Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Korte samenvatting:
All-in-one aangevraagd op 21 Oktober 2008.
3 maanden lang niks ontvangen ondanks wekelijks bellen.
Er was een porteringsprobleem.
In januari alles gecanceld en pakket gehaald in de winkel.
Daarna wel internet, maar geen telefoon.
In februari gebeld over de nummerportering, maar die zat nog steeds vast.
Het is nu augustus, en je raad het al... de nummerportering is nog steeds niet gelukt, en ik heb nog steeds geen telefoon op mijn all-in-one. Al met al loopt het dus al 10 maanden.
Laatste melding die ik erover gedaan heb was in maart. In totaal heb ik ongeveer 70 euro aan belkosten gehad, en na maart was ik er gewoon klaar mee. Ik ben dus opgehouden met bellen, en dat heeft hetzelfde resultaat als wel bellen -> er gebeurt helemaal niks.
Hoe heb ik het opgelost? Door simpelweg de mobiele telefoon meer te gebruiken. Wat prima uitkwam omdat ik nu 16,25 euro betaal voor een all-in-one plus. Geen portering = geen aflevering = geen rekening.
Nu zijn de rollen dus omgedraaid, en levert het me geld op zolang ze me niet porteren. Gezien hoe lang dit al zo is, interesseert ze dat blijkbaar niet.

Ook ik had problemen met de nummerportering, ik ben in september 2008 overgestapt.
It ain't stupid if it works!
70 euro is dus 700 minuten! Dat wil zeggen dat ik meer dan 11 uur voor jan met de korte achternaam aan die helpdesk heb besteed. Ik heb altijd in het weekend of 's avoinds gebeld, dus laten we uitgaan van 150% loon als ik dan gewerkt had. Dat is dan dus een uurvergoeding van 1,27.
Om op een fatsoenlijk loon uit te komen voor de uren die het me gekost heeft, moet ik nog 17 maanden niet geporteerd worden.
Kijk eens in je LinkSys of IPS aanstaat... Dat scheelde bij mij 30 Mbit/sec...JunkieXP schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:25:
Ik heb Ai1-E maar haal helaas bij lange na niet de 47MBps.
Mijn internet gaat via een Linksys WRT54GS Router (Lan: 100MBps, Wlan: 54MBps), Wireless haal ik ongeveer 22MBps (Beperking van de Router) en bekabeld het volgende:
[afbeelding]
Zit in Regio Tilburg, moet ik gaan bellen of is de belasting daar gewoon zwaarder?
IPS gaat op z'n gemak elke packet zitten bekijken... scheelt dramatisch.
Windoosch: techniek uit den voorigen eeuw.
trankilo schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:45:
[...]
Dit hoort zo, de US (Up Stream) is bij iedereen nog docsis-2 (max 5Mb up dus)
[...]
Mmmm, ik zie iid iets raars. Zoals je ziet in de Downstream onder Power, hoe hoger de freq hoe hoger de demping. En 3.5 db in 30Mhz is echt niet gezond.
Het kan helaas aan veel dingen liggen (AOP, datasplitter, verzopen las, HF op de EV/GV niet goed ingeregeld enz enz...). SNR en TX waarde is goed. En -5 zou ook totaal geen problemen moeten opleveren.
Het rommelt wel vandaag op het Ziggo netwerk. Het duurt soms tientallen minuten voordat je een IP krijgt en er zijn veel timeouts bij het online komen van docsis-3 modems heb ik vernomen.
Windoosch: techniek uit den voorigen eeuw.
Ik zit ook in Tilburg en haal gewoon de volledige snelheid met een Linksys WRT54GL.JunkieXP schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:25:
Ik heb Ai1-E maar haal helaas bij lange na niet de 47MBps.
Mijn internet gaat via een Linksys WRT54GS Router (Lan: 100MBps, Wlan: 54MBps), Wireless haal ik ongeveer 22MBps (Beperking van de Router) en bekabeld het volgende:
[afbeelding]
Zit in Regio Tilburg, moet ik gaan bellen of is de belasting daar gewoon zwaarder?
Xbox GT: DennisGaas
Dat is niet zo vreemd, zie hier de specs van Eweka.SiNNeD29 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:46:
Ik heb iets vreemds met downloaden via Usenet, wanneer ik via Eweka download en 8 lijntjes open heb (maximale volgens mij) dan download ik met 3,6MB/s maximaal, niet eens de 50Mb/s dus maar goed het is te doen.
Max. 40Mb/s dus. Overigens vind ik Eweka een prima payserver, ik heb hem zelf ook.
Mja ok, dat is waar dus daarover mag ik niet klagen. Maar dan nog, hoe kan het dat wanneer er nog 1 lijntje overblijft dat de snelheid compleet wegvalt. Het laatste bestand uit een download duurt zo nog 20 minuten extra dus dan heb ik niet zoveel meer aan m'n snelheidgrun93 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:02:
[...]
Dat is niet zo vreemd, zie hier de specs van Eweka.
Max. 40Mb/s dus. Overigens vind ik Eweka een prima payserver, ik heb hem zelf ook.Maar ik heb dan ook geen AiO extra pakket, maar een plus pakket.
Verleden week Ai1+ besteld met de vraag of ik de Humax 5050C ging ontvangen, toezegging van de bestellijn gehad dat ik dit kreeg. Vervolgens status van bestelling opgevraagd blijkt dat ze me een samsung gaan sturen, althans dat kon de beste man zien aan de orderstatus.
Ik had gezegd dat ze een toezegging gedaan hebben die ze niet waar konden maken en ik zonder die humax hd-recorder niets van ziggo hoefde! Dus de hele boel nu maar gecanceld en zelf bij foka.nl een 5050c aangeschaft voor 309 eu.
Het is gewoon de reinste oplichterij als ze de samsung sturen, ze zeggen dat de hd decoder/recorder 330 eu kost en je nu 100 eu korting krijgt bij een Ai1 pakket, de samsung daarintegen is al te vinden voor 174 eu op internet dus zouden ze er gewoon ook nog 56 eu winst op pakken ook! (230-174=56)
Na een kleine berekening, heb nu Online ADSL Extra voor 16 euro per maand 20 mbit, scheelt het me op jaarbasis 216 euro als ik ADSL blijf houden maar wel Ziggo HDTV pak, ten opzichte van Ai1+.
Ciao ciao misschien meld ik me over een jaar of vijf wel als er glas in de grond gestopt wordt bij ons.....
Via XSnews (Elite) haal ik gewoon 4.6mb/sec o.i.d. Het duurt een paar seconden voor die snelheid wordt gehaald en dan blijft deze stabiel tot het einde van de download. Ik gebruik overigens nu de nieuwsserver van Ziggo zelf want daar betaal ik niks voor en die halen gemakkelijk 3.2mb/sec. Retentie is maar max 30 dagen maar dingen die echt niet downloaden spaar ik wel op en dan neem ik een keer een maandje of een trial op 1 of andere payserver en dan is het ook weer opgelost. Sowieso is met deze snelheden absoluut niet bij te houden wat je download wat het in mijn ogen ook vrij zinloos maakt tenzij je handel bedrijft. Als je 2 HD films per uur download hoe ga je die ooit kijken? Als het 4 uur duurt vind ik het nl. ook prima.SiNNeD29 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:06:
[...]
Mja ok, dat is waar dus daarover mag ik niet klagen. Maar dan nog, hoe kan het dat wanneer er nog 1 lijntje overblijft dat de snelheid compleet wegvalt. Het laatste bestand uit een download duurt zo nog 20 minuten extra dus dan heb ik niet zoveel meer aan m'n snelheidDit merk ik dus ook wanneer ik die 100MB of 1000MB bestanden download van die speedtest sites.
Ziggo nog altijd stabiel.... haalde gisteren zelfs 5.6mb/sec bij een download.
Niet echt netjes van Ziggo. Ik zou alleen geen ADSL lijn meer willenloewie-643- schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:15:
Hello en Goodbye ziggo,
Verleden week Ai1+ besteld met de vraag of ik de Humax 5050C ging ontvangen, toezegging van de bestellijn gehad dat ik dit kreeg. Vervolgens status van bestelling opgevraagd blijkt dat ze me een samsung gaan sturen, althans dat kon de beste man zien aan de orderstatus.
Ik had gezegd dat ze een toezegging gedaan hebben die ze niet waar konden maken en ik zonder die humax hd-recorder niets van ziggo hoefde! Dus de hele boel nu maar gecanceld en zelf bij foka.nl een 5050c aangeschaft voor 309 eu.
Het is gewoon de reinste oplichterij als ze de samsung sturen, ze zeggen dat de hd decoder/recorder 330 eu kost en je nu 100 eu korting krijgt bij een Ai1 pakket, de samsung daarintegen is al te vinden voor 174 eu op internet dus zouden ze er gewoon ook nog 56 eu winst op pakken ook! (230-174=56)
Na een kleine berekening, heb nu Online ADSL Extra voor 16 euro per maand 20 mbit, scheelt het me op jaarbasis 216 euro als ik ADSL blijf houden maar wel Ziggo HDTV pak, ten opzichte van Ai1+.
Ciao ciao misschien meld ik me over een jaar of vijf wel als er glas in de grond gestopt wordt bij ons.....
[ Voor 37% gewijzigd door sohus op 27-08-2009 10:20 ]
Hmm, ja, dat is waar. Zelf noem ik het liever bandbreedte. Je koopt en krijgt bij Ziggo een bepaalde bandbreedte. Daarvan gebruik je een groot gedeelte voor het downloaden van bestanden, maar daarnaast hou je nog voldoende ruimte over voor andere dingen, bijvoorbeeld tegelijkertijd een email kunnen sturen met een groot fotobestand als attachment. Dat zou niet kunnen, of liever gezegd veel langer duren, als je je volledige ruimte voor alleen het downloaden zou gebruiken.SiNNeD29 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:06:
Het laatste bestand uit een download duurt zo nog 20 minuten extra dus dan heb ik niet zoveel meer aan m'n snelheid
Zoals gezegd, zelf heb ik een plus abo. Eweka zou mijn verbinding van 20 Mb/s makkelijk kunnen bijhouden en doet dat ook. Toch heb ik de verbinding geknepen tot 75%, juist om ernaast ook nog andere dingen te kunnen doen. Die paar minuten dat het downloaden langer duurt maken me niets uit. Maar ja, hiervoor had ik een Z2 abo die toen nog 5/1 was (sinds kort 10/1,5), dus ik ben sowieso helemaal gelukkig met deze snelheid.
Oke dus alles wat ik dan van digitaal zie is gratis? Nice dat zijn er alsnog gewoon heel veel. En we hebben inderdaad die 5 gratis zenders. Hoop dat we snel Ziggo krijgenJunkieXP schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:42:
[...]
Je moet bij Pakket het Basiszenderpakket pakken, ik heb dan wel Ai1-Extra maar denk dat dit weinig verschil zou maken onderling.
Alleen over radio kan ik niet echt iets vinden.
Beter kijken MsG
[ Voor 3% gewijzigd door MsG op 27-08-2009 10:24 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Daar heb je een goed punt natuurlijk, zo werkt het bij mij ook niet. Soms heb je gewoon zin om even een film te kijken en het is dan wel fijn als je een snelle lijn hebt waarbij deze binnen 10 tot 15 minuten binnen is, dat moet haalbaar zijn alleen het is dan frustrerend om te zien dat bij het laatste bestand de snelheid eigenlijk compleet wegvalt, zonde van de 50Mb lijn. Ik zal die XSnews eens proberen, tnx voor de tip.sohus schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:17:
[...]
Via XSnews (Elite) haal ik gewoon 4.6mb/sec o.i.d. Het duurt een paar seconden voor die snelheid wordt gehaald en dan blijft deze stabiel tot het einde van de download. Ik gebruik overigens nu de nieuwsserver van Ziggo zelf want daar betaal ik niks voor en die halen gemakkelijk 3.2mb/sec. Retentie is maar max 30 dagen maar dingen die echt niet downloaden spaar ik wel op en dan neem ik een keer een maandje of een trial op 1 of andere payserver en dan is het ook weer opgelost. Sowieso is met deze snelheden absoluut niet bij te houden wat je download wat het in mijn ogen ook vrij zinloos maakt tenzij je handel bedrijft. Als je 2 HD films per uur download hoe ga je die ooit kijken? Als het 4 uur duurt vind ik het nl. ook prima.
Mja maar hoe ik m'n verbinding gebruik mag ik zelf weten toch. Bij Eweka zijn de maximale download ook 40Mb/s dus ik hou al 10Mb over en dat is meer dan genoeg. Mijn 'probleem' zijn de individuele downloads eigenlijk, die zijn erg langzaam. Zet ik van alles tegelijk aan dan werkt het wel goed maar ja daar heb je niet zoveel aan als je maar 1 ding nodig hebtgrun93 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:22:
[...]
Hmm, ja, dat is waar. Zelf noem ik het liever bandbreedte. Je koopt en krijgt bij Ziggo een bepaalde bandbreedte. Daarvan gebruik je een groot gedeelte voor het downloaden van bestanden, maar daarnaast hou je nog voldoende ruimte over voor andere dingen, bijvoorbeeld tegelijkertijd een email kunnen sturen met een groot fotobestand als attachment. Dat zou niet kunnen, of liever gezegd veel langer duren, als je je volledige ruimte voor alleen het downloaden zou gebruiken.
Tja, waarom dat laatste stukje bij jou zo langzaam gaat weet ik niet. Misschien scant je virusscanner alle rarfiles of zo? Ik kan het hier niet reproduceren in ieder geval.SiNNeD29 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:16:
Mja maar hoe ik m'n verbinding gebruik mag ik zelf weten toch. Bij Eweka zijn de maximale download ook 40Mb/s dus ik hou al 10Mb over en dat is meer dan genoeg. Mijn 'probleem' zijn de individuele downloads eigenlijk, die zijn erg langzaam. Zet ik van alles tegelijk aan dan werkt het wel goed maar ja daar heb je niet zoveel aan als je maar 1 ding nodig hebt
Ik weet het ook niet, het is ook niet alleen bij Usenet, ook bij grote test bestanden. Ik zal nog eens testen vanavond. Een virusscanner kan het niet zijn, die staat er nog niet op (verse installatie van Vista Home Premium).grun93 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:30:
[...]
Tja, waarom dat laatste stukje bij jou zo langzaam gaat weet ik niet. Misschien scant je virusscanner alle rarfiles of zo? Ik kan het hier niet reproduceren in ieder geval.
Dan ben je denk 1 van de weinige... Sommige merken inderdaad een daling van de snelheid bij 1 draadje (niet eweka, maar gewoon downloaden van een bestand) van 50mbit naar 40mbit, echter zelfs dit zou niet moeten opvallen omdat Eweka max 40mbit doorgeeft (ook al kan ik hier vaak downloaden met 50mbit).SiNNeD29 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:35:
[...]
Ik weet het ook niet, het is ook niet alleen bij Usenet, ook bij grote test bestanden. Ik zal nog eens testen vanavond. Een virusscanner kan het niet zijn, die staat er nog niet op (verse installatie van Vista Home Premium).
Dat de laatste files soms lang duren, kan komen doordat deze incomplete zijn en er een hoge timeout staat ingesteld (dus hij wacht per deel van een rar bijvoorbeeld 10 seconden voordat ie weet dat het bestand niet bestaat).
Waarom dit lijkt dat het altijd op het einde gebeurd is omdat alles op normale snelheid gaat, behalve die parts, die blijven nog doorgaan nadat de normale download is gestopt. Vaak download je dan ook iets wat al een aantal maanden oud is OF heb je een .nzb bestand gedownload dat al aangaf dat het incomplete was. In ieder geval denk ik niet dat je dit aan Ziggo kan toewijden. Maar als het met de 100mb testfile ook zo is, hoor ik dat uiteraard graag.
Wat ik je daarom wil aanraden is eens een ander programma voor het downloaden gebruiken EN een ander bestand om te downloaden. (oja en doe die 100 of 1000mb testfile, want ik vind dat wel heel raar dat dat fout gaat).
3. sluit de laptop aan op het modem (rechtstreeks)
4. sluit de modem aan op het stroomnet
5. ga naar http://192.168.100.1/
6. kijk naar de waardes (het duurt even voordat de waardes binnen zijn, ook is de webpagina maar EVEN te zien, totdat het modem internet verbinding heeft (dit is geen fabeltje zoals het eerder werd genoemd)
- Alles tussen de -0 en -10dB is zeker goed (zie ook de openingspost).
- Mocht je een instabiele verbinding hebben, en een Arris modem, dan zal deze in 9 van de 10 gevallen vanzelf binnen 3 dagen een stabiele verbinding krijgen. Blijf dan wel van het modem af, ga wel internetten, word niet kwaad als het er even 4 uur uitlicht.
- Mocht je een Ubee hebben en een instabiele verbinding, dien je te wachten tot de firmware update. Deze heb ik nog niet ineens goed zien werken
- Rare uitslag op speed.io of speedtest.net, zet eens uw virusscanner uit en ook uw firewall.
- Haalt u geen 50mbit op eweka, lees de site van eweka nog eens, ziet u dat u maar 40mbit max haalt
- Bent u ziggo zat? U bent niet de enige
en GEBRUIK DE ZOEKFUNCTIE een keer, zoeken op b.v. 192.168.100.1 geeft je genoeg resultaten en antwoorden!
[ Voor 38% gewijzigd door XiniX88 op 27-08-2009 12:10 ]
Moet je dit bij Security -> VPN -> IPSec Passthrough doen, of is IPS iets anders.Bodevinaat schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:28:
[...]
Kijk eens in je LinkSys of IPS aanstaat... Dat scheelde bij mij 30 Mbit/sec...
IPS gaat op z'n gemak elke packet zitten bekijken... scheelt dramatisch.
Overigens zie ik ook nog PPTP en L2TP te staan, deze wel gewoon aanlaten.
FireWall staat trouwens uit.
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Ziggo had gecommuniceerd in het "najaar", maar aangezien ze wat vertraging hebben opgelopen met het uitrollen van de huidige upgrades be ik benieuwd of de rest van de upgrades ook vertraging gaan oplopen.
En ja... ik weet dat ze eerst nog wat stabiliteitsproblemen moeten oplossen, maar vooruit kijken kan geen kwaad toch?
http://www.deyterra.com

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Die 15 meter kabel die ziggo erbij stopt mag wel dunner zijn dan de normale cat5e of cat6 kabels, hij is ook gewoon geschikt voor gigabit. Zelf heb ik er al 90MB/s mee gehaald van pc naar pc.fsfikke schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:37:
Ik heb nu sinds een paar dagen Ziggo ipv IPB van KPN. Helaas werkte wireless-N niet zoals gehoopt, dus gisteren maar wat kabels aangelegd. Het resultaat met de lange UTP kabel die Ziggo meeleverd, een WRT320N en dan nog 20M UTP valt niet tegen:
[afbeelding]
Ik wil niet lullig zijn, maar cat5e is er gewoon voor ontworpen tot 100m zonder switches/routers de volledige snelheid te halen. Sterker nog, het wordt gewoon met gigabit snelheid verzonden, de snelheid gaat alleen omlaag bij collisions...tK0wnZ schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:46:
[...]
Die 15 meter kabel die ziggo erbij stopt mag wel dunner zijn dan de normale cat5e of cat6 kabels, hij is ook gewoon geschikt voor gigabit. Zelf heb ik er al 90MB/s mee gehaald van pc naar pc.
Als het dus cat5e is, moet het dus gewoon allemaal goed gaan, anders mag het die naam niet dragen.
Ik had er niet al te veel vertrouwen in omdat het een vrij dun kabeltje is en er helemaal geen tekst op gedrukt staatXiniX88 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:52:
[...]
Ik wil niet lullig zijn, maar cat5e is er gewoon voor ontworpen tot 100m zonder switches/routers de volledige snelheid te halen. Sterker nog, het wordt gewoon met gigabit snelheid verzonden, de snelheid gaat alleen omlaag bij collisions...
Als het dus cat5e is, moet het dus gewoon allemaal goed gaan, anders mag het die naam niet dragen.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
dan zeg ik nietsfsfikke schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:07:
[...]
Ik had er niet al te veel vertrouwen in omdat het een vrij dun kabeltje is en er helemaal geen tekst op gedrukt staat
Het lijkt er dus sterk op dat sinds de laatste snelheidsverhogingen bij Ziggo ik minstens 60% van de dag erg traag internet heb.
Iemand anders dit ook gemerkt misschien?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Bedankt XiniX88, ik ga het vanavond weer testen. Ik weet hoe Usenet werkt en NZB's en het zijn geen incompletes. Het is structureel het laatste bestand, wanneer ik bijvoorbeeld een extra NZB inlaadt terwijl dat laatste bestand super traag gaat dan gaat deze ineens ook weer vele malen sneller. Ik zal ook eens een andere Usenet provider proberen, misschien dat het daar in zit.XiniX88 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:57:
[...]
Wat ik je daarom wil aanraden is eens een ander programma voor het downloaden gebruiken EN een ander bestand om te downloaden. (oja en doe die 100 of 1000mb testfile, want ik vind dat wel heel raar dat dat fout gaat).
Voor de rest ben ik aardig tevreden, TV kijken gaat prima, bellen ook alleen kan ik nog niet gebeld worden (telefoonnummer moet nog verhuisd worden). Kon gisteren alleen m'n Smartcard niet activeren, speciale nummer zei dat het klantnummer fout was en MijnZiggo gaf een foutmelding, ook vanavond nog maar eens proberen.
Voor wie het weten wilde
download is aangepast, upload nog niet.
ben op dit moment ook zeer tevreden over de 50Mbit van ziggo.
had voorheen eweka 4,7 mb per seconde(geen Mbit)
heb nu xsnews 5,7 mb per seconde erg prima nooit snelheidsdrops met een arris touchstone modem.
btw iemand had over dat bij 1 lijntje van eweka traag ging.
je snelheid word namelijk verdeeld over de 8 lijntjes(elk lijntje krijg aantal Mbit per seconde toegewezen)
als er 1 lijntje overblijft blijft het het gemiddelde van 8 lijntjes vandaar dat het laatste lijntje traag is.
beetje lastig om uit te leggen.
groet
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Een collega van mij had ook veel problemen met een trag/instabiele lijn en die kwam er achter dat zijn problemen werden veroorzaakt doordat hij de aarde niet had aangesloten van de ziggo aansluiting.Da_maniaC schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:48:
Nou, ik kom toch terug op mijn oude bericht dat alles weer oké is.
Het lijkt er dus sterk op dat sinds de laatste snelheidsverhogingen bij Ziggo ik minstens 60% van de dag erg traag internet heb.
Iemand anders dit ook gemerkt misschien?
Ik heb afgelopen maandag het nieuwe modem aangesloten. Up nieuwe snelhied en Down ook nieuwe snelheid. Ik woon ook in Groningen. A1E. Uptime is ook al 3 dagen. Geen last hier met het wegvallen van de verbinding.Nomad schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:27:
per vandaag is ziggo verhoging bij mij doorgevoerd (woon in groningen-stad).
Voor wie het weten wilde.
Ook downloaden via nieuwsgroepen loopt gesmeerd. Ik heb Giganews.
Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech
Ik merkte het gisteren in Veendam ook.Nomad schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:27:
per vandaag is ziggo verhoging bij mij doorgevoerd (woon in groningen-stad).
Voor wie het weten wilde.
Newsleecher downloadde in één keer met snelheden rond de 2 Megabyte/s.
Scheelt toch weer
De laatste tijd lijkt het helemaal mis te gaan.
Sinds zaterdag heb ik geen internet en telefoon meer met het nieuwe Arris TM702B modem. Het is gemeld, er is een ticket aangemaakt, ik heb nog een contact emailtje verzonden, maar ik hoor helemaal niets meer tot op heden.
De bovenste 4 lampjes gaan branden; ik kan via 192.168.100.1 uitlezen dat up- en downstream channels worden verkregen, maar dat het modem blijft hangen op telefonie-DHCP, wat voor mij wil zeggen: geen IP adres van telefooncentrale (knipperend telephony 1 lampje).
Het modem is tig keer gereset (15 sec. tot op 1 minuut toe reset knopje op allerlei mogeljke manieren).
Het vreemde is dat ik het modem in een volledig andere gemeente heb aangesloten dan waar ik woon (Breda) en dat het daar prima online komt. Als ik mezelf dan bel gaat ook op de andere locatie de telefoon over, wat ook zo hoort want het modem in gekoppeld aan mijn telefoonnummer.
Het heeft prima gewerkt tot ik zaterdag een reset deed (alles-in-een-extra pakket 50/5).
Kortom hebben meer mensen in Breda geen internet/telefoon met dezelfde verschijnselen (continue knipperend telefoon1 lampje).
En waarom hoor ik niets meer van Ziggo? Zo moeilijk kan het toch niet op te lossen zijn. Het lijkt me namelijk geen modem, maar een netwerk probleem. We zijn nu inmiddels de 6e dag ingegaan zonder telefoon/internet en ik vind eigenlijk dat dit niet kan.
Ok, ik heb een paar tests gedaan, begon met de 1000mb van BBnet:XiniX88 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:57:
[...]
Maar als het met de 100mb testfile ook zo is, hoor ik dat uiteraard graag.

Wel een stuk sneller dan gisteren maar lang niet goed te noemen. Dus ik dacht, ik zet er een paar andere bij aan:

Hey wacht eens even, die laatste doet het wel prima, even alleen die aanzetten:

Kijk dat lijkt er meer op, het zijn dus gewoon die servers die niet snel genoeg zijn. Dat rare probleem heb ik dus ook met Eweka maar mijn verbinding kan dus wel 50Mb/s trekken dus dat moet goed zitten, toch? Denk dat ik maar met XSnews ga experimenteren op Usenet. Ik ben happy, toch eindelijk de snelheid gezien die ik wilde zien, ook al is het dan een nutteloze download
Die heb ik ook niet aangesloten, stond in de handleiding dat dat alleen moest als de aansluiting in de meterkast zat, bij mij zit deze in de woonkamer. Dan hoef je die aarde draad toch niet te gebruiken?jjbstolk schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:35:
[...]
Een collega van mij had ook veel problemen met een trag/instabiele lijn en die kwam er achter dat zijn problemen werden veroorzaakt doordat hij de aarde niet had aangesloten van de ziggo aansluiting.
[ Voor 54% gewijzigd door SiNNeD29 op 27-08-2009 17:59 ]
Toeval of niet...... (dal rond etenstijd).jjbstolk schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:35:
[...]
Een collega van mij had ook veel problemen met een trag/instabiele lijn en die kwam er achter dat zijn problemen werden veroorzaakt doordat hij de aarde niet had aangesloten van de ziggo aansluiting.
Maar heb net me modem en router een keer gereboot en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen...
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Moet je even op Specificaties klikkenJunkieXP schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:52:
[...]
Ik zie geen Benchmarks staan maar ik neem aan dat het hier de beperking betreft van het bedrade gebeuren en dat deze bij de Linksys WRT54GS ook in het bedrade gedeelte slechts 30MBps betreft.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Upload zit echter nog op 1,5Mbit, maar dat zal wel goed komen neem ik aan.
Zit op 3Mbit. Moest de lijncalibratie van cFosSpeed even herstarten.
De speedtest grafiekjes zal ik jullie besparen..
[ Voor 8% gewijzigd door Atomsk op 27-08-2009 19:11 ]
_██_
(ಠ_ృ)
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Hier 19.47Mbit/s down en 2.63 up, maar dat boeit niet zo. Vanwege overhead zul je die 20/3 toch nooit helemaal halen.antonboonstra schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:09:
Ik heb met mijn Alles-in-1 plus ook wisselende waarden. Bij de laatste speedtest had ik 17,85 Mb/s down en 2,87 Mb/s up. En dat zonder modem reset in de omgeving van Groningen.
_██_
(ಠ_ృ)
Mijn hoofdaansluiting op het kabel netwerk komt binnen in onze woonkamer.
Mijn switch en access point hangen in de meterkast, deze wil ik hier ook graag laten hangen omdat alle utp kabels hier samen komen. Ik heb niet de mogelijkheid om van uit de woonkamer een kabel te trekken naar de meterkast. Alles draadloos maken is helaas ook geen optie.
Moet het Ziggo modem perse op de hoofdaansluiting?
Als dit nodig is zie ik als enige oplossing een powerlineadapter maar deze presteren niet erg goed.
Iemand andere ideeën?
[ Voor 3% gewijzigd door Jay-v op 27-08-2009 19:47 ]
Oplossing: kabel uit de leiding naar de woonkamer trekken en doorknippen. Deze in de meterkast steken en in de meegeleverde TRAS-1000/B monteren.
Geen optie helaas, in onze woning komen alle coax aansluitingen in de woonkamer samen.F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:58:
Mijn hoofdaansluiting zat ook in de woonkamer.
Oplossing: kabel uit de leiding naar de woonkamer trekken en doorknippen. Deze in de meterkast steken en in de meegeleverde TRAS-1000/B monteren.

Ik heb, na heel lang mijn klantnummer gezocht te hebben

Maar nu krijg ik iedere keer een foutmelding als ik wil inloggen en dus ook in Grabit, dat mijn ingevulde gegevens niet kloppen.
Een aantal keren zelfs mijn wachtwoord veranderd, maar ook dat mocht niet baten.
Nu heb ik een klacht gestuurd naar Ziggo, maar dan krijg je pas over een week antwoord, as usual..
Ben verder ook niet helemaal tevreden met mijn verbinding, ik haal nooit de 20Mbits, meestal maar 16Mbits, maar vooruit.. Dat zijn alsnog 2 megabytes per seconde, maar zelfs dat haal ik niet altijd.
Daarbij komt nog dat ik redelijk vaak uitval heb van internet en dat is helemaal zwaar irritant.
Maar overall ben ik best tevreden met Ziggo hoor, maar er zijn soms van die dingen waar ik zo zwaar pissed om kan worden, waarom kan het niet gewoon écht goed gaan?
Verwijderd
Gebruikersnaam kan niet fout zijn, want ik heb een mail van Ziggo gehad dat ik me geregistreerd heb voor mijn ziggo waarin mijn gebruikersnaam staat.
Mijn wachtwoord kan ook niet fout zijn, want dat kan gewoon niet.
Ik log in op mijn ziggo door alleen het gedeelte voor de @ in te vullen. Overigens heb ik nog een @home.nl mail adres, maar dat zal denk ik niks uitmaken?Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:33:
Ik kom ook niet op mijn ziggo met mijn e-mail account. Bij mijn activatie heb ik een e-mail aangemaakt en daarma kan ik wel naar webmail en mijn webspace activeren, maar mijn facturen en mijn gegevens enz pakt die niet zegt die gebruikersnaam onjuist?
Druk je misschien na je password op enter? Dat werkt niet, je moet per se de knop inloggen gebruiken.RnB schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:47:
Mijn wachtwoord kan ook niet fout zijn, want dat kan gewoon niet.Ik typ precies hetzelfde als bij het registreren en aangezien ie mijn wachtwoord ook al niet pakte toen ik het veranderde, is het gewoon iets anders.
[ Voor 29% gewijzigd door grun93 op 27-08-2009 20:52 ]
Ik ben sinds een week verhuist, netjes een week van tevoren doorgegeven.
Tegelijkertijd heb ik mijn Internet Z3 omgezet naar een Alles-in-1 extra.
Eergisteren kreeg ik mijn factuur met daarop ALLES LOS VAN ELKAAR.
Direct naar de klantenservice gebeld, 30 minuten gewacht, eindelijk iemand aan de lijn.
Deze zou het allemaal voor elkaar maken..
Gisteren heb ik mijn pakket ontvangen met de tuner en mijn modem, allemaal geactiveerd, verderer geen problemen.
Even gebeld omdat ik mijn smartcard wou activeren, vertelde ze mij dat ik goedkoper uit zou zijn met een alles-in-1 pakket!? Ik vragen waarom, blijkt dat het nog steeds niet omgezet was, dus ik had TV en internet nog steeds appart...
Nu heb ik vandaag weer gebeld, echt lang moeten wachten, en dit is de 3e keer dat ik te horen krijg dat ze het voor elkaar zullen maken, maar als ik mijn geld terug wil moet ik naar de klantenservice om mijn geld terug te krijgen, maar ik krijg ze gewoon niet aan de lijn! Ik heb geen flauw idee welke nummers ik in moet drukken!?
Iemand tips? Ik weet echt niet meer wat ik hiermee aan moet.
Hoe moeilijk is het nu om gewoon Z3 om te zetten naar Ai1
[ Voor 7% gewijzigd door Pinjataaa op 27-08-2009 21:02 ]
Vandaar dat GrabIt hier steeds crasht als ie wil downen...RnB schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:11:
Waarom kan je je niet gewoon fatsoenlijk inloggen op MyZiggo?![]()
Ik heb, na heel lang mijn klantnummer gezocht te hebben, mezelf aangemeld op mijnziggo, omdat ik gebruik wil maken van de nieuwsserver.
Maar nu krijg ik iedere keer een foutmelding als ik wil inloggen en dus ook in Grabit, dat mijn ingevulde gegevens niet kloppen.
Een aantal keren zelfs mijn wachtwoord veranderd, maar ook dat mocht niet baten.
Nu heb ik een klacht gestuurd naar Ziggo, maar dan krijg je pas over een week antwoord, as usual..
Ben verder ook niet helemaal tevreden met mijn verbinding, ik haal nooit de 20Mbits, meestal maar 16Mbits, maar vooruit.. Dat zijn alsnog 2 megabytes per seconde, maar zelfs dat haal ik niet altijd.
Daarbij komt nog dat ik redelijk vaak uitval heb van internet en dat is helemaal zwaar irritant.
Maar overall ben ik best tevreden met Ziggo hoor, maar er zijn soms van die dingen waar ik zo zwaar pissed om kan worden, waarom kan het niet gewoon écht goed gaan?
"Groepsstoring
sinds donderdag 27 augustus 14.57 uur
Op dit moment is er een vertraging bij het wijzigen van wachtwoorden op onze website www.ziggo.nl
Hierdoor duurt het enige tijd voordat u met uw gebruikersnaam en het nieuwe wachtwoord, gebruik kunt maken van uw e-mail of webmail en kunt inloggen op Mijn Ziggo.
Mocht het inloggen niet direct lukken, wijzig dan niet nogmaals uw wachtwoord.
Het probleem is bij ons bekend. We werken aan de oplossing.
Onze excuses voor het ongemak."
[ Voor 17% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 27-08-2009 21:27 ]
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Enige is alleen dat ik meteen na mijn registratie niet heb kunnen inloggen en pas later mijn wachtwoord had gewijzigd. Die groepsstoring gaat echt alleen over wachtwoorden wijzigen.
Nee, ik gebruik gewoon de knop inloggen. Met enter doet ie sowieso niets.grun93 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:49:
[...]
Druk je misschien na je password op enter? Dat werkt niet, je moet per se de knop inloggen gebruiken.
Om het even te verduidelijken:

[ Voor 7% gewijzigd door RnB op 27-08-2009 22:28 ]
Wat ik mij afvraag (en ze bij de klantenservice niet wisten te beantwoorden) is vanaf wanneer ik moet gaan betalen? Is dit vanaf het moment dat ik het modem krijg, ik het modem activeer of het telefoonnummer van KPN aan Ziggo wordt overgedragen?
Mijn abbo bij Telfort wordt namelijk pas op 27-9 geannuleerd (dit was Ziggo vergeten te doen, heb ik vandaag dus zelf kunnen doen) en heb geen zin om voor twee providers te betalen als ik er maar een gebruik.
Verwijderd
50Mb neehoor haal niet hoger dan 12 Mb terwijl met het motorola modem ik netjes altijd de 20Mb haalde.
Er is al een monteur langgeweest ik had zelfs meer verstand van zaken dan dat hij had..
Iemand een idee waarom ik zulke lage snelheden haal?
Anders ga ik maar over op alles in een plus met het vertrouwde motorola modempje
Denk ook eens aan die powerline adapters. Die transporteren ethernet (internet) over het lichtnet. Ik gebruik die dingen ook op zolder waar ik geen bereik had van de router beneden.Jay-v schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:46:
Ik ben van plan over te stappen naar Ziggo alles in 1. Echter zit ik met een probleem.
Mijn hoofdaansluiting op het kabel netwerk komt binnen in onze woonkamer.
Mijn switch en access point hangen in de meterkast, deze wil ik hier ook graag laten hangen omdat alle utp kabels hier samen komen. Ik heb niet de mogelijkheid om van uit de woonkamer een kabel te trekken naar de meterkast. Alles draadloos maken is helaas ook geen optie.
Moet het Ziggo modem perse op de hoofdaansluiting?
Als dit nodig is zie ik als enige oplossing een powerlineadapter maar deze presteren niet erg goed.
Iemand andere ideeën?

Verwijderd
Even naar het modem gesurfd, zie ik "0 days 0h:1m:12s" bij uptime staan. Op de een of andere manier is mijn modem rebooted?
Zo kom ik bij speedtest.net niet boven de 10-11 mbit

en ook de upstream is om te huilen.
Maar misschien ligt het aan mijn netwerk, zal er morgen es naar kijken.
Ik heb echter ook dat er verschrikkelijk veel ghosting als ik digitaal tv kijk (humax ir-fox)
en een erge zoem als ik gewoon geluid via scart binnen krijg.
Iemand een idee of dat normaal is?
Compromises are for the weak
Zoem duidt op een aardlus. Heb je wel een galvanische scheiding (TRAS-1000/B) gemonteerd? Deze eventueel direct op de aardpen (of klemstroom in de meterkast) aarden waardoor potentiaalverschillen direct via de kortste weg worden afgevoerd.
mm, en ik juist denken dat mijn signaal te zwak was. Heb idd. bij de meterkast een splitter hangen, met volgens mij een ingebouwde versterker, of er naast. Aangezien ik in een studentenhuis kan ik niet die zooi zomaar verbouwen. Moet dus gaan pielen in de decoder neem ik aan (voor zover dat kan)?
mm, en aardlus klinkt ook wel logisch. Heb het voor zover ik weet niet galvanisch gescheiden.
zal daar es naar kijken.
Modem gewoon in een willekeurige blikken aansluitdoos gestoken.
Retoursignaal moet door een niet retourgeschikte versterker.
Brakke, goedkope, slecht afgeschermde kabels van de bouwmarkt.
Ontelbaar veel splitsingen door het hele pand heen met plastic connectors.
Correct me if i'm wrong...
Vertel eens hoe de huidige situatie precies eruit ziet. Hoeveel aansluitingen, wat voor aansluitdozen. Rijgsysteem? Van doosje naar doosje. Of stersysteem? Alle doosjes komen dan uit op een centraal punt, de meterkast bijvoorbeeld.
Welke router heb je ? Sommige routers moeten handmatig op 100Mbit gezet worden etc.
Zonder al die extra info wordt het voor ons ook gokken.
Verwijderd
Monteur had mijn lijn doorgemeten, en het scheen dus dat mijn signaal waardes voor de downstream wat de hoog waren (~12 dBmV).
Hij heeft wat aanpassingen gemaakt aan mijn versterker en AOP, en ineens zijn mijn downstream waardes ineens ~4 dBmV.
Upstream is nog steeds laag, maar dat heeft te maken met een capaciteitsprobleem in mijn wijk, en is een veel voorkomend probleem in het land, kwestie van afwachten totdat het NOC dit oppakt zei hij.
Heb je het snelste abo? Ben wel benieuwd tot hoe ver die snelheid gaat. Heb zelf Linksys 200mbps Powerline adapters, maar vermoed dat ze niet veel verder dan 30mbit gaan komen... (komt wellicht door de manier waarop het stroomnet aangesloten is en door het feit dat ik er 4 heb, maar goed).trankilo schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:09:
[...]
Denk ook eens aan die powerline adapters. Die transporteren ethernet (internet) over het lichtnet. Ik gebruik die dingen ook op zolder waar ik geen bereik had van de router beneden. [afbeelding]
Ik ga die dingen nu ook weer toepassen. Ik heb nu ADSL van XS4all in de ene hoek van de kamer en de TV-aansluiting in de andere hoek. Vanuit de ADSL hoek gaat er een draad helemaal naar zolder, omdat deze powerlineadapters geen snelle connectie door verschillende groepen tot stand konden brengen (Linksys PLK300 set geprobeerd). Maar binnen dezelfde kamer deden ze het op topsnelheid, dus die gebruik ik om van de ene hoek van de kamer naar de andere te komen, zodar mijn overstap naar Ziggo afgerond is.trankilo schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:09:
[...]
Denk ook eens aan die powerline adapters. Die transporteren ethernet (internet) over het lichtnet. Ik gebruik die dingen ook op zolder waar ik geen bereik had van de router beneden. [afbeelding]
Anyhoe, denk je er aan om die dingen te proberen, koop ze dan in een winkel waar je ze ook weer terug kan brengen, heeft mij een fout van 120 EUR bespaard de vorige keer.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Abonnement alles in 1 plus
+- 2MB, gezien met newsleecher
Heb wel even het modem en router uit getrokken want de snelheid ging eerst naar c.a. 1,4 MB
[typo]
[ Voor 4% gewijzigd door Ontspannen op 28-08-2009 11:20 ]
GraveR in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5"soganta schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:13:
Hoe kan je in het Arris modem komen met een router ertussen? Gewoon http://192.168.100.1 werkt niet.
M'n snelheden lijken nu trouwens wel een heel eind te kloppen, dus blijkbaar is er voor de eerste keer iets daadwerkelijk goed gegaan bij Ziggo, namelijk de upgrade van AIE-P naar E. En dat binnen 2 dagen. Welliswaar nadat mijn eerste upgrade-aanvraag via Mijn Ziggo blijkbaar nooit is aangekomen maargoed, dat neem ik dan maar even voor lief.

In je speedtestresultaat staat Essent kabelcom en @home was de kabel-rtv/internet tak daarvan.The Realone schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:12:
Hoe weet ik trouwens of ik in het oude @Home gebied zit? Als ik namelijk kijk naar m'n upload waarden dan zit deze strak tussen de 35 en 42 dBmV wat goed is in het @Home gebied als ik de OP mag geloven. Postcode 6441.
M'n snelheden lijken nu trouwens wel een heel eind te kloppen, dus blijkbaar is er voor de eerste keer iets daadwerkelijk goed gegaan bij Ziggo, namelijk de upgrade van AIE-P naar E. En dat binnen 2 dagen. Welliswaar nadat mijn eerste upgrade-aanvraag via Mijn Ziggo blijkbaar nooit is aangekomen maargoed, dat neem ik dan maar even voor lief.![]()
[afbeelding]
Verwijderd
Ik heb nu sinds vorige week zaterdag weer een ziggo alles in1 pakket. ik trek 2,2 mb p/s door mijn lijntje.
Dit is met torrents (goed geseede natuurlijk) en usenet.
Als ik een meting doe kom ik uit op 19.84 mbit p/s maar bij het downloaden van een bestand ga ik over die waardes heen.
tenzij 19.84 mbit 2,2 megabyte per seconde is.
ben niet zo goed in rekenen.
tevens had ik nog een wijziging laten doorvoeren voor de digitale tv.
dat heb ik eergister laten doen door mijn vriendin die daar werkt.
gister had ik al de brief van de wijziging in huis.
goed om connecties te hebben denk ik.
Wat je wel kan proberen is die 20% bandbreedte die IE kaapt terug te vorderen. zoek ff op google hoe dat moet.
Daarnaast zou je nog je NIC kunnen tweaken om zo een stabielere flow te krijgen.
Dit helpt vooral in online gamen. had eerst een ping van 20ms en nu 15 ms. scheelt wel wat dus.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Drie dagen geleden ook mijn installatie pakket gehad. Ik heb nog tot half september ADSL van xs4all en de ziggo spullen nog niet aangesloten. Ben benieuwd of mijn abbo nu ingaat op de vermelde leverdatum of op het moment dat ik de modem of smartcard registreer.thesystem schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:45:
Ik ben momenteel bezig met het overstappen van Telfort en KPN naar Ziggo All-in-One met telefoonnummer behoud. Digitale TV had ik al, maar hier heb ik nog een extra decoder voor ontvangen. Vandaag heb ik het installatiepakket gekregen en aangesloten, maar het modem nog niet geactiveerd.
Wat ik mij afvraag (en ze bij de klantenservice niet wisten te beantwoorden) is vanaf wanneer ik moet gaan betalen? Is dit vanaf het moment dat ik het modem krijg, ik het modem activeer of het telefoonnummer van KPN aan Ziggo wordt overgedragen?
Mijn abbo bij Telfort wordt namelijk pas op 27-9 geannuleerd (dit was Ziggo vergeten te doen, heb ik vandaag dus zelf kunnen doen) en heb geen zin om voor twee providers te betalen als ik er maar een gebruik.
If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.
Nadat ik zelf regelmatig problemen ondervond, zoals geen telefoon, meerdere malen per dag een reboot, soms wel 3 á 4 x per uur, vaak moest ik ook hadmatig rebooten, heb ik http://192.168.100.1/cgi-bin/scanover_cgi gedaan.
Wel eerst Clear RF Cache: gedaan, en na +- 15 minuten was ik weer online met totaal andere waardes qua download en upload frequenties.
Mijn uptime is nu, zonder enige downtime, is nu al: System Uptime: 9 d: 15 h: 18 m
Ben benieuwd of dit ook voor anderen werkt.
Ziggo blokkeert momenteel poort 25 zowel voor uitgaand als inkomend internetverkeer. Uitgaand kan ik me iets bij voorstellen gezien alle computers die onderdeel zijn van een zombie netwerk en spam proberen te versturen via poort 25, maar inkomend kan ik geen acceptabele reden voor bedenken. Het zorgt er echter wel voor dat het vrijwel onmogelijk wordt om een eigen mailserver te draaien. Tuurlijk, je kunt via het bedrijf dat je domein host je mail laten forwarden op een andere poort. Dat betekent echter:
- Een behoorlijke vertraging voor je mail wordt afgeleverd
- Een shitload aan Spam op je domein omdat je geen DNS blacklists en graylisting meer kunt gebruiken
Ik heb hier wat mails naar de Ziggo klantenservice aan gewaagd en de volgende antwoorden gekregen:
Mijn reply:Het is niet meer mogelijk om nog van SMTP servers gebruik te maken, behalve smtp.ziggo.nl, via poort 25. U kunt echter wel via een beveiligde SMTPS / SSL verbinding een externe uitgaande e-mailserver bereiken. Voor gemiddeld e-mailgebruik is smtp.ziggo.nl echter goed te gebruiken, mailinglists versturen of grote hoeveelheden mail is echter niet toegestaan.
Wilt u via een externe e-mailprovider blijven e-mailen, raden wij u aan contact op te nemen met deze provider en dit bedrijft te vragen naar mogelijkheden over verbinding maken over een poort anders dan poort 25, of beveiligd verbinding maken.
Deze beslissing is genomen om te voorkomen dat via ons netwerk spam e-mails worden verstuurd. Afgelopen jaar bestond 92% van het e-mailverkeer over het internet netwerk in Nederland uit spam. Alle Nederlandse internet providers hebben afgesproken om deze poort te sluiten om zo spam een halt toe te roepen.
Ziggo's antwoord:N.a.v. jullie antwoord op mijn eerdere vraag met referentie [REF:114782415430]: Jullie antwoord klopt voor wat betreft het dichtzetten van poort 25 voor uitgaand verkeer. Hier heb ik dan ook geen problemen mee. Met het dichtzetten van poort 25 voor inkomend verkeer wordt echter geen Spam gestopt. Dit is alleen zeer frustrerend voor mensen die een eigen mailserver willen draaien. Ik snap dan ook niet waarom Ziggo dit als een van de zeer weinige providers in Nederland heeft gedaan. Dit is zeker geen onderdeel van de onderlinge afspraak van NL providers. Zouden jullie kunnen aangeven waarom jullie deze keuze wel hebben gemaakt en of er mogelijkheden zijn of gaan komen voor mensen om wel op fatsoenlijke manier een eigen mailserver te kunnen draaien.
Conclusie: Ze hebben werkelijk geen idee waarom ze poort 25 voor inkomend verkeer blokkeren aangezien bovenstaand antwoord bullshit is. Eigen mailservers veroorzaken absoluut geen overlast op Ziggo's mailservers.Om de kwaliteit van de dienstverlening blijvend te kunnen waarborgen, heeft Ziggo besloten inkomende e-mail via poort 25 voor abonnees te blokkeren en daarmee het e-mailverkeer naar mailservers van abonnees. Poort 25 wordt gebruikt door particuliere mailservers voor uitgaande mail. Denk daarbij aan mailbommen en spam. Dit veroorzaakt onnodige overlast op onze mailservers. Het afhandelen van e-mail van Ziggo abonnees duurt daardoor langer dan nodig.
Mijn vraag aan jullie: Wie doet er mee aan een actie om Ziggo ertoe te bewegen om poort 25 voor inkomend verkeer weer gewoon open te zetten? In mijn eentje bereik ik niets, maar als we massaal de klantendesk gaan mailen met de melding dat we die poort open willen hebben sijpelt er misschien iets door naar de verantwoordelijken en gaan die misschien eens nadenken.
Ik gebruik al jaren http://rollernet.us tot volle tevredenheid en is helemaal geen behoorlijke vertraging zoals jij beweert en inclusief black- en graylisting, SPF lookups, reverse DNS lookups en wat je allemaal nog meer kunt wensen.
Voor de duidelijkheid dit werkt met mx reccords de mail relay had een hoger mx record nummer waar door die als fallback gebruikt werd van uit het internet. De relay stuurde het weer door naar je eigen server.
Well no,F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 02:40:
Laat me raden:
Modem gewoon in een willekeurige blikken aansluitdoos gestoken.
Retoursignaal moet door een niet retourgeschikte versterker.
Brakke, goedkope, slecht afgeschermde kabels van de bouwmarkt.
Ontelbaar veel splitsingen door het hele pand heen met plastic connectors.
Correct me if i'm wrong...
Vertel eens hoe de huidige situatie precies eruit ziet. Hoeveel aansluitingen, wat voor aansluitdozen. Rijgsysteem? Van doosje naar doosje. Of stersysteem? Alle doosjes komen dan uit op een centraal punt, de meterkast bijvoorbeeld.
Situatie: Kabel ingang->Splitter. Van de splitter gaat er een naar de modem en de ander naar een Hirschmann versterker->Hirschmann Verdeler. Hele zooi is ook aangelegd door een electricien, dus ik neem aan dat die gozers geen goedkoop gamma spul gebruiken.
Modem is een Arris Touchstone
Dus waars. komt die brom dan idd van het niet goed scheiden.
De snelheid ligt deels aan mijn router (Soekris Net 45xx met m0n0wall 1.231), want direct aangesloten trek ik dit

lijkt me overigens nog steeds een belachelijke upstream, maar goed.
Achter de router ligt een Dell PowerConnect 2716 met overal Cat 5E of Cat 6 bekabeling.
Thanks for the help guys. ADSL(2) doe ik met mijn ogen dicht, maar heb nu voor het eerst kabel, dus vandaar dat ik niet zo goed weet waar ik moet zoeken.
Die had ik ook bedacht, maar ik kan me niet voorstellen dat dat werkelijk een probleem is. De defaults van alle mailserver software is tegenwoordig bij mijn weten zo ingesteld dat het geen open relays zijn. Als het geen echte mailserver is, maar een stuk malware zal die malware niet weten dat ze via de SMTP servers van Ziggo naar buiten moeten. Het lijkt me dus niet waarschijnlijk dat er open relays in het netwerk van Ziggo staan die mail weer door zouden relayen naar de SMTP servers van Ziggo.Gogol schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:56:
Inkomende block om relaying tegen te gaan misschien?
Welke dienst van hen gebruik je? De gratis een of een betaalde? Als het een betaalde zou zijn, betekent dat dat je betaalt voor iets wat eigenlijk een workaround is omdat je ISP je bepaalde services ontzegd en dan is $5,- in de maand nog best veel. Ik probeer nog te begrijpen of de gratis dienst zou voldoen. Dan is dat inderdaad wel een optie als zij ook het blacklist gebeuren overnemen.Ik gebruik al jaren http://rollernet.us tot volle tevredenheid en is helemaal geen behoorlijke vertraging zoals jij beweert en inclusief black- en graylisting, SPF lookups, reverse DNS lookups en wat je allemaal nog meer kunt wensen.
Die truc heb ik jaren geleden ook eens gebruikt toen ik via mijn werk een ADSL aansluiting bij Planet had. Werkt inderdaad wel, maar houdt wel het probleem van niet kunnen blacklisten of graylisten op je eigen mailserver. Ik probeer nog te begrijpen of de gratis dienst zou voldoen.Vroeger toe ik nog thuis woonde en zo had ik adsl via planet internet/KPN daar was port 25 ook dicht alleen hadden ze een mail relay voor binnen komende mail. Dit werkt(e) al jaren prima bij mij dus op zich zou z'n oplossing voor ziggo ook kunnen.
[ Voor 21% gewijzigd door martdj op 28-08-2009 12:28 ]

2771 is geupgraded.
Geen idee of dit al bekend was? Alles in 1 pakket
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Ik heb touwens nog niets van de snelheidsverhoging vernomen, ik zit nog steeds op 1,2 MB p/s
Ik heb Alles-in-1 plus, dat werd toch eind juli begin augustus ingevoerd? (ik woon in prov groningen)
[ Voor 42% gewijzigd door Bulls op 28-08-2009 18:37 ]
Ik woon in de stad Groningen en kreeg de hogere snelheid vorige week al. Je zou je modem eens kunnen resetten, zo kwam ik erachter. Van ziggo had ik vantevoren niks gehoord.Bulls schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:34:
Ik heb touwens nog niets van de snelheidsverhoging vernomen, ik zit nog steeds op 1,2 MB p/s
Ik heb Alles-in-1 plus, dat werd toch eind juli begin augustus ingevoerd? (ik woon in prov groningen)
Zijn er toevallig nog anderen die een dusdanig rare factuur hebben ontvangen, of zijn wij de enige?
De laatste tijd hapert het beeld nog wel eens of mist er geluid op een bepaald kanaal. Dat is gelukkig te verhelpen door even naar een andere zender te zappen. Ook strecht ie af en toe het beeld naar 4:3 (ipv ingestelde 16:9 op mijn oude non-breedbeeld tv). Hebben andere mensen dit ook?
Weet iemand wanneer een volgende update gepland staat?
Een maand geleden een goeie scart-kabel aangesloten en RGB aangezet in AV-opties.. wat een verschil!
6000?!?!Patriot schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:50:
Vandaag een 15-pagina's tellende factuur ontvangen van Ziggo, Alles wat wij bij hen hadden qua diensten stond er op (inclusief dingen van 2002, toen het nog Multikabel was). Het totaalbedrag was ruim zesduizend euro, en zou eind deze maand afgeschreven worden. Ik neem aan dat het om een computerfout gaat (we hebben altijd betaald, bovendien hadden we ondertussen wel eens een aanmaning gekregen als dat niet het geval was).
Zijn er toevallig nog anderen die een dusdanig rare factuur hebben ontvangen, of zijn wij de enige?
What the ... zijn ze daar aan het uitspoken
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hier het normale bedrag. Heb je al contact met ze gehad?Patriot schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:50:
Vandaag een 15-pagina's tellende factuur ontvangen van Ziggo, Alles wat wij bij hen hadden qua diensten stond er op (inclusief dingen van 2002, toen het nog Multikabel was). Het totaalbedrag was ruim zesduizend euro, en zou eind deze maand afgeschreven worden. Ik neem aan dat het om een computerfout gaat (we hebben altijd betaald, bovendien hadden we ondertussen wel eens een aanmaning gekregen als dat niet het geval was).
(best wel veel geld in 7 jaar maarja is ook wel weer 7 jaar...)
Goede vraag. Ben al aan het bellen met de klantenservice, maar die nemen natuurlijk niet op.Raven schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:00:
[...]
6000?!?!
What the ... zijn ze daar aan het uitspoken![]()
Instant update
Inmiddels de klantenservice aan de lijn gehad. Die kon in ieder geval zeggen dat het niet van onze rekening afgeschreven zou worden. Wat de oorzaak precies wist hij niet. Verder gaan we uiteraard wel een klachtbrief schrijven, want je schrikt er enorm van. Als het wel van onze rekening afgeschreven was, dan was het uiteindelijk misschien wel terugbetaald, maar ondertussen sta je dan wel rood (want ruim zesduizend euro staat hier niet op de betaalrekening). Bovendien kom je in de problemen met rekeningen van andere dingen.
Ik snap sowieso niet dat er niet ergens een alarmpje afging toen er een factuur van 15 pagina's de deur uitging. Ik kan me voorstellen dat niet iedere factuur persoonlijk wordt nagekeken, maar als je zo'n dik pakket in een envelop moet doen dan gaat er toch wel eens een lichtje branden?
EDIT:
Voor zover ik begrijp is het probleem dat op die factuur naast de bundel die we hadden, ook alle dingen in die bundel los op de factuur stonden. Het is dus de afgelopen 7 jaar en dan nog eens twee keer. Geloof ik (heb de factuur niet echt uitvoerig bestudeerd, na het zien van het totaalbedragCave_Boy schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:07:
[...]
Hier het normale bedrag. Heb je al contact met ze gehad?
(best wel veel geld in 7 jaar maarja is ook wel weer 7 jaar...)
[ Voor 20% gewijzigd door Patriot op 28-08-2009 19:23 ]
wat moet je dan kiezen ?xippie schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:39:
Mss een hint voor mensen die problemen hebben met hun Arris modem.
Nadat ik zelf regelmatig problemen ondervond, zoals geen telefoon, meerdere malen per dag een reboot, soms wel 3 á 4 x per uur, vaak moest ik ook hadmatig rebooten, heb ik http://192.168.100.1/cgi-bin/scanover_cgi gedaan.
Wel eerst Clear RF Cache: gedaan, en na +- 15 minuten was ik weer online met totaal andere waardes qua download en upload frequenties.
Mijn uptime is nu, zonder enige downtime, is nu al: System Uptime: 9 d: 15 h: 18 m
Ben benieuwd of dit ook voor anderen werkt.
clear RF Freq of change freq ?
Ik zat 3,5km van de adsl centrale af, dus ik kwam niet verder dan 5.6Mb met Telfort. Die 50Mb is wel lekker!
[ Voor 13% gewijzigd door pipo1000 op 28-08-2009 19:59 ]
Het zal wel in de lucht zitten. Ik kreeg vandaag van mijn energieleverancier een brief gedateerd van 13 augustus waarin ze aangaven de levering van energie stop te hebben gezet wegens wanbetaling.Patriot schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:50:
Gelijk een eindafrekening erbij waarin stond dat ik € 169,- terug ga ontvangen
En zo ja wanneer is dat?
Ik heb namelijk nog niets gehoord of ontvangen sinds het helicoptermailtje.
Bij baggerwerkzaamheden in het Merwedekanaal ter hoogte van de Julianabrug hebben ze een glasvezel omhoog getrokken...
Uurtje geleden sprak ik met een van de monteurs, die was druk bezig ragfijne vezeltjes aan elkaar te lassen... Ze hadden een nieuwe kabel onder het kanaal gespoten.
[ Voor 8% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 28-08-2009 22:10 ]
Ja, voor 1 september.LordSander schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:47:
Zeg, Had ziggo niet een deadline gesteld voor wanneer alle 'alles in 1 extra' abbonee's een docsis 3.0 modem en de daarbij horende 50/5 moesten hebben?
En zo ja wanneer is dat?
Ik heb namelijk nog niets gehoord of ontvangen sinds het helicoptermailtje.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Hier kom ik dus wederom op terug nu.Da_maniaC schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 18:42:
[...]
Toeval of niet...... (dal rond etenstijd).
Maar heb net me modem en router een keer gereboot en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen...
Het internet is gewoon weer traag. Ik merk gewoon tijdens het internetten al dat ik een latency heb die gemiddeld zo'n 10 keer hoger ligt dan wanneer alles normaal is. (Sterker nog, ik mag momenteel niet eens connecten met mijn WoW realm vanwege de time-outs tijdens het aanloggen).
Het gekke is dat dit onwijs schommelt. (ie. bij de ene refresh is de snelheid weer normaal en de andere weer niet, wat duid op een bandbreedte plafond dat continue word geraakt door alle gebruikers).
Er werd mij geadviseerd te kijken naar de aarde aansluiting etc. (Icm de opbouwdoos die word meegeleverd door Ziggo/@Home voor het CAI instraalpunt tijdens aanschaf) maar ik ben gecertificeerd om te werken aan dit soort installaties dus weet dat hier niets mee aan de hand is.
Ik heb ook al inmiddels 8 jaar @Home en heb eigenlijk nooit problemen gehad behalve een periode van 6 maanden (ergens in 2004 of 2005) waarbij ze ook ineens onwijze snelheidsverhogingen introduceerde voor alle abbonnee's. Het netwerk was hier gewoon niet capabel voor en zodra er om support werd gevraagd omtrend dit probleem of een klacht werd ingediend kreeg je gewoon te horen dat men hier mee bezig was.
Wel 6 maanden lang! In mijn ogen geeft dat als klant zijnde maar een beeld dat het bedrijf laks en klakkeloos investeerd en innoveert.
(Een pomphouder wacht ook geen 6 weken met het ophogen van zijn voorraad wanneer snel blijkt dat het klantenaantal verdubbeld).
Tot mijn grote spijt lijkt deze ellende zich met de laatste (vrij royale) snelheidsverhogingen toch weer te gaan herhalen. Ik vind dat echt zo'n ontzettend slechte zaak dat ik dit ongenoegen eigenlijk niet eens in modale woorden kan uitdrukken, maar ik houd het netjes.
Erg oppervlakkig gezien werk ik ook bij een bedrijf dat een soort van dienst verleend en zijn klanten dus telkens tevreden moet houden. Hier word bij ons zodanig op geanticipeerd dat we elke 18 uur bezig zijn met de juiste voorbereidingen in de herziening voor de volgende dag om kwaliteit te kunnen garanderen.
Dat een bedrijf als Ziggo dit op een schaal als deze niet doet valt mij erg zwaar.
[Edit]
Dus even mijn snelheid lopen testen...
Ik haal 15 KB/s. (En heb Ziggo Z2). Be-Lachelijk dus.
[ Voor 31% gewijzigd door Da_maniaC op 28-08-2009 23:20 ]
Ziggo zucht
Nog alle tijd dus...... om maandag aan te kondigen dat er wat vertraging is
Ondertussen zijn we wél al sinds begin dit jaar "lekker" gemaakt.
En vervolgens steeds maar naar achteren schuiven, lekker klantvriendelijk.
Edit: alsof ik het voelde aankomen: krijg zojuist (zaterdag 14.30uur) een brief van Ziggo
waarin helaas voor mij de vertraging van de uitlevering van het bewuste modem wordt gemeld.
Ze "verwachten" dat dit nu in de loop van de maand september gaat gebeuren.
In september van welk jaar wordt er wijselijk niet bij gezegd
Stelletje amateurs (en dan zeg ik 't nog netjes).
Zodra hier glasvezel kan, zal ik Ziggo in ieder geval niet zo lang laten wachten.
Dan is het met een maandje gepiept met ze.
[ Voor 40% gewijzigd door wijbro op 29-08-2009 14:36 ]
Dit topic is gesloten.
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.