Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-11 21:16

frG

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 02:56:
[...]

De d-link dir-825 die ik 2 maanden heb aangeschaft kan anders meer dan 300mbit wan -> lan. Dus dat zit wel goed.

Ja je moet niet het goedkoopste model kopen op dit moment (een routertje van aldi vandaan voor 20 euro haalt het niet), maar er zijn genoeg typen routers die al paraat zijn voor deze snelheden. Hier een lijstje met wat routers en de wan -> lan snelheden: http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

edit: @ posts hierboven, ik zit eigenlijk altijd rond de 5.7MB download. Dus Deadsy je hebt kans dat het wel boven de 5MB blijft hoor.
Haal jij stabiele snelheden dan als je de WAN speed van je router op Auto (1Gbit) zet ?

• sjoerdlosser123
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-07 23:07
Ik heb nu iets meer dan 1 maandje ziggo en ik moet zeggen bevalt me prima.

TV genoeg zender (heb ook het extra pakket waar die 5 thema's inzitten) dus genoeg te beleven.
heb het hoogste abonnement dus zou 50 down 5 up moeten hebben.
Helaas kan ik hier alleen maar van dromen.

Als ik mijn modem reboot krijg ik met een beetje mazzel 19,5 down en zon 3 up.
Na een aantal dagen wordt dit minder en blijft dit zo rond de 11/12 down hangen en 2 up.
Ik wil graag static ip dus reboot me modem nooit maar wel erg jammer dat de snelheid zo laag is en ik betaal voor bijna 5 keer de download snelheid.

Ik woon in enschede en zover ik weet niet heel ver van een zendmast.
Ik zit wel op WLAN dus uiteraard hou ik rekening met iets verlies maar dit is wel erg.

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-11 16:02
Ik heb sinds afgelopen maandag Ziggo AIO Extra, het is een groot drama.
Allereerst ga ik er vanuit dat wanneer de installatie door een monteur wordt uitgevoerd de lijn ook wordt getest na installatie, niet dus....

Internet heeft nog geen dag gewerkt en elke dag de helpdesk aan de lijn die mij geen stap verder helpen.
Het modem krijgt geen verbinding en blijft knipperen op DS en komt ie dan toch een keer verder dan is het net zo snel als met een 33K6 modem...
Pagina's openen niet en geven een verbinding probleem melding of zeer traag.

De helpdesk schuift het elke keer af op het bekende probleem met de Docis3 modems en dat er hopelijk deze week een nieuwe Firmware komt die de problemen op zou moeten lossen.

Inmiddels ben ik er al helemaal klaar mee, sinds dag 1 werkt het niet en Ziggo onderneemt totaal geen aktie.
Als het na het weekend nog niet werkt ga ik Ziggo maar in gebreken stellen en de betaling (voor internet) storneren.

pfffff ga ze zo maar weer eens bellen hopelijk sturen ze mij ook de nieuwe firmware

Xbox Live Knalle Arie

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:43
Zijn er meer mensen die vernnemen dat de internetsnelheid in de avonduren een behoorlijk stuk langzamer is? 's Ochtends en overdag haal ik met Alles in 1 Plus met gemak voor langere 2-2,2 MB/s downloadsnelheid. In de avonduren blijft dit schommelen tussen de 500 Kb/s en 1 MB/s.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:40
Ik krijg vandaag een monteur op bezoek, aangezien ik met alles-in-1 plus niet meer dan 300kbyte/s haal. Dan kan ik bijna gaan inbellen :D (ff lekker overdrijven).

Denk dat mijn modem gaar is, maar ben benieuwd wat ze gaan zeggen vandaag.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 19:04
Gabliboeba schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 07:53:
Zijn er meer mensen die vernnemen dat de internetsnelheid in de avonduren een behoorlijk stuk langzamer is? 's Ochtends en overdag haal ik met Alles in 1 Plus met gemak voor langere 2-2,2 MB/s downloadsnelheid. In de avonduren blijft dit schommelen tussen de 500 Kb/s en 1 MB/s.
'smorgens en overdag haal ik gewoon 2.4 MB/s, 'savonds ongeveer 1.7 MB/s. Toen ik nog AiE Extra had (20/3 Mb/s), haalde ik de hele dag gewoon 2.4 MB/s. Ik neem aan dat Ziggo weer eens te weinig bandbreedte beschikbaar heeft, bij @home kwam dit ook wel vaker voor de eerste paar maanden na verhogingen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik merkte het gisteravond ook. Kwam niet hoger dan 1,5 MB/sec (Ai1 Plus), terwijl ik overdag ruim over de 2 MB/sec zit.

• Rvdv87
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-11 16:12
Nee, van de vertraging heb ik niet zo'n last. Ik download in de avonduren ook gewoon netjes met 2.2/2.4MB/s. Wat ik wel heb gemerkt is dat als ik zo'n 10 minuten aan het downloaden ben mijn snelheid zakt naar 900KB/s en binnen een minuut weer terug gaat naar de 2.2/2.4MB/s. Dit gebeurt niet 1x maar blijft aanhouden. Vreemd maar daar zal ik niet zo over zeuren :P.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 09:41
Exorcist schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:05:
Ik merkte het gisteravond ook. Kwam niet hoger dan 1,5 MB/sec (Ai1 Plus), terwijl ik overdag ruim over de 2 MB/sec zit.
Ik heb hier met mijn Alles in 1 Extra abonnement totaal geen last van.
Vergeet niet dat het ook aan de download bron kan liggen.
Het hoeft per definitie niet aan Ziggo te liggen, het is een bekend gegeven dat ook een pay newssever het savonds wat moeilijker heeft dan overdag/s'nachts.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Bullet NL
Napsju schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:50:
Redundantie is bij Ziggo ver te zoeken dus. Verder altijd super stabiel!
Een zeer speculatieve opmerking; wanneer een hele woonwijk zonder stoom zit kan kopstation van Ziggo ook getroffen worden. Aangezien hier active componeten staan kan hier net zo goed het licht uit gaan.
En Ziggo kan er wel een UPS tussen knopen, maar dit heeft ook wenig zin dat de modems en andere apparaten van de gebruikers het door die zelfde storing het ook niet doen.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:23
Nieuwegein zuid en midden zaten zonder stroom. Nieuwegein noord had geen last van de stroomstoring.

Lekker!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11 23:12
sjoerdlosser123 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 04:22:
Ik heb nu iets meer dan 1 maandje ziggo en ik moet zeggen bevalt me prima.
....
Als ik mijn modem reboot krijg ik met een beetje mazzel 19,5 down en zon 3 up.
Na een aantal dagen wordt dit minder en blijft dit zo rond de 11/12 down hangen en 2 up.
Ik wil graag static ip dus reboot me modem nooit maar wel erg jammer dat de snelheid zo laag is en ik betaal voor bijna 5 keer de download snelheid.
Ik woon in enschede en zover ik weet niet heel ver van een zendmast.
Ik zit wel op WLAN dus uiteraard hou ik rekening met iets verlies maar dit is wel erg.
Beste Sjoerd, probeer het eens met je computer direct verbonden met je modem, dus bedraad. Als je via WLAN verbindt kom je meestal niet hoger dan 20 - 25 Mbit.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
WEBsel schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:47:
[...]
Beste Sjoerd, probeer het eens met je computer direct verbonden met je modem, dus bedraad. Als je via WLAN verbindt kom je meestal niet hoger dan 20 - 25 Mbit.
Jawel hoor, moet je dan wel naar Wireless N upgraden, hetzij met een interne miniPCI kaart, hetzij met een USB stick.

802.11g (54Mbps) haalt inderdaad in de praktijk maar rond de 20 Mbps.

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 12:35
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:33:
En als je nu een router koopt en denkt goed te zitten en je komt er in Q1 -2010 achter dat je de 80Mbit niet haalt omdat je router dat niet trekt, dan heb je weer extra kosten omdat je binnen 6 maanden een nieuwe router moeten aanschaffen die dat wel kan!
Beetje zuur geld...
Je kan natuurlijk niet alles op hele lange termijn bekijken, maar die 80 Mbit en 100+ Mbit daarvan is nu al bekend dat die er op korte termijn gaan komen.
Om die reden dus de linksys RVS4000 aangeschaft.
Deze zou WAN/LAN tegen de 850mb moeten kunnen switchen. Dat leek mij voorlopig wel genoeg.

Was er al meer bekent over waneer de nieuwe firmware voor het echie uitgerold gaat worden ?

[ Voor 0% gewijzigd door Fiander op 04-09-2009 11:18 . Reden: verkeerde type linksys..... ]

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11 17:33

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Bullet NL schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:31:
[...]

Ik heb hier met mijn Alles in 1 Extra abonnement totaal geen last van.
Vergeet niet dat het ook aan de download bron kan liggen.
Het hoeft per definitie niet aan Ziggo te liggen, het is een bekend gegeven dat ook een pay newssever het savonds wat moeilijker heeft dan overdag/s'nachts.
Ik heb hier ook geen last van, ik trek altijd met 5 MB/s , of dit nou smorgens smiddags of savonds is.

eth0:        5522.90 KB/s         5522.90 KB/s         5522.90 KB/s

[ Voor 11% gewijzigd door CrankyGamerOG op 04-09-2009 11:28 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MrBlueEyes schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:32:
[...]

Er zijn genoeg gigabit routers die makkelijk de 100Mbit halen zoals de D-Link 655/855 en Sitecom WL-308. Lijkt mij een veel betere en minder ruimte innemende optie.
Dat moederbord wat ik noemde, is een mITX plankje.
Als je puur en alleen een router daarmee wilt opzetten, geen HDD (wel CF of USBpen) enzo nodig, dan kun je een kast nemen die niet zo heel veel groter (+/- 4 a 5cm dieper en hoger) is dan de gemiddelde router.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Ik was zojuist aan het downloaden. En ik download normaal met 4800kb/s en nu opeens met 5800kb/s. Heeft er soms een verhoging plaatsgevonden?

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb alles in een +, maar met de filmkanalen als extra toevoeging en het HD kanaal. Echter heel vaak doet het film1 hd kanaal het niet, evenals bijvoorbeeld het action kanaal. Hebben jullie hier ook wel eens last van, en kun je daar geld voor terug vragen? Ik betaal namelijk 15 euro extra per maand voor deze filmkanalen, en wil dan ook dat deze naar behoren werken.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11 05:42

Sa1

CrankyGamerOG schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:27:
[...]

Ik heb hier ook geen last van, ik trek altijd met 5 MB/s , of dit nou smorgens smiddags of savonds is.

eth0:        5522.90 KB/s         5522.90 KB/s         5522.90 KB/s
Yup, same here, altijd snel! ben echt reuze tevreden.
2009-09-04 12:24:52 (5.67 MB/s) - `100mb.nul' saved [104857600/104857600]

Verwijderd

frG schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 03:53:
[...]

Haal jij stabiele snelheden dan als je de WAN speed van je router op Auto (1Gbit) zet ?
Ja draait helemaal prima. Gister had ik wat downtime maar dat lag niet aan de router (model bleef DS lampje knipperen).

Nu heb ik nog steeds een slechte upload:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/556412585.png

Maar tot gister toe ging alles perfect voor 4 weken ongeveer en ik heb WAN op Auto en die gaat inderdaad op 1Gbit. En de slechte upload lijkt mij dat het ligt aan de problemen die ik dus gister had en de upload speed is waarschijnlijk niet helemaal correct gesynchroniseerd.

Ik las eerder al in dit topic over mensen met wat problemen hiermee (jij en nog 1 andere dacht ik?), maar ik deel die dus niet (gelukkig).

Voor de compleetheid:
Product Page: DIR-825 Hardware Version: B1 Firmware Version: 2.01EU

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 12:41 ]

• Phusebox
Hoe vaag is dit: monteur van Ziggo is net geweest. Modem gereset, hij haalt op zijn laptop 20/3 ongeveer. Ok probleem opgelost denk ik.
Sluit mijn pc aan: 5/2 max. Haal de router ertussenuit, nog steeds hetzelfde. Laptop geprobeerd, idem.
Snap er werkelijk niks meer van.

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 12:35
Phusebox schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:51:
Hoe vaag is dit: monteur van Ziggo is net geweest. Modem gereset, hij haalt op zijn laptop 20/3 ongeveer. Ok probleem opgelost denk ik.
Sluit mijn pc aan: 5/2 max. Haal de router ertussenuit, nog steeds hetzelfde. Laptop geprobeerd, idem.
Snap er werkelijk niks meer van.
Toch wel ook een andere netwerk kabel geprobeerd ?
firewall op je pc uitgeschakeld ? virusscanner gecheckt of deze het netwerk ook monitort ?

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

• Phusebox
Fiander schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:04:
[...]

Toch wel ook een andere netwerk kabel geprobeerd ?
firewall op je pc uitgeschakeld ? virusscanner gecheckt of deze het netwerk ook monitort ?
Andere kabel is het sowieo, het zijn 2 afzonderlijke systemen waarop ik heb getest. Virusscanner uitgezet, firewall uit...

• sjoerdlosser123
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-07 23:07
WEBsel schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:47:
[...]

Zoals de persoon onder jou zegt, met een N netwerk lukt dit wel.
Kheb een van de duurste versies van Lynksys, niet de standaard N router maar 1 upgrade daarboven.
Kheb mijn hele netwerk op N dus hij moet zelfs 80mb aankunnen.

Bedraad is het hoogste wat ik gezien heb 19,6 ofzo. Nog VEEL te laag voor een 50mb lijn

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:50
Gisteren 03-09-09 kwam een Ziggo Monteur het all-in-one pakket installeren, echter was er geen signaal op COAX kabel.

Het betreft zich hier om een nieuwbouwhuis, dus waarschijnlijk moet het nog in zo'n meterkast (langs de weg) geactiveerd worden, echter lukte hem dit niet, waarop hij een monteur belde.

Afspraak gemaakt voor morgenvroeg 04-09-09, echter deze storingsmonteur is nooit komen opdagen! de helpdesk gebeld deze konden niks doen want dit was onderling afsgesproken en stond dus ook niet in hun systeem.

Nu kan ik Woensdagmiddag weer vrijpakken voor een nieuwe afspraak. Kan ik hier compensatie voor krijgen?

Nog geen klant en nu al ontevreden ;)

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

B4tman_DH

To the Bat.....

DaYwaLkUr schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:31:

Nu kan ik Woensdagmiddag weer vrijpakken voor een nieuwe afspraak. Kan ik hier compensatie voor krijgen?
Ja, 20 euro vast prijs

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:40
Ik heb sinds een tijdje AiE Extra en de lijn is prima stabiel en werkt ook prima :).

Omdat er toen ik het bestelde geen monteur snel beschikbaar was, is er voor mij een DHZ-pakket met een losse monteursafspraak gepland. Nu werkt alles al en het is zinloos om een monteur langs te sturen :)

Ik liet me net bellen door de verkooplijn om de monteur af te zeggen, maar er werd mij gezegd dat ik dan maar naar de klantenservice moest bellen a 10 cent per minuut, want zij konden de afspraak niet afzeggen.

Vind het erg zonde van de tijd van de monteur, maar ik ga niet naar die servicelijn bellen (en kosten maken) om die afspraak af te zeggen. Beetje krom helaas, want die monteurs zullen het wel druk genoeg hebben :/.

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Beetje offtopic, maar toch als reactie op iemand die laatst vroeg over de downloadsnelheid van Eweka.

Te lezen op hun forum is dat ze 40mbit aanbieden.

Ik heb ze toch maar net gemailed met de vraag of (en zo ja, wanneer) dat gaat veranderen, gezien het feit dat er steeds meer providers >50mbit abonnementen aanbieden, waaronder Ziggo AIE Extra.

Het zou nl wel prettig zijn als je met een 100mbit verbinding ook bij Eweka tegen die snelheid zou kunnen downloaden.

Wordt vervolgd...

specs | 3360wP met SE3000

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
Kensei schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:49:
Beetje offtopic, maar toch als reactie op iemand die laatst vroeg over de downloadsnelheid van Eweka.

Ik heb ze toch maar net gemailed met de vraag of (en zo ja, wanneer) dat gaat veranderen, gezien het feit dat er steeds meer providers >50mbit abonnementen aanbieden, waaronder Ziggo AIE Extra.

Het zou nl wel prettig zijn als je met een 100mbit verbinding ook bij Eweka tegen die snelheid zou kunnen downloaden.

Wordt vervolgd...
Je kan natuurlijk ook gewoon een andere usenet provider nemen die wel al unlimited of 50mbit etc. aanbieden. Eweka is dus blijkbaar niet de meest vooruitstrevende qua techniek.

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-10 11:19

MM99

That is the way I am!

DrJamez schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:38:
Ik heb sinds een tijdje AiE Extra en de lijn is prima stabiel en werkt ook prima :).

Omdat er toen ik het bestelde geen monteur snel beschikbaar was, is er voor mij een DHZ-pakket met een losse monteursafspraak gepland. Nu werkt alles al en het is zinloos om een monteur langs te sturen :)

Ik liet me net bellen door de verkooplijn om de monteur af te zeggen, maar er werd mij gezegd dat ik dan maar naar de klantenservice moest bellen a 10 cent per minuut, want zij konden de afspraak niet afzeggen.

Vind het erg zonde van de tijd van de monteur, maar ik ga niet naar die servicelijn bellen (en kosten maken) om die afspraak af te zeggen. Beetje krom helaas, want die monteurs zullen het wel druk genoeg hebben :/.
Zorg tenminstens dat je thuis bent als de monteur langs komt, anders mag je als nog 35 euro voor-rij-kosten betalen. En tegenwoordig ben je wel vrij snel aan de buurt met helpdesk van Ziggo heb ik opgemerkt.. alleen krijg je wel irritante intro.. je moet dan gewoon 4 drukken en dan 3.. dan zit je bij de bestel status afdeling.. die kunnen zulke dingen afzeggen..

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:40
Ozhan99 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:03:
[...]

Zorg tenminstens dat je thuis bent als de monteur langs komt, anders mag je als nog 35 euro voor-rij-kosten betalen. En tegenwoordig ben je wel vrij snel aan de buurt met helpdesk van Ziggo heb ik opgemerkt.. alleen krijg je wel irritante intro.. je moet dan gewoon 4 drukken en dan 3.. dan zit je bij de bestel status afdeling.. die kunnen zulke dingen afzeggen..
En ik bel zojuist omdat ik het toch zonde vind en krijg de melding: "Op dit moment zijn we niet in staat u tijdig te woord te staan. Hou rekening met een langere wachttijd dan u van ons gewend bent". :P

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-11 23:57
Ziggo monteur net geweest, en die controleerde het signaal en zei dat die niet al te sterk was, en zag dat de TV aansluiting vervangen moest worden en even de coax kabel vervangen en toen weer getest en toen was de verbinding goed en ook even bij de waardes van het modem gekeken en die waren nu ook goed, dus dat is mooi.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voel me ook een beetje dom nu; ik had nog steeds geen nieuwe snelheid met AIE plus, blijkt dat mijn QOS waardes in Tomato op een WRTG54G nog op de oude snelheid stonden, dan krijg je dus ook niet meer eruit :D

• Phusebox
DrJamez schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:18:
[...]

En ik bel zojuist omdat ik het toch zonde vind en krijg de melding: "Op dit moment zijn we niet in staat u tijdig te woord te staan. Hou rekening met een langere wachttijd dan u van ons gewend bent". :P
Dat hoor je altijd, had ik gisteren ook, maar kreeg meteen iemand aan de telefoon.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Reactie van Eweka :

"Op termijn mag u van Eweka een verhoging verwachten van de maximale snelheid die momenteel op 40 Mbit/s gelimiteerd staat. We kunnen u helaas geen specifieke datum noemen.".

Ach...40mbit op een 50mbit verbinding is prima. Maar hopen dat ze ook op100mbit zitten als Ziggo zover is.

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:50
Moet ik me eigenlijk nog aanmelden bij www.huisaansluitingen.nl voordat ik signaal van de CAI krijg?

Had zoiets gelezen op het ziggo forum.

• frG
  • Registratie: Augustus 2004

frG

Wordt vervolgd...
Ha, het vreemde is dat ik gister voor het eerst met 5,7MB/s van Eweka zat te downloaden (normaal ligt de max ergens rond de 4,5?) hebben ze dan toch iets veranderd ?

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:03
frG schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:10:
[...]

Ha, het vreemde is dat ik gister voor het eerst met 5,7MB/s van Eweka zat te downloaden (normaal ligt de max ergens rond de 4,5?) hebben ze dan toch iets veranderd ?
Ik had gisteravond hetzelfde :). Ik kon met 5.8MB/s downloaden van Eweka. Lijkt erop dat ze de snelheden dan verhoogt hebben.

• SiNNeD29
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-11 14:21
zmaster schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:21:
[...]

Ik had gisteravond hetzelfde :). Ik kon met 5.8MB/s downloaden van Eweka. Lijkt erop dat ze de snelheden dan verhoogt hebben.
Mooi zo, goed om te weten. Vond het ook jammer dat ze 'maar' tot 40Mb/s gingen terwijl ik 50Mb/s heb. Ok, ok ik weet ook wel dat dit ook snel zat is maar het is toch leuk dat als je flink betaald voor een snelle internet verbinding je deze ook voluit kan benutten. Vanavond ook maar een testen.

Xbox GT: DennisGaas

Verwijderd

Ik heb al tijden Ziggo AiE Extra... met de oude 20/3 haalde ik solide 2.4MB/s download... nu sinds de upgrade is er helaas niet veel veranderd, en heb wel het nieuwe modem et cetera...

Het het script dat iemand postte (http://www.speedguide.net/downloads.php) gedraaid... dat heeft 2mbps meer opgeleverd... toch blijft het te laag vind ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/556544363.png

Iemand tips? Of het zelfde probleem en opgelost?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 16:07 ]

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Nou, ben net thuis, maar de download op de nieuwe fw versie blijft hangen op 18mb en de upload komt niet hoger dan 2.7mb. Verder kan ik de interface van de arris nog steeds niet benaderen.

Wat ik tot nu toe ervaar, geen echte verbetering!

• marcel23456
Op 1 beta tester na zijn alle testers zeer ontevreden over de nieuwe fw versie. Ziggo zal hem dan ook afkeuren en gaan werken aan een nieuwe versie. Wordt vervolgt!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 13:41

MaxxMark

HT is Tof!

Vandaag gebeld met de Ziggo Zakelijk klanten service (heb ZZ3, ofwel de zakelijke tegenhanger van Ai1 Extra).

Ten eerste: Wat een verademing is dat! :) Gewoon je hele verhaal kunnen doen en meteen begrepen worden! (in het kort: Hoewel speedtest aangaf 48mbit/s en 4.7mbit/s te doen is het zo dat bij een variabel aantal verbindingen de lijn snel dicht zit met ping tijden hoger dan 1000ms. Daarnaast viel soms de verbinding helemaal weg, waarna modem lampjes gewoon branden maar ik geen dhcp lease meer krijg).

De persoon in kwestie had vandaag gehoord dat de firmware voor de Ubee modems vanaf vandaag gedistribueerd zouden worden. Een simpele reset (met het reset knopje!) zou de firmware moeten updaten. Simpel uit en aan zitten zou mogelijk niet een firmware update als gevolg hebben.

Helaas kon hij mij ook niet vertellen of en hoe je in het Ubee modem kon komen. Ook bij hem was alleen bekend dat dit bij Arris modems wel kan.

De problemen die ik beschreef duide, naast de Ubee problemen, mogelijk ook op een slechte aansluiting. Hoewel ik niet onder de kritieke grens zat kon hij wel zien dat er eens in de zoveel tijd error's langs kwamen.

Het advies was resetten, het weekend aankijken en evt maandag weer terugbellen.

Uiteraard gereset, en het leek er op dat er een nieuwe firmware op staat (kan het niet met zekerheid bevestigen noch ontkennen). De top snelheden met meerder verbindingen lijken hoger te liggen dan er voor (ik kan nu ruim 4mbyte/s halen ipv 3.5 of lager). Maar mijn ping tijden sky rocketen nog steeds waardoor surfen gewoonweg niet mogelijk is.

Ook simpelweg shapen is niet eenvoudig te doen omdat mijn maximale snelheid variabel is :')

Ik kijk het in ieder geval aan dit weekend. En in het ergste geval bel ik maandag weer eens terug. Als het wegvallen van de verbinding al opgelost is ben ik al een stuk blijer!

[ Voor 0% gewijzigd door MaxxMark op 04-09-2009 17:47 . Reden: minor typo's en verduidelijking ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
VanRoyal schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:48:
[...]

Mag ik uit deze informatie opmaken dat je bij Ziggo werkt?

De verbinding is hier volgens de monteur prima. Alle waardes zijn goed, signaalsterkte is ok. Er was een maand geleden een probleem in de centrale waardoor het upstreamsignaal 55+ dB was, maar dat is verholpen en nu is het netjes 47 dB. Dit heeft echter niet uitgemaakt.

Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat ik hier mee moet. Bellen lijkt geen zin te hebben, een monteur langs laten komen lijkt geen zin te hebben en ondertussen lig ik er meerdere malen per dag uit. De monteur meent dat de Ubee en Arris 'van binnen' precies hetzelfde zijn en dat ze allebei deze week een update krijgen, maar als ik jou moet geloven is dat dus niet zo.

Ik kan wel weer gaan bellen met de monteur, maar die gaat me toch vertellen dat ik moet wachten op 'de update'. Daar kan ik dan weinig tegen in brengen. Ik kan wel zeggen dat ik op Tweakers heb gelezen dat er al een update uitgebracht is, maar dat is natuurlijk geen officiële bron.

*zucht*
Ik werk niet bij Ziggo maar ze zijn wel een klant van mij dus ik werk voor maar niet bij Ziggo (en KPN/XS4ALL, Tele2, XMS, UPC enz enz...) zodoende dat ik er met mn neus midden in zit. Dat Arris in het ene netwerk beter draait als in het andere is inmiddels ook wel duidelijk. Maar dat de Ubee en het Arris modem het zelfde zijn is volkomen BS!!
Zover ons (bedrijf) officieel bekend is gemaakt is enkel de Ubee update gedraaid en de Arris enkel experimenteel.
robvanderaart schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:02:
[...]

Vandaag heb ik de hele dag gewoon een goede ping gehad (1 dag voordat de monteur komt) coincidence much ?
Er is echt helemaal niks dat ze op afstand kunnen doen om dat te verbeteren aan jouw kant. Wat wel kan is dat er een netwerk component is vervangen wat een betere verbinding tot gevolg heeft. Of een andere routering naar/van het internet.
DaYwaLkUr schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:31:
Gisteren 03-09-09 kwam een Ziggo Monteur het all-in-one pakket installeren, echter was er geen signaal op COAX kabel.

[knip}

Nog geen klant en nu al ontevreden ;)
Nee dat kan helaas niet. Je wil zelf het product dus verwacht de wetgever dat ook jij er moeite voor moet doen. Pas als je (wie dan ook) een termijn stelt (zo heet dat) middels een officieel schrijven enz, en zij na dat termijn hun afspraken niet na komen kan je eenzijdig opzeggen. Maar niet de schade verhalen o.i.d. Daarbij heeft de aller hoogste rechter (Hoge raad) ooit besloten dat een redelijk termijn 14 kalenderdagen betreft (das mooi cudt en niet meer van deze tijd, maar we hebben het er mee te doen.
DrJamez schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:38:
[knip]

[knip]
www . vraagalex . nl
MaxxMark schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:45:
[knip]

De problemen die ik beschreef duide, naast de Ubee problemen, mogelijk ook op een slechte aansluiting. Hoewel ik niet onder de kritieke grens zat kon hij wel zien dat er eens in de zoveel tijd error's langs kwamen.

[knip]
Lijkt op ruis probleem (storing) in het digitale transport. Dus de verbinding tussen het pand en de kast in de straat is goed maar verderop in het netwerk gaat het mis.

[ Voor 7% gewijzigd door trankilo op 04-09-2009 17:54 ]

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:30
marcel23456 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:20:
Nou, ben net thuis, maar de download op de nieuwe fw versie blijft hangen op 18mb en de upload komt niet hoger dan 2.7mb. Verder kan ik de interface van de arris nog steeds niet benaderen.

Als je de interface van het modem niet kan benaderen, hoe weet je dan dat je een nieuwe firmware versie hebt?

• Bullet NL
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:39:
[...]

Als je de interface van het modem niet kan benaderen, hoe weet je dan dat je een nieuwe firmware versie hebt?
omdat de update dit probleem zou moeten oplossen!
daarnaast is de update voor het aris 702 modem nog niet vrij gegeven.

• Pierre_nr1
  • Laatst online: 19:30
Bullet NL schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:00:
[...]

omdat de update dit probleem zou moeten oplossen!
daarnaast is de update voor het aris 702 modem nog niet vrij gegeven.
Misschien is de update nog niet geinstalleerd, of helpt de update niet.
Hiermee is mijn vraag nog steeds niet beantwoord, lijkt me.

Verwijderd

Een paar dagen geleden een internet abo van ziggo geordered per telefoon. Ik keek net op de 'orders' pagina van 'mijn ziggo' maar daar zie ik nog niks staan. Ook de productenpagina geeft nog gewoon m'n oude abo's aan.

Is dit normaal of is de order niet goed doorgekomen?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:50:
Een paar dagen geleden een internet abo van ziggo geordered per telefoon. Ik keek net op de 'orders' pagina van 'mijn ziggo' maar daar zie ik nog niks staan. Ook de productenpagina geeft nog gewoon m'n oude abo's aan.

Duurt soms een paar dagen, ik heb ook lang moeten wachten voordat er wat stond... Komt vanzelf goed, na een week zou ik wel gaan bellen...

https://powershellisfun.com

Verwijderd

-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:52:
[...]

Duurt soms een paar dagen, ik heb ook lang moeten wachten voordat er wat stond... Komt vanzelf goed, na een week zou ik wel gaan bellen...
Gelukkig maar, bedankt!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:50:

Vaak is het zo dat met al is gestart met het lever van de bestelde dienten voordat het in mijn ziggo zichtbaar is. Als ik de reacties op ziggo-gebruikers.nl van mensen met de zelfde soort vraag moet je ongeveer 2 weken wachten voor dat de wijziging rond is. Mijn Ziggo volgt daarna vrij snel.

Verwijderd

Vraagje, ik krijg binnenkort Ai1-Plus. Welke Router raden jullie mij aan? Ik lees dat sommige routers problemen hebben met Ziggo en dat de verbinding steeds wegvalt. Ik wil eigenlijk gelijk een goede router kopen van een A-merk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:05:
Ik heb al tijden Ziggo AiE Extra... met de oude 20/3 haalde ik solide 2.4MB/s download... nu sinds de upgrade is er helaas niet veel veranderd, en heb wel het nieuwe modem et cetera...

Het het script dat iemand postte (http://www.speedguide.net/downloads.php) gedraaid... dat heeft 2mbps meer opgeleverd... toch blijft het te laag vind ik.

[afbeelding]

Iemand tips? Of het zelfde probleem en opgelost?
Hmm... ik had eerst de schuld bij mezelf moeten zoeken. Heb uitvoerig getest met kabels, via router, direct op modem.

Router (WRT54G) blijkt de spelbreker te zijn de 50MBPS WAN wordt door de linksys max 28MPBS LAN... sucky....

• 2fastTG
  • Registratie: Augustus 2009
Nog updates mbt. tot firmware van het arris modem? een medewerkster van de technise afdeling vertelde mij gister dat er geen problemen bij haar bekend waren, en dat er geen sprake was van een firmware.?:O

edit :
dit nummer is gratis voor de mensen die dit nog niet hadden.

Alternatief voor: Ziggo
0900-nummer: 0900 1884 (10 cent per minuut)
Alternatief nummer: 010 7980405

[ Voor 30% gewijzigd door 2fastTG op 05-09-2009 00:19 ]

• Volkert
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:04:
Vraagje, ik krijg binnenkort Ai1-Plus. Welke Router raden jullie mij aan? Ik lees dat sommige routers problemen hebben met Ziggo en dat de verbinding steeds wegvalt. Ik wil eigenlijk gelijk een goede router kopen van een A-merk.
Linksys WRT320N, 4x 10/100/1000 LAN, 1x 10/100/1000 WAN en Wireless N. Ben je voorlopig de komende jaren klaar.

Erg mooi ding: zwart met groen/blauwe LEDjes en zonder antennes die uitsteken.

79 Euro.

• Volkert
Je kunt al na een dag of 2 opnieuw bellen met een smoes als: "Ik wilde even checken of de order wel is doorgekomen". Ze hebben 200 medewerkers dus de kans dat je dezelfde krijgt en dat die dan misschien geirriteerd zou zijn door jouw ongeduld is 0,5 % :)

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Bleh, een weekje nadat ik het nieuwe modem heb begint mijn internet telkens weg te vallen. Elk keer valt het weg en moet ik 'diagnose/repair --> reset local lan adapter' doen om de verbinding weer te herstellen. Had ik vorig jaar ook last van, maar toen was het interval exact 24 uur, nu is het veel frequenter. :(

Vorig jaar duurde het probleem een paar maanden en verdween plots. Hopen dat het nu wat sneller verdwijnt, want Ziggo helpdesk kon me niet helpen...

Met snelheden verder niets mis:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/557207300.png

[ Voor 9% gewijzigd door FunkyTrip op 05-09-2009 10:38 ]

Dit dus.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 19:47

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik vermoed dat er "ergens" een instelling bij mij verkeerd staat. Als ik wil downloaden via giganews en/of hitnews via port 119 (dus zonder ssl, via newsleecher4.0b7) dan krijg ik geen data binnen, ik zie dat mijn router (dir-655) wel de connecties in de lijst heeft staan, dus tot zo ver gaat alles goed, zet ik nu ssl aan op port563 dan vliegt de data binnen.
Heeft iemand anders dit ook of weet misschien waar het aan ligt, ik had ssl genomen vanwege UPC maar neem aan dat dit bij ziggo niet meer nodig is, scheelt bij giganews toch weer 5 dollar.

[edit]@onderbuurman: bij giganews niet, bij hitnews wel, daarvoor heb ik ook een 2de server aangemaakt binnen newsleecher.

[ Voor 10% gewijzigd door MeNTaL_TO op 05-09-2009 11:07 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-11 16:24
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 10:48:
Ik vermoed dat er "ergens" een instelling bij mij verkeerd staat. Als ik wil downloaden via giganews en/of hitnews via port 119 (dus zonder ssl, via newsleecher4.0b7) dan krijg ik geen data binnen, ik zie dat mijn router (dir-655) wel de connecties in de lijst heeft staan, dus tot zo ver gaat alles goed, zet ik nu ssl aan op port563 dan vliegt de data binnen.
Heeft iemand anders dit ook of weet misschien waar het aan ligt, ik had ssl genomen vanwege UPC maar neem aan dat dit bij ziggo niet meer nodig is, scheelt bij giganews toch weer 5 dollar.
Als ik bij mijn payserver via ssl wil downloaden dan moet ik in newsleecher een andere servernaam opgeven dan zonder ssl. Misschien dat dat bij jouw payservers ook zo is?

• deedeedie
  • Laatst online: 12-10 20:31

Wordt vervolgd...
Gewoon naar XLned, 120 Mbit voor zelfde bedrag als Eweka, je mag de 12 lijntjes ook nog delen :)

• deedeedie
ik heb sinds 1.5 maand Ziggo AIE en ben not nog toe zeer tevreden. Ik ondervind geen problemen met het Arris modem. Alles is razendsnel, geen last van wegvallende verbindingen, zelfs als ik met 5850 kb/s download kan ik nog lekker snel surfen. Dacht kan vast geen kwaad om ook eens een positief bericht te plaatsen.

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 19:11
FunkyTrip schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 10:35:
Bleh, een weekje nadat ik het nieuwe modem heb begint mijn internet telkens weg te vallen. Elk keer valt het weg en moet ik 'diagnose/repair --> reset local lan adapter' doen om de verbinding weer te herstellen. Had ik vorig jaar ook last van, maar toen was het interval exact 24 uur, nu is het veel frequenter. :(

Vorig jaar duurde het probleem een paar maanden en verdween plots. Hopen dat het nu wat sneller verdwijnt, want Ziggo helpdesk kon me niet helpen...

Met snelheden verder niets mis:

[afbeelding]
Ik heb dezelfde problemen, maar dan nog met een 'oude' Motorola (5120). Meestal disable ik de lan-adapter, daarna enable in device manager (gaat net iets sneller)

Ik zit al 2 maanden te wachten op een Docsis3 (de monteur kwam op 3 juli langs, maar heeft een oud modem geplaatst en daar let mijn vrouw natuurlijk niet op, hè) :'(

specs

• marcel23456
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:39:
[...]

Nou, omdat heel mischien de ziggo medewerker mij tel heeft benaderd met de mededeling dat de nieuwe fw versie erin zat ;)

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
marcel23456 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:28:
[...]

Nou, omdat heel mischien de ziggo medewerker mij tel heeft benaderd met de mededeling dat de nieuwe fw versie erin zat ;)
Ik heb n.a.v. je berichtje gisteravond ook maar eens een reset van het modem gedaan, maar bij mij heeft dat (nog) niet geholpen: vandaag al weer twee drie vier spontane reboots gehad. Weet dan ook niet of ik al een nieuwe firmware heb, maar ga na het weekend maar weer eens aan de bel trekken.

[ Voor 2% gewijzigd door VanRoyal op 05-09-2009 12:08 . Reden: en weer een reboot... hopeloos ]

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-11 13:15

Copyman

Dode muis

Op dit moment is er een grote storing in omgeving Emmen, alles is al vanaf een uur of 11:00/11:15 compleet weg. Zowel digitaal als analoge televisie, telefonie en internet. Een serieuze storing als je het mij vraagt, als analoge televisie zelfs weg is. :o

Hmm, ook de website (zal het wel druk hebben) en helpdesk zijn is nu niet meer bereikbaar hier.

Inmiddels is alles weer goed, al vanaf een uur of 13:00/13:30.

[ Voor 25% gewijzigd door Copyman op 05-09-2009 14:06 . Reden: Update ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11 08:38
marcel23456 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:20:

De interface van de Arris is wel te benaderen (ook nog maar 600x uitgelegd) maar ik herhaal het graag, wil zien of de update echt op je modem staat.

1. Haal de stekker uit je modem
2. Sluit een PC of Laptop RECHTSTREEKS aan op het modem
3. Doe de stekker in het modem
4. Je hebt nu 1 minuut om http://192.168.100.1/ te bezoeken. Na het intrainen van het modem kan je inderdaad dit adres niet meer bereiken.

Verder ben ik hier helemaal blij met de nieuwe snelheid :)

• marcel23456
VanRoyal schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:54:
[...]

Ik heb n.a.v. je berichtje gisteravond ook maar eens een reset van het modem gedaan, maar bij mij heeft dat (nog) niet geholpen: vandaag al weer twee drie vier spontane reboots gehad. Weet dan ook niet of ik al een nieuwe firmware heb, maar ga na het weekend maar weer eens aan de bel trekken.
De nieuwe fw versie is alleen in beta, is nog niet beschikbaar voor iedereen!! en wees blij, want de beta versie is, helaas, 1 groot drama en is afgekeurd door ziggo. Wachten is nu op een nieuwe beta die getest kan worden.

• FrankNLD
  • Laatst online: 04-09 19:25
Speedtest geeft snelheden aan die overeenkomen met de beloofde snelheid van 20 / 3,0 Mbps.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/557247979.png

Mijn downloads van de nieuwsserver (TweakNews, maximaal 20Mbit) is nu echter nog steeds 1051KB/s. Maak ik hier een conversie-rekenfout? Bij mijn weten was dit reeds de snelheid voor de niewsserver vóór 1 september :?

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-11 16:24
Frank76NL schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:09:
Mijn downloads van de nieuwsserver (TweakNews, maximaal 20Mbit) is nu echter nog steeds 1051KB/s. Maak ik hier een conversie-rekenfout?
Nee, maar ik denk dat je in je newsreader ook de snelheid aan moet passen.

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:29
maak er maar 8 lijntjes van ipv 4

• FrankNLD
  • Laatst online: 04-09 19:25
grun93 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:12:
[...]

Nee, maar ik denk dat je in je newsreader ook de snelheid aan moet passen.
Ik gebruik GrabIt, en hierin is geen limiet instelbaar, dus gaat met maximale snelheid lijkt mij :?

Edit: Ik moet het aantal connections aanpassen naar het maximale (acht) stond op drie 8)7 Bedankt voor de hint :)

[ Voor 16% gewijzigd door FrankNLD op 05-09-2009 12:34 ]

• VanRoyal
  • Niet online
marcel23456 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:09:
[...]

De nieuwe fw versie is alleen in beta, is nog niet beschikbaar voor iedereen!! en wees blij, want de beta versie is, helaas, 1 groot drama en is afgekeurd door ziggo. Wachten is nu op een nieuwe beta die getest kan worden.
Mijn fout, ik dacht dat jouw post ging over de Ubee modem, maar dat was iemand anders. Er liepen even twee discussies door elkaar heen.

[ Voor 7% gewijzigd door VanRoyal op 05-09-2009 12:29 ]

Verwijderd

Volkert schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 08:29:
[...]

Linksys WRT320N, 4x 10/100/1000 LAN, 1x 10/100/1000 WAN en Wireless N. Ben je voorlopig de komende jaren klaar.

Erg mooi ding: zwart met groen/blauwe LEDjes en zonder antennes die uitsteken.

79 Euro.
Thanks, dan ga ik die halen. Ik hoor dat de WRT610 wel problemen heeft met wegvallende internet en dat je steeds moet resetten.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

grrr...wil ik me aanmelden op AIE Extra, is dat gedeelte van hun site naar de knoppen. zie een missing module error.
Postcode check doet het ook niet...ongeacht welke postcode ik invoer (ook van mensen die wél al Ziggo hebben).

Lekker professioneel :(

[ Voor 28% gewijzigd door Tallguy op 05-09-2009 15:03 ]

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Kensei schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:35:
grrr...wil ik me aanmelden op AIE Extra, is dat gedeelte van hun site naar de knoppen. zie een missing module error.
Postcode check doet het ook niet...ongeacht welke postcode ik invoer (ook van mensen die wél al Ziggo hebben).

Lekker professioneel :(
Je kan beter bellen met de verkoopafdeling (dat is lokaal tarief). Online bestellingen komen wel vaker niet juist door in hun systeem heb ik hier vaker gelezen.

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

deedeedie schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:07:
[...]

Gewoon naar XLned, 120 Mbit voor zelfde bedrag als Eweka, je mag de 12 lijntjes ook nog delen :)
Ja delen maar niet zoals bij Eweka vanaf verschillende ip adressen tegelijk

Echte HD kijk je op een plasma TV

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
nietes schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:17:
[...]

Hmmm ok maar om nou 120mbit te delen met andere mensen voor 7,5 dat lijkt me niet echt noodzakkelijk. Voor 120mbit ben je bij hitnews die ik nu gebruik 16 euro kwijt.

• deedeedie
nietes schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:17:
[...]

Jawel, delen met verschillende ip adressen, waarom dan nog Eweka. Retentie is met +220 dagen net iets minder, maar meer dan genoeg.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Iemand anders hier problemen met het activeren van het modem.
Heb net wel de helpdesk gebeld om uitgescholden te worden. Omdat als ik volgens hem weet dat als ik niet op de activatiesite kan komen dat hij er dan ook niks aan kan doen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Nivk
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik kom ook niet op de Activatie pagina van het Ubee EVM 3200 modem dat ik net heb gekregen. Al verschillende computers/browsers geprobeerd, veilige modus etc.. maar ik kom niet op die activatie pagina.

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik kon eerder vandaag ook niet activeren, maar de vriendelijke dame aan de telefoon heeft hem geactiveerd. Volgens mij lag de activatieserver er gewoon uit. Daarnaast kon ik met niet inschrijven voor Mijn Ziggo, omdat ik daar een hele ranzige Oracle-foutmelding te zien kreeg (edit: nog steeds merk ik). Mijn smartcard voor DTV moest ik dus ook telefonisch aanmelden. Maar ik kan nu wel 2 maanden gratis alle zenders kijken (digitaal totaal pakket).

Mijn snelheden zijn alleen een beetje vreemd. Ik krijg op Speedtest.net wel een up van ongeveer 2.8Mb/s, maar mijn download blijft hangen op 8 Mb/s. Doel is 20/3 van het Ai1 Plus pakket.

Mijn downstream power level is 0 dBmV, downstream signal to noise is 36 dB, upstream power level is 48 dBmV. Zijn dat goede waarden?

[ Voor 3% gewijzigd door mr_obb op 05-09-2009 20:23 ]

• jevn
  • Niet online
nokiadude schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:10:
[...]

Yep blijven klagen, ik heb al ruim 2 maand ellende met het nieuwe Arris Eurodocsis 3 modem. Heb al monteur gehad en nieuwe modems. Uitschieter was gisternacht tot hedenochten 29 reboots van het modem.
Uiteindelijk maar weer gebeld en nu kreeg ik dan eindelijk te horen dat dit een bekend probleem inmiddels is bij Ziggo met veel Arris Eurodocsis 3 modems. Veel reboots . Werd mij gezegd dat men dit samen met fabrikant probeert op te lossen dmv firmware update. Hopelijk binnenkort beschikbaar. Tot dan gewoon accepteren, tot 10 tellen en geduld hebben. Het is bekend wij werken eraan. O ja, wel gewoon de volle bak elke maand blijven betalen.. :p

:(
Ik ben ervan overtuigd dat mijn arris ook een ernstig probleem heeft. Vanavond niks anders dan problemen... Wat mij opviel toen ik in de meterkast keek: Er komt een hoge pieptoon uit mijn modem op het moment dat hij reset. Kapotte elco? Ik heb (weer) een mail gestuurd en ga maandag bellen.

• Volkert
deedeedie schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:07:
[...]
Dat is niet hetzelfde bedrag: XLned kost 9,99 per maand en Eweka 7,50.

Als je een jaar vooruitbetaalt komt het bij XL uit op 7,39 per maand zoals ze adverteren.

Maar na het debacle van Newscacher zou ik NOOIT een payserver zo ver vooruitbetalen.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:59
Volkert schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 22:07:
[...]

Dat is niet hetzelfde bedrag: XLned kost 9,99 per maand en Eweka 7,50.

Als je een jaar vooruitbetaalt komt het bij XL uit op 7,39 per maand zoals ze adverteren.

Maar na het debacle van Newscacher zou ik NOOIT een payserver zo ver vooruitbetalen.
Ik doe hetzelfde bij XSNews, ben benieuwd waarom ik dan niet vooruit zou moeten betalen.. Graag wat meer informatie.

• Big_Tower
  • Laatst online: 02-08-2024
Heb nu al een paar maal mijn modem en router van de stroom gehad, maar nog steeds niet mijn verhoging gehad. Regio 7701 Dedemsvaart. AiE+.

Heb wel de mail gehad, dat ik nu 20Mb zou moeten hebben, maar nog steeds niet dus...
Kom er net achter dat de upload wel is zoals deze zou moeten zijn, 3Mb.

Afbeeldingslocatie: http://speed.io/pics/2374/6941/speed.io.png

Zijn er meer mensen die de upgrade nog niet gehad hebben?
Of mensen die aan kunnen geven waar het probleem zou kunnen zitten?

Motorola + WRT54G (DD-WRT V24-sp1)

[ Voor 29% gewijzigd door Big_Tower op 07-09-2009 22:34 . Reden: Plaatjes zeggen meer... ;) ]

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-11 16:02
jevn schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 21:58:
[...]

Ik ben ervan overtuigd dat mijn arris ook een ernstig probleem heeft. Vanavond niks anders dan problemen... Wat mij opviel toen ik in de meterkast keek: Er komt een hoge pieptoon uit mijn modem op het moment dat hij reset. Kapotte elco? Ik heb (weer) een mail gestuurd en ga maandag bellen.
Die toon hoor ik ook, alleen heb ik meer het idee dat dit de data signalen zijn die op de kabel staan.
Het geluid stopt bij mij overigens nadat het DS lampje gaat knipperen.

Maar ik ben er wel van overtuigd dat mijn modem die ik sinds maandag heb gekregen niet goed is.
Het heeft sinds de installatie maandag nog geen dag gefunctioneerd :'( .
Nu hoor ik vaak over reboots, nou bij mij stopt het modem er gewoon na een paar minuten mee en gaat dan rebooten alleen komt nooit meer op die dag. Met een beetje geluk is het na een nachtje slapen weer oke, maar helaas duurt dat nooit lang...

Na elke dag bellen met de helpdesk en iedere keer een ander antwoord te krijgen komt er nou (als het goed is) maandagochtend een monteur die alles gaat nakijken en eventueel een nieuw modem plaatst.
Ik hoop nu maar dat het dan eindelijk gaat werken want het is nu al 5 dagen ellende en ook geen telefoon meer :(

Xbox Live Knalle Arie

• Volkert
Manuel schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 22:24:
[...]
Ik doe hetzelfde bij XSNews, ben benieuwd waarom ik dan niet vooruit zou moeten betalen.. Graag wat meer informatie.
Zoek eens met Google op "Newscacher", dan kom je al snel op de term "gedupeerden".

Waar het om gaat is dat je je geld kwijt bent als die payserver provider failliet gaat of om een andere reden stopt c.q. moet stoppen.

Verwijderd

Krijg telefonie niet aan het werk. Tel1 lichtje blijft maar knipperen. Wat betekend dit?

• The Dolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 01:26:
Krijg telefonie niet aan het werk. Tel1 lichtje blijft maar knipperen. Wat betekend dit?
Volgens de handleiding betekend het dat je hoorn van de haak is.

Gezocht!
Router

• The Dolf
  • Niet online
mr_obb schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 20:19:
Ik kon eerder vandaag ook niet activeren, maar de vriendelijke dame aan de telefoon heeft hem geactiveerd. Volgens mij lag de activatieserver er gewoon uit.
Volgens de onvriendelijke heer die ik aan de lijn kreeg was dat onmogelijk omdat ze via dezelfde server werken. Toen ik hem vertelde dat het twee weken wel mogelijk was had hij als verklaring dat ze op een ander systeem zijn overgestapt.
Conclusie: Had dus de verkeerde helpdesker aan de lijn.

Gezocht!
Router

Verwijderd

The Dolf schreef op zondag 06 september 2009 @ 02:01:
[...]

Volgens de handleiding betekend het dat je hoorn van de haak is.
Vreemd want dat is namelijk niet het geval. Kan het zo zijn dat die blijft knipperen omdat ze bezig zijn met nummerportering? Al zijn er al 6 werkdagen voorbij

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:01

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 02:21:
[...]

Vreemd want dat is namelijk niet het geval. Kan het zo zijn dat die blijft knipperen omdat ze bezig zijn met nummerportering? Al zijn er al 6 werkdagen voorbij
Dat lijkt me niet, want ik zit in exact dezelfde fase en ik kan prima bellen (waarbij gebelden zien dat ik van mijn huisnummer bel). Het enige is dat ik nog steeds op gebeld wordt op mijn XS4all lijn.
Het duurt bij mij nu ook al meer dan 6 werkdagen om mijn nummer van XS4all mee te krijgen. Mijn plan was altijd om met de telefoonlijn te beginnen en dan later alles-in-een te nemen, zodra ik zeker weet dat dit allemaal goed gegaan is. Ik werd echter al gebeld met de vraag of ik AIE wilde, dus ik dacht waarom ook niet. En nu kreeg ik dus een brief waarin stond dat het allemaal wat langer ging duren dan 'ik gewend was', maar ik kan dus niet achterhalen of dit nu nog over de lopende nummerportering ging, of dat dit betrekking heeft op het AIE (plus) aanzetten. Op zich is dat AIE omzetten niet zo heel bijzonder, het modem staat al voor de telefonie en het is dus gewoon de schakelaar van dat basis-internet (64Kbit/64Kbit) naar de volle snelheid van plus zetten.

We wachten het wel af, iig wel tevreden over de telefonie, dat werkt prima.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Verwijderd

Big_Tower schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 22:33:
Heb nu al een paar maal mijn modem en router van de stroom gehad, maar nog steeds niet mijn verhoging gehad. Regio 7701 Dedemsvaart. AiE+.

Heb wel de mail gehad, dat ik nu 20Mb zou moeten hebben, maar nog steeds niet dus...
Kom er net achter dat de upload wel is zoals deze zou moeten zijn, 3Mb.

Zijn er meer mensen die de upgrade nog niet gehad hebben?
Of mensen die aan kunnen geven waar het probleem zou kunnen zitten?
Jouw probleem lijkt op het mijne.
Abonnement: All-in-one plus
Modem: Motorola
Router: Zyxel P 334

Afbeeldingslocatie: http://speed.io/pics/2371/3923/speed.io.png

Als ik modem en router gebruik is mijn snelheid 12/3 en mijn IP adres XXX.XXX.XX.83
Als ik het modem vervolgens rechtstreeks inplug op de Apple is mijn snelheid 20/3 (hoera!) en mijn IP adres XXX.XXX.XX.127

Ook na het resetten van de router (en dus compleet opnieuw configureren) blijft de snelheid (gerouterd) 12/3 en het IP adres eindigen op .83

Het probleem lijkt dus in de router te zitten. Wellicht gaat het om een MAC adres, maar daar heb ik te weinig kennis van.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 10:39 . Reden: typo ]

• Volkert
Volgens http://www.webcam-product...eillance/prestige_334.php zou die router toch 28 Mbps aan moeten kunnen.

Weet je zeker dat alle kabels goed zijn en weet je ook zeker dat je hem vanuit de interface gezet hebt op "restore factory defaults" of iets dergelijks. Resetten is namelijk niet hetzelfde als alles op standaardwaarde terugzetten.

En dat je een ander IP-adres krijgt is logisch. Rechtstreeks op het modem krijg je het publieke IP-adres (zoals bij Ziggo 83.82.123.123) en op de router krijg je altijd een private IP-adres, zoals 192.168.1.33

Verwijderd

Volkert schreef op zondag 06 september 2009 @ 10:10:
Volgens http://www.webcam-product...eillance/prestige_334.php zou die router toch 28 Mbps aan moeten kunnen.

Weet je zeker dat alle kabels goed zijn en weet je ook zeker dat je hem vanuit de interface gezet hebt op "restore factory defaults" of iets dergelijks. Resetten is namelijk niet hetzelfde als alles op standaardwaarde terugzetten.

En dat je een ander IP-adres krijgt is logisch. Rechtstreeks op het modem krijg je het publieke IP-adres (zoals bij Ziggo 83.82.123.123) en op de router krijg je altijd een private IP-adres, zoals 192.168.1.33
'tuurlijk krijg ik een adres uit de 192 serie wanneer gerouterd. Extern echter wordt nog steeds mijn WAN IP zichtbaar.
Ik heb de ZyXel echt gereset en de factory defaults zijn teruggezet. De P-334 heeft namelijk de onhebbelijke eigenschap dat als factory default de nat sessions zijn gecapped op 256. Via telnet moet dat gecorrigeerd worden naar 2048. Als ik dat moet doen (en dat moest ik) weet ik zeker dat is gereset.

Helaas heb ik momenteel geen andere router voorhanden om te controleren of het met een andere router wel goed gaat. Vreemd is het wel dat ook anderen te maken krijgen met dit verschijnsel.

• longbigbear
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-07-2024
kan al een week niet meer inloggen in mijn moterola modem,wie heeft er tips.
krijg wel scherm met inlog scherm en pasword,maar gaat niet verder.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11 15:48

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 09:41:
[...]

Jouw probleem lijkt op het mijne.
Abonnement: All-in-one plus
Modem: Motorola
Router: Zyxel P 334

[afbeelding]

Als ik modem en router gebruik is mijn snelheid 12/3 en mijn IP adres XXX.XXX.XX.83
Als ik het modem vervolgens rechtstreeks inplug op de Apple is mijn snelheid 20/3 (hoera!) en mijn IP adres XXX.XXX.XX.127

Ook na het resetten van de router (en dus compleet opnieuw configureren) blijft de snelheid (gerouterd) 12/3 en het IP adres eindigen op .83

Het probleem lijkt dus in de router te zitten. Wellicht gaat het om een MAC adres, maar daar heb ik te weinig kennis van.
Staat er in je router geen setting geconfigureerd als "packet inspection"? Dan gaat je router op z'n gemak elk pakketje zitten bekijken, en heeft nogal drastische gevolgen voor de performance...

(Ook ooit eens 2 dagen mee zitten klooien voordat ik dat door had...)

HENG HENG

Verwijderd

Spacecowboy schreef op zondag 06 september 2009 @ 10:43:
[...]

Staat er in je router geen setting geconfigureerd als "packet inspection"? Dan gaat je router op z'n gemak elk pakketje zitten bekijken, en heeft nogal drastische gevolgen voor de performance...

(Ook ooit eens 2 dagen mee zitten klooien voordat ik dat door had...)
Ik zal het proberen, maar vreemd is het wel dat de upload snelheid wel voldoet en de download snelheid niet. Heeft packet inspection zowel met up- als download te maken?

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11 15:48

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 10:50:
[...]

Ik zal het proberen, maar vreemd is het wel dat de upload snelheid wel voldoet en de download snelheid niet. Heeft packet inspection zowel met up- als download te maken?
Alleen download, voor zover ik weet, maar pin me daar niet op vast, maar omdat het typisch leek op een probleem wat ik ooit eens heb gehad, was dat het eerste wat me te binnen schoot.

Overigens ben ik verbaasd te lezen dat er zoveel ellende is met die Arris modems... Ik mag het afkloppen; kreeg m'n modem binnen, activeren en hatsee, 50MBit. Daarna slechts 1 keer gehad dat ik geen optimale snelheid haal. Modem + router (Airport extreme) eigenlijk nog nooit hoeven resetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Spacecowboy op 06-09-2009 10:55 ]

HENG HENG

• Volkert
longbigbear schreef op zondag 06 september 2009 @ 10:25:
kan al een week niet meer inloggen in mijn moterola modem,wie heeft er tips.
krijg wel scherm met inlog scherm en pasword,maar gaat niet verder.
Ik denk dat je wachtwoord dan een spelfout heeft.

Het is admin/motorola en dus geen admin/moterola.
Pagina: 1 ... 15 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.