Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:05
Freezerator schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:37:
[...]

Erm, waarom zou je nu nog een 210j kopen als je binnen enkele weken de 211j kan halen voor dezelfde prijs?
Oh, ik heb eigenlijk niet echt opgelet, en gezien dat er een 211j aan kwam :$
Bedankt voor het zeggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:04

Mystikal

It never hurts to help!

Ik zit met een vaag probleem met de DS410J.

Ik verlies elke keer verbinding met de NAS. Als ik hem dan opnieuw opstart, dan doet hij het weer een minuutje of wat en dan kan ik weer niet meer verbinden.

Op al mijn pc's staat W7.

Wat ik heb geprobeerd:
-nieuwe utp kabel
-nieuwe utp kabel in andere poort switch
-Switch geeft gewoon connectie aan
-Lan lampje van de NAS brandt gewoon.
-Router al een reset gegeven.
-Geprobeerd met verschillende pc's binnen het netwerk om verbinding te krijgen.

Ik heb een vast ip toegewezen aan de NAS.

Ik kan zowel via windows verkenner niet mijn nas benaderen als wel de software (DSM3.0). In verkenner blijft hij om mijn username wachtwoord vragen. Als ik de software wil openen vind hij het ip adres simpelweg niet.

Iemand bekend met dit probleem of nog suggesties? De frustratie neemt met het uur toe... |:(

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:31

Royz

Kleurenblind!!

Loopt ie niet gewoon vast?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:47
De nas heeft dezelfde netwerknaam als je pc?
Probeer ook eens hetzelfde wachtwoord waar de pc mee opstart toe te kennen aan de nas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Zou kunnen, maar hoe kan ik dat weten?
Von Henkel schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 08:28:
De nas heeft dezelfde netwerknaam als je pc?
Probeer ook eens hetzelfde wachtwoord waar de pc mee opstart toe te kennen aan de nas ;)
Nee, de Nas heeft niet dezelfde naam.
Mijn nas heet Mystikal_NAS en mijn pc's heten Mystikal_<HTPC,GAME,ASUS>

Als ik er net na het opstarten wel in kan en daarna niet, lijkt het me niet een paswoord probleem?

Vastlopen zou kunnen, maar hij geeft geen bliepjes of knipperende lichtjes.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:47
Netwerknaam is bijv. WORKGROUP
En om die 2 opties eens te testen kan geen kwaad lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Von Henkel schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 08:49:
Netwerknaam is bijv. WORKGROUP
En om die 2 opties eens te testen kan geen kwaad lijkt me :)
Volgens mij zitten ze allemaal in Werkgroep. Zal ik na mijn werk nog eens even kijken (als ik er in kan komen :P)

Paswoord voor windows heb ik niet. Ik log in als 'een' Administrator zonder een paswoord. Ik heb ook geen inlogscherm.

[ Voor 10% gewijzigd door Mystikal op 05-11-2010 09:23 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 11:01
new_guy schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:31:
Geniaal...
.....

Zojuist mezelf gedwongen om de power er af te halen, mag ook niet helpen. :{
Ik had laatst ook zoiets met mijn 210j, na een reset met een paperclip draait alles weer prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:31

Royz

Kleurenblind!!

Mystikal schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 08:46:
[...]

Zou kunnen, maar hoe kan ik dat weten?

[...]
Wat voor job heb je gedraaid? Ik heb zelf sinds de nieuwe SABnzbd dat bestanden >10gb mijn DS209 gewoon vastloopt. hij verzuipt gewoon in de job en precies zelfde symptomen als bij jou. reageert niet meer, niet meer te benaderen, alleen een power off/on helpt dan helaas.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

eggda schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:53:
[...]

Ik had laatst ook zoiets met mijn 210j, na een reset met een paperclip draait alles weer prima
Even voor mijn informatie.. De HD's worden daarbij toch niet gewist he... :P. Lijkt me niet...

Ik zal dat eens proberen dan. Wellicht is het dan opgelost.
Royz schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:57:
[...]

Wat voor job heb je gedraaid? Ik heb zelf sinds de nieuwe SABnzbd dat bestanden >10gb mijn DS209 gewoon vastloopt. hij verzuipt gewoon in de job en precies zelfde symptomen als bij jou. reageert niet meer, niet meer te benaderen, alleen een power off/on helpt dan helaas.
Geen jobs. Dat ding doet bij niets meer dan netwerk opslag. Ik download er niet mee, ik doe er verder helemaal niets mee.

[ Voor 40% gewijzigd door Mystikal op 05-11-2010 10:09 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 11:01
Mystikal schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:09:
[...]

Even voor mijn informatie.. De HD's worden daarbij toch niet gewist he... :P. Lijkt me niet...
Nee, maak je geen zorgen. alleen admin password wordt gereset naar default (=leeg) en DHCP wordt weer aangezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystikal schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:09:
[...]

The RESET button on the Synology Product has the following functions.

• To restore "admin" account to default value.

• To reset IP, DNS, gateway, and other net interfaces to DHCP

• To reset the UI managment port to 5000/5001

• To disable PPPoE

• To disable AutoBlock

• To disable link aggregation

• To disable firewall rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Reset heeft geholpen! Mijn vriendin (jajaja!) heeft hem gereset met een paperclip mascara-dinges. :P

Een collega bracht me op nog iets...

Ik heb een fixed ip gehangen aan de NAS, maar in de range die de DHCP uitgeeft. Als ik dat fixed ipnr aanpas naar een nr buiten de range, zou het moeten gaan werken. Wellicht was dat de reden van het conflict.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Mystikal schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:13:
Reset heeft geholpen! Mijn vriendin (jajaja!) heeft hem gereset met een paperclip mascara-dinges. :P

Een collega bracht me op nog iets...

Ik heb een fixed ip gehangen aan de NAS, maar in de range die de DHCP uitgeeft. Als ik dat fixed ipnr aanpas naar een nr buiten de range, zou het moeten gaan werken. Wellicht was dat de reden van het conflict.
Je kan ook het MAc-adres koppelen aan het ipnr in je DHCP-server. Dat werkt bij mij.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:59
Dat werkt ook, maar ik moet zeggen dat de eerste optie wel een beetje makkelijker is ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carbidsjitter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 18:15
Misschien even een domme vraag, maar ik wil graag de ds-109 kopen.

Op wehkamp stond hij vrij goedkoop
http://www.wehkamp.nl/com...09_NAS_735967/?Ntt=ds-109

Nu is mijn vraag, zit hier al een hardeschijf in ?

Er staat een tabelletje met specificatie 'hardeschijf' waarbij ja staat, dus ik neem aan dat de hardeschijf erbij zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
carbidsjitter schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:08:

Er staat een tabelletje met specificatie 'hardeschijf' waarbij ja staat, dus ik neem aan dat de hardeschijf erbij zit ?
Lijkt me een foutje. In de pricewatch is de goedkoopste 179 euro zonder harddisk. Dus dit is gewoon een goede prijs, maar er zit geen HD in.

edit: Ik zie dat ze nu de tabel hebben aangepast naar 'Harddisk: Nee'. Het was dus inderdaad een foutje, maar nog steeds goedkoopste prijs

[ Voor 11% gewijzigd door mrwolf op 06-11-2010 10:15 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

carbidsjitter schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:08:

Dit soort behuizingen worden standaard nooit met harddisk geleverd..

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

ruward schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:11:
Ik heb een DS210J en DSM3.0. Het stroomschema (automatisch uit en aan) staat meestal op 00:30u uit en om 08:00u aan. Soms wil ik hem echter 's nachts wel aanhebben en dan haal ik het hele stroomschema leeg en sla dat op; dan staat er dus niets meer in dat schema.

Probleem is nu dat het stroomschema "blijft hangen". Ondanks dat alles uitgevinkt staat gaat ie uit om 00:30u uit. Maar niet -wat je zou verwachten- meer aan om 08:00u. Het stroomschema is dan nog steeds leeg trouwens.

Kan ik deze tijd met SSH nog ergens anders zetten of re-setten?
Hmm ondanks dat we inmiddels 2 firmware versies verder zijn, zit deze bug er nog steeds in. Slordig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 20:56
arjen9551 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 20:41:
Daarnaast heb ik ook een probleem met een 2tal win7 laptops die we hier hebben, die onthouden namelijk de ww's naar de gemapte drives niet. Na iedere reboot moet dus de username + ww opnieuw ingevuld worden. Ik heb wat lopen zoeken en daar kwamen een aantal opties uit:
- Win 7 wil (alleen?) inloggen wanneer de win7 username hetzelfde is, als de NAS username. (Ga ik niet aan beginnen, ik wil zelf usernames aan kunnen geven en dus niet vast zitten aan de usernames voor win7. Daarnaast, een andere win7 laptop heeft dit probleem niet en kan dus wel inloggen met een willekeurige username + het wordt onthouden)
- Credential Manager / Referentiebeheer. Hier had ik goede hoop op, omdat de werkende win7 laptop uit bovenstaand verhaal hier een username+ww voor de NAS in had staan. Ik heb dit proberen te reproduceren op de andere laptops, maar dit werkte niet :( Weet iemand of zou moeten werken? Anders ga ik nog ff wat verdere settings proberen.
- Verder heb ik de gemapte drives al een paar keer 'ge-unmapt' en opnieuw toegevoegd (zowel met Windows Explorer als met Synology Assistant) + erop gelet dat de vinkjes voor onthoud referenties ook daadwerkelijk aangevinkt stonden.
Ik heb dit probleem uiteindelijk toch opgelost met de Credential Manager. Weet niet meer precies hoe, heb een beetje lopen kloten met de verschillende opties, heb iig deze keer het interne IP adres ipv servername gebruikt. Nu worden de gemapte schijven automatisch aangemeld wanneer er een reboot plaatsvindt.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:08

Crusader

Arc Nature

Het opstarten van internetradio streams duurt bij mij erg lang. Soms meer dan een minuut wachten voordat ie begint met afspelen. Ik heb genoeg bandbreedte. Vroeger begon ie meteen met afspelen.
Is er iets van een cache van audiostation dat ik leeg kan kieperen of nog andere tips?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:08
WebDAV implementatie HTTPS - Windows XP 32 bit

Ik heb de update naar DSM 3.0 doorgevoerd omwille van de implementatie van WebDAV. Het up and running krijgen in Windows XP lukte niet 123, maar nu is alles ok. Om anderen wat tijd te besparen een kleine howto.

Synology voorbereiden
  • Log in op de webpagina van je synology
  • Ga naar Conf. scherm
  • Kies Web-services, kies daarna tabblad WebDAV en plaats een vinkje bij WebDAV HTTPS inschakelen (standaard poort 5006)
  • Klik OK om te bevestigen
  • Ga naar Conf. scherm
  • Kies Machtig. voor toepassing
  • Plaats vinkjes bij de users die WebDAV mogen gebruiken
Drive mappen in Windows XP 32bit
  • Windows XP ondersteunt het mappen van WebDAV drives NIET op afwijkende poorten
  • Download daarom het freeware programma NetDrive
  • Vervolledig de installatie
  • Maak een nieuwe site aan met onderstaande gegevens
  • site: https://blablabla.com, port: 5006, server type WebDAV, kies een drive letter en vul je inloggegevens in
  • Zorg ervoor dat je bij advanced het vinkje "Use HTTPS" niet vergeet, anders werkt het geheel niet!
  • Verifieer nogmaals de gebruikte poort en pas aan indien nodig (verspringt na vorige actie).
  • Plaats de vinkjes bij automatic login (2x) indien gewenst, klik op save en op Connect.
Je hebt nu een volledig werkende gemapte drive ter beschikking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik sta op het punt een Synology DS409 Slim te gaan aanschaffen. Als ik naar de compatible drives kijk, is er echter niet al te veel keuze, maar meestal wil ik me hier wel aan houden.

Betekent dit ook daadwerkelijk dat andere schijven hier niet zullen werken?

Als doel wil ik een Raid-array van 4x1 TB en ben dus aan het kijken voor wellicht geschikte schijven.

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Laatst online: 14-09 20:56
Viper72 schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:57:
Ik sta op het punt een Synology DS409 Slim te gaan aanschaffen. Als ik naar de compatible drives kijk, is er echter niet al te veel keuze, maar meestal wil ik me hier wel aan houden.

Als doel wil ik een Raid-array van 4x1 TB en ben dus aan het kijken voor wellicht geschikte schijven.
Luistert niet heel nauw, maar er zijn wel een aantal schijven met veel problemen. Die staan geloof ik op de Synology wiki/forum. Ik heb zelf ook een ander HD-model dan compatible en dat werkt gewoon, ook hibernate.

edit:
hier dus: klik

[ Voor 7% gewijzigd door arjen9551 op 07-11-2010 20:11 ]

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Viper72 schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:57:

Euhm, naar mijn weten passen hier geen 3,5inch modellen in, of je moet kiezen voor 2,5inch formaat ;)

zie ook de specificaties: pricewatch: Synology Disk Station DS409slim en/of http://www.synology.com/nld/products/DS409slim/spec.php

edit: zie hier een overzicht: http://www.synology.com/s...hp?lang=enu&product_id=42

[ Voor 5% gewijzigd door the_cyberspace op 07-11-2010 20:39 ]

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoGnet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09-2024
De DS211 is verschenen. Zoals ik het inschat is het de opvolger van de DS209. Diverse .nl shops bieden 'm al aan, overigens zonder het toestel op voorraad te hebben.

Op KitGuru staat een review. In het oog springt de snellere processor.

Het uitkomen van de DS411j heeft wel het nieuws gehaald. De DS211 moet er blijkbaar nog in komen...?!
Ik las er over in het forum van Synology > General > 2011...
- New 2011 models 1/2;
- New 2011 models 2/2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

Alternate heeft de DS211j op voorraad:

http://www.alternate.nl/h...=HARDWARE&l1=NAS+%2F+NDAS

€194.90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegeto79
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:23
Ik heb de volgende vraag:

Ik sta op het punt een synology NAS te kopen. De NAS wil ik gaan gebruiken voor het volgende:
- Downloadserver (usenet)
- Streamen films en muziek naar mediaspeler
- Opslaan van backups laptop

In eerste in instantie wilde ik de DS211J kopen ivm de prijs. Na wat onderzoek had ik alleen nog de vraag of het geheugen van 128 MB voldoende is voor de taken ik voor ogen heb. Hierover lees ik namelijk verschillende verhalen. Toen kreeg ik de DS209 op het oog. Iets duurder (30 euro) maar wel het dubbele geheugen. Eigenlijk had ik besloten voor de DS209 te gaan, alleen is deze nu vervangen door de DS211. Deze ligt qua prijs een stuk hoger (80 euro) dan de DS211j. Nu is de twijfel toch weer toegeslagen.

Wat zijn de ervaringen met de j versies? Kunnen deze de bovenstaande taken aan zonder moeite, of is het verstandiger die 80 euro extra uit te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
De grote vraag is: hoe snel wil je downloaden en vind je het erg dat je netwerksnelheid hier onder lijdt. Ik heb zelf een DS209 en die haalt +-2,5MB per seconde via Sabnzbd. Hier merk ik normaal vrij weinig van qua netwerksnelheid, maar als sabnzbd begint uit te pakken/parren, dan merk ik wel degelijk dat de snelheid beinvloed wordt. Ik kan me alleen maar voorstellen dat dat bij de "J" versie nog een factor erger is.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Nu online
JoGnet schreef op maandag 08 november 2010 @ 00:16:
De DS211 is verschenen. Zoals ik het inschat is het de opvolger van de DS209. Diverse .nl shops bieden 'm al aan, overigens zonder het toestel op voorraad te hebben.

Op KitGuru staat een review. In het oog springt de snellere processor.

Het uitkomen van de DS411j heeft wel het nieuws gehaald. De DS211 moet er blijkbaar nog in komen...?!
Ik las er over in het forum van Synology > General > 2011...
- New 2011 models 1/2;
- New 2011 models 2/2.
Ik denk omdat er ook nog geen officieele produkt pagina van is. Ze zijn al eventjes bekend maar zullen binnenkort ook wel officieel worden aangekondigd. Ik zit zelf met smart op de 211 te wachten. Ben alleen nog wel erg aan het dubben of ik de 3TB disk erin ga stoppen en het gewoon ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegeto79
Magic schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:56:
De grote vraag is: hoe snel wil je downloaden en vind je het erg dat je netwerksnelheid hier onder lijdt. Ik heb zelf een DS209 en die haalt +-2,5MB per seconde via Sabnzbd. Hier merk ik normaal vrij weinig van qua netwerksnelheid, maar als sabnzbd begint uit te pakken/parren, dan merk ik wel degelijk dat de snelheid beinvloed wordt. Ik kan me alleen maar voorstellen dat dat bij de "J" versie nog een factor erger is.
Ik bedoelde inderdaad ook dat de j versies moeite krijgen met het uitpakken/rarren. Vergeten te vermelden 8)7, met alleen de drie taken die ik opnoem hebben de j versies geen problemen.

Als ik jou post zou lees is het verstandiger om dus voor meer werkgeheugen te gaan, dus toch de DS209 of de DS211.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Laatst online: 07-08 16:37

cutter

Wannabe i7 fanboy

Vegeto79 schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:06:
[...]

Ik bedoelde inderdaad ook dat de j versies moeite krijgen met het uitpakken/rarren. Vergeten te vermelden 8)7, met alleen de drie taken die ik opnoem hebben de j versies geen problemen.

Als ik jou post zou lees is het verstandiger om dus voor meer werkgeheugen te gaan, dus toch de DS209 of de DS211.
DS209 hier: http://mobile-harddisk.nl/nieuwsbrief/20101102/ met 50 euro korting. Ik heb een 710+ en daar merk ik al dat vooral repairen met par een flinke belasting betekent voor het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoGnet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09-2024
Update: Van Mobile-Harddisk kreeg ik de mededeling dat de DS211 over ongeveer twee weken leverbaar is (week 48?, 2010).

Op hun Twitter-account staat een aanbieding van de 209. Overigens verkoopt het dochter-/zusterbedrijf van Informatique: MediaplayerXL de DS209 voor hetzelfde bedrag.

Zie verder Pricewatch: DS209 Of kijk eens bij Hardware.info ongecategoriseerd zoeken: DS209 of de DS211.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12-2020
JerryJerryJerry schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:33:
Goof, mailtje kwam van Azerty, welke geen kleine speler is. Zou het een voorbode zijn ?

(Inmiddels bij een ander besteld)
Even daar aan toevoegend... ik mailde vrijdag de pc winkel bij mij in de buurt ook voor een prijsopgave voor de 210+ en kreeg hetzelfde antwoord.

Niet meer te bestellen, 211J de alternatief..

Nu lijkt me een J klasse geen alternatief voor een + klasse... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:05
Ik volg dit topic al een tijdje en ik zit in hetzelfde dilemma als Vegeto79. Ik ga hem toch pas in december aanschaffen maar het wordt sowieso de DS211 denk ik, ivm het geheugen en de CPU.

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Ik heb het al zeker een paar keer gepost, maar hier komt ie nog eens voor Pedr0 en Vegeto79:

Ik heb een DS210j (ik gebruik NZBget en niet SABnsbd+) als hij een 900MB Divx uitpakt loopt de CPU tegen de 90% (SABnzbd+ = 100%), geheugen maakt vrijwel niets uit. Ik download met 1.78MB/s net zo snel als op m'n PC. Tijdens downloaden, unrarren/parren kan ik vloeiend een 1080p MKV van 20GB kijken via m'n Xtreamer op m'n TV. M'n NAS is tijdens dit alles gewoon bereikbaar.

Het unrarren van 9GB ISO duurt 45min trouwens.

Wanneer ik ga back-uppen over Gbit netwerk dan haal ik ~50MB/s, hier loopt de DS210j tegen z'n grens aan. Voor mij snel zat voorlopig (zo vaak doe ik het niet).

De DS211 (datasheet) heeft een 1.6GHz processor en 256MB geheugen.
De DS211j (datasheet) heeft een 1.2GHz processor en 128MB geheugen

Beiden doen het qua unrarren/parren waarschijnlijk beter dan de DS210j (datasheet) met 800MHz processor en 128MB

Als Pedr0 dezelfde eisen heeft als Vegeto79 (ik lees niets over websites/FTP hosten of gebruik van 4 bays) dan lijkt mij een DS211j een goede keus voor jullie beiden. Heb je geld over doe dan de DS211 dan unrar/par je wat sneller. Geen twee schijven nodig? Dan de DS111 (datasheet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegeto79
@ruward

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. _/-\o_

Het wordt iig niet de DS211, deze is zo te lezen het geld niet waard, voor mijn gebruik. Ik ga dan toch voor de DS209, deze is 2 tientjes duurder dan de DS211j, maar heeft wel het dubbele geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:05
@ruward, idd erg bedankt. Ik denk wel dat ik na een tijdje een website ga hosten etc.
Even over dat backuppen van jou, over hoeveel GB hebben we het dan?

Ik moet het eea dus eens goed naast elkaar zetten! ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Pedr0 op 08-11-2010 19:39 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Pedr0 schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:38:
@ruward, idd erg bedankt. Ik denk wel dat ik na een tijdje een website ga hosten etc.
Even over dat backuppen van jou, over hoeveel GB hebben we het dan?

Ik moet het eea dus eens goed naast elkaar zetten! ;)
Ik back-up via USB nu. Dat is nog langzamer. Dat doe ik gewoon 's nachts.

Voordat je een DS209 koopt, lees ook dit even: Synology komt met 2011 versies van NAS line up. Iets over een "Hardware Encryption Engine" die de 211 wel heeft en de 209 niet.

Voor zover ik de datasheets even snel heb bekeken is dat en het 256MB geheugen van de DS209 vs 128MB het enige verschil afgezien van het feit dat de DS209 duurder is.

[ Voor 12% gewijzigd door immetjes op 08-11-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegeto79
Ok, dat topic was ik nog niet tegengekomen.

Zo te lezen komt het erop neer dat de DS211J eigenlijk net zo snel is als de DS209 doordat zijn memory (de helft) op een hogere kloksnelheid draait.

Dan wordt mijn keus eigenlijk voor me gemaakt en ga ik toch voor de goedkopere en nieuwere DS211J.

[ Voor 13% gewijzigd door Vegeto79 op 09-11-2010 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik vind net het persbericht van de DS211j in mijn mailbox. Bij deze:

Thuis genieten van multimedia met Synology DiskStation DS211j en Synology Remote

· Complete multimedia NAS-server voor thuis

· Muziekfuncties op afstand bedienen met de Synology Remote

· Gemakkelijk backups maken met Synology Hybrid RAID

Taipei, Taiwan, 9 november 2010 - Synology introduceert de DiskStation DS211j, een complete NAS-server met twee schijfstations, om thuis of op kantoor gegevens te delen en backups te maken. Samen met de eveneens nieuwe Synology Remote, een omnidirectionele afstandsbediening, en de DS audio-applicatie voor smartphones is de DS211j ook een compleet en betaalbaar entertainmentcenter waarmee overal in huis naar muziek geluisterd kan worden.

De Synology DS211j is voorzien van DiskStation Manager 3.0 (DSM 3.0), dat via een gemakkelijke gebruikersinterface onder andere uitgebreide multimediatoepassingen biedt. Met de applicatie Audio Station kan digitale muziek gestreamd worden via internet, kan er naar internetradio geluisterd worden en is het mogelijk om via de iPod of iPhone naar muziek op de Synology DiskStation te luisteren.

De nieuwe plug-and-play Synology Remote maakt het nog gemakkelijker om naar muziek te luisteren. Omdat deze afstandsbediening werkt met radiosignalen (in plaats van met infrarood) kan Audio Station zelfs worden bestuurd vanuit een andere kamer dan waar de DiskStation staat. De Synology Remote is compatibel met tal van hifi-systemen en speakers, met drie verchillende audio-aansluitingen: een 3,5mm stereo-uitgang, een USB-poort en zelfs een optische S/PDIF-aansluiting.

“De Synology DS211j kan gemakkelijk aangesloten worden op een home entertainmentsysteem en dan dienen als centrale opslaglocatie voor alle multimediacontent”, zegt Chad Chiang, product manager van Synology. Met de Download Station-toepassing kunnen gebruikers 24 uur per dag downloaden, via BitTorrent, FTP, http, eMule en NZB. Na het downloaden van multimediabestanden, kunnen deze gestreamd worden naar een UPnP Digital Media Adapter, naar DLNA-compatibele apparatuur of naar een stereo-installatie.

Verder biedt de Synology DS211j onder andere Photo Station, Web Station en toegang vanaf mobiele apparaten. Met Photo Station kunnen gemakkelijk foto’s, video’s en blogs worden gedeeld via internet, waarbij precies kan worden bepaald wie toegang heef tot welke informatie. Web Station komt standaard met PHP en MySQL, om complete websites te draaien. Met twee smartphoneapplicaties - DS audio en DS photo+ - is het mogelijk om met een iPhone of een Android-telefoon naar muziek luisteren en multimediabestanden op de DS211j te gebruiken, overal waar een internetverbinding is. “Synology heeft er altijd naar gestreefd om het voor gebruikers zo gemakkelijk mogelijk te maken, via een intuïtieve webinterface en complete multimediatoepassingen. Als gebruikers eenmaal de mogelijkheden van de Synology DS211j kennen, willen ze hem niet meer missen”, vervolgt Chiang.

Alle belangrijke gegevens die op de Synology DS211j zijn opgeslagen, kunnen via verschillende backupfuncties verder worden veiliggesteld. Synology Hybrid RAID is een innovatieve technologie die gegevens beschermt via mirroring. Hierbij worden gegevens twee maal opgeslagen, op twee verschillende harde schijven in de DS211j. Ook kan hiermee gemakkelijk de opslagcapaciteit worden uitgebreid. Zelfs gebruikers met zeer weinig RAID-kennis, kunnen met slechts enkele muiskliks een backup maken. Van gegevens op USB-opslagapparaten kan met één druk op de Copy-knop van de DS211j een backup worden gemaakt. De Synology DS211j is uitgerust met een 1,2GHz processor die krachtiger is dan zijn voorgangers, 128MB geheugen een Gigabit-netwerkpoort en drie USB-poorten.

Prijs en beschikbaarheid

De Synology DS211j en de Synology Remote zijn per direct leverbaar. De adviesprijs van de Synology DS211j bedraagt €160 (excl. BTW). Voor de Synology Remote is dit €55 (excl. BTW)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Duidelijk, de 211j it is!

Overigens zie ik nergens de 3.5mm audio-out jack op de officiële foto's op http://www.synology.com/enu/products/DS211j/ , maar het zou kunnen dat ik scheef zit te kijken....

[ Voor 81% gewijzigd door Smultie op 09-11-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Laatst online: 21:11

Lief Adje

Love is in the air

SMulTiE schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:07:
Duidelijk, de 211j it is!

Overigens zie ik nergens de 3.5mm audio-out jack op de officiële foto's op http://www.synology.com/enu/products/DS211j/ , maar het zou kunnen dat ik scheef zit te kijken....
stroom aansluiting :)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:08

timovd

Voorsprong door techniek

USB speakers

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 06:42
Over Syno remote: ik denk dat de data sheet het een en ander verduidelijkt, met name het aansluitplaatje bij Deployment:
http://download.synology....Remote_Data_Sheet_enu.pdf
(Ik begrijp het nut niet zo: ik wil graag -uit veel- kiezen wat ik horen wil.
Dat ding heeft geen schermpje. Om de juiste map en nummer te kiezen, moet ik op mijn PC monitor kijken? -> dan kies ik toch m.b.v. mijn PC.
Of moet ik op mijn TV kijken wat ik kies? -> daar heb ik mijn media player voor. Die streamt geluid én beeld vanaf mijn NAS.
Lijkt me wel handig voor horeca of andere muzak toepassingen

[ Voor 5% gewijzigd door waits op 09-11-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Ik heb een luxe probleempje.

Ik kan een synology cs407e gratis krijgen,alleen zit de voeding er niet bij.
Nu weet ik dat de 407e erg traag is met dl,maar ik heb ook een DS209 met 2x 1TB staan.

Die 2TB wordt een beetje krap en ik wil of gaan updaten naar 2x2TB of de cs407e gaan gebruiken(met bv 4x1,5TB non raid).

Is het de moeite nog om een voeding voor deze nas te zoeken (maken) en deze als 4x 1,5 TB non raid intezetten om FullHD films te streamen over Gbit netwerk.

Ik zit er aan te denken om me DS209 te laten DL via Sabnzbd+ en dan alle fims naar de cs407e te copyen en daaruit naar me htpc te streamen.

Edit:
Ik zie net dat de 407e met een file van 2GB 28MB/sec doet.
Dat zal wel snel genoeg zijn voor een 1080P x264.

[ Voor 8% gewijzigd door BlaBla1973 op 09-11-2010 18:42 ]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Nu online
De 211 en 111 staan ook per vandaag in de pagina's van Synology;

Newslinkje: http://www.synology.com/enu/news/2010/11.09_product2.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

reinoud schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 18:35:
[...]
Edit:
Ik zie net dat de 407e met een file van 2GB 28MB/sec doet.
Dat zal wel snel genoeg zijn voor een 1080P x264.
Dat is zeker snel genoeg. Een 50GB blu-ray zou je nog kunnen streamen met 6MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Elke week draai ik een back-up van een aantal folders (incl. bestanden, duh) op m'n DS210j. Dit doe ik 1x per week. De tweede keer dat ik dat deed was het een incrementele backp-up (zo'n 4 weken geleden). Alle back-ups daarna zijn volledig. Met 700GB duurt dat elke keer zo lang.

Ik wil dus gewoon weer incrementeel back-ups draaien. Ik kan niet zien in DSM3.0 waar ik dit kan wijzigen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Niet online
The_Cyberspace schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:33:
[...]

Euhm, naar mijn weten passen hier geen 3,5inch modellen in, of je moet kiezen voor 2,5inch formaat ;)

zie ook de specificaties: pricewatch: Synology Disk Station DS409slim en/of http://www.synology.com/nld/products/DS409slim/spec.php

edit: zie hier een overzicht: http://www.synology.com/s...hp?lang=enu&product_id=42
arjen9551 schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:08:
[...]

Luistert niet heel nauw, maar er zijn wel een aantal schijven met veel problemen. Die staan geloof ik op de Synology wiki/forum. Ik heb zelf ook een ander HD-model dan compatible en dat werkt gewoon, ook hibernate.

edit:
hier dus: klik
Dank voor jullie responses. Heb ook de lijsten met supported en gemelde supported drives bekeken. Komt toch weinig het 409 Slim line model in voor.

Qua hdd's dacht ik zelf aan de Samsung Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB, echter er wordt reported dat deze werkt icm een 209+

Zou dit toch een verstandige keuze zijn?

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

@ Viper72: Kijk nogmaals naar de eerste reactie die je hebt gequote: in de DS409slim kan je enkel 2.5" schijven kwijt.

De Samsung HDD, die je aanhaalt, is een 3.5" schijf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diffx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
De DS211j staat nu ook in de pricewatch (pricewatch: Synology Disk Station DS211j). De prijs is nog wat aan de hoge kant, maar die zal wel dalen zodra het product overal op voorraad komt.

[edit] Zoals hieronder gemeld is het product verkeerd toegevoegd, de prijzen voor de DS211j liggen gelukkig een stuk lager.

[ Voor 19% gewijzigd door diffx op 10-11-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik kreeg gisteren een mailtje dat de DS111 bij Informatique binnen een paar dagen (3/4) op voorraad verwacht wordt. Het lijkt er dus op dat de nieuwe modellen eindelijk los beginnen te komen!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 06:42
diffx schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:42:
De DS211j staat nu ook in de pricewatch (pricewatch: Synology Disk Station DS211j). De prijs is nog wat aan de hoge kant, maar die zal wel dalen zodra het product overal op voorraad komt.
Ik denk dat pricewatch een foutje heeft gemaakt:
1. De links verwijzen steeds naar de DS211 (zonder j)
2. De advies verkoopprijs van de DS211j is volgens mij 189,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:05
waits schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:57:
[...]

Klopt ik heb er een melding van gemaakt. Zal binnenkort wel opgelost worden.
Bij de meeste leveranciers komt hij begin volgende week mondjesmaat binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony L schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:27:
[...]

Als ik hem unzip dan zitten er meerdere bestanden + directories in. Ik heb die package.tgz gerenamed naar naar package.spk maar dit werkt ook niet.

[afbeelding]
Ik heb precies hetzelfde probleempje op mn mac, er komt geen spk bestand uit na uitpakken.
Kan iemand me op weg helpen?

spk op de officiele site Tony..? waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:35:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleempje op mn mac, er komt geen spk bestand uit na uitpakken.
Kan iemand me op weg helpen?

spk op de officiele site Tony..? waar?
Ik heb de zip uitgepakt op de NAS zelf, nu zie ik wel netjes een spk.

Ciao!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij zijn van plan om binnenkort een NAS aan te schaffen. Onze eisen zijn energie zuinig, grote opslag en download mogelijkheden. Nu is mijn oog gevallen op de Synology diskstation ds411j. Ik heb hier al een review over gelezen op Kiteguru.net http://www.kitguru.net/si...iskstation-ds411j-review/ echter ik kon niets vinden over hoe deze NAS zich gedraagt met torrent download. Heeft een tweaker deze NAS al in zijn bezit en kan hij over het downloaden een stukje schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Kijk hier eens: nieuws: Synology brengt DiskStation DS411j-nas uit

Torrent en Usenet goed te doen. Wil je sneller unrarren ga dan voor sneller model zoals de DS411+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:22
Het ding is net een dag of 2 uit, die reviews komen vanzelf wel.
Je kan ook eens kijken naar recensies van de 410j: pricewatch: Synology DS410j
Dan heb je in elk geval een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Niet online
fanatic_david schreef op woensdag 10 november 2010 @ 00:03:
@ Viper72: Kijk nogmaals naar de eerste reactie die je hebt gequote: in de DS409slim kan je enkel 2.5" schijven kwijt.

De Samsung HDD, die je aanhaalt, is een 3.5" schijf 8)7
Correct excuse me :X ga verder kijken

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dpj789
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:19
ik heb net mijn ds211j binnen gekregen :) , ik wil wel wat benchmarks draaien als er vraag naar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Laatst online: 13-09 23:02
Dat zou leuk zijn. Dan kan ik dat ff vergelijken met men 210J resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welke software doe je die benchmarks ?

Ik wil best mijn DS1010+ in de strijd werpen maar dan moeten wel hetzelfde doen anders slaan de vergeliljken nergens op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dpj789
ik weet het nog niet, heeft iemand een suggestie voor software voor nas benchmarks?
sowieso denk ik dat het nog even duurt, eerst ook nog even een gigabit router installeren en ik zou ook druk moeten zijn met school....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

dpj789 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:09:
ik heb net mijn ds211j binnen gekregen :) , ik wil wel wat benchmarks draaien als er vraag naar is?
Waar haal je die dan vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dpj789
azerty. ik had anderhalve week geleden een ds210j besteld , toen zag ik dat er een opvolger was. snel mijn order gewijzigd, en vandaag kwam alles binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenstein
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:51
Zojuist een Synology ds110j geinstalleerd en geconfigureerd.
Ik kan echter de optie niet vinden om SPK files te installeren.

Ik heb de meest recente dsm 3.0 geinstalleerd voor de ds110j.
Kan iemand me vertellen waar ik apps kan installeren?

Verwijderd

Systeem --> Pakketbeheer

Althans zo is het in 2.3 :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 07:32 ]

• KiefDelicious
waits schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:57:
[...]

Blijkbaar denkt tweakers dat het geen foutieve prijzen zijn aangezien ze mij een reactie sturen waarin ze zeggen dat ze de wijziging niet doorvoeren. Naja dan maar een andere prijsvergelijker gebruiken voor de DS211J. VAAG!

• speedy15
  • Registratie: Februari 2009
De pakketmanager zit in DSM 3.0 meteen in het menu.

Knopje linkbovenin en in dat menu zit de pakketmanager.

• diffx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
KiefDelicious schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:16:
Blijkbaar denkt tweakers dat het geen foutieve prijzen zijn aangezien ze mij een reactie sturen waarin ze zeggen dat ze de wijziging niet doorvoeren.
Het is gewijzigd: het product is hernoemd naar DS211: pricewatch: Synology Disk Station DS211. De DS211j ontbreekt nu weer in de Pricewatch, en zal dus opnieuw toegevoegd moeten worden.

• KiefDelicious
diffx schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:14:
[...]

Het is gewijzigd: het product is hernoemd naar DS211: pricewatch: Synology Disk Station DS211. De DS211j ontbreekt nu weer in de Pricewatch, en zal dus opnieuw toegevoegd moeten worden.
Ik zie het, naja ze zijn er dan toch in ieder geval mee bezig ;)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DS211j is toch gewoon de opvolger (vervanger) voor de DS210j.
Zover ik kan zien heeft de DS211j alleen een snellere processor. Nog steeds 128 mb geheugen helaas.

• Chadi
  • Laatst online: 16-07 19:12
Ben bezig met een 207+ Ondersteunt deze DLNA?

En kan je ergens zien of er bad blocks op de hardeschijf zitten?

[ Voor 43% gewijzigd door Chadi op 11-11-2010 11:10 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Viper® schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:46:
DS211j is toch gewoon de opvolger (vervanger) voor de DS210j.
Zover ik kan zien heeft de DS211j alleen een snellere processor. Nog steeds 128 mb geheugen helaas.
Dan zou ik toch kijken naar de DS211. Die heeft volgens de specs een nog snellere processor, en 256MB ram.
http://www.synology.com/enu/products/DS211/spec.php

* Equator is confused.
De 211 wordt volgens synology aangegeven als Home to Business Workgroup
De 211j als Home to small office.

Mar kwa prijs zijn ze gelijk.. (Alhoelwel de 211j nu niet meer in de pricewatch staat)

• Freezerator
  • Nu online
De 211j is rond de 190 euro, terwijl de 211 rond de 250 euro hangt. De j serie is de "budget" range, gewoon thuis gebruik voldoende. Meer power een + model, en normaal zonder toevoegingen :)

Hier kwam zojuist de postbode met een 411j en 4x 2tb :)

[ Voor 13% gewijzigd door Freezerator op 11-11-2010 11:31 ]

• mrwolf
  • Niet online
Ik heb Audiostation draaien op mijn DS210j (DSM 3.0), en ik heb een probleem waarvan ik er niet achter kan komen of het een bug is, of een feature :)

Ik verwacht van Audiostation dat hij de map 'music' monitort en eens in de zoveel tijd nieuwe MP3-bestanden herkent en toevoegt aan zijn library. Dat gebeurt niet, en de enige manier om nieuwe bestanden toe te voegen is door handmatig een 're-index' te geven van 200GB aan MP3's. Daar zit ik logischerwijs ook niet dagelijks op te wachten...

Is dit een bug, of verwacht ik iets van Audiostation dat gewoon niet gebeurt?

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mrwolf schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:40:
Ik heb Audiostation draaien op mijn DS210j (DSM 3.0), en ik heb een probleem waarvan ik er niet achter kan komen of het een bug is, of een feature :)

Ik verwacht van Audiostation dat hij de map 'music' monitort en eens in de zoveel tijd nieuwe MP3-bestanden herkent en toevoegt aan zijn library. Dat gebeurt niet, en de enige manier om nieuwe bestanden toe te voegen is door handmatig een 're-index' te geven van 200GB aan MP3's. Daar zit ik logischerwijs ook niet dagelijks op te wachten...

Gebeurt dat niet bij in en uitschakelen ?
misschien schedulen dat hij elke dag een keer opnieuw opstart
( hiet gaat hij tussen 01u / 06u uit, en reboot hij de volgende morgen weer, maar gebruik geen audiostation )

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

mrwolf schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:40:

In 2.3 gebeurde dat wel iig. Niet meteen, maar meestal na een kwartiertje ofzo zag ik mijn nieuwe muziek ineens verschijnen.
Nu gebruik ik een squeezebox, dus Audiostation al een tijdje niet meer gebruikt.
Anyway, het is dus wel de bedoeling dat dat automatisch gebeurt

Lekker op de bank

• mrwolf
  • Niet online
FreshMaker schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:45:
[...]

Gebeurt dat niet bij in en uitschakelen ?
misschien schedulen dat hij elke dag een keer opnieuw opstart
( hiet gaat hij tussen 01u / 06u uit, en reboot hij de volgende morgen weer, maar gebruik geen audiostation )
Nope, bij mij start hij ook iedere ochtend opnieuw op, maar Audiostation doet nada...

• FreshMaker
  • Niet online

• mrwolf
  • Niet online
Ik heb beperkte Linux-kennis, maar die discussie lijkt erover te gaan dat iemand die een niet-standaardmap gebruikt voor o.a. Audio Station ook wil auto-indexen.

Ik gebruik gewoon de standaard 'music'-dir, en daar gebeurt het dus niet..

• Mr.Myst
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:00
Freezerator schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:30:
De 211j is rond de 190 euro, terwijl de 211 rond de 250 euro hangt. De j serie is de "budget" range, gewoon thuis gebruik voldoende. Meer power een + model, en normaal zonder toevoegingen :)

Hier kwam zojuist de postbode met een 411j en 4x 2tb :)
Oeh geweldig! Die 411j i.c.m. 4x 2tb staan ook op mijn lijstje. Zou je willen laten weten hoe het bevalt, en mocht je NZB's downloaden/repareren/uitpakken, even laten weten hoe dit gaat?
(Lijkt me wel goed te gaan, voor zover ik dit topic en enkele reviews van vorige modellen heb doorgelezen)

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:22
Welke 2 TB schijven zijn te gebruiken in de ds110j?

Met gestrekt been.

• Tukk
  • Laatst online: 11:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

artbij schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:20:
Heb je al eens op de synology-site gezocht?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:22
Tukk schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:22:
[...]

Heb je al eens op de synology-site gezocht?
Doe jij dat niet voor me dan?
Hier zijn we niet van gediend. Een klein beetje eigen inzet is niet verboden.

[ Voor 18% gewijzigd door Edmin op 15-11-2010 15:11 ]

Met gestrekt been.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
artbij schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:28:
[...]

Doe jij dat niet voor me dan?
lol, er wordt hier van uit gegaan dat je zelf eerst dingen gaat zoeken en dan pas vragen stelt.

Antwoord op jouw vraag kun je makkelijk vinden op synology website.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:05
Rainesh schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:50:
[...]

lol, er wordt hier van uit gegaan dat je zelf eerst dingen gaat zoeken en dan pas vragen stelt.

Antwoord op jouw vraag kun je makkelijk vinden op synology website.
Sarcasme was je zeker niet opgevallen?

Verwijderd

Weet er iemand of het mogelijk is een hardware encrypted externe schijf (usb/sata) rechtstreeks aan te sluiten op een ds111 (of andere)? (genre wdc mybook essential)?

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

op mijn 209 werkt het

Lekker op de bank

• FreshMaker
  • Niet online
artbij schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:20:
Ik heb er een WD in hangen, EARS versie met WDidle bewerkt

[ Voor 19% gewijzigd door FreshMaker op 11-11-2010 21:37 ]

Verwijderd

ik lees veel over de voordelen van jumbo frames. kan alleen erg weinig info vinden over jumbo frames i.c.m video streaming naar bijv. een media player.
ik kan me voorstellen dat het vergroten van de packets voor buffer problemen kan zorgen bij het streamen van een hd video bijvoorbeeld. iemand hier ervaring mee?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14
Naar mijn mening zal dat niet zo veel uitmaken. Je mediaplayer zal gewoon een "x aantal MB of KB" bufferen en of tussen je apparaten nou met frames van 1500 bytes of 9000 bytes gaat zal niets uitmaken. Voor je software is dit min of meer transparant.

Het voordeel dat jumbo frames kunnen hebben qua overhead voor het afhandelen van de interrupts als gevolg van het aantal binnen komende pakketten blijft wel geldig. MAW: Grotere frames zorgen (zeker op minder cpu-krachtige hardware) netto voor minder frames en dus ook minder overhead om deze binnen komende frames af te handelen.

Ik denk dus dat juist ook bij het streamen (zeker als een redelijk grote buffer gevuld moet worden voor het afspelen kan beginnen) Jumbo Frames zeker voordelen kunnen hebben.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

een duidelijk verhaal. dan ga ik er binnenkort maar eens mee aan de slag.

thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

eymey schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:46:
Naar mijn mening zal dat niet zo veel uitmaken. Je mediaplayer zal gewoon een "x aantal MB of KB" bufferen en of tussen je apparaten nou met frames van 1500 bytes of 9000 bytes gaat zal niets uitmaken. Voor je software is dit min of meer transparant.

Het voordeel dat jumbo frames kunnen hebben qua overhead voor het afhandelen van de interrupts als gevolg van het aantal binnen komende pakketten blijft wel geldig. MAW: Grotere frames zorgen (zeker op minder cpu-krachtige hardware) netto voor minder frames en dus ook minder overhead om deze binnen komende frames af te handelen.

Ik denk dus dat juist ook bij het streamen (zeker als een redelijk grote buffer gevuld moet worden voor het afspelen kan beginnen) Jumbo Frames zeker voordelen kunnen hebben.
Dat is gerekend buiten brakke software om.

Video streaming is een typische UDP aangelegenheid. Aangezien UDP geen buffering toepast zoals TCP, en je dus datagram per datagram uitleest, kan het wel eens zijn dat software die geschreven is met een MTU van 1500 in gedachten data binnenleest per 1500 bytes en je dus per pakket (MTU-1500)bytes verliest.
Testen is dus de boodschap.

Overigens is de maximum size van een UDP datagram 65K (wat dus nog enkele malen groter is dan de grootste MTU van 9K), dus ik zou verwachten dat een beetje degelijke software hier geen probleem mee heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door H!GHGuY op 12-11-2010 09:57 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb een DS508 in twee subnetwerkjes hangen. Wat tegenwoordig onmogelijk blijkt (maar vroeger wel werkte als ik me goed herinner) is om de NAS te zien in 'Netwerk' in Windows Explorer. Het apparaat bereiken is het punt niet via het IP adres maar voor mijn huisgenoten is het makkelijker als ze hem gewoon zien.

We zitten tegenwoordig allemaal op Windows 7 64 bit, daarvoor was het een mix van XP en Vista 32 bit. Is er een manier om dit voor elkaar te krijgen? De NAS werkt op DSM 3. Vroeger kon je op de NAS de werkgroep instellen dacht ik, maar dat kan ik niet meer vinden. Bovendien hebben we nu de zgn. 'Thuisnetwerken' met Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Nu online

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

theMob schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:58:
We zitten tegenwoordig allemaal op Windows 7 64 bit, daarvoor was het een mix van XP en Vista 32 bit. Is er een manier om dit voor elkaar te krijgen? De NAS werkt op DSM 3. Vroeger kon je op de NAS de werkgroep instellen dacht ik, maar dat kan ik niet meer vinden. Bovendien hebben we nu de zgn. 'Thuisnetwerken' met Windows 7.
Dat zit er nog steeds in, gewoon onder Win/Mac/NFS in configuratiescherm.
Afbeeldingslocatie: http://www.synology.com/enu/products/features/images/dsm3.0_640/Windows_ADS1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Het werkt! Hoe simpel kan het zijn 8)7

Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:20
Ik heb het probleem dat ik de NAS (110j/DSM3.0) niet kan benaderen via het UNC pad \\192.168.2.110\public, maar wel als ik eerst een mapping aanmaak. In beide gevallen krijg ik en aanmeldscherm. Hier vul ik de goede naam en wachtwoord in.
Is hier een oplossing voor?
Pagina: 1 ... 45 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.