Sometimes you need to plan for coincidence
Als je gaat googlen op 211+ zie je dat Synology het eigenlijk al heeft. In google cache moet je dan wel kijken want de website bij synology is reeds aangepast.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:02:
[...]
Over de komst van een DS211+ heb ik nog niets kunnen vinden, maar het lijkt er op dat de volgende modellen binnenkort worden vervangen en in sommige winkels zelfs al beschikbaar zijn:
- DS209 en DS109 worden respectievelijk vervangen door de DS211 en DS111
- DS410J en DS211J worden respectievelijk vervangen door de DS411J en DS211J
Veranderingen zitten vooral in hogere kloksnelheid van de CPU en aanwezigheid van extra USB en eSata poorten
Bron:
http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?p=23862
http://webcache.googleuse...&cd=4&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Verwijderd
De schijven zijn ext2 / ext3 of ext4 geformateerd. Die kun je met een WIndows PC niet lezen. Hiervoor heb je een Linux bak nodigVerwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:19:
Nog een vraagje...als je de harde schijf uit de synology neemt en rechtstreeks aan een pc hangt, zijn de bestanden dan gewoon leesbaar? Ik veronderstel van niet wegens de hardware encryptie? Wat moet je dan doen bij een hardware failure?
Arriving Somewhere but not here....
Met een extra stukje software kan je dat wel : http://ext2read.blogspot.com/ "View/Read Ext2/ext3/ext4 partitions.".Unne Offerse schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:25:
[...]
De schijven zijn ext2 / ext3 of ext4 geformateerd. Die kun je met een WIndows PC niet lezen. Hiervoor heb je een Linux bak nodig
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Los van byte order conversies die je voor het activeren van de RAID partitie van sommige Synology modellen moet doen, moet je dus ook de Linux "mdadm" en "lvm" tools hebben.
Voor wat betreft hardware encryptie partities weet ik het niet.
Ik heb echter wel een oplossing voor hardware failure gevallen en die is gewoon simel:
b .... a .... c ..... k .... u .... p
Maar goed, als je 'gewone pc' een redelijk recente linux doos is, dan valt er dus wel uit te komen.
@Smultie: Bij mij geft EXT4 idd een behoorlijke performanceverbetering tov. EXT3.... vooral bij het handlen van veel kleine files of juist hele grote files... of directories met veel files.
[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 12-11-2010 14:44 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb deze tutorial gevonden:
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=45&t=27170
Hierin staat dat ik ipkg als eerst moet installeren, maar ik kom er niet achter WELKE versie ik moet hebben voor mijn ds410. Ik heb een overzicht gevonden van verschillende versies:
http://forum.synology.com...rver,_bootstrap,_ipkg_etc
Maar daar staat mijn proceccor niet tussen.
Iemand die mij op weg kan helpen ?
Als het netwerk snel genoeg is moet dat denk ik geen probleem zijn
Mijn 110j doet dat zonder problemen, dus dat gaat zeker lukken.sander817 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:02:
in hoeverre kun je met een DS211j HD video streamen?
Als het netwerk snel genoeg is moet dat denk ik geen probleem zijn
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Verwijderd
Ik bekeek het tevens vanuit een veiligheidsoogpunt, als een gestolen synology zomaar gelezen kan worden door de hd eruit te nemen lijkt het mij niet zo ideaal voor bedrijfsdoeleinden.[b][message=35020351,noline]Ik heb echter wel een oplossing voor hardware failure gevallen en die is gewoon simel:
b .... a .... c ..... k .... u .... p
Ik heb de volgende gebruikt voor op de DS410: http://ipkg.nslu2-linux.o...otstrap_1.2-7_powerpc.xshSuperfly04 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:54:
Ik wil graag sickbeard op mijn ds410 installeren, maar ben best nieuw in deze wereld.
Ik heb deze tutorial gevonden:
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=45&t=27170
Hierin staat dat ik ipkg als eerst moet installeren, maar ik kom er niet achter WELKE versie ik moet hebben voor mijn ds410. Ik heb een overzicht gevonden van verschillende versies:
Maar daar staat mijn proceccor niet tussen.
Iemand die mij op weg kan helpen ?
CPU is een PPC 8544 DS.
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Moet je ff kijken welke cpu je hebt. En dan op Merty de juiste package erbij zoeken.cardwizard schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:28:
Kan het kloppen dat er voor de DS211j nog geen sabnzbd is ? ik vind hem nergens
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
ik heb dus echt geen flauw idee hoe ik de juiste moet vinden (als die er al is)
1
| cat /proc/cpuinfo |
je cpu type vinden. Als je die wilt posten kunnen we de goede versie erbij zoeken.
Processor : Feroceon 88FR131 rev 1 (v5l)
BogoMIPS : 1192.75
Features : swp half thumb fastmult edsp
CPU implementer : 0x56
CPU architecture: 5TE
CPU variant : 0x2
CPU part : 0x131
CPU revision : 1
Hardware : Feroceon-KW
Revision : 0000
Serial : 0000000000000000
oeps...
[ Voor 85% gewijzigd door joppe113 op 12-11-2010 22:11 ]
Tsja, dat heb je met gewone servers ook (die in praktijk ook niet encrypted worden).Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:58:
[...]
Ik bekeek het tevens vanuit een veiligheidsoogpunt, als een gestolen synology zomaar gelezen kan worden door de hd eruit te nemen lijkt het mij niet zo ideaal voor bedrijfsdoeleinden.
Als je data echt zo gevoelig is moet je als eerste je apparatuur achter slot en grendel laten draaien en/of je data encrypten (wat met div. Synology modellen ook kan zonder al te veel performance verlies).
Iig... het uitlezen van de harddisks is niet voor de snelle dief die 'm ff aan een windows pc'tje hangt
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Architectuur is voluit: arm_v5t_le, CPU is Marvell Kirkwood mv6281 ARM Processorcardwizard schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:58:
DiskStation> cat /proc/cpuinfo
Hardware : Feroceon-KW
Revision : 0000
Serial : 0000000000000000
Als je wil bootstrappen, dan kun je de juiste link hier vinden:
ASSUME makes an ASS out of U and ME
Je kunt de volgende SABnzbd package gebruiken voor je DS211j: http://www.xs4all.nl/~mer...5.4-arm88f6281-60-spk.zip
Veel plezier ermee.
Is het aan te raden deze te gebruiken met 1 schijf?
Ik wil er vooral raw bestanden op gaan neerzetten, muziek icm de itunes server en evt de interne webserver gaan gebruiken. Raid 1 is natuurlijk handig voor extra zekerheid, maar heeft natuurlijk ook zijn prijs.
Maar dat is misschien verkeerde zuinigheid. Benieuwd naar jullie ideeën daarover.
Naar mijn mening is het juist verkeerde veiligheid om een dual-bay NAS te gaan gebruiken met RAID1. Je offert dan alle twee je schijf slots op voor dezelfde data.
RAID biedt uitsluitend bescherming tegen disk crashes. Alle andere scenario's waarin je data zou kunnen verliezen worden er NIET mee afgedekt.
Begin dus lekker met 1 schijf zodat je later nog meer ruimte kan creëren met een extra schijf, en zorg dat je gewoon goede backups maakt naar externe HD's of zo, die je daarna dus off-line (en evt off-site) kan bewaren. Natuurlijk is het gehannes met externe HD's (en het feit dat je steeds moet onthouden op een bepaalde dag een schijf aan je Synology te hangen) een gedoe, maar het is wel de enige manier die echt een beetje zekerheid biedt.
Is backup en veiligheid echt heel belangrijk voor je, dan kan je altijd nog een tweede NAS erbij aanschaffen (desnoods een cheapo) en die voor je backups gebruiken en na de wekelijkse backup weer van het net halen.
Oh ja: Wil je absoluut GEEN downtime als 1 disk crasht... dan is RAID natuurlijk wel aan te bevelen
[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 13-11-2010 12:30 ]
En dan in de toekomst maar een nieuwe DS kopen omdat ik zo graag een schijf er bij wil?maartend schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:24:
Als je maar 1 schijf wil, dan koop je toch gewoon de 111.
[ Voor 50% gewijzigd door jip_86 op 13-11-2010 12:45 ]
Bedankt !! zal hem er er eens opzettenBrickman schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 09:40:
@cardwizard
Je kunt de volgende SABnzbd package gebruiken voor je DS211j: http://www.xs4all.nl/~mer...5.4-arm88f6281-60-spk.zip
Veel plezier ermee.
Waarom is er voor elke cpu een andere versie ? of is dat een domme vraag
[ Voor 10% gewijzigd door Cardwizard op 13-11-2010 12:40 ]
Nee natuurlijk niet, maar je wilt een 2 schijver kopen en er maar 1 in doen. Koop dan een 1 schijver, behalve als je idd wilt uitbreiden, maar als het voor backups gaat zou ik een 1 schiver kopen en dan via USB een Backup HD eraan hangen.jip_86 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:29:
[...]
En dan in de toekomst maar een nieuwe DS kopen omdat ik zo graag een schijf er bij wil?
Daarnaast heb ik ook Transmission via de package van Zebulon willen installeren. Dit wil echter niet lukken, de package management scherm blijft op "Processing, please wait" staan.
Wat is de oplossing hiervoor?
[ Voor 4% gewijzigd door Brickman op 13-11-2010 17:04 . Reden: user is niet aangemaakt ]
De reden voor deze vraag is tweeledig: Ten eerste zou ik graag een deel van de bestanden mirroren, zonder de schijven in hun geheel in Raid 1 te plaatsen. Niet alle bestanden zijn namelijk even belangrijk. Hierdoor blijft er meer ruimte over dan bij Raid 1.
De tweede reden is dat een interne backup iets veiliger is dan een raid array. Zoals hier al vaak opgemerkt beschermt Raid alleen tegen een disk failure en niet tegen ander oorzaken van data verlies zoals bijvoorbeeld gebruikersfouten. Een backup doet dat wel. Natuurlijk is het scenario dat ik wil bereiken niet voldoende als echte backup, maar het zorgt er wel voor dat bij dataverlies door een gebruikersfout de data nog steeds op de NAS aanwezig is. Bij Raid is dat niet het geval.
[ Voor 96% gewijzigd door Dorest0rm op 13-11-2010 19:05 ]
Ben ook erg geïnteresseerd in Sickbeard/Couchpotato , is dat niet de easy way te installeren ?
Lijkt me heel gaaf mijn serie automagisch op mijn NAS te krijgen
Hetzelfde idee had ik bij de eerste aanschaf, één HD is voldoende, dus ik koop een DS109jip_86 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:29:
[...]
En dan in de toekomst maar een nieuwe DS kopen omdat ik zo graag een schijf er bij wil?
Maar door de centrale opslag ( en het 'gemak' ervan ) kwam ik er al snel achter dat één HD niet toereikend was.
Vrijwel direct een eSata harddisk eraan ( planning voor een DX510 )
Dus de DS109 kreeg al na een half jaar een "vriendje" in de vorm van de DS210j, met 2x 2TB
Ernaast een eTrays voor de spielerij, met 2x1TB ( maar die vertrouw ik niet voor de 100% nog, al is het wel enorm verbeterd sinds de 1.0.7 firmware )
De j serie is geen performancewinnaar, maar doet wat hij moet doen .. server spelen ...
audio, video aanbieden aan Xtreamers en pc's lokaal, en opslag met externe toegang voor bekenden
Hiervoor een server gehad die dat ook deed, maar een stuk minder gebruikersvriendelijk was
strekking van het verhaal, opslaghonger veranderd snel, zeker bij beschikbaarheid, en één HD is al snel "te weinig"
Ik raadt mijn omgeving altijd de 2bay systemen aan, desnoods met 1 HD erin om een escape te hebben.
En je wil de instructies ook automagisch op je bordje krijgen?cardwizard schreef op zondag 14 november 2010 @ 03:43:
@ Brickman , Sabnzbd werkt goed voor zover ik nu kan zien
Ben ook erg geïnteresseerd in Sickbeard/Couchpotato , is dat niet de easy way te installeren ?
Lijkt me heel gaaf mijn serie automagisch op mijn NAS te krijgen
Even googlen, en je bent klaar hoor.
Couchpotato
Sickbeard
Daar heb ik zelf maar wat op verzonnen als je SABnzbd via de package manager afsluit.
/var/packages/sab2/target/scripts/sabstop.sh
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| #!/bin/sh #------------------------------------------ # sabstop # # stop SABnzbd # This one will be a bit more gentle then # the 'killall python' version I see posted # on different places.. I don't # want to kill other running python # processes by accident. #------------------------------------------ DIR="/var/packages/sab2/target"; # Edit to following IPNAS="192.168.2.25"; PORTSICK="8081"; PORTCOUCH="5050"; # Shutdown Sick Beard. echo -n `/bin/date`>>$DIR/log/scripts.log; echo ": Stopping Sick Beard..">>$DIR/log/scripts.log wget -q "http://$IPNAS:$PORTSICK/home/shutdown/" sleep 6s # Shutdown Couch Potato echo -n `/bin/date`>>$DIR/log/scripts.log; echo ": Stopping CouchPotato..">>$DIR/log/scripts.log wget -q "http://$IPNAS:$PORTCOUCH/config/exit/" sleep 6s # Shutdown SABnzbd echo -n `/bin/date`>>$DIR/log/scripts.log; echo ": stopping SABnzbd..">>$DIR/log/scripts.log $DIR/utils/bin/fuser -k $DIR/utils/bin/python >>/dev/null |
Als er vraag naar is wil m'n Sick Beard en CouchPotato (via git) er ook wel bij zetten.
[ Voor 3% gewijzigd door Brickman op 14-11-2010 10:34 ]
Helemaal eens met dit verhaal. Collega van me heeft destijds een DS109 gekocht. Kijkt nu jaloers naar m'n ds210j (ja ja) vanwege die 2-bay.FreshMaker schreef op zondag 14 november 2010 @ 08:33:
[...]
De j serie is geen performancewinnaar, maar doet wat hij moet doen .. server spelen ...
audio, video aanbieden aan Xtreamers en pc's lokaal, en opslag met externe toegang voor bekenden
Hiervoor een server gehad die dat ook deed, maar een stuk minder gebruikersvriendelijk was
strekking van het verhaal, opslaghonger veranderd snel, zeker bij beschikbaarheid, en één HD is al snel "te weinig"
Ik raadt mijn omgeving altijd de 2bay systemen aan, desnoods met 1 HD erin om een escape te hebben.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Verwijderd
Als ik dit ding op mijn vaste PC thuis aansluit en installeer, betekent dit dan tevens dat mijn PC altijd moet aanstaan, wil ik mijn bestanden vanaf bijvoorbeeld mijn werk kunnen benaderen?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 09:55 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Floppie schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:28:
Ik zit er aan te denken een DS211(J) te kopen. Ik wil deze ook verbinden met m'n PS3 om films te gaan streamen. Zijn er nog beperkingen t.o.v. PS3 MediaServer qua bestandsformaten afspelen en combineren met subtitles bijvoorbeeld?
•Supported Audio Format: AAC, FLAC, M4A, MP3, Ogg, Vorbis, PCM, WAV, WMA, WMA VBR, WMA PRO, WMA Lossless
•Supported Video Format: 3GP, 3G2, ASF, AVI, DAT, DivX, DVR-MS, ISO, M2T, M2TS, M4V, MKV, MP4, MPEG1, MPEG2, MPEG4, MTS, MOV, QT, SWF, TP, TRP, TS, VOB, WMV, XviD, RV30, RV40, AC3, AMR, WMA3
•Supported Image Format: BMP, JPG (jpe, jpeg), GIF, ICO, PNG, PSD, TIF (tiff), UFO, RAW (arw, srf, sr2, dcr, k25, kdc, cr2, crw, nef, mrw, ptx, pef, raf, 3fr, erf, mef, mos, orf, rw2, dng, x3f)
•Supported Subtitles Format: srt, psb, smi, ass, ssa, sub, idx, ifo
Enige minpuntje is de rss-downloader (ik zal met custom scripts aan de gang moeten om dit fatsoenlijk voor elkaar te krijgen).
Heeft iemand dit al werkend gekregen?Vjenne-ICT schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:51:
[...]
Het zou vet zijn als deze PS3 tool kan worden gedraaid op de PS3!
Ik ga het even volgen en hoop dat het je lukt..... Succes!
mkv's gaat toch echt niet lukken met een ps3, de synology kan het wel streamen, maar de ps3 kan het niet decoderen.
Dat had ik dus ook begrepen. Wat dat betreft jammer. Ik had ooit op het PS3mediaServer-forum gelezen dat iemand een tweak had PS3MediaServer te installeren op een Synology. Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft hier?FrankRicard schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:55:
[...]
mkv's gaat toch echt niet lukken met een ps3, de synology kan het wel streamen, maar de ps3 kan het niet decoderen.
Heb nog steeds geen manier gevonden om het toch nog met timemachine werkend te krijgen....
ehhhh..HOI
Op zich werkt het prima, al heb ik nu dat als ik foto's kopieer met een php script of foto's bewerk met Photoshop CS5 er fouten ontstaan. Ik kan de foto dan niet meer openen of er zit een grijze band onderin het beeld. Ik heb de laatste firmware die volgens Synology een betere compatibiliteit met CS5 moet hebben.
Ik zit te denken, want op de site van Synology staat bij de EARS drives:
"To use this hard drive, we suggest that you reinstall the system with DSM 2.2-0965 or onward first, then reformat the HDD to adopt the WD Advanced Format Technology."
Ik zag alleen niet een optie om de schijven te formatteren en heb ze direct aan de RAID 5 array toegevoegd met het idee dat ze dan automatisch geformatteerd werden. Heb ik daar misschien fout aan gedaan en zo ja hoe kan ik de schijven weer uit de array halen, of is dat niet mogelijk? Ik heb een goede backup van alle data.
Om dit te kunnen doen is het nodig om je Synology te bootstrappen, en volgens mij is dit niet helemaal handig qua garantie?Floppie schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:09:
[...]
Dat had ik dus ook begrepen. Wat dat betreft jammer. Ik had ooit op het PS3mediaServer-forum gelezen dat iemand een tweak had PS3MediaServer te installeren op een Synology. Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft hier?
Ik heb het denk ik wel fout, dus als iemand me hierop wilt verbeteren? (a)
Naast de standaard eisen tbv een NAS heb ik de volgende extra eisen:
- MKV en blu-ray bestanden 1-op-1 streamen vanaf een mediaspeler (nu een HDX-1000). Red een dergelijke NAS dit ook met een 25gb blu-ray inclusief DTS-HD/TrueHD geluid? Volgens mij zou dit wel moeten kunnen zeker gezien ik met de Netgear WNDR3700 een redelijke router/switch heb.
- DLNA/UPnP Media Server zodat ik bijv op mijn Sony Bravia TV content uit een MKV bestand kan afspelen (H264). De NAS moet dat dan dus realtime kunnen decoderen zoals bijv PS3MediaServer dit vanaf Windows kan icm de Bravia. Is een dergelijke NAS hier krachtig genoeg voor?
- 30 mbit usenet downloaden. Ergens hier op GOT heb ik gevonden dat een DS209+ dit trekt. De 211 heeft een snellere cpu (1,6 t.o.v. 1,06) maar minder ram (256mb t.o.v. 512mb). Mijn aanname is dat de 211 ongeveer hetzelfde zal presteren op dit gebied. Wat denken jullie?
In de windows explorer kan ik de synology gewoon aanspreken op zijn naam (in mijn geval \\mediatank). Echter, als ik deze benaming in de Dune gebruik dan werkt het niet.
Ik zou graag de synology zo instellen dat de rest van de systemen in het netwerk niet zoveel last hebben van een eventuele reboot. Ik zit nu telkens na een reboot alle netwerk shares in mijn dune aan te passen...
[ Voor 15% gewijzigd door jopie op 16-11-2010 00:13 ]
In mijn DS211j kan ik gewoon een static ip instellen bij network settings, kan dit bij jou niet?henk99 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:10:
Ik zou graag de synology zo instellen dat de rest van de systemen in het netwerk niet zoveel last hebben van een eventuele reboot. Ik zit nu telkens na een reboot alle netwerk shares in mijn dune aan te passen...
Kan je niet in je modem het mac adres van je 409+ een fixt IP geven ?henk99 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:10:
Ik heb sinds een paar maanden een 409+ in mijn netwerk staan. Deze wordt met name gebruikt om HD films te streamen naar een Dune 3.0 mediaspeler. Dit gaat allemaal prima, zolang ik in mijn Dune maar het juiste IP nummer opgeef voor de Synology. Als er echter een keer iets aan de hand is waardoor de boel opnieuw wordt opgestart, dan heeft alles door DHCP een nieuw IP en kan de Dune hem niet meer vinden.
In de windows explorer kan ik de synology gewoon aanspreken op zijn naam (in mijn geval \\mediatank). Echter, als ik deze benaming in de Dune gebruik dan werkt het niet.
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
Misschien kan ik in de synology instellen zoals diffx hierboven noemt. Ik moet alleen uitzoeken hoe...
daanski82 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 08:44:
[...]
Kan je niet in je modem het mac adres van je 409+ een fixt IP geven ?
Sometimes you need to plan for coincidence
Verwijderd
2 x nas, beide op een verschillende fysieke locatie... nas 1 maakt 's nachts zijn backup op nas 2, en nas 2 maakt zijn backup op nas 1 (beide via wan: telenet expressnet)
Er zou maandelijks zeker niet meer dan 10gig per schijf bijkomen. Is dit technisch mogelijk? Zijn er bepaalde dingen waar ik moet op letten (dynamische ip-adressen, up- en downloadlimieten?)? Lijkt mij namelijk een redelijk waterdichte backupmethode, of zie ik hier iets over het hoofd?
Volgens mij zit er dezelfde type proc in als de 210j:
DiskStation> cat /proc/cpuinfo
Alleen iets sneller geklokt. Als ik volgens de intructies de package daarvan gebruik omdat er geen specifieke is voor de 411j op http://www.mertymade.com/syno/ wil die wel installeren, maar niet starten. Er verschijnt niks in de logging. Via SSH vond ik uit dat er een sabstart.sh moet staan in '/var/packages/sab2/target/scripts' maar deze dir is er niet. Ik kan ook niet ergens anders de sabstart.sh vinden, anders had ik het er zelf heen gekopieerd.
Iemand een suggestie om dit op te lossen?
Zou je hier ook de code voor je sabstart.sh willen delen om zowel couchpotato en sickbeard automatisch op te starten?Brickman schreef op zondag 14 november 2010 @ 10:18:
Er wordt alleen niet goed vertelt hoe je ze beide op een juiste manier kunt afsluiten.
Daar heb ik zelf maar wat op verzonnen als je SABnzbd via de package manager afsluit.
Als er vraag naar is wil m'n Sick Beard en CouchPotato (via git) er ook wel bij zetten.
Ik heb ze op m'n Dropbox neergezet. Succes en veel plezier ermee.Henkes schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 18:24:
[...]
Zou je hier ook de code voor je sabstart.sh willen delen om zowel couchpotato en sickbeard automatisch op te starten?
Sick Beard install: http://dl.dropbox.com/u/5...20install%20SickBeard.txt
CouchPotato install: http://dl.dropbox.com/u/5...install%20CouchPotato.txt
Voor het opstarten: sabstart.sh http://dl.dropbox.com/u/5653370/sabstart.sh
Voor het afsluiten: sabstop.sh http://dl.dropbox.com/u/5653370/sabstop.sh
[bugje]
De enige fout die er nog in zit, is dat van Sick Beard niet alle threads (blijven er 2 over
Voor vragen en opmerkingen kan een DM worden gestuurd.
[ Voor 9% gewijzigd door Brickman op 16-11-2010 19:40 . Reden: bug vermelding ]
Een collega van me heeft een 209 in bezit en ik zit zelf te overwegen om een 210+ aan te schaffen. Volgens deze collega kan zijn NAS een share backuppen. Dus hij heeft bijv. zijn Documenten gedeeld en de NAS backupt deze automatisch in xx dagen/weken/etc (aan de hand van instellingen dus)
En ik moet eerlijk zeggen dat deze manier van backuppen mij erg aanspreekt maar is dit werkelijk het geval? Ik heb dit nog niet werkend gezien en ook geen ervaring mee aangezien ik nog nooit een NAS heb gehad..
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
Ja, ik heb er twee avonden inzitten en ben tot de conclusie gekomen dat als je onderstaande stappen doorloopt dat het werkt, maar dat je na een herstart van de NAS weer overnieuw kunt beginnen!Floppie schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:09:
[...]
Dat had ik dus ook begrepen. Wat dat betreft jammer. Ik had ooit op het PS3mediaServer-forum gelezen dat iemand een tweak had PS3MediaServer te installeren op een Synology. Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft hier?
Wie kan mij verder helpen???
Hier de handleiding:
Download Putty
Volgen onderstaande stappen:
# login as root to your DS411
ssh root@<YOUR_DS411_IP>
# download lastest java
wget http://javadl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=42723 -O /tmp/java.bin
# extract
cd /tmp
sh /tmp/java.bin
# move to right place
mv /tmp/jre1.6.0_*/ /usr/java
# get PMS
wget http://ps3mediaserver.goo...c-linux-unix-1.20.412.tgz -P /tmp
# extract
tar xzf /tmp/pms-generic-linux-unix-1.*.tgz
# move
mv /tmp/pms-linux-1.*/ /usr/pms
# set port to 5002
cat <<EOF> /usr/pms/PMS.conf
port=5002
folders=/volume1/video
EOF
# create start script
cat <<EOF> /etc/rc.pms
#!/bin/sh
# set envirment
export JAVA_HOME=/usr/java
export PMS_HOME=/usr/pms
# start PMS server
cd /usr/pms
./PMS.sh > /tmp/pms.log
EOF
vi/etc/rc.local
#!/bin/sh -e
sh /etc/rc.pms
exit 0
# PMS.conf parameter
folders = (path of folders PMS should deliver to PS3)
hostname = (IP address of server - some people have reported setting this address manually has allowed PMS to appear on the PS3)
port = (port number - defaults to 5001 but can be changed by entering a value here)
language = (specify language to use - unsure how this works)
thumbnails = (true/false - display thumbnails)
thumbnail_seek_pos = (1 - nnn - specify how far into track thumbnail to display is (I think))
nbcores = (unsure of purpose but appears to relate to the number of cores your servers CPU has)
turbomode = (true/false - unsure of purpose but appears to relate to a turbo mode)
minimized = (true/false - start minimised or not - N/A for headless systems)
hidevideosettings = (true/false - hide the video settings option from being displayed on the PS3)
usecache = (true/false - display media libray - the best setting to enable)
charsetencoding = (character set to use - 850 is default)
engines = (transcoding engine to use - mencoder, AviSynth/FFmpeg, AviSynth/MEncoder, TsMuxer)
autoloadsrt = (true/false - unsure of purpose)
network_interface = (set the interface name - if you have more than one)
hide_extensions = (true/false - hide file extension)
hide_enginenames = (true/false - hide the names of the transcoding engines - I've never seen the engine names displayed except when hidevideosettings is set to true)
enable_archive_browsing = (true/false - browse archive files (zip, rar, etc)
# LINKS
http://www.java.com/de/download/manual.jsp
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list
http://www.synology-forum.de/showthread.html?p=123347
https://launchpad.net/~sh.../mediainfo/+build/1585826
http://www.synology-wiki.de/index.php/IPKG
http://ipkg.nslu2-linux.o...-bootstrap_1.2-7_i686.xsh
EDIT: Voor de liefhebbers heb ik een een topic gestart op het Synology forum.
Verwijderd
of anders
export PMS_HOME=/usr/pms
Dat is zeker weten niet meer 'set' na een herstart.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 20:05 ]
Jij snapt het beter dan dat ik doe, dus mijn vraag is dan ook kan ik met je in contact komen om dit werkend te krijgen?Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:03:
Niet in /usr opslaan, die is blijkbaar weer in originele staat na herstart.
of anders
export PMS_HOME=/usr/pms
Dat is zeker weten niet meer 'set' na een herstart.
Thanks!
nog een functie in beta, lijkt een beetje op apple's time machine:The_Cyberspace schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:38:
Hoe zit het precies met de backup functie van NAS-sen? Hoe gaat dit in zijn werk?
Een collega van me heeft een 209 in bezit en ik zit zelf te overwegen om een 210+ aan te schaffen. Volgens deze collega kan zijn NAS een share backuppen. Dus hij heeft bijv. zijn Documenten gedeeld en de NAS backupt deze automatisch in xx dagen/weken/etc (aan de hand van instellingen dus)
En ik moet eerlijk zeggen dat deze manier van backuppen mij erg aanspreekt maar is dit werkelijk het geval? Ik heb dit nog niet werkend gezien en ook geen ervaring mee aangezien ik nog nooit een NAS heb gehad..
http://www.synology.com/e.../features/time_backup.php
[ Voor 73% gewijzigd door StanTheMan op 16-11-2010 20:24 ]
De DS211j , hij doet perfect zijn ding : downloaden met SabNZBd en streamen naar de mediaplayer (de rest moet nog komen)
Nu het zeer grote probleem , elke keer als ik een film stream dan valt de NAS uit ! Maar dan ook echt uit en herstart zich zelf , ik krijg dan volgende melding : DiskStation werd abnormaal afgesloten omwille van een stroomstoring.
Alleen is er geen stroomstoring , het gebeurt bij elke film die ik stream en niet bij bijvoorbeeld iets downloaden/parren/repairen/unrarren , heen en weer kopieeren van en naar de NAS , ik snap er echt niks van
Iemand enig idee wat dit kan zijn ?
Herken het probleem verder niet, en ik denk dat je, als er op het Synology forum zelf niets te vinden is, het beste een support aanvraag kan doen. Waarschijnlijk vragen ze dan om en dump van de logging, die hun dan kunnen analyseren.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Dat klopt helemaal.The_Cyberspace schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:38:
Hoe zit het precies met de backup functie van NAS-sen? Hoe gaat dit in zijn werk?
Je kan "backup jobs" aanmaken en per job kan je shares (of zelfs individuele dirs binnen shares) selecteren die je wil backuppen. Je kan ook kiezen via welke weg de backup moet gebeuren (usb/esata disk, andere synology, rsync, amazon s3) en ook een schedule maken op welke dagen en tijdstippen.
En inderdaad, er is nu ook een soort "time backup" functie in beta.... van de Synology site te downloaden als een los package. Maar dat is dus meer een soort time machine achtige functionaliteit.
Ik heb ook zoiets gehad en bij mij was het omdat ik ook toevallig een kennelijk brakke usbstick in mijn NAS had.cardwizard schreef op woensdag 17 november 2010 @ 01:06:
Ik word een beetje radeloos van mijn aankoop
De DS211j , hij doet perfect zijn ding : downloaden met SabNZBd en streamen naar de mediaplayer (de rest moet nog komen)
Nu het zeer grote probleem , elke keer als ik een film stream dan valt de NAS uit ! Maar dan ook echt uit en herstart zich zelf , ik krijg dan volgende melding : DiskStation werd abnormaal afgesloten omwille van een stroomstoring.
Alleen is er geen stroomstoring , het gebeurt bij elke film die ik stream en niet bij bijvoorbeeld iets downloaden/parren/repairen/unrarren , heen en weer kopieeren van en naar de NAS , ik snap er echt niks van
Iemand enig idee wat dit kan zijn ?
Bij veel HD verkeer via samba ging ie gewoon onderuit ook al was ik dus niet eens bezig op de usbstick
Misschien dat je er iets aan hebt.
Lekker op de bank
de winkel waar ik hem kocht dacht dat mijn Samsung schijven niet compatible zijn en sturen nu WD schijven op ter vervangen
Ik kan je helaas niet helpen maar jij mij waarschijnlijk wel.Vjenne-ICT schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:01:
[...]
Ja, ik heb er twee avonden inzitten en ben tot de conclusie gekomen dat als je onderstaande stappen doorloopt dat het werkt, maar dat je na een herstart van de NAS weer overnieuw kunt beginnen!
Wie kan mij verder helpen???
Een paar posts terug heb ik de volgende vraag gesteld:
Het is jou dus kennelijk al wel gelukt maar bij een herstart moeten stappen opnieuw uitgevoerd worden. Dit lijkt me iets waar wel uit te komen is.- DLNA/UPnP Media Server zodat ik bijv op mijn Sony Bravia TV content uit een MKV bestand kan afspelen (H264). De NAS moet dat dan dus realtime kunnen decoderen zoals bijv PS3MediaServer dit vanaf Windows kan icm de Bravia. Is een dergelijke NAS hier krachtig genoeg voor?
Kun jij antwoord geven op mijn vraag?
Is een DS411 in staat om 1080P content + DTS geluid realtime te transcoden naar een formaat wat door een PS3/Bravia TV verwerkt kan worden?
Zo ja, heeft ie dan nog power over om bijv ook een Usenet download te verwerken?
Te kleine voeding (qua capaciteit?) Hadden de eerste CS406 ook last van... BTDTBTTScardwizard schreef op woensdag 17 november 2010 @ 01:06:
Ik neem aan dat de voeding vervangen is onder garantie ?
Ik heb sinds kort een DS211j en ben een hem een beetje aan het instellen. Nou wil ik deze tutorial volgen om Sickbeard te installeren, maar daarvoor moet ik bij de eerste stap Bootstrap installeren, maar nu kan ik niet de goede .xsh file vinden voor mijn CPU.
CPU
SABnzbd heb ik al gevonden van Brickman in "Het grote Synology topic deel 2" (Thx daarvoorquote: infoProcessor : Feroceon 88FR131 rev 1 (v5l)
Ik weet dat de NAS vrij nieuw is, kan het zijn dat Sickbeard op dit moment nog niet te installeren is, omdat er geen bootstrap voor is? Zo niet hoe moet ik het dan doen?
Voor de rest doet de NAS het prima. Alleen baal ik er een beetje van dat SABnzbd 0.5.6 maar max met 2.1MB/s kan downloaden, dan zit mijn CPU op 100%. Ik heb een 50Mbit glasvezel lijntje dus had wel wat meer verwacht (van de nieuwe 1,2Ghz CPU).
Dan kun je ipkg alvast installeren.H!GHGuY schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 08:30:
[...]
Architectuur is voluit: arm_v5t_le, CPU is Marvell Kirkwood mv6281 ARM Processor
Als je wil bootstrappen, dan kun je de juiste link hier vinden:
Installatie voor Sick Beard en CouchPotato kun je ook vinden in Brickman in "Het grote Synology topic deel 2". Kijk maar welke je beter vind.
Sick Beard wordt er nu ook afgesloten op de niet zo nette manier, maarja.
Daarnaast denk ik dat mijn "stotter" probleem van een x aantal pagina's terug (bij het openen van de video map stottert de muziek) ook wel eens kan liggen aan de opbouw van de nas. Ik heb 2 schijven van 1Tb in Raid 0 hangen (jaja ik weet het, gevaarlijk. Ik heb backups). Misschien voor de volgende upgrade ronde maar eens afzien van het 1 volume share idee.
aan de andere kant, de toevoeging van sabnzb & sickbeard maakt het (straks) af om het geautomatieseerd te doen
gewoon zijn gang laten gaan, en uiteindelijk komt het er wel op
afhankelijk van de kwaliteit van de aflevering is het tussen de 300 tot 900 Mb, dus op die 2MB/s is het nog 'maar' een minuut of 10 max.
De dingen waar ik 'op zit te wachten' doe ik via de pc, de rest zie ik tzt wel verschijnen in de betreffende folders
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Ziet er goed uit behalve de prijsJerryJerryJerry schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:33:
Kijk eens aan... de DS211+ komt er aan.
[afbeelding]
http://www.ldlc.com/fiche/PB00108151.html
NZBget installeren, wedden dat je de volle snelheid haalt? Tutorial hier.KiefDelicious schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:05:
[...]
Alleen baal ik er een beetje van dat SABnzbd 0.5.6 maar max met 2.1MB/s kan downloaden, dan zit mijn CPU op 100%. Ik heb een 50Mbit glasvezel lijntje dus had wel wat meer verwacht (van de nieuwe 1,2Ghz CPU).
Reken er maar niet op. Transcoding is een behoorlijk zware operatie en vereist toch best dedicated hardware.Riesjard schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:24:
Is een DS411 in staat om 1080P content + DTS geluid realtime te transcoden naar een formaat wat door een PS3/Bravia TV verwerkt kan worden?
Zo ja, heeft ie dan nog power over om bijv ook een Usenet download te verwerken?
Als enkel het formaat het probleem is (AVI<->MKV) dan is er misschien hoop.
ASSUME makes an ASS out of U and ME
Nu heb ik hier al boxen, maar die hebben geen USB aansluiting. Nu is mijn vraag of ik die boxen toch kan aansluiten? De boxen hebben alternatieve stroomvoorziening en hebben onderstaande aansluiting:

Op het internet wordt de term RCA genoemd, maar dat kwam mij niet bekend voor, dus vandaar dat ik de kabeltjes maar even heb neergezet.
Bestaat er dus een soort van 'converter' van USB naar bovenstaande?
Ja een zogenaamde 'usb geluidskaart'Rhapsody schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:30:
Ik heb de DS411+ op mijn verlanglijstje staan, en ik vroeg me wat af m.b.t. het afspelen van audio.
Nu heb ik hier al boxen, maar die hebben geen USB aansluiting. Nu is mijn vraag of ik die boxen toch kan aansluiten? De boxen hebben alternatieve stroomvoorziening en hebben onderstaande aansluiting:
[afbeelding]
Op het internet wordt de term RCA genoemd, maar dat kwam mij niet bekend voor, dus vandaar dat ik de kabeltjes maar even heb neergezet.
Bestaat er dus een soort van 'converter' van USB naar bovenstaande?
Edit: ik heb overigens zelf deze: pricewatch: Conceptronic CSOUNDU aan m'n DS409 hangen werkt perfect. (jack naar tulp/rca kabeltje tussen m'n DS409 en versterker gedaan)
[ Voor 11% gewijzigd door -LA- op 19-11-2010 16:42 ]
Voor mijn Synology DS210j heb ik deze besteld:
http://cgi.ebay.com/USB-2...ain_0&hash=item563b0153b1
Duurt wel een paar weken voor ie binnen is. Ervaringen daarna...
[ Voor 5% gewijzigd door waits op 19-11-2010 17:51 ]
Werkt ook erg lekker op de Synology! Luister regelmatig muziek of internetradio via dit apparaat. Vanuit de meterkast geeft hij op alle radio's in en zelfs om huis een goed stereo signaal met een meer dan acceptabele geluidskwaliteit
Wacht nu alleen nog op ondersteuning voor het starten van internet radio vanuit de DS Audio applicatie voor m'n android.
Synology (en QNAP) springen er qua merk wel bovenuit geloof ik, maar hoe zit het met de prestaties. Bij een gelijke prijs zie ik soms 1.67Ghz en 1GB geheugen, of 800Mhz en 256MB

Ik wil minimaal 4 schijven, mogelijkheid tot RAID5, 1Gbps (voor de toekomst) en USB. Verdere eisen zou ik zo niet hebben. Qua software maakt het volgens mij niet veel uit.
M'n oog is nu gevallen op:
http://www.synology.com/enu/products/DS410j/spec.php als goedkoopste die voldoet
http://www.synology.com/enu/products/DS411j/spec.php met zwaardere hardware
Voldoet de eerste nu gewoon voor thuisgebruik, of ga ik die zwaardere hardware echt merken? Of zijn er betere te vinden voor een redelijke prijs?
Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos
Had ik gelezen, maar kan die ook sorteren in mappen? want NZBget kan volgens mij wel par/rar en een folder scannen op nieuwe NZB's, maar kan je downloads niet sorteren.ruward schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:58:
[...]
NZBget installeren, wedden dat je de volle snelheid haalt? Tutorial hier.
Dat vind ik toch wel heel handig aan sabnzb
aangezien ik die gekoppeld heb aan Sickbeard en Couchpotato. En nu gaat alles automatisch en komen de nieuwe films/series automatisch bij mijn XBMC binnen
[ Voor 26% gewijzigd door KiefDelicious op 20-11-2010 00:21 ]
Bij de install kun je kiezen tussen snel en nog iets maar dat iets werkte niet. Hij wilde niet formarteren maar de snel optie deet het dus gelukkig wel. Ik gebruik hem alleen nog voor backup en bittorent maar dat werkt prima. Ben er tot nu toe erg blij mee alleen hij maakt wel iets meer geluid dan ik had gehoopt vooral de HD hoor je goed. Maar dit is natuurlijk nog altijd een stuk minder geluid productie dan mijn desktop die ik dus niet hoef aan te laten staan voor de downloads.
Ik heb een 5400 F3 erin en die hoor ik alleen als ik met mijn hoofd ernaast hang.
Lekker op de bank
Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos
Intussen blijft mijn nas maar moeilijk doen. Muziek afspelen + series van de download map naar de video map versluizen == fail.
In foobar krijg ik dan dit:
En de transfer in windows faalt. Ik begin lichtelijk de nieuwe DSM te verdenken, aangezien ik deze problemen nooit gehad heb x aantal maanden geleden.Decoding failure at 11:18.793 (Network not reachable):
"K:\A Silver Mt Zion\2005 - Horses in the sky\A Silver Mt Zion - God Bless Our Dead Marines.mp3"
Folder watching failure: The semaphore timeout period has expired.
Dit topic is gesloten.