signaal heeft dan de 655. Hoe zich dat in de praktijk houd, is in ieder huis anders.

Wel is de 855 Wan tot lan aanzienlijk sneller (dir-855 307.43 Mbit/s / dir-655 234.07 Mbit/s)

En als laatste nog, als jij een Centrino N adapter heb dan wil jij heel graag de 5ghz band. Aangezien deze alleen daarmee 300Mbit (brutto) verbinden kan. Op de 2,4 GHZ band doet deze max 130.

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-11 21:16

frG

RichieB schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:46:
Ik heb in Voorburg sinds vannacht (middernacht) geen internet meer. Er branden te weinig lampjes op het modem. Ik heb 'm vanochtend nog gereset, maar het hielp niet. Hebben meer mensen zo'n storing vandaag?

Hier in Voorburg (2272BG) werkte alles vannacht.

Verwijderd

Weet iemand hoe ik met het Arris modem een vast IP zeker stel?

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:27:
Weet iemand hoe ik met het Arris modem een vast IP zeker stel?
Niet. Dit gaat alleen met een zakelijk Ziggo abonnement.

• rally
  • Laatst online: 22:49

rally

Deyterra Consultancy

Dat kan niet. Ziggo geeft aan particulieren geen vast IP uit. Ik heb het al een paar keer geprobeerd, maar daar willen ze niet aan beginnen.

Maar met DynamicDNS (al dan niet i.c.m. een CNAME verwijzing) heb je dat in principe niet nodig.

Ik heb twee lijnen die m.b.v. DynDNS en een CNAME verwijzing draaien en zodra Ziggo er uit ligt is binnen 30 seconden mijn IP aangepast en merkt niemand dat de Ziggo verbinding er uit ligt.

http://www.deyterra.com

• MaxxMark
  • Laatst online: 15-11 13:41

MaxxMark

HT is Tof!

TFHfony schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:34:
[...]

Niet. Dit gaat alleen met een zakelijk Ziggo abonnement.
Dit klopt niet! En Ziggo weet het zelf ook niet altijd even goed.

Niet alle zakelijke abonnementen hebben een vast ip en hebben port 25 open staan

Ik heb zelf een Ziggo Zakelijk abonnement (ZZ3) wat het equivalent van AI1-Extra is, en ben ook niet goed geinformeerd door ziggo.

Alle abonnementen binnen Ziggo Zakelijk Office Basic (de Alles in 1 zakelijke varianten) zijn identiek aan de Particuliere variant met als verschil dat je 2 VOIP lijnen krijgt en de beschikking hebt over de Zakelijke helpdesk.

Het IP is hierbij gewoon variabel en port 25 zit, net als bij de particuliere varianten gewoon dicht.

[ Voor 0% gewijzigd door MaxxMark op 10-09-2009 16:50 . Reden: typos ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• WeAreLegion
  • Niet online
Zo net toch maar even gebeld of me order er nu wel in staat in system en die kerel zei dat alles nu goed stond. Hij gaf trouwens toe dat ze veel problemen hebben/hadden met het online aanvragen van abbo's dat die gewoon niet binnen kwamen. Zou nu opgelost moeten zijn.

• Soutje
xippie schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:16:
[...]

Ik had in het begin ook wel wat problemen met mijn nieuwe Arris modem, maar na een ScanOver heb ik geen enkel probleem meer gehad.

Ik zou iedereen aanraden om hetzelfde te doen.

Een ScanOver duurt wel 10 tot 20 minuten, maar voor mij was het de oplossing van een slechte verbinding.
Hoi, ik zit ff te zoeken naar dat programma waar je het over hebt, maar ik kan het niet vinden. Kun je mij misschien een Link geven ?

• ADDG
  • Laatst online: 00:47
Soutje schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:35:
[...]

Hoi, ik zit ff te zoeken naar dat programma waar je het over hebt, maar ik kan het niet vinden. Kun je mij misschien een Link geven ?
Link staat twee keer in de post vermeld die je aangehaald hebt :D Het is niet echt een programmaatje maar gewoon een pagina in je modem waarmee je je modem van kanaal kan proberen te laten verwisselen.

• Soutje
ADDG schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:42:
[...]

Link staat twee keer in de post vermeld die je aangehaald hebt :D Het is niet echt een programmaatje maar gewoon een pagina in je modem waarmee je je modem van kanaal kan proberen te laten verwisselen.
Oh ok, die linkies werken bij mij helaas niet. Als ik het adres wijzig naar mijn router adres, dan kom ik alleen in mijn router. Helaas

[ Voor 12% gewijzigd door Soutje op 10-09-2009 19:50 ]

Verwijderd

RichieB schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:46:

Ik woon ook in voorburg maar ik heb geen probleem. Is het inmiddels opgelost?

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik sta op het punt een Linksys WRT320N aan te schaffen maar ik vroeg me af welke PCI NIC/USB goed werkt met de WRT320N ? :>

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

MaxxMark schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:48:
[...]

Dit klopt niet! En Ziggo weet het zelf ook niet altijd even goed.

Niet alle zakelijke abonnementen hebben een vast ip en hebben port 25 open staan

Ik heb zelf een Ziggo Zakelijk abonnement (ZZ3) wat het equivalent van AI1-Extra is, en ben ook niet goed geinformeerd door ziggo.

Alle abonnementen binnen Ziggo Zakelijk Office Basic (de Alles in 1 zakelijke varianten) zijn identiek aan de Particuliere variant met als verschil dat je 2 VOIP lijnen krijgt en de beschikking hebt over de Zakelijke helpdesk.

Het IP is hierbij gewoon variabel en port 25 zit, net als bij de particuliere varianten gewoon dicht.
Ik zeg ook alleen dat het alleen bij een zakelijk abbo KAN, niet dat ze het allemaal hebben. Ik vrees wel dat je een glas verbinding via Ziggo zakelijk nodig hebt voor een vast IP.

Verwijderd

Ongeveer 2/3 weken geleden heb ik online geupgrade van basis naar extra. Dit zou binnen 5 dagen gerealiseerd worden volgens Ziggo. Echter zijn we nu al dik 2 weken verder, en ik heb nog steeds een trage 1MB verbinding. Ik heb al 10 minuten de stroom van het modem afgehaald.

Moet ik misschien een bepaalde handeling doen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ronneuh schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:54:
Ik sta op het punt een Linksys WRT320N aan te schaffen maar ik vroeg me af welke PCI NIC/USB goed werkt met de WRT320N ? :>
De Linksys WMP600N presteert uitstekend. Ik heb hem inmiddels bijna 2 maanden, en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben! (dit in combinatie met een WRT610N, maar het zou weinig verschil uit moeten maken met een WRT320N)

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
tiepeks schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:22:
[...]

Ik heb dezelfde problemen, maar dan nog met een 'oude' Motorola (5120). Meestal disable ik de lan-adapter, daarna enable in device manager (gaat net iets sneller)

Ik zit al 2 maanden te wachten op een Docsis3 (de monteur kwam op 3 juli langs, maar heeft een oud modem geplaatst en daar let mijn vrouw natuurlijk niet op, hè) :'(
Ook bij mij valt de verbinding vaak weg. Vooral als ik op volle snelheid download. Eerder nooit last van maar het wordt de laatste paar maanden steeds erger. Hier met een arris modem

Verwijderd

Aangezien hier veel D-link gebruikers zijn.. ik heb sinds dinsdag de Dir-655.. maar ik krijg het wireless niet stabiel.. heb een wireless G adator op m'n laptop zitten, alle verbinding op vaste waarden gezet.. zelfs zonder beveiliging valt de verbinding weg, kan geen verbinding maken of de website laden heeel traag in..
bedraad gaat fantastisch nu en haal bij ziggo zo'n 46/ 4.7 ... i.c.m. ubee modem..

heeft iemand hetzelfde gehad en dit opgelost.. als dit het weekend blijf dan ruil ik de router maandag om voor wat anders..

Ps, mocht dit niet in dit topic thuis horen hoor ik dit wel.

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-11 00:54
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:05:
Ongeveer 2/3 weken geleden heb ik online geupgrade van basis naar extra. Dit zou binnen 5 dagen gerealiseerd worden volgens Ziggo. Echter zijn we nu al dik 2 weken verder, en ik heb nog steeds een trage 1MB verbinding. Ik heb al 10 minuten de stroom van het modem afgehaald.

Moet ik misschien een bepaalde handeling doen?

Alvast bedankt!
Hoe vaak heb je al naar de HD gebeld?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• Darkz0rs
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:41:
Aangezien hier veel D-link gebruikers zijn.. ik heb sinds dinsdag de Dir-655.. maar ik krijg het wireless niet stabiel.. heb een wireless G adator op m'n laptop zitten, alle verbinding op vaste waarden gezet.. zelfs zonder beveiliging valt de verbinding weg, kan geen verbinding maken of de website laden heeel traag in..
bedraad gaat fantastisch nu en haal bij ziggo zo'n 46/ 4.7 ... i.c.m. ubee modem..

heeft iemand hetzelfde gehad en dit opgelost.. als dit het weekend blijf dan ruil ik de router maandag om voor wat anders..

dit klinkts als afstand, en of drukke "wireless buurt" tevens haal je op 54g lang niet die 50mbit maar dat wist je denk ik wel :-)

• The Eagle

The Eagle

Mezelf maar eens gedeeltelijk quoten:
The Eagle schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:19:
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik de enige ben waarbij de downloadsnelheid regelmatig ineens op max 1Mbit gecapped wordt. Dus kan ik me ook nauwelijks voorstellen dat er geen mensen zijn die een tijdelijke workaround hebben. Want om nou maar af te wachten totdat ze bij Ziggo ineens een pakket gaan versturen zie ik als ik de verhalen zo lees niet echt zitten. Ik wil iig mijn 10Mbit terug. Modem + routerreset hebben niks uitgehaald. Heb een SurfBoard met Linksys WRT160n, die laatste zou het probleem niet moeten zijn :) Metingen zijn gedaan met zowel speedtest.net als de Ziggo speedtest, beide geven +/- het zelfde resultaat.
Leuk, zo'n downloadmetertje dat loop te stuiteren tegen de magische grens van 1Mbit...maar ik zou toch graag de oude situatie terug hebben. Anyone? :)

Verwijderd

Darkz0rs schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:50:
[...]

dit klinkts als afstand, en of drukke "wireless buurt" tevens haal je op 54g lang niet die 50mbit maar dat wist je denk ik wel :-)
Ik haal met geluk 10 MB, en dan zit ik op volledig signaal.. is al een wat oudere laptop.. met m'n vorige router had ik nergens problemen mee... ik heb nu in een uur tijd al 3 keer alles opnieuw moeten opstarten..

Er zijn geen nieuwe wireless verbindingen in de buurt gekomen waar ik last van kan hebben...

Afstand is meterkast => woonkamer, zo'n 15 meter open verbinding (althans, hal met deur open )

• Darkz0rs
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:55:
[...]

Ik haal met geluk 10 MB, en dan zit ik op volledig signaal.. is al een wat oudere laptop.. met m'n vorige router had ik nergens problemen mee... ik heb nu in een uur tijd al 3 keer alles opnieuw moeten opstarten..

Er zijn geen nieuwe wireless verbindingen in de buurt gekomen waar ik last van kan hebben...

Afstand is meterkast => woonkamer, zo'n 15 meter open verbinding (althans, hal met deur open )
Het is idd een beetje offtopic denk ik. Maar de ene router is de andere niet. chipset icm ander chipsets kan met de een op de ander prima werken. Gezien je router zou ik kiezen voor een wireless N dongle. Dan zit je ook niet vast meer aan je 802.11G maar gebruik je de techniek zoals de router eigenlijk bedoeld is. Maar mocht je hier verder op willen gaan open dan een nieuw topic. Want idd is dit natuurlijk weinig Ziggo related.

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Kan het zijn als je digitaal tv kijkt dat het internet een klein tikje slomer is? Download de decoder ook dingen van internet zoals ondertiteling of tvgids of is dat allemaal een andere frequentie en is het puur toeval?

• Volkert
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:41:

Ligt vast niet aan de router. Mijn ervaring is dat je dan beter het wireless gebeuren van de laptop zelf kunt aanpassen, dus een nieuw miniPCI kaartje of een wireless (N) USB-stick.

Over het algemeen werken wireless producten van Intel bijvoorbeeld stukken beter dan die van Realtek.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:47
MsG schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:38:
Kan het zijn als je digitaal tv kijkt dat het internet een klein tikje slomer is? Download de decoder ook dingen van internet zoals ondertiteling of tvgids of is dat allemaal een andere frequentie en is het puur toeval?
In principe niet, maar als je al slecht signaal op je modem of decoder hebt zou het kunnen denk ik.

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 15-11 19:47

MeNTaL_TO

The future is not set

MsG schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:38:
Nou ik had gisteren wel even dat ik een E-19 kreeg (en dus geen beeld) maar wel ondertiteling van het programma, dus die worden wel of apart gecodeerd of apart verzonden.
Maar volgens mij merk je het alleen als je een interactief kanaal op een bijpassende decoder hebt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Pagina: 1 ... 17 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.