Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49
wijbro schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:42:
[...]

Nog alle tijd dus...... om maandag aan te kondigen dat er wat vertraging is :)
Ondertussen zijn we wél al sinds begin dit jaar "lekker" gemaakt.
En vervolgens steeds maar naar achteren schuiven, lekker klantvriendelijk.
Als er maandag middag om 18:00 geen nieuw modem staat te draaien in de huiskamer, Staat ondergetekende dinsdag om 10:00 bij het Ziggo kantoor in Heerhugowaard aan de balie om daar: tekst en uitleg, een modem en 30 euro retour op te vragen.

Als ze dan geen modem voor ons hadden, Dan hadden ze maar gewoon onze modem config file moeten aanpassen zodat we in elk geval wel al het maximale van docsis 2.0 konden halen.
Het is immers Ziggo's eigen schuld dat zij in de problemen kwamen met het uitleveren van modems. (Multikabel regelde dit soort dingen veel beter.)

Datzelfde Ziggo heeft 2 maanden voordat ze met het uitdelen van de docsis 3.0 modems begonnen (maar de Z3i abbonee's ze al hadden) ons een nieuwe docsis 2.0 modem toegestuurd terwijl dat helemaal niet nodig was, Wij hadden immers geen problemen met het modem dat we daarvoor hadden. (ook docsis 2.0)

Sato wil terug naar de multikabel tijd, Kleiner bedrijf en beter opgeleid personeel.
En vooral: Geen doolhof als klantenservice.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:04:
Al om 10:30 marcel23456... Om 21:30 had heel Vianen weer signaal.

Bij baggerwerkzaamheden in het Merwedekanaal ter hoogte van de Julianabrug hebben ze een glasvezel omhoog getrokken...

Uurtje geleden sprak ik met een van de monteurs, die was druk bezig ragfijne vezeltjes aan elkaar te lassen... Ze hadden een nieuwe kabel onder het kanaal gespoten.
Het was weer fijn idd :{ Gelukkig internet op de mobiel om het te checken. Blij dat ik bezoek had :) PM me je nummer overigens ff, kan ik je sms'en ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 20:53
Ik heb vandaag ineens een vrij hoge ping met CSS, maar ook gewoon als ik traceroute of ping command uitvoer:

Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=157 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=102 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=32 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=179 ms TTL=57

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 32ms, Maximum = 179ms, Gemiddelde = 117ms

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms unknown [192.168.1.1]
2 19 ms 15 ms 47 ms 84-105-56-1.cable.quicknet.nl [84.105.56.1]
3 111 ms 579 ms 18 ms nl-hei1-ra-01-ric-dhl1-vrrp-slv.multikabel.net [
212.127.255.227]
4 16 ms 12 ms 11 ms nl-hfd3-ra-01-10G-3-4.multikabel.net [213.132.19
1.66]
5 14 ms 100 ms 9 ms asd-tr0409-cr101-ae6-0.core.as9143.net [213.51.1
58.82]
6 26 ms 28 ms 50 ms 213.51.156.126
7 68 ms 53 ms 18 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
8 106 ms 36 ms 106 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

Ik heb al de modem en router meerdere keren gereset, maar dit heeft ook niet geholpen.

Tevens staat er ook niks over in de storingen lijst.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Kreeg nu een brief van ziggo.

Helaas is er voor u een vertraging in de uitlevering van deze nieuwe modem. We verwachten dat we deze in de loop van de maand september kunnen uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Hmm hier gaat het niet echt lekker (Sittard). Ik had eerst 20Mbps, en nu nog maar 6Mbps down? Maar de upload is van 1,2Mbps naar 2,7Mbps gegaan?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/551223483.png

[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 29-08-2009 09:30 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:01

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

wtf probeer ik ziggo net te bellen zijn ze gesloten?

en dan hoor je vrolijk in het weekend vanaf 9 uur.... het is 9:46 eikels ! wakker worden !

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

robvanderaart schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:57:
Ik heb vandaag ineens een vrij hoge ping met CSS, maar ook gewoon als ik traceroute of ping command uitvoer:

Ik heb al de modem en router meerdere keren gereset, maar dit heeft ook niet geholpen.

Tevens staat er ook niks over in de storingen lijst.
Welke regio woon je?
Ik heb exact dezelfde klachten gehad gisteravond. (zie mijn vorige post).
Nu is het in de ochtend weer rustig maar iedere avond tijdens de internet 'piek'-uren is het weer
hetzelfde liedje als een paar jaar terug. (Doodmoe word ik ervan).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Laatst online: 23-09-2021
Bij Ned 1 HD heb ik continu de teletekst ondertiteling voor doven en slechthorenden in beeld. Hebben hier meer mensen last van? Ik heb een Panasonic p46g10 TV met Alphacrypt. Ligt het aan Ziggo of aan mijn TV? Ik kN namelijk op mijn TV geen optie vinden om het uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:57

K4F

Def!ance, kom je alleen maar om te zeiken hier?

Gister ook plotseling een modem dat uit ging, hierna behoorlijk traag internet. Verhielp zichzelf wel na een uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 19:11
salgera schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:26:
Bij Ned 1 HD heb ik continu de teletekst ondertiteling voor doven en slechthorenden in beeld. Hebben hier meer mensen last van? Ik heb een Panasonic p46g10 TV met Alphacrypt. Ligt het aan Ziggo of aan mijn TV? Ik kN namelijk op mijn TV geen optie vinden om het uit te zetten.
Klik 'Subtitle' op je remote, dan kies je 'Off''

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Def!ance, kom je alleen maar om te zeiken hier?
Ik noem dat nou niet echt zeiken hoor. Een professioneel bedrijf hoort gewoon open te zijn op de tijden die ze zelf aangeven. En als er iets mis zou zijn, dan hadden ze dat via de computerstem in de telefoon moeten aangeven.

[ Voor 24% gewijzigd door danielkraak op 29-08-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, niet 1 septemer, modems zullen verstuurd worden voor 31 augustus, dus vandaag de laatste dag om de modems de deur uit te doen, dus dat worden overuren voor ziggo, want hier 5011 ook nog geen nieuwe modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordSander schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:59:
[...]

Als er maandag middag om 18:00 geen nieuw modem staat te draaien in de huiskamer, Staat ondergetekende dinsdag om 10:00 bij het Ziggo kantoor in Heerhugowaard aan de balie om daar: tekst en uitleg, een modem en 30 euro retour op te vragen.

Als ze dan geen modem voor ons hadden, Dan hadden ze maar gewoon onze modem config file moeten aanpassen zodat we in elk geval wel al het maximale van docsis 2.0 konden halen.
Het is immers Ziggo's eigen schuld dat zij in de problemen kwamen met het uitleveren van modems. (Multikabel regelde dit soort dingen veel beter.)

Datzelfde Ziggo heeft 2 maanden voordat ze met het uitdelen van de docsis 3.0 modems begonnen (maar de Z3i abbonee's ze al hadden) ons een nieuwe docsis 2.0 modem toegestuurd terwijl dat helemaal niet nodig was, Wij hadden immers geen problemen met het modem dat we daarvoor hadden. (ook docsis 2.0)

Sato wil terug naar de multikabel tijd, Kleiner bedrijf en beter opgeleid personeel.
Hier een oud @home klant.
In de tijd van @home was ook alles beter geregeld.
je kreeg daar eerst een nieuwe modem voordat bekend werd dat er een snelheidsverhoging doorgevoerd zou worden.
Wordt misschien tijd dat ziggo maar weer eens opgesplitst gaat worden!!!
Hoe groter de bedrijven worden hoe minder klantgericht ze worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De maximale downloadsnelheden die ziggo aangeeft bij het downloaden van nieuwsgroepen is alleen als je de newsservser van ziggo gebruikt? Haal je wel de maximale download snelheden als je bijvoorbeeld eweka gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:25:
De maximale downloadsnelheden die ziggo aangeeft bij het downloaden van nieuwsgroepen is alleen als je de newsservser van ziggo gebruikt? Haal je wel de maximale download snelheden als je bijvoorbeeld eweka gebruikt?
Dat ligt aan Eweka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
pipo1000 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:54:
Even een positieve noot over Ziggo; Ik ben net over van Telfort ADSL naar Ziggo All-1-in-extra en alles werkt verlopig als een zonnetje. Ik heb het op 21-8 aangevraagd, 24-8 een bevestigingsbrief en op 27-8 het modem in een DHZ pakket. Aangesloten en in 1 keer werken op 47Mb down en 4.7Mb up. Nog geen modem drops gehad, het is nu 24 uur stabiel. Het is een wonder....

Ik zat 3,5km van de adsl centrale af, dus ik kwam niet verder dan 5.6Mb met Telfort. Die 50Mb is wel lekker!
My story.

Nu al 2 weken zeer stabiel zonder storingen en reboots.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:25:
Als je gewoon goed leest dan hoef je deze vraag niet te stellen. Ziggo biedt zelf nieuwsgroepen aan met per abbonement een verschillende downloadsnelheid en datalimiet. Bij betaalde nieuwsservers is het afhankelijk van de snelheid van je abbonement. Eweka dus 40mbit en XS News Elite unlimited om er even twee te noemen. Bij Ziggo Alles-in-1 Extra heb je dus 16mbit down en geen datalimiet.

[ Voor 35% gewijzigd door sohus op 29-08-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

danielkraak schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:40:
[...]

Ik noem dat nou niet echt zeiken hoor. Een professioneel bedrijf hoort gewoon open te zijn op de tijden die ze zelf aangeven. En als er iets mis zou zijn, dan hadden ze dat via de computerstem in de telefoon moeten aangeven.
offtopic:
Volgensmij quote-te je de verkeerde :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:11
Wat is dit nou weer voor iets? Ik dacht het al een paar dagen maar begin te geloven dat het echt zo is. Overdag wordt mijn download geknepen tot 4mbit. Vanaf een uur of 6 's avonds knalt hij ineens naar de maximale 20mbit. Weird!

Heb allerlei snelheidstesten geprobeerd, maar via usenet is het het meest duidelijk. De max snelheid is heel de tijd constant 500kbyte en rond de avond springt hij opeens naar 1,8MB (maximale snelheid van mijn nieuwsgroepleveranciersdinges)

Meer mensen hier last van? Het is nou al een dag of 5 zo.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

EvaluationCopy schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:12:
Wat is dit nou weer voor iets? Ik dacht het al een paar dagen maar begin te geloven dat het echt zo is. Overdag wordt mijn download geknepen tot 4mbit. Vanaf een uur of 6 's avonds knalt hij ineens naar de maximale 20mbit. Weird!

Heb allerlei snelheidstesten geprobeerd, maar via usenet is het het meest duidelijk. De max snelheid is heel de tijd constant 500kbyte en rond de avond springt hij opeens naar 1,8MB (maximale snelheid van mijn nieuwsgroepleveranciersdinges)

Meer mensen hier last van? Het is nou al een dag of 5 zo.
Ligt aan je nieuwsgroepleveranciersdinges die worden zo ziek van al die mensen die nu ineens met 40 of 50Mb gaan downloaden

Echte HD kijk je op een plasma TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Hmm, Zojuist zat bij de post een brief van Ziggo.
Dat het modem wat vertraging heeft, En ergens in September komt.

En dat vind ik vreemd, Want ik lees hier haast dagelijks over mensen die zijn geupgrade naar aie extra en die hebben steeds vrij snel een modem gekregen.
Kijk dat je nieuwe klanten de voorkeur geeft over oude klanten is nog tot daar aan toe,
Maar dat je klanten die upgraden van pakket verkiest boven klanten die al jaren dat pakket bij je afnemen dat kan er bij mij niet in.

Het laatste woord is hier dan ook niet over gesporken,
Ergens volgende week ga ik bij ziggo langs en dan wil ik:
A. een verwachte leveringsdatum voor het modem horen, Of een modem meekrijgen.
En:
B: Gecompenseerd worden. (Ik vind dit dus totaal geen nette manier van zaken doen Ziggo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syneast
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ook hier in Enschede (7511) keurig aan het wachten op het nieuwe modem. Ai1-E. Ziggo medewerker heeft mij ook netjes verteld in juli dat het voor 1 september binnen moest zijn.

Ik ga er daarom ook met zonnig vertrouwen vanuit dat ik het maandag in huis heb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:16
Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun Eurodocsis 3.0 modem? Ik krijg packetloss na een paar minuten. Een reset lost dat even op maar een paar minuten later is het weer zo ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:42

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Syneast schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:02:
Ook hier in Enschede (7511) keurig aan het wachten op het nieuwe modem. Ai1-E. Ziggo medewerker heeft mij ook netjes verteld in juli dat het voor 1 september binnen moest zijn.

Ik ga er daarom ook met zonnig vertrouwen vanuit dat ik het maandag in huis heb :X
Hier in Enschede (7521) net een brief gehad dat het allemaal wat later wordt dan verwacht. Ik zou je brievenbus maar controleren.

Overigens wel een 'naaistreek'. Ik betaal nu dus voor de maanden juli en augustus (en delen van september) 'gewoon' voor een Ai1-E terwijl ik de diensten van een Ai1-P geleverd krijg welke 15 euro per maand goedkoper is. Ik kan niet zeggen dat ik daar bijzonder blij van wordt.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:20

MrDry

Desperados!

Al een paar dagen op de nieuwe snelheid.Er zit wel wat variatie in. Usenet is nog niet supersnel. Kom niet hoger dan 2200 kbps. Dat haalde ik ook soms met mn 20 mb aansluiting.

Iig wel tevreden over het resultaat van speedtest:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/551350946.png

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 13:11
nietes schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:50:
[...]

Ligt aan je nieuwsgroepleveranciersdinges die worden zo ziek van al die mensen die nu ineens met 40 of 50Mb gaan downloaden
Dat zou je denken ja, ware het niet dat ik via alle snelheidstesten ook niet verder kom dan 500kbyte (overdag dus). Bovendien betaal ik toch gewoon voor die 15mbit, waarom zou het dan opeens een probleem zijn om die snelheid ook daadwerkelijk te leveren...

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDry, Wat voor snelheid haal je van http://94.100.18.158/300MB.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 20:02
LordSander schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:59:
[...]

Dan zou ik me alvast maar voorbereiden op een ritje naar het Ziggo kantoor als ik jou was :)

Krijg zojuist (zaterdag 14.30uur), alsof ik het voelde aankomen een brief van Ziggo,
waarin helaas voor mij de vertraging van de uitlevering van het bewuste modem wordt gemeld.

Ze "verwachten" dat dit nu in de loop van de maand september gaat gebeuren.
In september van welk jaar wordt er wijselijk niet bij gezegd
Stelletje amateurs (en dan zeg ik 't nog netjes).

Zodra hier glasvezel kan, zal ik Ziggo in ieder geval niet zo lang laten wachten.
Dan is het met een maandje gepiept met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Laatst online: 23-09-2021
tiepeks schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:30:
[...]

Klik 'Subtitle' op je remote, dan kies je 'Off''
Uhm, nee... ik ontvang dus niet HD Ziggo via zo'n Humax ding, maar via Alphacrypt in mijn TV. Hierdoor moet ik het ergens met de panasonic-ab regelen? kan de optie om het aan te passen niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickie67
  • Niet online
Ascension schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:20:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun Eurodocsis 3.0 modem? Ik krijg packetloss na een paar minuten. Een reset lost dat even op maar een paar minuten later is het weer zo ver...
Ik ook, na een minuut of wat gaat het weer... vanaf afgelopen donderdag dit probleem.

PSN: Houwie2283

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
tK0wnZ schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:46:
[...]
Die 15 meter kabel die ziggo erbij stopt mag wel dunner zijn dan de normale cat5e of cat6 kabels, hij is ook gewoon geschikt voor gigabit. Zelf heb ik er al 90MB/s mee gehaald van pc naar pc.
Knap dat je Gigabit over een 4-aderige UTP kabel krijgt.

Dat kan namelijk helemaal niet volgens de 1000Base-T specs, qua dat je 8 aders nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
grun93 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:48:
[...]

Ik woon in de stad Groningen en kreeg de hogere snelheid vorige week al. Je zou je modem eens kunnen resetten, zo kwam ik erachter. Van ziggo had ik vantevoren niks gehoord.
Hoe reset je de modem trouwens? Ik kan geen reset knop vinden, ik heb wel al even het stroom eraf gehad, maar zonder resultaat. Het betreft de SBV5121E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 22:15

mymind*

A Beautiful Mind

salgera schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:50:
[...]

Uhm, nee... ik ontvang dus niet HD Ziggo via zo'n Humax ding, maar via Alphacrypt in mijn TV. Hierdoor moet ik het ergens met de panasonic-ab regelen? kan de optie om het aan te passen niet vinden.
Op nederland één had ik ook last van die ondertitels. Op de AB van mijn Sony (ook met Alphacrypt) zit er wel een knop om de ondertiteling in te stellen maar hij kwam steeds terug.

Het bleek dat ik bij de instellingen van de digitale tuner in de TV de standaardtaal van ondertitels op 'nederlands' had gezet. Met deze optie selecteerd hij dus standaard de nederlandse ondertitels als deze beschikbaar zijn. Deze heb ik op 'geen' gezet en nu is het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:16
Dickie67 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:50:
[...]

Ik ook, na een minuut of wat gaat het weer... vanaf afgelopen donderdag dit probleem.
Bij mij is het onwerkbaar, heb nog geen goede verbinding gehad met het nieuwe modem.

Net weer het oude motorola modem laten activeren, die werkt wel goed. Ik ga maar een monteur langs laten komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
LordSander schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:58:
Hmm, Zojuist zat bij de post een brief van Ziggo.
Dat het modem wat vertraging heeft, En ergens in September komt.

En dat vind ik vreemd, Want ik lees hier haast dagelijks over mensen die zijn geupgrade naar aie extra en die hebben steeds vrij snel een modem gekregen.
Kijk dat je nieuwe klanten de voorkeur geeft over oude klanten is nog tot daar aan toe,
Maar dat je klanten die upgraden van pakket verkiest boven klanten die al jaren dat pakket bij je afnemen dat kan er bij mij niet in.
Ik vind dat eigenlijk wel vreemd.

Ik ben zelf één van die nieuwe klanten dus voor mij persoonlijk is het prettig. Maar het is natuurlijk een rare gang van zaken dat je bestaande klanten die al lang een dienst van je afnemen langer moeten wachten als nieuwe klanten die puur en alleen overstappen voor de snelheid. Het zal ongetwijfeld met de problemen met de Ubee modems te maken hebben o.a. Maar Ziggo heeft dit duidelijk onderschat. Ik snap ook niet dat ze zulke dingen aankondigen. Gewoon leveren als je het binnen hebt en tot die tijd niks beloven, en ik zou inderdaad gewoon tot je die nieuwe modem hebt korting vragen want je krijgt niet waar je voor betaald.

Ik denk ook serieus dat er op dit moment hele volksmassa's over stappen op de kabel. Ik spreek de laatste tijd steeds meer mensen die ADSL2 gedag zeggen sinds de introductie van Docsis 3.0. Vandaar dat Ziggo ook weer begint te kraken. Ze hebben ongetwijfeld weer niet genoeg capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 15:58
Kees schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:44:
[...]
Overigens wel een 'naaistreek'. Ik betaal nu dus voor de maanden juli en augustus (en delen van september) 'gewoon' voor een Ai1-E terwijl ik de diensten van een Ai1-P geleverd krijg welke 15 euro per maand goedkoper is. Ik kan niet zeggen dat ik daar bijzonder blij van wordt.
Hier heb ik toevallig 2 weken geleden over gebeld naar ziggo.
Mensen in mijn regio die Ai1-P hebben die behaalde dezelfde snelheid als mij (ik heb Ai1-E) hier was ik het niet mee eens omdat wij 1e in de lijn waren. Na een telefoon gesprek kreeg ik een compensatie van 50 euro.
Deze mevrouw aan de telefoon zei ook als het voor 1 Sept. nog niet geregeld was dan moest ik maar weer aan de bel trekken.

Ik heb hetzelfde nog een keer bij mijn ouders geprobeerd maar daar kreeg ik niet meer dan 15 euro compenstatie los gepeuterd. het is dus een beetje mazzel hebben wie je aan de lijn hebt.
Staat toch wel leuk bij mijn fakturen een min bedrag wat ik dus nog tegoed van ze krijg :)

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syneast
  • Niet online
Vanochtend nog positief over het vertrouwen dat er volgende week een nieuw modem zou zijn..
Uiteraard net de postbus leeggehaald en daar de beruchte "vertragingsbrief".

Heb via webform een klacht ingediend, met 30 euro gewenste compensatie. Lijkt me hier niet geheel onterecht.

Werk zelf bij kpn (Technische Helpdesk), indien het protocol voor klantbehoud een beetje gelijk is, moet ik die compensatie wel krijgen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn abonnement bij Online opgezegd en stap over naar Ziggo Alles in 1 Plus.
Heb een beetje rond gekeken maar kom er niet echt uit.
Wat is nu een goede router om aan te schaffen bij dit pakker, zeker met het oog op de toekomst als de snelheid mogelijk omhoog gaat of als ik wil overstappen naar het Extra pakket?
Is de router die Ziggo aanbied iets of kan ik beter naar een andere op zoek? Wie kan mij adviseren?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nog steeds niet op mijn ziggo komen. Krijg telkens de melding van gebruikersnaam, wachtwoord verkeerd. Hebben meer mensen dit probleem. Gebruik gewoon mijn gegevens die ik heb aangemaakt bij de activatie van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Da_maniaC schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:13:
[...]

Welke regio woon je?
Ik heb exact dezelfde klachten gehad gisteravond. (zie mijn vorige post).
Nu is het in de ochtend weer rustig maar iedere avond tijdens de internet 'piek'-uren is het weer
hetzelfde liedje als een paar jaar terug. (Doodmoe word ik ervan).
Ik woon in Den Helder.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syneast
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:07:
Ik heb mijn abonnement bij Online opgezegd en stap over naar Ziggo Alles in 1 Plus.
Heb een beetje rond gekeken maar kom er niet echt uit.
Wat is nu een goede router om aan te schaffen bij dit pakker, zeker met het oog op de toekomst als de snelheid mogelijk omhoog gaat of als ik wil overstappen naar het Extra pakket?
Is de router die Ziggo aanbied iets of kan ik beter naar een andere op zoek? Wie kan mij adviseren?
D-link router is prima. 655, 855. Gigabit poorten, snel dualband N wireless. redelijk aan de prijs, maar dan zit je ook wel even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:07

Patriot

Fulltime #whatpulsert

MrDry schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:07:
Al een paar dagen op de nieuwe snelheid.Er zit wel wat variatie in. Usenet is nog niet supersnel. Kom niet hoger dan 2200 kbps. Dat haalde ik ook soms met mn 20 mb aansluiting.
Als je test via de nieuwsgroepen van Ziggo klopt dat laatste wel. De snelheden van de internetpaketten zijn dan wel omhoog gegaan, maar de maximale toegestane snelheid van de nieuwsgroepen is niet meegestegen. Kijk hier maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

MrOizo2005 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:32:
[...]
Hier heb ik toevallig 2 weken geleden over gebeld naar ziggo.
Mensen in mijn regio die Ai1-P hebben die behaalde dezelfde snelheid als mij (ik heb Ai1-E) hier was ik het niet mee eens omdat wij 1e in de lijn waren. Na een telefoon gesprek kreeg ik een compensatie van 50 euro.
Deze mevrouw aan de telefoon zei ook als het voor 1 Sept. nog niet geregeld was dan moest ik maar weer aan de bel trekken.
Zowel ik als mjn vader hebben een mail gestuurd hierover en krijgen 0,0 compensatie.
Wij zijn inmiddels bezig om elke klant met een Alles in 1 Extra aansluiting een nieuwe eurodocsis 3.0 modem toe te sturen. Dit proces neemt veel tijd in beslag. De nieuwe modems worden tot 1 september 2009 in een willekeurige volgorde verstuurd. Met de huidige modems kan de Alles in 1 extra downloadsnelheid niet worden gehaald.

Overigens wordt de snelheid van Alles in 1 Plus na 1 september 2009 verhoogd.
Het antwoord op mijn mail. Ik vraag me af wat er met de modems na 1 sepember gebeurd? Gaan ze dan ineens gestructureerd en bijv. op alfabetische volgorde aan de slag? lol

Zal deze week nog eens een poging wagen, maar dan telefonisch.

[ Voor 10% gewijzigd door AndereKoekoek op 29-08-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mijn Plus is blijkbaar eergisteren naar de 20/3 gegaan, downloaden gaat weer een stukje sneller.

Tot nog toe erg tevreden over Ziggo..maar goed, ook nog geen grote problemen gehad natuurlijk. Alles draait zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Floris-K schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:06:
Zowel ik als mjn vader hebben een mail gestuurd hierover en krijgen 0,0 compensatie.
Kijk en daarom ga ik dus gewoon langs bij het lokale hoofdkantoor van ziggo (Het ligt gelukkig op loopafstand.)
Paar maanden terug kregen we een nieuw docsis 2.0 modem, En de activatieserver weigerde mee te werken. (2 dagen geen internet en telefoon gehad)

2 keer gebeld en het zou geregeld worden, Maar er werd natuurlijk niets gedaan.
Langsgegaan en na 10 minuten hadden we weer internet en telefonie(Mijn vader ging langs en ik controleerde de boel thuis.) , Gewoon netjes blijven na binnenkomst en het komt allemaal goed.

Komende week ga ik met mijn vader weer een langs voor deze kwestie: Geen docsis 3.0 modem en dus willen wij een verwachte leverdatum en compensatie (minimaal 30 euro, het gaat hierbij niet om het geld maar om het principe.)
Laat mijn vader het woord wel doen, Die man krijgt haast alles voor elkaar.

EDIT: Is het overigens zo moeilijk voor Ziggo om de AIE Extra abbonee's die nu nog geen docsis 3.0 modem hebben gekregen gewoon het maximale van docsis 2.0 te geven? (~38 down en 4/5 up?)

[ Voor 8% gewijzigd door Sato op 29-08-2009 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
LordSander schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:06:
[...]

EDIT: Is het overigens zo moeilijk voor Ziggo om de AIE Extra abbonee's die nu nog geen docsis 3.0 modem hebben gekregen gewoon het maximale van docsis 2.0 te geven? (~38 down en 4/5 up?)
Dat kan wel eens anders liggen dan je denkt. Die standaard heeft dat als uiterste maximale snelheden die gehaald zouden kunnen worden, maar dan wel ten koste wellicht van alle andere Docis 2.0 gebruikers in dat stuk netwerk. Stel dat dit zo is dan stelt Ziggo dat natuurlijk niet in, voor de hoge snelheid heb je Docis 3.0 en dus een nieuw modem nodig.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
MrDry schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:07:

Als je test via de nieuwsgroepen van Ziggo klopt dat laatste wel. De snelheden van de internetpaketten zijn dan wel omhoog gegaan, maar de maximale toegestane snelheid van de nieuwsgroepen is niet meegestegen. Kijk hier maar eens.

Neem een payserver en je bent klaar:)

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 06:33
Ik heb sinds vandaag Ziggo alles in 1 extra. Haal bij downloaden van 100mb.bin bestanden wel volle snelheden maar als ik download van het usenet met hitnews en xsnews heb ik snelheden van 80kB/s tot 550 kB/s ? : O
knijpt ziggo in usenet ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

2fastTG schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:01:
Ik heb sinds vandaag Ziggo alles in 1 extra. Haal bij download van 100mb bestanden wel volle snelheden maar als ik download van het usenet met hitnews en xsnews heb ik snelheden van 80kB/s tot 550 kB/s ? : O
Ik kan via Giganews met 5700KB/s downloaden. Dus het ligt dan eerder aan de Usenetleverancier. Misschien gebruik je te weinig threads tegelijk?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
fsfikke schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:02:
[...]

Ik kan via Giganews met 5700KB/s downloaden. Dus het ligt dan eerder aan de Usenetleverancier. Misschien gebruik je te weinig threads tegelijk?
Ik gebruik 12 threads, ik haalde eerst met hitnews abo altijd 440kB/s met kpn Ben net gepiekt naar 880 kB/s maar gaat nu weer omlaag 174kB/s as we speak..
Ik dacht eerst dat het aan hitnews lag dus even met xsnews geprobeerd ongeveer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
bjck schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:18:
[...]

Dat kan wel eens anders liggen dan je denkt. Die standaard heeft dat als uiterste maximale snelheden die gehaald zouden kunnen worden, maar dan wel ten koste wellicht van alle andere Docis 2.0 gebruikers in dat stuk netwerk. Stel dat dit zo is dan stelt Ziggo dat natuurlijk niet in, voor de hoge snelheid heb je Docis 3.0 en dus een nieuw modem nodig.
Daar kun je best gelijk in hebben, Ik weet er verder zelf niets van af. (Router aan een modem en kabeltjes of wifi ertussen lukt mij prima, Maar verder gaat mijn kennis van netwerken helaas niet.)

Vroeg me enkel af of dat een mogelijkheid was, Maar blijkbaar kom je dan in de knoop met de rest.
Best wel begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik 50 mbits heb download newsleecher niet fatsoenlijk, het ligt niet aan de verbinding want 50 mbits haal ik maar bij het downloaden gaat hij niet vloeiend naar 5,7 MB maar blijft hij steken op 3 MB omdat hij het niet geregeld krijgt? Ligt dit aan mijn harde schijf? Heb een vrij nieuwe laptop 2.0 dual core, 320 GB harde schijf en Newsleecher 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:16
2fastTG schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:07:
[...]

Ik gebruik 12 threads, ik haalde eerst met hitnews abo altijd 440kB/s met kpn Ben net gepiekt naar 880 kB/s maar gaat nu weer omlaag 174kB/s as we speak..
Ik dacht eerst dat het aan hitnews lag dus even met xsnews geprobeerd ongeveer hetzelfde.
Hm, ja. Daar heb ik ook last van sinds de snelheidsverhoging. Voorheen altijd (van de @home-server) rond de klok iets van 550 KBps. Nu tot 22.00 uur ergens tussen de 150 en 300 en pas daarna schiet het omhoog tot 1100. Dat schiet dus voor geen meter op.

En dat is alleen usenet. Bijvoorbeeld een MS-servicepack binnenhalen gaat wel met de maximale snelheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Maloney op 29-08-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:37

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb voor mijn oma internet besteld van Ziggo, maar ik kan geen contact maken. Ik denk dat ik geen 2 toevoeging 50 heb ingevult, maar iets anders. Ik kan dit nergens wijzigen. Weten jullie iets?
offtopic:
ik denk dat het alweer tijd is voor "deel 7" aangezien we hier over de 1000 reacties heen zijn... (eindelijk een startpost update)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
Maloney schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:44:
[...]

Hm, ja. Daar heb ik ook last van sinds de snelheidsverhoging. Voorheen altijd (van de @home-server) rond de klok iets van 550 KBps. Nu tot 22.00 uur ergens tussen de 150 en 300 en pas daarna schiet het omhoog tot 1100. Dat schiet dus voor geen meter op.

En dat is alleen usenet. Bijvoorbeeld een MS-servicepack binnenhalen gaat wel met de maximale snelheid.
Alweer €2,- armer... Net even gebeld naar de helpdesk van ziggo maar opzich geen vertrouwen in die mensen dat dat goedkomt, "ik maak er een notitie van" "als wij onze dingetjes gedaan hebben zou dit opgelost moeten zijn" "hou het zelf even in de gaten, en bel over een paar dagen terug als er geen verbetering is". Vooral als je dan vraagt wat gaat u hieraan doen en je krijgt dan het antwoord onze dingetjes vind ik dat allemaal erg komisch.
Naja we zullen zien.
Overgens was hem niet bekend dat ziggo in het usenet kneep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
2fastTG schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 20:24:
[...]

Alweer €2,- armer... Net even gebeld naar de helpdesk van ziggo maar opzich geen vertrouwen in die mensen dat dat goedkomt, "ik maak er een notitie van" "als wij onze dingetjes gedaan hebben zou dit opgelost moeten zijn" "hou het zelf even in de gaten, en bel over een paar dagen terug als er geen verbetering is". Vooral als je dan vraagt wat gaat u hieraan doen en je krijgt dan het antwoord onze dingetjes vind ik dat allemaal erg komisch.
Naja we zullen zien.
Overgens was hem niet bekend dat ziggo in het usenet kneep.
Er word dan ook niet in het usenet geknepen.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
Snelheden gaan nu sneller omhoog dan wat de gemiddelde usenet provider kan bieden.
Daarom stap ik binnenkort over op XLned. Dit soort providers Gaan het straks wel maken :+
12 lijnen 120mb incl accountsharing 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
MrBlueEyes schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 20:45:
[...]

Er word dan ook niet in het usenet geknepen.
Dan heeft ziggo een ander probleem want ik blijf nu steken bij de 600kb/s deze 600 kb/s blijf ik nu ook halen bij speedtest dus dat is nu nog gekker geworden( de speedtest van ziggo haalt 6Mbits; O ) Ik ben de enigste pc in dit netwerk en als ik test sluit ik alles af ( ook usenet )

Edit :
ik heb nu wel een stabiele 700- 800 kb/s bij downloaden.

[ Voor 6% gewijzigd door 2fastTG op 29-08-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2fastTG schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:01:
Ik heb sinds vandaag Ziggo alles in 1 extra. Haal bij downloaden van 100mb.bin bestanden wel volle snelheden maar als ik download van het usenet met hitnews en xsnews heb ik snelheden van 80kB/s tot 550 kB/s ? : O
Ik gebruik ook hitnews en krijg gewoon volledige snelheid (5700kB/s). Dus ziggo knijpt het niet in mijn ervaring. Misschien iets mis met je instellingen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:57:
[...]

Ik gebruik ook hitnews en krijg gewoon volledige snelheid (5700kB/s). Dus ziggo knijpt het niet in mijn ervaring. Misschien iets mis met je instellingen? :/
Dacht ik ook al aan maar ik heb zelfs andere nieuwsreader geinstalleerd instellingen gecontroleerd veranderd niks, men verbinding is nu wel ineens veel stabieler geworden. Ik wacht nog een paar dagen en dan bel ik nog eens kijken of ziggo hun dingetjes gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Heb net met Ziggo gebeld over die hoge ping de laatste 2 dagen, maar ze zeggen dat ze geen monteur sturen vanwege dat ik mijn modem boven heb staan (dit heb ik al jaren zo en anders word het vrij moeilijk als ik het in de woonkamer moet zetten, dit heeft altijd goed gedraaid, en toen het nog Multikabel was en er een monteur langs kwam voor Alles-in-Een die zei dat het gewoon kon). Vind het een beetje onzin maarja, nu word er dus niks aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
2fastTG schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:01:
[...]

Dacht ik ook al aan maar ik heb zelfs andere nieuwsreader geinstalleerd instellingen gecontroleerd veranderd niks, men verbinding is nu wel ineens veel stabieler geworden. Ik wacht nog een paar dagen en dan bel ik nog eens kijken of ziggo hun dingetjes gaat doen.
Kan dit alles misschien liggen aan dat ik vrij slecht ontvangst heb en dat de router de heletijd switcht tussen 54 mbps en 162 mbps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:57

K4F

Ziggo + Casema nieuwsservers halen ook 5.65 hier, ik zie het probleem niet zo... Het schommelt misschien maar wat verwacht je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Laatst online: 13-08 16:15
robvanderaart schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:12:
Heb net met Ziggo gebeld over die hoge ping de laatste 2 dagen, maar ze zeggen dat ze geen monteur sturen vanwege dat ik mijn modem boven heb staan (dit heb ik al jaren zo en anders word het vrij moeilijk als ik het in de woonkamer moet zetten, dit heeft altijd goed gedraaid, en toen het nog Multikabel was en er een monteur langs kwam voor Alles-in-Een die zei dat het gewoon kon). Vind het een beetje onzin maarja, nu word er dus niks aan gedaan.
Helaas heeft de helpdesk hier gelijk. Een tijdje terug zijn de frequenties voor de modems veranderd I.v.m. docsis-3. Door de verandering vallen aansluitingen die niet volgens het boekje zijn aangesloten nu dus door de mand. Daar hoor jij nu dus ook bij. Zorg eerst dat je AOP op orde is (Ziggo kan je een nieuwe sturen als het moet) en zet het modem dus waar hij hoort. Als je een kabel voor je modem naar boven hebt getrokken, waarom dan niet meteen UTP?

Wees maar blij dat je geen monteur krijgt want de voorrijkosten kunnen behoorlijk oplopen als het niet aan Ziggo ligt en je het zelf had kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
K4F schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:36:
Ziggo + Casema nieuwsservers halen ook 5.65 hier, ik zie het probleem niet zo... Het schommelt misschien maar wat verwacht je...
ik gebruik de nieuwservers van ziggo dan ook niet.? en waar ik me aan stoor is dat ikmijn 50 Mbits bij lange na niet haal. ik haal maar 100 kB/s, daarvoor hoef ik geen €65,- te betalen. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
trankilo schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:37:
[...]

Helaas heeft de helpdesk hier gelijk. Een tijdje terug zijn de frequenties voor de modems veranderd I.v.m. docsis-3. Door de verandering vallen aansluitingen die niet volgens het boekje zijn aangesloten nu dus door de mand. Daar hoor jij nu dus ook bij. Zorg eerst dat je AOP op orde is (Ziggo kan je een nieuwe sturen als het moet) en zet het modem dus waar hij hoort. Als je een kabel voor je modem naar boven hebt getrokken, waarom dan niet meteen UTP?

Wees maar blij dat je geen monteur krijgt want de voorrijkosten kunnen behoorlijk oplopen als het niet aan Ziggo ligt en je het zelf had kunnen verhelpen.
Omdat ik dan meerdere kabels naar boven moet trekken. (2 voor mijn TV's boven, en 2 UTP kabels, en tevens moet ik dan nog een splitter en een splitter daarvoor hebben, want de TV beneden heeft een kabel nodig en de modem zelf).

[ Voor 62% gewijzigd door robvanderaart op 29-08-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
2fastTG schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:48:
[...]

ik gebruik de nieuwservers van ziggo dan ook niet.? en waar ik me aan stoor is dat ikmijn 50 Mbits bij lange na niet haal. ik haal maar 100 kB/s, daarvoor hoef ik geen €65,- te betalen. ?
Dan is er iets niet goed bij jou. Of aan jouw kant of bij Ziggo.

Ik haal met XS News Elite 5.7MB/sec. Via de newsserver van Ziggo haal ik 3.2mb/sec. Via uTorrent haal ik 5.4MB/sec. Via FTP download van 1.000mb bin bestand haal ik 5.6mb/sec.

Ik haal dus overal mijn snelheden. In de ochtend, avond, weekend, voor etenstijd, na etenstijd, als de zon schijnt, als het regent... Ziggo knijpt i.i.g. niet landelijk usenet verkeer. En het lijkt me sterk dat ze het we lokaal doen of bij jouw specifiek. Wat haal je in de Ziggo speedtest/Speedtest.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
robvanderaart schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:50:
[...]

Omdat ik dan meerdere kabels naar boven moet trekken. (2 voor mijn TV's boven, en 2 UTP kabels, en tevens moet ik dan nog een splitter en een splitter daarvoor hebben, want de TV beneden heeft een kabel nodig en de modem zelf).
Toch zal dat moeten.

Technologie veranderd en de eisen aan jouw aanlsuiting, bekabeling en infrastructuur ook. Ziggo kan geen rekening gaan houden met brakke bekabeling bij klanten of signaalverlies door verdeeldozen en versterkers in studentenhuizen etc. Ik heb hem ook in mijn woonkamer en niet in de meterkast maar wel in een nieuwbouw appartment met hele dure afgeschermde kabels. Haal de maximale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Voor dit probleem opdook haalde ik ook altijd de maximum snelheid en waren mijn pings ook gewoon normaal.

Als ik nu weer een ping command uitvoer naar tweakers.net zijn ze weer normaal.

[ Voor 28% gewijzigd door robvanderaart op 29-08-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Laatst online: 13-08 16:15
robvanderaart schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:04:
Voor dit probleem opdook haalde ik ook altijd de maximum snelheid en waren mijn pings ook gewoon normaal.
Ik snap dat je het moeilijk kan accepteren en we kunnen ook een heel technisch onderbouwd verhaal ophangen waarom eerst wel en nu niet meer. Maar de realiteit is (buiten dat het voor jou k?t is) dat dit echt niet meer gaat werken en dat je de setup moet veranderen. Pleister op de wond is dan wel dat je ECHT niet de eerste bent hoor. In het oud Casema gebied waren er duizenden mensen die met 6 T splitters ver weg op zolder een modem aan de gang hadden gekregen en net als jij niet snappen dat het "ineens" niet meer werkt. En de meeste monteurs hebben na de frequentie verhoging de eerste maand van dit soort meldingen met de mantel der liefde bedekt. Maar ik ken Ziggo een beetje dus ben ik bang dat je het een beetje anders moet spelen.

Sluit om te beginnen je modem bij het AOP aan en kijk of het dan nog slecht is. Zo niet, opgelost. Zo ja, ziggo bellen (dan is er meer aan de hand) en het lekker door hun laten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
Maloney schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:44:
[...]

Ik heb ook Alles in één extra 50/5/

Nee, ze knijpen niet af, ze hebben problemen met hun nieuwe Arris modem. Sinds mijn upgrade naar 50/5 heb ik alleen maar ellende gekend. Het begon allemaal heel onschuldig met af en toe korte (paar sec) korte onderbrekingen, tot uren lang geen internet meer.

afgelopen mijn heb ik mijn oude Motorola modem weer terug gehangen, tja, het is maar een 20/3, maar wel een stabiele internet verbinding.

In die tijd heb ik meerdere met Ziggo support contact gehad. De laatste keer kreeg ik iemand te spreken die vertelde dat het een bekend probleem is met de Arris modem en dat er aan een nieuwe firmware wordt gewerkt.

Ook heb ik de kabel aansluit punt op verzoek van Ziggo een keer vervangen, ze dachten aan slecht signaal.

Wel, de volgende stap is natuurlijk om bij Ziggo restitutie te vragen voor de maanden dat ik 50./5 zou moeten hebben gehad, terwijl ik dat niet had.

Oh, nog één ding, ik weet absoluut niet waarom, iedere helpdesk medewerker gaat ervan uit de je gebruik maakt van Ziggo telefoon verbinding. Ze vragen altijd waarmee ik nu bel... of ze nooit van mobiel hebben gehoord. Waar komen ze toch vandaan? (maak trouwens geen gebruik van Ziggo telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
thesystem schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:45:
Ik ben momenteel bezig met het overstappen van Telfort en KPN naar Ziggo All-in-One met telefoonnummer behoud. Digitale TV had ik al, maar hier heb ik nog een extra decoder voor ontvangen. Vandaag heb ik het installatiepakket gekregen en aangesloten, maar het modem nog niet geactiveerd.

Wat ik mij afvraag (en ze bij de klantenservice niet wisten te beantwoorden) is vanaf wanneer ik moet gaan betalen? Is dit vanaf het moment dat ik het modem krijg, ik het modem activeer of het telefoonnummer van KPN aan Ziggo wordt overgedragen?

Mijn abbo bij Telfort wordt namelijk pas op 27-9 geannuleerd (dit was Ziggo vergeten te doen, heb ik vandaag dus zelf kunnen doen) en heb geen zin om voor twee providers te betalen als ik er maar een gebruik.
Iemand nog enig idee hoe dit zit? Van Ziggo zelf krijg ik in ieder geval geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
thesystem schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 01:19:
[...]

Iemand nog enig idee hoe dit zit? Van Ziggo zelf krijg ik in ieder geval geen antwoord.
Heb je geen bevestigingsbrief gehad met de ingangsdatum dan? En ik zou gewoon Ziggo aansprakelijk stellen van je dubbele abonnementskosten. Zij hebben verzuimd de overstap service goed uit te voeren. Waarschijnlijk zal je dat via een klachten formulier moeten doen maar daarin kan je ook aangeven hoeveel kosten je extra kwijt bent. Wellicht dat ze dat dan in de facturen verrekenen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01-2021
Fermion schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 00:03:
[...]

Nee, ze knijpen niet af, ze hebben problemen met hun nieuwe Arris modem. Sinds mijn upgrade naar 50/5 heb ik alleen maar ellende gekend. Het begon allemaal heel onschuldig met af en toe korte (paar sec) korte onderbrekingen, tot uren lang geen internet meer.

afgelopen mijn heb ik mijn oude Motorola modem weer terug gehangen, tja, het is maar een 20/3, maar wel een stabiele internet verbinding.

In die tijd heb ik meerdere met Ziggo support contact gehad. De laatste keer kreeg ik iemand te spreken die vertelde dat het een bekend probleem is met de Arris modem en dat er aan een nieuwe firmware wordt gewerkt.

Ook heb ik de kabel aansluit punt op verzoek van Ziggo een keer vervangen, ze dachten aan slecht signaal.

Wel, de volgende stap is natuurlijk om bij Ziggo restitutie te vragen voor de maanden dat ik 50./5 zou moeten hebben gehad, terwijl ik dat niet had.
Ik heb exact dezelfde problemen sinds ik die arris TM702B modem heb.
Ik heb me "oude" draytek vigor 2200vg heb ik vervangen door sitecom gaming router, nieuwe kabels, resets enz. Niks helpt.. Probleem komt op beide pc' s die ik heb volkomen synchroon voor. Alles duidt erop dat er link is maar er gaat geen packet meer van of naar internet. Elk uur komt dit 1-5 keer voor.

Ik maak me echt zorgen, omdat veel meer mensen deze problemen hebben met die nieuwe modems. Ik heb dus maar weer is een storing gemeld bij ziggo. Terwijl ik dit typ zie ik aan me msn dat daarnet alweer me verbinding even weggevallen was. Met online gamen heb ik er ook vreselijk veel last van. Ziggo.....zwijgt zoals altijd. Over grote problemen bij iedereen. Zullen pas half toegeven als in diverse consumenten programma' s op tv er aandacht aan besteedt wordt :-)

Maar tja als ze dit niet snel oplossen, ga ik natuurlijk ook geld terug vragen, want ik betaal meer dan ik krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
sohus schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:57:
[...]

Dan is er iets niet goed bij jou. Of aan jouw kant of bij Ziggo.

Ik haal met XS News Elite 5.7MB/sec. Via de newsserver van Ziggo haal ik 3.2mb/sec. Via uTorrent haal ik 5.4MB/sec. Via FTP download van 1.000mb bin bestand haal ik 5.6mb/sec.

Ik haal dus overal mijn snelheden. In de ochtend, avond, weekend, voor etenstijd, na etenstijd, als de zon schijnt, als het regent... Ziggo knijpt i.i.g. niet landelijk usenet verkeer. En het lijkt me sterk dat ze het we lokaal doen of bij jouw specifiek. Wat haal je in de Ziggo speedtest/Speedtest.net?
Ik heb gisteren de hele dag op ziggo.speedtest de volle 50 Mbits gehaald, terwijl ik op speedtest.net 20 Mbits haalde, nu haal ik op beide 20 mbits. Ik heb wel een slechte verbinding draadloos 40 mbps ik weet niet of het daar aan licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:02

Ankh

|true

2fastTG schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:05:
[...]

Ik heb gisteren de hele dag op ziggo.speedtest de volle 50 Mbits gehaald, terwijl ik op speedtest.net 20 Mbits haalde, nu haal ik op beide 20 mbits. Ik heb wel een slechte verbinding draadloos 40 mbps ik weet niet of het daar aan licht?
nou dan heb je het al. Want dat is je berekende snelheid door Windows. maar die zal je nooit halen... :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
Ankh schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:36:
[...]

nou dan heb je het al. Want dat is je berekende snelheid door Windows. maar die zal je nooit halen... :)
Naja schijnbaar licht het hier niet aan, bedraad haal ik ook maar 10 Mbits.. Maar EINDELIJK heeft iemand me duidelijk verteld waar het aan licht het docsis probleem ik moet nog docsis 3.0 krijgen, en daarna een nieuwe firmware om mijn maximale snelheid te halen. Alles wat ik teveel betaal krijg ik terug.

(maar ik ga die 50 mbtis nooit halen omdat ik slecht draadloos bereik heb ???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:16
[...]

Bij mij gaat het om Z2 internet dat verhoogt is naar 10 Mbit. Het modem is verder niet veranderd. Dat is een 4-5 jaar oud wit Motorola-geval. En het gaat alleen om de Ziggo-nieuwsserver die zo fluctueert. Als ik er een payserver naast zet, schiet de downloadsnelheid weer omhoog naar het maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
2fastTG schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:40:
[...]

Naja schijnbaar licht het hier niet aan, bedraad haal ik ook maar 10 Mbits.. Maar EINDELIJK heeft iemand me duidelijk verteld waar het aan licht het docsis probleem ik moet nog docsis 3.0 krijgen, en daarna een nieuwe firmware om mijn maximale snelheid te halen. Alles wat ik teveel betaal krijg ik terug.

50 mbits is gewoon niet mogelijk via een G draadloos netwerk, daarvoor heb je een N-router en ontvanger voor nodig.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:52
[quote]Fermion schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 00:03:
[...]

Ik had dit gelazer ook, op vrijdag avond.... ik denk ff snel dat modempie er tussen knallen, dat heeft me de hele vrijdag avond gekost. Zuiggo gebeld, en de oplossing die ze gaven was "reset het modem als hij aanstaat door een pennetje achter in het modem te steken."

Modem is dan weer helemaal standaard, en gaat zich weer updaten. Nog 2x uitval gehad sindsdien met alles volle bak 50 mibit (nieuwsgroepen via xlned) speedtest.net ook stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
MrBlueEyes schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:25:
[...]

50 mbits is gewoon niet mogelijk via een G draadloos netwerk, daarvoor heb je een N-router en ontvanger voor nodig.
Het grappige is dat ik deze heb, en hij bevindt zich een etage onder me ongeveer 60% signal en hij staat ingesteld op 300 mbps maar hij haalt deze niet.; O. Ik heb de ziggo premium router dat is de Netgear WNR3500 als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:22
[...]

Oh, nog één ding, ik weet absoluut niet waarom, iedere helpdesk medewerker gaat ervan uit de je gebruik maakt van Ziggo telefoon verbinding. Ze vragen altijd waarmee ik nu bel... of ze nooit van mobiel hebben gehoord. Waar komen ze toch vandaan? (maak trouwens geen gebruik van Ziggo telefoon).
Kon jij wel gewoon je oude modem gebruiken?

Heb zelf vorige week nieuwe modem eraan gehangen, duurde ruim 2½ uur voordat ik telefonisch bereikbaar was of enig internet signaal kreeg. Toen de activatiecode ingevoerd en nu doet internet het mondjesmaat, idd ook uitvallen van internet voor een paar seconde of gewoon totaal geen internet totdat ik het modem reset.

Nu wou ik het oude modem weer terug hangen, dan maar lagere snelheden, 20Mbit is snel genoeg voor de belangrijkere zaken als email en internet, nadat oude modem er weer aanhing werd mij weer gevraagd om een activatiecode etc. van (denk?) me oude modem.

~ Is deze gewoon het zelfde als van het nieuwe modem? Sinds ik de activatiecode van het oude modem niet meer heb..

[Op Speedtest.net zit ik nu ook op 30mb/3mb, rond woensdag nog op 48mb/4.5mbit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Source90 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:12:
[...]

Nu wou ik het oude modem weer terug hangen, dan maar lagere snelheden, 20Mbit is snel genoeg voor de belangrijkere zaken als email en internet, nadat oude modem er weer aanhing werd mij weer gevraagd om een activatiecode etc. van (denk?) me oude modem.

~ Is deze gewoon het zelfde als van het nieuwe modem? Sinds ik de activatiecode van het oude modem niet meer heb..
Je kunt gewoon de activatiecode invullen die op de nieuwe brief stond.
Dit is namelijk dezelfde code die je toen ook kreeg bij het vorige modem ;) (ik had de oude brief uit het Casema tijdperk namelijk nog in een map (dateerde ergens uit 2004 of 2005 ofzo) en deze code was hetzelfde)

Ik had namelijk hetzelfde probleem, heb toen het oude Motorola modem weer aangesloten, activatiecode ingevoerd, en dit werkte gewoon.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
2fastTG schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:40:
[...]

1. Zonder Docsis 3.0 modem haal je sowieso geen 50mbit bij mijn weten
2. Tussen N routers zit nogal veel kwaliteit verschil in de snelheden die ze halen
3. Andere drivers/zaken op je computer kunnen ook invloed hebben

Begin eens door je computer met een kabel aan de router te hangen, of beter nog, aan het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
sohus schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:52:
[...]

1. Zonder Docsis 3.0 modem haal je sowieso geen 50mbit bij mijn weten
2. Tussen N routers zit nogal veel kwaliteit verschil in de snelheden die ze halen
3. Andere drivers/zaken op je computer kunnen ook invloed hebben

Begin eens door je computer met een kabel aan de router te hangen, of beter nog, aan het modem.
Ik ben sinds eergister klant van ziggo dus Ik hoop dat ik dat docsis 3.0 modem heb. (ik heb een arris modem of ed.), bedraad haal ik ook maar 10mbits (bedraad rechstreeks aan het modem). Trouwens als ik geen docsis 3.0 modem heb is er toch logistiek wat mis by ziggo, het is toch het meest logisch als je nieuwe klanten meteen een nieuw modem stuurt...?
Nog iets :
bij speedtest blijf ik resultaten van een goeie 800kb/s halen terwijl ik met xs news Elite maar 200kb/s haal(usenet). Gewone downloads download ik wel met die 800kb/s ; O Kan er iets verkeerds zijn ingesteld.?

//ineens haal ik nu ook by usenet mijn 800kb/s gister schoot mijn snelheid om 10 uur ook omhoog.// onder het typen van dit is mijn internet eruit gevlogen ff alles restart en weer verbinding nu download ik weer met 200 kb/s met het usenet nogmaals ik gebruik payservers. ( hitnews + xs news elite)

[ Voor 12% gewijzigd door 2fastTG op 30-08-2009 21:57 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
2fastTG schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 21:17:
[...]

Ik ben sinds eergister klant van ziggo dus Ik hoop dat ik dat docsis 3.0 modem heb. (ik heb een arris modem of ed.), bedraad haal ik ook maar 10mbits (bedraad rechstreeks aan het modem). Trouwens als ik geen docsis 3.0 modem heb is er toch logistiek wat mis by ziggo, het is toch het meest logisch als je nieuwe klanten meteen een nieuw modem stuurt...?
Nog iets :
bij speedtest blijf ik resultaten van een goeie 800kb/s halen terwijl ik met xs news Elite maar 200kb/s haal(usenet). Gewone downloads download ik wel met die 800kb/s ; O Kan er iets verkeerds zijn ingesteld.?

//ineens haal ik nu ook by usenet mijn 800kb/s gister schoot mijn snelheid om 10 uur ook omhoog.// onder het typen van dit is mijn internet eruit gevlogen ff alles restart en weer verbinding nu download ik weer met 200 kb/s met het usenet nogmaals ik gebruik payservers. ( hitnews + xs news elite)
Welk abonnement heb je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
ziggo Alles in 1 extra (50 mbtis versie)
maar ik haal maar 10mbits omdat ik nog geen docsis 3 zou hebben.. enigste logische wat ik me kan bedenken, maar dit zou ook betekenen dat ik stel dat ik over 1 week een docsis 3 modem krijg een 1 week modem moet terugsturen of wathever.. of is docsis 3 iets software matigs wat tegelijk met mijn hele buurt op de routers word gezet?

[ Voor 80% gewijzigd door 2fastTG op 30-08-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
2fastTG schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:36:
ziggo Alles in 1 extra (50 mbtis versie)
maar ik haal maar 10mbits omdat ik nog geen docsis 3 zou hebben.. enigste logische wat ik me kan bedenken, maar dit zou ook betekenen dat ik stel dat ik over 1 week een docsis 3 modem krijg een 1 week modem moet terugsturen of wathever.. of is docsis 3 iets software matigs wat tegelijk met mijn hele buurt op de routers word gezet?
als jij een arris modem hebt, dan heb je een docsis3 modem. Dit lijkt mij het geval dat je modem maar op 1 frequentie werkt ipv 4. Is je modem wel op de hoofdaansluiting aangesloten? Anders wordt het ziggo bellen en een storing van laten maken.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Laatst online: 12-10-2020
Rainesh schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:58:
[...]

als jij een arris modem hebt, dan heb je een docsis3 modem. Dit lijkt mij het geval dat je modem maar op 1 frequentie werkt ipv 4. Is je modem wel op de hoofdaansluiting aangesloten? Anders wordt het ziggo bellen en een storing van laten maken.
Zinloos. Ziggo is allang op de hoogte dat de arris modems vaak op 1 stream loopt en daardoor niet hoger komt dan 30/31mb. een nieuwe firmware (is in beta release) moet deze probleme oplossen. Ziggo zegt (lol eerst zien dan geloven) dat ze deze week de nieuwe fw online gaan zetten. We wachten dus gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
marcel23456 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:08:
[...]

Zinloos. Ziggo is allang op de hoogte dat de arris modems vaak op 1 stream loopt en daardoor niet hoger komt dan 30/31mb. een nieuwe firmware (is in beta release) moet deze probleme oplossen. Ziggo zegt (lol eerst zien dan geloven) dat ze deze week de nieuwe fw online gaan zetten. We wachten dus gewoon af.
ik haal maar 10 mb. :X en met usenet zelfs maar 200kb/s. en dat vind ik zo gek waarom alleen usenet en niet derest van men internet downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
trankilo schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:15:
[...]

Ik snap dat je het moeilijk kan accepteren en we kunnen ook een heel technisch onderbouwd verhaal ophangen waarom eerst wel en nu niet meer. Maar de realiteit is (buiten dat het voor jou k?t is) dat dit echt niet meer gaat werken en dat je de setup moet veranderen. Pleister op de wond is dan wel dat je ECHT niet de eerste bent hoor. In het oud Casema gebied waren er duizenden mensen die met 6 T splitters ver weg op zolder een modem aan de gang hadden gekregen en net als jij niet snappen dat het "ineens" niet meer werkt. En de meeste monteurs hebben na de frequentie verhoging de eerste maand van dit soort meldingen met de mantel der liefde bedekt. Maar ik ken Ziggo een beetje dus ben ik bang dat je het een beetje anders moet spelen.

Sluit om te beginnen je modem bij het AOP aan en kijk of het dan nog slecht is. Zo niet, opgelost. Zo ja, ziggo bellen (dan is er meer aan de hand) en het lekker door hun laten oplossen.
Ik heb het allemaal aangesloten zoals het hoort (was wel een langdradig k*t werk maarja). En hopen dat het nu wel gewoon blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

In mijn Ziggo-pakket zit een wandcontact doos. Moet ik persee mijn wandcontact doos met die gaan vervangen? Want ik weet dat de vorige eigenaar ook Ziggo had, maar een AiE-extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:34

Entity

9000rpm

Ozhan99 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:30:
In mijn Ziggo-pakket zit een wandcontact doos. Moet ik persee mijn wandcontact doos met die gaan vervangen? Want ik weet dat de vorige eigenaar ook Ziggo had, maar een AiE-extra.
Ik heb zelf mijn splitter direct op de wandcontactdoos in de huiskamer gezet (die dus al doorgekoppeld was vanuit de meterkast) en het werkt prima, ik haal gewoon 50/5. Ik kan me echter voorstellen, dat Ziggo kan vragen om je wcd te vervangen in geval van problemen. Maar ik zou het dus eerst gewoon met je huidige wcd proberen en als het werkt, is het prima toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Dat ligt eraan. Het heeft mij flink wat voordeel opgeleverd (qua signaalsterkte) door mijn 5-jaar-oude doos te vervangen door de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicjjk
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-02 10:24
2fastTG schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:26:
[...]

ik haal maar 10 mb. :X en met usenet zelfs maar 200kb/s. en dat vind ik zo gek waarom alleen usenet en niet derest van men internet downloads.
Ik vind de snelheid die je behaald een beetje plussig..met andere woorden de snelheid die je beschrijft komt eerder overeen met de plus bundel dan met de Extra bundel. Met de extra bundel zou je op Docsis2.0 (De nieuwe arris modem kan namelijk zelf switchen tussen 2 en 3) 20Mb moeten halen. Ik zou bij Ziggo eens goed navragen of je op het technisch vlak echt wel op alles-in-1 extra aangesloten staat. Ik heb het eerder gezien dat een klant wel administratief aangesloten was op een Alles-in-1 extra bundel maar technisch gezien aangesloten was op een Alles-in-1 Plus pakket. Klant ervaarde dezelfde problemen als jij beschrijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicjjk
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-02 10:24
Ik zou het lekker laten zitten zoals het zit, even kijken of je signaal goed is..zoja je eigen WCD als reserve bewaren en de boel de boel laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

Thnx, ik zal dan wel eerst met de oude proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu van Ziggo de volgende abonnementen:
Analoge TV
Digitale TV, met digitaal totaal pakket
Z-2 internet

Op dit moment maak ik gebruik van de actie twee maanden gratis 'eredivisielive'. Dit loopt af op 30-09-2009.

Nu wil ik overstappen op 'Alles in 1-plus' met daarbij het digitaal totaal tv-pakket. De telefoon gebruik ik niet, dus dat hoeft niet geinstalleerd te worden. Hierbij krijg je gratis een decoder en een smartcard. Op de smartcard zit dan een preview-periode op alle digitale zenders, waaronder eredivisielive. Ik zou dit dus willen laten ingaan op 1 oktober 2009 ( na mijn gratis abonnement ).

Als ik het nu bestel en ontvang de decoder vóór 1 oktober, kan ik dan de smartcard preview periode toch in laten gaan vanaf 1 oktober? Door deze pas op 1 oktober in de decoder te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
Ik ben verplaats naar men zusje haar kamer hier heb ik wel fatsoenlijk bereik en heb ik zelfs constant 300mbps intern. Het downloaden via usenet haald nu ook maximale snelheden maar zo onregelmatig als maar kan(met onregelmatig bedoel ik dus echt onregelmatig van 0 tot 1000 en dan terug naar 500 en weer naar 0kb/s), dit terwijl downloaden van 1000mb bins toch redelijk stabiel blijft (zon 2,9 mb/sec) Dus waar dit aan licht weet ik niet.; O. Voorderest moet ook ik gewoon blijven wachten op die nieuwe firmware, dus we moeten maar weer eens geduld hebben.

offtopic: is er een usenetreader die een goeie uitgebreide grafiek kan geven van de internet snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:44
Dan even mijn ervaringen tot nu toe met Ziggo:
Gisteren in mijn nieuwe huis AiE-Extra met de Samsung DCB-P850R. Eindelijk, want ik had het pakket al een maand in huis.

Eerst maar eens de kabel aangesloten of ik überhaupt wel signaal had, want met het stucken en verven was de ingangskabel wat vervuild (kabel komt binnen in de woonkamer, oud huis).
Dit werkte zonder problemen, dus werd het tijd voor de leukere werk: De Samsung en het modem aansluiten. De Samsung aansluiten ging zonder problemen en werkte ook direct. En allememaggies, wat een ontiegelijke hoeveelheid zenders krijg je er bij... (de eerste maand(en), dat weet ik ook).

Modem (Arris) ging ook prima, alhoewel hij eerst niet online kwam. Na een reset ging ook dit goed en liep hij alle pagina's goed door.
De Firmware update die hij probeerde uit te voeren lukte alleen niet, maar dat komt ook vanzelf wel goed.

Enige "probleem" dat ik heb is dat mijn aansluitpunt een nogal lange kabel heeft, dus mijn WCD is nu meer een LCD (LuchtContactDoos). Daar komt vrijdag de monteur voor, want ik ga zeker niet zelf die kabel afknippen. Mocht het nu dan fout gaan (/me klopt af) dan is het iig niet mijn schuld.

Tot zover dus van mijn kant alleen maar een positief verhaal :D
Heb zelfs de beloofde snelheid volgens speedtest.net, alleen up blijft ietsje achter, maar dat komt ook wel weer goed.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:24

Nox

Noxiuz

Mijn verbinding (ai1e) klappert nogal. Op usenet schiet ik van 50kb/s naar 4800 en alles wat er tussenin zit. Op speedtest haal ik ongeveer 10 tot 20mbit en upload maximaal 1mbit.

Ik heb de modem (arris) en mijn router (dlink 825) al gereset, kleine verbetering omdat voor de reset ik slechts 3000kb/s maximaal haalde.

Verbinden naar FTP servers schiet niet op en vliegt er ook om de haverklap uit. Ik krijg ik regelmatig time-outs of ik moet heel lang wachten voor een website begint met laden (en als hij laadt gaat het wel redelijk vlot nog, dat wel). Dit heb ik overigens wel vaker sinds ik het arris modem heb.

Verder haalde ik gisteravond nog snelheden van 5700kb/s.

EDIT:

Waardes van modem:

Freq Power SNR Modulation Octets Received
Downstream 1 346.00 MHz 2.60 dBmV 37.09 dB QAM 256 0
Downstream 2 314.00 MHz 2.01 dBmV 37.36 dB QAM 256 0
Downstream 3 330.00 MHz 3.44 dBmV 37.94 dB QAM 256 0

Log:

8/31/2009 13:19 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:15:cf:34:d5:03;CMTS-MAC=00:50:57:01:f8:fd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/31/2009 13:20 68000401 5 ToD request sent - No Response received;CM-MAC=00:15:cf:34:d5:03;CMTS-MAC=00:50:57:01:f8:fd;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Hardware Information
System: ARRIS EuroDOCSIS 3.0 / EuroPacketCable 1.0 Touchstone Telephony Modem
HW_REV: 8
VENDOR: Arris Interactive, L.L.C.
BOOTR: 1.2.0.13
SW_REV: 7.0.72
MODEL: TM702B
Serial Number: 95JBNV886842673

Options:
Firmware Build and Revisions
Firmware Name: TS070072_020509_model_7
Firmware Build Time: Feb 5 2009 15:58:45

Overigens hebben ze het in pc 1926 ook, zelf zit ik in 1906.

[ Voor 43% gewijzigd door Nox op 31-08-2009 14:27 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1 ... 12 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.