Ok komt ie:
Ziggo levert tot aan het modem (de arris of de ubeeee). Wil je testen hoe snel je verbinding is, en of deze stabiel is, test dit bij de modem, werkt dit goed, haal een goede router. Mocht je al zover zijn (ik denk het niet, andere adviseren je namelijk contact op te nemen met ziggo, wat raar is, want je moet gewoon niet draadloos testen) dan sorry voor deze uitlating.2fastTG schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:01:
Ik ben verplaats naar men zusje haar kamer hier heb ik wel fatsoenlijk bereik en heb ik zelfs constant 300mbps intern. Het downloaden via usenet haald nu ook maximale snelheden maar zo onregelmatig als maar kan(met onregelmatig bedoel ik dus echt onregelmatig van 0 tot 1000 en dan terug naar 500 en weer naar 0kb/s), dit terwijl downloaden van 1000mb bins toch redelijk stabiel blijft (zon 2,9 mb/sec) Dus waar dit aan licht weet ik niet.; O. Voorderest moet ook ik gewoon blijven wachten op die nieuwe firmware, dus we moeten maar weer eens geduld hebben.
Wireless kan een heleboel fout gaan, zorg dus eerst dat je zeker weet dat je MODEM goed werkt, kijk dan of bedraad op de ROUTER goed werkt, als dit allemaal goed werkt, ga kijken hoe je het WIRELESS stabiel en overal goed bereikbaar kan krijgen.
offtopic: is er een usenetreader die een goeie uitgebreide grafiek kan geven van de internet snelheid?
Trage internetverbinding... Kijk eens hoe je modem wordt ingetraint: stekker eruit, pc aansluiten op modem, stekker erin, 192.168.100.1 en kijk of je QAM256 docsis 3 krijgt. Sluit je wel rechtstreeks aan op het modem.robvanderaart schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:04:
Voor dit probleem opdook haalde ik ook altijd de maximum snelheid en waren mijn pings ook gewoon normaal.
Als ik nu weer een ping command uitvoer naar tweakers.net zijn ze weer normaal.
Tja, ziggo had testgedraaid (hoorde ik van een ziggo medewerker) in een dorp, dit faalde hard, maar toen hebben ze toch het upgraden van de snelheid doorgezet, waardoor ze nu deze problemen hebben (op een nog grotere schaal dan daar). Binnen enkele weken worden de routers voorzien van een update (ik weet niet of ze de huidige ook willen gaan updaten, lijkt me teveel werk) waardoor de routers wel goed intrainen (en niet steeds verbinding verliezen de eerste 3 dagen). Ik vind het van ziggo lullig voor de mensen die nog geen router hebben, maar zeker wel begrijpelijk dat ze eerst het probleem op lossen (hadden ze eerder moeten doen, dat dan weer wel).Kees schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:44:
[...]
Hier in Enschede (7521) net een brief gehad dat het allemaal wat later wordt dan verwacht. Ik zou je brievenbus maar controleren.
Overigens wel een 'naaistreek'. Ik betaal nu dus voor de maanden juli en augustus (en delen van september) 'gewoon' voor een Ai1-E terwijl ik de diensten van een Ai1-P geleverd krijg welke 15 euro per maand goedkoper is. Ik kan niet zeggen dat ik daar bijzonder blij van wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door XiniX88 op 31-08-2009 14:34 ]