Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:38
Heeft iemand een idee wanneer de x11-series van Synology gaat komen. De x10 serie is vorige jaar medio november aangekondigd, gebeurt dit elk jaar op hetzelfde moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 15:22
Er is al een DS411+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:36

lier

MikroTik nerd

Stampre schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:37:
Ik heb thuis een synology DS209 met momenteel een 1tb schijf met ruim 700 gig aan data. Ik wil nu eigenlijk deze setup aanpassen. Maar zonder dat ik eerst de data ergens anders neer hoef te zetten.

Volgens mij (gelezen op de faq/wiki van synology) moet het mogelijk zijn omm “horizontal expansion” te doen.

Wat ik wil doen is er een 2tb schijf bijplaatsen, deze dan in raid1 zetten met de 1tb schijf. Het raid volume opbouwen en vervolgens de 1tb verwijderen en vervangen door 2tb. Zodat uiteindelijk ik een ds 209 heb met 2x 2tb.

Wat ik als andere optie zie is er een 2tb schijf in te zetten, alle data intern te kopieren van de 1 naar 2tb schijf en vervolgens de 1tb verwijderen en vervangen door een 2tb schijf. En deze vervolgens in raid1 zetten.

Iemand ervaringen met een dergelijke uitbreiding of anderszins tips?
Ikzelf ben (ook op een DS209) van een 1 TB (RAID1) naar 2TB (RAID1) min of meer op de manier zoals je hierboven als eerste aan geeft.

Neem er de tijd voor, duurt wel even ;)

En uiteraard altijd een backup maken van de data dat je echt niet wil verliezen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:43

Robtimus

me Robtimus no like you

Stampre schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:37:
Wat ik wil doen is er een 2tb schijf bijplaatsen, deze dan in raid1 zetten met de 1tb schijf. Het raid volume opbouwen en vervolgens de 1tb verwijderen en vervangen door 2tb. Zodat uiteindelijk ik een ds 209 heb met 2x 2tb.
Je vergeet 1 stap: nadat beide schijven zijn vervangen en je RAID array is rebuilt moet je nog even de grootte van je volume aanpassen. Dit was voor mij het enige probleempunt maar dat kwam omdat ik vergeten was mijn /opt te unmounten.

Dus samenvattend:
- 1x1TB vervangen door 1x2TB
- RAID1 laten rebuilden (duurt lang...)
- andere 1TB vervangen door andere 2TB
- RAID1 laten rebuilden
- volume vergroten

Je andere idee kun je volgens mij vergeten; je kunt een niet-RAID1 schijf niet zomaar in een RAID1 schijf veranderen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Hmm volgens de synology faq kan ik met een schijf beginnen niet in raid en dat naar raid omzetten.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik heb een Synology ds 410 en een htpc met xbmc live.
Ik wil graag sabnzbd draaien op de nas, en los een scraper om details over de video's op te halen.
Ik heb de standaard sites afgelopen (google,verschillende xbmc fora, verschillende synology fora ect.) maar kan nergens echt goed info vinden over een scraper die ik op mijn synology kan laten draaien.

(Ik wil dus geen scraper die alleen af gaat na gedownloade files door sabnzb, maar een die ook de huidige video's kan scannen,scrapen)

Iemand die mij de goede richting op kan sturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
Je wilt een scraper welke je op je nas kan installeren? Lijkt me interessant, maar heb er nog nooit van gehoord.
Vraag het eens op het xbmc forum.
Daarnaast vraag ik me af waarom je dat perse wilt? xbmc kan zelf ook scrapen, dus een extra scraper is niet nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 22-10-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:23
Kan iemand me uitleggen hoe je in XBMC kunt scrapen? Moet je de films dan in een library zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

smeerbartje schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:23:
Kan iemand me uitleggen hoe je in XBMC kunt scrapen? Moet je de films dan in een library zetten?
Dat heeft absoluut niets met Synology te maken, die vraag kun je beter in dit topic stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

heb een DS209 (2 schijven) met DSM 3.0 en ik vroeg me af hoe ik kan checken of mijn schijven EXT3 of EXT4 zijn?
1 volume is aangemaakt in DSM 2.3 en de ander in DSM 3.0, dus ik denk dat het eerste volume EXT3 is en het 2e EXT4,maar hoe kan ik dit zeker weten?
Opzich maak het voor mij helemaal niet uit, maar het is wel leuk om te weten hoe mijn config is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 06:42
randje schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 00:26:
heb een DS209 (2 schijven) met DSM 3.0 en ik vroeg me af hoe ik kan checken of mijn schijven EXT3 of EXT4 zijn?
Hier staat je antwoord: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=28898

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 22:36
Sinds kort een Synology DS209+II hier staan en gelijk DSM 3.0 geinstalleerd. Klein puntje, ik heb de NAS nu remote accesible gemaakt, maar wanneer ik nu via FileStation een willekeurig bestand download van de NAS, naar mijn Mac (of win pc) krijg ik een .zip file. Naja alles goed en wel zou je denken, ik kan alleen die zips niet openen? Ik krijg dan een 'Unable to archive 'insert filename' into 'insert mapname'. Bug of feature?

Daarnaast heb ik ook een probleem met een 2tal win7 laptops die we hier hebben, die onthouden namelijk de ww's naar de gemapte drives niet. Na iedere reboot moet dus de username + ww opnieuw ingevuld worden. Ik heb wat lopen zoeken en daar kwamen een aantal opties uit:
- Win 7 wil (alleen?) inloggen wanneer de win7 username hetzelfde is, als de NAS username. (Ga ik niet aan beginnen, ik wil zelf usernames aan kunnen geven en dus niet vast zitten aan de usernames voor win7. Daarnaast, een andere win7 laptop heeft dit probleem niet en kan dus wel inloggen met een willekeurige username + het wordt onthouden)
- Credential Manager / Referentiebeheer. Hier had ik goede hoop op, omdat de werkende win7 laptop uit bovenstaand verhaal hier een username+ww voor de NAS in had staan. Ik heb dit proberen te reproduceren op de andere laptops, maar dit werkte niet :( Weet iemand of zou moeten werken? Anders ga ik nog ff wat verdere settings proberen.
- Verder heb ik de gemapte drives al een paar keer 'ge-unmapt' en opnieuw toegevoegd (zowel met Windows Explorer als met Synology Assistant) + erop gelet dat de vinkjes voor onthoud referenties ook daadwerkelijk aangevinkt stonden.

Voor de rest is het een pracht van een apparaat, maar dit zijn dan weer kleine dingetjes waar ik me aan stoor

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me een instelling in Windows die daar niet goed staat. Ikzelf vond dit op het grote boze internet:
Can you please go to Control Panel > User Accounts and Family Safety > Manage Windows Credentials
You should be able to view your saved credentials in there and check their persistence level.
Ik heb ook zojuist een ZIPje aangemaakt via file manager en deze kon ik zonder problemen openen en uitpakken. Wat daar dan mis gaat bij je weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 00:00:
Het lijkt me een instelling in Windows die daar niet goed staat. Ikzelf vond dit op het grote boze internet:

[...]

Ik heb ook zojuist een ZIPje aangemaakt via file manager en deze kon ik zonder problemen openen en uitpakken. Wat daar dan mis gaat bij je weet ik niet.
Jah ok, maar dat is het probleem ook niet. Wanneer ik een willekeurig bestand download, wordt die gedownload als zip file. Maakt verder niet uit wat het formaat van het originele bestand is (avi, exe, doc)

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjen9551 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 06:51:
[...]

Jah ok, maar dat is het probleem ook niet. Wanneer ik een willekeurig bestand download, wordt die gedownload als zip file. Maakt verder niet uit wat het formaat van het originele bestand is (avi, exe, doc)
Ok, dat zou alleen moeten gebeuren als je meerdere files tegelijk wil downloaden. Kan het zijn dat je browser er een .zip extentie van maakt terwijl het bestand zelf geen zip is? Hernoem het gedownloade bestand eens naar het origineel en probeer het dan eens te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 07:38:
[...]

Ok, dat zou alleen moeten gebeuren als je meerdere files tegelijk wil downloaden. Kan het zijn dat je browser er een .zip extentie van maakt terwijl het bestand zelf geen zip is? Hernoem het gedownloade bestand eens naar het origineel en probeer het dan eens te openen.
Jah dat bedacht ik me vanmorgen ook al idd. Maar ben nu op stage, dus ga dat vanavond maar eens even testen denk ik.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:30
arjen9551 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 08:24:
[...]

Jah dat bedacht ik me vanmorgen ook al idd. Maar ben nu op stage, dus ga dat vanavond maar eens even testen denk ik.
offtopic:
Felicitaciones!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Heeft iemand hier al verschillende websites gehost op zo'n apparaat? En zo ja hoe bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 07:38:
[...]

Om even hierop terug te komen, je had idd gelijk. Ik maakte zelf de fout om de map waarin de bestanden stonden te downloaden, van die map wordt dan idd een .zip gemaakt.
Wanneer ik nu 1 bestand uit die map download, dan werkt het wel idd. (verklaart overigens nog niet waarom ik die .zip files niet kan openen. Zip extensie op Macbook weghalen werkt iig niet)

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjen9551 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:32:
[...]

Om even hierop terug te komen, je had idd gelijk. Ik maakte zelf de fout om de map waarin de bestanden stonden te downloaden, van die map wordt dan idd een .zip gemaakt.
Wanneer ik nu 1 bestand uit die map download, dan werkt het wel idd.
Cadeautje ;)
verklaart overigens nog niet waarom ik die .zip files niet kan openen. Zip extensie op Macbook weghalen werkt iig niet)
Mja, daar heb ik dan ook weer geen antwoord op. Ik kan die zipjes wel gewoon openen.

Op mijn DS411+ vond ik par2 repair nogal langzaam gaan. Ik heb de par2 binary vervangen voor dit exemplaar met Intel Threading Building Blocks 2.2 en het gaat ineens stukken sneller! Enige nadeel is dat mijn box nu wel wat langzamer is tijdens repair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Nieuwe FW;

Version: DSM 3.0-1354

(2010/10/25)

Change log

* Windows roaming user profiles is now supported to allow users to have a consistent desktop experience from any PC in a Windows environment.
* Surveillance Station supports 99 more IP camera models from Sony, Panasonic, Messoa, and other brands are now supported. View the complete list here.
* Support individual partition formatting on external hard drives.
* Enhanced the compatibility with CS5 Photoshop when saving the files via samba.
* PHP is upgraded to 5.3.3.
* Fixed the issue of uploaded files inheriting the ACL privilege from its parent folder.
* Fixed a potential memory issue may cause the system to halt.

Limitation & Known Issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Fixed a potential memory issue may cause the system to halt.

hopelijk heb ik daar nu steeds last van, dan is het tenminste opgelost pfff. ben nu weer bezig met opnieuw opstarten

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Heb m'n DS110j ook maar naar DSM3 geflashed en ext3 -> ext4 gezet door fabrieksreset. Ik wil hem zo even helemaal een nieuwe setup geven. Waarschijnlijk is de volgende vraag nogal basic, maar gezien mijn gebrekkige kennis hieromtrent en de enorme hoeveelheid mogelijkheden die Synology in zo'n apparaatje stopt, durf ik het toch te vragen; ik wil graag enkele mappen via LAN en WAN (internet) sharen, dusdanig dat aan beide kanten deze mappen volledig benaderbaar zijn, als zijnde een. Doel: het kunnen openen/bewerken/opslaan van documenten vanuit de WAN kant via verkenner, Word, pdf enz enz. Ik vat het verschil tussen NFS, Webdav enz niet en krijg het niet aan de praat. Vanuit LAN is het geen probleem, netwerkshare, juiste rechten et voila. Maar vanuit WAN is het me nog niet gelukt. Via FTP is het appeltje eitje, maar daarmee bereik ik, zover ik weet, niet het effect van drag/drop/edit buiten verkenner op de WAN client (allen Win7 64-bit indien relevant). Welke methode raden jullie aan?

Als ik maar de juiste methode (NFS, Webdavheb, kan ik de rest wel uitzoeken.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 12:43

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik heb het voor een vriend van me aan de praat gekregen, maar ik heb hem dezelfde waarschuwing gegeven die ik jou nu geef: het is ongelofelijk onveilig.

De netwerk share werkt op poorten 137-139 en 445. Deze moet je op je firewall forwarden naar je Synology. Hierna moet je in staat zijn om de share te benaderen mbv \\IP-adres of \\externe-domein-naam (b.v. \\123.123.123.123 of \\ik-heb-een-domein.nl). Er wordt dan wel om een username en password gevraagd maar dit wordt onbeveiligd over het internet gestuurd.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 12:54

murphsy

Product Monkey

Chadi schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:23:
Heeft iemand hier al verschillende websites gehost op zo'n apparaat? En zo ja hoe bevalt?
Ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar (maar dan voor de 210j), hoe gaat dat met een site met redelijk veel foto's? Hoeveel bezoekers trekt ie soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:45:
[...]
Cadeautje ;)

[...]
Mja, daar heb ik dan ook weer geen antwoord op. Ik kan die zipjes wel gewoon openen.

Op mijn DS411+ vond ik par2 repair nogal langzaam gaan. Ik heb de par2 binary vervangen voor dit exemplaar met Intel Threading Building Blocks 2.2 en het gaat ineens stukken sneller! Enige nadeel is dat mijn box nu wel wat langzamer is tijdens repair.
Zou je misschien kunnen delen hoe? aangezien ik een linux command leek ben

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bananenspin schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:07:
[...]

Zou je misschien kunnen delen hoe? aangezien ik een linux command leek ben
Een linux command leek zijn betekent niet dat je geen Google kunt gebruiken lijkt me. De vraagt die dan overblijft is waar je de par2 binary moet zetten. Het antwoord daarop is /volume1/@appstore/sab2/utils/bin/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver_Rain
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-08-2024
Stel je hebt een raid 5 config in een DS1010+ zitten.
Opeens crashed de NAS, de harde schijven zijn nog 100% in orde.

Kan je dan die schijven uit de kapotte NAS halen en in een nieuwe NAS (zelfde merk, type) steken zonder verlies van die data op die schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:55
flipjevandejam schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:30:
Heeft iemand een idee wanneer de x11-series van Synology gaat komen. De x10 serie is vorige jaar medio november aangekondigd, gebeurt dit elk jaar op hetzelfde moment?
Ik had toevallig vorige maand hier over gemaild, ze konden alleen zeggen dat ze nieuwe modellen nog dit jaar gaan aankondigen, alleen niet wanneer en welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:01

Ankh

|true

Silver_Rain schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:46:
Stel je hebt een raid 5 config in een DS1010+ zitten.
Opeens crashed de NAS, de harde schijven zijn nog 100% in orde.

Kan je dan die schijven uit de kapotte NAS halen en in een nieuwe NAS (zelfde merk, type) steken zonder verlies van die data op die schijven?
Check de wiki, volgens mij staat het daar uitgelegd.
En anders de synology support mailen, die zijn altijd snel met antwoorden.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb mijn DS409+ een keer terug moeten sturen, kreeg toen een andere terug. Als ik het mij goed herinner hoef je alleen de system partition opnieuw te installeren, goed opletten dat er staat dat er met je data partition niets gebeurd als je hem opnieuw installeert.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Beste mensen,

Ik zit er samen met een huisgenoot aan te denken om de DS410j aan te schaffen maar vind nog geen antwoord op mijn vraag. Is het mogelijk om met twee personen gelijktijdig gebruik te maken van de streaming mogelijkheid? Ik heb het dan over vnml HD streams van 12 tot 18 gig bestanden.

Situatie:
Ziggo A1 (120 - 10 verbinding)
Ubee modem
Airport Extreme
UTP naar boven
Switch
DS410j

Downloaden, unrarren en repareren etc. gebeurt op de pc's. De NAS gaat dus puur gebruikt worden als foto, film, opslag en streaming device..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Begin eerst maar eens te vertellen of je een Gigabit-netwerk hebt, of een normaal 100Mb.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
D-Ed schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:04:
Downloaden, unrarren en repareren etc. gebeurt op de pc's. De NAS gaat dus puur gebruikt worden als foto, film, opslag en streaming device..
Dat is is wat n ugebeuert, maar daar zijn die syns zo goed in dat ik je aanraad over te stappen daarmee. Maar dan zou ik wel een 209+ of een 210+ aanschaffen (is het prijsverschil niet al te groot met die 410j)
2 grote hdd's erin, klaar.

Of ga je in die 410j 4 schijven van 2 TB plaatsen?

Maar idd, wat voor netwerk heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Excuses, het betreft een Gigabit netwerk ;)

Ik heb een Macbook unibody die ik als Mediacenter wens in te richten waarmee ik dus ook kan downloaden etc. In de 410j starten we met twee schijven van 2 TB per schijf en kunnen dan doorgroeien naar 8 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vorige week een tevreden bezitter van een DS410J. Het beheren van deze NAS via de management UI is werkelijk geweldig en alle instellingen zijn gemakkelijk te vinden en aan te passen.

Echter loop ik tegen één probleem aan waarvoor ik nog geen oplossing heb kunnen vinden. Het heeft te maken met het aanmaken van een portforward in de router van poort 5000 naar de nas. Dit heb ik gedaan om de communicatie tussen DS Audio op de iPhone en Audio Station op de DS410J mogelijk te maken via het Internet. Daardoor is het nu ook mogelijk om via het Internet als admin in te loggen op de management UI van de nas, omdat deze service ook via poort 5000 verloopt. Dat vind ik veiligheidshalve niet wenselijk.

De ingebouwde firewall in de diskstation biedt enigszins uitkomst bij het blokkeren van IP-adressen bij herhaaldelijke foutieve inlogpogingen, maar ik wil liever voorkomen dan genezen. Het is jammer dat er geen aparte poort is gereserveerd voor de Audio Station zodat je deze onafhankelijk van andere services zoals het management UI toegankelijk kan maken via het Internet. Hopelijk komt deze optie een keer beschikbaar in een nieuwe firmware.

Ik ben benieuwd naar goede workarounds die voorlopig veilig genoeg zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:00
Mailtje van onze leverancier gehad:

Beste ....

U heeft bij ons 1 of meerdere stuks van het product 'Synology Disk Station DS210+ - NAS - 0 GB - Serial ATA-300 - RAID 0, 1, JBOD - Gigabit Ethernet' besteld.
Helaas is gebleken dat dit product niet meer leverbaar is, waardoor uw order niet verder verwerkt kan worden.

EOL'etje ? Heb nog niets gevonden over komst DS211+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:52:
De ingebouwde firewall in de diskstation biedt enigszins uitkomst bij het blokkeren van IP-adressen bij herhaaldelijke foutieve inlogpogingen, maar ik wil liever voorkomen dan genezen. Het is jammer dat er geen aparte poort is gereserveerd voor de Audio Station zodat je deze onafhankelijk van andere services zoals het management UI toegankelijk kan maken via het Internet. Hopelijk komt deze optie een keer beschikbaar in een nieuwe firmware.

Ik ben benieuwd naar goede workarounds die voorlopig veilig genoeg zijn..

Je zou de poort voor je station kunnen veranderen, dan draaien alle services achter een andere poort dan 5000.
Dit doe je bij het start menu en dan rechts bovenin bij opties (HTTP opties).

Edit: laat maar, ik denk niet dat je dit bedoelt.

[ Voor 3% gewijzigd door Frunz op 27-10-2010 11:27 ]

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JerryJerryJerry schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:00:
Mailtje van onze leverancier gehad:

Beste ....

U heeft bij ons 1 of meerdere stuks van het product 'Synology Disk Station DS210+ - NAS - 0 GB - Serial ATA-300 - RAID 0, 1, JBOD - Gigabit Ethernet' besteld.
Helaas is gebleken dat dit product niet meer leverbaar is, waardoor uw order niet verder verwerkt kan worden.

EOL'etje ? Heb nog niets gevonden over komst DS211+ 8)7
Over de komst van een DS211+ heb ik nog niets kunnen vinden, maar het lijkt er op dat de volgende modellen binnenkort worden vervangen en in sommige winkels zelfs al beschikbaar zijn:
- DS209 en DS109 worden respectievelijk vervangen door de DS211 en DS111
- DS410J en DS211J worden respectievelijk vervangen door de DS411J en DS211J

Veranderingen zitten vooral in hogere kloksnelheid van de CPU en aanwezigheid van extra USB en eSata poorten
Bron:
http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?p=23862

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:51
DS210+ niet meer leverbaar lijkt me sterk.... zie her en der voldoende voorraad. De DS209+II is slecht of niet meer leverbaar, dit model komt ter vervallen met de komst van de DS210+.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:00
Goof, mailtje kwam van Azerty, welke geen kleine speler is. Zou het een voorbode zijn ?

(Inmiddels bij een ander besteld)

[ Voor 17% gewijzigd door JerryJerryJerry op 27-10-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:51
JerryJerryJerry schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:33:
Goof, mailtje kwam van Azerty, welke geen kleine speler is. Zou het een voorbode zijn ?

(Inmiddels bij een ander besteld)
:S

*me oprecht surprised*

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:59

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 23:31:
[...]

Je denkfout is dat $DIR in de shell niet gedefinieerd is (effectief dus /var/packages/sab2/target/utils/bin/python) en in je sabstart.sh wel is gedefinieerd (effectief /var/packages/sab2/var/packages/sab2/target/utils/bin/python).
Ik krijg op mijn DS107+ met DSM 3.0 Sickbeard maar niet aan de praat. Heeft iemand deze werkend op een x07 apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:46
Azerty heeft de *11 modellen al op de site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Rieverst schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:01:
Azerty heeft de *11 modellen al op de site staan.
yep. Met hele lange besteltijden voor sommige modellen, meer dan 10 dagen oftewel binnen als hij binnen is.

Maar ik ben wel eens benieuwd naar die 111

edit, net de specs gezioen, leuk ding voor thuis en snel genoeg om van alles te doen.
Dit gaat hem denk ik worden voor me, ipv mijn 108j.

[ Voor 21% gewijzigd door maartend op 27-10-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:41

Mystikal

It never hurts to help!

Ik zie het even niet meer. Ik probeer vanaf windows 7 mijn shared folders op mijn ds410j te benaderen. Dit lukte altijd. Nu vraagt hij echter om een paswoord. Ik heb al mijn mogelijke paswords geprobeerd. Maar het lukt maar niet. Waar exact kan ik dit paswoord aanpassen? Ik kan nog wel gewoon via de webinterface in het management systeem komen. Maar ik krijg maar niet gevonden waar ik dit paswoord kan aanpassen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Mystikal schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:55:
Ik zie het even niet meer. Ik probeer vanaf windows 7 mijn shared folders op mijn ds410j te benaderen. Dit lukte altijd. Nu vraagt hij echter om een paswoord. Ik heb al mijn mogelijke paswords geprobeerd. Maar het lukt maar niet. Waar exact kan ik dit paswoord aanpassen? Ik kan nog wel gewoon via de webinterface in het management systeem komen. Maar ik krijg maar niet gevonden waar ik dit paswoord kan aanpassen.
Onder "Control Panel -> User" kun je het wachtwoord aanpassen. ;)

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Brickman schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:17:
[...]

Onder "Control Panel -> User" kun je het wachtwoord aanpassen. ;)
Hij blijft zeggen dat het wachtwoord niet goed is...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Heb je al opnieuw ingelogd op je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Mystikal schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:00:
[...]

Hij blijft zeggen dat het wachtwoord niet goed is...
Het wachtwoord moet uiteraard wel behoren tot de user waarmee windows de nas wilt bereiken.
Voor de handigheid maak je een user aan met dezelfde username/wachtwoord als je windows bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

laat maar... ik was dom... Het werkt nu... Tnx guys...

[ Voor 91% gewijzigd door Mystikal op 27-10-2010 23:31 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Ik heb sinds kort de 110j met een 1.5 TB schijf erin.

Hij wordt vooral gebruikt om mp3's te streamen via UPNP naar mijn philips sla5520, een wifi muziekstreamer die op mijn Nad versterker is aangesloten:

Afbeeldingslocatie: http://ictblog.nl/wp-content/uploads/streamium-sla5520.jpg

Hiervoor streamde ik vanaf een lacie ethernetdisk, werkte altijd prima, totdat die stuk ging en ik ter vervanging de 110j heb gekocht.

Nu heb ik het probleem dat de sla5520 met regelmaat de 110j niet vindt, of dat het erg lang duurt... Andere upnp dlna aanbieders zoals pc's in mijn netwerk vindt de sla5520 wel direct, dus ik denk dat het niet aan de sla5520 ligt. Als de sla5520 de synology eenmaal vind kan ik prima via folders, of artiest, genre ect. de mp3's afspelen. Maar het werkt dus niet helemaal lekker...

Zou dit kunnen liggen aan het nieuwe dsm 3.0 of ergens anders aan? Hoe kan ik ervoor zorgen dat de sla5520 sneller de 110j vindt?

Als ik in mijn windows verkenner kijk, staat de synology er altijd wel in als media aanbieder (met zo'n groen speelknopje). En ik kan de bestanden ook altijd direct benaderen en inloggen op de synology gaat ook altijd goed.

Zowel de synology als de sla5520 hebben een vast IP adres.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Ik zie mijn NAS niet als die aan het slapen is (= disks zijn spin down). Heb je ingesteld dat bij een bepaalde idle time de disks uitgezet worden?

Heb je dit probleem alleen op je mediaplayer of ook vanaf je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Nee, de disks uitzetten heb ik expres uitgezet hierom. Ik heb wel ingesteld dat de NAS tussen 0:00 en 6:00 uitmoet en dit werkt ook goed.

Vanaf mijn pc heb ik het probleem niet... en dat zou weer betekenen dat de sla5520 het probleem is, maar op de sla5520 zie ik andere upnp aanbieders zoals pc's met gedeelde mp3's wel prima en direct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Probeert de philips je synology via dnla te bereiken? Probeer het dan eens via cifs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik kan op de sla5520 niet instellen of ik via DLNA of CIFS (is toch SMB?) moet benaderen... Moet ik op de synology SMB/CIFS inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 13-09 23:09
Ik heb nu al bijna 3 jaar een DS107+ ingebruik waar ik al jaren tevreden over ben.

Op mijn werk willen ze nu ook iets gaan doen met een NAS. Ik zelf heb ervaring met Synology en vind het echt een super product qua gebruiksgemak.

Op mijn werk willen zijn de volgende wensen m.b.t. de aanschaf of het draaien van een pilot:
We werken met Windows 2003 Server en een Exchange server. De dataschijf met project etc en gebruiksersdata willen we op afstand kunnen benaderen, aangezien onze VPN verbinding maar tot Windows XP werkt en er voor Vista of 7 geen Cisco tools zijn om de verbindidng tot stand te brengen.

- heeft de Synology de mogelijkheid om alle gebruikers en hun rechten te syncen met de Windows 2003 server? Dus dat de gebruikers die nu in onze Active Directory worden overgenomen door de Synology. Wanneer de gebruiker andere rechten krijgt dat deze ook weer worden overgenomen.
- mogelijkheid tot uploaden van bestanden, maar deze niet kunnen verwijderen
- gebruikers eenvoudig bij de data kunnen komen, maar ook bij hun eigen data in hun profiel?

Het Synology product wordt eigenlijk een verlenging van onze bestaande data schijf waar project gegevens e.d. staan.Maarhet zou ook mooi zijn als gebruikers bij hun eigen bestanden in hun profiel kunnen komen.
We hebben 50 medewerkers waarvan 50% actief gebruik zou gaan maken het opafstand benaderen van de filestation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Binnetie schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:28:
Ik heb nu al bijna 3 jaar een DS107+ ingebruik waar ik al jaren tevreden over ben.

Op mijn werk willen ze nu ook iets gaan doen met een NAS. Ik zelf heb ervaring met Synology en vind het echt een super product qua gebruiksgemak.

Op mijn werk willen zijn de volgende wensen m.b.t. de aanschaf of het draaien van een pilot:
We werken met Windows 2003 Server en een Exchange server. De dataschijf met project etc en gebruiksersdata willen we op afstand kunnen benaderen, aangezien onze VPN verbinding maar tot Windows XP werkt en er voor Vista of 7 geen Cisco tools zijn om de verbindidng tot stand te brengen.

- heeft de Synology de mogelijkheid om alle gebruikers en hun rechten te syncen met de Windows 2003 server? Dus dat de gebruikers die nu in onze Active Directory worden overgenomen door de Synology. Wanneer de gebruiker andere rechten krijgt dat deze ook weer worden overgenomen.
- gebruikers eenvoudig bij de data kunnen komen, maar ook bij hun eigen data in hun profiel?

Het Synology product wordt eigenlijk een verlenging van onze bestaande data schijf waar project gegevens e.d. staan.Maarhet zou ook mooi zijn als gebruikers bij hun eigen bestanden in hun profiel kunnen komen.
We hebben 50 medewerkers waarvan 50% actief gebruik zou gaan maken het opafstand benaderen van de filestation.
Heb je al bij Synology.com gekeken met je vragen?

Volgens mij worden sommige namelijk letterlijk beantwoord daar.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb daar gekeken, maar vind nergens of het syncen automatisch gaat, Dat is een voornaamste en ook wel een bestand kunnen uploaden maar niet meer kunnen wijzigen. Zelf denk voor een rackstation te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn trouwe D-Link DNS-323. Heerlijk ding, maar helaas niet krachtig genoeg om de squeezebox server te draaien voor de Squeezebox touch die ik graag wil hebben. Op dit moment is mijn keuze gevallen op een Synology. De vraag is alleen even welke.

De DS209 lijkt me interessant, maar aangezien deze met de DS211 een update krijgt wacht ik op die. Mijn vraag is of 256mb geheugen genoeg is om soepel transmission en de squeezebox server tegelijkertijd te draaien. Verdere activiteiten zullen beperkt zijn tot wat streamen/webserver activiteiten. Ik ben niet van plan usenet of iets dergelijks te gaan gebruiken.

Kortom is 256mb genoeg? Of is het verstandiger om voor een DS met 512 mb geheugen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je kan de Synology opnemen in je AD domain., Rechten in je domain werken dus op je NAS.
Mij niet bekend. Het is no-access, read-only of read/write.
Kan je doen met de Home Shares optie.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Jelte schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:05:
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn trouwe D-Link DNS-323. Heerlijk ding, maar helaas niet krachtig genoeg om de squeezebox server te draaien voor de Squeezebox touch die ik graag wil hebben. Op dit moment is mijn keuze gevallen op een Synology. De vraag is alleen even welke.

De DS209 lijkt me interessant, maar aangezien deze met de DS211 een update krijgt wacht ik op die. Mijn vraag is of 256mb geheugen genoeg is om soepel transmission en de squeezebox server tegelijkertijd te draaien. Verdere activiteiten zullen beperkt zijn tot wat streamen/webserver activiteiten. Ik ben niet van plan usenet of iets dergelijks te gaan gebruiken.

Kortom is 256mb genoeg? Of is het verstandiger om voor een DS met 512 mb geheugen te gaan?
Squeezebox draaide, met moeite, op mijn ds107.
De webinterface was onbruikbaar, maar het streamen van de muziek vanaf de HDD en Internet ging beide dermate snel dat het asboluut bruikbaar was.

Mijn ds110+ komt nu amper boven de 40% geheugen gebruik en 50% cpu.

Ik draai verder geen database of website, wel veel verkeer met torrents en afspelen van films e.d., maar dat apparaat kan het simpel met 2 vingers in de neus aan.

Als dat het gene is wat je wil doen, zou ik voor de goedkoopste van je keuzes gaan.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Jelte schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:05:

ik zou voor de 109+,110+ of de 111 gaan.
Je kunt van die eerste 1 ook makkelijk een 2,3,4,5 maken, geeft enkel aantal schijven aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dus toch voor de 512mb geheugen gaan. Dankjewel :)

En inderdaad een versie met 2 schijven zoals mijn DNS 323 ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Microkid schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:30:
[...]

Je kan de Synology opnemen in je AD domain., Rechten in je domain werken dus op je NAS.

[...]

Mij niet bekend. Het is no-access, read-only of read/write.

[...]

Kan je doen met de Home Shares optie.
@microkid, bedankt voor je antwoord! De home shares optie die staat op de Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Laatst online: 06:50

Lief Adje

Love is in the air

Kort vraagje, ik ga binnenkort upgraden van een DS207 (raid1) naar een DS210j (raid1), kan ik dan gewoon de disks overzetten, dsm installeren en is dan alles in orde? of moet ik eerst één schijf overzetten dan de data van DS207 naar DS210j overzetten en dan de schijf config van uitbreiden naar raid1?

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

De dataschijf met project etc en gebruiksersdata willen we op afstand kunnen benaderen, aangezien onze VPN verbinding maar tot Windows XP werkt en er voor Vista of 7 geen Cisco tools zijn om de verbindidng tot stand te brengen.
Cisco AnyConnect VPN Client werkt nochtans wel degelijk op Vista/7

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 12-09 21:55
De Cisco IPSec VPN client werkt ook gewoon onder 7, zelfs 64bit.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan opeens mijn NAS niet meer bereiken in Exporer. Mijn oude netwerkverbindingen in Explorer werken dus niet meer. Via Netwerkverbinding maken zie ik de NAS wel staan in mijn werkgroep maar als ik er op klik gebeurt er niets.De NAS is ook niet meer bereikbaar in mijn Netwerk Mediaplayer (ACRyan PlayOnHD).

Via DHCP krijgt de NAS het IP-nummer 192.168.1.69 en als ik in de webbrowser http://192.168.1.69:5000/webman/index.cgi intik dan krijg ik de DSM 3.0 te zien en kan ik alles doen wat ik wil. Maar als ik ping 192.168.1.69 doe in de opdrachtprompt dan krijg ik drie keer een time-out. Opnieuw opstarten van mijn router en NAS gaf geen resultaat.

In de webpagina van mijn router staat de NAS wel aangemeld als 192.168.1.69 via DHCP.

Via de webinterface kan ik de NAS dus wel benaderen maar via Exporer niet. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ?

p.s. Als ik TIJDENS een restart van mijn NAS (stekker eruit / stekker erin) een aantal keren een ping doe naar 192.168.1.69 doe dan gaat het versturen van de drie pakketjes wel goed......erg vreemd.....
Als de NAS bijna geheel opgestart is (blauwe lichtje knippert dan niet meer), dan werkt de ping niet meer.

Als de NAS uitstaat dan doet deze ping 192.168.1.69 het niet.

Het lijkt er dus op dat eerst het IP-adres wordt uitgedeeld aan de NAS en daarna vlak voordat ie geheel is opgestart weer wordt ingetrokken (in ieder geval voor de benadering via Explorer, via de webinterface kan ik hem dus wel zien...zie boven). Ook blijf ik hem zien in de webinterface van mijn router.

p.s.p.s. Ik heb net een update gedaan van DSM 3.0-1337 naar DSM 3.0-1354 (via de webinterface...en dat ging goed...hij kon de update file lezen / uploaden / installeren vanaf mijn lokale HD, dus die verbinding werkt dan weer wel, erg vreemd omdat pingen naar de NAS niet werkt toch ???). Deze fix werkt helaas ook niet voor mijn probleem.

Laatste update: ik heb de DS110J van mijn buurman er even ingehangen (DHCP aan) en die werd wel meteen herkend (kreeg IP adres 192.168.1.72)...alles werkte....daarna die van mij er weer voor in de plaats gedaan en ja hoor....zelfde problemen als hierboven beschreven (de mijne kreeg weer IP adres 192.168.1.69, waarom weer 69 en niet 72 zoals mijn buurman's DS110J...heeft dat te maken met MAC-adressen en het uitdelen van zoveel mogelijk dezelfde IP adressen (aan hetzelfde apparaat bij opnieuw opstarten van het apparaat) van mijn router ?), en dus weer niet te pingen. Ik heb nog even gekeken bij de instellingen van de DS110J van mijn buurman en vergeleken met die van mij heb ik toch niets vreemds in mijn instellingen staan (eigenlijk standaard instellingen).

En dan nu de oplossing (na overleg met helpdesk van Synogy):

De oplossing bleek achteraf simpel....
Bleek dus dat er een Firewall setting was geactiveerd op een of andere manier die mijn DS110J buiten zicht hield.

Reset knop ingedrukt houden aan de achterkant gedurende 4 seconden totdat er een piepje gaat, daarna loslaten.

The RESET button on the Synology Product has the following functions.

• To restore "admin" account to default value.

• To reset IP, DNS, gateway, and other net interfaces to DHCP

• To reset the UI managment port to 5000/5001

• To disable PPPoE

• To disable AutoBlock

• To disable link aggregation

• To disable firewall rules

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Misschien werkt het beter als je je NAS een vast IP adres geeft (vraag me af waarom je dat niet zou doen!?)?

Is in ieder geval makkelijk te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lier schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:44:
[...]

Misschien werkt het beter als je je NAS een vast IP adres geeft (vraag me af waarom je dat niet zou doen!?)?

Is in ieder geval makkelijk te testen.
Had ik ook al getest...was ik vergeten te melden. Helaas geen suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Ik heb een probleempje met m'n DS. Welke Linux goeroe weet raad?

Ik heb 2 dirs verwijderd vanuit windows en zit nog steeds een file staat met 0 bytes inhoud
Als ik via Putty kijk en ik ga naar die bewuste folder dan zie ik met ls:
ls: ./Up: No such file or directory
ls: ./Ratatouille: No such file or directory
Luizenleven Pixar Shorts Toy Story 1en2

Wat is er nu aan de hand met de dirs Up en Ratatouille?
De andere genoemde folders staan er wel gewoon.
Ik zie ze niet in de folder . staan en verwijderen met rm Up of rm ./Up gaat niet.
Hoe krijg ik die 2 weg? Iemand enig idee??

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 13-09 11:35
Ik heb inmiddels de moed opgegeven met SABNZBD+ op de DS210j. Het pakket werkt goed, zolang als ik maar geen grote bestanden download (~5GB+). Zodra het daarboven komt dan piekt CPU gebruik alle kanten op, schommelt de downloadsnelheid tussen 0 en 2000KB/s (ingestelde max) en raakt SABNZBD+ zelf totaal onstabiel en niet-responsive. De NAS zelf blijft wel reageren.

Uiteindelijk heb ik me eraan gewaagd om NZBGet en NZBGetweb te installeren en dit draait naar behoren. 40% CPU gebruik bij downloaden. Ik heb ervoor wel eea aan Linux command line moeten leren. Hoe zijn de ervaringen van anderen met SABNZBD+ op de 210j en grote bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bij mij werkt sabnzbd+ op een ds210j zonder problemen. Ook grotere files (>8GB) zijn geen enkel probleem, alleen het repareren van bestanden kan errug lang duren (> 2 uur als ik pech heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

Bij mij werkt SABnzbd+ ook goed op een DS210J. Boven de ~50GB ging het wel mis.

Ik gebruik nu ook NZBget ipv SABnzbd+. Dit vergt idd minder van het geheugen en processor doordat het niet in Python is geschreven. Installeer tutorial hier: http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=41&t=4628.

@Bonsaiboom: Heb je "free disk space:" werkent? Bij mij geeft deze steeds 0.00MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 13-09 11:35
@Ruward

Ik heb die tutorial ook gebruikt en er uiteindelijk alles werkend mee gekregen. Ik had wel wat gedonder met lees/schrijfrechten tijdens mijn eerste installatiepoging maar na alles secuur nagelopen te hebben is dat ook opgelost. Free disk space heb ik niet werkend, er staat ook 0.00MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bij Informatique staan de nieuwe modellen er ook al tussen. Prijs valt mee.

Op Wifimedia staat ie ook, maar voor een aanzienlijk hogere prijs!

Ik wilde eigenlijk voor een 110j of een 109 gaan, maar nu ik de DS111 heb gezien, wacht ik nog heel even met het aanschaffen van mijn NAS'je. Tot die tijd behelp ik me wel met mijn gare oude usb schijf via de router.

hier nog een linkje naar de specsheet van de DS111

[ Voor 10% gewijzigd door PaT op 01-11-2010 18:15 . Reden: link naar specsheet toegevoegd ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bonsaiboom schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:51:
@Ruward

Ik heb die tutorial ook gebruikt en er uiteindelijk alles werkend mee gekregen. Ik had wel wat gedonder met lees/schrijfrechten tijdens mijn eerste installatiepoging maar na alles secuur nagelopen te hebben is dat ook opgelost. Free disk space heb ik niet werkend, er staat ook 0.00MB.
@Ruward/Bonsaiboom

ik heb NZBGet ook draaiende op mijn ds409 en bij werkt free disk space wel. Probeer eens in te vullen bij checkspacedir (onder config/web-interface/idsplay): /volume1/web

Grt
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:27:
[...]

@Ruward/Bonsaiboom

ik heb NZBGet ook draaiende op mijn ds409 en bij werkt free disk space wel. Probeer eens in te vullen bij checkspacedir (onder config/web-interface/idsplay): /volume1/web

Grt
Stefan
Jaaaa, dat is um! Super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Even een klein veertje in de bips van Synology:
Mijn raid-0 geconfigureerde DS207+ was gecrashed, volume1 vastgelopen. Niets hielp, (restart, disk check cable check, etc) en zoals aangegevens in de faq voor "als je een error beep hebt" heb ik synology via een form gevraagd te helpen. Ze hebben (met mijn toestemming) remote ingelogd en het volume weten te rebuilden! _/-\o_
Respect voor de technische support van Syno. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvd
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:53
Wisten jullie al dat deze pagina bestond?
http://www.synology.com/enu/products/DS411j/index.php

De pagina op Synology over de DS411j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
thvd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:21:
Wisten jullie al dat deze pagina bestond?
http://www.synology.com/enu/products/DS411j/index.php

De pagina op Synology over de DS411j
Vandaag wel een release mail van Synology over gehad, dat de DS411j vanaf nu te verkrijgen is. :9

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Laatst online: 13-09 17:09
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:00:

Via de webinterface kan ik de NAS dus wel benaderen maar via Exporer niet. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ?
Heb je misschien zitten spelen met firewall instellingen? Zou kunnen zijn dat bepaalde functionaliteit geblocked wordt.

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:23
Largo schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:04:
Even een klein veertje in de bips van Synology:
Mijn raid-0 geconfigureerde DS207+ was gecrashed, volume1 vastgelopen. Niets hielp, (restart, disk check cable check, etc) en zoals aangegevens in de faq voor "als je een error beep hebt" heb ik synology via een form gevraagd te helpen. Ze hebben (met mijn toestemming) remote ingelogd en het volume weten te rebuilden! _/-\o_
Respect voor de technische support van Syno. _/-\o_
Ik zou er 'n bak met veren inschuiven! Topservice toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 14:55
Ik zit er over te denken om mijn thuisserver te gaan draaien via esxi 4.1 en dan vanaf een iscsi share windows server 2008. Nu vraag ik mij af of de performance van de ds411+ genoeg is. de 411j ziet er erg betaalbaar uit maar 128MB lijkt mij te weinig. Ik lees verhalen dat dat voor iscsi niet uit zou maken maar het voelt gewoon als te weinig.

Voor de duidelijkheid, het gaat om een thuisservertje waar ik wat mee experimenteer,, niks bijzonders dus kom niet aanzetten met een SAN oid :P. En de nas zal ook dienen als centrale opslag voor de rest in huis :).

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
Als je de benchmarks ziet dan kan je aardige performance halen met de 411+ voor read en writes, vele malen hoger dan de 411j. Volgens mij kan het prima, mits je ook een gbit netwerk hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
En op de 411+ kan je het geheugen met een gewoon sodimm verhogen naar 2GB :P . Weet niet of dat zin heeft maar de mogelijkheid is er in ieder geval wel.

Zit ook aan de 411+ te denken omdat ik er 2 websites op wil draaien en veel met NZB 's werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 13-09 23:23

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik ben mezelf aan het oriënteren om een nas aan te schaffen. Een Synology lijkt me wel wat. Nou heb ik de volgende apparatuur:

Airport Extreme (gigabit router/bekabeling)
Imac/Macbook/Windows Laptop
Playstation 3
(in de toekomst dlna/upnp mediaspeler zoals ac ryan of eminent)
Ziggo 22mbit download

Ik wil graag dat de nas de newsgroup downloads gaat doen. Dat wil zeggen: downloaden, repairen en unrarren. Duurt dit veel langer dan op de gemiddelde computer?

Als ik aan het downloaden ben, kan ik dan nog vloeiend (HD) content kijken?

Om deze dingen tegelijk te kunnen, welke nas raden jullie dan aan? 1 hardeschijf is in princiepe meer dan genoeg.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

AkroBatik schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:09:
Als ik aan het downloaden ben, kan ik dan nog vloeiend (HD) content kijken?
Dat hangt er maar net van af welk model je koopt. Je zal dan eentje moeten hebben met wat meer geheugen dan standaard.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 13-09 23:23

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Gunner schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:19:
[...]

Dat hangt er maar net van af welk model je koopt. Je zal dan eentje moeten hebben met wat meer geheugen dan standaard.
Enig idee welk type voldoet aan mijn eisen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

AkroBatik schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:29:
[...]

Enig idee welk type voldoet aan mijn eisen?
Ik heb een DS210j en die doet wat jij wil. Je zou ook voor de DS110j kunnen gaan, dan kan er maar 1 schijf in ipv 2. Usnenet Downloaden met 20Mb Telfort lijn gaat net zo snel als met de PC (1.78MB/s).

Unrarren van 9GB ISO duurt ~45min. Als er veel beschadigd is en er moet gepar-t worden dan kan dat zo max. 2 uur zijn.

Tijdens downloaden, parren en rarren kan ik gewoon 1080p MKVs of AVCHDs kijken en is de NAS goed benaderbaar via de webgui.

Vindt je 45min per 9GB te lang dan kun je voor een snellere versie gaan zoals de DS110+ resp. DS210+.

Hier nog een download vergelijking van een DS210j met een 4.5GB DVD (uit productreview: Synology Disk Station DS210J review door Harmen):

Zie hieronder de stats van een DVD download (uit de history gehaald)

----------------------------------------------------------
Stage Download
[Time-Taken]: 51 minutes 25 seconds
[Avg-Speed]: 1536kB/s

Stage Par2
[PAR-INFO] BSFTGLTRTH: => Verified in 367.7s, all files correct
[DEL-INFO] BSFTGLTRTH: => Deleted 2 file(s)

Stage Unrar
[RAR-INFO] BSFTGLTRTH: => Unpacked 30 files/folders in 867.2s
[DEL-INFO] BSFTGLTRTH: => Deleted 94 file(s)

Mijn 3 jaar oude Acer laptop (2GB geheugen en Celeron 520) doet het zo:

Stage Download
[Time-Taken]: 38 minutes 41 seconds
[Avg-Speed]: 1813kB/s

Stage Par2
[PAR-INFO] replica-Monsters_Inc: => Verified in 151.5s, all files correct
[DEL-INFO] replica-Monsters_Inc: => Deleted 2 file(s)

Stage Unrar
[RAR-INFO] replica-Monsters_Inc: => Unpacked 10 files/folders in 272.9s
[DEL-INFO] replica-Monsters_Inc: => Deleted 84 file(s)

Een DS210j doet er dus ongeveer 2.5x zolang over als een PC.

[ Voor 48% gewijzigd door immetjes op 04-11-2010 14:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:12
* Dorest0rm breekt in

Hm, die 2.5x is niet zo erg, downloaden zou s'nachts gebeuren, sinds vandaag zijn we thuis op de conclusie gekomen om de DS210j te gaan halen icm Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB.

Nu hoeven we geen 1.5TB te halen, is er een goedkopere schijf die een beetje dezelfde prestaties levert icm de 210?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:02
Geniaal...

Heb een DS207+ op firmware 2.x.
Gisteren nog puik werkend, vandaag? Niks meer. :{

- reageert op ping
- web interface is dood
- telnet is dood
- SSH is dood
- Synology Assistent geeft aan dat alles oke is
- alle LEDs zijn groen

Zojuist mezelf gedwongen om de power er af te halen, mag ook niet helpen. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
Dorest0rm schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:34:
* Dorest0rm breekt in

Hm, die 2.5x is niet zo erg, downloaden zou s'nachts gebeuren, sinds vandaag zijn we thuis op de conclusie gekomen om de DS210j te gaan halen icm Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB.

Nu hoeven we geen 1.5TB te halen, is er een goedkopere schijf die een beetje dezelfde prestaties levert icm de 210?
Erm, waarom zou je nu nog een 210j kopen als je binnen enkele weken de 211j kan halen voor dezelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 19:17
new_guy schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:31:
- reageert op ping
- web interface is dood
- telnet is dood
- SSH is dood
- Synology Assistent geeft aan dat alles oke is
- alle LEDs zijn groen
Klinkt toch als een overleden HDD.
Ping kan door de NIC worden afgehandeld, maar telnet/ssh zit in het OS.
En dat draait vanaf je schijven.

Mijn suggestie is om de schijven eruit te halen en in een PC te hangen.
Dan met bijv. UBCD kijken of ze nog in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:02
markvl schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:50:
[...]

Klinkt toch als een overleden HDD.
Ping kan door de NIC worden afgehandeld, maar telnet/ssh zit in het OS.
En dat draait vanaf je schijven.

Mijn suggestie is om de schijven eruit te halen en in een PC te hangen.
Dan met bijv. UBCD kijken of ze nog in orde zijn.
Toch niet te hopen..
Zitten 2 disken in RAID1 in, hoop dat er dan nog iets te redden is.
Draai nu vanaf de Synology Assistent een mem check, wie weet levert dat wat op. :X

Poortscanner geeft aan dat de volgende poorten openstaan:
135 loc-srv
445 Microsoft-ds
1025 Microsoft ADL

--- edit ---
Overigens, na het hard uitzetten heeft ie wel netjes een mailtje gestuurd dat ie verkeerd is afgesloten.
Mail = OS = HDD :*)

Thanks voor het mee denken in elk geval :)

[ Voor 8% gewijzigd door new_guy op 04-11-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
Hm, RAID-1 zou in principe te redden moeten zijn.

Zie bijv. hier:
http://forum.synology.com...rom_RAID_Volumes_on_Linux
en
http://forum.synology.com...was_part_of_a_RAID1_array

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
new_guy schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:54:

--- edit ---
Overigens, na het hard uitzetten heeft ie wel netjes een mailtje gestuurd dat ie verkeerd is afgesloten.
Mail = OS = HDD :*)

Thanks voor het mee denken in elk geval :)
Is inderdaad hoopvol :)

meedenken = no problem
Ik heb zelf al genoeg hulp gehad op diverse fora, dus ben blij als ik iets terug kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Freezerator schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:37:
[...]

Erm, waarom zou je nu nog een 210j kopen als je binnen enkele weken de 211j kan halen voor dezelfde prijs?
Zo'n dillema heb ik ook. 411+ of de 710+ of een opvolger van de 710+ . Het liefst ga ik voor een opvolger maar weet dan niet hoe lan ik moet wachten. Voordeel van deze 2 is dat het geheugen uitbreidbaar is met sodimms.
Pagina: 1 ... 44 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.