Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 13:41

MaxxMark

HT is Tof!

Is het al duidelijk hoe je kunt checken of je modem (in mijn geval een Ubee) al geupdate is met de nieuwe firmware?

Ik ga niet 24/7 bij mn modem zitten en kijken of ie toevallig opnieuw opgestart is wat mogelijk zou kunnen betekenen dat hij geupdate is :)

Ook ik heb de problemen die door veel Ubee eigenaren genoemd worden:
* Wegvallende verbindingen (lijn die weg valt, lampjes die netjes aanblijven, alleen reset helpt),
* Met speedtest strak hoge snelheden (48mbit/4.4mbit) en zodra je met bijv newsleecher (of een andere client) iets gaat binnen halen dondert de snelheid in elkaar en wordt je lijn traag als dikke stront door een trechter.
* Erg warm wordend modem

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 09:41
tommy schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:40:
Lees wat slechte verhalen nu over Ziggo, niet zo fijn als je net een nieuw abo hebt afgesloten. Gisteren 01-09-09 besteld dus verwacht deze week of volgende week wel de bevestiging etc.
Heb geen monteur laten komen, misschien niet zo slim in geval van DOA's of verkeerd geleverde apparatuur mja, moet ik weer op zo'n monteur gaan zitten wachten.. En heb zelf een jaar lang bij verkooppunt van Ziggo(destijds @home) gewerkt en hierbij ook aan huis installatie verricht dus dat moet wel zelf ook wel lukken! :+
Aan het aansluiten is niets veranderd.
Er is een tijd geweest dat Ziggo heel veel aanmeldingen kreeg.
Hierdoor liepen ze tegen een achterstand aan.
Daarnaast ging het aanmelden bij een grote groep mensen fout
hebben ook een introductie brief gehad.

Wanneer je de brief heb gehad komt het vaak wel goed.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Bullet NL
Phusebox schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:49:
[...]

Bij eentje kwam de monteur niet, en geen bevestiging gehad.
Bij de ander heb ik dus zelf maar gebeld, en stond ook niets in het systeem. En nu kunnen die mensen dus weer 3+ weken gaan wachten.

Is toch belachelijk dat hun online aanmeldingssysteem dus compleet fucked up is dat de klant daarvoor moet opdraaien. En trouwens mijn broer kreeg de brief NADAT de monteur was geweest :S
Hmm, blijkt dus dat ze dit nog steeds niet onder de knie hebben.
Heb het idee dat dit probleem echt wordt veroorzaakt door de afdeling verkoop.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:08
Nog een poging :P,
Weet iemand wanneer de CI+ modules van Ziggo in de winkels liggen ? :)

gewoon nee.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10 18:51

nIghtorius

Poef!

trankilo schreef op woensdag 02 september 2009 @ 01:35:
[...]

Haha, leuk geprobeerd onderuit te lullen door de HD. Maar toch goed dat ze uiteindelijk iemand sturen om de boel eens door telichten.

Storingsmonteurs doen 2x 5 opdrachten, dus 5 in de ochtend en 5 in de middag. Dat maakt het bijna onmogelijk een exacte tijd door te geven.

@all

De redding is nabij!

Deze week is er een grote zending uitgegaan naar het grootste installatie bedrijf die voor Ziggo werkt. Hierin zitten de lang verwachte Motorola 6100 serie modems. Ze zijn helaas nog niet gecertificeerd door Ziggo zodat ze nog niet geactiveerd kunnen worden door de medewerkers of doormiddel van een activerignscode. :O

_/-\o_hallelujah_/-\o_

BTW,
wat totaal langs mij heen gegaan is dat er al een firmware update is geweest voor het Arris modem. Deze heeft niet het gewenste resultaat geleverd. De reden dat het zo lang geduurd heeft simpelweg met vakantie van de programmeur te maken. Door het grote aantal dat nu uit staat zit men nu wel boven op de zaak.

Een ander nieuwtje dat nog niet officieel beschreven is maar wat er aan zit te komen is dat de klant de rekening gaat krijgen als een modem defect is door blikseminslag. Nu zijn dat vaak verzekerings dingen maar ik vond het een opmerkelijke cultuur wending. Het bedrag wat men gaat rekenen is mijn nog niet bekend.
mag wel een bijzondere modem zijn.. maar als ik de afbeeldingen zo zie.. zie ik geen telefonie aansluiting op deze modem..

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Bullet NL
SanderPS3 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:52:
vanaf 3e week september geloof ik
Het kon allemaal wel eens opgehouden worden door de problemen tussen de CI+ modulles en Philips tv's

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-11 22:14
SanderPS3 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:52:
Aankomende maandag word de eerste batch verwacht. Maar zeer beperkt leverbaar!

• theRedDevilNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10-2024
Hallo,

Wij willen thuis af van ons huidige internet en waarschijnlijk overstappen op Ziggo.
Op dit moment hebben wij internet+bellen van Tiscali, hiervan gebruiken we het bellen niet omdat ik hun router/modem als gateway heb ingesteld en een eigen Gaming Router erachter heb gehangen (de D-link DGL 4300).
Dit heb ik gedaan omdat ik heel veel online game op een Xbox 360, de gaming router heeft een Xbox Live compatible certificaat en is makkelijk in te stellen.
Digitale TV hebben we nu al via Ziggo, op twee TV's allebei het basispakket (geen extra kosten). Eén met een HDdecoder en één TV met gewone decoder.

Eigenlijk wil ik wachten totdat er glasvezel in Groningen beschikbaar is, maar aangezien je Ziggo maandelijks af kan zeggen kunnen we tot die tijd kabel internet van Ziggo hebben.
In ons oude huis (waar mijn moeder nog woont) ook altijd Home(nu dus Ziggo) kabel internet gehad. Nooit echt veel problemen mee gehad en ook gamen ging lekker.

Zoals gezegt game ik veel, hiernaast download ik ook nog veel (met payserver nieuwsgroepen). Snel internet is dus een must.
Telefonisch hebben wij momenteel geen vaste lijn, we bellen altijd mobiel. Erg veel bellen we niet, maar toch willen we weer een vaste lijn.

Het Alles-in-1 Extra pakket voldoet volgens mij dus aan ons plaatje.
Dit internet is nu al zeer snel en beloofd alleen maar sneller te worden.

Alleen heb ik dus wat vragen...
- Is iemand bekend met Xbox Live en het modem dat je van Ziggo krijgt? Staat hierbij standaard je NAT op OPEN of moet je zelf nog gaan klooien met port-forwarding etc?
- De nieuwe snelheden van internet, de upgrade naar 80 Mb/s en later naar >100 Mb/s, zit dit in dit pakket inbegrepen? Lees: Hier hoef ik niet meer voor te betalen?
- Ziggo bied aan om een Sitecom 300N X3 Router voor 100euro erbij te nemen. Raden jullie dit aan ipv mijn D-link router? Kan deze router ook de hogere snelheid van >100 Mb/s aan?
- Het bellen wat erbij zit, is dat via gewone vaste lijn van KPN?
- Wat zijn de algemene ervaringen met dit abbonement? Stabiele connectie, weinig storingen etc?

Volgens mij is de Sitecom router sneller dan de D-link, D-link heeft namelijk max 108Mbps ten opzicht van 300Mbps. Klopt dit?
En kunnen jullie die Sitecom ook vergelijken ten opzichte van deze Dlink Gaming Router? Als ze gelijk zijn, kan mijn huidige in de verkoop en koop ik liever zo'n Gaming Router ipv de Sitecom.

PS: Sitecom bestel ik misschien ergens anders dan bij Ziggo, scheelt toch weer 20euro.

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

• Sato
  • Laatst online: 15-11 21:15
Act-One schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:35:
[...]

Als ik het goed begrijp wil je zodra je een eurodocis 3 modem hebt je abonnement verlagen naar een Alles in een Plus abonnement, omdat de snelheid die een Alles in 1 extra abonnement jullie te hoog is?

Feit 1, Alles in 1 plus abonnees krijgen geen eurodocis 3 modem. De eurodocis 2 modems zijn hier namelijk prima voor geschikt.

Feit 2, het is een gratis upgrade, je kunt ze niet in gebreke stellen omdat je huidige verbinding gewoon werkt.

Feit 3, In bepaalde regio's kunnen de eurodocis 3 modems niet uitgeleverd worrden omdat de achterliggende hardware nog niet geschikt is voor Docis3, Ziggo heeft toe aangegeven dat ze dit zo snel mogelijk zullen verhelpen, Jij, en je vader worden dus niet achtergesteld, jullie wonen waarscheinlijk in een regio die nog niet geschikt is.

Feit 4, Wanneer jullie nu de downgrade actief laten zijn hebben jullie voor een lagere prijs de zelfde snelheid als die je nu hebt.

Geloof uit jou verhaal te lezen dat dit de bedoeling is, echter lees ik ook tussen de regels door dat je voor de heb een eurodocis 3 modem wil hebben.

Er is zelfs een kans dat Alles in 1 extra abonnees die een Eurodocis 3 modem, maar terug gaan naar een Alles in 1 plus abonnement dit modem moeten inleveren voor een Eurodocis 2 modem. Dit ivm de nog steeds relatief beperkte beschikbaarheid van de eurodocis 3 modems.

Of te wel, je kan vanalles willen, maar zoals de situatie er bij jou nu voorstaat heeft het totaal geen kans van slagen.

Ook niet bij Radar, Kassa of wie dan ook, Ziggo leverd je gewoon een werkende verbinding.
Paar misverstanden dus,

Downgraden zouden we pas bij de volgende verhoging doen. (Ergens volgend jaar dus.)

Had ik van te voren geweten dat ik zolang op een docsis 3.0 modem had kunnen wachten dan hadden wij 2 maanden geleden al gedowngrade en zouden we ergens volgend jaar pas een docsis3.0 modem en upgrade gekregen hebben (naar 50/5)

Maar omdat ik ook regelmatig met meerder consoles online game (2x Xbox360 of Xbox360+PS3)
Vonden ik de 50/5 interesant genoeg om gewoon op Ai1 Extra te blijven. (Ik betaal het verschil tussen basis en extra namelijk aan mijn ouders.)

Ondertussen zitten we nog steeds met 20/3 en geen verwachte leverdatum voor het modem(Daar was het mij om te doen, Geld terug hoeft niet eens. Excusses wel), En ik zie het dus gebeuren dat we die begin volgende maand nog steeds niet zullen hebben.

Ik ben gewoon klaar met de slechte service die Ziggo levert sinds het Ziggo is geworden. (Met een helpdesk die er zit om geld te verdienen, Het telefoonnummer kost niet voor niets geld tegenwoordig.)

Multikabel had zijn zaken gewoon veel beter voor elkaar, En ik wist toen de samengang werd aangekondigt al dat het hoogstwaarschijnlijk zou worden zoals het nu is.

En daar ben ik simpel gezegt niet blij mee.

Als glasvezel mogenlijk was hadden we Ziggo al opgezegt toen het Ziggo werd.
Maar glasvezel is hier niet mogenlijk en het komt er ook niet, Aan ADSL ga ik zowiezo nooit beginnen.

Dus zitten we simpelweg vast aan Ziggo omdat gemeenten ervoor gekozen hebben exclusiefe contracten af te sluiten.
En als je dan geen andere keuze hebt dan mag je in mijn ogen toch wel betere service verwachten.
Iets dat Multikabel wel kon doen, Dus waarom Ziggo dan niet?

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
nIghtorius schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:03:
[...]

mag wel een bijzondere modem zijn.. maar als ik de afbeeldingen zo zie.. zie ik geen telefonie aansluiting op deze modem..
Motorola SURFboard 6120 Cable Modem:
http://www.motorola.com/B...board+Modems+and+Gateways
Afbeeldingslocatie: http://www.motorola.com/staticfiles/Business/Product%20Lines/SURFboard/SB6120/Images/Static%20Files/SB6120_MD.jpg

Motorola SURFboard 6120E Digital Voice Modem
http://www.motorola.com/B...Digital+Voice+Modem_US-EN
Afbeeldingslocatie: http://www.motorola.com/staticfiles/Business/Products/Cable%20Broadband/Modems%20&%20Gateways/SBV6120%20Digital%20Voice%20Modem/_Images/staticfile/SBV6120-Voice-Modem_MD.jpg

Ziggo zal beiden wel gaan voeren gok ik zo.
theRedDevilNL schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:01:

- De nieuwe snelheden van internet, de upgrade naar 80 Mb/s en later naar >100 Mb/s, zit dit in dit pakket inbegrepen? Lees: Hier hoef ik niet meer voor te betalen?
- Ziggo bied aan om een Sitecom 300N X3 Router voor 100euro erbij te nemen. Raden jullie dit aan ipv mijn D-link router? Kan deze router ook de hogere snelheid van >100 Mb/s aan?
- Wat zijn de algemene ervaringen met dit abbonement? Stabiele connectie, weinig storingen etc?
- Nieuwe snelheden krijg je gewoon vanzelf op het moment dat Ziggo het netwerk upgrade (het kan even duren gezien de reacties hier). Maar in principe ga je niet meer betalen, tenzij het abbonement in zijn algeheel duurder zou worden maar dat is bij de laatste upgrade niet het geval geweest.
- De meeste mensen hier gaan voor de D-LINK DIR-655 of DIR-855. Daarmee zit je zeker goed.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/633
Zie ook de Pricewatch, daar worden die prijzen ook het meest opgevraagd.
- Bellen gaat over de kabel, dus nee, geen KPN vaste lijn
- Mijn ervaringen zijn goed maar er zijn ook heel veel mensen met problemen met Ziggo, het Arris/Ubee modem, en hun internetverbinding (resets en trage verbinding). Ik hou het op kinderziekten door de invoering van Docsis 3.0 (wat er weer voor zorgt dat Ziggo ook administratief achter de feiten aanloopt). Veel mensen stappen nu over van ADSL naar de kabel en dat hadden ze denk ik niet verwacht.

[ Voor 45% gewijzigd door sohus op 02-09-2009 15:12 ]

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11 21:03
- Is iemand bekend met Xbox Live en het modem dat je van Ziggo krijgt? Staat hierbij standaard je NAT op OPEN of moet je zelf nog gaan klooien met port-forwarding etc?

Hier heb ik zelf geen ervaring mee

Nee hier hoef je niks voor te betalen

Ik zou het nog een paar maandjes met je D-link router doen deze gaat tot 100 Mbit, let er wel op dat je deze snelheid niet wireless gaat halen.

Verder zou ik de Sitecom 300N X3 niet bij ziggo bestellen, volgens mij heb je deze voor de helft goedkoper op internet.

Nee dit gaat via het modem van ziggo via de kabel

Ik zou zeggen lees even het forum door

• sohus
LordSander schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:05:
[...]
Ik ben gewoon klaar met de slechte service die Ziggo levert sinds het Ziggo is geworden. (Met een helpdesk die er zit om geld te verdienen, Het telefoonnummer kost niet voor niets geld tegenwoordig.)
Dat is echt onzin. 10 eurocent per minuut worden ze echt niet rijk van hoor. En ze zijn er gebaat bij om mensen snel weer op weg te helpen en niet om mensen lang bezig te houden. Anders komen ze weer bij Kassa met klachten over de lange wachttijden van de helpdesk.

Overdrijven is ook een vak.

[ Voor 59% gewijzigd door sohus op 02-09-2009 15:15 ]

• theRedDevilNL
Zo hé Tweakers zal tweakers niet zijn met zulke snelle reacties!
Bedankt.

Zag dat Sitecom ook een gaming router aanbied, maar die routers die Sohus zegt zien er beter uit. Vooral die D-Link DIR-855, die zou ik dus nu alvast kunnen aanschaffen voor het toekomstige glasvezel toch?
Vind D-Link toch wel fijn om te hebben, merk waar ik dus al ervaring mee heb.

Kan je zelf kiezen welk modem je van Ziggo krijgt, of krijgt iedereen precies dezelfde?

Verder kan je gratis een monteur erbij nemen zag ik bij het bestelformulier, dus die mag dan lekker de telefonie aansluiten. Neem aan dat dit ook wel goed komt.

Edit; Ohja ik stream ook altijd HD films over mijn netwerk,dus dat moet de router ook goed aankunnen.

Edit2: Nog iets; ik heb dus al decoders voor mijn digitale tv. Beetje stom, normale digi decoder kan ik nu gratis krijgen maar als ik besluit géén decoder erbij te nemen krijg ik geen geld terug 8)
Kan hem dan net zo goed wel nemen en dan verkopen toch? 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door theRedDevilNL op 02-09-2009 15:31 ]

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Weet iemand of de nieuwe zender Fox Life bij Ziggo in het standaardpakket komt? Vast niet, maar kan op de Ziggo site niets vinden.

• Sato
Ik ben trouwens niet de enige in Heerhugowaard die nog geen docsis 3.0 modem heeft gekregen. (Kwam daar zojuist achter.)

En alle keren dat ik de helpdesk heb gebeld sinds het Ziggo is geworden ben ik zeer slecht geholpen.
Meestal kwam het neer op beloften die niet werden waargemaakt.
Maar het is ook een keer voorgekomen dat de Helpdeskmedewerker er op aan bleef dringen dan we direct het modem moesten resetten en dan kon hij ons meteen helpen, Nu hoef ik denk ik niet te vertellen wat er gebeurde toen we de stekker van het modem eruit trokken...

Juist ja, Dan valt de telefoon verbinding ook weg.

• theRedDevilNL
Krijg ik gelijk dat nieuwe modem, of moet ik wachten op het 'Hallelujah' modem waar trankilo het over heeft?

Verwijderd

Geef mij de oude snelheid maar weer. Ik heb een Fx addon (update scanner) dat pagina's op verschil controleert. Als ik een stuk of 20 pagina's tegelijk open vliegt de verbinding er gewoon uit :+ Het is dus niet specifiek p2p applicaties.

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
shoombak schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:20:
Weet iemand of de nieuwe zender Fox Life bij Ziggo in het standaardpakket komt? Vast niet, maar kan op de Ziggo site niets vinden.
Zie: http://www.ziggo.nl/producten/televisie/zenderoverzicht/

Het staat er helemaal niet tussen.

Of het ooit erbijkomt is maar afwachten, daar gaan ze vast geen uitspraken over doen c.q. garanties over geven.

• Sato
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:39:
Geef mij de oude snelheid maar weer. Ik heb een Fx addon (update scanner) dat pagina's op verschil controleert. Als ik een stuk of 20 pagina's tegelijk open vliegt de verbinding er gewoon uit :+ Het is dus niet specifiek p2p applicaties.
Dan ben ik dus de pineut,
Mijn firefox opent vaak met ongeveer 3 vensters en 50+ webpagina's

Ik denk dat ik deze week dan maar een downgrade ga regelen, Laat Ziggo dat 50/5 en docsis 3.0 eerst maar eens goed voor elkaar krijgen.

Verwijderd

LordSander schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:47:
[...]

Dan ben ik dus de pineut,
Mijn firefox opent vaak met ongeveer 3 vensters en 50+ webpagina's

Ik denk dat ik deze week dan maar een downgrade ga regelen, Laat Ziggo dat 50/5 en docsis 3.0 eerst maar eens goed voor elkaar krijgen.
Ik heb volgens mij nog een docsis 2 modem (alweer een paar jaar oud), wel arris (Z2 abbo). Kan niet zo snel een nummer vinden op het modem. Lijkt mij dat er bij de snelheidsverhoging ook een firmware update is gedaan maar die op een 1 of andere manier niet om kan gaan met een heleboel connecties tegelijk.

Event viewer in XP geeft de meldingen, 4202, 4201, 8033, 1002, 1000, 1003 en 2504 weer als er een disconnect is geweest.

meldingen als:
code:
1
2
3
4
5
6
The server could not bind to the transport
Your computer was not able to renew its address from the network (from the DHCP Server) for the Network Card with network address 0011F25B2782.  The following error occurred: 
The semaphore timeout period has expired. . Your computer will continue to try and obtain an address on its own from the network address (DHCP) server.
The IP address lease 123.456.789.0 for the Network Card with network address 0015F27B2792 has been denied by the DHCP server 192.168.100.1 (The DHCP Server sent a DHCPNACK message).
The browser has forced an election on network \Device\NetBT_Tcpip_{082840A9-B4B0-423F-8D02-4C0280F23B92} because a master browser was stopped.
The system detected that network adapter ADMtek...PCI Adapter - Packet Scheduler Miniport was disconnected from the network, and the adapter's network configuration has been released. If the network adapter was not disconnected, this may indicate that it has malfunctioned. Please contact your vendor for updated drivers.

Ben al een dagje bezig geweest om alles in te lezen over die errors maar heb er te weinig kennis van om tot een goede conclusie te komen wat het kan zijn. Enige dat ik weet dat er niets qua hardware en software en instellingen zijn veranderd sinds de snelheidsupdate vorige week op mijn pc, bij de laptop gebeurd het ook als ik die direct aansluit.

edit: bij volle download en volle upload tegelijk heb ik binnen 5 minuten een disconnect ook al zijn het maar 2 connecties (iig weinig) bij wijze van spreken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 16:25 ]

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-11 00:54
shoombak schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:20:
Ik neem aan dat die sowieso in Digitaal totaal pakket komt! Wel cool True Blood in Nederland! Dat is echt een geweldige serie! Dan zal tegen die tijd de serie hier ook wel op dvd komen:)

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• sohus
MrBlueEyes schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:54:
[...]

Ik neem aan dat die sowieso in Digitaal totaal pakket komt! Wel cool True Blood in Nederland! Dat is echt een geweldige serie! Dan zal tegen die tijd de serie hier ook wel op dvd komen:)
Er staat toch vanaf september bij Ziggo?

Ik kijk net op de site van UPC, daar zit ie in het digitale televisie starter pakket. Ik ben benieuwd wat Ziggo gaat doen, ik hoop hetzelfde dus in TV Basis Digitaal.

[ Voor 24% gewijzigd door sohus op 02-09-2009 17:10 ]

• 2fastTG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-11 21:16
LordSander schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:33:
Ik ben trouwens niet de enige in Heerhugowaard die nog geen docsis 3.0 modem heeft gekregen. (Kwam daar zojuist achter.)

En alle keren dat ik de helpdesk heb gebeld sinds het Ziggo is geworden ben ik zeer slecht geholpen.
Meestal kwam het neer op beloften die niet werden waargemaakt.
Maar het is ook een keer voorgekomen dat de Helpdeskmedewerker er op aan bleef dringen dan we direct het modem moesten resetten en dan kon hij ons meteen helpen, Nu hoef ik denk ik niet te vertellen wat er gebeurde toen we de stekker van het modem eruit trokken...

Juist ja, Dan valt de telefoon verbinding ook weg.
WAAROM een docsis 3.0 modem willen hebben als dit niet werkt.? Trouwens, je zij dat je het gek vond dat nieuwe klanten eerst een nieuw modem kregen. Ik zou het idioot vinden als dit niet zo was je gaat toch niet eerst een oud modem sturen en maximaal een maand later een nieuw modem sturen?
Resetten helpt meestal ook, heb je daar geen vertrouwen in zeg je gewoon dat je dat al hebt gedaan en dan komen ze meestal met wat anders het probleem is vaak dat ze er niks aan kunnen doen.
ps. niet persoonlijk tegen jou bedoeld maar kom op je overdrijft soms ook wel een beetje, het gaat niet goed bij ziggo maar volgens mij ben je overal even slecht / goed af kwa snelle internetproviders. Upc lost het anders op die gaan knijpen in lijntjes, het is uiteindelijk overal toch hetzelfde als je internet over de kabel wilt op dit moment.

Verwijderd

Vorige week woensdag 26/8 aangemeld als klant van ziggo , donderdag 27/8 brief in de bus aanmelding was binnen zaterdag 29/8 stond tpgpost op de stoep met de modem(arris) en de rest van het pakket Activeren ging goed haal met speedtest 48 heb alles in 1 extra.Dus tot zover erg tevreden met ziggo. _/-\o_

Alleen met newsleecher haal ik alleen de 1ste 4 minuten ongeveer 37 mbps en dan valt die terug naar de 12 mbps.Ga je dan even de verbinding verbreken en dan weer connecten dan pakt die weer de hoge snelheid

• Sato
Multikabel had in mijn ogen nooit samen moeten gaan met Casema en @home, maar er zal vast wel goede reden voor zijn geweest. (Voor het ontslaan van al het goed opgeleide en gediplomeerde personeel en het aannemen van goedkope krachten enz.)

Wat het modem en de snelheidsverhoging betreft wacht ik rustig af.

Het kan mij eerlijk gezegt ook niet veel meer schelen,
Ik betaal Ziggo immers met geld dat door onze socialistische maatschappij van hun salarissen word ingehouden om mij van een maandelijks inkomen te voorzien.

Dus ik ga er niet van wakker liggen, Heb wel andere problemen.

• MrBlueEyes
sohus schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:07:
[...]

Er staat toch vanaf september bij Ziggo?

Ik kijk net op de site van UPC, daar zit ie in het digitale televisie starter pakket. Ik ben benieuwd wat Ziggo gaat doen, ik hoop hetzelfde dus in TV Basis Digitaal.
http://www.ziggo.nl/televisie/nieuws/

Komt dus in Keuzepakket Film & Entertainment en Digitaal Totaal pakket. Ik heb al Digitaal Totaal pakket dus ik zit goed! Maandag meteen even kijken!

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:23

Dutch_Celt

Jollygood

Nog meer mensen met groepsstoring in regio Utrecht?

storing is op de storingspagina al afgemeld (16:04 - 17:15) , echter vermeld het bandje nog steeds een storing (kabelschade).

• theRedDevilNL
Heeft íedereen met dat nieuwe modem de genoemde problemen? Het meerdere vensters in browser niet aankunnen etc?

Verwijderd

Dutch_Celt schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:48:
Nog meer mensen met groepsstoring in regio Utrecht?

storing is op de storingspagina al afgemeld (16:04 - 17:15) , echter vermeld het bandje nog steeds een storing (kabelschade).
yep, ik ook Utrecht en heb niks meer.... geen televisie, telefoon of internet. Lang leve UMTS kaartje van de zaak....

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Iemand in Rijswijk Zh problemen? Bij mij knipperen de onderste 2 lampjes op de Arris (Docsis3), geen sites te openen, niks.

De bovenste 4 lampjes branden wel... :-(

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 13:08

HurrI

No fear... I is here

Hier in Utrecht ook geen televisie. www.ziggo.nl geeft inmiddels geen antwoord meer, loopt wellicht over van de mensen opzoek naar informatie...

If it's just us, it seems like an awful waste of space

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:54

K4F

Zeer langzaam hier, zo eens even uitzoeken of het misschien verwant is.

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Lezen belangrijk!!

Zo-juist deze mail gehad:

Beste ziggo.nl rekening abonnee,

Uw e-mail account moet worden verbeterd, met onze nieuwe F-Secure ® HTK4S anti-virus/anti-spam 2009-versie.

Vul in de kolommen hieronder, klik op antwoord en sturen u of uw account tijdelijk worden uitgesloten van onze diensten.

E-mail Adres:
Wachtwoord:
Telefoon:

* Let op dat uw wachtwoord wordt gecodeerd met 1024-bit RSA-sleutels voor verhoogde veiligheid.

Management.
ziggo.nl
URGENT

Deze mail is niet afkomstig van ziggo! maar is een truck om je gebruikersnaam en wachtwoord te ontfutselen. de afzender is namelijk: securealertway05@peoplepc.com U bent allen gewaarschuwdt!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

:z We zitten op Tweakers, niet op het Computer Idee forum. Net alsof iemand hier zijn wachtwoord klakkeloos mailt.

[ Voor 55% gewijzigd door Exorcist op 02-09-2009 20:06 ]

Verwijderd

Zozo, sinds vanmiddag 15:45 tot 20:40 had ik helemaal geen TV, Internet en Telefonie hier in Utrecht (3552).
Zojuist kwam mijn modem ineens weer online. Nog niet helemaal op volle snelheid, maar het werkt weer! _/-\o_

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:54

K4F

Exorcist schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:05:
[...]

:z We zitten op Tweakers, niet op het Computer Idee forum. Net alsof iemand hier zijn wachtwoord klakkeloos mailt.
Daarom stuur ik het even door naar degene van wie ik verwacht dat ze het misschien wel zouden doen. :*)

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
edit: werkt weer..

[ Voor 88% gewijzigd door Rickstah op 02-09-2009 22:05 ]

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
dbm_ schreef op woensdag 02 september 2009 @ 01:51:
dus als volgende week die monteur hier langskomt krijg ik mogelijk die motorola modem? of duurt dat "nog wel effe" :(
Wat je krijgt is afhankelijk van de voorraad bij zowel de monteur/bedrijf als Ziggo. Dat kan dus een Arris, Ubee (beter) of een nieuwe Motorola zijn (nog beter hoop ik). Is gewoon afwachten.
VanRoyal schreef op woensdag 02 september 2009 @ 07:41:
[...]

Ik weet niet of je het over 'de' firmwareupdate hebt (en hoe je aan de informatie komt), maar als het goed is wordt er deze week een firmwareupdate uitgebracht voor zowel de Arris als de Ubee modem. Mocht het onverhoopt alleen om de Arris gaan en is deze al uitgebracht dan wordt ik al geruime tijd voorgelogen door o.a. een monteur.
Monteurs zijn ook afhankelijk van de info van anderen (e-mail en telefoongesprekken met hun bedrijf of Ziggo medewerkers) dus zijn soms verkeerd geinformeerd, hoewel hun denken te weten hoe het zit.

De Ubee modems hebben inmiddels al een update gehad en draaien super stabiel op het moment (mits binnen specs).
Bij de Arris is dat nog even niet gelukt.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat annoying dat ik moet wachten of me huisbaas het goed vind dat ik de kabel op mijn naam laat zetten ipv van op die van hun. Ik wil ook Alles in 1 xtra. Ik word gewoon geknepen op het moment bij Online naar een update en dat is niet de eerste keer beetje jammer.

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:52

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

De Ubee modems hebben inmiddels al een update gehad en draaien super stabiel op het moment (mits binnen specs).
Bedoel je dat de arris modems ook een update gehad hebben, maar dat deze update niet goed was ?
Of bedoel je dat de arris modems nog helemaal geen update gehad hebben.

• VanRoyal
  • Niet online
trankilo schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:24:
Wanneer zouden de Ubee modems een update gehad moeten hebben? Dit is namelijk mijn 'dossier' (ik heb al ruim een maand last van meerdere reboots en vastlopers die ik allemaal netjes noteer) van de afgelopen 3 dagen en hij is alles behalve stabiel:

31-08-2009 @ 13:27: Modem start opnieuw op. 13:30: Modem start weer opnieuw op, toch maar even stroom eraf en reset gegeven. 14:47: Modem start opnieuw op. Monteur nog maar eens gebeld om te vragen of Ubee niet kon worden omgeruild voor Arris, maar hij wilde de firmwareupdate afwachten. Zou deze week moeten worden uitgerold.

01-09-2009 @ 03:39: 5 minuten offline, 09:52 Modem start opnieuw op, 10:01 Modem start opnieuw op, 10:28: Modem start weer opnieuw op, handmatige reset gegeven door stroom eraf te halen, 17:39: Modem doet niets meer (geen telefonie, internet), lampjes branden netjes, stroom eraf gehaald / reset. 22:56: 4 minuten offline.

02-09-2009 @ 10:22: Modem reboot (2 min), 10:29: Modem reboot (2 min).

[ Voor 0% gewijzigd door VanRoyal op 03-09-2009 10:12 . Reden: datumfoutje ]

• trankilo
  • Laatst online: 13-08 16:15
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:57:
[...]

Bedoel je dat de arris modems ook een update gehad hebben, maar dat deze update niet goed was ?
Of bedoel je dat de arris modems nog helemaal geen update gehad hebben.
Wat ik begrepen heb is dat het niet op grote schaal is gedaan. Een beter antwoord is, ik weet het niet. Arris draait in het ene netwerk beter als in het andere. Ziggo heeft 3 verschillende netwerken die allen verschillend in elkaar zitten...
VanRoyal schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:39:
[...]

Wanneer zouden de Ubee modems een update gehad moeten hebben? Dit is namelijk mijn 'dossier' (ik heb al ruim een maand last van meerdere reboots en vastlopers die ik allemaal netjes noteer) van de afgelopen 3 dagen en hij is alles behalve stabiel:
De update is ruim een week geleden gedraaid.

In jou geval moet er eens goed naar de waarden gekeken worden en of je modem T3's in het log heeft (dan zit het probleem buiten).

Het spreekt voor zich dat de problemen die jij ervaart niet dan ook bij anderen hoeven voor te komen. Als alle Ubee's tegelijk zouden uitvallen zoals geberut met Arris kan je spreken van een collectief probleem en is dit ook uit de historie gemakkelijk zichtbaar te maken. Het probleem dat jij omschrijft ligt meer in een slechte verbinding (van jouw huis naar de straatkast of tussen de straatkast en de wijkcentrale) of een 'gek' modem. Het blijft apparatuur.... Maar dat er spraken is van grootschalige uitval van Ubee's als bij Arris is absoluut geen spraken.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-11 16:24
VanRoyal schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:39:
31-09-2009 @ 13:27:
01-10-2009 @ 03:39:
02-10-2009 @ 10:22:
Offtopic: jouw kalender loopt een maand voor. ;)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:11
trankilo schreef op donderdag 03 september 2009 @ 02:04:
In jou geval moet er eens goed naar de waarden gekeken worden en of je modem T3's in het log heeft (dan zit het probleem buiten).
ff een vraagje van mij :) Bedoel je met T3's dit:
"Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out"?
en zo ja wat houdt dat in?

Ik heb al gedurende 3 weken last van een instabiele verbinding en mijn logs worden overspoeld met drie verschillende regels, welke alle als "3-Critical" worden gemerkt. :|

• VanRoyal
  • Niet online
trankilo schreef op donderdag 03 september 2009 @ 02:04:
[...]
De update is ruim een week geleden gedraaid.

Het spreekt voor zich dat de problemen die jij ervaart niet dan ook bij anderen hoeven voor te komen. Als alle Ubee's tegelijk zouden uitvallen zoals geberut met Arris kan je spreken van een collectief probleem en is dit ook uit de historie gemakkelijk zichtbaar te maken. Het probleem dat jij omschrijft ligt meer in een slechte verbinding (van jouw huis naar de straatkast of tussen de straatkast en de wijkcentrale) of een 'gek' modem. Het blijft apparatuur.... Maar dat er spraken is van grootschalige uitval van Ubee's als bij Arris is absoluut geen spraken.
Mag ik uit deze informatie opmaken dat je bij Ziggo werkt?

De verbinding is hier volgens de monteur prima. Alle waardes zijn goed, signaalsterkte is ok. Er was een maand geleden een probleem in de centrale waardoor het upstreamsignaal 55+ dB was, maar dat is verholpen en nu is het netjes 47 dB. Dit heeft echter niet uitgemaakt.

Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat ik hier mee moet. Bellen lijkt geen zin te hebben, een monteur langs laten komen lijkt geen zin te hebben en ondertussen lig ik er meerdere malen per dag uit. De monteur meent dat de Ubee en Arris 'van binnen' precies hetzelfde zijn en dat ze allebei deze week een update krijgen, maar als ik jou moet geloven is dat dus niet zo.

Ik kan wel weer gaan bellen met de monteur, maar die gaat me toch vertellen dat ik moet wachten op 'de update'. Daar kan ik dan weinig tegen in brengen. Ik kan wel zeggen dat ik op Tweakers heb gelezen dat er al een update uitgebracht is, maar dat is natuurlijk geen officiële bron.

*zucht*
grun93 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 07:39:
[...]

Offtopic: jouw kalender loopt een maand voor. ;)
Oeps :) Ben een week geleden opeens een maand opgeschoven :z

Verwijderd

offtopic:
Sinds wanneer heeft september 31 dagen? :P

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 10:08 ]

• WeAreLegion
  • Niet online
Nou het Ziggo verhaal houd bij mij al op. Me huurbaas wil het niet hebben dat ik Alles in 1 bestel omdat hij bang is dat als ik weg ga en tv signaal weg is dat andere huurders van apartementen geen tv hebben. Maar die kerel is gewoon zelf fout bezig want hij laat 3 appartementen op 1 kabel zitten en betaald dus ook maar 1 keer. Maar goed zal maar niet een te grote mond geven.

Weet iemand of het mogelijk is dat de rekening gesplits word? Dat het Televisie Z1 gewoon op zijn naam blijft en dat de rest op mijn naam komt en banknummer dan is er niks aan de hand verder.

Verwijderd

WeAreLegion schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:17:
Weet iemand of het mogelijk is dat de rekening gesplits word? Dat het Televisie Z1 gewoon op zijn naam blijft en dat de rest op mijn naam komt en banknummer dan is er niks aan de hand verder.
Zo ver ik weet kan dat niet, want de kosten voor Televisie Z1 vervallen simpelweg gewoon als je Alles-in-1 neemt.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Weet iemand hoe je in je modem komt behalve via 192.168.100.1? Want dat ip-adres doet bij mij helemaal niks. Heb een oud telefonie modem, Motorola dacht ik.

De snelheid zakt hier elke dag verder in.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 03-09-2009 11:25 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:23:
[...]

Zo ver ik weet kan dat niet, want de kosten voor Televisie Z1 vervallen simpelweg gewoon als je Alles-in-1 neemt.
Hmm daar was ik inderdaad al beetje bang voor. Ik kan opzich wel gewoon internet nemen van ze maar ik vind die 48 euro per maar toch best wel prijzig. Ik betaal nu 30 euro inclu telefonie. Die snelheden voor Q1 2010 voor het Z3 pakket zijn die al bevestigd door Ziggo? Want 40//5 voor die prijs vind ik al wat normaler.

[ Voor 13% gewijzigd door WeAreLegion op 03-09-2009 11:43 ]

• grun93
Me huurbaas wil het niet hebben dat ik Alles in 1 bestel omdat hij bang is dat als ik weg ga en tv signaal weg is dat andere huurders van apartementen geen tv hebben.
Het kan aan mij liggen, maar dit snap ik niet. Je blijft gewoon het tv-signaal houden, net als nu, alleen nu zit het in een ander abonnement op iemand anders zijn naam.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nou het Ziggo verhaal houd bij mij al op. Me huurbaas wil het niet hebben dat ik Alles in 1 bestel omdat hij bang is dat als ik weg ga en tv signaal weg is dat andere huurders van apartementen geen tv hebben. Maar die kerel is gewoon zelf fout bezig want hij laat 3 appartementen op 1 kabel zitten en betaald dus ook maar 1 keer. Maar goed zal maar niet een te grote mond geven.

Heeft jouw appartement een eigen adres en huisnummer? Is het geen optie om op je eigen adres een eigen aansluiting aan te vragen?

Verder kun je internet ws. wel gewoon los aanvragen. Hebben wij hier ook. Huisbaas betaalt tv Z1 en internet Z3 staat op mijn naam. Bij alles in 1 zal dat idd wel niet kunnen, want ja, de naam zegt het al, alles zit in 1...

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
grun93 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:40:
[...]

Het kan aan mij liggen, maar dit snap ik niet. Je blijft gewoon het tv-signaal houden, net als nu, alleen nu zit het in een ander abonnement op iemand anders zijn naam.
ja idd, het signaal is adresgebonden, niet naamsgebonden. als je verhuist (en dat doorgeeft bij ziggo) krijgt de volgende bewoner netjes een inschrijvingsformulier..

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Phusebox schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:24:
Weet iemand hoe je in je modem komt behalve via 192.168.100.1? Want dat ip-adres doet bij mij helemaal niks. Heb een oud telefonie modem, Motorola dacht ik.

De snelheid zakt hier elke dag verder in.
Dat is al heel vaak voorbij gekomen ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Palomar
  • Niet online
grun93 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:40:
[...]

Kan wat dat betreft wel snappen waarom de huisbaas dat niet wil, omdat hij appartementen met tv-aansluiting levert en dit niet in handen wil geven van een huurder. Want als de huurder zijn Ziggo-rekeningen niet betaalt wordt het hele appartement afgesloten.

• Bullet NL
Palomar schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:47:
[...]

Kan wat dat betreft wel snappen waarom de huisbaas dat niet wil, omdat hij appartementen met tv-aansluiting levert en dit niet in handen wil geven van een huurder. Want als de huurder zijn Ziggo-rekeningen niet betaalt wordt het hele appartement afgesloten.
idd...

Ik denk dat hij gewoon de pech heeft dat hij in 1 huis woond.
Op moment dat iedereen een apparte toegang had gehad, was het anders, dan is er geen spraak van 1 woning en zit z'n huurbaas fout.

maar goed, het zou opgelost kunnen worden wanneer hij met z'n verhuurder overeenkomt dat hij tijdelijk het contract overneemd, wanneer hij gaat verhuizen kan hij z'n ziggo aansluiting mee verhuizen, en de nieuwe huurder of de verhuurder een "nieuw" contract afsluiten. net als met een gewone woning/woon situatie.

• WeAreLegion
  • Niet online
Het is inderdaad voor de post 1 huis gewoon 10A, maar het zijn wel 3 apartementen. Dus hij is opzich wel fout bezig maar snap wel dat hij het niet uit handen wil geven dat maakt ook niet zoveel uit. Ik denk dat ik gewoon me vaste telefonie er uit doe want ik bel er toch zowat niet mee. en me Online en dan kost dat Z3 pakket me maar 5 euro meer in de maand en als die snelheid verhoging komt Q1 2010 dan ben ik tevreden :D

• Bullet NL
WeAreLegion schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:09:
Het is inderdaad voor de post 1 huis gewoon 10A, maar het zijn wel 3 apartementen. Dus hij is opzich wel fout bezig maar snap wel dat hij het niet uit handen wil geven dat maakt ook niet zoveel uit. Ik denk dat ik gewoon me vaste telefonie er uit doe want ik bel er toch zowat niet mee. en me Online en dan kost dat Z3 pakket me maar 5 euro meer in de maand en als die snelheid verhoging komt Q1 2010 dan ben ik tevreden :D
Suc6 dan maar,

Ik heb nu 1.5 maand de 50Down/5Up... en kan niet ander zeggen.. super snel...
Mooie van kabel t.o.v. adsl is dat je de snelheid gewoon haald.
Downloaden van een pay-newssever met 5.7MB/Sec

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah het is inderdaad erg verleidelijk. Maar moet zeggen dat die upgrade die er nog aankomt naar 40/5 voor Z3 me wel beetje over de streep getrokken heb anders had ik het niet gedaan. Ga het zo maar eens bestellen. En dan mogen ze gelijk me online opzeggen, En als dat gedaan is regel ik op me werk wel ff dat me vaste telefonie er afgehaald word.

Zie net wel op de site van ziggo dat als je een Alles in 1 extra opzegt via het wijzigings formulier dat het dan automatisch een Z1 word dus dan zou het geen probleem op moeten leveren. Maar eens voorleggen aan me huurbaas als die dat niks vind dan houd het op.

[ Voor 27% gewijzigd door WeAreLegion op 03-09-2009 12:27 ]

• MM99
  • Laatst online: 27-10 11:19

MM99

That is the way I am!

Eergisteren mijn modem aangesloten, hele tijd gewacht, maar kreeg maar geen IP. Gewoon stekker ingelaten.

Volgende dag (Gisteren dus) gekeken, nog geen IP, toen toch maar stekker eruit en erin.. toen kreeg ik IP en scherm waarin ik gebruikersnaam en wachtwoord moest invullen voor activatie.

Na activeren had ik ongeveer 5 min internet.
Daarna viel verbinding weer weg, ik kreeg wel een locale IP (192.168.100.20). Modem was bezig met herstarten en dingen te d/l en weet ik veel allemaal wat. Het was telkens "identifying..." en "unknownnetwork"... Gewoon zijn werk laten doen dacht ik.

Vanmorgen weer eens gekeken, was zelfde verhaal. Toen stekker eruit, stekker erin. En ik kreeg weer goede IP en had internet toegang.

Maar goed, ik heb niet lang kunnen kijken omdat ik weg moest, dus ik heb geen idee of het nog doet, maar dat zie ik wel vanmiddag.

Toen ik even internet had heb ik speedtest.net uitgevoerd en ik kreeg 48 down en 3.2 up ongeveer. Enig idee iemand waarom up zo laag is? Ik heb rechtstreeks aan modem aangesloten.

• grun93
Palomar schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:47:
Goed, in zo'n geval zou de huisbaas het alles-in-een abo op zijn naam kunnen aanvragen. De huurder die aio wil geeft het geld dan niet aan ziggo, maar aan de huisbaas.

• WeAreLegion
  • Niet online
grun93 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:31:
[...]

Goed, in zo'n geval zou de huisbaas het alles-in-een abo op zijn naam kunnen aanvragen. De huurder die aio wil geeft het geld dan niet aan ziggo, maar aan de huisbaas.
Ook gevraagd wil die ook niet. Hij wil geen papieren rompslomp. Het is nog al een boer soms maar goed ik probeer het wel op die manier wat ik net poste en anders gewoon Internet Z3 ook prima.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:14
Meer mensen die in Nieuwegein noord zonder zitten? Geen internet en geen tv meer.

Lekker!

• Bullet NL
Ozhan99 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:29:
Eergisteren mijn modem aangesloten, hele tijd gewacht, maar kreeg maar geen IP. Gewoon stekker ingelaten.

Volgende dag (Gisteren dus) gekeken, nog geen IP, toen toch maar stekker eruit en erin.. toen kreeg ik IP en scherm waarin ik gebruikersnaam en wachtwoord moest invullen voor activatie.

Na activeren had ik ongeveer 5 min internet.
Daarna viel verbinding weer weg, ik kreeg wel een locale IP (192.168.100.20). Modem was bezig met herstarten en dingen te d/l en weet ik veel allemaal wat. Het was telkens "identifying..." en "unknownnetwork"... Gewoon zijn werk laten doen dacht ik.

Vanmorgen weer eens gekeken, was zelfde verhaal. Toen stekker eruit, stekker erin. En ik kreeg weer goede IP en had internet toegang.

Maar goed, ik heb niet lang kunnen kijken omdat ik weg moest, dus ik heb geen idee of het nog doet, maar dat zie ik wel vanmiddag.

Toen ik even internet had heb ik speedtest.net uitgevoerd en ik kreeg 48 down en 3.2 up ongeveer. Enig idee iemand waarom up zo laag is? Ik heb rechtstreeks aan modem aangesloten.
Welk modem heb je?
Wanneer je een aris 702b hebt kan je via 192.168.100.1 inloggen om het modem log te bekijken, wat zijn daar de waardes van je verbinding?

• WeAreLegion
  • Niet online
Zo ben er uit, ik bestel het Z3 abbo :) ik wil geen gezeur of ruzie met ehuurbaas, zo huis als ik nu heb krijg ik niet snel meer haha. Dus moet hem maar ff tevriend houden. En ben maar 2 euro duurder uit als ik me telefoon er uit doe diek toch niet gebruik.

• VanRoyal
  • Niet online
Napsju schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:35:
Meer mensen die in Nieuwegein noord zonder zitten? Geen internet en geen tv meer.
http://www.nu.nl/algemeen...ing-treft-nieuwegein.html

Verwijderd

Napsju schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:35:
Regio 9945 is tevens geen internet en tv en dus ook geen telefonie :|

Verwijderd

Wanneer weet je nu of de telefonie werkt. Heb namelijk met nummerportering aangevraagd en dit zou 6 dagen duren. Maar tot op heden blijft het lichtje Tel1 knipperen op het modem. Hoef ik alleen de kabel van telefonie erin te stoppen en klaar? of zijn er nog andere instellingen?

Verwijderd

Bij mij ligt het eruit nu, 4 weken goed gewerkt maar nu sinds 2 uur vanacht ligt het plat. Geen telefoon en geen internet. TV werkt wel nog.

Ik krijg intern op me router een wan adres van 192.168.100.20 maar geen default gateway en het online lampje blijft knipperen op de Arris TM702B. Ik kan wel de status pagina van de Arris bereiken maar hier wordt ik ook niet veel wijzer van.

Stroom eraf niet geholpen, dus daarnet ziggo gebeld toen ik thuis kwam voor werk, duurde 16 minuten ongeveer. Moest ik weer stroom eraf doen (zei al dat ik dat gedaan had, maar oke moest ook de kabel eruit halen nu), toen weer alles terug en het werkt nog niet. Dus nu wordt er een ticket aangemaakt en neemt de technische diesnt contact met me op.

Hij zij dat het binnen 48 uur weer zou moeten werken, wat ik toch erg lang vind persoonlijk. Maarja....

Als het werkt is alles perfect, ik hoop dat de support ook gewoon goed blijkt want ik wil toch wel graag weer op redelijke snelheid kunnen internetten.

Als iemand nog een idee heeft wat ik zou kunnen proberen laat het aub weten.

• Phusebox
  • Nu online
Hmmz, vandaag mail gekregen dat ik officieel ben verhoogd qua snelheid: woeptiedoe. Zou 20/3 moeten kunnen halen en is nu 3/2...

Router maar eens ertussenuit gehaald... nog steeds 3/2, dus daar ligt het niet aan. Tevens kom ik nog steeds niet op de pagina van mijn modem.

[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 03-09-2009 17:27 ]

Verwijderd

Hallo jongens,

Ik heb nu ADSL van Online maar ik wil overstappen naar Ziggo Alles-in-1-Plus. Ik lees hier allemaal verschillende modems, maar welke is het beste? Ook bied Ziggo een draadloze router aan, is die goed of kan ik beter zelf eentje kopen?

• Napsju
Ziggo heeft geen draadloze modems. Waar haal je die onzin vandaan dan?

Lekker!

Verwijderd

Napsju schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:49:
Ziggo heeft geen draadloze modems. Waar haal je die onzin vandaan dan?
Sorry, ik bedoelde router. Heb het al gewijzigd.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:12

rally

Deyterra Consultancy

@Napsju: Als je iemand afblaft, help ze dan een beetje op weg

@Ferraghini: Ziggo levert je een kabel modem. Daar kun je je computer rechstreeks op aansluiten, maar dat is niet de veiligste optie (bovendien is het dan een stuk lastiger om met meerdere computers het internet op te komen).

Wel levert Ziggo er een goedkope/gratis draadloze router mee (Sweex). Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Linksys WRT320N, WRT610N, WRT160N maar daar zijn de meningen over verdeeld ;)

http://www.deyterra.com

• WeAreLegion
  • Niet online
Ze bieden trouwens tegenwoordig de volgende aan : WL-342 SITECOM WIRELESS ROUTER 300N X3 EMOTION

Ik heb op het moment nog Online en daar heb ik zo gare livebox bij dus ben allang blij dat ik gewoon een eigen router er op kan hangen.. Maar zit nog te denken welke ik ben zelf wel gecharmeerd van Linksys. Me broertje heeft een sitecom en die werkt verder ook wel prima.

Verwijderd

Hey mijn internet werkt weer! En de telefoon ook!

Nou vraag ik mij alleen af of ziggo nou iets gedaan heeft of dat wat ik liep te kloten geholpen heeft (paar keer reset nog zowel router als modem).. Of gewoon toeval kan ookg nog

Maarja, belangrijkste is dat het weer werkt en hopelijk blijft het nu gewoon weer werken :)

edit:
Hmm, upload werkt nog niet correct.

Krijg 2 keer een error bij het uploaden en de keren dat het wel lukte krijg ik het volgende resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/555802888.png

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 19:14 ]

Verwijderd

dubbel post :x

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 19:14 ]

Verwijderd

@Ferraghini: Ziggo levert je een kabel modem. Daar kun je je computer rechstreeks op aansluiten, maar dat is niet de veiligste optie (bovendien is het dan een stuk lastiger om met meerdere computers het internet op te komen).

Wel levert Ziggo er een goedkope/gratis draadloze router mee (Sweex). Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Linksys WRT320N, WRT610N, WRT160N maar daar zijn de meningen over verdeeld
Wat is dan de veiligste optie? Ik wil er sowieso een draadloze router op aansluiten. En is die gratis router van Ziggo goed?

Edit: Net besteld en ik hoor van die meneer dat ik GEEN gratis draadloze router meekrijg.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 21:11 ]

• dbzfan
  • Laatst online: 15:43

dbzfan

Nee.

Verbinding in tilburg valt hier om de paar minuten weg :S Meer mensen die hier last van hebben?

Nu.nl pingen:

Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=80 ms TTL=57
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=118 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=137 ms TTL=5
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=110 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=75 ms TTL=57
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=40 ms TTL=57
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=16 ms TTL=57
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=15 ms TTL=57
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=225 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=142 ms TTL=5
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=150 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=134 ms TTL=5
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=107 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=51 ms TTL=57
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=190 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=175 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=178 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=146 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=263 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=139 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=231 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=10 ms TTL=57
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=18 ms TTL=57
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=46 ms TTL=57
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=11 ms TTL=57
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=29 ms TTL=57
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=96 ms TTL=57

[ Voor 90% gewijzigd door dbzfan op 03-09-2009 20:25 ]

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-11 16:02
Ik heb de laatste paar dagen ook last van een verbinding die wegvalt. Bij mij lijkt het te liggen aan het modem... Zodra ik het modem uit/aan gezet heb, is de verbinding weer online en blijft redelijk stabiel.

Daarnaast heb ik de laatste periode ook last van een enorm schommelende verbinding bij het downloaden van nieuwsgroepen. Heb net een andere client geinstalleerd en daarbij blijft het probleem ook... Zou dit aan het modem kunnen liggen? Dat lijkt ook de oorzaak van de wegvallende verbinding. Ik meen een UBEE modem te hebben.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 19:47

MeNTaL_TO

The future is not set

dbzfan schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:58:
Verbinding in tilburg valt hier om de paar minuten weg :S Meer mensen die hier last van hebben?

Nu.nl pingen:

Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=80 ms TTL=57
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=118 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=137 ms TTL=5
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=110 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=75 ms TTL=57
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=40 ms TTL=57
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=15 ms TTL=57
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=225 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=142 ms TTL=5
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=150 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=134 ms TTL=5
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=107 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=51 ms TTL=57
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=190 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=175 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=178 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=146 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=263 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=139 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=231 ms TTL=5
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=10 ms TTL=57
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=18 ms TTL=57
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=46 ms TTL=57
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=11 ms TTL=57
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=29 ms TTL=57
Antwoord van 62.69.179.197: bytes=32 tijd=96 ms TTL=57
Lijkt op een probleem bij nu zelf. op 62.69.179.198 geen problemen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=10ms TTL=59
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=13ms TTL=59
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=11ms TTL=59
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=14ms TTL=59
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=12ms TTL=59

Ping statistics for 213.239.154.35:
    Packets: Sent = 6, Received = 6, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 10ms, Maximum = 14ms, Average = 11ms
Control-C
^C
C:\Users\MeNTaL_TO>ping www.nu.nl -t

Pinging gl.nu.nl [62.69.184.52] with 32 bytes of data:
Request timed out.

Ping statistics for 62.69.184.52:
    Packets: Sent = 1, Received = 0, Lost = 1 (100% loss)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:46
ik heb al een tijdje last van ghosting op mn tv. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Heb een alles-in-1 abonnement.

Thanks.

• Phusebox
  • Nu online
Iemand die me hierbij kan helpen, ben net eindelijk op het modem gekomen, en voordat de verbinding weer weg was heb ik dit kunnen opslaan
Downstream
Freq/Power: 236.000 MHz -6 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38 dB
Modulation: QAM256

Upstream
Freq/Power: 58.200 MHz 39 dBmV
Channel Type: Mixed (TDMA and ATDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM64
Wat kan ik hier nu uithalen qua info?

• MM99
  • Laatst online: 27-10 11:19

MM99

That is the way I am!

Bullet NL schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:58:
[...]

Welk modem heb je?
Wanneer je een aris 702b hebt kan je via 192.168.100.1 inloggen om het modem log te bekijken, wat zijn daar de waardes van je verbinding?
ik heb indd aris 702b. Dit zijn de gegevens:

Downstream
Freq Power SNR Modulation Octets Received
Downstream 1 218.00 MHz -3.55 dBmV 36.84 dB QAM 256 0
Downstream 2 194.00 MHz -2.02 dBmV 36.84 dB QAM 256 0
Downstream 3 202.00 MHz -1.69 dBmV 37.09 dB QAM 256 0
Downstream 4 210.00 MHz -2.90 dBmV 37.09 dB QAM 256 0

Upstream
Freq Power Channel Type Symbol Rate Modulation
Upstream 1 20.00 MHz 51.75 dBmV Mixed (TDMA and ATDMA) 2560 64QAM
Upstream 2 ----- ----- ----- ----- -----
Upstream 3 ----- ----- ----- ----- -----
Upstream 4 ----- ----- ----- ----- -----

Ik kan er niet veel uit halen, maar hoop dat iemand anders mij kan helpen waarom mijn up niet 5Mbit is..

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/555931544.png

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Momenteel heb ik, na mijn nieuwe modem geinstalleerd te hebben, geregeld modem drops: alle lampjes uit op het modem. Ik woon in Zwolle.

Tot nu toe een mailtje gestuurd maar daar kwam zo'n algemeen antwoord op. Dus daarnet nog een mailtje gestuurd met de tijden dat ik een drop krijg.

Hebben jullie nog tips om dit aan te pakken.

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-11 23:57
trankilo schreef op woensdag 02 september 2009 @ 01:35:
[...]

Haha, leuk geprobeerd onderuit te lullen door de HD. Maar toch goed dat ze uiteindelijk iemand sturen om de boel eens door telichten.

Storingsmonteurs doen 2x 5 opdrachten, dus 5 in de ochtend en 5 in de middag. Dat maakt het bijna onmogelijk een exacte tijd door te geven.
Vandaag heb ik de hele dag gewoon een goede ping gehad (1 dag voordat de monteur komt) coincidence much ?

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• nokiadude
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11-2024
jevn schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:35:
Momenteel heb ik, na mijn nieuwe modem geinstalleerd te hebben, geregeld modem drops: alle lampjes uit op het modem. Ik woon in Zwolle.

Tot nu toe een mailtje gestuurd maar daar kwam zo'n algemeen antwoord op. Dus daarnet nog een mailtje gestuurd met de tijden dat ik een drop krijg.

Hebben jullie nog tips om dit aan te pakken.
Yep blijven klagen, ik heb al ruim 2 maand ellende met het nieuwe Arris Eurodocsis 3 modem. Heb al monteur gehad en nieuwe modems. Uitschieter was gisternacht tot hedenochten 29 reboots van het modem.
Uiteindelijk maar weer gebeld en nu kreeg ik dan eindelijk te horen dat dit een bekend probleem inmiddels is bij Ziggo met veel Arris Eurodocsis 3 modems. Veel reboots . Werd mij gezegd dat men dit samen met fabrikant probeert op te lossen dmv firmware update. Hopelijk binnenkort beschikbaar. Tot dan gewoon accepteren, tot 10 tellen en geduld hebben. Het is bekend wij werken eraan. O ja, wel gewoon de volle bak elke maand blijven betalen.. :p

:(

• dbzfan
  • Laatst online: 15:43

dbzfan

Nee.

MeNTaL_TO schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:45:
[...]

Lijkt op een probleem bij nu zelf. op 62.69.179.198 geen problemen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=13ms TTL=59
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=11ms TTL=59
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=14ms TTL=59
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=12ms TTL=59

Ping statistics for 213.239.154.35:
    Packets: Sent = 6, Received = 6, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 10ms, Maximum = 14ms, Average = 11ms
Control-C
^C
C:\Users\MeNTaL_TO>ping www.nu.nl -t

Pinging gl.nu.nl [62.69.184.52] with 32 bytes of data:
Request timed out.

Ping statistics for 62.69.184.52:
    Packets: Sent = 1, Received = 0, Lost = 1 (100% loss)
Ik heb het probleem bij elke site..

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Vanavond om 22.00 uur ben ik gebeld door ziggo over de openstaande ticket omtrend de onstabiele arris modem. Morgenochtend krijg ik als beta tester de nieuwe firmware er in geschoten, en morgen rond 17.00 uur bellen ze terug om te vragen hoe het draait.

daarna zal ziggo het een aantal dagen op afstand volgen en daarna (als alles goed gaat) word de nieuwe fw vrijgegeven. Ook een aantal ziggo medewerker doen mee. dus...spannend!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:15
marcel23456 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:45:
Vanavond om 22.00 uur ben ik gebeld door ziggo over de openstaande ticket omtrend de onstabiele arris modem. Morgenochtend krijg ik als beta tester de nieuwe firmware er in geschoten, en morgen rond 17.00 uur bellen ze terug om te vragen hoe het draait.

daarna zal ziggo het een aantal dagen op afstand volgen en daarna (als alles goed gaat) word de nieuwe fw vrijgegeven. Ook een aantal ziggo medewerker doen mee. dus...spannend!
Interessant! Houd ons op de hoogte s.v.p.

Verwijderd

Ik zie dat er redelijk wat mensen zijn die diverse snelheidsproblemen hebben met name met routers.
(ik heb het hier dan over technische problemen en niet over "gebruikers-fouten")
Nu is het struikelblok al vaak bij 50 Mb... straks gaat Ziggo naar 80 Mb en ergens volgens jaar ook naar 100+ Mb. Ik ben bang dat er veel mensen nog tegen deze verrassingen aan gaan lopen dat ze straks die snelheden wederom niet gaan halen.
Wie heeft zijn huidige router, getest op de WAN-poort, met Gbit snelheden? Zijn daar limieten van bekend van de huidige merken en type's die er op dit moment rondgaan?

Wat ik mij afvraag is, en eigenlijk ook nergens beantwoord ziet, waarom zet je niet gewoon een oud PCtje in de meterkast met twee Gbit NIC's er in en ipcop er op en laat je die als router fungeren?
Zijn daar bepaalde 'technische problemen' / beperkingen mee bekend dat dat niet goed zou werken oid?
(ik heb het hier dan wel over de wat (veel?) meer ervaren gebruikers die dit wel aankunnen en niet over de catagorie gebruikers die niet weten hoe ipcop in te stellen / onderhouden, daarvoor zou ik ook adviseren een out-of-the-box routertje neer te zetten. (no offence))

Mijn gevoel zegt op dit moment nog steeds dat ik straks (ja, ik ga voor mijn internet overstappen op Ziggo) mijn kabelmodem in mijn switch ga prikken en via het VLAN over m'n netwerk naar mijn (virtuele) ipcop gaat (draait in VMware ESXi 4.0)
Input 1 Gbit... output 1 Gbit...

• Palomar
  • Niet online
Iedereen heeft juist een losse router omdat een 'oud pc'tje' ontzettend veel stroom slurpt en sommige mensen zijn ook bang voor brandgevaar.

Denk dat er tegen die tijd vast wel routers zijn die prima op hoge snelheden kunnen werken. Nu is het nog niet nodig en dus koopt niemand het.

• sohus
marcel23456 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:45:

Ik wil de nieuwe FW niet. Mijn modem draait voorbeeldig en mijn verbinding is zo stabiel als een berg. Ik zie het al gebeuren dat een nieuwe firmware update het voor de mensen met problemen oplost en voor mensen zonder problemen weer verknalt. We delen dan de last maar ik zit er niet op te wachten ;)

Verwijderd

Palomar schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:11:
Iedereen heeft juist een losse router omdat een 'oud pc'tje' ontzettend veel stroom slurpt en sommige mensen zijn ook bang voor brandgevaar.

Denk dat er tegen die tijd vast wel routers zijn die prima op hoge snelheden kunnen werken. Nu is het nog niet nodig en dus koopt niemand het.
Of ik daar nu 'oud pc-tje' schrijf, of energiezuinig boxje met een embcop of ipcop er op... tis allemaal om het even.
Daarom vroeg ik ook of er technische issues bekend zijn en niet praktische issues! :)
(ik wil niet zeggen dat jou reactie niet valide zou zijn, want dat is ie wel!)
Dit even ter aanvulling.

"Tegen die tijd" is er sneller dan je denkt!
En als je nu een router koopt en denkt goed te zitten en je komt er in Q1 -2010 achter dat je de 80Mbit niet haalt omdat je router dat niet trekt, dan heb je weer extra kosten omdat je binnen 6 maanden een nieuwe router moeten aanschaffen die dat wel kan!
Beetje zuur geld...
Je kan natuurlijk niet alles op hele lange termijn bekijken, maar die 80 Mbit en 100+ Mbit daarvan is nu al bekend dat die er op korte termijn gaan komen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:03:
Wat ik mij afvraag is, en eigenlijk ook nergens beantwoord ziet, waarom zet je niet gewoon een oud PCtje in de meterkast met twee Gbit NIC's er in en ipcop er op en laat je die als router fungeren?
Zijn daar bepaalde 'technische problemen' / beperkingen mee bekend dat dat niet goed zou werken oid?
(ik heb het hier dan wel over de wat (veel?) meer ervaren gebruikers die dit wel aankunnen en niet over de catagorie gebruikers die niet weten hoe ipcop in te stellen / onderhouden, daarvoor zou ik ook adviseren een out-of-the-box routertje neer te zetten. (no offence))
Zelfbouw Router ?

Zelf (nog) geen ervaring mee, maar opzich zou een pc zonder problemen een router moeten kunnen vervangen. Tsja, stroomverbruik, maar daar heb je de MSI 945GSE-A voor. (Idle/max ~15/~20W, excl HDD/CDROM)
sohus schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:11:
[...]

Ik wil de nieuwe FW niet. Mijn modem draait voorbeeldig en mijn verbinding is zo stabiel als een berg. Ik zie het al gebeuren dat een nieuwe firmware update het voor de mensen met problemen oplost en voor mensen zonder problemen weer verknalt. We delen dan de last maar ik zit er niet op te wachten ;)
With ^, de Arris TM702B die ik nu een maandje ofzo heb, werkt perfect :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Raven schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:45:
[...]
Tsja, stroomverbruik, maar daar heb je de MSI 945GSE-A voor. (Idle/max ~15/~20W, excl HDD/CDROM)
[...]
@Palomar:
Kijk, dat bedoel ik nou!
Dit zijn "de" bordjes om van te smullen.
CF-kaartje er op met embcop en harken maar! :)

• MrBlueEyes
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:00:
[...]

@Palomar:
Kijk, dat bedoel ik nou!
Dit zijn "de" bordjes om van te smullen.
CF-kaartje er op met embcop en harken maar! :)
Er zijn genoeg gigabit routers die makkelijk de 100Mbit halen zoals de D-Link 655/855 en Sitecom WL-308. Lijkt mij een veel betere en minder ruimte innemende optie.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-11 18:33
2 uur geleden viel mijn internet weg en ik moest mijn modem resetten om weer verbinding te krijgen.

Sindsdien is mijn snelheid met Eweka van 4.6-4.8megabyte gestegen naar 5.3-5.6 megabyte.
Hopelijk is het blijvend maar betwijfel het.

Misschien zijn ze al rond het klooien voor de verhoging naar 80megabit voor eind dit jaar?

[ Voor 16% gewijzigd door Deadsy op 04-09-2009 00:47 ]

• Napsju
Ik heb sinds ik het Arris modem aangesloten heb alleen nog maar 5.9 megabyte/s gehaald met Astraweb. Alleen vanmiddag, door een grote stroomstoring in een ander stadsdeel van Nieuwegein heeft de boel er 5 uur uit gelegen. Redundantie is bij Ziggo ver te zoeken dus. Verder altijd super stabiel!

Lekker!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:33:
[...]

"Tegen die tijd" is er sneller dan je denkt!
En als je nu een router koopt en denkt goed te zitten en je komt er in Q1 -2010 achter dat je de 80Mbit niet haalt omdat je router dat niet trekt, dan heb je weer extra kosten omdat je binnen 6 maanden een nieuwe router moeten aanschaffen die dat wel kan!
Beetje zuur geld...
Je kan natuurlijk niet alles op hele lange termijn bekijken, maar die 80 Mbit en 100+ Mbit daarvan is nu al bekend dat die er op korte termijn gaan komen.
De d-link dir-825 die ik 2 maanden heb aangeschaft kan anders meer dan 300mbit wan -> lan. Dus dat zit wel goed.

Ja je moet niet het goedkoopste model kopen op dit moment (een routertje van aldi vandaan voor 20 euro haalt het niet), maar er zijn genoeg typen routers die al paraat zijn voor deze snelheden. Hier een lijstje met wat routers en de wan -> lan snelheden: http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

edit: @ posts hierboven, ik zit eigenlijk altijd rond de 5.7MB download. Dus Deadsy je hebt kans dat het wel boven de 5MB blijft hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 02:58 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.