Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 06:58
Ok komt ie:
2fastTG schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:01:
Ik ben verplaats naar men zusje haar kamer hier heb ik wel fatsoenlijk bereik en heb ik zelfs constant 300mbps intern. Het downloaden via usenet haald nu ook maximale snelheden maar zo onregelmatig als maar kan(met onregelmatig bedoel ik dus echt onregelmatig van 0 tot 1000 en dan terug naar 500 en weer naar 0kb/s), dit terwijl downloaden van 1000mb bins toch redelijk stabiel blijft (zon 2,9 mb/sec) Dus waar dit aan licht weet ik niet.; O. Voorderest moet ook ik gewoon blijven wachten op die nieuwe firmware, dus we moeten maar weer eens geduld hebben.

Wireless kan een heleboel fout gaan, zorg dus eerst dat je zeker weet dat je MODEM goed werkt, kijk dan of bedraad op de ROUTER goed werkt, als dit allemaal goed werkt, ga kijken hoe je het WIRELESS stabiel en overal goed bereikbaar kan krijgen.

offtopic: is er een usenetreader die een goeie uitgebreide grafiek kan geven van de internet snelheid?
Ziggo levert tot aan het modem (de arris of de ubeeee). Wil je testen hoe snel je verbinding is, en of deze stabiel is, test dit bij de modem, werkt dit goed, haal een goede router. Mocht je al zover zijn (ik denk het niet, andere adviseren je namelijk contact op te nemen met ziggo, wat raar is, want je moet gewoon niet draadloos testen) dan sorry voor deze uitlating.
robvanderaart schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:04:
Voor dit probleem opdook haalde ik ook altijd de maximum snelheid en waren mijn pings ook gewoon normaal.

Als ik nu weer een ping command uitvoer naar tweakers.net zijn ze weer normaal.
Trage internetverbinding... Kijk eens hoe je modem wordt ingetraint: stekker eruit, pc aansluiten op modem, stekker erin, 192.168.100.1 en kijk of je QAM256 docsis 3 krijgt. Sluit je wel rechtstreeks aan op het modem.
Kees schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:44:
[...]

Hier in Enschede (7521) net een brief gehad dat het allemaal wat later wordt dan verwacht. Ik zou je brievenbus maar controleren.

Overigens wel een 'naaistreek'. Ik betaal nu dus voor de maanden juli en augustus (en delen van september) 'gewoon' voor een Ai1-E terwijl ik de diensten van een Ai1-P geleverd krijg welke 15 euro per maand goedkoper is. Ik kan niet zeggen dat ik daar bijzonder blij van wordt.
Tja, ziggo had testgedraaid (hoorde ik van een ziggo medewerker) in een dorp, dit faalde hard, maar toen hebben ze toch het upgraden van de snelheid doorgezet, waardoor ze nu deze problemen hebben (op een nog grotere schaal dan daar). Binnen enkele weken worden de routers voorzien van een update (ik weet niet of ze de huidige ook willen gaan updaten, lijkt me teveel werk) waardoor de routers wel goed intrainen (en niet steeds verbinding verliezen de eerste 3 dagen). Ik vind het van ziggo lullig voor de mensen die nog geen router hebben, maar zeker wel begrijpelijk dat ze eerst het probleem op lossen (hadden ze eerder moeten doen, dat dan weer wel).

[ Voor 4% gewijzigd door XiniX88 op 31-08-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 19:56
Nu vroeg ik me af, (ik heb eerder in dit topic ook al mijn ervaring gemeld) ik heb mijn pasbesteld Ai1+ abo gecanceld en besloten dat ik alleen digitale tv+hdtv houdt. Omdat ik me daarvoor aanmeld krijg ik dan geen digi ontvanger erbij, ik zie het nergens staan op ziggo.nl behalve dat het hdtv installatie pakket nu voor 99 euro verkrijgbaar is. Maar ik heb afgelopen weekend de humax 5050c ontvangen nadat ik deze zelf gekocht heb.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
loewie-643- schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:33:
Nu vroeg ik me af, (ik heb eerder in dit topic ook al mijn ervaring gemeld) ik heb mijn pasbesteld Ai1+ abo gecanceld en besloten dat ik alleen digitale tv+hdtv houdt. Omdat ik me daarvoor aanmeld krijg ik dan geen digi ontvanger erbij, ik zie het nergens staan op ziggo.nl behalve dat het hdtv installatie pakket nu voor 99 euro verkrijgbaar is. Maar ik heb afgelopen weekend de humax 5050c ontvangen nadat ik deze zelf gekocht heb.
Ehm maar wat vroeg je je nu af (ik wacht op het vraagteken) ;)

Maar even serieus, bellen kan nooit kwaad, proberen ook niet, nee heb je, ja kun je krijgen... Ik zou zeggen neem contact op met hun, ligt eraan waar je de humax hebt aangeschaft... Al is dat niet via Ziggo, denk ik niet dat je geld terug kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 19:56
Sorry voor mijn onduidelijkheid, kijk in principe heeft ziggo er niets mee te maken dat ik mijn decoder elders besteld heb. Mijn vraag was, ik bestel nu digitale televisie met hdtv als nieuwe klant. Zullen ze mij nog een digitale decoder toezenden gratis of tegen gereduceerd tarief.

Ik vroeg het hier omdat iemand wellicht in het zelfde schuitje zit of er een antwoord op weet, maar uiteraard ga ik nog even bellen met ziggo

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 06:33
[quote]XiniX88 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:31:
Ok komt ie:

[...]

Ziggo levert tot aan het modem (de arris of de ubeeee). Wil je testen hoe snel je verbinding is, en of deze stabiel is, test dit bij de modem, werkt dit goed, haal een goede router. Mocht je al zover zijn (ik denk het niet, andere adviseren je namelijk contact op te nemen met ziggo, wat raar is, want je moet gewoon niet draadloos testen) dan sorry voor deze uitlating.

Ik heb allang vanuit men arris modem getest. :X dit gaat net zo onstabiel en ook met dezelfde snelheden.
ik weet inmiddels de reden van de snelheden (het hele gedoe met de nieuwe firmware). Maar wat ik me afvraag waarom zon instabiele downloadsnelheid bij usenet en niet bij normaal downloaden.?

Oja en dan nog iets ik heb met verschillende payservers geprobeerd op verschillende computers (bedraad).

[ Voor 6% gewijzigd door 2fastTG op 31-08-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 21:12
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:14:
Ik heb nu van Ziggo de volgende abonnementen:
Analoge TV
Digitale TV, met digitaal totaal pakket
Z-2 internet

Op dit moment maak ik gebruik van de actie twee maanden gratis 'eredivisielive'. Dit loopt af op 30-09-2009.

Nu wil ik overstappen op 'Alles in 1-plus' met daarbij het digitaal totaal tv-pakket. De telefoon gebruik ik niet, dus dat hoeft niet geinstalleerd te worden. Hierbij krijg je gratis een decoder en een smartcard. Op de smartcard zit dan een preview-periode op alle digitale zenders, waaronder eredivisielive. Ik zou dit dus willen laten ingaan op 1 oktober 2009 ( na mijn gratis abonnement ).

Als ik het nu bestel en ontvang de decoder vóór 1 oktober, kan ik dan de smartcard preview periode toch in laten gaan vanaf 1 oktober? Door deze pas op 1 oktober in de decoder te stoppen?
Ja als je het zo doet is het mogelijk.
Heb ik ook gedaan.

smartcard er in en gewoon registreren op 1 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
Ook ik heb Ziggo All in One 50/5 regio 8551.
Tot nu toe heb ik geen problemen ondervonden.

Bedraad haal ik ongeveer 48.3 / 4.35 , das niet slecht dacht ik.
Ik heb wel hun wandcontactdoos gebruikt.

modem aangesloten, alle draden er uit tijdens opstarten, gewacht tot alle lampjes branden en toen alles aangesloten.

Werkt perfect, heb er ook nog een D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router tussen hangen.
Op de laptop haal ik natuurlijk niet 50/5.

edit: ik haal met 30/3 op de laptop :P

[ Voor 6% gewijzigd door m4ni4k-4live op 31-08-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
NoxiuZ schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:24:
Mijn verbinding (ai1e) klappert nogal. Op usenet schiet ik van 50kb/s naar 4800 en alles wat er tussenin zit. Op speedtest haal ik ongeveer 10 tot 20mbit en upload maximaal 1mbit.
Hoelang heb je je modem al aan staan... < 4 dagen, wacht dan even, niet aankomen, niet resetten (doet ie vanzelf als ie zn verbinding kwijt is) en je krijgt vanzelf stabiel internet. Athans in veel gevallen... je kan uiteraard wel verder internetten, maar als ie eruit klapt laat m dan ff met rust

Weet wel zeker dat hij niet klappert als in: ping -t google.com en dat je daar heel veel timeouts ziet. Als dat het geval is, is je router de oorzaak.

[ Voor 8% gewijzigd door XiniX88 op 31-08-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:24

Nox

Noxiuz

XiniX88 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:10:
[...]

Hoelang heb je je modem al aan staan... < 4 dagen, wacht dan even, niet aankomen, niet resetten (doet ie vanzelf als ie zn verbinding kwijt is) en je krijgt vanzelf stabiel internet. Athans in veel gevallen... je kan uiteraard wel verder internetten, maar als ie eruit klapt laat m dan ff met rust

Weet wel zeker dat hij niet klappert als in: ping -t google.com en dat je daar heel veel timeouts ziet. Als dat het geval is, is je router de oorzaak.
Ik heb een dir825, denk niet dat de oorzaak daar ligt. Ping -t google gaat prima nu, maar vanmiddag had ik wel time-outs.

Gewoon ff met rust gelaten en alleen de laptop gebruikt om een beetje te surfen. Maar hoogst irritant.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 16:56

frG

NoxiuZ schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:09:
[...]

Ik heb een dir825, denk niet dat de oorzaak daar ligt. Ping -t google gaat prima nu, maar vanmiddag had ik wel time-outs.

Gewoon ff met rust gelaten en alleen de laptop gebruikt om een beetje te surfen. Maar hoogst irritant.
Dat is een bekend probleem met de DIR 825, zet de wan poort snelheid eens op 100Mbit manual.
Advanced -> Advanced Network -> 100Mbit.

Dit zou je snelheid stabiel moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi bijkomend voordeel van de 50/5 verbinding op de DOCSIS3.0 modems; de smtp server is niet meer zo debiel langzaam! Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
m4ni4k-4live schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:32:
edit: ik haal met 30/3 op de laptop :P
Ik haalde zelfs maar 20 Mbps (2,4 MByte/s) download op de laptop (Toshiba L40).

Toen op Ebay een Intel 4965AGN miniPCI netwerkkaartje gekocht met extra (3e) intern antennetje.

Haal nu een 144 Mbps WiFi connect en Speed.io haalt nu draadloos de volle 50/5 !!!! Wow !!!

Doe er uw voordeel mee ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom nog steeds niet op mijn ziggo. Heb sinds een week ziggo en heb bij de activatie van het modem een e-mail adres aangemaakt. Het rare is dat ik wel mijn e-mail en webspace kan activeren met deze gegevens, maar mijn ziggo en webspace echt zelf kom ik niet op dan krijg ik deze melding:

Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord en probeer opnieuw of registreer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Nog iemand hier uit de buurt van Sittard waarbij de snelheid opeens gehalveerd is?
Ik kom met mijn Alles-in-1 Plus niet meer boven de 7Mbps/3Mbps uit, terwijl ik twee weken geleden nog 20Mbps/3Mbps haalde?
Modem al paar keer gereset, router opnieuw ingesteld.

Overigens heb ik ook elke keer een ander CP nummer als ik een trace doe?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 17:11
CP nummers worden niet meer gebruikt om verbinding te maken, dit is nu afhankelijk van het modem. Heb je al eens naar de transmit/receive power levels gekeken? (http://192.168.100.1/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Falconey schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:27:
CP nummers worden niet meer gebruikt om verbinding te maken, dit is nu afhankelijk van het modem. Heb je al eens naar de transmit/receive power levels gekeken? (http://192.168.100.1/)
Wilde ik wel doen maar dat IP nummer doet bij mij niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeNno
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-10-2024
Heren,

Even een klein vraagje,...

Vandaag heb ik Ziggo alles in 1 extra gekregen !! Nu zit ik met een probleem, wanneer ik mijn pc rechts streeks op het modem aansluit krijg ik netjes 47mbit. Ook met downloaden gaat dit zo snel en blijft het stabiel.

Echter wanneer ik mijn net gekochte Dlink 655 router er tussen zet daalt mijn snelheid aannemelijk en begint deze te schommelen tussen de 10 en 30 mbit.

Nu had ik al gelezen dat het verstandig is om bij de Dlink routers de wan snelheid handmatig in te stellen, maar dit heeft helaas niet geholpen. Ook wanneer ik een port forward bij een spel dan kan ik hier niet meer op inloggen.

Kan iemand mij hierbij helpen ?? Ligt dit aan de router of aan de instellingen hiervan ?

Al vast bedankt,
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Goedendag,

Bij een oud motorla modem krijg je pas internet op je router als je de mac adres van de modem cloned? Want ik wou bij iemand een nieuwe N router instaleren omdat hij echt een heel oud router met wep nog had. Indien ik niet veel tijd had, maar vertrokken zonder de N router te instaleren. Nu kom ik morgen weer daar, zou fijn als iemand het een en al hierover kan uitleggen. Helaas kan ik je alleen vertellen dat het om een oude motorola modem gaat waar je niet mee kan telefoneren alleen internetten.

Tegenwoordig is het anders gewoon een kwestie van router er tussen modem of router restarten etc... en je hebt internet.

Dank bij voorbaat,

An1mA

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

An1mA schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:09:
Goedendag,

Bij een oud motorla modem krijg je pas internet op je router als je de mac adres van de modem cloned? Want ik wou bij iemand een nieuwe N router instaleren omdat hij echt een heel oud router met wep nog had. Indien ik niet veel tijd had, maar vertrokken zonder de N router te instaleren. Nu kom ik morgen weer daar, zou fijn als iemand het een en al hierover kan uitleggen. Helaas kan ik je alleen vertellen dat het om een oude motorola modem gaat waar je niet mee kan telefoneren alleen internetten.

Tegenwoordig is het anders gewoon een kwestie van router er tussen modem of router restarten etc... en je hebt internet.

Dank bij voorbaat,

An1mA
Je moet het motorola modem uitzetten, lekker 5 min wachten. Oude routert weggooien en nieuwe der aan hangen. Daarna zeg je het modem weer aan. Werkt 100% zeker, aangezien ik dit al 100x op diverse locaties zo heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>off topic<<

www.ziggo.nl plat? Kan de oude man de nieuwe snelheden per 1 september niet bijhouden?

Zet hem op Ziggo! :)

>>on topic<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeNno schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:01:
Heren,

Even een klein vraagje,...

Vandaag heb ik Ziggo alles in 1 extra gekregen !! Nu zit ik met een probleem, wanneer ik mijn pc rechts streeks op het modem aansluit krijg ik netjes 47mbit. Ook met downloaden gaat dit zo snel en blijft het stabiel.

Echter wanneer ik mijn net gekochte Dlink 655 router er tussen zet daalt mijn snelheid aannemelijk en begint deze te schommelen tussen de 10 en 30 mbit.

Nu had ik al gelezen dat het verstandig is om bij de Dlink routers de wan snelheid handmatig in te stellen, maar dit heeft helaas niet geholpen. Ook wanneer ik een port forward bij een spel dan kan ik hier niet meer op inloggen.

Kan iemand mij hierbij helpen ?? Ligt dit aan de router of aan de instellingen hiervan ?

Al vast bedankt,
Stefan
Ik weet niet of het helpt maar met mijn d-link 655 had ik in het begin van de 20/3 maar 10/1 heb de firmware van de dlink naar de laatste nieuwe (US) versie geupdate (132NA), QOS en Trafic shaping, SPI en autoupdates uitgeknalt.
Verder heb ik DNS relay aangezet.
Direct daarna haalde ik de 20/3 die ik moet halen :)

Suxes verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:42
Wie o wie kan mij helpen.
Heb sinds vorige week ai1-xtra door monteur laten installeren.
Heb het Arris modem op een Sitecom wl-303 router aangesloten en PC bedraad aan de router hangen.
Echter de verbinding is zo instabiel als de pest en met name overdag.
Snelheden fluctueren van 0 tot 120kb/s.
Heb al het hele goedje gereset incl. router maar helaas zonder resultaat.

Zijn er meer gebruikers die dezelfde combinatie van modem en router hebben als mij?
Als die er zijn en het werkt zonder problemen, welke instellingen zijn dan toegepast.
Voorheen router op Tele2-modem zonder problemen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Netwerk-troubelshooting-101: Wat gebeurd er als je je pc direct op je modem aansluit?
Dat moet je toch wel even geprobeerd hebben.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Kan iemand mij misschien vertellen welke decoder er bij het All-in-1 extra pakket komt en welke zenders hier dan ook daadwerkelijk bij zitten? Ik heb de hele site van Ziggo ondertussen gehad maar ik kan geen antwoord op mijn vragen achterhalen aangezien iedere link je wel weer ergens anders naartoe brengt waar weer andere informatie staat dan ik nodig zou hebben.

Dat of ik zie door de bomen het bos niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:42
fsfikke schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:01:
Netwerk-troubelshooting-101: Wat gebeurd er als je je pc direct op je modem aansluit?
Dat moet je toch wel even geprobeerd hebben.
Excuus voor mijn onvolledigheid.
Dit heb ik ook geprobeerd, met hetzelfde resultaat.
Heb ook al klantenservice aan de lijn gehad met uiteindelijk de mededeling dat monteur morgen langskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
Deathscythehell schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:13:
Kan iemand mij misschien vertellen welke decoder er bij het All-in-1 extra pakket komt en welke zenders hier dan ook daadwerkelijk bij zitten? Ik heb de hele site van Ziggo ondertussen gehad maar ik kan geen antwoord op mijn vragen achterhalen aangezien iedere link je wel weer ergens anders naartoe brengt waar weer andere informatie staat dan ik nodig zou hebben.

Dat of ik zie door de bomen het bos niet meer...
Humax zwart en je hebt 2maanden alle zenders.
daarna hebje de zelfde zenders die je al had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeNno
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:06:
[...]

Ik weet niet of het helpt maar met mijn d-link 655 had ik in het begin van de 20/3 maar 10/1 heb de firmware van de dlink naar de laatste nieuwe (US) versie geupdate (132NA), QOS en Trafic shaping, SPI en autoupdates uitgeknalt.
Verder heb ik DNS relay aangezet.
Direct daarna haalde ik de 20/3 die ik moet halen :)

Suxes verder
Ah Relaaxt !!!!!!!!

Dit heeft gewoon geholpen !!! _/-\o_ _/-\o_ Hulde _/-\o_ _/-\o_

Thanx :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Sinds kort heb ik Digitale TV van Ziggo.

In de Ziggo Helpt-bus heb ik een Humax IRHD-5000 aangeschaft, inclusief smartcard. De smartcard hebben ze voor mij in de bus meteen geactiveerd, omdat ik nog geen klantnummer heb, maar wel een (analoge) kabelaansluiting. Ik heb maar meteen gebruikgemaakt van de diverse acties: Digitaal Totaal (2 maanden gratis), HDTV pakket (6 maanden gratis) en Film1 (eerste drie maanden 5,00).

Toen ik alles gisteren aansloot, ontving ik in eerste instantie alleen Nederland 1 (HD) en kreeg ik bij de andere zenders een E16-4 error (programma niet in pakket). Inmiddels krijg ik wel alle kanalen waarvoor ik een abo heb afgesloten.

In de Ziggo-bus werd mij echter verteld dat je de eerste 2 tot 4 weken een Preview-periode hebt, waarin je álle zenders kunt ontvangen. Ik kan echter geen Eredivisie Live of Sport1 ontvangen. Is dit normaal, bijvoorbeeld omdat mijn smartcard al geactiveerd is? Ergens las ik echter dat je Preview-periode niet ophoudt wanneer je je smartcard registreert (maar dat dan de periode van je actieabo wel ingaat, dus dat er overlap kan ontstaan tussen de preview-periode en de periode van je actieabo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

m4ni4k-4live schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:41:
[...]

Humax zwart en je hebt 2maanden alle zenders.
daarna hebje de zelfde zenders die je al had.
Humax zwart? En welk type is dit dan precies? Eentje met HDMI aansluiting of moet je daarvoor dan maar zelf gaan shoppen?
Daarnaast begrijp ik dus dat je alle beschikbare zenders krijgt en na 2 maanden alsnog uit moet gaan breiden met de kanalen die je er op wil hebben omdat je alleen de standaard analoge zenders krijgt...Dus in plaats dat je met die 65 euro helemaal klaar bent krijg je dus weer extra kosten per maand om bepaalde pakketten aan te kunnen?

Net even een proefbestelling gemaakt maar man-o-man...er zitten wel weer lekker veel extra kosten bij zodra je eenmaal gaat bestellen e.d. :X Zeker als je gewoon fatsoenlijk met de huidige standaarden zoals hd tv enz. mee wilt gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door ScytheNL op 01-09-2009 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 20:53
robvanderaart schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:03:
[...]

Ik heb het allemaal aangesloten zoals het hoort (was wel een langdradig k*t werk maarja). En hopen dat het nu wel gewoon blijft draaien.
Blijkbaar heb ik het probleem dus nog steeds, en met de helpdesk gebeld, en eerst kreeg ik te horen dat het niet ondersteund werd door Ziggo (dat ik een hoge ping had), en dus het verhaal uitgelegd, en toen nog de PC rechtstreeks aan het modem aangesloten, maar dat verhielp het probleem ook niet, daarna hadden ze nog geprobeerd de modem even uit het systeem te halen, maar dat hielp ook niet, en daarna kwamen ze ineens mee dat ik een virus zou kunnen hebben op me PC en ik zei dat ik geen virussen of spyware had, en ze dus een afspraak gemaakt hebben voor een monteur voor vrijdag en hopen dat die wel het probleem kan verhelpen.

Vind het ook jammer dat ze niet echt een specifieke tijd geven wanneer die komt (tussen 12 en 6 word gezegd).

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
@ Sa1 ik hoef ook niet de mac adres te klonen? Het is volgens mij een best oude motorola modem, zag zelfs nog zo'n ouderwetse Essent splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

An1mA schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 01:47:
@ Sa1 ik hoef ook niet de mac adres te klonen? Het is volgens mij een best oude motorola modem, zag zelfs nog zo'n ouderwetse Essent splitter.
Je moet als je een ander apparaat(/ander MAC adres) op je modem aansluit je modem resetten. Anders krijgt het nieuwe apparaat geen adressen uitgedeeld.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
De zomer is inmiddels afgelopen, maar nog geen enkele update over CI+. Rare aanpak hebben ze daar bij Ziggo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 15:47

Entity

9000rpm

Deathscythehell schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:56:
[...]

Humax zwart? En welk type is dit dan precies? Eentje met HDMI aansluiting of moet je daarvoor dan maar zelf gaan shoppen?
Daarnaast begrijp ik dus dat je alle beschikbare zenders krijgt en na 2 maanden alsnog uit moet gaan breiden met de kanalen die je er op wil hebben omdat je alleen de standaard analoge zenders krijgt...Dus in plaats dat je met die 65 euro helemaal klaar bent krijg je dus weer extra kosten per maand om bepaalde pakketten aan te kunnen?

Net even een proefbestelling gemaakt maar man-o-man...er zitten wel weer lekker veel extra kosten bij zodra je eenmaal gaat bestellen e.d. :X Zeker als je gewoon fatsoenlijk met de huidige standaarden zoals hd tv enz. mee wilt gaan.
Je krijgt een Humax IR-FOX C, deze is in grijs en zwart geproduceerd, tegenwoordig wordt de zwarte uitgeleverd. Dit is geen HD decoder, er zit ook geen HDMI op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

An1mA schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 01:47:
ik heb het nog nooit meegemaakt dat dit moet. Wat wel belangrijk is, is dat het modem gewoon even spanningsloos gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Gabliboeba schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 07:44:
De zomer is inmiddels afgelopen, maar nog geen enkele update over CI+. Rare aanpak hebben ze daar bij Ziggo....
Ze hebben een voorlopige lijst met compatible TV's vrijgegeven, noem ik toch een aardige update, ondanks dat mijn TV merk er nog niet bij staat (Philips).

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeNno schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:45:
Ah Relaaxt !!!!!!!!

Geen probleem :)
Trouwens nog een tip (die ik ergens gelezen heb) is om hem met het voetje dat erbij zit verticaal kunt zetten dit zou beter zijn voor de warmte afvoer.
Ik heb dit vanaf het begin gedaan en hij word totaal niet warm.
Weet wel niet hoe warm hij word als ik hem 'plat' leg.

Moet trouwens toevoegen dat ik heel blij ben met de Dlink-655 en Ziggo.
Beide zijn bij mij, op een week tijd, nog niet 1 keer uitgevallen.
Bij mijn oude Online ADSL verbinding was er om de 2 dagen wel een probleem met modem/router.

Bij Ziggo haal ik nu continu de beloofde snelheden.
En de Dlink655 is lekker stabiel en haald best goede snelheden via Gbit kabels. (80MB/PS)
Wlan heb ik nog niet getest aangezien ik dat niet gebruik en heb dat dus ook uitgeschakeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
GSlayer schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:26:
[...]

Ze hebben een voorlopige lijst met compatible TV's vrijgegeven, noem ik toch een aardige update, ondanks dat mijn TV merk er nog niet bij staat (Philips).
Die staat er al een tijdje. Bovendien is het een matige lijst. Samsung wordt goed ondersteund, maar die certificering bij Philips en Sony tv's laat nog te wensen over. Vergeet niet dat de CI+ modules in de zomer 2009 beschikbaar zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNNeD29
  • Laatst online: 19-05 15:42
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:23:
[...]
Bij mijn oude Online ADSL verbinding was er om de 2 dagen wel een probleem met modem/router.
Ik heb deze combinatie ook, werkt goed. Ik heb gewoon de standaard instellingen in de 655 staan behalve dan een paar port forwards voor Xbox live en haal 50/5 zoals het hoort. Bij Usenet wil de snelheid alleen wel wat minder zijn maar dat komt door Eweka maar is dan nog snel zat (± 35Mb/s).

[ Voor 11% gewijzigd door SiNNeD29 op 01-09-2009 14:08 ]

Xbox GT: DennisGaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Laatst online: 15:02
Tweakers,

Ben sinds enkele dagen aant twijfele om over te stappen van HetNet internet+bellen naar Ziggo Alles-in-1 extra.

Qua kosten blijft het bijna gelijk namelijk(even snel uitgerekend) Maar de snelheid gaat er natuurlijk drastisch op vooruit! Mede omdat ik een tweede tv-decoder wil voor mijn slaapkamer tv is dit nog een mooiere aanbieding omdat er voor 99euro een hd decoder bij besteld kan worden.

In het verleden heb ik slechte ervaring gehad met Ziggo/@home bij vrienden/kennissen, daarom heb ik zelf altijd gekozen voor ADSL, maar de snelheid is bij ons gebied met ADSL max 8mbits. Vandaar de overweging om over te stappen op de kabel. Wat zijn jullie ervaringen met overstappen van adsl naar alles in 1? Ik hoor links en rechts verhalen dat er mensen weken zonder internet of telefoon hebben gezeten. Mja dit was nog in de tijd van @home.
Hopelijk kunnen jullie je ervaringen delen mbt overstappen!

Momenteel heb ik dus HetNet Internet plus bellen 8mbit, en heb ook digitale TV abo van Ziggo lopen. Nog een voordeel van deze overstap is dat ik dan alles bij 1 bedrijf heb zitten!
(regio is 5993)

[ Voor 9% gewijzigd door Fuske op 01-09-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

tommy schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:00:
Tweakers,

Qua kosten blijft het bijna gelijk namelijk(even snel uitgerekend) Maar de snelheid gaat er natuurlijk drastisch op vooruit! Mede omdat ik een tweede tv-decoder wil voor mijn slaapkamer tv is dit nog een mooiere aanbieding omdat er voor 99euro een hd decoder bij besteld kan worden.
Persoonlijk zou ik overstappen naar alles in 1 plus (scheelt weer 15 euro en is toch al ruim 2x zo snel)
En zou ik ipv de 99 euro HD decoder een Humax 5050 kopen (ook HD maar incl HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Tweakers,

Ben sinds enkele dagen aant twijfele om over te stappen van HetNet internet+bellen naar Ziggo Alles-in-1 extra.

In het verleden heb ik slechte ervaring gehad met Ziggo/@home bij vrienden/kennissen, daarom heb ik zelf altijd gekozen voor ADSL, maar de snelheid is bij ons gebied met ADSL max 8mbits. Vandaar de overweging om over te stappen op de kabel. Wat zijn jullie ervaringen met overstappen van adsl naar alles in 1? Ik hoor links en rechts verhalen dat er mensen weken zonder internet of telefoon hebben gezeten. Mja dit was nog in de tijd van @home.

Momenteel heb ik dus HetNet Internet plus bellen 8mbit, en heb ook digitale TV abo van Ziggo lopen. Nog een voordeel van deze overstap is dat ik dan alles bij 1 bedrijf heb zitten!
(regio is 5993)
Een HD decoder/recorder kost toch geen 99 euro maar 229 ? Dat is in ieder geval wat ik gezien heb aangezien de 99 euro voor een gewone digitale decoder is zonder HD.
hjs schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:34:
[...]

Persoonlijk zou ik overstappen naar alles in 1 plus (scheelt weer 15 euro en is toch al ruim 2x zo snel)
Ook zoals hierboven al gezegd, maar als hij een Humax 5050 koopt is hij in de winkel 300+ euro kwijt en 229 bij ziggo. Dan is hij meer dan 100 euro duurder uit als ik alles goed begrijp. Ben zelf ook aan het kijken dus vandaar dat ik het nog even vraag.

EDIT: sorry verkeerd gekeken, HD decoder is idd 99 euro. HD decoder met HDD is 229 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeNno
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:23:
[...]

Geen probleem :)
Trouwens nog een tip (die ik ergens gelezen heb) is om hem met het voetje dat erbij zit verticaal kunt zetten dit zou beter zijn voor de warmte afvoer.
Ik heb dit vanaf het begin gedaan en hij word totaal niet warm.
Weet wel niet hoe warm hij word als ik hem 'plat' leg.

Bij Ziggo haal ik nu continu de beloofde snelheden.
En de Dlink655 is lekker stabiel en haald best goede snelheden via Gbit kabels. (80MB/PS)
Wlan heb ik nog niet getest aangezien ik dat niet gebruik en heb dat dus ook uitgeschakeld :)
Das een goeie, mischien geen gek idee om hem inderdaad in dat standaardje te hangen !

Verder ben ik ook erg blij met Ziggo, heb het dan nog maar 2 dagen, maar gaat echt zo veel sneller dan wat ik had.

Hier betaal je voor 50mbit en krijg je 47,8 perfect eerst had ik Tele2 en daar betaalde ik voor 20mbit maar kreeg maar 8 :(

Ziggo FTW :)

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Deathscythehell schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:42:
[...]

Ook zoals hierboven al gezegd, maar als hij een Humax 5050 koopt is hij in de winkel 300+ euro kwijt en 229 bij ziggo. Dan is hij meer dan 100 euro duurder uit als ik alles goed begrijp. Ben zelf ook aan het kijken dus vandaar dat ik het nog even vraag.

EDIT: sorry verkeerd gekeken, HD decoder is idd 99 euro. HD decoder met HDD is 229 euro.
Weet je zeker dat je dan de Humax 5050 krijgt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
hjs schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:34:
[...]

Maar voor 15 p/maand heb je weer het dubbele!.. en volgend jaar gaan de snelheden weer omhoog!
dus dat weet k nog niet.

Tja die HD decoder incl. HDD.. ik neem eigenlijk nooit wat op. Zijn er nog meerdere voordelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

tommy schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:14:
[...]

Zijn er nog meerdere voordelen dan?
Timeshift, als je even plassen moet of de telefoon gaat kun je de uitzending even op pauze zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNNeD29
  • Laatst online: 19-05 15:42
Mijn ervaringen met het overstappen van ADSL naar Ziggo zijn redelijk. Ik had eerst ADSL van Online maar was daar niet meer tevreden over omdat ze de snelheden omlaag hadden gegooid. Daarna heb ik direct AiE besteld van Ziggo en alles laten overzetten. Dat moet nu ongeveer afgerond zijn maar ik kan alleen nog niet gebeld worden. Helpdesk gebeld, wordt aan gewerkt. Het activeren van m'n smartcard is onmogelijk lijkt het, via het speciale telefoonnummer hoor ik dat mijn klantnummer niet werkt en via MijnZiggo krijg ik een foutmelding. Ziggo gebeld en er wordt aan gewerkt maar pas nadat m'n telefoonnummer werkt. Blijkbaar zijn 2 dingen tegelijk teveel voor Ziggo.

Dat zijn de negatieve ervaringen. Positief is dat het internet nu goed werkt. In het begin was het een beetje traag maar zoals vaker in dit forum gezegd; de DOCSIS3 modem die je krijgt moet je enkele dagen de tijd gunnen om goed te laten werken. Ik heb nu een goede en snelle verbinding, 4 tot 5x sneller dan bij Online ADSL het geval was. Digitale TV werkt prima maar ik hoop niet dat deze ineens ophoudt met werken omdat ik te laat ben met activeren wat dus niet lukt.

Al met al de moeite wel waard geweest. Qua digitale decoders heb ik niet echt veel ervaring, ik had via via al een Samsung HD decoder gekregen en die werkt prima. Bij het AiE pakket kreeg ik nog een Samsung decoder (geen HD) en die staat in de slaapkamer. Ik moet nu alleen telkens het digitale kaartje vanuit de huiskamer meenemen naar de slaapkamer, daar moet ik nog een 2e kaartje voor aanvragen want volgens mij kan dat.

Xbox GT: DennisGaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Het blijft een beetje onduidelijk en de een zegt dat het wel kan en de ander niet:

Kan je met Ziggo Alles-in-1-Plus 1 TV gewoon digitaal doen en de tweede tv gewoon analoog kijken? Of is het of of?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

SiNNeD29 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:26:
[...]
Ik moet nu alleen telkens het digitale kaartje vanuit de huiskamer meenemen naar de slaapkamer, daar moet ik nog een 2e kaartje voor aanvragen want volgens mij kan dat.
Op marktplaats of bij sommige online winkels (bobshop bv) is die een stuk goedkoper te krijgen dan via Ziggo.
en je mag 3 smartcards activeren bij Ziggo (dus dat je op alle 3 hetzelfde pakket krijgt)
MsG schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:28:
Het blijft een beetje onduidelijk en de een zegt dat het wel kan en de ander niet:

Kan je met Ziggo Alles-in-1-Plus 1 TV gewoon digitaal doen en de tweede tv gewoon analoog kijken? Of is het of of?
Nee, je kunt analoog kijken.

[ Voor 26% gewijzigd door hjs op 01-09-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:36

Yucko

One clown to rule them all !

Phusebox schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:16:
Nog iemand hier uit de buurt van Sittard waarbij de snelheid opeens gehalveerd is?
Ik kom met mijn Alles-in-1 Plus niet meer boven de 7Mbps/3Mbps uit, terwijl ik twee weken geleden nog 20Mbps/3Mbps haalde?
Modem al paar keer gereset, router opnieuw ingesteld.

Overigens heb ik ook elke keer een ander CP nummer als ik een trace doe?
Wanneert een trace naar je ip/cp-nummer niet klopt dan zit de DNS-server van Ziggo waarschijnlijk weer te bokken. Heb dit al 2x gehad in het verleden.

Probeer anders eens de servers van OpenDNS in te stellen bij jou thuis.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 11:24
Ligt de CI+ Module al in de winkel eigenlijk ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbm_
  • Laatst online: 17-08-2019
Ik heb een jaar lang geen enkel probleem gehad met ziggo eigenlijk, nadat ik was overgestapt van adsl. Nu heb ik dus een tijdje het nieuwe modem en is het gedonder begonnen. Het eerste modem wilde niet activeren, dus de oude modem terug aangesloten en gebeld naar ziggo. Ze stuurden een monteur langs die het modem ook niet kon activeren, hij heeft een nieuwe wanddoos aangesloten en toen werkte het nog niet. Toen kreeg ik een andere arris modem, die wel online ging en toen is de monteur weer vertrokken.

Helaas valt het internet 2/3 keer per week uit en dan moet ik het modem resetten (hij komt dus niet vanzelf terug online en resetten moet ik vaak ook meerdere keren doen voordat het weer werkt). Als ik wel internet heb, dan is de download snelheid gewoon goed, maar de upload snelheid hangt ergens tussen de 0.5 en 2 mbit. Gisteren viel het internet weer uit en kreeg ik het niet meer online. Vanmiddag rond 2 uur (na stuk of 30 reset pogingen) was ik nog niet online. Dan maar weer de oude modem aansluiten en activeren met de brief die ik bij de arris had gekregen. 5 minuten later was ik weer online.

Inmiddels ziggo weer gebeld en volgende week komt er weer een monteur kijken. Misschien is er iets mis met het signaal ofzo. Ik hoop dat hij het dan ook daadwerkelijk kan fixen zodat ik snel EN stabiel internet heb, in plaats van een keuze tussen die 2. Als alles achter de rug is ga ik ook zeker een vergoeding vragen voor de belkosten plus het feit dat ik nu betaal voor alles in 1 extra, maar de snelheid heb van plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50
Deathscythehell schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:42:
[...]

Een HD decoder/recorder kost toch geen 99 euro maar 229 ? Dat is in ieder geval wat ik gezien heb aangezien de 99 euro voor een gewone digitale decoder is zonder HD.

[...]

Voor die € 229,- meerprijs bij een Ain1 pakket krijg je een Decoder/PVR, maar dit hoeft niet persé de (HD) Humax 5050 te zijn, in dit topic staan ook meldingen van mensen die de (SD) Samsung DCB-850R hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JaJoah schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:38:
[...]

Wanneert een trace naar je ip/cp-nummer niet klopt dan zit de DNS-server van Ziggo waarschijnlijk weer te bokken. Heb dit al 2x gehad in het verleden.

Probeer anders eens de servers van OpenDNS in te stellen bij jou thuis.
Heb ik al geprobeerd, helpt niet.
Vandaag is de snelheid nog verder gezakt naar 5/2 ipv de beloofde 20/3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Zojuist de router kunnen instaleren, moest gewoon de modem van de stroom halen en er weer op -..- Beetje knullig van mij dat ik er zondag er niet aan dacht had me een rit en natte kleding bespaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Phusebox schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:06:
[...]

Heb ik al geprobeerd, helpt niet.
Dat had ik vorige week al een keer. Maar dat was een dag later weer over. Dus misschien dat een beetje geduld je al helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hann1BaL schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:17:
[...]

Dat had ik vorige week al een keer. Maar dat was een dag later weer over. Dus misschien dat een beetje geduld je al helpt.
Snelheid is nu al bijna 2 weken dramatisch laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qapla101
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 18:57
Welke zal ik geloven? Die van .speedtest.net of die van speedtest.ziggo.nl?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/553944358.png

of

deze

Wie het weet mag het zeggen.....

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb zojuist Ziggo gebeld ivm snelheidsverhoging en compensatie.

In de eerste zin zaten de woorden snelheidsverhoging en abonnementsbedrag. Mijn zin werd onderbroken en ik kreeg de volle laag van de medewerker. Er kwam een heel verhaal uit waarin hij o.a. zei dat de mensen met Z2 en AiP volgens de medewerker pas in november de verhoging krijgen, omdat de AiE en Z3 nog niet helemaal over zijn. Het was onzin dat AiP en AiE dezelfde snelheid hebben.

Hij sloot af met "En als U alsnog klachten heeft dan adviseer ik U om een brief te schrijven naar Ziggo zelf die in Utrecht gevestigd zit. Heeft U dat zo begrepen meneer?!".

Gesprek heeft 1-2 minuten geduurd en heb slechts 10 woorden uit kunnen brengen. Heb gevraagd om het adres en ga maar eens een brief schrijven... Als ik er tegenin was gegaan dan was het niet goed gegaan. Kreeg te horen dat ik rood aanliep toen de medewerker zijn scheur open trok. Gelukkig had de medewerker zijn naam genoemd bij het begin van het gesprek. Zul je zien dat ze allemaal opnemen met dezelfde naam lol. Achternaam Vos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qapla101 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:30:
Welke zal ik geloven? Die van .speedtest.net of die van speedtest.ziggo.nl?

[afbeelding]

of

deze

Wie het weet mag het zeggen.....
Welk pakket heb je dan ?
Het ziet er sowieso beroerd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Floris-K schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:39:
Zul je zien dat ze allemaal opnemen met dezelfde naam lol. Achternaam Vos?
Ik hoop niet dat het familie is... :o

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qapla101
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 18:57
Ik heb 5 down, 1 up. Dat zou vanaf vandaag 10 down, 1.5 up moeten zijn.

Tot een half jaar geleden had ik trouwens ook continue 5/1, maar de laatste maanden is het hopeloos!

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Phusebox schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:06:
[...]
Ziggo _belooft_ helemaal niks:

http://blob.ziggo.nl/dyna...en%20Ziggo%20Internet.pdf

5. De up- en downloadsnelheden, zoals per Abonnementsvorm onder meer vermeld op de Website, betreffen een indicatie van de nagestreefde snelheden en kunnen fluctueren afhankelijk van omstandigheden zoals de hoeveelheid Internetgebruikers in de omgeving van het Perceel. De vermelde snelheden gelden in geen geval als een minimumgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01-2021
Act-One schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 02:02:
Zijn er hier ook mensen met Lip-Sync problemen op NED 1,2 en 3 HD met hun Samsung DCB-H360Rxx decoder?
Ik heb nagenoeg altijd lip-sync problemen met deze ontvanger. Ik ga eind van het jaar een nieuwe kopen en het wordt geen samsung:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Volkert schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:20:
[...]

Ziggo _belooft_ helemaal niks:

http://blob.ziggo.nl/dyna...en%20Ziggo%20Internet.pdf

5. De up- en downloadsnelheden, zoals per Abonnementsvorm onder meer vermeld op de Website, betreffen een indicatie van de nagestreefde snelheden en kunnen fluctueren afhankelijk van omstandigheden zoals de hoeveelheid Internetgebruikers in de omgeving van het Perceel. De vermelde snelheden gelden in geen geval als een minimumgarantie.
Perceel is je eigen huis. Als me broertje aan het online gamen is, haal ik de max ook niet...

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert

In de eerste zin zaten de woorden snelheidsverhoging en abonnementsbedrag. Mijn zin werd onderbroken en ik kreeg de volle laag van de medewerker.
Logisch toch? De assertieve meneer Vos is goed getraind en als "ze" jou gelijk geld teruggeven dan moeten ze dat bij 100.000 andere mensen ook doen. "Geen precedenten scheppen" noemen ze dat.

Ik weet overigens niet wat de toon was waarmee jij het gesprek geopend hebt, maar ik heb er wel een voorstelling van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Volkert schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:37:
[...]
Ik weet overigens niet wat de toon was waarmee jij het gesprek geopend hebt, maar ik heb er wel een voorstelling van :)
Ik wilde alleen weten wat momenteel het verschil is tussen de geleverde diensten van de AiP en AiE abonnementen. Ben zelf altijd erg beleefd aan de telefoon en moest zoals het het gesprek voeren voor mijn vader, gezien hij er zelf niet zo'n held in is.

Was gewoon met stomheid geslagen toen die kerel dat tekeer ging. Snap best dat ze vragen over de verhoging wel helemaal beu zijn, maar daar hoeven de klanten toch geen nadeel van te ondervinden?

Ach.. er gaat morgen iig een nette brief naar Ziggo toe. Ik wens op een nette manier behandeld te worden. Is toch niet zoveel gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qapla101 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:56:
Ik heb 5 down, 1 up. Dat zou vanaf vandaag 10 down, 1.5 up moeten zijn.

Tot een half jaar geleden had ik trouwens ook continue 5/1, maar de laatste maanden is het hopeloos!
Z2 was 4/1 dus dan klopt het wel en je ziet aan de reacties dat je blij mag zijn als je een upgrade krijgt :)
Voorlopig zijn A1E en Z3i/Z3 nog voor je en gezien de vertraging met ED3 modems zou het nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb vandaag een digitale ontvanger en smartcard gekocht. Je moet die activatiekaart opsturen zodat je kaart het blijft doen, maar ik vroeg mij af hoelang ik die kaart nog zou kunnen gebruiken als ik nog even wacht met het opsturen van die kaart. Want als ik op die manier nog 1 of 2 weken langer die extra zenders kan gebruiken is dat mooi meegenomen ;) (sowieso vraag ik me af hoe ze dat checken, aangezien de receiver geen signaal terugstuurt. Zouden ze dan elke week nieuwe smartcards in de winkels leggen ofzo?).

ps. wist niet zeker of deze vraag in dit topic kon, maar zag in het tv-forum geen lopende topics over ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Even een vraag, ik kon het zo snel online niet vinden en ze zijn al dicht. Ik heb wel intresse in de Alles in 1 xtra van ze. Maar zie dat er ook televisie bijzit. Nou heb ik zelf al digitale televisie van Ziggo dus neem aan dat dat wel verwerkt word met de prijs. Maar valt in die 65 euro ook de kosten voor het gewone televisie wat je dus elke maand betaald (Z1 abbo is dat). Dat kan ik dus nergens vinden. Het is namelijk zo dat eigenaar van pand waar ik woon dit betaald voor de bewoners (zijn 3 appatementen) met 1 tv kabel.

Eigenlijk nog een vraag, gaat dit problemen op leveren. Dat de kabel gedeelt is met 3 huishoudens? Het is allemaal wel netjes aangelegd enzo en Digitale tv werkt ook prima. Maar weet het eigenlijk niet zo goed ben meer een ADSL kenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49

In de eerste zin zaten de woorden snelheidsverhoging en abonnementsbedrag. Mijn zin werd onderbroken en ik kreeg de volle laag van de medewerker. Er kwam een heel verhaal uit waarin hij o.a. zei dat de mensen met Z2 en AiP volgens de medewerker pas in november de verhoging krijgen, omdat de AiE en Z3 nog niet helemaal over zijn. Het was onzin dat AiP en AiE dezelfde snelheid hebben.

Hij sloot af met "En als U alsnog klachten heeft dan adviseer ik U om een brief te schrijven naar Ziggo zelf die in Utrecht gevestigd zit. Heeft U dat zo begrepen meneer?!".

Gesprek heeft 1-2 minuten geduurd en heb slechts 10 woorden uit kunnen brengen. Heb gevraagd om het adres en ga maar eens een brief schrijven... Als ik er tegenin was gegaan dan was het niet goed gegaan. Kreeg te horen dat ik rood aanliep toen de medewerker zijn scheur open trok. Gelukkig had de medewerker zijn naam genoemd bij het begin van het gesprek. Zul je zien dat ze allemaal opnemen met dezelfde naam lol. Achternaam Vos?
Mijn vader was maandag even langs gegaan (in heerhugowaard) omdat wij nog steeds geen docsis 3.0 modem hebben gehad (Ai1 Extra)
Compensatie was uitgesloten en op het modem moesten we gewoon netjes wachten.

Het is hem op een klantvriendelijke manier verteld en het is op zich begrijpelijk, maar wij (mijn vader en ik) gaan als het nog lang duurt (lees rond 22 september nog geen modem) wel Tros Radar en Kassa aanschrijven.
Wij voelen ons als klant namelijk zwaar verwaarloosd.
Ziggo komt eerst met mooie beloften,
Komt vervolgens in de problemen omdat het logistiek aan alle kanten rommelt en later blijkt dat er van de 2 door Ziggo geselecteerde modems er een niet werkt met telefonie (de ubee)

Dat is allemaal nog wel te vergeven (Hoewel het de proffesionaliteit die Multikabel had bij lange na niet haalt.)
Waren het niet dat Ziggo doodleuk nieuwe klanten en huidige klanten die voor een upgrade kiezen wel direct van een docsis 3.0 modem kan voorzien.

Ziggo is wat dat betreft dan ook compleet een bedrijf/bedrijf geworden en niet meer een mensen/bedrijf zoals Multikabel dat was, waarbij oplossingen op maat nog mogelijk waren.
Nee bij Ziggo is compensatie voor het teveel betalen voor een dienst die maar half geleverd word, Absoluut niet mogelijk. Terwijl men wel door blijft gaan met nieuwe klanten aannemen en hun die dienst wel volledig leveren.

Ondertussen is half Z2 ook al geupgrade en voelen wij ons gewoon zwaar belazerd.

Mocht er een medewerker van ziggo hier meelezen en denken, Wacht eens zo is Ziggo helemaal niet dit is een misverstand.
Laat u zich dan even horen hier (openbaar) of prive (direct messages staat aan als het goed is.)

Ik vind dit namelijk een walgelijke gang van zaken en ben hier dan ook zeer ontevreden over.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over ziggo webspace. Wil hier een simpele script opdraaien waar je tekst ziet en een bestand die je kan downloaden. Weet iemand hoe ik dt doe of heeft iemand zo'n script voor me? Ik neem aan dat ik ze via ftp moet uploaden naar mijn webspace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
LordSander schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:15:
[...]

Mijn vader was maandag even langs gegaan (in heerhugowaard) omdat wij nog steeds geen docsis 3.0 modem hebben gehad (Ai1 Extra)
Compensatie was uitgesloten en op het modem moesten we gewoon netjes wachten.

heelverhaal
Wat ik niet snap, ziggo heeft de snelheden vrijwillig verhoogd + je betaald geen drol meer ? Wat is het probleem je hebt niks aan dat docsis 3.0 modem het werkt nog niet eens als je pech hebt.
of snap ik iets niet goed, dan sorry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49
Gewoon het feit dat ziggo er een ouinhoop van gemaakt heeft.

Hadden mijn vader en ik 2 maanden geleden al geweten dat we de komende 2 maanden zowiezo geen docsis 3.0 modem kregen.
Dan hadden wij 2 maanden geleden al gedowngrade, Dat is uiteindelijk toch de bedoeling want alles hoger dan 50/5 is pure overkill voor ons gebruik.

Mijn ouders mailen en surfen alleen, En ik game veel online op de xbox360 en daar blijft het bij. (50/5 is dan leuk zodat je ook goed een game kunt hosten maar 20/3 was daar op zich al voldoende voor.)

Super snel downloaden hoeven wij hier niet, mijn ouders weten niet hoe het moet en ik ben nogal een perfectionist als het op beeld en geluidskwaliteit aankomt en koop dus al mijn Games en DVD's in de winkel (Online uit de UK, Omdat men daar tenminste kan concureren met elkaar en de prijzen dus aantrekkelijk zijn.)

Het punt dat je wellicht mist in mijn vorige post is dat ik behoorlijk boos ben op Ziggo.
Omdat Ziggo wel modems kan leveren aan nieuwe klanten en klanten die upgraden en niet aan de klanten die al jaren alles in een extra hebben,
En vervolgens ook nog eens weigert om die klant (wij dus) te compenseren,
En ook geen verwachte leverdatum voor het modem kan opgeven.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

jeNno schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:45:
[...]

Ah Relaaxt !!!!!!!!

Ja, dat is leuk als je de enige in huis bent, maar QoS en traffic shaping zit er met een reden in (ik kan nu leechen zonder dat de rest er in huis iets van merkt en dat vind ik zijn geld meer dan waard.

@onderbuurman, ik denk dat je geen 5,6 KB/s bedoeld.

[ Voor 6% gewijzigd door MeNTaL_TO op 02-09-2009 00:39 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetrenoe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-08 14:42
iets positiefs, ook leuk af en toe
ben ook overgegaan van online naar ziggo extra, (al sinds 4 weken) , nieuw modem ook ontvangen.
ik maak gebruik van een sitecom router 300N, waarop 2 bekabelde pc's en 3 wireless-n laptops aan gekoppeld zijn allen met Windows7 (via technet) en vanaf het begin nooit problemen gehad, zeer stabiele verbinding en continue maximale snelheid , downloaden van de nieuwsgroepen via eweka altijd rond de
5,6 KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sadieka
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-09 16:43
2fastTG schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:41:
[...]

Wat ik niet snap, ziggo heeft de snelheden vrijwillig verhoogd + je betaald geen drol meer ? Wat is het probleem je hebt niks aan dat docsis 3.0 modem het werkt nog niet eens als je pech hebt.
of snap ik iets niet goed, dan sorry?
Niet helemaal vrijwillig hoor, meer omdat UPC vele malen goedkoper is en dankzij een goed R&D team al geruime tijd tot 120Mbit kan leveren. Ziggo loopt gewoon duidelijk achter in onderzoek en wordt daardoor overvallen door UPC met de hoge snelheden, vandaar dat het ook niet soepel loopt nu.
Verder is Ziggo ook erg duur voor wat je op het moment krijgt:
Bij Ziggo betaal je 29.95 voor 10 Mbit terwijl UPC voor 25 Mbit slechts 25 euro rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
@ LordSander Misschien geen directe vergelijking, maar zo gaat dat ook in de telecomwereld. Nieuwe klanten zijn gewoon beter af dan bestaande die mogelijk willen verlengen. Blijkbaar zijn nieuwe klanten belangrijker wat ik aan de ene kant snap, maar ik neem dat je (loyale) bestaande klanten ook wilt behouden. Wat helaas niet blijkt om nieuwe klanten een nog scherpere aanbieding te geven dan je huidige.....

@Sadieka Krijg je dan voor die 25 euries ook een tv aansluiting of puur internet, want zo ja dan is upc zonder twijfel goedkoper.

[ Voor 14% gewijzigd door An1mA op 02-09-2009 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
robvanderaart schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 00:46:
[...]

Blijkbaar heb ik het probleem dus nog steeds, en met de helpdesk gebeld, en eerst kreeg ik te horen dat het niet ondersteund werd door Ziggo (dat ik een hoge ping had), en dus het verhaal uitgelegd, en toen nog de PC rechtstreeks aan het modem aangesloten, maar dat verhielp het probleem ook niet, daarna hadden ze nog geprobeerd de modem even uit het systeem te halen, maar dat hielp ook niet, en daarna kwamen ze ineens mee dat ik een virus zou kunnen hebben op me PC en ik zei dat ik geen virussen of spyware had, en ze dus een afspraak gemaakt hebben voor een monteur voor vrijdag en hopen dat die wel het probleem kan verhelpen.

Vind het ook jammer dat ze niet echt een specifieke tijd geven wanneer die komt (tussen 12 en 6 word gezegd).
Haha, leuk geprobeerd onderuit te lullen door de HD. Maar toch goed dat ze uiteindelijk iemand sturen om de boel eens door telichten.

Storingsmonteurs doen 2x 5 opdrachten, dus 5 in de ochtend en 5 in de middag. Dat maakt het bijna onmogelijk een exacte tijd door te geven.

@all

De redding is nabij!

Afbeeldingslocatie: http://rationalrevolution.net/images/clouds-jesus.jpg

Deze week is er een grote zending uitgegaan naar het grootste installatie bedrijf die voor Ziggo werkt. Hierin zitten de lang verwachte Motorola 6100 serie modems. Ze zijn helaas nog niet gecertificeerd door Ziggo zodat ze nog niet geactiveerd kunnen worden door de medewerkers of doormiddel van een activerignscode. :O

Afbeeldingslocatie: http://www.klonex.com.pl/media/images/produkty/Motorola-SB6120/Motorola_SB6120.jpg

_/-\o_hallelujah_/-\o_

BTW,
wat totaal langs mij heen gegaan is dat er al een firmware update is geweest voor het Arris modem. Deze heeft niet het gewenste resultaat geleverd. De reden dat het zo lang geduurd heeft simpelweg met vakantie van de programmeur te maken. Door het grote aantal dat nu uit staat zit men nu wel boven op de zaak.

Een ander nieuwtje dat nog niet officieel beschreven is maar wat er aan zit te komen is dat de klant de rekening gaat krijgen als een modem defect is door blikseminslag. Nu zijn dat vaak verzekerings dingen maar ik vond het een opmerkelijke cultuur wending. Het bedrag wat men gaat rekenen is mijn nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbm_
  • Laatst online: 17-08-2019
dus als volgende week die monteur hier langskomt krijg ik mogelijk die motorola modem? of duurt dat "nog wel effe" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Floris-K schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:45:
[...]
Ik wilde alleen weten wat momenteel het verschil is tussen de geleverde diensten van de AiP en AiE abonnementen. Ben zelf altijd erg beleefd aan de telefoon en moest zoals het het gesprek voeren voor mijn vader, gezien hij er zelf niet zo'n held in is.
Misschien viel het inderdaad mee, maar je zegt zelf dat het woord "compensatie" gevallen is. De Ziggo medewerker krijgt natuurlijk dagelijks meerdere maken te maken met dergelijke welles-nietes discussies die hij zelf toch niet kan en mag oplossen. Vandaar dat hij de boel zo snel mogelijk afkapt om personeelskosten te sparen en wachttijden voor andere klanten zoveel mogelijk te verkorten.

En laten we eerlijk wezen, financieel gaat het met Ziggo toch helemaal niet zo super?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
trankilo schreef op woensdag 02 september 2009 @ 01:35:

BTW,
wat totaal langs mij heen gegaan is dat er al een firmware update is geweest voor het Arris modem. Deze heeft niet het gewenste resultaat geleverd. De reden dat het zo lang geduurd heeft simpelweg met vakantie van de programmeur te maken. Door het grote aantal dat nu uit staat zit men nu wel boven op de zaak.
Ik weet niet of je het over 'de' firmwareupdate hebt (en hoe je aan de informatie komt), maar als het goed is wordt er deze week een firmwareupdate uitgebracht voor zowel de Arris als de Ubee modem. Mocht het onverhoopt alleen om de Arris gaan en is deze al uitgebracht dan wordt ik al geruime tijd voorgelogen door o.a. een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Zou het kunnen dat de oude Motorola modems vannacht zijn uitgeschakeld uit het systeem ofzo? Met mijn motorola modem krijg ik momenteel geen verbinding meer... :?

Heb overigens nog geen nieuw modem mogen ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Gisteravond eens goed zitten uitzoeken wat ik nou het beste kon pakken van Ziggo Ain1.

Heb toch maar gekozen voor Ain1 Plus (20mbits)

Via de telefoon besteld 1 oktober moest alles werken volgens de miep van Ziggo. Wat verder nog werd gemeld aan mij is een snelheidsverhoging van Ziggo. De Ain1 Plus word dalijk 50mbit down en Extra word 100mbit. Vond het wel een beetje raar dat ze me dit niet zwart op wit konden laten zien oid. Ik zei dat er op tweakers.net een nieuwsbericht stond dat de plus verbinding 30 werd maar toen zeiden ze dat dit de eerdere planning inderdaad was, deze zouden zijn veranderd en de snelheden worden in Q1 2010 verhoogd naar 50 en 100 ipv 30 en 80.

( de miep van Ziggo kon het nieuwsbericht op tweakers.net niet bekijken omdat haar internet niet werkten :+ fijn als je net een nieuw abo hebt afgesloten bij Ziggo! :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:48

psy

Palomar schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:56:
Ik heb vandaag een digitale ontvanger en smartcard gekocht. Je moet die activatiekaart opsturen zodat je kaart het blijft doen, maar ik vroeg mij af hoelang ik die kaart nog zou kunnen gebruiken als ik nog even wacht met het opsturen van die kaart. Want als ik op die manier nog 1 of 2 weken langer die extra zenders kan gebruiken is dat mooi meegenomen ;) (sowieso vraag ik me af hoe ze dat checken, aangezien de receiver geen signaal terugstuurt. Zouden ze dan elke week nieuwe smartcards in de winkels leggen ofzo?).

ps. wist niet zeker of deze vraag in dit topic kon, maar zag in het tv-forum geen lopende topics over ziggo
De tijd begint te lopen vanaf het moment dat je hem echt gaat gebruiken. Volgens mij maakt het niet uit of je hem meteen registreert. Bij mij liep een tijd terug de 'vrij kijken'periode nog minimaal 2 maanden door terwijl ik al lang geregistreerd had. Die tijden verschillen nogal wel eens.

Weet iemand hoe lang het duurt voordat ze het pakket met modem e.d. opsturen? Ik wacht nu al weer bijna 2 weken en heb nog niets binnen. Nieuw afgesloten alles in 1 pakket.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07 10:31
Ik heb het pakket vorige maand besteld. Had 'm binnen een week binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmmm ok heb het antwoord al. Het Z1 abbo voor televisie zit inderdaad in die kosten van Alles in 1 Extra. Dus moet nu eerst aan me huurbaas vragen of dat bedrag van mijn huur af kan en dan kan ik het nemen anders betaal ik gewoon dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked!Fricked!
  • Laatst online: 10-04-2024
WeAreLegion schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:15:
Even een vraag, ik kon het zo snel online niet vinden en ze zijn al dicht. Ik heb wel intresse in de Alles in 1 xtra van ze. Maar zie dat er ook televisie bijzit. Nou heb ik zelf al digitale televisie van Ziggo dus neem aan dat dat wel verwerkt word met de prijs. Maar valt in die 65 euro ook de kosten voor het gewone televisie wat je dus elke maand betaald (Z1 abbo is dat). Dat kan ik dus nergens vinden. Het is namelijk zo dat eigenaar van pand waar ik woon dit betaald voor de bewoners (zijn 3 appatementen) met 1 tv kabel.

Eigenlijk nog een vraag, gaat dit problemen op leveren. Dat de kabel gedeelt is met 3 huishoudens? Het is allemaal wel netjes aangelegd enzo en Digitale tv werkt ook prima. Maar weet het eigenlijk niet zo goed ben meer een ADSL kenner.
LordHades, ik had hetzelfde. Eerst alleen digitale TV van Ziggo en internet en telefonie bij KPN. Een paar maanden geleden ben ik overgestapt. Nu heb ik het AI1E. Op je factuur staat aangegeven dat je € 9,95 "korting" krijgt. Ze laten je dus niet dubbel betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Laatst online: 03-10-2021
LordSander schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:55:
Gewoon het feit dat ziggo er een ouinhoop van gemaakt heeft.

Hadden mijn vader en ik 2 maanden geleden al geweten dat we de komende 2 maanden zowiezo geen docsis 3.0 modem kregen.
Dan hadden wij 2 maanden geleden al gedowngrade, Dat is uiteindelijk toch de bedoeling want alles hoger dan 50/5 is pure overkill voor ons gebruik.

Mijn ouders mailen en surfen alleen, En ik game veel online op de xbox360 en daar blijft het bij. (50/5 is dan leuk zodat je ook goed een game kunt hosten maar 20/3 was daar op zich al voldoende voor.)

Super snel downloaden hoeven wij hier niet, mijn ouders weten niet hoe het moet en ik ben nogal een perfectionist als het op beeld en geluidskwaliteit aankomt en koop dus al mijn Games en DVD's in de winkel (Online uit de UK, Omdat men daar tenminste kan concureren met elkaar en de prijzen dus aantrekkelijk zijn.)

*knip*
Als ik het goed begrijp wil je zodra je een eurodocis 3 modem hebt je abonnement verlagen naar een Alles in een Plus abonnement, omdat de snelheid die een Alles in 1 extra abonnement jullie te hoog is?

Feit 1, Alles in 1 plus abonnees krijgen geen eurodocis 3 modem. De eurodocis 2 modems zijn hier namelijk prima voor geschikt.

Feit 2, het is een gratis upgrade, je kunt ze niet in gebreke stellen omdat je huidige verbinding gewoon werkt.

Feit 3, In bepaalde regio's kunnen de eurodocis 3 modems niet uitgeleverd worrden omdat de achterliggende hardware nog niet geschikt is voor Docis3, Ziggo heeft toe aangegeven dat ze dit zo snel mogelijk zullen verhelpen, Jij, en je vader worden dus niet achtergesteld, jullie wonen waarscheinlijk in een regio die nog niet geschikt is.

Feit 4, Wanneer jullie nu de downgrade actief laten zijn hebben jullie voor een lagere prijs de zelfde snelheid als die je nu hebt.

Geloof uit jou verhaal te lezen dat dit de bedoeling is, echter lees ik ook tussen de regels door dat je voor de heb een eurodocis 3 modem wil hebben.

Er is zelfs een kans dat Alles in 1 extra abonnees die een Eurodocis 3 modem, maar terug gaan naar een Alles in 1 plus abonnement dit modem moeten inleveren voor een Eurodocis 2 modem. Dit ivm de nog steeds relatief beperkte beschikbaarheid van de eurodocis 3 modems.

Of te wel, je kan vanalles willen, maar zoals de situatie er bij jou nu voorstaat heeft het totaal geen kans van slagen.

Ook niet bij Radar, Kassa of wie dan ook, Ziggo leverd je gewoon een werkende verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
psy schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:30:
[...]

Weet iemand hoe lang het duurt voordat ze het pakket met modem e.d. opsturen? Ik wacht nu al weer bijna 2 weken en heb nog niets binnen. Nieuw afgesloten alles in 1 pakket.
Levertijd is +/- 2 a 3 weken naar bestel datum.

Heb je de aanmeldingsbrief wel gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvdv87
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 13:59
Act-One schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:37:
[...]

Levertijd zou inderdaad 2 a 3 weken moeten zijn. Wij wachten thuis inmiddels al bijna een jaar en nog steeds niets mogen ontvangen. Hebben inmiddels al 5/6 keer te horen gekregen dat er bij KPN iets fout gaat met het nummer behoud maar er zit maar geen voortgang in.

Gisteren nogmaals een boze mail gestuurd dat ik het niet begrijp dat dit zo lang moet duren. Tot nu nog geen reactie gehad. Iemand hier die ook dit probleem heeft/gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
Rvdv87 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:00:
[...]

Levertijd zou inderdaad 2 a 3 weken moeten zijn. Wij wachten thuis inmiddels al bijna een jaar en nog steeds niets mogen ontvangen. Hebben inmiddels al 5/6 keer te horen gekregen dat er bij KPN iets fout gaat met het nummer behoud maar er zit maar geen voortgang in.

Gisteren nogmaals een boze mail gestuurd dat ik het niet begrijp dat dit zo lang moet duren. Tot nu nog geen reactie gehad. Iemand hier die ook dit probleem heeft/gehad?
Nee, weet wel dat nummerbehoud van ADSL + Bellen van Tele2 naar Ziggo Alles in 1 problemen erg lasting blijkt te zijn. Heb voor 2 mensen hun abonnement opgezet naar Ziggo van Tele2, 2x met problemen.

Het lijkt als of tele2 het bewust doet.

Wat je zou kunnen doen,

Order nummer opvragen bij de Ziggo verkoop,
Aangetekende brief versturen aan Ziggo te Utrecht.
Hier in aan geven dat je na 1 jaar proberen nog steeds geen abonnement hebt
Ziggo de keuze geven om dit op te lossen, of de aanvraag te annuleren. (ook bij de KPN)
Je dit schiftelijk te bevestigen.

Vervolgens kan je besluiten om het nogmaals aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Act-One schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:37:
[...]

Nee. Als ik die gehad had had ik het minder vreemd gevonden.... misschien toch maar weer even bellen.
Normaal krijg ik toch wel vlot een bevestiging.

Overigens heb ik nu ook Tele2, maar bewust niet gekozen voor nummerbehoud. Nu kan ik tenminste ook Tele2 pas opzeggen als Ziggo fatsoenlijk werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door psy op 02-09-2009 11:24 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ach ik heb laatst ook twee mensen aangemeld bij Ziggo, bij beiden kwam de monteur niet opdagen. Geef ze nog een kans, als dat weer misgaat annuleer ik de hele zooi weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvdv87
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 13:59
Act-One schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:18:
[...]

Nee, weet wel dat nummerbehoud van ADSL + Bellen van Tele2 naar Ziggo Alles in 1 problemen erg lasting blijkt te zijn. Heb voor 2 mensen hun abonnement opgezet naar Ziggo van Tele2, 2x met problemen.

Het lijkt als of tele2 het bewust doet.

Wat je zou kunnen doen,

Order nummer opvragen bij de Ziggo verkoop,
Aangetekende brief versturen aan Ziggo te Utrecht.
Hier in aan geven dat je na 1 jaar proberen nog steeds geen abonnement hebt
Ziggo de keuze geven om dit op te lossen, of de aanvraag te annuleren. (ook bij de KPN)
Je dit schiftelijk te bevestigen.

Vervolgens kan je besluiten om het nogmaals aan te vragen.
Aangetekende brief zou inderdaad nog kunnen maar ik wacht eerst even af wat voor reactie ik deze keer krijg op mijn mail. Opnieuw aanvragen werkt verder ook niet, dit hebben we namelijk ook al 3x moeten doen van Ziggo.

We zullen afwachten en zal de uitkomst hier nog laten weten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
Phusebox schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:25:
Ach ik heb laatst ook twee mensen aangemeld bij Ziggo, bij beiden kwam de monteur niet opdagen. Geef ze nog een kans, als dat weer misgaat annuleer ik de hele zooi weer.
Ook aan jou de vraag, wel een bevestiging van gemaakte afspraken gehad'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
Sadieka schreef op woensdag 02 september 2009 @ 00:52:
[...]

Niet helemaal vrijwillig hoor, meer omdat UPC vele malen goedkoper is en dankzij een goed R&D team al geruime tijd tot 120Mbit kan leveren. Ziggo loopt gewoon duidelijk achter in onderzoek en wordt daardoor overvallen door UPC met de hoge snelheden, vandaar dat het ook niet soepel loopt nu.
Verder is Ziggo ook erg duur voor wat je op het moment krijgt:
Bij Ziggo betaal je 29.95 voor 10 Mbit terwijl UPC voor 25 Mbit slechts 25 euro rekent.
Daarom knijpt upc wel in de lijntjes, en haal je die 120mbit nooit waarvoor je hem wilt gebruiken downloaden. Overigens die 25 euro is zonder internet en tv. Ik denk dat beide maatschappijen zich een beetje overschatten met wat ze kunnen leveren Ziggo mbt docsis modems en de nieuwe firmware etc, upc mbt het knijpen in de lijntjes. ;)
oetrenoe schreef op woensdag 02 september 2009 @ 00:29:
iets positiefs, ook leuk af en toe
ben ook overgegaan van online naar ziggo extra, (al sinds 4 weken) , nieuw modem ook ontvangen.
ik maak gebruik van een sitecom router 300N, waarop 2 bekabelde pc's en 3 wireless-n laptops aan gekoppeld zijn allen met Windows7 (via technet) en vanaf het begin nooit problemen gehad, zeer stabiele verbinding en continue maximale snelheid , downloaden van de nieuwsgroepen via eweka altijd rond de
5,6 KB/s
Eweka levert toch maar tot 40 mbits ?

"- Supersnelle download snelheid tot 40 Mbit/s"

[ Voor 26% gewijzigd door 2fastTG op 02-09-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Lees wat slechte verhalen nu over Ziggo, niet zo fijn als je net een nieuw abo hebt afgesloten. Gisteren 01-09-09 besteld dus verwacht deze week of volgende week wel de bevestiging etc.
Heb geen monteur laten komen, misschien niet zo slim in geval van DOA's of verkeerd geleverde apparatuur mja, moet ik weer op zo'n monteur gaan zitten wachten.. En heb zelf een jaar lang bij verkooppunt van Ziggo(destijds @home) gewerkt en hierbij ook aan huis installatie verricht dus dat moet wel zelf ook wel lukken! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Een beller is sneller. Net even gebeld, ik had inderdaad binnen 5 dagen een bevestigingsbrief moeten ontvangen wat niet gebeurd is. Bestelling dus even opnieuw gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Act-One schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:27:
[...]

Ook aan jou de vraag, wel een bevestiging van gemaakte afspraken gehad'?
Bij eentje kwam de monteur niet, en geen bevestiging gehad.
Bij de ander heb ik dus zelf maar gebeld, en stond ook niets in het systeem. En nu kunnen die mensen dus weer 3+ weken gaan wachten.

Is toch belachelijk dat hun online aanmeldingssysteem dus compleet fucked up is dat de klant daarvoor moet opdraaien. En trouwens mijn broer kreeg de brief NADAT de monteur was geweest :S

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 02-09-2009 11:49 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.